Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 127 ... 152 Laatste
Acties:
  • 214.312 views

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:52
OPSLAGHOND schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:20:
[...]

Ik wil best terugkijken naar de speeldata en kijken wat de Feyenoorders hier ervan dachten, maar heel erg positief was dat niet. ;)
Geloof dat @Leon Zwiers zelfs nadacht om van club te wisselen.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Inflatable schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:21:
[...]

Tja, er gaat duidelijk iets niet goed bij Feyenoord qua beleid.. Opleiding en aankoopbeleid van jong talent klopt gewoon niet als je al zo lang geen enkele speler ziet vertrekken voor een flink bedrag..

Aan de andere kant is het als Ajax of PSV fan ook niet echt leuk als jouw club in feite dient als opleidingsinstituut voor veel rijkere clubs uit vooral Engeland, Spanje en Italie.. Maarja, welkom bij Europees clubvoetbal anno 2020, dat gaat al ruim 20 jaar zo.. Ze hadden nooit de maximaal 3 buitenlanders per club regel moeten afschaffen.. Welkom bij de EU en de globalisering.. Bedankt Jean-Marc Bosman..
Dankzij het Bosman-arrest liep het fantastische Ajax van 1995 leeg voor een grijpstuiver. :X

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Da's niet de schuld van de EU of van Bosman, maar een gebrek aan lobby bij de voetbal-kant. Die kwamen pas in actie nadat Bosman al een jaar of tien effectief was. Als ze die hele rechtszaak gewoon serieus hadden genomen, zouden ze al ruim voor die tijd een goede lobby opgestart hebben om voor Sport een uitzondering te maken. Nu is het daarvoor te laat :P /meer-voor-randzaken /rant :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07-04 16:23
Even iets heel anders, mooi interview met ex-Ado verdediger Michel Adam. Ik ken hem niet maar wel erg leuk om te lezen: https://www.vice.com/nl/article/k7e33a/michel-adam-vuurwerk

Arguing with an idiot is like playing chess with a pidgeon. It'll just knock over all the pieces, shit on the board, and strut about like it's won anyway.

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:16

dr.lowtune

Deugt niet

Gaan we zo ook het Wilhelmus horen?

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07-04 21:26
YouTube: Aan Rotterdam Stedelied
Aan Rotterdam

'k Heb U lief, Rotterdam, met uw drukte en gewoel,

Waar het leven zoo krachtig in bruist;

Koningin van de Maas, uit wier golven een lied,

vol van glorie en hoop u omruischt!

In den wedstrijd van handel en scheepvaart houdt gij

Fier de vlag onzer vaad'ren omhoog;

En uw heden is niet van ’t verleden ontaard,

Dat met roem Hollands naam overtoog
Waarom niet gewoon het stedenlied van Rotterdam. ;)

• CR1691
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07-04 20:59

CR1691

Hero of Time

Heerlijke redding van Bijlow. Laat progressie zien sinds hij weer onder de lat staat. Tot nu toe merk je het vertrek van Vermeer nog niet.

PSN: Finally_Chris

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09:04
CR1691 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:20:
Heerlijke redding van Bijlow. Laat progressie zien sinds hij weer onder de lat staat. Tot nu toe merk je het vertrek van Vermeer nog niet.
Echt wel, hij pakt heel wat ballen die er bij Vermeer zeker in zouden gaan.

Ik snap dat gezeik op Bijlow niet zo, vorig jaar deed hij het ook prima, hij had alleen een grabbel blunder tegen Ajax dus dat telt meteen als 100 blunders (overigens loste hij die blunder zelf op maar verzuimde de VAR het om in te grijpen toen hij een trap tegen zijn elleboog kreeg en de bal alsnog in het doel rolde)

alles kan off-topic

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 07:49

Vos

AFCA

Bijlow redt Feyenoord wederom, keept prima pot.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Vos schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:54:
Bijlow redt Feyenoord wederom, keept prima pot.
Hij blijft solliciteren naar Oranje. Die jongen is zo sterk teruggekomen na zijn blessure.

Jammer dat Jorgenson en Toornstra zo slecht zijn. Je speelt met 9 man minder. Met name Toornstra zou ik snel wisselen.

[Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 13-02-2020 21:55]

SW-0040-8191-9064

• Tweaking Art
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09:43
AGee schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:19:
Ik zie voor Ziyech niet zo snel een opvolger. Pereiro zou die potentie imho wel gehad kunnen hebben maar heeft pech met z'n makelaar. Stengs is een leuke speler maar geen alternatief voor Ziyech imho (eerder voor Neres). Een jonge hond uit het buitenland is altijd maar even afwachten hoe die zich aanpast en ontwikkeld. Misschien Til eens polsen :P Of Vlap. Als je het Nederlands / bekends wilt houden.
Ajax zou een megabod op Ihattaren moeten doen, gewoon voor de lol, kijken wat er gebeurt, je weet maar nooit, Psv zal hem niet willen laten gaan maar als Ihattaren wel wil vertrekken dan ontploft er een kleine bom in eindhoven. })

• Ankona
Wanneer gaat Dick nou eens met elf voetballers spelen ipv steeds Jorgensen maar een eretribune plek op het veld te gunnen?

alles kan off-topic

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:54:
[...]

Hij blijft solliciteren naar Oranje. Die jongen is zo sterk teruggekomen na zijn blessure.

Jammer dat Jorgenson en Toornstra zo slecht zijn. Je speelt met 9 man minder. Met name Toornstra zou ik snel wisselen.
Dat weet ik zo niet, daarvoor zie ik Feyenoord te weinig spelen :)

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Het wordt tijd dat Feyenoord weer eens druk zet.....Heerenveen kan veel te vrij spelen. Het is puur geluk (en Bijlow) dat het nog geen 1-1 staat.

• Tweaking Art
En Bijlow ook trouwens, want hij speelt eindelijk een paar potjes en hij moet alweer in oranje. :+

• Ankona
dr.lowtune schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:04:
Het wordt tijd dat Feyenoord weer eens druk zet.....Heerenveen kan veel te vrij spelen. Het is puur geluk (en Bijlow) dat het nog geen 1-1 staat.
Standaard bij Feyenoord. Als het tempo hoog is zijn ze heel sterk, bij een voorsprong schakelen ze meteen een paar versnellingen terug.

alles kan off-topic

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Tweaking Art schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:04:
En Bijlow ook trouwens, want hij speelt eindelijk een paar potjes en hij moet alweer in oranje. :+
Ach ja weer eens iets anders dan alle sensatieverhalen als een jeugdpikkie van Ajax drie keer de bal hoog kan houden.

• ph4ge
  • Nu online
Tweaking Art schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:04:
Hij is immers zo'n beetje de enige Nederlandse keeper die overtuigd sinds de winterstop. ;) Ik denk overigens dat hij gezien wordt als derde keeper.

SW-0040-8191-9064

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:14
Tweaking Art schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:55:
[...]

Ajax zou een megabod op Ihattaren moeten doen, gewoon voor de lol, kijken wat er gebeurt, je weet maar nooit, Psv zal hem niet willen laten gaan maar als Ihattaren wel wil vertrekken dan ontploft er een kleine bom in eindhoven. })
Dat is de running gag in de Pantelic podcast, even de secretaresse laten bellen om het bod door te geven :)

Maar alle gekheid op een stokje, voor Ihattaren zou het toch schitterend zijn om als vervanger van Ziyech te worden gehaald? Een paar jaar schitteren en dan door naar Barcelona.

De transferpot gaat aardig gevuld worden dit jaar:
Dolberg 20M
Ziyech 45M
Dest 25M
Donny 55M
En dan nog Onana, Tagliafico, Promes.
Alles bij elkaar 200M, kun je wel opnieuw beginnen een elftal mee te bouwen....

• Shutdown
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 09:01
Erapaz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:11:
[...]

Dat is de running gag in de Pantelic podcast, even de secretaresse laten bellen om het bod door te geven :)

Maar alle gekheid op een stokje, voor Ihattaren zou het toch schitterend zijn om als vervanger van Ziyech te worden gehaald? Een paar jaar schitteren en dan door naar Barcelona.

Dolberg 20M
Ziyech 45M
Dest 25M
Donny 55M
Alles bij elkaar 200M, kun je wel opnieuw beginnen een elftal mee te bouwen....
Flinke bak met geld ja. Meeste van die spelers verdienen een transfer en zullen ook wel gaan. Laat Ajax maar een tussenjaar hebben. Goede spelers kopen en laten wennen.

Ihattaren zie ik niet snel komen, ook al denk ik dat hij zelf wel graag zou willen. PSV zal de concurrent niet willen versterken gok ik.

• Vos

Vos

AFCA

CR1691 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:10:
[...]

Ach ja weer eens iets anders dan alle sensatieverhalen als een jeugdpikkie van Ajax drie keer de bal hoog kan houden.
Je bedoelt Ihattaren? ;)

Waarom gelijk de verwijzing naar Ajax...

[Voor 9% gewijzigd door Vos op 13-02-2020 22:16]

• Tweaking Art
@Erapaz nou ja, als hij Champions League kan spelen dan is dat goed voor zijn ontwikkeling, ik neem aan dat dat ook zijn doel is.

Het ligt er aan of Psv tweede kan worden dit seizoen.

Maar als je een vervanger van Ziyech wil zoeken op de Nederlandse velden dan is Ihattaren de enige echte optie, anders zal je in het buitenland moeten zoeken.

• Ankona
grrrrr Bijlow ook weer eens stuk

alles kan off-topic

• Deadsy
Dat is een bult

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

7 minuten? Wow......

• ph4ge
  • Nu online
7 minuten extra tijd, wonderlijk. Geen rode kaart of andere bijzondere gebeurtenissen.

SW-0040-8191-9064

Ben benieuwd of Been zo nog steeds van mening is dat Feyenoord terecht voorstaat/gewonnen heeft. Was bij rust al dubieus met de kansen die Heerenveen had.

@ph4ge Krul staat volgens mij ook wel goed te ballen in de PL, verder is het inderdaad weinig mbt de 'vaste' keepers in Oranje.
ph4ge schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:34:
7 minuten extra tijd, wonderlijk. Geen rode kaart of andere bijzondere gebeurtenissen.
wel een paar heeeeeeele trage wissels

[Voor 29% gewijzigd door toolkist op 13-02-2020 22:37]

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

toolkist schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:35:
Ben benieuwd of Been zo nog steeds van mening is dat Feyenoord terecht voorstaat/gewonnen heeft. Was bij rust al dubieus met de kansen die Heerenveen had.

@ph4ge Krul staat volgens mij ook wel goed te ballen in de PL, verder is het inderdaad weinig mbt de 'vaste' keepers in Oranje.

[...]

wel een paar heeeeeeele trage wissels
Feyenoord begon goed, maar na de 0-1 was het zeer matig. Heerenveen verdient wel meer....

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Vos schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:15:
[...]

Je bedoelt Ihattaren? ;)

Waarom gelijk de verwijzing naar Ajax...
Sarcasme :+ en geef toe, op Ajax talenten zit de pers over het algemeen toch iets meer dan van andere clubs. Niet dat mij dat verder uitmaakt.

dr.lowtune schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:38:
[...]

Feyenoord begon goed, maar na de 0-1 was het zeer matig. Heerenveen verdient wel meer....
Precies, Heerenveen heeft volgens mij veel meer grote kansen gehad maar ja, die moet je wel maken. Bijlow man of the match lijkt me.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Geen grootste wedstrijd. Wel een geweldig begin!

Na vandaag gewoon een reguliere overwinning, verder weinig woorden aan vuilmaken. Bijlow mijn man of the match.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08:41
Bijlow in oranje!! :)F

Bekerfinale is binnen bereik met een overwinning op NAC thuis.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Dat eerbetoon trouwens... Dit zijn van die dagen dat ik me weer herinner dat ik Feyenoorder ben en wat het met me doet.. Klasse van de supporters en spelers. Wat een club!

RIP Carlo

[Voor 3% gewijzigd door CR1691 op 13-02-2020 22:54]

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:58
O[ de been gehouden door Bijlow. Valt niet tegen hoe ie na zijn blessure terugkomt. Daarvoor was ie toch ook niet altijd even goed.

Nu Jorgensen nog op de bank, die is het echt helemaal kwijt. Laat dan die nieuwe jongen maar vlieguren maken

• Vos

Vos

AFCA

CR1691 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:40:
[...]

Sarcasme :+ en geef toe, op Ajax talenten zit de pers over het algemeen toch iets meer dan van andere clubs. Niet dat mij dat verder uitmaakt.
Dat klopt, de media roeptoetert dat snel. Maar vervolgens wordt Ajax daar vaak op aangekeken dat ze iedereeen ophemelen.

Maar back on topic, op naar finale Feyenoord - Ajax ;)

• Shutdown
Jezelf bewijzen bij Ajax of bij Feyenoord is nogal een verschil. Het algemene niveau bij Ajax ligt veel hoger! Tuurlijk zijn er eens uitschieters bij Feyenoord, maar de buitenlandse clubs zien natuurlijk ook dat het over het algemeen weinig voorstelt. Daarom zie je ook dat Feyenoord geen hoge prijzen ontvangt voor hun spelers, die hebben zich namelijk nog niet op niveau bewezen.

• Ankona
Shutdown schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:09:
Jezelf bewijzen bij Ajax of bij Feyenoord is nogal een verschil. Het algemene niveau bij Ajax ligt veel hoger! Tuurlijk zijn er eens uitschieters bij Feyenoord, maar de buitenlandse clubs zien natuurlijk ook dat het over het algemeen weinig voorstelt. Daarom zie je ook dat Feyenoord geen hoge prijzen ontvangt voor hun spelers, die hebben zich namelijk nog niet op niveau bewezen.
Wat bewijst een speler die leuk mee kan draaien in een goedlopend team? Jorgensen leek ook wereldtop toen hij met Elia, Kuyt, Vilhena, El Ahmadi, Kongolo etc speelde. Nu blijkt dat hij er zelf niets van kan.

alles kan off-topic

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Erapaz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:11:
[...]

Dolberg 20M
Ziyech 45M
Dest 25M
Donny 55M
Alles bij elkaar 200M, kun je wel opnieuw beginnen een elftal mee te kopen....
IFTFY.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• PepsiNL1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06:51
Shutdown schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:09:
Hmm nee. Zelfs bij bijvoorbeeld een AZ krijgen ze een hogere prijs voor hun spelers.En wat stelt AZ nou voor qua prijzen en historie? Martin van geel verkocht de spelers altijd voor een Aldi prijsje.

• Shutdown
PepsiNL1 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:42:
[...]

Hmm nee. Zelfs bij bijvoorbeeld een AZ krijgen ze een hogere prijs voor hun spelers.En wat stelt AZ nou voor qua prijzen en historie? Martin van geel verkocht de spelers altijd voor een Aldi prijsje.
Zelfs bij AZ? AZ speelt Europees voetbal! Waar is Feyenoord? De spelers van AZ en Ajax spelen zich op dit moment in de picture bij andere clubs en kunnen daarom meer vragen en krijgen voor hun spelers.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07-04 18:43
Gelukkig is Ajax weer op sterkte als ze Feyenoord tegenkomen. Word langzaam tijd dat die weer eens met twee voeten op de grond worden gezet ;) ;).
Zit er een dubbele bekerfinale in dit jaar trouwens?

[Voor 15% gewijzigd door Typhone op 14-02-2020 09:02]

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online

Ragdoll

Frontpage Admin / Global Moderator

excommunicado

Tegen wie moet Ajax nou? Nu.nl zegt Ajax - FC Utrecht en Nac - Feyenoord. Maar google geeft aan Nac - Ajax en FC Utrecht - Feyenoord

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Vertel, wat is je punt? :)
Shutdown schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:52:
[...]

Zelfs bij AZ? AZ speelt Europees voetbal! Waar is Feyenoord? De spelers van AZ en Ajax spelen zich op dit moment in de picture bij andere clubs en kunnen daarom meer vragen en krijgen voor hun spelers.
Dat deed Feyenoord ook. AZ ving 22m voor Janssen na een jaar waarin ze uitgeschakeld werden in de groepsfase Europa league.
19m voor Alireza na een seizoen zonder Europees en 1 waarin ze in de voorronde uitgeschakeld wersen.
19m voor Til die niks bijzonders heeft laten zien...

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Ragdoll schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:14:
Tegen wie moet Ajax nou? Nu.nl zegt Ajax - FC Utrecht en Nac - Feyenoord. Maar google geeft aan Nac - Ajax en FC Utrecht - Feyenoord
Utrecht - Ajax
Feyenoord - Nac

Float like a butterfly, sting like a bee.

Martinusz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:18:
[...]

Ajax- Utrecht
Feyenoord - Nac
Utrecht Ajax bedoel je.

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 05:56
Ragdoll schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:14:
https://pbs.twimg.com/media/EQr7luFXYAEqwPQ?format=jpg&name=900x900
Bron.

Dus FC Utrecht tegen Ajax en Feyenoord tegen NAC Breda.
Ja hoor weer een thuis wedstrijd voor Feyenoord :+

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

‘Bouwen’, wanneer de suggestie is ‘kopen kopen kopen’.

Geen schande (ze doen het allemaal), maar ‘bouwen’ noem ik dat niet.

[Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 14-02-2020 10:06]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ph4ge
  • Nu online
Shutdown schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:52:
Feyenoord heeft een veel hogere coefficient dan AZ, 22.000 vs 10.500, omdat Feyenoord juist de laatste jaren veel meer in Europa heeft laten zien dan AZ. Nationaal natuurlijk ook veel meer gewonnen. Dat is de verklaring dus niet.

Het zit hem meer in het feit dat Feyenoord spelers zelden een echte hype worden en dat de financiële positie van Feyenoord er voor zorgde dat spelers korte contracten hadden en er moeilijker nee verkocht kon worden.

SW-0040-8191-9064

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:06:
[...]

Als een club het goed doet, is het juist de combinatie van jong talent een kans geven in een goed draaiend team met (gekochte) ervaren krachten.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Exocet schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:09:
[...]

Als een club het goed doet, is het juist de combinatie van jong talent een kans geven in een goed draaiend team met (gekochte) ervaren krachten.
Uiteraard, maar dat is dan toch gewoon een gegeven dat universeel opgaat, budget-onafhankelijk?

En geen garanties. Ongeacht budget.

[Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 14-02-2020 10:11]

• Martinusz
  • Nu online
ph4ge schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:07:
[...]

Feyenoord heeft een veel hogere coefficient dan AZ, 17.000 vs 7.500, omdat Feyenoord juist de laatste jaren veel meer in Europa heeft laten zien dan AZ. Nationaal natuurlijk ook veel meer gewonnen. Dat is de verklaring dus niet.

Het zit hem meer in het feit dat Feyenoord spelers zelden een echte hype worden en dat de financiële positie van Feyenoord er voor zorgde dat spelers korte contracten hadden en er moeilijker nee verkocht kon worden.
Plus de selectie van Feyenoord is een behoorlijke tijd op leeftijd geweest, dat helpt ook niet in de verkoopwaarde natuurlijk.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
PEC Zwolle gaat weer op gras voetballen, mits het zich handhaaft

Slim zo'n stelling, die sprokkelen tegen het einde van het seizoen wel ineens wat puntjes links en rechts tegen clubs die zo'n beetje uitgespeeld zijn. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

[...]

Ik wel.
Het is nl een combinatie van eigen jeugd + aankopen en niet alleen kopen kopen kopen zoals jij nu wil laten geloven (of zo komt het iig over).
Er wordt niet alleen gekocht, zie bv Gravenberch. Het probleem is alleen dat de jeugdopleiding never nooit opgewassen gaat zijn tegen het aantal basis spelers wat komende zomer normaliter verkocht gaat worden.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

toolkist schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Ik wel.
Het is nl een combinatie van eigen jeugd + aankopen en niet alleen kopen kopen kopen zoals jij nu wil laten geloven (of zo komt het iig over).
Er wordt niet alleen gekocht, zie bv Gravenberch. Het probleem is alleen dat de jeugdopleiding never nooit opgewassen gaat zijn tegen het aantal basis spelers wat komende zomer normaliter verkocht gaat worden.
Zelfs voor Ajax met al die miljoenen wordt het een race to the bottom - je aangekochte spelers moeten direct, en jeugdspelers in minder dan 2 jaar renderen en net wanneer je de boel op de rit hebt, vertrekt de meest bepalende, bijna onvervangbare speler...

Met name voor de breedte is dat funest.

• Qu3st
Gonadan schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:18:
PEC Zwolle gaat weer op gras voetballen, mits het zich handhaaft

Slim zo'n stelling, die sprokkelen tegen het einde van het seizoen wel ineens wat puntjes links en rechts tegen clubs die zo'n beetje uitgespeeld zijn. :P
*O*

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• snmght
Gravenberch is natuurlijk niet de enige, ik verwacht dat Eiting komend seizoen ook basis zal staan en wellicht Traoré ook. Daarnaast is Schuurs destijds voor de toekomst gehaald, als Veltman vertrekt is dat onze nieuwe RCV. Hopelijk ook als Veltman blijft. Voor de plek van Dest heb je Mazraoui als die blijft en daarachter hopelijk jeugd. Geen aankoop noodzakelijk. LB zou die Castilo misschien kunnen doen. Van andere jongens als Ekkelenkamp, Unuvar en Hansen moeten we maar zien waar zij rond de zomer staan - en dan heb je ook nog Noa Lang.

Ik reken wel op wat aankopen maar we hebben ook al best wat in huis eigenlijk. Voldoende om wederom een gooi naar het kampioenschap te doen en de CL win je zelfs niet met De Jong en De Ligt, daar kun je dus toch met geen mogelijkheid tegenop kopen.

Maargoed, sommige toptalenten worden helemaal niks.

Arguing with an idiot is like playing chess with a pidgeon. It'll just knock over all the pieces, shit on the board, and strut about like it's won anyway.

snmght schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:52:
Gravenberch is natuurlijk niet de enige, ik verwacht dat Eiting komend seizoen ook basis zal staan en wellicht Traoré ook. Daarnaast is Schuurs destijds voor de toekomst gehaald, als Veltman vertrekt is dat onze nieuwe RCV. Hopelijk ook als Veltman blijft. Voor de plek van Dest heb je Mazraoui als die blijft en daarachter hopelijk jeugd. Geen aankoop noodzakelijk. LB zou die Danilo misschien kunnen doen. Van andere jongens als Ekkelenkamp, Unuvar en Hansen moeten we maar zien waar zij rond de zomer staan - en dan heb je ook nog Noa Lang.

Ik reken wel op wat aankopen maar we hebben ook al best wat in huis eigenlijk. Voldoende om wederom een gooi naar het kampioenschap te doen en de CL win je zelfs niet met De Jong en De Ligt, daar kun je dus toch met geen mogelijkheid tegenop kopen.

Danilo is een aanvaller ;)
Je bedoelt Castillo

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
[...]

Gedeeltelijk eens. Ik zou willen stellen dat je een team bouwt, en dat het kopen van (individuele) spelers daar een middel voor is. Net als dat jeugdspelers een middel (kunnen) zijn om je team sterker te maken.

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 06-04 14:35
snmght schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:56:
Toch de #3 duurste uitgaande transfer uit de eredivisie. Een lijst die overigens gedomineerd wordt door (recente) Ajax transfers:

Jorgensen had dat record natuurlijk moeten breken. Al had hij met het vermeende bod van Newcastle United ook de top 10 niet gehaald. En dan te bedenken dat een bijna 20 jaar (!) oude PSV-transfer er wel in staat! Ik zie op dit moment ook geen spelers bij Feyenoord die op termijn een aanval zullen doen op deze top 10. Eerst maar eens het record van Kuijt uit de boeken.
fl1pp13 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:47:
[...]
Senesi en Sinisterra tonen potentie, maar dat moeten we eerst nog maar eens zien.
Senisi gaat volgens verwachtingen rond de 20 opleveren en Feyenoord heeft hem eigenlijk voor heel weinig binnen gehaald wat heel knap is. Ajax doet het gewoon slimmer mede door de reputatie die ze hebben in Europa. Gelijkwaardige spelers van andere clubs leveren minder op dat is denk ik wel een bijzonder iets.

• snmght
rikoos schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:08:
[...]

[...]

Gelijkwaardige spelers van andere clubs leveren minder op dat is denk ik wel een bijzonder iets.
Daar ben ik het niet mee eens, PSV haalt gelijkwaardige bedragen ondanks dat het 'merk' PSV internationaal minder op de kaart staat dan Ajax. Ook AZ voelt qua inkomende bedragen de inflatie op de transfermarkt en lijkt me in het buitenland toch nog iets minder bekend dan een Ajax of PSV maar ook Feyenoord.

Ik zou haast concluderen dat er structureel onvoldoende kwaliteit bij Feyenoord rond loopt. Daarbij speelt inderdaad leeftijd ook soms een rol. Of die Senesi en Kokcu straks Kuijt uit de boeken schrijven? Ik zou er nog geen geld op in zetten..

Je zou voor de goede orde in het lijstje De Jong en De Ligt even weg moeten denken: dat zijn exceptionele talenten waar er geen tweede van rond loopt. In de eredivisie niet maar elders ook niet.

• Qu3st
snmght schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:52:
Gravenberch is natuurlijk niet de enige, ik verwacht dat Eiting komend seizoen ook basis zal staan en wellicht Traoré ook. Daarnaast is Schuurs destijds voor de toekomst gehaald, als Veltman vertrekt is dat onze nieuwe RCV. Hopelijk ook als Veltman blijft. Voor de plek van Dest heb je Mazraoui als die blijft en daarachter hopelijk jeugd. Geen aankoop noodzakelijk. LB zou die Castilo misschien kunnen doen. Van andere jongens als Ekkelenkamp, Unuvar en Hansen moeten we maar zien waar zij rond de zomer staan - en dan heb je ook nog Noa Lang.

Maar om op Europees niveau te willen presteren moet je denk ik wel nog wat aankopen doen hoor. Die jonkies kunnen niet alles opvangen. Ook geen schande he?!

Helemaal als Donny (red. Van de Beek) weggaat, dan heb je op middenveld echt wel een nieuwe jongen nodig.

• snmght
Qu3st schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:28:
[...]

Maar om op Europees niveau te willen presteren moet je denk ik wel nog wat aankopen doen hoor. Die jonkies kunnen niet alles opvangen. Ook geen schande he?!

Helemaal als Donny (red. Van de Beek) weggaat, dan heb je op middenveld echt wel een nieuwe jongen nodig.
Ja er moet zeker wel iets gaan komen anders gaan we er kansloos af in Europa en het doel is natuurlijk overwinteren. In die zin reken ik ook wel op enkele aankopen. Just saying dat de naderende exodus niet volledig (1:1) met aankopen opgevangen hoeft te worden. We komen echt tussen servet en tafellaken terecht: in de eredivisie gooien we relatief eenvoudig hoge ogen maar in Europa zijn we echt nog steeds klein bier.

Eens dat met name het middenveld aandacht behoeft straks. Als Traoré zich blijft ontwikkelen en Tadic en Promes blijven dan heb je een aardig (basis) voorhoede, ook als Neres gaat. Voor de verdediging zijn er dus ook opties maar als Castilo het niet waar maakt en Tagliafico gaat weg dan hoop ik daar wel op een aankoop. Ik ben zelf fan van Sinkgraven, zouden ze van mij mogen polsen voor een terugkeer maar dan zit je wel met zijn blessuregevoeligheid.

[Voor 6% gewijzigd door snmght op 14-02-2020 11:45]

• Qu3st
snmght schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:32:
[...]

Ja er moet zeker wel iets gaan komen anders gaan we er kansloos af in Europa en het doel is natuurlijk overwinteren. In die zin reken ik ook wel op enkele aankopen. Just saying dat de naderende exodus niet volledig (1:1) met aankopen opgevangen hoeft te worden.

Eens dat met name het middenveld aandacht behoeft straks. Als Traoré zich blijft ontwikkelen en Tadic en Promes blijven dan heb je een aardig (basis) voorhoede, ook als Neres gaat. Voor de verdediging zijn er dus ook opties maar als Castilo het niet waar maakt en Tagliafico gaat weg dan hoop ik daar wel op een aankoop. Ik ben zelf fan van Sinkgraven, zouden ze van mij mogen polsen voor een terugkeer maar dan zit je wel met zijn blessuregevoeligheid.
Sinkgraven? Whut? Het is nog geen 12.00 uur, die whisky mag je wel weer in de kast zetten van mij.
Hij is sowieso geen speler die Ajax moet gaan kopen, want is geen directe verbetering met wat er nu loopt.

Neres ben ik niet echt zeker van dat ie gaat vertrekken, Helema al als ie nog zo lang blijft door tobben met de blessure.

• strafschop
  • Niet online
[...]

Feyenoord heeft een veel hogere coefficient dan AZ, 22.000 vs 10.500, omdat Feyenoord juist de laatste jaren veel meer in Europa heeft laten zien dan AZ.
Dat is de eindstand van de clubranking van vorig seizoen. Op het moment staat AZ een half punt boven Feyenoord.

In punten voor zowel de club als de landencoëfficiënt heeft Feyenoord de laatste 10 seizoenen maar 3x beter gepresteerd dan AZ.

• Henkie_NtA
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 09:32
Ik zat precies hetzelfde te denken met betrekking tot Neres, heeft dit jaar eigenlijk nauwelijks gespeeld, dus als hij weggaat deze zomer is het puur op basis van vorig seizoen.

• Leon Zwiers
snmght schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:16:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, PSV haalt gelijkwaardige bedragen ondanks dat het 'merk' PSV internationaal minder op de kaart staat dan Ajax. Ook AZ voelt qua inkomende bedragen de inflatie op de transfermarkt en lijkt me in het buitenland toch nog iets minder bekend dan een Ajax of PSV maar ook Feyenoord.

Ik zou haast concluderen dat er structureel onvoldoende kwaliteit bij Feyenoord rond loopt. Daarbij speelt inderdaad leeftijd ook soms een rol. Of die Senesi en Kokcu straks Kuijt uit de boeken schrijven? Ik zou er nog geen geld op in zetten..

Je zou voor de goede orde in het lijstje De Jong en De Ligt even weg moeten denken: dat zijn exceptionele talenten waar er geen tweede van rond loopt. In de eredivisie niet maar elders ook niet.
PSV kreeg voor een Memphis (wat toen veruit het grootste NL talent was) rond de 30 miljoen. Waar Ajax voor een Milik die 1 seizoen goede prestatie op zijn conto had voor eenzelfde bedrag wist te verkopen

Nu weer Ziyech voor een flink bedrag en dan spreek ik nog niet over de Ligt en de Jong. PSV haalt zulke bedragen gewoon niet. Die blijven rond de 30-35 miljoen hangen. Zal ok wel een stukje hype zijn rondom Ajax, die teren veel op dingen

Dat Feyenoord te weinig kwaliteit heeft is niet helemaal waar. V Geel heeft er flink wat voor veeel te weinig laten vertrekken (o.a. de Vrij en co. Zeker na dat WK had je meer kunnen krijgen) Enerzijds door de financiele tekorten die aangevuld moesten worden, anderzijds doordat v Geel een zeer gebrekkige TD blijkt te zijn zodra er wat grotere bedragen gaan spelen. Jorgensen had voor die 20 miljoen die er toen geboden was verkocht moeten worden, hij heeft spelers gehaald die nooit bij Feyenoord hadden moeten spelen en ga zo maar verder. Dat er de laatste tijd ook spelers transfervrij zijn vertrokken waar je best nog een bedrag voor had kunnen krijgen is ook lachwekkend beleid.

In de top van Feyenoord loopt er eerder te weinig kwaliteit dan op t veld.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Eredivisie speelronde 23
vrijdag 20u
VVV-Venlo v Heracles
zaterdag
18:30u
Twente v AZ
19:45u
ADO Den Haag v PSV
20:45u
Fortuna Sittard v FC Emmen
zondag
12:15u
Vitesse v scHeerenveen
14:30u
Ajax v RKC
Sparta v FC Groningen
16:45u
PEC Zwolle v Feyenoord
Willem II v FC Utrecht

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• BoB_HenK
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:08:
[...]

PSV kreeg voor een Memphis (wat toen veruit het grootste NL talent was) rond de 30 miljoen. Waar Ajax voor een Milik die 1 seizoen goede prestatie op zijn conto had voor eenzelfde bedrag wist te verkopen
Ben het voor een deel met je eens, maar vind de vergelijking tussen Memphis en Milik wel wat mank gaan.
- Memphis speelde 124 wedstrijden met 50 goals en 29 assists
- Milik speelde (in 2, niet 1, seizoenen) 76 wedstrijde met 47 goals en 21 assists.

• ph4ge
  • Nu online
strafschop schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:05:
[...]

Dat is de eindstand van de clubranking van vorig seizoen. Op het moment staat AZ een half punt boven Feyenoord.

In punten voor zowel de club als de landencoëfficiënt heeft Feyenoord de laatste 10 seizoenen maar 3x beter gepresteerd dan AZ.
Ja, maar de huidige prestaties verklaren toch niet waarom AZ vroeger meer opleverden? Je moet meer dan 5 jaar terug om significant betere prestaties van AZ te vinden. Spelers als Jahanbansk en Janssen hebben maar een stuk of 10 internationale wedstrijden gespeeld, een Vilhena in dezelfde periode 24. Europese resultaten verklaren dat verschil dus niet.

SW-0040-8191-9064

• snmght
ph4ge schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:37:
[...]

Ja, maar de huidige prestaties verklaren toch niet waarom AZ vroeger meer opleverden? Je moet meer dan 5 jaar terug om significant betere prestaties van AZ te vinden. Spelers als Jahanbansk en Janssen hebben maar een stuk of 10 internationale wedstrijden gespeeld, een Vilhena in dezelfde periode 24. Europese resultaten verklaren dat verschil dus niet.
Exact. Het zit hem dus in kwaliteit. Ofwel van de spelers ofwel van de technische staf. Of allebei.

[...]

Feyenoord heeft een veel hogere coefficient dan AZ, 22.000 vs 10.500, omdat Feyenoord juist de laatste jaren veel meer in Europa heeft laten zien dan AZ. Nationaal natuurlijk ook veel meer gewonnen. Dat is de verklaring dus niet.

Is dat hogere coefficient niet alleen wegens de CL groepsfase van een paar jaar terug? Ik kan me niet herinneren dat Feyenoord veel verder dan AZ is gekomen de laatste jaren.
Waarom worden spelers van Feyenoord geen hype? Lijkt mij doordat de jonkies niet enorm opvallend presteren? Deden ze dat wel, hadden ze ook wel (meer) in Oranje gespeeld

• ph4ge
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:10:
Is dat hogere coefficient niet alleen wegens de CL groepsfase van een paar jaar terug? Ik kan me niet herinneren dat Feyenoord veel verder dan AZ is gekomen de laatste jaren.
Waarom worden spelers van Feyenoord geen hype? Lijkt mij doordat de jonkies niet enorm opvallend presteren? Deden ze dat wel, hadden ze ook wel (meer) in Oranje gespeeld
AZ heeft zich ook een aantal keer überhaupt niet geplaatst, en daar waar AZ wel meer punten haalde dan Feyenoord kan hetzelfde gezegd worden. Een speler als Guus Til heeft ook maar 1 wedstrijd in Oranje gespeeld en de afgelopen jaren speelden er volgens mij minimaal net zoveel Feyenoorders als AZers in Oranje, met dit seizoen pas als uitzondering. Simpelweg concluderen dat AZ de afgelopen 5 jaar simpelweg veel betere spelers had blijkt niet uit de prijzen en resultaten die in die periode zijn gehaald. Volgens mij is er geen statistiek die makkelijk verklaart die waarom AZ veel beter verkoopt dan Feyenoord. Het is ingewikkelder dan dat.

SW-0040-8191-9064

• snmght
De vijf beste verkopen van AZ en Feyenoord (volgens transfermarkt);

AZ
1 - Vincent Janssen (€ 22 miljoen)
2 - Alireza Jahanbakhsh (€ 19 miljoen)
3 - Guus Til (€ 18 miljoen)
4 - Wout Weghorst (€ 10,5 miljoen)
5 - Jozy Altidore (€ 10 miljoen)

Feyenoord
1 - Dirk Kuijt (€ 18 miljoen)
2 - Rick Karsdorp (€ 16 miljoen)
3 - Terence Kongolo (€ 15 miljoen)
4 - Jordy Clasie (€ 15 miljoen)
5 - Royston Drenthe (€ 14 miljoen)

Ik zou denken dat je een Karsdorp - zoals hij toen speelde - voor meer had moeten kunnen verkopen. Ik begrijp echt niet waar het mis gaat. Het gaat me wel aan het hart, heb best een aantal Feyenoord vrienden en ik zou zelf dolgraag zien dat Feyenoord weer onze grootste concurrent is maar ik zie er geen aanknopingspunten voor. Ligt het dan echt simpelweg aan de technische staf?

• Martinusz
  • Nu online
snmght schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:44:
Het gaat me wel aan het hart, heb best een aantal Feyenoord vrienden en ik zou zelf dolgraag zien dat Feyenoord weer onze grootste concurrent is maar ik zie er geen aanknopingspunten voor.
Hoezo weer? Was je al geboren dan toen ze echt nog mee deden? :o

[Voor 48% gewijzigd door Martinusz op 14-02-2020 16:07]

• snmght
Martinusz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:06:
[...]

Hoezo weer? Was je al geboren dan toen ze echt nog mee deden? :o
Neen maar er is toch wel degelijk een periode, ook in mijn korte bestaan, geweest dat de verschillen veel kleiner waren en PSV daar nog niet zo tussen zat. Heb om onverklaarbare redenen simpelweg wat meer sympathie voor de Rotterdammers. Overigens wel de UEFA-cup winst van Feyenoord bewust meegemaakt . Ik ben van '87.

• Martinusz
  • Nu online
snmght schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:16:
[...]

Neen maar er is toch wel degelijk een periode, ook in mijn korte bestaan, geweest dat de verschillen veel kleiner waren en PSV daar nog niet zo tussen zat. Heb om onverklaarbare redenen simpelweg wat meer sympathie voor de Rotterdammers. Overigens wel de UEFA-cup winst van Feyenoord bewust meegemaakt . Ik ben van '87.
Uh nee eigenlijk dus niet, PSV en Ajax domineren vanaf de jaren 80 al de eredivisie.
Jaren 60 en 70 had Feyenoord meer een vinger in de pap dan PSV.

Wel waren de resultaten onderling in het verleden anders, de laatste 25 klassiekers is Ajax qua resultaat veruit de beste, 'vroeger' vond ik het in ieder geval spannender :P

[Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 14-02-2020 16:22]

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:29
snmght schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:16:
[...]

Vraag me af wanneer die periode was dan. Ik kan me weinig periodes herinneren waarin Feyenoord echt een rol van betekenis speelde op een paar afzonderlijke jaren na. Ik heb eigenlijk niet het idee dat Feyenoord in de, zeg, afgelopen 30 jaar er echt ooit beter bijzat dan PSV (op wat incidentele momentjes na). En de cijfers wijzen dat eigenlijk ook wel aan lijkt me.

Verder ook niks tegen de UEFA-cup winst van Feyenoord, puike prestatie en dat was PSV waarschijnlijk niet gelukt, maar in de wedstrijd tegen PSV (was volgens mij hetzelfde jaar, toch?) kwamen ze goed weg met een gelijkmaker in (of tegen) de laatste minuut en een win op penalties ofzo? Heb het verder niet teruggezocht, maar zo staat het in mijn geheugen iig. Kan het uiteraard wel nazoeken, maar misschien is mijn geheugen ook niet helemaal accuraat en objectief, dit is een betere manier om dat te ontdekken :P

• Ankona
ph4ge schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:27:
[...]

AZ heeft zich ook een aantal keer überhaupt niet geplaatst, en daar waar AZ wel meer punten haalde dan Feyenoord kan hetzelfde gezegd worden. Een speler als Guus Til heeft ook maar 1 wedstrijd in Oranje gespeeld en de afgelopen jaren speelden er volgens mij minimaal net zoveel Feyenoorders als AZers in Oranje, met dit seizoen pas als uitzondering. Simpelweg concluderen dat AZ de afgelopen 5 jaar simpelweg veel betere spelers had blijkt niet uit de prijzen en resultaten die in die periode zijn gehaald. Volgens mij is er geen statistiek die makkelijk verklaart die waarom AZ veel beter verkoopt dan Feyenoord. Het is ingewikkelder dan dat.
Ik denk dat je meer moet kijken in hoeverre de club de regie heeft over de verkoop. AZ is op beleidsniveau de laatste jaren veel rustiger en stabieler. Bij Feyenoord zijn een paar spelers door een falende TD en trainer weggepest, daar ga je geen hoofdprijs voor vangen. Verder zijn er een paar spelers geweest die zelf graag de stap naar het buitenland wilden maken en waar redelijk voor gevangen is maar die eigenlijk te vroeg gingen om echt te kunnen cashen.
Maar ik heb ergens wel vertrouwen in wat we nu hebben. Hoop alleen dat we komende zomer niet (teveel|) hoeven te verkopen. Spelers als Sinisterra, Senesi, Malacia, Bijlow en Kokcu hebben echt wel de potentie om heel snel veel meer waard te worden dan ze nu zijn. En als dat bij elkaar blijft dan staat er volgend jaar echt een team dat gewoon kampioen kan worden.

alles kan off-topic

• Leon Zwiers
Ankona schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:50:
[...]
En als dat bij elkaar blijft dan staat er volgend jaar echt een team dat gewoon kampioen kan worden.
Eens met je verhaal op dit punt na. Natuurlijk is Ajax komend seizoen waarschijnlijk kwetsbaar gezien de (verwachte) mutaties en ligt PSV redelijk op zijn gat.

Feyenoord is dat echter ook. Gezien A: de bestuurscrisis die maar voortduurt en echt wel invloed heeft en B: het nog niet zeker is wie er trainer wordt en C: welke mutaties buiten de door jou opgesomde spelers plaats gaan vinden. Want Feyenoord moet wel versterken op een paar plekken en die nieuwe spits moeten we ook nog maar zien wat het gaat worden :P
ph4ge schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:27:
[...]

Dat AZ de laatste jaren betere spelers had zal ik zeker niet claimen. Hoe ze zo'n Til voor 19m verkopen, geen idee.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het verschil met name zit in jonge talentvolle aanvallers tov verdedigers. Daar wordt toch vaak minder voor betaald.
snmght schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:44:
De vijf beste verkopen van AZ en Feyenoord (volgens transfermarkt);

AZ
1 - Vincent Janssen (€ 22 miljoen)
2 - Alireza Jahanbakhsh (€ 19 miljoen)
3 - Guus Til (€ 18 miljoen)
4 - Wout Weghorst (€ 10,5 miljoen)
5 - Jozy Altidore (€ 10 miljoen)

Feyenoord
1 - Dirk Kuijt (€ 18 miljoen)
2 - Rick Karsdorp (€ 16 miljoen)
3 - Terence Kongolo (€ 15 miljoen)
4 - Jordy Clasie (€ 15 miljoen)
5 - Royston Drenthe (€ 14 miljoen)

Ik zou denken dat je een Karsdorp - zoals hij toen speelde - voor meer had moeten kunnen verkopen. Ik begrijp echt niet waar het mis gaat. Het gaat me wel aan het hart, heb best een aantal Feyenoord vrienden en ik zou zelf dolgraag zien dat Feyenoord weer onze grootste concurrent is maar ik zie er geen aanknopingspunten voor. Ligt het dan echt simpelweg aan de technische staf?
Precies wat ik net al postte dus, had deze nog niet gezien.

Bij AZ: aanvaller, aanvaller, aanvallende middenvelder, aanvaller, aanvaller.

Bij Feyenoord: aanvaller, verdediger, verdediger, verdedigende middenvelder, verdediger.

[Voor 36% gewijzigd door toolkist op 14-02-2020 19:33]

• Leon Zwiers
toolkist schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:25:
[...]

Dat AZ de laatste jaren betere spelers had zal ik zeker niet claimen. Hoe ze zo'n Til voor 19m verkopen, geen idee.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het verschil met name zit in jonge talentvolle aanvallers tov verdedigers. Daar wordt toch vaak minder voor betaald.

[...]

Precies wat ik net al postte dus, had deze nog niet gezien.

Bij AZ: aanvaller, aanvaller, aanvallende middenvelder, aanvaller, aanvaller.

Bij Feyenoord: aanvaller, verdediger, verdediger, verdedigende middenvelder, verdediger.
En we weten allemaal wat er met Vincent Janssen is gebeurd. Ook nog opgehypet door Oranje. En inmiddels speelt ie in Mexico waar niemand meer wat van m hoort
Leon Zwiers schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:15:
[...]

En we weten allemaal wat er met Vincent Janssen is gebeurd. Ook nog opgehypet door Oranje. En inmiddels speelt ie in Mexico waar niemand meer wat van m hoort
Alireza idem, 't is dat ie vlak voor de transferperiode 2x gescoord heeft anders zou ie nu ook verhuurd/verkocht zijn.

• ph4ge
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:15:
[...]

Op Kuijt na hebben de Feyenoorders op die lijst ook niet bepaald top gepresenteerd na hun transfer. ;)

SW-0040-8191-9064

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Is het verschil niet gewoon de data van de transfers? Kuyt, Clasie en Drenthe? 8)7

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Deadsy
Ze gaan bij VI inderdaad wel lang door over Brama. Wel lekker.

• Ankona
ph4ge schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:32:
[...]

Op Kuijt na hebben de Feyenoorders op die lijst ook niet bepaald top gepresenteerd na hun transfer. ;)
volgens mij doet Wijnaldum het best aardig.

alles kan off-topic

• Leon Zwiers
Ankona schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:46:
[...]

En de Vrij ;) en Pelle >:)

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Vergeet Guidetti en Kiprich niet!
En Charisteas natuurlijk

[edit]Lol...bij TOP Oss heeft een tijdje lang de broer van Gravenberch rondgelopen. Ook uit de jeugd bij Ajax, altijd spits geweest... Bij TOP werd ie natuurlijk in de verdediging neergezet, groot succes.. :X
Die jongen is afgelopen winterstop naar Dordrecht vertrokken, speelt daar wel in de spits, en legt er vandaag meteen ff 2 in tegen... TOP. :F

[Voor 88% gewijzigd door toolkist op 14-02-2020 22:07]

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 05:25
Vergeet Mido ook niet! ;)
Heeft die bij Feyenoord gespeeld dan? :P

• Maarten_E
toolkist schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:10:
[...]

Heeft die bij Feyenoord gespeeld dan? :P
Dacht dat Charisteas Ajax was, ben denk ik in de war met iemand anders dan. |:(

• Deadsy
Maarten_E schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:14:
[...]

Dacht dat Charisteas Ajax was, ben denk ik in de war met iemand anders dan. |:(
Is van Ajax naar Feyenoord gegaan.

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09:10
Deadsy schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:16:
[...]

Dat kunnen alleen de echt grote spelers

• Maarten_E
Deadsy schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:16:
[...]

Iets met de klok, luiden en niet weten waar. ;)

• ph4ge
  • Nu online
Ankona schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:46:
[...]

Maar die staat niet in deze top 5.

SW-0040-8191-9064

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09:10
Opvolger van Ziyech is ook al weer binnen. Antony komt toch naar Amsterdam voor veel geld

https://www.vi.nl/nieuws/...rdam-ajax-bereikt-akkoord

Oh ja, de 20% transfergelden van Neres zijn gelijk afgekocht voor iets van 5-7 miljoen.

[Voor 21% gewijzigd door Holk op 15-02-2020 08:47]

• Martinusz
  • Nu online
Zag net een statistiekje, 5 aankopen van overmars voor 19 miljoen, doorverkocht voor 200 miljoen 8)

Ajax zou trouwens die Antony binnen hebben, eerst maar weer foto met handtekening afwachten :p

[Voor 32% gewijzigd door Martinusz op 15-02-2020 08:47]

• snmght
Martinusz schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:45:
Zag net een statistiekje, 5 aankopen van overmars voor 19 miljoen, doorverkocht voor 200 miljoen 8)

Ajax zou trouwens die Antony binnen hebben, eerst maar weer foto met handtekening afwachten :p
Dit!

Kan zomaar de nieuwe Eto'o of Richarlison zijn. :)

Vind het overigens buitengewoon veel geld voor een talent met alles nog te bewijzen. Deze jongen mag qua verwachtingen waarmaken geen Magallan of Casseira zijn.

Pagina: 1 ... 127 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True