Zeker veel gezien zijn 19 jaar.. groot risico nemen ze hiermee.Vos schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:22:
Poeh veel geld, maarjah ze hebben ook genoeg. Schept echter wel veel verwachtingen.
Dacht dat hij de opvolger van Neres word?Holkers schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:45:
Opvolger van Ziyech is ook al weer binnen. Antony komt toch naar Amsterdam voor veel geld
https://www.vi.nl/nieuws/...rdam-ajax-bereikt-akkoord
Oh ja, de 20% transfergelden van Neres zijn gelijk afgekocht voor iets van 5-7 miljoen.
Volgens VI is het een linksbenige rechtsbuiten. Dus zal ie rechts komen te spelen denk ik?Deadsy schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:26:
[...]
Dacht dat hij de opvolger van Neres word?
Verwijderd
Als je de sociale media uit Brazilie moet geloven is het inderdaad een groot talent, maar wel een jongen met wat problemen. Aan Ajax om er een goede coach op te zetten. Scheelt ook wel dat ze Neres nog hebben voor het wennen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:46:
Als je zijn filmpjes ziet, dan komt hij inderdaad op de positie van Ziyech. Een speler met een heerlijke techniek zo te zien. 25 miljoen is veel geld, maar geen groot risico gezien de bankrekening en de bedragen die Ajax nog gaat vangen. Ben benieuwd!
De tijd dat je voor 5-6 miljoen een potentiële basisspeler wegkocht bij de subtop is echt voorbij. Stengs was voor die plek een optie geweest (al vind ik die persoonlijk wat tegenvallen op dit moment), maar ik denk niet dat je die voor een lager bedrag van AZ kan overnemen.
In ieder geval fijn dat Overmars met het geld van Ziyech gelijk in actie is gekomen, die Antony gaat immers mee naar de Olympische Spelen als Brazilië zich plaatst en dat zou in theorie de prijs best kunnen opdrijven als hij daar goed presteert.
[ Voor 91% gewijzigd door Outerspace op 15-02-2020 14:36 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Outerspace op 15-02-2020 14:37 ]
Oh oh.. veel te veel geld voor iemand die slechts 4 goals scoorde als aanvaller in 29 wedstrijden in Brazilië.Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:46:
Als je zijn filmpjes ziet, dan komt hij inderdaad op de positie van Ziyech. Een speler met een heerlijke techniek zo te zien. 25 miljoen is veel geld, maar geen groot risico gezien de bankrekening en de bedragen die Ajax nog gaat vangen. Ben benieuwd!
Ja Ajax heeft veel geld. Psv hàd ook geld.
Beleg het verkeerd en het verdampt.
Nee ik vind dit teveel risico en vrees het ergste.
Maar hoop dat die vrees ongegrond blijkt.
zaterdag
18:30u
Twente v AZ
19:45u
ADO Den Haag v PSV
20:45u
Fortuna Sittard v FC Emmen
zondag
12:15u
Vitesse v scHeerenveen
14:30u
Ajax v RKC
Sparta v FC Groningen
16:45u
PEC Zwolle v Feyenoord
Willem II v FC Utrecht
reeds gespeeld
vrijdag 20u
VVV-Venlo 1-0 Heracles
Niet veel bijzonders dit weekend, tijd voor Europees voetbal komende week
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Gelijkspel?toolkist schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:27:
Dilemma... Hup AZ (want Twente moet degraderen) of toch maar hup Twente?
XXXVI
[ Voor 119% gewijzigd door Outerspace op 15-02-2020 15:11 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Outerspace op 15-02-2020 16:01 ]
Twente ook zeker niet, die hebben echt een functie voor die regio en veel aanhang.
Als ik dan toch moet kiezen, clubs met kunstgras
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 15-02-2020 16:28 ]
Wat voor functie voor de regio dan.... Bushalte?Harribo schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:27:
Ik gun het eigenlijk geen enkele club om te degraderen. Het is best pijnlijk.
Twente ook zeker niet, die hebben echt een functie voor die regio en veel aanhang.
Als ik dan toch moet kiezen, clubs met kunstgras
https://www.twentefans.nl...ente-op-garcia-in-gesprek
Ik kan me niet indenken hoe een (somewhat) grote voetbalclub echt een bijdrage levert aan een regio, tenzij je het over de echt grote voetbalclubs hebt (Ajax, Fey en PSV). Zelfs dan is het effect klein, maar ik kan me voorstellen dat het in dat geval misschien net wat makkelijk is om (toekomstige) expats over te halen om te komen ofzo.
Misschien is dat wat te kortzichtig, maar wat voor positief effect kan een voetbalclub anders hebben voor een regio, behalve meer declaraties voor politiekosten?
Ooit eens naar de business club gekeken?Snowdog schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:56:
Sowieso functie voor de regio, wat is dat voor gelul. Echt PR-voetbal praat. Alsof bedrijven zich in een bepaalde regio vestigen omdat daar toevallig een voetbalclub speelt. Dat lijkt me echt de grootste onzin ooit.
Ik kan me niet indenken hoe een (somewhat) grote voetbalclub echt een bijdrage levert aan een regio, tenzij je het over de echt grote voetbalclubs hebt (Ajax, Fey en PSV). Zelfs dan is het effect klein, maar ik kan me voorstellen dat het in dat geval misschien net wat makkelijk is om (toekomstige) expats over te halen om te komen ofzo.
Misschien is dat wat te kortzichtig, maar wat voor positief effect kan een voetbalclub anders hebben voor een regio, behalve meer declaraties voor politiekosten?
Ja, leuk voor de mensen die er zitten, maar ik bedoel geen bedrijf dat zich gaat vestigen in een regio omdat daar een voetbalclub zit. Die bedrijven zitten er toevallig al of komen naar de club, nietwaar?toolkist schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:07:
[...]
Ooit eens naar de business club gekeken?
Edit: ok ja, enigszins kortzichtige reply die niet echt de juiste weg insloeg. Maar goed, ja, het kan wat helpen, maar ik denk dat het heel marginaal is. Ik denk persoonlijk dat het niet zo'n 'big deal' is of er nou een voetbalclub is of niet en als je in de regio Twente zit denk ik niet dat het verschil tussen die big deal scoren of niet nou een avondje FC Twente in de skybox kijken is (zelfde geldt ook voor andere clubs tho).
[ Voor 36% gewijzigd door Snowdog op 15-02-2020 17:17 ]
Is het ook... helemaal in het geval van Twente. Tuurlijk zal er gerouwd worden, maar na een tijdje zal het regionale bedrijfsleven zich wenden tot Heracles wat hemelsbreed 20km verderop zit. De ene z’n dood is de ander z’n brood. Het is precies het zelfde als bijvoorbeeld de V&D, Fokker of DAF, de commotie is groot maar na een tijdje gaat alles weer door als vanouds.Snowdog schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:56:
Sowieso functie voor de regio, wat is dat voor gelul. Echt PR-voetbal praat. Alsof bedrijven zich in een bepaalde regio vestigen omdat daar toevallig een voetbalclub speelt. Dat lijkt me echt de grootste onzin ooit.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dit is meer iets voor randzaken dus m'n laatste post hier, maar kip ei verhaal maakt toch niet uit? Als ze een functie hebben voor het bedrijfsleven, dan is dat toch prima? Moet alleen niet gefinancierd worden door de overheid.Snowdog schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:10:
[...]
Ja, leuk voor de mensen die er zitten, maar ik bedoel geen bedrijf dat zich gaat vestigen in een regio omdat daar een voetbalclub zit. Die bedrijven zitten er toevallig al of komen naar de club, nietwaar?
Wellicht idd het geval, maar ik denk gewoon dat het enorm marginaal is, terwijl het normaliter wel vrij breed wordt uitgemeten in de media en ook hier weer aan bod komt. Ik vind alleen dat je voorzichtig moet zijn met dit soort claims, omdat die ook naar boven komen wanneer de overheid weer eens moet investeren in clubs wanneer die hun financiele zaakjes niet op orde hebben. Maar goed, idd misschien meer wat voor ander topic (als daar interesse in zou zijn).toolkist schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:17:
[...]
Dit is meer iets voor randzaken dus m'n laatste post hier, maar kip ei verhaal maakt toch niet uit? Als ze een functie hebben voor het bedrijfsleven, dan is dat toch prima? Moet alleen niet gefinancierd worden door de overheid.

Float like a butterfly, sting like a bee.
Yea, in dat geval kan ik je helemaal volgen. Zou het persoonlijk eigenlijk ook wel jammer vinden als Twente degradeert. Toch een club met behoorlijk wat aanhang en een club die er eigenlijk gewoon bijhoort (imo).Harribo schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:23:
Een functie voor de regio zie ik meer als vermaak, sociaal gebeuren. Als Twente degradeert, raakt dat meer mensen dan een rkc.
Ach ze hebben Heracles in dezelfde regioHarribo schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:23:
Een functie voor de regio zie ik meer als vermaak, sociaal gebeuren. Als Twente degradeert, raakt dat meer mensen dan een rkc.
Maar die kunnen niet eens van VVV winnen (of gelijkspelen)toolkist schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:31:
[...]
Ach ze hebben Heracles in dezelfde regio
Twente wel dan?Snowdog schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:33:
[...]
Maar die kunnen niet eens van VVV winnen (of gelijkspelen)
Dit Barca is ook niet echt best hoor. Maar zware dobber gaat het wel worden ja.Martinusz schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:29:
Zie wat stukjes van Barca - Getafe, maar dat wordt een zware klus voor Ajaxdat heb ik al wel gezien.
Ik ben er ook alles behalve gerust op. Het schijnt ook een ploeg te zijn die de mouwen op stroopt en er niet vies van is de beuk erin te gooien. Normaal niet het spel waartegen Ajax het beste rendeert.Martinusz schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:29:
Zie wat stukjes van Barca - Getafe, maar dat wordt een zware klus voor Ajaxdat heb ik al wel gezien.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mwah Real Madrid gooit de beuk er toch ook best graag een beetje in. Denk dat het wel meevalt als Ajax het eigen spelletje kan spelen. Het zal zeker geen hele eenvoudige tegenstander zijn (maar dat is geen van de overgebleven ploegen waarschijnlijk), maar ik denk dat het best te doen is als Ajax goed speelt. Ik denk dat het belangrijkste is dat Ziyech terug is, want dat is denk ik toch een beetje de architect naar succes.Gonadan schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:57:
[...]
Ik ben er ook alles behalve gerust op. Het schijnt ook een ploeg te zijn die de mouwen op stroopt en er niet vies van is de beuk erin te gooien. Normaal niet het spel waartegen Ajax het beste rendeert.
Duidelijk is wel dat Ajax gewoon top zal moeten zijn om te overleven, maar ik denk dat ze dat ook wel zullen zijn. Europees is Ajax meestal wel gewoon top en een stuk beter dan in het gemiddelde competitieduel.
Snelste weg naar Europa (lees: CL) is het winnen van de competitie, als Ajax zou ik daar nu de prio leggen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
De snelste weg naar Europa is toch gewoon het winnen van de eredivisie? Dat gaat ze vast wel lukken. De EL winnen zie ik niet zo snel gebeuren. Het is mogelijk, maar dan moet je toch een paar keer minimaal gelijkwaardige teams wegzetten zou ik zeggen.dvdkiwi schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:05:
Ik ben benieuwd of we tegen Getafe alles gaan geven, met oog op eventuele blessures die je er echt niet bij kunt hebben. Daarnaast natuurlijk de vraag of Ziyech en Blind al zó fit zijn dat ze hun oude niveau weer halen én 90 min kunnen spelen.
Snelste weg naar Europa (lees: CL) is het winnen van de competitie, als Ajax zou ik daar nu de prio leggen.
Edit: oops, dat zei je ook, naja de EL lijkt me alsnog van groter belang though. Ik bedoel die competitie winnen ze sowieso wel. Europees succes is wel belangrijk met het aankoopbeleid van nieuwe spelers en levert bovendien extra knaken op. Ik zou niet weten waarom Ajax niet alles op alles zou zetten voor EL-succes. Die competitie gaan ze echt niet meer weggeven (het is ook niet alsof AZ alles gaat winnen vanaf nu, keertje een minder resultaat is niet zon probleem).
[ Voor 24% gewijzigd door Snowdog op 15-02-2020 18:16 ]
Welnee. Wellicht in vergelijking met Barcelona maar verder zijn het gewoon een stel ballerina's hoor.Snowdog schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:01:
Mwah Real Madrid gooit de beuk er toch ook best graag een beetje in.
Ik hoop het. De echte drive en flow heb ik dit seizoen nog niet consistent gezien. Hopen dat tegen Getafe inderdaad het knopje weer om gaat en dat we hem met een mooie pot gewoon winnen.Denk dat het wel meevalt als Ajax het eigen spelletje kan spelen. Het zal zeker geen hele eenvoudige tegenstander zijn (maar dat is geen van de overgebleven ploegen waarschijnlijk), maar ik denk dat het best te doen is als Ajax goed speelt. Ik denk dat het belangrijkste is dat Ziyech terug is, want dat is denk ik toch een beetje de architect naar succes.
Duidelijk is wel dat Ajax gewoon top zal moeten zijn om te overleven, maar ik denk dat ze dat ook wel zullen zijn. Europees is Ajax meestal wel gewoon top en een stuk beter dan in het gemiddelde competitieduel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar zoals het nu gaat ben ik daar nog niet van overtuigd, dus ik hou nog even een slag om de arm
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zoals ook al eerder gezegd, ik heb het idee dat Ajax altijd de beste wedstrijden in Europees verband speelt als er wat op het spel staat (nouja, daarmee bedoel ik wel op het grote toneel en niet die voorrondes tegen Rosenborg en consorten). Ik verwacht dan ook gewoon weer een ijzersterk Ajax te zien tegen Getafe.
Anyway, die competitie lijkt me wel binnen, ik zou als ik ten Hag was alles op de EL zetten. En ze kunnen die EL ook echt wel winnen op kwaliteit. Bedoel zeg het als aanhanger van de tegenstander niet graag, maar dit Ajax is gewoon echt goed... als ze er zin in hebben ofzo.
Life is what happens while you're busy making other plans
Laten we nergens op vooruit lopen.krissie100 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:04:
De crisis is Alkmaar binnengedrongen, Ik feliciteer AJAX bij deze met het logische kampioenschap. Wat een slap zooitje is het na de winterstop.
Feit is wel dat AZ het ook even kwijt is.
Hij is anders zijn prijskaartje aardig aan het verlagen de laatste tijd ...frumper schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:06:
Je zou als Stengs maar niet naar Ajax mogen van AZ... dan heb je toch de balen in bij zulke wedstrijden....
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Alweer?Vos schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:15:
Idrissi had rood kunnen krijgen lees ik? Heb het niet gezien.
2e keer binnen 3,5 wedstrijd (incl beker).
Was geen rood maar het was weer een smerige overtreding omdat hij gefrusteerd is. Net een soort Berghuis in dat opzicht, dat moet echt uit zijn spel.Vos schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:15:
Idrissi had rood kunnen krijgen lees ik? Heb het niet gezien.
Dat akkefietje met Brama heeft wel de spelers van Twente een peper in hun reet gestoken trouwens, ze zijn fel en spelen goed (ligt natuurlijk ook aan AZ dat echt zwaar tegenvalt).
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Iedere club lijkt tot nu toe ergens een inkakker van jewelste te hebben.
Ajax voor de winterstop, Feyenoord aan het begin van het seizoen, PSV het hele seizoen (
Wie er dit seizoen ook wint, is wel de kampioen van de armoede dit jaar (qua constantheid toch).
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zeggen we dit niet ieder jaar?Maarten_E schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:28:
Is er dit seizoen een club die gewoon min of meer normaal presteert?
Ajax voor de winterstop, Feyenoord aan het begin van het seizoen, PSV het hele seizoen () en AZ weet het nu niet. Willem II lijkt het nu ook even niet goed te weten, echt bizar.
Wie er dit seizoen ook wint, is wel de kampioen van de armoede dit jaar (qua constantheid toch).
Klopt, maar normaal is er dan in ieder geval wel een ploeg die (min of meer) constant presteert.
Dit jaar is het hoge pieken en hele diepe dalen, en dat is zo apart.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
ADO geheel volgens mijn verwachting staan ze op degraderenMaarten_E schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:28:
Is er dit seizoen een club die gewoon min of meer normaal presteert?
Ajax voor de winterstop, Feyenoord aan het begin van het seizoen, PSV het hele seizoen () en AZ weet het nu niet. Willem II lijkt het nu ook even niet goed te weten, echt bizar.
En Ajax staat ook gewoon waar het hoort
Voor de rest is er geen pijl op te trekken
edit:
Willen de Twente supporters nou echt Ted van Leeuwen eruit werken? Degene die met 0 euro te besteden nog een best redelijke selectie heeft neergezet? Echt helemaal van het padje af daar in Twente...

[ Voor 42% gewijzigd door toolkist op 15-02-2020 19:34 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Gaat allemaal nergens over, maar was ff benieuwd
Idrissi gewisseld in de rust.
[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 15-02-2020 19:49 ]
Met name de fans van de niet-kampioen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Welk seizoen was die 68 punten volgens jou?Vos schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:35:
Het maximaal aantal behaalde punten is 93 in 1972. Van de laatste 20 jaar was 88 het hoogste aantal en 68 het laagst.
Sinds de Eredivisie drie punten voor een overwinning gebruikt is de 71 punten van Ajax in 2013/14 de laagste.
Ajax werd in 1989/90 kampioen met 49 punten, omgerekend zou dat wel 68 punten zijn.
Ik ben overigens van mening dat je naar het puntentotaal van de nummer 2 moet kijken, als je het over de kampioen van de armoede wil hebben.
Wikipedia: Eredivisie (mannenvoetbal) zegt 68 punten in 1990. Maar dat is foutje, PSV had 23 winst en 7 gelijk = 76 punten.strafschop schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:43:
[...]
Welk seizoen was die 68 punten volgens jou?
Sinds de Eredivisie drie punten voor een overwinning gebruikt is de 71 punten van Ajax in 2013/14 de laagste.
Ajax werd in 1989/90 kampioen met 49 punten, omgerekend zou dat wel 68 punten zijn.
Ik ben overigens van mening dat je naar het puntentotaal van de nummer 2 moet kijken, als je het over de kampioen van de armoede wil hebben.
Euh ging om 1989/1990
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 15-02-2020 19:46 ]
Dat is dus niet van de laatste 20 jaar.Vos schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:44:
[...]
Wikipedia: Eredivisie (mannenvoetbal) zegt 68 punten in 1990.
23x winst en 7x gelijk was 1990/91Vos schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:44:
[...]
Wikipedia: Eredivisie (mannenvoetbal) zegt 68 punten in 1990. Maar dat is foutje, PSV had 23 winst en 7 gelijk = 76 punten.
Euh ging om 1989/1990Ajax had daar 19 winst en 11 gelijk, dat is 68 punten.
[ Voor 42% gewijzigd door strafschop op 15-02-2020 19:46 ]
Staat ook 30 jaarstrafschop schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:45:
[...]
Dat is dus niet van de laatste 20 jaar.

* Vos wordt oud
Dan is het hoogste puntenaantal fout.
Ajax werd in 1997/98 kampioen met 89 punten.
Edit:
Heeft AZ al op de goal van Twente geschoten?
[ Voor 9% gewijzigd door strafschop op 15-02-2020 19:50 ]
Klopt!strafschop schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:48:
[...]
Dan is het hoogste puntenaantal fout.
Ajax werd in 1997/98 kampioen met 89 punten.
Maak je geen zorgen, het staat 2-0 en AZ creëert 0 kansentoolkist schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:57:
Wat is die scheids voor grapjas? Eerst zitten zeveren dat een bal niet helemaal stil lag en nu geen vrije trap voor die overtreding randje 16? Dat was toch echt gevalletje bewust opvangen.
XXXVI
Ondanks de onverdiende en vooral erg gelukkige voorsprong?Niku schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:20:
Wat is dat ADO slecht zeg. PSV ziet er (zo) wel aardig uit.
Jij bent duidelijk niet aan het kijkenOPSLAGHOND schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:24:
[...]
Ondanks de onverdiende en vooral erg gelukkige voorsprong?
Kans op kans.
[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 15-02-2020 21:13 . Reden: Zonder smiley kan het ook ]
Sinds de lucky 0 - 1 gaat het makkelijk.Niku schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:26:
[...]
Jij bent duidelijk niet aan het kijken
Kans op kans.
[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 15-02-2020 21:58 . Reden: Zonder smiley kan het ook ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Inderdaad, lekker een niveautje terug. Weer een wedstrijd extra met uitsupportersGonadan schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:29:
Maakt me niet uit hoe, alle punten naar Eindhoven. Laat ADO die laatste plek maar pakken.
XXXVI
Klaar nu?OPSLAGHOND schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:24:
[...]
Ondanks de onverdiende en vooral erg gelukkige voorsprong?
Verder is het maar goed dat Lammers geen L. de Jong achter op zijn shirt heeft staan. Dan was er nu alweer een golf aan kritiek gekomen... tot dusverre niet echt een gelukkig debuut bij PSV.
[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 15-02-2020 21:08 ]
Die komt er wel.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Niet mee eens op basis van zijn spel sinds hij terug is bij PSV. Hij heeft toch aardig wat kansen gehad en vrijwel 0 rendement. Toevallig vandaag een assist, maar goed, of je daar nou blij van moet worden. De echte grote die hetzelfde type spits waren (dan denk ik aan een v Nistelrooij of Huntelaar) waren wat mij betreft toch wel wat dodelijker. Het valt mij iig niet mee wat hij laat zien tot nu toe.Outerspace schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:16:
Ik vind dat Lammers het nog prima doet. Hij is redelijk sterk aan de bal, helaas een paar kansen gemist. Maar toch wel een doelpunt en een goede assist.
Die komt er wel.
Vind Thomas overigens ook vrij onzichtbaar vandaag. Dan scoort 'ie wel de 2-0, maar had voor dat moment eigenlijk ook zoiets van, wat doet die vandaag eigenlijk. Misschien is dat meer mijn probleem though.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Mjah, hij heeft wel zijn kansjes gehad. Dan kan het niet lekker draaien, maar soms moet je zo'n bal er gewoon inschieten. En toen het bij de Jong niet lekker liep kreeg hij ook gewoon de schuld voor het gebrek aan goals (was verder ook zijn inefficiëntie die daartoe leidde, maar goed). Of het spel zoveel beter was weet ik ook niet, vanavond hadden ze het vrij makkelijk iig zou ik zeggen. Ik weet dan ook niet of het echt een excuus is dat het niet zo lekker draait. Als spits moet je gewoon de kansen die je krijgt pakken imo.Martinusz schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:30:
Lammers komt ook niet echt in een lekkere periode terug bij PSV hè...
Ik zie Lammers dan ook niet zo snel in het rijtje van v Nistelrooij en Huntelaar komen, maar goed, ik hoop dat ik het helemaal mis heb
Oh en ik tel die slecht ingeschoten penalty trouwens niet als goal, dat had iedere speler wel kunnen doen (of de keeper desnoods). Penalties zouden ze moeten buitensluiten van die stats imo, hoewel dat Penaldo geen goed zou doen.
[ Voor 17% gewijzigd door Snowdog op 15-02-2020 21:37 ]
Klinkt als een extra reden om ze er buiten te houden.Snowdog schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:35:
Oh en ik tel die slecht ingeschoten penalty trouwens niet als goal, dat had iedere speler wel kunnen doen (of de keeper desnoods). Penalties zouden ze moeten buitensluiten van die stats imo, hoewel dat Penaldo geen goed zou doen.
(Sorry, mag Ronaldo niet.)
Oef, hoe kan je Ronaldo niet mogen? Nouja, behalve dat hij Portugees is en we daar als NL elftal niet de beste ervaringen mee hebben. Ik vind Ronaldo echt een enorme held wat betreft attitude en alles wat hij geeft voor de sport. Doe verder geen uitspraken over een Messi vs Ronaldo ofzo, maar wat mij betreft kan je een Ronaldo alleen maar respecteren.Maarten_E schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:46:
[...]
Klinkt als een extra reden om ze er buiten te houden.
Knollenveld > kunstgrasveld!Vos schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:49:
Er is altijd terechte kritiek op kunstgrasvelden, maar als ik dat veld bij Fortuna zie weet ik niet waar ik liever op zou spelen.
0 – Shots + created chances by AZ’s starting attackers v FC Twente:
— OptaJohan (@OptaJohan) 15 februari 2020
Calvin Stengs – 0
Myron Boadu – 0
Oussama Idrissi – 0
Off. pic.twitter.com/y2s443xBwi
Hoop dat ze dit bij de KNVB nog wel oppakken (mogelijke spreekkoren over dode vader van Ihattaren). Dat soort dingen moeten gewoon verdwijnen van de NL velden (hebben ze niet eerder ooit ook zoiets gedaan met v Gaal?)
Maar dat ligt meer aan de ploegen dan aan het veld volgens mij
Dat ook, maar je merkt dat die slechte kant het niet verbeterdQu3st schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:17:
[...]
Maar dat ligt meer aan de ploegen dan aan het veld volgens mij
En toch is het geen 100% zekerheid op een goal, het is ook een kwaliteit om koel te blijven en binnen te schieten.Maarten_E schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:46:
[...]
Klinkt als een extra reden om ze er buiten te houden.
Wel enigszins waar, maar het is toch ook wel een beetje geluk. Het is een grote kans dat je scoort en als je de bal niet perfect binnenschiet ben je toch afhankelijk van wat de keeper doet (tenzij je heel lang wacht). Ik volg Ronaldo verder niet zo goed, maar hij heeft er toch ook wel een aantal gemist en ik kan me voorstellen dat er een heel aantal "met geluk" in zijn gevlogen (aka houdbaar maar keeper ging foute kant op of deed het gewoon niet goed).dutchgio schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:25:
[...]
En toch is het geen 100% zekerheid op een goal, het is ook een kwaliteit om koel te blijven en binnen te schieten.
Verder verbaas ik me wel weer over het "nieuws" op VI, https://www.vi.nl/nieuws/...s-door-uitblinker-lammers ... Uitblinker Lammers? Vorige week was Rodriguez de ultieme redding voor PSV en tilde hij het hele elftal naar een hoger niveau (hij speelde vandaag overigens wel goed, beter dan vorige week en zeker een versterking), maar Lammers de uitblinker vandaag? Nee, zo heb ik die wedstrijd toch niet gezien. Lijkt me echt een sterk staaltje scorebordjournalistiek of ligt dat aan mij?
Wie vond je dan de uitblinker? Ik kan niemand anders van PSV verzinnen.Snowdog schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:46:
[...]
Wel enigszins waar, maar het is toch ook wel een beetje geluk. Het is een grote kans dat je scoort en als je de bal niet perfect binnenschiet ben je toch afhankelijk van wat de keeper doet (tenzij je heel lang wacht). Ik volg Ronaldo verder niet zo goed, maar hij heeft er toch ook wel een aantal gemist en ik kan me voorstellen dat er een heel aantal "met geluk" in zijn gevlogen (aka houdbaar maar keeper ging foute kant op of deed het gewoon niet goed).
Verder verbaas ik me wel weer over het "nieuws" op VI, https://www.vi.nl/nieuws/...s-door-uitblinker-lammers ... Uitblinker Lammers? Vorige week was Rodriguez de ultieme redding voor PSV en tilde hij het hele elftal naar een hoger niveau (hij speelde vandaag overigens wel goed, beter dan vorige week en zeker een versterking), maar Lammers de uitblinker vandaag? Nee, zo heb ik die wedstrijd toch niet gezien. Lijkt me echt een sterk staaltje scorebordjournalistiek of ligt dat aan mij?
Mee eens, maar Lammers was het ook niet (imo). Het was gewoon een vrij povere wedstrijd waarin PSV duidelijk beter was, maar een uitblinker? Nee, die was er niet echt. En als ik er toch een zou moeten aanwijzen zou ik niet direct aan Lammers denken. Erg lastig wie wel, vond niemand zo geweldig spelen vandaag al vond ik Rodriguez dus wel een stuk beter tov zijn eerste wedstrijd (vooral in aanvallend opzicht).toolkist schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:29:
[...]
Wie vond je dan de uitblinker? Ik kan niemand anders van PSV verzinnen.
Van Gaal werd “toegezongen” in de Kuip. Inderdaad uitbannen dit gedrag. Puntenaftrek voor ADO zou lekker zijnSnowdog schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:04:
Rare zaken op Fox... "We geven het geen aandacht" ... Maar we laten het wel ff zien/horen in de uitzending. Verder wel mee eens dat het op basis van de opgenomen beelden/geluid moeilijk is om een oordeel te vellen... Maar goed, laat het dan ook niet zien als je claimt dat je er geen aandacht aan geeft.
Hoop dat ze dit bij de KNVB nog wel oppakken (mogelijke spreekkoren over dode vader van Ihattaren). Dat soort dingen moeten gewoon verdwijnen van de NL velden (hebben ze niet eerder ooit ook zoiets gedaan met v Gaal?)
XXXVI
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken