Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:57:
Nog een yaml/json vraagje:
De sensoren met een waarde werken nu.
Er zijn echter ook een paar sensoren die alleen true of false geven; die wil ik dus als binary sensor toevoegen.
Hier kom ik (weer) niet uit de juiste syntax.
Als ik luister is de "type": "boolean" en de "value": false.

Maar wat is dan de syntax voor de value_tempate?

value_template: "{{ value_json.state }}"
value_template: "{{ value_json.boolean }}"
^^^ deze zijn in ieder geval niet goed. Wat wel?
En hoe haal ik dat uit de data, zonder jullie elke keer lastig te moeten vallen?
code:
1
2
3
4
5
- platform: mqtt
  state_topic: "events/central_heating/otmonitor/centralheating"
  name: "cv_status_vermwarming"
  payload_on: "true"
  payload_off: "false"

[ Voor 7% gewijzigd door Mich op 27-12-2019 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:24
Troetelbeer schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:01:
Zo...Ben weer aan het stoeien geweest met mijn UI :+

Van:
[Afbeelding]

Naar:
[Afbeelding]
Hoe heb je in de oude situatie die F1 gedaan? is dat gewoon je agenda items laden op basis van een agenda?
Ziet er namelijk erg leuk uit op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij begrijpt de code (geen foutmeldingen), maar het lijkt nog niet te werken.
Ik dacht nog: ah, Case natuurlijk weer, maar helaas.
De syntax in configuration.yaml:
YAML:
1
2
3
4
5
    state_topic: events/central_heating/otmonitor/flame
    name: CV VlamAanUit
    payload_on: "True"
    payload_off: "False"

De payload:
code:
1
2
3
4
5
6
{
    "name": "on",
    "type": "boolean",
    "value": false,
    "timestamp": 1577467554911
}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
stijn1309 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:41:
[...]

Hoe heb je in de oude situatie die F1 gedaan? is dat gewoon je agenda items laden op basis van een agenda?
Ziet er namelijk erg leuk uit op deze manier.
Yes. Ik heb de F1 kalender geïmporteerd in een Google agenda en met een template sensor de "afspraken" als sensor laten weergeven. Zelfde heb ik voor mijn afvalkalender gedaan.

Wanneer het nieuwe seizoen begint, voeg ik het weer opnieuw toe.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:51
Vandaag met Node Red aan de slag geweest i.c.m Hassio. Wat een geweldige tool om snel automatiseringen te maken. Werkt (voor mij) echt 10x sneller vergeken met het aanmaken van automations in yaml. Het lijkt af en toe wel mijn RPI 3 half plat te leggen, maar misschien komt dat omdat ik er de hele tijd in aan het werken ben. Iemand ervaringen met de load van Node-Red?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:55:
[...]

Hij begrijpt de code (geen foutmeldingen), maar het lijkt nog niet te werken.
Ik dacht nog: ah, Case natuurlijk weer, maar helaas.
De syntax in configuration.yaml:
YAML:
1
2
3
4
5
    state_topic: events/central_heating/otmonitor/flame
    name: CV VlamAanUit
    payload_on: "True"
    payload_off: "False"

De payload:
code:
1
2
3
4
5
6
{
    "name": "on",
    "type": "boolean",
    "value": false,
    "timestamp": 1577467554911
}
Voeg dit toe aan je binary senor

value_template: "{{ value_json.value }}"

Het was makkelijker om de signalen vanuit OTGW untouched op te sturen. Dan loopje niet te pieken met Json.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 12:44
Zijn er mensen die momenteel de InComfort integration van Roy Duin werkend hebben. Als ik de files van zijn Github in custom_components zet wordt ik doodgegooid met errors, na een aantal regels code te hebben aangepast, is de config gevalideerd, maar krijg ik bij restart van Home Assistent de volgende melding:

In de Import sectie van climate.py heb ik imports aangepast naar:

code:
1
2
3
from homeassistant.components.climate import (ClimateDevice, PLATFORM_SCHEMA)
from homeassistant.components.climate.const import (ATTR_TARGET_TEMP_HIGH, ATTR_TARGET_TEMP_LOW, SUPPORT_TARGET_TEMPERATURE, SUPPORT_FAN_MODE)
from homeassistant.const import (TEMP_CELSIUS, CONF_SCAN_INTERVAL, STATE_UNKNOWN, ATTR_TEMPERATURE)

Daarna de volgende errors in de logs:

Error while setting up platform InComfort

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 150, in _async_setup_platform
    await asyncio.wait_for(asyncio.shield(task), SLOW_SETUP_MAX_WAIT)
  File "/usr/local/lib/python3.7/asyncio/tasks.py", line 442, in wait_for
    return fut.result()
  File "/usr/local/lib/python3.7/concurrent/futures/thread.py", line 57, in run
    result = self.fn(*self.args, **self.kwargs)
  File "/config/custom_components/InComfort/climate.py", line 56, in setup_platform
    add_devices([InComfortThermostat(name, host, auth, username, password)])
TypeError: Can't instantiate abstract class InComfortThermostat with abstract methods hvac_mode, hvac_modes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
peligro2k schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:23:
Vandaag met Node Red aan de slag geweest i.c.m Hassio. Wat een geweldige tool om snel automatiseringen te maken. Werkt (voor mij) echt 10x sneller vergeken met het aanmaken van automations in yaml. Het lijkt af en toe wel mijn RPI 3 half plat te leggen, maar misschien komt dat omdat ik er de hele tijd in aan het werken ben. Iemand ervaringen met de load van Node-Red?
Ik heb hetzelfde zo nu en dan...Niet per se alleen NR gerelateerd, maar als ik langere tijd bezig ben met wijzigen toe te brengen in de yaml bestanden of in NR en dan regelmatig HA tussendoor opnieuw opstart, wilt het wel eens voorkomen dat niet alles goed wordt ingeladen. Dus dan maar weer een HA herstart of even een volledige reboot van mijn RPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mich schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:17:
[...]

Voeg dit toe aan je binary senor

value_template: "{{ value_json.value }}"

Het was makkelijker om de signalen vanuit OTGW untouched op te sturen. Dan loopje niet te pieken met Json.
Zonder MQTT bedoel je?
Daar is juist alle ellende mee begonnen; dat heb ik weken geprobeerd, maar niets stabiel gekregen. Ik ben blij dat het nu betrouwbaar lijkt....
Maar als jij een gouden tip hebt voor het voorkomen van tussenstappen hoor ik het graag...

Edit: dacht ik.... :(
vannacht rond een uur of 3 zijn de metingen weer gestopt zo te zien. :( :( :(
Zit nu op de iPad; straks eens kijken wat er loos is; OTMonitor draaide nog niet als service dus het zou een reboot van de server geweest kunnen zijn, al lijkt dat niet heel waarschijnlijk.

Edit2: Het was otmonitor.exe die geen data meer liet zien; ook de logging was gestopt om 03:01. Geen idee waarom; dat vertelt de log dan weer niet.
Op zich is dit hooguit onhandig, maar niet onoplosbaar; Als ie elke keer X aantal uren blijkt te werken dan kan ik hem natuurlijk elke X uur - Y minuten automatisch laten herstarten. Niet netjes, maar wel een oplossing. Ik blijf het echter vreemd vinden.
Wat ik sowieso nog zal gaan proberen is de MQTT data direct uit de NodeMCU te halen, dus zonder OTMonitor ertussen. Inmiddels weet ik een beetje hoe de structuur in elkaar zit dus dat maakt het knutselen/aanpassen wat makkelijker.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2019 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volk schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 00:56:
Zijn er mensen die momenteel de InComfort integration van Roy Duin werkend hebben. Als ik de files van zijn Github in custom_components zet wordt ik doodgegooid met errors, na een aantal regels code te hebben aangepast, is de config gevalideerd, maar krijg ik bij restart van Home Assistent de volgende melding:

In de Import sectie van climate.py heb ik imports aangepast naar:

code:
1
2
3
from homeassistant.components.climate import (ClimateDevice, PLATFORM_SCHEMA)
from homeassistant.components.climate.const import (ATTR_TARGET_TEMP_HIGH, ATTR_TARGET_TEMP_LOW, SUPPORT_TARGET_TEMPERATURE, SUPPORT_FAN_MODE)
from homeassistant.const import (TEMP_CELSIUS, CONF_SCAN_INTERVAL, STATE_UNKNOWN, ATTR_TEMPERATURE)

Daarna de volgende errors in de logs:

Error while setting up platform InComfort

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 150, in _async_setup_platform
    return fut.result()
  File "/config/custom_components/InComfort/climate.py", line 56, in setup_platform
    add_devices([InComfortThermostat(name, host, auth, username, password)])
TypeError: Can't instantiate abstract class InComfortThermostat with abstract methods hvac_mode, hvac_modes
Waarom niet de https://www.home-assistant.io/integrations/incomfort/ gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:22:
[...]

Zonder MQTT bedoel je?
Daar is juist alle ellende mee begonnen; dat heb ik weken geprobeerd, maar niets stabiel gekregen. Ik ben blij dat het nu betrouwbaar lijkt....
Maar als jij een gouden tip hebt voor het voorkomen van tussenstappen hoor ik het graag...

Edit: dacht ik.... :(
vannacht rond een uur of 3 zijn de metingen weer gestopt zo te zien. :( :( :(
Zit nu op de iPad; straks eens kijken wat er loos is; OTMonitor draaide nog niet als service dus het zou een reboot van de server geweest kunnen zijn, al lijkt dat niet heel waarschijnlijk.

Edit2: Het was otmonitor.exe die geen data meer liet zien; ook de logging was gestopt om 03:01. Geen idee waarom; dat vertelt de log dan weer niet.
Op zich is dit hooguit onhandig, maar niet onoplosbaar; Als ie elke keer X aantal uren blijkt te werken dan kan ik hem natuurlijk elke X uur - Y minuten automatisch laten herstarten. Niet netjes, maar wel een oplossing. Ik blijf het echter vreemd vinden.
Wat ik sowieso nog zal gaan proberen is de MQTT data direct uit de NodeMCU te halen, dus zonder OTMonitor ertussen. Inmiddels weet ik een beetje hoe de structuur in elkaar zit dus dat maakt het knutselen/aanpassen wat makkelijker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bnC0p14wf6s3iJ3wt6Pb5Ogt/full.jpg

Als je hem zo instelt dan komen de MQTT berichten niet in JSON formaat binnen. Dan hoef je dus niet te klooien met json.value en dat soort dingen. Je waarde komt gewoon "kaal" in het mqtt bericht voorbij. In HA kan je dan zo je sensor en binary sensor instellen:

code:
1
2
3
4
5
  state_topic: "events/central_heating/otmonitor/centralheating"
  name: "cv_status_vermwarming"
  payload_on: "1"
  payload_off: "0"

code:
1
2
3
4
  state_topic: "filtered/events/central_heating/otmonitor/dhwtemperature"
  name: "cv_temperatuur_tapwater"
  unit_of_measurement: '°C'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:51
Troetelbeer schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 07:59:
[...]

Ik heb hetzelfde zo nu en dan...Niet per se alleen NR gerelateerd, maar als ik langere tijd bezig ben met wijzigen toe te brengen in de yaml bestanden of in NR en dan regelmatig HA tussendoor opnieuw opstart, wilt het wel eens voorkomen dat niet alles goed wordt ingeladen. Dus dan maar weer een HA herstart of even een volledige reboot van mijn RPI.
Ik denk dat ik een andere host ga zoeken voor Hassio. Volgens mij is er inmiddels ook een docker image voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

TWKterry

Master Mariner

Ik wil ook Docker containers met hass.io, influxdb, grafana gaan draaien. Een Synology 218+ zou dat makkelijk aan moeten kunnen lijkt me.
Het is lastig te vinden hoe groot de docker containers zijn,
Iemand enig idee hoeveel ruimte dit gaat innemen op mijn HDs, praten we over 100-den GBs of meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TWKterry schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:54:
Iemand enig idee hoeveel ruimte dit gaat innemen op mijn HDs, praten we over 100-den GBs of meer?
Hassio is eerder 100-den MBs. Iets meer dan een Gig geloof ik. Nauwelijks van belang

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik wil ook Docker containers met hass.io, influxdb, grafana gaan draaien. Een Synology 218+ zou dat makkelijk aan moeten kunnen lijkt me.
Op het tags tabblad op docker hub kun je de grootte zien, bijvoorbeeld https://hub.docker.com/r/homeassistant/home-assistant/tags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

TWKterry

Master Mariner

@JBS Dank je, die had ik nog niet gevonden. Daar kan ik wat mee.

Ook @Ortep bedankt voor je snelle reactie, paar Gig is inderdaad geen probleem voor mijn setup.
De databases zullen natuurlijk groeien maar dat is te verwachten bij een goped werkend systeem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
InfluxDB is een zeer efficiënte database. Op dit moment heb ik twee HA-installaties die naar InfluxDB wegschrijven, waarbij één in Docker met DSMR sensoren (de andere staat remote op een raspberry pi en spuwt alle data remote naar een database binnen de InfluxDB docker). Qua grootte zit ik nu op 700mb voor de InfluxDB data, denk dat ik zo rond de 2 gig aan data uitkom na een jaar.

De Home Assistant database neemt ook ongeveer 1-2 gig in beslag (vooral door de DSMR data).

Grafana is een rapportageschil en neemt verder geen noemenswaardige ruimte in beslag voor extra data.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JBS schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:36:
[...]
Klopt. Werkt probleemloos. Ik heb ervoor gekozen om niet alle entiteiten standaard te exposen, maar enkel de gewenste, inclusief aliassen. Bijvoorbeeld:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
google_assistant:
  project_id: !secret google_assistant_project_id
  api_key: !secret google_assistant_api_key
  expose_by_default: false  
  entity_config:
    light.eettafel:
      name: Keukentafel
      expose: true
      aliases:
        - Keukentafel
        - Keuken
        - Eettafel
    light.wandplank_tv:
      name: Wandplank TV
      expose: true
      aliases:
        - Wandplank TV
        - Wandplank boven de TV
        - Wandplank 
        - Plank
        - Plank TV
        - Plank boven de TV
Vreemd. Ik krijg het niet voor elkaar om via entity_config entiteiten beschikbaar te maken aan Google assistant. Via de exposed domains juist wel.
Werkt het bij jou nog wel?

Misschien komt het omdat ik de API code niet heb ingevuld. Maar waar kan ik die vinden in google?

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 28-12-2019 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 09:06
Jelte schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:03:
[...]
Vreemd. Ik krijg het niet voor elkaar om via entity_config entiteiten beschikbaar te maken aan Google assistant. Via de exposed domains juist wel.

Misschien komt het omdat ik de API code niet heb ingevuld. Maar waar kan ik die vinden in google?
Bij mij werkt het ook niet meer, tevens ook geen notificaties mogelijk.
In het verleden ook eens gehad en moest er bij Amazon Web Services (AWS) betaald worden aangezien de notificaties en de hele connectie via AWS loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Imperial Guard Alleen is dit google en geen amazon.
Is het dan logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Jelte schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:09:
@Imperial Guard Alleen is dit google en geen amazon.
Is het dan logisch?
Hmm bij mij bleek het probleem te liggen met het herstarten van mijn complete server.
Zowel notificaties als de connectie met Google is er weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 14-09 12:44
Omdat ik niet wist dat dit bestond, dank voor de hint in de goede richting, heb het werkend gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
JayOne schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:52:
[...]

Heb afgelopen dagen nog wat testen uitgevoerd. De waarde die ik invoer bij de device_tracker sectie komt overeen met het moment dat de schakeling van 'home' naar 'not_home' gaat. Had echter eerst ook nog consider_home ingesteld bij de afzonderlijke devices (in known_devices.yaml), deze laatste overruled de setting in de device_tracker sectie. Misschien heb jij daar ook iets ingesteld?

Heb je de device_tracker wel na het asuswrt component in je config.yaml? Misschien dat dat een reden kan zijn (wild guess van mijn kant).
Bedankt voor het meedenken. known_devices bevat geen consider_home. De device_tracker staat na asuswrt. Ik heb bij de device_tracker de waardes flink verlaagd. Vreemd genoeg werkt het bij mijn eigen telefoon nu wel ineens goed, maar bij die van m'n vrouw duurt het nog steeds minuten voordat die 'not_home' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jelte schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:03:
[...]

Yep, werkt probleemloos. Ook het toevoegen van nieuwe entiteiten werkt.
Zie de handmatige setup instructies voor het verkrijgen van een API key: https://www.home-assistan...e_assistant/#manual-setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maek
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-08-2022
Hoi

Ik heb inmiddels home assistant goed draaien op een raspberry pi 3b. Ben pas begonnen en heb nog niet een hele grote setting.

Nu heb ik alleen nog een Odroid C2 liggen die niets doet... Dit komt mede doordat er niet z'n grote community voor is als de Raspberry en daardoor veel minder documentatie voor is.. Heb hem destijds wel ingezet voor LibreElec, maar merkte dat dit minder goed werkte dan bij de Raspberry pi.

Hoe zit dat bij de officiële hassio.img voor de Odroid C2, werkt deze zonder storing/buggs? Of hebben mensen hier op het forum toch wat tegenvallende ervaringen ten opzichte van de Raspberry?

En hoe zit dat met het maken van snapshots. Als ik besluit nu op weg te gaan met een Odroid en daar een tijdje mee aan de slag ga, maar wil dan toch overstappen op een Raspberry pi in de toekomst (Omdat de Odroid me misschien toch niet bevalt) Kan ik met een partial snapshot mijn configuratie-data zonder problemen overzetten naar een Raspberry?

Gr Maek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 16:42
Configuratie data overzetten via een snapshot is geen probleem. De add-ons mogelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jtXBvrytxdDbtWywu16XtWLS/full.jpg

Ik probeer een sensor te maken zoals deze met een time stap in uren wanneer er voor het laatst op de deurbel is gedrukt. Ik krijg het alleen niet voor elkaar, en weet eigenlijk ook niet of het mogelijk is. Naja misschien wel via een omweg met een mqtt sensor maar dat is minder fraai.

Ik heb nu dit:

code:
1
2
3
4
5
6
- platform: template
  sensors:
    last_door_ring:
      friendly_name: "Tijdstip laatst aangebeld"
      device_class: timestamp
      value_template: "{{ as_timestamp(states.switch.deurbel_uitzetten.last_changed) | timestamp_custom('%H:%M') }}"

Krijg als melding bij de sensor: invallid date

Edit: Als ik de sensor aanklik zie ik netjes de laatste tijd. Alleen in lovelace krijg ik dus een melding invalid date...

[ Voor 12% gewijzigd door Mich op 29-12-2019 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:01
Mich schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:46:
[Afbeelding]

Ik probeer een sensor te maken zoals deze met een time stap in uren wanneer er voor het laatst op de deurbel is gedrukt. Ik krijg het alleen niet voor elkaar, en weet eigenlijk ook niet of het mogelijk is. Naja misschien wel via een omweg met een mqtt sensor maar dat is minder fraai.

Ik heb nu dit:

code:
1
2
3
4
5
6
  sensors:
    last_door_ring:
      value_template: "{{ as_timestamp(states.switch.deurbel_uitzetten.last_changed) | timestamp_custom('%H:%M') }}"

Edit: Als ik de sensor aanklik zie ik netjes de laatste tijd. Alleen in lovelace krijg ik dus een melding invalid date...
Je moet het denk ik zoeken via attributes en niet via de states. Wat je als extra info ziet onderin een card als je een entity aanklikt zijn de attributes namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 16:12
[Afbeelding]

Ik heb nu dit:

code:
1
2
3
4
5
6
  sensors:
    last_door_ring:

als ik:

code:
1
{{ as_timestamp(now()) | timestamp_custom("%H:%M", True) }}

uitvoer op developer options en dan bij templating weergeeft die de tijd. Weet echter niet of die state van je sensorr wel een juiste waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Troetelbeer schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:57:
[...]

Yes. Ik heb de F1 kalender geïmporteerd in een Google agenda en met een template sensor de "afspraken" als sensor laten weergeven. Zelfde heb ik voor mijn afvalkalender gedaan.

Wanneer het nieuwe seizoen begint, voeg ik het weer opnieuw toe.
Kan je je template sensor hiervoor delen?
En welke Card je hebt gebruikt om die vlag boven het event te krijgen in de UI?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardogn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 12:06
Ik weet niet of deze hier al een keer gemeld is. Maar ik kwam op deze uit https://hacs.xyz/.

Een add on Home Assistant Community Store. Deze kan je installeren, op de site staat hoe.

Daarmee kom je in contact met een hoop andere custom components.

edit:
Er staan ongeveer 220 custom components in deze store. Alles wordt via github aangeboden en je ontvangt automagisch updates. Best een leuke toevoeging op je huidige Hass installatie.

[ Voor 27% gewijzigd door ricardogn op 29-12-2019 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Nu online
ricardogn schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:24:
Ik weet niet of deze hier al een keer gemeld is. Maar ik kwam op deze uit https://hacs.xyz/.

Een add on Home Assistant Community Store. Deze kan je installeren, op de site staat hoe.

edit:
Er staan ongeveer 220 custom components in deze store. Alles wordt via github aangeboden en je ontvangt automagisch updates. Best een leuke toevoeging op je huidige Hass installatie.
Is zeker bekent hier. De voorloper was custom updater. Maar goed om nog eens te melden voor nieuwe mensen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

edit:
Ik dacht dat ik die ook in de startpost had gezet, maar blijkbaar niet. Zal ik morgen even doen vanaf m'n laptop - dat werkt wat makkelijker dan vanaf mobiel :+

Gebruik HACS zelf ook vrij veel, dus kan het zeker aanbevelen!

edit: andddd done.

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 30-12-2019 11:14 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
stijn1309 schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:12:
[...]

Kan je je template sensor hiervoor delen?
En welke Card je hebt gebruikt om die vlag boven het event te krijgen in de UI?

Alvast bedankt! _/-\o_
Bij deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    sensors:
      afvaldatum:
        friendly_name: 'Afvaldatum'
        value_template: '{{ as_timestamp(states.calendar.afvalbeheer.attributes.start_time) | timestamp_custom("%-d %B") }}'
        icon_template: mdi:calendar
      afvaltype:
        friendly_name: 'Afvalsoort'
        value_template: '{{ states.calendar.afvalbeheer.attributes.message }}'
        icon_template: mdi:recycle
      feestdagen:
        friendly_name: 'Feestdagen'
        value_template: '{{ states.calendar.feestdagen_in_belgie.attributes.message }}''{{ as_timestamp(states.calendar.feestdagen_in_belgie.attributes.start_time) | timestamp_custom("%-d %B") }}'
      formule1:
        friendly_name: 'Formule 1'
        value_template: '{{ states.calendar.f1_2020.attributes.message }}''{{ as_timestamp(states.calendar.f1_2020.attributes.start_time) | timestamp_custom("%-d %B") }}'

De gebruikte kaart is een glance card.
Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Wat is in HA een handige manier om een waarde (ongeacht wat) zelf in op te slaan om deze vervolgens in de GUI te tonen? Ik gebruik daar nu een input_text voor. Dat werkt opzich goed, maar heeft het nadeel dat je hem vanuit de GUI ook kan aanpassen. Het wordt dus getoond als een invoerveld, wat vast mooier moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al het halen van de afgelopen tijd kom ik ook maar weer eens wat brengen:

Inmiddels is het lezen van de OTGW data redelijk succesvol, in die zin dat het meestal wel werkt. Ik vind het wel een behoorlijke houtje/touwtje oplossing, met het herstarten van een executable op basis van het al dan niet updaten van een logfile. Dat moet efficiënter kunnen.
Maar goed, dat terzijde, wat ik niet uit de MQTT data kreeg was de waterdruk, en dat is nou juist iets wat ik wel interessant vind; als die dropt wil ik dat alle alarmen afgaan....

Deze lees ik nu uit via de webscraper, en dat is een mooi ding.

YAML:
1
2
3
4
5
6
sensor:
  - platform: scrape
    resource: http://192.168.2.101:8081/status.html
    name: CV Pressure
    select:  '#pressure'
    unit_of_measurement: 'Bar'

De gelinkte URL is de webpage die OTMonitor aanbiedt. Het veld voor de druk heeft een ID 'Pressure'.
Gevolg is dus een nieuwe sensor ''sensor.cv_pressure" die de druk aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvn23
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 10:07
DeadMetal schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:04:
Wat is in HA een handige manier om een waarde (ongeacht wat) zelf in op te slaan om deze vervolgens in de GUI te tonen? Ik gebruik daar nu een input_text voor. Dat werkt opzich goed, maar heeft het nadeel dat je hem vanuit de GUI ook kan aanpassen. Het wordt dus getoond als een invoerveld, wat vast mooier moet kunnen.
Je kunt de input_text uit je gui halen en vervangen door een template sensor die de waarde van je input_text weergeeft. Dit is een beetje een omweg, maar dan is hij in ieder geval niet meer direct in de gui te editen (behalve vanuit developer options).
Een andere optie is iets als AppDaemon gebruiken, dan kun je wel direct entities aanmaken en een "vaste" waarde toewijzen. Afhankelijk van je situatie is dat misschien een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik het lezen van de OTGW data via MQTT wel in orde.
Nu het schrijven nog; het regelen van temperatuur.

Ik heb nu onderstaande code in configuration.yaml:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
climate:
   name: "Thermostaat"
   precision: 0.1
   temp_step: 0.1
   modes:
     - heat
   temperature_command_topic: "set/otgw/room_setpoint/temporary"
   temperature_state_topic: "events/otgw/otmonitor/setpoint"
   current_temperature_topic: "events/otgw/otmonitor/roomtemperature"

Waarbij ik verwacht dat als ik op de Thermostat card een nieuwe temp kies deze ingesteld wordt op de OTGW.
Ik zie het topic voorbij komen, maar niets gebeuren.
Gebruik ik toch het verkeerde topic? (set/otgw/room_setpoint/constant ook geprobeerd.)
Of doe ik iets anders verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40

edit:
Ik kende hem niet! Ik draai hier stock home assistant, geen hass.io met allerlei addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 16:42
Hacs kan je ook installeren op stock HA, het is geen add-on maar een custom component

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Hopelijk kunnen mensen mij hier in de juiste richting helpen en zie ik wat over het hoofd.

Afgelopen dagen heb ik eindelijk tijd gehad om al mijn netwerk verbindingen te maken en aan te sluiten.
Nu wil ik graag mijn Server verplaatsen naar onze kantoor ruimte en de USB naar RS232 converter vervangen door een ethernet naar RS232 converter, alleen krijg ik die met geen mogelijkheid aan de praat.

Het gaat om een HLK-WR02 serial server (http://www.hlktech.net/product_detail.php?ProId=45)

En volgens deze bestreffende man heeft hij het werkent met excact hetzelfde type seriial server
(https://community.home-as...43440/11?u=imperial-guard)

Ik heb de baudrate etc allemaal al aangpast en wanneer ik de RX en TX verbind een waarde X stuur krijg ik die ook netjes terug.

Alleen dit custom component krijg ik met geen enkele mogelijkheid aan de praat...

Serial Configure: 9600,8,N,1
Serial Framing Lenth: 64

[ Voor 3% gewijzigd door Imperial Guard op 30-12-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:59:

Gebruik ik toch het verkeerde topic? (set/otgw/room_setpoint/constant ook geprobeerd.)
Of doe ik iets anders verkeerd?
Je hebt je eigen vraag hier beantwoord:
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:48:
[/quote]
[quote]@Mich :
Joepie!
Je bent een held. 'Dummy mode on' is soms best lekker.
In ieder geval een stapje verder. Iets wat in 1x werkt op basis van een helder stappenplan.
Thanks.

In ieder geval gaat er iets goed; ik krijg meteen deze topics:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
events/central_heating/otmonitor/boilerwatertemperature
events/central_heating/otmonitor/centralheating
events/central_heating/otmonitor/chenable
events/central_heating/otmonitor/chsetpoint
events/central_heating/otmonitor/controlsetpoint
events/central_heating/otmonitor/dhwenable
events/central_heating/otmonitor/dhwsetpoint
events/central_heating/otmonitor/fault
events/central_heating/otmonitor/flame
events/central_heating/otmonitor/hotwater
events/central_heating/otmonitor/modulation
events/central_heating/otmonitor/outsidetemperature
events/central_heating/otmonitor/roomtemperature

Nu eens kijken of ik daar verder mee kom; ik heb in ieder geval topics.

(ook bedankt aan de overige meedenkers uiteraard!!!!)
Ja, je gebruikt de verkeerde topics :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Samenvatting: wat voor 'slimme' schakelaar zouden jullie aanraden om in een verlaagd plafond weg te werken?

Situatie is als volgt: de badkamer wandschakelaar bedient de spotjes in het verlaagde plafond (1 zwarte schakeldraad vanaf de schakelaar het plafond in). De aannemer heeft daarop ook de afzuiging aangesloten. Dus als de lampen aangaan, gaat ook de afzuiging aan.

Dat klinkt handig, maar is het niet altijd. Als m'n kinderen in de nacht naar de wc gaan, staat die afzuiging weer een kwartier herrie te maken (afzuiging gaat niet uit als de lampen uit gaan; hij krijgt permanent stroom. Door spanning op de schakeldraad gaat hij draaien, en hij bepaalt zelf wanneer hij weer uit gaat o.b.v. timer en luchtvochtigheid).

Wat helaas niet lukt is simpelweg een extra zwarte schakeldraad trekken en de enkele schakelaar te vervangen door een dubbele schakelaar, om zo lampen en afzuiging apart van elkaar te bedienen.

Dus zit ik erover te denken om achter de schakelaar een Shelly 1 te plaatsen, zodat HA kan detecteren dat de lampen zijn aangezet. Dan koppel ik de afzuiging hiervan af, maar moet ik iets anders hebben wat ik in het plafond wegwerk wat door HA weer geactiveerd kan worden, om zo toch de afzuiging te starten. Maar dan gecombineerd met een automation (of Node-RED) zodat ik zelf kan bepalen of ik de afzuiging aan wil zetten.

Wat pak ik hiervoor? Nog een Shelly 1, een Sonoff basic, iets van KaKu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DeadMetal schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:02:
Samenvatting: wat voor 'slimme' schakelaar zouden jullie aanraden om in een verlaagd plafond weg te werken?

Situatie is als volgt: de badkamer wandschakelaar bedient de spotjes in het verlaagde plafond (1 zwarte schakeldraad vanaf de schakelaar het plafond in). De aannemer heeft daarop ook de afzuiging aangesloten. Dus als de lampen aangaan, gaat ook de afzuiging aan.

Dat klinkt handig, maar is het niet altijd. Als m'n kinderen in de nacht naar de wc gaan, staat die afzuiging weer een kwartier herrie te maken (afzuiging gaat niet uit als de lampen uit gaan; hij krijgt permanent stroom. Door spanning op de schakeldraad gaat hij draaien, en hij bepaalt zelf wanneer hij weer uit gaat o.b.v. timer en luchtvochtigheid).

Wat helaas niet lukt is simpelweg een extra zwarte schakeldraad trekken en de enkele schakelaar te vervangen door een dubbele schakelaar, om zo lampen en afzuiging apart van elkaar te bedienen.

Dus zit ik erover te denken om achter de schakelaar een Shelly 1 te plaatsen, zodat HA kan detecteren dat de lampen zijn aangezet. Dan koppel ik de afzuiging hiervan af, maar moet ik iets anders hebben wat ik in het plafond wegwerk wat door HA weer geactiveerd kan worden, om zo toch de afzuiging te starten. Maar dan gecombineerd met een automation (of Node-RED) zodat ik zelf kan bepalen of ik de afzuiging aan wil zetten.

Ik ken het probleem : mijn bubbelbad gaat automatisch schoonblazen na het water gedetecteerd te hebben. Als ik om 12 uur 's nachts oid mijn kop ff onder de douchekop vh bad steek, staat hij een kwartier later zijn compressor te starten ...
Ik heb gewoon 1 van de 2 stroomdraden die van het 'brein' van het bad naar de motor gaat doorgeknipt en daar een ESP met tasmota en een relais tussen gehangen.
Om 22:00 gaat dat relais uit en om 07:00 weer aan.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 21:51
DeadMetal schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:02:

Ventilator vervangen door 1 met startvertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Koffie schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:12:
[...]
Ik heb gewoon 1 van de 2 stroomdraden die van het 'brein' van het bad naar de motor gaat doorgeknipt en daar een ESP met tasmota en een relais tussen gehangen.
Om 22:00 gaat dat relais uit en om 07:00 weer aan.
Nu ik er wat meer over nadenk zou ik inderdaad ook hele afzuiging van de stroom af kunnen halen, dan staat hij ook niet permanent de luchtvochtigheid te meten (hij kan ook zelfstandig aangaan indien hij dat nodig vindt). Want hij gaat sowieso ook aan zodra hij van stroom wordt voorzien. En geen Shelly 1 achter de wandschakelaar plaatsen, maar simpelweg een Xiaomi knop op de muur plakken t.b.v. de afzuiging activeren.

Dan blijft nog wel de vraag over wat ik nou op dat verlaagde plafond ga leggen. Zelf iets knutselen vind ik wat riskant. Kaku stap ik zo langzamerhand liever vanaf, dus ik denk nu aan een Sonoff basic. Tenzij iemand nog suggesties heeft.
theredone51 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:25:
[...]
Ventilator vervangen door 1 met startvertraging?
De afzuiging doet het verder prima, dus dat vind ik zonde. Ik maak het bestaande systeem liever iets slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 06:45:
[...]

Je hebt je eigen vraag hier beantwoord:

[...]

Ja, je gebruikt de verkeerde topics :+
Wellicht komt de verwarring doordat ik centraal_heating heb veranderd in otgw. Dat is bewust; die aanpassing is wel volledig doorgevoerd en komt door het opnieuw opzetten.

Het lezen gaat dus nog steeds wel goed. Maar hoe ik het schrijven zelf al beantwoord heb dat zie ik nog even niet... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:59:
[...]

Wellicht komt de verwarring doordat ik centraal_heating heb veranderd in otgw. Dat is bewust; die aanpassing is wel volledig doorgevoerd en komt door het opnieuw opzetten.

Het lezen gaat dus nog steeds wel goed. Maar hoe ik het schrijven zelf al beantwoord heb dat zie ik nog even niet... ;(
Kijk eens goed naar je temperature_command_topic, want die zie ik in de lijst uit OTGW topics helemaal niet terug komen. Ik zou proberen "controlsetpoint" daarvoor te gebruiken (met uiteraard het juiste topic/pad ervoor!)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tdw Dat topic heb ik van deze url: https://github.com/martenjacobs/py-otgw-mqtt/issues/10

Waarin ene @martenjacobs (ik hoop dezelfde) onderstaande info meegeeft:
Temperatures
These all expect a payload in the format 12.3 (decimal dot) in degrees Celsius

set/otgw/room_setpoint/temporary
set/otgw/room_setpoint/constant
set/otgw/outside_temperature
set/otgw/hot_water/temperature

Enable/disable functions
These expect a payload with a truthy or falsey value ('True', 'true', '1', 'y', 'yes', 'False', 'false', '0', 'n', 'no')

set/otgw/hot_water/enable
set/otgw/central_heating/enable

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degenen die het, net als ik, nog niet in de gaten hebben: versie 0.103.5 is ondertussen verschenen, met een fix voor Ring gebruikers.
Release 0.103.1 - December 18
  • Install requirements of after_dependencies when loading integrations (@balloob - #29491)
  • Bump aioambient to 1.0.2 (@bachya - #29850) (ambient_station docs)
  • Fix setup for tank_utility component (@springstan - #29902) (tank_utility docs)
  • Fix setup error for logbook (@springstan - #29908)
  • Support entity_id: all in lifx.set_state (@amelchio - #29919) (lifx docs)
  • Fix mobile app device identifiers (@JBassett - #29920) (mobile_app docs)
  • Fix loading flume integration (@ChrisMandich - #29926) (flume docs)
  • Fix support for legacy Z-Wave thermostats (@oandrew - #29955) (zwave docs)
  • Bump simplisafe-python to 5.3.6 (@bachya - #30055) (simplisafe docs)
Release 0.103.2 - December 19
  • Fix dependency installation recursinog (@balloob)
Release 0.103.3 - December 20
  • Fix update port and api key on deconz discovery config entry u… (@frenck - #30088) (deconz docs)
  • Patch rachio (@omriasta - #30031) (rachio docs)
  • Fix failure in transform method (@depl0y - #30023) (dsmr_reader docs)
  • Fix homekit handling of 0 light brightness and fan speed (@fuzzie360 - #29962) (homekit docs)
  • Bump starlingbank to 3.2 (@springstan - #30098) (starlingbank docs)
  • Bump ring to 0.2.5 (@balloob - #30103) (ring docs)
Release 0.103.4 - December 22
  • Remove requirement from entity integration (@balloob - #30113) (doods docs) (image_processing docs) (seven_segments docs) (tensorflow docs)
  • Move imports into setup function in homekit init.py (@springstan - #30137) (homekit docs)
  • Fix deconz SSDP updating Hassio discovery (@frenck - #30153) (deconz docs)
  • Allow battery value of 0 as well as make sure to not create a battery tracker if one already exist (@Kane610 - #30155) (deconz docs)
Release 0.103.5 - December 28
  • Bump ring to 0.2.8 to fix Oauth issues (@tchellomello - #30245) (ring docs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met tweemaal een Shelly 2.5 aansluiten op een stopcontact? Ik heb volgens onderstaande schema mijn luifel aangesloten en dit werkt prima. Nu wil ik mijn twee rolluiken ook voorzien van een Shelly en heb ik maar een stopcontact beschikbaar. De rolluiken verbruiken samen 400 watt dus qua wattage moet het goed komen. Is het zo simpel dat ik de PE, N en L vanuit het stopcontact kan splitten en daarmee de tweede Shelly aan kan sluiten?

Ter info, ik ga de Shelly's niet inbouwen gezien de schakelaars voor de rolluiken ook opbouwdozen zijn. Ik ga ze dus niet weg hoeven te proppen in een WCD.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zHmpx9Hz/Screenshot-2019-12-31-Shelly-2-5-as-Roller-Shutter-Instalation.png
(klik op de foto voor een grotere weergave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psvtje10 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:15:
Is het zo simpel dat ik de PE, N en L vanuit het stopcontact kan splitten en daarmee de tweede Shelly aan kan sluiten?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:51:
@tdw Dat topic heb ik van deze url: https://github.com/martenjacobs/py-otgw-mqtt/issues/10

[...]
Excuus, je hebt gelijk. Maar ik vind bij OTmonitor dan weer dit:
iMars in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Da's een heel ander MQTT topic. Dus het zit iig in je topics.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
@Hmmbob Top, bedankt voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:36:
[...]

Excuus, je hebt gelijk. Maar ik vind bij OTmonitor dan weer dit:
iMars in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Da's een heel ander MQTT topic. Dus het zit iig in je topics.
😘Dat was nog eens een nuttige link. 😘
Het juiste topic blijkt dit te zijn:
actions/otmonitor/setpoint

😘Dank!!!!!😘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:48

hneel

denkt er het zijne van

Vandaag begonnen met Home Assistant. Hiervoor heel lang Domoticz gedraaid, maar het sd kaartje ging kapot.

Als eerste geprobeerd de Rfxcom module aan te sluiten. Aanvankelijk kreeg ik de sensoren te zien op het homescherm. Maar op een gegeven moment gereboot en nu staat er overal 'Entiteit niet beschikbaar'. En het lukt me niet meer om ze terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
hneel schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:13:
Vandaag begonnen met Home Assistant. Hiervoor heel lang Domoticz gedraaid, maar het sd kaartje ging kapot.

Als eerste geprobeerd de Rfxcom module aan te sluiten. Aanvankelijk kreeg ik de sensoren te zien op het homescherm. Maar op een gegeven moment gereboot en nu staat er overal 'Entiteit niet beschikbaar'. En het lukt me niet meer om ze terug te krijgen.
Welkom hier, ook heel veel en lang domoticz (5 jaar) gedraaid. Nu 3 jaar over op HA, is wel andere koek moest best veel wennen maar geen spijt gehad.

Tip investeer meteen in Docker dan ben je een stuk flexibeler met updates en backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:23
hneel schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:13:

Wat voor sensoren mis je? Werken knoppen al wel of is deze hele module inactief? Configuratiefout gemaakt misschien, of heeft 't apparaat een ander ID gekregen?

Zonder foutmeldingen of logging is het voor ons evengoed koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Na een half jaar niets met home assistant gedaan te hebben nu de boel toch maar weer opgepakt. De tradfri hub had best wat rare issues met devices kwijtraken enzo, dus alles maar gereset.

Pi3 geherinstalleerd (werkte voorheen al daarop) en weer alles ingesteld, dit keer met als doel Node Red te gaan gebruiken om de logica te bouwen. De voeding is een oude ipad voeding, en ik heb een andere voeding geprobeerd (Anker, 2 poorts , 24W geclaimed, https://www.bol.com/nl/p/...rt/9200000047743746/?s2a= )
Nu heb ik weer deconz geinstalleerd en gebruik ik de deconz USB stick... maar merk ik dat best wel wat van mijn xiaomi PIRs niet meer gepolld worden. Ze geven aan dat na een jaar hun batterij-status 100% is en kunnen ook aanmelden op de hub,

Echter zijn ze al een dag niet meer ingechecked, en dit betreft eigenlijk heel veel sensors. Deze dingen gebruiken een dikkere knoopcel dan de standaard knoopcel en die heb ik ook niet zo 1-2-3 liggen.

Enerzijds twijfel ik aan de PIRs (die hebben een jaar de tijd gehad om leeg te lopen), anderzijds vind ik het ook wel een tikje raar dat ik ze wel aan kan melden (en ze dus na 5 mins weinig meer doen). Zouden die xiaomi dingen leeg zijn of moet ik kritisch naar mijn pi/voeding kijken?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:30
Boudewijn schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 23:15:
Na een half jaar niets met home assistant gedaan te hebben nu de boel toch maar weer opgepakt. De tradfri hub had best wat rare issues met devices kwijtraken enzo, dus alles maar gereset.

Pi3 geherinstalleerd (werkte voorheen al daarop) en weer alles ingesteld, dit keer met als doel Node Red te gaan gebruiken om de logica te bouwen. De voeding is een oude ipad voeding, en ik heb een andere voeding geprobeerd (Anker, 2 poorts , 24W geclaimed, https://www.bol.com/nl/p/...rt/9200000047743746/?s2a= )
Nu heb ik weer deconz geinstalleerd en gebruik ik de deconz USB stick... maar merk ik dat best wel wat van mijn xiaomi PIRs niet meer gepolld worden. Ze geven aan dat na een jaar hun batterij-status 100% is en kunnen ook aanmelden op de hub,

Echter zijn ze al een dag niet meer ingechecked, en dit betreft eigenlijk heel veel sensors. Deze dingen gebruiken een dikkere knoopcel dan de standaard knoopcel en die heb ik ook niet zo 1-2-3 liggen.

Enerzijds twijfel ik aan de PIRs (die hebben een jaar de tijd gehad om leeg te lopen), anderzijds vind ik het ook wel een tikje raar dat ik ze wel aan kan melden (en ze dus na 5 mins weinig meer doen). Zouden die xiaomi dingen leeg zijn of moet ik kritisch naar mijn pi/voeding kijken?
Check eens met VNC viewer of je mesh well goed is? Je zou toch groene lijnen moeten hebben voor een stabiele verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjacobs
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-01 18:29
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:51:

[...]
Hoi @Verwijderd,

Die repo die je aanhaalt heb ik ooit geschreven om in plaats van otmonitor te fungeren op meer low-powered hardware. De topics matchen dus niet persé met otmonitor. Overigens ben ik ondertussen voor mijn automatiseringssysteem ook ‘gewoon’ overgestapt op otmonitor, en wordt die repo dus niet meer actief onderhouden.

Groet,
Marten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martenjacobs schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 10:42:
Die repo die je aanhaalt heb ik ooit geschreven om in plaats van otmonitor te fungeren op meer low-powered hardware. De topics matchen dus niet persé met otmonitor. Overigens ben ik ondertussen voor mijn automatiseringssysteem ook ‘gewoon’ overgestapt op otmonitor, en wordt die repo dus niet meer actief onderhouden.
Het is ook niet dat je dat in de readme probeert te verbergen :+
THIS PACKAGE IS NOT ACTIVELY MAINTAINED
Hi everyone, I've changed my set-up so I now use Node-RED for most of my home automation, including control of my OTGW. That means I don't really have any use for this package anymore. If someone would like maintain this package, please let me know. Otherwise, I'll still try to respond to issues, but I'm probably not going to add any features or fix bugs anytime soon.

You may want to look at one of the forks of this repo to find a maintained version. If you just want to connect your OTGW to Home Assistant, I suggest you look at the official component. It's possible to use this component over TCP with ser2net as per the example here.

[ Voor 20% gewijzigd door Hmmbob op 01-01-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andere vraag, voor mensen met ervaring met de Scrape sensor:

Ik gebruikte tot nu deze code om de lokale prijzen van een Tinq station binnen te halen:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  resource: !secret scrape_url
  name: 'Diesel'
  select: 'tr:nth-of-type(2) td:nth-of-type(2)'
  value_template: '{{ value[2:] | replace (",", ".") }}'
  unit_of_measurement: 
  scan_interval: 10800

name: 'Benzine'
  select: 'tr:nth-of-type(3) td:nth-of-type(2)'
  unit_of_measurement: 

Echter, Tinq heeft de website omgegooid. Wie kan mij helpen aan welke selector ik moet gebruiken om de benzine prijs en/of diesel prijs van de site te scrapen? Willekeurig station: https://www.tinq.nl/tankstations/utrecht-atoomweg#default

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:07:

Ik gebruikte tot nu deze code om de lokale prijzen van een Tinq station binnen te halen:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  unit_of_measurement: 

unit_of_measurement: 

Echter, Tinq heeft de website omgegooid. Wie kan mij helpen aan welke selector ik moet gebruiken om de benzine prijs en/of diesel prijs van de site te scrapen? Willekeurig station: https://www.tinq.nl/tankstations/utrecht-atoomweg#default
Moet het perse Tinq zijn? Heb je al met dev tools in je browser geprobeerd ?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:44

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  unit_of_measurement: 

unit_of_measurement: 

code:
1
.taxonomy-term-Euro95 .field--name-field-prices-price-pump

Je value template zal je ook nog moeten aanpasssen.

Voor diesel vervang je Euro95 door Diesel

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martinvdm schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:24:
Moet het perse Tinq zijn? Heb je al met dev tools in je browser geprobeerd ?
Lol, ja, want die pomp is dichtbij ;-) Met de devtools kwam ik er niet uit - niet gehinderd door enige kennis hoe het wél zou moeten overigens. Maar dit werkt:
Kodess schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:30:
code:
1
.taxonomy-term-Euro95 .field--name-field-prices-price-pump

Je value template zal je ook nog moeten aanpasssen.

Voor diesel vervang je Euro95 door Diesel
Ja, dank je wel! Ik had net hetzelfde gevonden op het HA forum. In de config van "metbril" staan van nog meer merken de juiste selectors: https://github.com/metbri...master/packages/fuel.yaml

Die Tinq site is wel een klap sneller geworden zeg, goede zaak!

[ Voor 26% gewijzigd door Hmmbob op 01-01-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:46

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  unit_of_measurement: 

unit_of_measurement: 

Toevallig was ik hier ook tegenaan gelopen, en ook met hetzelfde station!
Ook voor mij dichtbij. Zoek nog een oplossing voor esso, dat is me nog niet gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wesley2004 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:08:
[...]

Toevallig was ik hier ook tegenaan gelopen, en ook met hetzelfde station!
Ook voor mij dichtbij. Zoek nog een oplossing voor esso, dat is me nog niet gelukt!
Dat station was een wilekeurig station voor mij. Check de link naar die repo in mijn latere post even, die heeft misschien de oplossing. edit: ik zie geen esso erbij staan, noch zie ik de prijzen op de Esso site?

Voor hen die mosquitto niet in docker hebben draaien, maar rechtstreeks in hun debian omgeving: de repository signing key is gewijzigd met ingang van het nieuwe jaar. To fix:
code:
1
2
wget http://repo.mosquitto.org/debian/mosquitto-repo.gpg.key
sudo apt-key add mosquitto-repo.gpg.key

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 01-01-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:46
Hmmbob schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:10:
[...]

Dat station was een wilekeurig station voor mij. Check de link naar die repo in mijn latere post even, die heeft misschien de oplossing.

Voor hen die mosquitto niet in docker hebben draaien, maar rechtstreeks in hun debian omgeving: de repository signing key is gewijzigd met ingang van het nieuwe jaar. To fix:
code:
1
2
Ja ik las het erna idd. Ga er eens lezen. Op een later tijdstip, hoofd heeft nog wat opstart problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

RudolfR schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:13:
[...]

Wat voor sensoren mis je? Werken knoppen al wel of is deze hele module inactief? Configuratiefout gemaakt misschien, of heeft 't apparaat een ander ID gekregen?

Zonder foutmeldingen of logging is het voor ons evengoed koffiedik kijken.
In het hoofdscherm zie ik het alsvolgt:
Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~hneel/misc/20200101_141453_Naamloos.png

Maar bij geschiedenis zie ik ze wel met recente gegevens.

De grote vraag is: waar staan ze geconfigureerd? Vroeger was dat blijkbaar in /config/configuration.yaml, maar daar is als ik het goed begrijp recent vanalles uit gehaald. (gps coordinaten en dergelijke staan er ook niet meer in). Maar waar dan wel?

In het logboek kan ik er ook niks over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:38:
Na al het halen van de afgelopen tijd kom ik ook maar weer eens wat brengen:

Inmiddels is het lezen van de OTGW data redelijk succesvol, in die zin dat het meestal wel werkt. Ik vind het wel een behoorlijke houtje/touwtje oplossing, met het herstarten van een executable op basis van het al dan niet updaten van een logfile. Dat moet efficiënter kunnen.
Maar goed, dat terzijde, wat ik niet uit de MQTT data kreeg was de waterdruk, en dat is nou juist iets wat ik wel interessant vind; als die dropt wil ik dat alle alarmen afgaan....

Deze lees ik nu uit via de webscraper, en dat is een mooi ding.

YAML:
1
2
3
4
5
6
sensor:
    resource: http://192.168.2.101:8081/status.html
    name: CV Pressure
    select:  '#pressure'

De gelinkte URL is de webpage die OTMonitor aanbiedt. Het veld voor de druk heeft een ID 'Pressure'.
Gevolg is dus een nieuwe sensor ''sensor.cv_pressure" die de druk aangeeft.
Mich in "[OTGW] OpenTherm gateway"

Het is dus mogelijk om water pressure via MQTT binnen te krijgen. Je moet er alleen wel wat voor doen. Tip: Niet aan beginnen als je nu tevreden bent en als je weinig tijd hebt :)
Als je op linux (normale pc linux) dan kan ik de otmonitor file toesturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hneel schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:18:
[...]

In het hoofdscherm zie ik het alsvolgt:
[Afbeelding]

Maar bij geschiedenis zie ik ze wel met recente gegevens.

De grote vraag is: waar staan ze geconfigureerd?
Ga naar ‘Configure UI’, puntjes rechtsboven.
Dan het potloodje naast de naam van je aan te passen tabblad.
En dan overschakelen van ‘settings’ naar ‘badges’, daar staan die badges die je nu ziet (maar niet meer valide zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mich @Verwijderd
Ik gebruik een scrape sensor voor het ophalen van de waterdruk uit otmonitor. Werkt prima.
code:
1
2
3
4
5
6
    resource: http://otmonitor-ip:port/status.html
    select: "#pressure"
    name: otgw_ketel_waterdruk
    scan_interval: 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:10:
[...]
code:
1
2
offtopic:
Heb je daar een zeer recente versie van nodig? 1.5.7 zit bij buster in de repo's van debian zelf en die voldoet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey
Vraagjes omtrent HA.
Onder instellingen heb je "home assistant cloud"
Ik veronderstel dat dit noodzakelijk is, als ik ook de android app wil gebruiken?
Idem indien ik google assistant wil gebruiken?
Die service is 1 maand gratis, daarna niet meer?

Vreemd dat ik daarvoor wel moet betalen voor integratie met google

Wat doen de meeste hier? Als je google home apparaten hebt.. koppel je dan hue ed aan zowel home assistant als aan je google home app? of enkel aan HA?
Wat zijn de voor/nadelen hiervan?

Ik lees over een secrets file ,en ik versta dit wel alleen zie ik momenteel geen dingen om hierin te plaatsen... (straks met google mss wel)
IS het ook de bedoeling dat ik bv mn harmony hub , hue hub enz hierin plaats? Ik vermoed van niet gezien deze bij "integraties" staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
skank schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 16:19:
Hey
Vraagjes omtrent HA.
Ik veronderstel dat dit noodzakelijk is, als ik ook de android app wil gebruiken?

Wat doen de meeste hier? Als je google home apparaten hebt.. koppel je dan hue ed aan zowel home assistant als aan je google home app? of enkel aan HA?

Ik lees over een secrets file ,en ik versta dit wel alleen zie ik momenteel geen dingen om hierin te plaatsen... (straks met google mss wel)
IS het ook de bedoeling dat ik bv mn harmony hub , hue hub enz hierin plaats? Ik vermoed van niet gezien deze bij "integraties" staan?
Heel veel vragen zijn al te beantwoorden door hier in het topic te zoeken en ook via de community van HA.

Eén voorzetje en dat was de eerste hit op google bij zoeken naar "home assistant google assistant":
https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/

De rest kun je dus vast wel zelf vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 16:07:
offtopic:
Heb je daar een zeer recente versie van nodig? 1.5.7 zit bij buster in de repo's van debian zelf en die voldoet hier.
Oh, dat is eigenlijk wel een goeie.... Mijn Pi zit nog op stretch, mijn Zero op buster. Verklaart ook meteen waarom de Zero er geen last van had :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hey
Vraagjes omtrent HA.

De cloud is idd een betaalde dienst waar je toegang tot je eigen omgeving kan inrichten alsmede bijvoorbeeld integratie met Google assistant. Maar je kunt ook de handmatige methode gebruiken. Die kost niks. Maar je zult zelf moeten zorg dragen dat je home assistant vanaf buiten af bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 16:39:
[...]

De cloud is idd een betaalde dienst waar je toegang tot je eigen omgeving kan inrichten alsmede bijvoorbeeld integratie met Google assistant. Maar je kunt ook de handmatige methode gebruiken. Die kost niks. Maar je zult zelf moeten zorg dragen dat je home assistant vanaf buiten af bereikbaar is.
ok duidelijk thx
de meeste nemen de betaalde versie of niet?

Ik bekijk het even om manueel op te zetten.
In principe hoeft mijn omgeving niet van buitenaf bereikbaar te zijn. edit: ik zie dat dit idd een must is voor GA
Wel zou ik mijn omgeving via de app van binnen bereikbaar hebben. Echter als ik de app open en ik zit op mn wifi, dan nog zegt hij dat hij geen instance vindt..

Ik heb ook nog een vraagje omtrent een automatisatie die ik lopende heb
Deze start muziek zodra hij merkt dat ik thuis ben tss 9 en 17u
Dat werkt..maar:

Ik ben namelijk tegen gekomen dat hij de muziek begint te spelen terwijl er iemand tv keek (die ook de sonos playbar gebruikt)
Dat mag niet gebeuren dus :p dus denk ik dat ik bij condition moet toevoegen dat hij naar de tijd kijkt, EN dat het device paused is? not sure?
code:
1
2
3
4
5
6
7
condition: and
conditions:
  - condition: device
    device_id: d1454cf1470a4d258514ba8d0f10e07f
    domain: media_player
    entity_id: media_player.woonkamer
    type: is_paused

vreemd genoeg plaats hij de mediaspeler (sonos) dan op off
Ik vraag me ook af , moet ik dan bij de eerste conditie ook "EN" zetten?

Ik wil dan ook nog dat dit niet alleen gebeurd als ik thuiskom maar bv ook mn vrouw
moet ik dan die automatisatie gewoon kopieren en de device tracker wijzigen? of kan ik alles in 1 zetten
want ik kan geen "OF" trigger zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Verwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:29:
[...]

Ga naar ‘Configure UI’, puntjes rechtsboven.
Dan het potloodje naast de naam van je aan te passen tabblad.
En dan overschakelen van ‘settings’ naar ‘badges’, daar staan die badges die je nu ziet (maar niet meer valide zijn).
Ik merk dat als ik vanuit de configurator 'Restart HASS' kies, ik daarna weer alles kwijt ben. De vorige keer kwamen ze nog te staan bij 'unused entities', maar dit keer ook niet meer.
En toch weer wel bij de History.
Ik snap er niets meer van. Waar bewaart het systeem die sensors toch?

Hier de inhoud van de developer tools logs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2020-01-01 17:17:14 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.sensor] Error while setting up platform rfxtrx
    return fut.result()
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/rfxtrx/sensor.py", line 50, in setup_platform
    device_id = "sensor_{}".format(slugify(event.device.id_string.lower()))
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'device'
2020-01-01 17:22:21 WARNING (MainThread) [homeassistant.components.zwave] Z-Wave not ready after 300 seconds, continuing anyway

[ Voor 43% gewijzigd door hneel op 01-01-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, voor de Android app moet je alleen zorgen dat je systeem bereikbaar is. Als je die app ook buiten je WiFi netwerk wil gebruiken dan moet je er dus voor zorgen dat je HA systeem van buitenaf benaderbaar is.
Dat kan op IP, of op naam; configuratie zul je in je internetrouter* moeten doen.

Wat je kunt gebruiken is de dienst van DuckDNS, daar is ook een addon voor: https://www.home-assistant.io/addons/duckdns/
Deze regelt eigenlijk alles automagisch, met name voor het gebruik van certificaten is dat wel handig.

*technisch niet helemaal juist maar je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:24:
[...]

Nee hoor, voor de Android app moet je alleen zorgen dat je systeem bereikbaar is. Als je die app ook buiten je WiFi netwerk wil gebruiken dan moet je er dus voor zorgen dat je HA systeem van buitenaf benaderbaar is.
Dat kan op IP, of op naam; configuratie zul je in je internetrouter* moeten doen.

Wat je kunt gebruiken is de dienst van DuckDNS, daar is ook een addon voor: https://www.home-assistant.io/addons/duckdns/
Deze regelt eigenlijk alles automagisch, met name voor het gebruik van certificaten is dat wel handig.

*technisch niet helemaal juist maar je begrijpt wat ik bedoel.
ok bedankt.
Als die app (android)) mijn netwerk scant (zit op dezelfde wifi) dan vindt hij de instantie niet, ook handmatig invullen gaat niet, dan krijg ik deze melding

webpagina op x.x.x.x/auth/authorize?response_type=code&client_id..... auth-callback kan niet worden geladen vanwege het volgende
net::err_connection_timed_out
Enig idee waar dit kan aan liggen

[ Voor 9% gewijzigd door skank op 01-01-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
@skank
Vinden met de app is hier ook nooit gelukt maar handmatig toevoegen wel. Uit m'n hoofd moet je http:// voor het ip adres zetten.
Hier overigens ook de cloud in gebruik genomen. Had HA wel beschikbaar dmv duckdns buitenshuis maar had na aanschaf van wat Alexa spul geen zin om handmatig van alles en nog wat te doen om dat aan de gang te krijgen en mooie bijkomstigheid is de ondersteuning voor ontwikkeling van HA als je de cloud dienst afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@skank poortnummer ook opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

NoFate schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 08:22:
[...]

Check eens met VNC viewer of je mesh well goed is? Je zou toch groene lijnen moeten hebben voor een stabiele verbinding
Totaal niets dus bij al die sensors. Ik heb een buts CR2450 batterijen besteld.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Troetelbeer schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:01:
Zo...Ben weer aan het stoeien geweest met mijn UI :+

Van:
[Afbeelding]

Naar:
[Afbeelding]
Wat een super UI zeg, kan je misschien je config delen? :)

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik kom er ff niet uit met een history_stats sensor
Ik heb een switch genaamd
code:
1
input_boolean.dummy_heater

Deze switch word door een automation geschakeld.

Middels een history_stats sensor wil ik weten hoe lang die switch al aan staat. Dus een history_stats sensor aangemaakt welke kijkt naar een automation voor die switch:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  - platform: history_stats
    name: Verwarming tijd sessie
    entity_id: input_boolean.dummy_heater
    state: 'on'
    type: time
    start: '{{ as_timestamp(states.automation.switch_verwarming_on_bool_dummy_heater_on.attributes.last_triggered) }}'
    end: '{{ as_timestamp(now()) }}'

Deze werkt op de een of andere vage manier alleen bij een herstart van HA met die switch op ON. Als de switch op OFF gaat en later weer op ON, blijft het aantal minuten van die history_stats sensor op 0 staan 8)7

Iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
TeGek schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:28:
[...]

Wat een super UI zeg, kan je misschien je config delen? :)
Thnx!

Check:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
background: center / cover no-repeat url("/local/gradient2.jpg") fixed
cch:
  clock_am_pm: false
  clock_date: true
  clock_format: '24'
  date_locale: be
  default_tab: home
  hide_help: true
  voice: clock
custom_header:
  compact_mode: true
  header_text: '{{ dayNumLZ }} {{ monthNameLong }} {{ year4d }}'
resources:
  - type: js
    url: /community_plugin/calendar-card/calendar-card.js
  - type: module
    url: /community_plugin/button-card/button-card.js
    url: /community_plugin/circle-sensor-card/circle-sensor-card.js
    url: /community_plugin/compact-custom-header/compact-custom-header.js
    url: /community_plugin/decluttering-card/decluttering-card.js
    url: /community_plugin/light-entity-card/light-entity-card.js
    url: /community_plugin/light-entity-row/light-entity-row.js
    url: /community_plugin/lovelace-card-mod/card-mod.js
    url: /community_plugin/lovelace-home-feed-card/lovelace-home-feed-card.js
    url: /community_plugin/mini-graph-card/mini-graph-card.js
    url: /community_plugin/mini-media-player/mini-media-player.js
    url: /community_plugin/simple-weather-card/simple-weather-card.js
    url: /community_plugin/weather-card/weather-card.js
    url: /community_plugin/vertical-stack-in-card/vertical-stack-in-card.js
    url: /local/card-tools.js
    url: /local/layout-card.js
    url: /community_plugin/lovelace-swipe-navigation/swipe-navigation.js
    url: /community_plugin/dual-gauge-card/dual-gauge-card.js
    url: /community_plugin/bignumber-card/bignumber-card.js
    url: /community_plugin/button-entity-row/button-entity-row.js
  - type: css
    url: /local/font.css?v=001
    url: /community_plugin/simple-thermostat/simple-thermostat.js
    url: /community_plugin/lovelace-slider-entity-row/slider-entity-row.js
    url: /community_plugin/mini-media-player/mini-media-player-bundle.js
    url: /community_plugin/lovelace-layout-card/layout-card.js
    url: /community_plugin/custom-header/custom-header.js
swipe_nav:
  animate: swipe
  prevent_default: true
  skip_tabs: null
  swipe_amount: 15
  wrap: false
title: Home Assistant
views:
  - badges: []
    cards:
      - entities:
          - entity: person.xxxx1
          - entity: alarm_control_panel.home_alarm
            icon: 'mdi:shield-outline'
          - entity: person.xxxx2
        show_name: false
        style: |
          ha-card {
            --ha-card-background: transparant;
            --ha-card-box-shadow: 'inset 0px 0px 0px 0px';
            box-shadow: none;
            background: none;
          }
          .card-content {
            padding: 0
          }
        theme: nest
        type: glance
      - entities:
          - cards:
              - columns: 1
                entities:
                  - entity: sensor.date_template
                show_icon: false
                  ha-card {
                    font-size: 20px
                  }
              - columns: 1
                entities:
                  - entity: sensor.time
                show_icon: false
                  ha-card {
                    font-size: 35px
                  }
            type: 'custom:hui-vertical-stack-card'
          ha-card {
          }
          .card-content {
          }
        type: entities
      - details: false
        entity: weather.xxxxxx
          ha-card {
            position: relative
          }
          .card-content {
          }
        type: 'custom:weather-card'
      - cards:
          - cards:
              - entities:
                  - entity: light.woonkamer
                    icon: 'mdi:floor-lamp'
                  ha-card {
                    height: 124px
                  }
                  .card-content {
                  }
              - entities:
                  - entity: light.studio
                    icon: 'mdi:track-light'
                    name: Studio
                  ha-card {
                    height: 125px
                  }
                  .card-content {
                  }
            type: 'custom:vertical-stack-in-card'
          - cards:
              - entities:
                  - entity: light.slaapkamer
                    icon: 'mdi:ceiling-light'
                  ha-card {
                  }
                  .card-content {
                  }
              - entities:
                  - entity: light.wc
                    icon: 'mdi:ceiling-light'
                    name: Toilet
                  ha-card {
                  }
                  .card-content {
                  }
          ha-card {
          }
          .card-content {
          }
        theme: clear
        type: horizontal-stack
      - entities:
          - entity: binary_sensor.door_window_sensor_158d0003121c6b
            icon: 'mdi:door'
            show_state: true
          - entity: binary_sensor.door_window_sensor_158d000309e1ef
            icon: 'mdi:door'
            name: Terras
            show_state: true
          - entity: sensor.afvaltype
            icon: 'fas:trash-alt'
            name: Afvalsoort
          - entity: sensor.afvaldatum
            icon: 'far:calendar-alt'
            name: Afval Ophaaldag
        show_header_toggle: false
          ha-card {
            height: 249px
          }
          .card-content {
            padding: 5
          }
      - entities:
          - entity: media_player.googlehome5664
            group: true
            hide:
              volume: true
            icon: 'mdi:google-home'
            info: short
            name: Google Home
            type: 'custom:mini-media-player'
          - entity: media_player.tv
            hide:
            icon: 'fab:chromecast'
            type: 'custom:mini-media-player'
          - entity: switch.tv
            hide:
            icon: 'fas:tv'
            name: Tv
          - entity: switch.pc
            icon: 'fas:desktop'
            name: Computer
        show_header_toggle: false
          ha-card {
            height: 249px
          }
          .card-content {
            padding: 5
          }
        theme: dark
      - cards:
          - cards:
              - entities:
                  - entity: vacuum.bas_2
                    name: Stofzuiger
                  ha-card {
                  }
                  .card-content {
                  }
              - entities:
                  - entity: switch.wasmachine2
                    icon: 'mdi:washing-machine'
                    name: Wasmachine
                  ha-card {
                  }
                  .card-content {
                  }
          - cards:
              - entity: sensor.verwarming_temperature
                fill: 'rgba(255,0,0,0.2)'
                max: 25
                min: 5
                name: Temperatuur
                show_card: true
                stroke_color: seagreen
                stroke_width: 10
                  ha-card {
                  }
                  .card-content {
                  }
                type: 'custom:circle-sensor-card'
              - entity: sensor.verwarming_humidity
                fill: 'rgba(255,0,0,0.2)'
                max: 100
                min: 0
                name: Luchtvochtigheid
                show_card: true
                stroke_color: seagreen
                stroke_width: 10
                  ha-card {
                  }
                  .card-content {
                  }
                type: 'custom:circle-sensor-card'
          ha-card {
          }
          .card-content {
          }
        type: horizontal-stack
    icon: 'mdi:home'
    panel: false
    path: default_view
    title: Home

themes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
nest:  
  ### Main Interface Colors ###
  # Background image
  background-image: 'center / cover no-repeat url("/local/cooldark.jpg") fixed'
  ha-card-border-radius: '15px'

###primary-color: "#d36394"###
  primary-color: "#363940"
  light-primary-color: "#ffffff"
  primary-background-color: "#878787"
  secondary-background-color: "#5e5e5e"
  divider-color: "#363940"
  ### Text ###
  primary-text-color: "#ffffff"
  secondary-text-color: "#000000"
  text-primary-color: "#ffffff"
  disabled-text-color: "#A3A3A3"
  primary-font-family: 'Montserrat'
  paper-font-common-base_-_font-family: "var(--primary-font-family)"
  paper-font-common-code_-_font-family: "var(--primary-font-family)"
  paper-font-body1_-_font-family: "var(--primary-font-family)"
  paper-font-subhead_-_font-family: "var(--primary-font-family)"
  paper-font-headline_-_font-family: "var(--primary-font-family)"
  paper-font-caption_-_font-family: "var(--primary-font-family)"
  paper-font-title_-_font-family: "var(--primary-font-family)"
  ### Sidebar Menu ###
  sidebar-icon-color: "#FFFFFD"
  sidebar-text-color: "#FFFFFD"
  sidebar-selected-background-color: var(--primary-background-color)
  sidebar-selected-icon-color: "#404040"
  sidebar-selected-text-color: var(--sidebar-selected-icon-color)
  ### States and Badges ###
  state-icon-color: "#dcdcdc"
  state-icon-active-color: "#ffd500"
  state-icon-unavailable-color: var(--disabled-text-color)
  ### Sliders ###
  paper-slider-knob-color: "#FFFFFF"
  paper-slider-knob-start-color: var(--paper-slider-knob-color)
  paper-slider-pin-color: var(--paper-slider-knob-color)
  paper-slider-active-color: var(--paper-slider-knob-color)
  paper-slider-secondary-color: var(--light-primary-color)
  ### Labels ###
  label-badge-background-color: "#575757"
  label-badge-text-color: "#8093a2"
  label-badge-red: "#669fd5"
  ### Cards ###
  paper-card-background-color: "#404040"
  paper-listbox-background-color: "#eba249"
  ### Toggles ###
  paper-toggle-button-checked-button-color: "#ffd500"
  paper-toggle-button-checked-bar-color: "#eba249"
  paper-toggle-button-unchecked-button-color: "#A3A3A3"
  paper-toggle-button-unchecked-bar-color: "#6F6F6F"
  ### Table row ###
  table-row-background-color: var(--primary-background-color)
  table-row-alternative-background-color: var(--secondary-background-color)

clear:
  # Background image
  background-image: 'center / cover no-repeat url("/local/nesthub.jpg") fixed'
  ha-card-border-radius: '15px'

# Colors
  text-color: '#ffffff'                                                           # Grey text
  text-medium-color: '#ffffff'                                                    # Medium grey text
  text-light-color: '#ffffff'                                                     # Light grey text
  accent-color: '#eba249'                                                         # Blue
  background-color: '#f5f5f5'                                                     # Light grey background
  background-color-2: '#F4F5F6'                                                   # Light grey background
  background-card-color: '#FFFFFF'                                                # White background
  border-color: '#FFFFFF'                                                         # Light grey border

# Header
  primary-color: '#d9d9d9'                                                        # Background
  text-primary-color: '#ffffff'                                                   # Text

# Left Menu
  paper-listbox-background-color: 'var(--background-color)'                       # Background

# UI
  paper-card-header-color: 'var(--text-color)'                                    # Title in settings
  primary-background-color: 'var(--background-color)'                             # Background (also title background in left menu)
  primary-font-family: 'Montserrat'
  paper-font-common-base_-_font-family: "var(--primary-font-family)"
  paper-font-common-code_-_font-family: "var(--primary-font-family)"
  paper-font-body1_-_font-family: "var(--primary-font-family)"
  paper-font-subhead_-_font-family: "var(--primary-font-family)"
  paper-font-headline_-_font-family: "var(--primary-font-family)"
  paper-font-caption_-_font-family: "var(--primary-font-family)"
  paper-font-title_-_font-family: "var(--primary-font-family)"

# Card
  paper-card-background-color: 'var(--background-card-color)'                     # Background
  dark-primary-color: 'var(--text-color)'
  primary-text-color: 'var(--text-color)'
  paper-listbox-color: 'var(--text-color)'
  light-primary-color: 'var(--text-light-color)'
  secondary-text-color: 'var(--text-medium-color)'
  disabled-text-color: 'var(--text-light-color)'
  paper-dialog-button-color: 'var(--text-color)'
  secondary-background-color: 'var(--background-color-2)'                         # Background more info title

# Icons
  paper-item-icon-color: 'var(--text-light-color)'                                # Off
  paper-item-icon-active-color: 'var(--accent-color)'                             # On

# Switches
  paper-toggle-button-checked-button-color: '#FFF'                                # Knob On
  paper-toggle-button-checked-bar-color: '#eba249'                                # Background On
  paper-toggle-button-unchecked-button-color: '#FFF'                              # Knob Off
  paper-toggle-button-unchecked-bar-color: '630101'                               # Background Off

# Shadows
  shadow-elevation-2dp_-_box-shadow: 'inset 0px 0px 0px 0px var(--border-color)'
  shadow-elevation-4dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
  shadow-elevation-6dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
  shadow-elevation-8dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
  shadow-elevation-10dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
  shadow-elevation-12dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
  shadow-elevation-14dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
  shadow-elevation-16dp_-_box-shadow: '0px 0px 0px 0px var(--light-color)'

#sliders
  paper-slider-knob-color: "#FFFFFF"
  paper-slider-knob-start-color: var(--paper-slider-knob-color)
  paper-slider-pin-color: var(--paper-slider-knob-color)
  paper-slider-active-color: var(--paper-slider-knob-color)

dark:
  # Background image
  background-image: 'center / cover no-repeat url("/local/cooldark.jpg") fixed'

# Colors
  text-color: '#DADADB'                                                           # Grey text
  text-medium-light-color: '#A0A2A8'                                              # Medium-light grey text
  text-medium-color: '#80828A'                                                    # Medium grey text
  text-dark-color: '#ffffff'                                                      # Dark grey text
  accent-color: '#eba249'                                                         # Blue
  accent-medium-color: '#2686c1'                                                  # Decent blue
  background-color: '#3b4049'                                                     # Dark grey background
  background-color-2: '#3b4049'                                                   # Light grey background
  background-card-color: '#757678'                                                # Grey background
  border-color: '#383C46'                                                         # Grey border

# Header
  primary-color: '#363941'                                                        # Background
  text-primary-color: 'var(--text-color)'                                         # Text

# Left Menu
  paper-listbox-background-color: 'var(--background-color)'                       # Background
  sidebar-icon-color: 'var(--text-medium-color)'                                  # icons
  sidebar-selected-icon-color: 'var(--text-medium-light-color)'                   # Selected row icon and background (15%)
  sidebar-selected-text-color: 'var(--text-color)'                                # Selected row label

# UI
  paper-card-header-color: 'var(--text-color)'                                    # Title in settings
  primary-background-color: 'var(--background-color)'                             # Background (also title background in left menu)
  mdc-theme-primary: 'var(--accent-medium-color)'                                 # Action Buttons (save, restart etc.)

# Card
  paper-card-background-color: 'var(--background-card-color)'                     # Background
  dark-primary-color: 'var(--text-color)'
  primary-text-color: 'var(--text-color)'
  paper-listbox-color: 'var(--text-color)'
  light-primary-color: 'var(--text-dark-color)'
  secondary-text-color: 'var(--text-medium-color)'
  disabled-text-color: 'var(--text-dark-color)'
  paper-dialog-button-color: 'var(--text-color)'
  secondary-background-color: 'var(--background-color-2)'                         # Background more info title

# Icons
  paper-item-icon-color: 'var(--text-dark-color)'                                 # Off
  paper-item-icon-active-color: 'var(--accent-color)'                             # On

# Switches
  paper-toggle-button-checked-button-color: '#630101'                             # Knob On
  paper-toggle-button-checked-bar-color: '#630101'                                # Background On
  paper-toggle-button-unchecked-button-color: 'var(--text-medium-light-color)'    # Knob Off
  paper-toggle-button-unchecked-bar-color: '#767682'                              # Background Off

# Shadows
  shadow-elevation-2dp_-_box-shadow: '0px 0px 0px 0px var(--border-color)'
  shadow-elevation-4dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
  shadow-elevation-6dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
  shadow-elevation-8dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
  shadow-elevation-10dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
  shadow-elevation-12dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
  shadow-elevation-14dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
  shadow-elevation-16dp_-_box-shadow: '0px 0px 0px 0px var(--text-dark-color)'

De kleuren in de themes ben ik nog aan het finetunen, dus hecht daar niet teveel waarde aan :X
En in mijn lovelace config staan ook wat dingen die ik nog moet opschonen, maar goed, het functioneert 8)

Edit: deze UI is geoptimaliseerd voor mijn tablet die ik aan de muur heb hangen, hou daar rekening mee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 14:25
Koffie schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:37:
Ik kom er ff niet uit met een history_stats sensor
Ik heb een switch genaamd
code:
1
input_boolean.dummy_heater

Deze switch word door een automation geschakeld.

Middels een history_stats sensor wil ik weten hoe lang die switch al aan staat. Dus een history_stats sensor aangemaakt welke kijkt naar een automation voor die switch:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  - platform: history_stats
    name: Verwarming tijd sessie
    entity_id: input_boolean.dummy_heater
    state: 'on'
    type: time
    start: '{{ as_timestamp(states.automation.switch_verwarming_on_bool_dummy_heater_on.attributes.last_triggered) }}'
    end: '{{ as_timestamp(now()) }}'

Deze werkt op de een of andere vage manier alleen bij een herstart van HA met die switch op ON. Als de switch op OFF gaat en later weer op ON, blijft het aantal minuten van die history_stats sensor op 0 staan 8)7

Iemand een idee?
andere manier zou zijn een automation op state change naar on voor je input_boolean.dummy_heater aan te maken, dan de waarde van
code:
1
{{ as_timestamp(now()) - as_timestamp(states.input_boolean.dummy_heater.last_changed) }}
naar een input_number weg te schrijven.

Edit, nvm de state is dan net verandert, dus zal altijd 0 zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ondertussen even verder met een andere sensor, maar kom er even niet uit. Ik heb een getal met decimalen, maar ik wil het zonder decimalen.
Iedereen roept om | round(0) te doen, maar dat rond af. Waneer het getal 1.99 is maakt round er 2 van.
Ik wil gewoon die decimalen eraf. Je zou zeggen | abs , maar dat lijkt gewoon niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 14:25
Koffie schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:45:
Ondertussen even verder met een andere sensor, maar kom er even niet uit. Ik heb een getal met decimalen, maar ik wil het zonder decimalen.
Iedereen roept om | round(0) te doen, maar dat rond af. Waneer het getal 1.99 is maakt round er 2 van.
Ik wil gewoon die decimalen eraf. Je zou zeggen | abs , maar dat lijkt gewoon niets te doen.
code:
1
round(0, 'floor')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
misschien zit mn pihole ervoor tussen?

wpad.localdomain is blacklisted , tevens de clients1.google.com

echter heb ik met beide blocks, nog geen problemen ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[insert THANK YOU image]
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Koffie wat @Reinder83 zegt klopt. Of je doet het zo wat oneerbiediger :)
{{ states.sensor.naam.state.split('.')[0] }}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 16:34
(Mogelijk wat een late reactie)
[Afbeelding]

Ik heb nu dit:

code:
1
2
3
4
5
6
  sensors:
    last_door_ring:

Ik gebruikt nu in de entities kaart:
code:
1
2
- entity: binary_sensor.doorbell_button
    secondary_info: last-changed

Geeft dan:
Afbeeldingslocatie: https://community-home-assistant-assets.s3.dualstack.us-west-2.amazonaws.com/original/3X/7/b/7b56be1e363faf596c978313b868cabba35100c0.png

Hier gevonden: https://community.home-as...change-timestamp/116393/6

Hier mijn deurbel: Slaut in "Het grote ESP topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slaut schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:05:
(Mogelijk wat een late reactie)

[...]

Ik gebruikt nu in de entities kaart:
code:
1
2
- entity: binary_sensor.doorbell_button
    secondary_info: last-changed

Geeft dan:
[Afbeelding]

Hier gevonden: https://community.home-as...change-timestamp/116393/6

Hier mijn deurbel: Slaut in "Het grote ESP topic"
code:
1
2
3
4
5
6
  sensors:
  Doorbell_changed:
        friendly_name: 'Doorbel last changed'
        value_template: >
            {{ states. binary_sensor.doorbell_button.attributes.last_changed }}

Ff snel getypt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Even een vraagje m.b.t. de Google Calendar integratie...
Ik lees in de documentatie dat deze standaard de aankomende 5 afspraken ophaalt...

Nu wil het zo zijn dat ik geen calendar card wil of iets... maar ik wil gewoon standaard de 1ste 2 afspraken tonen. Nu lukt de eerste mij wel.. maar hoe in hemels naam kom ik bij de 2de afspraakgegevens?

Ik heb heel wat af gegoogled maar nergens komt dit ter spraken. Iedereen lijkt zo'n beetje de google calendar card te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skank schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:48:
[...]

misschien zit mn pihole ervoor tussen?

wpad.localdomain is blacklisted , tevens de clients1.google.com

echter heb ik met beide blocks, nog geen problemen ondervonden
niemand?
Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.