Hier ben ik het eigenlijk volledig mee eens, het was een strafschop maar ik vond hem ook wel gemakkelijk en erg gezocht door de speler. Mijns insziens moeten er 2 dingen veranderen wat dat betreft:Gonadan schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:59:
[...]
Dat is dan ook de theorie zoals ons door de KNVB uitgelegd. Vaak is dit al oorzaak van verwarring omdat de meeste toeschouwers dit niet weten.
Voetbal is al een sport met relatief weinig respect voor de arbitrage, als de VAR dan te pas en onpas de scheidsrechter gaat zitten corrigeren blijft er helemaal niets van zijn gezag over.
Ik snap het dus ergens wel, maar vind het ook wat laf. Het gaat onder de noemer van de ergste fouten eruit halen, maar het zou nog een heel stuk eerlijker kunnen.
[...]
Dat de VAR een fout maakt kan natuurlijk nooit een argument zijn dat hij goed zit. In het topic was het bijna unaniem wél een strafschop.
Ik gun het dat snotjoch van een Dest ook zeker niet dat hij zo gemakkelijk een strafschop krijgt, maar dat moet je dan die kluns van een PSV'er aanrekenen.
De eerste reactie van Kuipers snap ik dan ook wel, maar als je dan als VAR niet ingrijpt doe je je werk niet of durf je Kuipers blijkbaar niet te corrigeren.
Hier geen strafschop voor geven heeft niets meer te maken met de door jou beschreven theorie of interpretatie. Die verdediger zet heel bewust zijn been voor een inkomende aanvaller.
Dit is gewoon op geen enkele manier goed te praten.
- Communicatie met stadion over gemaakte keuzes door VAR (net als Rugby/ American Footbal), dan begrijpen supporters de keuzes wat meer.
- Vanuit spelers oogpunt weer terug (ik weet dat het nog steeds een regel is, maar niemand past die consequent toe) naar zeuren/ klagen en op de scheids afvliegen gewoon geel. De aanvoerder mag (rustig) met de scheids in gesprek gaan over een keuze, maar met zijn allen als een stel aasgieren op de scheidsrechter afrennen vind ik nogal overdreven.