D3nnisd schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:24:
[...]
Niet om verder naar te doen, maar ik wil toch iets kwijt. Ik ben het eens met @
Hmmbob . Het meeste waar ik anderen mee help, weet ik zelf niet. Bij jou toevallig de views, maar 9/10 van de dingen moet ik googleen. Dat gezegd hebbende: Dat betekend dat ik of heel goed ben met google of dat het gemakkelijk te vinden is.
Ik begrijp dat je intenties goed zijn en dat jij het allicht anders ziet. Het feit blijft dat het op het gros van ons anders over komt. Neem het aan en doe er iets mee...
Om antwoord te geven op je vraag: Ik heb bij HA per dasboard een bestand:
[
Afbeelding]
Ik weet niet hoe jij HA geïnstalleerd hebt, maar ik denk dat het daar ergens zit. Allicht een herinstallatie en dan nog eens kijken.
Na een halve dag zoeken ben ik er ondertussen uit.
De bestanden die jij toont staan in de .storage map. Als je die dashboard file opendoet, dan staan daar de verwijzingen in nr de dashboards.. de files zelf staan niet apart hoor, je moet maar eens kijken.
Maar zo kwam ik er dus niet.
In mijn config heb ik de code moeten uitbreiden met de dashboards
[code]
lovelace:
mode: yaml
resources: !include lovelace/resources.yaml
# Add more dashboards
dashboards:
lovelace-test: # Needs to contain a hyphen (-)
mode: yaml
filename: dashboard_test.yaml
title: Test
icon: mdi:tools
show_in_sidebar: true
require_admin: false
[code]
eerst via de gui ging dus niet.
Toen was ik er nog niet, want ik moest ook de file dashboard_test.yaml manueel aanmaken
Hierin kan ik nu bepalen welke views hij moet tonen.
Dat lukt nu wel ! en daar ben ik nu dus uit.. voor wie dit nodig zou hebben kan dit wel handig zijn.
Op die manier kun je dus bepalen welke views je wilt zien in je dashboard. Eureka!!!!
Dit was de vraag waar ik geen antwoord op kreeg , ondanks de goeie bedoelingen no offence !!
Ik waardeer de hulp, echter vind ik het jammer dat je dan reacties krijgt die zeggen dat je niet zelf zoekt en dat het al allemaal beantwoordt is...
Ik zoek echter wel nog steeds de fout met de horizontal stack waar ik het naar rechts moet opschuiven. Ook op die vraag kreeg ik geen antwoord... Ik kan het nu wel oplossen met de layout card maar ik zoek dus nog even zelf de fout, als ik die zou vinden...
Los daarvan heb ik nog een hoop problemen met mn innr 120 plug die mn wasmachine moet slim maken.
Ik durf hier echter niets meer te vragen..
Ik zal zoiezo verder zoeken, en als ik dan vastloop vraag ik het wel elders !
Bedankt !