En binnen zo'n routine kun je dus scripts aanroepen als je die ook exposed.The__Virus schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:54:
[...]
Nog ter aanvulling: je kunt met Google nu Routines instellen. Dus je kunt in de Assistant 'Weltrusten', 'Slaap lekker' als zinnen voor die Routine toevoegen. Vervolgens zet je de standaard dingen van Google onder die Routine uit, en voeg je een custom zinnetje toe 'activeer slaap lekker'. Een vergelijkbaar iets heb ik thuis. Hierdoor is de Routine heel plat geworden, met dus meerdere zinnetjes die werken en maar één actie uitvoeren, die vervolgens in Home Assistant van allerlei zaken dingen aftrapt (o.a. lampen in slaapkamer aan, jaloezieën en rolgordijnen dicht, een timer op de lampen beneden, dimmen van de lampen boven en (nadat slaapkamer lampen uitstaan én er geen beweging meer is gedetecteerd) de 'nachtmodus' activeert (nog meer dimmen van lampen, bel uit, etc.).
Dat is wat ik gisteren ook aan @skank probeerde duidelijk te maken, maar toen hij er ineens IFTTT bij haalde raakte ik een beetje lost.
Maar ik begrijp nu dat hij dus geen directe koppeling tussen Home Assistant en Google Assistant had, maar dat via IFTTT had lopen.