i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
In eerste instantie had ik een scene aangemaakt voor mijn 6 lampen, en die dan laten triggeren met zonsondergang. De eerste dag gaat het goed. De volgende dag schakelen de lampen goed, maar klopt bij 2 van de lampen de status niet (staan in HA op uit, terwijl de lampen wel aan zijn).
Vervolgens heb ik die scene weggegooid, en heb ik de lampen per apparaat (device) aan laten zetten. De eerste dag gaat dat goed, de volgende dag gaan de lampen niet aan, maar is de HA status van alle lampen wel aan.
In de start-post van dit topic zie ik nu als voorbeeld dat je de lampen ook kunt aanzetten middels een service. Dat zal mijn volgende stap zijn, maar daarmee begrijp ik nog niet waarom het eerder niet lukte.
Is er een "best practice" om (Trädfri) lampen te schakelen? Is er een voorkeur voor scene, per apparaat (device), of middels een service? Of hoort dit niets uit te maken?
Kan je misschien je Yaml delen? Ik denk zelf dat deze wel in orde is en dat het eerder ligt aan de Ikea bridge, deze is niet heel stabiel, maar dan kunnen we het even checken.slow whoop schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:41:
Ik heb mijn eerste schreden gezet op het pad van Home Assistant. Ik draai het in een docker onder LibreElec op mijn NUC. Ik wil mijn Trädfri lampen automatisch aan laten gaan als de zon ondergaat (met een nader te bepalen offset). Wat ik tot nog toe bereikt heb is dat de lampen (soms) niet aan gaan of dat voor sommige lampen de status niet goed wordt weergegeven in HA (lamp is aan, status staat op uit). Vaak gaat het de eerste keer als ik het probeer wel goed (en dan denk ik dus dat het werkt), maar een dag later blijkt het dan toch niet goed te gaan.
In eerste instantie had ik een scene aangemaakt voor mijn 6 lampen, en die dan laten triggeren met zonsondergang. De eerste dag gaat het goed. De volgende dag schakelen de lampen goed, maar klopt bij 2 van de lampen de status niet (staan in HA op uit, terwijl de lampen wel aan zijn).
Vervolgens heb ik die scene weggegooid, en heb ik de lampen per apparaat (device) aan laten zetten. De eerste dag gaat dat goed, de volgende dag gaan de lampen niet aan, maar is de HA status van alle lampen wel aan.
In de start-post van dit topic zie ik nu als voorbeeld dat je de lampen ook kunt aanzetten middels een service. Dat zal mijn volgende stap zijn, maar daarmee begrijp ik nog niet waarom het eerder niet lukte.
Is er een "best practice" om (Trädfri) lampen te schakelen? Is er een voorkeur voor scene, per apparaat (device), of middels een service? Of hoort dit niets uit te maken?
Hoe staan de lampen in de App van Ikea?
Ik heb een versterker (Marantz) waaraan een chromecast aan hangt. Nu luister ik muziek door vanuit mijn telefoon TuneIn te starten, te casten naar mijn chromecast en dan de versterker aan te zetten en de juiste bron te selecteren.
Dit moet toch veel eenvoudiger kunnen met Home Assistant? TuneIn is geen vereiste, maar wil gewoon de "normale" nederlandse radiostations kunnen luisteren (3FM, 538, Qmusic enz.)
Ik heb beide al beschikbaar in Home Assistant, maar het aan elkaar knopen lukt me niet
[ Voor 8% gewijzigd door meneerdeman op 04-05-2020 15:01 ]
Ik zou zeggen dat je vraag niet zozeer met home assistant te maken heeft, maar met je versterker. Je wil dat deze automatisch aan gaat, switcht naar de bron van chromecast zodra deze input krijgt. Als je versterker CEC ondersteund dan zou die dat al moeten doen.meneerdeman schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:00:
Ik ben volop bezig met mijn configuratie, maar kom ergens toch niet uit. Iemand een pointer voor me om dit uit te zoeken:
Ik heb een versterker (Marantz) waaraan een chromecast aan hangt. Nu luister ik muziek door vanuit mijn telefoon TuneIn te starten, te casten naar mijn chromecast en dan de versterker aan te zetten en de juiste bron te selecteren.
Dit moet toch veel eenvoudiger kunnen met Home Assistant? TuneIn is geen vereiste, maar wil gewoon de "normale" nederlandse radiostations kunnen luisteren (3FM, 538, Qmusic enz.)
Ik heb beide al beschikbaar in Home Assistant, maar het aan elkaar knopen lukt me niet
Enige manier waarop ik kan inbeelden dat HA hier iets in betekent, is dat je een IR zender in je kamer hebt die HA kan aansturen.
Op https://community.home-as...nd-player-selection/12732 staat een mooi voorbeeld. Deze is best uitgebreid maar maakt gebruik van media_player.play_media die je zelf ook kunt gebruiken.meneerdeman schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:00:
Ik ben volop bezig met mijn configuratie, maar kom ergens toch niet uit. Iemand een pointer voor me om dit uit te zoeken:
Ja deze had ik gezien en al mee gespeeld, maar gooi ik daarvan alles in mijn configuration.yaml (op het stukje van de customize en script na)? En pas ik mijn versterker dan in dit stukje aan:JackPoint schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:08:
[...]
Op https://community.home-as...nd-player-selection/12732 staat een mooi voorbeeld. Deze is best uitgebreid maar maakt gebruik van media_player.play_media die je zelf ook kunt gebruiken.
sequence:
- service: media_player.volume_set
data:
entity_id: media_player.ca_hall
volume_level: '0.35'
Nu heeft m'n vrouw zelf haar oog laten vallen op de Samsung Galaxy Tab A 10.1 en dat vind ik zelf ook wel een mooi ding. Nu vraag ik mij alleen af of hier iemand ervaring heeft met die tablet / het ophangen van een (vergelijkbare) tablet. Ook kan ik niet direct ergens vinden of deze tablet beschikt over draadloos opladen?
Als ik even snel rondkijk voor een degelijke wallmount dan zie ik flinke blokken waar de tablet in past (inclusief laadkabel), of wat subtielere mounts waar de kabel extern zichtbaar is. Is er geen oplossing om een tablet op een QI pad op de muur te bevestigen o.i.d.?
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Ik wilde dat naar een algemene wekker ombouwen. Dat is me voor een deel al gelukt.
Ik kan het starttijdstip kiezen en ook de transitie tijd is nu variabel.
Ik heb nog één probleem, je kan het script starten, maar als ik bv aan het einde ook een echt wekgeluid wil dan moet ik wachten tot het proces klaar is. Maar het lukt me niet om de delay die daar voor nodig is aan te passen. Uit de logfiles blijkt dat het een 'format' dingetje is. Maar ik kom er niet achter wat er dan anders moet.
Dit is de YAML voor de overgang van donker naar licht:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| data_template: brightness: 255 rgb_color: - 255 - 91 - 36 transition: '{{ states(''input_number.lightalarm_duration'') | float | multiply(60) }}' entity_id: light.bed service: light.turn_on |
De transitie tijd is ingevoerd in minuten. Vandaar de vermenigvuldiging met 60 om seconden voor de transitie te krijgen. Dit werkt perfect.
Nu wil ik graag precies dezelfde tijd pauzeren voor ik een geluid laat klinken.
1
| delay: '{{ states(''input_number.minute_delay'') | float | multiply(60) }}' |
Dit werkt helaas niet.
In de logfile zag ik dat een float niet mocht. Maar als ik die weg haal klaagt hij er nog steeds over enz egt dat het format niet goed is een HH:MM:SS moet zijn. Dat begrijp ik. Maar als ik in de docs kijk zie ik dat je ook gewoon:
1
2
3
4
| # Waits 1 minute - delay: # Supports milliseconds, seconds, minutes, hours, days seconds: 60 |
mag gebruiken. Maar dat krijg ik ook niet aan de praat.
1
2
| delay: seconds: '{{ states(''input_number.minute_delay'') | float | multiply(60) }}' |
Wordt ook afgekeurd.
Het zal ongetwijfeld iets met int/float/char te maken hebben. Maar at is het juiste format?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Alleereerste staan hier dubbele quote's:Ortep schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:28:
Ik heb voor het ontwaken een script dat in de ochtend gedurende een half uur het licht steeds feller laat branden en ook de lichtkleur van rood naar warm wit laat glijden.gedurende een half uur. Een soort zonsopgang dus. Nu zijn de tijden vast geprogrammeerd. Het start om 07:00 en is om 07:30 klaar.
Ik wilde dat naar een algemene wekker ombouwen. Dat is me voor een deel al gelukt.
Ik kan het starttijdstip kiezen en ook de transitie tijd is nu variabel.
Ik heb nog één probleem, je kan het script starten, maar als ik bv aan het einde ook een echt wekgeluid wil dan moet ik wachten tot het proces klaar is. Maar het lukt me niet om de delay die daar voor nodig is aan te passen. Uit de logfiles blijkt dat het een 'format' dingetje is. Maar ik kom er niet achter wat er dan anders moet.
Dit is de YAML voor de overgang van donker naar licht:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 data_template: brightness: 255 rgb_color: - 255 - 91 - 36 transition: '{{ states(''input_number.lightalarm_duration'') | float | multiply(60) }}' entity_id: light.bed service: light.turn_on
De transitie tijd is ingevoerd in minuten. Vandaar de vermenigvuldiging met 60 om seconden voor de transitie te krijgen. Dit werkt perfect.
Nu wil ik graag precies dezelfde tijd pauzeren voor ik een geluid laat klinken.
code:
1 delay: '{{ states(''input_number.minute_delay'') | float | multiply(60) }}'
Dit werkt helaas niet.
In de logfile zag ik dat een float niet mocht. Maar als ik die weg haal klaagt hij er nog steeds over enz egt dat het format niet goed is een HH:MM:SS moet zijn. Dat begrijp ik. Maar als ik in de docs kijk zie ik dat je ook gewoon:
code:
1 2 3 4 # Waits 1 minute - delay: # Supports milliseconds, seconds, minutes, hours, days seconds: 60
mag gebruiken. Maar dat krijg ik ook niet aan de praat.
code:
1 2 delay: seconds: '{{ states(''input_number.minute_delay'') | float | multiply(60) }}'
Wordt ook afgekeurd.
Het zal ongetwijfeld iets met int/float/char te maken hebben. Maar at is het juiste format?
1
2
| delay: seconds: '{{ states(''input_number.minute_delay'') | float | multiply(60) }}' |
Hij zal sowieso zo moeten:
1
2
| delay: seconds: "{{ states('input_number.minute_delay') | float | multiply(60) }}" |
Voor de rest zie ik er geen fout in.
Dat kan ik niet eens invoeren. Dat weigert hij. Via de UI edit als yaml.mAiden88 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:36:
[...]
Hij zal sowieso zo moeten:
code:
1 2 delay: seconds: "{{ states('input_number.minute_delay') | float | multiply(60) }}"
Voor de rest zie ik er geen fout in.
En als ik het dan via een omweg probeer door via Notepad++ mijn scripts.yaml aan te passen dan kan ik dat prima opslaan. En zodra HAC de scripts geladen heeft dan verandert wat daar staat in:
delay: '[object Object]'
Precies, waar hier media_player.ca_hall als entity_id staat, pas je die aan naar jouw versterker. En inderdaad even goed opletten dat je de juiste stukken in de juiste .yaml's gooit. Ik heb het als volgt ingericht, wellicht ook voor mede-Tweakers interessant. De buttons reageren overigens op alle media die wordt afgespeeld op het geselecteerde afspeelmedium, werkt voor mij ideaal als mediabediening.meneerdeman schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:23:
[...]
Ja deze had ik gezien en al mee gespeeld, maar gooi ik daarvan alles in mijn configuration.yaml (op het stukje van de customize en script na)? En pas ik mijn versterker dan in dit stukje aan:
sequence:
- service: media_player.volume_set
data:
entity_id: media_player.ca_hall
volume_level: '0.35'
De links voor de radiostreams heb ik hier vandaan gehaald.
Front-end
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ge2XBgfqUR0kMH4e0e9gVBwq.png?f=user_large)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| cards: - cards: - entity: script.play_media hold_action: action: more-info show_icon: true show_name: false tap_action: action: toggle theme: Google Light Theme type: button - entity: script.pause_media hold_action: action: more-info show_icon: true show_name: false tap_action: action: toggle theme: Google Light Theme type: button - entity: script.stop_media hold_action: action: more-info show_icon: true show_name: false tap_action: action: toggle theme: Google Light Theme type: button type: horizontal-stack - entities: - entity: input_number.volume_radio show_header_toggle: false theme: Google Light Theme type: entities - cards: - entities: - entity: input_select.radio_station show_header_toggle: false theme: Google Light Theme type: entities - entities: - entity: input_select.afspeelmedium show_header_toggle: false theme: Google Light Theme type: entities type: horizontal-stack title: Mediabediening type: vertical-stack |
configuration.yaml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| input_select: radio_station: name: Selecteer radiostation icon: mdi:radio options: - 100% NL - NPO Radio 1 - NPO Radio 2 - NPO 3FM - Q-Music - Radio 10 - Radio 538 - Sky Radio - SLAM! - Veronica afspeelmedium: name: Afspeelmedium icon: mdi:television-play options: - Woonkamer - Slaapkamer - Chromecast Woonkamer - Chromecast Slaapkamer input_number: volume_radio: name: Volume icon: mdi:volume-high initial: 0.5 min: 0 max: 1 step: 0.05 |
automations.yaml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| - alias: Radio volume trigger: platform: state entity_id: input_number.volume_radio action: service: media_player.volume_set data_template: entity_id: > {% if is_state("input_select.afspeelmedium", "Woonkamer") %} media_player.woonkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Slaapkamer") %} media_player.slaapkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Chromecast Woonkamer") %} media_player.chromecast_woonkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Chromecast Slaapkamer") %} media_player.chromecast_slaapkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Nest") %} media_player.nest {% endif %} volume_level: '{{ states.input_number.volume_radio.state }}' |
scripts.yaml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| play_media: alias: Media afspelen icon: mdi:play sequence: - service: media_player.play_media data_template: entity_id: > {% if is_state("input_select.afspeelmedium", "Woonkamer") %} media_player.woonkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Slaapkamer") %} media_player.slaapkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Chromecast Woonkamer") %} media_player.chromecast_woonkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Chromecast Slaapkamer") %} media_player.chromecast_slaapkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Nest") %} media_player.nest {% endif %} media_content_id: > {% if is_state("input_select.radio_station", "100% NL") %} https://stream.100p.nl/100pctnl.mp3 {% elif is_state("input_select.radio_station", "NPO Radio 1") %} https://icecast.omroep.nl/radio1-bb-mp3 {% elif is_state("input_select.radio_station", "NPO Radio 2") %} https://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3 {% elif is_state("input_select.radio_station", "NPO 3FM") %} https://icecast.omroep.nl/3fm-bb-mp3 {% elif is_state("input_select.radio_station", "Q-Music") %} https://icecast-qmusicnl-cdp.triple-it.nl/Qmusic_nl_live_96.mp3 {% elif is_state("input_select.radio_station", "Radio 10") %} http://19993.live.streamtheworld.com/RADIO10.mp3 {% elif is_state("input_select.radio_station", "Radio 538") %} https://18973.live.streamtheworld.com/RADIO538.mp3 {% elif is_state("input_select.radio_station", "Sky Radio") %} https://19993.live.streamtheworld.com/SKYRADIO.mp3 {% elif is_state("input_select.radio_station", "SLAM!") %} https://stream.slam.nl/slam_mp3 {% elif is_state("input_select.radio_station", "Veronica") %} https://20873.live.streamtheworld.com/VERONICA.mp3 {% endif %} media_content_type: 'audio/mp4' pause_media: alias: Media afspelen pauzeren icon: mdi:pause sequence: - service: media_player.media_pause data_template: entity_id: > {% if is_state("input_select.afspeelmedium", "Woonkamer") %} media_player.woonkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Slaapkamer") %} media_player.slaapkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Chromecast Woonkamer") %} media_player.chromecast_woonkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Chromecast Slaapkamer") %} media_player.chromecast_slaapkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Nest") %} media_player.nest {% endif %} stop_media: alias: Media afspelen stoppen icon: mdi:stop sequence: - service: media_player.media_stop data_template: entity_id: > {% if is_state("input_select.afspeelmedium", "Woonkamer") %} media_player.woonkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Slaapkamer") %} media_player.slaapkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Chromecast Woonkamer") %} media_player.chromecast_woonkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Chromecast Slaapkamer") %} media_player.chromecast_slaapkamer {% elif is_state("input_select.afspeelmedium", "Nest") %} media_player.nest {% endif %} |
Deze ga ik gewoon pikken. Wel goede zenders inzetten
Mag je de post op zijn minst wel een thumbs-up voor gevenmaartend schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:15:
[...]
Deze ga ik gewoon pikken. Wel goede zenders inzetten
Ziet er goed uit @Ronker32 ! Benieuwd of dat ook werkt met een Denon AVR bijv. Ga het op mijn (te lange) to-do lijstje zetten
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Onderstaand mijn code hoe ik muziek via mijn receiver laat afspelenmeneerdeman schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:00:
Automation:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| action: - service: switch.turn_on entity_id: switch.broadlink_switch - wait_template: "{{ is_state('media_player.onkyo_tx_nr676e_ef1501', 'off') }}" - service: script.turn_on data_template: entity_id: > {% if now().weekday() in (0,1,2,3) %} script.radio_kinkfm {%- else -%} script.spotify_releaseradar {%- endif %} |
script.radio_kinkfm
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| radio_kinkfm: alias: "Radio: KinkFM" sequence: - service: media_player.play_media data: entity_id: media_player.onkyo_tx_nr676e_ef1501 media_content_id: 'https://21293.live.streamtheworld.com/KINK.mp3' media_content_type: 'audio/mp4' - wait_template: "{{ is_state('media_player.onkyo_tx_nr676e_ef1501', 'playing') }}" - service: media_player.volume_set data: entity_id: media_player.onkyo_receiver volume_level: 40 |
What's the speed of dark?
Dan maakt hij er onmiddellijk weer object Object van
Had ik al gedaan. 2 maal.Sp33dFr34k schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:24:
[...]
Mag je de post op zijn minst wel een thumbs-up voor geven
edit ; nu dus 3 maal.
[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 04-05-2020 16:59 ]
Ook als je gewoon schrijft:
1
| delay: '{{ states(''input_number.minute_delay'') | int * 60 }}' |
Over de quotes, dat is ook hoe ik het heb. Volgens mij is HA er niet echt kritisch in zolang het maar matched. De GUI lijkt iets meer een voorkeur te hebben.
Kan service light/turn_on niet aanroepen unsupported operand type (s) for /: 'NoneType' and 'int'
Lampen gaan wel aan maar via switch moet ik soms wel 2 keer drukken voordat alle lampen aan zijn.
Komt dit door de laatste update?
Iemand anders ook last van?
Ik heb het voor de test terug gebracht tot
1
2
| delay: seconds: 10 |
Dat werkte prima als ik dat via Notepad++ doe. Dan voert hij het uit. Maar zodat ik éénmaal de UI heb geladen. Ook als ik een ander script open wordt het direct aangepast tot object Object
Het is dus onbruikbaar
Het enige wat overleeft is als je het format HH:MM:SS gebruikt
Bedankt voor reactie. Ik zal vanavond eens kijken hoe het gaat (zonder iets te veranderen), en dan ook kijken hoe de lampen in de Ikea app staan.mitchdc schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:47:
[...]
Kan je misschien je Yaml delen? Ik denk zelf dat deze wel in orde is en dat het eerder ligt aan de Ikea bridge, deze is niet heel stabiel, maar dan kunnen we het even checken.![]()
Hoe staan de lampen in de App van Ikea?
Ik kan nu even niet bij mijn config files, dus ik kan nu niks delen. Zijn er tips om de stabiliteit van de Ikea bridge te verbeteren, als dat het probleem blijkt te zijn?

Je zou nog kunnen proberen het aan te passen naar
1
2
| delay: seconds: '{{ states(''input_number.minute_delay'') | int * 60 }}' |
Of natuurlijk
1
2
| delay: minutes: '{{ states(''input_number.minute_delay'') | int }}' |
Dat werkt allemaal niet. Zelfs
1
| delay: 'minutes: 1' |
werkt niet. Eenvoudiger kan ik het niet maken. Het werkt wel zolang ik het via het direct veranderen van scrips.yaml doe. Maar één enkele keer de UI openen, ook al is het voor iets anders en het is weg en veranderd in [object Obeject].
Het lijkt wel of de hele delay het niet doet. Behalve dan:
1
| delay: '00:01:00' |
Dat de UI het herschrijft naar zo'n "object Object"-ding zie ik inderdaad ook vaker. Ik gebruik in de UI maar "gewoon"de hh:mm:ss notatie en als ik iets in YAML bouw, via de hours/minutesOrtep schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:20:
@Septillion
werkt niet. Eenvoudiger kan ik het niet maken. Het werkt wel zolang ik het via het direct veranderen van scrips.yaml doe. Maar één enkele keer de UI openen, ook al is het voor iets anders en het is weg en veranderd in [object Obeject].
Ik wist dat ik er direct minuten van kon maken doro de hele vermenigvuldiging met 60 weg te laten. Maar het hele script is iets gecompliceerder. De 30 minuten 'sunrise' is onderverdeeld in 3 stukken. Het licht wordt niet alleen feller maar verandert in 3 fases ook van kleur.
Nu de tijdsduur variabel is moeten natuurlijk ook de delays er tussen variabel worden. In het echte script staat er dus niet maal 60, maar maal 20. Wat ik ook probeer, je kan niet de minutes, of seconds versie gebruiken. Ook niet als ik het heel simpel houd en er rechtstreeks een getal invul. Het enige wat werkt is HH:MM:SS
Dus is de oplossing heel simpel:
1
| delay: 00:00:{{ "%02d" % states('input_number.lightalarm_duration') | int | multiply(20) }} |
Dat ik daar niet eerder op gekomen was

Nu nog even uitzoeken hoe ik bv een tijdsduur van 200 seconden kan opsplitsen in 03 min en 20 seconden. Want dit gaat natuurlijk mis als het resultaat boven de 60 seconden komt.
@ascent
Als de omgevormd is naar [object Object] werkt het hele script niet meer. Dat gebeurt dus ook als bv in script A hours/minutes staat en ik via de IU in script B iets verander.
edit:
Ik heb het nu echt werkende. Deze versie doet het:
1
2
| delay: {{(states("input_number.lightalarm_duration")|int*20)|timestamp_custom("%H:%M:%S",False)}} |
Vraag me niet hoe het precies werkt, ik heb het ook maar gestolen
[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 05-05-2020 10:05 ]
Ik gebruik hier gewoon twee tussen dimmerstekkers voor van KlikAanKlikUit met een RFXcom module. De lokale bediening doe ik met een dubbele plakschakelaar die op het hoofdbord in het midden zit (nu al 10 jaar) Ik denk dat het in de huidige tijd ook wel kan met twee Ikea tussenstekker en de bijbehordende knopjesmAiden88 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:09:
Misschien dat hier iemand een oplossing weet.
Wat is er?
Wij hebben op de slaapkamer 2 lampen aan beide zijde. Dit betrekt 2 led lampen aan elkaar met 1 stekker.
Wat wil ik?
Zou graag iets hebben dat ik beiden lampen fysiek kan schakelen (met het schakelknopje wat er bijv nu al zit), maar dat ze ook slim te schakelen zijn via HA.
Op wat voor systeem?
WiFi heeft wel sterk het voorkeur, anders iets wat met MQTT werkt..
In mijn geval vangt HomeAssistant ook de lokale bediening op en dus matched het met elkaar
[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 05-05-2020 00:14 ]
Ik gebruik voor de wasmachine en droger nog de oude Plugwise Plugs maar heb deze nog niet gekoppeld met HomeAssistant, er heeft volgens mij wel iemand een custom iets voor gemaakt, maar ik moet het nog uitzoeken. Het voordeel van de plugwise plugs was dat deze zonder probleem de belasting van de droger en waschine aankonden.Dacuuu schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:02:
[...]
De plugwise wel
https://www.plugwise.com/nl_NL/products/plug
Dit is niet altijd het geval met alle plugs, ook Fibaro heeft volgens mij versie die maar tot 10A gaan.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
https://www.home-assistant.io/integrations/utility_meter/
Nu leest hij keurig de verbruikte energie uit, ik wil echter graag mijn verbruik meten met de opgewekte energie van mijn zonnepanelen erin verwerkt en heb daarom onderstaande code aangepast:
De sensor voor het dagelijkse gebruik was:
"{{ states('sensor.daily_energy_offpeak')|float + states('sensor.daily_energy_peak')|float }}"
nu trek ik daarvan af de sensor welke de zonnepanelen meet:
- states('sensor.power_production')|float
wat dan wordt:
"{{ states('sensor.daily_energy_offpeak')|float + states('sensor.daily_energy_peak')|float - states('sensor.power_production')|float }}"
Het resultaat klopt volgens mij niet helemaal, krijg vreemde waardes terug
Al even in dit draadje gezocht, app instellingen gecheckt maar niks gevonden
Geen verstand van het gebruik van utility-meter.. maar zou het niet zoiets moeten zijn?Jur schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:56:
Ik lees het maandelijkse en dagelijkse enrgie verbruik uit dmv de utility component:
Nu leest hij keurig de verbruikte energie uit, ik wil echter graag mijn verbruik meten met de opgewekte energie van mijn zonnepanelen erin verwerkt en heb daarom onderstaande code aangepast:
"{{ states('sensor.daily_energy_offpeak')|float + states('sensor.daily_energy_peak')|float }}"
wat dan wordt:
"{{ states('sensor.daily_energy_offpeak')|float + states('sensor.daily_energy_peak')|float - states('sensor.power_production')|float }}"
Het resultaat klopt volgens mij niet helemaal, krijg vreemde waardes terugiemand een idee wat ik verkeerd doe?
1
| "{{{{ states('sensor.daily_energy_offpeak')|float + states('sensor.daily_energy_peak')|float }}- states('sensor.power_production')|float }}}}" |
Omdat je eerst de 2 bij elkaar op wil tellen en dan pas de laatste waarde eraf?
Ik gebruik dit ook sinds kort, erg leuk!Jur schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:56:
Ik lees het maandelijkse en dagelijkse enrgie verbruik uit dmv de utility component:
wat dan wordt:
Het resultaat klopt volgens mij niet helemaal, krijg vreemde waardes terugiemand een idee wat ik verkeerd doe?
Wat je opwekt wordt eerst gebruikt wat op dat moment verbruikt wordt. Dan pas terug geleverd.
Dus als je 50 opwekt en 30 verbruikt, gaat er 20 retour.
Of bedoel je dit niet?
Ja precies, hoe heb je dit nu ingericht? Ik zou graag willen weten wat mijn netto verbruik is op dag en maand basiswesley2004 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:03:
[...]
Ik gebruik dit ook sinds kort, erg leuk!
Wat je opwekt wordt eerst gebruikt wat op dat moment verbruikt wordt. Dan pas terug geleverd.
Dus als je 50 opwekt en 30 verbruikt, gaat er 20 retour.
Of bedoel je dit niet?
Ok wat jij wil kan ik al aflezen op mn slimme meter met sensor.Jur schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:05:
[...]
Ja precies, hoe heb je dit nu ingericht? Ik zou graag willen weten wat mijn netto verbruik is op dag en maand basis
Die laat zien wat verbruik en teruglevering is.
Ik weet niet wat jij kan aflezen van meter? Hoe kom je aan verbruik waarde?
Ik heb misschien niet de snelste manier, maar werkt wel voor mij.
Ik heb meerdere utility meters gemaakt die de slimme meter waardes bijhouden.
Ik lees hoog en laag tarief uit. Daarvan beide utility meter gemaakt per dag. Die twee tel ik dus op.
Dat is dan totaal verbruik per dag en maand.
Dit dus ook voor teruggave.
Aangezien ik twee omvormers heb lees ik die ook beiden uit en tel ze weer op.
Per dag en maand.
Dan zie je dus verschil tussen je echte opbrengst en wat je teruglevert en gebruikt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IZO1GBkvcDIU4NoocY6RYQET.jpg?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door wesley2004 op 05-05-2020 12:20 ]
En gebruik dan de utility_meter component voor het dagelijkse en maandelijkse verbruik:
Dat gaat ook goed maar bij deze configuratie trekt hij de opbrengst er niet af
Ik gebruik dus ook utility meter.Jur schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:27:
Ik kan alleen mijn meter uitlezen (helaas nog geen mogelijkheid om mijn inverter te integreren in HA), ik lees de meter nu uit via de DSRM 5 integratie van HA
En gebruik dan de utility_meter component voor het dagelijkse en maandelijkse verbruik:
Dat gaat ook goed maar bij deze configuratie trekt hij de opbrengst er niet af
Ik heb het niet los van elkaar afgehaald maar dat is dan dus verbruik min de opbrengst.
Zelfde als ik verbruik nu samen optelde, alleen dan een min ipv plus
Resultaat nu:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7oh3BvBvy709SRAtGYDMY1VM.jpg?f=user_large)
Eigenlijk zouden de totals daily en monthly nu moeten aftellen

[ Voor 11% gewijzigd door Jur op 05-05-2020 12:40 ]
De code is hier te vinden: https://github.com/edekeijzer/osrm_travel_time Installeren is een kwestie van klonen naar de custom_components folder.
FYI: ik ben geen developer en ken nauwelijks Python, dus dit is grotendeels in elkaar gezet door een hoop trial-and-error en het copy-pasten van voorbeeldcode
Als ik kijk naar de features van de iOS-app, is de Android-app nogal een ondergeschoven kindje. Ik was helemaal happy toen ik las dat er widgets in de app kwamen, maar het is niet meer dan een predefined service aanroepen. Alternatief zou zoiets als Tasker kunnen zijn en daarmee een API call doen naar HA.ascent schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:56:
Heeft iemand in de Android app toevallig gevonden hoe de widgets voor het togglen van iets donker kunnen worden ipv wit? Ik heb een donkere achtergrond en zwart (of beter nog, transparant) zou mooi staan!
Al even in dit draadje gezocht, app instellingen gecheckt maar niks gevonden
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Mn code kan ik even lastig bij nu.Jur schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:39:
Hoe ziet jouw code er dan uit?
Resultaat nu:
[Afbeelding]
Staat ook niet heel fijn bij elkaar.
Maar ik heb ook niet dat het van elkaar afgaat.
Je verbruik en opbrengst staan beiden los in je slimme meter.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Ja toevallig netmartinvdm schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:48:
@Jur hier al eens naar gekeken?
https://github.com/gurbyz...ard/blob/master/README.md
Alleen HA werkt niet. Wat ik ook probeer, ik verwijder de integratie via de GUI, ik voeg deze met de hand toe in de config, zoals onderstaand voorbeeld. In alle gevallen krijg ik geen devices. Via de GUI krijg ik de melding dat er geen Google Cast apparaten gevonden konden worden.
1
2
3
4
| cast: media_player: - host: 10.10.11.1 - host: 10.10.11.2 |
Als ik een 'TCPdump | grep cast' doe, dan zie ik wel de multicast pakketten voorbij komen.
Ik draai HA in een docker met net=host (LAN dus).
iemand een duwtje in de goede richting?
Welke netwerkapparatuur?martinvdm schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:02:
Meer mensen Google Cast devices op aparte VLANs? Snap er geen snars van. Ik heb een Google Chromecast en Google Home Mini op een apart IOT vlan. Middels een Avahi container reflect ik de mDNS. Op zich werkt dit prima, ik kan bijv. keurig vanaf mijn iphone (LAN) de Chromecast (IOT) discoveren en afspelen.
Alleen HA werkt niet. Wat ik ook probeer, ik verwijder de integratie via de GUI, ik voeg deze met de hand toe in de config, zoals onderstaand voorbeeld. In alle gevallen krijg ik geen devices. Via de GUI krijg ik de melding dat er geen Google Cast apparaten gevonden konden worden.
code:
1 2 3 4 cast: media_player: - host: 10.10.11.1 - host: 10.10.11.2
Als ik een 'TCPdump | grep cast' doe, dan zie ik wel de multicast pakketten voorbij komen.
Ik draai HA in een docker met net=host (LAN dus).
iemand een duwtje in de goede richting?
Ik heb het geprobeerd en heb een USG (unifi secure Gateway). Ook mDNS aangezet etc. toen werkte het nog steeds niet. Kwam er toen achter dat ik een specifiek commando moet uitvoeren op de USG en dat het dan wel werkte. Maar dit commando moest ik dan bij elke reboot uitvoeren of een speciaal JSON-file aanmaken en die bij de unifi controller pushen ofzo... Alleen draai ik de Unifi controller binnen HASS dus kan ik er geen bestanden naartoe zetten, dus ben ik ermee gestopt en geaccepteerd dat die dan maar niet op de IOT vlan draaien (wat ik eigenlijk wel wil).
Maar ik koop nog wel ooit een keer een unifi cloud key.
Ik gebruik wel Unifi switch en AP, maar geen USG. Wat jij bedoelt is vermoedelijk het aanzetten van mDNS, wat ik al heb draaien. Ik vond wel meerdere bugs in 109 https://github.com/home-assistant/core/issues/34620, https://github.com/home-assistant/core/pull/33922,stijn1309 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:23:
[...]
Welke netwerkapparatuur?
Ik heb het geprobeerd en heb een USG (unifi secure Gateway). Ook mDNS aangezet etc. toen werkte het nog steeds niet. Kwam er toen achter dat ik een specifiek commando moet uitvoeren op de USG en dat het dan wel werkte. Maar dit commando moest ik dan bij elke reboot uitvoeren of een speciaal JSON-file aanmaken en die bij de unifi controller pushen ofzo... Alleen draai ik de Unifi controller binnen HASS dus kan ik er geen bestanden naartoe zetten, dus ben ik ermee gestopt en geaccepteerd dat die dan maar niet op de IOT vlan draaien (wat ik eigenlijk wel wil).
Maar ik koop nog wel ooit een keer een unifi cloud key.
Wellicht loop ik daar tegen aan.
Heel kort samengevat: sinds deze versie is er een boel gezeik met Cast. Niet alle wijzigingen zijn verbeteringen - dat blijkt maar weer. Reden van de wijziging was "dat google is gestopt met http api" - maar bij iedereen in dat issue werkte het probleemloos tot er iets gesloopt werd van 108 naar 0.109. Afijn....
Mijn eigen cast problemen waren opgelost met het installeren van de Avahi-refelector op mijn docker host: Hmmbob in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 2"
[ Voor 66% gewijzigd door Hmmbob op 05-05-2020 13:39 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
- Fix Synology NAS discovered multiple times (@Quentame - #35094) (synology_dsm docs)
- Correct typo Asssitant -> Assistant (@ludeeus - #35117) (websocket_api docs)
- Hue: Guard for when there is no brightness (@balloob - #35151) (hue docs)
- Bump pyiCloud to 0.9.7 + do not warn when pending devices (@Quentame - #35156) (icloud docs)
- Fix Canary KeyError: 'ffmpeg_arguments' (@frenck - #35158) (canary docs)
- Fix UVC doing I/O inside the event loop (@frenck - #35169) (uvc docs)
- Fix utility_meter calibration with float values (@dgomes - #35186) (utility_meter docs)
- Fix Synology DSM sensor to be False or 0 (@Quentame - #35208) (synology_dsm docs)
thanks, ff zitten lezen en geupgrade naar 109.4 maar helaas. Het lijkt erop dat Google Cast pas werkt na dat mDNS werkt en men hier geen Breaking Change van gemaakt heeft. Vreemd genoeg werkt mDNS bij mij wel, echter alleen niet vanaf de HA instance, ik ga nog ff verder speuren.Hmmbob schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:34:
@martinvdm beter kijk je in dit issue: https://github.com/home-assistant/core/issues/34931
Heel kort samengevat: sinds deze versie is er een boel gezeik met Cast. Niet alle wijzigingen zijn verbeteringen - dat blijkt maar weer. Reden van de wijziging was "dat google is gestopt met http api" - maar bij iedereen in dat issue werkte het probleemloos tot er iets gesloopt werd van 108 naar 0.109. Afijn....
Mijn eigen cast problemen waren opgelost met het installeren van de Avahi-refelector op mijn docker host: Hmmbob in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 2"
Ik heb deze handleiding gevolgd: https://github.com/xirixiz/Home-Assistant-Sensor-Afvalwijzer
Ik heb de bestanden dus in de juiste map (/config/custom_components/afvalwijzer) geplaatst.
Vervolgens de sensor toegevoegd:
1
2
3
4
5
6
7
| sensor: - platform: afvalwijzer # Required provider: mijnafvalwijzer # Optional - mijnafvalwijzer (default) or afvalstoffendienstkalender zipcode: 1234AB # Required housenumber: 5 # Required count_today: vandaag meetellen # Optional. true or false - Default = false default_label: label # Optional - Default is 'Geen' |
En steeds krijg ik dan dit:
Ik heb ook al dit toegevoegd aan sensor.py, maar het probleem blijftPlatform error sensor.afvalwijzer - No module named 'Afvaldienst

1
| REQUIREMENTS = ['afvaldienst==0.6.5'] |
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2020 14:20 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
volgens deze link zou dat moeten kunnen https://community.home-as...ue-template-sensor/134378
code om een sensor aan te maken die de maximale opbrengst meet
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| - platform: template sensors: hs110_solar_amps_max: friendly_name_template: "{{ states.switch.hs110_solar.name}} Current Max" icon_template: mdi:current-ac value_template: > {% set hs110_max = (states.sensor.hs110_solar_amps_max.state | float) %} {% set hs110_now = (states.sensor.hs110_solar_amps.state | float) %} {% macro max(X, Y) -%} {{X|float if X|float > Y|float else Y|float }} {%- endmacro %} {{ max(hs110_max, hs110_now) }} unit_of_measurement: 'A' |
Ik zou graag een attribute toevoegen met de tijd van de max waarde, dus als hs110_solar_amps_max.tijd
Oeps; in de documentatie (add custom attributes sectie https://www.home-assistant.io/integrations/template/
[ Voor 6% gewijzigd door TWKterry op 05-05-2020 16:15 . Reden: antwoord gevonden denk ik ]
Heb je de attribute net_consumption op TRUE gezet om dat te doen (in de utilty_meter)?Jur schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:39:
Hoe ziet jouw code er dan uit?
Resultaat nu:
[Afbeelding]
vraagje; welke waarde voeg je in de utilitymeter als sensor, de opgewekte watts of het dagelijkse voortschrijdende totaal?
[ Voor 0% gewijzigd door TWKterry op 05-05-2020 14:40 . Reden: added user ]
Ow die ziet er interessant uit!martinvdm schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:48:
@Jur hier al eens naar gekeken?
https://github.com/gurbyz...ard/blob/master/README.md
Ik ga eens puzzelen ermee. Wel veel werk lijkt het.
Probeer hem anders eens via HACS te installeren?AW_Bos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:16:
Iemand bekend met de Afvalwijzer op HASS? Ik draai dit voerigens op een rPI 3, zonder docker enzo.
Ik heb deze handleiding gevolgd: https://github.com/xirixiz/Home-Assistant-Sensor-Afvalwijzer
Ik heb de bestanden dus in de juiste map (/config/custom_components/afvalwijzer) geplaatst.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 sensor: - platform: afvalwijzer # Required provider: mijnafvalwijzer # Optional - mijnafvalwijzer (default) or afvalstoffendienstkalender zipcode: 1234AB # Required housenumber: 5 # Required count_today: vandaag meetellen # Optional. true or false - Default = false default_label: label # Optional - Default is 'Geen'
[...]
Ik heb ook al dit toegevoegd aan sensor.py, maar het probleem blijft
code:
1 REQUIREMENTS = ['afvaldienst==0.6.5']
Dat heb ik nog niet, en wordt nog een hoop werk.barrymossel schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:43:
[...]
Probeer hem anders eens via HACS te installeren?
Zijn er geen andere manieren?
Ik heb hem laatst ook via HACS geïnstalleerd, HACS zelf is echt heel weinig werk en je kunt er later nog meer profijt van hebben. Wellicht toch eens proberenAW_Bos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:47:
[...]
Dat heb ik nog niet, en wordt nog een hoop werk.
Ik zal mij er eens over inlezen. Misschien werkt het wel makkelijker, maar ik kan mij niet echt indenken dat mijn foutmelding een lastige issue is wat je ook zonder HACS kan fixxen.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:51:
[...]
Ik heb hem laatst ook via HACS geïnstalleerd, HACS zelf is echt heel weinig werk en je kunt er later nog meer profijt van hebben. Wellicht toch eens proberen
@AW_Bos in je sensor zou ik in ieder geval een correcte postcode invullen en de "vandaag meetellen" verwijderen.AW_Bos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:16:
Iemand bekend met de Afvalwijzer op HASS? Ik draai dit voerigens op een rPI 3, zonder docker enzo.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 sensor: - platform: afvalwijzer # Required provider: mijnafvalwijzer # Optional - mijnafvalwijzer (default) or afvalstoffendienstkalender zipcode: 1234AB # Required housenumber: 5 # Required count_today: vandaag meetellen # Optional. true or false - Default = false default_label: label # Optional - Default is 'Geen'
[...]
code:
Iemand een idee wat ik over het hoofd zie? Of hoe ik dat geleidelijk aangaan kan uitzetten?
Ik denk dat je nu meer gedoe hebt. Afvaldienst is een library die of niet geïnstalleerd is, of waarvoor je niet de juiste rechten hebt. Lijkt mij niet eenvoudig op te lossen.AW_Bos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:47:
[...]
Dat heb ik nog niet, en wordt nog een hoop gedoe.
Ik heb trouwens de afvalbeheer module geïnstalleerd, niet de afvalwijzer zie ik net. M.b.t. hierboven, ik neem aan dat je je echte postcode in hebt gevuld en hier hebt gecensoreerd vanwege privacy?AW_Bos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:53:
[...]
Ik zal mij er eens over inlezen. Misschien werkt het wel makkelijker, maar ik kan mij niet echt indenken dat mijn foutmelding een lastige issue is wat je ook zonder HACS kan fixxen.
Ik ga van de week dan maar eens kijken naar HACS en mijn GitHub account even zoeken.barrymossel schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:54:
Ik heb enkele IKEA lampen verbonden via Zigbee2MQTT. Als ik deze aanzet gaat dat geleidelijk. Dat wil ik liever niet. Ik wil gewoon pats, aan. Nou zou ik denken dat ik dat met transition: 0 kan oplossen, maar dit is in Zigbee2MQTT de default.
Iemand een idee wat ik over het hoofd zie? Of hoe ik dat geleidelijk aangaan kan uitzetten?
[...]
Ik denk dat je nu meer gedoe hebt. Afvaldienst is een library die of niet geïnstalleerd is, of waarvoor je niet de juiste rechten hebt. Lijkt mij niet eenvoudig op te lossen.
Correct! Die heb ik even gefaked hier op het forum.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:55:
[...]
Ik heb trouwens de afvalbeheer module geïnstalleerd, niet de afvalwijzer zie ik net. M.b.t. hierboven, ik neem aan dat je je echte postcode in hebt gevuld en hier hebt gecensoreerd vanwege privacy?
Heb je de raw bestanden gedownload?AW_Bos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:16:
YAML:
[...]
code:
Open ze eens, als het begint met "<!DOCTYPE html>" dan heb je niet het juiste bestand gedownload.
Nou, HACS installeren is precies minder werk dan de afvalwijzer componentAW_Bos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:47:
[...]
Dat heb ik nog niet, en wordt nog een hoop werk.
Geen GitHub account voor nodig hoor?AW_Bos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:56:
[...]
Ik ga van de week dan maar eens kijken naar HACS en mijn GitHub account even zoeken.
[ Voor 18% gewijzigd door Hmmbob op 05-05-2020 16:15 ]
Wat is dit bij stap 6 dan?Hmmbob schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:13:
[...]
Heb je de raw bestanden gedownload?
Open ze eens, als het begint met "<!DOCTYPE html>" dan heb je niet het juiste bestand gedownload.
[...]
Nou, HACS installeren is precies minder werk dan de afvalwijzer component
[...]
Geen GitHub account voor nodig hoor?
https://hacs.xyz/docs/installation/manual
Het heeft dus een Personal Access Token nodig?
Je kunt toch een normale stekkerdoos doen en die via een slimme plug aansluiten? Of wil je ze alle 4 los kunnen schakelen?martinvdm schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:42:
Iemand ervaring met een beetje fatsoenlijke powerstrip / stekkerdoos die integreert in HA? Met minimaal 4 outlets.
Liefst elke outlet schakelen iddJackPoint schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:29:
[...]
Je kunt toch een normale stekkerdoos doen en die via een slimme plug aansluiten? Of wil je ze alle 4 los kunnen schakelen?
Nee, ik lees iets waar iemand te moeilijk over denktphlinx schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:47:
@AW_Bos Je denkt te moeilijk. Ga naar integraties, zoek ‘ HACS’ , installeren, aanwijzingen volgen, klaar.
Ik ga eens kijken. Thanks!
Als ik bij de integraties kijk, kan ik HACS niet vinden?
[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2020 17:02 ]
Nee, je moet de HACS-integratie installeren.
Probeer het eens via de ‘ + ‘ rechtsonder.
Rustig aan, laten we het gezellig houden.phlinx schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:07:
Bijdehand ook..
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Snap ik, maar in die lijst met merken, diensten etc... kan ik hem dus niet vinden.phlinx schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:07:
Bijdehand ook..
Nee, je moet de HACS-integratie installeren.
Probeer het eens via de ‘ + ‘ rechtsonder.
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2020 17:51 ]
Op welke versie zit je?AW_Bos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:50:
[...]
Snap ik, maar in die lijst met merken, diensten etc... kan ik hem dus niet vinden.
Ik heb hem er gewoon bij staan
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Die true setting heb ik getest , werkt vooralsnog niet, ga nog maar eens een poging wagen met dat andere scriptTWKterry schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:37:
@Jur
[...]
Heb je de attribute net_consumption op TRUE gezet om dat te doen (in de utilty_meter)?
vraagje; welke waarde voeg je in de utilitymeter als sensor, de opgewekte watts of het dagelijkse voortschrijdende totaal?
Ik voeg energy_tarif 1 en energy _tarif 2 toe je ziet 'm ook gewoon oplopen , wat ik echter opwek wordt er niet afgehaald
[ Voor 11% gewijzigd door Jur op 05-05-2020 17:59 ]
Dat kost bij mij ook altijd even tijd. Vaak even cache weggooien (of anders in de privémodus toevoegen).AW_Bos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:50:
[...]
Snap ik, maar in die lijst met merken, diensten etc... kan ik hem dus niet vinden.
Heb ik ook gehad, kon 'm nergens vinden, met een andere browser welascent schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:00:
[...]
Dat kost bij mij ook altijd even tijd. Vaak even cache weggooien (of anders in de privémodus toevoegen).
@Hmmbob ik heb ook jou handleiding gevolgd en dus avahi niet gedraaid in een docker container maar op de host, maar als ik een avahi-browse doe dan lijkt ik helemaal geen hosts tegen te komen uit de IOT vlan. Ondanks dat Docker wel een macvlan interface heeft in dit netwerk. avahi- browse vind dan ook wel een hoop andere devices, maar allemaal op het host netwerkmartinvdm schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:44:
[...]
thanks, ff zitten lezen en geupgrade naar 109.4 maar helaas. Het lijkt erop dat Google Cast pas werkt na dat mDNS werkt en men hier geen Breaking Change van gemaakt heeft. Vreemd genoeg werkt mDNS bij mij wel, echter alleen niet vanaf de HA instance, ik ga nog ff verder speuren.
1. Download en installeer de HACS custom component
2. Zorg dat je een GitHub access token hebt (verplicht omdat je anders meteen tegen access rate limits aanloopt)
3. Voeg de HACS integratie toe, die de access token vraagt
Voordat HACS bij de integraties verschijnt zal deze dus eerst überhaupt geïnstalleerd moeten worden. Immers kan HA geen integration toevoegen voor iets waar geen code voor bestaat.
Het zou mooi zijn als je voor een uur bijv. alle metingen van 1 seconde hebt, en dat íe dan na een uur de dichtheid wat kleiner maakt (zooi wegmikt dus en gemiddelden opslaat). Ik vind 't namelijk wel tof (niet noodzakelijk, maar wél tof) om snel het verschil van het verbruik nú te kunnen zien maar van een uur terug pf van gisteren vind ik dat dan weer minder interessant.
Wat zijn daar jullie ervaringen en rule-of-thumbs voor?
Ik zie nu dat de home-assistant_v2.db in een paar dagen bijna 1GB is en ik vermoed dat 't dáár iets mee te maken heeft
Het vervelende is dat de HACS optie na deze stappen niet altijd verschijnt, je moet dan je cache legen of een andere browser gebruiken. koste mij ook een uur om daar achter te komenRobertMe schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:14:
@AW_Bos en andere deelnemers in die discussie. Ik heb HACS afgelopen weekend geïnstalleerd, en de handleiding is toch echt duidelijk.
1. Download en installeer de HACS custom component
2. Zorg dat je een GitHub access token hebt (verplicht omdat je anders meteen tegen access rate limits aanloopt)
3. Voeg de HACS integratie toe, die de access token vraagt
Voordat HACS bij de integraties verschijnt zal deze dus eerst überhaupt geïnstalleerd moeten worden. Immers kan HA geen integration toevoegen voor iets waar geen code voor bestaat.
Thanks voor de heads-up. Ik zal dit in gedachten houden als ik haccs ga installeren.Jur schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:50:
[...]
Het vervelende is dat de HACS optie na deze stappen niet altijd verschijnt, je moet dan je cache legen of een andere browser gebruiken. koste mij ook een uur om daar achter te komen
geen evaring mee, maar zoiets als dit dan?martinvdm schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:42:
Iemand ervaring met een beetje fatsoenlijke powerstrip / stekkerdoos die integreert in HA? Met minimaal 4 outlets.
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Als je de installatie- en configuratiestappen van de website volgt dan wordt alles duidelijk, inclusief het legen van de cache.Jur schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:50:
[...]
Het vervelende is dat de HACS optie na deze stappen niet altijd verschijnt, je moet dan je cache legen of een andere browser gebruiken. koste mij ook een uur om daar achter te komen
Ah I see. Lang geleden dat ik HACS geïnstalleerd had - vergeten denk ikAW_Bos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:18:
[...]
Wat is dit bij stap 6 dan?
https://hacs.xyz/docs/installation/manual
Het heeft dus een Personal Access Token nodig?
hmmm, ik ben er niet genoeg bekend mee om verder te configureren/debuggen . Maar ik zag dat er op GitHub ook meegedacht wordt?martinvdm schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:11:
[...]
@Hmmbob ik heb ook jou handleiding gevolgd en dus avahi niet gedraaid in een docker container maar op de host, maar als ik een avahi-browse doe dan lijkt ik helemaal geen hosts tegen te komen uit de IOT vlan. Ondanks dat Docker wel een macvlan interface heeft in dit netwerk. avahi- browse vind dan ook wel een hoop andere devices, maar allemaal op het host netwerk
[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 05-05-2020 22:33 ]
Als het vermogen van een apparaat boven 'x' watt komt en dit voor twee minuten aanhoudt moet er een input_boolean aangezet worden (Wasmachine/droger aan)
Zodra de wasmachine/droger weer onder 'x' watt komt en dit voor twee minuten aanhoudt moet de input_boolean uitgezet worden. (Wasmachine/droger uit) waarna er een notificatie gestuurd zal worden.
In principe lukt alles wel de alleen aanhoudende tijd boven 'x' watt of onder 'x' watt en daarna pas de input_boolean schakeld lukt nog niet helemaal.. kan iemand mij opweg helpen?
je wil in je trigger een "above: x for: minutes: 2 gebruiken. Met een simpele Google vond ik deze:Jacksons schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:37:
Wie kan mij helpen..
Als het vermogen van een apparaat boven 'x' watt komt en dit voor twee minuten aanhoudt moet er een input_boolean aangezet worden (Wasmachine/droger aan)
Zodra de wasmachine/droger weer onder 'x' watt komt en dit voor twee minuten aanhoudt moet de input_boolean uitgezet worden. (Wasmachine/droger uit) waarna er een notificatie gestuurd zal worden.
In principe lukt alles wel de alleen aanhoudende tijd boven 'x' watt of onder 'x' watt en daarna pas de input_boolean schakeld lukt nog niet helemaal.. kan iemand mij opweg helpen?
https://community.home-as...nsumption-trigger/70938/6
Tot welk punt ben je zelf al gekomen? / Post je automation eens.Jacksons schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:37:
Wie kan mij helpen..
In ieder geval kun je de "voor 2 minuten" als volgt doen:
1
2
| for: minutes: 2 |
of:
1
| for: '00:02:00' |
In beide gevallen hoort dit bij de specifieke trigger.
Geen idee, maar ik vond dit op Google: https://community.home-as...ce-button-card/65981/1506RobertMe schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:39:
Ik ben na een lange tijd toch maar eens begonnen met Lovelace te pimpen. Had vroeger wel "iets", maar heel basaal. Laatst de HA installatie over gezet en Lovelace toen gelaten dus zelfs de default auto mode nog aan staan. Nu op basis van @Hmmbob zijn post van paar dagen terug toch maar eens wat leuks opzetten. Ik heb alleen een vraag waar ik hier waarschijnlijk een stuk sneller antwoord op krijg dan zelf veel trial & error toepassen om dan misschien wellicht alsnog erachter te komen dat het überhaupt niet kan. Dus bij deze dan eindelijk de vraag :P: is het met de custom button-card mogelijk om buttons in buttons te embedden? Ik zie wel dat het mogelijk is om cards op de button-card te plaatsen. Maar ik twijfel of dit specifieke scenario gaat werken omdat potentieel de clicks mis lopen (click op nested button die ook click op hoofd button geeft). Mijn idee is namelijk als volgt: button card voor de verlichting status in een ruimte (Hue group), en daarop ergens in een hoekje meteen de gemeten lux waarde, maar "belangrijker": ook meteen een aantal nested buttons voor wat predefined scenes. Met de hoofd/grote button kan ik de verlichting dan dus aan en uit zetten, en met de nested buttons de predefined scenes toepassen. Maar is dat mogelijk, nested buttons bij de custom:button-card?
RobertMe schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:39:
Ik ben na een lange tijd toch maar eens begonnen met Lovelace te pimpen. Had vroeger wel "iets", maar heel basaal. Laatst de HA installatie over gezet en Lovelace toen gelaten dus zelfs de default auto mode nog aan staan. Nu op basis van @Hmmbob zijn post van paar dagen terug toch maar eens wat leuks opzetten. Ik heb alleen een vraag waar ik hier waarschijnlijk een stuk sneller antwoord op krijg dan zelf veel trial & error toepassen om dan misschien wellicht alsnog erachter te komen dat het überhaupt niet kan. Dus bij deze dan eindelijk de vraag :P: is het met de custom button-card mogelijk om buttons in buttons te embedden? Ik zie wel dat het mogelijk is om cards op de button-card te plaatsen. Maar ik twijfel of dit specifieke scenario gaat werken omdat potentieel de clicks mis lopen (click op nested button die ook click op hoofd button geeft). Mijn idee is namelijk als volgt: button card voor de verlichting status in een ruimte (Hue group), en daarop ergens in een hoekje meteen de gemeten lux waarde, maar "belangrijker": ook meteen een aantal nested buttons voor wat predefined scenes. Met de hoofd/grote button kan ik de verlichting dan dus aan en uit zetten, en met de nested buttons de predefined scenes toepassen. Maar is dat mogelijk, nested buttons bij de custom:button-card?
:fill(white):strip_exif()/f/image/JIXY0y3e85sUfFzQxWYYjtBf.png?f=user_large)
Ik heb bovenstaande button eens gepost @ de community van HA waar ik veel bij elkaar gezocht had. De helderheid van de lamp toon ik via een template sensor. Ik ga ervan uit dat met bv card-mod het ook mogelijk moet zijn meerdere buttons te tonen. Maar kijk anders eens naar de RGB kaart om die eronder/naast te plaatsen of in een pop-up -> https://github.com/bokub/rgb-light-card
Template sensor:
1
2
3
| lighthal: value_template: >- {% if is_state('light.hal', 'on') %} {{ (state_attr('light.hal', 'brightness') / 2.54) |
Lovelace:
1
2
3
4
5
6
7
| - type: custom:decluttering-card template: button_default variables: - entity: light.hal - name: Hal - icon: 'mdi:lightbulb' - brightness: sensor.lighthal |
Decluttering template:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
| default: - size: 40% - lock: false - color: auto - spin: false - show_state: true - show_label: false - show_last_changed: false - tap_action: toggle - hold_action: more-info - aspect_ratio: 1/1 card: type: custom:button-card name: '[[name]]' deep_press: false icon: 'mdi:[[icon]]' size: '[[size]]' color: '[[color]]' lock: '[[lock]]' aspect_ratio: '[[aspect_ratio]]' entity: '[[entity]]' show_state: '[[show_state]]' show_label: '[[show_label]]' show_last_changed: '[[show_last_changed]]' tap_action: action: '[[tap_action]]' haptic: light hold_action: action: '[[hold_action]]' haptic: heavy styles: card: - border-radius: var(--theme-border-radius) - --ha-card-background: var(--theme-button-card-color-state-on) grid: - grid-template-areas: '"i i" "n s"' - grid-template-columns: 1fr lfr - grid-template-rows: 1fr min-content min-content min-content img_cell: - align-self: start - text-align: start - margin-right: 60px name: - font-family: Helvetica - font-size: 15px - font-weight: bold - text-transform: capitalize - justify-self: start - padding-left: 10px state: - font-family: Helvetica - font-size: 14px - font-weight: bold - text-transform: capitalize - padding: 0px 10px - justify-self: start - padding-left: 10px label: - font-family: Helvetica - font-size: 14px - font-weight: bold - padding: 0px 10px - justify-self: start - padding-right: 10px custom_fields: brightness: #- fill: '#FFFFFF10' #- gradient: true - max: 100 - min: 0 #- stroke_color: '#03a9f4' #- stroke_width: 15 - height: 2.15vw - opacity: 0.7 - width: 2.15vw - overflow: visible - position: absolute - right: 15px - top: 20px # - right: 7% # - top: 7% custom_fields: brightness: card: type: custom:circle-sensor-card entity: '[[brightness]]' max: 100 min: 0 #fill: '#007AF1' stroke_width: 15 stroke_color: var(--theme-button-icon-color-state-on) gradient: true font_style: color: var(--theme-button-name-color-state-on) label: > [[[ if (typeof(entity) === 'undefined') return; if ('brightness' in entity.attributes) { if (entity.attributes && (entity.attributes.brightness <= 255)) { var bri = Math.round(entity.attributes.brightness / 2.55); return (bri ? bri : '0') + '%'; } } ]]] state: - value: "[[[ return '' + entity.state + ''; ]]]" spin: '[[spin]]' styles: card: - --ha-card-background: "[[[ return 'var(--theme-button-card-color-state-' + entity.state + ')'; ]]]" icon: - color: "[[[ return 'var(--theme-button-icon-color-state-' + entity.state + ')'; ]]]" - animation: "[[[ return 'var(--theme-button-icon-animation-state-' + entity.state + ')'; ]]]" lock: - color: "[[[ return 'var(--theme-button-lock-color-state-' + entity.state + ')'; ]]]" label: - color: "[[[ return 'var(--theme-button-label-color-state-' + entity.state + ')'; ]]]" name: - color: "[[[ return 'var(--theme-button-name-color-state-' + entity.state + ')'; ]]]" state: - color: "[[[ return 'var(--theme-button-state-color-state-' + entity.state + ')'; ]]]" custom_fields: brightness: - fill: "[[[ return 'var(--theme-button-card-color-state-' + entity.state + ')'; ]]]" |
[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 05-05-2020 23:13 ]
Heel soms zijn de GreenWave Z-Wave stekkerblokken nog te vinden op Marktplaats
Ik heb hem er ook niet bij staan, en dat komt wellicht door de Core versie? Home Assistant 0.109.0D3nnisd schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:51:
[...]
Op welke versie zit je?
Ik heb hem er gewoon bij staan
in dit geval
https://hacs.xyz/docs/installation/manual_cli
www.google.nl
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| cd /home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/ mkdir hacs wget https://github.com/hacs/integration/releases/download/0.24.3/hacs.zip unzip hacs.zip -d hacs chown homeassistant:homeassistant hacs/ /srv/homeassistant/bin/hass --script check_config --config /home/homeassistant/.homeassistant/ sudo systemctl restart home-assistant@homeassistant && sudo journalctl -f -u home-assistant@homeassistant |
Ik heb middels de esxi_stats addon een manier gevonden om mijn ESXi doos uit te lezen en ben bezig deze informatie in een dashboard tentoon te stellen
Enkel wil het niet echt lukken op de GUI op orde te krijgen, ziet het er op de desktop goed uit dan ziet het er in de app weer ruk uit
De mooiste weergave is die met behulp van de 'layout-card' i.c.m. de 'decluttering-card' :
:strip_exif()/f/image/CO8VTUwieD7ZXfTnO5Yqbuin.jpg?f=fotoalbum_medium)
Enkel op de mobiel ziet dit er zwaar ruk uit, het groene status icon zwerft ergens rond en de grafiekjes zijn onleesbaar
Een andere optie is die met behulp van de 'attributes-card' maar ziet er veel minder gelikt uit en ik ben er nog niet achter hoe ik meerdere attributen (CPU/RAM/Etc.) achter 1 enkele entity kan krijgen in plaats van één tabel per attribuut:
:strip_exif()/f/image/72mnG3gK2c98LSaNiZXeynOa.jpg?f=fotoalbum_medium)
Heeft er iemand anders hier al ervaring mee? Met het maken van een dashboard van de server/host/VM's?
www.google.nl
Maak gebruik van een RFLink voor mijn kaku lampen en schakelaars.
Ik heb al mijn lampen toegevoegd:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| ################################################################# ## Light Group ################################################################# - platform: rflink device_defaults: fire_event: true # automatic_add: true devices: #Beneden NewKaku_00000001_2: name: Tafel type: dimmable aliases: - newkaku_003BDBCE_2 NewKaku_00000004_2: name: Keuken type: dimmable aliases: - newkaku_003BDBCE_2 [...] #Remote1 newkaku_003BDBCE_1: name: Remote1 I1 type: switchable newkaku_003BDBCE_2: name: Remote1 I2 type: switchable newkaku_003BDBCE_3: name: Remote1 I3 type: switchable newkaku_003BDBCE_4: name: Remote1 I4 type: switchable |
en mijn schakelaars:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| ################################################################# ## Switch Group ################################################################# - platform: rflink device_defaults: fire_event: true automatic_add: true devices: [...] #Remote1 newkaku_003BDBCE_1: name: Remote1 I1 newkaku_003BDBCE_2: name: Remote1 I2 newkaku_003BDBCE_3: name: Remote1 I3 newkaku_003BDBCE_4: name: Remote1 I4 |
(Voor het testen heb ik de afstandbediening zowel bij light als bij switch toegevoegd. ik wil ze echter straks echter bij light weg halen.)
Wanneer ik echter op de corresponderende knop op de remote druk gaat het licht in de keuken aan..Ik zie dit echter niet in HA terug.
Wanneer ik op de knop in HA druk verandert het icoontje wel naar aan en gaat ook het ligt aan.
Wanneer ik de knop toevoeg via automatic_add is de toggle wel zichtbaar in HA:
/f/image/Cye186YFB9TGDnyIQAxNvrsx.png?f=fotoalbum_large)
van boven naar beneden: Switch, Light, automatic_add
Die automatic_add wil ik liever niet gebruiken maar deze werkt wel (tot een herstart). Ik doe verst iets simpels fout maar waarom werkt de switch niet gewoon zoal is verwacht dat hij moet werken?
Goh moeilijke, ik gebruik ook die layout card en heb er geen problemen meeMisteRMeesteR schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 00:49:
Ik ben net als @RobertMe ook bezig op Lovelace wat toonbaarder te maken n.a.v. de posts van @Hmmbob en @skank. Ik ben nu voornamelijk bezig op basis van laatstgenoemde.
Ik heb middels de esxi_stats addon een manier gevonden om mijn ESXi doos uit te lezen en ben bezig deze informatie in een dashboard tentoon te stellen
Enkel wil het niet echt lukken op de GUI op orde te krijgen, ziet het er op de desktop goed uit dan ziet het er in de app weer ruk uit
De mooiste weergave is die met behulp van de 'layout-card' i.c.m. de 'decluttering-card' :
[Afbeelding]
Enkel op de mobiel ziet dit er zwaar ruk uit, het groene status icon zwerft ergens rond en de grafiekjes zijn onleesbaar
Een andere optie is die met behulp van de 'attributes-card' maar ziet er veel minder gelikt uit en ik ben er nog niet achter hoe ik meerdere attributen (CPU/RAM/Etc.) achter 1 enkele entity kan krijgen in plaats van één tabel per attribuut:
[Afbeelding]
Heeft er iemand anders hier al ervaring mee? Met het maken van een dashboard van de server/host/VM's?
decluttering-card ken ik niet.
Anders es vragen aan ElectricBrain, die doet ook iets soortgelijks
https://github.com/Electr...dAPI/wiki/Lovelace-Config
Ik heb ook een vraag voor jou
Gezien je hetzelfde thema gebruikt als ik...
Misschien weet jij dit... (het gebruik van thema, kleuren enz, ben ik nog niet sterk in in HA)
Ik gebruik een upcoming media card die mijn 5 laatst toegevoegde films/series toont uit emby

Alleen zou ik die qua schaal kleiner willen, zodat het op 1 scherm kan... nu moet ik naar onder scrollen om de 5de helemaal te zien, als je begrijpt wat ik bedoel.
Er zit echter geen opties bij die card om iets van size adjustment te doen
Ik weet dus eigenlijk ook niet of het kan..
Das het eerste probleem, het tweede is dat ik die doorzichtige grijze achtergrond (van het thema?) weg zou willen... zie rode pijl
Dit komt van het thema.. kan ik dit enkel voor die card weglaten?
[ Voor 16% gewijzigd door skank op 06-05-2020 07:52 ]
Hij gebruikt ook de Attributes card zie ik, is misschien wel functioneel maar qua design gewoonweg... 2004skank schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:40:
[...]
Goh moeilijke, ik gebruik ook die layout card en heb er geen problemen mee
decluttering-card ken ik niet.
Anders es vragen aan ElectricBrain, die doet ook iets soortgelijks
https://github.com/Electr...dAPI/wiki/Lovelace-Config
Je kan beide vertical-stacks toch weer in een layout-card stoppen waarbij je aangeeft wat de max_width / max_height waarde is?Ik heb ook een vraag voor jou
Gezien je hetzelfde thema gebruikt als ik...
Misschien weet jij dit... (het gebruik van thema, kleuren enz, ben ik nog niet sterk in in HA)
Ik gebruik een upcoming media card die mijn 5 laatst toegevoegde films/series toont uit emby
[Afbeelding]
Alleen zou ik die qua schaal kleiner willen, zodat het op 1 scherm kan... nu moet ik naar onder scrollen om de 5de helemaal te zien, als je begrijpt wat ik bedoel.
Er zit echter geen opties bij die card om iets van size adjustment te doen
Ik weet dus eigenlijk ook niet of het kan..
Das het eerste probleem, het tweede is dat ik die doorzichtige grijze achtergrond (van het thema?) weg zou willen... zie rode pijl
Dit komt van het thema.. kan ik dit enkel voor die card weglaten?
1
2
3
4
5
6
7
8
| type: custom:layout-card layout: <layout> min_height: <min_height> min_columns: <min_columns> max_columns: <max_columns> column_width: <column_width> max_width: <max_width> min_width: <min_width> |
Die grijze achtergrond is volgens mij inherent aan het Thema idd, zou je evt wel kunnen aanpassen maar dan moet je in het thema zelf gaan duiken
www.google.nl
Dit topic is gesloten.
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.