Ik ben eindelijk een beetje aan het klooien in HA (ja in de vrije nachtelijke uurtjes haha) en loop toch tegen wat dingen aan. Eerste kwestie:
Is er een manier om UDP-berichten te sturen?
Ik heb namelijk een PC die ik een WoL stuur via een switch. Heel leuk, werkt ook, maar op de HA-page staat ook een voorbeeld om een script te schrijven dat hem ook uitzet.
Nu heb ik al lang iets draaiend op de PC dat luistert naar commando's via UDP dus ik zou dat graag zo uitvoeren. Ik heb het geprobeerd met netcat maar niet succesvol. Is er een andere manier om UDP te versturen? Dat wil ik namelijk vaker gebruiken...
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| # WoL PC
switch:
- platform: wake_on_lan
mac: DE:AD:BE:EF:12:34
host: 192.168.12.34
turn_off:
service: shell_command.turn_off_mediabak
shell_command:
turn_off_mediabak: 'echo -n “sterf” | nc -4u -w1 192.168.12.34 54321' |
Error in de log:
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Logger: homeassistant.components.shell_command
Source: /usr/src/homeassistant/homeassistant/components/shell_command/__init__.py:95
Integration: Shell Command (documentation, issues)
First occurred: 2:23:56 (5 occurrences)
Last logged: 2:31:05
Error running command: `echo -n “sterf” | nc -4u -w1 192.168.12.34 54321`, return code: 1
NoneType: None |
Tweede dingetje is: Ik heb al mijn verlichting op de Hue en daar ook allerlei scenes in. Ik heb in HA de ruimtes en lampen nagemaakt en ik start een bepaalde scene en selecteer dan lamp voor lamp in een scene in HA om zo een bestaande Hue-scene na te bouwen (ik zie niet hoe je in HA in één keer een ruimte als scene op kan slaan namelijk).
Dat is tot daar aan toe, maar nu nog het faden van scenes... In Hue heb ik echt lange transities van wel 30 tot 60 minuten. Die wil ik graag aan conditions hangen want die mogen alleen faden wanneer iets anders wel of niet aan staat. Daarom ben ik op HA bezig.
Korte samenvatting:
Hoe krijg ik een scene in- of uitgefade?
Ik las door de search in deze topic dat er nogal wat haken en ogen zitten aan precies dit thema en Hue. Ik heb eerder al wel zelf een pythonscriptje gebouwd wat gewoon simpelweg de API van Hue gebruikt (en daarmee een Hue scene in kan faden). Zou dat de beste optie zijn (scheelt ook weer alle scenes namaken in HA)?