Acties:
  • +1 Henk 'm!
GertJan2012 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:32:
[...]
maar dan wordt het dus entitiy: all.lights? Ik snap de onschrijving van de Breaking change namelijk niet helemaal
Nee:
Hmmbob schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:24:
[...]
Een zelf gemaakte groep, of "entity: all".
Dus waar nu "entity: group.all_lights" staat, staat straks "entity: all".

Als service dan wel "light.turn_on" gebruiken ipv homeassistant.turn_on - anders krijg je onverwachte resultaten :+

Release 0.104.2 - January 17
  • add multistate back (@dmulcahey - #30889) (zha docs)
  • Fix missing switch groups of HomematicIP Cloud (@SukramJ - #30903) (homematicip_cloud docs)
  • Fix issue with group unique id when normalising bridge id (@Kane610 - #30904) (deconz docs)
  • Fix Alexa semantics for covers with tilt support. (@ochlocracy - #30911) (alexa docs)
  • camera endpoint likes to timeout, catch it. (@balloob - #30919) (ring docs)
  • Fix service device refresh calling state update (@Kane610 - #30920) (deconz docs)
  • Updated frontend to 20200108.2 (@bramkragten - #30921) (frontend docs)
  • Fix hue accepting filename (@balloob - #30924) (hue docs)
Die laatste bullet is een fix voor de Hue problemen:
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:09:
En in 0.104.1 is de HUE integratie kapot.

[ Voor 73% gewijzigd door Hmmbob op 18-01-2020 11:29 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cartman! schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:29:
[...]

Dit had ik ook in m'n hoofd maar laat je sommige schakelaars dan nog wel verlopen via Hue zelf of doe je die ook via Deconz? Ik zit er n beetje mee dat ik eigenlijk de eis heb dat schakelaars/verlichting t moeten blijven doen als HA down is (bijv, iets aan de hand met de NAS, config/update issues met HA). Of kan Deconz direct praten met Hue bridge om t licht aan te sturen zonder HA :?
Je kunt o.a. met deCONZ een directe verbinding (binding) maken tussen lampen en een schakelaar die dat ondersteunt, bijvoorbeeld de Hue Dimmer Switch of een IKEA grijs/witte ronde afstandsbediening. Op deze manier kun je lampen toch bedienen wanneer deCONZ/HA offline is. Dit doe je in de Phoscon app door lampen toe te voegen aan de groep die automatisch wordt aangemaakt voor gekoppelde Hue Dimmer Switches of de Tradfri grijs/witte afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
JBS schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:31:
[...]
Je kunt o.a. met deCONZ een directe verbinding (binding) maken tussen lampen en een schakelaar die dat ondersteunt, bijvoorbeeld de Hue Dimmer Switch of een IKEA grijs/witte ronde afstandsbediening. Op deze manier kun je lampen toch bedienen wanneer deCONZ/HA offline is. Dit doe je in de Phoscon app door lampen toe te voegen aan de groep die automatisch wordt aangemaakt voor gekoppelde Hue Dimmer Switches of de Tradfri grijs/witte afstandsbediening.
Nuttige info, dank! Weet je ook of Friends of Hue schakelaars daar geschikt voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:11:
[...]

Nuttige info, dank! Weet je ook of Friends of Hue schakelaars daar geschikt voor zijn?
Dat durf ik niet te zeggen, heb er zelf geen uit die reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Cartman! schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:11:
[...]

Hue is Zigbee dus dat moet goedgaan lijkt me. Friends heb ik nog nooit van gehoord.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:57
Ik ben momenteel bezig met de installatie van de Raspberry pi 4 icm Home assistent. Ik heb inmiddels de SSD werkend en de boot files van Rasbian op de SSD gezet.

De volgende stap is om Docker te installeren en volgens de aangereikte walkthrough gebruik ik onderstaande, maar ik krijg een fout.
sudo curl -sL get.docker.com | sed 's/9)/10)/' | sh
De fout is:
sed: expressie #1, teken 9: onbekende optie bij 's'-opdracht

Wat doe ik verkeerd?

EDIT: ik heb nu onderstaande gebruikt en dit lijkt goed te gaan:
curl -fsSL https://get.docker.com -o get-docker.sh
sh get-docker.sh

[ Voor 14% gewijzigd door crimby op 18-01-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:42
Ik probeerde Zwave2Mqtt werkend te krijgen in docker. Ik heb de officiele docker geinstallerd met hun docker-compose file. Als ik hem start dan vind hij mijn Zwave stick niet. Kijk ik in de log files zie ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  z2m:Store settings.json not found +0ms
  z2m:Store scenes.json not found +6ms
  z2m:Store nodes.json not found +0ms
  z2m:Gateway No custom hass devices file found +0ms
  z2m:App Application path:/usr/src/app +0ms
  z2m:Gateway Zwave settings are not valid +12ms
  z2m:App Listening on port 8091 +0ms

In de docker-compose file map je wel een map naar je lokale mappen:

volumes:
- /data/homeassistant/store:/usr/src/app/store

Ik dacht misschien mist hij hier een bestand. Maar als ik de regel weg laat werkt het ook niet.

Google brengt helaas weinig uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mich schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:55:
Ik probeerde Zwave2Mqtt werkend te krijgen in docker. Ik heb de officiele docker geinstallerd met hun docker-compose file. Als ik hem start dan vind hij mijn Zwave stick niet. Kijk ik in de log files zie ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  z2m:Store settings.json not found +0ms
  z2m:Store scenes.json not found +6ms
  z2m:Store nodes.json not found +0ms
  z2m:Gateway No custom hass devices file found +0ms
  z2m:App Application path:/usr/src/app +0ms
  z2m:Gateway Zwave settings are not valid +12ms
  z2m:App Listening on port 8091 +0ms

In de docker-compose file map je wel een map naar je lokale mappen:

volumes:
- /data/homeassistant/store:/usr/src/app/store

Ik dacht misschien mist hij hier een bestand. Maar als ik de regel weg laat werkt het ook niet.

Google brengt helaas weinig uitkomst.
Heb je je überhaupt wel je usb stick naar je container doorgezet?

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
martinvdm schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:59:
[...]

Heb je je überhaupt wel je usb stick naar je container doorgezet?
Jazker. En voor de zekerheid het regeltje 1 op 1 uit mijn home assistant docker gekopierd :P
En home assistant draait niet, om te voorkomen dat hij de stick claimt.

Zijn de files die hij mist bestanden die op de stick moeten staan?

[ Voor 8% gewijzigd door Mich op 18-01-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:50
Mich schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:00:
[...]

Jazker. En voor de zekerheid het regeltje 1 op 1 uit mijn home assistant docker gekopierd :P
En home assistant draait niet, om te voorkomen dat hij de stick claimt.
Dat zien we dus niet terug. Post anders even de volledige docker-compose.yaml ;)

Ter referentie, dit is die wat ik gebruik:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
version: '2'
services:
  zwave2mqtt:
    container_name: zwave2mqtt
    image: robertslando/zwave2mqtt
    restart: unless-stopped
    environment:
      - TZ=Europe/Amsterdam
    devices:
      - /dev/ttyACM1:/dev/ttyACM1
    volumes:
      - ./store:/usr/src/app/store
    ports:
      - 8091:8091

Het gaat hierbij dus om de devices, en of het bij jou 0, 1, ... moet zijn zul je even moeten controleren (in mijn geval is 0 de CC2531 van Zigbee2mqtt en 1 dan de zwave.me stick)

[ Voor 43% gewijzigd door RobertMe op 18-01-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
RobertMe schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:01:
[...]

Dat zien we dus niet terug. Post anders even de volledige docker-compose.yaml ;)

Ter referentie, dit is die wat ik gebruik:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
version: '2'
services:
  zwave2mqtt:
    image: robertslando/zwave2mqtt
    restart: unless-stopped
    environment:
      - TZ=Europe/Amsterdam
    devices:
      - /dev/ttyACM1:/dev/ttyACM1
    volumes:
      - ./store:/usr/src/app/store
    ports:
      - 8091:8091

Het gaat hierbij dus om de devices, en of het bij jou 0, 1, ... moet zijn zul je even moeten controleren (in mijn geval is 0 de CC2531 van Zigbee2mqtt en 1 dan de zwave.me stick)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
version: '3.5'
services:
  zwave2mqtt:
    image: robertslando/zwave2mqtt:latest
    restart: always
    tty: true
    stop_signal: SIGINT
    devices:
      - /dev/ttyACM0:/dev/ttyACM0
    volumes:
      - /data/zwave2mqtt/store:/usr/src/app/store
      - /etc/localtime:/etc/localtime:ro
    ports:
      - "8091:8091"
    environment:
      - TZ='Europe/Amsterdam'
    networks:
      - zwave

networks:
  zwave:
# volumes:
#   zwave2mqtt:
#     name: zwave2mqtt

Dit heb ik nu. Het network gedeelte zou ik er normaal uitgooien maar heb ik terug gezet om te kijken of het verschil uitmaakt. De localtime heb ik er zelf bijgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mich schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:31:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
version: '3.5'
services:
  zwave2mqtt:
    image: robertslando/zwave2mqtt:latest
    restart: always
    tty: true
    stop_signal: SIGINT
    devices:
      - /dev/ttyACM0:/dev/ttyACM0
    volumes:
      - /data/zwave2mqtt/store:/usr/src/app/store
      - /etc/localtime:/etc/localtime:ro
    ports:
      - "8091:8091"
    environment:
      - TZ='Europe/Amsterdam'
    networks:
      - zwave

networks:
  zwave:
# volumes:
#   zwave2mqtt:
#     name: zwave2mqtt

Dit heb ik nu. Het network gedeelte zou ik er normaal uitgooien maar heb ik terug gezet om te kijken of het verschil uitmaakt. De localtime heb ik er zelf bijgezet
Volgens mij ziet de docker compose er goed uit. Ben niet bekend met zwave2mqtt en daar is dit topic nou ook niet echt voor bedoeld. Op de GitHub een issue aanmaken zou ik doen.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tdw schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:08:
[...]

Hue is Zigbee dus dat moet goedgaan lijkt me. Friends heb ik nog nooit van gehoord.
Zo eenvoudig is het helaas niet. Een Xiaomi Aqara wandschakelaar is bijvoorbeeld niet in staat op een degelijke manier middels een binding een group aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

JBS schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:00:
[...]
Zo eenvoudig is het helaas niet. Een Xiaomi Aqara wandschakelaar is bijvoorbeeld niet in staat op een degelijke manier middels een binding een group aan te sturen.
Heb het verkeerd verwoord idd. Er werd hier specifiek gevraagd om Hue, en dat is zo groot, dat lukt eigenlijk altijd wel :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tdw schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:01:
[...]

Heb het verkeerd verwoord idd. Er werd hier specifiek gevraagd om Hue, en dat is zo groot, dat lukt eigenlijk altijd wel :+
En ook zo eenvoudig is het niet... Met bijvoorbeeld de ene IKEA schakelaar/dimmer werkt het wel, met een ander type van Tradfri niet.

Een aanknopingspunt om 't zonder testen te vermoeden, zou 't ondersteunen van touch link kunnen zijn: https://github.com/dresde...37#issuecomment-454893688

[ Voor 24% gewijzigd door JBS op 18-01-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:42
Ik heb mijn verlichting nu al enige tijd geautomatiseerd met sunset/sunrise, een klein beetje zoals je dat op de Hue bridge ook kunt instellen. Nu merk ik alleen dat dit niet helemaal vlekkeloos werkt, vaak moet ik toch nog zelf met de lamp spelen omdat het de ene keer bewolkt is, en dan weer niet, ofwel: het is binnen dan te donker of te licht.

Nu heb ik ook een lux sensor, die iedere minuut de lichtsterkte van buiten (door n raam) aan HA doorgeeft. Nu had ik besloten dat ik dacht dat ik vanaf een bepaalde lux sterkte langzaam de lampen aan wilde gaan doen. Bijvoorbeeld vanaf 400 naar 0 of van 200 naar 0 lux.

Ofwel, op 200 lux de lampen op brightness 0, en dan steeds verder zodat bij lux 0 de lamp op brightness 100 brandt. Appeltje eitje, ik doe dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
automation:
- alias: Licht aan als t donker is
  id: licht_aan_als_t_donker_is
  trigger:
    platform: numeric_state
    entity_id: sensor.tsl2561_ambient_light
    below: 200
  action:
  - service: light.turn_on
    data:
      brightness_pct: {{((200 - (states('sensor.tsl2561_ambient_light') | float)) / 2) | round(0)}}
      entity_id:
      - light.lamp_woonkamer_light
      transition: 1

Ofwel, zodra de lichtsensor onder de 200 zakt, trekken we de huidige luxwaarde van 200 af en delen dat door 2. Dus, lux waarde 175 levert 12,5 op, afgerond 13. Die 13 geef ik dan weer als helderheidspercentage door aan de lamp.

Nu ontvang ik iedere minuut n nieuwe lux waarde van de sensor... Maar helaas triggert de automation maar 1x, omdat de numeric_state maar 1x onder de 200 zakt en iedere volgende keer dat deze zakt is deze volgens Home Assistant niet 'weer' onder de 200, maar 'nog steeds'.

Klopt op zich... Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat deze automation iedere minuut loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redah schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:41:
Ik heb mijn verlichting nu al enige tijd geautomatiseerd met sunset/sunrise, een klein beetje zoals je dat op de Hue bridge ook kunt instellen. Nu merk ik alleen dat dit niet helemaal vlekkeloos werkt, vaak moet ik toch nog zelf met de lamp spelen omdat het de ene keer bewolkt is, en dan weer niet, ofwel: het is binnen dan te donker of te licht.

Nu heb ik ook een lux sensor, die iedere minuut de lichtsterkte van buiten (door n raam) aan HA doorgeeft. Nu had ik besloten dat ik dacht dat ik vanaf een bepaalde lux sterkte langzaam de lampen aan wilde gaan doen. Bijvoorbeeld vanaf 400 naar 0 of van 200 naar 0 lux.

Ofwel, op 200 lux de lampen op brightness 0, en dan steeds verder zodat bij lux 0 de lamp op brightness 100 brandt. Appeltje eitje, ik doe dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
automation:
  trigger:
    entity_id: sensor.temperature
  action:
    data:
      brightness_pct: {{((200 - (states('sensor.tsl2561_ambient_light') | float)) / 2) | round(0)}}
      entity_id:

Ofwel, zodra de lichtsensor onder de 200 zakt, trekken we de huidige luxwaarde van 200 af en delen dat door 2. Dus, lux waarde 175 levert 12,5 op, afgerond 13. Die 13 geef ik dan weer als helderheidspercentage door aan de lamp.

Nu ontvang ik iedere minuut n nieuwe lux waarde van de sensor... Maar helaas triggert de automation maar 1x, omdat de numeric_state maar 1x onder de 200 zakt en iedere volgende keer dat deze zakt is deze volgens Home Assistant niet 'weer' onder de 200, maar 'nog steeds'.

Klopt op zich... Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat deze automation iedere minuut loopt?
Ik zou zeggen maak de trigger een time elke minuut en de lux below 200 als condition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

redah schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:41:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
automation:
  trigger:
    entity_id: sensor.temperature
  action:
    data:
      entity_id:

Volgens mij staat de entity_id van je trigger niet goed. :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:52
@redah

Wat martinvdm hierboven al zegt, maar volgens mij heb je die time-trigger niet nodig en kun je de van de huidige trigger alleen de 'below' verwijderen.
De lux-sensor zorgt immers al voor een periodieke update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 10:29
Klinkt goed, alleen krijg ik dat niet voor elkaar.
Ik heb een ronde ikea afstandbediening. In Phoscon zie ik een groep hiervoor staan. Als ik daarop klik gebeurt er niks. Hij blijft dan een "gewone lampengroep" actief houden die erboven staat in de lijst.

Wat doe ik niet goed?

N.B, Ik heb nu wel in phoscon de remote aan de lamp gekoppeld vanuit lamp -> assign switch, maar als mijn pi uitvalt werkt dat dus niet meer. Is geen directe verbinding dus.
Overigens: HA kan ik wel restarten, Deconz/Phoscon blijft dan wel draaien.
JBS schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:31:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik wordt geloof ik helemaal gek.

Mijn Raspberry pi is geherstart en nu krijg ik home assistant onmogelijk geopend. Ik draai deze via docker.

Als ik de status van de docker, hassio-supervisor (Active(running) en hassio-apparmor check, dan zijn deze "Active (exited)".

Echter als ik in de browser naar localhost:8123 ga, dan kom ik nergens op uit.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djiedjee schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:51:
Klinkt goed, alleen krijg ik dat niet voor elkaar.
Ik heb een ronde ikea afstandbediening. In Phoscon zie ik een groep hiervoor staan. Als ik daarop klik gebeurt er niks. Hij blijft dan een "gewone lampengroep" actief houden die erboven staat in de lijst.

Wat doe ik niet goed?

N.B, Ik heb nu wel in phoscon de remote aan de lamp gekoppeld vanuit lamp -> assign switch, maar als mijn pi uitvalt werkt dat dus niet meer. Is geen directe verbinding dus.
Overigens: HA kan ik wel restarten, Deconz/Phoscon blijft dan wel draaien.

[...]
Herken ik niet. Gebeurt dat bij alle groepen, of alleen voor de groep van de Tradfri remote? Group beheer is op mobiel overigens niet mogelijk, enkel in desktop weergave.

Bij een herstart van HA blijft deCONZ inderdaad draaien. Is technisch gezien een losstaande docker container, ook als je 'm als Hass.io add-ons installeert.

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 19-01-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crimby schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:04:
Ik wordt geloof ik helemaal gek.

Mijn Raspberry pi is geherstart en nu krijg ik home assistant onmogelijk geopend. Ik draai deze via docker.

Als ik de status van de docker, hassio-supervisor (Active(running) en hassio-apparmor check, dan zijn deze "Active (exited)".

Echter als ik in de browser naar localhost:8123 ga, dan kom ik nergens op uit.

Wat doe ik fout?
Check je ha log eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
edit: gevonden en daar staat:

invalid config for [homeasssistant]: [customize] is an invalid option for [homeassistant]

Nu wil ik mijn configuration.yaml wijzigen, maar bij het opslaan krijg ik "Access Denied".
Ik ben ingelogd als PI

edit:
heb nu de configuration.yaml aangepast en de raspberry pi opnieuw opgestart, maar nog steeds hetzelfde.

De logging zegt het volgende:
2020-01-19 12:32:49 WARNING (Recorder) [homeassistant.components.recorder] Ended unfinished session (id=7 from 2020-01-18 19:35:59.772640)
2020-01-19 12:32:57 ERROR (MainThread) [homeassistant.core] Error doing job: Unclosed client session
2020-01-19 12:32:58 ERROR (MainThread) [homeassistant.core] Error doing job: Task exception was never retrieved
Traceback (most recent call last):
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 410, in _async_add_entity
raise HomeAssistantError(msg)
homeassistant.exceptions.HomeAssistantError: Entity id already exists: person.maarten_2. Platform person does not generate unique IDs
2020-01-19 12:32:59 WARNING (MainThread) [homeassistant.components.mobile_app.notify] Found duplicate device name iPhone van Maarten
2020-01-19 12:32:59 WARNING (MainThread) [homeassistant.components.mobile_app.notify] Found duplicate device name iPhone van Maarten
2020-01-19 12:32:59 ERROR (MainThread) [homeassistant.config] Invalid config for [frontend]: [customize] is an invalid option for [frontend]. Check: frontend->frontend->customize. (See /config/configuration.yaml, line 17). Please check the docs at https://www.home-assistant.io/integrations/frontend
2020-01-19 12:32:59 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Setup failed for frontend: Invalid config.
2020-01-19 12:32:59 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Unable to set up dependencies of panel_custom. Setup failed for dependencies: frontend
2020-01-19 12:32:59 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Setup failed for panel_custom: Could not set up all dependencies.
2020-01-19 12:32:59 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Unable to set up dependencies of map. Setup failed for dependencies: frontend
2020-01-19 12:32:59 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Setup failed for map: Could not set up all dependencies.
2020-01-19 12:32:59 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Unable to set up dependencies of logbook. Setup failed for dependencies: frontend
2020-01-19 12:32:59 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Setup failed for logbook: Could not set up all dependencies.
2020-01-19 12:32:59 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Unable to set up dependencies of hassio. Setup failed for dependencies: panel_custom
2020-01-19 12:32:59 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Setup failed for hassio: Could not set up all dependencies.
2020-01-19 12:32:59 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Unable to set up dependencies of default_config. Setup failed for dependencies: frontend, logbook, map
2020-01-19 12:32:59 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Setup failed for default_config: Could not set up all dependencies.
2020-01-19 12:33:01 ERROR (MainThread) [homeassistant.core] Error doing job: Unclosed client session
edit 3: ik heb mijn configuration.yaml een stuk geleegd en nu werkt ie weer.
Nu wilde ik er een customize.yaml includen en gisteren werkte dit, maar bij een herstart kijkt ie dus kritischer naar fouten.

[ Voor 122% gewijzigd door crimby op 19-01-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 10:29
De gewone groepen met lampen werken prima, ik kan scenes maken en switches koppelen.
Onder de lampengroepen staan de ikea remotes , maar ik kan ze niet selecteren. Erop klikken doet niks.

Op de PC getest, niet op mobiel
JBS schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:10:
[...]
Herken ik niet. Gebeurt dat bij alle groepen, of alleen voor de groep van de Tradfri remote? Group beheer is op mobiel overigens niet mogelijk, enkel in desktop weergave.

Bij een herstart van HA blijft deCONZ inderdaad draaien. Is technisch gezien een losstaande docker container, ook als je 'm als Hass.io add-ons installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 13:11
vraagje,
is dit nu goed voor in de scene.yaml of niet?
ik zit even in dubio..
laat maar, al gevonden :) zat een group in de scene die er niet meer was

[ Voor 67% gewijzigd door zoeperman op 19-01-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma4Life
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:41
Hallo Tweakers,

Sinds een paar weken ben ik begonnen met HASS om de verlichting in huis aan aan te sturen. Nu loop ik alleen tegen een raar probleem/issue (iets wat ik over het hoofd zie). Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken!

Ik gebruik de volgende setup.

In huis bijna alle lampen voorzien van Klik aan Klik uit.
Mini HP Desktop met ESX -> VM voor HA op basis van Ubuntu.
Aan de desktop (en gelinkt aan mijn HA VM) een RFXCOM module met USB.

Bovenstaande doet het prima en is dmv een nginx vanaf afstand bereikbaar met ssl etc.

Nu heb ik recentelijk een KAKU deurbel gekocht. Ik had gedacht dit signaal op te vangen en te gebruiken voor een push notificatie naar mijn mobiel.

Nu had ik mijn auto_add config aangezet en kan direct de bel vinden als ik deze indruk. Na zoeken op het ha site volgende aanvulling gevonden voor mijn config.
rfxtrx:
device: /dev/ttyUSB0

# KAKU Schakelaars
switch:
platform: rfxtrx
automatic_add: true
devices:
0B11000201DF658601040F70:
name: Deurbel
fire_event: true
Ik heb de overige apparaten weggelaten voor de duidelijkheid. In mijn custom config het volgende geplaatst.
switch.deurbel:
friendly_name: 'Deurbel'
icon: mdi:bell-ring
assumed_state: false
In mijn homewizard zie ik de schakelaar. Echter als ik deze aanzet gaat de bel niet af, en als ik op de bel druk krijg ik geen events te zien in de logging.

Om het geheel wat vreemder te maken toch even de RFXCOM aangesloten op mijn PC. Bij het zoeken naar het signaal vindt RFXmgr de KAKU deurbel maar ziet een ander adres.

RFXmgr: 0B11000201DF658601040F70
HASS: 0b11000701df658601040f70
RFXcom output:
18/01/2020 11:44:17:885= 0B11000201DF658601040F70

Packettype = Lighting2
subtype = AC
Sequence nbr = 2
ID = 1DF6586 decimal:31417734
Unit = 1
Command = Group On
Signal level = 7 -64dBm
Hopelijk zien jullie wat ik mis en of verkeerd doe! Ik loop er al een week mee te rommelen maar dit schiet niet op!

Groet,

Marco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redah
  • Laatst online: 26-05 17:42
RudolfR schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:01:
@redah

Wat martinvdm hierboven al zegt, maar volgens mij heb je die time-trigger niet nodig en kun je de van de huidige trigger alleen de 'below' verwijderen.
De lux-sensor zorgt immers al voor een periodieke update.
Ik heb er nu dit van gemaakt, en dat werkt prima!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
  trigger:
    platform: state
  condition:
    - condition: numeric_state
      below: 400
      above: 0
  action:
    data_template:
      transition: 10
      brightness_pct: "{{((400 - (states('sensor.tsl2561_ambient_light') | float)) / 5.33) | round(0)}}"
      entity_id:
      - light.lamp_eetkamer_light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-03 14:05
Shoarma4Life schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:05:
Hallo Tweakers,

Sinds een paar weken ben ik begonnen met HASS om de verlichting in huis aan aan te sturen. Nu loop ik alleen tegen een raar probleem/issue (iets wat ik over het hoofd zie). Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken!

Bovenstaande doet het prima en is dmv een nginx vanaf afstand bereikbaar met ssl etc.

Nu heb ik recentelijk een KAKU deurbel gekocht. Ik had gedacht dit signaal op te vangen en te gebruiken voor een push notificatie naar mijn mobiel.

Nu had ik mijn auto_add config aangezet en kan direct de bel vinden als ik deze indruk. Na zoeken op het ha site volgende aanvulling gevonden voor mijn config.

[...]

Ik heb de overige apparaten weggelaten voor de duidelijkheid. In mijn custom config het volgende geplaatst.

[...]

In mijn homewizard zie ik de schakelaar. Echter als ik deze aanzet gaat de bel niet af, en als ik op de bel druk krijg ik geen events te zien in de logging.

Om het geheel wat vreemder te maken toch even de RFXCOM aangesloten op mijn PC. Bij het zoeken naar het signaal vindt RFXmgr de KAKU deurbel maar ziet een ander adres.

[...]

Hopelijk zien jullie wat ik mis en of verkeerd doe! Ik loop er al een week mee te rommelen maar dit schiet niet op!

Groet,

Marco
De berichten zijn in principe gelijk alleen verschilt het sequence number en dat is normaal. Bij elk volgend bericht wordt dit nummer opgehoogd en loopt rond van 0 tot en met 255.
Om een bericht te gebruiken moet je het sequence number er uit filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik heb HASSIO laatst opnieuw geinstalleerd, en ik heb dan een probleem met het opbouwen van HACS.
Betreffende achtergrondtaak blijft namelijk doorlopen, en is dus nooit klaar.

Vermoedelijk door betreffende foutmelding:

[quote]
Validation for Michsior14/ha-kaiterra failed.
18:47 custom_components/hacs/hacsbase/__init__.py (ERROR)
[/quote]

en

[quote]
Validation for Michsior14/ha-laser-egg failed.
18:47 custom_components/hacs/hacsbase/__init__.py (ERROR)
[/quote]

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt!

Ik heb HACS er helemaal afgegooid, en weer opnieuw d'r op gezet. Werkt nu weer...

[ Voor 8% gewijzigd door coromandel op 20-01-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 09:58
Weet iemand waarom @ de Neo Coolcam motion sensor V1 de led blink enable-optie zo gemakkelijk uit te zetten is, maar dit met de V2-variant zo'n drama is?

Ik heb van beide varianten twee stuks. De V2's lijken de instelling hoe dan ook niet te accepteren. Ik heb ook gepoogd de blink enable handmatig in de zwcfg-file te veranderen, maar ook dan kom ik niet verder.

Heeft iemand van jullie nog een idee?

Edit: (oplossing)
De instellingen van de PD02Z (Neo Coolcam V2) komen niet overeen met die van de V1. Dit is hoe ik het heb kunnen oplossen:

1: stop in de HA gui het Zwave netwerk.
2: Open het zwcfg__.xml-bestand (ik heb Brackets gebruikt)
3: wijzig de regels. Ik heb index 10, 11 en 12 moeten aanpassen. Bronbestand
4: Sla het bestand op
5: herstart het Zwave-netwerk. Een herstart van Home Assistant was in mijn geval niet noodzakelijk.

Beide sensoren knipperen niet meer en zijn naar behoren in te stellen. Doe er je voordeel mee!

[ Voor 45% gewijzigd door StephanO1990 op 04-02-2020 23:32 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gekke vraag misschien, maar staan ze vanochtend wel uit?

(Achtergrond: bij battery operated ZWave devices duurt het even voor de config "opgehaald" is door de device).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:22
Eindelijk mee aan de slag gegaan.
Ik heb dit toegevoegd aan sensors, maar krijg "none" als getal bij de sensor
Moet ik behalve de code bij sensors nog meer aanmaken?

- platform: rest
resource: https://brandstof-api.san...randstof_prijzen/3477.png
name: Give The Station A Name
value_template: '{{ value_json.benzine_prijs }}'
unit_of_measurement: "€"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wesley2004 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:28:
[...]

Eindelijk mee aan de slag gegaan.
Ik heb dit toegevoegd aan sensors, maar krijg "none" als getal bij de sensor
Moet ik behalve de code bij sensors nog meer aanmaken?

- platform: rest
resource: https://brandstof-api.san...randstof_prijzen/3477.png
name: Give The Station A Name
value_template: '{{ value_json.benzine_prijs }}'
unit_of_measurement: "€"
Home Assistant geeft perfect weer wat de API weergeeft. Als je namelijk zelf naar https://brandstof-api.san...randstof_prijzen/3477.png gaat, dan zie je dan "benzine_prijs" een waarde van "null" heeft....
{"invoer_png":"3477.png","benzine_prijs":null,"diesel_prijs":1.36,"ocr_station":"Veldzigt 64 Esso)"}
Zo te zien staat die prijs wel in het plaatje, dus misschien dat @sanderdw hier even naar moet kijken om te zien wat er mis loopt.
Afbeeldingslocatie: https://tankservice.app-it-up.com/Tankservice/v1/places/3477.png

[ Voor 18% gewijzigd door Hmmbob op 21-01-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Hmmbob schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:35:
[...]

Home Assistant geeft perfect weer wat de API weergeeft. Als je namelijk zelf naar https://brandstof-api.san...randstof_prijzen/3477.png gaat, dan zie je dan "benzine_prijs" een waarde van "null" heeft....
[...]

Zo te zien staat die prijs wel in het plaatje, dus misschien dat @sanderdw hier even naar moet kijken om te zien wat er mis loopt.
[Afbeelding]
Ja ik zie het nu ook idd.
Het vreemde is dat dit toevallig alleen zo lijkt te zijn met dit station.
Andere in de buurt werken wel.
Jammer, deze wou ik er graag bij.
Dus misschien @sanderdw een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Shoarma4Life schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:05:
Hallo Tweakers,

[...]

[...]

[...]

Groet,

Marco
ik heb dit in de configuratie staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
switch:
 platform: rfxtrx
 automatic_add: true       
 devices:    

0b11000101f6758601040f50: #deurbel
      name: Deurbel
      fire_event: True

en de automation trigger
code:
1
2
3
4
5
6
7
- id: deurbel
  alias: Doorbell  pressed
  trigger:
  - event_data:
      entity_id: switch.deurbel
    event_type: button_pressed
    platform: event

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:28

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Ik heb sinds kort ook mijn DSMR in mijn Homeassistant zitten. Dit werkt allemaal top.

De data komt zo goed als realtime (per seconde) binnen wat een leuk grafiekje geeft. Nadeel hiervan is dat mijn History van het stroomverbruik enorm groot wordt.

Ik vroeg me af of ik de 'recorder' van home assistant ook kon aanpassen om bepaalde entiteiten met een lagere interval op te slaan. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 18:54

Koppensneller

winterrrrrr

Koen Hendriks schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:25:
Ik heb sinds kort ook mijn DSMR in mijn Homeassistant zitten. Dit werkt allemaal top.

De data komt zo goed als realtime (per seconde) binnen wat een leuk grafiekje geeft. Nadeel hiervan is dat mijn History van het stroomverbruik enorm groot wordt.

Ik vroeg me af of ik de 'recorder' van home assistant ook kon aanpassen om bepaalde entiteiten met een lagere interval op te slaan. Iemand hier ervaring mee?
Je kunt met het filter component een nieuwe sensor aanmaken en die recorden i.p.v. de DSMR-sensor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dytzox
  • Laatst online: 04-12-2023
mklcln schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 00:03:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem bij gebruik van de motion sensor i.c.m. de LSC tasmota flashed lampen dan zeg je bij je automation dat deze de group entitity woonkamer moet uitzetten en dan zet die overige lampen ook uit. Ik krijg de fout ook niet gevonden. Misschien dat iemand hier op forum weet?
Ik ben eruit, het zit hem in de lampen, Login op je lamp, zoek de waarde "topic " binnen MQTT.
Deze zijn standaard gelijk aan elkaar. Als deze waardes uniek zijn, is je probleem verholpen.
Kortom, elke lamp een unieke waarde geven, en het werkt perfect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-05 09:01
Koen Hendriks schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:25:

Je kunt ook overwegen om deze data naar een andere database (bijvoorbeeld InfluxDB) weg te schrijven en dan met Grafana een dashboard maken. Deze combinatie is meer geschikt voor time-series met veel data.

De database van HA kun je dan bijvoorbeeld voor alleen de afgelopen 2-5 dagen gebruiken.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Heb extra yaml bestanden die HA niet pakt: The following integrations and platforms could not be set up: packages

configuration.yaml:
packages: !include_dir_named packages

en heb dan mapje packages/cv.yaml

in cv.yaml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
climate:
  - platform: generic_thermostat
    name: Thermostaat
    heater: switch.cv
    target_sensor: sensor.sensor_woonkamer_temperature
    min_temp: 16
    max_temp: 22

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
Zijsprongetje op de vraag hier:

Ik draai HA op een pi met SSD.
Eerder was ik van plan om InfluxDB te gaan proberen voor opslag van logging. Ik heb begrepen dat grotere hoeveelheden data dan minder problematisch zijn. Grafana erop voor mooiere grafieken.

Echter:
nu ik een SSD heb kan ik zonder issues langere historie opslaan in de standaard SQLite-db. Ruimte genoeg en de performance is goed genoeg.
Ik heb een aantal grafieken toegevoegd in Lovelace met mini-graph-card.
Eigenlijk ziet dat er al best goed uit.

Wat zou toch een killer-feature zijn om toch over te stappen naar InfluxDB+Grafana?

Randvoorwaarde:
ik draai nu alles op de Pi, dat wil ik ook graag zo houden. Ook wil ik alle info zichtbaar maken in HA, dus geen behoefte om losse Grafana dashboards te gebruiken.
JayOne schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:36:
[...]

Je kunt ook overwegen om deze data naar een andere database (bijvoorbeeld InfluxDB) weg te schrijven en dan met Grafana een dashboard maken. Deze combinatie is meer geschikt voor time-series met veel data.

De database van HA kun je dan bijvoorbeeld voor alleen de afgelopen 2-5 dagen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droif
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-05 15:20
PerlinNoise schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:42:
Heb extra yaml bestanden die HA niet pakt: The following integrations and platforms could not be set up: packages

configuration.yaml:

en heb dan mapje packages/cv.yaml

in cv.yaml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
climate:
  - platform: generic_thermostat
    name: Thermostaat
    heater: switch.cv
    target_sensor: sensor.sensor_woonkamer_temperature
    min_temp: 16
    max_temp: 22
Heb je in je configuration.yaml ook homeassistant: staan?
Dus:
code:
1
2
homeassistant:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayOne
Henkiejoo schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:46:
Zijsprongetje op de vraag hier:

Ik draai HA op een pi met SSD.
Eerder was ik van plan om InfluxDB te gaan proberen voor opslag van logging. Ik heb begrepen dat grotere hoeveelheden data dan minder problematisch zijn. Grafana erop voor mooiere grafieken.

Echter:
nu ik een SSD heb kan ik zonder issues langere historie opslaan in de standaard SQLite-db. Ruimte genoeg en de performance is goed genoeg.
Ik heb een aantal grafieken toegevoegd in Lovelace met mini-graph-card.
Eigenlijk ziet dat er al best goed uit.

Wat zou toch een killer-feature zijn om toch over te stappen naar InfluxDB+Grafana?

Randvoorwaarde:
ik draai nu alles op de Pi, dat wil ik ook graag zo houden. Ook wil ik alle info zichtbaar maken in HA, dus geen behoefte om losse Grafana dashboards te gebruiken.

[...]
InfluxDB is een veel krachtigere/efficiëntere database voor timeseries-data dan de db van HA (en je gaat echt last krijgen van de grootte van de database).

Daarnaast is Grafana of welke visuele rapportagetool dan ook veel beter geschikt voor in-depth analyse van je stroomverbruik. Is alleen het kunnen zien voldoende (voor een relatief kleine periode), blijf dan lekker bij HA, maar wil je ook analyses uitvoeren met dwarsverbanden tussen meerdere sensoren dan is HA redelijk beperkt. Heb ik het nog niet over het opslaan van data over een periode van meer dan een jaar.

Edit: je kunt eventueel de grafieken vanuit Grafana ook weer tonen in HA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Droif schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:53:
[...]

Heb je in je configuration.yaml ook homeassistant: staan?
Dus:
code:
1
2
homeassistant:
Had ik geprobeerd, maar wss een spatie gemist voor packages:
Nu werkt het! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik ben bezig met het configureren van mijn Evohome thermostaat in HA. Ik heb dit gedaan door het volgende toe te voegen aan de configuration.yaml:

evohome:
username:
password:
scan_interval: 180

Dit werkt, maar nu heb ik de temperatuur niet echt wijzigen. Ik heb 2 knoppen onder de thermostaat (vlammetje en uit). Als ik op de 3 puntjes klik kan ik nog meer modi selecteren maar hoe kan ik die configureren en hoe krijg ik meerdere knoppen onder de temp weergave?

Ik heb de manual gebruikt van HA:
https://www.home-assistant.io/integrations/evohome

maar ook geen idee hoe ik die Operating modus toevoeg (of waar).

Wie kan mij helpen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
@JayOne
Dank je voor de uitleg!

Ik heb gelezen dat influxDB alleen (nog) sensordata kan opslaan. Klopt dat?
Dat zou betekenen dat je voor de overige logging nog wel SQLite blijft gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkiejoo schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:16:
@JayOne
Dank je voor de uitleg!

Ik heb gelezen dat influxDB alleen (nog) sensordata kan opslaan. Klopt dat?
Dat zou betekenen dat je voor de overige logging nog wel SQLite blijft gebruiken?
Nee, dat klopt niet. Ook sensor data wordt in InfluxDB opgeslagen.
Zo heb ik in Grafana over sensor informatie (luchtvochtigheid, temperaturen, etc.) uit InfluxDB grafieken gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 16:50
JBS schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:50:
[...]
Nee, dat klopt niet. Ook sensor data wordt in InfluxDB opgeslagen.
Zo heb ik in Grafana over sensor informatie (luchtvochtigheid, temperaturen, etc.) uit InfluxDB grafieken gemaakt.
Dat is toch wat @Henkiejoo zegt. Alleen sensordata kan in InfluxDB. Want bv het logboek wordt bij mijn weten nog steeds in SQLite/MySQL/PostgreSQL/... bijgehouden.

InfluxDB is meer iets waar je de sensoren (extra) naar kunt exporteren en niet een database die door HA gebruikt wordt. Als in: HA kan optioneel de waardes er naar wegschrijven, maar kan het niet als database gebruiken om alles uit te halen buiten het influxdb sensor platform .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:11:
[...]

Dat is toch wat @Henkiejoo zegt. Alleen sensordata kan in InfluxDB. Want bv het logboek wordt bij mijn weten nog steeds in SQLite/MySQL/PostgreSQL/... bijgehouden.

InfluxDB is meer iets waar je de sensoren (extra) naar kunt exporteren en niet een database die door HA gebruikt wordt. Als in: HA kan optioneel de waardes er naar wegschrijven, maar kan het niet als database gebruiken om alles uit te halen buiten het influxdb sensor platform .
Excuus. Ik las er 'geen' tussendoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

https://github.com/home-assistant/home-assistant/pull/31048

deCONZ gebruikers zouden veilig moeten kunnen upgraden naar v0.104.3 wanneer die beschikbaar komt.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:40
tdw schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:33:
https://github.com/home-assistant/home-assistant/pull/31048

deCONZ gebruikers zouden veilig moeten kunnen upgraden naar v0.104.3 wanneer die beschikbaar komt.
Hij is er. Ook via Hassio

Release 0.104.3 - January 21

Catch all Ring timeout errors (@balloob - #30960) (ring docs)
Update emulated_roku to 0.2.0 (@jdeluyck - #30974) (emulated_roku docs)
Ring camera fix (@steve-gombos - #30975) (ring docs)
Fix capability_attributes when supported_features is None (@JeffLIrion - #30993) (water_heater docs)
Fix deCONZ update entry from Hassio discovery (@frenck - #31015) (deconz docs)

[ Voor 43% gewijzigd door maartend op 21-01-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 09:58
Hmmbob schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:58:
Gekke vraag misschien, maar staan ze vanochtend wel uit?

(Achtergrond: bij battery operated ZWave devices duurt het even voor de config "opgehaald" is door de device).
Nee, de sensoren knipperen nog steeds. Ik druk na het aanpassen op de knop aan de binnenkant om de sensoren te wekken, maar enkel bij deze instelling (enable blinking led) verandert er maar niets.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 20:40
Hmmbob schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:35:
[...]

[Afbeelding]
wesley2004 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:43:
[...]

Andere in de buurt werken wel.
Jammer, deze wou ik er graag bij.
Dus misschien @sanderdw een idee?
Leuk om te zien dat een aantal mensen gebruik maken van de api.

Bij uitzonderingen komt er inderdaad none terug. Dit is een gevolg van het feit dat de ocr scan niet voldoende is gelukt doordat tekens niet onderscheiden worden. Denk aan letters aan elkaar geplakt, verkeerde letters herkend, etc. Ik heb al een paar uitzonderingen ingebakken en dit lijkt er weer één te zijn.

Ik ga binnenkort dit voorbeeld verder debuggen en een versie 1.0 van de api lanceren. Ik ga daarna ook de code op Github zetten. Thanks voor de feedback.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Heb voor een Tweaker een handleiding geschreven voor een aan/uit thermostaat via HA

Begaande grond: Esp32 met Xiaomi temp sensor
Tweede verdieping: Esp 32 met relais aan CV.

Misschien dat anderen er ook wat aan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:58
Ik probeer nu de google_assistant in mijn configuratie te laden en heb de guide gevolgd maar binnen mijn simpele configuration.yaml wordt het component niet geaccepteerd. Weet iemand een oplossing?

Hass zegt
code:
1
"Component error: google_assistant - Integration 'google_assistent' not found."

Config:
code:
1
google_assistant: !include google.yaml

YAML:
code:
1
2
3
4
5
project-id: hass-xxxx
service_account !include google_assistent.json
report_state: true
exposed_domains:
  - light

Ik draai dit nu nog wel tijdelijk op een RP2 .
Zitten hier toevallig de beperking in?

[ Voor 3% gewijzigd door mklcln op 22-01-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2110
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-05 12:21
PerlinNoise schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:06:
Heb voor een Tweaker een handleiding geschreven voor een aan/uit thermostaat via HA

Begaande grond: Esp32 met Xiaomi temp sensor
Tweede verdieping: Esp 32 met relais aan CV.

Misschien dat anderen er ook wat aan hebben. :)
Leuke handleiding! Ik was toevallig net op zoek naar het toevoegen van extra temperatuur modules. Kan ik ook meerdere temperatuur-sensoren koppelen aan 1 ESP32 board? Wat wordt er dan anders in de code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
martijn2110 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:59:
[...]

Leuke handleiding! Ik was toevallig net op zoek naar het toevoegen van extra temperatuur modules. Kan ik ook meerdere temperatuur-sensoren koppelen aan 1 ESP32 board? Wat wordt er dan anders in de code?

Ja, dat kan zeker. :)
Je voegt dan nogmaals onderstaande in met het juiste mac adres van de temp sensor en naam van de sensor, bijvoorbeeld "slaapkamer 1":

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  - platform: xiaomi_lywsdcgq
    mac_address: 00:00:00:00:00:00
    temperature:
      name: "Sensor slaapkamer 1 Temperature"
    humidity:
      name: "Sensor slaapkamer 1 Humidity"
    battery_level:
      name: "Sensor slaapkamer 1 Battery Level"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 14:05
mklcln schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:41:
Ik probeer nu de google_assistant in mijn configuratie te laden en heb de guide gevolgd maar binnen mijn simpele configuration.yaml wordt het component niet geaccepteerd. Weet iemand een oplossing?

Hass zegt
code:
1

Config:
code:
1

YAML:
code:
1
2
3
4
5
exposed_domains:
  - light

Mis je niet een : na service_account? ben ook wel benieuwd of je het aan de praat krijgt, heb zelf nog geen succes ermee, ik heb ook api_key ipv service_account in mijn config staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15

lxz

mklcln schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:41:

Hass zegt
code:
1

Config:
code:
1

YAML:
code:
1
2
3
4
5
exposed_domains:
  - light

Ik weet niet hoe je de file genoemd hebt, maar er lijkt een typo in te zitten: google_assistent.json
Of misschien op een andere plek. De foutmelding heeft het namelijk over de google_assistent integration, terwijl deze google_assistant heet

[ Voor 7% gewijzigd door lxz op 22-01-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
Dank je beide @lxz en @Reinder83 . Ik voel me zo stom dat ik een typ fout erin gemaakt heb.

Het is me gelukt en het werkt.

Thx !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
mklcln schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:56:
Dank je beide @lxz en @Reinder83 . Ik voel me zo stom dat ik een typ fout erin gemaakt heb.

Het is me gelukt en het werkt.

Thx !!
Ik heb nu ook geprobeerd om een service account te koppelen, ik krijg geen foutmeldingen, maar ik heb nog geen mogelijkheid om mijn devices aan of uit te zetten, werkt dat bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reinder83 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:28:
[...]

Ik heb nu ook geprobeerd om een service account te koppelen, ik krijg geen foutmeldingen, maar ik heb nog geen mogelijkheid om mijn devices aan of uit te zetten, werkt dat bij jou wel?
Wat gaat er precies fout? Werkt het 'sync my devices' commando op een Google Assistent apparaat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
JBS schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:44:
[...]
Wat gaat er precies fout? Werkt het 'sync my devices' commando op een Google Assistent apparaat wel?
Als ik dat in mijn assistant app op mijn telefoon probeer zegt ie "Sure, syncing 4 devices" maar ik weet dus niet of Home Assistant daarbij zit, ik zie iig geen devices erbij komen in Google Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reinder83 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:47:
[...]

Als ik dat in mijn assistant app op mijn telefoon probeer zegt ie "Sure, syncing 4 devices" maar ik weet dus niet of Home Assistant daarbij zit, ik zie iig geen devices erbij komen in Google Home
Expose je 4 devices vanuit HA naar GA? Heb je devices toegekend aan ruimtes in de Google app?
Check het eens via de app op je telefoon door het 'sync my devies' commando te typen, dan krijg je ook tekstuele terugkoppeling om welke diensten het gaat. Mogelijk overigens ook wel als je 't mondeling vraagt, zou je even moeten proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 22-01-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:45
Kodess schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:48:
[...]

:| Ik ben toevallig bezig met een deafvalapp koppeling voor HA.
Ter info voor mensen die wel in gemeentes wonen die blijven gebruik maken van de prut afval app
Is het je toevallig al gelukt om dit in HA te krijgen? :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
[...]

Ik dacht dat Assistant aangeeft als er een koppeling niet gesynchroniseerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:14:
[...]

Ik dacht dat Assistant aangeeft als er een koppeling niet gesynchroniseerd kan worden.
Klopt. Tekstueel via de app wist ik dat zeker, via spraak was ik er niet zeker van, maar heb 't even geprobeerd.

Ik heb zowel Tado als HA gekoppeld. Via spraak bevestigt GA dat beide gesynchroniseerd zijn, inclusief namen van de gesynchroniseerde diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
JBS schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:20:
[...]
Klopt. Tekstueel via de app wist ik dat zeker, via spraak was ik er niet zeker van, maar heb 't even geprobeerd.

Ik heb zowel Tado als HA gekoppeld. Via spraak bevestigt GA dat beide gesynchroniseerd zijn, inclusief namen van de gesynchroniseerde diensten.
Bij mij zegt ie niets meer dan wat ik in mijn vorige bericht had gezet, ik zie niet van welke integraties, ik heb wel ooit home assistant cloud erin gehad, weet niet of dat invloed heeft, misschien mijn google home eens helemaal resetten een keer, en dan opnieuw proberen toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
[...]

Bij mij zijn bijv. de lampen gesynchroniseerd met Google Home, ik kan deze ook bedienen.

Heb zelf een automation gemaakt die synchroniseert bij start HA. Maar in de config staat ook report_state: true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
Ik heb google assistant aan de praat nu, ik mistte de belangrijkste stap, mijn test app toevoegen aan de Google Home app 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
sanderdw schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:21:
[...]

[...]

Leuk om te zien dat een aantal mensen gebruik maken van de api.

Bij uitzonderingen komt er inderdaad none terug. Dit is een gevolg van het feit dat de ocr scan niet voldoende is gelukt doordat tekens niet onderscheiden worden. Denk aan letters aan elkaar geplakt, verkeerde letters herkend, etc. Ik heb al een paar uitzonderingen ingebakken en dit lijkt er weer één te zijn.

Ik ga binnenkort dit voorbeeld verder debuggen en een versie 1.0 van de api lanceren. Ik ga daarna ook de code op Github zetten. Thanks voor de feedback.
Ja erg handig dat nu alles in hassio te zetten is hiermee!
Jammer dat dit specifieke station niet werkt, is juist degene die ik graag vergelijk.
Kan het dan zijn dat als de prijs verandert jouw code het wel kan lezen zeg maar?
Ben benieuwd naar hoe het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Kan iemand mij vertellen of ik dit goed heb ingericht qua automatisering?

1. Zet lampen in woonkamer aan bij zonsondergang tussen 16:00 en 20:00
2. Zet lampen in woonkamer uit en lampen in slaapkamer aan om 23:30
3. Zet lampen slaapkamer uit om 23:00

Ik heb dit dus als 3 aparte automatiseringen ingesteld en ben benieuwd of dit gaat werken of dat het elkaar gaat tegenhouden? Na 23:00 is de zon nog steeds onder, dus gaat automatisering 1 dan weer draaien? of gaat automatiseren 2 weer naar 3 draaien? Of is het continu een eenmalige trigger per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
crimby schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:33:

2. Zet lampen in woonkamer uit en lampen in slaapkamer aan om 23:00

Ik heb dit dus als 3 aparte automatiseringen ingesteld en ben benieuwd of dit gaat werken of dat het elkaar gaat tegenhouden? Na 23:00 is de zon nog steeds onder, dus gaat automatisering 1 dan weer draaien? of gaat automatiseren 2 weer naar 3 draaien? Of is het continu een eenmalige trigger per dag?
Zonsondergang is één trigger. Wil je vaker triggeren tijdens de zonsondergang dan moet je de zonsondergang als conditie meegeven en bijvoorbeeld een time-trigger toepassen.

Zelf niet zo'n voorstander van keiharde tijden qua uitschakelen van lampen. Dus ik zorg als ik thuis ben dat de lampen in ieder geval niet massaal uitgaan. En in mijn slaapkamer heb ik een wireless schakelaar van Xiaomi/Aqara die mijn huis in "slaapstand" zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
JayOne schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:40:
[...]

Zonsondergang is één trigger. Wil je vaker triggeren tijdens de zonsondergang dan moet je de zonsondergang als conditie meegeven en bijvoorbeeld een time-trigger toepassen.

Zelf niet zo'n voorstander van keiharde tijden qua uitschakelen van lampen. Dus ik zorg als ik thuis ben dat de lampen in ieder geval niet massaal uitgaan. En in mijn slaapkamer heb ik een wireless schakelaar van Xiaomi/Aqara die mijn huis in "slaapstand" zet.
Dit gaat ook meer de momenten dat er niemand thuis is :-) dus voor veiligheid.
Maar dit zou dan moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2. Zet lampen in woonkamer uit en lampen in slaapkamer aan om 23:00
Ik denk dat je een donkere slaapkamer houdt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Hmmbob schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:44:
[...]

Ik denk dat je een donkere slaapkamer houdt :+
Hahaha oeps, het moet 23:00 aan / 23:30 uit zijn.
Nu aangepast in mijn originele bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
crimby schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:42:
[...]

Dit gaat ook meer de momenten dat er niemand thuis is :-) dus voor veiligheid.
Maar dit zou dan moeten lukken?
*spuit 11*

[ Voor 5% gewijzigd door JayOne op 23-01-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83

2. Zet lampen in woonkamer uit en lampen in slaapkamer aan om 23:30

Ja dit zal werken (mits je de tijden goed zet, nu zou de slaapkamer lamp van 23:30 tot 23:00 de volgende dag aan staan), alleen zou ik het zelf niet op vaste tijdstippen doen, je zou bv wel de trigger op 23:00 kunnen doen, maar dan een delay met een random factor, zodat je lampen niet elke dag exact om 23:00 uit/aan gaan. bij je slaapkamer zou je ook zetten dat ze aanstaan "for:" 30 minuten bv scheelt ook weer 1 automation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik wilde net reageren, zag in mijn reactie je edit...
maar ter verduidelijking;

Het wordt donker, dus de lampen gaan in de woonkamer aan. Om 23:00 gaan we naar bed en dus gaan de lampen in de woonkamer uit en de lampen in de slaapkamer aan. En dan gaan we slapen en mogen de lampen in de slaapkamer ook uit :-)
Reinder83 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:03:
[...]

Ja dit zal werken (mits je de tijden goed zet, nu zou de slaapkamer lamp van 23:30 tot 23:00 de volgende dag aan staan), alleen zou ik het zelf niet op vaste tijdstippen doen, je zou bv wel de trigger op 23:00 kunnen doen, maar dan een delay met een random factor, zodat je lampen niet elke dag exact om 23:00 uit/aan gaan. bij je slaapkamer zou je ook zetten dat ze aanstaan "for:" 30 minuten bv scheelt ook weer 1 automation
Hoe zet je die random factor erin?

Ik heb dit stuk (voor de action)
alias: Lampen beneden uit om 23:00 / slaapkamer aan
description: ''
trigger:
- at: '23:00'
platform: time
condition: []

[ Voor 46% gewijzigd door crimby op 23-01-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
crimby schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:04:
[...]

Ik wilde net reageren, zag in mijn reactie je edit...
maar ter verduidelijking;

Het wordt donker, dus de lampen gaan in de woonkamer aan. Om 23:00 gaan we naar bed en dus gaan de lampen in de woonkamer uit en de lampen in de slaapkamer aan. En dan gaan we slapen en mogen de lampen in de slaapkamer ook uit :-)

[...]

Hoe zet je die random factor erin?

Ik heb dit stuk (voor de action)
trigger:
Voorbeeldje uit mijn eigen automations:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
- id: auto_turn_off_livingroom_switch
  alias: Turn off living room lights switch when not home
  trigger:
  - at: '23:00:00'
  condition:
  - condition: state
    entity_id: group.people
    state: not_home
  action:
  - delay: 00:{{ (range(0, 15)|random|int) }}:{{ (range(1, 59)|random|int) }}
  - entity_id: switch.living_room_lights_switch
    service: homeassistant.turn_off

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Reinder83 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Voorbeeldje uit mijn eigen automations:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
- id: auto_turn_off_livingroom_switch
  alias: Turn off living room lights switch when not home
  trigger:
  - at: '23:00:00'
  condition:
  - condition: state
    entity_id: group.people
    state: not_home
  action:
  - entity_id: switch.living_room_lights_switch
    service: homeassistant.turn_off
Thanks!

Dus ik kan gewoon die delay regel toevoegen aan de action. Lees ik het goed dat deze een range pakt van 15 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
crimby schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:11:
[...]

Thanks!

Dus ik kan gewoon die delay regel toevoegen aan de action. Lees ik het goed dat deze een range pakt van 15 minuten?
ja klopt, het is wel belangrijk dat je met 00: begint anders is het random 0-15 uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Reinder83 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:12:
[...]

ja klopt, het is wel belangrijk dat je met 00: begint anders is het random 0-15 uur :P
Zo dus:

trigger:
action:
- device_id: 1bb899f899c344bbbf9e6c2b81988366
domain: light
entity_id: light.hanglamp
type: turn_off
- device_id: bd229dd4080b417994bfa646350c03e4
domain: light
entity_id: light.staanlamp
type: turn_off

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is nou een beetje een nette ledstrip voor onder mijn keukenkastjes die ik zelf kan integreren in HA?

Ik heb 2x 90cm aan kastje (met een afzuigkap ertussen) waar de strips onder kunnen, en op basis van een PIR (los) wil ik een en ander automatiseren en dimmer, wellicht zelfs kleur veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hmmbob schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:49:
Wat is nou een beetje een nette ledstrip voor onder mijn keukenkastjes die ik zelf kan integreren in HA?

Ik heb 2x 90cm aan kastje (met een afzuigkap ertussen) waar de strips onder kunnen, en op basis van een PIR (los) wil ik een en ander automatiseren en dimmer, wellicht zelfs kleur veranderen.
Ik zou eens een ws2811/2812b kijken met wled. Is die gelijk digitaal en per led aanstuurbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door martinvdm op 23-01-2020 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 15:10
Hmmbob schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:49:

Voor in de keuken, dan wil je een goede ledstrip. Leesvoer! https://quinled.info/2018...ite-warm-white-led-strip/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 30-05 12:21

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Pff het was ff wat gedoe voordat ik USB boot had geënabled, dat was op mijn RBPi3 blijkbaar nog niet aangezet.
Maar HA draait nu vanaf SSD d:)b

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:09
Voor in de keuken is een goede strip / hoge CRI wel fijn. Ook al moet ik zeggen dat ik de huidige strips uit China (met 5730) ook niet tegenvallen. Ik zou voor werkblad verlichting zelf ver weg blijven van Neopixels/WS2811. Duur, je wilt dedicated wit hebben en een hoge PWM frequentie.

Dus goeie ledstrip met een standaard led controller met Tasmota zal beter bevallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 08:25

B2

wa' seggie?

maartend schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:15:
[...]

Hij is er. Ook via Hassio

Release 0.104.3 - January 21

Catch all Ring timeout errors (@balloob - #30960) (ring docs)
Update emulated_roku to 0.2.0 (@jdeluyck - #30974) (emulated_roku docs)
Ring camera fix (@steve-gombos - #30975) (ring docs)
Fix capability_attributes when supported_features is None (@JeffLIrion - #30993) (water_heater docs)
Fix deCONZ update entry from Hassio discovery (@frenck - #31015) (deconz docs)
Nou ja, veilig... ik heb nu al mijn deconz groups dubbel in hassio staan... Als je je deconz groepen dus niet vooraf verwijderd uit de registry kun je ze allemaal langs om te hernoemen :/

[ Voor 10% gewijzigd door B2 op 24-01-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
Ik ben langzamerhand wat aan het tweaken. Nu wil ik een scene tijds-afhankelijk maken, overdag lampen wat feller en zo.

2 tijdsafhankelijke automations kan natuurlijk, maar volgens mij kan je ook in je scene een if-else constructie maken op basis van now(). 1 variable scene vind ik overzichtelijker dan alles dubbel uitvoeren.

Ik zit nogal te klooien met de syntax. Geen foutmelding maar het werkt ook niet.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Henkiejoo Kijk eens naar circadian lighting: https://github.com/claytonjn/hass-circadian_lighting
Die zorgt er automatisch voor dat overdag de verlichting feller is dan s'avonds/snachts. Met een boel instellingen over minimale felheid en kleur. Erg fijn hier :D
Alhoewel ik de lampen sochtends gewoon vol wit fel aan zet om wakker te worden, dan zet circadian lighting de lampen veel te donker/geel.

Te vinden in de HACS (Home assistant community store: https://github.com/clayto...llation-Instructions#hacs)

[ Voor 38% gewijzigd door Jelte op 24-01-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droif
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-05 15:20
Henkiejoo schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:58:
Ik ben langzamerhand wat aan het tweaken. Nu wil ik een scene tijds-afhankelijk maken, overdag lampen wat feller en zo.

2 tijdsafhankelijke automations kan natuurlijk, maar volgens mij kan je ook in je scene een if-else constructie maken op basis van now(). 1 variable scene vind ik overzichtelijker dan alles dubbel uitvoeren.

Ik zit nogal te klooien met de syntax. Geen foutmelding maar het werkt ook niet.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb iets soortgelijks alleen niet op tijd, maar op de huidige staat van de verlichting.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
action:
  - service: scene.turn_on
    data_template:
      entity_id: >
        {%- if is_state("light.main_light", 'off') %}
          scene.living_room_normal
        {%- elif state_attr('light.main_light', 'brightness')|int >= states("input_number.main_light_normal")|int and state_attr('light.main_light', 'brightness')|int < states("input_number.main_light_bright")|int %}
          scene.living_room_dimmed
        {%- else %}
          scene.living_room_off
        {%- endif %}

missichien kun je er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 30-05 12:21

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik gebruik nu een tweetal custom components, één voor Nefit en één voor mijn Samsung TV.

Maar je merkt wel dat die minder stabiel zijn..
De ene keer wil Nefit niet initialiseren na een herstart, en dan doet de Samsung het weer niet.
En updaten brengt niet altijd verbetering met zich mee.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Is er iemand die tips heeft om HA in een ander netwerksegment te hebben draaien en toch met integraties zoals Chromecast/webos te kunnen werken? (specifiek: ik draai HA in een container met eigen geïsoleerde netwerk, maar kan routed overal bij.)

Het lijkt erop dat die integraties alleen functioneren als ik HA in hetzelfde layer-2 netwerk stop waarbij broadcasts en protocollen als SSDP werken. Maar ik wil graag wat veiliger segmenteren en via een standaard route werken. De webos integratie kan prima een IP adres als config parameter gebruiken, maar lijkt te falen bij initialisatie waarbij ik alsnog broadcastverkeer waarneem...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:09
Ik ben van plan om een tablet permanent aan de muur te hangen om daarop met full kiosk browser Home Assistant te kunnen bedienen. Maar waar moet zo'n tablet nu aan voldoen?

Mijn eisen zijn:
  • Minimaal 10".
  • Minimaal full HD resolutie.
  • Android tablet (zodat de front camera gebruikt kan worden om het scherm aan te zetten).
  • Er moet een nette case voor zijn, waarmee de voedingskabel weggewerkt kan worden.
  • Moet wel lekker werken, dat wil zeggen dat ik snelheid belangrijk vindt.
Ik heb zelf nog een iPad Air 2 liggen, maar zover ik weet kan ik daarvan de front camera niet gebruiken om het scherm automatisch aan en uit te laten gaan. Dus die zou daarom afvallen.

Door de Mediamarkt BTW actie is de Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi (2019) 2GB wel leuk geprijsd. Of misschien toch iets meer uitgeven voor 3GB RAM en de Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi (2019) 3GB pakken?

Voor deze tablets zijn mooie cases te krijgen van Vidabox, maar wel ontzettend duur.Of misschien toch gaan voor een Lenovo Tab P10? Die heeft haptic feedback wat me wel prettig lijkt met het bedienen. Echter kan ik daar geen nette cases voor vinden.

Lastig dus. Hebben jullie aanvullingen of ideeën?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Repsect Niet echt HA gerelateerd. Reactie op het deel dat wel HA gerelateerd is:

M.b.t. Fully Kiosk Browser: Kijk ook eens naar de HA add-on Custom Header (https://community.home-assistant.io/t/custom-header/155399), deze heeft de optie 'kiosk_mode',

https://maykar.github.io/custom-header/#configuration/main

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Inderdaad, is er een topic dat er beter op aansluit?

(toch maar wat verder semi-offtopic)
Repsect schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:46:
Ik ben van plan om een tablet permanent aan de muur te hangen om daarop met full kiosk browser Home Assistant te kunnen bedienen. Maar waar moet zo'n tablet nu aan voldoen?

...

Ik zit een beetje met hetzelfde en ben aan het denken om dit heel anders op te lossen: met magneten of klitteband. Zo kan je hem gemakkelijk van de wand halen en heb je geen hoes erbij nodig.

Aangezien mijn oude kamerthermostaat nu niet meer in gebruik is en er nu een lege inbouwdoos op precies de goede plek over is, zit ik te kijken naar een oplossing om iets te klussen aan die inbouwdoos. USB inbouwtransformatortje erin, deksel erop, tablet daarop.
Er moet een nette case voor zijn, waarmee de voedingskabel weggewerkt kan worden.
Draadloos laden evt een optie? I.c.m. klitteband/magneten helemaal ideaal, kan je altijd er zo af pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 24-01-2020 12:56 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:09
Ik snap je punt, maar de eisen aan de tablet zijn wel specifiek voor Home Assistant. Dit is anders dan een tablet voor op de bank imho.
JBS schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:52:
M.b.t. Fully Kiosk Browser: Kijk ook eens naar de HA add-on Custom Header (https://community.home-assistant.io/t/custom-header/155399), deze heeft de optie 'kiosk_mode',

https://maykar.github.io/custom-header/#configuration/main
Thanks, dat zal zal samen met full kiosk browser wel het gewenste effect geven. De add-on los kan het scherm niet aan en uitzetten als ik het zo goed zie.
gertvdijk schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:54:

[...]

Draadloos laden evt een optie? I.c.m. klitteband/magneten helemaal ideaal, kan je altijd er zo af pakken.
Draadloos laden is een optie, maar er zijn maar heel weinig tablets die dat ondersteunen. In mijn geval hoeft de tablet ook niet van de muur (mag wel, hoeft niet). Voor de bediening op andere plaatsen heb ik fysieke schakelaars, telefoons, iPads en eventueel nog Siri.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Laatst online: 27-05 16:02

Mijn eisen zijn:
  • Minimaal 10".
  • Minimaal full HD resolutie.
  • Android tablet (zodat de front camera gebruikt kan worden om het scherm aan te zetten).
  • Er moet een nette case voor zijn, waarmee de voedingskabel weggewerkt kan worden.
  • Moet wel lekker werken, dat wil zeggen dat ik snelheid belangrijk vindt.
Ik heb zelf nog een iPad Air 2 liggen, maar zover ik weet kan ik daarvan de front camera niet gebruiken om het scherm automatisch aan en uit te laten gaan. Dus die zou daarom afvallen.

Door de Mediamarkt BTW actie is de Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi (2019) 2GB wel leuk geprijsd. Of misschien toch iets meer uitgeven voor 3GB RAM en de Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi (2019) 3GB pakken?

Voor deze tablets zijn mooie cases te krijgen van Vidabox, maar wel ontzettend duur.Of misschien toch gaan voor een Lenovo Tab P10? Die heeft haptic feedback wat me wel prettig lijkt met het bedienen. Echter kan ik daar geen nette cases voor vinden.

Lenovo komt met de M8. Dit is een tablet met een dock. Niet voor aan de muur maar wel een elegante oplossing en niet eens heel duur zijn.

https://www.lenovo.com/nl...le-Assistant/p/ZA5C0063SE
Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.