Ik gebruik nu enkele Xiaomi Aqara PIR bewegingsmelders. An sich geen klagen van, maar je hebt de typische nadelen van PIR m.b.t. gevoeligheid en range.
Er zijn blijkbaar ook radar / microwave sensors die gevoeliger zijn en 360° beweging detecteren zonder line of sight. Hiermee hoop ik nauwkeuriger vast te stellen of iemand in een kamer aanwezig is om bijvoorbeeld lampen te laten branden.
Zijn er tweakers die dit met succes in gebruik hebben? Bijvoorbeeld met een RCWL-0516
@Ito in deel 1 las ik dat jij hier mee had geëxperimenteerd, nog steeds tevreden van?
@Femme ik las in Femme's Storblog: Smarthome kooptips voor de doe-het-zelver dat je gebruikt maakt van een wat duurdere 12 V radarsensor. Gebruik je deze nog? Zou je deze nog steeds aanraden ten opzichte van goedkopere/nieuwere sensors als RCWL-0516?
Nog wat informatie die ik over dit onderwerp heb gevonden:
Movement detection using the RCWL-0516 and HC-SR501 sensors
RCWL-0516 Microwave Radar Sensor Experiences?
Combinatie van PIR/Radar dmv hc-sr501 en RCWL-0516 sensors
Xandem ziet er ook veelbelovend uit en krijgt goede reviews, maar vrij duur
Er zijn blijkbaar ook radar / microwave sensors die gevoeliger zijn en 360° beweging detecteren zonder line of sight. Hiermee hoop ik nauwkeuriger vast te stellen of iemand in een kamer aanwezig is om bijvoorbeeld lampen te laten branden.
Zijn er tweakers die dit met succes in gebruik hebben? Bijvoorbeeld met een RCWL-0516
@Ito in deel 1 las ik dat jij hier mee had geëxperimenteerd, nog steeds tevreden van?
@Femme ik las in Femme's Storblog: Smarthome kooptips voor de doe-het-zelver dat je gebruikt maakt van een wat duurdere 12 V radarsensor. Gebruik je deze nog? Zou je deze nog steeds aanraden ten opzichte van goedkopere/nieuwere sensors als RCWL-0516?
Nog wat informatie die ik over dit onderwerp heb gevonden:
Movement detection using the RCWL-0516 and HC-SR501 sensors
RCWL-0516 Microwave Radar Sensor Experiences?
Combinatie van PIR/Radar dmv hc-sr501 en RCWL-0516 sensors
Xandem ziet er ook veelbelovend uit en krijgt goede reviews, maar vrij duur
[ Voor 6% gewijzigd door sloth op 01-11-2019 11:44 ]