Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:59
Leoon. schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:33:
[...]

Ja andersom zelfde. Maar ik ben van mening dat iets niet hands kan zijn wanneer je de bal überhaupt niet ziet. Weet nog wel dit seizoen volgens mij met schwaab of baumgartel of whatever dat de bal uit de lucht kwam vallen, hij hem 100 duizend% kwijt was en dan per toeval op zijn hand valt. Ja sorry maar dat is nooit een penalty in mijn ogen.
In je ogen niet, maar volgens de regels wel. Vitesse is hier bestolen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-10 21:47
Napo schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:33:
[...]

De regel niet maar meer het toepassen ervan. Ditzelfde geldt voor het hinderen bij het nemen van een vrije trap, vasthouden van de bal om de hervatting te vertragen, niet op de juiste plek ingooien (en na opmerking van de scheids alsnog een paar meter mogen smokkelen), te lang wachten met ingooien, en ga zo maar door.

De regels zijn er al, pas ze dan ook gewoon toe. Initieel wellicht veel gele kaarten maar ook dat neemt in rap tempo af.
Ben ik het helemaal mee eens. Regels moeten of strakker worden toegepast of aangepast worden. Dat is ook wat ik voornamelijk bedoel met "de regel is aan herziening toe". Ik moet daarbij wel zeggen dat ik de zes seconden regel tekort vindt in de meeste omstandigheden. Dat mag makkelijk 8 a 9 seconden zijn, vooral bij het vangen van de bal na een vrijetrap op corner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:40
Ik zeg 0-0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
Leoon. schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:33:
[...]

Ja andersom zelfde. Maar ik ben van mening dat iets niet hands kan zijn wanneer je de bal überhaupt niet ziet. Weet nog wel dit seizoen volgens mij met schwaab of baumgartel of whatever dat de bal uit de lucht kwam vallen, hij hem 100 duizend% kwijt was en dan per toeval op zijn hand valt. Ja sorry maar dat is nooit een penalty in mijn ogen.
Ik ben het eigenlijk wel eens met Kwakman (was die gast op Fox neem ik aan?). Lijkt me gewoon een 100% penalty, of je die bal nou ziet of niet dat maakt niet uit. Hand gaat naar bal = penalty. Dan moet je dat risico gewoon niet nemen. Bal die op een hand valt is daar niet mee te vergelijken. In dat geval gaat de hand niet naar de bal (normaal gesproken iig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:39:
[...]

Ik ben het eigenlijk wel eens met Kwakman (was die gast op Fox neem ik aan?). Lijkt me gewoon een 100% penalty, of je die bal nou ziet of niet dat maakt niet uit. Hand gaat naar bal = penalty. Dan moet je dat risico gewoon niet nemen. Bal die op een hand valt is daar niet mee te vergelijken. In dat geval gaat de hand niet naar de bal (normaal gesproken iig).
Gaat de hand/arm naar de bal als je niet weet waar de bal is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Napo schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:41:
[...]

Dat is het risico wat je neemt door een arm omhoog te doen in de 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
PWM schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:42:
[...]

Dat is het risico wat je neemt door een arm omhoog te doen in de 16.
Is niet helemaal een antwoord op de vraag ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Vos schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:24:
[...]

Alvarez speelde wel goed?
Nee maar hoezo niet donderdag al deze keuze? Hij wisselt teveel. Huntelaar staat nu ook ineens weer in de spits.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Napo schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:42:
[...]

Is niet helemaal een antwoord op de vraag ;-)
Dan is het antwoord: Ja :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
[...]

Ja.

Anders kan je ook wel muurtjes gaan maken met mensen die met de rug naar de bal staan en met hun armen om zich heen zwaaien. Het lijkt me een vrij simpele regel en een terechte regel omdat je anders gewoon weer allerlei ellende krijgt, ook wat betreft variabele beslissingen waar iedereen hier zo'n hekel aan heeft. Dat willen we er toch uit hebben? Nou dan lijkt het me een goed idee dat zoiets gewoon niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10 16:06
[...]

Blijkbaar wel want de Ligt kreeg uit bij Duitsland ook een penalty tegen toen de bal van boven hem op zijn arm viel. En daar was echt duidelijk dat hij niet wist waar de bal was, of dat het geval was bij het huidige geval weet ik niet want ik heb die niet gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Afgrijselijk plasticveld is het toch in Almelo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:59
Leon Zwiers schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:47:
Ik wilde het net zeggen. Ziet er niet uit zeg... Bagger zooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 13:45

ST10©DE

Dus.............

Ik bedoelde dat Ajax beter had moeten spelen dan ze gedaan hebben.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

En Heracles gaat gewoon een nieuw kunstgras veld neerleggen volgend jaar. Hopelijk degraderen ze 2*, dan staan ze waar ze horen.

"Natuurgras is te duur"

Als voetbalclub 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 23-02-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:47

Oekol

waka waka hey hey

Snowdog schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:39:
[...]

Maar voor de bal die uit de lucht valt op de hand werd wel een penalty gegeven. Het is soms gewoon zoveel willekeur.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Leoon. schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:53:
[...]

Maar voor de bal die uit de lucht valt op de hand werd wel een penalty gegeven. Het is soms gewoon zoveel willekeur.
Ik kan me dat moment even niet voor de geest halen moet ik eerlijk zeggen, maar goed, er worden sowieso ook fouten gemaakt. Dat staat wel vast denk ik. Maar ik vind dat ze met zoiets als vandaag best consequent mogen zijn en gewoon zeggen dat dat hands is. Dit was 100% vermijdbaar en gewoon een domme actie eigenlijk (waarschijnlijk onbewust maar toch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Neem die corners toch eens gewoon.

/edit
Lekker schot Babel :/

[ Voor 32% gewijzigd door ephymerous op 23-02-2020 17:02 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ze mogen wel wat meer eisen stellen aan dat kunstgras, iig aan de kleur.

En de korte corners mogen er wel uit Erik, zonde van de extra speler.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zou Ten Hag nog niet doorhebben dat het niveau bij Ajax echt dieptriest is sinds Babel steeds in de basis staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:01
OPSLAGHOND schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:00:
Ze mogen wel wat meer eisen stellen aan dat kunstgras Babel, iig aan de zijn haarkleur.
FTFY :+

Als ik hem soms bezig zie heb ik wel eens het idee dat het onze Immers is _O-

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Per Schuurs last van de carnaval?
toolkist schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:05:
Zou Ten Hag nog niet doorhebben dat het niveau bij Ajax echt dieptriest is sinds Babel steeds in de basis staat?
ETH en iets doorhebben? :+

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 23-02-2020 17:09 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 18:36

Quad

Doof

Wel fijn dat Onana op goal staat.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ziet er niet uit en ik ben toch al geen fan van plastic.

Maarrrr.... met weer zoals dit weekend heb ik wedstrijden gezien op echte plantjes waar het veld een grotere negatieve invloed had op het spel.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ryan "zal ik binnendoorgaan, binnendoorgaan of binnendoorgaan" Babel.

ooit was het spel van Ajax nog wel eens onvoorspelbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
toolkist schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:14:
ooit was het spel van Ajax nog wel eens onvoorspelbaar.
Toen de uitslagen nog voorspelbaar waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Geen penalty? -O-

[ Voor 13% gewijzigd door OPSLAGHOND op 23-02-2020 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De 100% kans voor vd Beek is al geweest.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:59
Oef, aardige bal op de lat van Donny. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10 16:06
Het piept en het kraakt bij Heracles, dit zullen ze vast niet lang meer vol kunnen houden en dan zou de score ook wel snel op kunnen lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Zal ETH Babel durven te wisselen?

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Pompi schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:23:
Het piept en het kraakt bij Heracles Ajax, dit zullen ze vast niet lang meer vol kunnen houden en dan zou de score ook wel snel op kunnen lopen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Wissel Babel maar niet Erik!
En de korte corners zijn echt waardevol!!
Het kraakt aan alle kanten, maar dat is niet het plastic veld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Hoe lang mag blind doorgaan met janken voor hij geel krijgt?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:09
Ankona schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:34:
Hoe lang mag blind doorgaan met janken voor hij geel krijgt?
Hij had gewoon een punt, dit was een terugspeelbal volgens de regels (waarom bestaat die regel anders).
Maar goed, incompetente scheidsrechtersteams :X

– De keeper moet een ander kleur tenue aan dan zijn medespelers, zodat duidelijk is dat hij de keeper is. Voor de keeper gelden namelijk bepaalde specifieke spelregels.
– Zo mag de keeper als enige van zijn ploeg de bal in zijn handen pakken, maar… dit mag alleen binnen het 16-meter gebied.
– Bij een terugspeelbal van de voet van een medespeler mag de keeper de bal niet in zijn handen pakken.
– Bij een terugspeelbal van een ingooi mag de keeper de bal niet in zijn handen pakken.
– Bij een terugspeelbal van het hoofd van een medespeler mag de keeper de bal wél in zijn handen pakken.
– De keeper heeft een beschermende status binnen het 5-meter gebied. Wanneer hij/zij gehinderd wordt bij het pakken van de bal krijgt de keeper de vrije trap mee.
– Wanneer de keeper de bal langer dan 6 seconden in zijn/haar handen heeft, dan krijgt de tegenpartij een vrijetrap op de plek waar dit gebeurde.
– Bij een achterbal moet de uittrap binnen het 5 metergebied genomen worden. Dit mag een veldspeler ook doen.
– De keeper mag te allen tijde overal op het veld komen.

[ Voor 62% gewijzigd door Krukar op 23-02-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ajax genaaid, krijgt geen penalty in de eerste helft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

gws24

Thinking is hard!

Dat overtikken door de keeper is toch wat anders dan vastpakken, wat niet mag? Of is het tegenwoordig zo dat de keeper dan helemaal de bal niet met de handen mag aanraken?
– Bij een terugspeelbal van de voet van een medespeler mag de keeper de bal niet in zijn handen pakken.
En dit was niet in de handen pakken ;)

[ Voor 32% gewijzigd door gws24 op 23-02-2020 17:41 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
gws24 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:40:
Dat overtikken door de keeper is toch wat anders dan vastpakken, wat niet mag? Of is het tegenwoordig zo dat de keeper dan helemaal de bal niet met de handen mag aanraken?
Overtikken? Hij pakt de bal direct met twee handen vast. Heracles speler speelt de bal terug en raak't em verkeerd waardoor het bijna een eigen doelpoging is (zoals de Boer net ook al aangaf in de studio) en de keeper pakt de bal met 2 handen vast, 100% terugspeelbal.
En dit was niet in de handen pakken ;)
Kijk jij dezelfde wedstrijd?

[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 23-02-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Was toch niet klemvast? Lijkt me totaal niets aan de hand, behalve dat het overduidelijk een penalty had moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:39:
Ajax genaaid, krijgt geen penalty in de eerste helft.
Welke actie was dat dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Babel hoeft deze zomer geen last-minute te zoeken, die kan nu wel alvast zijn vakantie boeken en vanaf zijn vakantieadres het EK gaan volgen. Pfff...

Wat me de laatste tijd heel erg opvalt, maar vandaag nog eens extra, is dat er bij Ajax ineens teveel spelers lopen die niet kunnen anticiperen op een onverwachte bal. Als een bal plotseling van richting wordt veranderd, of net iets verkeerd wordt gespeeld, dan waren er in 2019 altijd zat spelers die razendsnel omschakelde en de actie juist des te verrassender maakten. Vandaag maakt met name de lijn Babel, Gravenberg, Dest zich daar schuldig aan. Altijd pas reageren als de bal ook daadwerkelijk naar je gespeeld wordt. De enige die er echt goed mee omgaan zijn VdBeek en Blind (en Onana :)),.
Zeer irritant, vooral in het geval van Babel. Mijn god, wat is die slecht zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Krukar schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:41:
[...]

Overtikken? Hij pakt de bal direct met twee handen vast. Heracles speler speelt de bal terug en raak't em verkeerd waardoor het bijna een eigen doelpoging is (zoals de Boer net ook al aangaf in de studio) en de keeper pakt de bal met 2 handen vast, 100% terugspeelbal.

[...]

Kijk jij dezelfde wedstrijd?
Uhhh ja :? . Hier een twitter bericht met de beelden:
[Twitter: https://twitter.com/ontaal/status/1231618519877529600]Daar zie ik de keeper met 1 hand de bal overtikken, niks vastpakken met 2 handen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Krukar schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:35:
[...]

Hij had gewoon een punt, dit was een terugspeelbal volgens de regels (waarom bestaat die regel anders).
Maar goed, incompetente scheidsrechtersteams :X

– De keeper moet een ander kleur tenue aan dan zijn medespelers, zodat duidelijk is dat hij de keeper is. Voor de keeper gelden namelijk bepaalde specifieke spelregels.
– Zo mag de keeper als enige van zijn ploeg de bal in zijn handen pakken, maar… dit mag alleen binnen het 16-meter gebied.
– Bij een terugspeelbal van een ingooi mag de keeper de bal niet in zijn handen pakken.
– Bij een terugspeelbal van het hoofd van een medespeler mag de keeper de bal wél in zijn handen pakken.
– De keeper heeft een beschermende status binnen het 5-meter gebied. Wanneer hij/zij gehinderd wordt bij het pakken van de bal krijgt de keeper de vrije trap mee.
– Wanneer de keeper de bal langer dan 6 seconden in zijn/haar handen heeft, dan krijgt de tegenpartij een vrijetrap op de plek waar dit gebeurde.
– Bij een achterbal moet de uittrap binnen het 5 metergebied genomen worden. Dit mag een veldspeler ook doen.
– De keeper mag te allen tijde overal op het veld komen.
puur op de regels, is een afzwaaier richting doel een terugspeelbal? je kunt erover zeuren maar de regel is er om vaart in het spel te houden. Die regel toepassen op dit soort zaken is nooit de bedoeling geweest en gebeurt ook gelukkig nooit.
Dat een speler dat een keer aan een scheidsrechter vraagt ok, maar dan doorzeuren en in de rust nogmaals... dat is gewoon geel.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
gws24 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:45:
[...]
Uhhh ja :? . Hier een twitter bericht met de beelden:
[Twitter]Daar zie ik de keeper met 1 hand de bal overtikken, niks vastpakken met 2 handen.
Hij pakt de bal met 2 handen en laat 'm weer los.... Hoe kun je dat niet zien?
Kijk ook even het fragment terug van de studio net, de analyse van de Boer was 100% correct.
Ankona schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:47:
[...]

puur op de regels, is een afzwaaier richting doel een terugspeelbal? je kunt erover zeuren maar de regel is er om vaart in het spel te houden. Die regel toepassen op dit soort zaken is nooit de bedoeling geweest en gebeurt ook gelukkig nooit.
Dat een speler dat een keer aan een scheidsrechter vraagt ok, maar dan doorzeuren en in de rust nogmaals... dat is gewoon geel.
Dat is het punt, het is geen afzwaaier, de speler heeft de intentie om de bal terug te spelen maar raakt 'm verkeerd / te hard waardoor het een schot lijkt.

[ Voor 39% gewijzigd door Krukar op 23-02-2020 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
oh jee, Martinez eruit... hopelijk niets ernstigs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
P.O. Box schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:49:
oh jee, Martinez eruit... hopelijk niets ernstigs
En ondertussen mag Babel door blijven modderen. Met deze aanvallers kan je eigenlijk geen 4-3-3 spelen.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Krukar schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:47:
[...]

Hij pakt de bal met 2 handen en laat 'm weer los.... Hoe kun je dat niet zien?
Kijk ook even het fragment terug van de studio net, de analyse van de Boer was 100% correct.
Sorry hoor maar mag het iets minder? Ik zie iets anders dan jij, mag het? Ja zijn 2e hand zit dicht bij de bal maar raakt hem imo niet. Sowieso is er totaal geen sprake van vastpakken en weer loslaten, daar gaat het veel te snel voor. En alsof de Boer een autoriteit op dit gebied is :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
gws24 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:55:
[...]
Sorry hoor maar mag het iets minder? Ik zie iets anders dan jij, mag het? Ja zijn 2e hand zit dicht bij de bal maar raakt hem imo niet. Sowieso is er totaal geen sprake van vastpakken en weer loslaten, daar gaat het veel te snel voor. En alsof de Boer een autoriteit op dit gebied is :D .
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZSLdceP.png

Hier het moment net na het vastpakken (heel kort, maar dat is ook vastpakken), waarna hij hem met de rechterhand over het doel werkt.
Kan de kpn player niet specifieker stilzetten helaas.

En hoezo iets minder? wat heb ik verkeerd gezegd dan? En waar zeg ik dat de Boer een autoriteit is? Ik zei alleen kijk z'n analyse even terug, die was namelijk goed.

[ Voor 41% gewijzigd door Krukar op 23-02-2020 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Krukar schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:56:
[...]

[Afbeelding]

Hier het moment net na het vastpakken (heel kort, maar dat is ook vastpakken), waarna hij hem met de rechterhand over het doel werkt.
Kan de kpn player niet specifieker stilzetten helaas.
Dit beeld helpt vrijwel niet. In de Twitter video zie ik een keeper waarvan zijn rechterhand constant lager is dan zijn linkerhand en hij de bal enkel met zijn linkerhand raakt. In het frame is er weinig dat mij daar aan doet twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:55:
[...]
je mag de bal überhaupt niet aanraken met de handen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Napo schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:58:
[...]

Dit beeld helpt vrijwel niet. In de Twitter video zie ik een keeper waarvan zijn rechterhand constant lager is dan zijn linkerhand en hij de bal enkel met zijn linkerhand raakt. In het frame is er weinig dat mij daar aan doet twijfelen.
Zoals ik zei, je kunt de KPN player niet per seconde terugspelen, maar laat maar zitten. Er komen later vast wel betere beelden beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Schuurs heeft dus niks geleerd van donderdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Daar komt Nico goed weg...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Ik heb niet de illusie dat Ajax gaat verliezen, maar het is van beide kanten vrij matigjes.
Zou gelijkspelletje kunnen worden of ten hoogste een krappe 1-0/0-1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krukar
De opmerking van toolkist triggerde mij even om in de officiële KNVB spelregels te kijken, en hij heeft gelijk.
De discussie vastpakken of niet is dus sowieso zinloos, want je mag de bal bij een terugspeelbal überhaupt niet met je handen spelen. Vastpakken of niet maakt dus niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dQXpxnk.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Is toch vol op de bal? Volgens mij raakt ie de tegenstander niet eens, bal zat ertussen.

ah en daar is Dest weer met zn achterlijke trucjes ipv gewoon simpel en effectief spel

[ Voor 16% gewijzigd door toolkist op 23-02-2020 18:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Hoeveel shots van het totaal oninteressante slechte weer gaan we nog krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Blind geeft het goede voorbeeld: probeer het eens wat vaker van afstand!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
P.O. Box schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:05:
Hoeveel shots van het totaal oninteressante slechte weer gaan we nog krijgen?
Met het huidige spel? Nog wel een stuk of 7 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
En weer een corner verkloot door m kort te spelen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Krukar schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:56:
[...]

En hoezo iets minder? wat heb ik verkeerd gezegd dan? En waar zeg ik dat de Boer een autoriteit is? Ik zei alleen kijk z'n analyse even terug, die was namelijk goed.
offtopic
Niet echt de plek hiervoor maar opmerkingen zoals 'hoe kun je dat niet zien' en 'Kijk jij dezelfde wedstrijd' alleen omdat je het met mij niet eens bent vind ik te ver gaan en is alleen een manier om mijn mening te diskwalificeren.
Krukar schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:47:
[...]
Vind jij, door het zo te zeggen verhef je de Boer tot autoriteit alleen maar omdat hij jouw mening deelt.

Maar goed, laten we maar agree to disagree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:08:
En weer een corner verkloot door m kort te spelen.
Heeft iemand statistieken is ajax uberhaueook gevaarlijk geweest uit corners / gescoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Krukar schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:04:
De opmerking van toolkist triggerde mij even om in de officiële KNVB spelregels te kijken, en hij heeft gelijk.
De discussie vastpakken of niet is dus sowieso zinloos, want je mag de bal bij een terugspeelbal überhaupt niet met je handen spelen. Vastpakken of niet maakt dus niet uit.

[Afbeelding]
Ok, zijn we daar ook weer vanaf ;) . Maar vroeger was dit toch anders want ik wel vaker gezien dat een keeper een bal overtikte na een rare/verkeerde terugspeelbal?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
haal alsjeblieft die Babel eraf. ga desnooods met 10 man spelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 22:46

Vos

AFCA

Heeft Babel in de minuten die hij gemaakt heeft (dit jaar) al iets bijgedragen?

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 23-02-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Tadic bereikt al weken niemand,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Fijn dat je weer terug bent Andre!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
zo, reddinkje zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De scheids doet een succesvolle poging om nog slecht te zijn dan Ajax.
Arm in gezicht niet afsluiten, tackle zonder bal te raken idem en ga zo maar door.

En Babel? Ik vraag me af wat hij heeft moeten doen om zo lang te mogen blijven staan van Ten Hag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
gws24 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:08:
[...]

offtopic
Niet echt de plek hiervoor maar opmerkingen zoals 'hoe kun je dat niet zien' en 'Kijk jij dezelfde wedstrijd' alleen omdat je het met mij niet eens bent vind ik te ver gaan en is alleen een manier om mijn mening te diskwalificeren.

[...]
Vind jij, door het zo te zeggen verhef je de Boer tot autoriteit alleen maar omdat hij jouw mening deelt.

Maar goed, laten we maar agree to disagree
'Door het zo te zeggen'.... Het enige dat ik zeg is kijk even naar die analyse, hij legt het goed uit....
Op een discussieplatform moet je toch kunnen discussiëren en andere meningen/sources kunnen aanhalen?

Zie mijn post van eerder over waarom de discussie vastpakken of niet eigenlijk zelf zinloos is, dus laten we die inderdaad maar begraven ;p

Volgens de KNVB regels was het gewoon een (indirecte) vrije trap en had Blind een goed punt. Het leeuwendeel van de discussie ging hij ook pas aan na het fluitsignaal wat m.i. gewoon correct was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Vos schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:11:
Heeft Babel in de minuten die hij gemaakt heeft (dit jaar) al iets bijgedragen?
Die is zich aan het opladen voor als we weer een keer tegen Duitsland moeten. Voor het vaderland, nobel streven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:13:
[...]

Die is zich aan het opladen voor als we weer een keer tegen Duitsland moeten. Voor het vaderland, nobel streven.
Almelo is ook bijna Duitsland, je zou denken dat het nu dan ook wel zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nee Heracles. Zo speel je een enorme kans niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
P.O. Box schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:11:
haal alsjeblieft die Babel eraf. ga desnooods met 10 man spelen
oh tweede geel is ook goed, dan speelt jij volgende week ook niet... kom op scheids!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

F*ckin Babel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zo vrij inkoppen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Koppen gaat 'm ook al niet lekker af :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Babel eruit? Wtf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Mooi moment om Danilo te laten te laten debuteren. Ondertussen mist Babel een kopkans. Zijn er ondertussen nog mensen die het opnemen voor ETH?

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:16:
Koppen gaat 'm ook al niet lekker af :/
donderdag ook al...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Waarom Babel er dan uit. Ging prima toch? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 14:37
Wat doet ie nou? Haalt ie Babel eruit. 8)7 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
ajax speelt ineens met 2 man meer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krukar
Nou de kwaliteit van het Ajax-veld stijgt in ieder geval al 50%, want Babel is eruit. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Danilo, twee balcontacten. tweemaal 1x raken en bij een medespeler in de voeten. ik pink een traantje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:58
Waarom speelt traore trouwens niet gewoon?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Babel is volgens mij wel de slechtste linksbuiten ooit, mijn god.
Die man kan werkelijk echt niets, heeft geen schot, heeft geen actie, kan niet aannemen en kan ook niet koppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Blind, wtf doe je? Naja je doet niks... Speelde al zwak.

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 23-02-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Hoppa 1-0 Heracles en dik en dik verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ja hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Wereldgoal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Witte zakdoekjes aub!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:11
Shit, Ajax speelt opeens weer met 11 man...

EN GOAL HERACLES!!!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
Waar was de verdediging? :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Aan het rouwen om de wissel van Babel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit zag je aankomen, Ajax houdt de competitie graag spannend

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Pixel Witcher schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:20:
Je kunt ook overdrijven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ajax en Heracles...vaak wereldgoals tegen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Pixel Witcher schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:20:
:z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Staande voet voor die ETH aub. Geen goede opstelling, tactisch kut en krijgt de spelers niet meer scherp.

XXXVI

Pagina: 1 ... 138 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken