Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| - id: handenwassenRobbin alias: Stuur 3min na thuiskomst Robbin herinnering handen wassen trigger: - entity_id: person.robbin for: 0:03:00 platform: state from: not_home to: home action: - data_template: message: Vergeet je handen niet te wassen! title: Handen wassen service: notify.mobile_app_eifone_xs |
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Ik bedacht mij nadat ik alles had geïnstalleerd dat ik helemaal geen Xiaomi Gateway heb dus kan mijn Xiaomi spul niet koppelen met HA. Mijn Mi-Light lampen doen het welMeltedForest schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:34:
Zit nu nog met maagdelijke blanco server, heb wel wat smart spul van xiaomi en milight en een camera die aan surveillance station hangt, dat ga ik er eens aan proberen te koppelen.
Nu kan ik natuurlijk een Xiaomi Gateway kopen (€25-30, afhankelijk van de versie), maar dan ben ik gelimiteerd tot Xiaomi spul en heb ik een China cloud oplossing.
Nu zie ik op internet twee alternatieven voorbij komen:
- Koop een Deconz/Conbee II stick (€40)
- Koop een willekeurige CC2531 + CC2591 stick (€7)
Nu ben ik aardig verwaald geraakt in alle (vrij oude) topics en kom ik in mijn zoektocht vooral tegen: koop een Conbee als je het gebruiksvriendelijk wil, koop een CC2531 als je goedkoop wil. Ik ben echter vooral benieuwd wat de huidige status quo is rond deze twee alternatieven. Wat zijn nou (behalve prijs) de verschillen anno 2020?
Het prijs verschil is het zeker waard en de range is wat ik van andere hoor ook een stuk groter. De Xiaomi sensoren meshen niet omdat ze battery powered zijn dus de stick moet wel voldoende range hebben.
Waarom? Ik heb CC2531 icm Zigbee2mqqt en dat werkt behoorlijk stabiel. Bereik is gelimiteerd, maar prima op te lossen met routers (bv IKEA lamp of stekker).Yarisken schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:52:
Ik heb beide, ik zou ook voor de conbee stick gaan :-)
Ik ben benieuwd, want volgend jaar verhuizen en ben aan het nadenken over mijn home assistent oplossing in het nieuwe huis. Als Conbee beter is zal ik dat zeker overwegen, heb er alleen geen ervaring mee
Warning: ik ben best wel een deCONZ fan en ben dus biased, maargoed:)MeltedForest schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:28:
[...]
Ik bedacht mij nadat ik alles had geïnstalleerd dat ik helemaal geen Xiaomi Gateway heb dus kan mijn Xiaomi spul niet koppelen met HA. Mijn Mi-Light lampen doen het wel
Nu kan ik natuurlijk een Xiaomi Gateway kopen (€25-30, afhankelijk van de versie), maar dan ben ik gelimiteerd tot Xiaomi spul en heb ik een China cloud oplossing.
Nu ben ik aardig verwaald geraakt in alle (vrij oude) topics en kom ik in mijn zoektocht vooral tegen: koop een Conbee als je het gebruiksvriendelijk wil, koop een CC2531 als je goedkoop wil. Ik ben echter vooral benieuwd wat de huidige status quo is rond deze twee alternatieven. Wat zijn nou (behalve prijs) de verschillen anno 2020?
Ik heb enkel ervaring met deCONZ op een conbee II stick. Het werkt (bijna altijd) zoals je verwacht en de deCONZ omgeving is erg simpel in gebruik. Daarnaast zijn er voor de drie grote Home-Automation systemen (Home-Assistant, OpenHAB en Domoticz) addons te krijgen. Je kunt tevens bijna alles er aan hangen en het is in principe gewoon een universele hub.
Het nadeel zijn de updates op dit moment. Door een personeelstekort bij Dresden-Elektronik loopt het allemaal traagjes en komen er nu weinig updates uit. Daarnaast merk je dat dingen stuk gaan. Raadzaam is dan ook om niet gelijk te updaten. Maar other than that: Een van de meest gebruiksvriendelijke systemen die er zijn!
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Zelfde heb ik ook met nodered en de configurator gedaan.
Maar als ik dit voor de zigbee assistant doe dan krijg ik een leeg scherm, iemand een idee waarom dit niet werkt:
panel_iframe:
zigbee:
title: Zigbee
icon: mdi:zigbee
url: 'http://localhost:8880/'
Ik maak nog gebruik van een hassbian installatie.
De localhost is dan die van de client die hem aanroept. vervang die localhost eens voor het ip van het device?TheMystery schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:17:
Ik heb net in een docker zigbee2mqtt assistant geïnstalleerd, nu wil ik deze in een iframe zetten.
Maar als ik dit voor de zigbee assistant doe dan krijg ik een leeg scherm, iemand een idee waarom dit niet werkt:
panel_iframe:
zigbee:
ip en dns naam heb ik ook al geprobeerd, hier ff localhost neergezet aangezien ik de dns er niet neer wou zetten.D3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:19:
[...]
De localhost is dan die van de client die hem aanroept. vervang die localhost eens voor het ip van het device?
Ikzelf gebruik Deconz, maar dit komt omdat ik het al opgezet had voordat ZHA hard ging.djiedjee schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:22:
@mitchdc @Yarisken
In geval van een Conbee stick: ZHA of Deconz?
Wat zijn de verschillen? Waarom zou je voor ZHA willen gaan?
Op discord zie ik wel een move van Deconz naar ZHA omdat dit sneller doorontwikkeld word.
Frenck heeft er een volledige livestream over gedaan:
YouTube: ZHA vs deCONZ
Ik zou ze gewoon beide even proberen en kijken welke je het makkelijkste vind om devices te koppelen.
Als je de DNS doet: Is die poort geopend?TheMystery schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:20:
[...]
ip en dns naam heb ik ook al geprobeerd, hier ff localhost neergezet aangezien ik de dns er niet neer wou zetten.
is een dns server op het lokale lan dus staat geen firewall tussen, de pagina werkt correct als ik hem zonder iframe open.
HACSCRpt3r55 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:42:
Misschien even een stomme vraag; maar waar vind ik een simpele howto om components van github toe te voegen aan Home Assistant?
Kijk eens in de developer console van je browser onder "Network". In Chrome zou je waarschijnlijk een rode entry zien als een source niet geladen kan worden. Best kans dat er een header wordt meegestuurd waardoor die pagina niet in een iFrame mag.TheMystery schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:08:
[...]
is een dns server op het lokale lan dus staat geen firewall tussen, de pagina werkt correct als ik hem zonder iframe open.
[ Voor 33% gewijzigd door TommieW op 16-04-2020 11:10 ]
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Als je de webpagina van Home-Assistant laad middels HTTPS en de een iframe bevat een HTTP link worden die ook niet geladen door de browser.TheMystery schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:08:
[...]
In de config van Zigbee2mqtt staat:
1
2
| data_path: /share/zigbee2mqtt devices: devices.yaml |
Echter hoe kom ik in de file devices.yaml? Heb de File editor geïnstalleerd alleen die laat alleen bestanden in de /config folder van HA zien maar niet die van de add-ons.
Als ik dan op voorbeeld druk dan komt de waarde die ik wil er te staan, maar hoe krijg je ze nu daadwerkelijk op de watch? ze staan er iig niet tussen, en als ik home assistant complicatie pak dan zie ik het huisje.
Het belangrijkste deel missen we: hoe heb je dit alles draaien? Als in: welke handleiding heb je gevolgd?KappuhH schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:35:
Noob vraagje: ik ben net begonnen met HA en heb het inmiddels een RPi draaien, een cc2531 stick met een Xiaomi sensor gekoppeld dmv Zigbee2mqtt en Mosquitto. De sensor wordt bij devices weergegeven echter nu wil ik de naam van de sensor aanpassen en dat moet ik in devices.yaml.
In de config van Zigbee2mqtt staat:
YAML:
1 2 data_path: /share/zigbee2mqtt devices: devices.yaml
Echter hoe kom ik in de file devices.yaml? Heb de File editor geïnstalleerd alleen die laat alleen bestanden in de /config folder van HA zien maar niet die van de add-ons.
Sometimes you need to plan for coincidence
In de rode topic warning staat iets over [code=yaml] ... [/code]. Als je even code blocks gebruikt, kunnen we kijken of het aan je config ligt.TheMystery schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:17:
Ik heb net in een docker zigbee2mqtt assistant geïnstalleerd, nu wil ik deze in een iframe zetten.
panel_iframe:
zigbee:
Ik gebruik met veel plezier en zonder gedoe een CC2531 stickje. Ik heb inderdaad wel een cheap-ass IKEA router op de bovenverdieping liggen, omdat anders een Xiaomi deur sensor op zolder (vriezer) onbetrouwbaar werd. Maar die router ligt meteen mijn PiZero W te poweren die ik dan weer gebruik voor bluetooth presence detection....MeltedForest schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:28:
Hey ik gebruik gewoon deconz als docker binnen hassio. Nooit gekeken naar ZHA .djiedjee schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:22:
@mitchdc @Yarisken
In geval van een Conbee stick: ZHA of Deconz?
Wat zijn de verschillen? Waarom zou je voor ZHA willen gaan?
Het gemakt gewoon. Hassio - docker deconz - .... werkt gewoon ... hiervoor had ik de CC2531 stick werkende op domoticz .... pak omslachtiger vond ik om te installeren.kepler schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:57:
[...]
Waarom? Ik heb CC2531 icm Zigbee2mqqt en dat werkt behoorlijk stabiel. Bereik is gelimiteerd, maar prima op te lossen met routers (bv IKEA lamp of stekker).
Ik ben benieuwd, want volgend jaar verhuizen en ben aan het nadenken over mijn home assistent oplossing in het nieuwe huis. Als Conbee beter is zal ik dat zeker overwegen, heb er alleen geen ervaring mee
Hassio + conbee stick + aeotec stick rules :-)
Haha mooi! Gewoon iphone en dan home assistant app ?robbinonline schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:12:
Omdat ik merk dat ik iets makkelijker begin te worden na weken lang iedere keer trouw handen wassen bij thuiskomt maar even een herinnering geschreven die me nu aan helpt herinneren.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 - id: handenwassenRobbin alias: Stuur 3min na thuiskomst Robbin herinnering handen wassen trigger: - entity_id: person.robbin for: 0:03:00 platform: state from: not_home to: home action: - data_template: message: Vergeet je handen niet te wassen! title: Handen wassen service: notify.mobile_app_eifone_xs
Raspberry Pi 3B+ met Home Assistant, CC2531 stick, Zigbee2mqtt en Mosquitto als add-ons geïnstalleerd en gewoon die handleidingen gevolgd.Hmmbob schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:47:
[...]
Het belangrijkste deel missen we: hoe heb je dit alles draaien? Als in: welke handleiding heb je gevolgd?
En anders staat er op zigbee2mqtt.io ook een package om te installeren in Home Assistant om gemakkeijk een device te hernoemen.
Geen noodzaak om in de yaml dingen aan te passen.
[ Voor 10% gewijzigd door francisp op 16-04-2020 14:21 ]
Zoals ik het begrijp maakt het eigenlijk niet uit wat je neemt,al bespeur ik een lichte voorkeur voor Conbee. Ik ga er maar een bestellen.
En tegelijkertijd wat chinese webshops afspeuren voor nog wat meer motion/deur sensoren van Xiaomi.. Leuke hobby
Jammer is alleen dat Conbee de rookmelders van Xiaomi nog niet ondersteund. Hier hangt mijn huis mee vol maar zou dus alleen daarvoor nog een Xiaomi hub moeten hebben. Beetje jammer. Stick is verder top! Maar misschien komt die ondersteuning nog.MeltedForest schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:39:
@Iedereen die heeft gereageerd in de CC2531 vs Conbee discussie, bedankt.
Zoals ik het begrijp maakt het eigenlijk niet uit wat je neemt,al bespeur ik een lichte voorkeur voor Conbee. Ik ga er maar een bestellen.
En tegelijkertijd wat chinese webshops afspeuren voor nog wat meer motion/deur sensoren van Xiaomi.. Leuke hobby
Volgens mij wel:RoTeK70 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:05:
[...]
Jammer is alleen dat Conbee de rookmelders van Xiaomi nog niet ondersteund. Hier hangt mijn huis mee vol maar zou dus alleen daarvoor nog een Xiaomi hub moeten hebben. Beetje jammer. Stick is verder top! Maar misschien komt die ondersteuning nog.
https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/2356
Misschien is ZHA dan wel een betere oplossing voor jou. De Deconz UI heeft geen ondersteuning voor alle devices, dat doet ZHA beter.RoTeK70 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:05:
[...]
Jammer is alleen dat Conbee de rookmelders van Xiaomi nog niet ondersteund. Hier hangt mijn huis mee vol maar zou dus alleen daarvoor nog een Xiaomi hub moeten hebben. Beetje jammer. Stick is verder top! Maar misschien komt die ondersteuning nog.
Dit overzicht geeft aan met welke oplossing bijna elk device werkt:
https://zigbee.blakadder.com/all.html
Goeie om even te bookmarken
Ja, dat is het stomme. De UI loopt duidelijk achter. Via de REST api (en daarna ook de Wrapper van Robban/Kane) is het wel beschikbaar (en dus ook in HA).mitchdc schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:19:
[...]
Misschien is ZHA dan wel een betere oplossing voor jou. De Deconz UI heeft geen ondersteuning voor alle devices, dat doet ZHA beter.
Dit overzicht geeft aan met welke oplossing bijna elk device werkt:
https://zigbee.blakadder.com/all.html
Goeie om even te bookmarken
Enkel uitlezen, met de hub kan je er ook zaken naar toe sturen zodat je de sirene kan testen.
RoTeK70 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:05:
[...]
Als ik de 3 regels in de code plak krijg ik "Unknown error rendering template":Heb je de template al door de template editor gehaald?
code:
1 2 3 4 5 {{ (states('sensor.condensation_kwh_may_5148') | float / states('sensor.energy_kwh_may_5172') | float) | round(1) }} {{ states('sensor.condensation_kwh_may_5148') | float}} {{ states('sensor.energy_kwh_may_5172') | float}}
/f/image/ZzmiBf4YzhKWcEfoRq7ZyGr2.png?f=fotoalbum_large)
Als ik de bovenste regel weghaal krijg ik netjes twee waardes van 0.0:
/f/image/C5RA0yStRFQwzzlxfR2qbQIR.png?f=fotoalbum_large)
ik vermoed dat het issue in de eerste zit.superyupkent schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:31:
[...]
Als ik de 3 regels in de code plak krijg ik "Unknown error rendering template":
[Afbeelding]
Als ik de bovenste regel weghaal krijg ik netjes twee waardes van 0.0:
[Afbeelding]
Probeer eens:
1
| {{ (states('sensor.condensation_kwh_may_5148') | float }} /{{ states('sensor.energy_kwh_may_5172') | float) | round(1) }} |
Hey @RudolfR,RudolfR schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:30:
@superyupkent
Kun je niet iets doen met het max-filter, zodat je de grootste van de twee pakt.
Waarbij je er één vastzet op één.
Zoiets:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Imitate available variables: {% set my_test_json = { "temperature": 25, "zero": 0 } %} {{ (my_test_json.temperature | float) / ([my_test_json.zero, 1] | max | float) }}
Of....
code:
1 2 3 4 5 {%if my_test_json.zero > 0 %} {{ my_test_json.temperature / my_test_json.zero }} {% else %} 0 {% endif %}
Ik vrees dat ik je code nog niet helemaal volg (maar dat ligt vooral aan mij
Had al zo'n vermoeden dat het zoiets kon zijn, de rest is namelijk https.maxxie85 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:14:
[...]
Als je de webpagina van Home-Assistant laad middels HTTPS en de een iframe bevat een HTTP link worden die ook niet geladen door de browser.
Alleen zigbee2mqtt assistant zie ik geen mogelijkheid voor om deze secure te krijgen.
Hey @D3nnisd ,D3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:32:
[...]
ik vermoed dat het issue in de eerste zit.
Probeer eens:
code:
1 {{ (states('sensor.condensation_kwh_may_5148') | float }} /{{ states('sensor.energy_kwh_may_5172') | float) | round(1) }}
Dan krijg ik: Error rendering template: TemplateSyntaxError: unexpected '}', expected ')'
Ik heb het net voor je gevraagd op HA Discord.superyupkent schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:41:
[...]
Hey @D3nnisd ,
Dan krijg ik: Error rendering template: TemplateSyntaxError: unexpected '}', expected ')'
1
| {{ (states('sensor.condensation_kwh_may_5148') | float / states('sensor.energy_kwh_may_5172') | float) | round(1) }} |
dit zou moeten werken
code is correct, deze wordt door de ingebouwde controle netjes goedgekeurd, maar zal waarschijnlijk zijn wat maxxie85 aangeeft liggen aan dat al mijn sites https zijn en deze niet.Hmmbob schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:48:
[...]
In de rode topic warning staat iets over [code=yaml] ... [/code]. Als je even code blocks gebruikt, kunnen we kijken of het aan je config ligt.
Edit: enige oplossing zal dan een nginx reverse proxy zijn denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door TheMystery op 16-04-2020 16:20 ]
Na heel wat klooien moet dit werken:superyupkent schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:50:
[...]
Helaas,
De 2 sensor waardes zijn 0 maar er ontstaat een foutmelding bij het verwerken van de data
[Afbeelding]
[Afbeelding]
1
| {{ (states('sensor.condensation_kwh_may_5148').replace(',','.') | float / states('sensor.energy_kwh_may_5172').replace(',','.') | float) | round(1) }} |
Dank voor je verwoede pogingen maar helaas geen succes nog: Unknown error rendering template. Is er ergens een loglevel dat ik kan aanpassen zodat er een error komt die meer zegt dan unknown error?D3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:02:
[...]
Na heel wat klooien moet dit werken:
code:
1 {{ (states('sensor.condensation_kwh_may_5148').replace(',','.') | float / states('sensor.energy_kwh_may_5172').replace(',','.') | float) | round(1) }}
Division by zero?superyupkent schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:50:
[...]
Helaas,
De 2 sensor waardes zijn 0 maar er ontstaat een foutmelding bij het verwerken van de data
Zet die sensorwaarden eens manueel op iets anders?
Ik heb even zitten zoeken maar kon niet direct vinden waar ik sensor waardes handmatig kon aanpassen. Heb je een suggestie of link waar ik dat kan doen? Dank alvastZet die sensorwaarden eens manueel op iets anders?
Bij "states" (statussen) de sensor selecteren. de state handmatig aanpassen en op de blauwe knop drukken.superyupkent schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:39:
[...]
Ik heb even zitten zoeken maar kon niet direct vinden waar ik sensor waardes handmatig kon aanpassen. Heb je een suggestie of link waar ik dat kan doen? Dank alvast
Dank weer wat geleerd :-) De waarde komt elke 10 seconde terug vanuit modbus, dus ik denk dat ik modbus dan uit moet zetten om dit te kunnen doen. Ik ga even spelenD3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:39:
[...]
Bij "states" (statussen) de sensor selecteren. de state handmatig aanpassen en op de blauwe knop drukken.
Ja, om de division bij zero te voorkomen, maar de tweede oplossing is beter.
Onderstaande mag toch ook gewoon in een sensor's value_template?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| cop_may: value_template: "{% if states('sensor.energy_kwh_may_5172') | float == 0.0 %} {{ 0 }} {% else %} {{ (states('sensor.condensation_kwh_may_5148') | float / states('sensor.energy_kwh_may_5172') | float) | round(1) }} {% endif %}" unit_of_measurement: "Cop" friendly_name: COP Mei |
[ Voor 4% gewijzigd door RudolfR op 16-04-2020 17:07 ]
Ik heb problemen met de layouts van mn tabbladen (views)
Wanneer ik standaard niks doe, en HA mn kaarten laat plaatsen (met horizontal en vertical stack), dan ziet het er op mijn mobile toestel goed uit (alles mooi onder elkaar).
Bekijk ik het via laptop, is het een ramp bij bepaalde views. De meeste dingen komen allemaal onder elkaar onder 1 kolom en dan de laatste in een tweede kolom, ipv de breedte te gebruiken.
Nu gebruik ik ook een addon "layout-card".
Daarmee lukt het perfect op laptop om de layout mooi te zetten in kolommen... Echter bekijk ik het op mn smartphone, dan trekt het daar op niks... wegens de drie kolommen.
Hoe moet ik hier nu mee aan de slag?
Ik wil feitelijk 3 views.. laptop/smartphone/tablet
Ik had gehoopt dat ik middels de dashboards dit kon oplossen maar helaas of ik zou elke view 3x moeten maken en dan deze in het juiste dashboard toegankelijk maken..
Hoe doen jullie dit?
Indien het niet duidelijk is kan ik dit aantonen met screens
Die Dashboard zijn er juist voor bedoeld dit zo te doenskank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:52:
Hoi,
Ik heb problemen met de layouts van mn tabbladen (views)
Wanneer ik standaard niks doe, en HA mn kaarten laat plaatsen (met horizontal en vertical stack), dan ziet het er op mijn mobile toestel goed uit (alles mooi onder elkaar).
Bekijk ik het via laptop, is het een ramp bij bepaalde views. De meeste dingen komen allemaal onder elkaar onder 1 kolom en dan de laatste in een tweede kolom, ipv de breedte te gebruiken.
Nu gebruik ik ook een addon "layout-card".
Daarmee lukt het perfect op laptop om de layout mooi te zetten in kolommen... Echter bekijk ik het op mn smartphone, dan trekt het daar op niks... wegens de drie kolommen.
Hoe moet ik hier nu mee aan de slag?
Ik wil feitelijk 3 views.. laptop/smartphone/tablet
Ik had gehoopt dat ik middels de dashboards dit kon oplossen maar helaas of ik zou elke view 3x moeten maken en dan deze in het juiste dashboard toegankelijk maken..
Hoe doen jullie dit?
Indien het niet duidelijk is kan ik dit aantonen met screens
Oh damn, das niet zo leuk als je 7 views hebt heD3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:57:
[...]
Die Dashboard zijn er juist voor bedoeld dit zo te doenInderdaad 3 losse.
7x3 .. 21 views
Ik gebruik die layout kaart niet.skank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:59:
[...]
Oh damn, das niet zo leuk als je 7 views hebt he
7x3 .. 21 views
Wat ik doe, ik zet meestal 3(of 2) cards naast elkaar en gebruik daarin de horizontal en vertical stack om meerdere te combineren.
Op een telefoon doet ie dan alles onder elkaar. Op de tablet naast elkaar en op de Pc ook.
Wel zo deed ik het in het begin ook.D3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:00:
[...]
Ik gebruik die layout kaart niet.
Wat ik doe, ik zet meestal 3(of 2) cards naast elkaar en gebruik daarin de horizontal en vertical stack om meerdere te combineren.
Op een telefoon doet ie dan alles onder elkaar. Op de tablet naast elkaar en op de Pc ook.
Maar plots is dat de mist in gegaan.
Kan dat komen door die layout addon die je noemde?skank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:07:
[...]
Wel zo deed ik het in het begin ook.
Maar plots is dat de mist in gegaan.
Nee want ik heb die pas installed nadat het om zeep was.D3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:10:
[...]
Kan dat komen door die layout addon die je noemde?
Ik ga nog es zien of ik gee nfouten in mn horizontal en verticl cards heb. Maar denk het niet.
En anders, tja, toch verschillende views met verschillende dashboards zeker.
Alleen heb ik daar dan ook het probleem. Hoe zorg ik dat de smartphone app het juiste dashboard gebruikt.
De shortcut link die jij eerder voorstelde, werkt niet met de app he, of je moet de browser gebruiken.. (liever de app op smartphone... (mmm en wie weet misschien ook op tablet)
Vroeger(ik gebruik dat voor mn tablet): De url naar een dashboard/view is uniek. Als je die als homepage gebruikt (zeker voor de tablet met Fully Kiosk Browser) ben je er ook.skank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:14:
[...]
Nee want ik heb die pas installed nadat het om zeep was.
Ik ga nog es zien of ik gee nfouten in mn horizontal en verticl cards heb. Maar denk het niet.
En anders, tja, toch verschillende views met verschillende dashboards zeker.
Alleen heb ik daar dan ook het probleem. Hoe zorg ik dat de smartphone app het juiste dashboard gebruikt.
De shortcut link die jij eerder voorstelde, werkt niet met de app he, of je moet de browser gebruiken.. (liever de app op smartphone... (mmm en wie weet misschien ook op tablet)
Nu: Je kan tegenwoordig een default dashboard selecteren bij de instellingen van je gebruiker.
Yes.D3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:18:
[...]
Vroeger(ik gebruik dat voor mn tablet): De url naar een dashboard/view is uniek. Als je die als homepage gebruikt (zeker voor de tablet met Fully Kiosk Browser) ben je er ook.
Nu: Je kan tegenwoordig een default dashboard selecteren bij de instellingen van je gebruiker.
Ik ga er toch geraken denk ik
Wat views extra dubbel maken (dat kan snel)
Die views koppelen met specifiek dashboard
En dan.. (zou ook jouw url als homepage niet meer nodig zijn) kun je in de app (dus ook voor tablet) het standaarddashboard voor het apparaat kiezen, dus niet voor de gebruiker
Net gecheckt.
Ik ben er uit denk ik
Nog een vraagje ivm glance card.
Ik gebruik die om mn afvalsenssoren te zien.
Die hebben een icoon uiteraard maar die is in het zwart.
Kan ik die geen eigen kleur geven? (werkt niet met state color)
state_colorskank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:24:
[...]
Ik gebruik die om mn afvalsenssoren te zien.
Die hebben een icoon uiteraard maar die is in het zwart.
Kan ik die geen eigen kleur geven? (werkt niet met state color)
(boolean)(Optional)
Set to true to have icons colored when entity is active
Ik denk die.
Overigens: Dat zal met een theme moeten.
Ik gebruik die URL omdat die veel stabieler is met Fully Kiosk:)
Hoezo?D3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:40:
[...]
Ik gebruik die URL omdat die veel stabieler is met Fully Kiosk:)
Waarom zou dat stabieler zijn tov dashboard die je als standaard instelt?
Omdat de Fully Kiosk Browser niet de app gebruikt maar de url. Als ik die tablet account moet instellen, zit er toch weer een extra denk stap tussen omdat hij dan weer naar de juiste dashboard moet.skank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:04:
[...]
Hoezo?
Waarom zou dat stabieler zijn tov dashboard die je als standaard instelt?
Gewoon een stap minder waar het fout kan gaan.
Sorry maar daar kom ik echt niet bijD3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:09:
[...]
Omdat de Fully Kiosk Browser niet de app gebruikt maar de url. Als ik die tablet account moet instellen, zit er toch weer een extra denk stap tussen omdat hij dan weer naar de juiste dashboard moet.
Gewoon een stap minder waar het fout kan gaan.
Das geen extra stap..
Net andersom..
Waar vind ik trouwens die setup voor die dashboards?
https://www.home-assistant.io/blog/2020/03/18/release-107/
Daar zie ik onder multiple dashboard , de verschillende staan met filename, admin only, show in sidebar
Maar dat overzicht vind ik nergens...
Althans niet in de app
Ook niet waar ik kan bepalen welke view waar komt te staan
Of kan dit enkel via yaml en niet via UI
https://www.home-assistant.io/lovelace/dashboards-and-views/
[ Voor 33% gewijzigd door skank op 16-04-2020 19:31 ]
Nee, want als hij met het account gaat verwijzen gaat hij:skank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:11:
[...]
Sorry maar daar kom ik echt niet bij
Das geen extra stap..
Net andersom..
Waar vind ik trouwens die setup voor die dashboards?
https://www.home-assistant.io/blog/2020/03/18/release-107/
Daar zie ik onder multiple dashboard , de verschillende staan met filename, admin only, show in sidebar
Maar dat overzicht vind ik nergens...
Althans niet in de app
Ook niet waar ik kan bepalen welke view waar komt te staan
Of kan dit enkel via yaml en niet via UI
https://www.home-assistant.io/lovelace/dashboards-and-views/
Inloggen
Kijken welke pagina in settings
doorverwijzen naar pagina
Nu is het enkel inloggen.
We zitten op 108 inmiddels;)
Onder "dashboard":

Ik ben niet goed mee met je replyD3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:41:
[...]
Nee, want als hij met het account gaat verwijzen gaat hij:
Inloggen
Kijken welke pagina in settings
doorverwijzen naar pagina
Nu is het enkel inloggen.
We zitten op 108 inmiddels;)
Onder "dashboard":
[Afbeelding]
Hoe bedoel je op 108?
Dat was geen antwoord op mn vraag van de dashborad settings he?
Of wel?
Jawel.skank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:43:
[...]
Ik ben niet goed mee met je replymn excuses.
Hoe bedoel je op 108?
Dat was geen antwoord op mn vraag van de dashborad settings he?
Of wel?
HA zit op Versie 108, niet op 107 waar jij naar referreert in die link.
In 108 is dus ook die optie uitgekomen:
1
| Selecting your default Lovelace dashboard has been moved to the user profile page. |
Oh, ja dat had ik al gevonden. En ik zit reeds op 108 hoor.D3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:44:
[...]
Jawel.
HA zit op Versie 108, niet op 107 waar jij naar referreert in die link.
In 108 is dus ook die optie uitgekomen:
code:
1 Selecting your default Lovelace dashboard has been moved to the user profile page.
Nee de vraag was waar die settings stonden voor de dashboards zelf, en waar ik bepaal welke views op welk dashboard zitten?
Oh!skank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:46:
[...]
Oh, ja dat had ik al gevonden. En ik zit reeds op 108 hoor.
Nee de vraag was waar die settings stonden voor de dashboards zelf, en waar ik bepaal welke views op welk dashboard zitten?
Op je configuratie pagina. Daar heb je nu een optie "dashboards"
Zie:

Bijna onderaan.
Ja die vind ik daar ook (je begrijpt me verkeerd)D3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:47:
[...]
Oh!
Op je configuratie pagina. Daar heb je nu een optie "dashboards"
Zie:
[Afbeelding]
Bijna onderaan.
Alleen daar kan ik niet instellen: welke view zichtbaar is..
Ik heb enkel mn dashboards onder elkaar staan, en als ik erop klik kan ik enkel titel, pictogram, toon in zijbalk of alleen beheerder aanvinken of effectief nr dashboard gaan
Maar niks van views...
Of de bronnen bekijken...
Of de pagina die ik eerdere toonde had je een mooi overzicht onder 107... maar ook geen views.
Hopelijk ben ik nu begrijpbaar
Ah , je bedoeld welke per dashboard zichtbaar zijn voor een gebruiker?skank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:51:
[...]
Ja die vind ik daar ook (je begrijpt me verkeerd)
Alleen daar kan ik niet instellen: welke view zichtbaar is..
Ik heb enkel mn dashboards onder elkaar staan, en als ik erop klik kan ik enkel titel, pictogram, toon in zijbalk of alleen beheerder aanvinken of effectief nr dashboard gaan
Maar niks van views...
Of de bronnen bekijken...
Of de pagina die ik eerdere toonde had je een mooi overzicht onder 107... maar ook geen views.
Hopelijk ben ik nu begrijpbaar
Dit?

Heb nu HASS draaien op een NUC, Ubuntu desktop, via portainer met alle benodigde addons; grafana / influxdb / MQTT etc.
Afgelopen week netjes de slimme meter gekoppeld via de USB van de NUC en heb geweldige grafieken in Grafana nu qua gas en stroomverbruik. Dat klaar... op naar het volgende; de watermeter.
Maarjah.. als ik dat zo lees is het wat lastiger, ik voorzie geen opties om die data direct via de NUC uit te lezen of wel (zeg USB passthrough, het is zo'n 'normale VITENS' meter.. heb ze zelf al gecontacteerd of er geen digitale meter kan komen; maar zover zijn ze nog niet)? Dus ik ben wel gebonden aan ESP of een extra PI met een NPN meter?
Wat zou jullie voorkeur zijn; ESP of een PI.. maar hoe krijg ik dan dan de data naar mijn NUC; via MQTT of direct naar HASS / InfluxDB sturen?
- The Neo and Only -
maar automagisch gebeurd er niets.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| - id: '1586805153186' alias: besparing-versterker uit description: Versterker uit trigger: - above: 40 device_id: 18ca07479fbb46ad9fe6409af7f6738b domain: sensor entity_id: sensor.versterker_power_2 for: hours: 0 minutes: 2 seconds: 0 platform: device type: value condition: - condition: device device_id: 1d086e2bf4334638a1420a02ad53f625 domain: light entity_id: light.eettafel_1 type: is_off - condition: device device_id: 7b4fe598c65a443dabb9fe772d530b46 domain: light entity_id: light.hue_filament_bulb_1 type: is_off - condition: device device_id: a1a0346820484269b2993600506d08bc domain: light entity_id: light.0x000b57fffeac0bd9_light type: is_off - condition: device device_id: 4331c2131bf6447092b8df238ad4b885 domain: light entity_id: light.livingcolors_1 type: is_off - after: sunset before: sunrise condition: sun action: - device_id: 18ca07479fbb46ad9fe6409af7f6738b domain: switch entity_id: switch.versterker_switch type: turn_off - data: message: Versterker stond nog aan! service: notify.notify_pushover |
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ja exact.D3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:53:
[...]
Ah , je bedoeld welke per dashboard zichtbaar zijn voor een gebruiker?
Dit?
[Afbeelding]
En ook dit,

Of is dat de oude view?
Hoe ik het lees:remcoXP schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:07:
weet iemand wat hier mis is? ik heb een slimme stekker aan de versterker. maar die vergeet ik nog wel eens uit te zetten, dus ik dacht ik maak een automation. als ik hem handmatig uitvoer knal hij de versterker uit en krijg ik een berichtje.
maar automagisch gebeurd er niets.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 - id: '1586805153186' alias: besparing-versterker uit description: Versterker uit trigger: - above: 40 device_id: 18ca07479fbb46ad9fe6409af7f6738b domain: sensor entity_id: sensor.versterker_power_2 for: hours: 0 minutes: 2 seconds: 0 platform: device type: value condition: - condition: device device_id: 1d086e2bf4334638a1420a02ad53f625 domain: light entity_id: light.eettafel_1 type: is_off - condition: device device_id: 7b4fe598c65a443dabb9fe772d530b46 domain: light entity_id: light.hue_filament_bulb_1 type: is_off - condition: device device_id: a1a0346820484269b2993600506d08bc domain: light entity_id: light.0x000b57fffeac0bd9_light type: is_off - condition: device device_id: 4331c2131bf6447092b8df238ad4b885 domain: light entity_id: light.livingcolors_1 type: is_off - after: sunset before: sunrise condition: sun action: - device_id: 18ca07479fbb46ad9fe6409af7f6738b domain: switch entity_id: switch.versterker_switch type: turn_off - data: message: Versterker stond nog aan! service: notify.notify_pushover
Als de sensor versterk_power_20 boven 40 is voor 2 minute
Waarbij Light.eettafel_1, light.hue_filament_bulb_1 , light.0x000b57fffeac0bd9_light, light.livingcolors_1 UIT Zijn en (Waarbij dit het sun stukje fout lijkt):
1
2
3
| - after: sunset before: sunrise condition: sun |
Dus ALS Sensor boven 40 is voor 20 minuten en de lampen uit zijn en de SUN conditie na Sunset is maar voor sunrise , dan gaat de versterker uit.
Ik vermoed dat die sun conditie fout is. Maak hier de status below_horizon van. Dan doet hij dat als de zon onder is.
Die ik je stuurde (die screen) , vind je zo:skank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:09:
[...]
Ja exact.
En ook dit,
[Afbeelding]
Of is dat de oude view?

Nee, wat je daar hebt lijkt prima.
Ik heb dat bovenaan niet met het potlood.. ik gebruik custom header
en ben in yaml mode.
Hoe geraak ik daar dan aan?
Wat bedoel je met "wat je daar hebt is prima"
Die screen heb ik niet he
Ik deel even dit bericht op om je beide vragen te bantwoorden:skank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:21:
@D3nnisd
Ik heb dat bovenaan niet met het potlood.. ik gebruik custom header
en ben in yaml mode.
Hoe geraak ik daar dan aan?
Wat bedoel je met "wat je daar hebt is prima"
Die screen heb ik niet he
Dashboard:
Die dashboard view die jij linkte? Wat als je gaat naar https://jouwipofurl:8123/config/lovelace/dashboards
View/visibility/potlood:
Die customheader kan je tijdelijk uit zetten door op de view waar je zit dit achter je url te zetten: ?disable_ch
ok die view dashboards is idd goed op laptop, op de app toont die beperkter... vandaar dat ik het niet verstond. KAn ik die config methode daar niet aanpassen?D3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:23:
[...]
Ik deel even dit bericht op om je beide vragen te bantwoorden:
Dashboard:
Die dashboard view die jij linkte? Wat als je gaat naar https://jouwipofurl:8123/config/lovelace/dashboards
View/visibility/potlood:
Die customheader kan je tijdelijk uit zetten door op de view waar je zit dit achter je url te zetten: ?disable_ch
wat ptlood betreft, tijdelijk uitschakelen lukt niet, ik moet dan terug opnieuw inloggen en dan dan is die disable weer weg
[ Voor 3% gewijzigd door skank op 16-04-2020 21:31 ]
Sla de login gegevens op:)skank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:30:
[...]
ok die view dashboards is idd goed op laptop, op de app toont die beperkter... vandaar dat ik het niet verstond
wat ptlood betreft, tijdelijk uitschakelen lukt niet, ik moet dan terug opnieuw inloggen en dan dan is die disable weer weg
Vorig jr heb ik hiernaar gekeken. Rond september in dit topic postte een user zijn setup. Weet even niet welke. Wss even in vorig topic zoeken. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan.NeoFoX schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:05:
Will iemand even meedenken qua oplossing.
Heb nu HASS draaien op een NUC, Ubuntu desktop, via portainer met alle benodigde addons; grafana / influxdb / MQTT etc.
Afgelopen week netjes de slimme meter gekoppeld via de USB van de NUC en heb geweldige grafieken in Grafana nu qua gas en stroomverbruik. Dat klaar... op naar het volgende; de watermeter.
Maarjah.. als ik dat zo lees is het wat lastiger, ik voorzie geen opties om die data direct via de NUC uit te lezen of wel (zeg USB passthrough, het is zo'n 'normale VITENS' meter.. heb ze zelf al gecontacteerd of er geen digitale meter kan komen; maar zover zijn ze nog niet)? Dus ik ben wel gebonden aan ESP of een extra PI met een NPN meter?
Wat zou jullie voorkeur zijn; ESP of een PI.. maar hoe krijg ik dan dan de data naar mijn NUC; via MQTT of direct naar HASS / InfluxDB sturen?
Dat lukt , de bar met de views komt terug zichtbaar, alleen het potlood niet
Beetje jammer dat dit allemaal niet kan via config dashboards
Hij heeft trouwens ook de views niet meegenomen bij het aanmaken van nieuw dashboard
[ Voor 12% gewijzigd door skank op 16-04-2020 21:34 ]
klik rechtsboven op de klok en dan "configure UI" dan zou je het potlood moeten zien.
Ik heb geen klok, ik geraak wel bij configure UI maar dan krijg ik melding dat dit niet toegestaan is in yamlReinder83 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:37:
@skank als je custom header gebruikt, kan je ook het volgende doen:
klik rechtsboven op de klok en dan "configure UI" dan zou je het potlood moeten zien.
Rechtsboven die .... en daarna inderdaad configure UI.skank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:43:
[...]
Ik heb geen klok, ik geraak wel bij configure UI maar dan krijg ik melding dat dit niet toegestaan is in yaml
dan komen de potloden:)
Ok, ik gebruik geen yaml mode voor lovelace, maar dat is hoe je bij die potloodjes komt, als je yaml gebruikt heb je die opties waarschijnlijk nietskank schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:43:
[...]
Ik heb geen klok, ik geraak wel bij configure UI maar dan krijg ik melding dat dit niet toegestaan is in yaml
Zelf denk ik aan deze oplossingen;
- Domme schakelaars in combinatie met een shelly
- Xiaomi Aqara lichtschakelaar
Iemand ervaring/tips/feedback?
Edit UI is not available in yaml modeD3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:45:
[...]
Rechtsboven die .... en daarna inderdaad configure UI.
dan komen de potloden:)
Beetje jammer dat dit allemaal niet kan via config dashboards
Hij heeft trouwens ook de views niet meegenomen bij het aanmaken van nieuw dashboard
Kan dat op een manier?
[ Voor 26% gewijzigd door skank op 16-04-2020 21:48 ]
Die Aqara inbouw passen niet in onze ronde inbouwkasten:/Michiel95 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:47:
Is er hier ervaring met lichtschakelaars via HomeAssistant (Via deconz USB stick)? Betreft nieuwbouw dus ik heb nog vrij spel.
Uitzetten dan: https://www.home-assistant.io/lovelace/yaml-mode/
anders moet je bij elke view
dit doen:

Die ID is de User ID die je vind bij de pagina waar je users aanmaakt. Als je daar op een user klikt staat de userID er daar bij:

Mmm okD3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:50:
[...]
Uitzetten dan: https://www.home-assistant.io/lovelace/yaml-mode/
anders moet je bij elke view
dit doen:
[Afbeelding]
Die ID is de User ID die je vind bij de pagina waar je users aanmaakt. Als je daar op een user klikt staat de userID er daar bij: [Afbeelding]
Alleen dan is dat weer op user niveau en niet op dashboard niveau
Ik wil bepalen welke views op welke dashboards gebruikt moeten worden, maar dat kan dan niet denk ik
of ik doe te moeilijk en wil te veel
Dan gaat mn probleem van layout toch niet opgelost zijn, dju
Ik heb nu 1 Shelly in gebruik en bevalt goed. Ik geloof dat hier redelijk veel mensen zijn die Shelly gebruiken en heb nog niet echt negatieve geluiden erover gehoord.Michiel95 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:47:
Is er hier ervaring met lichtschakelaars via HomeAssistant (Via deconz USB stick)? Betreft nieuwbouw dus ik heb nog vrij spel.
Als je op internet zoekt vind tigduizend antwoorden van oude versie's die niet meer werken in lovelaceUI
wat ik graag ongeveer wil is zoiets als hier onder
:strip_exif()/f/image/aLY7zVH0M6IMX9kK6Y2CwOow.jpg?f=fotoalbum_large)
wat ik heb
:strip_exif()/f/image/mOYdpGR7hoLxlMKJcPw5qLqC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan 1 soort icon toevoegen, de andere klaagt hij niet over maar laat hij ook niet zien?
Tevens heb ik ineens sinds de laatste update van die sliders om de lampen die alleen maar aan en uit kunnen.
Ik vind HA een geweldig iets maar de info is overal verspreid, en de held klopt niet/ werkt niet
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| - title: TestPanel path: testpanel badges: [] cards: - type: horizontal-stack cards: - type: light icon: 'mdi:desk-lamp' entity: light.lamppeter hold_action: action: toggle double_tap_action: action: none - type: light icon: 'mdi:Lamp' entity: light.lampserre hold_action: action: toggle double_tap_action: action: none - type: entities entities: - entity: light.lamppeter icon: 'mdi:FloorLamp' show_header_toggle: false - type: entity-filter entities: - device_tracker.galaxy_s8 - device_tracker.rg850 state_filter: - home card: - type: glance - title: Wie is thuis - show_state: false - show_name: false |
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
https://github.com/custom-cards/button-cardhabbekrats schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:14:
Wat een geklooi af en toe
Als je op internet zoekt vind tigduizend antwoorden van oude versie's die niet meer werken in lovelaceUI
wat ik graag ongeveer wil is zoiets als hier onder
[Afbeelding]
wat ik heb
[Afbeelding]
Ik kan 1 soort icon toevoegen, de andere klaagt hij niet over maar laat hij ook niet zien?
Tevens heb ik ineens sinds de laatste update van die sliders om de lampen die alleen maar aan en uit kunnen.
Ik vind HA een geweldig iets maar de info is overal verspreid, en de held klopt niet/ werkt niet
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 - title: TestPanel path: testpanel badges: [] cards: - type: horizontal-stack cards: - type: light icon: 'mdi:desk-lamp' entity: light.lamppeter hold_action: action: toggle double_tap_action: action: none - type: light icon: 'mdi:Lamp' entity: light.lampserre hold_action: action: toggle double_tap_action: action: none - type: entities entities: - entity: light.lamppeter icon: 'mdi:FloorLamp' show_header_toggle: false - type: entity-filter entities: - device_tracker.galaxy_s8 - device_tracker.rg850 state_filter: - home card: - type: glance - title: Wie is thuis - show_state: false - show_name: false
Deze card is het die je ziet.
Hier een lijst met icons die erin zitten: https://petershaggynoble.github.io/MDI-Sandbox/
Let op, geen mdi- doen, maar altijd mdi: daarna kan je wel de - gebruiken.
Hee thx, in ongeveer alle filmpjes verwijzen ze voor de icons hier http://materialdesignicons.com/tag/communityD3nnisd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:18:
[...]
https://github.com/custom-cards/button-card
Deze card is het die je ziet.
Hier een lijst met icons die erin zitten: https://petershaggynoble.github.io/MDI-Sandbox/
Let op, geen mdi- doen, maar altijd mdi: daarna kan je wel de - gebruiken.
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
Oh geen idee, ik gebruik altijd die site:)habbekrats schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:20:
[...]
Hee thx, in ongeveer alle filmpjes verwijzen ze voor de icons hier http://materialdesignicons.com/tag/community
Ik weet niet of @TweakerVincent mij bedoelde maar ik heb het met een Proximity meter gemaakt en gaat bij mij via usb rechtstreeks in de nuc. Zie hier hoe ik het gemaakt heb.NeoFoX schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:05:
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
@habbekrats De info op https://www.home-assistant.io/integrations/ en https://www.home-assistant.io/lovelace/ is altijd up to date met de nieuwste versie.
Als je het daar niet kunt vinden, kun je altijd nog doorzoeken, maar in principe staat daar alle info.
Zit in dezelfde situatie, maar neig op dit moment naar zwave schakelaars. Ik heb er nu ruim een jaar twee op zolder ingebouwd en echt letterlijk nog nul issues mee gehad.Michiel95 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:47:
Mijn ervaring met wifi apparaten is dat er toch af en toe verbinding issues zijn. Ik heb alleen geen ervaring met de Shelly, dus ben benieuwd naar de andere ervaringen.
Ik heb het opgelost met een Pi in de meterkast. Daarop een NPN schakelaar middels een i2c extender en een python script die de schakelaar uitleest. Ik gebruik een retentive topic zodat ik niks op de pi hoef op te slaan.NeoFoX schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:05:
Ik ben ook een enthousiaste gebruiker van Shelly in Home Assistant. Hun eigen app vindt ik niks maar de koppeling via MQTT is top! Verschillende pluggen - Shelly 1 en 2.5 in gebruik. Ook voor je screens werkt een 2.5 top.-Casper schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:01:
[...]
Ik heb nu 1 Shelly in gebruik en bevalt goed. Ik geloof dat hier redelijk veel mensen zijn die Shelly gebruiken en heb nog niet echt negatieve geluiden erover gehoord.
Gaaf om te zien hoe je dit gedaan hebt.. voor mij is dit nu nog iets te ver van mijn bed show; ik heb nu geen S0PCM dus mijn idee is het om eerst via de PI te doen.. misschien daarna direct naar de NUC. Thanks!martinvdm schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 00:22:
[...]
Ik weet niet of @TweakerVincent mij bedoelde maar ik heb het met een Proximity meter gemaakt en gaat bij mij via usb rechtstreeks in de nuc. Zie hier hoe ik het gemaakt heb.
Ik ga ff een NPN regelen en op mijn PI (die nu toch niets meer doet in de meterkast) installeren en configureren.. wil je het python script delen eventueel icm je setup?maxxie85 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:18:
[...]
Ik heb het opgelost met een Pi in de meterkast. Daarop een NPN schakelaar middels een i2c extender en een python script die de schakelaar uitleest. Ik gebruik een retentive topic zodat ik niks op de pi hoef op te slaan.
- The Neo and Only -
@RudolfR dank, dat was hem!RudolfR schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:04:
@superyupkent
Ja, om de division bij zero te voorkomen, maar de tweede oplossing is beter.
Onderstaande mag toch ook gewoon in een sensor's value_template?
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 cop_may: value_template: "{% if states('sensor.energy_kwh_may_5172') | float == 0.0 %} {{ 0 }} {% else %} {{ (states('sensor.condensation_kwh_may_5148') | float / states('sensor.energy_kwh_may_5172') | float) | round(1) }} {% endif %}" unit_of_measurement: "Cop" friendly_name: COP Mei
Nu werkt mn dashboard ook met nog lege waardes:
/f/image/oiVgYk21W5UUDc4EEweBc6ct.png?f=fotoalbum_large)
Dit topic is gesloten.
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.