Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:48
Ik ben bang dat Schöne te langzaam geworden is. Zal nog altijd een geweldig schot hebben, maar je merkte echt dat wanneer hij in het veld stond, het spel op het middenveld een stuk langzamer ging.

Misschien nog leuk in de ED, maar denk dat je daar beter de jonge jongens (en je hebt nog altijd Ziyech natuurlijk), klaar kan stomen voor eventuele vrije trappen en corners.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Erapaz schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:22:
Het schijnt dat Lasse Schone weer weg mag bij Genoa. Uit een interview met AD blijkt dat hij Ajax ook wel erg mist. Zou dat wat zijn nog? Als invaller op het middenveld? Vooral bij corners en vrije trappen gevaarlijk natuurlijk.

Ajax heeft 1,5 miljoen voor hem gekregen. De waarde op transfermarkt is 2,5. Dat zullen ze er niet voor willen betalen denk ik. We hebben natuurlijk ook nog Gravenberch, Ekkelenkamp en Eiting.
Zou ik niet doen, laat de laatstgenoemden die plek maar invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Sagat

Is pappa x2!

Vos schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:02:
[...]

Zou ik niet doen, laat de laatstgenoemden die plek maar invullen.
Lijkt me ook niet goed voor je ego, denken dat je weggaat en dan na een half jaar (ik wil nog net niet zeggen ' met hangende pootjes' ) al terugkomen.

Aan de andere kant, het leek me altijd wel een rustige, level headed gast, want in het voetbal niet bepaald een zekerheidje is, als hij ala huntelaar met een achtervang rol vrede heeft dan kan het voor beide partijen interessant zijn.

Hoewel er relatief veel op hem gezeurd werd (sorry Fey bril, bedoel het verder niet kwaad ;) ), leek hij me juist wel iemand waardoaor het team beter ging draaien. Dus voor weinig geen gekke aankoop voor de breedte naar mijn mening. Schat ook in dat hij nog relatief veel zou gaan spelen ook (zolang eth coach is, wat wellicht ook meespeelt, kan maar zo dat die na dit seizoen ook verder gaat...)

En hij mag moet ook voorspellingen doen, dat was altijd plezierig ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:35:
[...]

En hij mag moet ook voorspellingen doen, dat was altijd plezierig ;)
Schöne heeft vrij weinig uitspraken gedaan die geen hout snijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Bossie schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:56:
@mavaros Wat heeft de UEFA in te brokkelen dan mbt de max aantal buitenlanders in een team ?
mavaros schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:35:
[...]
Alles.

Ik zal een keer over de UEFA tikken in dat andere topic, waar je over randzaken mag praten.
Vrij weinig, de homegrown regel in de UEFA toernooien en bijvoorbeeld de Premier League is zo'n beetje de grens voor de Europese Commissie.

Met betrekking tot het aantal niet-Eu'ers heeft elke competitie zijn eigen regels.
mavaros schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:14:
[...]
Daarom stel ik me vanaf nu beschikbaar om bobo Secretaris Generaal te worden bij de UEFA. ;)
Als je het transfersysteem wil veranderen dan moet je bij de FIFA wezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:02:
[...]

Dus hij zei bijna tijd wat zinnigs? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:50
Napo schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:02:
[...]

Iets teveel spierballentaal mbt boven PSV eindigen en dat vervolgens op het veld niet waar maken.

Meer ik zou m zo terughalen, dit is kwaliteit in de breedte die je nu niet hebt.
Zeker in de meeste ED wedstrijden valt dat tempo en niet kunnen belopen echt wel mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Er circuleert een filmpje van een taxirit met in de hoofdrol Karsdorp;
https://www.ad.nl/rotterd...r-rick-karsdorp~aede1c73/
Knarsdorp. :+

[ Voor 5% gewijzigd door OPSLAGHOND op 26-12-2019 17:57 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op donderdag 26 december 2019 @ 17:21:
Er circuleert een filmpje van een taxirit met in de hoofdrol Karsdorp;
https://www.ad.nl/rotterd...r-rick-karsdorp~aede1c73/
Knarsdorp. :+
Ben benieuwd wat de uitslag van zijn bloedtest gaat zijn. Dit is geen alcohol, maar gewoon drugs wat hij heeft gebruikt. Schorsen die handel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:44:
[...]

Iets teveel spierballentaal mbt boven PSV eindigen en dat vervolgens op het veld niet waar maken.
Daar is hij niet als enige debet aan. Hij kan op de gestelde vragen weinig anders zeggen dan dat hij gedaan heeft. Ajax in een underdog positie manoeuvreren is niet gewenst maar enkel zeggen dat de winst telt is de manier.
Meer ik zou m zo terughalen, dit is kwaliteit in de breedte die je nu niet hebt.
Zeker in de meeste ED wedstrijden valt dat tempo en niet kunnen belopen echt wel mee.
Zeer zeker, een prima bruikbare 12de, 13de of 14de man die op momenten wel de juiste balans kan brengen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Acht kans dat Schöne naar een FC Twente gaat hoger in dan terug naar Ajax.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:27
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:06:
[...]

Ben benieuwd wat de uitslag van zijn bloedtest gaat zijn. Dit is geen alcohol, maar gewoon drugs wat hij heeft gebruikt. Schorsen die handel!
Schorsen hoeft wmb niet, maar dat dat niet alleen een drankje is geweest is niet te missen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
[...]

Die jongen speelt de komende weken toch geen officiële wedstrijd. Dus als dit al recent is, wat maakt het uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:03:
[...]

Die jongen speelt de komende weken toch geen officiële wedstrijd. Dus als dit al recent is, wat maakt het uit
Omdat op drugs gebruik wel wat meer dan een paar weken schorsing zou staan. Al geloof ik niet dat hij zo dom zou zijn om dat te riskeren.

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Op basis van een filmpje?

Een stevig intern gesprek lijkt mij logisch, een schorsing totaal niet. (Tenzij hij via een reguliere controle ook nog tegen de lamp loopt)

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:41

polthemol

Moderator General Chat
mavaros schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:16:

Fortuna had niet eens meer moeten bestaan. Limburg is geen Brabant en daar passen geen 3 clubs op een postzegel. Dat had al lang geleden FC Limburg moeten worden.
Eh? We hebben goed beleid, zijn netjes gepromoveerd en doen het al een 3tal seizoenen (3,5 in feite) meer dan aardig met een vrij beperkt budget. Je kunt niet met het verleden blijven 'meppen', dan is geen enkele club meer oké :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Erapaz schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:22:
Het schijnt dat Lasse Schone weer weg mag bij Genoa. Uit een interview met AD blijkt dat hij Ajax ook wel erg mist. Zou dat wat zijn nog? Als invaller op het middenveld? Vooral bij corners en vrije trappen gevaarlijk natuurlijk.

Ajax heeft 1,5 miljoen voor hem gekregen. De waarde op transfermarkt is 2,5. Dat zullen ze er niet voor willen betalen denk ik. We hebben natuurlijk ook nog Gravenberch, Ekkelenkamp en Eiting.
Lasse Schone heeft een fantatstische tijd gehad bij Ajax natuurlijk en het is de speler met de meeste wedstrijden als buitenlander bij Ajax dat zal ik nooit vergeten.
Maar Lasse Schone mist gewoon snelheid op dit moment op het middenveld.
Vorige jaar haalde Frenkie De Jong heel erg veel weg in de omschakeling in verdedigend opzichtten die hebben we niet meer, waardoor je met Schone heel erg kwetsbaar word bij balverlies dus ik zou er niet meer aan beginnen.
Ik zou heel graag een Davy Propper zien of iets dergelijks, kost wel veel meer maar dan heb je wel een heel goede middenvelder erbij die ook het spelletje kan verplaatsen aangezien we geen waardige opvolger voor Frenkie DE Jong hebben gehaald.
Propper vind ik zo een speler die het spelletje snel kan verplaatsen , verdedigend solide is en gewoon spelinzicht heeft daar word ik vrolijk van.
Middenveld met Vd Beek Propper en Ziyech, voorin Neres Tadic en Promes , lekker man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:57
Mark31 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:54:
[...]

...
Vorige jaar haalde Frenkie De Jong heel erg veel weg in de omschakeling in verdedigend opzichtten die hebben we niet meer, waardoor je met Schone heel erg kwetsbaar word bij balverlies dus ik zou er niet meer aan beginnen.
...
Gravenbergh. Propper is op dit moment misschien nog beter. Maar hoelang nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
LoeWn schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:30:
[...]

Gravenbergh. Propper is op dit moment misschien nog beter. Maar hoelang nog?
Gravenberch is nog maar 17, kan mooi zijn invalbeurtjes krijgen dit seizoen.
Komende zomer gaat Vd Beek bijna op zeker weg en Ziyech staat ook op de nominatie dan kan hij volgende jaar basis speler worden.
Gravenberch zit bij Raiola een volwassen contract kan je pas op je 18e geven.
Indien je hem nu al basis speler maakt verwacht ik dat hij binnen no time gevlogen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:21
polthemol schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:10:
[...]

Eh? We hebben goed beleid, zijn netjes gepromoveerd en doen het al een 3tal seizoenen (3,5 in feite) meer dan aardig met een vrij beperkt budget. Je kunt niet met het verleden blijven 'meppen', dan is geen enkele club meer oké :)
Ok, ik had misschien beter op dit moment MVV kunnen nemen als voorbeeld.

Feit blijft wel, dat je beter af bent met 1 goede topploeg voor de ED. Nu zitten jullie maar een beetje in de marge te rommelen. Dat is verder niet erg, maar als het kwartje net effe de andere kant op valt, dan bestaat alleen VVV nog. Dan hebben jullie helemaal niks meer.

Het zou ook een optie kunnen zijn om mee te gaan doen met de Belgische competitie. Dan speel je weer in de marge, maar dan heb je misschien nog bestaansrecht. Al denk ik niet dat ze daarzo in het diepe zuiden erop zitten te wachten. <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:41

polthemol

Moderator General Chat
mavaros schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:31:
[...]

Ok, ik had misschien beter op dit moment MVV kunnen nemen als voorbeeld.

Feit blijft wel, dat je beter af bent met 1 goede topploeg voor de ED. Nu zitten jullie maar een beetje in de marge te rommelen. Dat is verder niet erg, maar als het kwartje net effe de andere kant op valt, dan bestaat alleen VVV nog. Dan hebben jullie helemaal niks meer.

Het zou ook een optie kunnen zijn om mee te gaan doen met de Belgische competitie. Dan speel je weer in de marge, maar dan heb je misschien nog bestaansrecht. Al denk ik niet dat ze daarzo in het diepe zuiden erop zitten te wachten. <+:)
die hele bestaansrechtdiscussie is onzinnig om te voeren. Feit is dat we nu 2 seizoenen eredivisie spelen met een vrij minimaal budget. Dat budget is minimaal vanwege onder andere en met name het immens protectionistische tvgelden systeem wat er is. Als volgend seizoen bv. NEC en nog een oud-eredivisionist promoveren, dan gaan we re als fortuna zijnde met wat pech weer op achteruit, terwijl we dan wel al 3 seizoenen eredivisie spelen.

Fusies ed. lossen niet-bestaande problemen niet op voor de rest, de roep steeds waar dat dat wel zo zou zijn is onzin. Als je wil weten waarom er geen draagvlak voor is: pak het fc limburg dossier er maar bij, het stonk en rammelde langs alle kanten.

En de rest: waarom denk je dat we zouden omkiepen bij degradatie?

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
polthemol schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:46:
[...]

Dat budget is minimaal vanwege onder andere en met name het immens protectionistische tvgelden systeem wat er is. Als volgend seizoen bv. NEC en nog een oud-eredivisionist promoveren, dan gaan we re als fortuna zijnde met wat pech weer op achteruit, terwijl we dan wel al 3 seizoenen eredivisie spelen.
Op achteruit kan niet. Fortuna krijgt nu het minste van allemaal. Bij de huidige stand gaan ze Emmen voorbij en blijven een promoverend Cambuur voor.

Als je anders gaat verdelen benadeel voornamelijk de clubs die nu bovenin om de EL play-off plekken spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mark31 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:54:
Lasse Schone heeft een fantatstische tijd gehad bij Ajax natuurlijk en [...] dat zal ik nooit vergeten.
Gewoon dit. Het is en blijft een held en zo wil ik hem ook graag blijven herinneren. Ook al zou hij nog van waarde kunnen zijn, er zullen ook wedstrijden zijn waarin hij volledig zal verzuipen.
Dat moeten we niet meer willen, het is gewoon goed zo.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 07:21
[quote]polthemol schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:46:
[...]

die hele bestaansrechtdiscussie is onzinnig om te voeren. Feit is dat we nu 2 seizoenen eredivisie spelen met een vrij minimaal budget. Dat budget is minimaal vanwege onder andere en met name het immens protectionistische tvgelden systeem wat er is. Als volgend seizoen bv. NEC en nog een oud-eredivisionist promoveren, dan gaan we re als fortuna zijnde met wat pech weer op achteruit, terwijl we dan wel al 3 seizoenen eredivisie spelen.

Fusies ed. lossen niet-bestaande problemen niet op voor de rest, de roep steeds waar dat dat wel zo zou zijn is onzin. Als je wil weten waarom er geen draagvlak voor is: pak het fc limburg dossier er maar bij, het stonk en rammelde langs alle kanten.

En de rest: waarom denk je dat we zouden omkiepen bij degradatie?
[/quote

Dat komt, omdat je een Fortunahart hebt. Die hele discussie is weldegelijk van belang, want voor niemand is er een garantie. Ook voor Fortuna niet, maar daar mag je het niet over hebben als buitenstaander.

Waarom gaan ze er allemaal aan?

Er is geen poen meer. Ja, het leeft daar op de dag, maar dat is alles. Sittard gaat echt niet bijstorten en Roda ligt al een paar jaar dood te gaan. MVV houdt op dit moment wijselijk zijn waffel.

En dan maar zeiken over de crisis bij PSV of zelfs Ajax. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:59:
[...]

Gewoon dit. Het is en blijft een held en zo wil ik hem ook graag blijven herinneren. Ook al zou hij nog van waarde kunnen zijn, er zullen ook wedstrijden zijn waarin hij volledig zal verzuipen.
Dat moeten we niet meer willen, het is gewoon goed zo.
Lasse moet gewoon weer terugkomen naar Ajax, lekker naar de Toekomst gaan en trainer worden. Hij heeft de JC schaal nog gespeeld dus kan alla Bande gewoon mee doen met de feestjes na het winnen van de beker, de eredivisie en de EL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 11:44

Typhone

Who Dares Wins

Hoe is het met Bandé eigenlijk? Over een gebrek aan diepte op de flanken gesproken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:26

Stewie!

Keen must die!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Stewie! op 28-12-2019 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:43:
[...]

Lasse moet gewoon weer terugkomen naar Ajax, lekker naar de Toekomst gaan en trainer worden. Hij heeft de JC schaal nog gespeeld dus kan alla Bande gewoon mee doen met de feestjes na het winnen van de beker, de eredivisie en de EL.
Lasse is bij uitstek een speler die bewezen heeft een basisplaats te kunnen veroveren vanuit gepasseerde positie. Dus hij moet lekker in Genua blijven en zijn stinkende best doen. En ik denk dat hij dat ook zal doen. Terugkomen naar Ajax mag inderdaad als jeugdtrainer, maar laat hem eerst nog meer 1 a 2 jaar voetballen. Nu opgeven niet des Schönes.
Ik vind het jammer (maar begrijpelijk) dat hij weggegaan is,terugkomen als speler kan denk ik alleen maar negatief uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
P.O. Box schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:34:
[...]

Lasse is bij uitstek een speler die bewezen heeft een basisplaats te kunnen veroveren vanuit gepasseerde positie. Dus hij moet lekker in Genua blijven en zijn stinkende best doen. En ik denk dat hij dat ook zal doen.
Ik geloof niet dat Lasse bij Genua weg moet vanwege het voetbal, eerder vanwege de puinhoop daar en het gebrek aan geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ze staan stijf onderaan, die zijn meer gebaat bij vechtvoetbal dan een opbouwende spelverdeler als Schone.
Maar hij kan alleen maar terug naar Ajax omdat hij nog voor de JC schaal gespeeld heeft, je mag niet voor meer als 2 clubs uitkomen in een seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Typhone schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:05:
Hoe is het met Bandé eigenlijk? Over een gebrek aan diepte op de flanken gesproken :X
Hij heeft twee keer meegaan met Jong, is dus wel op de weg terug maar het is maar de vraag of die weer op Ajax 1 niveau gaat komen.
Wellicht wordt ie verhuurd om minuten te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De geruchtenstroom mbt transfers begint natuurlijk weer op gang te komen.
Vertonghen naar Ajax als vervanger voor Blind zou vanwege z'n verleden bij Ajax mooi zijn, van de andere kant is ie met 32 wel bijna klaar met z'n carriere en volgens mij is Blind nog snel vergeleken met Vertonghen. Van mij hoeft het dus niet zo nodig.
Rodriguez (linksback van Milan) naar PSV zou een hele goede versterking zijn, was vroeger bij Wolfsburg echt een goede speler. Vraag me alleen af of ze die zouden kunnen kopen of dat het om huur zou gaan, zal niet heel goedkoop zijn (met name qua salaris).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Ik zie een Stengs of Boadu nog wel naar Ajax vertrekken, de vraag is tegen welke prijs... Of zal dat pas tegen de zomer zijn als bijv vd Beek en Ziyech vertrekken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
Outerspace schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:00:
Ik zie een Stengs of Boadu nog wel naar Ajax vertrekken, de vraag is tegen welke prijs... Of zal dat pas tegen de zomer zijn als bijv vd Beek en Ziyech vertrekken.
Dat gaat niet in de winterstop gebeuren in ieder geval, dan zou AZ wel heel erg dom zijn :) (zelfs voor een hoge prijs)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:15

snmght

imho dan he

Van Persie stelt dat spelers soms bang moeten zijn voor hun manager, aangezien ze dan beter gaan voetballen. "Je moet een beetje angst hebben voor je coach. Ja, je moet ten eerste een goed strijdplan hebben, maar je moet ook dat beetje angst hebben", aldus Van Persie, die aangeeft dat spelers dan waarschijnlijk meer inzet zullen tonen.

"Als die angst er is, weet je als speler dat als je die loopacties niet maakt en je die ballen niet speelt, je gestraft gaat worden. Dan zal je de volgende wedstrijd niet spelen", aldus de oud-international, die toegeeft dat hij momenteel weinig vrees ziet bij de spelers van the Mancunians. "Dat mist er blijkbaar. Zoals het er nu op lijkt wel, inderdaad."
Hier, als Erik Ten Hag dit nou eens ter harte nam. Leuk dat je eens uitvalt naar Noa Lang, maar waarom blijft Tadic eeuwig staan?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:05:
[...]

Hier, als Erik Ten Hag dit nou eens ter harte nam. Leuk dat je eens uitvalt naar Noa Lang, maar waarom blijft Tadic eeuwig staan?
Omdat ie de aanvoerder is en prima speelt? Niet zo goed als vorig jaar, maar met hem in de spits draait het veel beter dan wanneer hij op een andere plek moet spelen/niet speelt.
Martinusz schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:21:
[...]

Dat gaat niet in de winterstop gebeuren in ieder geval, dan zou AZ wel heel erg dom zijn :) (zelfs voor een hoge prijs)
Of ze zouden ineens veel geld nodig moeten hebben om het stadion te repareren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:13:
[...]

Omdat ie de aanvoerder is en prima speelt? Niet zo goed als vorig jaar, maar met hem in de spits draait het veel beter dan wanneer hij op een andere plek moet spelen/niet speelt.
Sorry, dat zie ik toch anders. Ik vind hem spelen als een natte krant. Het aanvoerderschap zou echt nooit een garantie op speeltijd moeten zijn. Dat je hem er niet meteen naast zet kan ik me indenken maar hij lijkt echt een stukje motivatie en scherpte te missen soms.

Wat Boadu en Stengs betreft; de eerste zie ik zeker graag komen - over Stengs ben ik nog niet uit eigenlijk. Ik denk dat Ajax wel kan betalen wat AZ in gedachten heeft in de zomer - maar zeker niet in de winter. Als AZ hem dan al laat gaan dan zal het voor een monsterbedrag zijn dat niet in verhouding staat tot zijn feitelijke kwaliteiten/potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Hebben Boadu en Stengs Ajax nodig? Ze zijn nu redelijk zeker van speeltijd en spelen zichzelf nu ook in de kijker. Wat schieten ze ermee op om als tussenstap naar Ajax te gaan? Die blijven lekker in Alkmaar en maken in augustus een sprong naar het buitenland.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:29:
[...]

Sorry, dat zie ik toch anders. Ik vind hem spelen als een natte krant. Het aanvoerderschap zou echt nooit een garantie op speeltijd moeten zijn. Dat je hem er niet meteen naast zet kan ik me indenken maar hij lijkt echt een stukje motivatie en scherpte te missen soms.
Ik vind hem ook als natte krant spelen, scherpte en motivatie is ook ver te zoeken. Ik bedoel 30 wedstrijden spelen, 11 goals en 19 assists geven. Dan is de bank echt wel een goede plek. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ankona schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:31:
Hebben Boadu en Stengs Ajax nodig? Ze zijn nu redelijk zeker van speeltijd en spelen zichzelf nu ook in de kijker. Wat schieten ze ermee op om als tussenstap naar Ajax te gaan? Die blijven lekker in Alkmaar en maken in augustus een sprong naar het buitenland.
De vraag is of ze vanuit AZ naar een club kunnen overstappen die CL speelt - en daar ook nog voor veel speeltijd in aanmerking komen. Stapt zo een Boadu nou over naar Ajax, hopelijk kampioen tegen die tijd - dan kan hij er redelijkerwijs van uit gaan (zo zal besproken worden in de onderhandelingen) toch al 6 wedstrijden CL in de basis te starten.

Tevens geeft het de gelegenheid te wennen aan de druk van het moeten presteren. Nu krijgt AZ alle lof voor het seizoen dat ze draaien maar als Ajax er zo voor staat in de winterstop dan is het absolute crisis en moeten er koppen rollen (gechargeerd).

Natuurlijk zijn er meerdere wegen om een succesvolle carrière te doorlopen maar op zich is Ajax een mooie tussenstap. Qua salaris kan Ajax denk ik overigens ook redelijk bieden wat een andere ploeg aan een AZ-talent zou bieden, me dunkt. Of Ajax dat ook wil (qua verhoudingen in de selectie) is wel nog de vraag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
PolarBear schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:37:
[...]

Ik vind hem ook als natte krant spelen, scherpte en motivatie is ook ver te zoeken. Ik bedoel 30 wedstrijden spelen, 11 goals en 19 assists geven. Dan is de bank echt wel een goede plek. ;)
En met name die vele wedstrijden zorgde voor een wat mindere vorm aan het einde, die was gewoon toe aan rust.
Als je iedereen die eens een mindere wedstrijd speelt op de bank moet zetten houd je weinig over. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:31:
Waarna ze op de bank terecht komen a la Jansen en Alireza? ;)
Een tussenstap zou echt geen kwaad kunnen voor die jongens.
Mocht AZ kampioen worden dan kunnen ze daar beter blijven ivm CL groepsfase, als Ajax kampioen wordt (en voorin enkele spelers verkoopt) zou dat echt geen verkeerde tussenstap zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 10:54
Kan je stellen dat nu Gio naar Guangzhou R&F FC gaat hij soort van indirect voor Ajax werkt :P? aangezien Ajax door de samenwerkingsovereenkomst in China de verantwoordelijkheid heeft om de gehele jeugdopleiding van Guangzhou R&F FC vorm te geven. Hier onder vallen dingen als de scouting, talentontwikkeling en de daaraan ondersteunende afdelingen. Ook is Ed Engelkes door Ajax daar neer gezet als TD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 16:12
Pompi schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:02:
Kan je stellen dat nu Gio naar Guangzhou R&F FC gaat hij soort van indirect voor Ajax werkt :P? aangezien Ajax door de samenwerkingsovereenkomst in China de verantwoordelijkheid heeft om de gehele jeugdopleiding van Guangzhou R&F FC vorm te geven. Hier onder vallen dingen als de scouting, talentontwikkeling en de daaraan ondersteunende afdelingen. Ook is Ed Engelkes door Ajax daar neer gezet als TD.
Jup, als mol moet je ergens beginnen. ;)
toolkist schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Waarna ze op de bank terecht komen a la Jansen en Alireza? ;)
Een tussenstap zou echt geen kwaad kunnen voor die jongens.
Mocht AZ kampioen worden dan kunnen ze daar beter blijven ivm CL groepsfase, als Ajax kampioen wordt (en voorin enkele spelers verkoopt) zou dat echt geen verkeerde tussenstap zijn.
Bij Ajax kunnen ze ook op de bank komen, en de stap zullen ze mogelijk als te klein zien.

Ik denk dat het op financiën aan komt. Gaat Ajax bieden wat een buitenlandse club biedt, zowel aan AZ als aan de spelers? Dan is de kans groot dat ze daarvoor kiezen. Maar de tijden dat Ajax goedkoop kon inkopen bij de buurman zijn voorbij.

[ Voor 40% gewijzigd door ph4ge op 03-01-2020 09:46 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:43:
[...]

[...]

Bij Ajax kunnen ze ook op de bank komen, en de stap zullen ze mogelijk als te klein zien.

Ik denk dat het op financiën aan komt. Gaat Ajax bieden wat een buitenlandse club biedt, zowel aan AZ als aan de spelers? Dan is de kans groot dat ze daarvoor kiezen. Maar de tijden dat Ajax goedkoop kon inkopen bij de buurman zijn voorbij.
Goedkoop zal het zeker niet worden nee. Als je uberhaupt allebei zou kunnen halen denk ik dat je al snel op een 40m uitkomt in deze tijden. Waarbij ik zelf overigens twijfel of Boadu in de speelstijl zou passen, maar die twijfel kan ook komen doordat ik hem niet heel veel heb zien spelen. Stengs zie ik dan als de jongere versie van Ziyech, al denk ik dat die ook prima samen kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
ph4ge schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:43:
[...]

Haha zo had ik er nog niet eens naar gekeken, ook best slim inderdaad.
Maar een serieuze noot, ik vind het wel een beetje triest dat er volgens het AD ophef bij een gedeelte van de Feyenoord aanhang is ontstaan omdat zij het echt "Ajax" gerelateerd vinden. Ik zei het uiteraard als grap want het is maar gewoon een samenwerkingsverband en niet iets als Ajax Cape Town, beetje overtrokken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik denk dat het wrange er vooral in zit dat hij jaren lang als club icoon een beschermde status had toen hij bij Feyenoord compleet faalde. Zou hij gewoon zakelijk beoordeeld zijn en na een half jaar zijn ontslagen dan was er niet zoveel aan de hand geweest.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Ankona schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:23:
Ik denk dat het wrange er vooral in zit dat hij jaren lang als club icoon een beschermde status had toen hij bij Feyenoord compleet faalde. Zou hij gewoon zakelijk beoordeeld zijn en na een half jaar zijn ontslagen dan was er niet zoveel aan de hand geweest.
Een positie bij dat conglomeraat van Man City was dus minder problematisch geweest? Want die geruchten waren er ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Reden dat dit niet gebeurde was grotendeels omdat hij niet de enige was die faalde.
De td en Ad ook.

Als Gio ontslagen zou worden door hun dan zouden hun ook weg moeten.

Maar vind het wel een aparte stap.
Vraag me af of Gio nog wel de intentie heeft om serieus te slagen als trainer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dus er zijn serieus supporters die zich daar druk over maken? Kanonnen zeg 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
AZ heeft zich per direct versterkt met Ramon Leeuwin. De ervaren verdediger (32) komt over van het Deense Odense BK, waar hij nog een contract had tot komende zomer.
Deze had ik niet zien aankomen, ik snap dat ze tijdelijke defensieve problemen hebben maar dit is toch niet het niveau dat ze na streven? Zelfs voor een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
En Malen komt dit seizoen ook niet meer in actie. Voor het Nederlands elftal wordt het wel zuur nu het aantal spitsen begint op te drogen. Aan de andere kant, misschien mag Wout Weghorst toch een keertje meedoen :)

https://nos.nl/l/2317293

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:50
Miki schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:51:
En Malen komt dit seizoen ook niet meer in actie. Voor het Nederlands elftal wordt het wel zuur nu het aantal spitsen begint op te drogen. Aan de andere kant, misschien mag Wout Weghorst toch een keertje meedoen :)

Weghorst, Luuk de Jong en dan toch Boadu meenemen? vooral depay is een enorme aderlating, Malen vind ik zelf rond Boadu zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Luuk de Jong? Alsjeblieft niet, die laat het maar weer eens afweten.
Koeman moet nu gewoon van dat schijtbakkenvoetbal afstappen nu de twee beste spitsen voor die stijl zijn afgehaakt.
Lelijker voetbal kunnen ze iig niet gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ai dat is erg zuur voor PSV.. Tegelijkertijd drukt het de prijs die Overmars voor hem moet betalen. Da's dan wel weer mooi. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:32
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 17:57:
Luuk de Jong? Alsjeblieft niet, die laat het maar weer eens afweten.
Koeman moet nu gewoon van dat schijtbakkenvoetbal afstappen nu de twee beste spitsen voor die stijl zijn afgehaakt.
Lelijker voetbal kunnen ze iig niet gaan spelen.
Maar wie zou jij dan voorin zetten?
- Promes
- De Jong
- Babel
- Bergwijn
- Berghuis
- Boadu
- Stengs
- Weghorst
- Janssen
- Kluivert
- Gakpo
- Sierhuis

Er vanuit gaan dat Malen en Depay er niet bij zullen zijn..

Ik zou denk ik zelf dan toch gaan voor Promes, De Jong of Boadu (misschien te onervaren?) en Bergwijn. Of met twee spelers voorin spelen dan zou je nog kunnen gaan voor Promes en Babel

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Boadu.

Berghuis schijnt niet eens mee te gaan naar Euro20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Voor mij Promes, Babel, Bergwijn, De Jong, Stengs en Boadu.

De Jong zou ik toch meenemen, omdat je met hem wel een ander systeem kan gebruiken, mocht het nodig zijn.

Met Van Dijk, De Jong en De Ligt heb je bij corners de beste luchtmacht van het EK.

[ Voor 20% gewijzigd door Maarten_E op 04-01-2020 18:44 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:50
Ik zou weghorst altijd boven de Jong kiezen, aan Weghorst heb je zoveel meer. Ik neig toch naar Boadu voor de leeuwen gooien, Bergwijn of Promes in de spits vind ik niet zo goed. Ik zou dus tussen weghorst en Boadu kiezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Sjah schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 18:39:
Boadu.

Berghuis schijnt niet eens mee te gaan naar Euro20.
En terecht, kan je zo een onnodige rode kaart opleveren zo een type. En voetballend is hij ook niets beter dan de beschikbare alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Als die twee jouw lijstje halen, dan mag je deze niet vergeten:

- Jean-Paul Boëtius
- Javairô Dilrosun
- Jürgen Locadia

Waarbij Locadia op het moment makkelijker scoort dan Weghorst.

Promes, Babel, Bergwijn als zekerheidjes. De rest mag zich bewijzen in de 2e seizoenshelft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

strafschop schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:33:
[...]

- Jean-Paul Boëtius
- Javairô Dilrosun
- Jürgen Locadia

Promes, Babel, Bergwijn als zekerheidjes. De rest mag zich bewijzen in de 2e seizoenshelft.
Met de blessures voorin en het gegeven dat Koeman hem al zijn beduut heeft laten maken lijkt het mij ook wel een zekerheidje dat Boadu op zijn minst mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik heb zo'n idee dat de penningmeester van AZ steeds meer zin in het EK krijgt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
snmght schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:53:
[...]

Met de blessures voorin en het gegeven dat Koeman hem al zijn beduut heeft laten maken lijkt het mij ook wel een zekerheidje dat Boadu op zijn minst mee gaat.
Ik vind dat geen zekerheidje. Babel kan ook in de spits spelen, met als 2e keus een De Jong of Weghorst.
Ankona schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:46:
Het best voetballende team van de Eredivisie staat op 22 doelpunten uit open spel in 18 Eredivisie wedstrijden. Ik ben nog niet overtuigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Ankona schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:46:
Kan natuurlijk twee kanten opvallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Dit is toch zo slecht.

https://www.telegraaf.nl/...ar-door-verlopen-paspoort

De spelersbegeleider had het moeten weten en hij zelf ook.
Is niet alsof ze nooit rondreizen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Deadsy schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:22:
Dit is toch zo slecht.

https://www.telegraaf.nl/...ar-door-verlopen-paspoort

De spelersbegeleider had het moeten weten en hij zelf ook.
Is niet alsof ze nooit rondreizen.
Spelerbegeleider of niet, Bruma zelf is er verantwoordelijk voor. Het is niet zo dat, als je eenmaal profvoetballer bent, je incompetent wordt om je eigen persoonlijke zaken te regelen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abracadaniel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09-2023
Bruma lijkt sowieso niet erg professioneel in trainingen en kwa discipline.

Dat er bij personeelszaken van PSV sinds het vertrek van Brands ook fout op fout gestapeld wordt moge duidelijk zijn.

Verder is het inderdaad jammer dat Malen uitvalt, maar ik denk niet dat hij al echt ver genoeg is een dragende speler op het ek te zijn.

Boadu en Stengs lijken me minstens net zo ver.
Bergwijn in goede vorm nog iets verder.
Promes doet het nog het beste.

Luuk de Jong zou ik zeker ook meenemen. Ijzersterk in de lucht. Altijd een aanspeelpunt of een breekijzer.

Maar wellicht is het een betere oplossing om meer met een valse nr 9 te spelen. Gezien we op het middenveld wèl over de nodige kwaliteit beschikken.

Piece together what could never be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
strafschop schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:33:
[...]

- Jean-Paul Boëtius
- Javairô Dilrosun
- Jürgen Locadia

Volgens mij hoorde ik eergisteren ofzo dat Locadia voor het eerst sinds zo'n beetje een jaar weer eens gescoord had?

Edit: hmm, zal wel over een andere spits gaan want Locadia heeft er dit seizoen 4 in liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 05-01-2020 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Miki schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:51:

Als ik Koeman was had ik allang naar Barcelona gegaan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gynnad schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 18:28:
[...]Maar wie zou jij dan voorin zetten?
- Promes
- De Jong B/C-garnituur
- Babel C-garnituur
- Bergwijn
- Berghuis Onacceptabel gedrag, gegarandeerd kaarten pakken in cruciale wedstrijden.
- Boadu
- Stengs
- Weghorst
- Janssen C/D-garnituur
- Kluivert
- Gakpo
- Sierhuis
=======================================================

Koeman naar Barcelona zou wel grappig zijn, om maar eens te kijken hoe lang ze daar dit lelijke spel zouden accepteren.
Hij is in mijn ogen ook helemaal niet klaar voor Barcelona.

[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 05-01-2020 12:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
Gakpo lijkt me ook nog niet EK waardig.
Locadia en Dilrosun doen het redelijk in Duitsland.
Misschien Lammers als hij de tweede seizoenshelft bij PSV alles speelt.

Ze zijn bij Barca al een tijdje afgestapt van de verplichting dat een trainer mooi voetbal moet spelen, die hebben ze momenteel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

OPSLAGHOND schreef op zondag 5 januari 2020 @ 12:26:
Koeman naar Barcelona zou wel grappig zijn, om maar eens te kijken hoe lang ze daar dit lelijke spel zouden accepteren.
Hij is in mijn ogen ook helemaal niet klaar voor Barcelona.
Bij Barcelona heeft hij de spelers om een heel ander spel te spelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:32:
[...]

Zijn taak daar zal dan vooral zijn om door te selecteren.
De oude spelers te vertellen dat het afgelopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:37
Deadsy schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:38:
[...]

Zijn taak daar zal dan vooral zijn om door te selecteren.
De oude spelers te vertellen dat het afgelopen is.
Volgens mij wordt dat team nog aardig gedragen door oudjes als Suarez en Messi.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:32:
[...]

Hij kan echt heel andere spelers selecteren als hij aanvallend zou durven spelen, geen enkele reden om zo laf en veilig te spelen als nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
Keuze voor Koeman is nu om of het systeem om te gooien en spelen op een manier waarbij er geen echte spits nodig is (Liverpool, Ajax) of alles op Boadu gooien, mits Malen het EK niet gaat halen. Die twee zijn met Depay eigenlijk de enige 'echte' spitsen die we hebben. Zelfs Liverpool speelt met Salah niet als diepe spits, meer een uitstappende, vaak van de flank komende spits. Promes is daar een van, de andere kant Bergwijn en het is voor mij geregeld. Een valse 10 er achter voor afvallende ballen en toch diepgang in de 16 en je bent klaar (vd Beek). Zou daar op gokken in belangrijke potjes, met de optie Boadu/Malen als plan B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Mugwump schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:22:
[...]

Volgens mij wordt dat team nog aardig gedragen door oudjes als Suarez en Messi.
klopt, maar dat zal niet nog jaren zo door gaan.
Messi, Suarez, Busquets, Pique, Raketic etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat is altijd de vraag en een heel lastige. Heel lang blijven de individuele acties en pieken van dergelijke spelers het team draaien, maar die worden minder en de dalen die er tegenover staan langer en dieper.
Ergens komt dan een omslagpunt waar de speler nog heel veel moois laat zien maar een jonkie op die plek wellicht voor een heel andere teamdynamiek kan zorgen die voor het gehele team nóg beter werkt.

Hetzelfde zie je nu met Ronaldo. Die laat nog steeds weergaloze dingen zien maar je ziet ook dat anderen gemiddeld gezien meer dreiging leveren zijn plaats wordt steeds meer bedreigd. Daar lijkt het punt onderhand gepasseerd dat de oude speler echt nog de drager is, bij Barcelona kan dan wellicht ook al zijn maar wellicht ook nog niet. Dat is het moeilijke van het verhaal.

Mede omdat je dergelijke spelers niet zomaar aan de kant zet want als je dat doet ben je ze vaak kwijt ook.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Deadsy schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:17:
[...]

klopt, maar dat zal niet nog jaren zo door gaan.
Messi, Suarez, Busquets, Pique, Raketic etc.
Uiteraard, maar afgezien van Messi en Suarez worden die ook al regelmatig gepasseerd. De Jong heeft gewoon een basisplaats bijvoorbeeld.

De uitdaging zal vooral zitten in het aantrekken van goede spelers en die weten in te passen. Op het moment is het vrij dramatisch bij Barca. Het loopt echt totaal niet ondanks dat er voor honderden miljoenen op het veld staat. Ze staan weliswaar bovenaan in la Liga, maar dat is vooral omdat Real en Atletico ook niet lekker draaien.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abracadaniel
https://mobile.twitter.co.../1213895698774712320?s=21

Memphis lijkt nog niet op te geven.
Dat zou een en ander op kunnen lossen voorin.
Alhoewel, mocht hij op tijd fit geraken zal hij nog een hoop achterstand hebben in wedstrijdritme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Het zou een enorme gok zijn om hem dan alsnog te selecteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abracadaniel
Ik zou de gok wel aandurven.
Maar ben misschien niet heel erg objectief als Eindhovenaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mugwump schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:32:
[...]

Uiteraard, maar afgezien van Messi en Suarez worden die ook al regelmatig gepasseerd. De Jong heeft gewoon een basisplaats bijvoorbeeld.

De uitdaging zal vooral zitten in het aantrekken van goede spelers en die weten in te passen. Op het moment is het vrij dramatisch bij Barca. Het loopt echt totaal niet ondanks dat er voor honderden miljoenen op het veld staat. Ze staan weliswaar bovenaan in la Liga, maar dat is vooral omdat Real en Atletico ook niet lekker draaien.
Als Koeman nou net iets niet kan, dan is het wel een team opnieuw opbouwen. Wat een succes was dat bijvoorbeeld bij Everton ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
OPSLAGHOND schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:59:
Dat zal dan als alternatief zijn voor een bankzitter die verder toch niet zoveel toevoegt, dus zo groot is die gok dan ook weer niet. We hebben best wat leuk talent, maar Memphis steekt er qua niveau flink bovenuit. Als hij dus maar enigszins fit is zou ik de gok lekker nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Je zult qua ervaring bedoelen, zijn niveau is hooguit middelmatig. Je weet waar hij speelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Heel erg balen voor het Nederlandse voetbal dat we juist nu in een periode zitten met mindere aanvallers.
Stel je voor dat je nu de beschikking had gehad over een jonge Robben, Van Persie en Sneijder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:21:
Je zult qua ervaring bedoelen, zijn niveau is hooguit middelmatig. Je weet waar hij speelt?
Je hebt de afgelopen wedstrijden van het Nederlands elftal bekeken en daarbij de toegevoegde waarde van Depay kunnen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Napo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 06:28:
[...]

Je hebt de afgelopen wedstrijden van het Nederlands elftal bekeken en daarbij de toegevoegde waarde van Depay kunnen zien?
Hij heeft er een paar ingelegd, hoezee. Het blijft een middelmatige voetballer, niets beter dan een Promes bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op maandag 6 januari 2020 @ 07:02:
[...]

Hij heeft er een paar ingelegd, hoezee. Het blijft een middelmatige voetballer, niets beter dan een Promes bijvoorbeeld.
Dan verschilt de definitie van een middelmatige voetballer. Depay is zeer zeker niet een speler die in de absolute top mee kan maar zeer zeker meer dan een middelmatige voetballer, zeker indien hij in de rol gebruikt wordt zoals dat in het Nederlands elftal gedaan wordt.

Goals en niet te vergeten de assists verbloemen een deel maar dat blijft echter wel de primaire reden waarom een spits op het veld staat.

Depay is ontzettend belangrijk voor het Nederlands elftal geweest en indien fit van meerwaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
OPSLAGHOND schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:59:
Iets zoals met Robben?
Spuit er in en gaan. (en voor de media een leuk verhaaltje ophangen over een bejaarde super fysio)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:37:
[...]

Als Koeman nou net iets niet kan, dan is het wel een team opnieuw opbouwen. Wat een succes was dat bijvoorbeeld bij Everton ;)
Koeman kreeg zijn ontslag na 9 wedstrijden in zijn 2e seizoen. Zijn 1e seizoen bij Everton is het beste seizoen van de club sinds 2013/14.

2014/15 11e 38-47
2015/16 11e 38-47
2016/17 7e 38-61 *
2017/18 8e 38-49 **
2018/19 8e 38-54
2019/20 11e 21-25

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
strafschop schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:07:
[...]

Koeman kreeg zijn ontslag na 9 wedstrijden in zijn 2e seizoen. Zijn 1e seizoen bij Everton is het beste seizoen van de club sinds 2013/14.

2014/15 11e 38-47
2015/16 11e 38-47
2016/17 7e 38-61 *
2017/18 8e 38-49 **
2018/19 8e 38-54
2019/20 11e 21-25
Bedankt voor het bevestigen wat ik dus stelde ;)
Zou ie kunnen bouwen dan was ie, na ik weet niet hoeveel miljoen uitgegeven te hebben aan spelers, niet in het begin van het 2e seizoen ontslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Napo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 07:21:
[...]

Dan verschilt de definitie van een middelmatige voetballer.
Dat kun je wel stellen; maar laat ik het dan numeriek doen: bij mij komt hij niet in een lijstje van de beste 50 voorhoedespelers.

Dat hij er nu in staat stel ik overigens niet ter discussie, voor de duidelijkheid. Maar dat is vooral bij gebrek aan serieus betere alternatieven. De tijd dat wij echte topspelers voorin hadden staan is met het afscheid van Robben nu toch al even voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Niet eens bij de beste 50? Dan maak je me eigenlijk wel nieuwsgierig wie de nummers 40 tm 50 zouden zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:48:
Niet eens bij de beste 50? Dan maak je me eigenlijk wel nieuwsgierig wie de nummers 40 tm 50 zouden zijn ;)
Willekeurige Alfabetische volgorde, 50 aanvallers die ik toch hoger aan sla dan Depay:

Alvaro Morata
Antoine Griezman
Arkadius Milik
Aubameyang
Bernardo Silva
Christian Pulisic
Cristiano Ronaldo
David Neres
Dries Mertens
Eden Hazard
Edinson Cavani
Felipe Anderson
Gabriel Jesus
Gareth Bale
Gonzalo Higuain
Hakim Ziyech
Harry Kane
Heung Mi Son
Hirving Lozano
Jadon Sancho
Karim Benzema
Leroy Sane
Lionel Messi
Lorenzo Insigne
Lucas Moura
Luis Suarez
Luka Jovic
Marco Reus
Marcus Rasfhord
Mario Mandzukic
Mauro Icardi
Mohamed Salah
Moise Kean
Neymar
Nicolas Pepe
Ousmane Dembele
Paulo Dybala
Raheem Sterling
Richarlison
Riyad Mahrez
Robert Lewandowski
Roberto Firmino
Romelu Lukaku
Sadio Mane
Sebastien Haller
Serge Gnabry
Sergio Aguero
Tammy Abraham
Timo Werner
Quincy Promes
Vinicius Junior
Willian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
snmght schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Willekeurige Alfabetische volgorde, 50 aanvallers die ik toch hoger aan sla dan Depay:
Lange lijst
Het is natuurlijk jou mening, maar ik vind dat Depay toch wel tussen de top 40 a 50 zou moeten zitten, vind hem redelijk vergelijkbaar of misschien wel beter dan de onderstaande (waarbij sommige in potentie nog veel beter kunnen worden):
Alvaro Morata
Felipe Anderson
Moise Kean
Nicolas Pepe
Richarlison
Riyad Mahrez
Romelu Lukaku
Sebastien Haller
Tammy Abraham
Timo Werner
Quincy Promes
Vinicius Junior
Willian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 17:51

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Gynnad schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:23:

maar ik vind dat Depay toch wel tussen de top 40 a 50 zou moeten zitten, vind hem redelijk vergelijkbaar of misschien wel beter dan de onderstaande

Romelu Lukaku
:( Misschien moet je de Serie A eens wat beter volgen, maar Lukaku is op dit moment een van de beste spitsen in Europa (in ieder geval Top 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
JAN-B schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:32:
[...]

:( Misschien moet je de Serie A eens wat beter volgen, maar Lukaku is op dit moment een van de beste spitsen in Europa (in ieder geval Top 10)
Als je naar het aantal assists en goals kijkt vind ik het wel meevallen (bron: https://www.bbc.com/sport...alian-serie-a/top-scorers), doet het zeker aardig maar top 10 in Europa betwijfel ik dan ook weer.. Maar goed zelfs als je er enkele weg zou halen dan past Depay daar prima tussen wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Alvaro Morata
Antoine Griezman
Arkadius Milik
Aubameyang
Bernardo Silva
Christian Pulisic
Cristiano Ronaldo
David Neres
Dries Mertens
Eden Hazard
Edinson Cavani
Felipe Anderson
Gabriel Jesus
Gareth Bale
Gonzalo Higuain
Hakim Ziyech
Harry Kane
Heung Mi Son
Hirving Lozano
Jadon Sancho
Karim Benzema
Leroy Sane
Lionel Messi
Lorenzo Insigne
Lucas Moura
Luis Suarez
Luka Jovic
Marco Reus
Marcus Rasfhord
Mario Mandzukic
Mauro Icardi
Mohamed Salah
Moise Kean
Neymar
Nicolas Pepe
Ousmane Dembele
Paulo Dybala
Raheem Sterling
Richarlison
Riyad Mahrez
Robert Lewandowski
Roberto Firmino
Romelu Lukaku
Sadio Mane
Sebastien Haller
Serge Gnabry
Sergio Aguero
Tammy Abraham
Timo Werner
Quincy Promes
Vinicius Junior
Willian
Jouw mening, dus dat is uiteraard prima, maar ik haal er uit deze lijst genoeg die ik minder of gelijkwaardig vind.
Morata, Milik, Neres, Anderson, Lozano, Moura, Jovic, Mandzukic, Kean, Pepe, Haller, Promes, Vinicius, Willian bijvoorbeeld.
Pagina: 1 ... 104 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken