Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:46

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Gynnad schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:36:
doet het zeker aardig maar top 10 in Europa betwijfel ik dan ook weer..
ben eigenlijk wel reuze nieuwsgierig naar die Top 10 van jou :?
ik neem aan dat Auba er toch wel in staat :Y
(mag ook in het buitenlandse topic)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:33
Iemand nog leuke of spannende transfergeruchten gelezen? Had gehoopt dat er meteen "vuurwerk" qua geruchten zou komen maar vind het allemaal maar tegenvallen tot nu toe, zowel in geruchten over Nederland of de Europese competities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:15

snmght

imho dan he

Pompi schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:52:
Iemand nog leuke of spannende transfergeruchten gelezen? Had gehoopt dat er meteen "vuurwerk" qua geruchten zou komen maar vind het allemaal maar tegenvallen tot nu toe, zowel in geruchten over Nederland of de Europese competities.
Ik vind het ook nog heel erg rustig qua geruchten en soaps. Zie in de liveblog op NuSport nu ik even kijk wel ineens dat Ziyech in januari weggekaapt zou worden. Lijkt me afkomstig uit het rijk der fabelen. In ieder geval niet voor die prijs mid-season.
Gerucht uit Italië: 'Ziyech in januari al weg bij Ajax'
Een opmerkelijk gerucht uit Italië, waar Calcio Mercato weet te melden dat Hakim Ziyech deze maand al mag vertrekken bij Ajax. De 26-jarige international van Marokko staat volgens het Italiaanse medium, dat niet altijd even betrouwbaar is, in de belangstelling van Arsenal en moet zo'n 50 miljoen euro kosten. Volgens Britse media heeft Tottenham Hotspur ook interesse in Ziyech, die in Amsterdam nog nog tot medio 2022 vastligt. (Bronnen: Football London en Calcio Mercato)

[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 06-01-2020 13:09 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:52
Ik denk dat de meeste clubs de hand op de knip houden en pas tijdens en na het EK zullen gaan shoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
snmght schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:06:
[...]

Ik vind het ook nog heel erg rustig qua geruchten en soaps. Zie in de liveblog op NuSport nu ik even kijk wel ineens dat Ziyech in januari weggekaapt zou worden. Lijkt me afkomstig uit het rijk der fabelen. In ieder geval niet voor die prijs mid-season.

[...]
Voetbal International had vorige week een filmpje op hun YouTube kanaal met een discussie waar Ziyech eventueel het beste naartoe zou kunnen gaan. Daar kwam uit: Arsenal of Spurs. En zie daar, de geruchtenmolen gaat draaien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ziyech en Mourinho? Heeft VI uberhaupt wel nagedacht dan? Die twee stijlen passen totaal niet bij elkaar, Ziyech lijdt veel te veel balverlies naar de zin van Mourinho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:34:
Ziyech en Mourinho? Heeft VI uberhaupt wel nagedacht dan? Die twee stijlen passen totaal niet bij elkaar, Ziyech lijdt veel te veel balverlies naar de zin van Mourinho.
Precies wat ik dacht.

Daarnaast denk ik dat geen enkele Ajax speler die de halve finale heeft gespeeld rechtstreeks van Ajax naar Tottenham zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:41:
[...]

Precies wat ik dacht.

Daarnaast denk ik dat geen enkele Ajax speler die de halve finale heeft gespeeld rechtstreeks van Ajax naar Tottenham zal gaan.
Dat zie ik dan weer wel gebeuren. Neres, Tagliafico, vd Beek (al loopt Alli daar op zijn plaats, maar gaat om het idee), om er maar eens 3 te noemen, zouden er prima passen. En heel wat reeeler (meer kans op speeltijd) dan bij een overstap naar bv Real.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:31:
[...]

Bedankt voor het bevestigen wat ik dus stelde ;)
Zou ie kunnen bouwen dan was ie, na ik weet niet hoeveel miljoen uitgegeven te hebben aan spelers, niet in het begin van het 2e seizoen ontslagen.
Dan was ie niet ontslagen? Het bouwen van team heeft geen tijd meer nodig? Er moet gelijk gepresteerd worden?

Daarnaast was niet Koeman, maar technisch directeur Steve Walsh verantwoordelijk voor de aankopen en de onbalans in de selectie.

Southampton

2012/13 14e 38-41
2013/14 8e 38-56
2014/15 7e 38-60 *
2015/16 6e 38-63 *
2016/17 8e 38-46
2017/18 17e 38-36

Ronald Koeman heeft bij ook bij Southampton, Feyenoord en Ajax beter gepresteerd dan zijn directe voorgangers en opvolgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:59
PSV Inside meldt dat bekend is hoe de shirts van PSV evan komend seizoen (met Puma als shirtsponsor) er uit gaan zien. Ik vind vooral het 3e shirt echt heel gaaf!
Thuis:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xUTD3Xh.jpg
Uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rCapj1k.jpg
3e:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pyTKrab.jpg

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
P-Sparta-V? Mooi shirt hoor, daar niet van maar dit is 1 op 1 het Sparta thuis shirt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
ElPaco schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:26:
PSV Inside meldt dat bekend is hoe de shirts van PSV evan komend seizoen (met Puma als shirtsponsor) er uit gaan zien. Ik vind vooral het 3e shirt echt heel gaaf!
Thuis:
[Afbeelding]
Uit:
[Afbeelding]
3e:
[Afbeelding]
Lekker simplistisch, het heeft wel wat. Tegenwoordig zijn het allemaal van die drukke shirts en dan vallen deze wel op door hoe "rustig" ze ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ajax zou interesse hebben in Babel... :X
NEIN NEIN NEIN NEIN O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:26
toolkist schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:52:
[...]

NEIN NEIN NEIN NEIN O-)
Creatieve geruchten wel met Vertonghen en Babel :P

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:52:
[...]

NEIN NEIN NEIN NEIN O-)
Niet genoeg NEINs.

Dit zou een dramatische beslissing zijn, tenzij ze nu al weten dat Huntelaar na dit seizoen stopt en ze er weer eentje 'voor in de kleedkamer' bij willen hebben. Maar van mij hoeft het sowieso niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ephymerous schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:11:
Creatieve geruchten wel met Vertonghen en Babel :P
Is van Geel aangenomen bij Ajax? :X

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Pech voor PSV, nu de Griek (iets met een M) een hamstringblessure heeft.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:28
Ajax dus echt in gesprek met Galatasaray over Babel:
https://www.vi.nl/nieuws/...prek-over-terugkeer-babel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Is het zo erg met de beschikbare aanvallers gesteld dat zelfs een groot geld club als Ajax in een dergelijke matige speler geinteresseerd is?

Belooft wat, Feyenoord heeft ook nog een spits nodig. (Wil Ajax Jorgensen niet kopen? )

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:11
Ankona schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:04:
Is het zo erg met de beschikbare aanvallers gesteld dat zelfs een groot geld club als Ajax in een dergelijke matige speler geinteresseerd is?

Belooft wat, Feyenoord heeft ook nog een spits nodig. (Wil Ajax Jorgensen niet kopen? )
Krijgen wij Kramer weer terug >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
Ankona schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:04:
Heeft Feyenoord toevallig nog transferrechten van Soufyan Amrabat? Want lees dat Napoli hem samen met nog een speler van Hellas Verona voor 35M wil kopen. Best apart aangezien hij zowel bij Feyenoord en Brugge redelijk geflopt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:31:
[...]

Krijgen wij Kramer weer terug >:)
Klinkt misschien vreemd, maar op het moment zou ik Kramer er best bij willen hebben.

Niet omdat het zo'n wereld klasse is. Maar omdat hij prima kan voetballen en we nu niemand hebben die als aanspeelpunt kan fungeren. (ja, ik was ook altijd fan van een Kramer en een Basacikoglu op de bank. Gewoon om met een wissel de dynamiek te kunnen veranderen als het spel op slot zit - maar ja, op die bank zat ook ene Gio die waarschijnlijk zelfs het score bord niet begreep)

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Dit is diep triest. Ik heb me zelden zo geschaamd. Babel is leuk voor een ploeg als Ado. En ik maar denken dat Overmars een gouden transferpik heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
snmght schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:01:
[...]

Dit is diep triest. Ik heb me zelden zo geschaamd. Babel is leuk voor een ploeg als Ado. En ik maar denken dat Overmars een gouden transferpik heeft.
Zou wel alleen om huur tot de zomer gaan. Als hij dan als backup gehaald wordt is het op zich niet zo gek, want Labyad is er nog een tijd uit en een goede/talentvolle buitenspeler gaat echt niet in de winter verhuizen. Je kan hem dan tot de zomer als overbruggingsmateriaal gebruiken, zolang er dan maar echte aankopen gedaan worden.
Want ook al is Babel redelijk wisselvallig de afgelopen tijd zie ik hem wel als winner uit de bus komen als je hem tegenover Lang zet, zeker in Europese wedstrijden want tegen Valencia speelde je soort van met 10 man omdat Lang er totaal niet aan de pas kwam en redelijk veel fouten maakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Pompi schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:08:
[...]

Zou wel alleen om huur tot de zomer gaan. Als hij dan als backup gehaald wordt is het op zich niet zo gek, want Labyad is er nog een tijd uit en een goede/talentvolle buitenspeler gaat echt niet in de winter verhuizen. Je kan hem dan tot de zomer als overbruggingsmateriaal gebruiken, zolang er dan maar echte aankopen gedaan worden.
Want ook al is Babel redelijk wisselvallig de afgelopen tijd zie ik hem wel als winner uit de bus komen als je hem tegenover Lang zet, zeker in Europese wedstrijden want tegen Valencia speelde je soort van met 10 man omdat Lang er totaal niet aan de pas kwam en redelijk veel fouten maakte.
Is Labyad dan ineens een soort verlosser geworden? Wees eerlijk, die gast is toch absoluut niet geschikt voor wat Ajax na probeert te streven?

Ajax kan best een half jaar overbruggen middels huur, maar daarna zullen ze toch iets moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:49:
[...]

Is Labyad dan ineens een soort verlosser geworden? Wees eerlijk, die gast is toch absoluut niet geschikt voor wat Ajax na probeert te streven?

Ajax kan best een half jaar overbruggen middels huur, maar daarna zullen ze toch iets moeten doen.
Nee zeker niet en dat was al een tijdje duidelijk bij de meeste supporters, maar ik denk dat als hij niet langdurig geblesseerd was geweest dat de directie versterking niet of minder snel nodig had gevonden. Omdat hij er nu niet is ga je meteen naar Lang en/of ZIyech van zijn beste positie en is wel gebleken dat Lang er nog niet is, dus is Babel meer een tijdelijke vervanger van Labyad.

Wat betreft de toekomst moeten ze sowieso gaan handelen want de kans is zeer groot dat Neres en eventueel Ziyech weg zullen gaan dus dan heb je ook nieuwe vleugelspelers nodig. Maar die in de winter kopen is een stuk lastiger en duurder dan in het begin van de zomer of alvast tijdens de 2de competitie helft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Pompi schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:53:
[...]

Nee zeker niet en dat was al een tijdje duidelijk bij de meeste supporters, maar ik denk dat als hij niet langdurig geblesseerd was geweest dat de directie versterking niet of minder snel nodig had gevonden. Omdat hij er nu niet is ga je meteen naar Lang en/of ZIyech van zijn beste positie en is wel gebleken dat Lang er nog niet is, dus is Babel meer een tijdelijke vervanger van Labyad.

Wat betreft de toekomst moeten ze sowieso gaan handelen want de kans is zeer groot dat Neres en eventueel Ziyech weg zullen gaan dus dan heb je ook nieuwe vleugelspelers nodig. Maar die in de winter kopen is een stuk lastiger en duurder dan in het begin van de zomer of alvast tijdens de 2de competitie helft.
In de winter kopen is dom, dat ben ik zeker met je eens.
Maar eerst maar eens zien of Ziyech nu echt weggaat. We denken het al 2 jaar, en hij is er nog steeds.
Dat het een flinke aderlating gaat worden zonder m is wel zeker denk ik. Ajax heeft daat niet 1 2 3 een vervanger voor.

Je merkt dit seizoen al dat Ajax een stuk minder speelt dan vorig jaar, zonder Ziyech zal dat nog duidelijk worden. Er zitten er nu genoeg in de selectie die t niveau van vorig jaar ook amper aankunnen, Ajax heeft een drukke zomer voor de boeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En zie hier waarom ik me nog niet zo'n zorgen maak over een langdurige dominantie van Ajax in de Eredivisie, zo lang ze dit soort keuzes maken.

100 miljoen miljard op de bank en dan komen ze met Babel aanzetten?

Geef dan Lang gewoon de kans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:39:
[...]

En zie hier waarom ik me nog niet zo'n zorgen maak over een langdurige dominantie van Ajax in de Eredivisie, zo lang ze dit soort keuzes maken.

Lang heeft toch inmiddels best wat gespeeld? Kan me herinneren dat men ook hier niet bepaald positief over m was

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Ook een mooi signaal naar de talenten van andere clubs. Een overstap naar Ajax en dan terug naar de eerste divisie als springplank naar het grote werk..... en vervolgens worden voor het eerste huurlingen van elders aangetrokken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
[...]

Dit gaat om een tussenoplossing voor een halfjaar. Bij uitval van een van de diepgaande buitenspelers (Promes en Neres) moet Ajax zijn hele elftal omgooien. In de zomer moet Ajax inderdaad verder kijken dan Babel.

Lijkt mij een uitstekende noodoplossing. Kent het systeem, de club en kan de Promes rol invullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:12
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:03:
[...]

Je merkt dit seizoen al dat Ajax een stuk minder speelt dan vorig jaar, zonder Ziyech zal dat nog duidelijk worden. Er zitten er nu genoeg in de selectie die t niveau van vorig jaar ook amper aankunnen, Ajax heeft een drukke zomer voor de boeg.
Ben het met je eens dat als Ziyech zou vertrekken het een flinke aderlating zal zijn, maar een stuk minder dan vorig jaar gaat me toch wat ver. Grootste verschil dit jaar is wat mij betreft wat minder geluk (vooral europees) en wat meer blessures.
Als je tegen chelsea wat meer geluk hebt en wat minder achterlijke scheidsrechters dan ga je gewoon als groepswinnaar door. Thuiswedstrijd tegen valencia laten ze het liggen, maar daar mis je ook wel een berg spelers door blessures. Snap ook wel dat als niet telt, maar ik heb toch qua voetbal niveau al weer een flink aantal topwedstrijden gezien. Het is ook niet zo dat vorig seizoen op dit punt nou alles al zo fantastisch was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:42:
[...]

Lang heeft toch inmiddels best wat gespeeld? Kan me herinneren dat men ook hier niet bepaald positief over m was
Een paar wedstrijden. Een keer een hattrick, een keer een slechte wedstrijd tegen Valencia (al was ie toen zeker niet de enige) en nog een paar invalbeurten.
Echt een fatsoenlijke kans kun je het nog niet noemen.
VDS91 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:51:
[...]

Dit gaat om een tussenoplossing voor een halfjaar. Bij uitval van een van de diepgaande buitenspelers (Promes en Neres) moet Ajax zijn hele elftal omgooien. In de zomer moet Ajax inderdaad verder kijken dan Babel.

Lijkt mij een uitstekende noodoplossing. Kent het systeem, de club en kan de Promes rol invullen.
Genoeg spelers die er kunnen spelen. Ziyech, Lang, Unuvar, Danilo, voldoende spelers voor linksbuiten. Die zijn van voldoende niveau om in de Eredivisie te spelen en om nou iemand te huren voor wellicht maar 1 wedstrijd in Europa?
Ankona schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:51:
[...]

Ook een mooi signaal naar de talenten van andere clubs. Een overstap naar Ajax en dan terug naar de eerste divisie als springplank naar het grote werk..... en vervolgens worden voor het eerste huurlingen van elders aangetrokken.
Probeer je Scherpen en Pierie nou met Babel te vergelijken? :?

[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 07-01-2020 16:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 17:09

Typhone

Who Dares Wins

snmght schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:01:
[...]

Ja Babel hoef ik ook niet te zien. One trick freakin' pony. Blijf weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:00
Henkie_NtA schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:17:
[...]

Ben het met je eens dat als Ziyech zou vertrekken het een flinke aderlating zal zijn, maar een stuk minder dan vorig jaar gaat me toch wat ver. Grootste verschil dit jaar is wat mij betreft wat minder geluk (vooral europees) en wat meer blessures.
Als je tegen chelsea wat meer geluk hebt en wat minder achterlijke scheidsrechters dan ga je gewoon als groepswinnaar door. Thuiswedstrijd tegen valencia laten ze het liggen, maar daar mis je ook wel een berg spelers door blessures. Snap ook wel dat als niet telt, maar ik heb toch qua voetbal niveau al weer een flink aantal topwedstrijden gezien. Het is ook niet zo dat vorig seizoen op dit punt nou alles al zo fantastisch was.
Aan de andere kant komen ze (met name verdedigend) ook veel vaker in de problemen dan vorig seizoen, ook met de aanval op zijn sterkst. Het gaat dan nog vaak (ook Europees gezien) goed, maar ik vind ze wel degelijk veel minder dan vorig seizoen. Nu denk ik ook dat vooral de Jong daar een groot gemis in is, want die was rustig aan de bal, lichamelijk in staat de bal in bezit te houden (al wilde die ook wel eens te veel) en verrichte best veel 'vuil werk' op dat vlak in de omschakeling. Nu het middenveld daar minder toe in staat is komt de verdediging ook meer onder druk.

Hoeveelheid geluk vind ik juist dit jaar hoger geweest dan afgelopen jaar/ jaren, al heeft het op sommige punten ook zeker wel tegen gezeten. Het is dat ze er zelf veel maken met hun sterkste aanval, maar aan de andere kant, ondanks (relatief) veel grote kansen tegen toch niet heel veel goals tegen krijgen.
De echte overtuiging is er wat dat betreft minder, clubs / teams hebben meer het gevoel dat er echt wat te halen valt dan vorig seizoen, omdat ze nu zeker weten dat ze ook wel een paar (grote) kansen zullen krijgen, waar ze dat vorig seizoen niet tot nauwelijks hadden.

Het is wat mij betreft dan ook maar net waar je op focust. Ik hoor iedere Ajacied eigenlijk alleen maar over Chelsea, de (geflatteerde) andere uitslagen en het aantal gemiste (100%) kansen tegen worden ook niet benoemd waardoor ze zijn uitgeschakeld, want het aantal punten was toch zo goed. Ik ben (zeker Europees gezien) zeer zeker niet anti Ajax, maar als er een moment was geweest een finale te halen en ver te komen (vol overtuiging) in de CL, dan was het vorig jaar. Dit jaar vind ik niet dat ze het verdiend hadden, al had ik het dan weer wel mooi gevonden als het wel was gelukt (alleen al voor de punten).
Wat mij betreft heeft Ajax zowel gemazzeld op een paar punten als dat ze pech (bestolen zijn) hebben gehad op andere momenten, streep je dit tegen elkaar weg, dan staat Ajax in de EL waar het op dit moment (de huidige status van club/ team) hoort te staan.

Ik moet nog zien of (wanneer Onana, Tagliafico en Zyjech weggaan) het team weer zo sterk is/ wordt als een aantal sterkhouders weggaan. Tagliafico is een zeer belangrijke kracht in zowel verdedigend als aanvallend (als opkomende back) oogpunt. Je gaat er daar bijna sowieso op achteruit wanneer hij vertrekt. (vooral de strijd/ inzet en passie kenmerken die jongen, naast dat hij ook echt wel kan ballen).
Dan Onana, die trekt ook vrij regelmatig de punten over de streep of heeft cruciale reddingen (en dan heb ik het niet alleen over reddingen als Ajax al 3-0 of meer voor staat), waardoor de tegenstander ook weer geen hoop krijgt.
En dan Zyjech met zijn assitst op Promes, wie anders legt die ballen daar zo neer? Op dit moment is er geen speler die dat gat wat dan ontstaat direct op kan vangen. Hoe dan ook belooft het een spannende transferzomer te worden en ben ik erg benieuwd waar de club/ het team volgend jaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:50
Babel is op zich wel logisch. Helemaal als het enkel huren voor een halfjaar is.
Kan zowel Tadic als de buitenspelers vervangen.

Daarnaast zit er aanvallend talent aan te komen, maar daar kun je nu nog niet van op aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zeg niet dat het niet minder is dan vorig jaar, want dat is het zeker. Maar laten we reeel blijven, zo'n seizoen gaan we, helaas, ook niet heel vaak meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:18:
Babel is op zich wel logisch. Helemaal als het enkel huren voor een halfjaar is.
Kan zowel Tadic als de buitenspelers vervangen.

Daarnaast zit er aanvallend talent aan te komen, maar daar kun je nu nog niet van op aan.
Het gaat nu om een reserve (voor een reserve), waarom uberhaupt? Weggegooid geld en weg speeltijd die een Jong Ajax speler zou kunnen maken in het 1e.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
toolkist schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:45:
[...]

Probeer je Scherpen en Pierie nou met Babel te vergelijken? :?
Enigszins wel ja. Niet dat deze twee direct voor de positie in aanmerking zouden komen waarvoor ze Babel willen halen maar er zitten in jong meer spelers die klaar gestoomd worden voor de hoofdmacht. Het is gewoon het signaal dat als je in jong speelt je nog lang niet op de deur klopt en er rustig verder gekeken wordt in plaats van je in het diepe te gooien en de kans te geven.

Zie ook deze opmerking:
toolkist schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:29:
[...]

Het gaat nu om een reserve (voor een reserve), waarom uberhaupt? Weggegooid geld en weg speeltijd die een Jong Ajax speler zou kunnen maken in het 1e.
;)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:41
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:03:
[...]
Dat het een flinke aderlating gaat worden zonder m is wel zeker denk ik. Ajax heeft daat niet 1 2 3 een vervanger voor.

Inderdaad.
De mensen die weg gaan zijn vooralsnog niet goed vervangen.

Babel HUREN vind ik geen verkeerd plan. Maar er zullen betere spelers moeten komen voor de langere termijn. Ik zie Ajax nu al kelderen naar het EL niveau...

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 07-01-2020 18:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Leuk stukje.. Voor het Randzaken topic. :)

Geldt ook voor inhoudelijke reacties hierop zoals van @Henkie_NtA

[ Voor 8% gewijzigd door snmght op 07-01-2020 18:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
toolkist schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:29:
[...]

Ik vind dat men hier enorm chargeert met Babel. Het is geen absolute topper inderdaad, maar voor de eredivisie en de EL een prima stand-in voor Neres en Promes. Meer dan 60 interlands voor Oranje. Was tot voor kort gewoon vaste waarde in het Nederlands elftal dat Frankrijk en Duitsland versloeg en heeft daar zeker zijn bijdrage aan geleverd. Vind hem zelfs een geschiktere spits dan Huntelaar. Vorig seizoen nog het enige lichtpuntje bij Fulham in de Premier League. Die heeft daar in een half seizoen meer laten zien dan heel wat spelers die uitblonken in de eredivisie (Luuk de Jong, Locadia, Janssen).

Dat zie ik toch liever spelen in een beslissende EL wedstrijd dan een Lang of Danilo. Als je dat voor een halfjaartje kan gebruiken, dan zit je gezeteld. Ik geloof dat Babel zijn drang om zichzelf te bewijzen en nog een keer alles te geven wel gezien het komende EK.

Ik zag vergelijkbare berichten bij de komst van Promes. Die bakte er nooit iets van in Oranje en bij Sevilla had hij twee goaltjes gemaakt. Nu is hij topscoorder van Ajax in de eredivisie en in het Europese seizoen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
Babel schijnt zelfs salaris te willen inleveren voor deze huurperiode, dus veel geld gaat het ook weer niet kosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

VDS91 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:36:
[...]

Ik vind dat men hier enorm chargeert met Babel. Het is geen absolute topper inderdaad, maar voor de eredivisie en de EL een prima stand-in voor Neres en Promes. Meer dan 60 interlands voor Oranje. Was tot voor kort gewoon vaste waarde in het Nederlands elftal dat Frankrijk en Duitsland versloeg en heeft daar zeker zijn bijdrage aan geleverd. Vind hem zelfs een geschiktere spits dan Huntelaar. Vorig seizoen nog het enige lichtpuntje bij Fulham in de Premier League. Die heeft daar in een half seizoen meer laten zien dan heel wat spelers die uitblonken in de eredivisie (Luuk de Jong, Locadia, Janssen).

Dat zie ik toch liever spelen in een beslissende EL wedstrijd dan een Lang of Danilo. Als je dat voor een halfjaartje kan gebruiken, dan zit je gezeteld. Ik geloof dat Babel zijn drang om zichzelf te bewijzen en nog een keer alles te geven wel gezien het komende EK.

Ik zag vergelijkbare berichten bij de komst van Promes. Die bakte er nooit iets van in Oranje en bij Sevilla had hij twee goaltjes gemaakt. Nu is hij topscoorder van Ajax in de eredivisie en in het Europese seizoen...
Babel is vast nuttiger dan Lang at the moment en misschien ook wel dan Huntelaar. Maar ik had liever gezien dat ze iemand halen met serieuze kwaliteit, die dan nu al een stand-in / roulatiespeler kan zijn en na de zomer bij vertrek van aanvallende spelers al helemaal ingespeeld is en het stokje over kan nemen voorin. Dat is Babel niet.

Deze Babel-oplossing zou ik goed kunnen begrijpen voor een club als Feyenoord: met minder financiële middelen maar wel de wens om (ook) op korte termijn te presteren. Die wens heeft Ajax uiteraard ook - maar met de middelen van Ajax zijn er volgens mij andere oplossingen te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abracadaniel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09-2023
[...]

Zijn cijfers bij Sevilla zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven.
Daarentegen was hij wel topscorer en voetballer van het jaar in Rusland.
Een competitie die nog steeds ruim boven eredivisie staat in uefa-coëfficiëntenlijst.
Ook in oranje liet hij toen al aardige dingen zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Abracadaniel op 08-01-2020 10:21 ]

Piece together what could never be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
Wat mij betreft is de spits positie echt het zwakke punt van Ajax, hoewel Tadic dat in bepaalde wedstrijden goed invult lukt dat tegen kleinere tegenstanders moeilijker en is hij elders op het veld nodig. Ik zou het prima begrijpen als je Babel haalt voor erbij. Huntelaar heeft een prachtige carrière gehad maar op hem kan je gewoon niet meer bouwen, hoewel als je hem inbrengt er natuurlijk nog steeds wat het veld in komt als de nood hoog is. Ik kan het niet zo goed inschatten maar volgens mij is er nog geen jeugdspits rijp voor en serieuze rol.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Abracadaniel schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:19:
[...]

Zijn cijfers bij Sevilla zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven.
Daarentegen was hij wel topscorer en voetballer van het jaar in Rusland.
Een competitie die nog steeds ruim boven eredivisie staat in uefa-coëfficiëntenlijst.
Ook in oranje liet hij toen al aardige dingen zien.
Die tijd in Sevilla Is ook niet echt representatief, dat is een nogal ongelukkige transfer gebleken. Op een gegeven moment speelde hij als rechtsback, dan kun je m niet echt afkeuren op het aantal doelpunten dat hij heeft gemaakt.
Precies het tegenovergestelde als bij Ajax, waar hij juist erg goed weet te renderen.

Rusland heeft een aantal clubs met grote financiele mogelijkheden, maar het niveau van de rest van de competitie stelt niet zoveel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Hij zal best nuttig kunnen zijn, maar dat kan Lang ook zijn bv. Ik hoef geen Ajax met een gemiddelde leeftijd van 29. Vertonghen, Suarez, Babel, prima spelers en vanuit nostalgisch oogpunt zou ik ze graag bij Ajax zien maar er moet wel ruimte overblijven voor eigen jeugd, al is het maar op de bank.

Mbt je vergelijking met Promes, die is 26 ofzo, dat is heel anders dan nog even een jaartje afbouwen en dan met pensioen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:50

Quad

Doof

Tinky Winky ( ;) ) dus richting Ajax, voor een half jaar op huurbasis.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de motivatie voor deze transfer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Waar we het gister hadden over de geruchten van Babel en die ik wel kon begrijpen, heb ik een beetje hetzelfde met de geruchten rond Lens naar Feyenoord. Al weet ik niet helemaal voor welke positie hij gehaald wordt aangezien er met Berghuis, Narsingh, Sinisterra en Larsson al redelijk wat vleugelspelers aanwezig zijn. Wat ik dan niet begrijp is het gerucht dat Feyenoord geintresseerd is in Guidetti, want die heeft dit jaar nog maar 5 wedstrijden gespeeld en de afgelopen jaren maar een paar doelpunten per seizoen gescoord dus is het dan vooral de herinnering van zijn ene goede jaar bij Feyenoord dat de interesse in hem heeft gewekt? Hij is waarschijnlijk dus ook niet wedstrijdfit en moet dan eerst weer fit worden dus dan ben je alweer bijna klaar met het seizoen als hij eindelijk gaat spelen.

ESPN meld vandaag dat Solsjkaer Donny van de Beek wil kopen en denkt dat het deze winter gaat lukken omdat Ajax niet door is in de CL. Ik zou als ik hem was lekker tot de zomer en op RM wachten dan naar zo'n club in verval te gaan. Misschien is United in een paar jaar tijd als de selectie compleet vernieuwd is interessant maar nu toch totaal niet, tenzij je voor het geld gaat want de salarissen zijn nog steeds top 3 van Engeland en zelfs hoger dan Chelsea.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Babel is prima voor de breedte om een half jaar te huren. Gaat waarschijnlijk niet al te veel spelen, misschien in wat potjes tegen mindere tegenstanders en daardoor hou je Neres of Promes wat vaker op de bank = fit. En dat voor een half miljoen/miljoen voor een half jaar is gewoon een goede investering. Het al oude roepen dat het slecht voor de jeugd is, is ook vrij dinosaurus gedrag; die komen er wel of komen er niet maar als ze al niet beter zijn dan een Babel horen ze niet in het eerste thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Ben er geen fan van.
Ten Hag laat dit seizoen al vrij weinig minuten aan de jeugd.
Dus die zal Babel echt wel de voorkeur geven.

En Babel zal vanwege Oranje echt niet voor de bank komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Holkers schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:17:
Babel is prima voor de breedte om een half jaar te huren. Gaat waarschijnlijk niet al te veel spelen, misschien in wat potjes tegen mindere tegenstanders en daardoor hou je Neres of Promes wat vaker op de bank = fit. En dat voor een half miljoen/miljoen voor een half jaar is gewoon een goede investering. Het al oude roepen dat het slecht voor de jeugd is, is ook vrij dinosaurus gedrag; die komen er wel of komen er niet maar als ze al niet beter zijn dan een Babel horen ze niet in het eerste thuis.
Als ze geen speeltijd krijgen is het best lastig om beter te worden dan iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Pompi schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:09:
Wat ik dan niet begrijp is het gerucht dat Feyenoord geintresseerd is in Guidetti, want die heeft dit jaar nog maar 5 wedstrijden gespeeld en de afgelopen jaren maar een paar doelpunten per seizoen gescoord dus is het dan vooral de herinnering van zijn ene goede jaar bij Feyenoord dat de interesse in hem heeft gewekt? Hij is waarschijnlijk dus ook niet wedstrijdfit en moet dan eerst weer fit worden dus dan ben je alweer bijna klaar met het seizoen als hij eindelijk gaat spelen.
Het jaar is amper een week oud, en dan al 5 wedstrijden gespeeld? Klinkt als topfit als je het mij vraagt...

Guidetti wordt elke transferperiode genoemd in de media. Ik neem het niet serieus.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dit seizoen dan. 5 waarvan 1 keer basis.
Zou wel weer typisch zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
ph4ge schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:25:
[...]

Het jaar is amper een week oud, en dan al 5 wedstrijden gespeeld? Klinkt als topfit als je het mij vraagt...

Guidetti wordt elke transferperiode genoemd in de media. Ik neem het niet serieus.
Well played sir, well played. Moest wel even grinniken, maar bedoelde uiteraard dit seizoen.

Wat zou jij van Lens vinden dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Feyenoord moet af van die oude spelers zonder restwaarde of ex-Feyenoorders. Tenzij ze écht wat toevoegen (Van Persie). Dus geen Lens, Kalou of Guidetti ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:37:
Feyenoord moet af van die oude spelers zonder restwaarde of ex-Feyenoorders. Tenzij ze écht wat toevoegen (Van Persie). Dus geen Lens, Kalou of Guidetti ;).
Volstrekt logisch.
Dus dat zullen ze wel niet gaan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
Vos schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:37:
Ben ik het mee eens, al is Guidetti nog niet zo oud.

Ik zou sowieso niet teveel m'n beleid laten afhangen van Dick. Met deze selectie moet hij ook vierde kunnen worden en meer zit er zelfs met 2 aankopen waarschijnlijk niet in. Als je iets doet moet je kijken naar de lange termijn, een jonge speler die nog even 6 maanden mag wennen.

Ik zou m'n aandacht richten op het slijten van spelers die niets meer waard worden, zoals Tapia, Vd Heijden en Ayoub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Deadsy schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:12:
[...]

Volstrekt logisch.
Dus dat zullen ze wel niet gaan doen.
Hadden ze wel een handje van. Je weet het nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ph4ge schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:19:
[...]

Ik zou sowieso niet teveel m'n beleid laten afhangen van Dick. Met deze selectie moet hij ook vierde kunnen worden en meer zit er zelfs met 2 aankopen waarschijnlijk niet in. Als je iets doet moet je kijken naar de lange termijn, een jonge speler die nog even 6 maanden mag wennen.

Ik zou m'n aandacht richten op het slijten van spelers die niets meer waard worden, zoals Tapia, Vd Heijden en Ayoub.
Nou ik zou de technische staf van Feyenoord wel even willen taggen hier maar volgens mij hebben ze geen account. Volgens mij heb je honderd procent gelijk - nu is inderdaad het moment om het technisch beleid op volgend seizoen te richten.

Wellicht ook nog eens goed naar de jeugd kijken of er nog spelers in aanmerking komen voor meer minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
ph4ge schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:19:
[...]

Ik dacht dat er eerder deze week een bericht was dat Ayoub weg moest. Samen met die dwerg Conner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
Nou Babel is naar Ajax volgens z'n zaakwaarnemer volgens de Telegraaf.

Voor een half jaartje ben ik er wel soort van blij mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:28:
[...]

Ik dacht dat er eerder deze week een bericht was dat Ayoub weg moest. Samen met die dwerg Conner.
En vergeet Kelly niet, al zie ik nu dat hij weg is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Wat nieuws vanuit het PSV kamp; enerzijds is er nu uitgesproken dat Van Nistelrooij niet de nieuwe trainer zal worden, waar ze met Cocu en Van Bommel wel iemand door hebben geschoven. Zie: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=365777

En daarnaast is de kans kennelijk aanwezig dat Pereiro in de winter vertrekt. Ik zou dat ontzettend jammer vinden voor PSV want ik vind hem een van de beteren die helaas onder Van Bommel het vertrouwen niet kreeg. Zie: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=365780

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zou Pereiro haalbaar zijn voor Feyenoord? Lijkt me geen verkeerde speler voor ze en 1 met doorverkoopwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Lijkt me voor Feyenoord een geweldige aanwinst maar of hij daar zelf trek in heeft weet ik niet. Ik denk ook dat hij niet weinig verdient. Wel een poging waard voor Arnesen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Babel dus, ik vind het wel prima. Het is geen uitblinker maar over het algemeen ook niet iemand die snel zeurt. In mijn ogen speelt dat nu ook mee want je hebt er nu een ervaren speler bij waarvan je weet wat hij kan en die ook niet meer een oorlog om de basis zal starten. Prima ter overbrugging lijkt mij.
toolkist schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:37:
Als ze geen speeltijd krijgen is het best lastig om beter te worden dan iemand anders.
Als je echt zo goed bent dat je een plek in het eerste verdient dan blijkt dat ook wel uit de training, invalbeurten en wedstrijden bij jong. Als je echt zo goed bent komt die kans vanzelf.
snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:23:
Lijkt me voor Feyenoord een geweldige aanwinst maar of hij daar zelf trek in heeft weet ik niet. Ik denk ook dat hij niet weinig verdient. Wel een poging waard voor Arnesen.
Feyenoord had toch met name moeite tegen de kleintjes? Dat zou een Pereiro dan juist alleen maar versterken lijkt mij. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 09-01-2020 13:27 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo kaartjes Getafe - AFC Ajax in de pocket, vorig jaar Madrid na de winterstop was ook goed bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
toolkist schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:16:
Zou Pereiro haalbaar zijn voor Feyenoord? Lijkt me geen verkeerde speler voor ze en 1 met doorverkoopwaarde.
Denk het niet deels door wat @snmght zegt, want als hij al niet naar Spartak Moskou wou waar je toch goed kan verdienen denk ik niet dat Feyenoord hem kan betalen. Daarnaast wil hij volgens mij ook graag naar een Zuid-Europees land dus dat helpt Feyenoord niet. En als laatste zou Feyenoord het niet moeten willen want je krijgt er een heel vervelende zaakwaarnemer bij, zijn volgens mij al meerdere slechte verhalen over verschenen in de kranten. Als ik het goed herinner wou hij na akkoord met PSV voor de transfer van Pereiro naar PSV toch opeens nog meer geld zien. En nu ook perse niet willen verlengen of afgelopen zomer verkocht willen worden omdat ze perse een grote tekenbonus willen krijgen bij een nieuwe club. Al met al weg blijven dus, het liefst met koeienletters geschreven zodat iedereen het weet.

Edit:
VI (2015)
De komst van de Uruguayaan had nogal wat voeten in aarde. PSV had Pereiro al een aantal maanden nadrukkelijk in het vizier, terwijl de onderhandelingen met de speler én zijn club Nacional positief verliepen, maar een definitief akkoord kwam er maar niet. Maandag en dinsdag was er nog het nodige gedoe, toen de zaakwaarnemer van Pereiro plots met aanvullende eisen kwam en de transfer alsnog leek af te ketsen.
Eindhovens Dagblad (Juli 2019)
Titel van artikel:
PSV lijkt met Paco Casal aan de goden overgeleverd
Paco Casal is de zaakwaarnemer in kwestie.

[ Voor 26% gewijzigd door Pompi op 09-01-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ach, Raiola is ook geen fijne om als club tegen je te hebben maar hij is wel zaakwaarnemer van erg goede spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
toolkist schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:26:
Ach, Raiola is ook geen fijne om als club tegen je te hebben maar hij is wel zaakwaarnemer van erg goede spelers.
Schaar jij Pereiro dan in dat rijtje? Want die spelers leveren over het algemeen ook genoeg om het dan maar voor lief te nemen. En met de wisselvalligheid van Pereiro zou ik persoonlijk het toch een stuk minder pikken dan als het over een Zlatan gaat. Maar volgens mij kunnen PSV'ers beter hun licht over dit schijnen, want die hebben waarschijnlijk meer ervaring met Pereiro in wedstrijden en eventuele nieuws wat over hem en zijn zaakwaarnemer verschijnt.

@Maarten_E jij was toch PSV supporter? Wat zijn jouw ervaringen/meningen met/over Pereiro en denk jij dat hij daar zou passen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie_NtA
snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:11:
En daarnaast is de kans kennelijk aanwezig dat Pereiro in de winter vertrekt. Ik zou dat ontzettend jammer vinden voor PSV want ik vind hem een van de beteren die helaas onder Van Bommel het vertrouwen niet kreeg. Zie: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=365780
Als ze die dan nog even voor Ajax - psv verpatsen. :)
Zoet mag eventueel weg
Mocht Jeroen Zoet ook in de tweede seizoenshelft tweede keeper blijven bij PSV, dan mag hij op zoek naar een andere club. Dat zegt John de Jong, technisch directeur van PSV, op het trainingskamp in Qatar. Zoet is al sinds 2006 speler van PSV, maar werd in de eerste seizoenshelft door Mark van Bommel gepasseerd. Lars Unnerstall is nu de eerste keeper en met Robbin Ruiter heeft PSV nóg een goede doelman in huis.
Vind dit dan ook wel weer een opvallend gerucht (wat dus schijnbaar bevestigd is door de jong). Jaren eerste keeper en dan zo richting uitgang. Ik zie niet zo heel veel wedstrijden van psv, maar heb nou niet de indruk dat unnerstall zo'n onuitwisbare indruk heeft gemaakt.

[ Voor 51% gewijzigd door Henkie_NtA op 09-01-2020 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Pompi schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:31:
[...]

Schaar jij Pereiro dan in dat rijtje? Want die spelers leveren over het algemeen ook genoeg om het dan maar voor lief te nemen. En met de wisselvalligheid van Pereiro zou ik persoonlijk het toch een stuk minder pikken dan als het over een Zlatan gaat. Maar volgens mij kunnen PSV'ers beter hun licht over dit schijnen, want die hebben waarschijnlijk meer ervaring met Pereiro in wedstrijden en eventuele nieuws wat over hem en zijn zaakwaarnemer verschijnt.

@Maarten_E jij was toch PSV supporter? Wat zijn jouw ervaringen/meningen met/over Pereiro en denk jij dat hij daar zou passen?
Met de nadruk op was :+
Zonder dollen, Pereiro lijkt zich niet op te kunnen laden voor wedstrijden tegen pakweg Fortuna Sittard of RKC. Het ene moment speelt hij de sterren van de hemel, het andere moment kan je nog beter de ballenjongen op het veld zetten. Ik denk dat hij bij Feyenoord hetzelfde probleem zal hebben, en het feit dat hij is gepasseerd door Van Bommel zal hem ook niet al teveel goeds hebben gedaan. Had hem wel wat meer minuten gegund dit seizoen, weet niet wat de exacte keuzes van Van Bommel daarin zijn geweest.

Je hebt met Pereiro voor Feyenoord wel een speler met veel talent, maar de vraag is of Advocaat hem weer weet op te peppen. Met wat pech krijg je de zoveelste speler die compleet uitgeblust is en aan de straatstenen niet meer is kwijt te raken (wat nu al een beetje het geval is bij PSV).

Edit: Zoet ook weg? Dat zou heel dom zijn, als ik Faber was zou ik hem weer subiet eerste keeper maken en iig weer wedstrijden laten spelen. Wat mij betreft nog steeds de onbetwiste nummer 1, Unnerstall is evenmin foutloos geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten_E op 09-01-2020 15:48 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Pereiro is een matige speler, veels te wisselvallig.
MAAR, hij maakt wel eens een goal en daar hebben ze juist een gebrek aan op het middenveld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Feyenoord heeft interesse in een ex gedetineerde. Nou in ieder geval iemand die strijdlust brengt. ;)

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=365793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Is op borgtocht vrij, kleine kans dat ze die naar het buitenland laten verkassen onder die omstandigheden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Voor de liefhebbers, momenteel zijn de reserves van Ajax aan het voetballen tegen Eupen op Ziggo Sport (kanaal 14). Na 25 minuten spelen staat het 1-0 voor Ajax door een goal van Siem de Jong.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Corner uit het boekje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Zullen tijdens het WK de stadions net zo vol zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Zelfs Ado wint van Hoffenheim zie ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 07:21
Gynnad schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:23:
Voor de liefhebbers, momenteel zijn de reserves van Ajax aan het voetballen tegen Eupen op Ziggo Sport (kanaal 14). Na 25 minuten spelen staat het 1-0 voor Ajax door een goal van Siem de Jong.
Al zou Ajax met 27-4 voorstaan, het zegt helemaal niks, dus het is onzinnig.

Het wordt hoog tijd dat de EL en ED verder gaan. Dan gaan we het weer over serieus voetbal hebben.

Is Getafe gevaarlijk, of hebben ze een fantastisch talent rondhuppelen. Herpakt PSV zich, of is de gifbeker nog niet doorgegeven. Stoot Willem II door, terwijl AZ ineen stort. Dat soort lichte discussies.

Overigens zou ik als Quatarees/Quatariaan mijn geld voor het kaartje terugeisen. Ik betaal niet de hoofdprijs voor het tweede elftal van Ajax. Ik wil Onana fenomenaal zien keepen, nu het nog kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
mavaros schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:21:
[...]

Al zou Ajax met 27-4 voorstaan, het zegt helemaal niks, dus het is onzinnig.

Het wordt hoog tijd dat de EL en ED verder gaan. Dan gaan we het weer over serieus voetbal hebben.

Is Getafe gevaarlijk, of hebben ze een fantastisch talent rondhuppelen. Herpakt PSV zich, of is de gifbeker nog niet doorgegeven. Stoot Willem II door, terwijl AZ ineen stort. Dat soort lichte discussies.

Overigens zou ik als Quatarees/Quatariaan mijn geld voor het kaartje terugeisen. Ik betaal niet de hoofdprijs voor het tweede elftal van Ajax. Ik wil Onana fenomenaal zien keepen, nu het nog kan.
Alle 5 de toeschouwers? En ik betwijfel dat er iemand geld wil betalen om een pot zoals Ajax tegen Eupen te zien.
Of het nu de reserves zijn of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
Deadsy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:41:
Zullen tijdens het WK de stadions net zo vol zijn?
Wat denk je?

Ik gok op familie, een paar sjeiken met hun kameel en aangang. Misschien wat bobo's die wel komen opdagen, want luxebehandeling. Voor de rest zou het me niets verbazen als ze daar Aziatische dwangarbeiders de boel laten opvullen. Dat allemaal vrijwillig verplicht.

edit: Ik maak me trouwens geen enkele zorgen om Ajax. Dat zit allemaal wel goed, daar in Mokum.

[ Voor 9% gewijzigd door mavaros op 09-01-2020 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
mavaros schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:38:
[...]

Wat denk je?

Ik gok op familie, een paar sjeiken met hun kameel en aangang. Misschien wat bobo's die wel komen opdagen, want luxebehandeling. Voor de rest zou het me niets verbazen als ze daar Aziatische dwangarbeiders de boel laten opvullen. Dat allemaal vrijwillig verplicht.
Met luxebehandeling bedoel je het tasje met de dure horloge etc die op hun hotelkamer op ze staat te wachen.
En misschien nog wat gratis prostitues.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
@mavaros neem je pilletje eens en maak je niet zo druk.

De uitslag van een oefenwedstrijd zegt niets inderdaad en ook de inzet zal vast wat minder zijn. Maar het is mooi om verschillende spelers in acties te zien en ook op verschillende posities. Schuurs bijv op de plek van Blind en Alvarez op de plek van Veltman. Al zijn ze inmiddels weer gewisseld en staat Alvarez rechtsback.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:47:
[...]

Met de nadruk op was :+
Zonder dollen, Pereiro lijkt zich niet op te kunnen laden voor wedstrijden tegen pakweg Fortuna Sittard of RKC. Het ene moment speelt hij de sterren van de hemel, het andere moment kan je nog beter de ballenjongen op het veld zetten. Ik denk dat hij bij Feyenoord hetzelfde probleem zal hebben, en het feit dat hij is gepasseerd door Van Bommel zal hem ook niet al teveel goeds hebben gedaan. Had hem wel wat meer minuten gegund dit seizoen, weet niet wat de exacte keuzes van Van Bommel daarin zijn geweest.
Gokje: geen team bouwen om een speler die toch gaat en in plaats daarvan je grootste talent speeltijd geven?
Je hebt met Pereiro voor Feyenoord wel een speler met veel talent, maar de vraag is of Advocaat hem weer weet op te peppen. Met wat pech krijg je de zoveelste speler die compleet uitgeblust is en aan de straatstenen niet meer is kwijt te raken (wat nu al een beetje het geval is bij PSV).
Dat verkopen kon toch wel, alleen wilde hij dat zelf niet? Lijkt me dat je prima uit gesprekken kunt opmaken of hij de juiste motivatie zou hebben.
Hij zal vast niet de makkelijkste zijn maar ik heb het idee dat, als je de juiste snaar raakt, hij echt wel van waarde zou kunnen zijn voor Feyenoord. Hij heeft meer talent in z'n kleine teen dan Toornstra bv.
Edit: Zoet ook weg? Dat zou heel dom zijn, als ik Faber was zou ik hem weer subiet eerste keeper maken en iig weer wedstrijden laten spelen. Wat mij betreft nog steeds de onbetwiste nummer 1, Unnerstall is evenmin foutloos geweest.
Ik lees dat meer als dat ze hem dan niet in de weg willen zitten uit blijk van waardering voor bewezen diensten. Dat zou in die situatie denk ik heel netjes zijn richting een speler die andersom ook heel loyaal is geweest op de momenten dat ie ook een transfer had kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
mavaros schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:21:
[...]

Gifbeker? Man, de silo's van Bavaria zijn nog niet genoeg! :+
Zou toch ook wat zijn, als Willem II boven PSV eindigt dit seizoen. En terecht!
Ondanks dat mijn club het niet goed doet, vind ik het wel een leuk seizoen.
Verrassingen in positieve zin (WII, AZ), een Ajax dat (door eigen toedoen weliswaar) toch niet zo dominant was als menigeen (behalve Amsterdammers :+) vreesden, verschillende trainersperikelen... Ik vermaak mij wel!!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:45
Maarten_E schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:05:
[...]

Gifbeker? Man, de silo's van Bavaria zijn nog niet genoeg! :+
Zou toch ook wat zijn, als Willem II boven PSV eindigt dit seizoen. En terecht!
Ondanks dat mijn club het niet goed doet, vind ik het wel een leuk seizoen.
Verrassingen in positieve zin (WII, AZ), een Ajax dat (door eigen toedoen weliswaar) toch niet zo dominant was als menigeen (behalve Amsterdammers :+) vreesden, verschillende trainersperikelen... Ik vermaak mij wel!!
Meh, niet helemaal mee eens. Het is niet alsof dit Ajax ineens zo geweldig is alleen op basis van de resultaten van de CL vorig jaar. PSV zou prima moeten concurreren maar dat kunnen ze op dit moment niet. De verdediging is matig, maar dat is niet het enige probleem. Het probleem zit (imo) op het middenveld en daar zit het al een hele tijd. Daar hebben ze niet op ingespeeld, maar om dan maar Ajax te feliciteren dat ze het zo geweldig voor elkaar hebben.... Dat gaat mij wat te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gewoon slim gespeeld van Ajax, niet té dominant lijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Pereiro vertrekken in de winterstop; t zou mij benieuwen. Denk dat mr.Casal zal gaan voor transfervrij vertrek zodat ie meer in zijn zakken kan steken.
Echt eeuwig zonde dat van Bommel iets tegen m leek te hebben, een van de zo niet dé meest technisch capabele speler(s) in de Eredivisie. Zo jammer dat ie zo flegmatiek speelt, als ie dat niet In zich had was t een wereld speler geweest (maar dan had ie ook nooit bij ons gespeeld)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Snowdog schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:18:
[...]

Meh, niet helemaal mee eens. Het is niet alsof dit Ajax ineens zo geweldig is alleen op basis van de resultaten van de CL vorig jaar. PSV zou prima moeten concurreren maar dat kunnen ze op dit moment niet. De verdediging is matig, maar dat is niet het enige probleem. Het probleem zit (imo) op het middenveld en daar zit het al een hele tijd. Daar hebben ze niet op ingespeeld, maar om dan maar Ajax te feliciteren dat ze het zo geweldig voor elkaar hebben.... Dat gaat mij wat te ver.
`

Haal die clubvoorkeuren eens weg aub

Ajax probeert 2 volwaardige elftallen te krijgen, zoals elke grote club in Europa heeft. Dat is langere termijn werk als je dat serieus aanpakt. Dat overstijgt trainers en topspelers. Zelfs Cruijff maakte het niet mee in zijn Barcatijdperk.

Gaat het allemaal lukken? Ja, natuurlijk, maar ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken. Dat gaat me net iets te ver. Ik durf wel te beweren, dat Ajax 2 het in de ED best wel goed zou doen. Een PSV 2 valt waarschijnlijk keihard door de mand. Iets dat niet erg is.

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 09-01-2020 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Ah Huntelaar er ook nog 5 weken uit, maakt de huur van Babel weer een stuk logischer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
mavaros schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:50:
[...]
`

Jullie PSV'ers lopen te miepen over jullie eerste elftal. Dat krijgen jullie al niet goed in de ED. Wat daar de oorzaak van is, is jullie probleem.

Ajax probeert 2 volwaardige elftallen te krijgen, zoals elke grote club in Europa heeft. Dat is langere termijn werk als je dat serieus aanpakt. Dat overstijgt trainers en topspelers. Zelfs Cruijff maakte het niet mee in zijn Barcatijdperk.

Gaat het allemaal lukken? Ja, natuurlijk, maar ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken. Dat gaat me net iets te ver. Ik durf wel te beweren, dat Ajax 2 het in de ED best wel goed zou doen. Een PSV 2 valt waarschijnlijk keihard door de mand. Iets dat niet erg is.
Waar heb je het over man? Kijk even terug naar vorig seizoen anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Tomba schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:13:
Pereiro vertrekken in de winterstop; t zou mij benieuwen. Denk dat mr.Casal zal gaan voor transfervrij vertrek zodat ie meer in zijn zakken kan steken.
Echt eeuwig zonde dat van Bommel iets tegen m leek te hebben, een van de zo niet dé meest technisch capabele speler(s) in de Eredivisie. Zo jammer dat ie zo flegmatiek speelt, als ie dat niet In zich had was t een wereld speler geweest (maar dan had ie ook nooit bij ons gespeeld)
Soms een enorm goede speler, maar dat was niet alleen v Bommel, Cocu liet hem ook links liggen na hem een tijdje basisspeler te maken. Kan ze beiden weinig verwijten. Vond hem persoonlijk ook niet geweldig. Ja, soms was hij echt enorm goed, maar vaak ook helemaal niks. Dat mag je Pereiro zelf ook wel verwijten imo. Hij is gewoon gewogen en te licht bevonden (ondanks zijn briljante momenten hier en daar).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Wauw, en dan wel Hendrix op 10 zetten. Heel pijnlijk voor Pereiro dit.

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=365805

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:30:
Wauw, en dan wel Hendrix op 10 zetten. Heel pijnlijk voor Pereiro dit.

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=365805
En zorgwekkend als PSV supporter... Dat is nou net die ene plek waar je geen alternatief hoeft te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
toolkist schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:39:
[...]

En zorgwekkend als PSV supporter... Dat is nou net die ene plek waar je geen alternatief hoeft te zoeken.
Geen alternatief nodig (met Ihattaren), dus ook niet Pereiro. Ik hoop dat dat wel duidelijk is. Uiteindelijk dus geen enkel probleem, omdat het maar een oefenwedstrijd was. Daarnaast denk ik dat een Hendrix wel een goede inspeelpass heeft en dat ontbreekt er nou juist aan bij dit PSV. Wil niet zeggen dat hij direct een goede nummer 10 is, maar ik kan me indenken waarom zo'n experiment wordt uitgevoerd tijdens een oefenwedstrijd. Vind hem persoonlijk wel enigszins underrated. Best een goede voetballer imo, maar waarschijnlijk van het niveau Veltman voor de ajacieden hier (en een jaar gelden ofzo werd ik hier nog aangevallen omdat ik hem niet zag zitten in het Nederlands elftal dus go figure).

[ Voor 8% gewijzigd door Snowdog op 09-01-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:59
Lijkt me prima dat Hendrix op 10 staat tijdens een oefenpot, daar zijn die dingen tenslotte voor. Iets uitproberen en kijken of het werkt.Lijkt me ook handig om een vervanger op 10 te hebben, iemand kan zomaar geblesseerd raken. Wel weet je op dit moment dat je als 10 achter Ihattaren staat.

Was het niet zo dat Pereiro nog bij PSV zit omdat zijn zaakwaarnemers de boel liets afketsen afgelopen zomer? Die wil volgens mij ook dat Pereiro transfervrij vertrekt zodat hij meer geld krijgt.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Zien jullie zowaar nog iets in Hendrix? Dat is toch gewoon categorie Manolev?

Pagina: 1 ... 105 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken