Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:12:
Als ik dat filmpje zie valt het allemaal wel mee, maar goed, moeten het allemaal wat overdreven/extreem brengen dezer dagen anders is het geen nieuws. Wil overigens niet zeggen dat ik het goedkeur, absoluut niet, die gasten mogen ze hard aanpakken. Maar ik zie dat er op VI ook al een bericht over is en het lijkt me op basis van die beelden op Twitter allemaal wel mee te vallen.
Vind het ook altijd jammer dat ze dit fans noemen, er zijn ook genoeg die dit allemaal niet doen. Je kunt ze gewoon bij naam noemen: hooligans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:08:
PSV supporters herkennen als ze naakt zijn, je kunt maar een talent hebben :P
Zag ie aan de van Bommel tatoeage op zijn rug

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
gws24 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:08:
[...]

Stel idioten natuurlijk maar om dit nou, afgaande op de beelden, een bestorming te noemen... Het is er dan wel één op de gemoedelijke brabantse manier :+
Brabantse manier...

Op de deuntjes van een of ander Guus Meeuwis nummer in de polonaise terwijl ze stomdronken zijn? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:49
Leon Zwiers schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:16:
[...]

Brabantse manier...

Op de deuntjes van een of ander Guus Meeuwis nummer in de polonaise terwijl ze stomdronken zijn? :P
't Dondert En 't Bliksemt })

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:24
dvdkiwi schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:08:
PSV supporters herkennen als ze naakt zijn, je kunt maar een talent hebben :P
Het was vast Theo Maassen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Eindelijk de samenvattingen gezien. Groningen zette goed druk op Ajax en Ajax had moeite om elkaar goed te vinden en daardoor de druk op Groningen te zetten.
In de eerste helft had Babel een kans die hij wel had moeten maken.
Ajax mist een aantal spelers en bij Groningen uit is lastig. Groningen speelde een goede wedstrijd.

Wat mij betreft echt geen man overboord. Dat ten Hag Siem de Jong in de basis zet, dat is wel discutabel. Wat mij betreft hoort die niet in de basis.

PSV blijft moeizaam en het oogt geen team. Kansen niet op tijd afgeven, irritaties over en weer op elkaar.
Nou ja aankomende zondag Ajax - PSV. Een interessante fase om deze wedstrijd te hebben :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:23
tweakduke schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:25:
Nou ja aankomende zondag Ajax - PSV. Een interessante fase om deze wedstrijd te hebben :)
Voor de competitie zou het mooi zijn als PSV wint, dan is de titelstrijd weer helemaal open.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:05
Inderdaad, geloof niet dat PSV ook enig kans maakt op dit moment, maar voor de competitie zou het geweldig zijn mocht PSV winnen. (Sorry Ajacieden, maar het zou de titelstrijd weer helemaal opengooien, en dat is, qua titelstrijd redelijk neutrale persoon wel heel lekker.)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
gws24 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:08:
[...]

Stel idioten natuurlijk maar om dit nou, afgaande op de beelden, een bestorming te noemen... Het is er dan wel één op de gemoedelijke brabantse manier :+
Ik zie in het filmpje op de NOS een stel doorgesnoven tokkies die naar de ME schreeuwen en met PSV boekjes gooien. En een charge van de ME.

Zo heel gemoedelijk is het nou ook weer niet :D

https://nos.nl/artikel/23...stadion-me-grijpt-in.html

Mocht Ajax volgende week winnen zal wel helemaal de heksenketel losbarsten daar, gaan ze weer de bus opwachten :O

[ Voor 9% gewijzigd door Krukar op 26-01-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

hoevenpe schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:37:
[...]

Voor de competitie zou het mooi zijn als PSV wint, dan is de titelstrijd weer helemaal open.
Op dit moment ben ik al blij als mijn cluppie van de E-pupillen wint... :F

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:41
Krukar schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:11:
[...]

Ik zie in het filmpje op de NOS een stel doorgesnoven tokkies die naar de ME schreeuwen en met PSV boekjes gooien. En een charge van de ME.

Mocht Ajax volgende week winnen zal wel helemaal de heksenketel losbarsten daar, gaan ze weer de bus opwachten :O
Nu niet in de politiek correcte modus schieten.

Zolang de trainer niet achter de trekhaak door de stad heen wordt gesleept, valt het allemaal wel mee. (Dit bedoel ik figuurlijk.)

Blaffende honden bijten niet.

[ Voor 1% gewijzigd door mavaros op 27-01-2020 10:14 . Reden: aanvullende woorden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 20:47
Volgens VI kan PSV pas wat doen op de transfermarkt als Bergwijn verkocht wordt. Dat verwacht je bij Feyenoord, niet bij PSV. Er is toch flink verkocht de afgelopen jaren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013

snmght

imho dan he

Ten Hag: 'Wij hadden onze beste periode nadat hij was gewisseld'
Nou Erik doe er je voordeel mee..

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 01:39
mavaros schreef op maandag 27 januari 2020 @ 00:36:
[...]

Nu niet in de politiek correcte modus schieten.

Zolang de trainer niet achter de trekhaak door de stad heen wordt gesleept, valt het allemaal wel mee.

Blaffende honden bijten niet.
Jep.... Alleen voetbal"fans" kunnen het bestormen van een bedrijfspand en binnendringen op plekken waar je niets te zoeken hebt, wat zo ernstig word dat de ME er aan te pas moet komen, verdedigen met "politiek correct".

Als dit de nieuwe normaal is..... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Krukar schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:11:
[...]

Dan mag Ajax weleens beter gaan voetballen. Voorlopig kunnen ze alleen van Ado en Spakenburg winnen. Niveau is nu ergens bovenaan het rechter rijtje, waar PSV en Groningen om spelen.

Wat is de laatste goede wedstrijd van Ajax geweest? Uit bij Lille? Thuis tegen Utrecht? Het is echt al weken ellende met constant wisselende opstellingen. We mogen hopen dat Ziyech en Neres fit zijn voor het tweeluik met Getafe.

Edit: statistieken even nagekeken, uit bij Utrecht was de laatste fatsoenlijke eredivisie wedstrijd. Toen speelden ze Utrecht echt helemaal weg, met 72% balbezit. Echt bizar het contrast met nu. Ja, ze missen Ziyech, Neres en Blind, maar tegen Utrecht was Neres er ook al niet meer bij. Tegen Twente kwamen ze ook 2-0 achter, maar wisten ze het nog recht te trekken. Gisteren hebben ze 10 minuten redelijk gespeeld, maar dat was niet voldoende. Je zou zeggen dat je met Jong Ajax en een paar ervaren rotten wel van Groningen (en dit PSV?) moet kunnen winnen? Wat is er aan de hand?

[ Voor 23% gewijzigd door Erapaz op 27-01-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
Erapaz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:33:
[...]
Dan mag Ajax weleens beter gaan voetballen. Voorlopig kunnen ze alleen van Ado en Spakenburg winnen.
En jij vindt dat PSV dit niveau ontstijgt?

Zonder dollen, PSV weet in de laatste 3 wedstrijden niet te winnen van VVV, NAC en Twente.
Tegen dit PSV heeft iedereen kans, zélfs dit povere Ajax.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
dvdkiwi schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:53:
[...]

Zonder dollen, PSV weet in de laatste 3 wedstrijden niet te winnen van VVV, NAC en Twente.
Inderdaad. Enige wat mis kan gaan is dat PSV nu als aangeschoten wild plots rare dingen gaat doen. Een club die in zo'n fase zit kan best gevaarlijk zijn.

Mijn verstand zegt dat Ajax makkelijk gaat winnen, mijn gevoel zegt dat het nog wel eens kan gaan spoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Waah schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:05:
[...]

Jep.... Alleen voetbal"fans" kunnen het bestormen van een bedrijfspand en binnendringen op plekken waar je niets te zoeken hebt, wat zo ernstig word dat de ME er aan te pas moet komen, verdedigen met "politiek correct".

Als dit de nieuwe normaal is..... :F
Dit is het nieuwe normaal.

PSV is niet de eerste club die met woedende supporters te maken krijgt. In Rotterdam schoot de politie op een gegeven moment van pure ellende in de lucht, om een horde wilden te stoppen. Dat zie je normaal in het Midden Oosten. Toen liep ook niemand te zeiken, behalve een paar 'beschaafde' mensen.

En even over gisteren. Het was niet de echte ME. Ze hadden een zooitje gewone politieagenten van een helm voorzien. Zelfs de wijkagent moest zich als ME'er voordoen. (Die man is niet van het knuppelen, maar van de dialoog.)

De zogenaamde hooligans waren bezopen kneuzen die met boekjes en dozen met clubblaadjes liepen te smijten. En het waren er maar een handvol. Geen complete horde wilden die het stadion wilden bestormen.

Het wordt allemaal erg opgeblazen in de media. En nee, het is niet goed te praten wat er gisteren is gebeurd, maar het is wel begrijpelijk dat supporters verhaal komen halen. Een seizoenskaart is een dure hobby, dus je wil wel waar voor je geld.

Met die zwakke broeders van nu, gaat PSV geen kampioen worden. Dat wordt dus geen platte kar en geen huldiging. Dat kan deze stad emotioneel helemaal niet aan.

Hup Ajax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
[...]

Ik heb PSV niet gezien, maar Ajax wel. Ze creëerden helemaal geen kansen. En dit was niet een incident, het is al weken zo. Vanaf de wedstrijd tegen Willem II. Daarnaast geven ze wel lullige goals weg. Achterin staat het dus niet goed (ook met Blind al niet). In het begin van het seizoen was dat niet erg, want ze scoorden zelf heel veel. Maar nu lijkt het alsof ze niet eens meer kunnen opbouwen. Daarnaast verliezen ze zeer vaak de 2de bal.

Tel dit bij elkaar op en elk team kan van Ajax winnen op het moment. Zelfs Spakenburg hield het een half uur lang goed dicht achterin. Ik hoop op een gelijkspel tegen PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Twee top clubs die allebei zwaar onder de maat presteren de laatste tijd. Wordt een interessante wedstrijd, geen zinnig woord over te zeggen.

Als ik dan toch een poging ga doen, op kwaliteit moet PSV het kunnen winnen aangezien Ajax het zonder de sleutel figuren gewoon niet kan domineren. Krijgt Faber het niet aan het draaien dan kan PSV van iedereen verliezen en walst ook een gemankeerd Ajax over ze heen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mavaros schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:41:
[...]
Het wordt allemaal erg opgeblazen in de media. En nee, het is niet goed te praten wat er gisteren is gebeurd, maar het is wel begrijpelijk dat supporters verhaal komen halen. Een seizoenskaart is een dure hobby, dus je wil wel waar voor je geld.
Als een groep op deze manier verhaal gaat halen dan diskwalificeer deze groep zichzelf direct. Het is ook zeer zeker niet begrijpelijk dat er een dreigende sfeer wordt gecreëerd, met de acties van gisteren kom je direct op het punt dat communiceren niet mogelijk is en je het per definitie op een ander moment zou moeten laten plaatsvinden.

Dat voetbal emoties oproepen is een feit maar zodra er vandalisme en/of een dreigende sfeer ontstaan moet je als club/autoriteiten een streep trekken. Betrokkenheid van supporters is hetgeen je wil maar hiermee is mijn inziens zeker een grens gepasseerd. Daarnaast moet men zich realiseren dat succes (het winnen van wedstrijden en het meespelen om het kampioenschap) geen garantie is. Een seizoenskaart kan duur zijn en je wil "waar voor je geld" maar op deze manier verhaal halen is daar geen onderdeel van.

Mijn inziens ben je deze "supporters" liever kwijt dan dat ze zich identificeren met een club.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:01

Typhone

Who Dares Wins

Psssst :P ---> [Voetbal] Randzaken

Ik had 'natuurlijk' weer eens de pech dat ik zowel Ajax als PSV niet kon zien live. En door veranderde omstandigheden zit ik volgende week ook weer ergens waardoor Ajax-PSV een lastig verhaal gaat worden. Anyway samenvattingen gezien en Ajax moet zich maar eens achter de oren gaan krabben. Ik begrijp er niks van dat een Siem de Jong zoveel speeltijd krijgt. Is de rest dan zo 'freakin' slecht en heeft de jeugd zó weinig toekomst?

Elke keer als er een speler wegvalt lijkt Ten Hag volledig opnieuw te moeten puzzelen hetgeen ik best raar vind. Echt anticiperen is er niet bij. Soort van gevaarlijke houding/mentaliteit is dat wel dat het elke keer 'wel goed komt' want tot nu toe is dat geen enkele keer goedgekomen. Volgende week vrees ik op een hele slechte wedstrijd met twee teams die niet in vorm zijn. Ik zet in op een honds-saaie 1-1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Heb me weer kapot geërgerd aan de scheidsrechter/VAR bij Groningen - Ajax. Geen excuus o.i.d., Groningen heeft verdiend gewonnen en wat was Ajax wederom slecht. Ajax lijkt helemaal nergens meer op, positiespel is verdwenen en Ten Hag is wederom aan het bevestigen dat hij gewoon afhankelijk is van zijn spelersmateriaal en helemaal niet zo'n tactisch wonder is met Siem de Jong op 10 en Tadic in de spits tegen een tegenstander die zich ingraaft. Was gewoon met Traoré gestart. Die kan als aanspeelpunt de fysieke duels wel aan in de 16.

Maar even een aantal opsommingen:
- Bij de 1-0 van Sierhuis ging een handsbal vooraf. Aanvallend hands is altijd fluiten. Waarom kijkt de VAR niet even wat langer na dan 10 seconden? Was er echt geen enkel camerabeeld beschikbaar die de handsbal bevestigde of werd er even snel gekeken?
- Er werd een (veelbelovende aanval) in de eerste helft van Ajax afgefloten voor buitenspel terwijl het overduidelijk geen buitenspel was. Waarom steekt die assistent scheids zo gewillig zijn vlag in de lucht terwijl je het ook gewoon kan afwachten met de VAR erbij?
- Rond minuut 92 was er een opstootje tussen Tagliafico en een speler van FC Groningen. Tagliafico trapt hier dom in, maar na wat duwen en trekken was het wel gedaan en leek het gesust. Vervolgens komt de scheids er nog even bijstaan, verplicht hij het om Tagliafico een handje te geven aan de Groningen speler en fluit hij na de ingooi van Ajax direct af. Kortom, zo'n anderhalf minuut blessuretijd voorbij zonder dat er gevoetbald werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
ph4ge schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:27:
Volgens VI kan PSV pas wat doen op de transfermarkt als Bergwijn verkocht wordt. Dat verwacht je bij Feyenoord, niet bij PSV. Er is toch flink verkocht de afgelopen jaren.
Tja, als ze dan aankopen als een Bruma voor 15M doen dan blijft er natuurlijk minder over. Volgens transfermarkt.nl hebben ze een transferbalans van +28M, maar als ze CL of ver komen in de EL hebben begroot dan snap ik wel wat ze dat niet kunnen gebruiken en dus nodig hebben om andere gaten te vullen. Een beetje zoals het een tijd terug met Ajax was dat ze veel te rooskleurig begrootte en dus een negatief balans kregen als het even niet mee zat.

Ander ding waar je rekening mee moet houden is dat spelers nu stukken duurder zijn dan in de zomer en dan kan je inderdaad niet zo groots ingrijpen wat PSV nu eigenlijk nodig heeft, want spelers die nu iets toe zouden voegen zie ik niet voor onder de 10M gaan maar eerder rond de 15M en dan ben je zo goed als al meteen na 1 speler klaar met je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Napo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:04:
[...]

Als een groep op deze manier verhaal gaat halen dan diskwalificeer deze groep zichzelf direct. Het is ook zeer zeker niet begrijpelijk dat er een dreigende sfeer wordt gecreëerd, met de acties van gisteren kom je direct op het punt dat communiceren niet mogelijk is en je het per definitie op een ander moment zou moeten laten plaatsvinden.

Dat voetbal emoties oproepen is een feit maar zodra er vandalisme en/of een dreigende sfeer ontstaan moet je als club/autoriteiten een streep trekken. Betrokkenheid van supporters is hetgeen je wil maar hiermee is mijn inziens zeker een grens gepasseerd. Daarnaast moet men zich realiseren dat succes (het winnen van wedstrijden en het meespelen om het kampioenschap) geen garantie is. Een seizoenskaart kan duur zijn en je wil "waar voor je geld" maar op deze manier verhaal halen is daar geen onderdeel van.

Mijn inziens ben je deze "supporters" liever kwijt dan dat ze zich identificeren met een club.
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar emotie werkt in de voetbalwereld toch wat heftiger, dan in het dagelijkse leven normaal is.

De groep die gisteren verhaal gingen halen zijn niet de gemiddelde supporter. De gewonen komen vloekent terug na de wedstrijd en gaan weer verder met hun leven. Dat pruttelt nog wat na op het werk, maar dat is het dan ook.

Deze groep zit zich altijd in hun eigen clubhuis massaal op te naaien. Veel drank en lijntjes wit poeier. Dat clubhuis staat recht tegenover het stadion. Wij noemen het gajes. PSV loopt er continue mooipraat te houden, om ze maar rustig te houden.

Die clubhuisbewoners hebben een status aparte in het voetbal. En daarom gaat het mis. Als ik ga lopen demonstreren tegen het beleid van PSV, dan pakken ze me op en eindig ik in de cel. Als zo'n clubhuisbewoner onheil aanricht, krijgt hij/zij een aai over de bol en weet iedereen dat er geen hout verandert, en morgen staat dat stuk gajes weer de boel te verpesten. Zo gaat het al mijn hele leven in het voetbalwereldje.

Zolang clubs en overheid zich onderdanig blijven opstellen naar een kleine groep tuig, zolang verandert er helemaal niks.

In Eindhoven zouden ze bijvoorbeeld dat duivelsnest tegenover het stadion met een bulldozer kunnen platwalsen. En dan niet ergens op dinsdagochtend, maar op zondag, een paar minuten voor een wedstrijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 21:01

Typhone

Who Dares Wins

mavaros schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:32:
[...]

De groep die gisteren verhaal gingen halen zijn niet de gemiddelde supporter. De gewonen komen vloekend terug na de wedstrijd en gaan weer verder met hun leven. Dat pruttelt nog wat na op het werk, maar dat is het dan ook.
Haha ik heb gisteren vriendin afgezet en gehaald bij PSV en dat ging ongeveer zo: 'kuteikels, kunnen beter stoppen met voetballen'. En mijn antwoord was: 'dat kun je over Ajax ook zeggen :D '.

Was wel flink wat gerommel in Eindhoven maar daarna was het vrij snel weer rustig. Geen last gehad verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Typhone schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:48:
[...]

Haha ik heb gisteren vriendin afgezet en gehaald bij PSV en dat ging ongeveer zo: 'kuteikels, kunnen beter stoppen met voetballen'. En mijn antwoord was: 'dat kun je over Ajax ook zeggen :D '.

Was wel flink wat gerommel in Eindhoven maar daarna was het vrij snel weer rustig. Geen last gehad verder.
Nog steeds om te gieren dat uitgerekend jij een fanatieke PSVer aan de haak hebt geslagen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 18:55

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
@Erapaz en @Ankona ik ben het volledig met jullie eens dat zowel Ajax als PSV absoluut niet in beste doen zijn en dat het erg lastig is om nu de betere van de twee aan te wijzen. Ze spelen allebei ver ondermaats en zoals jullie al zeiden kan op het moment elke ploeg van deze ploegen winnen.
Net als @Leon Zwiers denk ik dat het een grote doldwaze slapstickshow wordt, topper onwaardig en niet om aan te zien.
Maar ik laat me graag verrassen, misschien leggen ze zondag wel een leuke wedstrijd op de mat ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Bozenik is binnen en nu gaan de geruchten over de huur van een middenvelder. Waarom weer huur?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
Bergwijn op weg naar Tottenham?
Zou het een rare transfer vinden van PSV in de winter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
dvdkiwi schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:08:
@Erapaz en @Ankona ik ben het volledig met jullie eens dat zowel Ajax als PSV absoluut niet in beste doen zijn en dat het erg lastig is om nu de betere van de twee aan te wijzen. Ze spelen allebei ver ondermaats en zoals jullie al zeiden kan op het moment elke ploeg van deze ploegen winnen.
Net als @Leon Zwiers denk ik dat het een grote doldwaze slapstickshow wordt, topper onwaardig en niet om aan te zien.
Maar ik laat me graag verrassen, misschien leggen ze zondag wel een leuke wedstrijd op de mat ;)
Denk dat het een leuke spannende pot gaat worden, juist omdat beide ver ondermaats spelen en het topper onwaardig gaat zijn. Als Ajax in normale doen zou zijn en PSV in deze huidige vorm zou ik niet eens kijken, de uitslag is dan al lang bekend.
Ankona schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:12:
Bozenik is binnen en nu gaan de geruchten over de huur van een middenvelder. Waarom weer huur?
Waarschijnlijk omdat ze alles wat ze beschikbaar hadden naar de aanschaf van die Bozenik hebben gegooid

[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 27-01-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Deadsy schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:16:
Op zich wel maar als de speler het hard speelt... Denk dat Stevie zijn credits ziet verdampen (speelt echt al maanden als een natte krant) en nu dus nog snel wil scoren op basis van resultaten uit het verleden. Ook speelt mee dat hij met van Bommel een heel goede band had, dus wellicht is het een kwestie van -hij weg ik weg-...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Tomba schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:18:
[...]

Op zich wel maar als de speler het hard speelt... Denk dat Stevie zijn credits ziet verdampen (speelt echt al maanden als een natte krant) en nu dus nog snel wil scoren op basis van resultaten uit het verleden. Ook speelt mee dat hij met van Bommel een heel goede band had, dus wellicht is het een kwestie van -hij weg ik weg-...
Vraag me af hoeveel ze voor hem vangen en of ze het geld goed gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:25
De kampioen stickers voor de spelersbus kunnen alvast besteld worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Deadsy schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:21:
[...]

Vraag me af hoeveel ze voor hem vangen en of ze het geld goed gaan gebruiken
Schijnbaar 30-35 miljoen en eerste aankoop zou van Aanholt moeten zijn....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Tomba schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:36:
[...]

Op zich geen hele gekke aankoop. V Aanholt is een prima speler. PSV mist heel erg de ervaring nu. Hoe heet die Chelsea speler ook alweer die ze een paar keer gehuurd hadden? Zo iemand missen ze nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:39:
[...]

Op zich geen hele gekke aankoop. V Aanholt is een prima speler. PSV mist heel erg de ervaring nu. Hoe heet die Chelsea speler ook alweer die ze een paar keer gehuurd hadden? Zo iemand missen ze nu.
Je bedoelt denk ik dat ze een leider missen.
Want de spelers achterin hebben aardig wat ervaring maar zijn geen leiders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 13:31
[...]

Van Ginkel bedoel je denk ik.
En zoals Deadsy al aangeeft is het denk ik, meer leiderschap en kwalitiet wat ze missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27
[...]

Marco van Ginkel was dat denk ik?
Qua ver-/ en aankoop denk ik dat PSV inderdaad het best van achteruit kan proberen weer het gewenste niveau spelers erbij te halen, achterin is het het hele seizoen al ondermaats, met veel tegendoelpunten (of kansen tegen) tot gevolg.

PSV is momenteel echt los zand, maar bij Ajax vind ik dat momenteel ook. Wel opvallend als je het hele seizoen tot nog toe eigenlijk alleen maar hoort dat Ajax met overmacht kampioen gaat worden. Natuurlijk een Zyjech en Blind en Neres die er niet bij zijn, maar de jeugd stond ook al klaar en zonder Neres ging het (wel met Zyjech) best een tijdje nog wel goed, maar nu die weg is gevallen is er eigenlijk niets over, geen / weinig creativiteit, weinig diepgang en ik heb eigenlijk ook (bijna) geen geslaagde actie gezien. Dat zou ook een Ten Hag wel zorgen moeten baren, maar ik kreeg in het interview toch vooral het idee dat hij vond dat het niet mee zat. Ben ook wel erg benieuwd naar komende week tegen PSV, vaak toch redelijk op zichzelf staande wedstrijden dus kan nog wel eens verrassend zijn kijkende naar hoe ze (beide clubs) nu voetballen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
jbdeiman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:55:
[...]

Qua ver-/ en aankoop denk ik dat PSV inderdaad het best van achteruit kan proberen weer het gewenste niveau spelers erbij te halen, achterin is het het hele seizoen al ondermaats, met veel tegendoelpunten (of kansen tegen) tot gevolg.

PSV is momenteel echt los zand, maar bij Ajax vind ik dat momenteel ook. Wel opvallend als je het hele seizoen tot nog toe eigenlijk alleen maar hoort dat Ajax met overmacht kampioen gaat worden. Natuurlijk een Zyjech en Blind en Neres die er niet bij zijn, maar de jeugd stond ook al klaar en zonder Neres ging het (wel met Zyjech) best een tijdje nog wel goed, maar nu die weg is gevallen is er eigenlijk niets over, geen / weinig creativiteit, weinig diepgang en ik heb eigenlijk ook (bijna) geen geslaagde actie gezien. Dat zou ook een Ten Hag wel zorgen moeten baren, maar ik kreeg in het interview toch vooral het idee dat hij vond dat het niet mee zat. Ben ook wel erg benieuwd naar komende week tegen PSV, vaak toch redelijk op zichzelf staande wedstrijden dus kan nog wel eens verrassend zijn kijkende naar hoe ze (beide clubs) nu voetballen.
Met overmacht kampioen worden? Hier was het vooral terughoudend. Tweakers gaven hier al.vaak aan dat men het gemis van de Jong en de Ligt niet zomaar opvangen. En dat komt uit.

Zeker als een Zuyech ook nog eens wegvalt blijft er verdomd weinig over. De jeugd valt tegen ivm eerdere generatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
Leon Zwiers schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:00:
[...]

Met overmacht kampioen worden? Hier was het vooral terughoudend. Tweakers gaven hier al.vaak aan dat men het gemis van de Jong en de Ligt niet zomaar opvangen. En dat komt uit.

Zeker als een Zuyech ook nog eens wegvalt blijft er verdomd weinig over. De jeugd valt tegen ivm eerdere generatie
Inderdaad, de meeste mede-Ajacieden uit mijn omgeving waren ook erg terughoudend. Op zich liep het team prima, maar met het gemis van Ziyech én Blind, en in mindere mate ook Neres en Promes, moest het elftal helemaal worden omgegooid. Het middenveld met Martinez, vdBeek en Ziyech liep als een trein, ook omdát Blind daarachter voor stabiliteit zorgde. Nu staan er teveel mensen niet op hun eigen plek en zijn de automatismen een beetje zoek. Ik zie het dan ook echt nog prima goed komen met Ajax, alleen de komende paar weken wordt het wel vervelend vrees ik. Als iedereen weer terug is dan is Ajax gewoon een hele goede ploeg. Niet allemaal toppers, maar je hebt geen 11 Messi's nodig voor een goed elftal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Als Ziyech weer fit is en blijft wordt Ajax met gemak kampioen.

Maar ja, het blijft een probleem dat Ajax hem eigenlijk niet kan missen, tegen Groningen stonden Siem de Jong en Donny van de Beek beide in de basis, dat zijn beide lopers, die moeten het niet van hun creativiteit hebben, persoonlijk zou ik nooit twee dezelfde type spelers op het middenveld zetten, en dan heb je Gravenberch die net komt kijken, die wedstrijd was eigenlijk gedoemd om te
Mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
Uh. .. Geen geld?

Bozenik zou ik niet meteen teveel van verwachten, 3 goals in 16 wedstrijden bij dat Zilina.
Ja 3 doelpunten in 6 interlands voor Slowakije, dat wel.
Ze hebben gewoon niet meer geld nu.
Ik zou het dan meer in jonge talenten zoeken, in eigen jeugd of andermans jeugd.

Ajax heeft verloren door een slappe eerste helft en een getergd Groningen.
Tweede helft had Ajax minimaal gelijk kunnen komen maar als je zoals Babel of een promes zo slecht schiet, houdt het op.

Tis geen toeval dat vd Beek scoorde, ik vind dat een geweldige speler. Liet ff zien hoe je moet afmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
jbdeiman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:55:
[...]

Als je de wedstrijden en statistieken na kijkt zit het er al heel lang in. Bijna alle competitie wedstrijden riep iedereen, slecht gespeeld, wel gewonnen. De voorhoede was in het begin van het seizoen erg efficient.
Ze hebben zonder Neres 1 wedstrijd goed gespeeld (tegen Utrecht). Daarna vielen Labyad en Promes ook uit (tegen Twente). De wedstrijd tegen Twente was al matig, hoe ze 2-0 achter kwamen. Lille uit was een Ziyech feestje, nu die wegvalt zie je dat er erg weinig over blijft.

Ik ben bang dat het spel wat ten Hag wil spelen alleen gespeeld kan worden met de beste 11. De rest is daar (nog) niet goed genoeg voor. Maar in plaats van op een andere manier te gaan spelen, houdt ten Hag vast aan zijn ideaal en puzzelt hij maar door. Draai het eens om, is Groningen nou zou goed dat ze de 11 van gisteren kunnen verslaan? De spelers zijn individueel niet beter, dus moet het mogelijk zijn om een team neer te zetten dat van Groningen (of Sparta, Willem II, AZ) kan winnen. In de interviews wordt steeds "gebrek aan inzet" genoemd. Maar ze hebben toch niet al 2 maanden lang gebrek aan inzet? Voor het geld wat ze verdienen mag je toch verwachten dat je 100% geeft?

De punten die ze hebben laten liggen hebben ze echt aan zichzelf te danken, met deze spelers, zelfs zonder Neres/Blind/Ziyech/Promes, moeten ze 11 man op de mat kunnen zetten die deze wedstrijden kunnen winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11
Tomba schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:36:
[...]

Maar waarom zou van Aanholt naar PSV willen. Neem aan dat hij daar aardig verdiend, speelt regelmatig en bij PSV is de kans voor komend seizoen op CL niet echt aanwezig..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Psv speelde tegen NAC met, Viergever, baumgartl, Schwaab, Dumfries, Thomas, Hendrix en Rosario.

Zeven middelmatige voetballers in twee belangrijke linies

Dan had je ook nog een droeftoeter van een doelman die niets fout kon doen in de ogen van de keeperstrainers daar in eindhoven tot hij van Bommel tegen kwam en ze hebben een aanvoerder die nooit fit is.

Als ik van aanholt was dan zou ik er niet in stappen, en ik geef Bergwijn groot gelijk dat hij dit zinkende schip wil verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Leon Zwiers schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:00:
[...]

Sorry, was niet duidelijk, maar in veel voetbalmedia werd dat toch echt wel genoemd, ook dat het 'wel moet met de selectie die ze hebben', ondanks dat Matthijs en Frenkie waren vertrokken, want Frenkie werd wel min of meer opgevangen en met Per stond ook wel een betrouwbare opvolger van Matthijs klaar.

Ik doelde dus ook in mindere mate op de supporters die (gemiddeld genomen) vond ik veel realistischer dan de sportmedia.
Harribo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:14:
[...]

Ajax heeft verloren door een slappe eerste helft en een getergd Groningen.
Tweede helft had Ajax minimaal gelijk kunnen komen maar als je zoals Babel of een promes zo slecht schiet, houdt het op.

Tis geen toeval dat vd Beek scoorde, ik vind dat een geweldige speler. Liet ff zien hoe je moet afmaken
Je had gelijk Kunnen komen, gelijk moeten komen was niet heel erg verdiend, op zich is het misschien ook wel beter dat het niet gebeurt is, omdat als het wel goed was gekomen er niets zou veranderen, of de zwakte niet boven tafel komt wanneer je zonder Zyjech speelt.
Erapaz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:25:
[...]

Als je de wedstrijden en statistieken na kijkt zit het er al heel lang in. Bijna alle competitie wedstrijden riep iedereen, slecht gespeeld, wel gewonnen. De voorhoede was in het begin van het seizoen erg efficient.
Ze hebben zonder Neres 1 wedstrijd goed gespeeld (tegen Utrecht). Daarna vielen Labyad en Promes ook uit (tegen Twente). De wedstrijd tegen Twente was al matig, hoe ze 2-0 achter kwamen. Lille uit was een Ziyech feestje, nu die wegvalt zie je dat er erg weinig over blijft.

Ik ben bang dat het spel wat ten Hag wil spelen alleen gespeeld kan worden met de beste 11. De rest is daar (nog) niet goed genoeg voor. Maar in plaats van op een andere manier te gaan spelen, houdt ten Hag vast aan zijn ideaal en puzzelt hij maar door. Draai het eens om, is Groningen nou zou goed dat ze de 11 van gisteren kunnen verslaan? De spelers zijn individueel niet beter, dus moet het mogelijk zijn om een team neer te zetten dat van Groningen (of Sparta, Willem II, AZ) kan winnen. In de interviews wordt steeds "gebrek aan inzet" genoemd. Maar ze hebben toch niet al 2 maanden lang gebrek aan inzet? Voor het geld wat ze verdienen mag je toch verwachten dat je 100% geeft?

De punten die ze hebben laten liggen hebben ze echt aan zichzelf te danken, met deze spelers, zelfs zonder Neres/Blind/Ziyech/Promes, moeten ze 11 man op de mat kunnen zetten die deze wedstrijden kunnen winnen.
Die hebben ze zeker aan zichzelf te danken, maar ook aan een trainer die ook als het niet loopt/ niet goed gaat stug blijft vasthouden aan zijn eigen filosofie. Momenteel heb je de spelers niet tot je beschikking om het ideale spelletje te spelen, dan moet je toch wat anders kunnen verzinnen, aangezien de meeste spelers echt wel beter zijn (of worden geacht) dan hun tegenhanger bij de tegenstander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Gynnad schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:26:
[...]

Maar waarom zou van Aanholt naar PSV willen. Neem aan dat hij daar aardig verdiend, speelt regelmatig en bij PSV is de kans voor komend seizoen op CL niet echt aanwezig..
PSV heeft nog prima kansen op CL. Zijn salaris zal inderdaad een probleem zijn, zeker als hij daar voldoende speeltijd heeft.

Wat Ajax betreft maak ik me niet te veel zorgen. Nee, Siem moet je niet op willen stellen. Maar logisch dat je er op achteruit gaat met zo veel blessures eigenlijk. Geen Ziyech, Blind, Neres.. In elke linie onze beste speler. Dan mis je ook nog eens een eerste vervanger als Labyad.

[ Voor 25% gewijzigd door snmght op 27-01-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Geruchten zijn dat er een optie tot koop wordt afgesproken, dat zou wel prima zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
snmght schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:08:
[...]

PSV heeft nog prima kansen op CL. Zijn salaris zal inderdaad een probleem zijn, zeker als hij daar voldoende speeltijd heeft.

Wat Ajax betreft maak ik me niet te veel zorgen. Nee, Siem moet je niet op willen stellen. Maar logisch dat je er op achteruit gaat met zo veel blessures eigenlijk. Geen Ziyech, Blind, Neres.. In elke linie onze beste speler. Dan mis je ook nog eens een eerste vervanger als Labyad.
Tja dan mag je wel een beetje naar Ten Hag kijken.
De afgelopen anderhalf jaar is er te weinig gerouleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
@jbdeiman Dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Het hele snelle aanvalsspel van vorig seizoen en de wedstrijden tegen Feyenoord/Chelsea-uit/Utrecht kunnen ze alleen spelen als ze de top 11 fit hebben. En dan nog zitten er in het weekend mindere potjes tussen (vorig jaar ook).

Ze zullen een modus moeten vinden waarin ze op een andere manier voetballen om ook met een minder team wedstrijden uit het vuur te kunnen slepen. Valencia thuis hadden ze met een meer verdedigende instelling gelijk kunnen spelen. Gisteren hadden ze de 2 doelpunten niet weg hoeven geven. Dan win je met knudde voetbal uit bij Groningen met 0-1, soit.

Tijdens de voorronden tegen PAOK en Apoel werd er thuis wel zo gespeeld. Toen was de selectie nog niet rond en was er nog weinig ritme. ETH heeft dit ingezien en is de wedstrijden conservatiever in gegaan.

Ze proberen boven hun stand te voetballen nu, en dat heeft ze al 4x in de staart gebeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Erapaz op 27-01-2020 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Erapaz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:12:
@jbdeiman Dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Het hele snelle aanvalsspel van vorig seizoen en de wedstrijden tegen Feyenoord/Chelsea-uit/Utrecht kunnen ze alleen spelen als ze de top 11 fit hebben. En dan nog zitten er in het weekend mindere potjes tussen (vorig jaar ook).

Ze zullen een modus moeten vinden waarin ze op een andere manier voetballen om ook met een minder team wedstrijden uit het vuur te kunnen slepen. Valencia thuis hadden ze met een meer verdedigende instelling gelijk kunnen spelen. Gisteren hadden ze de 2 doelpunten niet weg hoeven geven. Dan win je met knudde voetbal uit bij Groningen met 0-1, soit.

Tijdens de voorronden tegen PAOK en Apoel werd er thuis wel zo gespeeld. Toen was de selectie nog niet rond en was er nog weinig ritme. ETH heeft dit ingezien en is de wedstrijden conservatiever in gegaan.

Ze proberen boven hun stand te voetballen nu, en dat heeft ze al 4x in de staart gebeten.
Wat dat aangaat zijn ze wel hardleers of er is gewoon geen 'Plan B'. Ik ben er bang voor dat het het laatste is. Ze trainen blijkbaar alleen maar met elkaar voor plan A, dat is het en moet het zijn, een plan B wordt niet nodig geacht.

Ik denk dat de echt grote clubs / teams (en spelers en trainers) ook een plan B moeten hebben, soms lukt het gewoon niet of is een tegenstander zo ingesteld op jouw plan/ spel, dat het plan niet werkt. Dan is het een kracht (geen zwakte) om je daaraan te kunnen aanpassen, dus wel aanpassen aan je tegenstander. Ten Hag zegt eigenlijk altijd dat hij zich niet aan een tegenstander aan wil passen, maar als je echt verder wilt komen zal je soms moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Feyenoord probeert nu Ozyakup te contacteren. Das toch wel een redelijke speler voor zover ik hem ken.
Ze proberen zeker Advocaat te houden.

Psv en Perreiro verhuur

Edit:sorry de links wijzigen blijkbaar

[ Voor 42% gewijzigd door Harribo op 28-01-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Harribo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:34:
Feyenoord probeert nu Ozyakup te contacteren. Das toch wel een redelijke speler voor zover ik hem ken.
Ze proberen zeker Advocaat te houden.
Inderdaad, dan vraag ik me af waarom hij in de winter verhuurd mag worden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Nu missen we die ouwe Deen.. (Schöne) toch enorm. Ik vind dat nog steeds een vreemde transfer, had zelf meermaals aangegeven het ontzettend naar zijn zin te hebben bij Ajax en dan naar een Italiaanse laagvlieger. Zonde, vind ik nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:59:
Inderdaad, dan vraag ik me af waarom hij in de winter verhuurd mag worden
Schijnt een slecht seizoen te draaien en Kop van Jut te zijn bij de fans. Als hij z'n oude vorm terugvindt is hij een versterking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

snmght schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:09:
Nu missen we die ouwe Deen.. (Schöne) toch enorm. Ik vind dat nog steeds een vreemde transfer, had zelf meermaals aangegeven het ontzettend naar zijn zin te hebben bij Ajax en dan naar een Italiaanse laagvlieger. Zonde, vind ik nog steeds.
Al zou hij qua spel misschien te kort komen, als persoon was het hoe dan ook een toevoeging voor het elftal.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Was ie in Londen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
snmght schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:09:
Makkelijk praten als het slechter gaat, na een wedstrijd waar Ajax drie (!) basisspelers in de as miste. Schone liep al jaren op zijn tenen, nooit begrepen waarom hij zolang hij in de basis stond (Ja hij heeft een perfecte trap, maar dat verbloemt een hoop). En Tadic laat even zien wat voor beperkte speler hij eigenlijk is (zei ik al in z'n tijd bij Twente).

Die Gerbrands bij PSV heeft nogal wat boter op z'n kale hoofd, geen greintje van zelfkritiek bij de vent en dat krijg je als het je hele (voetbal)leven heeft meegezeten. Zeuren over ethiek maar wel leugens in de media verspreiden (of Bergwijn liegt zeg het maar), echter hij tracht het geforceerd hard te spelen wat hen later niet in de koude kleren gaat zitten, dit gaat doorwerken bij andere toekomstige transfers. Nee, hij moet zich realiseren dat hij verzaakt heeft een waardige vervangen te vinden voor Brands, dat het een puinhoop is op de Herdgang, dat ze een trainer hebben met nog minder charisma dan Philip Cocu (Ja mensen, het is dus mogelijk). Opmerking bij Studio Voetbal: "Stevie heeft niet geweigerd om niet te spelen" Letterlijk, ja het is een verspreking maar dat kan niet als boegbeeld van een club. Mis Van Bommel nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 19-09 14:49
Idrissi kan dus niet nog geschorst worden maar zowel blom als Bos zaten er dus naast. 8)7

KNVB: Blom had natrappende Idrissi rode kaart moeten geven
Kevin Blom had AZ-aanvaller Oussama Idrissi met rood van het veld moeten sturen. Dat stelt Reinold Wiedemijer van de KNVB. Idrissi trapte tijdens het duel met sc Heerenveen na op Rodney Kongolo. Zowel Blom als videoscheidsrechter Alex Bos beoordeelde dat anders. Daardoor kan de speler niet nadien alsnog geschorst worden.
Gaat om dit moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Vincent Dave toch mag Siem de Jong de veters van Lasse Schone niet eens strikken. Was de Deen gebleven dan had Siem geen minuut gemaakt in het eerste dit seizoen. In de eredivisie kon hij het nog prima aan overigens en die trap is echt een geweldig wapen in wedstrijden waarin het niet loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
snmght schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:52:
@Vincent Dave toch mag Siem de Jong de veters van Lasse Schone niet eens strikken. Was de Deen gebleven dan had Siem geen minuut gemaakt in het eerste dit seizoen. In de eredivisie kon hij het nog prima aan overigens en die trap is echt een geweldig wapen in wedstrijden waarin het niet loopt.
Ten Hag hoeft Siem de Jong niet op te stellen, om Van der Vaart maar eens te quoten: "Aardige jongen hoor, maar verder.." Dat Ajax volkomen kut speelt tegenwoordig heeft niks met de absentie van Schone te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als je ziet wat er op het veld stond dan kan je niet zeggen dat er niet genoeg kwaliteit was om van Groningen te kunnen winnen.
Maar als ze dat toch niet op kunnen brengen moeten we maar concluderen dat ze niet goed genoeg zijn. Hup op de bank en dan maar gewoon beginnen met de jeugd, kan je onmogelijk meer punten kosten dan dit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Nou nou we verliezen ook eens een uit duel bij Groningen en gelijk is alles kut :? Je verliest weleens een potje, dat hoort erbij, dat doen alle grote clubs ook hoor ;) als het structureel wordt praten we weer verder.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:45
Martinusz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:45:
Nou nou we verliezen ook eens een uit duel bij Groningen en gelijk is alles kut :? Je verliest weleens een potje, dat hoort erbij, dat doen alle grote clubs ook hoor ;) als het structureel wordt praten we weer verder.
3 van de 5 laatste eredivisie wedstrijden verliezen en ook nog geluk tegen Sparta. Ja dat is een begin van een structureele verliespartij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Nou ja, je verliest nu al een paar potten en komt er een aantal heel erg goed weg. En nog geen enkele verbeterende trend. Begint aardig structureel te worden langzamerhand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11
PSV en Tottenham zijn akkoord, 30 miljoen zal psv ontvangen. Een mooi bedrag voor PSV, misschien ook wel de beste optie als je met een ontevreden speler zit. Aan de andere kant lever je nu wel veel kwaliteit in voor de aanval.. Gakpo, Bruma, Iatharen en Lammers zullen het nu moeten doen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 00:23
Is het niet beter voor Iatharen ook vertrekt, in dit team is voor hem met het oog op het EK weinig eer te behalen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Kijk anders even wat wedstrijden terug. Het is al lang structureel. Ze spelen al 2 maanden aantoonbaar ruk. 4 wedstrijden verloren (het totaal van ten Hag staat nu op 13, dus bijna 50% meer dan daarvoor).
Verder een aantal hakken over de sloot wedstrijden, Sparta, Telstar, Twente, RKC. Sterkhouders lang geblesseerd, constant lopen kloten met opstelling en wissels.
Het hele seizoen geven ze achterin veel weg. Daar is nu bij gekomen dat ze geen kansen meer creëren.

Als je dit een incident vindt dan heb je niet opgelet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het is al structureel niet overtuigend sinds de start van de Eredivisie. Nu een paar sterkhouders weggevallen zijn blijkt de tweede keus zich niet echt in de basis te willen spelen. Lijkt mij een uitermate goed moment om dan de jeugd daadwerkelijk kansen op volle wedstrijden te gaan geven, mits zij wel de mentaliteit kunnen opbrengen uiteraard.

Kampioen word je toch wel (hoop ik), maar je mag wat mij betreft best gefrustreerd zijn dat de overtuiging er nog steeds niet echt is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Erapaz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:35:
[...]

Kijk anders even wat wedstrijden terug. Het is al lang structureel. Ze spelen al 2 maanden aantoonbaar ruk. 4 wedstrijden verloren (het totaal van ten Hag staat nu op 13, dus bijna 50% meer dan daarvoor).
Verder een aantal hakken over de sloot wedstrijden, Sparta, Telstar, Twente, RKC. Sterkhouders lang geblesseerd, constant lopen kloten met opstelling en wissels.
Het hele seizoen geven ze achterin veel weg. Daar is nu bij gekomen dat ze geen kansen meer creëren.

Als je dit een incident vindt dan heb je niet opgelet.
Hear hear, dit is helaas, wel waar. In die zin is het misschien noodzakelijk om nog een keer te verliezen en AZ weer gelijk te zien komen in punten. Misschien dat ze dan moeite kunnen en willen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Even (licht )positief vooruit kijken dan. De eredivisie is dit jaar kampioenschap van de armoede, dus zelfs met veel puntverlies maken ze daar kans. De beker tegen Vitesse wordt lastig, maar is alleen belangrijk als je hem wint. Zelfs het grote Ajax van 1995 liet de bekerwinst aan Feyenoord (sudden death goal Boateng).

Blijft over EL. Een Europese beker die deze generatie erg graag zegt te willen winnen. Over 25 jaar willen wij terugkijken en onze (klein-)kinderen vertellen over het grote Ajax van 2019/2020. Die Bernabeu leegspeelden en Ronaldo versloegen. Maar hebben ze dan wat gewonnen? Er hoort een beker bij deze periode.

Getafe is het Groningen van Spanje, maar dan 4x zo goed. Vergelijkbaar niveau met Valencia. Met Ziyech, Promes en Neres fit wonnen ze daar met 0-3. Maar zonder Neres en Promes werden er geen kansen gecreëerd. Je zou zeggen dat ten Hag het in een kleine maand wel voor elkaar moet kunnen boksen. Als hij een elftal op de mat kan zetten de komende weken die weer ritme krijgt. Wat mij betreft met bijv. Eiting/Gravenberch/Traore en zonder Siem de Jong/Huntelaar. Desnoods Schuurs ipv Blind en Martinez weer terug naar het middenveld i.c.m. 1 van de 2 jongelingen en vd Beek. Dan mogen ze wat mij betreft voorlopig aanmodderen in de eredivisie om het ritme weer te krijgen. Uit speel je dan 2-2 bij Getafe en thuis 1-1 en ben je door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
ph4ge schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:23:
[...]

Schijnt een slecht seizoen te draaien en Kop van Jut te zijn bij de fans. Als hij z'n oude vorm terugvindt is hij een versterking.
Half jaartje dus gehuurd voor 500k en optie tot koop (ik las ergens 4,5 mijoen). Voor het eerst in jaren dat Feyenoord weer eens een (waarschijnlijk) goede transfer binnen heeft want die gast is Turk international en wat ik lees over hem echt een nuttige/goede speler.

Betreft Kop van Jut, er zijn nu eenmaal simpele zielen. Ik hoorde gisteren bij VI dat een speler nu al weken wordt uitgefloten door zijn fans omdat hij een penalty in een wedstrijd had gemist. Fijne supporters heb je dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:16:
Is het niet beter voor Iatharen ook vertrekt, in dit team is voor hem met het oog op het EK weinig eer te behalen.
Spelers die weg willen omdat het team niet draait zijn daar natuurlijk zelf ook onderdeel van. Weggaan uit een niet draaiend team geeft in ieder geval aan dat die speler het niet draaiend weet te krijgen (nadrukkelijk geen schande voor Ihataren, dat kan en mag je niet verwachten van een speler op die leeftijd).

Is weggaan de oplossing? Nee dat lijkt me niet, juist in de huidige situatie zou het niet bijzonder moeilijk zijn om je positief te onderscheiden. Het is niet alsof Ihataren geen kans krijgt om zich te laten zien.

Daarnaast kan je de vraag stellen welke club hem zou willen halen en hoe hij daar binnen komt. Als groot talent zeker maar voor de rest weinig tot geen credits opgebouwd om te laten zien dat je bij een grotere club direct in de basis hoort. Wil je op die leeftijd het risico nemen om op de bank te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Al met al zijn het vaak spelers uit de eigen kweek die op de lange termijn dus het geld opleveren.
Ik zou nog terughoudender zijn met vage aankopen en gewoon mij als club vnl concentreren op de eigen jeugd en opleiding.

Hoop voor Bergwijn dat hij daar speelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 28-01-2020 09:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
Erapaz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:03:
Even (licht )positief vooruit kijken dan. De eredivisie is dit jaar kampioenschap van de armoede, dus zelfs met veel puntverlies maken ze daar kans. De beker tegen Vitesse wordt lastig, maar is alleen belangrijk als je hem wint. Zelfs het grote Ajax van 1995 liet de bekerwinst aan Feyenoord (sudden death goal Boateng Obiku).

Mijn eerste Feyenoord herinnering. :) (is niet helemaal waar, het doelpunt van mijn idool Ruud Heus in die wedstrijd weet ik ook nog)

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 28-01-2020 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Whut het lijkt rond te kunnen komen met Van Aanholt naar PSV maar hij is geblesseerd? Nou, De Jong maakt zich er niet populairder mee lijkt me. Een fitte Van Aanholt zou op zich van meerwaarde zijn denk ik. Ballen richting Lammers pompen en hopen dat die er iets moois mee doet.

PSV komt met nieuw bod van negen miljoen euro dicht bij witte rook

Dinsdag, 28 januari 2020 om 00:24

PSV heeft een tweede bod gedaan op Patrick van Aanholt, zo meldt Voetbal International in de nacht van maandag op dinsdag. Volgens het weekblad is het verschil tussen vraag en aanbod niet groot meer: Crystal Palace houdt vast aan een vraagprijs van tien miljoen euro, terwijl PSV zich met negen miljoen euro heeft gemeld.

De verwachting is dat beide clubs elkaar uiteindelijk weten te vinden, aldus Voetbal International. Van Aanholt bevestigde maandagavond tegenover Veronica Inside al dat een eerste bod van PSV is afgewezen door zijn werkgever. Naar verluidt bedroeg dat eerste bod vijf miljoen euro. Hij liet weten zelf open te staan voor een rentree in Nederland, mede omdat zijn kinderen ouder worden. In de jeugd speelde de verdediger al voor PSV en hij werd tussen januari 2012 en de zomer van 2014 door Chelsea verhuurd aan Vitesse.

De linksback, met een contract tot medio 2021 op Selhurst Park, is momenteel herstellende van een hamstringblessure. Hij kwam dit seizoen zeventien keer in actie in de Premier League; zijn laatste optreden dateert van 26 december (2-1 zege op West Ham United). De tienvoudig international van het Nederlands elftal speelt sinds 2017 voor Crystal Palace, dat hem overnam van Sunderland.

Voor PSV lijkt de zoektocht naar een nieuwe linksback spoedig te kunnen worden afgesloten. De Eindhovenaren waren concreet in de markt voor Ricardo Rodríguez, die op huurbasis overgenomen moest worden van AC Milan. Zijn komst bleek echter onhaalbaar en dus moest PSV schakelen. De club versleet dit seizoen met Toni Lato, Michal Sadílek en Olivier Boscagli al de nodige vleugelverdedigers en hoopt het probleem nu op te lossen met Van Aanholt.

[ Voor 86% gewijzigd door snmght op 28-01-2020 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Gynnad schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 06:56:
PSV en Tottenham zijn akkoord, 30 miljoen zal psv ontvangen. Een mooi bedrag voor PSV, misschien ook wel de beste optie als je met een ontevreden speler zit. Aan de andere kant lever je nu wel veel kwaliteit in voor de aanval.. Gakpo, Bruma, Iatharen en Lammers zullen het nu moeten doen?
De jong zal zich nu wel op de borst kloppen.

Zijn assists ga je echt wel missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
En Özyakup is ook onderweg naar Rotterdam voor de medische keuring.
Ineens worden er wel stappen gezet en niet enkel spelers uitgezwaaid.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Moniz ontslagen bij Excelsior.
Was wel te verwachten, hij staat niet bekend om zijn lange houdbaarheidsdatum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:45
Dit wilde ik toch even kwijt over Ajax:

Stel dat Ziyech en Neres over een maand blessurevrij zijn, dan moet je nog maar hopen dat ze snel wedstrijdfit zijn en blessurevrij blijven. Voor Blind is het niet verstandig om te snel te willen beginnen, neemt veel risico met zich mee. Daarnaast is de komende wedstrijdprogramma erg zwaar en met de klap op de vuurpijl moeten we nog 2x tegen Getafe. Die staan bekend van het schoppen en vechtvoetbal. Enige manier om van hen te winnen is snelle balcirculatie en laat je daar net Ziyech en Neres voor nodig hebben. Een uitschakeling zou niet verrassend zijn.

Als je een stapje terug doet, dan is het echt bizar hoe erg Ajax minder is geworden en in zo'n korte tijd. Elke keer dat gel#l van de directeuren dat zij met Ajax willen aanhaken aan de Europese top. Dat De Ligt (80 miljoen) en Frenkie (86 miljoen) weggingen zag je al van mijlenver aankomen. Daarnaast ook Dolberg verkocht voor 20 miljoen. Schone ook verkocht, 1.5 miljoen. Bij elkaar flink wat geld dus, maar wel vier basisspelers.

Reactie daarop haalt Overmars, als vervanging voor de kernspelers, spelers (lees: twijfelgevallen) binnen die totaal niet bij Ajax passen. Ook totaal geen logische vervangers. Marin voor Frenkie én Schone, dat kan natuurlijk niet. Die Roemeen is een loper, geen opbouwer of verbindingsspeler. Alvaréz voor De Ligt, past ook totaal niet in het huidige Ajax-systeem (snel combinatiespel, goed opbouwen). Niet zo gek dat hij en Marin niet voldoen. Met als gevolg dat we teruggrijpen naar niveau Veltman, Labyad, Ekkelenkamp, Eiting, Babel, Gravenberch (Sorry, maar ik zie geen exceptionele kwaliteiten) en Huntelaar. Om dit nog even pijnlijk te benadrukken, we zijn van De Ligt naar Veltman gegaan. Auw!

Ter nuance vind ik Martinez en Promes wel prima aankopen, vooral Martinez. Die heeft veel potentie. Wel vind ik dat zijn handelingsnelheid soms ook te laag is. Te veel lopen met de bal. Promes vind ik ook niet echt bij Ajax passen, vooral een goede speler voor de counter. Hij scoort wel lekker makkelijk, maar is afhankelijk van aanvoer van Ziyech. Op het moment dat Ziyech niet speelt, dan heb je niet zo heel veel aan Promes.

Tuurlijk begrijp ik ook wel dat je niet een-op-een vervangers kan halen, maar dit gaat wel ver. Ik had echt het gevoel dat Overmars geleerd had van zijn fouten door vorig jaar Tadic en Blind te halen, maar vervalt weer gigantisch in hetzelfde ritueeltje. Overmars is dit jaar niet pro-actief, maar passief. Dat zet hij nu dus door tot de zomer, want hij reageert nu ook niet op de verwachting dat in de zomer weer meerdere kernspelers weggaan (Onana, Tagliafico, Neres, Van de Beek en Ziyech). Denk niet allemaal, maar zeker wel twee of drie spelers.

Dit is mijn perspectief en spreek vanuit mijn Ajaxhart, dus vat het a.u.b. niet verkeerd op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
hotymoty schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:50:

Stel dat Ziyech en Neres over een maand blessurevrij zijn, dan moet je nog maar hopen dat ze snel wedstrijdfit zijn en blessurevrij blijven. Voor Blind is het niet verstandig om te snel te willen beginnen, neemt veel risico met zich mee. Daarnaast is de komende wedstrijdprogramma erg zwaar en met de klap op de vuurpijl moeten we nog 2x tegen Getafe. Die staan bekend van het schoppen en vechtvoetbal. Enige manier om van hen te winnen is snelle balcirculatie en laat je daar net Ziyech en Neres voor nodig hebben. Een uitschakeling zou niet verrassend zijn.

Als je een stapje terug doet, dan is het echt bizar hoe erg Ajax minder is geworden en in zo'n korte tijd. Elke keer dat gel#l van de directeuren dat zij met Ajax willen aanhaken aan de Europese top. Dat De Ligt (80 miljoen) en Frenkie (86 miljoen) weggingen zag je al van mijlenver aankomen. Daarnaast ook Dolberg verkocht voor 20 miljoen. Schone ook verkocht, 1.5 miljoen. Bij elkaar flink wat geld dus, maar wel vier basisspelers.

Reactie daarop haalt Overmars, als vervanging voor de kernspelers, spelers (lees: twijfelgevallen) binnen die totaal niet bij Ajax passen. Ook totaal geen logische vervangers. Marin voor Frenkie én Schone, dat kan natuurlijk niet. Die Roemeen is een loper, geen opbouwer of verbindingsspeler. Alvaréz voor De Ligt, past ook totaal niet in het huidige Ajax-systeem (snel combinatiespel, goed opbouwen). Niet zo gek dat hij en Marin niet voldoen. Met als gevolg dat we teruggrijpen naar niveau Veltman, Labyad, Ekkelenkamp, Eiting, Babel, Gravenberch (Sorry, maar ik zie geen exceptionele kwaliteiten) en Huntelaar. Om dit nog even pijnlijk te benadrukken, we zijn van De Ligt naar Veltman gegaan. Auw!

Ter nuance vind ik Martinez en Promes wel prima aankopen, vooral Martinez. Die heeft veel potentie. Wel vind ik dat zijn handelingsnelheid soms ook te laag is. Te veel lopen met de bal. Promes vind ik ook niet echt bij Ajax passen, vooral een goede speler voor de counter. Hij scoort wel lekker makkelijk, maar is afhankelijk van aanvoer van Ziyech. Op het moment dat Ziyech niet speelt, dan heb je niet zo heel veel aan Promes.

Tuurlijk begrijp ik ook wel dat je niet een-op-een vervangers kan halen, maar dit gaat wel ver. Ik had echt het gevoel dat Overmars geleerd had van zijn fouten door vorig jaar Tadic en Blind te halen, maar vervalt weer gigantisch in hetzelfde ritueeltje. Overmars is dit jaar niet pro-actief, maar passief. Dat zet hij nu dus door tot de zomer, want hij reageert nu ook niet op de verwachting dat in de zomer weer meerdere kernspelers weggaan (Onana, Tagliafico, Neres, Van de Beek en Ziyech). Denk niet allemaal, maar zeker wel twee of drie spelers.

Dit is mijn perspectief en spreek vanuit mijn Ajaxhart, dus vat het a.u.b. niet verkeerd op!
Dat de directeuren een visie uitdragen dat ze willen aanhaken met de Europese top mogen ze van mij doen, de lat moet immers hoog liggen. Nu was afgelopen seizoen echt een uitschieter naar boven, maar op de lange termijn zit er misschien meer in het vat.

Wat jij al aangeeft zijn helaas niet alle aanwinsten een succes. Dat is ook het moeilijke om constant in de top te blijven. Goede spelers worden al gauw opgekocht en dan moet je weer vanaf begin opbouwen. Als De Jong en De Ligt de komende 6 jaar Ajax trouw bleven, dan kun je echt wat opbouwen, maar dat is helaas niet de realiteit. Voor dit seizoen is de landstitel het belangrijkste. Met wat goede aankopen vlak ik Ajax niet uit voor volgend seizoen, er is genoeg geld en Overmars kan niet achter over blijven leunen. Immers Huntelaar en Siem de Jong op de bank, tja die zijn afgeschreven.

In alle eerlijkheid denk ik dat Blind dit seizoen niet meer in actie komt, als zijn carrière al niet ten einde is. Met hartproblemen kun je geen topsport uitvoeren lijkt mij, hopelijk heb ik ongelijk en komt hij terug.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
hotymoty schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:50:

Ik vind dat, vanuit mijn Ajax-hart redenerend, je een beetje overdreven reageert. We staan er in de competitie in principe beter voor dan vorig jaar rond deze tijd. Dat Ajax niet in de CL is gebleven wijt ik meer aan pech dan aan kwaliteitsgebrek. Het Ajax van vorig jaar ging in deze periode onderuit tegen Heracles en werd afgeslacht door Feyenoord. Ik was echt onder de indruk van de uitwedstrijd van Ajax tegen in topvorm verkerende Chelsea. Helaas heeft Ajax daarna niet meer in die samenstelling kunnen spelen door heel veel blessures. Wat vorig jaar meezat, zit dit jaar tegen. Groningen uit werd vorig jaar op het nippertje gewonnen door een late goal van Huntelaar, nu ga je onderuit en mis je vier basisspelers.

Wel ben ik het met je eens dat Marin en Alvarez gewoon nog niet voldoen terwijl ze gezien hun bedrag directe aanwinsten zouden moeten zijn. Het opvangen van De Ligt door Veltman en Schuurs is best wel schandalig. Alvarez gaat nu de kans krijgen als CV, hopelijk doet hij dat beter dan als middenvelder.

Ook ben ik het niet eens dat je Gravenberch in het rijtje Ekkelenkamp, Veltman en Labyad schat. Met afstand de beste speler van Jong Ajax in de KKD op 17 jarige leeftijd en misschien wel de beste man van het veld tegen zowel ADO als Sparta thuis. Is sterk, technisch zeer goed onderlegt, heeft een goede dribbel, is zeer snel en ook goed in de passing. Vind hem stukken verder dan een Van de Beek of Frenkie de Jong op die leeftijd. Nog niet basiswaardig, daarvoor is hij niet volwassen genoeg (speelt gewoon nog te kinderlijk, 2-0 van Groningen was daar een mooi voorbeeld van) en ontbreekt het hem nog aan handelingssnelheid en overzicht.

Op Veltman en Dest/Mazraoui na heb je ook gewoon een CL waardig elftal als iedereen fit is. Onana, Tagliafico, Martinez, Van de Beek, Ziyech, Blind, Neres, Tadic, Promes... Kwalitatief niets mis mee hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
Kan aan mij liggen, maar vind Eiting eigenlijk in het algemeen best volwassen overkomen qua voetbal. Natuurlijk is het nog geen topspeler, maar zou die er standaard inzetten in de beker en in wedstrijden die om des keizers baard zijn. In de wedstrijd tegen Groningen ging het opeens weer lopen toen hij en Huntelaar erin kwamen.

En over PSV: Ik heb niks toe te voegen aan alles wat is gezegd afgelopen weekend. Huilen met de pet op momenteel, het is te hopen dat voorrondes Europees gehaald worden (zodat evt. speler die willen transferen naar PSV nog wel lekker gemaakt kunnen worden met Europees voetbal), en verder voor minstens 1-2 seizoenen pas op de plaats. Denk dat voor de komende tijd top-5 een goed genoeg resultaat zou zijn.

Zou een Cocu wellicht te porren zijn om terug te komen? Kan zeggen van het voetbal wat hij speelde wat je wil, maar het was stabiel en er stond een systeem. Bij Van Bommel had ik meer het idee dat hij de chaos-theorie van Klopp (wat ik wel geweldig vind om te zien) wilde uitvoeren met een team dat min of meer is ingesteld op countervoetbal. Tsja, dat gaat nie werken nie.

[ Voor 54% gewijzigd door Maarten_E op 28-01-2020 15:17 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Deadsy schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:16:
Strik eromheen en afvoeren die gast.

Met die €32000000,- kan je een beter elftal in elkaar timmeren, dan die zuurpruim te houen, die denkt dat ie beter is dan Maradonna of Messi.

Van Bergwijn gaat nooit iemand meer iets horen. Die gaat dezelfde route volgen als Royston Drenthe. Die eindigt straks rappend op YouTube.

Die 32 miljoen zijn dan wel weer lekker in de pocket. Zo zie je maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Maarten_E schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:12:
Kan aan mij liggen, maar vind Eiting eigenlijk in het algemeen best volwassen overkomen qua voetbal. Natuurlijk is het nog geen topspeler, maar zou die er standaard inzetten in de beker en in wedstrijden die om des keizers baard zijn. In de wedstrijd tegen Groningen ging het opeens weer lopen toen hij en Huntelaar erin kwamen.
Eens hoor.

32 miljoen voor Bergwijn, lekker wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Had m inderdaad ook nog gebracht voor die prijs. Wat een bedrag voor zo'n overschatte, onvolwassen jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Voor 32m had Ajax van mij een poging mogen doen... Itt bovenstaande posters vind ik 32m veel te weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:58
Te weinig? Heeft 6,5 wedstrijden op hoog niveau gespeeld (dat is dat hij zelf goed speelde, niet per definitie bij een sterke tegenstander) de rest is het Bambi op ijs; net niet. Als je daar meer dan 20 miljoen voor krijgt moet je er een strik omheen doen en op het vliegtuig zetten. Na z’n blessure ook nog geen pot op hoge kwaliteit neergezet. Nee, PSV mag tevreden zijn over de prijs, die gezet is door paniek bij de Spurs en de markt in Engeland, in andere landen was het net aan 20 miljoen geworden ondanks z’n contract tot 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
In dit 'bagger'seizoen direct betrokken bij 19 doelpunten in 29 wedstrijden in een steeds slechter draaiend elftal.
Vorig seizoen bij 28 doelpunten betrokken in 41 wedstrijden.
Seizoen ervoor bij 19 in 38 wedstrijden.

Inderdaad, 6,5 wedstrijd op hoog niveau gespeeld 8)7. Zet iemand die statistieken weg bij Ajax, vinden we met z'n allen dat ie 80m moet kosten.

We zijn hier weer erg goed in snel vergeten wat iemand gepresteerd heeft als het even iets minder sprankelend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bergwijn had van mij best naar Ajax mogen komen, maar niet voor meer dan 15 á 20 miljoen.
Leuke statistieken ook, maar die worden wel heel erg opgeleukt door een destijds fantastisch spelende Malen.
Vond de blessures en vorm van Bergwijn wel erg toevallig vaak samengaan met de blessures en vorm van Malen.
Gaat nu ook weg op het moment dat hij niet lekker speelt, PSV in een dip zit en Malen een blessure heeft.

Overigens krijgt Ajax nog wat geld voor de transfer van Eriksen, het zou om 1 miljoen gaan als doorverkooppercentage.

[ Voor 12% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-01-2020 19:49 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gaat PSV nu Berhuis kopen voor 25 miljoen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:50:
Gaat PSV nu Berhuis kopen voor 25 miljoen? ;)
Is jouw toetsenbord kapot?
Afgelopen dagen al twee keer Zuyech en nu Berhuis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hebben ze nou een andere scheids dan bij de wedstrijd die gestaakt werd (Blom)?
Waarom is die er nou niet bij? Moet toch gelijke bezetting als vorige wedstrijd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:28

Rhapsody

In Metal We Trust

toolkist schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:00:
Hebben ze nou een andere scheids dan bij de wedstrijd die gestaakt werd (Blom)?
Waarom is die er nou niet bij? Moet toch gelijke bezetting als vorige wedstrijd zijn?
Die had wat van de UEFA, aldus het AD

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:57:
[...]

Is jouw toetsenbord kapot?
Afgelopen dagen al twee keer Zuyech en nu Berhuis. :+
Typen op telefoon is zoals je merkt niet mijn hobby :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Rhapsody schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:01:
[...]

Die had wat van de UEFA, aldus het AD
Tja, dan zeg je als de KNVB toch 'gaat niet, moet fluiten'.
Doen ze zoveel moeite om de selecties van Fortuna en Feyenoord gelijk te houden (Larsson moest zelfs naar Zeist om zich te laten keuren), volgen ze het zelf niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Geheel volgens verwachting consequent inconsequent van de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 18:31

Vos

AFCA

Verlenging zou wel zo leuk zijn voor het publiek ;)

Pagina: 1 ... 115 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken