Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:40

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:46:
[...]

Neen, Getafe heeft een beter resultaat behaald. Voetbal heb ik feitelijk weinig gezien.

Alles behalve onverwacht want ik weet hoe naïef en dom Ajax meestal met dit soort wedstrijden om gaat. Iets anders kijken was dan ook vooraf een reële optie voor meer en achteraf heb ik zelfs misschien een beetje spijt dat ik dat niet gedaan heb. :P

[...]

Daar vind ik enige nuance wel op zijn plaats, dit vond ik bij vlagen echt een categorie op zich. De grens naar onsportief is wat mij betreft te vaak overschreden.
Maar ja, zolang het binnen de regels kan heb je ermee te leven. Kijken of de UEFA ooit nog eens vooruitstrevend wordt.

Het 'gejank' hoor je inderdaad ook vaak als ze niet konden winnen van een behoudende tegenstander, dat trek ik ook slecht. Alsof je van elk team met minder voetbaltechnisch vermogen mag verwachten dat ze wel even gewillig ruimte voor je combinaties maken. 8)7

Als het gaat om spelopvattingen dan ben ik voorstander van opvattingen die ook door een neutrale toeschouwer te waarderen zijn. Aanvallend, controlerend, catenaccio, fysiek, opportunistisch, het kan allemaal erg mooi zijn mits goed uitgevoerd.
Vuil spel, naaierij, persoonlijke beledigingen, racisme, geweld, theater, etc. kan over het algemeen alleen de fan van de betreffende club waarderen. Voor de neutrale kijker heeft dat niets met sport te maken. Daar ben ik dan ook geen fan van. :)

Nee, lang niet alles is gisteren gebeurd. Ik som dit even op om m'n punt te verduidelijken.
Namelijk dat niet alle spelopvatting wat mij betreft geoorloofd zijn, ook al zouden ze door de arbitrage niet bestraft worden.
Als Ajax beter was geweest hadden ze gewonnen. Dat waren ze niet.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Holkers schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:44:
[...]

Ik

Los dat ik van mening ben dat Feyenoord van mij part mag degraderen naar de KKD (je bent voor Ajax en daar komen bepaalde vooroordelen bij :D) maar ik snap die hosanna over Dick ook niet zo. Trainer zonder visie en spel, laat z’n spelers presteren maar dat is het dan ook wel. Met Dick zal Feyenoord nooit kampioen worden. Mijn mening he, geen wetenschappelijk oordeel
Ah, jij bent niet een supporter van een club, maar een anti-supporter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:27
Holkers schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 20:21:
[...]

Meh. Als je Martinez, Gravenberch en Ihattaren kan neerzetten ben ik wel tevreden hoor. Ja, die laatste speelt ergens anders maar mag je gewoon 20 miljoen voor neerleggen. Mocht PSV geen voorronde CL halen, die kans is groot, zal Mo het daar ook niet meer leuk vinden. Haal je wel een Raiola binnen maar ach
PSV kan Ihattaren ook gewoon houden, 2 jaar laten rijpen en voor 60 miljoen of meer verkopen.

Waarom zou hij het er niet leuk hebben als er geen CL wordt gehaald? Het gaat om meer dan alleen dat.

Wordt een beetje moe van al die mensen die zeggen dat Ajax hem wel even voor 20 miljoen kan halen.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:39:
[...]

Bozenik stond nagenoeg stil en werd in de rug getorpedeerd. Volledig terecht, geen idee wat er in het hoofd van die verdediger omging om dit te doen.
Dus nu is ie zwaar geblesseerd?
Ik zag dat Bozeník geduwd werd en ook een tik op zijn been kreeg.
Aldus Nijhuis.
ElPaco schreef op zondag 23 februari 2020 @ 00:30:
[...]

PSV kan Ihattaren ook gewoon houden, 2 jaar laten rijpen en voor 60 miljoen of meer verkopen.

Waarom zou hij het er niet leuk hebben als er geen CL wordt gehaald? Het gaat om meer dan alleen dat.

Wordt een beetje moe van al die mensen die zeggen dat Ajax hem wel even voor 20 miljoen kan halen.
Als ze geen CL halen hebben ze financieel denk ik wel een uitdaging?
ST10©DE schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 23:17:
[...]

Als Ajax beter was geweest hadden ze gewonnen. Dat waren ze niet.
Welkom terug, lang niet gezien hier :+

[ Voor 48% gewijzigd door toolkist op 23-02-2020 00:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ST10©DE schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 23:17:
[...]Als Ajax beter was geweest hadden ze gewonnen. Dat waren ze niet.
De beste wint altijd? 8)7

[ Voor 199% gewijzigd door OPSLAGHOND op 23-02-2020 00:46 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Laatst online: 13:27
toolkist schreef op zondag 23 februari 2020 @ 00:32:

[...]

Als ze geen CL halen hebben ze financieel denk ik wel een uitdaging?
Alleen als ze helemaal geen Europees spelen volgens mij. Gelukkig lijkt het weer iets beter te gaan nu.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-10 22:34
Stel dat het zo zal zijn dat Feyenoord uiteindelijk tweede wordt en ook PSV AZ achterhaalt (wat in deze vorm van deze ploegen niet onmogelijk is), dan zal de top 3 er zo uitzien:

1. Ajax
2. Feyenoord
3. PSV

Goeie kans dat we er over 20 jaar op Wikipedia naar zullen kijken als een "normaal" seizoen, terwijl het dat absoluut niet is geweest. Ook wel verbazingwekkend dat Emmen WIllem II met 4-2 verslaat. Vind het wel fantastisch dat Emmen in het vaak beruchte tweede seizoen zo leuk blijft draaien.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
[...]

Omdat hij als een vis op het droge is bij PSV. Ik wil geen discussie uitlokken over de kwaliteit van de selectie van PSV maar Ihattaren steekt daar zover bovenuit dat het niet fijn voor hem en z’n ontwikkeling is. De ploeg is met stappen achteruit gegaan en Mo kan z’n talenten niet kwijt, laat staan het elftal dragen wat menigeen in de media hem toedichten want de rest blijft ‘wrakhout’ in vergelijking. Daarom denk ik dat hij wel openstaat voor verandering / andere club

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
ST10©DE schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 23:23:
[...]

Ah, jij bent niet een supporter van een club, maar een anti-supporter!
Wat is dat nou weer voor een onzin. Vond je leuker toen je weg was. Ik ben fan van Ajax en gun de rest niet zoveel nee, Feyenoord, ADO en Twente voorop. Maakt dat me meteen een anti-supporter? Ik kom nooit in de JC Arena, maakt dat me ook een nepsupporter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:13
Sjah schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:29:
Wie geniet er nou niet van deze zegereeks van Feyenoord? Had Dick er maar een week of 5 eerder gezeten, dan hadden we een kampioensrace gehad.
Ik betwijfel niet dat Dick een paar punten meer dan Stam behaald had, maar Stam zat ook met een selectie vol blessures en spelers die niet fit waren. Met een fitter elftal was Stam ook meer punten gaan halen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Oké stormachtige dag, Ajax uit bij Heracles op kunstgras, ik voorzie puntverlies -O-

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Sjah schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:51:
Nou, ik ken ook Ajacieden persoonlijk, die Ten Hag ritueel ten grave willen dragen. Nee, Dick doet het goed, met in principe minder materiaal.
In de Eredivisie.. Het is leuk en aardig, maar in Europa moeten we wezen :) Ook al liggen we er straks allemaal weer uit... :O

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Haha Zoet, wat een clown. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Martinusz schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:08:
Oké stormachtige dag, Ajax uit bij Heracles op kunstgras, ik voorzie puntverlies -O-
Dat zal wel meevallen. Gewoon 1-2 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Holkers schreef op zondag 23 februari 2020 @ 08:23:
[...]

Wat is dat nou weer voor een onzin. Vond je leuker toen je weg was. Ik ben fan van Ajax en gun de rest niet zoveel nee, Feyenoord, ADO en Twente voorop. Maakt dat me meteen een anti-supporter? Ik kom nooit in de JC Arena, maakt dat me ook een nepsupporter?
Ik kan er juist van genieten als Ajax door het ijs zakt. Kinderachtig? Ja. Kan dat mij wat schelen? Nee.

Dus van hoe jij het voetbal beleeft en naar andere clubs kijkt... daar snap ik echt helemaal niets van! :+

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:27
Ankona schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:39:
[...]

Bozenik stond nagenoeg stil en werd in de rug getorpedeerd. Volledig terecht, geen idee wat er in het hoofd van die verdediger omging om dit te doen.
Dat is dus waarom dit geen strafschop is. Er ging niks in het hoofd van de verdediger om. Tot zijn grote schrik dreigde de verdediger tegen de aanvaller op te klappen, dus ving hij de klap intuïtief met twee handen op. De invloed op het spel was echter nul.

Onreglementaire actie? Ja, dat wel. Strafschop? Volkomen belachelijk.

Hoe dan ook, Nijhuis gaf blijkbaar om een andere reden een strafschop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dit was toch duidelijk buitenspel van Vukic met z'n voet? Raar dat de VAR dat niet ziet.
DeKever schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:31:
Onreglementaire actie? Ja, dat wel
Volgens je eigen redenering is die penalty dan terecht. De enige onreglementaire actie in de 16 (door de verdediging) die niet in een penalty hoeft te resulteren is een terugspeelbal die die de keeper met de hand geraakt wordt

[ Voor 68% gewijzigd door toolkist op 23-02-2020 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10 21:58

Qu3st

toolkist schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:47:
Dit was toch duidelijk buitenspel van Vukic met z'n voet? Raar dat de VAR dat niet ziet.
Het millimeter systeem van FA is nog niet geïmplementeerd hier he?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:49:
[...]

Het millimeter systeem van FA is nog niet geïmplementeerd hier he?!
Daar had je toch geen lijntjes of vergrootglas voor nodig?

edit: keepertje toch, wat doe je daar _O-

[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 23-02-2020 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:16
Heerlijk. In 5 minuten Twente van 0-1 naar 2-1 achter. Utrecht pakt m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
toolkist schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:47:

[...]

Volgens je eigen redenering is die penalty dan terecht. De enige onreglementaire actie in de 16 (door de verdediging) die niet in een penalty hoeft te resulteren is een terugspeelbal die die de keeper met de hand geraakt wordt
Volgens mijn redenering is de penalty reglementair niet onjuist, maar toch onterecht. Ja, dat kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Lucky Utrecht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Dik lucky, maar wel lekker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
[...]

Met Raiola als nieuwe zaakwaarnemer en een directie die deze winter heeft laten zien dat dwarsliggers de gewenste transfer krijgen, denk ik dat Ihataren aan zijn laatste seizoen in Nederland bezig is. Die speelt volgend seizoen waar die pizzabakker de meeste comissie opstrijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Waarom probeert PSV nog steeds op te bouwen via Unnerstal terwijl die al vaker heeft laten zien dat totaal niet te kunnen? Hoe vaak dat al verkeerd gegaan is... Tot nu toe meestal niet afgestraft, maar dan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Beide spelen niet best. Maar Vitesse heeft wel het betere van het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 20:56
Vitesse komt bij die gele kaart goed weg, voor dergelijke tackles wordt met enige regelmaat, terecht, rood gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Er worden ook penalty's voor minder gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:06

OMX2000

By any means necessary...

Spelers die na een minuut of 20 niet fit blijken te zijn... hoe dan? Is je bank zo slecht!?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 14:21
Leon Zwiers schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:55:
Beide spelen niet best. Maar Vitesse heeft wel het betere van het spel
Zo klinkt het nog best positief. Dat spel van PSV doet gewoon pijn aan je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
OMX2000 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:31:
Spelers die na een minuut of 20 niet fit blijken te zijn... hoe dan? Is je bank zo slecht!?
Wind tegen gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Ziyech niet bij de selectie van Ajax tegen Heracles, niet wedstrijdfit.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik zal wel de enigste zijn die naar AZ kijkt maar vond die penalty totaal geen penalty de verdediger raakt gewoon eerst clean de bal waarna Boadu over de verdediger valt. Echt wat zijn de VARs zowel in binnen en buitenland aan het doen want er werd niet eens goed gekeken, ze konden net 1 herhaling laten zien voordat de penalty genomen ging worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 09:10

Vos

AFCA

Maarten_E schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:32:
Ziyech niet bij de selectie van Ajax tegen Heracles, niet wedstrijdfit.
Die moest en zou dus perse Getafe wedstrijd spelen. Verkeerd gegokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

gws24

Thinking is hard!

Inderdaad, dat was donderdag wel te zien. Schuurs start vandaag, misschien dus ook donderdag om toch wat meer voetballend te kunnen opbouwen tegen Getafe.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Vos schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:34:
Die moest en zou dus perse Getafe wedstrijd spelen. Verkeerd gegokt.
Die speelde die wedstrijd op z’n tandvlees en dat kwam zijn spel niet ten goede. Nu zit je met de gebakken peren.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Pompi schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:34:
Ik zal wel de enigste zijn die naar AZ kijkt maar vond die penalty totaal geen penalty de verdediger raakt gewoon eerst clean de bal waarna Boadu over de verdediger valt. Echt wat zijn de VARs zowel in binnen en buitenland aan het doen want er werd niet eens goed gekeken, ze konden net 1 herhaling laten zien voordat de penalty genomen ging worden.
Op de radio waren ze het er ook absoluut niet mee eens. Gelukkig gepakt door de keeper.

En 1-0 Vitesse, dammit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Wat een geklungel achterin bij PSV ...

[ Voor 13% gewijzigd door OPSLAGHOND op 23-02-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
De goal die je wist dat zou komen! :+
PSV weer eens abominabel slecht. Die gaan geen 4e worden zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Zo niet de 1e keer dat Schwaab een goaltje veroorzaakt dit seizoen, toch apart dat hij minder stabiel is dan voorheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

gws24 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:36:
Inderdaad, dat was donderdag wel te zien. Schuurs start vandaag, misschien dus ook donderdag om toch wat meer voetballend te kunnen opbouwen tegen Getafe.
Dat opbouwen van Schuurs hebben we gezien donderdag. Maakte het verschil tussen een te-doen nederlaag en een mission-impossible volgende week. Getafe heeft twee doelpunten marge, gaan de wedstrijd nog meer dood maken dan anders (als dat nog kan) en loeren op de counter tegen een ploeg die en moet en zich laat frustreren. Los van een Gods wonder is het avontuur in Europa voor dit seizoen voorbij.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Pompi schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:34:
Er wordt teveel en abstract naar de regels gekeken. Hoe een situatie tot stand kwam wordt totaal buiten de beslissing gehouden.

Gelukkig ging de penalty er niet in, maakt dus tot zover niks uit voor de wedstrijd.

Bij Feyenoord - Fortuna waren ookl 2 dubieuze penalty's. De keeper van Sittard maakte die overtreding echt niet bewust.

Tjonge alweer een penalty voor een minimale overtreding, speler ging gretig liggen. :F

Tijd voor een challenge-systeem lijkt mij.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Han schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:39:
[...]

Dat opbouwen van Schuurs hebben we gezien donderdag. Maakte het verschil tussen een te-doen nederlaag en een mission-impossible volgende week. Getafe heeft twee doelpunten marge, gaan de wedstrijd nog meer dood maken dan anders (als dat nog kan) en loeren op de counter tegen een ploeg die en moet en zich laat frustreren. Los van een Gods wonder is het avontuur in Europa voor dit seizoen voorbij.
Een hele dure fout inderdaad, maar toch zou ik hem verkiezen boven Alvarez. Die komt voetballend echt te kort. En wil je enige kans hebben moet je toch gaan voetballen en wat tempo in de wedstrijd krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12
Goedkope penalty voor AZ? Ik zag het niet goed.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Nu online
tweakduke schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:41:
[...]
Tjonge alweer een penalty voor een minimale overtreding, speler ging gretig liggen. :F

Tijd voor een challenge-systeem lijkt mij.
Vond dit een schwalbe, Wijndal werd nauwelijks geraakt als hij al geraakt werd en ging meteen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Nog een goedkope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Dat was toch gewoon eens chwalbe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dat leek mij een mooie fopduik.

Wel moeilijk te zien hoor of er contact is.

[ Voor 43% gewijzigd door Vos op 23-02-2020 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Hoe duidelijk moet hij niet geraakt worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Pompi schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:43:
[...]

Vond dit een schwalbe, Wijndal werd nauwelijks geraakt als hij al geraakt werd en ging meteen liggen.
Ja en de VAR grijpt nu niet in, want het zal volgens de letter van de wet wel zijn dat de speler geraakt werd. Echt dit weekend maakt het VAR systeem zich compleet belachelijk op deze manier. Het kan veel bieden, maar benieuwd wat de heren gaan evalueren wat Nijhuis aangaf.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

OPSLAGHOND schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:45:
Hoe duidelijk moet hij niet geraakt worden?
Dat is niet in beeld? Je ziet het van achteren niet van opzij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Hij liet zijn been mooi hangen, werd eigenlijk niet geraakt als Dumfries dat niet deed. Zeer zeer goedkoop. Onterechte 1-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Hoe wordt makkelie (en vitesse) gemaaid door de var....

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Hands gemist. Gaat lekker daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Hij ziet de bal niet, maar de arm gaat toch naar de bal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Haha Vitesse, wat slecht verdedigd zeg! Laten Gakpo mooi op komen en pakken hem niet aan.

Wat is dat toch altijd met dat achteruit lopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 23-02-2020 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Draai maar terug die goal. IS Feyenoord ook een keer overkomen. Die handsbal moet bestraft worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Het ene goeie momentje van Gakpo van de wedstrijd gehad, mooi dat het resulteert in een goal. Wedstrijd lijkt iig wel iets interessanter te worden de laatste minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Vasthouden, bal weg tikken en geen geel. Ok :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
Vos schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:53:
Vasthouden, bal weg tikken en geen geel. Ok :?
Daar verbaas je je nog over? Ik verbaas me met enige regelmaat dat spelers ballen mogen wegschieten of voor de te nemen vrije trap mogen gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Nu online
Ajax - AZ volgende week wordt een erg interessante wedstrijd, 2 ploegen die niet in beste doen steken maar toch voor de topposities strijden. AZ staat nu alleen maar voor door gemakkelijk gegeven penalties en heeft verder de grootste moeite met PEC Zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Pompi schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:57:
Ajax - AZ volgende week wordt een erg interessante wedstrijd, 2 ploegen die niet in beste doen steken maar toch voor de topposities strijden. AZ staat nu alleen maar voor door gemakkelijk gegeven penalties en heeft verder de grootste moeite met PEC Zwolle
Wtf, 3 penalties 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Nu online
In mijn ogen en ook die van Arnold Bruggink werd bij de eerste gewoon de bal gespeeld en dus geen penalty, 2de vond ik een schwalbe want de speler wordt niet of nauwelijks geraakt maar omdat de hoek te lastig is gaat hij maar liggen en de 3de kon je op zich geven. Maar bij alle heeft de VAR niet of nauwelijks er naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Het weekend van de makkelijk gegeven penalty's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

OPSLAGHOND schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:02:
Het weekend van de makkelijk gegeven penalty's ...
Nou zo lijkt het wel inderdaad. Hopelijk krijgt Ajax ze ook mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
Luxicon schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:37:
[...]

In de Eredivisie.. Het is leuk en aardig, maar in Europa moeten we wezen :) Ook al liggen we er straks allemaal weer uit... :O
Ja leuk, maar das niet ieder weekend, dit wel. Een mens moet wat te doen houden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Nu online
Klink inderdaad alsof ze die Engelse VAR van gister die alleen maar foute beslissingen nam uitgenodigd hebben om ook hier een wedstrijdje of 2 te VAR'en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:52
Ziyech is er vandaag niet bij, niet helemaal fit. Schuurs in de basis naast Blind.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Vos schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:02:
[...]Nou zo lijkt het wel inderdaad. Hopelijk krijgt Ajax ze ook mee ;)
Als ze er maar geen tegen krijgen ... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:01:
Maar bij alle heeft de VAR niet of nauwelijks er naar gekeken.
Dat is dankzij de mensen die zitten te zeuren dat de VAR zoveel tijd kost, dan krijg je dit. In Engeland zie je precies hetzelfde gebeuren.
Vos schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:02:
[...]

Nou zo lijkt het wel inderdaad. Hopelijk krijgt Ajax ze ook mee ;)
Nee dankzij het aantal penalty's wat nu al is gegeven gaat noch Ajax noch Heracles zo een penalty krijgen, hoe duidelijk het ook is. Misschien als een speler een bal vangt ofzo, maar anders?

[ Voor 37% gewijzigd door toolkist op 23-02-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
Bruma staat er weer eens in, wat een vreselijk slechte speler is het ook. Verkoop hem in de zomer maar weer.

Edit: Het team heeft het ook door, Rosario geeft liever de bal aan iemand in de dekking dan aan een vrij staande Bruma.

Edit 2: Ihataren ook hahaha.

[ Voor 42% gewijzigd door Zingo op 23-02-2020 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Staat nu goed druk op bij Ajax, kunnen alleen maar verliezen tov de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:06:
[...]

Dat is dankzij de mensen die zitten te zeuren dat de VAR zoveel tijd kost, dan krijg je dit. In Engeland zie je precies hetzelfde gebeuren.
Het aparte is dat dit gezeur alleen bij voetbal gebeurd, zowel bij hockey als rugby/american football heb je dat niet. Enigste verschil tussen die sporten en voetbal is dat alleen voetbal geen zuivere speeltijd heeft en de klok gewoon door blijft lopen, als je de klok gewoon stil zet voor een VAR moment en verder zoals nu door zou laten lopen heb je dat gezeur om niks waarschijnlijk ook een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
Jezus die kans van Matavz :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Ze mogen die spelers van PSV ook wel eens een cursusje niet dom zijn geven... Staat de keeper van hun in je strafschopgebied, heb je een Bruma wiens enige kwaliteit hard rennen is en dan ros je die bal zo hard je kan over de zijlijn als je de bal krijgt na een corner... Zorg dan iig dat ie niet over de zijlijn gaat zodat die gast ook eens wat nuttigs kan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Wat is het record penalties in 1 wedstrijd? AZ 3 penalties gehad 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
lol unnerstal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Hoezo een vrije trap voor Vitesse?
Wat heb ik gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:14:
[...]

Het aparte is dat dit gezeur alleen bij voetbal gebeurd, zowel bij hockey als rugby/american football heb je dat niet. Enigste verschil tussen die sporten en voetbal is dat alleen voetbal geen zuivere speeltijd heeft en de klok gewoon door blijft lopen, als je de klok gewoon stil zet voor een VAR moment en verder zoals nu door zou laten lopen heb je dat gezeur om niks waarschijnlijk ook een stuk minder.
Volgens mij heeft het niks met speeltijd te maken, maar met een chronisch gebrek aan geduld. Alles moet tegenwoordig maar snelsnelsnel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Maarten_E schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:21:
Wat heb ik gemist?
Ontiegelijk hard tijdrekken van unnerstal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Vitesse verdiende minstens een punt, maarjah zo werkt voetbal niet altijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Onverdiende overwinning voor PSV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 10:16

Oekol

waka waka hey hey

Leon Zwiers schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:22:
[...]

Vroeger was dat geel en dan alsnog de uittrap doen toch? Is dit nieuwe regel?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Maar geen geel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12
ETH is weer onnavolgbaar. Nu met Schuurs (want die viel zo goed in?!) en Gravenberch beginnen. Geen Eiting?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

ephymerous schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:24:
ETH is weer onnavolgbaar. Nu met Schuurs (want die viel zo goed in?!) en Gravenberch beginnen. Geen Eiting?
Alvarez speelde wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
[...]

Tijdrekken is geel, geen vrije trap.
En ook geen geel gekregen geloof ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Maarten_E op 23-02-2020 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Maarten_E schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:24:
[...]

en ontiegelijk tijdrekken is dan een indirecte vrije trap of zo?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Vos schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:22:
Vitesse verdiende minstens een punt, maarjah zo werkt voetbal niet altijd ;)
'De beste ploeg wint niet altijd' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
Beide niet heel goed. Vitesse dwong ook amper kansen af. Het slotoffensief in de laatste 10 minuten verbloemt veel.
Na de goal is Vitesse gestopt met voetballen. Het leek wel alsof ze een Europa League wedstrijd gespeeld hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:49
Pompi schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:14:
[...]

Eens beginnen met rood geven voor het aanraken van de scheids. En geel geven wanneer spelers niet weg gaan wanneer de scheids zegt dat ze afstand moeten nemen.

ps.
Alle 3 de uitslagen van vandaag heb ik goed. Hoop dat de 4e ook goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zie nu de handbal van Rosario. Echt, hoe dan? Wat een raar weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Leoon. schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:25:
[...]
en ontiegelijk tijdrekken is dan een indirecte vrije trap of zo?
Jazeker! >:)
Commentatoren zijn het er trouwens ook over eens. Vitesse had vlak voor de 2-1 een strafschop moeten krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Maarten_E schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:24:
[...]

En ook geen geel gekregen geloof ik.
Waarsch de 8 secondenregel ofzo? Of hoeveel het ook precies was. Hij had de bal gewoon te lang vast voor hem uit te trappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

PWM schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:25:
Zie nu de handbal van Rosario. Echt, hoe dan? Wat een raar weekend.
Als dat hands zou zijn neem ik je niet serieus. Als hij andersom stond ja eens. Nu sta je er met je rug naar toe, hij land en zal z'n arm zo in de lucht zwaaiend om evenwicht te houden of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
Leoon. schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:23:
[...]

Vroeger was dat geel en dan alsnog de uittrap doen toch? Is dit nieuwe regel?
Officieel is er een regel dat de keeper de bal maximaal 6 sec mag vasthouden. Hier gaat iedere keeper stelselmatig overheen (vaak genoeg tot 12-15 kunnen tellen in het stadion). Na 6 sec mag de scheidsrechter ervoor kiezen om een indirecte vrije-trap te geven. Kortom, hij fluit niet voor tijdrekken maar voor de bal telang in de handen houden.

Die zes secondenregel is aan herziening toe trouwens, als een team voor iedere keer dat die werd overtreden echt een indirecte vrije trap kreeg was het gekkenwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Maarten_E schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:21:
Wat heb ik gemist?
Gewoon spelregel. Keeper moet die bal binnen 6 seconde uitschieten anders indirecte vrije trap.
Is ook geen overwinning, is een punten toekenning door de VAR.
Zingo schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:28:
[...]

Officieel is er een regel dat de keeper de bal maximaal 6 sec mag vasthouden. Hier gaat iedere keeper stelselmatig overheen (vaak genoeg tot 12-15 kunnen tellen in het stadion). Na 6 sec mag de scheidsrechter ervoor kiezen om een indirecte vrije-trap te geven. Kortom, hij fluit niet voor tijdrekken maar voor de bal telang in de handen houden.

Die zes secondenregel is aan herziening toe trouwens, als een team voor iedere keer dat die werd overtreden echt een indirecte vrije trap kreeg was het gekkenwerk.
Die spelregel is juist prima, zou alleen veel vaker toegepast moeten worden. Nu is iedereen verrast omdat niemand die regel lijkt te kennen. Als er standaard voor gefloten wordt maken die keepers wel wat meer haast.

[ Voor 47% gewijzigd door Ankona op 23-02-2020 16:32 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Leoon. schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:26:
[...]

Als dat hands zou zijn neem ik je niet serieus. Als hij andersom stond ja eens. Nu sta je er met je rug naar toe, hij land en zal z'n arm zo in de lucht zwaaiend om evenwicht te houden of zo.
Kwakman laat het toch ook duidelijk zien. Tilt gewoon zijn arm omhoog. Kan je nog wel 15 handballen laten zien dit seizoen die "per ongeluk" waren en gewoon op de stip gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zingo schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:28:
[...]

De regel niet maar meer het toepassen ervan. Ditzelfde geldt voor het hinderen bij het nemen van een vrije trap, vasthouden van de bal om de hervatting te vertragen, niet op de juiste plek ingooien (en na opmerking van de scheids alsnog een paar meter mogen smokkelen), te lang wachten met ingooien, en ga zo maar door.

De regels zijn er al, pas ze dan ook gewoon toe. Initieel wellicht veel gele kaarten maar ook dat neemt in rap tempo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

PWM schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:31:
[...]

Kwakman laat het toch ook duidelijk zien. Tilt gewoon zijn arm omhoog. Kan je nog wel 15 handballen laten zien dit seizoen die "per ongeluk" waren en gewoon op de stip gingen.
Ja andersom zelfde. Maar ik ben van mening dat iets niet hands kan zijn wanneer je de bal überhaupt niet ziet. Weet nog wel dit seizoen volgens mij met schwaab of baumgartel of whatever dat de bal uit de lucht kwam vallen, hij hem 100 duizend% kwijt was en dan per toeval op zijn hand valt. Ja sorry maar dat is nooit een penalty in mijn ogen.

Pagina: 1 ... 137 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken