Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 126 ... 152 Laatste
Acties:
  • 214.292 views

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:10
Lol daar is weer het Ten Hagje, In de 84e minuut van een gewonnen wedstrijd Huntelaar brengen ipv een debutant

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:26

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Dan vond de VAR het geen penalty bij Linssen. Hands en penalty blijft een ding hoor, in dit geval had hij zijn arm uitgestoken.

Nijhuis geeft wel snel geel bij protesten.

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:30:
Lol daar is weer het Ten Hagje, In de 84e minuut van een gewonnen wedstrijd Huntelaar brengen ipv een debutant
Eh we zijn gestart met Gravenberg en Traoré en Eiting? Alle drie voor de winterstop niet of nauwelijks gezien. Alvares ook. En Huntelaar heeft al een tijdje niet gespeeld.

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:28:
Hij overruled wel vaker. Hij had aan de andere kant gewoon op de stip gekund bij 1-0
Ik hoop dat je nog een herhaling te zien krijgt van dat moment want Linssen houdt zelf ook vast, klemt gewoon de arm van de verdediger en geeft zichzelf een zwieper.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:08
tweakduke schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:31:
Dan vond de VAR het ook geen penalty bij Linssen. Hands en penalty blijft een ding hoor, in dit geval had hij zijn arm uitgestoken.

Die was veel minder discutabel. Was stom verbaasd dat er nu ineens een VAR blijkt te zijn.

alles kan off-topic

• Terranova
  • Laatst online: 13:10
PolarBear schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:31:
[...]

Eh we zijn gestart met Gravenberg en Traoré en Eiting? Alle drie voor de winterstop niet of nauwelijks gezien. Alvares ook. En Huntelaar heeft al een tijdje niet gespeeld.
Ja, maar wat heeft Huntelaar nou aan 6 minuten?

En Gravenberch, Traore, Eiting en Alvarez zijn niet gestart omwillen van rotatie. Er is letterlijk niemand anders

[Voor 14% gewijzigd door Terranova op 12-02-2020 22:33]

• PolarBear
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:32:
[...]

Nou ja hij had net de rebound van Martinez er in kunnen schieten?

• Han
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:32:
Voor de snelle tegenaanval :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

PWM schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:28:
[...]

Hij overruled wel vaker. Hij had aan de andere kant gewoon op de stip gekund bij 1-0
Bedoelde je toen Linsen z'n arm in het gezicht van Martinez had en door hem heen probeerde te lopen? ;)

Maar Nijhuis was beide kanten op bagger, ik zie echt niet waarom wij nu 'blij' met zijn beslissingen moeten zijn o.i.d.

Als de KNVB ballen heeft schelden ze die gele kaart kwijt en spreken ze Nijhuis eens een keer aan op z'n eigen verzonnen spelregels, maarja... Dat hopen we (ik) al zo lang en er gebeurt helemaal niks.

• tweakduke
  • Registratie: december 2001

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Ankona schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:32:
[...]

Die was veel minder discutabel. Was stom verbaasd dat er nu ineens een VAR blijkt te zijn.
Vanaf de kwartfinales is er dus wel een var, ik wist het ook niet :)
https://www.ad.nl/nederla...de-nog-geen-var~a4a094ce/

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Linsen draait een beetje door

• Han
  • Niet online
Geef die Linssen maar een keer rood, drifkikkertje

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Wat een (doe maar niet)

[Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 13-02-2020 18:15]

• Shutdown
  • Registratie: november 2017
  • Nu online
Do not go there

[Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 12-02-2020 23:35. Reden: Leg het er niet zo dik bovenop]

• Exocet
  • Niet online
Dat ene vak maakt meer geluid dan de rest van het stadion

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Volgens mij was het Álvarez die steeds tegen hem begint. En nu ook Tagliafico die als eerste gewoon vol in zijn zij beukt.

Driftkikker ja. Maar die bij Ajax net zo.

[Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 12-02-2020 22:36]

Ach dat valt alles mee en zeker tegen Tagliafico kan dit best, die kan er zelf ook wat van.

• Han
  • Niet online
Zonder negatieve bedoelingen vind ik dat serieus een speler voor Feyenoord, een echte aanjager a la Kuyt, iets wat ze op dit moment in mijn ogen missen.

[Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 12-02-2020 23:36. Reden: Quote aangepast]

• Sempy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:05
Exocet schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:35:
Dat ene vak maakt meer geluid dan de rest van het stadion
Doorgaans zitten er bij Vitesse ook meer toeschouwers in dat vak dan in de rest van het stadion. :P

Gifts for Tweakers | Groupstats

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Feyenoord mag tegen NAC als ze winnen morgen, een vrije doortocht. Dat wordt dus winst voor Heerenveen :+ Gelukkig zit ik precies tijdens de pot in een vliegtuig
Han schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:36:
[...]

Zonder negatieve bedoelingen vind ik dat serieus een speler voor Feyenoord, een echte aanjager a la Kuyt, iets wat ze op dit moment in mijn ogen missen.
Qua type ja, qua capaciteiten nee. Daar is ie niet goed genoeg voor. Die jongen speelt nu precies op het juiste niveau.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:38:
[...]Qua type ja, qua capaciteiten nee. Daar is ie niet goed genoeg voor. Die jongen speelt nu precies op het juiste niveau.
Zoveel verschil zit er momenteel niet tussen Vitesse en Feyenoord?

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

Frontpage Admin / Global Moderator

excommunicado

“Promes mag ik je shirt” :+

Die zit of ergens op de tribune of thuis achter de TV, maar staat zeker niet op het veld en zeker niet in het club shirt

[Voor 27% gewijzigd door Ragdoll op 12-02-2020 22:40]

• Han
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:38:
Qua type ja, qua capaciteiten nee. Daar is ie niet goed genoeg voor. Die jongen speelt nu precies op het juiste niveau.
Voor dit Feyenoord heeft Linssen gewoon voldoende niveau en kost niks. Gewoon een win-win volgens mij :)

• Han
  • Niet online
Linssen geeft net aan dat de tweede gele kaart voor Matavz enigszins terecht was, te agressief tegen de scheidsrechter.

• Exocet
  • Niet online
Han schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:45:
Linssen geeft net aan dat de tweede gele kaart voor Matavz enigszins terecht was, te agressief tegen de scheidsrechter.
Hij mag alleen wel wat eerlijker zijn over de zogenaamde penalties. Als je goed kijkt begint hij zelf steeds met zn tegenstander vasthouden.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:22
Han schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:45:
Is ook altijd net wat je tegen de scheids zit te schreeuwen.
Als je begint met: "Hey lul'' dan pak je denk ik een kaart.

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:10
PolarBear schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:31:
[...]

Na Chelsea maakt het toch allemaal niet meer uit.

...

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Luxicon schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:49:
[...]

Ben benieuwd of we dat Ajax ooit nog gaan terug zien. Het leek zo mooi, de puzzel opgelost en de magie van vorig seizoen weer in de ploeg. Dat heeft 1 wedstrijd geduurd toen kwamen de blessures waar we nu nog mee zitten.

• PolarBear
  • Niet online
Luxicon schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:49:
[...]

Vind ik overdreven cq. negatief. Ajax staat eerste in de eredivisie, in de halve finale van de beker en in de Europa League. Nu had het misschien wel Champions League moeten zijn maar wel weer na de winter Europees actief. En nog steeds alles te winnen. Kampioenschap levert zeer waarschijnlijk directe plaatsing in de Champions League op, mocht Ajax de dubbel pakken is het voor het eerst in de geschiedenis dat de JC schaal, beker en kampioenschap in een seizoen door een club wordt gepakt. Het wordt niet makkelijk en zo mooi als vorig seizoen zit er waarschijnlijk niet in maar met 100% inzet en concentratie dan komt Ajax nog ver.

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 11:53
PolarBear schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:56:
[...]

Vind ik overdreven cq. negatief. Ajax staat eerste in de eredivisie, in de halve finale van de beker en in de Europa League. Nu had het misschien wel Champions League moeten zijn maar wel weer na de winter Europees actief. En nog steeds alles te winnen. Kampioenschap levert zeer waarschijnlijk directe plaatsing in de Champions League op, mocht Ajax de dubbel pakken is het voor het eerst in de geschiedenis dat de JC schaal, beker en kampioenschap in een seizoen door een club wordt gepakt. Het wordt niet makkelijk en zo mooi als vorig seizoen zit er waarschijnlijk niet in maar met 100% inzet en concentratie dan komt Ajax nog ver.
Vorig jaar rond deze tijd was het ook kommer en kwel, speelde Frenkie belabberd, stonden we mijlen ver achter op PSV, en die flow van de CL was er toen ook niet. Die kwam later pas. Het is allemaal een stuk beter dan vorig jaar ja.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
tweakduke schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:31:
Dat was toch enige jaren geleden ook de afspraak? Ik herinner mij dat hij vertelde dat hij dat blijft volhouden maar daar onderhand wel alleen in lijkt te staan.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:08
[...]

met 100% inzet en concentratie dan komt Ajax nog ver.
Eens met alles wat je zegt hoor. Maar die 100% inzet en concentratie zag ik tegen Chelsea voor het laatst..

Valentijn Diessen karatekickt even een open deur met twee enorm verassende namen als potentiële Ziyech opvolger:
"Clubliefde bestaat nauwelijks meer in deze tijd, maar de liefde tussen Ajax en Ziyech zal altijd wederzijds blijven. Het moment breekt aan waar vele Ajax-fans voor hebben gevreesd: Ziyechs vertrek. Aan Overmars de taak om iemand te vinden, die Ziyechs schoenen kan vullen. Misschien Calvin Stengs (AZ) of Mohamed Ihattaren (PSV)."
:')

[Voor 47% gewijzigd door snmght op 13-02-2020 08:55]

Arguing with an idiot is like playing chess with a pidgeon. It'll just knock over all the pieces, shit on the board, and strut about like it's won anyway.

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:20

Gynnad

* * *

Ajax speelde best prima gisteren, zoals Bryan Linssen al aangaf, tegen Ajax moet je echt goed zijn wil je kans maken. Voor zijn gevoel zat het er gisteren echt niet in, terwijl iedereen hier Ajax ontzettend matig vond. Natuurlijk het was niet sprankelend, maar Vitesse kreeg verder ook niet echt veel kansen.

Ajax mist nog steeds veel spelers en daardoor is het spel wat minder, dat is ook niet gek. Wanneer Ziyech, Blind, Neres en Promes weer in de basis kunnen starten, zul je een heel ander Ajax zien.

Blind is de regiseur van de verdediging en Ziyech is de meester van de aanval. Gisteren die eerste bal van Ziyech op Babel daar spatte de klasse meteen vanaf, dat hebben de bankzitters niet..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Nu online

dvdkiwi

Hoi doei

Dankzij de goal en het aanvallende spel toch wel een klein beetje genoten gisteren ondanks dat er wat dingetjes niet goed gingen.
Vd Beek was in goede vorm, jammer dat Tadic en vooral Babel zo matig speelden; die twee hebben behoorlijk wat kansen om zeep geholpen. Babel lijkt nog niet door te hebben waar steekballetjes terecht gaan komen of wannéér ze komen. Dat eerste wippertje van Ziyech had Babel ook veel meer mee moeten doen. Eiting viel ook negatief op, veel foute passes en balverlies. Het is dat de verdediging scherp was.
Dest moet eens leren om zich heen te kijken en niet overal met een actie doorheen te willen voetballen. Lijdt gisteren ook weer veel te vaak balverlies daar rechts voorin.

Het is dat Vitesse ons een beetje onze gang liet gaan en niet bij machte was om er meer tegen te doen anders was het misschien nog een spannende wedstrijd geworden.

[Voor 3% gewijzigd door dvdkiwi op 13-02-2020 08:58]

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
dvdkiwi schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:57:

Het is dat Vitesse ons een beetje onze gang liet gaan en niet bij machte was om er meer tegen te doen anders was het misschien nog een spannende wedstrijd geworden.
Vooral dit inderdaad, heel sterk was Ajax niet, maar Vitesse was (met name aanvallend gezien, ze kregen ook niet heel veel kansen tegen) echt wel slecht. Natuurlijk draagt het veld niet bij, maar als je dan een Bero ziet (die ik normaal 1 van de betere voetballers vindt bij Vitesse) die in 5 minuten 3 of 4 keer verzuimd een relatief simpele bal aan te nemen, dan gaat het niet goed.
Voor mijn gevoel had dit oook een beetje te maken met het vertrouwen wat er niet was, Vitesse kreeg (zoals gezegd) voorin nauwelijks momenten waarop het gevaarlijk werd, maar er waren genoeg momenten waarop ze (wanneer ze het slimmer uitspelen) wel gevaarlijk hadden moeten worden.

Ben wel erg benieuwd of 'het gevoel' er direct weer is, of heel snel terugkomt wanneer Neres/Promes en Ziyech allemaal weer meespelen, ik vond het direct na Chelsea eigenlijk al snel minder worden, natuurlijk teleurstelling, maar ook het vertrouwen (in zichzelf en onderling) zal wel een deukje hebben opgelopen.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Zonde dat Eiting zo wisselvallig is steeds. Natuurlijk, hij is jong, maar hij moet die kans nu wel gaan pakken anders is dat ook gewoon einde oefening. De ene wedstrijd geeft hij balletjes dat je denkt van: "We kunnen Ziyech best missen.", de andere wedstrijd overweeg je Siem dan maar weer te brengen (nou ja, bijna dan).

Verder blijf je merken dat wanneer het niet echt nodig is ze het ook niet echt meer kunnen opbrengen om écht goed geconcentreerd te spelen. En als het dan toch niet zo lukt wordt het veel zoeken en forceren.
Ben toch bang dat dat je gaat opbreken tegen Getafe, ik zie niet hoe je dat zomaar ineens omdraait. Mentaal sta je er natuurlijk wel anders in, maar je flow is er wel uit geraakt.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:11:
Zonde dat Eiting zo wisselvallig is steeds. Natuurlijk, hij is jong, maar hij moet die kans nu wel gaan pakken anders is dat ook gewoon einde oefening. De ene wedstrijd geeft hij balletjes dat je denkt van: "We kunnen Ziyech best missen.", de andere wedstrijd overweeg je Siem dan maar weer te brengen (nou ja, bijna dan).
Zijn we ook niet gewoon te streng voor Eiting? Wanneer Ziyech 40 verkeerde ballen geeft hoor je er niemand over of er wordt gezegd ja maar hij mag dat want hij legt risico in zijn spel en zorgt voor openingen etc. oftewel bij Ziyech accepteren we het.

Kijk als Eiting 40 verkeerde ballen over 5 meter geeft dan is het een ander verhaal natuurlijk, ik heb de wedstrijd niet gezien dus ik kan dat niet beoordelen. Maar Eiting beschikt zeker weten over capaciteiten zoals een Ziyech, ruimtes zien en die pass kunnen geven. Wanneer je de samenvatting van Ajax-PSV terug kijkt, moet je eens opletten hoeveel kansen/mogelijkheden voortkomen uit ballen van Eiting.

Dus zoals al eerder gezegd ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik hoor vooral slordigheid(?), dat is jammer, want hij heeft het zeker wel in zich om die spelverdeler te zijn en die passen te geven.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:24
Eiting speelde niet z’n beste pot, maar in het eerste kwartier speelde niemand goed. Uiteindelijk komt er wat rust en gaat alles wat beter draaien. Donny was erg goed gisteren, balvast en goed draaien, overzicht. Tadic was Tadic van de afgelopen maanden. Alvarez deed niet veel goed, maar probeerde het wel, viel gewoon vaak de verkeerde kant op bij het en dat is lastig voor iemand die al niet lekker in z’n vel zit.

Maar dat Blind weer mee kon doen wat echt de kers op de taart. Los dat hij in de verdediging zo veel rust brengt is het ook voor hem persoonlijk gewoon geweldig weer op het veld te staan.

Klein tikje nadeel van de terugkeer van Blind is dat Martinez een linie naar voren schuift; die was echt een beest gisteren als centrale verdediger

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Martinusz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:24:
Zijn we ook niet gewoon te streng voor Eiting? Wanneer Ziyech 40 verkeerde ballen geeft hoor je er niemand over of er wordt gezegd ja maar hij mag dat want hij legt risico in zijn spel en zorgt voor openingen etc. oftewel bij Ziyech accepteren we het.

Kijk als Eiting 40 verkeerde ballen over 5 meter geeft dan is het een ander verhaal natuurlijk, ik heb de wedstrijd niet gezien dus ik kan dat niet beoordelen. Maar Eiting beschikt zeker weten over capaciteiten zoals een Ziyech, ruimtes zien en die pass kunnen geven. Wanneer je de samenvatting van Ajax-PSV terug kijkt, moet je eens opletten hoeveel kansen/mogelijkheden voortkomen uit ballen van Eiting.

Dus zoals al eerder gezegd ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik hoor vooral slordigheid(?), dat is jammer, want hij heeft het zeker wel in zich om die spelverdeler te zijn en die passen te geven.
Ziyech is de meest afgezeken speler als het gaat om die risicovolle passes dus stellen dat die kritiek er over hem niet is vind ik nogal bijzonder. Sterker nog, het heeft heel lang geduurd voordat men het rendement enigszins is gaan accepteren. Dat het daarna meteen omslaat in pure hosanna is natuurlijk het opportunisme van het voetbal. ;)

Je kunt het te streng vinden maar het is vrij simpel hoe het werkt, de ondergrens is je valkuil. Een Ziyech stond een tijd ter discussie maar de ondergrens was niet heel diep en is steeds hoger komen te liggen tot het niveau dat je hem zelfs in wedstrijden waar hij niet echt in zit niet wilt missen.
Een Eiting heeft dat nog minder en als hij een slechte wedstrijd heeft valt hij nu totaal niet op en is in feite dus inwisselbaar. Nu is hij jong en heeft nog niet veel kansen gehad, maar bij het huidige Ajax krijg je ook gewoon niet heel veel kansen dus je moet ze wel echt pakken.
Het is in die zin dus niet per se streng naar hem, maar meer een analyse waar het risico ligt. Ik vind hem af en toe fantastisch, maar ook af en toe onzichtbaar.

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Holkers schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:34:

Klein tikje nadeel van de terugkeer van Blind is dat Martinez een linie naar voren schuift; die was echt een beest gisteren als centrale verdediger
Niet mee eens. Ajax was 2 klassen beter toen Blind erin kwam, maar m.i. lag dat vooral aan het feit dat Martinez een linie naar voren schoof.
Toegegeven, gezien vanuit het stadion van 1 van de korte kanten, dus kan nou niet echt zeggen dat ik een goed overzicht had, maar ik vond Martinez nog meer beest als middenvelder :)

• Gynnad

Gynnad

* * *

Ik vind de combi Blind als verdediger en Martinez als verdedigende middenvelder inderdaad ook de beste optie.

Vertonghen heeft trouwens aangegeven alleen naar Ajax terug te willen keren als Blind vertrekt komende zomer. Ik zie het eigenlijk niet gebeuren dat Blind weg gaat bij Ajax, maar goed om te weten dat we Jan als back-up hebben mocht Blind vertrekken. Dat lijkt mij in dat geval een prima vervanger, al hoop ik dat Blind gewoon blijft. Blind straalt zoveel rust uit en staat eigenlijk altijd op de goede plek en stuurt de spelers om hem heen goed aan.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:22
P.O. Box schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:05:
[...]

Niet mee eens. Ajax was 2 klassen beter toen Blind erin kwam, maar m.i. lag dat vooral aan het feit dat Martinez een linie naar voren schoof.
Toegegeven, gezien vanuit het stadion van 1 van de korte kanten, dus kan nou niet echt zeggen dat ik een goed overzicht had, maar ik vond Martinez nog meer beest als middenvelder :)
Ik snap sowieso niet dat Martinez elke keer een linie naar achteren gehaald wordt bij afwezigheid van Blind. Just don't get it.

• snmght
Gynnad schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:14:
Ik vind de combi Blind als verdediger en Martinez als verdedigende middenvelder inderdaad ook de beste optie.

Vertonghen heeft trouwens aangegeven alleen naar Ajax terug te willen keren als Blind vertrekt komende zomer. Ik zie het eigenlijk niet gebeuren dat Blind weg gaat bij Ajax, maar goed om te weten dat we Jan als back-up hebben mocht Blind vertrekken. Dat lijkt mij in dat geval een prima vervanger, al hoop ik dat Blind gewoon blijft. Blind straalt zoveel rust uit en staat eigenlijk altijd op de goede plek en stuurt de spelers om hem heen goed aan.
Volgens mij gaan we er fors op achteruit als we Blind voor Vertonghen inruilen. Zie dan nog liever een van de twee op bijvoorbeeld linksback. Maar eigenlijk hoeft Vertonghen inmiddels niet meer zo van mij.

Arguing with an idiot is like playing chess with a pidgeon. It'll just knock over all the pieces, shit on the board, and strut about like it's won anyway.

• Martinusz
  • Nu online
Vertongen - Blind - Schuurs - RB

Zou toch wel aardig zijn toch mocht Nico weggaan :)
Al hadden we iemand gehuurd van Chelsea die LB speelt in Jong Ajax, hoe doet die het?

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Typhone schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:19:
Ik snap sowieso niet dat Martinez elke keer een linie naar achteren gehaald wordt bij afwezigheid van Blind. Just don't get it.
Wie zet je er dan neer? Anders lopen ze gewoon met een boogje om dat beest heen en wandelen door de defensie.

• Typhone
Maakt me niet uit maar we zijn er niet beter op gaan voetballen sinds Martinez van het middenveld is afgehaald. Alvarez, Schuurs mag van mij allemaal. Zal je een keer tegen een zeperd aanlopen maar laat ze eerst maar eens 4 wedstrijden naast elkaar spelen en aan elkaar gewend raken.

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13:24
dvdkiwi schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:57:
... jammer dat Tadic en vooral Babel zo matig speelden; die twee hebben behoorlijk wat kansen om zeep geholpen.

...
Ligt het aan mij of is Tadic niet goed op rechts? Ik roep het al langer, maar ook gisteren zag je het weer. Op het moment dat hij de punt in ging en helemaal toen hij naar de linkerkant ging, werd zijn spel beter.
Martinusz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:39:
Vertongen - Blind - Schuurs - RB

Zou toch wel aardig zijn toch mocht Nico weggaan :)
Al hadden we iemand gehuurd van Chelsea die LB speelt in Jong Ajax, hoe doet die het?
Kijk je wel eens Engels voetbal (specifiek: de Spurs)? Zo ja, dan snap ik niet waarom je denkt dat Vertonghen op linksback een optie is. Zo niet, dan begrijp ik dat je denkt dat ie dat wel is.

• snmght
Gonadan schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:59:
[...]

Wie zet je er dan neer? Anders lopen ze gewoon met een boogje om dat beest heen en wandelen door de defensie.
Tot voor kort had Veltman & Schuurs prima gekund. Alvarez en Schuurs nu ook. Ik ben met @Typhone : Martinez is een beest op 6. Niet mee schuiven. Ik word echt ziek van ETH omdat hij bij blessures niet alleen de noodzakelijke mutaties voor lief neemt in de linie die het betreft, nee hij gaat gelijk ook een probleem creëren in andere linies. Dat is ons spel echt niet ten goede gekomen.

• Martinusz
  • Nu online
toolkist schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:11:
[...]

Kijk je wel eens Engels voetbal (specifiek: de Spurs)? Zo ja, dan snap ik niet waarom je denkt dat Vertonghen op linksback een optie is. Zo niet, dan begrijp ik dat je denkt dat ie dat wel is.
Zelden :P maar volgens mij heeft hij in CL wel paar keer LB gestaan? Of was hij dan gewoon aan het zwerven terwijl hij CV stond?

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
snmght schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:12:
[...]

Tot voor kort had Veltman & Schuurs prima gekund. Alvarez en Schuurs nu ook. Ik ben met @Typhone : Martinez is een beest op 6. Niet mee schuiven. Ik word echt ziek van ETH omdat hij bij blessures niet alleen de noodzakelijke mutaties voor lief neemt in de linie die het betreft, nee hij gaat gelijk ook een probleem creëren in andere linies. Dat is ons spel echt niet ten goede gekomen.
Beide combinaties zet je iemand niet op z'n plek. Gezien de onzekerheid in de verdediging lijkt het mij goed om daar eens mee op te houden.

• jbdeiman
Gonadan schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:18:
[...]

Beide combinaties zet je iemand niet op z'n plek. Gezien de onzekerheid in de verdediging lijkt het mij goed om daar eens mee op te houden.
Ik snap wat je zegt, maar wat zou je dan doen? Ik snap namelijk ook wel wat @snmght zegt over het vele schuiven.
Eigenlijk heb je alleen links-centraal achterin een probleem, daarom ga je een middenvelder schuiven en vervolgens daar weer een probleem/ puzzel creëren. Het voelt een beetje als 'OSM' of Hattrick achtig schuiven, telkens proberen op de verschillende posities maar je sterkste speler voor die positie op basis van kunnen) neer te zetten, ongeacht of die dat gewend is, of niet, ipv de basis zoveel mogelijk in tact te laten.

Laat ik het zo stellen: Op 1 positie een nieuwe speler inpassen (die anders niet (basis) speelt) is lang zo risicovol niet als op verschillende plekken gaan lopen schuiven. Je gooit alle automatismen direct overhoop. In geval van Martinez moet iemand anders de 'stofzuiger-rol' (oneerbiedig gezeg overigens) overnemen, die Martinez goed invult. Dus Martinez moet naar een andere positie, anders spelen als hij gewend is. Een ander neemt zijn rol over en kan dat niet zoals Martinez dat doet, en zo komt de verdediging meer onder druk en omdat daar ook iemand speelt die dat niet gewend is (waarmee ik niet zeg dat hij het niet kan!) wordt het allemaal wat lastiger.
Ik snap het hele schuiven van Ten Hag ook niet goed, en de spelers kunnen er blijkbaar ook niet goed mee overweg gezien de (moeizame) resultaten van de afgelopen tijd. Had idd Schuurs en Veltman (Veltman is het gewend centraal te spelen, al had hij Blind naast zich staan), maar dan heb je maar 1 nieuwe speler, voor wie het dan gemakkelijker is om mee te gaan in automatismen, ipv dat iedereen op zoek is naar automatismen.

• snmght
Gonadan schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:18:
[...]

Met Martinez als CV zet je ook iemand niet op z'n plek. Ja, Martinez kan CV spelen maar hij is zo veel beter op 6. Die verdediging wordt ook ontlast als je middenveld (en zeker je 6) goed blijft draaien.

• Martinusz
  • Nu online
snmght schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:30:
[...]

Met Martinez als CV zet je ook iemand niet op z'n plek. Ja, Martinez kan CV spelen maar hij is zo veel beter op 6. Die verdediging wordt ook ontlast als je middenveld (en zeker je 6) goed blijft draaien.
Martinez is van origine een LB :P

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
jbdeiman schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:28:
Ik snap wat je zegt, maar wat zou je dan doen?
Martinez naar achteren en Schuurs ernaast. Laat Schuurs maar gewoon een tijdje staan op z'n favoriete plek zodat die kan wennen en zelf de rots in de branding worden. Martinez kan op beide posities heel prima uit de voeten dus daar zit geen risico, haal je hem naar achteren en is de RCV ook een zekerheidje geworden dan staat het prima.

Daarmee verplaats je wel het probleem naar het middenveld, dat geef ik toe, maar liever daar dan in de laatste linie. Ik vind dat Alvarez dat zou moeten kunnen, maar die is opbouwend niet altijd sterk en af en toe ook gewoon kwijt omdat hij wilde aanvallen. Dan maar in de jeugd kijken? In ieder geval iemand die geschikt is voor de rol, en niet iemand die het maar doet omwille van speeltijd.

Het argument omtrent automatismen snap ik, maar die moeten voornamelijk uit je tactiek en systeem komen. Niet omdat je op het veld toevallig vriendjes bent omdat je altijd naast elkaar staat.
In zo'n Ziyech -> Promes combinatie is dat natuurlijk even lollig, maar als je je daar blind op gaat staren kan je ook nooit meer rouleren. Wil je dan zo door blijven gaan met de basis 11 maar blijven belasten tot er nog meer stuk gaan?

• snmght
Gonadan schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:35:
[...]

Wil je dan zo door blijven gaan met de basis 11 maar blijven belasten tot er nog meer stuk gaan?
Dit heeft natuurlijk niets te maken met of Martinez op het middenveld of in de verdediging speelt.

Of ETH meer moet rouleren weet ik niet; Blind heeft volgens mij meerdere seizoenen geen minuut gemist en dat ging probleemloos in het verleden. Lijkt me aan de staf om te beoordelen of dat nodig is. :)

• jbdeiman
Gonadan schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:35:
[...]

Martinez naar achteren en Schuurs ernaast. Laat Schuurs maar gewoon een tijdje staan op z'n favoriete plek zodat die kan wennen en zelf de rots in de branding worden. Martinez kan op beide posities heel prima uit de voeten dus daar zit geen risico, haal je hem naar achteren en is de RCV ook een zekerheidje geworden dan staat het prima.

Daarmee verplaats je wel het probleem naar het middenveld, dat geef ik toe, maar liever daar dan in de laatste linie. Ik vind dat Alvarez dat zou moeten kunnen, maar die is opbouwend niet altijd sterk en af en toe ook gewoon kwijt omdat hij wilde aanvallen. Dan maar in de jeugd kijken? In ieder geval iemand die geschikt is voor de rol, en niet iemand die het maar doet omwille van speeltijd.

Het argument omtrent automatismen snap ik, maar die moeten voornamelijk uit je tactiek en systeem komen. Niet omdat je op het veld toevallig vriendjes bent omdat je altijd naast elkaar staat.
In zo'n Ziyech -> Promes combinatie is dat natuurlijk even lollig, maar als je je daar blind op gaat staren kan je ook nooit meer rouleren. Wil je dan zo door blijven gaan met de basis 11 maar blijven belasten tot er nog meer stuk gaan?
Rouleren is geen probleem, maar dit is problemen oplossen door andere problemen te veroorzaken. Natuurlijk moet je af en toe rouleren, maar krijgen spelers rust wanneer je ze op een andere positie neerzet? Automatismen komen voor een groot deel inderdaad voort uit tactiek en systeem, maar komen ook voort omdat je een tijd lang 'niet anders doet'.
Even een voorbeeld (wat in den extreme getrokken): Een speler die altijd spits speelt, maar toevallig ook heel goed kan verdedigen, wordt in de verdediging neergezet (andere positie) om een gat op te vangen. Een andere spits die eigenlijk nooit speelt wordt in de spits gezet en degene die centraal achterin speelt kan dan gewoon mee in automatismen omdat het een systeem is? Je moet wel wennen aan een plek in een bepaald systeem en als je eraan gewend bent gaan automatismen ontstaan, die zijn er niet zomaar omdat je iets met elkaar hebt afgesproken. Het is (nou voetbal ik maar op (erg) laag niveau) vind ik altijd even weer kijken/ zoeken/ wennen als je op een andere positie staat. (ik ben naast onze vaste Linksback, die echt linksbenig is, de enige andere die daar ook uit de voeten kan, maar voetbal eigenlijk altijd centraal), wanneer je de laatste 5 wedstrijden centraal hebt gevoetbalt is het als back toch altijd even weer wennen/ zoeken.

Overigens bedoelen we misschien ook verschillende automatismen, ik bedoel echt zaken die je (zonder er meer echt bij na te hoeven denken) gewoon doet. Dat kan zijn een speler inspelen in de diepte, omdat dat bij het systeem past, maar dat kan ook zijn je op een bepaalde plek opstellen omdat je uit ervaring hebt geleerd dat dat de beste plek op dat moment is (bijvoorbeeld in de omschakeling). Met name dat laatste kan je niet helemaal doen op basis van een tactiek, maar is toch ook ervaring op een bepaalde positie.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@jbdeiman dat schaar ik inderdaad meer onder kwaliteit en voetbalintelligentie. Dat zit in een speler of niet en is niet iets wat ze ineens gaan ontwikkelen als ze drie keer op dezelfde plek gestaan hebben.
Daarbij hoort ook het lezen van de wedstrijd en de tactiek.

Met automatismen doel ik op dat men weet van elkaar wat ze kunnen verwachten. Dat een Babel bijvoorbeeld wél snapt dat er een diepe bal kan komen.
snmght schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:46:
Dit heeft natuurlijk niets te maken met of Martinez op het middenveld of in de verdediging speelt.
Wanneer het niet uit elkaar willen halen van linies als argument gebruikt wordt voor waar Martinez speelt is het wel degelijk relevant. Dat beperkt je namelijk op meer vlakken dan alleen de positie van Martinez.\

Ik zie daar niet zo'n probleem in. In mijn ogen heb je eerder slordigheid of ongemakt wanneer je iemand op een positie zet waar hij eigenlijk niet hoort. Hetzelfde zag je met Álvarez als LCV, dat voegt gewoon niet.
Of ETH meer moet rouleren weet ik niet; Blind heeft volgens mij meerdere seizoenen geen minuut gemist en dat ging probleemloos in het verleden. Lijkt me aan de staf om te beoordelen of dat nodig is. :)
Dat is het altijd, maar ik heb daar wel een mening over. :)
snmght schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:30:
Het gaat erom dat iemand staat op een plek waar hij zich prettig voelt. Martinez voelt zich als LCV prima en straalt dat ook uit. Waar hij volgens de statistieken hoort te staan is irrelevant.
Er hebben echter genoeg spelers CV gestaan waarvan heel duidelijk bleek dat ze daar niet op hun plek waren, die kan je er dan dus beter niet neer zetten.

[Voor 37% gewijzigd door Gonadan op 13-02-2020 11:54]

• jbdeiman
Gonadan schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:49:
@jbdeiman dat schaar ik inderdaad meer onder kwaliteit en voetbalintelligentie. Dat zit in een speler of niet en is niet iets wat ze ineens gaan ontwikkelen als ze drie keer op dezelfde plek gestaan hebben.
Daarbij hoort ook het lezen van de wedstrijd en de tactiek.

Met automatismen doel ik op dat men weet van elkaar wat ze kunnen verwachten. Dat een Babel bijvoorbeeld wél snapt dat er een diepe bal kan komen.
Dan snap ik jou redenatie ook, wetende wat jij onder automatismen verstaat. Het lezen van de wedstrijd en tactiek is 1 ding, maar dat doe je in het begin niet automatisch, maar wordt alleen maar meer automatisch/ gemakkelijker als je het vaker gedaan hebt. Het lezen van een wedstrijd is voor een aanvaller wel anders dan voor een verdediger, dus gewenning/ ervaring maakt dat je het eerder/ sneller ziet en er eerder op in kan spelen. Dat is voor mij ook een soort automatisme, dat je zonder er echt bewust bij na te denken op een bepaalde plek gaat staan, het spelletje lezend. Die plek is natuurlijk afhankelijk van je rol/ positie in het veld.

Ik ben het voor een deel ook wel met je eens, maar vind wel dat Ten Hag té veel schuift met allerlei spelers (Tadic naar rechts, Middenveld anders, Achterin anders, enzovoorts), waardoor het spel allemaal niet meer zo lekker loopt.

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 11:53
Qu3st schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:35:
[...]

Vorig jaar rond deze tijd was het ook kommer en kwel, speelde Frenkie belabberd, stonden we mijlen ver achter op PSV, en die flow van de CL was er toen ook niet. Die kwam later pas. Het is allemaal een stuk beter dan vorig jaar ja.
Hierover nog een goede column van Menno Pot.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Martinusz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:15:
[...]

Zelden :P maar volgens mij heeft hij in CL wel paar keer LB gestaan? Of was hij dan gewoon aan het zwerven terwijl hij CV stond?
Laat ik het zo stellen: ik ben heel, heel traag en ik sprint rondjes om Vertonghen heen, kan even een plaspauze nemen, een kop koffie drinken, en ben dan nog sneller op de 100m.

• Martinusz
  • Nu online
toolkist schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:03:
[...]

Laat ik het zo stellen: ik ben heel, heel traag en ik sprint rondjes om Vertonghen heen, kan even een plaspauze nemen, een kop koffie drinken, en ben dan nog sneller op de 100m.
Klinkt als de ideale LB :+ jij dus

[Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 13-02-2020 13:07]

Martinusz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:06:
[...]

Klinkt als de ideale LB :+ jij dus
ik ben puur rechts :+

Maar, van mij hoeft Vertonghen dus niet te komen, ook niet als Blind zou vertrekken. 2 jaar terug graag, nu is ie te ver op z'n retour.
Als jeugdtrainer daarentegen, van harte welkom!

• snmght
O, hij is definitief nu hoor:

https://www.nu.nl/sport/6...over-transfer-ziyech.html

40 miljoen wat op kan lopen tot 44 miljoen. Het is hem gegund. d:)b

Ik las dat Heerenveen meeprofiteert, hoe zit dat eigenlijk voor Twente?

[Voor 37% gewijzigd door snmght op 13-02-2020 13:21]

• Typhone
snmght schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:17:

En Ajax meldt het ook officieel

• Martinusz
  • Nu online

Heeft Ziyech zelf al getekend?

Twente krijgt iets van 4 ton, Heerenveen rond de 1,5 miljoen.

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15:21

Twente krijgt 400.000 euro dacht ik te hebben gelezen bij de Televaag.

• Henkie_NtA
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
Jup en Heereveen iets van 1.5 miljoen.
Erg jammer dat hij weggaat, maar als we eerlijk zijn mogen we in onze handjes knijpen dat hij de afgelopen seizoen nog bij Ajax speelde. Heeft natuurlijk ook wel wat gekost aan salaris, maar denk dat die investering het wel waard was.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
jbdeiman schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:21:
Ik ben het voor een deel ook wel met je eens, maar vind wel dat Ten Hag té veel schuift met allerlei spelers (Tadic naar rechts, Middenveld anders, Achterin anders, enzovoorts), waardoor het spel allemaal niet meer zo lekker loopt.
Dat ontken ik ook zeker niet hoor. Hij is af en toe veel te veel zoekende naar de klik in de opstelling.
In die zin heb ik liever dat hij iets minder zou schuiven en iets meer zou rouleren (zeker met jeugd).

• JeroenNietDoen
  • Nu online

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Wat ik niet echt snap bij die transfer van Ziyech, waarom maken beide clubs dit bekend? Dit kan toch alleen in transferperiodes :?

"Oooh Jeroen!"

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:19
Je kunt nu gewoon transfers doen alleen komen ze pas in de zomer over.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15:21
Lijkt mij alleen maar goed dat ze het nu al aankondigen.
Ajax heeft tijd om vervanging te zoeken (andere clubs en spelers weten dat er eventueel plek is bij Ajax), en eventuele gegadigden die Chelsea op het oog had weten dat ze waarschijnlijk niet meer worden gevraagd.

• Henkie_NtA
  • Nu online
Zou Ajax vol voor Stengs gaan nu? Heb hem te weinig gezien, maar hij is niet echt hetzelfde type toch? Wat mij betreft wel een van de weinige spelers in de Eredivisie die het gat Ziyech kan opvullen qua niveau, samen met Ihattaren misschien.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:19
Ik denk dat als AZ ook 40 vraagt dat voor Ajax niet echt relevant meer is. Dan kun je beter op zoek gaan naar een transfer á la Tadic om het verlies van Ziyech op te vangen.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Henkie_NtA
  • Nu online
Denk inderdaad dat AZ de hoofdprijs gaat vragen en dat is ook volkomen begrijpelijk. Heeft Stengs niet ook vorig jaar nog zn contract verbeterd en verlengd?

-edit-
Vorig jaar maart idd verlengd tot 2023

[Voor 13% gewijzigd door Henkie_NtA op 13-02-2020 14:07]

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Ik vind Stengs de laatste tijd anders aardig tegenvallen. Is natuurlijk ook niet raar, een mindere periode, bij een jonge speler maar ik denk niet dat hij al geschikt is voor Ajax. Daar bedoel ik mee dat Ajax iemand nodig gaat hebben die er direct staat en daar twijfel ik bij Stengs over, de potentie is er zeker.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• snmght
Stengs lijkt me niet de vervanger van Ziyech. Wel een interessante speler, daar niet van. Zo een Tadic-achtige stunt zou mooi zijn of een jonge speler van het kaliber Olmo. Of juist een onbekende maar kwalitatief uitmuntende verrassing als Sanchez of Tagliafico. Maar niet Stengs.

Verder wordt Ihattaren natuurlijk vaak genoemd, die zie ik niet wekelijks spelen, weet niet of die de kwaliteiten wel heeft. Geld is er voldoende.

[Voor 5% gewijzigd door snmght op 13-02-2020 14:26]

• Gynnad

Gynnad

* * *

Geruchten gaan dat Ajax op korte termijn Giovanni Manson Ribeiro van Santos vast zal leggen, schijnt een jong Braziliaans talent (18) te zijn. Echter voor volgend seizoen lijkt mij dat nog wat vroeg, dus ik verwacht dat er nog wel wat meer gaat komen.

Wie het zal zijn, ik verwacht eigenlijk niemand uit de Eredivisie, de enige die ik zou kunnen bedenken is Ihattaren maar PSV zal hem echt niet voor onder de 20 miljoen laten gaan. Stengs lijkt mij eerder een vervanger voor Neres, aangezien Stengs totaal niet hetzelfde type speler als Ziyech is.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:58
Ziyech ga je sowieso moeilijk vervangen. Ondanks dat hij destijds gehaald is als paniekaankoop kwam zag iedereen al dat hij de Nederlandse top al bijna ontgroeid was op het moment dat hij naar Ajax ging. Daarna is hij alleen nog maar een stuk beter geworden, de afgelopen seizoenen de beste speler op de Nederlandse velden en wat mij betreft veel belangrijker voor Ajax dan bijv. De Jong was. Als je een jonge speler haalt is het altijd maar de vraag hoe goed hij is, terwijl Ziyech al wat jaren meedraaide en iedereen hem wekelijks op TV zag.

Ihattaren en Stengs zijn inderdaad de enige potentiële vervangers op de Nederlandse velden, maar die zijn beiden nog niet zo ver als Ziyech was voordat hij naar Ajax ging. Het zou me verbazen als je Ihattaren voor minder geld kan ophalen als Ziyech opgeleverd heeft en bij Stengs moet je waarschijnlijk ook 25+ miljoen betalen. Dat zijn kennelijk de prijzen die dit soort jonge spelers vandaag de dag opbrengen en beide clubs zullen natuurlijk alleen aan Ajax verkopen als Ajax veel meer betaalt dan een buitenlandse club zou betalen. Dan neem ik nog maar even aan dat Ajax zijn vingers niet aan Kokcu wil branden.

Stengs speelt tegenwoordig op rechts maar is volgens mij van huis uit een '10' dus zou best op het middenveld kunnen.

[Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 13-02-2020 14:48]

SW-0040-8191-9064

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
JeroenNietDoen schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:49:
Wat ik niet echt snap bij die transfer van Ziyech, waarom maken beide clubs dit bekend? Dit kan toch alleen in transferperiodes :?
In feite heb je twee alternatieven. De deal maken en het nog een paar maanden proberen te houden. Het laat zich raden of dat gaat lukken en wat de reaties zijn als het toch uit komt.

Of je stelt de deal uit met het risico voor Chelsea dat iemand anders een grotere zak neer legt en ze verder moeten zoeken. En de uitdaging voor Ajax dat ze pas veel later weten waar ze aan toe zijn. Nu is Chelsea zeker van versterking, Ajax kan vast op zoek en Ziyech blij dat hij niet dwars gezeten wordt dus die zal het professioneel afmaken.

JeroenNietDoen schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:49:
Registratie overschrijven van club a naar club b mag alleen tijdens transferperiodes.

• Martinusz
  • Nu online
Ik zat te denken he, zouden ze ook express niet al te veel gevangen hebben voor Ziyech om de prijs te drukken voor een eventuele opvolger? :P

Stel hij had 80 miljoen opgebracht, ga je bijvoorbeeld naar AZ voor Stengs, die zullen zeggen vervanger voor Ziyech? Jullie hebben 80 gehad voor Ziyech dus dan vragen wij 60 voor Stengs bij wijze van spreken.

Of zou dat niet zover doorspelen met dat soort dingen?
Overigens 45 is al 15 miljoen meer dan dat ie vorig jaar had gegaan, want had hij niet een gelimiteerde transfersom tot vorig jaar van 30?

Martinusz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:43:
Ik zat te denken he, zouden ze ook express niet al te veel gevangen hebben voor Ziyech om de prijs te drukken voor een eventuele opvolger? :P

Stel hij had 80 miljoen opgebracht, ga je bijvoorbeeld naar AZ voor Stengs, die zullen zeggen vervanger voor Ziyech? Jullie hebben 80 gehad voor Ziyech dus dan vragen wij 60 voor Stengs bij wijze van spreken.

Overigens 45 is al 15 miljoen meer dan dat ie vorig jaar had gegaan, want had hij niet een gelimiteerde transfersom tot vorig jaar van 30?
"Prima Chelsea betaal maar 20m minder, zodat wij 10m minder voor een opvolger betalen?"

ehm, nee niet heel waarschijnlijk >:)

• snmght
Toch de #3 duurste uitgaande transfer uit de eredivisie. Een lijst die overigens gedomineerd wordt door (recente) Ajax transfers:

Top 10 duurste Eredvisie-spelers ooit

1. Frenkie de Jong: 86 miljoen euro Ajax naar FC Barcelona in 2019
2. Matthijs de Ligt: 75 miljoen euro van Ajax naar Juventus in 2019
3. Hakim Ziyech: 40 miljoen euro van Ajax naar Chelsea in 2020
4. Davinson Sánchez: 40 miljoen euro van Ajax naar Tottenham in 2017
5. Hirving Lozano: 38 miljoen euro van PSV naar Napoli in 2019
6. Memphis Depay: 34 miljoen euro van PSV naar Manchester United in 2015
7. Arek Milik: 32 miljoen euro van Ajax naar Napoli in 2016
8. Steven Bergwijn: 32 miljoen euro van PSV naar Tottenham in 2020
9. Ruud van Nistelrooij: 28,5 miljoen euro van PSV naar Manchester United in 2001
10. Klaas-Jan Huntelaar: 27 miljoen euro van Ajax naar Real Madrid in 2009
De rest komt van PSV. Met name Feyenoord zal zich achter de oren krabben. Uit hetzelfde artikel: "De duurste Feyenoord-transfer is al veertien jaar de overgang van Dirk Kuijt naar Liverpool voor ongeveer 18 miljoen euro. Dat is lang niet genoeg voor een plek in de top 10."

Jorgensen had dat record natuurlijk moeten breken. Al had hij met het vermeende bod van Newcastle United ook de top 10 niet gehaald. En dan te bedenken dat een bijna 20 jaar (!) oude PSV-transfer er wel in staat! Ik zie op dit moment ook geen spelers bij Feyenoord die op termijn een aanval zullen doen op deze top 10. Eerst maar eens het record van Kuijt uit de boeken.

[Voor 24% gewijzigd door snmght op 13-02-2020 16:31]

• Ankona
Martinusz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:43:

Zo zal het niet gaan. Az zal zelf bepalen voor hoeveel ze hun spelers willen verkopen. Natuurlijk speelt de wetenschap over de diepte van de zakken van de potentiele koper mee. Maar ook een koper zal zelf bepalen hoeveel die wil betalen, dat is dan ook weer afhankelijk van of er andere kapers op de kust zijn.

Enige wat wel speelt is dat AZ hoger inzet omdat de speler in de eigen competitie blijft en dus naar een tegenstander gaat.

alles kan off-topic

• snmght
Ankona schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:57:
[...]

Natuurlijk speelt de wetenschap over de diepte van de zakken van de potentiele koper mee.
Toch zeer beperkt lijkt me. Als FC Emmen zich meldt voor Stengs kost die ook niet opeens een ton. :+

Dus zoals je zegt: de club bepaalt zelf de gewenste transfersom. Ik denk dat er hooguit een toeslag bijgedaan wordt wanneer:
  • Je als club het signaal wil afgeven dat een speler niet te koop is;
  • Tijdens de winterstop;
  • Als de vragende club een concurrent is;

[Voor 32% gewijzigd door snmght op 13-02-2020 16:00]

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

snmght schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:56:
En dan te bedenken dat een bijna 20 jaar oude PSV-transfer er wel in staat! Ik zie op dit moment ook geen spelers bij Feyenoord die op termijn een aanval zullen doen op deze top 10. Eerst maar eens het record van Kuijt uit de boeken.
Dit zeer zeker, de transfers van zowel van Nistelrooij en in iets mindere mate Huntelaar zijn significanter dan de transfer van bijvoorbeeld Bergwijn. De 28,5m van toen was een andere orde van grote dan de 32m van Bergwijn nu. Zowel door inflatie maar ook zeer zeker door de bedragen die tegenwoordig gemeengoed zijn voor potentieel interessante spelers die het nog wel moeten bewijzen.

[Oo[:::|:::]oO]

• Ankona
snmght schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:59:
[...]

Toch zeer beperkt lijkt me. Als FC Emmen zich meldt voor Stengs kost die ook niet opeens een ton. :+

Dus zoals je zegt: de club bepaalt zelf de gewenste transfersom. Ik denk dat er hooguit een toeslag bijgedaan wordt wanneer:
  • Je als club het signaal wil afgeven dat een speler niet te koop is;
  • Tijdens de winterstop;
  • Als de vragende club een concurrent is;
Da is ook precies wat ik bedoel. De diepte van de zakken gaan alleen tellen in hoe lang je je poot stijf kunt houden in de de onderhandeling en als je toch wil verkopen maar weet dat de koper het geld niet heeft.

alles kan off-topic

• fl1pp13
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13:41

Jorgensen had dat record natuurlijk moeten breken. Al had hij met het vermeende bod van Newcastle United ook de top 10 niet gehaald. En dan te bedenken dat een bijna 20 jaar (!) oude PSV-transfer er wel in staat! Ik zie op dit moment ook geen spelers bij Feyenoord die op termijn een aanval zullen doen op deze top 10. Eerst maar eens het record van Kuijt uit de boeken.
Senesi en Sinisterra tonen potentie, maar dat moeten we eerst nog maar eens zien.

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:10
[...]

Dat klinkt mooi, maar naar mijn mening telt alleen de CL tegenwoordig, anders hoor je niet bij de top uit Europa. Als je ziet hoeveel clubs uit Engeland alleen al direct naar de CL instromen... Dan is de Europa Leauge slechts een soort troostprijs geworden. Zowel sportief als financieel. En de beste spelers van Ajax verdwijnen stuk voor stuk. Succes volgend jaar in de CL......

...

Maar voor Senesi wordt nu al een 15m genoemd, dat zie ik niet zo maar naar 25 gaan bv.
Kokcu zie ik dan eerder als reeele kanshebber.
Wat betreft Kokcu @ph4ge, ik zie Overmars zeker niet voor hem gaan ivm de ongeacht hoofdprijs++ die Feyenoord gaat vragen plus dat ik hem niet bij Ajax vindt passen qua speelstijl. Nog los van of de speler überhaupt zelf zou willen.

• Shutdown
  • Registratie: november 2017
  • Nu online
fl1pp13 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:47:
[...]

Senesi en Sinisterra tonen potentie, maar dat moeten we eerst nog maar eens zien.
Misschien, maar die spelen niet in de top en spelen zich niet in de picture. Waarom zou iemand veel geld neerleggen voor spelers die zich nog nergens bewezen hebben? De beste van Feyenoord zijn betekent niet zoveel.

• Deadsy
Shutdown schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:12:
[...]

Misschien, maar die spelen niet in de top en spelen zich niet in de picture. Waarom zou iemand veel geld neerleggen voor spelers die zich nog nergens bewezen hebben? De beste van Feyenoord zijn betekent niet zoveel.
Scouts kijken inderdaad naar hoe je het doet in de CL en de betere wedstrijden in de EL.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Als ze dan naar de wedstrijden van Feyenoord kijken in de EL dan kunnen ze die wedstrijden hooguit gebruiken om de prijs te drukken.
Kom kom @OPSLAGHOND , ietsje minder Feyenoord bashend mag ook wel.

• Deadsy
toolkist schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:04:
Hij heeft wel een punt.
Ik heb alle wedstrijden gezien en dat is niet iets om trots op te zijn.

Daar zaten wedstrijden tussen waarvan je hoopt dat scouts het nooit te zien krijgen

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Ik zie voor Ziyech niet zo snel een opvolger. Pereiro zou die potentie imho wel gehad kunnen hebben maar heeft pech met z'n makelaar. Stengs is een leuke speler maar geen alternatief voor Ziyech imho (eerder voor Neres). Een jonge hond uit het buitenland is altijd maar even afwachten hoe die zich aanpast en ontwikkeld. Misschien Til eens polsen :P Of Vlap. Als je het Nederlands / bekends wilt houden.

[Voor 6% gewijzigd door AGee op 13-02-2020 19:21]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:04:
Ik wil best terugkijken naar de speeldata en kijken wat de Feyenoorders hier ervan dachten, maar heel erg positief was dat niet. ;)

• Inflatable
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 28-03 18:39
Toch de #3 duurste uitgaande transfer uit de eredivisie. Een lijst die overigens gedomineerd wordt door (recente) Ajax transfers:

[...]

De rest komt van PSV. Met name Feyenoord zal zich achter de oren krabben. Uit hetzelfde artikel: "De duurste Feyenoord-transfer is al veertien jaar de overgang van Dirk Kuijt naar Liverpool voor ongeveer 18 miljoen euro. Dat is lang niet genoeg voor een plek in de top 10."

Tja, er gaat duidelijk iets niet goed bij Feyenoord qua beleid.. Opleiding en aankoopbeleid van jong talent klopt gewoon niet als je al zo lang geen enkele speler ziet vertrekken voor een flink bedrag..

Aan de andere kant is het als Ajax of PSV fan ook niet echt leuk als jouw club in feite dient als opleidingsinstituut voor veel rijkere clubs uit vooral Engeland, Spanje en Italie.. Maarja, welkom bij Europees clubvoetbal anno 2020, dat gaat al ruim 20 jaar zo.. Ze hadden nooit de maximaal 3 buitenlanders per club regel moeten afschaffen.. Welkom bij de EU en de globalisering.. Bedankt Jean-Marc Bosman..

[Voor 15% gewijzigd door Inflatable op 13-02-2020 19:27]

Pagina: 1 ... 126 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True