Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:41
Hoppa 3-4!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

En 3-4!!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 12:47
Oooh Willem II :D
Belangrijke goal toch nog.

[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2020 18:37 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ah Feyenoord wint de CL in Zwolle :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:33
Weer een debutant die scoort :P Hij heeft al eerder gespeeld, nvm. Anyway, 3-4 \O/

[ Voor 48% gewijzigd door chengbondkwok op 16-02-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:24
Het orakel slaat weer toe 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:05:
PEC kan alleen maar achteruitlopen na dat lucky begin. Feyenoord gaat dit nog wel winnen.

Edit: Ik ook met mijn grote bek :(
En Feyenoord een lucky laatste half uur? Eerst die zwabberbal van Berghuis, nu deze... Niks te klagen dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Zwolle uit, altijd lastig. Beter voor Emmen ook (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:04

Grudgie

PSN: Grudgie7

Haha. Lekker. Go Feyenoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:35:
Is het dragen van je sokken/scheenbeschermers zoals Kökcü dat wekelijks doet wel toegestaan?
Buiten dat het er niet uitziet, lijkt hij ook niet heel erg beschermd.
We zijn geen eisen aan scheenbeschermers buiten dat je ze moet hebben. Een kindermaat zoals Memphis Depay deed voldoet daardoor al.

Het nut van de scheenbeschermers wordt dan natuurlijk wel teniet gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:35:
Is het dragen van je sokken/scheenbeschermers zoals Kökcü dat wekelijks doet wel toegestaan?
Buiten dat het er niet uitziet, lijkt hij ook niet heel erg beschermd.
Had je die van Linssen vorige week moeten zien. Die pasten samen binnen 1 handpalm zowat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:40:
[...]Had je die van Linssen vorige week moeten zien. Die pasten samen binnen 1 handpalm zowat.
En dan is Linssen zelf al een smurfje ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
Zo gevochten die Feyenoorders. Was beter te verteren dan die wedstrijd van de koploper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:38:
[...]

En Feyenoord een lucky laatste half uur? Eerst die zwabberbal van Berghuis, nu deze... Niks te klagen dus ;)
Weinig lucky aan. Berhuis maakt de goals zo vaak op die manier. Beter dan een goedkope pingel tegen omdat je verdediger uitglijdt over een plastic veld en vervolgens de arm tegen de bal kletst in de val. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Groot feest op t veld voor een overwinning op de nr 16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:43:
[...]Weinig lucky aan. Berhuis maakt de goals zo vaak op die manier. Beter dan een goedkope pingel tegen omdat je verdediger uitglijdt over een plastic veld en vervolgens de arm tegen de bal kletst in de val. :)
Hahaha, je bent wel een entertainer. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:43:
[...]

Weinig lucky aan. Berhuis maakt de goals zo vaak op die manier. Beter dan een goedkope pingel tegen omdat je verdediger uitglijdt over een plastic veld en vervolgens de arm tegen de bal kletst in de val. :)
Met een boogbal die 1m boven de lat gaat? Heb ik niet eerder gezien van hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
toolkist schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:38:
[...]

Eerste helft moest Feyenoord overleven door zonder fatsoenlijk middenveld tegen de wind in te moeten spelen.

Eerste kwartier was zeer slecht, daarna was Feyenoord gewoon beter maar niet overtuigend genoeg. Punten gaan in elk geval mee met de bus, wedstrijd snel vergeten. En laat het Zeist duidelijk zijn dat dit veld niet ED waardig is en de wedstrijd eigenlijk afgelast had moeten worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Nog één 'makkelijk' weekje en dan een zware reeks voor Feyenoord;
PSV, NAC (Beker), Willem II, Sparta (uit), Ajax.
En dan tegen AZ nog inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:49:
[...]

Eerste helft moest Feyenoord overleven door zonder fatsoenlijk middenveld tegen de wind in te moeten spelen.

Eerste kwartier was zeer slecht, daarna was Feyenoord gewoon beter maar niet overtuigend genoeg. Punten gaan in elk geval mee met de bus, wedstrijd snel vergeten. En laat het Zeist duidelijk zijn dat dit veld niet ED waardig is en de wedstrijd eigenlijk afgelast had moeten worden.
Afgelast wegens wat wind en regen? Dat dat veld weg moet weten we allang, gelukkig is Zwolle er zelf inmiddels ook achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Weer genieten van Feyenoord hoor! Wat een club.

Dick moet hier echt nog een jaartje mee aan de gang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:06:
PEC weer dikverdiend op voorsprong
Jij bent mijn favoriete Jinxer aan het worden. Week in week uit kom je hetzelfde posten en elke keer gaat het goed. Tot volgende week maar weer dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
toolkist schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:10:
[...]

Dan had de keeper em ook wel aan mogen zien komen, van 3km afstand. Heb em verder niet gezien ofzo, dus kan goed dat ie onhoudbaar was ;)

[...]

heb je ooit wel eens een voorspelling goed? ;)
Had er laatst nog 2 precies goed op hetzelfde weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Lekkerboeie86 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:54:
Dick doet dit Feyenoord goed, zou leuk zijn als ie nog een jaartje eraan vastplakt :)

Knap dat Feyenoord nu 3e staat én nog een wedstrijd tegoed heeft. Winnen ze die dan hebben ze best wat ademruimte tov PSV.

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2020 19:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:54:
[...]

Jij bent mijn favoriete Jinxer aan het worden. Week in week uit kom je hetzelfde posten en elke keer gaat het goed. Tot volgende week maar weer dan :)
Komt goed! Tot volgende week

On topic: Feyenoord kwam dus weer erg goed weg zoals voorspeld! Laatste weken veel geluk en vandaag ook weer. AZ staat nog ruim voor, maar hebben niet het geluk wat Feyenoord op dit moment heeft. Oppassen dus!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86

Weinig genieten vandaag, tegen een counterploeg, met een storm, op ku(ns)tgras. Ik ben blij met de 3 punten. Voorheen verloren we zulke kutpotjes altijd eigenlijk wel. PEC uit is al jaren lastig voor ons.
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:59:
[...]

Komt goed! Tot volgende week

On topic: Feyenoord kwam dus weer erg goed weg zoals voorspeld! Laatste weken veel geluk en vandaag ook weer. AZ staat nog ruim voor, maar hebben niet het geluk wat Feyenoord op dit moment heeft. Oppassen dus!
Als AZ het inhaalduel van Feyenoord verliest staan ze nog maar 1 punt voor :+

[ Voor 34% gewijzigd door LZ86 op 16-02-2020 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Wat moet ie er nog meer uitkrijgen dan? Het voetbal is niks bijzonders, hij heeft er wel een 'niet opgeven mentaliteit' ingepompt. Maar alleen daarmee red je het uiteindelijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:19:
[...]

Wat moet ie er nog meer uitkrijgen dan? Het voetbal is niks bijzonders, hij heeft er wel een 'niet opgeven mentaliteit' ingepompt. Maar alleen daarmee red je het uiteindelijk ook niet.
Het gaat wel significant beter, past ook wel bij het type spelers dat Feyenoord al tijden haalt. Gaat je echter helaas niet een niveau hoger brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Meer hoeft toch niet? Sinds hij er is is er in Nederland geen wedstrijd meer verloren. Met die lijn (en PSV en Ajax uit op verlies), sta je alsnog bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
[...]

Fantastische resultaten halen met deze groep. Hij haalt alles en meer uit deze spelers. Of je het daar mee red gaan we hopelijk meemaken. Maar een betere trainer die haalbaar is kan ik niet noemen.

En ja volgend jaar doen we dan ook gewoon weer mee voor de titel :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:14:
[...]

[...]

Als AZ het inhaalduel van Feyenoord verliest staan ze nog maar 1 punt voor :+
"Als". Het Rotterdamse toverwoord:

"Als we 20 punten meer hadden gehad, waren we kampioen geworden."

"Als we 5 miljoen meer fans hadden gehad in Nederland, dan waren we Nederlands grootste club"

"Als we 30 meer kampioenschappen hadden gehad, waren we Nederlands meest succesvolle club"

Succes met "als".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:28:
[...]

Fantastische resultaten halen met deze groep. Hij haalt alles en meer uit deze spelers. Of je het daar mee red gaan we hopelijk meemaken. Maar een betere trainer die haalbaar is kan ik niet noemen.

En ja volgend jaar doen we dan ook gewoon weer mee voor de titel :)
Valt het jullie nu dan echt niet op dat elke bal die goed kan vallen dat ook doet? En dat tegen een rijtje tegenstanders waar het ook niet heel vreemd is dat je wint. Op PSV, Utrecht en Rangers na (2 gewonnen 1 verloren) heb je geen fatsoenlijke tegenstander gehad.
Sure, met Stam nog aan het roer, of laatste seizoen Gio, zou je deze wedstrijden lang niet allemaal gewonnen hebben dus wat optimisme ok. Ik zou alleen echt nog even geduld hebben tot half maart, als je de betere tegenstanders ook gehad hebt. Kom je daar fatsoenlijk doorheen, dan kan ik de jubelstemming wel begrijpen maar nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:29:
[...]

"Als". Het Rotterdamse toverwoord:

"Als we 20 punten meer hadden gehad, waren we kampioen geworden."

"Als we 5 miljoen meer fans hadden gehad in Nederland, dan waren we Nederlands grootste club"

"Als we 30 meer kampioenschappen hadden gehad, waren we Nederlands meest succesvolle club"

Succes met "als".
Beetje jammer deze reactie. Ik bedoelde dat AZ helemaal niet zo ruim voorstaat als dat je meldde.
Ajax staat ruim voor. AZ met de onderlinge pot nog te spelen "maar" 4 punten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Bijkomend voordeel: mocht je de inhaalwedstrijd tegen AZ winnen zet je PSV ook meteen op 4 punten achterstand.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2020 20:49 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:41:
[...]

Valt het jullie nu dan echt niet op dat elke bal die goed kan vallen dat ook doet?
Bedoel je dan een ingezette sliding waar de bal tegen de arm word geschoten bij de 1-0, of de 2-0 waar de bal van richting werd veranderd?
toolkist schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:41:
[...]
Sure, met Stam nog aan het roer, of laatste seizoen Gio, zou je deze wedstrijden lang niet allemaal gewonnen hebben dus wat optimisme ok.
Van de 12e plek en geen 2 wedstrijden op rij punten pakken, naar de 3e plek en 15 wedstrijden op rij in NL (beker incl. ) niet verliezen.

Zou niet weten waarom er geen optimisme mag zijn :p Ook in dit topic was het nog 4 maanden geleden: "Hopelijk degradeert Feyenoord niet hurr durr). Kijk, het is allemaal niet prachtig (bij welke NL club overigens wel?) en plek 3-4 zal het wel worden, maar als je kijkt welk zwart gat het was 4 (!) maanden geleden, is het gewoon enorm knap.

[ Voor 51% gewijzigd door PWM op 16-02-2020 21:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PWM schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:58:
[...]

Bedoel je dan een ingezette sliding waar de bal tegen de arm word geschoten bij de 1-0, of de 2-0 waar de bal van richting werd veranderd?

[...]

Van de 12e plek en geen 2 wedstrijden op rij punten pakken, naar de 3e plek en 15 wedstrijden op rij in NL (beker incl. ) niet verliezen.

Zou niet weten waarom er geen optimisme mag zijn :p Ook in dit topic was het nog 4 maanden geleden: "Hopelijk degradeert Feyenoord niet hurr durr). Kijk, het is allemaal niet prachtig (bij welke NL club overigens wel?) en plek 3-4 zal het wel worden, maar als je kijkt welk zwart gat het was 4 (!) maanden geleden, is het gewoon enorm knap.
of de 3-3 boogbal, of de 3-4 van richting veranderd? ;)
Ja het is heel netjes die serie. Maar de serie daarvoor was ook zwaar Feyenoord onwaardig. Daarom dat optimisme me logisch lijkt, maar het gejubel van nu niet.

edit: laat ik het ander stellen... Minuten lang een 3-4 overwinning op de nr 16 op het veld vieren vind ik echt Feyenoord onwaardig. Ze zouden zich dood moeten schamen dat het zo ver kwam...

[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 16-02-2020 21:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:44
toolkist schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:19:
[...]

Ja het is heel netjes die serie. Maar de serie daarvoor was ook zwaar Feyenoord onwaardig. Daarom dat optimisme me logisch lijkt, maar het gejubel van nu niet.

edit: laat ik het ander stellen... Minuten lang een 3-4 overwinning op de nr 16 op het veld vieren vind ik echt Feyenoord onwaardig. Ze zouden zich dood moeten schamen dat het zo ver kwam...
Bijna niets is zo lekker als 2x van achterstand terugkomen en de overwinning over de streep trekken, om vervolgens zure reacties te lezen over dat je te blij bent.

Het uitpubliek heeft het weer en de lange reis getrotseerd dus mooi dat die even uitgebreid bedankt worden. Goed voor de team spirit ook.

Veerkracht is niets om je voor te schamen. :) Zwolle uit is een angstgegner en Zwolle speelde gewoon uitstekend en had wat geluk in het begin. Op dat *** veld in deze omstandigheden vervolgens zo terugkomen is prima.

Jammer dat Sinistera er waarschijnlijk voorlopig uit ligt.

Totaal niet mee eens dat elke bal goed valt. Zowel de penalty als die 2-0 waren balletjes die precies verkeerd vielen. Statistieken laten ook helemaal niet zien dat Feyenoord zoveel geluk heeft, dat heb ik een paar dagen geleden al uitgebreid onderbouwd. En het overlijden van De Leeuw hakt er natuurlijk ook in. EDIT: Een kruisbandblessure voor in potentie de meest waardevolle speler net als hij zich in de kijker aan het spelen is is ook geen geluk, wat ook maakt dat het geen geluk is dat de cruciale wedstrijd tegen AZ is uitgesteld want daar is hij nu niet bij.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 17-02-2020 08:47 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Met dank aan de knvb die spelen op plastic nog steeds toestaat ligt Sinisterra er mogelijk de rest van het seizoen uit. Wanneer is het nou eens afgelopen met die beroerde velden? Wat mij betreft krijgen de uitspelende teams vanaf nu het recht om ervoor te kiezen om de uitwedstrijd in eigen stadion te spelen als daar wel echt gras ligt. Regel is per vandaag in te voeren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:56:
Met dank aan de knvb die spelen op plastic nog steeds toestaat ligt Sinisterra er mogelijk de rest van het seizoen uit. Wanneer is het nou eens afgelopen met die beroerde velden? Wat mij betreft krijgen de uitspelende teams vanaf nu het recht om ervoor te kiezen om de uitwedstrijd in eigen stadion te spelen als daar wel echt gras ligt. Regel is per vandaag in te voeren.
Mee eens. Telkens weer die onnodige blessures. Nu is het Feyenoord, maar meerdere andere clubs zijn hier ook al door getroffen. Het wordt echt tijd dat dit soort velden niet meer mogen. Het is ook om te schamen wanneer dit soort clubs Europees voetbal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:03:
Mee eens. Telkens weer die onnodige blessures. Nu is het Feyenoord, maar meerdere andere clubs zijn hier ook al door getroffen. Het wordt echt tijd dat dit soort velden niet meer mogen. Het is ook om te schamen wanneer dit soort clubs Europees voetbal spelen.
Volgens mij is het vooral gewenning. Clubs die zelf regelmatig op de eigen mat spelen hebben niet meer blessures, als dat wel zo was zouden ze er wel mee stoppen. Het zijn clubs en spelers die het niet gewend zijn die sneller geblesseerd raken. Ik heb zelf ook een zware kruisbandblessure opgelopen op kunstgras, de eerste wedstrijd nadat mijn club de grasmat voor een kunstgrasveld had vervangen. Daar ben ik nooit van hersteld. Ik ben dus niet objectief.

Inderdaad, gewoon mee stoppen zo snel mogelijk, of besluiten dat vanaf nu iedereen op dezelfde kunstgrasmat gaat spelen

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
ph4ge schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:09:
[...]
Totaal niet mee eens dat elke bal goed valt. Zowel de penalty als die 2-0 waren balletjes die precies verkeerd vielen. Statistieken laten ook helemaal niet zien dat Feyenoord zoveel geluk heeft, dat heb ik een paar dagen geleden al uitgebreid onderbouwd. En het overlijden van De Leeuw hakt er natuurlijk ook in. EDIT: Een kruisbandblessure voor in potentie de meest waardevolle speler net als hij zich in de kijker aan het spelen is is ook geen geluk.
Is het niet altijd zo dat fans van andere clubs het heel snel zien als geluk als een "vijand" wint? Het jaar dat Feyenoord kampioen werd, werd dat ook geroepen door niet Feyenoord fans en in het goede CL jaar van Ajax werd dat ook over Ajax geroepen dat ze enorm veel mazzel hadden dat jaar door alle niet Ajacieden ;-)

Feit was wel dat Feyenoord echt niets anders verdiende gisteren dan 3 punten en ze bezig zijn aan een bijzondere reeks onder Dickie want elke Feyenoorder had denk ik 3 maanden terug al het gevoel dat het seizoen was mislukt toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
rikoos schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:50:
[...]

Is het niet altijd zo dat fans van andere clubs het heel snel zien als geluk als een "vijand" wint? Het jaar dat Feyenoord kampioen werd, werd dat ook geroepen door niet Feyenoord fans en in het goede CL jaar van Ajax werd dat ook over Ajax geroepen dat ze enorm veel mazzel hadden dat jaar door alle niet Ajacieden ;-)

Feit was wel dat Feyenoord echt niets anders verdiende gisteren dan 3 punten en ze bezig zijn aan een bijzondere reeks onder Dickie want elke Feyenoorder had denk ik 3 maanden terug al het gevoel dat het seizoen was mislukt toch?
Dat gevoel is niet weg, ik baal misschien nog wel meer van de mislukte seizoensstart omdat nu blijkt dat je met deze ploeg heel ver had kunnen komen. Dit zat er altijd al in (ik heb altijd gezegd dat de derde plaats een realistisch doel was).

Het volledig door het ijs zakken in Glasgow en Bern blijkt onnodig te zijn geweest. Ook in de competitie lag de ondergrens gewoon te laag. Als ( ;) ) de huidige vorm 1 a 2 weken eerder was begonnen had je nog voor 3 prijzen meegedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Wat betreft de magie van Dickie, hij is wel op het juiste moment binnen gestapt. Tot nu toe heeft hij vrij veel relatief makkelijke wedstrijden gehad, enkel een topper tegen PSV (die wel gepakt werd)

Maar historisch gezien, juist tegen de rechterrijtje clubs, degradatie kandidaten in het bijzonder laat Feyenoord vaak veel punten liggen. Die worden nu wel gepakt. (Zou je over de afgelopen jaren eens een klassement opmaken met enkel de uitslagen tegen van de linkerrijtje clubs onderling dan kun je lachen, zou me niets verbazen als Feyenoord dan heel vaak "kampioen" zou zijn geweest. Maar ja, het rechterrijtje doet ook mee....

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:19:
[...]

Een overwinning zou je tegen elke club op deze manier moeten vieren. Of het nou de nummer laatst of nummer 1 is.

Dalijk mag er ook al niet meer gejuicht worden als je tegen een degradatiekandidaat een doelpunt maakt :D

Wat een onzin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Vos schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:49:
Er is altijd terechte kritiek op kunstgrasvelden, maar als ik dat veld bij Fortuna zie weet ik niet waar ik liever op zou spelen.
bij het leggen van de nieuwe mat zijn er fouten gemaakt waardoor de veldverwarming niet diep genoeg ligt. Nu kan men de drainage niet onderhouden omdat men dan de veldverwarming lek steekt (Wat ook al gebeurd is). Resultaat is dat met vochtig weer het water niet goed/voldoende weg kan lopen en de hele mat naar de vaantjes gaat.

Fortuna is zich nu juridisch in de haren aan het zitten met de partij die die mat heeft gefixed, maar tot die tijd is dit het helaas wel :/ Het is niet dat er genoeg geld is om zomaar even een mat opnieuw te laten leggen helaas.

Maar het is een treurig gezicht, totally agree.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dus jij zou het normaal gevonden hebben als Ajax, na die wanvertoning gisteren, het viert alsof ze de volgende ronde CL behaald hebben?
Ik hoop toch echt dat ze zich vooral flink geschaamd hebben voor die vertoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Na gisteren ben ik echt heel bang dat we dit seizoen niet meer gaan zien wat Ajax echt kan als iedereen fit is. Net toen het er naar uitzag dat we ook dit jaar van topvoetbal zouden gaan genieten ging het mis. Nu is het al tobben sinds November.
Zo een wedstrijd als gisteren, thuis, wat een wanvertoning. Als ze niet langs Getafe komen dan zit het Europese verhaal er alweer op. Heel misschien kunnen ze zich nog opladen tegen Feyenoord en AZ, maar de rest zal wel het zaadvoetbal van gisteren worden. En dan alsnog de dubbel pakken, afscheid nemen van je halve team en EtH en de “gouden periode” zit er al weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-10 19:01
Getafe moet je gewoon pakken natuurlijk. Dat ze nu 3e staan is leuk, maar dat presteren ze natuurlijk niet ieder jaar. Vergeet niet dat er een nieuwe lichting toptalenten aan zit te komen met Unuvar, Gravenberch, Taylor, Brobbey, Hansen. Prestaties van het Nederlandse voetbal gaat altijd in golfbewegingen, dus over een x-aantal jaar zien we heus wel weer een elftal als Ajax ver komen in de CL. Overigens moeten ze met dit team minimaal de halve finale EL wel kunnen halen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 17:05

Qu3st

Het kan ook zomaar zijn dat Getafe gaat komen, en Ajax wel de ruimte krijgt, en dat men met 0-2 het veld afstappen. Europese wedstrijden zijn toch een stuk anders dan een wedstrijd tegen Groningen, RKC waar men met man en macht gaat verdedigen. Getafe is zeker wel gevaarlijk, wordt een zware wedstrijd, maar ja als we toch in de als-fase zijn in het topic, als Ziyech gewoon zijn eigen spel speelt kan het zomaar raar lopen :P
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:03:
[...]

Gelukkig is de kans klein dat Zwolle ooit Europees een wedstrijd gaat spelen, maar je zag gisteren ook al, dat die spelers ook al trainen ze er dagelijks op het veld, moeite hebben met voetballen op dat enorm K-veld

[ Voor 41% gewijzigd door Qu3st op 17-02-2020 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:39
CryptoNL schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:57:
Getafe moet je gewoon pakken natuurlijk. Dat ze nu 3e staan is leuk, maar dat presteren ze natuurlijk niet ieder jaar.
Nee klopt je speelt er ook NU tegen en niet ieder jaar, dit jaar hebben ze blijkbaar een heel goed team.
Vergeet niet dat er een nieuwe lichting toptalenten aan zit te komen met Unuvar, Gravenberch, Taylor, Brobbey, Hansen. Prestaties van het Nederlandse voetbal gaat altijd in golfbewegingen, dus over een x-aantal jaar zien we heus wel weer een elftal als Ajax ver komen in de CL. Overigens moeten ze met dit team minimaal de halve finale EL wel kunnen halen.
Eerst maar eens Getafe voorbij zien te komen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
CryptoNL schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:57:
Getafe moet je gewoon pakken natuurlijk. Dat ze nu 3e staan is leuk, maar dat presteren ze natuurlijk niet ieder jaar.
Sinds seizoen 2017-18 heeft alleen Atletico minder tegendoelpunten dan Getafe. Meeste overtredingen, bloedzuigen tot een kunst verheven (Sergio Ramos zou jaloers zijn) en ruim een derde van de doelpunten die ze scoren komen uit dodespelsituatie (niet bepaald de sterkste kan van Ajax).

Ik verwacht een zeer zware wedstrijd. Een matige goalkeeper ter vervanging van Onana, een stel bloedzuigers dat precies het voetbal speelt waar Ajax het moeilijk mee heeft en een aantal belangrijke spelers die er niet zijn. Houd ook mijn hart vast voor de wedstrijd erna, met Tadic, Tagliafico, Martinez en Promes die op scherp staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@BoB_HenK Mooi verhaal. Getafe tegen de finalist EL en halve finalist CL. Ajax moet dit gewoon winnen en redelijk makkelijk ook.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
Degenen die de wedstrijden van Getafe tegen Barca en Valencia hebben gezien weten dat je Getafe niet zomaar even pakt. Voor Ajax is het een van de zwaarste tegenstanders die je kunt treffen. Zelfs als je ruimte krijgt wordt het lastig, Ajax heeft op het moment 0 scorend vermogen. Simpele intikkers worden door Babel en Traore gemist.
Ajax mag blij zijn als ze met een gelijkspel of klein verlies van het veld stappen, maar ik denk dat ze er met 2 doelpunten verschil af gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:50:
Dus jij zou het normaal gevonden hebben als Ajax, na die wanvertoning gisteren, het viert alsof ze de volgende ronde CL behaald hebben?
Ik hoop toch echt dat ze zich vooral flink geschaamd hebben voor die vertoning.
Feyenoord staat ook niet te juichen bij een 3-0. Maar een 3-4 in blessuretijd op een kutveld, in kloteweer en in de week dat hun eigen materiaalman overlijdt, ja dat mag gevierd worden.

Voetbal moet en mag een feestje zijn. Ben blij dat we nog wat lol hebben tijdens het seizoen. Wat mij betreft sluiten we elke pot met een verplichte polonaise af :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Erapaz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:31:
Degenen die de wedstrijden van Getafe tegen Barca en Valencia hebben gezien weten dat je Getafe niet zomaar even pakt. Voor Ajax is het een van de zwaarste tegenstanders die je kunt treffen. Zelfs als je ruimte krijgt wordt het lastig, Ajax heeft op het moment 0 scorend vermogen. Simpele intikkers worden door Babel en Traore gemist.
Ajax mag blij zijn als ze met een gelijkspel of klein verlies van het veld stappen, maar ik denk dat ze er met 2 doelpunten verschil af gaan.
Ik mag hopen dat Babel lekker op de bank zit tegen Getafe. Die kan niet meer mee in de Eredivisie, dan al helemaal niet meer op Europees niveau. Hopen dat Promes weer snel fit is! En Neres ook!

Tadic op rechts loopt ook voor geen meter, al loopt ie het hele seizoen lang achter de feiten aan ook al laten de statistieken wat anders zien, is hij toch niet meer zo beslissend als vorig seizoen.

Dit zal ik wel een goede opstelling vinden, of Alvarez op de plek van Schuurs:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EQ6C05yX0AAyRUL?format=jpg&name=900x900

[ Voor 18% gewijzigd door Qu3st op 17-02-2020 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ankona schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:56:
Bron van de extra blessures? Het is zoals genoemd volgens mij gewenning, maar niet dat kunstgras zorgt voor extra blessures.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:21:
@BoB_HenK Mooi verhaal. Getafe tegen de finalist EL en halve finalist CL. Ajax moet dit gewoon winnen en redelijk makkelijk ook.
Ok, omdat Ajax in het verleden goede resultaten heeft gehaald, gaan ze deze wedstrijd winnen?
Jij bent vast ook heel goed in beleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
CryptoNL schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:21:
Ah, tuurlijk, sorry! Helemaal vergeten dat statistieken van een ploeg er niet toe doen, alleen resultaten in toernooien de afgelopen drie jaar. Vandaar dat Ajax thuis de nummer 7 van La Liga van de mat poetste voor de winterstop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Exocet Dat geldt toch ook voor Getafe? Die ploeg stelt niets voor joh hou op hoor. Normaliter (met nadruk op normaliter) van een niveau ala AZ. Ze hebben nu een leuk ploegje ja, maar kunnen ze het ook tegen Ajax? Ik betwijfel dat ten zeerste.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Qu3st schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Ik mag hopen dat Babel lekker op de bank zit tegen Getafe. Die kan niet meer mee in de Eredivisie, dan al helemaal niet meer op Europees niveau. Hopen dat Promes weer snel fit is! En Neres ook!

Tadic op rechts loopt ook voor geen meter, al loopt ie het hele seizoen lang achter de feiten aan ook al laten de statistieken wat anders zien, is hij toch niet meer zo beslissend als vorig seizoen.

Dit zal ik wel een goede opstelling vinden, of Alvarez op de plek van Schuurs:

[Afbeelding]
Toch loopt Ajax met Ziyech op het middenveld beter dan op rechts dit seizoen. Maar gezien de blessures denk ik inderdaad dat jouw opstelling de beste is op het moment. Inderdaad zonder Babel, dat ze die gehaald hebben is me nog steeds een raadsel. In Oranje was het al tenenkrommend, nu zit je er elke week naar te kijken.
Neres en Promes op z’n vroegst pas tegen Getafe thuis, dan kunnen ze de achterstand proberen om te buigen.

@CryptoNL Het is juist andersom, Getafe is de laatste weken op stoom waar Ajax als sinds November geen deuk meer in een pakje boter kan schieten. Kijk even wat samenvattingen van Beide partijen terug, dan zie je wat we bedoelen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Erapaz op 17-02-2020 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Feyenoord vreest inderdaad voor kruisbandletsel bij SIni.
Hopelijk valt het toch mee, maar het zoveelste kunstgras slachtoffer is er weer. Welke ploegen spelen er nu nog op? Hopen dat die snel degraderen...

Also @PWM , dat jij hier nog post man, ik denk, je hebt het ontzettend druk als expert https://nos.nl/artikel/23...uto-toestaan-of-niet.html ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Erapaz Dat weet ik. Ik kijk vaker voetbal, maar ik ben totaal niet onder de indruk van dat Getafe. Ajax speelt vooral klote vanwege de vele wisselingen door blessures. Ik wil het nog weleens zien, maar ik schrijf 2-0 op over 2 wedstrijden voor Ajax :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
CryptoNL schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:54:
@Erapaz Dat weet ik. Ik kijk vaker voetbal, maar ik ben totaal niet onder de indruk van dat Getafe. Ajax speelt vooral klote vanwege de vele wisselingen door blessures. Ik wil het nog weleens zien, maar ik schrijf 2-0 op over 2 wedstrijden voor Ajax :)
YouTube: Dromen Zijn Bedrog

8) Bijpassend achtergrond muziekje voor bij je voorspelling

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 17-02-2020 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Erapaz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:46:
[...]

Toch loopt Ajax met Ziyech op het middenveld beter dan op rechts dit seizoen. Maar gezien de blessures denk ik inderdaad dat jouw opstelling de beste is op het moment. Inderdaad zonder Babel, dat ze die gehaald hebben is me nog steeds een raadsel. In Oranje was het al tenenkrommend, nu zit je er elke week naar te kijken.
Neres en Promes op z’n vroegst pas tegen Getafe thuis, dan kunnen ze de achterstand proberen om te buigen.

@CryptoNL Het is juist andersom, Getafe is de laatste weken op stoom waar Ajax als sinds November geen deuk meer in een pakje boter kan schieten. Kijk even wat samenvattingen van Beide partijen terug, dan zie je wat we bedoelen :)
Van de Beek heb ik aan het begin van het seizoen nog vervloekt met hoe hij op 10 speelde. Maar toen Ziyech er uit was en met Donny op 10, kwam er gisteren toch nog wat diepgang in het spel. Dat heb je gewoon niet met Tadic en Babel op de flanken. Kun je beter Donny op 10 zetten, krijg je toch nog die diepgang.

En laten we ook niet vergeten dat vorig seizoen Ajax ook in een dipje zat, zo'n Europees wedstrijdje kan dan de boel weer in vuur en vlam zetten.
Leon Zwiers schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:56:
[...]

YouTube: Dromen Zijn Bedrog

8) Bijpassend achtergrond muziekje voor bij je voorspelling
Dat kunnen sommige Feyenoord supporters ook draaien bij hun kampioenschapsdroom.

[ Voor 17% gewijzigd door Qu3st op 17-02-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Qu3st schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:56:
[...]
[...]
Dat kunnen sommige Feyenoord supporters ook draaien bij hun kampioenschapsdroom.
Geef eens wat voorbeelden van Feyenoorders met een kampioensdroom dan? Want ik zie ze niet.
We staan 10 punten en 34 goals achter ofzo. Compleet kansloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Erapaz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:46:
[...]

Ik kan niet wachten tot Ajax weer in staat is om de volgende opstelling neer te zetten:

Promes - Tadic - Neres
Martinez - Ziyech - van de Beek

Dit was een aantal weken lang zo'n ontzettende machine. Helaas heeft het vanwege blessures veel te kort geduurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Leon Zwiers schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:59:
[...]

Geef eens wat voorbeelden van Feyenoorders met een kampioensdroom dan? Want ik zie ze niet.
Kom maar naar mijn werk, ik kan er je zo een paar aanwijzen hier :P
(GGZ is ook al inmiddels gebeld hoor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
En vergeet ook niet dat als iets ineens begint te lopen het daarna opgepikt wordt door de coaches van de tegenstanders en er tegenspel voor bedacht wordt. In zekere zin heb je altijd een kat en muis spel, zeker als je aanvallend wil voetballen en het spel wil maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:59:

Maar historisch gezien, juist tegen de rechterrijtje clubs, degradatie kandidaten in het bijzonder laat Feyenoord vaak veel punten liggen. Die worden nu wel gepakt. (Zou je over de afgelopen jaren eens een klassement opmaken met enkel de uitslagen tegen van de linkerrijtje clubs onderling dan kun je lachen, zou me niets verbazen als Feyenoord dan heel vaak "kampioen" zou zijn geweest. Maar ja, het rechterrijtje doet ook mee....
Je kan op transfermarkt eenvoudig je eigen tabelletjes maken. Alleen in het kampioensjaar was Feyenoord ook de beste tegen de clubs in het linkerrijtje.

In een tabel met de usual suspects sinds 2015/16 staat Feyenoord ook ruim derde.

[ Voor 10% gewijzigd door strafschop op 17-02-2020 11:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Vos schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Bron van de extra blessures? Het is zoals genoemd volgens mij gewenning, maar niet dat kunstgras zorgt voor extra blessures.
Is ook helemaal niet zo dat op kunstgras meer blessures zijn dan op echt gras;
Hoogleraar sportgeneeskunde Frank Backx deed onderzoek naar de samenhang tussen blessures en ondergrond. Hij is stellig: "Uit alles wat gedocumenteerd is, blijkt helemaal niet dat spelen op kunstgras meer blessures veroorzaakt dan voetballen op natuurgras." Wel zit er volgens Backx een verschil in de aard van de blessures: "Op kunstgras heb je relatief meer enkelblessures, maar juist minder knieblessures. En juist dat zijn vaak de zwaarste blessures."
Op echt gras zelfs een fractie meer dan op kunstgras en op echt gras ook nog eens zwaardere blessures. Wil ik niet perse voor kunstgras pleiten, maar het blessure-argument is dus geen argument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:59:
[...]

Gisteren @Lekkerboeie86 nog. Al ging dat over volgend seizoen, maar dan nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
lateef schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:57:
Op echt gras zelfs een fractie meer dan op kunstgras en op echt gras ook nog eens zwaardere blessures. Wil ik niet perse voor kunstgras pleiten, maar het blessure-argument is dus geen argument.
Tja, ongetwijfeld zeggen onderzoeken dat, maar ik denk dat iedereen die voetbal volgt heeft toch een ander idee. Deze onderzoeken zijn alweer jaren oud. Als je ziet hoeveel knieblessures er specifiek in Zwolle zijn opgelopen dan is dat op zichzelf geen bewijs, maar de onderbuik gaat toch een patroon zien. Als je even Googlet op knieblessures PEC Zwolle dan vind je er opvallend veel, dan hebben we het nog niet over enkels of hamstrings. Het veld ziet er ook niet uit. Het is een gevoel en geen keihard medisch wetenschappelijk onderzoek, maar toch.

Er zijn wel vaker vraagtekens gezet bij onderzoeken naar kunstgras, bijv. over de autobanden die erin verwerkt zitten. Was ook niks aan de hand tot het onderzoek eens goed tegen het licht werd gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
strafschop schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:05:
[...]

Je kan op transfermarkt eenvoudig je eigen tabelletjes maken. Alleen in het kampioensjaar was Feyenoord ook de beste tegen de clubs in het linkerrijtje.

In een tabel met de usual suspects sinds 2015/16 staat Feyenoord ook ruim derde.
Je zou bijna denken dat transfermarkt is bedacht door iemand die steeds dezelfde discussies heeft als wij hier op het forum... Geweldige feature dit ook weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:38:
[...]

Gisteren @Lekkerboeie86 nog. Al ging dat over volgend seizoen, maar dan nog ;)
Ja nieuw seizoen, nieuwe kansen. En het ziet ernaaruit dat komend seizoen Ajax flink verzwakt raakt. Nog maar zien hoe dat opgevangen wordt. PSV zit ook in de hoek waar de klappen vallen. Dus komend seizoen heb je best kans als je de opgaande lijn vanaf het moment Advocaat doorzet :P

Maar ik bedoel echt voor het huidige seizoen natuurlijk :+ Denk niet dat je mensen zonder al teveel hersenschade gaat vinden die denken dat Feyenoord nog kampioen kan worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Eerst maar eens zien of ze na de komende zware periode nog steeds derde staan en niet terugvallen .
Daarna kun je juichen, dromen of huilen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
Dus eigenlijk wordt er gesteld dat Feyenoord alleen kampioen kan worden als de concurrentie verzwakt is?
Over kampioen van de armoede gesproken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:45:
[...]

Ja nieuw seizoen, nieuwe kansen. En het ziet ernaaruit dat komend seizoen Ajax flink verzwakt raakt. Nog maar zien hoe dat opgevangen wordt. PSV zit ook in de hoek waar de klappen vallen. Dus komend seizoen heb je best kans als je de opgaande lijn vanaf het moment Advocaat doorzet :P

Maar ik bedoel echt voor het huidige seizoen natuurlijk :+ Denk niet dat je mensen zonder al teveel hersenschade gaat vinden die denken dat Feyenoord nog kampioen kan worden :P
Ajax valt voorlopig niet te onderschatten, die kunnen shoppen in hele andere categorieen dan de rest van de ED. Waar een aankoop van 6 milijoen voor de meeste clubs niet haalbaar is en voor de subtoppers alleen voor spelers die er meteen staan kan Ajax een gokje nemen met een speler van 10 miljoen en twee spelers van 20+ miljoen halen.
Eigenlijk heeft Ajax de potentie om het Heracles van het linkerrijtje te worden. :+ (die kopen ook alles en hebben zelfs geen eigen opleiding meer)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
dvdkiwi schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:38:
Dus eigenlijk wordt er gesteld dat Feyenoord alleen kampioen kan worden als de concurrentie verzwakt is?
Over kampioen van de armoede gesproken :+
In het huidige milieu wel ja. Ajax is ver uit het zicht, PSV is wel te pakken op langere termijn. Maar eerst moet Feyenoord de eigen problemen een keer aanpakken. Er zit genoeg potentie in de club en de achterban. Maar eerst een directie zien te krijgen die daadwerkelijk iets kan daarmee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Kortom; Feyenoord is eigenlijk nog niets opgeschoten, enkel zit het nu sportief niet tegen i.t.t. de eerste seizoenshelft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:00:
Kortom; Feyenoord is eigenlijk nog niets opgeschoten, enkel zit het nu sportief niet tegen i.t.t. de eerste seizoenshelft.
Ten opzichte van wanneer? Een jaar of 10 gezien was de club technisch gezien failliet en dood, de club is inmiddels weer springlevend. Alleen je hebt geld nodig om geld te maken, dat is de volgende stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
OPSLAGHOND schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:00:
We zijn genoeg opsgeschoten. Van bijna failliet en gered moeten worden door de VVF en 12e in de competitie naar inmiddels weer een aantal prijzen en een gezond eigen vermogen. Nu moet de volgende stap gezet gaan worden (al een aantal jaar) maar daar ontbreken tot nu toe de juiste mensen in de top voor. Eigenlijk net zoals bij Ajax een jaar of 8 geleden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:39:
Eigenlijk heeft Ajax de potentie om het Heracles van het linkerrijtje te worden. :+ (die kopen ook alles en hebben zelfs geen eigen opleiding meer)
De financiele mogelijkheid heeft Ajax er zeker voor, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren.
Ajax speelde gisteren, net als bv Feyenoord, met 4 zelf opgeleide spelers in de basis (echt opgeleid, dus geen Traore of Onana).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:13:
[...]

We zijn genoeg opsgeschoten. Van bijna failliet en gered moeten worden door de VVF en 12e in de competitie naar inmiddels weer een aantal prijzen en een gezond eigen vermogen. Nu moet de volgende stap gezet gaan worden (al een aantal jaar) maar daar ontbreken tot nu toe de juiste mensen in de top voor. Eigenlijk net zoals bij Ajax een jaar of 8 geleden
Dat is het grote probleem.
Dat ze al een aantal jaar stilstaan in de ontwikkeling vooruit. En de huidige leiding zal niet helpen om de nodige stappen te zetten.

Heb het al vaker gezegd. De titel was op de lange termijn niet dat wat Feyenoord nodig had.
Door de titel zijn ze stil blijven staan en zijn het maken van zware beslissingen voor zich uit blijven schuiven.

De prijzen pakken was geweldig maar hielp hun niet vooruit. Door de prijzen dachten ze dat het een goede zet was om oude spelers te blijven halen.

Gelukkig voor Feyenoord staat PSV ook stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
toolkist schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:22:
[...]

De financiele mogelijkheid heeft Ajax er zeker voor, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren.
Ajax speelde gisteren, net als bv Feyenoord, met 4 zelf opgeleide spelers in de basis (echt opgeleid, dus geen Traore of Onana).
Maar toch zijn veel sterkhouders gewoon gekocht. Ziyech, Tadic, Blind, Tagliafico, Martínez, Álvarez,Promes , Marin, Pierie (al iets van gezien? die wordt gewoon voor 5 miljoen gehaald om te banken) , Bande. Allemaal aankopen van de afgelopen tijd die doorgaans buiten bereik van de meeste andere clubs liggen (of het is meteen die ene top aankoop)

Ja, er is ook eigen jeugd en sommigen doen het goed. Maar Ajax leunt sportief wel heel erg op de aankopen en niet zozeer op de eigen jeugd. (En helaas is Ajax daar niet uniek in)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Deadsy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:34:
[...]

Dat ze al een aantal jaar stilstaan in de ontwikkeling vooruit. En de huidige leiding zal niet helpen om de nodige stappen te zetten.

Heb het al vaker gezegd. De titel was op de lange termijn niet dat wat Feyenoord nodig had.
Door de titel zijn ze stil blijven staan en zijn het maken van zware beslissingen voor zich uit blijven schuiven.

De prijzen pakken was geweldig maar hielp hun niet vooruit. Door de prijzen dachten ze dat het een goede zet was om oude spelers te blijven halen.

Onder Koeman waren de directie problemen er al. (Heeft Koeman destijds ook aangegeven). Probleem is meer dat de lui die problemen opleveren elkaar constant de hand boven het hoofd houden. Vriendjespolitiek alom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:36:
[...]

Maar toch zijn veel sterkhouders gewoon gekocht. Ziyech, Tadic, Blind, Tagliafico, Martínez, Álvarez,Promes , Marin, Pierie (al iets van gezien? die wordt gewoon voor 5 miljoen gehaald om te banken) , Bande. Allemaal aankopen van de afgelopen tijd die doorgaans buiten bereik van de meeste andere clubs liggen (of het is meteen die ene top aankoop)

Ja, er is ook eigen jeugd en sommigen doen het goed. Maar Ajax leunt sportief wel heel erg op de aankopen en niet zozeer op de eigen jeugd. (En helaas is Ajax daar niet uniek in)
Blind is wel eigen jeugd maar is even weg geweest ;)
Het probleem is vooral dat spelers als ze ouder worden niet bij Ajax willen blijven. De Ligt wil bijvoorbeeld naar Juventus. Naar een meer aansprekende competitie en veel hoger salaris. Daar kan Ajax gewoon niet tegenop. Ajax moet dus wel ervaren krachten bijkopen, want met jeugd alleen red je je doelstelling niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 20:05
Sinisterra 6 tot 8 maanden uitgeschakeld:
https://www.feyenoord.nl/...te-luis-sinisterra-170220

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:34:

Achteraf kan je zeggen dat de aankopen die zomer na het kampioenschap niet goed waren, maar vergeet niet dat alle analisten en de meeste voetbalfans het er op het moment zelf wel over eens waren dat het goede aankopen waren. Een groot deel van het geld wat toen uit transfers en CL binnenkwam is echter gegaan naar de schuldpositie, het stadion en het nieuwe trainingscomplex, lange termijn investeringen, dus daar zie je niet van de ene op de andere dag profijt van.

Een rechte lijn omhoog is echter ook niet realistisch. Financieel ben je gewoon derde en zolang je rond die derde plek speelt doe je het redelijk en moet je bouwen. Pas als Ajax en PSV een keer niet doen wat ze op basis van de financiën horen te doen kan je toeslaan.

De prijzen zorgden er vooral voor dat Gio en een aantal spelers tot na hun houdbaarheidstermijn bleven, maar structureel is het natuurlijk wel positief dat die prijzen werden gewonnen. De transferbalans is erg positief ondanks dat een lekkere klapper om diverse redenen ontbrak, dat geld is gebruikt om de fundering te verstevigen waardoor de club gezond is.

De bestuurlijke onrust is wel zorgwekkend, hopelijk komen ze daar een keer uit. Arnesen en Advocaat zijn in ieder geval goede figuren op 2 sleutelposities, nu nog de laag daarboven alle neuzen ( ;) ) dezelfde kant op krijgen.
Een persoonlijk drama en klote voor de club. Dit overkomt Feyenoord ook te vaak, dat spelers die zich in de picture spelen en waar grote clubs zich voor gaan melden ineens zwaar geblesseerd raken. Denk oa aan Vlaar, Jorgenson en Van der Beek. Hopelijk komt hij sterker terug, als alles mee zit kan hij in de voorbereiding voor volgend seizoen weer meedoen.

[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 17-02-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:36:
[...]

Noem eens uberhaupt een topclub, maakt niet uit waar ter wereld, die dat doet anders dan Barca? Of, om het makkelijker te maken, noem eens een speler van Feyenoord? Of PSV?
Tuurlijk leunt Ajax ook zwaar op de aankopen, dat was nou net het veranderde beleid de afgelopen jaren.
Je kunt nu eenmaal niet voor elke positie een potentiele topper in je jeugdopleiding rond hebben lopen. En was dat wel het geval dan werd er hier nog veel harder geklaagd dat Ajax de jeugdopleidingen van andere clubs leegrooft.

Stel we zouden qua talent vergelijkbare opvolgers voor De Ligt en De Jong hebben gehad, wanneer hadden die vorig seizoen moeten spelen, om klaar te zijn om dit seizoen hun rol over te nemen? Die twee hebben volgens mij nooit rust gehad, zelfs als de gelegenheid er was.
ph4ge schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:09:
[...]

Achteraf kan je zeggen dat de aankopen die zomer na het kampioenschap niet goed waren, maar vergeet niet dat alle analisten en de meeste voetbalfans het er op het moment zelf wel over eens waren dat het goede aankopen waren.
Toch waren de niet Feyenoord supporters op Tweakers het er wel over eens dat het geld verkeerd besteed werd. Hoeveel discussie hebben we wel niet over Larsson gehad, over dat je die zak geld voor Jorgensen niet snel genoeg had kunnen accepteren, etc?
Een persoonlijk drama en klote voor de club. Dit overkomt Feyenoord ook te vaak, dat spelers die zich in de picture spelen en waar grote clubs zich voor gaan melden ineens zwaar geblesseerd raken. Denk oa aan Vlaar, Jorgenson en Van der Beek. Hopelijk komt hij sterker terug, als alles mee zit kan hij in de voorbereiding voor volgend seizoen weer meedoen.
Erg sneu voor die jongen.

[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 17-02-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:14:
Toch waren de niet Feyenoord supporters op Tweakers het er wel over eens dat het geld verkeerd besteed werd. Hoeveel discussie hebben we wel niet over Larsson gehad, over dat je die zak geld voor Jorgensen niet snel genoeg had kunnen accepteren, etc?
Valt reuze mee. De tendens was hooguit dat Larsson een beetje duur was en met het oog op het EK en het lange contract was er best wat voor te zeggen om Jorgenson niet in de winter te laten gaan want het was ook geen bedrag wat je echt niet kon weigeren en in de winter is een vervanger ook veel duurder. Je verwacht niet dat een speler die nooit een serieuze blessure heeft gehad in zijn carrière ineens 3 jaar met blessures loopt te kwakkelen, dit soort risico's nemen hoort bij ondernemen in het voetbal.

Achteraf is het mooi wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Sinisterra 6-8 maanden eruit met een zware knieblessure..... https://www.vi.nl/nieuws/...-halfjaar-uit-de-roulatie

Komen nooit ongeschonden weg uit dat kak Zwolle met dat poepveld :( Nu maar hopen dat Larsson toch goed gaat spelen ineens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Leon Zwiers schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:26:
Sinisterra 6-8 maanden eruit met een zware knieblessure..... https://www.vi.nl/nieuws/...-halfjaar-uit-de-roulatie

Komen nooit ongeschonden weg uit dat kak Zwolle met dat poepveld :( Nu maar hopen dat Larsson toch goed gaat spelen ineens
Ik snap het nog steeds niet... Maar het was toch gewoon een overtreding + penalty?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Mars18 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:33:
[...]

Ik snap het nog steeds niet... Maar het was toch gewoon een overtreding + penalty?
Nee nee, snap dat nou, alles valt al maanden alleen maar de voor ons goede kant op, ook gisteren weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Mars18 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:33:
[...]

Nee, hij was gewoon te traag en blesseerde zichzelf daardoor.
De speler van PEC speelde de bal weg voordat hij kon schieten, als er al een overtreding was dan was dat van Sinisterra omdat hij doorging en de speler van PEC raakte.

[ Voor 23% gewijzigd door OPSLAGHOND op 17-02-2020 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:34:
[...]

Nee nee, snap dat nou, alles valt al maanden alleen maar de voor ons goede kant op, ook gisteren weer. ;)
Wil ze best een paar voor je opnoemen hoor...
Gisteren: van richting veranderde bal in de 88e minuut
Heerenveen: bal op de lat, Bijlow die wedstrijd van z'n leven keept
Fortuna: onderliggende partij in de mistwedstrijd, in de 120e minuut scoren in het restant
Cambuur: lange tijd de onderliggende partij, eigen goal in 87e minuut

Ik wil niet echt zeggen dat Feyenoord alleen maar mazzel heeft en de tegenstanders alleen maar pech, maar op cruciale momenten heeft het echt niet tegengezeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:53:
[...]

Fortuna: onderliggende partij in de mistwedstrijd, in de 120e minuut scoren in het restant

Ik wil niet echt zeggen dat Feyenoord alleen maar mazzel heeft en de tegenstanders alleen maar pech, maar op cruciale momenten heeft het echt niet tegengezeten.
Wow, een bal op de lat en een schot van richting veranderd, tijd om een staatslot te kopen! Het is niet alsof we nota bene in de wedstrijd gisteren zelf ook geen doelpunt tegen kregen uit een van richting veranderd schot 8)7 En een bal op de lat, het is geluk niet alsof Feyenoord dit seizoen niet een van de clubs is die het vaakst de lat of paal geraakt heeft. En ja, een speler van Feyenoord die een goede pot speelt, dat kan alleen maar geluk zijn. 8)7 Zet je bril eens af man.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:53:
[...]

Gisteren: Van richting veranderd schot en een goedkope pingel na glijpartij
Fortuna (competitie) 4 kansen Fortuna 4 goals terwijl Feyenoord veel beter speelde
Rangers thuis en uit: Zie bovenstaande
Emmen uit: Idem

Kijk zo kan ik het ook! >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:52

Typhone

Who Dares Wins

We wachten even tot het 22 maart is ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:24:
We wachten even tot het 22 maart is ;)
Of gewoon tot eind van de competitie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
@ph4ge
Het grote probleem is vind ik dat er in de periode (Gio) niet veel jeugd echt is doorgebroken.

Er worden spelers gehuurd of gekocht die niet veel beter zijn dan de beschikbare jeugd.

En de transfer balans is inderdaad positief, maar deze spelers zijn niet voor de bedragen vertrokken waarop men vooraf had gehoopt.
Pagina: 1 ... 130 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken