Verpletterende overmacht is ook maar relatief, koppositie in de KKD is leuk maar het primaire belang van de jong elftallen is opleiden van spelers voor het eerste elftal. De koppositie geeft een indicatie dat het op teamniveau gaat maar zegt niet alles over individuele ontwikkeling. Daar kan ik ook geen uitspraak over doen aangezien ik vrijwel geen KKD kijk.
Op gebied van social media en inkomsten is het gat er al jaar en dag met overige teams en vorig jaar en 3 jaar (16/17) geleden zijn momenten dat ze sportief hebben gepiekt. Waarbij ze geen kampioen zijn geworden en vorig jaar "maar" met 3 punten verschil.
Als Ajax hun voorsprong op financiële middelen weet te gebruiken om sportief uit te bouwen kan die verpletterende overmacht ontstaan (en dat zou moeten gebeuren kijkende naar de overige partijen en de beschikbare middelen in de eredivisie). Dat het een zekerheid is lijkt me nogal vroeg. De stelling dat zelfs met een incapabel bestuur het wel blijft lopen is in het verleden meer dan eens aangetoond dat dat niet zo werkt.
Het artikel voelt inderdaad nogal aan als paginavulling