Ankona schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:21:
[...]
Het is heel simpel, misschien een beetje direct (al dan niet op jouw persoon) geformuleerd maar in zijn algemeenheid word ik er wel een beetje moe van al dat gezeur over "anti-voetbal".
Getafe heeft gewoon beter gespeeld en gewonnen. Punt.
Neen, Getafe heeft een beter resultaat behaald. Voetbal heb ik feitelijk weinig gezien.
Alles behalve onverwacht want ik weet hoe naïef en dom Ajax meestal met dit soort wedstrijden om gaat. Iets anders kijken was dan ook vooraf een reële optie voor meer en achteraf heb ik zelfs misschien een beetje spijt dat ik dat niet gedaan heb.

Als Ajax verliest hoor je altijd van die jank verhalen over anti-voetbal. De meeste andere clubs hebben dan misschien mindere spelers maar een meer volwassen coach en spelopvatting. Daar kun je ook naar kijken. Dat jij je eraan ergert dat Ajax daar weer geen effectief tegenspel op heeft en dat je daardoor niet van het spel van Ajax kan genieten zoals je zou willen kun je de tegenstander niet kwalijk nemen.
Daar vind ik enige nuance wel op zijn plaats, dit vond ik bij vlagen echt een categorie op zich. De grens naar onsportief is wat mij betreft te vaak overschreden.
Maar ja, zolang het binnen de regels kan heb je ermee te leven. Kijken of de UEFA ooit nog eens vooruitstrevend wordt.
Het 'gejank' hoor je inderdaad ook vaak als ze niet konden winnen van een behoudende tegenstander, dat trek ik ook slecht. Alsof je van elk team met minder voetbaltechnisch vermogen mag verwachten dat ze wel even gewillig ruimte voor je combinaties maken.
Als het gaat om spelopvattingen dan ben ik voorstander van opvattingen die ook door een neutrale toeschouwer te waarderen zijn. Aanvallend, controlerend, catenaccio, fysiek, opportunistisch, het kan allemaal erg mooi zijn mits goed uitgevoerd.
Vuil spel, naaierij, persoonlijke beledigingen, racisme, geweld, theater, etc. kan over het algemeen alleen de fan van de betreffende club waarderen. Voor de neutrale kijker heeft dat niets met sport te maken. Daar ben ik dan ook geen fan van.
Nee, lang niet alles is gisteren gebeurd. Ik som dit even op om m'n punt te verduidelijken.
Namelijk dat niet alle spelopvatting wat mij betreft geoorloofd zijn, ook al zouden ze door de arbitrage niet bestraft worden.