Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoPoldervaart
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 13:19
Hmmbob schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:19:
Ok, ik zou mijn nieuwe Lovelace setup nog eens online slingeren. Bij deze :+

Link naar GitHub: https://github.com/hmmbob/HomeAssistantConfig
En omdat ploatjuhs het altijd goed doen:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Gifjes opgenomen op de desktop terwijl Chrome een telefoon na deed. Op GitHub is de uitgebreide write-up te vinden.
Nice! Wanneer maak je een nieuwe WME interface? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:48

Mooi, kan ik veel van leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!
maartend schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:00:
[...]

Mooi, kan ik veel van leren
Absoluut , veel op te vinden :)

ik heb ook ene, met link naar de zijn en nog andere

Je weet nooit of ik ook iets bij kan brengen
https://github.com/skank01/Home-Assistant

Net bezig met emby
Gezien dat zowel emby als kodi ook geintegreerd kan worden... met zelf een mooie upcoming media card

https://community.home-as...upcoming-media-card/66562

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BROSSIE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:03

Gifjes opgenomen op de desktop terwijl Chrome een telefoon na deed. Op GitHub is de uitgebreide write-up te vinden.
Geweldig. Dit zijn weer wat mooie ideeën.Dank voor het delen. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArjoPoldervaart schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:58:
Nice! Wanneer maak je een nieuwe WME interface? ;)
Ey, jij hier! :+
Thanks. En zo ben ik ook achter alles gekomen - veel afkijken bij anderen. En af en toe reflecteren op "wat ben ik nu eigenlijk waarom aan het bouwen".
BROSSIE schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:04:
Geweldig. Dit zijn weer wat mooie ideeën.Dank voor het delen. :9~
Sharing = caring!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een thema wat gewoon in HACS te vinden is en ook al best vaak featured is op diverse YouTube's etc. Ben even de naam kwijt, maar JuanMTech, de maker van dit thema, heeft er veel online geslingerd én een eigen YouTube channel over smarthome/home assistant. En hoe dit dan allemaal te gebruiken kwam door een tweet van een paar weken terug, die geretweet werd door het HA account (link op GitHub). Ook ik heb dus eigenlijk gewoon goed afgekeken bij n ander :+
Ik vind 1 ding jammer... dat het volledig telefoon based is.
Vermoedelijk gebruik je het ook enkel op je telefoon?

Hoe ziet het er uit op laptop/tablet?
...

edit: net op je github de uitleg gezien van je mobile view :)
Ja, bewuste keuze. Op de laptop zit ik meer in de backend schermen dan de frontend.

[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 01-05-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Es rondsnuffelen :) alleen de vrouw hier zit soms achter me, te lang aan het rondsnuiven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49

Dit stukje is dan wel weer errug jammer..
Oh, by the way: Fake GPS brought me to the stadium of the best soccer club in the Netherlands. Just so you know
Wat ziet dit er goed uit. Ik ga er vant weekend is voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:53:
[...]

Waar maakt ie dat aan? Als dat in je entities is, moet je even deze optie toevoegen:

YAML:
1
2
3
device_tracker:
    new_device_defaults:
      track_new_devices: true

(de laatste twee regels dus, die zorgen ervoor dat ze alleen in je known_devices.yaml te zien zijn)
Dat kun je vinden in de integratie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8EsrIOD_rVQJcdlZNfQ7ynOSyAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gc36Gzce8zo8w0dcJDh0QufK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb überhaupt geen yaml opties, daar de integratie volledig via de gui toegevoegd moet worden. Maargoed hier heb ik wel de optie “track new devices” uitgezet maar blijkbaar waren deze al toegevoegd

[ Voor 12% gewijzigd door martinvdm op 01-05-2020 22:42 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:41:
[...]

Dat kun je vinden in de integratie.
[Afbeelding]

Ik heb überhaupt geen yaml opties, daar de integratie volledig via de gui toegevoegd moet worden. Maargoed hier heb ik wel de optie “track new devices” uitgezet maar blijkbaar waren deze al toegevoegd
als je bedoeld dat je van die devices af wil: kijk even of je een (oude?) known_devices.yaml in je config directory hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoPoldervaart
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 13:19
Yup, ik heb nu (nog) domoticz en on-the-side een RPi met HA geprobeerd en ik ben daar erg gecharmeerd van. Alleen mijn RPi setup is een beetje brak, slechte voeding en SD kaart en moet nog ergens een USB drive ritselen. Verder is de NIC ook gaar en moet ik dus via de ingebouwde WiFi verbinden.
Ik had al wel mijn Nefit Easy mooi weten te koppelen wat bij domoticz maar niet wilde lukken 8)
Dus ik zit nog een beetje te dubben over hoe mijn setup eruit gaat zien. Dus ik zal hier zekers nog wel een keer dingen posten.
Misschien eens een WMEBR integratie maken en bij teveel UR’s langs de A50 een lampje laten knipperen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArjoPoldervaart schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:07:
[...]

Yup, ik heb nu (nog) domoticz en on-the-side een RPi met HA geprobeerd en ik ben daar erg gecharmeerd van. Alleen mijn RPi setup is een beetje brak, slechte voeding en SD kaart en moet nog ergens een USB drive ritselen. Verder is de NIC ook gaar en moet ik dus via de ingebouwde WiFi verbinden.
Ik had al wel mijn Nefit Easy mooi weten te koppelen wat bij domoticz maar niet wilde lukken 8)
Dus ik zit nog een beetje te dubben over hoe mijn setup eruit gaat zien. Dus ik zal hier zekers nog wel een keer dingen posten.
Misschien eens een WMEBR integratie maken en bij teveel UR’s langs de A50 een lampje laten knipperen? :+
Verwen jezelf gewoon met een nieuwe Raspberry Pi 4 joh.... (En goede voeding & SD card!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:49:
[...]
als je bedoeld dat je van die devices af wil: kijk even of je een (oude?) known_devices.yaml in je config directory hebt staan.
Nope daar staan ze niet in. Je kunt ze feitelijk hiden maar niet verwijderen. Apart. Je hebt op die manier weinig controle over de integratie. Zodra die aan gaat maakt ie alle entities van alle wireless devices aan.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:59
Ik ben op zoek naar powerplugs die 16A rated zijn en (idealiter) Zigbee praten ipv WiFi zodat m'n mesh-netwerk sterker wordt (tenminste, da's wat ik er zover van begrijp; alle apparaten met router-functionaliteit versterken je zigbee-netwerk). Beide eisen dunnen de spoeling volgens mij nogal. Wellicht ook een aardige opsomming voor de OP.

Ik wil, zoals zovelen, meten wat de powerusage van de wasmachine en de vaatwasser is en het liefst eenvoudig via OTA flashen ipv gedoe met solderen of losse proprietary kabeltjes die ik niet heb.

Also, het liefst niet via een 60-dagen-levering, maar iets wat er met een weekje kan zijn :-)

Heb zelf een IKEA hub en (begin volgende week) een zigbee stick; ik gok dat ze op de laatste gaan moeten :-)

Kortom:
- Powerplug 16A
- Zigbee
- OTA flash
- Goed/vlot leverbaar
- Power-level rapporteren (niet enkel on/off zoals m'n bestaande IKEA powerplugs)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 12:10

Frenck

Home Assistant

Topicstarter
martinvdm schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:49:
[...]

Nope daar staan ze niet in. Je kunt ze feitelijk hiden maar niet verwijderen. Apart. Je hebt op die manier weinig controle over de integratie. Zodra die aan gaat maakt ie alle entities van alle wireless devices aan.
Als de integratie via de UI komt, kun je elke individuele entity van zo'n integratie in en uit schakelen.

In tegenstelling tot vroeger, heb je nu juist de volledige controle.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LdDlYwukvqQI-svwlx8JTD8oLA=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/WtvZDG5GOg8U0n3qBXPtXqVT.gif?f=fotoalbum_large

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenck schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:34:
[...]

Als de integratie via de UI komt, kun je elke individuele entity van zo'n integratie in en uit schakelen.

In tegenstelling tot vroeger, heb je nu juist de volledige controle.

[Afbeelding]
Ok ik begrijp het. Het voelt echter een beetje krom dat eerst allerlei devices worden aangemaakt die ik eigenlijk niet wil (lees al mijn wireless devices worden als device tracker aangemaakt) en ik deze vervolgens moet uitschakelen. Op zich werkt uitschakelen wel, maar ik zou meer iets verwachten dat de devices in de eerste plaats al niet worden aangemaakt en dus niet nu blijven bestaan als ‘uitgeschakeld’ entity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
ascent schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:55:
Ik ben op zoek naar powerplugs die 16A rated zijn en (idealiter) Zigbee praten ipv WiFi zodat m'n mesh-netwerk sterker wordt (tenminste, da's wat ik er zover van begrijp; alle apparaten met router-functionaliteit versterken je zigbee-netwerk). Beide eisen dunnen de spoeling volgens mij nogal. Wellicht ook een aardige opsomming voor de OP.

Ik wil, zoals zovelen, meten wat de powerusage van de wasmachine en de vaatwasser is en het liefst eenvoudig via OTA flashen ipv gedoe met solderen of losse proprietary kabeltjes die ik niet heb.

Also, het liefst niet via een 60-dagen-levering, maar iets wat er met een weekje kan zijn :-)

Heb zelf een IKEA hub en (begin volgende week) een zigbee stick; ik gok dat ze op de laatste gaan moeten :-)

Kortom:
- Powerplug 16A
- Zigbee
- OTA flash
- Goed/vlot leverbaar
- Power-level rapporteren (niet enkel on/off zoals m'n bestaande IKEA powerplugs)
https://www.robbshop.nl/m...3500-3600/protocol/zigbee
Die osram stekkers komen regelmatig goedkoop op Amazon voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:54:
[...]

De Osram Smart+ stekkers meten geen verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
JBS schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:56:
[...]
De plugwise wel
https://www.plugwise.com/nl_NL/products/plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Help, ik krijg momenteel bij de supervisor en node-red de melding: cannot load the panel source. Iets met entrypoint.js Daarnaast is mijn hele zwave config corrupt, bij alle devices staat unavailable.

Laatste wat ik heb gedaan is HACS toegevoegd en daarin afvalbeheer geïnstalleerd, en tussendoor een paar keer geherstart. Hoe krijg ik het weer up en running nu?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:29:
Help, ik krijg momenteel bij de supervisor en node-red de melding: cannot load the panel source. Iets met entrypoint.js Daarnaast is mijn hele zwave config corrupt, bij alle devices staat unavailable.

Laatste wat ik heb gedaan is HACS toegevoegd en daarin afvalbeheer geïnstalleerd, en tussendoor een paar keer geherstart. Hoe krijg ik het weer up en running nu?
Had ik ook.
De enige manier dat ik het terug werkend had, was de raspberry pi volledig van stroom trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

@ascent
Opgepaast !!!!
Ik kreeg hier ook dergelijke aanradingen! Ik heb toen ook een plug gekocht en achteraf gezien had ik een extra zigbee bridge nodig zoals de conbee stick !

Kijk goed uit de botten! Zo zie ik er tussen dat lijstje staan die geen power meten !

Pas dus goed op! Ik zit er helaas mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

skank schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:54:
[...]

Had ik ook.
De enige manier dat ik het terug werkend had, was de raspberry pi volledig van stroom trekken
Oh serieus.. ik merk net ook dat reboot helemaal geen reboot doet idd. Ik lees online heeeeel veel over dit probleem maar geen eenduidige oplossing, vervelend... :/ Ga ik zo eens doen, thnx!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Oh serieus.. ik merk net ook dat reboot helemaal geen reboot doet idd. Ik lees online heeeeel veel over dit probleem maar geen eenduidige oplossing, vervelend... :/ Ga ik zo eens doen, thnx!
Dat klopt wat je zegt, bij mij hiel het unpluggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:25
Kan je beter voor hetzelfde geld een fibaro kopen, is mooier met die lichtjes. Wel op zwave die van mij :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
delete pls

[ Voor 102% gewijzigd door skank op 02-05-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:52
Naam en entiteit aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

skank schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:59:
[...]

Dat klopt wat je zegt, bij mij hiel het unpluggen
Hij is idd weer terug, damn! Nu zwave nog... maar dan zal zo te lezen een corrupte config zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:20:
[...]

Hij is idd weer terug, damn! Nu zwave nog... maar dan zal zo te lezen een corrupte config zijn.
Of je stick is onder een andere device name terecht gekomen. Controleer even of je zwave configuratie naar een specifiek USB adres verwijst.

[ Voor 12% gewijzigd door Hmmbob op 02-05-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hmmbob schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:38:
[...]

Of je stick is onder een andere device name terecht gekomen. Controleer even of je zwave configuratie naar een specifiek USB adres verwijst.
Helaas, dat heb ik al eens gehad en nu verwijst ie naar een id, zoals het hoort. De stick herkent ie wel, maar vanaf node 3 is het unknown...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 19:29
Meelobee schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:03:
[...]

Oh dat issue ga ik even in de gaten houden, heb je al kunnen testen met een 'kalere' kaart? anders ga ik daar vanmiddag wel ff mee aan de slag :)
Heb het helaas nog niet kunnen testen. Heb jij dat toevallig al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 17:28
Simpele vraag met wellicht simpel antwoord, maar ik snap het volgende niet:

De lamp op de 1e verdieping wordt getriggered door een Hue motion sensor. Als er een minuut geen beweging is, schakelt de lamp uit.

Op de 2e verdieping heb ik dezelfde situatie.

In de hal heb ik een hanglamp met daarin drie E14-lampen. Die heb ik als lichtgroep in HA.
De lamp wordt ook getriggered door een Hue motion sensor.
Deze lamp moet ook uit na 1 minuut, maar ik krijg dat niet voor elkaar. Het lukt me niet om deze lamp eerder dan 2 minuten uit te krijgen, ook niet als ik alledrie de lampen afzonderlijk schakel.

De firmware van de drie Hue sensors is gelijk.

Hoe kan het dat de lampen boven wel na 1 minuut uitgaan, maar ik dat bij de lamp in de hal niet voor elkaar krijg?

[ Voor 3% gewijzigd door phlinx op 02-05-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je ze in de Hue app aan elkaar gekoppeld, of speelt Home Assistant hierin nog een rol (een automation dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 17:28
Ik gebruik geen Hue app of bridge.
Alles loopt via een pi4 met Conbee II.

Automations (Staat op 2 min, want bij 1 min blijft de lamp aan staan).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
 - id: '1584376362499'
  alias: Beweging_hal_lamp_aan
  description: Licht in de hal aan als er beweging is
  trigger:
  - device_id: 1f0606eda6f74fb082f8512551576c1c
    domain: binary_sensor
    entity_id: binary_sensor.motion_sensor_hal
    platform: device
    type: motion
  condition: []
  action:
  - data: {}
    entity_id: light.hal_lamp
    service: light.turn_on
- id: '1584376425167'
  alias: Beweging_hal_lamp_uit
  description: Licht in de hal uit als er geen beweging meer is
  trigger:
  - device_id: 1f0606eda6f74fb082f8512551576c1c
    domain: binary_sensor
    entity_id: binary_sensor.motion_sensor_hal
    for:
      hours: 0
      minutes: 2
      seconds: 0
    platform: device
    type: no_motion
  condition: []
  action:
  - data: {}
    entity_id: light.hal_lamp
    service: light.turn_off

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Topicstarter
martinvdm schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:48:
[...]

Ok ik begrijp het. Het voelt echter een beetje krom dat eerst allerlei devices worden aangemaakt die ik eigenlijk niet wil (lees al mijn wireless devices worden als device tracker aangemaakt) en ik deze vervolgens moet uitschakelen. Op zich werkt uitschakelen wel, maar ik zou meer iets verwachten dat de devices in de eerste plaats al niet worden aangemaakt en dus niet nu blijven bestaan als ‘uitgeschakeld’ entity.
Daarvoor is deze optie op elke integratie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vku4vOTKvGWczQDh4fZXFSRPxVM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/l99XdfnqaKv9PF4HJcwtNlTy.gif?f=user_large

Elke integratie kun je de default behavior aanpassen en vervolgens dus per entiteit zelf overriden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Misschien dat hier iemand een oplossing weet.

Wat is er?

Wij hebben op de slaapkamer 2 lampen aan beide zijde. Dit betrekt 2 led lampen aan elkaar met 1 stekker.

Wat wil ik?

Zou graag iets hebben dat ik beiden lampen fysiek kan schakelen (met het schakelknopje wat er bijv nu al zit), maar dat ze ook slim te schakelen zijn via HA.

Op wat voor systeem?

WiFi heeft wel sterk het voorkeur, anders iets wat met MQTT werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:35

Mimiix

Professioneel Prutser

Vandaag m'n gehele home assistant omgeving omgezet naar een synology Nas DS218+. Zowel de Conbee II en rflink werken perfect! De Raspberry pi kan weer z'n rust nemen :)

Enige waar ik nog last van heb is de upnp integration die steeds opduikt. Als ik hem verwijder komt ie weer terug na een reboot en blijft ie leeg. Dit terwijl ik hem wel wil hebben voor de router om snelheden uit te lezen.

Iemand enig idee?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
Zojuist de upgrade gedaan nar 0.109.2. Echter loop ik tegen wat problemen aan :

- Ik maak gebruik van Zigbee2mqtt. Na een herstart van home assistant moet ik handmatig de Zigbee2mqtt plugin starten om het te laten werken ( versie 1.13.0 )

- Sensoren ( temperatuur en deur sensoren ) van Xiaomi zie ik wel in HA staan, echter in HomeKit krijg ik geen reactie te zien. De koppeling tussen HA en HomeKit werkt wel, want als ik bij hubs kijk zie ik netjes dat versie 0.109.2 draait. Van de sensoren krijg ik de status dus niet door.
In mijn configuratie heb ik wat betreft homekit niks aangepast, dit staat al bijna een jaar zo :

[code]
homekit:
filter:
exclude_domains:
- input_boolean
- scene
- switch
- light
[/code]

Het verwijderen van het homekit.state bestandje heeft het probleem verholpen. Opnieuw pairen in homekit en ik kon de apparaten weer terugvinden.
In de log zie ik behalve dit niet heel veel bijzonders:
code:
1
Data in your configuration entry is going to override your configuration.yaml: {'broker': '192.168.178.20', 'discovery': True, 'password': 'mijnpassword', 'port': 1883, 'username': 'mijnusername'}

Iemand enig idee wat ik kan doen om het weer werkend te krijgen ( behalve mijn snapshot te herstellen naar versie 0.108.9 ) ?

[ Voor 37% gewijzigd door GertJan2012 op 02-05-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D3nnisd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:28:
Vandaag m'n gehele home assistant omgeving omgezet naar een synology Nas DS218+. Zowel de Conbee II en rflink werken perfect! De Raspberry pi kan weer z'n rust nemen :)

Enige waar ik nog last van heb is de upnp integration die steeds opduikt. Als ik hem verwijder komt ie weer terug na een reboot en blijft ie leeg. Dit terwijl ik hem wel wil hebben voor de router om snelheden uit te lezen.

Iemand enig idee?
Ik denk dat je IPP bedoeld. Heb ik ook en loopt al een issue van.
https://github.com/home-assistant/core/issues/34539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

martinvdm schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:16:
[...]

Ik denk dat je IPP bedoeld. Heb ik ook en loopt al een issue van.
https://github.com/home-assistant/core/issues/34539
Nee ik bedoel echt upnp :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:10
mAiden88 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:09:
Misschien dat hier iemand een oplossing weet.

Wat is er?

Wij hebben op de slaapkamer 2 lampen aan beide zijde. Dit betrekt 2 led lampen aan elkaar met 1 stekker.

Wat wil ik?

Zou graag iets hebben dat ik beiden lampen fysiek kan schakelen (met het schakelknopje wat er bijv nu al zit), maar dat ze ook slim te schakelen zijn via HA.

Op wat voor systeem?

WiFi heeft wel sterk het voorkeur, anders iets wat met MQTT werkt..
Shelly is volgens mij de meest genoemde voor dergelijke usecases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D3nnisd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:17:
[...]

Nee ik bedoel echt upnp :)
https://github.com/home-assistant/core/issues/34937
>:)

Het heeft met het feit te maken dat discovery een unique Id moet hebben en nog niet alle integraties dit hebben.
https://github.com/home-assistant/core/pull/34724

[ Voor 29% gewijzigd door martinvdm op 02-05-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

martinvdm schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:04:
[...]

https://github.com/home-assistant/core/issues/34937
>:)

Het heeft met het feit te maken dat discovery een unique Id moet hebben en nog niet alle integraties dit hebben.
https://github.com/home-assistant/core/pull/34724
Ehh maar ik wil ze juist wel. Ik heb een snapshot teruggezet en nu doet hij dus ruk. Op het device waar hij vanaf kwam werkte hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Topicstarter
D3nnisd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:18:
[...]

Ehh maar ik wil ze juist wel. Ik heb een snapshot teruggezet en nu doet hij dus ruk. Op het device waar hij vanaf kwam werkte hij prima.
0.110 8)7 _/-\o_ 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
-Casper schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:57:
[...]

Shelly is volgens mij de meest genoemde voor dergelijke usecases.
Thanks.
Welke adviseer je? Om te bereiken wat ik wil? Ik heb nu een stekker int stopcontact met aan stroom draad een fysieke schakelaar om de lampen aan en uit te doen. Deze functie moet juist wel behouden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:44
Ik wil een eigen alarm systeem maken, met camera detectie enzo. Wil wel premium spullen die werken. Iemand een leuk idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TweakerVincent schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:40:
Ik wil een eigen alarm systeem maken, met camera detectie enzo. Wil wel premium spullen die werken. Iemand een leuk idee?
Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
0.109.3:
  • Fix MELCloud temperature unit (@vilppuvuorinen - #35003) (melcloud docs) (breaking change)
  • Fix translation merging for custom components without translations (@balloob - #35032)
  • Fix Canary doing I/O in the event loop (@bachya - #35039) (canary docs)
  • Bump hass-nabucasa to 0.34.2 (@balloob - #35046) (cloud docs)
  • Bump python-synology to 0.7.4 (@Quentame - #35052) (synology_dsm docs)
  • UniFi - Catch controllers running on UniFi OS that don't have a local user configured (@Kane610 - #35060) (unifi docs)
  • UniFi - Add support for 2.4/5 GHz separated SSIDs (@Kane610 - #35062) (unifi docs)
  • Bump roombapy to 1.5.2 (@shenxn - #35067) (roomba docs)
  • Bump python-synology to 0.8.0 + Fix disk space incorrect sensor type (@Quentame - #35068) (synology_dsm docs)
  • Update bravia-tv to 1.0.3 (@dcnielsen90 - #35077) (braviatv docs)
  • Updated frontend to 20200427.2 (@bramkragten - #35079) (frontend docs)
  • Improve stability of homekit media players (@bdraco - #35080) (homekit docs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zou die unifi add support for 2.4/5 GHz separated SSIDs kunnen teweegbrengen?
Ik zie de laatste tijd wel meerdere unifi fixes in HA releases

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Topicstarter
skank schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:17:
Wat zou die unifi add support for 2.4/5 GHz separated SSIDs kunnen teweegbrengen?
Ik zie de laatste tijd wel meerdere unifi fixes in HA releases

:)
Dat is een bug fix voor: https://github.com/home-assistant/core/issues/35014

Unifi Integration not working with separated 2-5GHz SSID networks
I am using a wireless network in Unifi without combining 2GHz and 5Ghz channels (so the 2GHz channel gets the default "_2" suffix). When selecting SSID names to track wireless clients in the integration options the 2GHz channel (with the "_2" suffix) does not show so cannot be selected. Furthermore, if I don't select any SSID filters (expecting devices to be tracked in all SSIDs) devices in the 5GHz channel get properly tracked but not if they connect to the 2Ghz channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:10
mAiden88 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:32:
[...]

Thanks.
Welke adviseer je? Om te bereiken wat ik wil? Ik heb nu een stekker int stopcontact met aan stroom draad een fysieke schakelaar om de lampen aan en uit te doen. Deze functie moet juist wel behouden blijven.
Ik denk dat een stekker schakelaar het wel een stuk lastiger maakt. Normaliter installeer je een Shelly achter t stopcontact of in de plafonddoos. Misschien dat iemand anders een goed idee heeft hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:26
-Casper schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Ik denk dat een stekker schakelaar het wel een stuk lastiger maakt. Normaliter installeer je een Shelly achter t stopcontact of in de plafonddoos. Misschien dat iemand anders een goed idee heeft hiervoor.
Daar is de shelly button toch voor?

Afbeeldingslocatie: https://www.domotica-shop.nl/media/catalog/product/cache/c9e0b0ef589f3508e5ba515cde53c5ff/b/u/button_case_open_web_1.jpg

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:59
JBS schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:56:
Thanks voor de input lui! _/-\o_

Hm, die Osram zijn qua form-factor wel wat sjieker, maar als ze geen verbruik meten schiet 't niet zo op. Overigens klopt die site ook niet helemaal; bij de plugwise staat namelijk ook dat ze geen stroommeting doen maar volgens de plugwise site zelf dus wel.

Is dat stroommeten echt zo duur trouwens? Een IKEA smart plug is een tientje en is ook 16A rated en ook Zigbee. Ook tussen de Plugwise (48,95) en de Robbshop eigenmerk stekker (24,95) zit een flink prijsverschil.
skank schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:56:
Opgepaast !!!!
Ik kreeg hier ook dergelijke aanradingen! Ik heb toen ook een plug gekocht en achteraf gezien had ik een extra zigbee bridge nodig zoals de conbee stick !
Kijk goed uit de botten! Zo zie ik er tussen dat lijstje staan die geen power meten !
Pas dus goed op! Ik zit er helaas mee..
Ik realiseer me dat ik ze niet direct op de IKEA hub kan aansluiten en heb inderdaad een zigbee-stick in bestelling.

Ben wel benieuwd hoe dat dan straks technisch werkt. Als je de meeste zaken op de IKEA hub hebt gepaired en een aantal smart plugs op de zigbee-stick, heb je dan twee netwerkjes in huis? Mesh-en ze elkaars netwerk dan ook of alleen maar hun eigen netwerk? Het laatste lijkt me logisch want anders zou je ook het netwerk van de buren versterken, maar 't zou wel handig zijn als ik kan aangeven welke netwerkjes er gerepeat moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

ascent schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:17:
[...]

[...]

[...]

Thanks voor de input lui! _/-\o_

Hm, die Osram zijn qua form-factor wel wat sjieker, maar als ze geen verbruik meten schiet 't niet zo op. Overigens klopt die site ook niet helemaal; bij de plugwise staat namelijk ook dat ze geen stroommeting doen maar volgens de plugwise site zelf dus wel.

Is dat stroommeten echt zo duur trouwens? Een IKEA smart plug is een tientje en is ook 16A rated en ook Zigbee. Ook tussen de Plugwise (48,95) en de Robbshop eigenmerk stekker (24,95) zit een flink prijsverschil.

[...]

Ik realiseer me dat ik ze niet direct op de IKEA hub kan aansluiten en heb inderdaad een zigbee-stick in bestelling.

Ben wel benieuwd hoe dat dan straks technisch werkt. Als je de meeste zaken op de IKEA hub hebt gepaired en een aantal smart plugs op de zigbee-stick, heb je dan twee netwerkjes in huis? Mesh-en ze elkaars netwerk dan ook of alleen maar hun eigen netwerk? Het laatste lijkt me logisch want anders zou je ook het netwerk van de buren versterken, maar 't zou wel handig zijn als ik kan aangeven welke netwerkjes er gerepeat moeten worden.
Kijk eens naar de innr sp120. Gaat tot 10a maar is veel slanker dan die osram en ook rond de 20 euro.

Ik heb zelf 2 osram en 1 innr, maar die innr is toch wel m'n nieuwe favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Ik ben al zó lang op zoek naar zo'n oplossing, maar dan met Zigbee of ZWave. Hoe is het mogelijk dat hier niet meer van zulke producten voor te krijgen zijn?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D3nnisd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:12:
[...]

Kijk eens naar de innr sp120. Gaat tot 10a maar is veel slanker dan die osram en ook rond de 20 euro.

Ik heb zelf 2 osram en 1 innr, maar die innr is toch wel m'n nieuwe favoriet.
Ik heb oook die innr, goed als je idd een zigbee conbee stick hebt

Check ook zeker dat je wasmachine niet te hoog gaat, of hij schakelt auto uit.
Die plug kon op papier mn wasmachine aan, in realiteit, gaat mn wasmachine blijkbaar toch hoger...

useless dus hier.
Ik zoek nog steeds alternatief maar zit geen haast bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Ik ben met de iCloud intergratie bezig nu hebben wij 4 iPhones in het gezin. Twee van deze kan ik zien als device tracker en twee niet. Ik heb al zitten zoeken in de telefoons bij delen locaties en zo maar krijg niet alle telefoon binnen via de iCloud wat betreft de tracker. Zie die telefoons wel maar dan alleen het batterij niveau.

de ene geeft deze info:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgMMXPxaxPemPxm5hfIIdeYLd1I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q9P6s8OHJPrU0jBkRze4ImnD.jpg?f=user_large

de andere alleen dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZqnxXKRi2C1-telXHUZFiBjyL0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rJDN7CAXhqiBw10KhXH3vkKq.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:35:
Ik ben met de iCloud intergratie bezig nu hebben wij 4 iPhones in het gezin. Twee van deze kan ik zien als device tracker en twee niet. Ik heb al zitten zoeken in de telefoons bij delen locaties en zo maar krijg niet alle telefoon binnen via de iCloud wat betreft de tracker. Zie die telefoons wel maar dan alleen het batterij niveau.

de ene geeft deze info:
[Afbeelding]

de andere alleen dit:
[Afbeelding]
Ik gebruik geen iCloud integratie maar komen deze entiteiten niet gewoon van de IOS app integratie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:18:
[...]

Ik heb oook die innr, goed als je idd een zigbee conbee stick hebt

Check ook zeker dat je wasmachine niet te hoog gaat, of hij schakelt auto uit.
Die plug kon op papier mn wasmachine aan, in realiteit, gaat mn wasmachine blijkbaar toch hoger...

useless dus hier.
Ik zoek nog steeds alternatief maar zit geen haast bij
Ik heb hem op m'n stopcontact op m'n kamer. Daar gaat alles in want er is er maar 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D3nnisd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:49:
[...]

Ik heb hem op m'n stopcontact op m'n kamer. Daar gaat alles in want er is er maar 1 :)
Ik ga 1 verschuiven naar nachtlampje van mn zoon..
Zo is die ook automatisch.
Gisteren nog via ibood een google home hub gekocht voor 80 euro
Ook voor hem.

De tweede innr plug zal ik dan gebruiken voor de jaarlijkse kerstboom :p

Voor de wasmachine kijk ik dan later, heb eerst nog andere prioriteiten zoals een bel en de rest van de verlichting.

De bel is een moeilijke..
Weinig opties.
Ik wil zoiezo geen abonnement dus alles moet lokaal.
Echter wil ik een integratie met zowel HA als google.
En dan valt het doek. Ik had gehoopt op de eufy bel. Super, alles erop en eraan, maar de integratie met HA is er nog niet helemaal.
Dan de wuuk
https://www.indiegogo.com...advanced-smart-doorbell#/
Maar die is nog zo pril... en nog geen google, laat staan HA integratie.

Unifi is ook een optie, alleen staat die verplichte protect me niet aan.
Soit wachten :p

Edit: bezig met verlichting aan/uit tijdens film kijken.

Werkt die transition nog in scenes?
Ik lees nl dit: https://community.home-as...in-latest-versions/146931

Ik had dit in scenes, maar die werken precies niet.
Ze gaan gewoon aan/uit

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
- name: Movie cinema normal
  entities:
    light.cinema:
      state: on
      transition: 2
- name: Movie cinema dim
  entities:
    light.cinema:
      state: on
      transition: 2
      brightness_pct: 60

[ Voor 19% gewijzigd door skank op 03-05-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
martinvdm schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Ik gebruik geen iCloud integratie maar komen deze entiteiten niet gewoon van de IOS app integratie?
Nee is de iCloud intergratie maar werkt ook niet bijzonder merk ik wel.
Ook al BT tracker geprobeerd maar vindt ik ook nog niet echt een succes veel geen verbindingen als telefoons gewoon thuis zijn. Pingen op IP-adressen werkt ook niet. Wil eigenlijk geen app's op alle telefoons installeren of is Owntracks nog een goeie optie?

Ik kan er nog niet echt uitkomen. Wil het wel stabiel hebben als ik op aanwezigheid automatiseringen wil laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:24:
[...]

Ook al BT tracker geprobeerd maar vindt ik ook nog niet echt een succes veel geen verbindingen als telefoons gewoon thuis zijn. Pingen op IP-adressen werkt ook niet. Wil eigenlijk geen app's op alle telefoons installeren of is Owntracks nog een goeie optie?

Ik kan er nog niet echt uitkomen. Wil het wel stabiel hebben als ik op aanwezigheid automatiseringen wil laten uitvoeren.
Ik gebruik 2 iPhones en combineer middels het Person component de WiFi tracker via de UniFi integratie met dit custom component. Dat werkt erg goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:52
Combineren is inderdaad the way to go. BT werkt bij ons niet op zolder (waar we slapen), maar is wel snel. Wifi via Fritzbox lijkt minder snel, maar blijft wel altijd verbonden. De combinatie van die twee is in principe voldoende, maar voor mijzelf heb ik nog GPS erbij via de Android app. De iOS app van mijn vrouw werkt echter heel beroerd (zit er flink naast of update helemaal niet - en ja, de app heeft altijd toegang tot de locatie). Dus die gebruik ik maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:34:
[...]

Ik gebruik 2 iPhones en combineer middels het Person component de WiFi tracker via de UniFi integratie met dit custom component. Dat werkt erg goed moet ik zeggen.
Ik gebruikte vroeger ook de unifi tracking
Dat was idd onvoldoende.

Nu track ik enkel via de HA app en die werkt voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 16:48
RoTeK70 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:24:
[...]

Wellicht kun je hier iets mee: https://github.com/mudape/iphonedetect

Ik gebruik deze ook. Geïnstalleerd via HACS. Werkt perfect. Gebruik het al ruim een half jaar en nooit issues. Zelfs als de telefoon(twee iPhone's) in diepe slaap is, reageert hij nog steeds op de ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lifelogger schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:41:
[...]

Wellicht kun je hier iets mee: https://github.com/mudape/iphonedetect

Ik gebruik deze ook. Geïnstalleerd via HACS. Werkt perfect. Gebruik het al ruim een half jaar en nooit issues. Zelfs als de telefoon(twee iPhone's) in diepe slaap is, reageert hij nog steeds op de ping.
zie mijn eerdere reactie hierboven. Het is overigens geen Ping maar een UDP socket poort 5353

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 16:48
martinvdm schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:29:
[...]

zie mijn eerdere reactie hierboven. Het is overigens geen Ping maar een UDP socket poort 5353
Ah, die had ik over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
[...]

Bedankt, gelijk geprobeerd maar ik blijf deze melding houden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQV86lwrdyFRgdolYqJk3TIEUJY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wna1pkwcwHiOlEGcT0YOlNvq.jpg?f=user_large

Ik heb die directory's aangemaakt en daarin de file: iphonedetect.py gezet.
Opnieuw laten starten en toen configuration.yaml voorzien van:
code:
1
2
3
4
5
# Device tracker  
device_tracker:
  - platform: iphonedetect
    hosts:
      host_one: 192.168.2.178

Maar hij blijft maar aangeven dat hij de service niet kent.

Ik heb geen Unifi controler, dus die kan ik ook niet instellen! Dat zal het probleem wel zijn :( . Maar dat kost mij te veel, een nieuwe WiFi router. Jammer!

[ Voor 7% gewijzigd door RoTeK70 op 03-05-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

Ah, net wat ik zocht, gelijk even mee aan de gang gegaan :)

Weet jij of dit custom component ook verder kijkt dan z'n neus lang is :+?

Ik heb mijn HomeAssistant in een ander VLAN (lees: IP subnet) draaien als mijn iPhone, hij maakt ook geen known_device aan terwijl ik wel degelijk het juiste IP krijg van mijn router (static DHCP entry).

Als ik deze handmatig toevoeg aan de known_devices.yaml blijf ik 'not_home'.

Ah, maakt schijnbaar gebruik van ARP, verklaart iig het gedrag wat ik zie. :)

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 03-05-2020 20:49 ]

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
RoTeK70 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:35:

de ene geeft deze info:
[Afbeelding]

de andere alleen dit:
[Afbeelding]
Probeer eens:

code:
1
 with_family: true

erbij te zetten, bij je icloud platform.
Ik heb dat vanmiddag gedaan, hierdoor vond ik wel alles op dat icloud account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:40:
[...]

Bedankt, gelijk geprobeerd maar ik blijf deze melding houden:

[Afbeelding]

Ik heb die directory's aangemaakt en daarin de file: iphonedetect.py gezet.
Opnieuw laten starten en toen configuration.yaml voorzien van:
code:
1
2
3
4
5
# Device tracker  
device_tracker:
    hosts:
      host_one: 192.168.2.178

Maar hij blijft maar aangeven dat hij de service niet kent.
Heb je enkel iphonedetect.py in die folder gezet, of de andere twee bestanden ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Hmmbob schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:57:
[...]

Heb je enkel iphonedetect.py in die folder gezet, of de andere twee bestanden ook?
Welke twee bestanden, ik heb nog een keer gekeken maar daar kan ik niks over vinden.
Heb dus niet een Unifi controler nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@RoTeK70

__init__.py en manifest.json ;)

En nee, voor deze specifieke presence detection heb je geen draaiende Unifi Controller nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 03-05-2020 21:09 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Welke twee bestanden, ik heb nog een keer gekeken maar daar kan ik niks over vinden.
https://github.com/mudape...m_components/iphonedetect

En de volgende vraag waar het wel eens mis kan gaan: je kopieert toch wel de "RAW" files he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Hmmbob schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:12:
[...]

https://github.com/mudape...m_components/iphonedetect

En de volgende vraag waar het wel eens mis kan gaan: je kopieert toch wel de "RAW" files he?
RAW files, nee sorry beginneling!
Ik heb deze gedownload maar kan niet vinden naar welke directory ik deze moet kopiëren.

Sorry, voor deze waarschijnlijk hele domme vraag. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

JunSn0w. schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Heb het helaas nog niet kunnen testen. Heb jij dat toevallig al gedaan?
Heb vanavond wat getest, en wat ik ervan kan maken is;

Dat het alleen bij de eerst geladen view mis gaat, ik heb de kaart op mijn 'main' view, bij openen van HA zie ik daar de rode vakken, na een refresh wordt de kaart geladen. Als de kaart op een andere view staat wordt hij wel goed weergegeven als ik die view open.
Het ligt ook niet aan de horizontal stack die gebruikt wordt, ook een enkele picture entity card heeft hetzelfde probleem.

Onderstaande kaart werkt wel direct, maar die heeft geen 'custom:card templater' en geen 'custom-mod-card' dus het aantal dagen wordt niet weergegeven.
Het vreemde is dat zodra ik onderstaande kaart op m'n 'main' view zet, dat dan de kaart die het probleem heeft met de rode vakken het ook elke keer goed doet. Meerdere keren getest door de kaarten van en naar de main view te verplaatsen en :? 8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
type: picture-entity
entity: sensor.papier_2
name_template: |-
  {%- if is_state("sensor.papier_2", "0")%}
  Vandaag
  {% elif is_state("sensor.papier_2", "1")%}
  Morgen
  {% else %} 
  {{states.sensor.papier_2.attributes.days }}
  dagen
  {%- endif %}
show_name: true
show_state: false
state_image:
  '0': /local/images/trash_card/papier.png
  '1': /local/images/trash_card/papier.png
  '2': /local/images/trash_card/papier_bw.png
entities:
  - sensor.papier_2
RoTeK70 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:31:
[...]

RAW files, nee sorry beginneling!
Ik heb deze gedownload maar kan niet vinden naar welke directory ik deze moet kopiëren.

Sorry, voor deze waarschijnlijk hele domme vraag. 8)7
Je moet in de custom_components map een nieuwe map 'iphonedetect' maken en de bestanden ( __init__.py, device_tracker.py & manifest.json) daarheen kopieren.

En in je configuration.yaml onder 'device_tracker:'

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    consider_home: 60
    scan_interval: 12
    new_device_defaults:
      track_new_devices: true
    hosts:
      hostname1: ip address iphone1
      hostname2: ip address iphone2

(iphones vast ip geven via je router)

[ Voor 67% gewijzigd door Meelobee op 03-05-2020 22:54 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Via HACS is makkelijker denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
martinvdm schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:04:
[...]

Via HACS is makkelijker denk ik
Kan iemand mij vertellen waar een uitleg is van HACS, Wat ik kan vinden is redelijk oud en volgens mij werkt dit niet.

Wat ik nu heb gedaan.

ik heb hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7WxW4urKN1Gq82k-e9qMxMYiiM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mp1DuEG32lKvIpd0ze7Qs4ai.jpg?f=user_large

Deze link ingevoegd: https://github.com/mudape/iphonedetect/find/master

En dan ADD, en dan? of doe ik dit helemaal niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
RoTeK70 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:04:
[...]

Kan iemand mij vertellen waar een uitleg is van HACS, Wat ik kan vinden is redelijk oud en volgens mij werkt dit niet.

Wat ik nu heb gedaan.

ik heb hier:

[Afbeelding]

Ik heb dit gevolgd en werkte laatst nog prima, maar ik weet niet of er makkelijkere manieren zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Wat ik nu heb gedaan.

ik heb hier:

[Afbeelding]

Volgens is de handleiding van @Tinusvolkel verouderd. Je kunt HACS tegenwoordig als integratie toevoegen via instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar als ik het goed begrijp (aan de hand van het plaatje wat hij post) heeft @RoTeK70 HACS al draaien. Dan hoef je geen repository toe te voegen, maar moet je bij "integraties" (in HACS) even zoeken naar "iphone" en dan zie je dat iphonedetect al toegevoegd is (hij heet iPhone Device Tracker). De stap die je nu doet is niet nodig.

Zodra je hem gevonden hebt klik je op "installeren", en dan zal HACS vragen om Home Assistant te herstarten. Doe dat, en de integratie zou moeten werken.

[ Voor 33% gewijzigd door Hmmbob op 04-05-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Hmmbob schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:13:
Maar als ik het goed begrijp (aan de hand van het plaatje wat hij post) heeft @RoTeK70 HACS al draaien. Dan hoef je geen repository toe te voegen, maar moet je bij "integraties" (in HACS) even zoeken naar "iphone" en dan zie je dat iphonedetect al toegevoegd is (hij heet iPhone Device Tracker). De stap die je nu doet is niet nodig.

Zodra je hem gevonden hebt klik je op "installeren", en dan zal HACS vragen om Home Assistant te herstarten. Doe dat, en de integratie zou moeten werken.
Dus wat ik heb gedaan met deze link:
https://github.com/mudape/iphonedetect/find/master zou moeten leiden dat ik via "intergraties" iPhonedetect moet kunnen vinden. maar dat is niet zo. dus waarschijnlijk is die url niet goed?
of doe ik iets niet goed via:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7WxW4urKN1Gq82k-e9qMxMYiiM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mp1DuEG32lKvIpd0ze7Qs4ai.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Tinusvolkel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:05:
[...]

Ik heb dit gevolgd en werkte laatst nog prima, maar ik weet niet of er makkelijkere manieren zijn.
Ook deze beschrijving gevolgd. Token heb ik ontvangen via GitHub,
Maar ook binnen de "intergraties" is HACS niet te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
RoTeK70 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:59:
[...]

Bij mij stond hij er dacht ik pas bij toen ik de bestanden van github op de rpi had gezet.
Dus ik weet niet of je dat gedeelte van de handleiding hebt gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:43:
[...]

Dus wat ik heb gedaan met deze link:
https://github.com/mudape/iphonedetect/find/master zou moeten leiden dat ik via "intergraties" iPhonedetect moet kunnen vinden. maar dat is niet zo. dus waarschijnlijk is die url niet goed?
of doe ik iets niet goed via:
[Afbeelding]
Nee. Vergeet de link, vergeet die pagina.

Ga naar HACS, ga naar tabblad integraties, zoek naar "iphone", klik op "Iphone Device Tracker", klik op installeren en herstart Home Assistant. Je hoeft hem niet toe te voegen aan HACS, hij zit er standaard al in.

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 04-05-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:59:
[...]

Que :? Heb je HACS nu al wel of niet geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Hmmbob schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:12:
[...]

Que :? Heb je HACS nu al wel of niet geïnstalleerd?
Nee ik zie het al ik heb geen HACS geïnstalleerd. Excuses voor de verwarring. Ik heb er ook (nog) niet heel veel verstand van.

Ik kan echter die map - hacs niet kopieren naar mijn NUC ik heb geen rechten.
Geprobeerd via Filezilla en via de NUC zelf door te proberen te kopieren naar de map "custom_components"

Hoe krijg ik die rechten?

Nogmaals excuses als dit allemaal heel dom overkomt. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:44:
[...]

Nee ik zie het al ik heb geen HACS geïnstalleerd. Excuses voor de verwarring. Ik heb er ook (nog) niet heel veel verstand van.

Ik kan echter die map - hacs niet kopieren naar mijn NUC ik heb geen rechten.
Geprobeerd via Filezilla en via de NUC zelf door te proberen te kopieren naar de map "custom_components"

Hoe krijg ik die rechten?

Nogmaals excuses als dit allemaal heel dom overkomt. :-(
Dom niet, alleen heel verwarrend vanaf een afstandje als we niet zien wat er op je scherm gebeurd :+

Dat je "geen rechten" hebt komt (veelal) doordat de gebruiker waarmee je de bestanden probeert te kopieren niet dezelfde gebruiker is als die die map heeft aangemaakt. 2 oplossingen:
1) maprechten aanpassen
2) inloggen als de user die de map aangemaakt heeft.

Om 2 mogelijk wat makkelijker te maken: hoe heb je Home Assistant geïnstalleerd? Is het de "gewone" all-in-one oplossing (vroeger: hass.io) en kun je dus add-ons installeren? Zo ja: installeer dan eens de "samba add-on", dan kan je al een stuk makkelijker bij alle mappen. Bijkomend voordeel: die draait als dezelfde user als de mapeigenaar van custom_components, dus dat zou dat probleem moeten oplossen. Je kan dan HACS in die map plaatsen, en dan HACS gebruiken om je iphonedetect te installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 04-05-2020 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

[...]

YouTube: Home Assistant Community Store - Install and Setup Walkthrough

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Vraagje, als je de logs omzet naar een database server, of naar een USB stick, wat gebeurt er als de USB stick of database even niet bereikbaar zijn? Gaat HA daarvan over de nek, of blijft het bij een foutmelding? Ben nog aan het twijfelen of ik de logs om zal zetten, en de doorslag zal het antwoord op deze vraag geven :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoTeK70
Hmmbob schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:59:
[...]

Dom niet, alleen heel verwarrend vanaf een afstandje als we niet zien wat er op je scherm gebeurd :+

Dat je "geen rechten" hebt komt (veelal) doordat de gebruiker waarmee je de bestanden probeert te kopieren niet dezelfde gebruiker is als die die map heeft aangemaakt. 2 oplossingen:
1) maprechten aanpassen
2) inloggen als de user die de map aangemaakt heeft.

Om 2 mogelijk wat makkelijker te maken: hoe heb je Home Assistant geïnstalleerd? Is het de "gewone" all-in-one oplossing (vroeger: hass.io) en kun je dus add-ons installeren? Zo ja: installeer dan eens de "samba add-on", dan kan je al een stuk makkelijker bij alle mappen. Bijkomend voordeel: die draait als dezelfde user als de mapeigenaar van custom_components, dus dat zou dat probleem moeten oplossen. Je kan dan HACS in die map plaatsen, en dan HACS gebruiken om je iphonedetect te installeren.
Super! het is gelukt. weer heeeeel veel geleerd van iedereen! bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Sp33dFr34k schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:30:
Vraagje, als je de logs omzet naar een database server, of naar een USB stick, wat gebeurt er als de USB stick of database even niet bereikbaar zijn? Gaat HA daarvan over de nek, of blijft het bij een foutmelding? Ben nog aan het twijfelen of ik de logs om zal zetten, en de doorslag zal het antwoord op deze vraag geven :)
Hij slaat niets op:) Dus hij gaat miepen en je grafieken blijven leeg;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:03:
[...]

Super! het is gelukt. weer heeeeel veel geleerd van iedereen! bedankt! _/-\o_
Top. Van zelf doen/uitzoeken/lezen wat anderen gebouwd hebben leer je verreweg het meest (y) Als je dan een keer vast loopt zit er op dit forum zoveel kennis, dat je daar ook wel weer uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

D3nnisd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Hij slaat niets op:) Dus hij gaat miepen en je grafieken blijven leeg;)
Top, dan ga ik voor de database denk ik, makkelijker gezien ik mariaDB10 toch al heb draaien op mijn NAS :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Sp33dFr34k schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:12:
[...]

Top, dan ga ik voor de database denk ik, makkelijker gezien ik mariaDB10 toch al heb draaien op mijn NAS :)
Zeker doen!

Daarna zou je eens met PowerBI kunnen kijken of je erop kan rapporteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

D3nnisd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:12:
[...]

Zeker doen!

Daarna zou je eens met PowerBI kunnen kijken of je erop kan rapporteren :)
Zou inderdaad wel grappig zijn, weet alleen niet of het de moeite waard is, mijn data is denk ik niet zo spannend :P

Gebruik PowerBI wel veel voor het werk (ben BI'er), dus misschien gevalletje "omdat het kan".. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Sp33dFr34k schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:23:
[...]

Zou inderdaad wel grappig zijn, weet alleen niet of het de moeite waard is, mijn data is denk ik niet zo spannend :P

Gebruik PowerBI wel veel voor het werk (ben BI'er), dus misschien gevalletje "omdat het kan".. :)
Nice! Ik ook, enkel back-end tho (SSIS/Azure ADF).

Je zou het evt ook in Machine learning kunnen gooien ;)

Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.