Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
toolkist schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:15:
[...]

Hij had het over Marin, niet Lang, volgens mij ;)
Ahh ok, als het over Marin ging dan ben ik het inderdaad volledig eens, die is nog niet waardig voor dit ADO :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:21
Mugwump schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:09:
[...]

Echt hè? Ik zit me elke wedstrijd dat hij speelt weer af te vragen hoe die in vredesnaam is gescout. Past totaal niet in het snelle spel van Ajax. Zoals je zegt lukt het zelfs tegen ploegen die rijp zijn voor de slacht niet om een beetje mee te voetballen. Ballen springen van zijn voet, acties mislukken, passes lijken nergens op en bij een beetje druk leidt hij balverlies met een man of 7-8 voor de bal.
Ik kan me toch niet voorstellen dat dat bij scouting niet opvalt.
Welk snel spel van Ajax?

Het was superslomo, in vergelijking met de wedstrijden in de CL. Dit was meer het tempo, dat ze in de EL nodig hebben om te winnen.

Dat ADO er niks van bakte is deels de schuld van hun eigen gestuntel, maar Ajax is gewoon een paar maatjes te groot.

Dat wordt voor hen uithuilen, en opnieuw beginnen. Nu begint de strijd om degradatie. Als je dat overleefd, dan sta je volgend seizoen gepokt en gemazeld weer in de eredivisie. (Ik denk dat het zover niet zal komen. ADO wordt laatste en vliegt er direct uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/j5TFGSrp/vlcsnap-2019-12-22-14h30m45s846.png
Utrecht - Feyenoord.

[ Voor 11% gewijzigd door DoeEensGek op 22-12-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:48
Hebben ze vuurwerk afgestoken of zijn ze in Duindorp weer bezig? :D

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Maarten_E schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:32:
Hebben ze vuurwerk afgestoken of zijn ze in Duindorp weer bezig? :D
Georganiseerd vuurwerk door FC Utrecht. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nu hebben we dus een lange winterstop. Dat is dan wel weer balen. Dan maar darts kijken ofzo haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:48
DoeEensGek schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:34:
[...]

Georganiseerd vuurwerk door FC Utrecht. ;)
8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:(
Dacht dat het Ajax was na de wedstrijd tegen ADO, snapte er al niet veel van.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Ik zie ADO liever direct degraderen dan RKC. RKC wil tenminste voetballen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:46
Deadsy schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:41:
Ik zie ADO liever direct degraderen dan RKC. RKC wil tenminste voetballen.
Zoals het er nu voorstaat gaan ze denk ik samen, aangezien er vanaf dit seizoen 2 rechtstreeks degraderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Utrecht houdt er lekker de druk op. Feyenoord begint erg weinig

Editt: LOLOLOLOLOL

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 22-12-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:46:
Utrecht houdt er lekker de druk op. Feyenoord begint erg weinig

Editt: LOLOLOLOLOL
Maar wat een goal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht gekeept

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Sempy schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:45:
[...]

Zoals het er nu voorstaat gaan ze denk ik samen, aangezien er vanaf dit seizoen 2 rechtstreeks degraderen.
Dus dan moet RKC 2 in plaats van 1 plek omhoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Eeeeen het is alweer voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Rare verdediging bij die corner. Kokcu was alleen maar druk met inkomende spelers in de weg proberen te lopen, Jorgensen staat alleen maar naar de bal te gapen en wat Fer in gedachten had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:46
Deadsy schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:48:
[...]

Dus dan moet RKC 2 in plaats van 1 plek omhoog
Idd, zelfs Twente op plek 12 staat nu slechts op 6 punten van RKC. Kan wel eens heel spannend gaan worden met 7 ploegen voor 2 plekken rechtstreeks en 1 nacompetitie. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
Sempy schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:58:
[...]

Idd, zelfs Twente op plek 12 staat nu slechts op 6 punten van RKC. Kan wel eens heel spannend gaan worden met 7 ploegen voor 2 plekken rechtstreeks en 1 nacompetitie. :)
De strijd om degradatie gaat een doodstrijd worden, net als dat de plekken voor europees voetbal. De hele middenmoot kan nog kampioen worden, of degraderen, dat kan ook.

RKC gaat in ieder geval geen laatste worden en veel degradatieclubs zijn hun suikeroom kwijt, of zijn overgenomen door enge Chinezen. RKC heeft nog wel een suikeroom.

FC Twente is kapot door hun hersenloze gedrag uit het verleden. Daardoor hebben ze ook niet de gunfactor buiten Twente en die heb je buiten Ajax, wel nodig.

Fortuna had niet eens meer moeten bestaan. Limburg is geen Brabant en daar passen geen 3 clubs op een postzegel. Dat had al lang geleden FC Limburg moeten worden.

Pec Zwolle leeft nog op een wolk. Een soort piek in het bestaan. Dat glijdt dus in rap tempo af naar beneden.

Voor nu zijn PEC, Fortuna en FC Twente de teams die eruit kunnen vliegen. Voor alle drie cruciaal in het bestaansrecht.

Ik wens de supporters van die clubs een behouden vaart.

(Dit zeg ik dus voor de winterstop. Volgend jaar kan het totaal anders zijn. We hebben het hier over voetbal.)

Edit: Roda, dat ook geen suikeroom meer heeft, is dood aan het gaan in de eerste divisie. Dat is het eerste Limburgse team dat failliet gaat, zoals het nu gaat. Dan duiken er ineens kwalijke jongens op, die de club naar de CL winst in 2022 praten. Dat doen ze niet alleen, maar ze doen dat met een grote zak met zwart geld. Die figuren zuigen de club leeg en hoppen daarna naar het volgende slachtoffer.

[ Voor 12% gewijzigd door mavaros op 22-12-2019 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Twente en Ado degraderen. Als we dan toch aan het voorspellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:59
dvdkiwi schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 22:34:
[...]

Tja, zo zou een tijdje geleden de hele competitie niet meer eerlijk zijn omdat Ajax het Bayern van Nederland zou zijn.
Uiteindelijk blijkt de bal toch gewoon rond.
Als de hoeveelheid geld in verhouding blijft tot ander ploegen zoals hij nu is, denk ik wel dat dit scenario uit kan komen. Zoiets gebeurd niet in 1 seizoen, daar gaat tijd overheen. Veel zal ook afhangen van wat Ajax op de transfermarkt doet. Zolang niet alles wat een klein beetje potentie heeft wordt weggekocht (bij voornamelijk PSV en AZ) zal het meevallen. Als dat wel is wat ze gaan doen dan denk ik dat er over 5 jaar weinig meer aan is (voor zowel de niet-Ajax aanhang als de Ajax aanhang).

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat een ongelofelijke goal van Feyenoord. Konden ze dat maar vaker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
toolkist schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:55:
[...]

Wil ik prima doen, mag jij eerst je megalomane claim onderbouwen. Wat is er dan zo megalomaan?
Gelul over aansluiting bij de Europese top. Kreten als "de eredivisie ontstijgen". En ondertussen wel hypocriet pochen met hoe goed Ajax is voor het Nederlandse voetbal, alsof van der Sar ook maar iets geeft om het Nederlandse voetbal als geheel. Het niveau van de Nederlandse jeugdcompetitie vindt hij in elk geval al niet zo belangrijk gezien de houding jegens dat herenakkoord om van elkaars jeugdspelers af te blijven.

Het is ook een beetje dom want als iets niet helpt bij het presteren in Europa is het een nationale competitie zonder weerstand, met name ook in de jeugd. En ga nu niet wijzen naar de recente verliespartijen van het eerste. Ga nu niet zeggen "het is nog niet zover" want kennelijk is die overmacht wel iets waar Ajax naar streeft. Want voor de goede orde: de term "het Bayern van Nederland" komt niet van Feyenoorders of PSV-ers maar uit de Ajax-hoek.

Maar die vergelijking met Bayern gaat op één punt al compleet mank. Probleem is: waar de concurrentie van Bayern middels tv-gelden nog miljoenen en miljoenen kan uitgeven en ook gewoon kan shoppen in de Nederlandse top kan de gemiddelde Nederlandse subtopper dat niet. De eredivisie is ook alleen sportief interessant als springplank om je in de CL in de kijker te spelen.

Realistischer zou het zijn als van der Sar erkende in een spagaat te zitten waar elke Nederlandse club met succes en ambitie in komt te zitten. Je wilt zoveel mogelijk goede spelers halen maar je wilt ook tegenstand in de eredivisie. Je wilt toppers op de bank maar je wilt ook opleiden. Dat botst. En ik mis elke vorm van erkenning van dat probleem bij van der Sar. Van der Sar zit in een Ajax-bubbel en lijkt clueless betreffende het belang van de eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mugwump schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:09:
[...]

Echt hè? Ik zit me elke wedstrijd dat hij speelt weer af te vragen hoe die in vredesnaam is gescout. Past totaal niet in het snelle spel van Ajax. Zoals je zegt lukt het zelfs tegen ploegen die rijp zijn voor de slacht niet om een beetje mee te voetballen. Ballen springen van zijn voet, acties mislukken, passes lijken nergens op en bij een beetje druk leidt hij balverlies met een man of 7-8 voor de bal.
Ik kan me toch niet voorstellen dat dat bij scouting niet opvalt.
Noa speelt al jaren (6) in de Ajax jeugd en om nou te doen alsof hij helemaal niet kan voetballen is ook gewoon overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Feyenoord kakt weer helemaal in na de goal van Toornstra

Edit: WTF dat was helemaaql geen buitenspel wtf doet die VAR er nog

[ Voor 38% gewijzigd door LZ86 op 22-12-2019 16:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:47:
[...]

Gelul over aansluiting bij de Europese top. Kreten als "de eredivisie ontstijgen". En ondertussen wel hypocriet pochen met hoe goed Ajax is voor het Nederlandse voetbal, alsof van der Sar ook maar iets geeft om het Nederlandse voetbal als geheel. Het niveau van de Nederlandse jeugdcompetitie vindt hij in elk geval al niet zo belangrijk gezien de houding jegens dat herenakkoord om van elkaars jeugdspelers af te blijven.

Het is ook een beetje dom want als iets niet helpt bij het presteren in Europa is het een nationale competitie zonder weerstand, met name ook in de jeugd. En ga nu niet wijzen naar de recente verliespartijen van het eerste. Ga nu niet zeggen "het is nog niet zover" want kennelijk is die overmacht wel iets waar Ajax naar streeft. Want voor de goede orde: de term "het Bayern van Nederland" komt niet van Feyenoorders of PSV-ers maar uit de Ajax-hoek.

Maar die vergelijking met Bayern gaat op één punt al compleet mank. Probleem is: waar de concurrentie van Bayern middels tv-gelden nog miljoenen en miljoenen kan uitgeven en ook gewoon kan shoppen in de Nederlandse top kan de gemiddelde Nederlandse subtopper dat niet. De eredivisie is ook alleen sportief interessant als springplank om je in de CL in de kijker te spelen.

Realistischer zou het zijn als van der Sar erkende in een spagaat te zitten waar elke Nederlandse club met succes en ambitie in komt te zitten. Je wilt zoveel mogelijk goede spelers halen maar je wilt ook tegenstand in de eredivisie. Je wilt toppers op de bank maar je wilt ook opleiden. Dat botst. En ik mis elke vorm van erkenning van dat probleem bij van der Sar. Van der Sar zit in een Ajax-bubbel en lijkt clueless betreffende het belang van de eredivisie.
Kijk jij hier misschien met een jaloerse feyenoordbril naar?

Retorische vraag, dat zul je zelf ook wel snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 16:12
Leon Zwiers schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:55:

Hoe kan dit nou?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Matchfixing natuurlijk, tenminste, verdenking van matchfixing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
*mompelt iets over hinderen in buitenspel positie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:10:
[...]

Kijk jij hier misschien met een jaloerse feyenoordbril naar?

Retorische vraag, dat zul je zelf ook wel snappen.
Waarom iedere keer dit domme wijzen naar andermans clubvoorkeur? Kijk naar de topic titel: "nationale clubs" staat er. Het is dus open voor fans van alle clubs en die mogen wat zeggen over alle clubs en medewerkers van die clubs. Dit is wat ik van van der Sar vind en dat zeg ik vanuit het oogpunt van het algehele Nederlandse voetbal, iets wat van der Sar volgens mij uit het oog verliest. Als je het er niet mee eens bent graag een inhoudelijke reactie.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 22-12-2019 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

De een noemt het ambitieus, de andere megalomaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Nou. Hij is over de streep getrokken. Wat schandalige beslissingen van Kuipers en co weer gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
[...]

Hij zegt gewoon wat hoort bij Ajax en wat het doel is.

We gaan voor de wereldbeker.

PSV gaat voor een plek om europees voetbal. Die praten niet eens meer over het kampioenschap. ADO vraagt zich af wat het in de eredivisie te zoeken heeft.

We leven niet in een bubbel. We leggen de lat gewoon heel hoog. Voor buitenstaanders kan het eng overkomen, want zie bovenstaande.

Ajax is geen GVVV. Het hogere doel is om weer bij de Europese top te horen. Daar hoort een een vergezicht bij, omzwachteld door Amsterdamse branie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Moet ik hier echt nog serieus op ingaan? Je bent gewoon aan het ranten tegen vd Sar/Ajax (zoals wel vaker) en verzint er en passant ook nog wat dingen bij omdat dat handig uit lijkt te komen...

Bayern het Ajax van NL komt van de media cq supporters, niet van vd Sar:
Met deze vergelijking mag je bij me terugkomen als we vier jaar op rij kampioen zijn geworden", countert de directeur in het Algemeen Dagblad. "Vooralsnog is dit iets van de buitenwereld, want de feiten liggen heel anders.
Over Europese top:
Natuurlijk beklijft ook de fraaie Champions League-campagne en de eerdere Europa League-finale. "Dat zijn mooie successen geweest, maar de uitdaging is om de lat steeds hoger te leggen. Dat we echt in de Europese top staan en permanent worden gezien als een van de topclubs in Europa.
Is dat nou zo achterlijk? Je haalt een finale EL en halve finale CL in 3 jaar, volgende doelstelling moet zijn alleen CL halen en dan klaar? Ik mag toch hopen dat er iets verder gekeken wordt, ook naar op het 1e oog minder reële doelen ja.
Van de Sar benadrukt dat Ajax eerst verder zal moeten bouwen. "Wij rekenen onszelf niet rijk. Wat heeft dat voor zin? Wel moeten we het nu gaan waarmaken. Het doel is kampioen worden en Champions League spelen.
Dat herenakkoord bestaat uit 2 delen alleen komt dat natuurlijk niet uit als je negatief over Ajax wil zijn... Het 2e deel: 'als het dan toch gebeurt, moet er een goede compensatie tegenover staan'. En dat gebeurt gewoon.

Ik vind em heel mooi van je gevonden hoe je nu de tegenstand in de jeugd zelfs al gebruikt om wel/niet aanhaken in Europa te bewerkstellingen.
Daar krijg ik gewoon helemaal niks tegenin gebracht, tegen dit soort verzinsels.

Weet je wat veel beter werkt voor fatsoenlijke tegenstand? Tegenstanders met een fatsoenlijk beleid. Die paar euro's die je hebt niet uitgeven aan spelers die en geen toegevoegde waarde en geen restwaarde hebben.

En wat betreft je 'bubbel' waar vd Sar in zit:
Met de beperkingen van een kleine competitie als de eredivisie, en minimaal tv-geld, meegenomen. Daardoor moeten we steeds inventief zijn. De begroting moet omhoog, spelers moeten nog makkelijker nee zeggen tegen het buitenland, omdat ze de uitdaging bij Ajax zien. Ik geloof erin dat we dit kunnen realiseren.''
of
Van de Sar baalt van het imago waarmee Ajax opgezadeld wordt. "Laten we vooral niet doen alsof Ajax hier de grote boeman is, want clubs als RKC en Willem II profiteren bijvoorbeeld ook van de goede naam van Ajax in de transfer van Frenkie de Jong. En laten we er met z’n allen voor zorgen dat we weer een Frenkie opleiden. Daar wordt iedereen beter van."
[edit]
oh en nog 1tje, over je bubbel:
"Bovendien kunnen wij niet twintig gelijkwaardige spelers in de selectie hebben. Dat kan financieel niet en die spelers gaan dan niet op de bank zitten. Talenten met potentie het eerste te halen wel", vervolgt Van der Sar. "
D-e-n schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:15:
[...]

Waarom iedere keer dit domme wijzen naar andermans clubvoorkeur? Kijk naar de topic titel: "nationale clubs" staat er. Het is dus open voor fans van alle clubs en die mogen wat zeggen over alle clubs en medewerkers van die clubs. Dit is wat ik van van der Sar vind en dat zeg ik vanuit het oogpunt van het algehele Nederlandse voetbal, iets wat van der Sar volgens mij uit het oog verliest. Als je het er niet mee eens bent graag een inhoudelijke reactie.
Nee, dit is wat jij zegt vanuit het oogpunt van een Feyenoord supporter op het NL voetbal. Ga nou niet proberen te laten geloven dat je hier zo enorm neutraal in bent.

[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 22-12-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Leon Zwiers schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:55:

Zuiver doelpunt, de var zal wel naar de wc geweest zijn. Of is het compensatie voor het doelpunt van Ajax eerder vandaag? Daar stond Traore wel buitenspel.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja ja, 1-2 in Utrecht (wel rood voor utrecht maar in de 80e minuut pas) Dicky For President(of Rotterdam)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:37
mavaros schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:18:
[...]

Welk snel spel van Ajax?

Het was superslomo, in vergelijking met de wedstrijden in de CL. Dit was meer het tempo, dat ze in de EL nodig hebben om te winnen.

Dat ADO er niks van bakte is deels de schuld van hun eigen gestuntel, maar Ajax is gewoon een paar maatjes te groot.

Dat wordt voor hen uithuilen, en opnieuw beginnen. Nu begint de strijd om degradatie. Als je dat overleefd, dan sta je volgend seizoen gepokt en gemazeld weer in de eredivisie. (Ik denk dat het zover niet zal komen. ADO wordt laatste en vliegt er direct uit.)
Ik heb het natuurlijk over het snelle spel dat Ajax beoogt te spelen, niet over de wedstrijd van vandaag. Ik verwacht niet dat dat met een opstelling als die van vandaag gaat lukken. Je zag het b.v. tegen Utrecht toen Ajax wel op volle oorlogssterkte was.

Het punt is dat je dan spelers moet halen die in dat spel passen. Dus spelers die een goede balcontrole hebben en snel de oplossing naar voren kunnen vinden. Je bent wat dat betreft natuurlijk Frenkie de Jong kwijtgeraakt en dat scheelt nogal. Marin was in principe gehaald als vervanging, maar die kan dat spelletje echt totaal niet meespelen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:43

gws24

Thinking is hard!

Mugwump schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:45:
[...]
Het punt is dat je dan spelers moet halen die in dat spel passen. Dus spelers die een goede balcontrole hebben en snel de oplossing naar voren kunnen vinden. Je bent wat dat betreft natuurlijk Frenkie de Jong kwijtgeraakt en dat scheelt nogal. Marin was in principe gehaald als vervanging, maar die kan dat spelletje echt totaal niet meespelen.
Veel mensen hebben het over het wel/niet moeten aankopen van Stengs of Boadu door Ajax maar ik denk dat ze beter Koopmeiners kunnen halen want die vind ik erg goed spelen als verdedigende middenvelder met een drive naar voren en ik denk dat die een goede schakel daar zou kunnen zijn.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Mugwump schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:45:
[...]

Ik heb het natuurlijk over het snelle spel dat Ajax beoogt te spelen, niet over de wedstrijd van vandaag. Ik verwacht niet dat dat met een opstelling als die van vandaag gaat lukken. Je zag het b.v. tegen Utrecht toen Ajax wel op volle oorlogssterkte was.

Die hebben we helemaal niet nodig.

Ajax heeft een karrevracht aan talenten en daar ver weg in Alkmaar zijn ze ook niet vies van wat extra poen.

Ajax heeft in de basis dus alles wat je wenst. We missen nu een meespelende spits. Dat is alles.

Een Suarez komt straks vrij van Barca. Koop die, en de voorhoede is goed. Voor de rest is Ajax voor de komende paar jaar best gevaarlijk voor een tegenstander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:37
mavaros schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:56:
[...]

Die hebben we helemaal niet nodig.

Ajax heeft een karrevracht aan talenten en daar ver weg in Alkmaar zijn ze ook niet vies van wat extra poen.

Ajax heeft in de basis dus alles wat je wenst. We missen nu een meespelende spits. Dat is alles.

Een Suarez komt straks vrij van Barca. Koop die, en de voorhoede is goed. Voor de rest is Ajax voor de komende paar jaar best gevaarlijk voor een tegenstander.
Bij Ajax denken we altijd dat we een karrevracht aan talenten hebben, maar je kunt niet elke 15-jarige gelijk opstellen en bovendien eindigt het gros van die talenten gewoon ergens in de middenmoot van de eredivisie of in de championship. Ik denk dat spelers als Gravenberch of Traore prima versterkingen kunnen worden, maar dat zijn gewoon spelers die ook nog heel vaak niet thuis geven.
We hadden een gouden generatie met de Ligt en het middenveld vd Beek, Frenkie (die was wel aangekocht natuurlijk) en Nouri. Die waren uiteindelijk in combinatie met aankopen als Tadic, Blind, Ziyech en Neres goed genoeg om mee te kunnen in Europa. Ik zie een Traore en Gravenberch toch als net een niveautje daaronder. Bovendien zullen uiteindelijk spelers als Ziyech en vd Beek vertrekken, misschien volgende seizoen al. Zet je daar jeugdspelers voor in de plaats dan zul je weer zien dat je in Europa kinderlijk ten onder gaat en de eredivisie vergeeft omdat je jeugdspelers nog te vaak door de ondergrens zakken.

En ik zie Suarez echt nog niet op de korte termijn naar Ajax komen. Die maakt gewoon nog het verschil bij Barca. Moet überhaupt nog zien of die ooit terugkomt. Wat leuke woorden in een interview daar koop je niets voor.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Mugwump schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:42:
[...]

Bij Ajax denken we altijd dat we een karrevracht aan talenten hebben, maar je kunt niet elke 15-jarige gelijk opstellen en bovendien eindigt het gros van die talenten gewoon ergens in de middenmoot van de eredivisie of in de championship. Ik denk dat spelers als Gravenberch of Traore prima versterkingen kunnen worden, maar dat zijn gewoon spelers die ook nog heel vaak niet thuis geven.
We hadden een gouden generatie met de Ligt en het middenveld vd Beek, Frenkie (die was wel aangekocht natuurlijk) en Nouri. Die waren uiteindelijk in combinatie met aankopen als Tadic, Blind, Ziyech en Neres goed genoeg om mee te kunnen in Europa. Ik zie een Traore en Gravenberch toch als net een niveautje daaronder. Bovendien zullen uiteindelijk spelers als Ziyech en vd Beek vertrekken, misschien volgende seizoen al. Zet je daar jeugdspelers voor in de plaats dan zul je weer zien dat je in Europa kinderlijk ten onder gaat en de eredivisie vergeeft omdat je jeugdspelers nog te vaak door de ondergrens zakken.

En ik zie Suarez echt nog niet op de korte termijn naar Ajax komen. Die maakt gewoon nog het verschil bij Barca. Moet überhaupt nog zien of die ooit terugkomt. Wat leuke woorden in een interview daar koop je niets voor.
Maar dat is toch Ajax.

Van alle talenten breekt er een handvol door en een uitschieter wordt een bepalende speler bij Barca of Juve, of vooruit, Bayern München. Dat zit bij Ajax wel snor. De Rotterdammers falen in elk opzicht. Waarvoor heb je anders Varkenoord. En waar blijft PSV? Wat doen ze daar met de jeugd?

Jouw gouden generatie vind ik als Ajacied, de koperen generatie. We hebben geen grote prijs gewonnen. De gouden generatie komt uit de jaren '70. Dat is het vergezicht van Ajax. Je kan nu nog in de rimboe in Suriname over het oude Ajax discussiëren. Toen waren ze berucht. Een paar jaar geleden is daar weer een beginnetje mee gemaakt. Dat ontaarde in de halve finale van de CL.

De jeugd heeft de toekomst. Bergkamp kwam ook ooit een keer in het eerste elftal meespelen. Later schoot hij Nederland op fenomenale wijze voorbij Argentinië. Heel Nederland werd toen collectief gek.

En nee, ook met een leeggeroofd elftal slaan we straks in Europa geen slecht figuur. Ook onze mindere goden spelen het ajaxspelletje. Dat is de basis van de club. Met dit zooitje spelers worden we winnaar van de EL.

Suarez is weldegelijk een optie. Ajax heeft de poen en Barca wil hem kwijt. Dan trekt Ajax gewoon de Cruijffkaart en het is geregeld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mugwump schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:42:
[...]

Gravenberch is 17, die heeft nog 3 jaar de tijd om naar het niveau van Frenkie de Jong toe te groeien toen die veel begon te spelen. Geen idee of dat gaat lukken, de tijd zal het leren. Om te leren niet onder die ondergrens te zakken moet ie echter minuten maken, wat nu eindelijk ook gebeurt. Ben benieuwd of dat na de winterstop nog zo gaat zijn.
Suarez hoeft van mij niet te komen, prima speler maar vervelend gedrag en ook weer redelijk ver op leeftijd, plus dat je met hem een heel ander type voetbal moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
mavaros schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:13:
[...]

Maar dat is toch Ajax.

Van alle talenten breekt er een handvol door en een uitschieter wordt een bepalende speler bij Barca of Juve, of vooruit, Bayern München. Dat zit bij Ajax wel snor. De Rotterdammers falen in elk opzicht. Waarvoor heb je anders Varkenoord. En waar blijft PSV? Wat doen ze daar met de jeugd?

Jouw gouden generatie vind ik als Ajacied, de koperen generatie. We hebben geen grote prijs gewonnen. De gouden generatie komt uit de jaren '70. Dat is het vergezicht van Ajax. Je kan nu nog in de rimboe in Suriname over het oude Ajax discussiëren. Toen waren ze berucht. Een paar jaar geleden is daar weer een beginnetje mee gemaakt. Dat ontaarde in de halve finale van de CL.

De jeugd heeft de toekomst. Bergkamp kwam ook ooit een keer in het eerste elftal meespelen. Later schoot hij Nederland op fenomenale wijze voorbij Argentinië. Heel Nederland werd toen collectief gek.

En nee, ook met een leeggeroofd elftal slaan we straks in Europa geen slecht figuur. Ook onze mindere goden spelen het ajaxspelletje. Dat is de basis van de club. Met dit zooitje spelers worden we winnaar van de EL.

Suarez is weldegelijk een optie. Ajax heeft de poen en Barca wil hem kwijt. Dan trekt Ajax gewoon de Cruijffkaart en het is geregeld. ;)
Lol, zelfs zonder Neres en Promes was het meteen drama. Met de mindere goden voetbal je echt niet voorbij Getafe. Daarvoor moet iedereen er staan en gemotiveerd zijn. Het gelegenheidselftal van de laatste 2 weken is daarvoor niet goed genoeg. Met Ziyech/vd Beek/Promes/Neres/Tadic fit geef ik ze wel een kans. Zelfs zonder Blind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
[...]

Maar dat is toch Ajax.

PSV stelt de jeugd gewoon op. Zoet is PSV jeugd en heeft er jarenlang gestaan. Hendrix is jeugd en staat er al een tijd. Bergwijn is jeugd en doet het leuk. Gakpo komt nu mooi door, eigen jeugd en net 20 jaar. Beste voorbeeld is natuurlijk Ihattaren, 17 jaar en dan al het team op sleeptouw nemen. Lukt uiteraard nog lang niet altijd even goed, maar die jongen is 17 en zijn vader net verloren, die komt er nog wel.

Bij afwezigheid van Dumfries mocht Teze het proberen, ook gewoon een jonge jongen uit de eigen jeugd.

Dat jij als Ajax supporter ze niet als zodanig ziet betekent niet dat ze er niet zijn. En het zijn niet allemaal jongens die het zullen redden, maar bij PSV loopt genoeg jeugd rond. Dus wat doet PSV, nou die leidt ze op, stelt ze op en laat ze waar mogelijk renderen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
ElPaco schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:40:
[...]
Dat jij als Ajax supporter ze niet als zodanig ziet betekent niet dat ze er niet zijn. En het zijn niet allemaal jongens die het zullen redden, maar bij PSV loopt genoeg jeugd rond. Dus wat doet PSV, nou die leidt ze op, stelt ze op en laat ze waar mogelijk renderen.
Klopt, maar het lastige is dat je deze spelers wel goed genoeg moeten zijn. Helaas is het huidge voetbal niet meer zo romantisch dat het opleiden van goede spelers voldoende is.

Bij veel clubs kopen ze 100'den jeugdspelers en als er één goed genoeg is is dat voldoende. Eerlijk niet echt, maar wel handel.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Kevinp schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:12:
[...]

Klopt, maar het lastige is dat je deze spelers wel goed genoeg moeten zijn. Helaas is het huidge voetbal niet meer zo romantisch dat het opleiden van goede spelers voldoende is.

Bij veel clubs kopen ze 100'den jeugdspelers en als er één goed genoeg is is dat voldoende. Eerlijk niet echt, maar wel handel.
Maar dit is iets waar een Ajax, AZ en Feyenoord natuurlijk ook tegenaan lopen. Voorheen was PSV veel meer een koopclub, nu is dat al stukken minder.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 18:28

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ElPaco schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:20:
Maar dit is iets waar een Ajax, AZ en Feyenoord natuurlijk ook tegenaan lopen. Voorheen was PSV veel meer een koopclub, nu is dat al stukken minder.
Da's ook omdat de aankopen van Brands een stuk beter renderen van die van De Jong. :P

Maar dit soort dingen golft toch altijd een beetje bij clubs? De ene keer is het meer, de andere keer is het minder. Commentaar van supporters golft net zo mee. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
ElPaco schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:40:
[...]

PSV stelt de jeugd gewoon op. Zoet is PSV jeugd en heeft er jarenlang gestaan. Hendrix is jeugd en staat er al een tijd. Bergwijn is jeugd en doet het leuk. Gakpo komt nu mooi door, eigen jeugd en net 20 jaar. Beste voorbeeld is natuurlijk Ihattaren, 17 jaar en dan al het team op sleeptouw nemen. Lukt uiteraard nog lang niet altijd even goed, maar die jongen is 17 en zijn vader net verloren, die komt er nog wel.

Bij afwezigheid van Dumfries mocht Teze het proberen, ook gewoon een jonge jongen uit de eigen jeugd.

Hmmm, er zit wel iets in.

Toch zeg ik dat de opleiding van PSV niet hoogstaand is.

Een goede lichting maakt geen goede opleiding. Hebben jullie jongetjes van 12 jaar klaarstaan om de doorstroom of verkoop op te vangen. (Nu ik dit tik, moet ik aan kinderhandel denken, maar dat is niet iets voor hierzo.)

Voorlopig zet ik mijn poen op Ajax, qua jeugddoorbraken. Maar wat ik al zei, ik heb een bril op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
Hoop dat Ten Hag vaker jeugd spelers minuten geeft.
Dan krijgen de oudere spelers wat rust en kunnen de jeugd spelers ervaring op doen.

Mensen zeggen dan wel dat de jeugd spelers nog niet goed genoeg zijn, maar als je ze nooit de kans geeft dan zullen ze dit ook nooit worden.

En als ze meer minuten krijgen dan is het ook eenvoudiger om ze te laten spelen bij blessures.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:54:
Hoop dat Ten Hag vaker jeugd spelers minuten geeft.
Dan krijgen de oudere spelers wat rust en kunnen de jeugd spelers ervaring op doen.
Het is een balans zoeken, je wil ook gewoon een ploeg hebben (zoals vorig jaar) met zo min mogelijk mutaties en zoveel mogelijk automatismes. De vraag is ook in hoeverre je de blessures van Neres, Promes en Labyad had tegen gegaan met roulatie, het zijn voorzover ik weet allemaal spierblessures door 'ongelukken' op het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat is ook een beetje het probleem, Ten Hag was sowieso al zoekende en leek het pas net gevonden te hebben. Plots gebeurt er van alles en mag hij weer puzzelen.
Dat is wel jammer want hij zal toch echt wat moeten gaan rouleren, anders blaas je de boel gewoon op en word je geforceerd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Dat hele programma op NPO1 op zondagavond wordt met de week slechter. Het is me een partij geblaat, daar word je niet goed van. Zelfs Rondo is beter. Die gast met die tatoe's in zijn nek is het opperhoofd lullen maar niks zeggen. Dan heb je die man met bril en haar, die overal in mee loopt te ouwehoeren. Van Hooijdonk loopt ook maar wat mee te praten en Van der Vaart zit nu te denken dat hij in het gekkenhuis is terchtgekomen.

VI doet gek, maar lult geen onzin. Daar heb je veel meer aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:51:
Dat hele programma op NPO1 op zondagavond wordt met de week slechter. Het is me een partij geblaat, daar word je niet goed van. Zelfs Rondo is beter. Die gast met die tatoe's in zijn nek is het opperhoofd lullen maar niks zeggen. Dan heb je die man met bril en haar, die overal in mee loopt te ouwehoeren. Van Hooijdonk loopt ook maar wat mee te praten en Van der Vaart zit nu te denken dat hij in het gekkenhuis is terchtgekomen.

Le Chinoise Blanc is met afstand de slechtste, niets zeggende, maar veel te veel aan het woord zijnde tafelgast, met zijn ongeinformeerde stelligheid altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 17:09

Typhone

Who Dares Wins

P.O. Box schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:17:
[...]

Le Chinoise Blanc is met afstand de slechtste, niets zeggende, maar veel te veel aan het woord zijnde tafelgast, met zijn ongeinformeerde stelligheid altijd.
:D :D :D _/-\o_ _O-

Je maakt m’n ochtend goed! Le Chinoise Blanc :D
Luister de NOS Podcast maar eens daar issie vaak een stuk beter.

[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 23-12-2019 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
mavaros schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:31:
[...]

Hmmm, er zit wel iets in.

Toch zeg ik dat de opleiding van PSV niet hoogstaand is.

Een goede lichting maakt geen goede opleiding. Hebben jullie jongetjes van 12 jaar klaarstaan om de doorstroom of verkoop op te vangen. (Nu ik dit tik, moet ik aan kinderhandel denken, maar dat is niet iets voor hierzo.)

Voorlopig zet ik mijn poen op Ajax, qua jeugddoorbraken. Maar wat ik al zei, ik heb een bril op.
Ik kan ze zo niet benoemen nee, maar ik moet zeggen dat ik het ook niet super goed in de gaten houdt. Kan jij 12 jarigen in de opleiding van Ajax benoemen? Is geen aanval, maar vraag me oprecht af of iemand dat jonge groep al in de gaten houdt.

Ik denk dat we vooral kunnen stellen dat de Nederlandse ploegen er tegenwoordig veel meer aan doen om goed op te leiden dan zeg 10 jaar geleden (enkele uitzonderingen daargelaten). AZ heeft nu bijvoorbeeld ook een leuke lichting.

Dan kan je zeggen dat een enkele lichting niet veel zegt, maar als er tegelijkertijd bij meerdere clubs zo'n lichting is, kan dat dan niet een voorteken zijn voor een sterke verbetering in de jeugdopleidingen waardoor er nu veel meer talent de kans krijgt echt uit te groeien tot wat ze in potentie in zich hebben?

De reden dat we tot vorig jaar weinig echt goede spelers in het Nederlands elftal hadden was misschien ook wel doordat de jaren daarvoor de jeugdopleidingen bij veel clubs achter bleven. Wie zal het zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door ElPaco op 23-12-2019 07:45 ]

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Lato terug naar Valencia, PSV mag wel blij zijn dat die zo'n excentrieke eigenaar hebben die op het laatste moment de verkoop verbood want nu heeft het een stuk minder gekost en zaten ze niet met hem opgescheept. Hoop voor hun dat ze wel naar een nieuwe LB gaan kijken want een Viergever op die plek is toch ook wel een beetje armoede

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

:D :D :D

Ik heb de laatste paar keer immens moeten zoeken naar een stukje inhoudelijk over voetbal, als ik ergens op afknap de laatste tijd is het VI wel. Zeker nu ze ook nog ineens maatschappelijke onderwerpen gaan behandelen.

Die andere twee heren heten gewoon Theo Janssen en Arno Vermeulen. Namen die je wel kent als je het programma daadwerkelijk vaker bekeken hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 23-12-2019 08:59 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:51:
[...]
Veel mensen hebben het over het wel/niet moeten aankopen van Stengs of Boadu door Ajax maar ik denk dat ze beter Koopmeiners kunnen halen want die vind ik erg goed spelen als verdedigende middenvelder met een drive naar voren en ik denk dat die een goede schakel daar zou kunnen zijn.
Koopmeiners lijkt mij typisch zo'n speler die het leuk doet bij AZ maar moeite krijgt met een niveau hoger. Type Ramselaar, Maher, De Zeeuw zeg maar.
Gonadan schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:56:
[...]

Ik heb de laatste paar keer immens moeten zoeken naar een stukje inhoudelijk over voetbal, als ik ergens op afknap de laatste tijd is het VI wel. Zeker nu ze ook nog ineens maatschappelijke onderwerpen gaan behandelen.

Die andere twee heren heten gewoon Theo Janssen en Arno Vermeulen. Namen die je wel kent als je het programma daadwerkelijk vaker bekeken hebt.
Ah, bedoelde Mavaros die 2? Ik kijk dat soort geleuter programma's al heel lang niet meer dus had geen idee om wie het ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:08:
Ah, bedoelde Mavaros die 2? Ik kijk dat soort geleuter programma's al heel lang niet meer dus had geen idee om wie het ging.
Ik las de samenvatting in een NOS artikel. Zelfde informatie, slechts één minuut van m'n leven. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ankona
Gonadan schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:16:
[...]

Ik las de samenvatting in een NOS artikel. Zelfde informatie, slechts één minuut van m'n leven. ;)
Ik lees het dan weer op Tweakers. Zelfde informatie aangevuld met ongevraagd commentaar en gekleurde meningen. :+

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:31:
[...]

Moet ik hier echt nog serieus op ingaan? Je bent gewoon aan het ranten tegen vd Sar/Ajax (zoals wel vaker) en verzint er en passant ook nog wat dingen bij omdat dat handig uit lijkt te komen...
Waarom is kritiek in jouw ogen meteen een rant? Zoals ik vaker zeg: menig Ajax-supporter heeft er hele grote moeite mee als niet-Ajacieden hier de polonaise niet meelopen. Dat is geen rant. Dat is een visie van buiten de Ajax-bubbel. Als iemand daar niet tegen kan zijn er vast voldoende Ajax-forums waar andere meningen niet langskomen.
Bayern het Ajax van NL komt van de media cq supporters, niet van vd Sar:
Vorig jaar heeft nota bene Overmars die term ook gebruikt.
https://ajaxfanzone.nl/20...-van-nederland-te-worden/
[...]
Is dat nou zo achterlijk?
Ja. Dat is achterlijk. Een club in Nederland zal het moeten hebben van uitschieters. Wie weet waar zo'n uitschieter toe kan leiden. Maar als Ajax deze zomer vd Beek en Ziyech verliest moeten ze toch weer een beetje opnieuw beginnen, Europees gezien.
Dat herenakkoord bestaat uit 2 delen alleen komt dat natuurlijk niet uit als je negatief over Ajax wil zijn... Het 2e deel: 'als het dan toch gebeurt, moet er een goede compensatie tegenover staan'. En dat gebeurt gewoon.
Waarom niet gewoon van elkaars jeugd afblijven? Laat de beste jeugdopleidingen in de jeugd met elkaar concurreren. Goede voor de ontwikkeling.
Ik vind em heel mooi van je gevonden hoe je nu de tegenstand in de jeugd zelfs al gebruikt om wel/niet aanhaken in Europa te bewerkstellingen.

Daar krijg ik gewoon helemaal niks tegenin gebracht, tegen dit soort verzinsels.
Wat is hier verzonnen aan? Jeugdspelers moeten in de jeugd leren, en spelen tegen weerstand is één van de dingen die ze moeten leren. Als de beste jeugdspelers naar één club vertrekken leren ze dat toch een stuk minder kan ik je vertellen. En uiteindelijk gaat dat ten koste van het niveau dat ze op hun achttiende hebben. Ook om een zo groot mogelijke vijver van jeugdspelers te creëren is het van belang dat ze niet allemaal op één plek spelen maar over een breed spectrum kunnen doorbreken.
Weet je wat veel beter werkt voor fatsoenlijke tegenstand? Tegenstanders met een fatsoenlijk beleid. Die paar euro's die je hebt niet uitgeven aan spelers die en geen toegevoegde waarde en geen restwaarde hebben.
Daar is het wijzen naar andere clubs weer. Natuurlijk doen sommige clubs heel veel fout. Het gaat er om dat je niet wilt dat de club die het financieel het beste doet een niet te overbruggen gat slaat. We zijn allemaal boos op de UEFA dat die de grote jongens vrij spel geeft om steeds groter te worden maar als mensen op dezelfde manier naar de situatie in Nederland kijken is het land te klein.
[...]
De gouden generatie komt uit de jaren '70. Dat is het vergezicht van Ajax.
Andere tijden. Cruijff was 23 bij zijn eerste cup en won er vervolgens nog twee. Iemand als Piet Keizer was nog een stuk ouder. Spelers worden nu gewoon veel eerder weggekocht. En erger: alle spelers worden weggekocht, niet alleen je sterspeler

Ik dacht recent nog eens terug aan Berry van Aerle, vast international en onderdeel van Europacup winnaar PSV en Europees kampioen Oranje. Die zou in de huidige tijd ook zijn zakken gevuld hebben in het buitenland. Nu moest hij gewoon weer brieven posten na zijn voetballoopbaan.

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 23-12-2019 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:23
Wat vinden we van de competitie tot zover?
Zijn er clubs of spelers die het verrassend goed doen of die juist onder verwachting presteren?

De (soms bizarre) uitslagen in de eerste seizoenshelft lieten maar weer eens zien dat iedereen van iedereen kan winnen, wat ook bleek uit de ontzettend kleine verschillen op de ranglijst.
Als ik kijk naar de ranglijst en daar mijn eigen verwachtingen naast leg zijn het vooral de kleintjes die me positief verrassen met Fortuna en Emmen op plaats 13 en 14. Verder vind ik Sparta op de 11e plaats erg knap, net als Willem II die keurig 4e staan. Alleen PEC valt me met een 15e plaats een beetje tegen.

laat de winterstop maar weer snel voorbij zijn, ik wil weten hoe dit afloopt :Y

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
dvdkiwi schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:00:
Wat vinden we van de competitie tot zover?
Zijn er clubs of spelers die het verrassend goed doen of die juist onder verwachting presteren?

De (soms bizarre) uitslagen in de eerste seizoenshelft lieten maar weer eens zien dat iedereen van iedereen kan winnen, wat ook bleek uit de ontzettend kleine verschillen op de ranglijst.
Als ik kijk naar de ranglijst en daar mijn eigen verwachtingen naast leg zijn het vooral de kleintjes die me positief verrassen met Fortuna en Emmen op plaats 13 en 14. Verder vind ik Sparta op de 11e plaats erg knap, net als Willem II die keurig 4e staan. Alleen PEC valt me met een 15e plaats een beetje tegen.

laat de winterstop maar weer snel voorbij zijn, ik wil weten hoe dit afloopt :Y
Ik vind de hele traditionele top 3 zwaar tegenvallen maar dat maakt de competitie wel interessanter. Willem II valt wel erg op, die ben je niet gewend op die plek.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
En Honda laat Vitesse weer in de steek. Heeft hij eigenlijk wel minuten gemaakt? Hij werd als zo'n grote stunt gehaald.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Past wel bij Vitesse, ze zouden daar ook al enkele jaren geleden kampioen zijn geworden. Veel show, geen resultaat.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
OPSLAGHOND schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:47:
Past wel bij Vitesse, ze zouden daar ook al enkele jaren geleden kampioen zijn geworden. Veel show, geen resultaat.
Hun stadion was zaterdag wel tot aan de nok uitverkocht. Dat dan weer wel.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:49:
[...]Hun stadion was zaterdag wel tot aan de nok uitverkocht. Dat dan weer wel.
De kaartjes delen ze al jaren (nagenoeg) gratis uit aan o.a. schoolkinderen/sportverenigingen (het is vakantie) en daklozen. ;)
Ook zaterdag veel show en weinig resultaat.
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:50:
[...]Waarom is kritiek in jouw ogen meteen een rant? Zoals ik vaker zeg: menig Ajax-supporter heeft er hele grote moeite mee als niet-Ajacieden hier de polonaise niet meelopen. Dat is geen rant.
Het is niet meteen een rant en zoals je zelf al aangeeft claim je dit soort dingen vaker.
Dat is een visie van buiten de Ajax-bubbel. Als iemand daar niet tegen kan zijn er vast voldoende Ajax-forums waar andere meningen niet langskomen.
Ajax-bubbel?
Er zijn ook zat Feyenoord forums waar meer dan één persoon het wel eens met je talloze Ajax rants.
Vorig jaar heeft nota bene Overmars die term ook gebruikt.
https://ajaxfanzone.nl/20...-van-nederland-te-worden/
Je neemt echt alles letterlijk als het je goed uitkomt.
Ja. Dat is achterlijk. Een club in Nederland zal het moeten hebben van uitschieters. Wie weet waar zo'n uitschieter toe kan leiden. Maar als Ajax deze zomer vd Beek en Ziyech verliest moeten ze toch weer een beetje opnieuw beginnen, Europees gezien.
Dat werd vorig jaar ook door velen geclaimd, grote kans dat ook jij bij dat clubje hoorde.
Waarom niet gewoon van elkaars jeugd afblijven? Laat de beste jeugdopleidingen in de jeugd met elkaar concurreren. Goede voor de ontwikkeling.
Nee, je denkt nu alleen weer in het voordeel van jouw club. En dat is precies datgene wat jij Ajax keer op keer verwijt.
Andere tijden. Cruijff was 23 bij zijn eerste cup en won er vervolgens nog twee. Iemand als Piet Keizer was nog een stuk ouder. Spelers worden nu gewoon veel eerder weggekocht. En erger: alle spelers worden weggekocht, niet alleen je sterspeler.
Clubs zien veel sneller en makkelijker talent door o.a. het vele beeldmateriaal dat voorbijkomt.
En de budgetten van sommige clubs zijn abnormaal.
Ik dacht recent nog eens terug aan Berry van Aerle, vast international en onderdeel van Europacup winnaar PSV en Europees kampioen Oranje. Die zou in de huidige tijd ook zijn zakken gevuld hebben in het buitenland. Nu moest hij gewoon weer brieven posten na zijn voetballoopbaan.
Een vrij beperkte voetballer als Berry zou in deze tijd waarin verdedigers meer moeten kunnen dan enkel verdedigen totaal niet opvallen volgens mij.
Een nuttige speler en (erg) goed in zijn rol, maar meer ook niet.
Daar zijn er meer dan genoeg van.

[ Voor 80% gewijzigd door OPSLAGHOND op 23-12-2019 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Zaterdag waren de kaartjes minimaal 65 euro ;)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
OPSLAGHOND schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:51:
[...]

De kaartjes delen ze al jaren (nagenoeg) gratis uit aan o.a. schoolkinderen/sportverenigingen (het is vakantie) en daklozen. ;)
@Ankona doelt denk ik op een ander soort wedstrijd dan voetbal. Badr en Rico hadden een wedstrijd in het Gelredome ;)

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:23
@OPSLAGHOND zaterdag ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:26:
En Honda laat Vitesse weer in de steek. Heeft hij eigenlijk wel minuten gemaakt? Hij werd als zo'n grote stunt gehaald.
Ik vind zijn reactie ook redelijk not done. Volgens mij heeft hij een klap van de molen gehad want hij denkt dat hij een soort god/Messi/CR7 is.
"Ik heb besloten te vertrekken bij de club. Mijn missie was om de situatie bij de club te veranderen. Dat is me niet gelukt. Sloetski heeft de club verlaten, daar voel ik me verantwoordelijk voor. Dus ik moet hier na de winter niet meer zijn."
Als hij echt de situatie wou veranderen dan zou hij gebleven zijn en tot het eind van het seizoen gevochten hebben, maar dit was ook beetje te verwachten want recent heeft hij zichzelf nog via twitter aangeboden aan AC Milan en die wouden hem niet en toen is hij maar naar Vitesse gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
OPSLAGHOND schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:51:
Er zijn ook zat Feyenoord forums waar meer dan één persoon het wel eens met je talloze Ajax rants.
Waarom smijt je nu weer met termen als "rant"? Waarom haal je Feyenoord erbij? Haal dan ook PSV of AZ erbij.

Ik baal ervan dat iets wat helemaal niet zo extreem is nu door een paar Ajacieden neergezet wordt als rant. Besef dat juist de visie van een Ajax-directeur een visie is die denkt vanuit één belang. En dat is niet het belang van PSV, AZ, Feyenoord enzovoort.
[...]
Je neemt echt alles letterlijk als het je goed uitkomt.
Ik geef aan waar ik de term "Bayern van Nederland" als eerste gehoord heb: uit de mond van Overmars. Er wordt nu net gedaan alsof anderen die niks met Ajax hebben die term hebben verzonnen
[...]
Nee, je denkt nu alleen weer in het voordeel van jouw club. En dat is precies datgene wat jij Ajax keer op keer verwijt.
Ik heb het nog geen seconde over Feyenoord gehad. Zie ook wat ik hierboven zeg. Ik denk in het belang van alle clubs die goede jeugd opleiden. En het belang van de sterkste (Ajax) is dan niet per definitie gelijk aan het belang van het geheel.
Een vrij beperkte voetballer als Berry zou in deze tijd waarin verdedigers meer moeten kunnen dan enkel verdedigen totaal niet opvallen volgens mij.
Een nuttige speler en (erg) goed in zijn rol, maar meer ook niet.
Daar zijn er meer dan genoeg van.
Hoe goed van Aerle was doet er niet toe. Hij was toch international en EC winnaar. Je negeert het punt dat ik wil maken: in deze tijd zal ieder speler die onderdeel is van een succesvol team uiteindelijk naar het buitenland kunnen vertrekken en zijn zakken kunnen gaan vullen. In de jaren tachtig had Milan alleen plaats van Gullit, Rijkaard en van Basten, drie buitenlanders en het was klaar. In de jaren negentig haalden ze ook Reiziger gewoon erbij. Die hadden ze in de jaren tachtig nooit gehaald. Dan ben je als Nederlandse club toch plots een groter deel van je elftal kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:35:
[...]Waarom smijt je nu weer met termen als "rant"? Waarom haal je Feyenoord erbij? Haal dan ook PSV of AZ erbij.
De term rant werd al eerder gebruikt?
Waarom Feyenoord? Omdat jij een Feyenoorder bent? AZ en PSV zijn voor jou niet belangrijk en jij wilt mensen hier wegsturen die het niet met je eens zijn, ik hou je enkel een spiegel voor. Het staat je vrij om zelf weg te gaan i.p.v. anderen hier weg te wensen.
Ik baal ervan dat iets wat helemaal niet zo extreem is nu door een paar Ajacieden neergezet wordt als rant. Besef dat juist de visie van een Ajax-directeur een visie is die denkt vanuit één belang. En dat is niet het belang van PSV, AZ, Feyenoord enzovoort.
Rant klinkt nog vrij netjes, ik gebruikte het enkel omdat @toolkist het eerder gebruikte.
Ik vind op basis van je recente posthistorie in dit topic de term trol toepasselijker zodra jij over Ajax begint.
Ik geef aan waar ik de term "Bayern van Nederland" als eerste gehoord heb: uit de mond van Overmars. Er wordt nu net gedaan alsof anderen die niks met Ajax hebben die term hebben verzonnen.
VI had het er in mei 2018 al over, het interview van Overmars was in juli 2018;
Ik heb het nog geen seconde over Feyenoord gehad. Zie ook wat ik hierboven zeg. Ik denk in het belang van alle clubs die goede jeugd opleiden. En het belang van de sterkste (Ajax) is dan niet per definitie gelijk aan het belang van het geheel.
Jij hoeft het niet meer over Feyenoord te hebben, iedereen weet toch welke kant jij opgaat. :(:)
Hoe goed van Aerle was doet er niet toe. Hij was toch international en EC winnaar. Je negeert het punt dat ik wil maken: in deze tijd zal ieder speler die onderdeel is van een succesvol team uiteindelijk naar het buitenland kunnen vertrekken en zijn zakken kunnen gaan vullen.
Eens, b.v. België is ook buitenland en zakken vullen doen alle voetballers tegenwoordig.

[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 23-12-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@OPSLAGHOND
Prima. Dan was VI Overmars iets voor. De bedoeling blijft hetzelfde. Maar datzelfde VI had twee weken terug een artikel waarbij de houding van van der Sar richting de eredivisie door de betreffende journalist als hypocriet werd omschreven. Ik kan het nu niet terugvinden dus de exacte woorden weet ik niet meer maar dat was de strekking. Is dat dan ook een rant? Zijn journalisten van VI dus trollen? Ik heb het artikel toen gelinkt omdat ik de reacties al kon voorspellen en het achter de betaalmuur zit maar daar heb ik nu dus spijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gonadan schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:56:
[...]

Zeker vlak voor de winterstop sla ik de praatprogramma's over. Teveel geauwehoer bij VI en Studio voetbal kun je wel een keer missen als je op de nos site de dag erna de samenvatting kan lezen :)
Toch is studio voetbal een stuk beter geworden met van Ramshorst. De opstelling met Theo Janssen, vd Vaart, van Hooijdonk en Kees Jansma vind ik het leukste om te kijken. Die vullen elkaar goed aan.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
kletspraatprogramma's.... ik stoor me tijdens de wedstrijd vaak al mateloos aan de commentator en het gezwets in de rust. Dan ga ik toch niet vrijwillig nog meer naar dat soort gekakel kijken/luisteren?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:47:
Zeker vlak voor de winterstop sla ik de praatprogramma's over. Teveel geauwehoer bij VI en Studio voetbal kun je wel een keer missen als je op de nos site de dag erna de samenvatting kan lezen :)
Toch is studio voetbal een stuk beter geworden met van Ramshorst. De opstelling met Theo Janssen, vd Vaart, van Hooijdonk en Kees Jansma vind ik het leukste om te kijken. Die vullen elkaar goed aan.
Of dat de verdienste van Van Ramshorst, de tekortkoming van Egberts of een combinatie is durf ik niet te zeggen (oke, stiekem wel een beetje). Het is inderdaad stukken beter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:15

snmght

imho dan he

Zijn er hier aanhangers van andere eredivisieclubs dan de Herbstmeister, die eens kunnen uitwijden wat er volgens hen gebeuren moet in de winterse transferperiode?

Voor Ajax heb ik uiteraard wel wat ideeen maar volgens mij ook al vaker geventileerd hiero. Benieuwd hoe de vlag er elders bij hangt. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Waarom wordt Van Aerle steeds opgevoerd als voorbeeld?

Waarom niet gewoon Veltman nemen als voorbeeld. Dan zit je gelijk in de huidige tijd.

Van Aerle is van lang geleden. Een gewone jongen uit Brabant die ook nog aardig kon verdedigen. Toen had hij mazzel, dat het Nederlands voetbal weer ging floreren. (Aangesticht door Ajax.) Hij won de EC1 en werd met Nederland EK. Later stopte hij en ging in de PSV winkel shirtjes verkopen. Hij had ook een sigarenzaak kunnen beginnen. Zo ging dat toen.

Nu, anno 2019, denkt elke randdebiel dat hij kan voetballen en dat ie zijn zakken ergens moet gaan vullen. Er zijn nauwelijks clubiconen meer, want alles en iedereen duikt maar in bed met de vijand. Neem zo'n Honda, met zijn praatjes.

Maar Van Aerle komt van lang geleden en het is een cultheld. Ik denk dat hij dat goed genoeg vindt.

Edit: Ruudje Gullit werd ooit voor Fl 17000000,- aan Milan verkocht. Dat was en is ongekend. PSV bouwde van dat geld een nieuwe hoofdtribune, Moet je nu eens proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door mavaros op 23-12-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@mavaros
Omdat een cultheld als hij een goed voorbeeld is om aan te geven wat het verschil is met nu: in de waanzin anno 2019 had ook Berry een leuke stap kunnen maken. Ook Blind senior bleef gewoon bij Ajax na de winst in de Europa Cup 2. Er waren in 1988 zelfs nog Oranje spelers van Fortuna Sittard.

De buitenlander regel in de jaren tachtig was een enorme beperking voor de topclubs. Je ging geen modale buitenlandse back halen om één van die drie plekken te bezetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
snmght schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:31:
Zijn er hier aanhangers van andere eredivisieclubs dan de Herbstmeister, die eens kunnen uitwijden wat er volgens hen gebeuren moet in de winterse transferperiode?

Voor Ajax heb ik uiteraard wel wat ideeen maar volgens mij ook al vaker geventileerd hiero. Benieuwd hoe de vlag er elders bij hangt. :)
Voor PSV: Met zijn allen naar de sportpsycholoog.

Kwa transfers: Een degelijke centrale of links achter. Als er een goede centrale komt kan Viergever naar links. Verder een goede verdedigend middenvelder, die rust geeft aan de verdedigers en de aansluiting weet te vinden met het talent voorin.

Verder denk ik dat er niet veel hoeft te gebeuren, mogelijk De Jong er nog uit wippen ;) Zonder gekheid, als het bij PSV in de bolletjes weer goed zit komen de resultaten ook wel weer.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ElPaco schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:14:
[...]

Voor PSV: Met zijn allen naar de sportpsycholoog.

Kwa transfers: Een degelijke centrale of links achter. Als er een goede centrale komt kan Viergever naar links. Verder een goede verdedigend middenvelder, die rust geeft aan de verdedigers en de aansluiting weet te vinden met het talent voorin.

Verder denk ik dat er niet veel hoeft te gebeuren, mogelijk De Jong er nog uit wippen ;) Zonder gekheid, als het bij PSV in de bolletjes weer goed zit komen de resultaten ook wel weer.
Dat idee heb ik ook wel, aanvallend lijkt me ook zeker voldoende kwaliteit aanwezig, Lammers zal ook bijna terug zijn toch?

Heb je ideeën voor namen op de posities die je noemt? Zou PSV zich moeten melden voor Koopmeiners?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
snmght schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:23:
[...]

Dat idee heb ik ook wel, aanvallend lijkt me ook zeker voldoende kwaliteit aanwezig, Lammers zal ook bijna terug zijn toch?

Heb je ideeën voor namen op de posities die je noemt? Zou PSV zich moeten melden voor Koopmeiners?
Te duur en AZ laat die niet snel gaan. Kunnen ze beter kijken of ze Clark van Vitesse kunnen losweken. Draaide een goede eerste seizoenshelft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:04

De kwaliteit van Studio Voetbal is bedroevend, maar zeggen de VI geen onzinpraat is, is lachwekkend. Ik kan dat programma niet aanzien juist omdat ze alleen maar onzin verkondigen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Aan de andere kant, hoe lang kun je serieus over voetbal praten zonder dat het saai gaat worden of meningen te zwaar gaan wegen? Een beetje ouwehoeren mag, maar veel voetbalprogramma's slaan daarin door waardoor interessantere gasten wegblijven terwijl de lolbroeken, zuurpruimen en jaknikkers wekelijks mogen aanschuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Malfunctions schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:07:
[...]

De kwaliteit van Studio Voetbal is bedroevend, maar zeggen de VI geen onzinpraat is, is lachwekkend. Ik kan dat programma niet aanzien juist omdat ze alleen maar onzin verkondigen.
VI is onzinniger dan alle praatprogramma's bij elkaar. Derksen trapt alleen maar open deuren in, vd Gijp overdrijft vooral graag en zo'n Valentijn Driessen is de meest vooringenomen journalist die er is. Kieft is nog wel eens reëel maar die zit er niet meer toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
OPSLAGHOND schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:25:
Aan de andere kant, hoe lang kun je serieus over voetbal praten zonder dat het saai gaat worden of meningen te zwaar gaan wegen? Een beetje ouwehoeren mag, maar veel voetbalprogramma's slaan daarin door waardoor interessantere gasten wegblijven terwijl de lolbroeken, zuurpruimen en jaknikkers wekelijks mogen aanschuiven.
Hoeveel topics hebben wij er hier al mee vol gespamd?

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:23:
[...]Hoeveel topics hebben wij er hier al mee vol gespamd?
-O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:10:
@mavaros
Omdat een cultheld als hij een goed voorbeeld is om aan te geven wat het verschil is met nu: in de waanzin anno 2019 had ook Berry een leuke stap kunnen maken. Ook Blind senior bleef gewoon bij Ajax na de winst in de Europa Cup 2. Er waren in 1988 zelfs nog Oranje spelers van Fortuna Sittard.

De buitenlander regel in de jaren tachtig was een enorme beperking voor de topclubs. Je ging geen modale buitenlandse back halen om één van die drie plekken te bezetten.
Dat laatste was eigenlijk toch gewoon prima.

Wat moet je met een buitenlandse houthakker die vanuit de Helmondse zandgronden ineens op de Ramblas staat. Waarom zou je Blind Sr. halen als je zelf ook de plaatselijke dorpsgek in de verdediging kan zetten en dat je tot je schrik ziet, dat het nog werkt ook. Dan doel ik dus op de gemiddelde verdediger, niet Van Aerle als persoon.

Je hebt volledig gelijk, dat het hedendaagse voetbal totaal is doorgeslagen. Het zal hier in Nederland, niet gebeuren, dat een club voor € 500000000,- in de min mag staan. In Spanje is dat heel normaal, want fairplay geldt niet voor de Spaanse clubs, kennelijk. Daarmee sloop je alle eerlijkheid al, voordat er over gediscussieerd kan worden.

Een Anderlecht kan op dit moment helemaal niet meekomen.
Dat kan gebeuren, maar alle clubs uit de kleinere landen lijden onder het beleid van de UEFA en de regelgeving van Europa. Sta je dan met je roemruchte verleden als klein land.

Elk talent is de afgelopen 15 jaar weggeroofd. Niet omdat het een aanwinst voor het team is, maar dan heeft je concurrent hem in ieder geval niet. Daarom rot ook een groot deel van de spelers weg in het buitenland. Ze hebben nog 6 dezelfde spelers die net zo goed zijn, of net zo slecht.

Als ik baas van de UEFA was, dan had ik heel veel zaken weer teruggedraaid. Maximaal aantal buitenlanders per team, maximum aan transferwaarde voor een speler, stoppen met het bevoordelen van een paar grote competities. En als hoogtepunt, zou ik de CL totaal schrappen en ik zou er een Europa-Zuid Amerika toernooi van maken. Ik zie Ajax of PSV liever tegen Boca Juniors of Gremio spelen, dan tegen een of ander schimmig clubje uit het oosten van het Oostblok.

Maarja, het is 2019 en veel mensen weten niet eens wie Van Aerle is. Het is vechten tegen de bierkaai.

Daarom stel ik me vanaf nu beschikbaar om bobo Secretaris Generaal te worden bij de UEFA. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13
@mavaros Wat heeft de UEFA in te brokkelen dan mbt de max aantal buitenlanders in een team ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Bossie schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:56:
@mavaros Wat heeft de UEFA in te brokkelen dan mbt de max aantal buitenlanders in een team ?
Alles.

Ik zal een keer over de UEFA tikken in dat andere topic, waar je over randzaken mag praten.

Ik moet even bedenken hoe ik het helder kan schrijven, maar ik kom er op terug. Dan zal ik het zeker hebben over kinderhandel (Niet letterlijk.) en maffiastructuren.

[ Voor 9% gewijzigd door mavaros op 23-12-2019 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:50:
[...]

Waarom is kritiek in jouw ogen meteen een rant? Zoals ik vaker zeg: menig Ajax-supporter heeft er hele grote moeite mee als niet-Ajacieden hier de polonaise niet meelopen. Dat is geen rant. Dat is een visie van buiten de Ajax-bubbel. Als iemand daar niet tegen kan zijn er vast voldoende Ajax-forums waar andere meningen niet langskomen.
Kijk voor de gein eens hoe vaak iemand kritiek geeft (of willekeurig wie), hoe vaak ik daarop in ga (vaak) en hoe vaak ik het een rant noem. Ik durf wel te stellen: dit was de eerste keer. En wat mij betreft ook welverdiend na je zoveelste post met als enige doel om kritiek te spuien over Ajax.
En wat proberen ze nu te bereiken? Dat die spelers willen blijven wat tot nu toe aardig lukt (Ziyech zou 2 jaar geleden al weg zijn, afgelopen zomer zou het hele team leeggekocht worden). Het blijft maar een doel, het is geen 'wij zijn de top van Europa' o.i.d.
Probeer dat dan eerst maar eens af te dwingen op internationaal niveau. Lukt niet. Nooit.
Net zo min als dat het het reeel is om elkaars spelers helemaal niet te mogen halen. Mag het dan wel bij een amateur team? Jeugdpeler heeft ruzie bij een club, wil weg, mag niet. Jammer dan, weg potentiele carriere?
Al jaren en jaren verhuizen er jeugdspelers tussen de Eredivisie jeugdopleidingen. Zijn daar nou zoveel problemen van gekomen?
Wat is hier verzonnen aan? Jeugdspelers moeten in de jeugd leren, en spelen tegen weerstand is één van de dingen die ze moeten leren. Als de beste jeugdspelers naar één club vertrekken leren ze dat toch een stuk minder kan ik je vertellen. En uiteindelijk gaat dat ten koste van het niveau dat ze op hun achttiende hebben. Ook om een zo groot mogelijke vijver van jeugdspelers te creëren is het van belang dat ze niet allemaal op één plek spelen maar over een breed spectrum kunnen doorbreken.
Weerstand belangrijk voor een goede opleiding? Zeker. 1 van de punten. Maar je bracht het als de reden voor presteren in Europa en dat gaat veel te ver.
Spelers goede faciliteiten bieden, goede trainers, straatvoetbal buiten met vriebdjes, etc etc etc het heeft allemaal invloed. En dagelijks trainen met goede spelers idem, dat verhoogt het niveau van de hele selectie.
Daar is het wijzen naar andere clubs weer. Natuurlijk doen sommige clubs heel veel fout. Het gaat er om dat je niet wilt dat de club die het financieel het beste doet een niet te overbruggen gat slaat. We zijn allemaal boos op de UEFA dat die de grote jongens vrij spel geeft om steeds groter te worden maar als mensen op dezelfde manier naar de situatie in Nederland kijken is het land te klein.
Tja ik ben er toch echt van overtuigd dat dat veel meer impact heeft. Dat dat (momenteel) dan over andere clubs gaat, so be it. Maak je geen zorgen, over een paar jaar (als Overmars weggekocht is) zakt dat bij Ajax vanzelf weer in. Heeft de historie al vaak genoeg bewezen, we hebben al jaren lang verreweg het meeste geld in NL.
Volgens mij (voor mij iig) gaat de frustratie richting UEFA meer richting de clubs die niet afgestraft worden wegens financieel wanbeleid / overduidelijk vals spelen (Man City, PSG). Meer geld willen uit de CL pot? Sure, maar ik denk dat iedereen wel begrijpt dat het niet de B en C landen zijn die de Europese tv-gelden genereren.
Andere tijden. Cruijff was 23 bij zijn eerste cup en won er vervolgens nog twee. Iemand als Piet Keizer was nog een stuk ouder. Spelers worden nu gewoon veel eerder weggekocht. En erger: alle spelers worden weggekocht, niet alleen je sterspeler

Enneh, als je het er niet mee eens bent dat ik je post een rant noem mag je me ook gewoon een dm sturen, beetje jammer om dat dan in het feedback topic te moeten lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
snmght schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:23:
[...]

Lammers zou na de winterstop weer fit moeten zijn ja. Malen zal wel wat langer duren.

M.b.t. namen voor nieuwe mensen, lastig. Liefst gewoon iemand met ervaring die er meteen staat. Misschien een Strootman voor het middenveld. Achterin misschien Rekik terughalen? Is een linkspoot, dus zou eventueel ook linksachter kunnen.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ElPaco schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:46:
[...]

Lammers zou na de winterstop weer fit moeten zijn ja. Malen zal wel wat langer duren.

M.b.t. namen voor nieuwe mensen, lastig. Liefst gewoon iemand met ervaring die er meteen staat. Misschien een Strootman voor het middenveld. Achterin misschien Rekik terughalen? Is een linkspoot, dus zou eventueel ook linksachter kunnen.
Ik denk dat het voor Strootman een uitkomst kan zijn om op een goed niveau weer te kunnen spelen. Hij moet niet denken dat ze in de grote competities nog voor hem gaan komen, zeker niet bij een club die Europees speelt.

Maar ik vraag me wel af of PSV er iets mee op schiet. Heb hem in eeuwen geen fatsoenlijke wedstrijd meer zien spelen. Al kan hij zomaar weer gaan floreren met genoeg vertrouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Pardew nieuwe coach ADO. Zou hij weten waar hij ingestonken is? Ik denk het haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
snmght schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:50:
[...]

Ik denk dat het voor Strootman een uitkomst kan zijn om op een goed niveau weer te kunnen spelen. Hij moet niet denken dat ze in de grote competities nog voor hem gaan komen, zeker niet bij een club die Europees speelt.

Maar ik vraag me wel af of PSV er iets mee op schiet. Heb hem in eeuwen geen fatsoenlijke wedstrijd meer zien spelen. Al kan hij zomaar weer gaan floreren met genoeg vertrouwen. :)
Alleen heeft Strootman nog een contract bij Marseille tot 2023, wat mogelijk maakt dat hij te duur is. Maar goed, ik ben geen scout/TD, misschien komen ze met heel iemand anders op de proppen (of niemand).

Als Strootman een beetje gaat renderen is het wel het type speler wat we volgens mij nodig hebben.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ElPaco schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:53:
[...]

Alleen heeft Strootman nog een contract bij Marseille tot 2023, wat mogelijk maakt dat hij te duur is. Maar goed, ik ben geen scout/TD, misschien komen ze met heel iemand anders op de proppen (of niemand).

Als Strootman een beetje gaat renderen is het wel het type speler wat we volgens mij nodig hebben.
Klopt alleen willen ze van zijn salaris af, althans als dit oudere nieuws klopt: https://m.fcupdate.nl/voe...ek-marseille-te-verlaten/

Was het een aantal keer tegen gekomen. Als iedereen water bij de wijn wil doen (hij zal zelf ook salaris in moeten leveren) zou het een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:00
D-e-n schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:10:
@mavaros

Op zich was er niet veel mis met die regel, behalve dat dan het grote geld niet zo goed kon regeren, en ook dat de regels internationaal geen *** waard waren, omdat in andere landen er wel teams zijn met alleen maar buitenlanders, dus het is dan alleen maar een nadeel voor je eigen competitie.

Een overgang nu (op dit moment in tijd, of inde komende paar jaar) terug naar een vergelijkbare regel zou overigens alleen Ajax maar in de kaart spelen met de gevulde geldzakken. Die zouden dan binnen no-time overal in NL alles wegkopen wat maar een beetje goed kan voetballen en de rest van de teams blijven dan met de mindere goden achter.

Overigens vind ik de regel zoals ze die nu in Engeland hebben (mag in een grote selectie wel iets meer zijn, ik denk dat 5 - 7 binnenlandse spelers wel een mooie aantal is), je dwingt in ieder geval eigen clubs dan ook om op te leiden, of iig een aantal van je eigen (binnenlandse) clubs die aan het opleiden wat geld over houden.

Juist door de internationalisering van de sport, komen spelers overal vandaan, heb je eenmaal geld is het aanlokkelijk om steeds meer te willen en beter te willen presteren, waardoor je ook steeds meer geld uit gaat geven en minder geeft om de jonkies die er nog niet zijn. (visieuse cirkel)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Na gisteravond heb ik een aantal posts opgeruimd. Graag zonder moddergooien verder discussiëren. Vergeet niet dat sommige onderwerpen beter in [Voetbal] Randzaken passen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
Leon Zwiers schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:31:
Pardew nieuwe coach ADO. Zou hij weten waar hij ingestonken is? Ik denk het haast niet.
Z’n beste quote is ook “ADO is een warme club”.. dezelfde club die net schoon schip heeft gemaakt door er een handje vol bestuursleden uit te gooien en via obscure Chinese financiën werkzaam is... we gaan het zien, zolang daar geen geld richting de selectie gaat zullen ze het lastig hebben om in de eredivisie te blijven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Holkers schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:36:
[...]

Z’n beste quote is ook “ADO is een warme club”.. dezelfde club die net schoon schip heeft gemaakt door er een handje vol bestuursleden uit te gooien en via obscure Chinese financiën werkzaam is... we gaan het zien, zolang daar geen geld richting de selectie gaat zullen ze het lastig hebben om in de eredivisie te blijven
Lost in translation ... ze zullen hem verteld hebben dat de vorige trainers de grond te heet onder de voeten werd... :+ _O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Het schijnt dat Lasse Schone weer weg mag bij Genoa. Uit een interview met AD blijkt dat hij Ajax ook wel erg mist. Zou dat wat zijn nog? Als invaller op het middenveld? Vooral bij corners en vrije trappen gevaarlijk natuurlijk.

Ajax heeft 1,5 miljoen voor hem gekregen. De waarde op transfermarkt is 2,5. Dat zullen ze er niet voor willen betalen denk ik. We hebben natuurlijk ook nog Gravenberch, Ekkelenkamp en Eiting.
Pagina: 1 ... 103 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken