Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank allen voor de inputs. Ik zal eens gaan wikken en wegen - nog meer dan ik al deed :+
martinvdm schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:17:
@Hmmbob over de Ikea repeater gesproken. Werkt dat en beetje? Ik weet niet of je xiaomi devices gebruikt. Vraag me af of die het ook goed doen hiermee.
Ik gebruik juist enkel Xiaomi devices. Pairen heb ik dicht bij de IKEA device gedaan (als in: max 10cm) om zeker te zijn dat hij daaraan koppelde. Die repeater kan ik dan weer niet overal plaatsen, want da is de verbinding zoek. Vandaar ook de overweging om juist meer Zigbee devices toe te gaan voegen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6gPtG7R97Op8nDAbpQ8xTrSm5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P2Kj53ELLixSdIwXecBkkwFg.png?f=fotoalbum_large

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:39

Mimiix

Professioneel Prutser

Hmmbob schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:01:
Ok, ik twijfel heel erg tussen een Shelly Plug S en een Innr SP 120.

Requirements: een tussenstekker primair voor energiemeting, secundair voor schakelen. Andere requirement is dat de LED niet of beperkt moet stralen in de "aan" stand, want t ding komt naast een bed te liggen - en is primair bedoeld om te kijken of de puber 's avonds laat nog aan het lezen is ipv om te schakelen :+ (Ja, een camera kan ook maar is dan wel weer heel erg privacy invasive).

Wifi dekking is prima, Zigbee dekking is "mwah" maar daarmee zou de Innr meteen een verbetering kunnen betekenen voor de battery powered sensoren die ik op zolder heb (heb nu nog een IKEA signal repeater op de 1e verdieping liggen). Kosten zijn om en nabij hetzelfde.

Qua HA integratie zou de Innr via zigbee2mqtt gaan praten (is supported), de Shelly via mqtt of de Shelly custom component.

Iemand anders nog pro of cons die de beslissing kunnen sturen? Want het is nu echt 50-50 voor me.
Die Innr SP120 is een goede keuze imho. Ik heb hem zelf ook. Lampje is relatief fel maar heel gemakkelijk af te plakken.
Rapporteert ook best wel heel vaak trouwens. Daarnaast is hij accuraat, hij geeft hetzelfde aan als mijn niet-connected energie meter.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:03
Mijn conrad2 stick werkt perfect doorgelust naar home assistant. Ik heb een brievenbus sensor gekoppeld gaat prima via addon deCONZ. Echter krijg ik de sensor niet in home assistant. Ik zoek me rot, wat mis is?

Gevonden :D Bij configurations 1 klik :P

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerVincent op 10-06-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D3nnisd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Die Innr SP120 is een goede keuze imho. Ik heb hem zelf ook. Lampje is relatief fel maar heel gemakkelijk af te plakken.
Rapporteert ook best wel heel vaak trouwens. Daarnaast is hij accuraat, hij geeft hetzelfde aan als mijn niet-connected energie meter.
Ik heb anders nog een innr over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Hmmbob schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:34:
Dank allen voor de inputs. Ik zal eens gaan wikken en wegen - nog meer dan ik al deed :+

[...]

Ik gebruik juist enkel Xiaomi devices. Pairen heb ik dicht bij de IKEA device gedaan (als in: max 10cm) om zeker te zijn dat hij daaraan koppelde. Die repeater kan ik dan weer niet overal plaatsen, want da is de verbinding zoek. Vandaar ook de overweging om juist meer Zigbee devices toe te gaan voegen...

[Afbeelding]
hoe krijg je dat diagram?

weet jij wellicht hoe ik aan mijn CC2235 stick een device kan koppelen? Als de afstand tussen die twee veel te groot is... kan ik bijv mijn stick uit de HAS server halen, aan USB stroom hangen en proberen te pairen. Na het pairen stick weer terug in HAS server? of zit de pairing stuk in de software op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:52:
[...]

Ik heb anders nog een innr over ;)
Gebruik je hem niet met deconz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D3nnisd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:22:
[...]

Gebruik je hem niet met deconz?
Ik had er 2 voor de wasmachine en droogkast.. achteraf lukt het niet om die te bruiken (beter voor 16A gaan, vandaar dat ik die nieuwe andere plugs gekocht heb)

Nu van die 2 , gebruik ik er 1 voor een nachtlampje aan te steken (achteraf gezien was het goedkoper om een hue lamp te nemen hiervoor)
Dus heb ik nog 1 over, die ik niet gebruik

Ik ben overigens aant zien naar plugs voor buiten
Helaas is daar echt bitter weinig over te vinden op zigbee.. verbaasd me wel.
Op wifi heb je er wel.. bv de intoled plug, op wifi en te koppelen aan google
Bol.com heeft er ook en woox ook maar teurg op wifi

Mensen die een goeie hebben? Liefst zigbee, indien niet mogelijk zal het wifi worden zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:50:
[...]

Ik had er 2 voor de wasmachine en droogkast.. achteraf lukt het niet om die te bruiken (beter voor 16A gaan, vandaar dat ik die nieuwe andere plugs gekocht heb)

Nu van die 2 , gebruik ik er 1 voor een nachtlampje aan te steken (achteraf gezien was het goedkoper om een hue lamp te nemen hiervoor)
Dus heb ik nog 1 over, die ik niet gebruik

Ik ben overigens aant zien naar plugs voor buiten
Helaas is daar echt bitter weinig over te vinden op zigbee.. verbaasd me wel.
Op wifi heb je er wel.. bv de intoled plug, op wifi en te koppelen aan google
Bol.com heeft er ook en woox ook maar teurg op wifi

Mensen die een goeie hebben? Liefst zigbee, indien niet mogelijk zal het wifi worden zeker...
Je hebt voor buiten een osram. Ik had die bijna gekocht, maar ik had er toch geen usecase voor.

Is iets van 20 - 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D3nnisd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:51:
[...]

Je hebt voor buiten een osram. Ik had die bijna gekocht, maar ik had er toch geen usecase voor.

Is iets van 20 - 30 euro.
https://www.hashop.nl/osram-smart-outdoor-plug
Das 50 euro

Waar vind jij die voor 30 voor buiten he?
De osrams voor 30 die ik vind, zijn voor binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:04:
[...]

https://www.hashop.nl/osram-smart-outdoor-plug
Das 50 euro

Waar vind jij die voor 30 voor buiten he?
De osrams voor 30 die ik vind, zijn voor binnen
Je google skills zijn nog steeds niet opgekrikt of wel :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YJ2bYZK.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die adds worden geblocked bij mij :p
Dus ja, als die dan niet uit de resultaten komen :)
es kijken bij amazon idd

Zou je die bekabeling kunnen losmaken ,en de bestaande bekabeling rechtstreeks op die plug kunnen monteren.
We zien wel
Thx voor de tip

[ Voor 38% gewijzigd door skank op 10-06-2020 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:12:
Die adds worden geblocked bij mij :p
Dus ja, als die dan niet uit de resultaten komen :)
es kijken bij amazon idd
Bij mij ook , als ik er op klikt :p Vind ze wel handig , je vind relatief veel ermee tegenwoordig.

Mocht je tijd hebben, ze zijn bij Ibood vaak ook in een van die outlets te vinden voor 15 a 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Hmmbob schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Dat kwam ik serieus nu net ook melden :+
Weet je ook eens hoe het voelt _O-

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 12:10

Frenck

Home Assistant

Topicstarter
Ik heb het forum gewoon open om te kijken hoe snel jullie zijn met het melden :+

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubke schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:16:
[...]
hoe krijg je dat diagram?
Dat is de zigbee2mqtt network map. Ik gebruik in HACS deze custom component:
zigbee2mqtt Networkmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenck schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:24:
Ik heb het forum gewoon open om te kijken hoe snel jullie zijn met het melden :+
Fanboys he :+ Jij bent gewoon sneller met submitten in de nieuws-queue. Gescript?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Topicstarter
Hmmbob schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:25:
[...]

Fanboys he :+ Jij bent gewoon sneller met submitten in de nieuws-queue. Gescript?
Yup, zit in m'n release handling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenck schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Yup, zit in m'n release handling.
Lol, ik wist het. Ga ik dat ook gewoon niet meer proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:35
Docker image is nog aan het builden dus hopelijk kunnen we die over een uur kunnen proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
D3nnisd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:07:
[...]

Je google skills zijn nog steeds niet opgekrikt of wel :P

[Afbeelding]
Voor 26 euro op Amazon.nl Sigbee Smart+ Outdoor Plug, Schakelbaar Stopcontact, Wit https://www.amazon.nl/dp/..._other_apap_AfcniJTe5VkLm

Het bereik valt mij wel tegen. Ik gebruik een Deconz, maar halverwege de tuin heeft ie geen bereik meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennepen op 10-06-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:24:
[...]

zigbee2mqtt Networkmap
Kun je die ook gebruiken als je ZHA integrated component gebruikt? Ik heb al beetje gekeken naar ZHA-visualisation-card maar die werkt bij mij zeer instabiel en maakt ook heel lovelace instabiel. Dus heb ik weer weg gegooid.

Tevens heb ik het idee dat pairen naast een router op een of andere manier helemaal niet werkt met mijn xiaomi devices en deze verbind met de coördinator (conbee2) die wellicht stukken verder weg is. Überhaupt xiaomi devices beetje last hebben van ‘sticky’ gedrag.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht even dat die unifi circuit iets met unifi te maken had (ubiquiti)
https://www.home-assistant.io/integrations/circuit/
Totaal niet dus :p
Mooie nieuwe versie terug, weinig echt nieuws voor mij.
Ik hoop op een emby integration fix en wie weet ook op een verdere eufy camera integration (en nest die terugkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hmmbob schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:24:
[...]

zigbee2mqtt Networkmap
Ik heb alleen de conrad2 stick geinstalleerd en gekoppeld. Kan ik ook zo'n map krijgen met die addon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TweakerVincent schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:47:
[...]

Ik heb alleen de conrad2 stick geinstalleerd en gekoppeld. Kan ik ook zo'n map krijgen met die addon?
Wat de duck is de conrad2 stick?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
D3nnisd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Wat de duck is de conrad2 stick?
oh wtf, kom er nu pas achter waarom ik amper hits krijg op internet.... Ik heb de Conbee2 stick :X

Die werkt uitstekend sinds vanmiddag met de deursensor en magic cude. Zo'n zigbee network lijkt me mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TweakerVincent schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:03:
[...]

oh wtf, kom er nu pas achter waarom ik amper hits krijg op internet.... Ik heb de Conbee2 stick :X

Die werkt uitstekend sinds vanmiddag met de deursensor en magic cude. Zo'n zigbee network lijkt me mooi!
Dat vermoeden had ik al, maar k vind het wel leuk dat je er zoveel last van gehad hebt stiekem })

Anyway, in de addon de VNC poort forwarden(gewoon 5900) en daarin ook het VNC password. Vervolgens met VNC viewer naartoe verbinden.

Ip is hetzelfde als dat van HA.

Nee, niet wat in de addon staat met VNC:// ik weet niet wie dat bedacht heeft, maar dat werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

TweakerVincent schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:03:
[...]

Icm Deconz krijg ik zigbee2mqtt niet werkend op Hassos.. Helaas.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Topicstarter
D3nnisd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:04:
[...]

Nee, niet wat in de addon staat met VNC:// ik weet niet wie dat bedacht heeft, maar dat werkt voor geen meter.
Ik.... :'(

Afhankelijk van het platform dat je gebruikt en/of de software die je hebt geinstalleerd werkt die link. Helaas is er geen standaard voor.

Voor macOS werkt dat native out of the box bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:35:
[...]

Kun je die ook gebruiken als je ZHA integrated component gebruikt? Ik heb al beetje gekeken naar ZHA-visualisation-card maar die werkt bij mij zeer instabiel en maakt ook heel lovelace instabiel. Dus heb ik weer weg gegooid.

Tevens heb ik het idee dat pairen naast een router op een of andere manier helemaal niet werkt met mijn xiaomi devices en deze verbind met de coördinator (conbee2) die wellicht stukken verder weg is. Überhaupt xiaomi devices beetje last hebben van ‘sticky’ gedrag.
Is volgens mij een zigbee2mqtt dingetje (en dus: nee). Dat 'sticky' herken ik wel, vandaar pairen dicht bij degene waar ik hem op wil hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Frenck schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:05:
[...]

Ik.... :'(

Afhankelijk van het platform dat je gebruikt en/of de software die je hebt geinstalleerd werkt die link. Helaas is er geen standaard voor.

Voor macOS werkt dat native out of the box bijvoorbeeld.
Ah, ik wilde een PR gaan doen om het aan te passen. Je kunt beter naar de VNC viewer linken https://www.realvnc.com/en/connect/download/viewer/

Crossplatform en werkt eigenlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaTuX schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:02:
[...]

ja had ik ook (theme heeft een update gekregen)
Moest in mijn custom versie ook even de update doorvoeren manueel

code:
1
 markdown-code-background-color: "#464646"

even toevoegen aan je theme (dat was de update ook ;) )
Ik heb hier ook last van :p
Gewoon toevoegen aan die yaml file?
Of wijzigen?
Als ik zoek op "markdown-code-background-color" in die file, dan vindt hij niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:06:
[...]

Is volgens mij een zigbee2mqtt dingetje (en dus: nee). Dat 'sticky' herken ik wel, vandaar pairen dicht bij degene waar ik hem op wil hebben :)
Of het ligt aan mij maar ik heb echt het idee dat pairen via de ZHA integratie niet werkt als je dit via een router wilt laten doen, zodra ik een beetje bij de coördinator uit de buurt ben en dus wil pairen via een router, vind ZHA gewoonweg niks. Ik heb nog wel meer stabiliteitsproblemen met ZHA. Wellicht toch maar eens naar DeconZ overstappen, maar ik wil zo graag ZHA een reeële kans geven, aangezien het wat mij betreft een prachtige integratie is.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
D3nnisd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:04:
[...]

Dat vermoeden had ik al, maar k vind het wel leuk dat je er zoveel last van gehad hebt stiekem })

Anyway, in de addon de VNC poort forwarden(gewoon 5900) en daarin ook het VNC password. Vervolgens met VNC viewer naartoe verbinden.

Ip is hetzelfde als dat van HA.

yes vpn werkt! tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

martinvdm schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:18:
[...]

Of het ligt aan mij maar ik heb echt het idee dat pairen via de ZHA integratie niet werkt als je dit via een router wilt laten doen, zodra ik een beetje bij de coördinator uit de buurt ben en dus wil pairen via een router, vind ZHA gewoonweg niks. Ik heb nog wel meer stabiliteitsproblemen met ZHA. Wellicht toch maar eens naar DeconZ overstappen, maar ik wil zo graag ZHA een reeële kans geven, aangezien het wat mij betreft een prachtige integratie is.
Het kan ook aan je routers liggen. Niet elke vind het even leuk. Toegegeven, ik heb het bij deCONZ eigenlijk nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:18:
[...]

Ik heb geen idee, ik gebruik de ZHA integratie niet maar zigbee2mqtt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skank schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:07:
[...]

Ik heb hier ook last van :p
Gewoon toevoegen aan die yaml file?
Of wijzigen?
Als ik zoek op "markdown-code-background-color" in die file, dan vindt hij niks..
Fixed het idd :p
gewoon toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wpy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2024

Wpy

ivootjuh schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Ik heb tot nu toe allerlei problemen ondervonden (en geen update gedaan) met de sensoren. Alhoewel de sensoren zelf gewoon prima blijven werken....

Ik 2 rare soort dode nodes tussen mijn entities zitten die ik niet kan plaatsen, lux waardes die niet geupdate werden, nu allerlei nodes die op unavailable staan.

Ik hoop dus ook heel erg dat er iemand is die hier iets meer over weet!
De bewegingssensor zelf werkt gewoon prima. Ik zou dus het liefst iets zien dat je de node opnieuw kan koppelen, en dan hij alleen entities die nu "dood" zijn opnieuw toevoegd o.i.d.
Ik heb ook wel eens gehad dat een zwave apparaat opnieuw was verschenen. De entiteit-namen waren dan achteraan voorzien van een toevoeging _2 of .2. Als je dan de oude entiteit verwijdert en de nieuwe naam wijzigt zodat die identiek is aan de oude, hoef je je automations niet aan te passen. _/-\o_

Mijn Neo coolcams Pir v2 werken prima. Zowel beweging, temperatuur als lux. Volgens mij heb ik niets speciaals daarvoor gedaan. Ik heb er 4 van Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:34
Wpy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:27:
[...]

Ik heb ook wel eens gehad dat een zwave apparaat opnieuw was verschenen. De entiteit-namen waren dan achteraan voorzien van een toevoeging _2 of .2. Als je dan de oude entiteit verwijdert en de nieuwe naam wijzigt zodat die identiek is aan de oude, hoef je je automations niet aan te passen. _/-\o_

Mijn Neo coolcams Pir v2 werken prima. Zowel beweging, temperatuur als lux. Volgens mij heb ik niets speciaals daarvoor gedaan. Ik heb er 4 van Ali.
Dus zoals jij het nu zegt, kan ik dus ook de oude verwijderen, opnieuw toevoegen en dan exact dezelfde naam geven?

Bij heeft overigens ook altijd alles prima gewerkt, lux meters en temp meters diverse keren getest met echt temp en lux meters, en de waardes waren nagenoeg hetzelfde. Ik herken mijn situatie dus totaal niet in wat
@TerrorSource zei over dat die meters 'waardeloos' zijn!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:02
ivootjuh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:33:
[...]

Dus zoals jij het nu zegt, kan ik dus ook de oude verwijderen, opnieuw toevoegen en dan exact dezelfde naam geven?

Bij heeft overigens ook altijd alles prima gewerkt, lux meters en temp meters diverse keren getest met echt temp en lux meters, en de waardes waren nagenoeg hetzelfde. Ik herken mijn situatie dus totaal niet in wat
Ik zeg alleen dat de lux meter waardeloos is, motion sensor van Neo Coolcam werkt perfect.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:34
TerrorSource schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:46:
[...]

Ik zeg alleen dat de lux meter waardeloos is, motion sensor van Neo Coolcam werkt perfect.
Ik heb het ook over de temperatuur en lux sensors ;)
Hier heb ik dus geen problemen mee en ook nooit gehad.

Misschien heb jij toevallig slechte versies gehad o.i.d., dat zou natuurlijk kunnen!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zie ineens dat mijn Toon integratie in HA niet meer werkt. Van de een op de andere dag werkte het opeens niet. In ieder geval toen ik HA een paar dagen uit had geschakeld omdat ik van huis was, ontstond het.

Alles daarvan staat op "Niet beschikbaar"

Hoe kan dat opeens? Is er ook een error log?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:38

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

AW_Bos schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:11:
Ik zie ineens dat mijn Toon integratie in HA niet meer werkt. Van de een op de andere dag werkte het opeens niet. In ieder geval toen ik HA een paar dagen uit had geschakeld omdat ik van huis was, ontstond het.

Alles daarvan staat op "Niet beschikbaar"

Hoe kan dat opeens? Is er ook een error log?
Daar zou je iets van moeten zien in de logs (Developer tools, logs)
Staat er niet toevallig een ‘ClimateDevice is deprecated, modify Toon to extend ClimateEntity’ melding? Die zie ik nl wel voor mn Nest thermostaal.

Ik heb een Hue Motion Sensor die ook Lux en temperatuur doorgeeft.
Heb de sensor via de Hue intergratie zichtbaar in HA. De bewegings en temperatuur sensor werken goed, maar de lux blijft altijd op state 1.0 staan.
Moet ik hiervoor nog een losse sensor oid aanmaken zodat de lux wel de huidige waarde doorgeeft. Of werkt dat anders?

[ Voor 48% gewijzigd door Meelobee op 10-06-2020 21:38 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Meelobee schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:34:
[...]

Daar zou je iets van moeten zien in de logs (Developer tools, logs)
Staat er niet toevallig een ‘ClimateDevice is deprecated, modify Toon to extend ClimateEntity’ melding? Die zie ik nl wel voor mn Nest thermostaal.
Dit zie ik wel bij mijn regel die ik getriggerd heb.
Toon moet uit om 22:30: Error executing script. Service not found for device at pos 1: Unable to find service climate/set_preset_mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:38

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Die melding is logisch als je Toon integratie niet meer werkt. Dan gaat je script het ook niet doen :+

Ik heb zelf geen Toon, dus weet dit niet zeker, maar heeft de integratie zelf geen logfile?
(Als, dan zou die hier moeten staan; Configuration, Integrations, Toon en dan bovenaan de pagina heb je tabbladen, met config, logs, etc.)
Anders de integratie opnieuw starten, opnieuw installeren, of mss certificaat/token/cookie vernieuwen?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wpy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2024

Wpy

ivootjuh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:33:
[...]

Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik wil een action 5 min repeaten met delay 15 sec. Moet je dan de loop in de action zelf zetten of erboven for gebruiken en in action de delay? Loop wat te kloten.

Dus mijn doorsensor 5 min om de 15 sec een popup op iphone laten doen. Zonder delay en for stukje werkt het perfect, net als de brievenbus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@TweakerVincent Welke sensor heb je nu in gebruik als brievenbus sensor?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Quad schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 00:20:
@TweakerVincent Welke sensor heb je nu in gebruik als brievenbus sensor?
Aquara door sensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Top dank! Ik had die al in m'n winkelmandje. ;)
Kan ik 'm mooi aan Deconz knopen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Meelobee schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:50:
Die melding is logisch als je Toon integratie niet meer werkt. Dan gaat je script het ook niet doen :+

Ik heb zelf geen Toon, dus weet dit niet zeker, maar heeft de integratie zelf geen logfile?
(Als, dan zou die hier moeten staan; Configuration, Integrations, Toon en dan bovenaan de pagina heb je tabbladen, met config, logs, etc.)
Anders de integratie opnieuw starten, opnieuw installeren, of mss certificaat/token/cookie vernieuwen?
Ik ga eens kijken of ik die boel weer kan toevoegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TweakerVincent schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:22:
Ik wil een action 5 min repeaten met delay 15 sec. Moet je dan de loop in de action zelf zetten of erboven for gebruiken en in action de delay? Loop wat te kloten.

Dus mijn doorsensor 5 min om de 15 sec een popup op iphone laten doen. Zonder delay en for stukje werkt het perfect, net als de brievenbus :-)
Loopen met automations is best wel tricky. Ik gebruikte het voor m'n KNX kerst filmpje, maar het stoppen ervan is erg moeilijk.

Wat is je usecase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:41
Heren,

een vraag over het extern benaderen van HA. Zoals ik overal lees is dat bij veel adviezen een combinatie van

- NGINX
- DuckDNS
- Lets Encrypt

Nu lijken die eerste twee me wel gelukt.. Hoewel in NGINX staat dat je de http regels moet weg commenten en dat werkte in eerste instantie niet, maar lijkt het nu te doen. https:domain.duckdns.org doet me iig bij mn HA belanden (Domain uiteraard daadwerkelijke domein)

Klopt het dan je dan in je router je duckdns als dyndns service toevoegt EN je portforward voor je NGINX hebt staan?

Daarnaast, hier: https://www.home-assistan...lets-encrypt-and-duckdns/

staat eigenlijk dat je behalve het accepten van de terms van Let's Encrypt niets hoeft te doen om hun certificaat te gebruiken.. Betekent dat, dat je met DuckDNS al een Lets Encrypt gebruikt als je die terms accept hebt?? Dat stukje begrijp ik niet helemaal. of moet je de Lets Encrypt addon nog wel inrichten/configgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:58
Ik heb HA via me NAS ontsloten.. https://mijnha.mijndomein.nl komt via me NAS bij HA uit.

Werkt eigenlijk best prima zo! Me router heeft alleen poorten voor websites open en me NAS doet de verdere interne routering.. Ideaal zo!

Maar uhm, hoe dat verder zit als je alleen HA wilt gebruiken weet ik helaas niet dus 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door ProudElm op 11-06-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:35
Koepert schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:40:
Heren,

een vraag over het extern benaderen van HA. Zoals ik overal lees is dat bij veel adviezen een combinatie van

- NGINX
- DuckDNS
- Lets Encrypt

Nu lijken die eerste twee me wel gelukt.. Hoewel in NGINX staat dat je de http regels moet weg commenten en dat werkte in eerste instantie niet, maar lijkt het nu te doen. https:domain.duckdns.org doet me iig bij mn HA belanden (Domain uiteraard daadwerkelijke domein)

Klopt het dan je dan in je router je duckdns als dyndns service toevoegt EN je portforward voor je NGINX hebt staan?

Daarnaast, hier: https://www.home-assistan...lets-encrypt-and-duckdns/

staat eigenlijk dat je behalve het accepten van de terms van Let's Encrypt niets hoeft te doen om hun certificaat te gebruiken.. Betekent dat, dat je met DuckDNS al een Lets Encrypt gebruikt als je die terms accept hebt?? Dat stukje begrijp ik niet helemaal. of moet je de Lets Encrypt addon nog wel inrichten/configgen?
Zou gewoon nabucasa nemen, veel makkelijker en ondersteun je het project ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

ProudElm schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:50:
Ik heb HA via me NAS ontsloten.. https://mijnha.mijndomein.nl komt via me NAS bij HA uit.

Werkt eigenlijk best prima zo! Me router heeft alleen poorten voor websites open en me NAS doet de verdere interne routering.. Ideaal zo!

Maar uhm, hoe dat verder zit als je alleen HA wilt gebruiken weet ik helaas niet dus 8)7
poort 8123 achter je domeijn gooien. Wel even forwarden.

offtopic:
Het is mijn niet me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
D3nnisd schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:52:
[...]

poort 8123 achter je domeijn gooien. Wel even forwarden.

offtopic:
Het is mijn niet me...
Uhm ja, dat snap ik natuurlijk.. O-)
Bedoelde meer op die manier hoe @Koepert het beschreef.

Ik wil juist niet allemaal poorten open hebben staan op de router :-) Vandaar deze oplossing.. Alles wat open 'moet' staan heeft een eigen sub domein inclusief Lent's Encrtpyt wildcard certificaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06

Optie is om een input_boolean te gebruiken. In je huidige automation zet je de boolean naar 'on', delay van 5 minuten, boolean naar 'off'.

In een losse automation die om de 15 sec triggert neem je de waarde van de input_boolean=on mee als condition en de gewenste actie wordt uitgevoerd.

Eventueel zou je de losse automation ook nog aan en uit kunnen schakelen in de huidige automation.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:15
iRobert schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:52:
[...]

Zou gewoon nabucasa nemen, veel makkelijker en ondersteun je het project ook nog eens.
of de nginxproxymanager addon gebruiken uit de stal van Frenck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
ProudElm schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:55:
[...]

Ik wil juist niet allemaal poorten open hebben staan op de router :-) Vandaar deze oplossing.. Alles wat open 'moet' staan heeft een eigen sub domein inclusief Lent's Encrtpyt wildcard certificaat.
Dat wil ik ook niet :P Daarom ook de vraag hoe dit exact zit. K heb nu 1 Portforward op 1 specifieke poort staan, daarnaast dus Duckdns. Het liefst haal ik die forward er ook uit.. Maar gisteren heb ik dat getest en toen werkte het NIET.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

ProudElm schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:55:
[...]

Maar dat stond niet in je originele vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Koepert schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:01:
[...]

Dat wil ik ook niet :P Daarom ook de vraag hoe dit exact zit. K heb nu 1 Portforward op 1 specifieke poort staan, daarnaast dus Duckdns. Het liefst haal ik die forward er ook uit.. Maar gisteren heb ik dat getest en toen werkte het NIET.
Maar geen NAS beschikbaar toevallig zodat je het via die manier kan doen? Ik zou het ook anders niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook wat zoeken in dit topic op Traefik - dat werkt vergelijkbaar als NGINX. Of gebruik inderdaad de addon van Frenck (als je de volledige HA draait). Of maak gebruik van de Nabu Casa oplossing, dan heb je helemaal niets in te stellen.

Dit stappenplan al gezien? Community Guide: Reverse proxy using NGINX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoek je een soort van alarm als je deur te lang open staat? If so, ik heb dat opgelost met een setje automations en een (gedeeld) script:

Automations: https://github.com/hmmbob...n/door_alerts.yaml#L1-L55
Scripts: https://github.com/hmmbob...ludes/scripts.yaml#L1-L26

Kan vast efficiënter, maar werkt prima. Onderaan de automations staat ook nog een "cancel" automation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:15
Ik ben nog steeds een beetje lui met het https instellen van mijn HA.
Nu lees ik in de DuckDNS addon dat deze automatisch certificaten aanmaakt via Let's Encrypt.
Is het nu echt zo simpel dan als het installeren van DuckDNS en Let's Encrypt?
Heb dat allebei gedaan met poorten 80, 443 en 8123 naar HA maar dat werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Ik heb de caddy addon gepakt ipv nginx (had al een domein dus geen duckdns nodig) en dat werkt als een trein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:56
Hmmbob schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:22:
Je kan ook wat zoeken in dit topic op Traefik - dat werkt vergelijkbaar als NGINX. Of gebruik inderdaad de addon van Frenck (als je de volledige HA draait). Of maak gebruik van de Nabu Casa oplossing, dan heb je helemaal niets in te stellen.

Dit stappenplan al gezien? Community Guide: Reverse proxy using NGINX
Dit (reverse proxy) is dus de beste oplossing, gewoon een reverse proxy en alleen de standaard poorten open naar buiten (80, http en 443, https).
Als je zelf docker draait kan ik je deze container aanraden: https://github.com/linuxserver/docker-letsencrypt/ het is wel een werk om het op te zetten, maar als het draait kun je het snel uitbreiden dmv alle meegeleverde proxy configurations voor verschillende web applicaties. Zoals de naam doet vermoeden zit er letsencrypt in voor de https certificaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
Ik heb een scriptje ergens op internet gevonden voor op mijn synology NAS. Die checked elke weer of het certificaat nog lang genoeg geldig is, zo niet maakt die deze opnieuw aan. Hoef er niet meer naar om te kijken.

En me NAS kan op die manier inderdaad de reverse proxy uithangen, kan makkelijk via synology. Werkt echt prima. Heb alleen poort 443 dus openstaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het show je setup topic gezien dat er iemand volgende ui gebruikt
https://github.com/N-l1/lovelace-soft-ui

Het gedacht voor een witte ui overdag en een zwarte voor snachts lijkt me wel wat... (na verloop van tijd ben je uitgekeken op een gekleurde theme.., althans ik toch, vandaar standaard wit/zwart is misschien toch het beste).
Er was hier ook iemand die een google achtige theme gebruikte.
Dit dan in een automation steken om automatisch over te schakelen lijkt me top.
Zoveel themes zoveel keuze :p

Nog mensen die dit doen? Welke themes gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
golles schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:55:
[...]

Dit (reverse proxy) is dus de beste oplossing, gewoon een reverse proxy en alleen de standaard poorten open naar buiten (80, http en 443, https).
Als je zelf docker draait kan ik je deze container aanraden: https://github.com/linuxserver/docker-letsencrypt/ het is wel een werk om het op te zetten, maar als het draait kun je het snel uitbreiden dmv alle meegeleverde proxy configurations voor verschillende web applicaties. Zoals de naam doet vermoeden zit er letsencrypt in voor de https certificaten.
Dit was mijn gedachte ook idd. Alleen ik krijg dus niet helemaal duidelijk of het nu werkt zoals het moet:

Dit heb ik nu geconfigureerd in Home Assistant (
DuckDNS:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
lets_encrypt:
  accept_terms: true
  certfile: fullchain.pem
  keyfile: privkey.pem
token: ingevuld
domains:
  - ingevuld.duckdns.org
aliases: []
seconds: 300

NGINX:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
domain: idem als hierboven.duckdns.org
hsts: max-age=31536000; includeSubDomains
cloudflare: false
customize:
  active: false
  default: nginx_proxy_default*.conf
  servers: nginx_proxy/*.conf

Lets encrypt addon NIET geconfigureerd

In Router (Fritzbox 4040):
DyDNS: DuckDNS credentials ingevoerd
Port Forwarding: alleen 443 naar 443.

Als ik nu naar https://domein.duckdns.org ga, kom ik bij HA. dus dat gaat goed. Maar wat ik nu dus niet goed de vinger achter kreeg:

- Als ik die port forward eraf haal, werkt het ogenschijnlijk NIET, zit er dan in mn config iets mis? Op basis van bovenstaande is dat niet het geval en klopt mn config

- Maakt DuckDNS een EIGEN Letsencrypt certificaat aan en hoef ik daar niets mee te doen (ook qua renewal) of moet ik daarnaast OOK de Letsencrypt addon inrichten? (want ik heb dus geen eigen domein, behalve dat duckdns.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Die portforward heb je hoe dan ook nodig; die zorgt ervoor dat je router weet waar 't verkeer heen moet. De reverse proxy voegt vooral toe dat niet home assistant aan 't internet hangt maar een webserver, die alles doorzet naar home assistant. Added bonus is de gratis SSL terminatie die 't voor je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:15
Alternatief voor het hele DuckDNS gebeuren is de Nginx Proxymanager addon van Frenck. Daarmee is het relatief eenvoudig om een "echt" eigen domein te gebruiken.

Ik heb een domein gekocht bij Namecheap en via een Dynamic DNS record naar mijn thuis-ip gezet. Vervolgens alleen poort 80 & 443 openzetten en dan kun je verder alles regelen via de GUI van Nginx Proxymanager. Let'sEncrypt zit ook gewoon in de GUI ingebouwd en certificaten worden automatisch vernieuwd.

Ik heb HomeAssistant draaien op het hoofddomein: https://www.example.com

En dingen als nodered op: https://nodered.example.com

Werkt nu al meer dan een jaar feilloos. Heb zelfs een NodeRed-flowt die mijn thuis-IP automatisch update bij Namecheap wanneer deze verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
Koepert schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:34:
[...]

Dit was mijn gedachte ook idd. Alleen ik krijg dus niet helemaal duidelijk of het nu werkt zoals het moet:

Dit heb ik nu geconfigureerd in Home Assistant (
DuckDNS:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
lets_encrypt:
  accept_terms: true
token: ingevuld
domains:
  - ingevuld.duckdns.org
aliases: []
seconds: 300

NGINX:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
domain: idem als hierboven.duckdns.org
hsts: max-age=31536000; includeSubDomains
cloudflare: false
customize:
  active: false
  default: nginx_proxy_default*.conf
  servers: nginx_proxy/*.conf

Lets encrypt addon NIET geconfigureerd

In Router (Fritzbox 4040):
DyDNS: DuckDNS credentials ingevoerd
Port Forwarding: alleen 443 naar 443.

Als ik nu naar https://domein.duckdns.org ga, kom ik bij HA. dus dat gaat goed. Maar wat ik nu dus niet goed de vinger achter kreeg:

- Als ik die port forward eraf haal, werkt het ogenschijnlijk NIET, zit er dan in mn config iets mis? Op basis van bovenstaande is dat niet het geval en klopt mn config

- Maakt DuckDNS een EIGEN Letsencrypt certificaat aan en hoef ik daar niets mee te doen (ook qua renewal) of moet ik daarnaast OOK de Letsencrypt addon inrichten? (want ik heb dus geen eigen domein, behalve dat duckdns.org)
Doordat je in de DuckDNS addon de accept_terms op true hebt gezet, wordt automatisch een nieuw certificaat gegenereerd wanneer tijdens de check vanuit de addon de verlooptijd kleiner is dan 30 dagen.

Zelf had ik bij gebruik van zowel de NGINX en DuckDNS addon problemen dat de reverse proxy een herstart nodig had om de certificaten goed in te laden. Dit heb ik opgelost met onderstaande automation:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
  - alias: "Addon Nginx herstart"
    trigger:
      platform: time
      at: '02:00:00'
    condition:
      condition: and
      conditions:
        - condition: time
          weekday:
            - sun
        - condition: numeric_state
          entity_id: sensor.hass_io
          below: '30'
    action:
      service: hassio.addon_restart
      data: 
        addon: "core_nginx_proxy"

De DuckDNS addon had al wel de nieuwe certificaten opgehaald, maar mijn cert-expiry sensor (hass_io) bleef nog op basis van het eerdere certificaat rapporteren.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap niks van die themes he :p
Zopas een light theme geinstalleerd en toegepast, en mijn menu links is wit, maar mijn background enz is niet gewijzigd?

Een theme is toch het geheel?
Met lettertypes enz

Of enkel de menus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert
skank schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:07:
Ik snap niks van die themes he :p
Zopas een light theme geinstalleerd en toegepast, en mijn menu links is wit, maar mijn background enz is niet gewijzigd?

Een theme is toch het geheel?
Met lettertypes enz

Of enkel de menus?
Ligt eraan hoe je de rest geconfigt hebt. Als je alle cards voorziet van een theme, overrulen die het nieuwe theme, als je in je lovelace raw config editor een background hebt gespecificeerd, overruled die de theme-background. ( dus background: blabla local/images/blabla ipv var--background bla bla) etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
JayOne schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:55:
[...]

Doordat je in de DuckDNS addon de accept_terms op true hebt gezet, wordt automatisch een nieuw certificaat gegenereerd wanneer tijdens de check vanuit de addon de verlooptijd kleiner is dan 30 dagen.

Zelf had ik bij gebruik van zowel de NGINX en DuckDNS addon problemen dat de reverse proxy een herstart nodig had om de certificaten goed in te laden. Dit heb ik opgelost met onderstaande automation:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
  - alias: "Addon Nginx herstart"
    trigger:
      platform: time
      at: '02:00:00'
    condition:
      condition: and
      conditions:
        - condition: time
          weekday:
            - sun
        - condition: numeric_state
          entity_id: sensor.hass_io
          below: '30'
    action:
      service: hassio.addon_restart
      data: 
        addon: "core_nginx_proxy"

De DuckDNS addon had al wel de nieuwe certificaten opgehaald, maar mijn cert-expiry sensor (hass_io) bleef nog op basis van het eerdere certificaat rapporteren.
Dank voor de toelichting, maar de addon Let's Encrypt is dus NIET nodig daarnaast?

Dank voor automation ook, voor zekerheid maar toegevoegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koepert schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:16:
[...]

Ligt eraan hoe je de rest geconfigt hebt. Als je alle cards voorziet van een theme, overrulen die het nieuwe theme, als je in je lovelace raw config editor een background hebt gespecificeerd, overruled die de theme-background. ( dus background: blabla local/images/blabla ipv var--background bla bla) etc..
Duidelijk :p
Ik had ze op mn dashboards nog gespecificieerd.

Ik denk dat ik beter zelf mn theme ga maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:57
Kan iemand mij helpen met een uit HACS geïnstalleerde custom card,

Er staat dat ik iets moet toevoegen in resources in mijn config yaml.

Maar als ik dat doe dan krijg ik terug dat mijn config niet klopt,

stukje veder staat er weer dat het onder mijn love lace config moet en daar staat hij maar ik kan hem niet oproepen in handmatige kaart config..

Iemand een duidelijkere uitleg dan dat er op de site staat?

https://community.home-as...e-mini-media-player/68459

Edit: Ik zie nu staan dat je het in je ui-lovelace moet zetten als resource maar dat is ene post uit 2018 dus ik denk niet dat dat nog klopt..

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchone op 11-06-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Dutchone schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:37:
Kan iemand mij helpen met een uit HACS geïnstalleerde custom card,

Er staat dat ik iets moet toevoegen in resources in mijn config yaml.

Maar als ik dat doe dan krijg ik terug dat mijn config niet klopt,

stukje veder staat er weer dat het onder mijn love lace config moet en daar staat hij maar ik kan hem niet oproepen in handmatige kaart config..

Iemand een duidelijkere uitleg dan dat er op de site staat?

https://community.home-as...e-mini-media-player/68459

Edit: Ik zie nu staan dat je het in je ui-lovelace moet zetten als resource maar dat is ene post uit 2018 dus ik denk niet dat dat nog klopt..
Het is nu volgens mij op de lovelace dashboard pagina in de Settings van HA te vinden.

Vroeger moest het inderdaad zoals daar staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:52
@Dutchone De Resource-link toevoegen via: Instellingen -> lovelace dashboards -> bronnen

[ Voor 5% gewijzigd door phlinx op 11-06-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hmmbob

Ik wil een beetje dezelfde looks als bij jou
Ik zie dat je de google themes gebruikt.
Ik veronderstel dat je die ook automatisch instelt en switch naargelang de zon?
Waar staat die automation bij jou, in welke yaml?
Ik vind hem precies niet

Ik zie dikwijls ook dat je hier en daar toch overwrites doet van die themes.
Kun je even zeggen wat je voornaamste aanpassingen zijn?

Voor de automation

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
automation:
  - alias: Automatische wijziging thema
    trigger:
      - platform: homeassistant
        event: start
      - platform: state
        entity_id: sun.sun
        to: above_horizon
      - platform: state
        entity_id: sun.sun
        to: below_horizon
    action:
      - service_template: frontend.set_theme
        data_template:
          name: >
            {% if states.sun.sun.state == "above_horizon" %}
              google_light_theme
            {% else %}
              google_dark_theme
            {% endif %}

Deze zou de light theme moeten nemen bij startup als de zon niet onder is, en elke dag als de zon op is, en de dark bij startup wanneer de zon onder is , of elke dag wanneer de zon onder is

[ Voor 34% gewijzigd door skank op 11-06-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
D3nnisd schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:49:
[...]

Loopen met automations is best wel tricky. Ik gebruikte het voor m'n KNX kerst filmpje, maar het stoppen ervan is erg moeilijk.

Wat is je usecase?
Ik heb een doorsensor op mijn schuurdeur geplakt. Ding werkt prima. Nu wil ik 5 minuten lang om de 15s of minuut ofzo een pushmessages krijgen, maar dus niet de hele dag (max 5 min), want dan blijf je pushmessages krijgen.

Basis werkt, pushmessage ontvang ik goed, maar nu nog die max 5 min en delay 15/60 sec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TweakerVincent schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:40:
[...]

Ik heb een doorsensor op mijn schuurdeur geplakt. Ding werkt prima. Nu wil ik 5 minuten lang om de 15s of minuut ofzo een pushmessages krijgen, maar dus niet de hele dag (max 5 min), want dan blijf je pushmessages krijgen.

Basis werkt, pushmessage ontvang ik goed, maar nu nog die max 5 min en delay 15/60 sec
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:34
[...]

Je zou een timer kunnen aftrrappen (van 5min), en dan om de x seconden kijken of die timer is afgelopen, zo niet -> message sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Die deur moet dicht staan omdat er anders katten in gaan kloten. Maar las ik weg ben hoef ik niet elke 15 een push message :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
mr_derk schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:55:
[...]

Je zou een timer kunnen aftrrappen (van 5min), en dan om de x seconden kijken of die timer is afgelopen, zo niet -> message sturen.
Ik ga straks eens op onderzoek uit. tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 11:06
TweakerVincent schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:04:
[...]

Die deur moet dicht staan omdat er anders katten in gaan kloten. Maar las ik weg ben hoef ik niet elke 15 een push message :D
Je kan toch als trigger de sensor van de deur instellen? En dan for 1 minuut ofzo? Dan ontvang je een melding als de deur langer dan 1 minuut open staat.

En als conditie zou je nog je locatie kunnen opnemen. Niet thuis, geen notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
larsiey schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:11:
[...]

Je kan toch als trigger de sensor van de deur instellen? En dan for 1 minuut ofzo? Dan ontvang je een melding als de deur langer dan 1 minuut open staat.

En als conditie zou je nog je locatie kunnen opnemen. Niet thuis, geen notificatie.
die niet thuis is een hele goede idd, want dan kan ik hem niet dichtdoen. Ga straks even dev-en met mijn magic cube die ik mooi kan gebruiken voor testen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
phlinx schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:51:
@Dutchone De Resource-link toevoegen via: Instellingen -> lovelace dashboards -> bronnen
Zo ver ben ik gekomen, nu uitvinden hoe ik de custom card oproep om te gebruiken maar daar kom ik niet echt helemaal uit.

Ik neem aan dat ik de enitiet moet aangeven, en dan de custom card. Maar als ik dat doe is d de kaart leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert
Dutchone schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Zo ver ben ik gekomen, nu uitvinden hoe ik de custom card oproep om te gebruiken maar daar kom ik niet echt helemaal uit.

Ik neem aan dat ik de enitiet moet aangeven, en dan de custom card. Maar als ik dat doe is d de kaart leeg.
Wat is je niet helemaal duidelijk dan? Als je de Github link volgt staan daar diverse voorbeelden van toepassing?

(https://github.com/kalkih/mini-media-player en dan vrij ver onderaan)

Om er 1 uit te lichten:

Je maakt een nieuwe card (handmatig, hoe je daar komt hangt af van hoe je HA gebruikt)

DIe card voorzie je van alleen deze code:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
type: custom:mini-media-player
entity: media_player.example
icon: mdi:spotify
artwork: cover
hide:
  volume: true
  source: true
  power_state: false

Wat doe je hier nu? Je geeft aan dat je de mini media-player wil gebruiken
entity: uiteraard je media_player. Zoek de exacte naam tussen je entiteiten (instellingen, entiteiten, zoek Mediaplayer). Staat er niets tussen? Dan is je mediaplayer niet goed opgenomen in je configuration.yaml.
icon: Welk icoontje wil je zichtbaar zien? Hier kun je kiezen uit mdi-icons of stock laten (niet gebruiken dus regel weghalen)
artwork: Moet de afbeelding van wat je afspeelt vullend zijn of niet
hide:

Hier vul je in wat je NIET wil zien (geen volumeregeling op de card, geen bron, wel de power-knop/status)..

Thats it ongeveer. Als je dan opslaat zou die het moeten doen..Tenzij je card niet goed ingeladen is, niet geinstalleerd is, je HA nog een herstart tegoed heeft, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Koepert op 11-06-2020 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
[...]

* edit, ik zie dus net dat die alert met minuten werkt als repeat value |:(

Je zou eens kunnen kijken naar het alert component: https://www.home-assistant.io/integrations/alert/
Hiermee kan je een notification krijgen als de schuur open is en dan een custom repeat: instellen voor herhalende berichten (staat bij Dynamic Notification Delay Times).

Ik heb hier zelf een notification mee gemaakt die triggert als een boolean aan is, dan na een uur, dan dan bij 2, 4, en 8 uur.
Ook kan je een berichtje instellen dat je krijgt als de deur weer dicht is.

[ Voor 4% gewijzigd door gri- op 11-06-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Koepert schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:24:
[...]

Wat is je niet helemaal duidelijk dan? Als je de Github link volgt staan daar diverse voorbeelden van toepassing?

(https://github.com/kalkih/mini-media-player en dan vrij ver onderaan)

Om er 1 uit te lichten:

Je maakt een nieuwe card (handmatig, hoe je daar komt hangt af van hoe je HA gebruikt)

DIe card voorzie je van alleen deze code:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
type: custom:mini-media-player
entity: media_player.example
icon: mdi:spotify
artwork: cover
hide:
  volume: true
  source: true
  power_state: false

Wat doe je hier nu? Je geeft aan dat je de mini media-player wil gebruiken
entity: uiteraard je media_player. Zoek de exacte naam tussen je entiteiten (instellingen, entiteiten, zoek Mediaplayer). Staat er niets tussen? Dan is je mediaplayer niet goed opgenomen in je configuration.yaml.
icon: Welk icoontje wil je zichtbaar zien? Hier kun je kiezen uit mdi-icons of stock laten (niet gebruiken dus regel weghalen)
artwork: Moet de afbeelding van wat je afspeelt vullend zijn of niet
hide:

Hier vul je in wat je NIET wil zien (geen volumeregeling op de card, geen bron, wel de power-knop/status)..

Thats it ongeveer. Als je dan opslaat zou die het moeten doen..Tenzij je card niet goed ingeladen is, niet geinstalleerd is, je HA nog een herstart tegoed heeft, etc.
Man,

Ik moet leren veder te scrollen, toch bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koepert schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:16:
[...]

Ik heb die themes even aangepast, en op mn laptop ziet die er goed uit
Echter als ik de app op mn telefoon open, staat een deel daar niet goed

Hoe komt dit?
Moet ik dit daar ook instellen?
Dit zou toch ook automatisch moeten lopen, of moet ik dan backend selected kiezen?
of default?

Want default is het eigenlijk niet he als ik google light en google dark gebruik

Wat ik mij ook afvraag, stel ik gebruik de buttons card....
dan zet ik die kleuren goed bv voor de light versie, maar aals dan de dark versie geladen wordt, dan zijn die button kleuren mss weer niet goed.. hoe los je dat op?

Ziet mijn eerder geposte automation voor die theme selection er goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 22:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpaQosPQP7UBYEJDMXBRPz2hcfY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mgLJqcw2rVjYrrh3N8DIBBmT.jpg?f=user_large

Heb nog wat kuka switches en die heb ik als switch entities toegevoegd maar toen kreeg ik die lightning icons voor uit en aan doen,
Dus config aangepast om ze om te zetten naar light entities en nog die rare lightning ipv slider zoals lamp bank.
Vraag 1 Hoe kan ik dat omzetten naar slider on off?
Vraag 2 Hoe zet je kaku dimmer functie aan zoals met domoticz kon door device fucntie dimmer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekVogel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Wie kan mij helpen met het volgende?

Sinds HA 0.111 kun je input_select exposen in Google Assistant. Nu heb ik dat gedaan en staat die ook daadwerkelijk in mijn Google Home app, dat werkt dus. Maar hoe roep ik deze nu aan? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:06:
[...]

Ik heb die themes even aangepast, en op mn laptop ziet die er goed uit
Echter als ik de app op mn telefoon open, staat een deel daar niet goed

Hoe komt dit?
Moet ik dit daar ook instellen?
Dit zou toch ook automatisch moeten lopen, of moet ik dan backend selected kiezen?
of default?

Want default is het eigenlijk niet he als ik google light en google dark gebruik

Wat ik mij ook afvraag, stel ik gebruik de buttons card....
dan zet ik die kleuren goed bv voor de light versie, maar aals dan de dark versie geladen wordt, dan zijn die button kleuren mss weer niet goed.. hoe los je dat op?

Ziet mijn eerder geposte automation voor die theme selection er goed uit?
Ander account?

Frontend selected = door het systeem ingesteld. Als je een theme instelt blijft ie op die hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TrekVogel schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:19:
Wie kan mij helpen met het volgende?

Sinds HA 0.111 kun je input_select exposen in Google Assistant. Nu heb ik dat gedaan en staat die ook daadwerkelijk in mijn Google Home app, dat werkt dus. Maar hoe roep ik deze nu aan? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Google:

https://community.home-as...th-google-assistant/39912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Petertje750 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:15:
[Afbeelding]

Heb nog wat kuka switches en die heb ik als switch entities toegevoegd maar toen kreeg ik die lightning icons voor uit en aan doen,
Dus config aangepast om ze om te zetten naar light entities en nog die rare lightning ipv slider zoals lamp bank.
Vraag 1 Hoe kan ik dat omzetten naar slider on off?
Vraag 2 Hoe zet je kaku dimmer functie aan zoals met domoticz kon door device fucntie dimmer te geven?
Ik denk dat je even moet kijken hoe en wat .

Zijn het RFlink kaku switches? Of heb je een bridge? wat is het voor iets?

2: Nee, gaat niet. Moet los. je hebt wel increase brightness en decrease brightness, maar werkt niet heel mooi:/ Appdaemons kunnen allicht wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekVogel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Dat gaat over een input_boolean, dat bestond al langer. En het instellen is niet het probleem, maar hoe roep ik deze aan vanuit Google Assistant?
Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.