Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Jammer dat zijn 2e periode bij Ajax niet zo goed was, maar de blessures waren gewoon te zwaar voor hem.
Was in zijn 1e periode een beest.
De dubbele beker finale tegen Feyenoord waarin Siem 2 goals maakte in elke wedstrijd.JanW schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:24:
Dodelijke combi toen met Pantelic, maar toen Pantelic weg was, zag je ook al duidelijk de beperkingen van Siem de Jong. Met de juiste spelers om zich heen heel nuttig.
Als ie door de medische keuring komt en geen gekke liedjes meezingt kan hij toch mooi daar z'n carrière afsluiten.
De wedstrijd tegen Twente waar hij 2 goals maakte en de 3e ster eindelijk op de borst mocht.Deadsy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:28:
[...]
De dubbele beker finale tegen Feyenoord waarin Siem 2 goals maakte in elke wedstrijd.
In die periode was het een prima speler
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
En aan die periode moeten we ook denken bij hem. Echt jammer dat hij bij Newcastle de ene na de andere zware blessure heeft gehad.dvdkiwi schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:03:
[...]
De wedstrijd tegen Twente waar hij 2 goals maakte en de 3e ster eindelijk op de borst mocht.
In die periode was het een prima speler
Nu snap ik de speeltijd. Dat was gewoon de etalage.snmght schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:59:
Champagne! Volgens Telegraaf vertrekt Siem per direct.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik schat in dat ie voor rond de 20 miljoen is verkocht door OvermarsGonadan schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:58:
Nu snap ik de speeltijd. Dat was gewoon de etalage.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
edit:
Daarnaast snap ik niet dat dit Nac van Az heeft gewonnenTerranova schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:10:
Ik zit Jong Ajax - NAC te kijken, wat een verschrikkelijke ploeg is dat NAC zeg, voortdurend uitdelen, maar zodra ze een tikje krijgen is het gelijk poging tot moord.
[ Voor 62% gewijzigd door gws24 op 17-02-2020 21:14 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Geen idee eigenlijk, hij zou altijd mogen spelen voor Jong Ajax, maar of dit nou een "terugzetting" is of puur voor wedstrijdritme, geen ideegws24 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:13:
Mazraoui speelt bij jong Ajax, is dat om wedstrijdritme op te doen voor donderdag of is er een andere reden?
edit:
[...]
Daarnaast snap ik niet dat dit Nac van Az heeft gewonnen
AZ verliest met name van zichzelf... net als afgelopen weekend.gws24 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:13:
Daarnaast snap ik niet dat dit Nac van Az heeft gewonnen
Belachelijk dat hij zoveel speeltijd heeft gekregen dit jaar. Echt waardeloos in mijn ogen.Gonadan schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:58:
[...]
Nu snap ik de speeltijd. Dat was gewoon de etalage.
En blessure ...

[ Voor 13% gewijzigd door OPSLAGHOND op 17-02-2020 21:29 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Je bedoelde de ziekenboeg?OPSLAGHOND schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:26:
Mazraoui speelt niet echt best, misschien nog een stapje verder terug?
En blessure ...
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Wordt een 'feest' donderdag tegen Getafe
Echter lijkt de kans groot dat na Ziyech ook Onana, Van de Beek, Dest, Veltman, Tagliafico en mogelijk Neres zullen vertrekken. Hoop dat het Overmars weer lukt om voor de zomer al een groot deel van de selectie voor komend seizoen op orde te krijgen.
En dan is het nog maar te hopen dat Blind nog een jaartje blijft.
Varela
Mazraoui, Schuurs, Blind, Vacant
Eiting, Promes, Martinez
Antonhy, Traore, Tadic
Er zit nog wel wat talent aan te komen, maar met deze groep ga je de Champions League niet in lijkt mij.
Toekomst inderdaad, maar hebben ook nog lang niet overtuigd.CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:01:
@Yogibeer Gaan nooit allemaal tegelijk weg en haal aub die Eiting van het formulier, niveau PEC Zwolle. Gravenberch en Unuvar zijn de toekomst.
Eiting heb ik ook m'n twijfels over, maar tot op heden lijkt hij wel wat voor te lopen op Gravenberch in de pikorde.
Ah ik merk dat jij een insider bent. Dan moeten we dat maar aannemen.CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:04:
@Yogibeer Nee Eiting speelt omdat hij een meer controlerende speler is. TH wil liever met Gravenberch spelen barst van het talent namelijk.
Wordt het niet Ajax - Feyenoord? Ajax speelt thuis toch volgens de loting.toolkist schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:54:
Mocht de bekerfinale Feyenoord-Ajax worden, dan met supporters van beide kanten. Mooi initiatief, maar ben bang dat dit alleen maar heel erg fout kan gaan.
En als Feyenoord geen “uit”- supporters mag meenemen, dan is het dus een Kuip vol Ajacieden
Waarom denk je dat het ineens 'mag'Erapaz schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:10:
[...]
Wordt het niet Ajax - Feyenoord? Ajax speelt thuis toch volgens de loting.
En als Feyenoord geen “uit”- supporters mag meenemen, dan is het dus een Kuip vol Ajacieden
Officiële redenering is dat het verbod alleen voor competitiewedstrijden is

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 18-02-2020 10:41 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
alles kan off-topic
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Heb je het thuis wel eens op kleine schaal getest?dvdkiwi schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:06:
Gooi die hele Kuip gewoon vol met vrouwen en kinderen, probleem opgelost.
Wanneer heb je meer conflicten, als je met je vrienden op de bank zit te bieren of ....
alles kan off-topic
Valide punt wel. De grootste ruzies thuis had ik nooit met PSV/Feyenoord vrienden maar met een vriendin ex die na een 6-2 in Rotterdam vroeg 'wat heeft Ajax gedaan'. En als ze dan 3-1 winnen van PSV kwam ze thuis en vroeg ze niks behalve waarom ik 'vrolijk' was. VrouwenAnkona schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:10:
[...]
Heb je het thuis wel eens op kleine schaal getest?
Wanneer heb je meer conflicten, als je met je vrienden op de bank zit te bieren of ....

Onzin natuurlijk, want in de halve finale vorig jaar mochten de supporters van Ajax er ook niet bij zijn...Martinusz schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:40:
[...]
Waarom denk je dat het ineens 'mag'zo slim is meneer de burgemeester wel, omdat hij anders de 'uit' supporters moet weren
Officiële redenering is dat het verbod alleen voor competitiewedstrijden isecht een ambtenaar antwoord.
Never mind.dutchgio schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:36:
[...]
Onzin natuurlijk, want in de halve finale vorig jaar mochten de supporters van Ajax er ook niet bij zijn...
[ Voor 3% gewijzigd door Yogibeer op 18-02-2020 11:37 ]
Ik ben sowieso geen fan van het vooraf vastleggen van de finale locatie, met name omdat je nogal het risico loop (kan lopen) dat dan 1 van de finalisten 'thuis' speelt. Dat is toch een voordeeltje. Maar nu is het zo, dat 'omdat Ajax geen supporters mag meenemen', dat de finale maar over 2 wedstrijden gespeeld moet worden. Lijkt mij nogal een kulreden eerlijk gezegd, laat ze het maar bij 1 finale houden en het daarbij laten.Erapaz schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:10:
[...]
Wordt het niet Ajax - Feyenoord? Ajax speelt thuis toch volgens de loting.
Dat heeft voor mij niet zozeer te maken met dat ik een voorkeur heb voor de ploeg uit Rotterdam, maar eigenlijk alleen maar omdat de raddraaiers er nu nog geen donder van leren en we op deze manier de burenruzie lekker in stand houden/ laten bestaan.
Laat (alle) supporters en de clubs het maar voelen door het stadion lekker vol te zetten met gezinnen, volledig door elkaar, maar geen supporters van 1 van beide clubs (seizoenskaarthouders enzo) binnen te laten. Misschien leert men dan eens om die 10 idioten met de 1000'en goedwillenden in bedwang te houden, of binnen de kortste keren niet meer toe te laten.
Van mij mogen de gezinnen zelfs gratis het stadion in, zodat beide clubs er geen inkomsten aan overhouden (mocht het zover komen), opdat ze het zelf misschien ook maar eens echt aan gaan pakken. Alleen door dit SAMEN op te pakken zullen ze stappen kunnen maken, het probleem ligt ook aan beide kanten en dat moet maar eens klaar zijn.
Ik waardeer je boodschap, helaas ben ik bang dat het niet gaat werken. Bij de jeugdwedstrijden Ajax Feyenoord zit het stadion (de toekomst) ook vol met gezinnen, toch gaat het daar nog mis (idioterie). Als je het vergelijkt met andere sporten is het van de zotte dan we de discussie überhaupt moeten voeren.jbdeiman schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:32:
[...]
Ik ben sowieso geen fan van het vooraf vastleggen van de finale locatie, met name omdat je nogal het risico loop (kan lopen) dat dan 1 van de finalisten 'thuis' speelt. Dat is toch een voordeeltje. Maar nu is het zo, dat 'omdat Ajax geen supporters mag meenemen', dat de finale maar over 2 wedstrijden gespeeld moet worden. Lijkt mij nogal een kulreden eerlijk gezegd, laat ze het maar bij 1 finale houden en het daarbij laten.
Dat heeft voor mij niet zozeer te maken met dat ik een voorkeur heb voor de ploeg uit Rotterdam, maar eigenlijk alleen maar omdat de raddraaiers er nu nog geen donder van leren en we op deze manier de burenruzie lekker in stand houden/ laten bestaan.
Laat (alle) supporters en de clubs het maar voelen door het stadion lekker vol te zetten met gezinnen, volledig door elkaar, maar geen supporters van 1 van beide clubs (seizoenskaarthouders enzo) binnen te laten. Misschien leert men dan eens om die 10 idioten met de 1000'en goedwillenden in bedwang te houden, of binnen de kortste keren niet meer toe te laten.
Van mij mogen de gezinnen zelfs gratis het stadion in, zodat beide clubs er geen inkomsten aan overhouden (mocht het zover komen), opdat ze het zelf misschien ook maar eens echt aan gaan pakken. Alleen door dit SAMEN op te pakken zullen ze stappen kunnen maken, het probleem ligt ook aan beide kanten en dat moet maar eens klaar zijn.
Anders op neutraal terrein ? Er zijn alleen geen andere stadions met dezelfde capaciteit in NL. Misschien over de grens in België of Duitsland de bekerfinale spelen dan?
[Voetbal] Randzaken
Ach net als in Spanje of Italie, gewoon op een ander continent spelenErapaz schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:43:
[...]
Ik waardeer je boodschap, helaas ben ik bang dat het niet gaat werken. Bij de jeugdwedstrijden Ajax Feyenoord zit het stadion (de toekomst) ook vol met gezinnen, toch gaat het daar nog mis (idioterie). Als je het vergelijkt met andere sporten is het van de zotte dan we de discussie überhaupt moeten voeren.
Anders op neutraal terrein ? Er zijn alleen geen andere stadions met dezelfde capaciteit in NL. Misschien over de grens in België of Duitsland de bekerfinale spelen dan?
Life is what happens while you're busy making other plans
Zoek dan ook gewoon een vriendin die fan is van Ajax.. Eerst Feyenoord, nu PSV, dan vraag je er ook wel om heTyphone schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:27:
[...]
Valide punt wel. De grootste ruzies thuis had ik nooit met PSV/Feyenoord vrienden maar met een vriendin ex die na een 6-2 in Rotterdam vroeg 'wat heeft Ajax gedaan'. En als ze dan 3-1 winnen van PSV kwam ze thuis en vroeg ze niks behalve waarom ik 'vrolijk' was. Vrouwen![]()
![]()
Lijkt me toch echt te oud voor een spits.ElPaco schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:50:
Ron Jans weg bij Cincinnati, misschien iets voor PSV voor komend seizoen?
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Qatar... dan gaat het gezever in ieder geval niet over supportersMartinusz schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:46:
Ach net als in Spanje of Italie, gewoon op een ander continent spelen
De Keuken Kampioen Qatar Trofee. Ik zie het al voor me. En dan ook gewoon in de zomer spelen.Han schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:07:
[...]
Qatar... dan gaat het gezever in ieder geval niet over supporters:P
Bij PSV kan hij mooi Guus Meeuwis meezingen zonder problemen.ElPaco schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:50:
Ron Jans weg bij Cincinnati, misschien iets voor PSV voor komend seizoen?

Nigger met een zachte g?OPSLAGHOND schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:44:
[...]
Bij PSV kan hij mooi Guus Meeuwis meezingen zonder problemen.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=368071
Maar waarom zou Davy dat willen?snmght schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:29:
Sjaak adviseert om Davy Klaassen terug te halen. Ik vind het bij een vertrek van Donny niet eens een gek idee eigenlijk.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=368071
Omdat die bij Ajax nu ook 2-3 miljoen kan verdienen. En Ajax een stap hoger is dan Bremen.
Maar Davy scoort wel veel meer dan die andere drie bij elkaar.CryptoNL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:54:
@Joostje123 Davy is teveel een loper en is niet zo verfijnd als Vd Beek, Gravenberch, Unuvar of zelfs Kenneth Taylor (die gaat eraan komen). Ik zou het lekker zo laten en hem niet terughalen.
Dat is toch geen vergelijking? 2 vd 3 hebben net 1 wedstrijd in het 1e gespeeld en Gravenberch staat niet op 10.Joostje123 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:59:
[...]
Maar Davy scoort wel veel meer dan die andere drie bij elkaar.
Duitste competitie is zoveel beter dan de eredivisieJoostje123 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:53:
[...]
Omdat die bij Ajax nu ook 2-3 miljoen kan verdienen. En Ajax een stap hoger is dan Bremen.
[ Voor 5% gewijzigd door snmght op 19-02-2020 12:13 ]
Nou, ik ben er inmiddels wel achter: Ajax treedt morgen op het veld tegen een combinatie van de beste elftallen die de wereld ooit heeft gezien. Messi en Ronaldo zouden er niet eens op de bank mogen zitten, wegens gebrek aan talent.
Ik weet niet wanneer er besloten is de underdog rol aan te nemen, maar het is behoorlijk gelukt
Geen idee wat je gelezen hebt maar volgens mij is de tendens vooral dat Getafe een goed (maar niet buitengewoon) elftal is dat vooral een speelstijl heeft die Ajax niet ligt. Dat is de reden dat zij favoriet zijn, niet zo zeer de voetbaltechnische kwaliteiten van het elftal op zich.PWM schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:47:
Ik zat mij vanochtend te vervelen in de KLM Lounge en heb de kranten eens doorgenomen. Die dingen die daar liggen op een raar zacht en plat materiaal met inkt erop.
Nou, ik ben er inmiddels wel achter: Ajax treedt morgen op het veld tegen een combinatie van de beste elftallen die de wereld ooit heeft gezien. Messi en Ronaldo zouden er niet eens op de bank mogen zitten, wegens gebrek aan talent.
Ik weet niet wanneer er besloten is de underdog rol aan te nemen, maar het is behoorlijk gelukt
Ik zou zelf juist liever tegen een Barcelona, PSG of Juventus voetballen dan tegen Getafe, afgaande op wat ik er van hoor. Net zoals ik Atletico Madrid liever ook nooit tegenkom in Europa. Wij kunnen gewoon slecht omgaan met zulk afbraakvoetbal.
[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 19-02-2020 13:10 ]
Ook in de 2. Bundesliga? Werder Bremen kan zomaar degraderen.Martinusz schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:07:
[...]
Duitste competitie is zoveel beter dan de eredivisieik zie geen reden waarom hij terug zou willen, die miljoenen verdient hij daar ook.
Verwijderd
Meeste mensen lezen alleen maar wat en baseren daar hun mening op. Soms wel handig om het zelf eens te zien. Getafe is echt een nare ploeg zoals Atletico, precies zoals je al zegt. Heb er ook een hard hoofd in en denk niet dat Ajax zomaar doorgaat. Zeker met die blessuregevallen niet!snmght schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:52:
[...]
Geen idee wat je gelezen hebt maar volgens mij is de tendens vooral dat Getafe een goed (maar niet buitengewoon) elftal is dat vooral een speelstijl heeft die Ajax niet ligt. Dat is de reden dat zij favoriet zijn, niet zo zeer de voetbaltechnische kwaliteiten van het elftal op zich.
Ik zou zelf juist liever tegen een Barcelona, PSG of Juventus voetballen dan tegen Getafe, afgaande op wat ik er van hoor. Net zoals ik Atletico Madrid liever ook nooit tegenkom in Europa. Wij kunnen gewoon slecht omgaan met zulk afbraakvoetbal.

Verder: Mazraoui niet, Schuurs wel bij de selectie.
Ik ben benieuwd naar de laatste linie, misschien dat tegen Getafe het wel goed is om Martinez in het centrum te zetten al ben ik daar normaal geen voorstander van. Heb om de een of andere reden het gevoel dat hij beter met zo een wedstrijd om kan gaan dan Schuurs.
[ Voor 38% gewijzigd door snmght op 19-02-2020 13:32 ]
Of Blind met Alvarez achterin, en Martinez ervoor ipv Eiting. Die is nou niet bepaald bekend om z'n kracht in duels/fysiek.snmght schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:30:
[...]
[Afbeelding]
Verder: Mazraoui niet, Schuurs wel bij de selectie.
Ik ben benieuwd naar de laatste linie, misschien dat tegen Getafe het wel goed is om Martinez in het centrum te zetten al ben ik daar normaal geen voorstander van. Heb om de een of andere reden het gevoel dat hij beter met zo een wedstrijd om kan gaan dan Schuurs.
Misschien wel de beste optie. Dan kunnen we ondanks blessures best een aardig elftal opstellen. Alleen benieuwd wat hij voorin gaat doen, neem aan Traore in de spits maar wie rechtsbuiten?toolkist schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:42:
[...]
Of Blind met Alvarez achterin, en Martinez ervoor ipv Eiting. Die is nou niet bepaald bekend om z'n kracht in duels/fysiek.
Of Ziyech ook op de vleugel en dan Gravenberch er bij op het middenveld?
Of Eiting op de plek van Ziyech en dan Ziyech op rechts en Tadic in de spits, zoals vorig jaar in de CL?
SCHORSING VOOR TRAINER/COACH JOHN VAN DEN BROM
Oefenmeester van FC Utrecht voor twee duels, waarvan één voorwaardelijk, geschorst.
Trainer/coach John van den Brom van FC Utrecht is door de aanklager betaald voetbal geschorst voor twee wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk. Dat houdt in dat de oefenmeester de wedstrijd van zondag tegen FC Twente aan zich voorbij moet laten gaan. Assistent-trainer Dennis Haar neemt die dag de honneurs waar.
Van den Brom is door de aanklager betaald voetbal gestraft voor het feit dat hij afgelopen zondag, bij de Eredivisiewedstrijd Willem II - FC Utrecht, ‘de arbitrage op verbale en non-verbale wijze in diskrediet heeft gebracht’.
alles kan off-topic
vd Brom (of net welke andere coach) heeft nooit gelijk als ie de scheids een lul noemt of de 4e man een schijterd. Vind dat ie nog heel goed wegkomt met 1 wedstrijd, hadden er van mij 3 mogen zijn.Ankona schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:35:
Heel bijzonder, dat kan namelijk niet. Los nog van het feit dat vd Brom groot gelijk had is het door de arbitrage al beoordeeld en kan Zeist dus volgens de eigen regels dat niet meer veranderen.
Daarnaast kan ie prima bestraft worden als de scheids het in zijn wedstrijdverslag vermeldt.
En meer inhoudelijk, ja hij had gewoon groot gelijk. Of het uiten daarvan verstandig is is een tweede.
alles kan off-topic
Wel grappig dat het destijds tegen PSVsnmght schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:52:
[...]
(2016-17?) aankwam op penalties over 2 wedstrijden,terwijl Atletico dat seizoen wel de finale haalden. Simeone zei voor de finale ook dat ze het tegen PSV het moeilijkste hadden van allemaal. (weet niet zeker of dat nu PSV paaien was of niet.)
Niet dat ik wil zeggen dat dat PSV beter was, verre van maar wel geinig om te zien dat een counterploeg (Atletico) niet met een counterploeg (PSV) om kan gaan, en een voetballende ploeg (Ajax) niet met counterploegen (PSV).
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Voor spelers geldt dat ja. Geen idee of dat ook voor trainers is. Plus, als hij hem weggestuurd heeft voor commentaar op de leiding en niet zozeer wegens de gebruikte termen kan dat ook nog reden zijn tot straffen, voor zover ik weet.Ankona schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:46:
Nee, dat kan niet. Hij heeft er in de wedstrijd een gele kaart voor gekregen en dan kan de aanklager niets meer. Eigen regel van de KNVB, logisch of niet, maar al heel vaak zo toegepast en uitgelegd.
En meer inhoudelijk, ja hij had gewoon groot gelijk. Of het uiten daarvan verstandig is is een tweede.
Zo krijg ik wel het gevoel dat ik raar ben omdat ik elke ochtend gewoon nog een krant lees.PWM schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:47:
Ik zat mij vanochtend te vervelen in de KLM Lounge en heb de kranten eens doorgenomen. Die dingen die daar liggen op een raar zacht en plat materiaal met inkt erop.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je bent toch ook gewoon raarGonadan schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:01:
[...]
Zo krijg ik wel het gevoel dat ik raar ben omdat ik elke ochtend gewoon nog een krant lees.![]()
Toch bizar, tot een paar seizoenen geleden speelden ze nog in de Regionalliga en nu knockout fase CL. En dat allemaal vanwege een energiedrankje
Bingo.Niku schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:03:
[...]
Ook in de 2. Bundesliga? Werder Bremen kan zomaar degraderen.
Staan dacht ik voorlaatste en zouden volgend jaar gewoon 2e liga kunnen spelen.
En Herr Mateschitz maar schuivenVlassie1980 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:05:
RB Leipzig komt even uit de startblokken...
Toch bizar, tot een paar seizoenen geleden speelden ze nog in de Regionalliga en nu knockout fase CL. En dat allemaal vanwege een energiedrankje
per aspera ad astra
Geblesseerd. Mazraoui in vorm is een prima speler though, deed het prima tegen Chelsea. Vind het persoonlijk jammer dat hij niet mee is, geeft je toch minder opties. Dest is nou ook niet echt een zekerheid.Leon Zwiers schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:15:
Wat lees ik nu? Geen Mazraoui mee? Is ie blessa of heeft ten Hag eindelijk door dat die gast veel te beperkt is voor wat hij probeert na te streven?
Het is een speler die zich enorm optrekt aan het niveau van de rest. Een grijze muis. Zodra het team minder presteert is hij de eerste die enorm door het ijs zakt. Dit seizoen nog niets klaargespeeld. Denk dat vorig seizoen ook een was waar ie boven zijn kunnen heeft gespeeldsnmght schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:16:
[...]
Geblesseerd. Mazraoui in vorm is een prima speler though, deed het prima tegen Chelsea. Vind het persoonlijk jammer dat hij niet mee is, geeft je toch minder opties. Dest is nou ook niet echt een zekerheid.
Verwijderd
Het mooiste was nog dat VI dat omschreef als een domper voor Ajax.Leon Zwiers schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:15:
Wat lees ik nu? Geen Mazraoui mee? Is ie blessa of heeft ten Hag eindelijk door dat die gast veel te beperkt is voor wat hij probeert na te streven?
Mijn reactie:

Getafe-Ajax 1-3
AZ-LASK 2-0
Ik teken er voor... vwb Ajax heb ik er weinig vertrouwen in. Doorgaans heeft Ajax veel moeite met ploegen die fysiek op het randje spelen. Als ze onder de druk uit kunnen voetballen en uit de duels kunnen blijven dan geef ik ze een kans, maar overall heb ik er een zwaar hoofd in vanavond. Ik zou al tekenen voor een 1-1mavaros schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:18:
Voorspelling voor vanavond:
Getafe-Ajax 1-3
AZ-LASK 2-0
Inderdaad. Nu hij geblesseerd is zijn we niet afhankelijk van ETH of hij wordt opgesteld. Dat is winst. Siem lijkt als in de USA te zitten. De enige valkuil die ik nog zie is dat Martinez CV blijft staan en Alvarez weer op het middenveld wordt neergezet.toolkist schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:40:
[...]
Het mooiste was nog dat VI dat omschreef als een domper voor Ajax.
Mijn reactie:
Ajax heeft de laatste jaren het hoogste niveau behaald tijdens Europese wedstrijden. Als dat vanavond weer lukt dan hebben "we" een goede kans. Gaan we met dezelfde instelling als tegen Willem II het veld op dan wordt het een slachtpartij.Han schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:23:
[...]
Ik teken er voor... vwb Ajax heb ik er weinig vertrouwen in. Doorgaans heeft Ajax veel moeite met ploegen die fysiek op het randje spelen. Als ze onder de druk uit kunnen voetballen en uit de duels kunnen blijven dan geef ik ze een kans, maar overall heb ik er een zwaar hoofd in vanavond. Ik zou al tekenen voor een 1-1
[ Voor 42% gewijzigd door ephymerous op 20-02-2020 12:25 ]
XXXVI
Denk dat dit vrij reëel isHan schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:23:
[...]
Ik teken er voor... vwb Ajax heb ik er weinig vertrouwen in. Doorgaans heeft Ajax veel moeite met ploegen die fysiek op het randje spelen. Als ze onder de druk uit kunnen voetballen en uit de duels kunnen blijven dan geef ik ze een kans, maar overall heb ik er een zwaar hoofd in vanavond. Ik zou al tekenen voor een 1-1
1-1 ben ik ook tevreden mee hoor.Han schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:23:
[...]

Ajax is niet meer het sterke Ajax van vorig seizoen, en Onana doet ook nogeens niet mee. Dat is toch wel een hele belangrijke speler voor het team. Die andere knakker kan er geen hout van, dus het zal ongetwijfelt billenknijpen worden.
We gaan het wel zien vanavond.
alles kan off-topic
[ Voor 104% gewijzigd door snmght op 20-02-2020 16:32 ]
Poll: Getafe vs Ajax
• Winst Getafe
• Winst Ajax
• Gelijkspel
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
AZ vs LASK om 21:00 uur;
Poll: AZ vs LASK
• Winst AZ
• Winst LASK
• Gelijkspel
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Ik vrees winst voor zowel Getafe als LASK.snmght schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:54:
AZ wint. Ajax verliest. Vrees ik.
Dat kan je voorkomen, door gelijk het initiatief te pakken en binnen een paar minuten te scoren.Typhone schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:22:
Ik heb eens wat wedstrijdjes zitten kijken en hoop dat ze uit de duels blijven. Meestal zijn er enkele spelers die daar absoluut niet mee om kunnen gaan (Mazraoui, Veltman) dus ik ben blij dat die er niet bij zijn.
Als Ajax achter de bal aan moet rennen, of ze zijn steeds te laat/slordig, dan heb je best een kans dat half Ajax minimaal geel krijgt. En Veltman is dan weer de Sjaak met Rood.
@Ankona Klopt helemaal. Maar Ajax kan goed voetballen, en dat speelde vorig seizoen ook een rol. Als Ajax echt tempo kan draaien, dan is het nog altijd een gevaarlijke ploeg.
Ook een stel houthakkers moet in bedwang gehouden kunnen worden, om later op de slachtbank te kunnen leggen, te braden, en daarna aan de koning van Spanje aangeboden te worden.
Hup Ajax
[ Voor 4% gewijzigd door mavaros op 20-02-2020 17:09 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Traore is fysiek sterk en kan belangrijk worden door een aanspeelpunt te zijn vanavond waardoor Ziyech er overheen kan. Stemt mij positief deze opstellingErapaz schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:54:
Ajax gaat spelen met het middenveld dat het eerder zo goed deed: Martinez, Ziyech. Donny. Ik ben daar op zich wel blij mee. Nadeel is dat Tadic op rechts speelt dus, maar EtH kan het makkelijk omzetten door Eiting of Gravenberch te brengen voor Traore.
Ik vind hem tot nu toe goede speler, balvast, oog voor anderen en neusje voor de goal

Ouderwetse lichtmasten, die je zo kan richten, dat de tegenstander verblind wordt. Zelfs PSV heeft za al jaren niet meer.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken