Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:45
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 00:33:
Zien jullie zowaar nog iets in Hendrix? Dat is toch gewoon categorie Manolev?
Niet mee eens. Maarja , moeilijk over te bekvechten. Persoonlijk vind ik Hendrix een vrij aardige speler die wel wat beperkt is, maar ook z'n sterke punten heeft. Zo'n spelers heeft Ajax ook wel, daar valt het de afgelopen 2 jaar alleen wat minder op omdat ze ander spel spelen en ze een paar spelers hebben die het spel naar een hoger niveau tillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Veltman lijkt me wel een vergelijkbare speler, nuttig maar beperkt.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
Als ik Hendrix zie spelen zie ik een enorme bak frustratie. Hij heeft het wel in zich om een stofzuiger / '6' te zijn maar denkt dat hij meer een creatieve spelverdeler is. Dat gaat dan vaak meh en dan gaat hij teveel proberen en pakt hij vaak domme gele kaarten. Hij zou best bij PSV passen maar in een minder belangrijke rol die hij zelf wil of denkt te kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Holkers schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:41:
Als ik Hendrix zie spelen zie ik een enorme bak frustratie. Hij heeft het wel in zich om een stofzuiger / '6' te zijn maar denkt dat hij meer een creatieve spelverdeler is. Dat gaat dan vaak meh en dan gaat hij teveel proberen en pakt hij vaak domme gele kaarten. Hij zou best bij PSV passen maar in een minder belangrijke rol die hij zelf wil of denkt te kunnen spelen.
Wat ikzelf bij Hendrix merk is dat hij op zich een nuttige kracht kan zijn maar inderdaad te vaak de domme overtreding maakt waar hij een gele kaart voor pakt, meestal omdat hij er net even een schepje bovenop lijkt te willen doen om wellicht het team scherper te krijgen. Hetgeen er echter niet gebeurt is dat hij - indien het tijdens een wedstrijd niet loopt - het team uit het matige spel weet te trekken, te vaak gaat hij mee in de negatieve teneur.

Een redelijke speler die prima - onzichtbaar?- kan renderen op een middenveld waarbij enkel ondersteuning geeft/defensieve taken op zich neemt. Tot op heden niet iemand die het team bij de hand neemt om daadwerkelijk beter te presteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Echt letterlijk de Veltman van PSV dus ;)
Jouw post kun je 1 op 1 kopieren naar Veltman in de verdediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:51:
Echt letterlijk de Veltman van PSV dus ;)
Jouw post kun je 1 op 1 kopieren naar Veltman in de verdediging.
Jup, zo heeft vrijwel elke club spelers die hun eigen beperkingen niet kennen. Zeker niet zeggende dat deze twee spelers geen nuttige spelers kunnen zijn maar daarvoor moeten ze wel iets beter hun beperkingen kennen en daar dus ook naar handelen.

Dienende spelers blijven altijd van belang maar de speler moet zich idealiter ook vinden in zo'n rol en dat accepteren. Een elftal met 11 sterspelers werkt meestal ook niet bijzonder goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:15

snmght

imho dan he

Napo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Dienende spelers blijven altijd van belang maar de speler moet zich idealiter ook vinden in zo'n rol en dat accepteren. Een elftal met 11 sterspelers werkt meestal ook niet bijzonder goed.
Viergever is een uitstekend voorbeeld van hoe het wel moet imho. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:15
snmght schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:52:
[...]

Viergever is een uitstekend voorbeeld van hoe het wel moet imho. :)
Absoluut, hetzelfde heb ik ook wel bij Schwaab.
Beste verdediger ooit? Nee, absoluut niet. Maar probeert alles wat hij kan en handelt in belang van het team.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:21
Het type Veltman/Hendrix is niet het probleem.

Dat je zo'n type speler nodig denkt te hebben is wel lachwekkend. Alleen B clubs of clubs in nood gaan dit soort spelers kopen. Een soort plakband voor nu.

Kijk, een Veltman/Hendrix is handig als je niks beters hebt. Maar dan moet je ze wel al in je club hebben. Spelen ze dan nog boven hun kunnen, dan ben je spekkoper. En dat is Ajax op dit moment met Veltman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
mavaros schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:46:
Het type Veltman/Hendrix is niet het probleem.

Dat je zo'n type speler nodig denkt te hebben is wel lachwekkend. Alleen B clubs of clubs in nood gaan dit soort spelers kopen. Een soort plakband voor nu.
Niet helemaal mee eens. Het type Veltman/Hendrix of eigenlijk eerder zoals door @snmght een Viergever kunnen zeer nuttige krachten zijn. Spelers die belangrijk voor het team zijn en idealiter hun taak vervullen (verdedigend) en daarna de bal inleveren bij de betere spelers.

Een team met allemaal spelers die in de spotlight willen staan werkt ook niet. De "waterdrager" zijn vrijwel altijd nodig om de juiste balans te creëren. Wat wel klopt is dat je dit soort spelers eigenlijk niet wil kopen. Transfervrij zo'n speler halen (v.b. Viergever weer) kan zeer nuttig zijn. Een significant bedrag er voor neerleggen zou ik niet doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Napo op 10-01-2020 16:01 . Reden: Komen -> kopen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Hendrix is leuk voor de Eredivisie maar komt voor Europa te kort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:41
Ik vind Hendrix nog niet zo slecht als hier gesuggereerd word.
Ik vind hem wel een nuttige speler. Redelijk goede stofzuiger en weet vaak de bal uit lastige situaties bij een medespeler te krijgen.
Ok Hendrix is geen topper en maakt wel eens een onnodige overtreding maar kan je er mi prima bij hebben. Dat kan je nl niet zeggen van elke psv-er in de basis.

Iets anders... Die Zirkzee heeft bij Bayern nu 2x gescoord.
Gelijk op voorzijde vi als neerlands hoop.
Kom op zeg, dat waren slechts 2 doelpunten... Hij scoorde daarvoor echt zelden hoor.
Vind wel dat er erg overdreven word....

Nu heeft Strootman weer eens gescoord, wrs per ongeluk :p..... das nu weer onze hoop?
Kom op zeg... Strootman... Kleedkamer vulling, verder niet

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 11-01-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Het is grappig om te zien, dat een type Veltman nu verheerlijkt wordt, omdat er stront aan de knikker is.

De helft van de mensen hier liep, en loopt morgen, te zeiken dat het type Veltman een waardeloze verspilling is in het team. Ik heb een vermoeden dat dit komt, omdat het type Veltman bij Ajax wel fatsoenlijk zijn werk doet. Maarja, het is Ajax, dus we gaan weer met zijn allen lopen hakken en klagen. oOo

Nu het met een paar andere clubs niet zo lekker gaat, is het type Veltman ineens de redder in nood. Dan gooien mensen weer met termen als Viergever of zelfs Hendrix moet je halen. Die zouden de club dan moeten gaan redden, terwijl er niks te redden valt.

Ga gewoon je club aanmoedigen en geloof in ze. Dat werkt in de meeste gevallen best goed. Je kan mij niet wijsmaken dat PSV totaal niet meer kan voetballen en dus een of andere houthakker moet binnenhalen, om wel te kunnen ballen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
@mavaros ben benieuwd op basis van welke post je tot die conclusie bent gekomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Begrijpend lezen is lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
Gister was Daley Blind even op tv. Moet toch zeggen dat hij er bleekjes uitzag. Hij is zelf gelukkig positief! Maar ik reken hem voor dit jaar zeker niet meer bij Ajax/Oranje. Hij vertelde dat hij nu geen inspanning mag doen op het moment. Zodra hij weer trainingen kan oppakken is het ook nog maar de vraag hoe goed hij terug komt.

[ Voor 9% gewijzigd door DoeEensGek op 11-01-2020 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Lekkere goal van Hakim. Brugge geeft wel veel weg overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Oioi Ziyech met beauty tegen Brugge!

Brugge helpt Ajax graag aan goals.

[ Voor 35% gewijzigd door Vos op 11-01-2020 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
aardig goaltje inderdaad, alleen wat jammer dat het commentaar alleen maar over het vagina stadion gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Terranova schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:16:
aardig goaltje inderdaad, alleen wat jammer dat het commentaar alleen maar over het vagina stadion gaat
oh jij luistert echt naar hem. Op een of andere manier weet ik Siert altijd weg te filteren. Dat lukt me helaas bij Vermeulen en horror-Snoeks niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
P.O. Box schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:17:
[...]

oh jij luistert echt naar hem. Op een of andere manier weet ik Siert altijd weg te filteren. Dat lukt me helaas bij Vermeulen en horror-Snoeks niet.
nouja, hij heeft dat verhaal in 2 wedstrijden nu al 15x verteld. Dus dat is niet weg te filteren helaas. Maar zonder geluid kijken gaat mij echt net weer te ver

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
"Gelukkig" is Mazraoui niks veranderd. Naar voren lopen kan wel want dat is leuk, maar teruglopen achter een man aan vindt ie nog steeds niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Hoe Vol is het stadion

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
PSV dat verliest van Eupen, iek.
Ja, oefenduel, zegt niks, jadijada, maar dan nog.
Je kan je afvragen waarom dat in Qatar gespeeld moet worden, de clubs liggen hemelsbreed 140km van elkaar af...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:24:
PSV dat verliest van Eupen, iek.
Ja, oefenduel, zegt niks, jadijada, maar dan nog.
Je kan je afvragen waarom dat in Qatar gespeeld moet worden, de clubs liggen hemelsbreed 140km van elkaar af...
Daar is het 20 graden, hier 6? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:27:
[...]

Hadden ook naar Spanje kunnen gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
toolkist schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:27:
[...]

Niet bepaald Siberië toch?
Maar goed, zal wel aan mij liggen.
Sevilla is op dit moment 16 graden, zou toch ook prima voetbalweer moeten zijn m.i. (Ik weet dat verschillende NLse clubs ook in die regio zitten.)

Edit: Niet de bedoeling er een politieke discussie van te maken, maar vind het gewoon apart.

[ Voor 11% gewijzigd door Maarten_E op 11-01-2020 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
@Maarten_E
Hoeft niet politisch te zijn.
Kunt ook gewoon naar de feiten kijken en dan is dit niet echt de perfecte locatie voor een winterkamp wanneer je er niet voor betaald krijgt.

Het is verder weg en de situatie in de regio.
Als het deze week allemaal iets anders gegaan was dan was er misschien oorlog geweest in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:35:
@Maarten_E
Kunt ook gewoon naar de feiten kijken en dan is dit niet echt de perfecte locatie voor een winterkamp wanneer je er niet voor betaald krijgt.

Als het deze week allemaal iets anders gegaan was dan was er misschien oorlog geweest in de regio.
Ah kenner Deadsy weet het schijnbaar beter dan Ajax en PSV zelf? ;)
Denk je echt dat Ajax en PSV hun spelers lekker lang in een vliegtuig neerzetten als ze exact hetzelfde zouden kunnen krijgen veel dichter bij huis? Gewoon, omdat ze dat leuk vinden ofzo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Deadsy schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:35:
@Maarten_E

Valt allemaal wel mee, vliegtijd is wat langer. Maar de faciliteiten zijn echt wel een stukje beter dan in een Sevilla. Dus zeker als er voor wordt betaald is het een goeie optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
DoeEensGek schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:38:
Gister was Daley Blind even op tv. Moet toch zeggen dat hij er bleekjes uitzag. Hij is zelf gelukkig positief! Maar ik reken hem voor dit jaar zeker niet meer bij Ajax/Oranje. Hij vertelde dat hij nu geen inspanning mag doen op het moment. Zodra hij weer trainingen kan oppakken is het ook nog maar de vraag hoe goed hij terug komt.
Voor hem hoop je zo dat hij het geliefde spelletje nog eens mag uitvoeren, maar ik vrees er voor.

Hij ziet er al z'n hele leven bleekjes uit overigens (iets wat ik zelf ook heb en mensen continue maar vragen: voel je je moe? Je zit er bleek uit? Voel je je wel lekker?.... Irritant dus...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:38:
[...]

Ah kenner Deadsy weet het schijnbaar beter dan Ajax en PSV zelf? ;)
Denk je echt dat Ajax en PSV hun spelers lekker lang in een vliegtuig neerzetten als ze exact hetzelfde zouden kunnen krijgen veel dichter bij huis? Gewoon, omdat ze dat leuk vinden ofzo? 8)7
Ajax krijgt er voor betaald om hun trainingskamp daar te houden. PSV niet.
En je hoeft geen kenner te zijn om te beseffen dat de situatie in Spanje veiliger is dan in het midden-oosten.
Ajax kiest voor de centen, en PSV?

Ga er van uit dat PSV hoopt daar connecties te kunnen maken voor toekomstige inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:00:
[...]

Ajax krijgt er voor betaald om hun trainingskamp daar te houden. PSV niet.
En je hoeft geen kenner te zijn om te beseffen dat de situatie in Spanje veiliger is dan in het midden-oosten.
Ajax kiest voor de centen, en PSV?

Ga er van uit dat PSV hoopt daar connecties te kunnen maken voor toekomstige inkomsten.
"We zouden naar de Verenigde Arabische Emiraten gaan. We waren daar uitgenodigd en zouden daar een toernooi spelen. Dat ging twee maanden geleden niet door", aldus Gerbrands. "Je moet dan op zoek een alternatief. Ze (Qatar, red.) wilden ons graag hebben. We krijgen er ook geen geld voor, we betalen het helemaal zelf. Vanwege de omstandigheden hebben we zelf gekozen om er heen te gaan."
Daarom dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
En dan zie ik geen echte reden behalve dan dat ze uitgenodigd zijn.

Of heb jij nog nooit een uitnodiging geweigerd?
Hij geeft zelf al aan dat ze alles zelf betalen, dus zelf betalen om naar een onveilige regio te gaan.
Puur omdat je bent uitgenodigd. Yup top reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
fijne goal weer.
quincy weigert te scoren als hij hem niet van Ziyech krijgt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:07:
[...]

En dan zie ik geen echte reden behalve dan dat ze uitgenodigd zijn.

Of heb jij nog nooit een uitnodiging geweigerd?
Hij geeft zelf al aan dat ze alles zelf betalen, dus zelf betalen om naar een onveilige regio te gaan.
Puur omdat je bent uitgenodigd. Yup top reden.
Kom op joh. Ff iets langer nadenken ;)
Denk je dat er 2 maanden vantevoren nog fatsoenlijke locaties vrij zijn als echt elke voetbal club, tot en met de amateurs op het 6e niveau aan toe, op trainingskamp naar Spanje gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
Hebben jullie ook het idee dat je naar een stream zit te kijken van een paar Arabische dudes die het scherm op hebben genomen maar ook huiskamer geluiden meesturen? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:09:
[...]

Kom op joh. Ff iets langer nadenken ;)
Denk je dat er 2 maanden vantevoren nog fatsoenlijke locaties vrij zijn als echt elke voetbal club, tot en met de amateurs op het 6e niveau aan toe, op trainingskamp naar Spanje gaan?
Ben misschien niet zo slim.
Had gedacht dat PSV misschien al langer zou weten dat de situatie in die regio niet echt top is, zoals ieder ander mens dat de media volgt.

Optie is ook om gewoon in Eindhoven te blijven.
Ja het is kouder, maar dat is het ook wanneer de competitie weer gaat beginnen.

En er zijn ook andere locaties behalve Spanje.
Als je al naar een dergelijke regio gaat zou het toch slim zijn om in het achterhoofd ook een reserve optie te hebben.

maar, ben blijkbaar niet zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:25:
[...]
Optie is ook om gewoon in Eindhoven te blijven.
Ja het is kouder, maar dat is het ook wanneer de competitie weer gaat beginnen.
Met de huidige situatie (en ook zoals die twee maanden geleden was) snap ik dat je zeer zeker uit de vaste omgeving wil om wat nieuwe teamspirit te kweken in een compleet andere omgeving, even weg uit de malaise die er was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Oefenwedstrijden zeggen niet zoveel, maar PSV verliest van zowel Club Brugge als KAS Eupen. Dat is niet best, iemand die er iets van gezien heeft, misschien de tweede helft een B-team?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gynnad schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:45:
Oefenwedstrijden zeggen niet zoveel, maar PSV verliest van zowel Club Brugge als KAS Eupen. Dat is niet best, iemand die er iets van gezien heeft, misschien de tweede helft een B-team?
PSV begint slecht aan 2020 en wordt ook verslagen door KAS Eupen

https://www.ed.nl/psv/psv...-door-kas-eupen~aa417998/

Opstelling PSV voor rust: Ruiter; Dumfries, Baumgartl, Schwaab, Boscagli; Rosario, Thomas, Hendrix; Ihattaren, Bruma Gakpo

Opstelling PSV na rust: Ruiter (60. Unnerstall); Daverveld, Teze, Viergever, De Haas; Gomes, Guti, Afellay; Doan, Madueke, Ledezma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Gynnad schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:45:
Voor teams die goed draaien zeggen dit soort wedstrijdjes niks.

Voor een PSV kan zo'n waardeloos begin net genoeg zijn, om weer massaal aan de gifbeker te gaan. En ze kwamen hier net tot rust, omdat het winterstop is. Als dit zo door blijft gaan, dan gaat ook de nieuwe tussenpaus eraan.

Als neutrale supporter houd ik mijn hart vast als het om PSV gaat. Ze verliezen van middelmatige rotclubjes. Dat is niet best.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
In Kerkrade is het nu pas oud & nieuw. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Het is weer een uitverkocht huis, daar ver weg in Kerkrade.

Opdoeken die spartelende Limburgse clubs. Wat een ellende en slecht spel.

Edit: Dan zie je net, dat MVV scoort.

Hup MVV.

edit2: Het lijkt nu op een willekeurige wedstrijd van Ajax tegen een Engelse ploeg.

Afsluiting: Streek- of stadswedstrijden zijn altijd leuk om te kijken. In Rotterdam hebben ze die luxe, in Noord Holland hebben we AZ, in Eindhoven hoopt de halve stad dat FCE gaat promoveren. De andere helft zit nu nog altijd te nippen aan de gifbeker. In Limburg plegen ze broedermoord.

Dat is voetbal. *O*

[ Voor 70% gewijzigd door mavaros op 12-01-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Helaas lijkt de kans dat FCE promoveert kleiner dan de kans dat ik 100 word.
Mochten ze promoveren, het eerste wat ik doe is een kaartje kopen voor de derby in het Jan Louwers stadion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Volgens teletekst heeft Koeman een aanbod van Barcelona om per direct trainer te worden geweigerd. Als dat bericht klopt, heel netjes van hem. Toch z'n droomclub en het is dan maar afwachten of ze nog een keer komen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
toolkist schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:19:
Volgens teletekst heeft Koeman een aanbod van Barcelona om per direct trainer te worden geweigerd. Als dat bericht klopt, heel netjes van hem. Toch z'n droomclub en het is dan maar afwachten of ze nog een keer komen
Hij redt gewoon zijn eer en weet dat ie strakjes toch wel naar Barca gaat.

Hij heeft nog niet de status van een Advocaat. Die springt altijd op de eerste trein die langskomt, en komt heelhuids aan. Als Koemen hetzelfde trucje flikt, dan valt hij onder de trein.

Koeman walks his line, om het maar in plat Nederlands te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
mavaros schreef op zondag 12 januari 2020 @ 23:20:
[...]

Hij heeft nog niet de status van een Advocaat. Die springt altijd op de eerste trein die langskomt, en komt heelhuids aan. Als Koemen hetzelfde trucje flikt, dan valt hij onder de trein.

Da's maar afwachten, ik zie een Xavi eerder trainer worden bij Barca dan Ronald Koeman. Maar ik ben blij dat hij nog even de bondscoach blijft, een opvolger bij het Nederlands elftal kan ik zo niet aanwijzen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Xavi schijnt aangegeven te hebben nog niet te willen.
toolkist schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:19:
Van wat ik begreep was die clausule in z'n contract sowieso pas voor na het EK. Dat houdt in dat hij nu dus echt contractbreuk zou moeten plegen of afkopen wil hij naar Barcelona gaan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Outerspace schreef op maandag 13 januari 2020 @ 00:17:
[...]

Da's maar afwachten, ik zie een Xavi eerder trainer worden bij Barca dan Ronald Koeman. Maar ik ben blij dat hij nog even de bondscoach blijft, een opvolger bij het Nederlands elftal kan ik zo niet aanwijzen.
Ten Hag >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 12 januari 2020 @ 23:20:
[...]

helemaal dit idd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 17:09

Typhone

Who Dares Wins

Zo de komkommertijd is weer bijna voorbij en tijd voor Ajax om de tweede seizoenshelft beter af te trappen dan vorig jaar en dan de wedstrijden vlak voor de winterstop. Ben benieuwd naar de ontwikkeling van Traoré moet ik zeggen. Begint voorzichtig wel zichzelf in de kijker te spelen.

Overigens wel een grappig nieuw feitje omtrent clubbrilletjes voor de vaste lezers hier en om te laten zien hoe 'relatief' zaken zijn... nieuwe prille relatie met een vrouw die natuurlijk weer de "foute" club aanhangt (PSV). Dat aanhangen is één maar toen bleek ze ook nog fervent seizoenkaarthouder te zijn... :D :X :+ :o

Zodoende mag ik 26 janauari mee naar PSV-FC Twente :'( :o .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Typhone schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:02:
Zo de komkommertijd is weer bijna voorbij en tijd voor Ajax om de tweede seizoenshelft beter af te trappen dan vorig jaar en dan de wedstrijden vlak voor de winterstop. Ben benieuwd naar de ontwikkeling van Traoré moet ik zeggen. Begint voorzichtig wel zichzelf in de kijker te spelen.

Overigens wel een grappig nieuw feitje omtrent clubbrilletjes voor de vaste lezers hier en om te laten zien hoe 'relatief' zaken zijn... nieuwe prille relatie met een vrouw die natuurlijk weer de "foute" club aanhangt (PSV). Dat aanhangen is één maar toen bleek ze ook nog fervent seizoenkaarthouder te zijn... :D :X :+ :o

Gefeliciteerd! Hopelijk kan zij jou wel het licht laten zien! :+

Collega van me is PSV fan, haar man is Ajax fan. Die zijn al super lang samen en de relatie gaat super goed. Het kan dus wel ;)

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Gefeliciteerd! Ach, wedstrijdje mee pakken in het stadion blijft imho leuk, zelfs als dat een in Eindhoven is. Enjoy. ;)

Ik ben zelf meer benieuwd naar Gravenberch en of Schuurs eindelijk wat meer minuten gaat pakken. Ik ben bang dat Traore met de komst van Babel en terugkeer van Promes toch niet gek veel gaat spelen. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:26
Gewoon niet te hard juichen als Twente scoort.... dan komt alles goed ;-)

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:33
[Twitter: https://twitter.com/2deDivisie/status/1216412297893220352]
Kijk vooral even het gekoppelde filmpje

Scheidsje scheidsje toch........ zo pietluttig want misschien mag het inderdaad volgens de regels niet maar om hiervoor een 2de geel te geven.

spoiler:
Is dus voor het zonder toestemming terug het veld in komen nadat hij er uit is gestapt om een bidon op te rapen

[ Voor 18% gewijzigd door Pompi op 13-01-2020 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Regels zijn regels. Dit soort wangedrag hoort niet thuis op een voetbalveld. Ik hoop dat die agressieve trainer ook rood gekregen heeft en dat de tuchtcomissie hier nog eens goed naar kijkt. Een flinke schorsing lijkt me op zijn plaats voor alledrie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
snmght schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:56:
Regels zijn regels. Dit soort wangedrag hoort niet thuis op een voetbalveld. Ik hoop dat die agressieve trainer ook rood gekregen heeft en dat de tuchtcomissie hier nog eens goed naar kijkt. Een flinke schorsing lijkt me op zijn plaats voor alledrie.
De trainer was blijkbaar de trainer van de tegenpartij en iemand zou iets tegen hem gezegd hebben volgens de berichten onder dit betreffende twitterbericht. Maar dat beeld in het fragment stoppen maakt het er in ieder geval niet duidelijker op.

Zoals de commentator al zei was die 2de rood ook ontzettend dom, maar tja die eerste :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die drie gele kaarten mogen geseponeerd worden en die scheidsrechter mag terug naar de jeugd. (en natuurlijk eerst als excuus dat team mee uit eten nemen.)

Wat een prutser. Hij mag blij zijn dat hij niet neer gehoekt is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Pompi schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:01:
[...]

De trainer was blijkbaar de trainer van de tegenpartij en iemand zou iets tegen hem gezegd hebben volgens de berichten onder dit betreffende twitterbericht. Maar dat beeld in het fragment stoppen maakt het er in ieder geval niet duidelijker op.

Zoals de commentator al zei was die 2de rood ook ontzettend dom, maar tja die eerste :F
Ik vond bij die tweede wel heel weinig tijd tussen die twee gele kaarten zitten. Tenzij hij echt een vreselijk scheldwoord er uit gooide na de 1e kan ik het niet helemaal begrijpen. Je mag iemand best de ruimte geven om enige emotie te tonen bij het tonen van een gele kaart (en in dit geval leek het op de video mee te vallen). We blijven toch mensen met zijn allen..

Edit; Daan (Schapers, onthoud die naam) kijkt trouwens wel alsof hij hier erg van geniet:

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/bQBtyP4xrdDRRI04PGRE_zDvAKA/diocontent/164080402/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

[ Voor 55% gewijzigd door snmght op 13-01-2020 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
Die fluit begrijpt het echt niet hoor. Kelderklasse fluiten in het vervolg, als hij dat nog aan kan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Holkers schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:05:
Die fluit begrijpt het echt niet hoor. Kelderklasse fluiten in het vervolg, als hij dat nog aan kan
Hij kan beter stoppen. Serieus, zijn naasten zouden hem tegen zichzelf in bescherming moeten nemen. Zoals @Ankona aangeeft mag hij blij zijn dat hij er ongeschonden van af gekomen is.

(Niet dat ik dat gegeven toejuich of goedkeur overigens)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Jij... Jij @Leon Zwiers ! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:18:
[...]

Ik vond bij die tweede wel heel weinig tijd tussen die twee gele kaarten zitten. Tenzij hij echt een vreselijk scheldwoord er uit gooide na de 1e kan ik het niet helemaal begrijpen. Je mag iemand best de ruimte geven om enige emotie te tonen bij het tonen van een gele kaart (en in dit geval leek het op de video mee te vallen). We blijven toch mensen met zijn allen..

Edit; Daan (Schapers, onthoud die naam) kijkt trouwens wel alsof hij hier erg van geniet:
Tsja, dat je zo lang doorgaat met commentaar geven is al niet handig (en mag mijn inziens veel sneller een kaart voor gegeven worden). Dat hij dan na de kaart nog doorgaat - en wat hij gezegd heeft is onbekend - is nog dommer dan het initiële commentaar dat gegeven werd.

Een gele kaart geven vanwege commentaar verdient nul ruimte om daarna nog meer emotie te laten tonen richting de scheidsrechter. Bij een andere overtreding wellicht wel maar niet bij dit soort gele kaarten.
Wel ja? Wellicht zie je dingen die je (of ik) wilt zien maar hier zie ik een vrij neutraal gezicht in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Napo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:58:
[...]

Tsja, dat je zo lang doorgaat met commentaar geven is al niet handig (en mag mijn inziens veel sneller een kaart voor gegeven worden). Dat hij dan na de kaart nog doorgaat - en wat hij gezegd heeft is onbekend - is nog dommer dan het initiële commentaar dat gegeven werd.

Een gele kaart geven vanwege commentaar verdient nul ruimte om daarna nog meer emotie te laten tonen richting de scheidsrechter. Bij een andere overtreding wellicht wel maar niet bij dit soort gele kaarten.

[...]

Wel ja? Wellicht zie je dingen die je (of ik) wilt zien maar hier zie ik een vrij neutraal gezicht in.
In zijn algemeenheid vind ik ook dat scheidsrechters veel en veel sneller geel mogen geven voor commentaar.
Echter in dit geval was het commentaar zo terecht, dat moet een scheidsrechter zelf ook wel weten. Dan ingraven in je eigen ongelijk en doorpakken met kaarten is wel een definitief bewijs van ongeschiktheid.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:06:
[...]

In zijn algemeenheid vind ik ook dat scheidsrechters veel en veel sneller geel mogen geven voor commentaar.
Echter in dit geval was het commentaar zo terecht, dat moet een scheidsrechter zelf ook wel weten. Dan ingraven in je eigen ongelijk en doorpakken met kaarten is wel een definitief bewijs van ongeschiktheid.
De speler de keuze geven om te bepalen of een beslissing goed of fout is moet je niet willen, dat gaat het hele probleem enkel in stand houden. Ongeacht of de scheids fout zit heb je als speler het simpelweg te accepteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 13-01-2020 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Napo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:58:
[...]

Tsja, dat je zo lang doorgaat met commentaar geven is al niet handig (en mag mijn inziens veel sneller een kaart voor gegeven worden).
Volkomen eens in algemene zin. Maar in deze context vond ik die tweede overdreven, zonder te horen wat er gezegd is dan. Hij lijkt op video in ieder geval niet extreem geagiteerd of verongelijkt en laat in elk geval non-verbaal niet eens zo veel ongenoegen blijken. Zijn er zat die dan gebaren gaan maken of extreem (dreigend) dichtbij de scheidsrechter komen staan.

Ik denk niet dat je met twee maten moet willen meten door voor de ene gele kaart wel wat verontwaardiging toe te staan en voor de ander niet.

Maar het blijft lastige materie. We zijn geen robots dus ik denk niet dat je het tonen van een reactie op een gele kaart helemaal uit kunt zetten (uitzonderingen als ijskonijn Dolberg daar gelaten) - maar als je enige reactie accepteert, wanneer ga je dan de grens over en is je reactie opnieuw geel waard?

In dit geval spreekt de eerste gele kaart in het filmpje echter wel extreem tegen het oordeel van de scheidsrechter. I rest my case dus dat die laatste gele kaart ook te snel gegeven is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door snmght op 13-01-2020 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Napo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:06:
[...]

De speler de keuze geven om te bepalen of een beslissing goed of fout is moet je niet willen, dat gaat het hele probleem enkel in stand houden. Ongeacht of de scheids fout zit heb je als speler het simpelweg te accepteren.
Klopt, eigenlijk zou het aanvoerdersoverleg toegepast moeten worden. Beide aanvoerder, eventueel geassisteerd door hun coaches, nemen samen de beslissing om zonder scheidsrechter verder te spelen. O-)

Maar zonder gekheid. Een scheidsrechter is ook maar een mens. Die kan fouten maken en kan ook tot inzicht komen dat die gecorrigeerd moeten worden. In dit geval was de fout wel extreem duidelijk, de kaarten die hij trok waren totaal niet in het belang van de wedstrijd. (en een andere doel is geen rechtvaardiging)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:10:
[...]

Volkomen eens in algemene zin. Maar in deze context vond ik die tweede overdreven, zonder te horen wat er gezegd is dan. Hij lijkt op video in ieder geval niet extreem geagiteerd of verongelijkt en laat in elk geval non-verbaal niet eens zo veel ongenoegen blijken. Zijn er zat die dan gebaren gaan maken of extreem (dreigend) dichtbij de scheidsrechter komen staan.

Ik denk niet dat je met twee maten moet willen meten door voor de ene gele kaart wel wat verontwaardiging toe te staan en voor de ander niet.

Maar het blijft lastige materie. We zijn geen robots dus ik denk niet dat je het tonen van een reactie op een gele kaart helemaal uit kunt zetten (uitzonderingen als ijskonijn Dolberg daar gelaten) - maar als je enige reactie accepteert, wanneer ga je dan de grens over en is je reactie opnieuw geel waard?
Voetbal accepteert op dit moment al vrij veel in het geval van commentaar op de leiding, het uiten van ongenoegen en uiteindelijk dus twijfelen aan de leidsman van de wedstrijd. Voetbal(lers) zouden wat dat betreft best wel wat kunnen leren van andere sporten.

Ankona schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:11:
[...]

Klopt, eigenlijk zou het aanvoerdersoverleg toegepast moeten worden. Beide aanvoerder, eventueel geassisteerd door hun coaches, nemen samen de beslissing om zonder scheidsrechter verder te spelen. O-)
De wedstrijd hierom stil leggen is het openen van de deur om - zoals we nu al doen - elke beslissing in twijfel te trekken.
Maar zonder gekheid. Een scheidsrechter is ook maar een mens. Die kan fouten maken en kan ook tot inzicht komen dat die gecorrigeerd moeten worden.
Ja wellicht en in de eredivisie heb je daar zowel de assistent-scheidsrechters en de VAR voor. In de tweede divisie heb je daar de assistent-scheidsrechters voor. Een speler of een coach heeft weinig te maken met inmenging met de leiding op de wedstrijd.

Natuurlijk kan de scheidsrechter een fout maken maar ook dat heb je als speler simpelweg te accepteren. Toon mij een handvol voorbeelden waarin de scheidsrechter terug is gekomen op een beslissing na commentaar van een speler.
In dit geval was de fout wel extreem duidelijk, de kaarten die hij trok waren totaal niet in het belang van de wedstrijd. (en een andere doel is geen rechtvaardiging)
"Het belang van de wedstrijd" voelt net zoals "de wedstrijd aanvoelen" en daardoor sommige overtredingen in wedstrijd A niet te bestraffen terwijl je dat in wedstrijd B wel doet. Dat is een willekeur die mijn inziens mag verdwijnen. De scheidsrechters moeten de regels toepassen en acteren indien er regels overtreden worden, consistent en enkel en alleen op basis van de regels. Niets meer niets minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als het nou nog een twijfelgeval zou zijn zou je helemaal gelijk hebben @Napo, als je teamgenoot overduidelijk bewust genaaid wordt door de scheids zoals hier dan ben je een hele knappe als je niet over de zeik gaat en dat moet die scheids gewoon begrijpen.

Die scheids heeft in ieder geval nu bewezen dat ie absoluut niet op het veld thuishoort, als die nog het betaald voetbal in komt maak ik me heel erg veel zorgen over het niveau van de rest van de jonge scheidsrechters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:11

Gelukkig is het nog pril. Dan kan ze er nog onderuit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:33:
Als het nou nog een twijfelgeval zou zijn zou je helemaal gelijk hebben @Napo, als je teamgenoot overduidelijk bewust genaaid wordt door de scheids zoals hier dan ben je een hele knappe als je niet over de zeik gaat en dat moet die scheids gewoon begrijpen.
Edoch heb je als speler de beslissing van de scheidsrechter respecteren. Je mag er vanuit gaan dat een scheidsrechter niet een kaart geeft om bewust een speler te "naaien". Indien dat wel het geval is dan moet je als KNVB zijnde beter naar je scheidsrechter gaan kijken. De rest van de spelers moeten zich realiseren dat in woord en gebaar de scheidsrechter laten merken dat de beslissing fout is niet positief zal werken en voornamelijk enkel tegen hen zal werken.

Emoties tonen na zo'n moment is niet vreemd maar je moet je grenzen kennen en mocht je alsnog over de grens heen gaan is er een potentiële sanctie. Over die sanctie moet je dan weer niet klagen, daar is één partij de oorzaak van en dat is de speler die doorgaat over het "onrecht" dat aangedaan was en niet de scheidsrechter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:42
Ik snap de regel alleen niet helemaal, wanneer mag je dan precies niet meer het spel in?
Of is onderstaande dan ook geel:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D07Lrk9XQAEtfir.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Napo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:58:
[...]

Edoch heb je als speler de beslissing van de scheidsrechter respecteren. Je mag er vanuit gaan dat een scheidsrechter niet een kaart geeft om bewust een speler te "naaien". Indien dat wel het geval is dan moet je als KNVB zijnde beter naar je scheidsrechter gaan kijken. De rest van de spelers moeten zich realiseren dat in woord en gebaar de scheidsrechter laten merken dat de beslissing fout is niet positief zal werken en voornamelijk enkel tegen hen zal werken.

Emoties tonen na zo'n moment is niet vreemd maar je moet je grenzen kennen en mocht je alsnog over de grens heen gaan is er een potentiële sanctie. Over die sanctie moet je dan weer niet klagen, daar is één partij de oorzaak van en dat is de speler die doorgaat over het "onrecht" dat aangedaan was en niet de scheidsrechter.
Vraagje: Heb jij de beelden van deze casus bekeken?

In zijn algemeenheid ben ik het wel met je eens hoor, maar dit is wel overduidelijk naaien en daar mag de scheidsrechter best op gewezen worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:10:
[...]

Vraagje: Heb jij de beelden van deze casus bekeken?
Ja
In zijn algemeenheid ben ik het wel met je eens hoor, maar dit is wel overduidelijk naaien en daar mag de scheidsrechter best op gewezen worden.
Ik ga nog steeds uit vanuit het scenario dat de scheidsrechters in Nederland integer zijn en naar eer en geweten handelen. Dat jij vermoed dat deze scheidsrechter die speler bewust wil "naaien" kan ik weinig aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Ja

[...]

Ik ga nog steeds uit vanuit het scenario dat de scheidsrechters in Nederland integer zijn en naar eer en geweten handelen. Dat jij vermoed dat deze scheidsrechter die speler bewust wil "naaien" kan ik weinig aan doen.
Maar, wat is het dan wel volgens jou? Welke regel kan hij uberhaupt toegepast hebben om dit te rechtvaardigen (die 1e gele kaart dus, niet het klagen). Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom een scheids denkt "ooooh overtreding, hiervoor moet ik geel geven". In een andere situatie kun je wellicht nog bedenken dat ie iets niet goed gezien heeft of een situatie verkeerd ingeschat heeft, maar dit?

Net zoals er rotte voetballers zijn zijn er ook rotte scheidsrechters, kijk alleen al naar hoe Nijhuis zich onlangs gedroeg, of mr respect Guzubuyuk eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:27:
[...]

Maar, wat is het dan wel volgens jou? Welke regel kan hij uberhaupt toegepast hebben om dit te rechtvaardigen (die 1e gele kaart dus, niet het klagen).
Daar ken ik de regels van het veldvoetbal blijkbaar niet goed genoeg voor of de scheidsrechter verzint zijn eigen regels. Het tweede scenario ga ik op dit moment nog steeds niet van uit. Het punt wat ik in mijn laatste posts maak heeft dan ook weinig van doen met de eerste gele kaart voor de spelers die met de bidon het veld op liep.

Als er al een regel voor is (die er waarschijnlijk wel is) dan mag - en eigenlijk behoor - je die als scheidsrechter toe te passen. Hoe lullig het er ook uit kan zien. Als speler hoor je de regels te kennen en je daar aan te houden.
Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom een scheids denkt "ooooh overtreding, hiervoor moet ik geel geven". In een andere situatie kun je wellicht nog bedenken dat ie iets niet goed gezien heeft of een situatie verkeerd ingeschat heeft, maar dit?
En toch heb je dat als speler te accepteren. Tijdens de wedstrijd in discussie gaan met de scheidsrechter gaat er naar alle waarschijnlijkheid niet voor zorgen dat de scheidsrechter zijn beslissing terugdraait ongeacht of deze goed of fout is.
Net zoals er rotte voetballers zijn zijn er ook rotte scheidsrechters, kijk alleen al naar hoe Nijhuis zich onlangs gedroeg, of mr respect Guzubuyuk eerder.
Er zijn zeer zeker goede en minder goede scheidsrechters, dat valt niet te ontkennen. Dat deze scheidsrechter waarschijnlijk niet in het rijtje toppers van de KNVB staat zou op basis van dit stukje voor mij geen verrassing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

De speler in kwestie moet gewoon Hanlons scheermes hanteren en zichzelf beheersen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Pompi schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:45:
[Twitter]
Kijk vooral even het gekoppelde filmpje

Scheidsje scheidsje toch........ zo pietluttig want misschien mag het inderdaad volgens de regels niet maar om hiervoor een 2de geel te geven.

spoiler:
Is dus voor het zonder toestemming terug het veld in komen nadat hij er uit is gestapt om een bidon op te rapen
Hoe werkt dat eigenlijk door bij ingooien, corners etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
groggy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:46:
[...]

Hoe werkt dat eigenlijk door bij ingooien, corners etc?
Ik denk dat er een uitzondering is voor standaardsituaties, maar voor dingen als blessure behandeling/schoenwissel/vrijwillig het veld uit je dus wel toestemming nodig hebt om terug het veld in te komen. Ken de regels zelf niet dus heb verder geen idee over hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
De Jong scoorde pas nog voor het NL elftal terwijl hij nog half buiten het veld stond. Iemand op het idee gekomen om daar een gele kaart voor te geven?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:17:
De Jong scoorde pas nog voor het NL elftal terwijl hij nog half buiten het veld stond. Iemand op het idee gekomen om daar een gele kaart voor te geven?
Nee, die heeft het zo al moeilijk genoeg. :+

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:17:
half buiten het veld = in het veld,net zoals een bal helemaal over de lijn moet zijn om uit/achter/doelpunt te zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Je mag alleen niet zomaar het veld terug in als je eruit bent gegaan voor een blessure behandeling of bv om te proberen om buitenspel te voorkomen.
Mbt dit soort situaties, moet je voor de gein eens kijken hoe vaak een keeper het veld uit loopt om z'n bidon te pakken.
Napo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:39:
En toch heb je dat als speler te accepteren. Tijdens de wedstrijd in discussie gaan met de scheidsrechter gaat er naar alle waarschijnlijkheid niet voor zorgen dat de scheidsrechter zijn beslissing terugdraait ongeacht of deze goed of fout is.
Succes als je vol adrenaline zit en dan zoiets bizars gebeurt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat onderscheidt ons toch juist van de rest van de primaten? Oh wacht, voetbal, ik snap je punt. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 14-01-2020 07:54 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:05:
[...]

Succes als je vol adrenaline zit en dan zoiets bizars gebeurt ;)
Gelukkig is het ook schering en inslag bij andere sporten...

Oh wacht, dat valt daar allemaal best wel mee en is voetbal eerder een uitzondering op de regel dat ze wat moeite hebben met het accepteren van de beslissing van de scheidsrechter.

De KNVB, UEFA en FIFA zou wat mij betreft wat meer achter de scheidsrechters moeten gaat staan en een duidelijk statement moeten maken voor de start van een seizoen.
Overtredingen die met een waarschuwing worden bestraft
Een speler ontvangt een waarschuwing indien hij zich schuldig maakt aan:
-het door woord of gebaar tonen het niet eens te zijn met een beslissing van de scheidsrechter;
Het probleem - zoals met te veel regels in voetbal - is dat er een werkwijze gehanteerd wordt dat sommige reacties wel oké zijn en andere weer niet en dat het nogal afhankelijk is van de wedstrijd EN de scheidsrechter, er wordt een grijs gebied gecreëerd.

De coach kan consulteren bij de vierde official en wellicht kan de aanvoerder rustig uitleg vragen aan de scheidsrechter. Al de overige spelers hebben de keuze van de scheidsrechter gewoon te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:21:
[...]

Gelukkig is het ook schering en inslag bij andere sporten...

Oh wacht, dat valt daar allemaal best wel mee en is voetbal eerder een uitzondering op de regel dat ze wat moeite hebben met het accepteren van de beslissing van de scheidsrechter.

De KNVB, UEFA en FIFA zou wat mij betreft wat meer achter de scheidsrechters moeten gaat staan en een duidelijk statement moeten maken voor de start van een seizoen.

[...]

Het probleem - zoals met te veel regels in voetbal - is dat er een werkwijze gehanteerd wordt dat sommige reacties wel oké zijn en andere weer niet en dat het nogal afhankelijk is van de wedstrijd EN de scheidsrechter, er wordt een grijs gebied gecreëerd.

De coach kan consulteren bij de vierde official en wellicht kan de aanvoerder rustig uitleg vragen aan de scheidsrechter. Al de overige spelers hebben de keuze van de scheidsrechter gewoon te accepteren.
Helemaal mee eens. Ieder ander die tegen de scheids praat direct geel geven en binnen 5 speelrondes heb je het onder controle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:01

Player1S

Probably out in the dark

P.O. Box schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:48:
[...]

Helemaal mee eens. Ieder ander die tegen de scheids praat direct geel geven en binnen 5 speelrondes heb je het onder controle.
Ik herhaal mijn "1, 2, 3 regel" nog maar eens.

Bij overtreding telt de scheids tot 3 nadat hij gefloten heeft. Elke speler zonder aanvoerdersband die niet het slachtoffer van de overtreding is en binnen 2m van de scheids staat krijgt geel. Met de kanttekening dat aanvoerder en slachtoffer zich normaal gedragen anders ook geel.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

-het door woord of gebaar tonen het niet eens te zijn met een beslissing van de scheidsrechter;
Is gewoon nog steeds te multi-interpretabel. Kijkt iemand boos, is dat fout? Of gewoon zijn standaard gezichtsuitdrukking. En met je handen gebaren maken kan ook verbazing uitbeelden; dat is niet in strijd met de hierboven genoemde regel. Zo ook een uitroep als ' NEEEEE!'.

Ik ben op zich wel voorstander van dat alleen de aanvoerders met de scheidsrechter praten. Daarmee verklein je de ellende deels wel. Maar er zijn verrekte weinig spelers die geen enkele (non)-verbale reactie tonen. Dat geldt volgens mij ook voor andere sporten: enige verontwaardiging of ongeloof zul je gewoon af kunnen lezen.

Kijk anders voor de gein eens onderstaand filmpje. Begint gelijk met iemand die commentaar heeft op de leiding en dat in woord en gebaar laat blijken. En zo laten de meeste weggestuurden daar in meer of mindere mate iets van merken. We zijn mensen, geen robots. Daar mogen scheidsrechters in het voetbal ook echt rekening mee houden. Zo lang het niet respectloos wordt richting de arbitrage imho.

YouTube: NBA Players First Time Ejections - Part 1

[ Voor 26% gewijzigd door snmght op 14-01-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik mis het om weer in De Kuip te zijn. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:13:
[...]
Kijk anders voor de gein eens onderstaand filmpje. Begint gelijk met iemand die commentaar heeft op de leiding en dat in woord en gebaar laat blijken. En zo laten de meeste weggestuurden daar in meer of mindere mate iets van merken. We zijn mensen, geen robots. Daar mogen scheidsrechters in het voetbal ook echt rekening mee houden. Zo lang het niet respectloos wordt richting de arbitrage imho.

YouTube: NBA Players First Time Ejections - Part 1
Wat wil je laten zien?

Dat scheidsrechters in andere sporten wel direct acteren indien hun rol als scheidsrechter in twijfel wordt getrokken?

Indien zo dan mag dat gewoon doorgetrokken worden naar het voetbal.

Dat de persoon die weggestuurd wordt emotioneel is kan ook prima maar het team moet er zorg voor dragen dat hij zo snel mogelijk van het veld is. Overige spelers moeten dan niet nog eens gaan klagen bij de scheidsrechter (zie scenario wat de oorzaak is van deze discussie)

Indien je scenario één een geweldig voorbeeld is mogen voetballers/teamgenoten daar hun lering uit gaan trekken. In plaats van met meerdere personen naar de scheids te lopen moet je de speler die blijkbaar zijn emoties niet onder controle heeft in bescherming nemen en hem bij de scheidsrechter weghalen en zorgen dat hij kalmeert waardoor hun hopelijk geen gele kaart te zien krijgt. Laat je de emoties de vrije loop gaan benadeel je je team. Kan een keer voorkomen maar is dat vaker dan ben je blijkbaar niet professioneel genoeg om op dat niveau te acteren. Ga je als derde ook nog eens tegen de scheidsrechter ageren ben je mijn inziens fout bezig.

Het staat en valt bij het accepteren van de rol van de scheidsrechter en de bevoegdheden die hij heeft en dat doen andere sporten wellicht stukken beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Vermeer is zijn koffers aan het pakken en gaat naar de VS.

Ik denk dat dat een goede ontwikkeling is. Hij wil graag daar nog spelen en voor Feyenoord was hij eigenlijk te duur en stond hij de ontwikkeling van Bijlow in de weg.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:53:
[...]

Ik herhaal mijn "1, 2, 3 regel" nog maar eens.

Bij overtreding telt de scheids tot 3 nadat hij gefloten heeft. Elke speler zonder aanvoerdersband die niet het slachtoffer van de overtreding is en binnen 2m van de scheids staat krijgt geel. Met de kanttekening dat aanvoerder en slachtoffer zich normaal gedragen anders ook geel.
Doen we dan ook de 1 fout, 2 fout, 3 fout ok je fluit de komende maand geen enkele wedstrijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:01

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:29:
[...]

Doen we dan ook de 1 fout, 2 fout, 3 fout ok je fluit de komende maand geen enkele wedstrijd?
Uiteraard maar ik zou eerst alle scheidsrechters op een cursus sturen zodat ze allemaal beetje gelijk fluiten.
Nu heb je dat een overtreding door de ene met geel bestraft word, de ander met rood en weer een ander vind het een schwalbe :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Sagat

Is pappa x2!

Ankona schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:16:

Ik denk dat dat een goede ontwikkeling is. Hij wil graag daar nog spelen en voor Feyenoord was hij eigenlijk te duur en stond hij de ontwikkeling van Bijlow in de weg.
Ik gun het hem persoonlijk absoluut, en denk dat je op deze manier ook nog wat geld krijgt (toch?) maar weet niet of het op dit moment voor het team het beste is. Bijlow moet het nog maar bewijzen, en als dit betekent dat Marsman 2e keeper is.....ugh, aan de andere kant, dit is wel het siezoen om het te proberen denk ik, kampioen worden doe je toch niet meer. En het moet wel heel raar lopen als europees NIET zou lukken. Dus laat die jongen het idd nog maar is een half jaar proberen, en als hij er dan nog niet staat dan maar kijken naar iemand anders. En waar ik Vermeer een goede keeper vind, is het ook weer niet zo dat het fenomaal goed/buitenklasse is ofzo. Dat speelt ook mee.

En dan het scheidsrechter gebeuren.......bij andere sporten gaat het wel goed? Waarom denk ik dan aan tennis? Serena die 'benadeeld word' en ik ben (nog net) oud genoeg om me een zekere mcenroe te herinneren ;)

Maar helemaals eens, een scheids moet zeker niet gelijk met gele kaarten smijten, enig begrip is op zijn plek, maar ik vind het idd een goed idee dat alleen slachtoffer en aanvoerder bij de scheids mogen zijn, en dan ook heel snel idd maar moeten accepteren wat er mis is. Helemaal met de VAR mag je er vanuit gaan dat het (meestal dan) goed gaat. En ja verder accpeteren dat het mensen werk is, dat er interpretatie is, dus dat je het nooit 100% met elkaar eens gaat zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:32:
[...]

Uiteraard maar ik zou eerst alle scheidsrechters op een cursus sturen zodat ze allemaal beetje gelijk fluiten.
Nu heb je dat een overtreding door de ene met geel bestraft word, de ander met rood en weer een ander vind het een schwalbe :+
En dan vinden we het vervolgens niet acceptabel als spelers klagen ;)

@Ankona Bijlow is toch best blessure gevoelig volgens mij? Is het dan wel zo handig om je beste keeper weg te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 16:12
Ankona schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:16:

Ik denk dat het goed is voor alle partijen. Vermeer is ook geen zekerheidje, tegen bijv. Dortmund ben je voetballend de betere maar krijg je er 4 om de oren omdat Vermeer niks pakt. Bijlow is niet slechter, maar heeft veel meer potentie. Wel die jongen echt vertrouwen geven en niet bij de eerste de beste tegengoal afbranden.
toolkist schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:36:
@Ankona Bijlow is toch best blessure gevoelig volgens mij? Is het dan wel zo handig om je beste keeper weg te doen?
Vermeer is nog blessuregevoeliger. Hij heeft de laatste 2 seizoenen vrijwel geheel gemist vanwege blessures en ook dit seizoen kwakkelde hij. Daarnaast is maar de vraag of hij beter is, Bijlow is gewoon de toptalent.

[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 14-01-2020 13:39 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Met toptalent denk ik dat je hem ruimschoots overschat maar goed, dat zijn onze meningen.

Wat betreft Vermeer, als ik dit en vorig seizoen kijk heeft ie 5 wedstrijden gemist wegens 1 blessure.
Ik kan je prima volgen dat je graag ziet dat Bijlow speeltijd krijgt, maar wat dan als Bijlow een keer niet kan spelen. Marsman? :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

En Jeroen Zoet naar Utrecht. Die heeft zijn gedroomde toptransfer dus te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:25

Niku

Alagaesii

Zoet naar Utrecht inderdaad. Was wel even een wtf momentje, dacht zeker dat hij er onder Faber na de winterstop weer zou staan.
Pagina: 1 ... 106 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken