Op papier ja, maar het spelbeeld in de 2e helft toonde toch een ander Ajax en Psv dan de 1e helft.Krukar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:49:
[...]
PSV heeft 0 kansen gehad in 94 minuten, op basis van wat was de kans op de 1-1 dan groter?
Verschil tussen de eerste helft en de 2de helft voor PSV was dat PSV in de 2de helft de bal langer dan 10 seconden in de ploeg wist te houden.DoeEensGek schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:53:
[...]
Op papier ja, maar het spelbeeld in de 2e helft toonde toch een ander Ajax en Psv dan de 1e helft.
Ze kwamen meer op de helft van Ajax maar het gevaar was er nog steeds niet. Maar bij PSV moet je inderdaad altijd waken voor een lucky goal in minuut 95, daarom zou het wel lekker zijn geweest als Ajax de 2-0 had gemaakt.
Bij Ajax kan ik die nog begrijpen. Echt tot de max verzwakt door blessures. De toch al gewijzigd elftal even je twee betere spelers verliezen en ook nog eens je meest ervaren verdediger. Dan ga je vanzelf hinken op twee gedachten. Helemaal wanneer de tegenstander totaal geen vuist kan maken.DoeEensGek schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:53:
Op papier ja, maar het spelbeeld in de 2e helft toonde toch een ander Ajax en Psv dan de 1e helft.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
75 – The maximum points that PSV can win this season is 75, fewer than in any of their previous five full Eredivisie seasons. Lost. pic.twitter.com/OkHgQViuhe
— OptaJohan (@OptaJohan) 2 februari 2020
ik ben geloof ik de enige Ajacied die Kuijpers prima vond. Het pingelmoment vond ik ook geen pingel. Nou heb ik een bias naar Dest, maar ook hier vond ik dat hij gewoon weer een kans verprutste. Hij blijft gaten dichtlopen (in aanvallend opzicht) en is te balverliefd waardoor hij te lang de bal vasthoudt. Maar ik vind hem niet verantwoordelijk voor het algehele belabberde spel. teveel spelers die de vorm niet hebben. Tadic al het hele jaar niet. VdBeek die mindere aannames heeft dan begin dit seizoen. Tagliafico ook meer balverlies. Gravenberg moet denk ik nog wennen aan het feit dat hij nu tegen tegenstanders speelt die hem hebben geanalyseerd en zijn zwakke punten bespelen. Niet erg, maar wel lastig als je geen wissels meer hebt. Babel had als 8e reserve gehaald moeten worden, niet als basisabasisspelerpeler.
Enige positieve is de ongelooflijke vechtlust die ik sinds Te Hag begon bij Ajax zie. In wedstrijden als deze komt die goed van pas.
Geluk gehad dat PSV niet in staat is om kansen te creeren, anders had je hetzelfde als in Groningen gezien. Gaat zwaar worden volgende week in ieder geval.
Enige positieve is de ongelooflijke vechtlust die ik sinds Te Hag begon bij Ajax zie. In wedstrijden als deze komt die goed van pas.
Geluk gehad dat PSV niet in staat is om kansen te creeren, anders had je hetzelfde als in Groningen gezien. Gaat zwaar worden volgende week in ieder geval.
Zoals ze vandaag speelden is het voor PSV eerder zaak dat ze überhaupt nog EL halen.Exocet schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:55:
PSV nu dus al 11 punten achter AZ, tweede kun je ook wel vergeten
Voor Ajax wordt de volgende wedstrijd een belangrijke, uit bij Utrecht

Lees: de terechte strafschop had gekregen. Was het 2-0 geworden dan was het een andere tweede helft geworden, met meer ruimte voor Ajax ipv een massaal verdedigende tegenstander.Krukar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:55:
....daarom zou het wel lekker zijn geweest als Ajax de 2-0 had gemaakt.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Denk dat dat meer in je hoofd zit. Ajax was in de 1e helft wel wat gevaarlijker (eigenlijk ook maar weinig echt enorme kansen gehad tho imo), maar PSV heeft echt helemaal niks weten te creëren. Had niet echt het idee dat dat puur de verdienste van Ajax was though, gewoon de bal in de ploeg houden was al een hele klus, hoewel dat de 2e helft wel een paar keer langer dan een paar seconden is gelukt (maar ook niet vaak, op een vinger of 2 te tellen ofzo).DoeEensGek schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:53:
[...]
Op basis van de 2e helft zou ik dan ook alsnog zeggen dat Ajax sterker was, maar een 0-0 misschien meer likely was geweest. Alsnog vrij triest hoe enorm slecht deze wedstrijd was though (vooral vanuit PSV oogpunt iig). Tis regelmatig niet best, maar dit was nog wel een niveautje lager had ik het idee.
Volgende week maar proberen te winnen van W2 dan I suppose....
Ben het bijna met je hele post eens, behalve het penalty moment. Bekijk de beelden iets terug in het topic nog eens, veel zuiverder dan dit krijg je ze niet.P.O. Box schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:57:
ik ben geloof ik de enige Ajacied die Kuijpers prima vond. Het pingelmoment vond ik ook geen pingel. Nou heb ik een bias naar Dest, maar ook hier vond ik dat hij gewoon weer een kans verprutste. Hij blijft gaten dichtlopen (in aanvallend opzicht) en is te balverliefd waardoor hij te lang de bal vasthoudt. Maar ik vind hem niet verantwoordelijk voor het algehele belabberde spel. teveel spelers die de vorm niet hebben. Tadic al het hele jaar niet. VdBeek die mindere aannames heeft dan begin dit seizoen. Tagliafico ook meer balverlies. Gravenberg moet denk ik nog wennen aan het feit dat hij nu tegen tegenstanders speelt die hem hebben geanalyseerd en zijn zwakke punten bespelen. Niet erg, maar wel lastig als je geen wissels meer hebt. Babel had als 8e reserve gehaald moeten worden, niet als basisabasisspelerpeler.
ik zag hem net weer en ga idd twijfelen. maar 100% vond ik hem niet, dus ik snap Kuijpers op zich wel.Krukar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:01:
[...]
Ben het bijna met je hele post eens, behalve het penalty moment. Bekijk de beelden iets terug in het topic nog eens, veel zuiverder dan dit krijg je ze niet.
Bergwijn maakt ook even een goal bij Tottenham.
Heeft hij de afgelopen weken zich zitten inhouden?
Ik snap de twijfel niet. De speler struikelt over het uitgestoken been. Het is niet dat Dest vol tegen zijn tegenstander oploopt, dan zou ik het 'opzoeken' snappen.P.O. Box schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:02:
[...]
ik zag hem net weer en ga idd twijfelen. maar 100% vond ik hem niet, dus ik snap Kuijpers op zich wel.
De Fox studio en oud scheidsrechters op Twitter snappen de beslissing ook niet.
Vrij aangeslagen Ihattaren in het interview, dat spreekt dan toch wel weer voor die jongen.
Geen bal gespeeld, stilstaande verdediger die de aanvaller raakt die op volle snelheid is. Duidelijker kan het gewoon niet, je kan hier gewoon niet geen penalty voor geven. Als Dest er door zou zijn dan stond hij 1-1 met de keeper.P.O. Box schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:02:
ik zag hem net weer en ga idd twijfelen. maar 100% vond ik hem niet, dus ik snap Kuijpers op zich wel.
En een goede ookDeadsy schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:04:
Bergwijn maakt ook even een goal bij Tottenham.
[Twitter: https://twitter.com/thespursweb/status/1224028250013425669?s=19]
Zo de knetter, wat speelde Ajax weer dramatisch. Het lijkt met de week erger te worden. En nu ook nog 6 basisspelers geblesseerd.
Heel slordig in de afwerking, net als vorig week ballen die je gewoon moet binnenlopen missen. Ben ook bang dat Ajax het lastig gaat krijgen in de strijd om de titel. En tegen Getafe wordt helemaal lastig.
En dat incident met Dest, waarom kijkt de VAR daar niet naar? Dan heeft die hele VAR toch geen zin meer?
Heel slordig in de afwerking, net als vorig week ballen die je gewoon moet binnenlopen missen. Ben ook bang dat Ajax het lastig gaat krijgen in de strijd om de titel. En tegen Getafe wordt helemaal lastig.
En dat incident met Dest, waarom kijkt de VAR daar niet naar? Dan heeft die hele VAR toch geen zin meer?
[ Voor 13% gewijzigd door Erapaz op 02-02-2020 19:09 ]
Zeker aangezien hij nog maar 17 is en daar wel gaat staan terwijl er spelers zijn met veel meer ervaring die zich wel verschuilen.Krukar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:04:
Vrij aangeslagen Ihattaren in het interview, dat spreekt dan toch wel weer voor die jongen.
Faber was ook realistisch, dat had ik zelf niet verwacht als ik zag hoe blij hij langs de lijn stond te kijken in de 2de helft. Maar blijkbaar kan hij z'n emoties goed onderdrukken langs het veld
Snap PSV ook niet, waarom die jongen voor de camera zetten? Gooi er een ervaren spelers voor, wat win je met door die jongen voor de camera te zetten. Zet er bijvoorbeeld een Hendrickx er voor.Pompi schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:08:
Zeker aangezien hij nog maar 17 is en daar wel gaat staan terwijl er spelers zijn met veel meer ervaring die zich wel verschuilen.
heb een beetje het idee dat de rest van PSV er goed de pik in had en Ihattaren heeft gezegd 'dan doe ik het wel'. Dan moet je als PSV als nog iemand anders sturen maar goed, hij stond erHan schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:10:
[...]
Snap PSV ook niet, waarom die jongen voor de camera zetten? Gooi er ervaren spelers voor, wat win je met door die jongen voor de camera te zetten. Zet er bijvoorbeeld een Hendrickx er voor.
Neem aan dat Fox aangeeft met wie ze willen babbelen.Han schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:10:
[...]
Snap PSV ook niet, waarom die jongen voor de camera zetten? Gooi er een ervaren spelers voor, wat win je met door die jongen voor de camera te zetten. Zet er bijvoorbeeld een Hendrickx er voor.
Het persteam van het teamtoolkist schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:12:
Neem aan dat Fox aangeeft met wie ze willen babbelen.
Babel kneuzing doordat Unnerstall in zijn rug was gelopen, die hoeft er dus niet perse lang uit te zijn.
Het zit ook echt niet mee ...

[ Voor 7% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-02-2020 19:32 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik heb em niet meer op staan, wat was de uitleg?toolkist schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:37:
Zo wat zet Kuipers zichzelf voor schut zeg
Hij heeft nu met de beelden een "voorkeur" voor een penalty en vond vanuit zijn standpunt dat Dest een hupje in de heup deed en daarom geen penalty, maar vanuit de andere camerahoek vond hij het een penalty omdat daar duidelijk het contactmoment met het been zichtbaar zou zijn.Terranova schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:40:
[...]
Ik heb em niet meer op staan, wat was de uitleg?
Als je de situatie van achteren bekeek vond ie het geen penalty. Van de andere hoeken 'had ik em kunnen geven' kwam het op neer. Maar het was geen clear and obvious error dus daarom hoefde de var hem niet te corrigeren. Oftewel te trots om toe te geven dat ie zelf fout zat en Nijhuis ook nog in bescherming nemen.Terranova schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:40:
[...]
Ik heb em niet meer op staan, wat was de uitleg?
Verwijderd
Nijhuis is sowieso de grootste prutser op de Nederlandse velden. Dat moge duidelijk zijn. Ging er al wel vanuit dat Nijhuis het weer verkeerd zou 'zien'.
Ergo: de VAR heeft gefaald. Kuipers gaf ook aan dat het een moment is wat je met meerdere beelden moet bekijken. Vanuit zijn positie twijfelde hij maar na het zien van de beelden neigt hij naar een penalty. Dan had de VAR Kuipers naar de monitor moeten roepen. De VAR heeft sowieso gefaald.Pompi schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:43:
Hij heeft nu met de beelden een "voorkeur" voor een penalty en vond vanuit zijn standpunt dat Dest een hupje in de heup deed en daarom geen penalty, maar vanuit de andere camerahoek vond hij het een penalty omdat daar duidelijk het contactmoment met het been zichtbaar zou zijn.
Het punt is wel dat de VAR zeker moet zijn dat Kuipers fout zit. Als de VAR denkt dat de gekozen beslissing te billijken is dan behoort hij niet in te grijpen. Het doel van de VAR is niet om Kuipers een heroverweging te geven maar om overduidelijke fouten te herstellen.Han schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:46:
[...]
Ergo: de VAR heeft gefaald. Kuipers gaf ook aan dat het een moment is wat je met meerdere beelden moet bekijken. Vanuit zijn positie twijfelde hij maar na het zien van de beelden neigt hij naar een penalty. Dan had de VAR Kuipers naar de monitor moeten roepen. De VAR heeft sowieso gefaald.
Dat Kuipers aangeeft te neigen naar een strafschop geeft al aan dat zelfs Kuipers nog niet zeker is en derhalve is de beslissing van de VAR prima in lijn met de verwachting.
Ajax - PSV was op 19 januari 2014, toen was Cocu nog gewoon hoofdcoach...Krukar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:49:
[...]
Faber heeft als hoofdcoach van PSV al een keer verloren van Ajax (begin 2014, 1-0 Ajax-PSV) en als Assistent 2 keer (Ajax - PSV 3-1 december 2012, PSV- Ajax 2-3 april 2013).
Vandaag kan er mogelijk nog eentje bijkomen als hoofdcoach PSV.
Daarbij heeft hij 3-4 keer verloren van Ajax als hoofdcoach van NEC en Groningen, dus ja, een stuk meer dan Van Bommel
Alleen is die verwachting 100% fout.Napo schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:54:
[...]
Het punt is wel dat de VAR zeker moet zijn dat Kuipers fout zit. Als de VAR denkt dat de gekozen beslissing te billijken is dan behoort hij niet in te grijpen. Het doel van de VAR is niet om Kuipers een heroverweging te geven maar om overduidelijke fouten te herstellen.
Dat Kuipers aangeeft te neigen naar een strafschop geeft al aan dat zelfs Kuipers nog niet zeker is en derhalve is de beslissing van de VAR prima in lijn met de verwachting.
Zo kunnen ze alles wat krom is wel recht lullen.
💬 | Björn Kuipers heeft na het zien van de beelden een 'voorkeur voor een strafschop'.
— ESPN NL (@ESPNnl) 2 februari 2020
"Maar dat betekent dat er niet een duidelijke fout is gemaakt."#ajapsv pic.twitter.com/yy2uUXYZX1
Is dat zo? Als er geen overduidelijke fout is dan grijpt de VAR niet in en handelt men conform de verwachting. Dat jouw mening daarin anders is maakt de manier van acteren van de VAR niet anders óf de regels van ingrijpen moeten veranderen.toolkist schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:56:
[...]
Alleen is die verwachting 100% fout.
Zo kunnen ze alles wat krom is wel recht lullen.
De VAR grijpt toch regelmatig in met 'wij denken dat het een overtreding is en willen graag dat je de beelden komt bekijken'?Napo schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:00:
[...]
Is dat zo? Als er geen overduidelijke fout is dan grijpt de VAR niet in en handelt men conform de verwachting. Dat jouw mening daarin anders is maakt de manier van acteren van de VAR niet anders óf de regels van ingrijpen moeten veranderen.
Had je die hoop nog dan?Exocet schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:55:
PSV nu dus al 11 punten achter AZ, tweede kun je ook wel vergeten
Wat ik al eerder zei, zou het knap vinden als ze Europees voetbal halen op dit moment.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Daarin moet je natuurlijk de vraag stellen hoe men dat communiceert en wat men er zwart-wit gezien van vindt.Vos schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:06:
[...]
De VAR grijpt toch regelmatig in met 'wij denken dat het een overtreding is en willen graag dat je de beelden komt bekijken'?
Bij een duidelijk fout (want anders mag de VAR niet ingrijpen) za de VAR nooit zeggen dat de scheidsrechter er compleet naast zit, dat maakt het niet zo - indien de regels gevolgd worden - dat de VAR van mening is dat de scheidsrechter misschien toch gelijk heeft.
De scheidsrechter zal altijd de laatste beslissing hebben over overtredingen - itt tot bijvoorbeeld buitenspel -vandaar het verzoek om de beelden Te bekijken.
Ja dat is zo. Als je lang genoeg zoekt krijg je bij 99 van de 100 situaties vanzelf een camera hoek waarin niks aan de hand lijkt te zijn, dus twijfel, dus geen overduidelijke fout.Napo schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:00:
[...]
Is dat zo? Als er geen overduidelijke fout is dan grijpt de VAR niet in en handelt men conform de verwachting. Dat jouw mening daarin anders is maakt de manier van acteren van de VAR niet anders óf de regels van ingrijpen moeten veranderen.
Als een andere camerapositie, die de scheids niet heeft op het veld, 100% bewijst dat de scheids fout zit dan moet de VAR ingrijpen, dat is nou net waarom de VAR uberhaupt geintroduceerd is.
Huh? Dan heb je toch helemaal niks aan de VAR. Hoe vaak is er niet VAR check geweest met als uitkomst dat de originele beslissing van de scheids blijft staan?Napo schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:54:
[...]
Het punt is wel dat de VAR zeker moet zijn dat Kuipers fout zit. Als de VAR denkt dat de gekozen beslissing te billijken is dan behoort hij niet in te grijpen. Het doel van de VAR is niet om Kuipers een heroverweging te geven maar om overduidelijke fouten te herstellen.
Kuipers geeft aan dat je in dit geval alleen een beslissing kunt nemen met beeld. Dan moet toch juist de VAR ingrijpen en kunnen ze samen overleggen of het wel of geen penalty was?
Ik heb nog nooit gezien dat de VAR er is om de scheids te overrulen. De VAR grijpt juist in bij twijfelgevallen die meer analyse vereisen.
Ondertussen in het VK...
Bergwijn’s debut strike sets Spurs on road to victory over 10-man City
Tottenham’s hero was their £25m new signing Steven Bergwijn who started on the left wing and impressed with his work-rate, although not as much as he impressed in the moment when he conjured the breakthrough goal. It was a stunning piece of technique and it seemed to unfold in the blink of an eye – the chest control from Lucas Moura’s chipped pass followed by the right-footed volley from the edge of the area that flashed low into the far corner.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
En dus deels interpretatie en dus is er altijd twijfel.toolkist schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:13:
[...]
Ja dat is zo. Als je lang genoeg zoekt krijg je bij 99 van de 100 situaties vanzelf een camera hoek waarin niks aan de hand lijkt te zijn, dus twijfel, dus geen overduidelijke fout.
Dat je het niet eens bent met de beslissing van zowel de scheidsrechter en de VAR kan, dat er manco’s zitten in het gebruik van de VAR kan ook. Punt is wel dat er blijkbaar genoeg twijfel is bij de VAR om niet tot een overduidelijke fout te komen (zie ook FAQ van de KNVB over wanneer de VAR mag ingrijpen).Als een andere camerapositie, die de scheids niet heeft op het veld, 100% bewijst dat de scheids fout zit dan moet de VAR ingrijpen, dat is nou net waarom de VAR uberhaupt geintroduceerd is.
Is de VAR momenteel perfect? Nee, zeker niet. Hopelijk wordt dat met de jaren beter. Zolang de VAR geen laatste beslissing mag nemen blijf je dit helaas behouden.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 09:50
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dan nog blijf je afhankelijk van hoe de VAR de situatie beoordeeld. Wat je hier uit kan concluderen, is dat Nijhuis het geen 100% strafschop vond en daarom Kuijpers niet naar het scherm heeft geroepen.
Ook al zou de VAR het laatste woord hebben, dan ben je nog afhankelijk van hoe diegene de situatie inschat.
Goed Ajax heeft de punten binnen, maar al die blessures dat hakt er wel in. PSV is in ieder geval nog geen steek verder.
Ook al zou de VAR het laatste woord hebben, dan ben je nog afhankelijk van hoe diegene de situatie inschat.
Goed Ajax heeft de punten binnen, maar al die blessures dat hakt er wel in. PSV is in ieder geval nog geen steek verder.
💋 | Hiddink is de Sjaak.#ajapsvhttps://t.co/I2t3NxYZPg pic.twitter.com/cj5YpupStX
— ESPN NL (@ESPNnl) 2 februari 2020
https://streamable.com/u203i
Dus wat jij stelt is eigenlijk "100% van de var ingrijpen is altijd onterecht".Napo schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:23:
[...]
En dus deels interpretatie en dus is er altijd twijfel.
Niet heel reëel he?
Maar maakt iedereen zich toch druk om? Ik vind het behoorlijk verassend dat Ajax maar toch slechts 1 doelpunt kwam, oké het hadden er twee moeten zijn, maar dan nog is dat tegen dit PSV veel te weinig. De afslachting is niet uitgekomen gelukkig.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Voor de context: Ik zat de tweede helft in een Feyenoord kroeg te kijken. We gunnen PSV niet veel maar Ajax gunnen we helemaal niks (behalve wat dingen die jeuk geven).
Maar zelfs daar, inclusief ondergetekende, werd er geschreeuwd om een penalty. Ik vind het ongelooflijk en beschamend dat hij niet op de stip ging. Als dit gebeurde in andere competities had ik gedacht dat het match-fixing was. Waardeloos.
Maar zelfs daar, inclusief ondergetekende, werd er geschreeuwd om een penalty. Ik vind het ongelooflijk en beschamend dat hij niet op de stip ging. Als dit gebeurde in andere competities had ik gedacht dat het match-fixing was. Waardeloos.
Ajax had dit spelletje gewoon de 1e helft al moeten afmaken. Je hebt helemaal gelijk wat betreft de 2e helft en dat is ook eigenlijk het geluk geweest voor Ajax in mijn ogen. Psv had gewoon geen geluk. Toen die keeper mee naar voren kwam zat ik zowaar nog een beetje te knijpen. De 2e helft verlies je gewoon tegen een degelijke tegenstander. En ja, dat Ajax geen penalty kreeg sloeg echt als een tang op varken.Krukar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:55:
[...]
Verschil tussen de eerste helft en de 2de helft voor PSV was dat PSV in de 2de helft de bal langer dan 10 seconden in de ploeg wist te houden.
Ze kwamen meer op de helft van Ajax maar het gevaar was er nog steeds niet. Maar bij PSV moet je inderdaad altijd waken voor een lucky goal in minuut 95, daarom zou het wel lekker zijn geweest als Ajax de 2-0 had gemaakt.
Deze 1-0 winst voelt ergens gewoon als verliezen.

Staat Ajax op in een Feyenoord kroeg? Tv heel gebleven?PWM schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:54:
Voor de context: Ik zat de tweede helft in een Feyenoord kroeg te kijken. We gunnen PSV niet veel maar Ajax gunnen we helemaal niks (behalve wat dingen die jeuk geven).
Zo ik heb de samenvatting ook gezien. Buiten een kansje van Lammers en een kopbal van die keeper van PSV geen kans voor PSV gezien? 
Klein wonder dat Ajax er gezien de kansen niet eentje meer maakt. En dan die penalty. Mijn God dat de scheidsrechter m niet geeft is tot daar aan toe maar dat de VAR ook niets doet is dieptriest
Anyway, drie punten, hopelijk valt het mee met de blessures en is Ziyech volgende week terug.
Klein wonder dat Ajax er gezien de kansen niet eentje meer maakt. En dan die penalty. Mijn God dat de scheidsrechter m niet geeft is tot daar aan toe maar dat de VAR ook niets doet is dieptriest

Anyway, drie punten, hopelijk valt het mee met de blessures en is Ziyech volgende week terug.
XXXVI
Die mensen willen af en toe ook goed voetbal zienExocet schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:56:
Staat Ajax op in een Feyenoord kroeg?
Nou, soms balen we wel van wat we zien hoor. Maar vandaag was het meer de Special Olympics die we te zien kregenExocet schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:56:
[...]
Staat Ajax op in een Feyenoord kroeg? Tv heel gebleven?
Uhm nee dat stel ik niet, ik stel dat een VAR enkel mag ingrijpen als hij er zeker van is dat de scheidsrechter een overduidelijke fout maakt.toolkist schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:41:
[...]
Dus wat jij stelt is eigenlijk "100% van de var ingrijpen is altijd onterecht".
Niet heel reëel he?
Die stelling is onjuist. De VAR heeft meerdere doelpunten afgekeurd vanwege buitenspel die je alleen kan afkeuren als je net zolang gaat zoeken totdat dat je een camera beeld hebt gevonden waarop het buitenspel zou kunnen zijn. Dat zijn per definitie geen overduidelijke fouten.Napo schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:00:
[...]
Uhm nee dat stel ik niet, ik stel dat een VAR enkel mag ingrijpen als hij er zeker van is dat de scheidsrechter een overduidelijke fout maakt.
Nu is het een keer duidelijk dat het een penalty is en grijpt de VAR niet in. Dit is gewoon ongeloofwaardig en doet afbreuk aan het kijkplezier.
Buitenspel is weer iets anders dan een overtreding*. Bij buitenspel gaat het altijd om een feitelijke situatie en hoeft de scheidsrechter nooit te kijken om dit te valideren.Erapaz schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:07:
[...]
Die stelling is onjuist. De VAR heeft meerdere doelpunten afgekeurd vanwege buitenspel die je alleen kan afkeuren als je net zolang gaat zoeken totdat dat je een camera beeld hebt gevonden waarop het buitenspel zou kunnen zijn. Dat zijn per definitie geen overduidelijke fouten.
Nu is het een keer duidelijk dat het een penalty is en grijpt de VAR niet in. Dit is gewoon ongeloofwaardig en doet afbreuk aan het kijkplezier.
Een overtreding is een interpretatie en blijft de scheidsrechter de laatste beslissing houden.
*Overtreding alsin anders dan feitelijke situaties zoals buitenspel en persoonsverwisseling.
[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 02-02-2020 21:12 ]
Dat stel je (indirect) wel, want je stelt net dat er altijd twijfel is.Napo schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:00:
[...]
Uhm nee dat stel ik niet, ik stel dat een VAR enkel mag ingrijpen als hij er zeker van is dat de scheidsrechter een overduidelijke fout maakt.
Faber heeft cocu ooit vervangen, cocu was toen erg en lang ziek. Zal deze wedstrijd kunnen zijn geweest.GrooV schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:56:
[...]
Ajax - PSV was op 19 januari 2014, toen was Cocu nog gewoon hoofdcoach...
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
@Napo buitenspel is een overtreding.
Uiteindelijk gaat het om de beleving van de sport. Als je buitenspel situaties gaat dood analyseren en doelpunten gaat afkeuren waar je met het oog de buitenspel niet kan zien en aan de andere kant bij een 100% pingel niet ingrijpt als VAR, dan doe je iets fout. Dan maak je de sport kapot en kun je beter stoppen met de VAR.
Uiteindelijk gaat het om de beleving van de sport. Als je buitenspel situaties gaat dood analyseren en doelpunten gaat afkeuren waar je met het oog de buitenspel niet kan zien en aan de andere kant bij een 100% pingel niet ingrijpt als VAR, dan doe je iets fout. Dan maak je de sport kapot en kun je beter stoppen met de VAR.
Ik stel en laat ik daar duidelijk in zijn:toolkist schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:14:
[...]
Dat stel je (indirect) wel, want je stelt net dat er altijd twijfel is.
De VAR mag ingrijpen zodra er zonder twijfel bij de VAR wordt besloten dat de scheidsrechter fout zit.
Volgens mij en dat moet ik een keer terugzoeken is het niet zo day de VAR op zoek gaat om de scheidsrechter ongelijk te geven maar eerder naar beelden om hem te ondersteunen.
Alles met interpretatie heeft enige twijfel maar ingrijpen zou enkel mogen bij geen twijfels.
Correct zie eerder toegevoegde disclaimer.
En dat is het dus niet zoals te zien is in zowel de beslissing van de VAR als berichten in dit topicErapaz schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:16:
[...] een 100% pingel niet ingrijpt als VAR, dan doe je iets fout. [...]
[ Voor 29% gewijzigd door Napo op 02-02-2020 21:21 ]
Zucht, Cocu is in maart 2014 vervangen door Faber....Leoon. schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:16:
[...]
Faber heeft cocu ooit vervangen, cocu was toen erg en lang ziek. Zal deze wedstrijd kunnen zijn geweest.
Je ongelijk toegeven is ook wel heel moeilijk tegenwoordigOp 10 mei 2013 maakte PSV bekend dat Phillip Cocu voor vier jaar de hoofdtrainer zou zijn van PSV en dat Faber zijn nog doorlopende contract als assistent-trainer had verlengd tot 2015. Daarnaast werd ook Chris van der Weerden weer aangesteld als assistent.[23] Nadat Cocu in maart 2014, door een rugoperatie, langere tijd uitgeschakeld was, nam Faber de rol van hoofdtrainer tot aan het einde van het seizoen van hem over.[24] Op 16 februari 2015 maakte PSV bekend dat Faber zijn aflopende contract niet verlengde om ergens anders als hoofdtrainer te kunnen gaan werken.[25]
Het is heel simpel, de VAR zou de hondenlul situaties moeten oplossen. De penalty die vandaag niet gegeven wordt, waarvan zelfs Feyenoord supporters vinden dat het een penalty is (no offence), daarvan riepen we vroeger dat de scheids een hondenlul was. Nu kan de VAR ingrijpen en doet hij dat niet.
De afgekeurde goal van Promes thuis tegen Chelsea, daarvoor had niemand de scheids een hondenlul genoemd, dus hoeft de VAR ook niet in te grijpen. Duidelijk zo?
Edit: @Napo er is geen VAR check geweest vandaag, dat is mijn punt. Als de VAR hem uiteindelijk niet gegeven had, soit. Maar nu grepen ze niet eens in en is er ook geen overleg geweest met Kuijpers. Hij gaf zelfs toe dat als hij beelden had gezien dat hij wel een penalty gegeven zou hebben. Daarmee geeft de arbitrage dus toe dat het nodig was om beelden te bekijken om de juiste beslissing te nemen.
De afgekeurde goal van Promes thuis tegen Chelsea, daarvoor had niemand de scheids een hondenlul genoemd, dus hoeft de VAR ook niet in te grijpen. Duidelijk zo?
Edit: @Napo er is geen VAR check geweest vandaag, dat is mijn punt. Als de VAR hem uiteindelijk niet gegeven had, soit. Maar nu grepen ze niet eens in en is er ook geen overleg geweest met Kuijpers. Hij gaf zelfs toe dat als hij beelden had gezien dat hij wel een penalty gegeven zou hebben. Daarmee geeft de arbitrage dus toe dat het nodig was om beelden te bekijken om de juiste beslissing te nemen.
[ Voor 30% gewijzigd door Erapaz op 02-02-2020 21:28 ]
Gebaseerd op wat kom je tot deze conclusie?Erapaz schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:24:
Edit: @Napo er is geen VAR check geweest vandaag, dat is mijn punt. Als de VAR hem uiteindelijk niet gegeven had, soit. Maar nu grepen ze niet eens in en is er ook geen overleg geweest met Kuijpers.
Begint ten Hag zich nou nog als een enorme irritante zak hooi te gedragen bij de interviews? Eerst bij van Gangelen, nu bij Kraaij..
Vd Sar, tijd om hem erop te wijzen dat ie zich wat normaler gaat gedragen lijkt me zo..
Vd Sar, tijd om hem erop te wijzen dat ie zich wat normaler gaat gedragen lijkt me zo..
@Napo geen “VAR check” in beeld en op de schermen in het stadion, Kuipers niet naar de kant geroepen.
De VAR volgt de wedstrijd continue en ik heb nog steeds de hoop dat naar dit soort momenten gekeken wordt. Het spel heeft niet stilgelegen en dat heeft voor zover ik begrijp ten gevolgen dat het niet in de stadiums wordt getoond, er is namelijk weinig reden om context te geven over het spel dat niet stil ligt.Erapaz schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:32:
@Napo geen “VAR check” in beeld en op de schermen in het stadion, Kuipers niet naar de kant geroepen.
Deel twee over Kuipers niet naar de kant roepen valt terug op de niet overduidelijke fout aldus de VAR.
[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 02-02-2020 21:34 ]
Maat, ik was niet eens diegene die het zei. Toen ik het las dacht ik alleen 'ik weet wel dat hij ooit cocu vervangen heeft' boeide me niet wanneer. Dus hou maar op over ongelijk geven is moeilijk, lezen ook zeker wie initieel reageerde?GrooV schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:22:
[...]
Zucht, Cocu is in maart 2014 vervangen door Faber....
[...]
Je ongelijk toegeven is ook wel heel moeilijk tegenwoordig
[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 02-02-2020 22:37 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
@Napo Het woord is stadions, stadiums is het meervoud van stadium, net als stadia.
Verder is het leuk dat je verwijst naar de uitleg van de VAR, maar dat maakt het nog niet juist. In de beleving van de kijker faalt de VAR hier gigantisch door niet in te grijpen.
Daarnaast geeft Kuipers zelf aan de voorkeur voor een strafschop te hebben, na het zien van de beelden. Dit geeft dus aan dat de VAR hem hier had moeten ondersteunen.
Maar we zijn in een stadium gekomen van de discussie waar ik mezelf alleen nog maar kan herhalen. Jij houdt vast aan de huidige regels rondom de VAR en ik zie de toegevoegde waarde van de VAR niet, mede door dit soort kromme acties (gaan zoeken naar buitenspel, niet ingrijpen als je een penalty had kunnen geven).
Verder is het leuk dat je verwijst naar de uitleg van de VAR, maar dat maakt het nog niet juist. In de beleving van de kijker faalt de VAR hier gigantisch door niet in te grijpen.
Daarnaast geeft Kuipers zelf aan de voorkeur voor een strafschop te hebben, na het zien van de beelden. Dit geeft dus aan dat de VAR hem hier had moeten ondersteunen.
Maar we zijn in een stadium gekomen van de discussie waar ik mezelf alleen nog maar kan herhalen. Jij houdt vast aan de huidige regels rondom de VAR en ik zie de toegevoegde waarde van de VAR niet, mede door dit soort kromme acties (gaan zoeken naar buitenspel, niet ingrijpen als je een penalty had kunnen geven).
Om het moment te beoordelen kan je enkel de huidige regelgeving omtrent de VAR volgen. Dit is dan ook puur kijkende naar de beperkte mogelijkheden van de VAR. Dat de VAR nu niet optimaal is onderken ik en er zijn zeker vlakken waarop je dat zou moeten willen veranderen.Erapaz schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:39:
[...]
Dat gaat het moment van vandaag echter niet veranderen. Mijn inziens - zoals eerder aangegeven - had dit een strafschop moeten zijn. De VAR blijft zelfs in zijn huidige vorm wel een waardevol middel om tot een rechtvaardiger spel te komen.
Je moet je afvragen wat de rol van VAR is; had kunnen is mijn inziens niet het doel van de VAR en zo ook meerdere minuten naar een buitenspelsituatie kijken. Wat de VAR zou moeten mogen is dus voor mij wel een andere discussie dan tot nu toe is gevoerd ;-)
Willem 2 kan PSV dus op 7 punten van de vierde plek zetten. Hoe erg zou het voor PSV zijn als ze geen Europees voetbal spelen komend seizoen, kunnen ze dat een beetje hebben financieel?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Die club dondert dit seizoen al bijna financieel in elkaar, dus nee dat kunnen ze niet hebbensnmght schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:06:
Willem 2 kan PSV dus op 7 punten van de vierde plek zetten. Hoe erg zou het voor PSV zijn als ze geen Europees voetbal spelen komend seizoen, kunnen ze dat een beetje hebben financieel?
Geen Europees volgend seizoen kan wel eens een lange periode van magere resultaten inluiden, beetje zelfde verhaal als Feijenoord een aantal jaar geleden.
Over 3 jaar bij de beste 32 van Europa horen zal dan ook heel erg moeilijk worden (op dit moment staat PSV 39e).snmght schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:06:
Net even de samenvatting van VVV - Utrecht gekeken. Ajax was vandaag niet best, maar Utrecht evenmin 
Die kwamen nog goed weg met 1 doelpunt uit 2 strafschoppen en het spel was (iig in de samenvatting) niet om aan te gluren.
Utrecht thuis is natuurlijk anders dan uit, maar ik denk op basis van de beelden dat Utrecht-Ajax ook alle kanten kan opgaan ik vrees in ieder geval een stuk minder voor een slachtpartij dan voorheen

Die kwamen nog goed weg met 1 doelpunt uit 2 strafschoppen en het spel was (iig in de samenvatting) niet om aan te gluren.
Utrecht thuis is natuurlijk anders dan uit, maar ik denk op basis van de beelden dat Utrecht-Ajax ook alle kanten kan opgaan ik vrees in ieder geval een stuk minder voor een slachtpartij dan voorheen
Als kers op de taart is er nu op NPO1 een docu over de winnaar van de eerste Europacup voor een Nederlandse club.
Een beetje oude verhalen ophalen en je verbazen op wat voor knollenvelden ze toen speelden. Toen konden er nog 66000 mensen in de Kuip.
Toen de verantwoordelijke voor het scorebord nog gewoon Jansennnnnnnnn op het bord tikte. De tijd dat gewone huisvrouwen nog gingen uitleggen, dat die brug naar de boerse kant er alleen maar lag om ontwikkelingshulp te bieden. Dat soort zaken.
Mooie beelden en mooie mensen uit ver vervlogen tijden.
Een beetje oude verhalen ophalen en je verbazen op wat voor knollenvelden ze toen speelden. Toen konden er nog 66000 mensen in de Kuip.
Toen de verantwoordelijke voor het scorebord nog gewoon Jansennnnnnnnn op het bord tikte. De tijd dat gewone huisvrouwen nog gingen uitleggen, dat die brug naar de boerse kant er alleen maar lag om ontwikkelingshulp te bieden. Dat soort zaken.
Mooie beelden en mooie mensen uit ver vervlogen tijden.
PSV is in 2017 al eens gedwongen een tekort op te vangen met de verkoop van spelers omdat ze EU voetbal misliepen. Als ze nog steeds rekening houden met EU voetbal in de begroting kunnen ze nog wel eens van een koude kermis thuiskomen.Krukar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:09:
[...]
Die club dondert dit seizoen al bijna financieel in elkaar, dus nee dat kunnen ze niet hebben
Geen Europees volgend seizoen kan wel eens een lange periode van magere resultaten inluiden, beetje zelfde verhaal als Feijenoord een aantal jaar geleden.
Bergwijn is hopelijk niet voor een pakje stroopwafels verkocht. Heb niet gekeken naar hun begroting, maar dat zou het mislopen van EU voetbal moeten kunnen opvangen.Leon Zwiers schreef op maandag 3 februari 2020 @ 01:07:
[...]
PSV is in 2017 al eens gedwongen een tekort op te vangen met de verkoop van spelers omdat ze EU voetbal misliepen. Als ze nog steeds rekening houden met EU voetbal in de begroting kunnen ze nog wel eens van een koude kermis thuiskomen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Nah, ik vond dat Ajax de eerste helft gewoon goed speelde, als het 3-0 met rust stond was daar niets van te zeggen. Dit was ook te danken aan een zeer matig PSV, maar Ajax speelde de eerste helft prima.Krukar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:32:
Net even de samenvatting van VVV - Utrecht gekeken. Ajax was vandaag niet best, maar Utrecht evenmin
De tweede helft wat stukken minder, wat vooral kwam door het weg vallen van Promes en Babel, waardoor je voorin veel te weinig druk had. Traore zette echt te weinig druk en Mazraoui is geen linksbuiten. Snap ook niet waarom Mazraoui linksbuiten werd gezet, dat liep echt totaal niet. Had hem dan rechtshalf/rechtsbuiten gezet zodat hij nog op zijn eigen flank speelde en Tadic had dan linksbuiten kunnen staan, dat heeft hij wel vaker gedaan.
Ajax zit momenteel niet in de beste flow, maar de eerste helft gaf wel wat perspectief. Echter is het even afwachten hoe het met de geblesseerden gaat, want daar zullen we er toch wel een paar van nodig hebben. Begreep dat Blinkd alweer volledig mee traint en dat Ziyech deze week weer zal aanhaken bij de groepstraining, Utrecht zal wellicht nog te vroeg komen. Maar wat minuten maken tegen Vitesse (Beker) of RKC lijkt niet onreëel.
--
Als ik een PSV supporter was geweest dan zou ik mij toch wel flink zorgen gaan maken. PSV was echt niet goed en ze hadden het geluk dat ze een Ajax troffen wat totaal uit vorm is, want dat ze hier maar met 1-0 verliezen is een wonder. In het stadion zag je ook geregeld spelers op elkaar mopperen, het is in elk geval duidelijk dat het nog niet helemaal loopt, wat ook wel bleek in de inverviews achteraf.
Plek 4 (wat volgens mij Europees voetbal is, als een van de top 3 de beker wint) is nu nog haalbaar, maar dan zal het toch vlug wel wat beter moeten worden. Want zoals hierboven al gezegd is, zaterdag staat PSV - Willem II op het programma en als ze die verliezen is het gat naar plek 4 maarliefst 7 punten..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Klopt inderdaad. Toen begrote ze jaarlijks op CL.Leon Zwiers schreef op maandag 3 februari 2020 @ 01:07:
[...]
PSV is in 2017 al eens gedwongen een tekort op te vangen met de verkoop van spelers omdat ze EU voetbal misliepen. Als ze nog steeds rekening houden met EU voetbal in de begroting kunnen ze nog wel eens van een koude kermis thuiskomen.

Dat is veranderd en is volgens mij nu EL, wat met de kennis van nu ook spannend is. Echter levert die EL stuk minder op natuurlijk dan een transfer van Bergwijn bijv.
Ik vond het maar matig gisteren. Sowieso vind ik Ten Hag een hele sterke coach wanneer hij de selectie in orde heeft maar zodra er 1 of 2 belangrijke schakels wegvallen begint het 'randomizen' met spelers die op alle posities terecht kunnen komen. Dat vind ik een enorm zwaktebod en niet voor het eerst dat we daarmee in de 'val' lopen.
Ook vraag ik me af wat er elke gebeurt in de winterstop die ons helemaal kapot lijkt te maken (niet voor het eerst). Geef ze gewoon 3 weken vrij en laat ze de laatste 2 weken weer beginnen met wat rondjes hobbelen om het veld dat lijkt me effectiever dan 3 man verliezen in de eerste de beste wedstrijd met blessures.
PSV was wel redelijk armetierig maar daar schijnt van Bommel best wel debet aan te zijn begreep ik inmiddels. Nu ik wat 'dichter bij' (hè @Leon Zwiers) PSV zit (vrijwilligers supportersvereniging, bestuur via de golfclub) hoor ik daar ook wat meer van maar of het argument-waardig is in deze discussie laat ik even in het midden. Ik heb er wel een hard hoofd in wat dat betreft dat PSV het nog op de rit gaat krijgen dit seizoen. Dat zou jammer zijn want in de zomer gericht aankopen doen (geen paniekaankopen zoals afgelopen jaar) laat ze gewoon weer meedoen om de titel. Dat zie ik bij Feyenoord én AZ absoluut niet gebeuren.
Ook vraag ik me af wat er elke gebeurt in de winterstop die ons helemaal kapot lijkt te maken (niet voor het eerst). Geef ze gewoon 3 weken vrij en laat ze de laatste 2 weken weer beginnen met wat rondjes hobbelen om het veld dat lijkt me effectiever dan 3 man verliezen in de eerste de beste wedstrijd met blessures.
PSV was wel redelijk armetierig maar daar schijnt van Bommel best wel debet aan te zijn begreep ik inmiddels. Nu ik wat 'dichter bij' (hè @Leon Zwiers) PSV zit (vrijwilligers supportersvereniging, bestuur via de golfclub) hoor ik daar ook wat meer van maar of het argument-waardig is in deze discussie laat ik even in het midden. Ik heb er wel een hard hoofd in wat dat betreft dat PSV het nog op de rit gaat krijgen dit seizoen. Dat zou jammer zijn want in de zomer gericht aankopen doen (geen paniekaankopen zoals afgelopen jaar) laat ze gewoon weer meedoen om de titel. Dat zie ik bij Feyenoord én AZ absoluut niet gebeuren.
Alleen de samenvatting gezien, maar de eerste helft was toch meer dan prima?
Ik vond Eiting opvallen, gaf zo'n beetje bij elke kans de pass daarvoor.
Het is dat Unerstall een paar katachtige (soms beetje mazzel) reddingen deed, anders was het gewoon 3 a 4-0 met rust?
Ik vond Ajax ook fel op de bal, jammer dat je dat niet iedere week zo ziet?
Tweede helft zag er idd minder uit, maarja 3 noodgedwongen wissels door blessures, dat helpt geen 1 team positief, maar desondanks eigenlijk niet echt in problemen geweest, ik heb geen grote kans voor PSV gezien de gehele wedstrijd?
Ik denk overigens dat blessures van Babel, Promes wel mee vallen, die bleven ook vrij relaxt op de bank zitten. Veltman met zijn knie lijkt mij eerder wat serieuzer, maar we zullen het wel zien.
Het is dat Unerstall een paar katachtige (soms beetje mazzel) reddingen deed, anders was het gewoon 3 a 4-0 met rust?
Ik vond Ajax ook fel op de bal, jammer dat je dat niet iedere week zo ziet?
Tweede helft zag er idd minder uit, maarja 3 noodgedwongen wissels door blessures, dat helpt geen 1 team positief, maar desondanks eigenlijk niet echt in problemen geweest, ik heb geen grote kans voor PSV gezien de gehele wedstrijd?
Ik denk overigens dat blessures van Babel, Promes wel mee vallen, die bleven ook vrij relaxt op de bank zitten. Veltman met zijn knie lijkt mij eerder wat serieuzer, maar we zullen het wel zien.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Over die blessures had Ten Hag wel een goed punt. Die van Babel werd veroorzaakt door de botsing met Unnerstal, die van Promes door een actie die hij probeert, waarin hij zijn lichaam wat onnatuurlijk beweegt, kan gebeuren. Hou je alleen die van Veltman over. Van De Beek had ook wat pijntjes, maar die had ook een kleine 15km afgelegd in de wedstrijd.
Je krijgt volgens mij ook alleen te zien op de schermen in het stadion, possible Penalty check als het spel stil ligt. In dit geval werd er doorgevoetbald. Dat neemt niet weg dat in die tijd (was volgens mij ruim 2 minuten) waarin werd doorgevoetbald, de VAR er naar gekeken heeft en het geen overduidelijke fout van Kuipers vond.Napo schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:34:
[...]
De VAR volgt de wedstrijd continue en ik heb nog steeds de hoop dat naar dit soort momenten gekeken wordt. Het spel heeft niet stilgelegen en dat heeft voor zover ik begrijp ten gevolgen dat het niet in de stadiums wordt getoond, er is namelijk weinig reden om context te geven over het spel dat niet stil ligt.
Deel twee over Kuipers niet naar de kant roepen valt terug op de niet overduidelijke fout aldus de VAR.
Het zou ook wel heel stom zijn om als het spel niet stil ligt groot op de schermen te zetten, 'VAR check, possible penalty', dat geeft tijdens het spel al reacties vanuit het publiek en daarmee kunnen scheidrechters en spelers al beïnvloed worden. Als je dat zou doen, zou de scheids het spel stil moeten leggen. Ik vind het op deze manier prima, al vond ik het ook een strafschop, maar als de VAR het geen duidelijke fout van Kuipers vond is het goed dat er werd doorgevoetbald.
Ergens wel en ergens niet vind ik. Natuurlijk is een botsing altijd ongelukkig, maar als ik even verder kijk dan puur deze wedstrijd:JanW schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:28:
Over die blessures had Ten Hag wel een goed punt. Die van Babel werd veroorzaakt door de botsing met Unnerstal, die van Promes door een actie die hij probeert, waarin hij zijn lichaam wat onnatuurlijk beweegt, kan gebeuren. Hou je alleen die van Veltman over. Van De Beek had ook wat pijntjes, maar die had ook een kleine 15km afgelegd in de wedstrijd.
- Van de Beek loopt die kilometers vaker, maar heeft (of toont) deze pijntjes bijna nooit.
- Promes maakt wel vaker onnatuurlijke bewegingen en het lichaam hoeft daar (zeker als het niet vermoeid is en de spieren warm, waarbij ik dat laatste natuurlijk wel verwacht) niet veel hinder van te ondervinden.
- Veltman met zijn knie geloof ik
Dat lijkt wel op pijntjes vanuit vermoeidheid, pijntjes en blessures komen ook meer en vaker voor bij spelers die vermoeid zijn of bij spelers die niet top fit zijn (hoeft niet hetzelfde te zijn)
Gezien de ene wedstrijd per week momenteel lijkt vermoeidheid door wedstrijden niet direct oorzaak te zijn, vooral omdat de meesten van de spelers vorig seizoen en het eerste deel van dit seizoen doorgaans 2 wedstrijden per week speelden.
[ Voor 33% gewijzigd door jbdeiman op 03-02-2020 10:44 ]
Wanneer grijpt de VAR in?
De VAR kan worden ingezet in vier verschillende situaties.
Wel of geen doelpunt
Wel of geen strafschop
Wel of geen directe rode kaart
Identiteits vergissing bij het geven van een rode of gele kaart
De VAR kan worden ingezet in vier verschillende situaties.
Wel of geen doelpunt
Wel of geen strafschop
Wel of geen directe rode kaart
Identiteits vergissing bij het geven van een rode of gele kaart
Hattrick: Thorgal Eagles
juist het ontbreken van het ritme van 2/3 wedstrijden in de week kan dit ook veroorzaken, je kunt beter in een bepaald ritme blijven dan onderbroken worden en dan het ritme weer zien op te pakken.jbdeiman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:36:
[...]
Ergens wel en ergens niet vind ik. Natuurlijk is een botsing altijd ongelukkig, maar als ik even verder kijk dan puur deze wedstrijd:
- Van de Beek loopt die kilometers vaker, maar heeft (of toont) deze pijntjes bijna nooit.
- Promes maakt wel vaker onnatuurlijke bewegingen en het lichaam hoeft daar (zeker als het niet vermoeid is en de spieren warm, waarbij ik dat laatste natuurlijk wel verwacht) niet veel hinder van te ondervinden.
- Veltman met zijn knie geloof ik
Dat lijkt wel op pijntjes vanuit vermoeidheid, pijntjes en blessures komen ook meer en vaker voor bij spelers die vermoeid zijn of bij spelers die niet top fit zijn (hoeft niet hetzelfde te zijn)
Gezien de ene wedstrijd per week momenteel lijkt vermoeidheid door wedstrijden niet direct oorzaak te zijn, vooral omdat de meesten van de spelers vorig seizoen en het eerste deel van dit seizoen doorgaans 2 wedstrijden per week speelden.
Blessures heb je in elk team, bij Ajax ging het erg lang goed, bijna geheel vorig seizoen, echter door de vele belasting (zomerstop was ook heel kort voor veel spelers) ga je een keer tegen overbelasting aan werken. Niet trainen kan niet, rust geven in wedstrijden zou kunnen, echter heeft Ajax daar toch niet een genoeg brede bank voor.
Veltman heeft een zwakker knie, dat kan altijd random opspelen.
Babel is net een week bij Ajax, die heeft een ongelukkige botsing, kan gebeuren, maar die staat denk ik gewoon weer op het veld straks.
Promes is er nu een half jaar, en heeft nu 2x een spierblessure gehad, blijkbaar zit daar ook iets niet helemaal lekker.
Ziyech, die heeft denk ik als enige een blessure door overbelasting, die heeft geloof ik 2 weken 'vakantie' gehad in anderhalf seizoen met daarin heel veel wedstrijden.
Neres raakte geblesseerd door een verkeerde beweging bij een 'trucje' volgens mij in een CL wedstrijd, ook dat kan gebeuren.
Blind...dat verhaal kennen we.
Dusja om nu alle blessures toe te schrijven aan training of overbelasting lijkt mij wat overdreven, ik noem het vooral ook domme pech.
Float like a butterfly, sting like a bee.
De blessure van Promes was gewoon onnodig dom.
Ik wil daarmee niet zeggen dat ze allemaal door overbelasting komen (Blind noem ik bijvoorbeeld bewust al niet), maar het zou me niets verbazen. Ik heb (gelukkig) geen glazen bol waarin ik dat soort dingen kan zien en weet hoe het zit. Echter zit er (na de winterstop) wel een duidelijke en enorm stijgende lijn in, vorig seizoen ging het qua blessures natuurlijk (bovenmatig) goed, maar had je na de winterstop ook het gevoel van overbelasting/ vermoeidheid bij verscheidene spelers.Martinusz schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:08:
[...]
juist het ontbreken van het ritme van 2/3 wedstrijden in de week kan dit ook veroorzaken, je kunt beter in een bepaald ritme blijven dan onderbroken worden en dan het ritme weer zien op te pakken.
Blessures heb je in elk team, bij Ajax ging het erg lang goed, bijna geheel vorig seizoen, echter door de vele belasting (zomerstop was ook heel kort voor veel spelers) ga je een keer tegen overbelasting aan werken. Niet trainen kan niet, rust geven in wedstrijden zou kunnen, echter heeft Ajax daar toch niet een genoeg brede bank voor.
Veltman heeft een zwakker knie, dat kan altijd random opspelen.
Babel is net een week bij Ajax, die heeft een ongelukkige botsing, kan gebeuren, maar die staat denk ik gewoon weer op het veld straks.
Promes is er nu een half jaar, en heeft nu 2x een spierblessure gehad, blijkbaar zit daar ook iets niet helemaal lekker.
Ziyech, die heeft denk ik als enige een blessure door overbelasting, die heeft geloof ik 2 weken 'vakantie' gehad in anderhalf seizoen met daarin heel veel wedstrijden.
Neres raakte geblesseerd door een verkeerde beweging bij een 'trucje' volgens mij in een CL wedstrijd, ook dat kan gebeuren.
Blind...dat verhaal kennen we.
Dusja om nu alle blessures toe te schrijven aan training of overbelasting lijkt mij wat overdreven, ik noem het vooral ook domme pech.
Persoonlijk vind ik (met name gezien wat er allemaal binnen is gehaald, ook aan spelers materiaal) het een zwakte van het huidige Ajax, dat als Zyjech en Blind (beiden positioneel en voetballend / passend erg sterk, of iig spelers die risico durven nemen maar vooral (kleine) gaatjes zien) wegvallen dat het gat dan zo groot wordt.
Ik heb het wel vaker benoemd, maar ik vind dit ook een beperking van Ten Hag. Er zijn 11 spelers die op en top op elkaar ingespeeld zijn en eigenlijk (tenzij blessure) altijd alle wedstrijden spelen. Wisselen gebeurt doorgaans pas erg laat in de wedstrijd, waardoor ook eventuele vervangers er nooit aangewend raken in het spelletje/ de flow mee te gaan.
Natuurlijk heb je 11 spelers die allemaal net wat beter zijn dat wat daar het dichtst achter zit, maar door 1 speler te wisselen voor de speler daar direct achter hoef je helemaal niet zoveel in te leveren. Als ik (bijvoorbeeld) kijk bij Liverpool: Wijnaldum speelt daar superveel wedstrijden maar krijgt ook af en toe rust zodat hij voor belangrijke wedstrijden er weer is. Dat zou ik bij Ajax ook graag meer zien, en dan niet omdat ik toevallig Feijenoord supporter ben en hoop dat ze daardoor punten gaan verliezen, maar omdat ik graag goed/ leuk voetbal zie en het leuke voetbal wat Ajax graag wil spelen al even niet meer zie. (oké, eerste helft gisteren was best wel goed)
Het geeft ook aan dat de club nu al bewust bezig is met een vertrek van Ziyech, Neres en wellicht nog meer andere spelers aan het einde van het seizoen en daar hun (beoogde) opvolgers voor klaarstoomt. Ik vind dat oprecht een beperking van Ten Hag, die blijkbaar niet echt mee kan met het 'lange termijn visie' verhaal van v.d. Sar en Overmars, waar ze al jaren mee bezig zijn. Als de eigen jeugd, gecombineerd met wat gerichte ervaring/ versterkingen het moet gaan doen op langer termijn, dan zullen die ook de kans (nu al) moeten krijgen, om komend seizoen niet in een gat te vallen, wanneer er wat sterkhouders vertrekken.
Eiting heeft m.i. erg goed gespeeld. Veel aanspeelbaar, vaak de bal naar voren en had een goede pass op Promes (bijna a la Ziyech). Ik hoop dat Ten Hag hem vaker opstelt om te zien of hij juist de verbindende man gaat zijn op het middenveld.Martinusz schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:04:
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Nou, het eerste half uur speelde ie waardeloos. Hij herpakte zich inderdaad wel prima uiteindelijk.Outerspace schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:06:
[...]
Eiting heeft m.i. erg goed gespeeld. Veel aanspeelbaar, vaak de bal naar voren en had een goede pass op Promes (bijna a la Ziyech). Ik hoop dat Ten Hag hem vaker opstelt om te zien of hij juist de verbindende man gaat zijn op het middenveld.
Meer dan degelijk kan ik er niet van maken bij Eiting. Ook in de 2e helft had hij veel te vaak de oogkleppen op en negeerde hij nogal eens de enorm vrij staande spelers (vaak op links).
Ik ben het voor wat betreft het gebrek aan en/of te late wissels helemaal met je eens. Vwb de kritiek op lange termijn visie ben ik het minder met je eens.jbdeiman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:30:
[...]
Ik heb het wel vaker benoemd, maar ik vind dit ook een beperking van Ten Hag. Er zijn 11 spelers die op en top op elkaar ingespeeld zijn en eigenlijk (tenzij blessure) altijd alle wedstrijden spelen. Wisselen gebeurt doorgaans pas erg laat in de wedstrijd, waardoor ook eventuele vervangers er nooit aangewend raken in het spelletje/ de flow mee te gaan.
[...]
Het geeft ook aan dat de club nu al bewust bezig is met een vertrek van Ziyech, Neres en wellicht nog meer andere spelers aan het einde van het seizoen en daar hun (beoogde) opvolgers voor klaarstoomt. Ik vind dat oprecht een beperking van Ten Hag, die blijkbaar niet echt mee kan met het 'lange termijn visie' verhaal van v.d. Sar en Overmars, waar ze al jaren mee bezig zijn. Als de eigen jeugd, gecombineerd met wat gerichte ervaring/ versterkingen het moet gaan doen op langer termijn, dan zullen die ook de kans (nu al) moeten krijgen, om komend seizoen niet in een gat te vallen, wanneer er wat sterkhouders vertrekken.
- Vind dat er in de media vaak voorbij wordt gegaan aan Jong Ajax. Voor een groot deel van de jeugd (enkelingen daargelaten) is de weerstand voldoende om te blijven ontwikkelen
- Uiteindelijk is kampioen worden de allerbeste manier om je lange termijn visie te halen (het verhoogd weerdstand door CL wedstrijden, zorgt voor meer aanzien en kans dat jeugd blijft). Dat doe je door met een zo´n sterk mogelijk team te spelen
- Als gezegd ben ik het eens met het feit dat het wisselbeleid tekort schiet, maar ik vraag me ten zeerste af of het meer laten spelen (of zelfs in de basis opstellen)van jeugd als Lang, Scherpen, Unuvar, de Timbers, Hansen, Brobbey, Ekkelenkamp of Traoré er niet direct leidt tot puntverlies - iets dat Ajax zich met de magere voorsprong op AZ niet kan veroorloven
Tjah, dat zullen we nooit weten, maar de ene week Ziyech eens een wedstrijdje aan de kant houden en Babel daar neerzetten, en een andere week Ekkelenkamp voor van de Beek, zodat je alleen de echt zware wedstrijden met alle 'sterkste' spelers speelt, biedt ook wel voordelen:BoB_HenK schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:02:
[...]
Ik ben het voor wat betreft het gebrek aan en/of te late wissels helemaal met je eens. Vwb de kritiek op lange termijn visie ben ik het minder met je eens.
- Vind dat er in de media vaak voorbij wordt gegaan aan Jong Ajax. Voor een groot deel van de jeugd (enkelingen daargelaten) is de weerstand voldoende om te blijven ontwikkelen
- Uiteindelijk is kampioen worden de allerbeste manier om je lange termijn visie te halen (het verhoogd weerdstand door CL wedstrijden, zorgt voor meer aanzien en kans dat jeugd blijft). Dat doe je door met een zo´n sterk mogelijk team te spelen
- Als gezegd ben ik het eens met het feit dat het wisselbeleid tekort schiet, maar ik vraag me ten zeerste af of het meer laten spelen (of zelfs in de basis opstellen)van jeugd als Lang, Scherpen, Unuvar, de Timbers, Hansen, Brobbey, Ekkelenkamp of Traoré er niet direct leidt tot puntverlies - iets dat Ajax zich met de magere voorsprong op AZ niet kan veroorloven
- Je merkt dat de jongelingen die alleen in Jong Ajax spelen toch moeite hebben het een volledige wedstrijd te doen/ aan te haken bij het eerste. Dit kan je alleen bereiken door ze zo nu en dan (ik zeg niet wekelijks!) kansen te geven, dat kan ook prima in de meeste wedstrijden, als je maar niet de gehele basis eruit haalt
- Het niveauverschil (krachtsverschil) tussen Ajax 1 en Ajax 2 qua weerstand is er gewoon, daarbij is er bij Jong natuurlijk ook minder druk (lees: minder ogen op je gericht), spelers meoten niet alleen wennen aan de training, maar ook het spel, de andere spelers en de druk die er bij komt kijken als je bij Ajax1 voetbalt
- Lange termijn visie ben je alle dagen mee bezig, en dan zullen de spelers ook klaargestoomd moeten worden voor het echte werk (in het eerste), zodat je klaar bent voor het wegvallen van je sterkhouders, ben je nu nog niet bezig met het inpassen van die spelers, zullen ze het volgend jaar ook niet op kunnen pakken en zul je het met (tegen)aankopen moeten oplossen, en met Alvarez en Marin hebben we gezien dat dat erg lastig is, met name omdat je dan spelers haalt die ook aan de spelopvatting moeten wennen
Moet je je even het volgende voorstellen:
- Je traint een heel seizoen mee met het eerste
- Mag af en toe 10 minuten invallen, of mee voetballen wanneer er veel geblesseerden zijn en het spelletje niet loopt.
- Je hoopt op je kans bij het eerste, want je weet dat 'de grote man op jouw positie' waarschijnlijk vertrekt
- Die vertrekt en er wordt gelijk iemand gekocht om dat op te vangen.
Dat gevoel van dat je er wel komt begint toch echt bij het soms spelen (niet alleen in nood) in het eerste. Ook wanneer er een vervanger wordt gehaald voor een vertrokken speler geeft je dat meer het gevoel dat je je kans wel krijgt/ blijft krijgen.
Heb het live gekeken en het was echt niet best. Wel genoeg lichtpuntjes om een samenvatting te vullen maar geen goede wedstrijd. Al heb je daar over het algemeen ook twee goede teams voor nodig.Martinusz schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:04:
Klopt, die deed het meer dan prima.Ik vond Eiting opvallen, gaf zo'n beetje bij elke kans de pass daarvoor.
Iets met motivatie ben ik bang.Ik vond Ajax ook fel op de bal, jammer dat je dat niet iedere week zo ziet?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet dat Ajax het heel erg goed deed, maar PSV was ook vooral bezig met verdedigen.
Ruim 20 spelers op 1 helft was het beeld van de eerste helft.
Samen met meerdere gelukkige en ook een aantal goede reddingen van Unnerstall werd het steeds moeilijker.
Samen met meerdere gelukkige en ook een aantal goede reddingen van Unnerstall werd het steeds moeilijker.
[ Voor 1% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-02-2020 14:29 . Reden: Unnerstall geen untergang ... ]
Denk dat we qua mening niet ver uiteen liggen, volgens mij gaat het om (om maar in de woorden van EtH te spreken), om het verleggen van accenten. Bijv. talenten zo nu en dan 30 min geven, of een helft, wanneer de pot toch zo goed als gespeeld is.jbdeiman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:19:
[...]
Tjah, dat zullen we nooit weten, maar de ene week Ziyech eens een wedstrijdje aan de kant houden en Babel daar neerzetten, en een andere week Ekkelenkamp voor van de Beek, zodat je alleen de echt zware wedstrijden met alle 'sterkste' spelers speelt, biedt ook wel voordelen:Ik snap wel wat je zegt hoor, en natuurlijk met een kampioenschap zul je ook spelers binnenboord houden, maar als je ze niet (tijdig) het gevoel geeft (anders dan door meetrainen) dat ze bij het eerste zitten/ horen en ook kansen krijgen om echt te spelen, en dan meer dan 10 minuten, raak je ze misschien alsnog wel kwijt.
- Je merkt dat de jongelingen die alleen in Jong Ajax spelen toch moeite hebben het een volledige wedstrijd te doen/ aan te haken bij het eerste. Dit kan je alleen bereiken door ze zo nu en dan (ik zeg niet wekelijks!) kansen te geven, dat kan ook prima in de meeste wedstrijden, als je maar niet de gehele basis eruit haalt
- Het niveauverschil (krachtsverschil) tussen Ajax 1 en Ajax 2 qua weerstand is er gewoon, daarbij is er bij Jong natuurlijk ook minder druk (lees: minder ogen op je gericht), spelers meoten niet alleen wennen aan de training, maar ook het spel, de andere spelers en de druk die er bij komt kijken als je bij Ajax1 voetbalt
- Lange termijn visie ben je alle dagen mee bezig, en dan zullen de spelers ook klaargestoomd moeten worden voor het echte werk (in het eerste), zodat je klaar bent voor het wegvallen van je sterkhouders, ben je nu nog niet bezig met het inpassen van die spelers, zullen ze het volgend jaar ook niet op kunnen pakken en zul je het met (tegen)aankopen moeten oplossen, en met Alvarez en Marin hebben we gezien dat dat erg lastig is, met name omdat je dan spelers haalt die ook aan de spelopvatting moeten wennen
Moet je je even het volgende voorstellen:Hoeveel vertrouwen geeft je dat erop dat je je minuten wel gaat maken in het eerste? Ben je er dan niet bang voor dat je in eenzelfde positie terecht komt en weer alleen maar 10 minuten mee mag voetballen?
- Je traint een heel seizoen mee met het eerste
- Mag af en toe 10 minuten invallen, of mee voetballen wanneer er veel geblesseerden zijn en het spelletje niet loopt.
- Je hoopt op je kans bij het eerste, want je weet dat 'de grote man op jouw positie' waarschijnlijk vertrekt
- Die vertrekt en er wordt gelijk iemand gekocht om dat op te vangen.
Dat gevoel van dat je er wel komt begint toch echt bij het soms spelen (niet alleen in nood) in het eerste. Ook wanneer er een vervanger wordt gehaald voor een vertrokken speler geeft je dat meer het gevoel dat je je kans wel krijgt/ blijft krijgen.
Dat gezegd hebbende; ik ben er niet van overtuigd dat het talent dat in de pijplijn zit voldoende gaat zijn voor het niveau dat wordt nagestreefd en wellicht denkt een EtH daar net zo over.
- Ekkelenkamp is een leuke voetballer, maar haalt hij het eerste? - ik zie het er niet in
- Eiting zit duidelijk op voetbal, maar heeft nu al een verrotte knie en mist m.i. snelheid
- Dest / Mazraoui is wmb om het even, maar kunnen zo maar een volgende van Rhijn worden
- Brobbey, Hansen, Taylor zijn allemaal nog erg jong. Meer dan een invalbeurt zou te veel risico zijn
- Pierie vind ik het aardig doen, maar geldt net als aankopen als Alvarez, Marin voor dat ie aan speelstijl moet wennen
- Blijft wmb Schuurs over die echt meer minuten moet krijgen dan hij tot nu toe kreeg; Veltman is absoluut geen geweldenaar én zie hem niet blijven na de zomer.
[ Voor 26% gewijzigd door BoB_HenK op 03-02-2020 14:50 . Reden: Dubbele quote ]
@BoB_HenK
Volgens mij zitten we inderdaad wel dicht bij elkaar en ook ik twijfel wel aan de kwaliteit al kan dat natuurlijk ook prima terug te voeren zijn op hoe we met Frenkie en Matthijs verwend zijn geweest de laatste paar jaar. De weerstand in de KKD is op zich prima te noemen, al zie je daar ook veel spelers die op eredivisie niveau hebben mogen spelen en blijkbaar toch te licht zijn bevonden. Waren ze echt zo goed dan hadden ze wel weer bij een andere club in de Eredivisie gevoetbald, dus ik denk ook niet dat mee voetballen in de KKD je echt klaar maakt voor Eredivisie (wel tegen de laagst geklasseerde teams, die zijn niet (veel) beter dan wat er in de KKD rondloopt), laat staan de Champions League wanneer Ajax daar volgend seizoen weer aan deel neemt.
Edit:
De voorgaande posts van jou een TU gegeven omdat ik zo'n inhoudelijke discussie wel leuk vind en omdat het ook geen 'welles nietes' wordt
Volgens mij zitten we inderdaad wel dicht bij elkaar en ook ik twijfel wel aan de kwaliteit al kan dat natuurlijk ook prima terug te voeren zijn op hoe we met Frenkie en Matthijs verwend zijn geweest de laatste paar jaar. De weerstand in de KKD is op zich prima te noemen, al zie je daar ook veel spelers die op eredivisie niveau hebben mogen spelen en blijkbaar toch te licht zijn bevonden. Waren ze echt zo goed dan hadden ze wel weer bij een andere club in de Eredivisie gevoetbald, dus ik denk ook niet dat mee voetballen in de KKD je echt klaar maakt voor Eredivisie (wel tegen de laagst geklasseerde teams, die zijn niet (veel) beter dan wat er in de KKD rondloopt), laat staan de Champions League wanneer Ajax daar volgend seizoen weer aan deel neemt.
- Ekkelenkamp is naar mijn idee vooral opgehemeld nadat hij Ronaldo omver kegelde afgelopen seizoen, maar ik zie in hem ook nog niet een vaste basisspeler al denk ik (als hij meer kansen/ speeltijd krijgt dat hij het wel aan zal kunnen).
- Eiting zie ik meer in een rol als Ziyech, die kan echt wel ballen. Pure snelheid heeft hij daar ook minder nodig, maar heeft wel een oog voor gaatjes en loopacties van medespelers.
- Dest en Mazraoui zijn goed begonnen, maar zakken weer wat weg. Met name bij Mazraoui denk ik dat hoe hij nu speelt meer zijn eigen niveau is en dat hij 'mee ging op de goede flow van vorig seizoen'. Dest kan zeker wel goed voetballen, maar vind ik meer een middenvelder dan een echte back.
- De echt jonge jonens (Bobbey, Hansen, Taylor) kan je echt wel eens laten starten als Ajax bijv. tegen VVV moet voetballen ofzo, maar dan wel als de rest gewoon fit is en niet alle 3 tegelijk. Loopt het niet dan kan je altijd terugvallen op je basis 11. Geeft ook vertrouwen aan van een trainer die potentie in je ziet als je mag starten ipv mag eindigen.
- Pierie vind ik het in Jong Ajax aardig doen, maar zie ik voorlopig echt nog niet aanhaken bij Ajax 1.
- Schuurs moet inderdaad meer kansen krijgen, die is niet minder dan Veltman, al mag hij iets meer een over mijn lijk mentaliteit krijgen. Wel zonder de nare maniertjes van Veltman.
Edit:
De voorgaande posts van jou een TU gegeven omdat ik zo'n inhoudelijke discussie wel leuk vind en omdat het ook geen 'welles nietes' wordt
[ Voor 15% gewijzigd door jbdeiman op 03-02-2020 14:58 ]
Dat is dan ook de theorie zoals ons door de KNVB uitgelegd. Vaak is dit al oorzaak van verwarring omdat de meeste toeschouwers dit niet weten.Napo schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:19:
Ik stel en laat ik daar duidelijk in zijn:
De VAR mag ingrijpen zodra er zonder twijfel bij de VAR wordt besloten dat de scheidsrechter fout zit.
Volgens mij en dat moet ik een keer terugzoeken is het niet zo day de VAR op zoek gaat om de scheidsrechter ongelijk te geven maar eerder naar beelden om hem te ondersteunen.
Alles met interpretatie heeft enige twijfel maar ingrijpen zou enkel mogen bij geen twijfels.
Voetbal is al een sport met relatief weinig respect voor de arbitrage, als de VAR dan te pas en onpas de scheidsrechter gaat zitten corrigeren blijft er helemaal niets van zijn gezag over.
Ik snap het dus ergens wel, maar vind het ook wat laf. Het gaat onder de noemer van de ergste fouten eruit halen, maar het zou nog een heel stuk eerlijker kunnen.
Dat de VAR een fout maakt kan natuurlijk nooit een argument zijn dat hij goed zit. In het topic was het bijna unaniem wél een strafschop.En dat is het dus niet zoals te zien is in zowel de beslissing van de VAR als berichten in dit topic
Ik gun het dat snotjoch van een Dest ook zeker niet dat hij zo gemakkelijk een strafschop krijgt, maar dat moet je dan die kluns van een PSV'er aanrekenen.
De eerste reactie van Kuipers snap ik dan ook wel, maar als je dan als VAR niet ingrijpt doe je je werk niet of durf je Kuipers blijkbaar niet te corrigeren.
Hier geen strafschop voor geven heeft niets meer te maken met de door jou beschreven theorie of interpretatie. Die verdediger zet heel bewust zijn been voor een inkomende aanvaller.
Dit is gewoon op geen enkele manier goed te praten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is natuurlijk ook wel een beetje het verschil in stijl. Ajax speelt 4-3-3 en leunt erg op een aanvallend middenveld, PSV (net als Willem II - en de slimmere rechter rijtje clubs die dit concept nog wat extremer toepassen) leunt op de verdediging en snelle uitbraken. De aanvallers worden meer vanaf de eigen helft gelanceerd en dan gaan er maar weinig andere spelers mee naar voren. Bij Ajax brengt het middenveld de bal tot in de buurt van de 16 en worden daarna de aanvallers pas aangespeeld.OPSLAGHOND schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:17:
Niet dat Ajax het heel erg goed deed, maar PSV was ook vooral bezig met verdedigen.
alles kan off-topic
Ik kan de opmerkingen over Dest niet echt plaatsen. Die is achttien jaar, begon zeer voortvarend, daarna is hij wat vaker op de bank belandt onder het motto van rustig brengen en nu is hij de afgelopen twee wedstrijden (tegen Groningen was hij de enige die niet onder de grens zakte) de beste speler aan de kant van Ajax. Hij zakte dus helemaal niet weg. Vind hem zelfs één van de meest constante ajacieden dit seizoen.jbdeiman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:54:
@BoB_HenK
Volgens mij zitten we inderdaad wel dicht bij elkaar en ook ik twijfel wel aan de kwaliteit al kan dat natuurlijk ook prima terug te voeren zijn op hoe we met Frenkie en Matthijs verwend zijn geweest de laatste paar jaar.Als ik dan kijk naar Alvarez en Marin, hoe moeten zij aan de speelstijl wennen als ze nooit op mogen komen draven, of slechts een paar minuten mee mogen doen? Voor hen geldt natuurlijk hetzelfde als voor de Jong Ajax spelers die tegen doorbreken aan zitten.
- Ekkelenkamp is naar mijn idee vooral opgehemeld nadat hij Ronaldo omver kegelde afgelopen seizoen, maar ik zie in hem ook nog niet een vaste basisspeler al denk ik (als hij meer kansen/ speeltijd krijgt dat hij het wel aan zal kunnen).
- Eiting zie ik meer in een rol als Ziyech, die kan echt wel ballen. Pure snelheid heeft hij daar ook minder nodig, maar heeft wel een oog voor gaatjes en loopacties van medespelers.
- Dest en Mazraoui zijn goed begonnen, maar zakken weer wat weg. Met name bij Mazraoui denk ik dat hoe hij nu speelt meer zijn eigen niveau is en dat hij 'mee ging op de goede flow van vorig seizoen'. Dest kan zeker wel goed voetballen, maar vind ik meer een middenvelder dan een echte back.
- De echt jonge jonens (Bobbey, Hansen, Taylor) kan je echt wel eens laten starten als Ajax bijv. tegen VVV moet voetballen ofzo, maar dan wel als de rest gewoon fit is en niet alle 3 tegelijk. Loopt het niet dan kan je altijd terugvallen op je basis 11. Geeft ook vertrouwen aan van een trainer die potentie in je ziet als je mag starten ipv mag eindigen.
- Pierie vind ik het in Jong Ajax aardig doen, maar zie ik voorlopig echt nog niet aanhaken bij Ajax 1.
- Schuurs moet inderdaad meer kansen krijgen, die is niet minder dan Veltman, al mag hij iets meer een over mijn lijk mentaliteit krijgen. Wel zonder de nare maniertjes van Veltman.
Mazraoui daarintegen is echt enorm wisselvallend, daar kan je niet op aan. Die speelt uit tegen Chelsea een wereldpot om vervolgens bij wijze van spreken weer te falen tegen een middenmoter in de eredivisie. Dat is bij Dest absoluut niet het geval. Die voert zijn taken altijd uit, soms alleen wat minder spectaculair.
Ik heb gisteren bijvoorbeeld die Gapko niet gezien. Die rende alleen maar achter Dest aan.
De oplossing is duidelijk, Jong Ajax mee laten doen in de Eredivisiejbdeiman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:54:
@BoB_HenK
Volgens mij zitten we inderdaad wel dicht bij elkaar en ook ik twijfel wel aan de kwaliteit al kan dat natuurlijk ook prima terug te voeren zijn op hoe we met Frenkie en Matthijs verwend zijn geweest de laatste paar jaar. De weerstand in de KKD is op zich prima te noemen, al zie je daar ook veel spelers die op eredivisie niveau hebben mogen spelen en blijkbaar toch te licht zijn bevonden. Waren ze echt zo goed dan hadden ze wel weer bij een andere club in de Eredivisie gevoetbald, dus ik denk ook niet dat mee voetballen in de KKD je echt klaar maakt voor Eredivisie (wel tegen de laagst geklasseerde teams, die zijn niet (veel) beter dan wat er in de KKD rondloopt), laat staan de Champions League wanneer Ajax daar volgend seizoen weer aan deel neemt.Als ik dan kijk naar Alvarez en Marin, hoe moeten zij aan de speelstijl wennen als ze nooit op mogen komen draven, of slechts een paar minuten mee mogen doen? Voor hen geldt natuurlijk hetzelfde als voor de Jong Ajax spelers die tegen doorbreken aan zitten.
Edit:
Zonder gekheid, eens met je bevindingen hier boven. Marin lijkt afgeschreven te zijn, wat het idee met Alvarez is, is mij een raadsel - al zie ik EtH zomaar voor hem kiezen tegen Getafe.
Je noemt tot slot nog andere clubs in de Eredivisie; vraag me af of dit door een gebrek aan interesse komt. Immers, hoe wen je aan het dominante op balbezit georienteerde spel dat Ajax probeert te spelen wanneer je bij Groningen of Heracles gestald wordt? Imho worden alleen jonge spelers waarvan Ajax verwacht dat ze het niet redden (Sierhuis als uitstekend voorbeeld) verhuurd zodat ze hun waarde wat kunnen opkrikken
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken