Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:18

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Ik ben ook bezig met de afval intergratie. Hier hebben ze een variant van de mijnafvalwijzer, bijgaand een link met het adres van een paar straten verderop, schrik niet het is een draak van een JSON.
https://json.afvalstoffen...=&platform=phone&langs=nl
Ik heb geprobeerd met de rest-sensor, maar dan kan ik niet voldoende filteren om er iets zinnigs uit te halen en de mijnafvalwijzer sensor wil op een of andere manier niet toegevoegd worden. HA blijft aangeven dat de intergratie niet gevonden kan worden, terwijl ik de aangepaste .py uiteraard wel in de custom_components heb staan.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:59
devino schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:12:
Ik ben ook bezig met de afval intergratie. Hier hebben ze een variant van de mijnafvalwijzer, bijgaand een link met het adres van een paar straten verderop, schrik niet het is een draak van een JSON.
https://json.afvalstoffen...=&platform=phone&langs=nl
Ik heb geprobeerd met de rest-sensor, maar dan kan ik niet voldoende filteren om er iets zinnigs uit te halen en de mijnafvalwijzer sensor wil op een of andere manier niet toegevoegd worden. HA blijft aangeven dat de intergratie niet gevonden kan worden, terwijl ik de aangepaste .py uiteraard wel in de custom_components heb staan.
Jij hebt tenminste JSON.... deafvalapp werkt met een bestand wat comma seperated is en gewoon 2 jaar aan data op je dumpt in een onlogisch formaat :F

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:12
Zitten de benodigde afvalwijzers nog neit in HACS? https://github.com/xirixiz/Home-Assistant-Sensor-Afvalwijzer werkt deze bijvoorbeeld niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino

devino

yniezink schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:19:
Zitten de benodigde afvalwijzers nog neit in HACS? https://github.com/xirixiz/Home-Assistant-Sensor-Afvalwijzer werkt deze bijvoorbeeld niet?
HACS is toch depricated, wordt niet meer verder bijgehouden, tenminste de laatste keer dat ik keek, dus heb ik het uitgefaseerd voordat het automagisch stuk gaat.

Maar vanaf mobiel ziet je link er veel belovend uit, straks een zoeken

[ Voor 8% gewijzigd door devino op 17-12-2019 18:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Wellicht een beetje een zij topic maar toch wilde ik mijn Home Assistant WLED gekoppelde kerstboom laten zien! Ik gebruik de WLED Home Assistant integratie om de effecten op tijden te veranderen als ook het aan en uitzetten.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devino

devino

Dan heb ik een tijdje geleden met mijn neus zitten kijken, ik ga er weer opnieuw induiken. Dank voor de correctie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
TrekVogel schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 00:05:
[...]

Geen idee of er verschil zou moeten zijn, maar aangezien je problemen met een hub en een stick hebt is dat ook niet zo makkelijk te zeggen.

Het is al genoemd, maar mijn zigbee2mqtt stick werkt zonder vertraging. De Ikea hub zou dat ook moeten doen. Heb je geen last van interferentie?
Stick is er pas gekomen nadat de hub niet meer voldoende werkte. Ik heb de ikea hub nu uit staan dus geen interfentie. Wellicht met wifi interfentie dat zou wel kunnen.
Misschien eens even testen met nieuwe versie zigbee2mqtt en ander wifi kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
wesley2004 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:56:
[...]

Oh das een goeie zou misschien kunnen.
Zou dat in de bios ingesteld worden ergens?
Of met een commando? Weinig ervaring mee.
Je goed dat zul je moeten gaan debuggen. Ik vond toevallig een topic op tweakers waar ze ook e.e.a. bespreken m.b.t. bluetooth en een intel nuc:

Bluetooth stopt na enige tijd op NUC met Ubuntu 18.04.1 LTS

Op de intel site vond ik het volgende m.b.t. BIOS:
https://www.intel.com/con...l-nuc/intel-nuc-kits.html

Check vooral ook even je BIOS versies en of er voor linux nog nieuwe bluetooth packages beschikbaar zijn.

Hoe dan ook, je zult er iets verder in moeten duiken. Ik zou zeker dmesg en journalctl raadplegen voor leads en dan daarmee rond gaan zoeken.

Ik heb zelf ook een nuc, maar geen bluetooth nodig dus het is lastig testen, had je graag nog meer info gegeven. :+ Hoop dat je er hoe dan ook iets mee kunt. O+

[ Voor 5% gewijzigd door foekie01 op 18-12-2019 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 09:00
foekie01 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:45:
[...]

Je goed dat zul je moeten gaan debuggen. Ik vond toevallig een topic op tweakers waar ze ook e.e.a. bespreken m.b.t. bluetooth en een intel nuc:

Bluetooth stopt na enige tijd op NUC met Ubuntu 18.04.1 LTS

Op de intel site vond ik het volgende m.b.t. BIOS:
https://www.intel.com/con...l-nuc/intel-nuc-kits.html

Check vooral ook even je BIOS versies en of er voor linux nog nieuwe bluetooth packages beschikbaar zijn.

Hoe dan ook, je zult er iets verder in moeten duiken. Ik zou zeker dmesg en journalctl raadplegen voor leads en dan daarmee rond gaan zoeken.

Ik heb zelf ook een nuc, maar geen bluetooth nodig dus het is lastig testen, had je graag nog meer info gegeven. :+ Hoop dat je er hoe dan ook iets mee kunt. O+
Bedankt voor je info.
Ik ga er verder in duiken.
Je commandos die je noemt zeggen me weinig maar ik ga zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:06
Ortep schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:00:
@JBS
Ik werk in Home Assistent. Hassio op een Synology is iets met 3 verschillende docker containers en een vage apk die ergens vandaan moet komen. Ik heb me daar niet aan gewaagd.
Ik had hier eerst home-assistant als losse docker container draaien op mijn DS218+ maar ben inmiddels overgestapt op die hassio package apk, werkt als een zonnetje! Enige wat die apk doet is in het synology package center een hassio package aanmaken, deze hoeft verder ook niet bijgewerkt/geupdate te worden. Bij opstarten van het package worden er 3 docker containers aangemaakt t.b.v. hassio, welke gewoon via de GUI van hassio te updaten zijn.

https://blog.stomsvik.com...nalogy-dsm-native-package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

GeorgeRDG schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:30:
[...]
Ik had hier eerst home-assistant als losse docker container draaien op mijn DS218+ maar ben inmiddels overgestapt op die hassio package apk, werkt als een zonnetje!
Helaas werkt het bij mij net als een zonnetje. Het staat ook in de comments die onder je artikel staan. De tab met addons wordt niet zichtbaar. Daarvoor zou je dan de hele docker omgeving moeten downgraden naar een vorige versie. Daar ga ik niet aan beginnen.

edit:

Ik ben verder gaan zoeken. De link die je gaf wijst naar een oud artikel met daarbij een oude .spk

Er is meer te vinden op:

https://community.home-as...dsm-native-package/125559

Let wel goed op dat je de nieuwste spk gebruikt. Er staan er een heel stel in die niet goed werken.

Er zijn ook wat problemen. Onder andere de VPN server van Synology werkt niet goed meer als je dit pakket gebruikt

Op dit moment heb ik het draaiend. Ik kijk nog verder of er mogelijk problemen ontstaan met de VPN

edit:

Ik heb er wat verder mee geëxperimenteerd. Er zitten nog flink wat haken en ogen aan. Er worden 4 docker containers gemaakt. Die moeten natuurlijk allemaal blijven draaien. Maar bij een crash van het systeem, stroomstoring bv komen ze niet alle 4 weer in de lucht. Na een reboot van mijn Syno gebeurt dat ook niet. Ook het opnieuw starten via het package centre starten er 2 niet. Dat is behoorlijk riskant. Want na een korte stroomstoring of een ander probleempje op je Syno valt je hele huis automatisering uit

[ Voor 52% gewijzigd door Ortep op 18-12-2019 13:02 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:13
Goedenmorge

Ik ben al een tijdje aan het spelen met Hassio op een NUC met alle tevredenheid en heb daar enige tijd geleden een deconz stick gekocht.

Dit werkt allemaal prima echter na een paar uur of soms al sneller gaat mijn NUC in een sleep mode.

Ik heb dit een soort van opgelost door een ping aan te zetten vanaf de nuc naar google waardoor alles blijft werken.

Kon niks in de NUC vinden namelijk waardoor het zou komen.

Nu heb ik het afgelopen weekend een nieuwe NUC gekocht NUC7i5BNH en hier gisteravond de deconz stick op ingesteld.

Vanmorgen bleek echter de NUC weer in sleepmode te zijn gegaan.

Het probleem is dus hetzelfde.

Hebben andere mensen hier ook last van en zo ja weet iemand wat het is en hoe het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 13:53
Welk OS gebruik je op je NUC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
Ubuntu 18.04

op mijn oude nuc gebruikt ik ubuntu 16.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:47
kalmma schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:23:
[...]
Ubuntu 18.04

op mijn oude nuc gebruikt ik ubuntu 16.04
Hier 16.04 & 18.04 in gebruik op Intel NUCs en heb dit gedrag niet gezien ... Maar kan je is in power management kijken hoe dat ingesteld staat? Bij mij staat alles in principe uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
UTMachine schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:34:
[...]

Hier 16.04 & 18.04 in gebruik op Intel NUCs en heb dit gedrag niet gezien ... Maar kan je is in power management kijken hoe dat ingesteld staat? Bij mij staat alles in principe uit.
Je bedoeld dan in het OS neem ik aan.
ga dat vanavond even doen dan in de oude nuc stond het volgens mij ook allemaal uit wel.

kan er nu niet bij op afstand helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gezien de kerstsferen heb ik de kerstverlichting uitgerust met een Blitzwolf switch (BW-SHP6), welke al ruim een half jaar op Tasmota 6.5.0 draait en via MQTT autodiscovery in HASS aangestuurd wordt. Eerder heb ik nooit problemen ondervonden, maar meestal stuurde ik deze switch aan via toggles in Lovelace. Nu probeer ik de kerstverlichting te automatiseren, maar vreemd genoeg gaat de verlichting na het uitschakelen direct weer aan. Ik gebruik de volgende automatisering:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
- id: '12345'
  alias: Kerstverlichting 's ochtends uit
  description: ''
  trigger:
  - at: '9:00'
    platform: time
  condition: []
  action:
  - entity_id: switch.kerstverlichting
    service: homeassistant.turn_off

In het logboek resulteert dit in volgende acties:
code:
1
2
9:00 Kerstverlichting turned off
9:00 Kerstverlichting turned on

Is bovenstaande automatisering nu fout, zit er een bug in Home Assistant 0.102.3 of doe ik iets anders fout?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
kalmma schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:36:
[...]
Je bedoeld dan in het OS neem ik aan.
ga dat vanavond even doen dan in de oude nuc stond het volgens mij ook allemaal uit wel.

kan er nu niet bij op afstand helaas.
Klopt, in het OS ... Volgens mij is er niet veel in te stellen in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:43
Winnetou schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:36:
Gezien de kerstsferen heb ik de kerstverlichting uitgerust met een Blitzwolf switch (BW-SHP6), welke al ruim een half jaar op Tasmota 6.5.0 draait en via MQTT autodiscovery in HASS aangestuurd wordt. Eerder heb ik nooit problemen ondervonden, maar meestal stuurde ik deze switch aan via toggles in Lovelace. Nu probeer ik de kerstverlichting te automatiseren, maar vreemd genoeg gaat de verlichting na het uitschakelen direct weer aan. Ik gebruik de volgende automatisering:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
- id: '12345'
  alias: Kerstverlichting 's ochtends uit
  description: ''
  trigger:
  - at: '9:00'
    platform: time
  condition: []
  action:
  - entity_id: switch.kerstverlichting
    service: homeassistant.turn_off

In het logboek resulteert dit in volgende acties:
code:
1
2
9:00 Kerstverlichting turned off
9:00 Kerstverlichting turned on

Is bovenstaande automatisering nu fout, zit er een bug in Home Assistant 0.102.3 of doe ik iets anders fout?
Hoezo heb je service homeassistant.turnoff?
Doe daar switch.turn_off

Je kunt ook nog een condition doen om hem alleen uit te voeren als die ook aan staat
condition:
- condition: state
entity_id: switch.kerstverlichting
state: 'on'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52
S_tef schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:39:
[...]

Hoezo heb je service homeassistant.turnoff?
Doe daar switch.turn_off

Je kunt ook nog een condition doen om hem alleen uit te voeren als die ook aan staat
YAML:
1
2
3
4
  condition:
  - condition: state
    entity_id: switch.kerstverlichting
    state: 'on'
homeassistant.turn_off zou toch ook gewoon moeten kunnen werken? Ik zie ook niet waarom de kerstboom dan ook weer direct aan gaat. Is natuurlijk het testen waard - want kost geen tijd - maar de logica ontgaat me dan wel... :?

@Winnetou zou je niet eens naar de MQTT berichten kunnen kijken op dat moment? Of toch eens goed naar Tasmota kijken (retain settings?). Het lijkt dat iets anders de lamp weer aanzet om een of andere reden. Of een (oude) andere automation in HA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:06
Ortep schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:11:
Ik heb er wat verder mee geëxperimenteerd. Er zitten nog flink wat haken en ogen aan. Er worden 4 docker containers gemaakt. Die moeten natuurlijk allemaal blijven draaien. Maar bij een crash van het systeem, stroomstoring bv komen ze niet alle 4 weer in de lucht. Na een reboot van mijn Syno gebeurt dat ook niet. Ook het opnieuw starten via het package centre starten er 2 niet. Dat is behoorlijk riskant. Want na een korte stroomstoring of een ander probleempje op je Syno valt je hele huis automatisering uit
Zover was ik nog niet, ik heb dan ook in de 4 jaar dat ik op mijn huidige adres woon nog geen stroomstoring gehad. Maar is in dat geval een UPS o.i.d. geen beter idee als betrouwbaarheid bij stroomuitval een groot issue is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:43
barrymossel schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:41:
[...]

homeassistant.turn_off zou toch ook gewoon moeten kunnen werken? Ik zie ook niet waarom de kerstboom dan ook weer direct aan gaat. Is natuurlijk het testen waard - want kost geen tijd - maar de logica ontgaat me dan wel... :?

@Winnetou zou je niet eens naar de MQTT berichten kunnen kijken op dat moment? Of toch eens goed naar Tasmota kijken (retain settings?). Het lijkt dat iets anders de lamp weer aanzet om een of andere reden. Of een (oude) andere automation in HA?
Met homeassistant.turnoff zou je HA zelf afsluiten lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
S_tef schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:10:
[...]

Met homeassistant.turnoff zou je HA zelf afsluiten lijkt me?
Neuh: https://www.home-assistant.io/docs/scripts/service-calls/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

GeorgeRDG schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:10:
[...]

Zover was ik nog niet, ik heb dan ook in de 4 jaar dat ik op mijn huidige adres woon nog geen stroomstoring gehad. Maar is in dat geval een UPS o.i.d. geen beter idee als betrouwbaarheid bij stroomuitval een groot issue is?
Betrouwbaarheid is hoe dan ook een probleem als het systeem blijkbaar niet in staat is zichzelf te starten. Bij een shutdown gaat het ook mis. Dan komen ze ook niet in de lucht.

Heel leuk als ik een keer niet thuis ben en mijn vrouw wel. Die krijgt heus de stroom wel weer aan. Of de NAS opgestart. Maar daarna kan ze het licht niet meer bedienen, de kachel kan rare dingen gaan doen enz.

Ik heb de docker containers nu op autostart gezet. Maar het is vreemd dat de package dat zelf niet kan en ze ook niet opstart. Dan vraag ik me dus af als zoiets basic het niet doet, wat werkt er dan nog meer niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 18-12-2019 15:18 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Toch lijkt het soms beter om gewoon het juiste domain te gebruiken:
https://www.reddit.com/r/...tturn_on_or_lightturn_on/

Ik kan me ook zo geen voordeel bedenken waarom je homeassistant.turn_* gebruikt?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
tdw schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:34:
[...]

Toch lijkt het soms beter om gewoon het juiste domain te gebruiken:
https://www.reddit.com/r/...tturn_on_or_lightturn_on/

Ik kan me ook zo geen voordeel bedenken waarom je homeassistant.turn_* gebruikt?
Hmmm, ik denk dat het daar eerder aan die meerdere entity_id's ligt. Volgens mij dien je die iets anders neer te zetten: https://www.home-assistant.io/docs/automation/action/

En het voordeel in het voorbeeld hierboven is er ook niet. Wel als je bijvoorbeeld een switch en een light tegelijk wilt schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:34
AAAAAArrrrggggg denk ik enkele dagen geleden laat ik eens met HA gaan spelen ipv Domoticz.
Ik kan zeggen dat het geduld nu toch wel begint op te raken :(

Het begint allemaal al spaak te lopen bij het begin.
Ik heb een PI 3B+
SD-kaart met Domoticz setup even eruit gehaald en veilig aan de kant gelegd.
64GB SD kaart gepakt, met Minitool Partition wizard even alle parties op de sd verwijderd en een nieuwe aangemaakt, FAT32 geformatteerd daarna voor de zekerheid ook nog met SD Card formatter gedaan en dan de gedownloade image van Home-assistant.io (32bit voor de RPI3) er op gezet met balenaEtcher.
Kaart in de PI en wachten.
Na een uur nog niets te vinden op ipadres:8123
Pingen kan ik wel naar de PI
Hmmm vreemd, andere SD kaart ingericht (32GB) en image opnieuw gedownload van de site, je weet maar nooit.
Weer niets, pingen lukt ook dit keer wel.
Dan maar de 64bit proberen, op beide kaartjes geprobeerd, nog niets.
Via allerlei guides een image op een github gevonden, die op de 32GB kaart gezet en ja hoor eindelijk leven.
Mis ik hierin het HASS.IO menu dus kan geen samba aanmaken of andere plugins installeren.
grrrrrr oké dan maar via Putty die configuration.yaml zien te vinden, kan ik toch nergens die file vinden op de PI.... Lijkt wel of er een ander OS op draait ipv de guide.

Iemand toevallig een schopje in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 15:13
etienne001 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:32:
AAAAAArrrrggggg denk ik enkele dagen geleden laat ik eens met HA gaan spelen ipv Domoticz.

Ik heb een PI 3B+
64GB SD kaart gepakt, met Minitool Partition wizard even alle parties op de sd verwijderd en een nieuwe aangemaakt, FAT32 geformatteerd daarna voor de zekerheid ook nog met SD Card formatter gedaan en dan de gedownloade image van Home-assistant.io (32bit voor de RPI3) er op gezet met balenaEtcher.
Hmmm vreemd, andere SD kaart ingericht (32GB) en image opnieuw gedownload van de site, je weet maar nooit.
Via allerlei guides een image op een github gevonden, die op de 32GB kaart gezet en ja hoor eindelijk leven.
Mis ik hierin het HASS.IO menu dus kan geen samba aanmaken of andere plugins installeren.
grrrrrr oké dan maar via Putty die configuration.yaml zien te vinden, kan ik toch nergens die file vinden op de PI.... Lijkt wel of er een ander OS op draait ipv de guide.

De image die je had van home-assistant.io is wel gewoon de image die je moet hebben. Heb je de mogelijkheid om het met een andere SD-kaart te proberen? Of de image nog een keer opnieuw schrijven naar de SD-kaart? Het proces dat je doorlopen hebt is precies hoe ik het zelf al meerdere keren succesvol heb gedaan, en in lijn met de documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Phontana schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:52:
[...]

De image die je had van home-assistant.io is wel gewoon de image die je moet hebben. Heb je de mogelijkheid om het met een andere SD-kaart te proberen? Of de image nog een keer opnieuw schrijven naar de SD-kaart? Het proces dat je doorlopen hebt is precies hoe ik het zelf al meerdere keren succesvol heb gedaan, en in lijn met de documentatie.
Ik heb helaas geen andere SD kaart meer.
Ik heb even old-school een scherm aangesloten op de PI om de boot te monitoren.
uiteindelijk blijft het hangen op:
Wlan0: link is not ready
En de volgende regel is
Power Management Disabled

Ik zal morgen eens een nieuw kaartje halen/bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 18:24
Goede avond,

Ik ben nu een week serieus bezig met home assistant op te zetten op mijn Synology 918+ in Docker.
Gaat niet zo snel, want heb af en toe maar een uurtje tijd.
Maar het lukt allemaal wel redelijk. hassio draaien in docker, deConz stick aan de praat gekregen en mijn eerste lampen gekoppeld en zijn te bedienen via HA.

Nu kom ik het volgende probleem tegen:
Als ik de Samba share addon aanzet kan ik niet meer bij mijn gedeelde mappen op de Synology zelf.
Dus ik heb normaal een snelkoppeling op mijn bureaublad naar \\Synology\hardeschijf\Pjotter87 (voorbeeld) waar ik mijn bestanden en back-ups heb staan.
Als dus Samba share aan staat werkt de snelkoppeling niet meer en als ik dan zoek op \\Synology\ dan krijg ik de config files te zien van HA.

Hoe krijg ik dit nu opgelost? Dat dus de snelkoppeling blijft werken en ook een aparte snelkoppeling voor de config files kan maken?
Heb al gegoogled maar krijg het niet gevonden (of ik gebruik de verkeerde zoektermen)

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 22:29
Gaat dat wel dan? Op je NAS draait namelijk al een samba server. Zodra je ook de addon in hass.io start komen die met elkaar in conflict.

Kan je niet via de synology interface de config folder van home assistant delen? Dan hoeft er maar samba server te draaien. Niet heel veel verstand van synology, maar kan je misschien via SSH inloggen en een symlink maken naar een folder die je al gedeeld hebt?

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 13:53

Gewoon raspian of dietpi installeren, en dan deze guide volgen :

https://www.home-assistan...l-on-a-generic-linux-host

Ik draai ook zo mijn Hassio instances op dietpi.

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 18:24
@XyRuS
Dat heb ik inderdaad over het hoofd gezien. Zal vanavond eens kijken of ik de juiste folder gevonden krijg om te delen.

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-09 07:35
Ik heb een prachtige automation die middels de camera.snapshot service en Pushover een melding (incl screenshot van een camera stream) stuurt als er iemand onze voordeur open (xiaomi aqara deursensor) doet en er niemand thuis is (device tracking op een aantal mobieltjes via Unifi).

Werkt an sich prima, ware het niet dat het uiteraard even duurt voor de mobiel op de WiFi zit én dit opgemerkt wordt door home assistant. Via de integrations pagina kan je volgens mij niet de polling interval van HASS > Unifi aanpassen, wel wanneer een device als not_home wordt gemarkeerd na een x aantal seconds sinds 'last seen'.

Ok, de vraag; is het makkelijk een soort 'wait' statement in een automation in te voegen? Ik heb al even na zitten denken hoe dit handig kan, en er zit uiteraard ook een max aan, want als er 5 minuten gewacht moet worden is de hele notificatie een beetje zinloos geworden. Maar ik zou dus eigenlijk willen dat zodra die deur opengaat er wél een snapshot van de camera stream wordt gemaakt maar dit pas wordt verzonden als er na x aantal seconden niet iemand als 'home' wordt aangemerkt.

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:06
Klinkt als een node-red gevalletje

[ Voor 47% gewijzigd door sjorsjes op 19-12-2019 10:39 ]

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

• etienne001
francisp schreef op donderdag 19 december 2019 @ 05:35:
[...]

Gewoon raspian of dietpi installeren, en dan deze guide volgen :

https://www.home-assistan...l-on-a-generic-linux-host

Ik draai ook zo mijn Hassio instances op dietpi.
Daar had ik inderdaad ook al naar gekeken.
Ik zal vandaag een SD kaartje fixen en dan hier mee gaan stoeien.
Ik zie deze manier wel vaker terug komen met de PI 3b+ daar de kant en klare oplossing vaker problemen geeft.
https://www.home-assistan...9/12/17/hassos-release-3/
HassOS 3 released! Raspberry Pi 4 support

TL;DR; A quick summary of the changes:
  • Official RPi4 support
  • Linux LT 4.19
  • Buildroot LT 2019
  • USB-boot capabilities for the RPi3
  • SMS integrations with USB/GSM modem
  • Qemu Agent support
  • Optimized kernel for virtual appliances
  • Improved automatic disk expansion
  • Initial foundation for offloading the data partition

• Mr-Robot
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-11-2024
Hoi mede tweakers,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een oude Ipad 4 (IOS 10.3.4) op de kop getikt. Het idee is om deze te wall-mounten. Nu heb ik de Home Assistant App geïnstalleerd en deze lijkt op eerste instantie het gewoon te doen(installatie etc). Wanneer ik mijn dashboard open kan ik geen 1 lamp of switch aanzetten. Echt letterlijk geen 1 "card" doet het. Zelf het pauzeren van Chromecast werkt niet. Wanneer ik bijv. een licht aanzet gebeurd er gewoon niks, Het lijkt wel alsof de lamp aangaat maar de actie zelf gebeurd niet.

Wat ik al heb geprobeerd:
-App opnieuw installeren
-configuration.yaml gecheckt en daar staan discovery: / ios: / mobile_app: gewoon in
-Error logs gecheckt en daar staat wel een vage foutmelding in:
Log Details (ERROR)
Wed Dec 18 2019 23:02:45 GMT+0100 (Midden-Europese standaardtijd)
Received invalid webhook payload: required key not provided @ data[5]['state']. Got None
-Alle IOS instances verwijderd uit de Integrations pagina

Verder werkt mijn android telefoon prima

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:50
etienne001 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:38:
[...]

Daar had ik inderdaad ook al naar gekeken.
Ik zal vandaag een SD kaartje fixen en dan hier mee gaan stoeien.
Ik zie deze manier wel vaker terug komen met de PI 3b+ daar de kant en klare oplossing vaker problemen geeft.
Koop wel een kwalitatief goede SD kaart die veel iops aan kan. Hassio doet standaard namelijk veel loggen en dat moet je SD kaart wel aankunnen. Ik had nog een SD kaart liggen van samsung maar die was laag in iops en elke week klapte HASSIO eruit.

Tevens sluit ik veel uit qua logging

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
#database logging
recorder:
  purge_keep_days: 2
  include:
    domains:
      - sensor
  exclude:
    entities:
      - sensor.verbruik_kantoor
      - sensor.verbruik_garage
      - sensor.papier
      - sensor.pmd
      - sensor.gft
      - sensor.dar_vandaag
      - sensor.dar_morgen
      - sensor.date
      - sensor.bridge_state
      - sensor.0x00158d00033a3a6b_battery
      - sensor.0x00158d000313adac_battery
      - sensor.0x00158d000358e71d_battery
      - sensor.0x00158d00034f5f89_battery
      - sensor.snapshot_backup
      - sensor.doorbell_wifi_signal
      - sensor.doorbell_uptime
      - sensor.doorbell_ssid
      - sensor.doorbell_ip
      - sensor.doorbell_esphome_version
      - sensor.doorbell_bssid

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09 14:57
stijn1309 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:32:
[...]

Koop wel een kwalitatief goede SD kaart die veel iops aan kan. Hassio doet standaard namelijk veel loggen en dat moet je SD kaart wel aankunnen. Ik had nog een SD kaart liggen van samsung maar die was laag in iops en elke week klapte HASSIO eruit.
Of gebruik (indien je device dit ondersteund) een USB stick of SSD.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Argh. Sinds vanmorgen doet mijn Hass Ubuntu-Docker-Traefik-installatie het niet meer. Herstart haalt niets uit. De interface laadt niet en meldt slechts 'bad gateway'.

Iemand sinds vanmorgen (v 0.103.1) ook problemen?

• fer974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-08 16:51
koelkast schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:53:
Argh. Sinds vanmorgen doet mijn Hass Ubuntu-Docker-Traefik-installatie het niet meer. Herstart haalt niets uit. De interface laadt niet en meldt slechts 'bad gateway'.

Iemand sinds vanmorgen (v 0.103.1) ook problemen?
Er schijnt een bug te zitten in 103.1. Versie 103.2 is nu uit. Ik zou proberen of de nieuwe versie het probleem verhelpt.

[ Voor 58% gewijzigd door fer974 op 19-12-2019 12:01 ]

• etienne001
Thoit schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:43:
[...]

Of gebruik (indien je device dit ondersteund) een USB stick of SSD.
Die USB stick ligt idd al klaar!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 16:49
Hallo allemaal,

Ik wil in mijn nieuwe woning graag Home assistant gaan gebruiken nu heb ik het onderstaande:
Raspberry PI 3b+
Google Home mini
Nu wil ik het onderstaande nog gaan bestellen maar ik weet gewoon niet of deze apparaten goed werken/geconfigureerd kunnen worden met Home Assistant:
Ring doorbell 2
Philips hue verlichting lampen en strip
Smart plugs?
Verwarming aanzetten bijhouden ik heb nog geen slimme meter.
Gas haard aanzetten deze heeft nu een draai knop om te ontsteken.

Ik kom echt net kijken bij smarthome maar vraag me gewoon af wat raden jullie aan of af. Alvast bedankt!
@Mvandenberg91 Veel vragen en nog veel keuzes te maken :) Alvast wat input voor je:
  • Ring: https://www.home-assistant.io/integrations/ring/
  • Hue: https://www.home-assistant.io/integrations/hue/ (of met deCONZ of Zigbee2MQTT)
  • Smart plugs: Diverse opties, zowel Wifi (o.a. TP-Link, SONOFF, BlitzWolf), Zigbee (o.a. Osram, Tradfri) als Z-Wave (o.a. NEO Coolcam, Fibaro).
  • Verbruik electra/gas: Zonder slimme meter wordt dat monitoren van verbruik lastiger.
  • Verwarming: O.a. Tado, Nest (API komt weer https://developers.google.com/nest/device-access)
  • Gashaard: Afhankelijk van je haard kun je mogelijk een module installeren waarmee de haard met een app te bedienen is en afhankelijk van de module kun je deze mogelijk ook integreren in HA. Vaak wordt de bediening van een haard overigens gelimiteerd tot lokaal gebruik. Deze alvast inschakelen als je vanaf je werk naar huis vertrekt is vaak, om logische redenen, niet mogelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door JBS op 19-12-2019 12:50 ]

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 16:49
JBS schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:47:
@Mvandenberg91 Veel vragen en nog veel keuzes te maken :) Alvast wat input voor je:
  • Ring: https://www.home-assistant.io/integrations/ring/
  • Hue: https://www.home-assistant.io/integrations/hue/ (of met deCONZ of Zigbee2MQTT)
  • Smart plugs: Diverse opties, zowel Wifi (o.a. TP-Link, SONOFF, BlitzWolf), Zigbee (o.a. Osram, Tradfri) als Z-Wave (o.a. NEO Coolcam, Fibaro).
  • Verbruik electra/gas: Zonder slimme meter wordt dat monitoren van verbruik lastiger.
  • Verwarming: O.a. Tado, Nest (API komt weer https://developers.google.com/nest/device-access)
  • Gashaard: Afhankelijk van je haard kun je mogelijk een module installeren waarmee de haard met een app te bedienen is en afhankelijk van de module kun je deze mogelijk ook integreren in HA. Vaak wordt de bediening van een haard overigens gelimiteerd tot lokaal gebruik. Deze alvast inschakelen als je vanaf je werk naar huis vertrekt is vaak, om logische redenen, niet mogelijk.
Thanks voor de info! _/-\o_

• UTMachine
JBS schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:47:
Sinds vanochtend lijkt de Ring support stuk te zijn :-( Dit ligt niet direct aan HA, maar Ring heeft wat stuk gemaakt.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
fer974 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:00:
[...]

Er schijnt een bug te zitten in 103.1. Versie 103.2 is nu uit. Ik zou proberen of de nieuwe versie het probleem verhelpt.
Dankje, dat was het inderdaad! 103.2 pullen was de oplossing :)
Nu even een anti-update labeltje maken voor watchtower, dat bedenk ik altijd als ik bijna van de trap pleur omdat Hass het laat afweten 8)7

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Op de website van HA kun je gewoon alle integrations zien die HA heeft. Op basis daarvan kun je kijken of hetgeen wat jij wilt, kan...Of je past hetgeen aan wat je wilt naar iets wat sowieso ondersteuning heeft van HA.

Zorg in ieder geval ervoor dat als je Wifi en Zigbee apparaten gaat gebruiken, je geen interferentie krijgt tussen die twee. Je kunt bij Hue je Zigbee kanaal aanpassen en in je router de Wifi kanalen, dat kan al e.e.a. oplossen. Ervoor zorgen dat ze niet over hetzelfde kanaal gaan(of in ieder geval zo min mogelijk). En zorgen voor een sterk netwerk.

Believe. Imagine. Create.

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 15:13
The_Admin schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:30:
Ik heb een prachtige automation die middels de camera.snapshot service en Pushover een melding (incl screenshot van een camera stream) stuurt als er iemand onze voordeur open (xiaomi aqara deursensor) doet en er niemand thuis is (device tracking op een aantal mobieltjes via Unifi).

Werkt an sich prima, ware het niet dat het uiteraard even duurt voor de mobiel op de WiFi zit én dit opgemerkt wordt door home assistant. Via de integrations pagina kan je volgens mij niet de polling interval van HASS > Unifi aanpassen, wel wanneer een device als not_home wordt gemarkeerd na een x aantal seconds sinds 'last seen'.

Ok, de vraag; is het makkelijk een soort 'wait' statement in een automation in te voegen? Ik heb al even na zitten denken hoe dit handig kan, en er zit uiteraard ook een max aan, want als er 5 minuten gewacht moet worden is de hele notificatie een beetje zinloos geworden. Maar ik zou dus eigenlijk willen dat zodra die deur opengaat er wél een snapshot van de camera stream wordt gemaakt maar dit pas wordt verzonden als er na x aantal seconden niet iemand als 'home' wordt aangemerkt.
Ja, dat kan denk ik wel. De action in een automation is in principe een script. Daar kun je dus ook alle mogelijkheden van een script in aanroepen, waaronder dus ook ‘delay’: https://www.home-assistant.io/docs/scripts/. Je zou dus een snapshot kunnen maken, dan delay van x seconden en daarna pas, als er een conditie voldoet (kan ook in een script, zie de link), een notificatie versturen met de snapshot erin.

Verwijderd

martinvdm schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:12:
[...]

Dat ligt er een beetje aan. Wil je mqtt thermostaat functie in HA inzetten dan kies je voor mqtt, ik gebruik bijvoorbeeld otmonitor in docker en heb de otgw dus als serial server. Als je de implementatie van HA wenst te gebruiken, zie hier: https://www.home-assistant.io/integrations/opentherm_gw/
Dan is dit ook serial.
Inmiddels zoals eerder geschreven een stabiel werkende OTGW en NodeMCU. Dat die combinatie stabiel is weet ik omdat ik 2 dagen van huis was, en de combi lekker heeft doorgelopen en braaf aan het loggen is geweest.

Ik heb braaf de integration zoals hierboven genoemd toegevoegd, en een paar waarden als meting opgenomen in een dashboard. Wat opvalt is dat deze het even doet (1-2 uur), maar daarna stopt met nieuwe data weergeven. Herstart van HA lost het probleem even op, waarna het integration weer even werkt.

Iemand die dit probleem herkend en nog beter: een oplossing heeft?

(Toch maar MQTT gebruiken had ik zelf ook bedacht, maar dat voelt als workaround, niet als een oplossing.)

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Pjotter87 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:44:
Goede avond,

Ik ben nu een week serieus bezig met home assistant op te zetten op mijn Synology 918+ in Docker.
Gaat niet zo snel, want heb af en toe maar een uurtje tijd.
Maar het lukt allemaal wel redelijk. hassio draaien in docker, deConz stick aan de praat gekregen en mijn eerste lampen gekoppeld en zijn te bedienen via HA.

Nu kom ik het volgende probleem tegen:
Als ik de Samba share addon aanzet kan ik niet meer bij mijn gedeelde mappen op de Synology zelf.
Dus ik heb normaal een snelkoppeling op mijn bureaublad naar \\Synology\hardeschijf\Pjotter87 (voorbeeld) waar ik mijn bestanden en back-ups heb staan.
Als dus Samba share aan staat werkt de snelkoppeling niet meer en als ik dan zoek op \\Synology\ dan krijg ik de config files te zien van HA.

Hoe krijg ik dit nu opgelost? Dat dus de snelkoppeling blijft werken en ook een aparte snelkoppeling voor de config files kan maken?
Heb al gegoogled maar krijg het niet gevonden (of ik gebruik de verkeerde zoektermen)
ik heb in docker de config mappen van HA laten verwijzen naar een share op mijn nas, werkt prima zo !
Phontana schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:50:
[...]

Ja, dat kan denk ik wel. De action in een automation is in principe een script. Daar kun je dus ook alle mogelijkheden van een script in aanroepen, waaronder dus ook ‘delay’: https://www.home-assistant.io/docs/scripts/. Je zou dus een snapshot kunnen maken, dan delay van x seconden en daarna pas, als er een conditie voldoet (kan ook in een script, zie de link), een notificatie versturen met de snapshot erin.
ik volg even !

[ Voor 18% gewijzigd door Repi3 op 19-12-2019 19:55 ]

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:41:
[...]

Het heeft even geduurd om alles na te lopen en te monitoren. De schakelingen vanuit de automations lijken gewoon te triggeren, maar er treedt dus iets van ghost switching op. Ik zie het ook af en toe als ik hem met de hand bedien. In de MQTT-messages heb ik nog weinig raars gezien, behalve in de Tasmota console op het betreffende device. Er zijn dus inderdaad retained messages vanuit de autodiscovery van homeassistant:
code:
1
2
3
homeassistant/sensor/26B325_ENERGY_Total/config = {"name":"bw-shp6 ENERGY Total","stat_t":"~SENSOR","avty_t":"~LWT","pl_avail":"Online","pl_not_avail":"Offline","uniq_id":"26B325_ENERGY_Total","device":{"identifiers":["26B325"]}, "~":"bw-shp6/tele/","unit_of_meas":"kWh","val_tpl":"{{value_json['ENERGY'].Total}}"} (retained)
homeassistant/sensor/26B325_ENERGY_Yesterday/config = [knip]
homeassistant/sensor/26B325_ENERGY_Today/config = [knip]

Heb mosquitto gestopt, de mosquitto.db weggegooid en herstart maar dit heeft het helaas nog niet verholpen.. In de Tasmota settings staan alle retain flags uit. Hoe krijg ik dit nu weer gefixt?

Misschien heeft het hiermee te maken, misschien niet, maar ik heb ook problemen om de Android app in autodiscovery weer te zien te krijgen. Ik had de automatische integratie verwijderd omdat ik het idee had dat deze niet goed werkte. Daarna de app van mijn telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu verschijnt deze echter niet meer bij de integraties. Handmatig toevoegen lijkt niet mogelijk.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:53:
[...]

Inmiddels zoals eerder geschreven een stabiel werkende OTGW en NodeMCU. Dat die combinatie stabiel is weet ik omdat ik 2 dagen van huis was, en de combi lekker heeft doorgelopen en braaf aan het loggen is geweest.

Ik heb braaf de integration zoals hierboven genoemd toegevoegd, en een paar waarden als meting opgenomen in een dashboard. Wat opvalt is dat deze het even doet (1-2 uur), maar daarna stopt met nieuwe data weergeven. Herstart van HA lost het probleem even op, waarna het integration weer even werkt.

Iemand die dit probleem herkend en nog beter: een oplossing heeft?

(Toch maar MQTT gebruiken had ik zelf ook bedacht, maar dat voelt als workaround, niet als een oplossing.)
Ik heb de otgw integratie nooit als stabiel ervaren. Zeker in het begin waren er veel soortgelijke problemen dat de connectie niet goed vastgehouden werd. Inmiddels zijn er veel verbeteringen doorgevoerd maar het is wel belangrijk de nodemcu een goede en stabiele WiFi connectie heeft. Ik heb nooit gewacht op de verbeteringen en heb in het begin al eea omgebouwd naar otmonitor in docker en hiervandaan mqtt naar ha. Dat werkt wel stabiel.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

• etienne001
Kan iemand mij misschien op weg helpen.
Vandaag een nieuwe sd kaart gekocht en hier Rasbian Buster lite op gezet.
SSH aangezet en werken met die hap :).

Nu volg ik de handleiding op https://www.home-assistan...nstallation/raspberry-pi/ om HA te installeren.
Het gaat goed tot een bepaalde hoogte.

Als ik het commando geef:
[code]homeassistant@raspberrypi:/srv/homeassistant $ python3 -m pip install wheel[/code]

Dan krijg ik terug:
[code]-bash: homeassistant@raspberrypi:/srv/homeassistant: No such file or directory[/code]

Er lijkt dus ergens iets fout te gaan, maar wat?

edit: het commando moest zijn: python3 -m pip install wheel
Blondtt >:)

[ Voor 6% gewijzigd door etienne001 op 19-12-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:59:
[...]

Ik heb de otgw integratie nooit als stabiel ervaren. Zeker in het begin waren er veel soortgelijke problemen dat de connectie niet goed vastgehouden werd. Inmiddels zijn er veel verbeteringen doorgevoerd maar het is wel belangrijk de nodemcu een goede en stabiele WiFi connectie heeft. Ik heb nooit gewacht op de verbeteringen en heb in het begin al eea omgebouwd naar otmonitor in docker en hiervandaan mqtt naar ha. Dat werkt wel stabiel.
Ik zie het even aan de komende tijd; mogelijk met scheduled herstarts van specifieke services.
De(ze) NodeMCU is zelf super-stabiel en met lage latency.

Even iets anders:
Iemand die hier succesvol de Dual Gauge Card in gebruik heeft en een voorbeeld van (de code van) zijn card kan posten?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 09:53
fer974 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:00:
[...]

In versie 103.3 werkt alles weer zonder errors. Ik heb deze week ook een Ring deurbel aangeschaft en wil met een binary sensor (binary_sensor.ring_front_door_ding) mijn Google Home's als chime gebruiken binnen HA. Dit heb ik met een Automation prima werkend vanuit een idle state maar zodra de bel 1x gaat duurt het minuten voordat de binary sensor van Ring zichzelf weer reset naar off. Hebben meer mensen last van de trage state update van de Ring binary_sensor.ring_front_door_ding? De scan_interval van de Ring integratie binnen HA zelf staat op default (iedere 10 seconden).

Op deze wijze is het in ieder geval nutteloos aangezien je dus niet 2x kunt bellen zonder er een paar minuten tussen te laten, anders gaat de Google Home niet af.

[ Voor 9% gewijzigd door rickjehh op 21-12-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen ervaring met Custom header? ik wil graag deze gif implementeren, maar kan nergens vinden op welke wijze dit in YAML gemaakt moet worden. Heb al een beetje met input_booleans zitten werken, maar dit lijkt niet lekker te werken met lovelace, vandaar de vraag, iemand hiervan de config?
Afbeeldingslocatie: https://github.com/maykar/custom-header/blob/master/demo.gif?raw=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn dit niet gewoon de instellingen van Custom header?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 22:16

Frenck

Home Assistant

Topicstarter
@martinvdm Dat is geen Lovelace config die je daar ziet.

De Custom Compact Header (of Custom Header zoals hij tegenwoordig heet), is een Lovelace card met configuratie opties, die opties zijn onderdeel van de card zelf (in code) en is dus geen YAML.

Je kan soort gelijke dingen inderdaad bereiken dmv een input_boolean. Maak een input_boolean, en dmv een switch template zou je effectief een switch in Lovelace kunnen tonen. De template switch toont zijn state dan op basis van de input_boolean en wijzigd de input boolean op basis van de actie die uitgevoerd wordt op de switch.

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenck schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:53:
@martinvdm Dat is geen Lovelace config die je daar ziet.

De Custom Compact Header (of Custom Header zoals hij tegenwoordig heet), is een Lovelace card met configuratie opties, die opties zijn onderdeel van de card zelf (in code) en is dus geen YAML.

Je kan soort gelijke dingen inderdaad bereiken dmv een input_boolean. Maak een input_boolean, en dmv een switch template zou je effectief een switch in Lovelace kunnen tonen. De template switch toont zijn state dan op basis van de input_boolean en wijzigd de input boolean op basis van de actie die uitgevoerd wordt op de switch.
Ok ik begrijp het half. Ik wilde eigenlijk een input_boolean maken en middels een if is_state in lovelace proberen een waarde op true of false te zetten. Maar zoals het nu lijkt weet ui-lovelace.yaml helemaal niets over states en lijkt dit niet te werken. Ik wil precies zo'n card als de gif hebben, maar als dit een lovelace card is, dan moet deze ook ergens te vinden zijn toch? Of ik kijk verkeerd, maar vind nergens de card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Topicstarter
@martinvdm Het punt is, dat het screenshot wat je laat zien geen card is.

Affin. Volgens mij kan het short hand ook zo:

In Home Assistant config:

code:
1
2
3
4
5
input_boolean:
  guest_mode:
    name: Enables Guest Mode
    initial: false
    icon: mdi:hotel

In Lovelace:

code:
1
2
3
4
5
cards:
  - type: entities
    title: Example
    entities:
      - input_boolean.guest_mode

Drycoded, geen garanties 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Frenck op 21-12-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 04-09 08:43
Ik heb een vraagje, wellicht dat iemand mij even wil helpen

Ik wil de slimme meter toevoegen aan hassio. Ik heb de handleiding hier gevonden: https://www.home-assistant.io/integrations/dsmr

De volgende code toegevoegd aan configuration.yaml via configurator
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
# Example configuration.yaml entry for USB/serial connected Smartmeter
sensor:
  - platform: dsmr
    port: /dev/ttyUSB1
    dsmr_version: 5

group:
  meter_readings:
    name: Meter readings
    entities:
      - sensor.power_consumption_low
      - sensor.power_consumption_normal
      - sensor.power_production_low
      - sensor.power_production_normal
      - sensor.gas_consumption

Nu geeft configurator een foutmelding aan

code:
1
2
3
duplicated mapping key at line 30, column -246:
    group:
    ^

Mijn configuration.yaml ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
homeassistant:
  name: Thuis
  latitude: **verwijderd**
  longitude: **verwijderd**
  unit_system: metric
  time_zone: Europe/Amsterdam

# Configure a default setup of Home Assistant (frontend, api, etc)
default_config:

# Uncomment this if you are using SSL/TLS, running in Docker container, etc.
# http:
#   base_url: example.duckdns.org:8123

# Text to speech
tts:
  - platform: google_translate

group: !include groups.yaml
automation: !include automations.yaml
script: !include scripts.yaml
scene: !include scenes.yaml

# Example configuration.yaml entry for USB/serial connected Smartmeter
sensor:
  - platform: dsmr
    port: /dev/ttyUSB0
    dsmr_version: 5

group:
  meter_readings:
    entities:
      - sensor.gas_consumption`

In regel 30 staat:
code:
1
group:

Iemand een idee waar het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenck schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:42:
@martinvdm Het punt is, dat het screenshot wat je laat zien geen card is.

Affin. Volgens mij kan het short hand ook zo:

In Home Assistant config:

code:
1
2
3
4
5
input_boolean:
  guest_mode:
    name: Enables Guest Mode
    initial: false
    icon: mdi:hotel

In Lovelace:

code:
1
2
3
4
5
cards:
  - type: entities
    title: Example
    entities:
      - input_boolean.guest_mode

Drycoded, geen garanties 8)7
Ok dat snap ik, maar hoe laat je in dit geval een input_boolean dan een bepaalde actie doen. Zoals bijvoorbeeld de compact_header de compacte header instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Isane schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:58:
Ik heb een vraagje, wellicht dat iemand mij even wil helpen

Ik wil de slimme meter toevoegen aan hassio. Ik heb de handleiding hier gevonden: https://www.home-assistant.io/integrations/dsmr

[...]

Iemand een idee waar het fout gaat?
Ja, je hebt 2x 'group:' in je config file staan (regels 19 en 30);

code:
1

code:
1
group:

Om het op te lossen zul je je meter_readings group moeten verplaatsen naar groups.yaml. Mijn groups.yaml ziet er als volgt uit (let op; ik heb een woning zonder gas aansluiting, die sensor gebruik ik dus niet, vergeet ook niet de backtick uit je eigen code te halen);
code:
1
2
3
4
5
6
7
meter_readings:
  entities:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Topicstarter
martinvdm schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:58:
[...]

Ok dat snap ik, maar hoe laat je in dit geval een input_boolean dan een bepaalde actie doen. Zoals bijvoorbeeld de compact_header de compacte header instellen.
Je kan niet vergelijken daarmee, want de compact header is een javascript module in Lovelace en dus geen native YAML.

Een input_boolean is een "virtueel" device in je backend / de state engine van Home Assistant en heeft een state. Net als een echte switch of lamp. Je kan daarop automation loslaten.

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zoek jij UI controls, zaken die het gedrag van de UI veranderen? Hier zijn wel mods / plugins voor Lovelace voor, maar het is geen native functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-09 14:23
Even een vraagje voor de pro's hier,
ik heb mezelf 4 wyze cams besteld, is het mogelijk om op 1 of andere manier een alarm door mijn Amazon dot's boxen te laten afspelen indien er motion detection gedetecteerd wordt met home assistant? Blijkbaar lukt dat niet met de alexa integratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Topicstarter
predmat schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:59:
Even een vraagje voor de pro's hier,
ik heb mezelf 4 wyze cams besteld, is het mogelijk om op 1 of andere manier een alarm door mijn Amazon dot's boxen te laten afspelen indien er motion detection gedetecteerd wordt met home assistant? Blijkbaar lukt dat niet met de alexa integratie
Je zou hiervoor een custom component kunnen gebruiken: Alexa Media Player

https://github.com/custom-components/alexa_media_player

Deze heeft ook support voor notifications en stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Iemand een idee of je een counter kunt maken van het aantal weken vanaf en tot een bepaalde datum?

Ik ben wel een custom component tegen gekomen om het aantal dagen tot een bepaalde datum te berekenen, maar niet het aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Beekforel schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:47:
Iemand een idee of je een counter kunt maken van het aantal weken vanaf en tot een bepaalde datum?

Ik ben wel een custom component tegen gekomen om het aantal dagen tot een bepaalde datum te berekenen, maar niet het aantal weken.
Is het een jaarlijks terugkerende datum?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 29/2 na komt elke datum jaarlijks terug. 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Topicstarter
Beekforel schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:47:

code:
1
{{ (as_timestamp("2020-12-31 11:59:59")|timestamp_custom("%U")|int) - (as_timestamp(now())|timestamp_custom("%U")|int) }}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Frenck schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:03:
[...]

code:
1
{{ (as_timestamp("2020-12-31 11:59:59")|timestamp_custom("%U")|int) - (as_timestamp(now())|timestamp_custom("%U")|int) }}
Jeuj thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 04-09 08:43
xPhantom schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:05:
[...]

Ja, je hebt 2x 'group:' in je config file staan (regels 19 en 30);

code:
1

code:
1
group:

Om het op te lossen zul je je meter_readings group moeten verplaatsen naar groups.yaml. Mijn groups.yaml ziet er als volgt uit (let op; ik heb een woning zonder gas aansluiting, die sensor gebruik ik dus niet, vergeet ook niet de backtick uit je eigen code te halen);
code:
1
2
3
4
5
6
7
meter_readings:
  entities:
thnx. Hoe moet ik dan beginnen in groups.yaml?

Als ik de onderstaande code erin gooi dan sloop ik al mijn identiteiten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
group:
  meter_readings:
    entities:
      - sensor.gas_consumption

pl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 13:08
Isane schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:14:
[...]

thnx. Hoe moet ik dan beginnen in groups.yaml?

Als ik de onderstaande code erin gooi dan sloop ik al mijn identiteiten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
group:
  meter_readings:
    entities:
      - sensor.gas_consumption

pl
“group:” moet weg in je groups.yaml..

dus zo :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  meter_readings:
    entities:
      - sensor.gas_consumption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Jelte schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:02:
Toch mooi. We hebben een lamp onder ons afdakje bij de voordeur met bewegingsdetectie. Die gaat vanzelf aan als het donker genoeg is en er beweging is. Maar de garagedeur ernaast blijft dan donker en dat is de deur waar wij zelf meestal door naar binnen gaan.

Dus een Shelly 2.5 gemonteerd in de voeding naar de lamp onder het afdakje (en gelijk de ganglamp maar mee aangesloten). En een shelly 1 in de voeding naar de lamp boven de garagedeur.

Als de Shelly 2.5 meer dan 10W aan vermogen meet richting de lamp onder het afdakje én één van ons niet thuis is, gaat de lamp boven de garage ook aan. En als het vermogen onder de 3W komt, weer uit.

En dat ging zo'n beetje allemaal in één keer goed. Ik wordt nog eens profesioneel ;)

Gelijk maar even wat extra Shellies besteld in de Black Friday/Cyber Monday sale. Die komen wel op in één of ander huis.
Is die Shelly 2.5 volledig geschikt voor LED verlichting? Want Z-wave switches zijn bijna allemaal niet echt gemaakt om LED verlichting te schakelen wegens de hoge inrush current bij LED lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:?

Mijn qubino's schakelen de led verlichting toch echt al een hele poos zonder gedoe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maek
  • Laatst online: 26-08-2022
Goede morgen,

Ik ben sinds een aantal dagen mezelf aan het verdiepen in home assistant en domotica in het algemeen. Omdat ik meer van het ervaren ben heb ik inmiddels mn pi 3B aangesloten (Deze lag niets te doen in de meterkast) en draaiend gekregen met hassOS. Inmiddels wat addons draaiend gekregen in home assistant en vanmiddag mn Aeotec usb gen 5 stick proberen aan te sluiten.

Nu heb ik een vraag over de Ikea tradfri lampen. Zijn deze ook aan te sturen met de conbee2 stick en hoef ik dan niet de hub te kopen? of moet die hub wel aangeschaft worden om ze eerst werkend te krijgen in home assistant?

Gr Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Maek Ja. De Tradfri reeks wordt ook ondersteund door de Conbee (II) met deCONZ. Je hebt dan geen hub nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door JBS op 22-12-2019 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maek
  • Laatst online: 26-08-2022
Dank voor je reactie. ik stond op het punt mn post aan te passen omdat ik er achterkwam dat er een zigbee topic is :$

Heb wel een andere vraag over de Heatit magnus z wave plus kamerthermostaat. Heeft hier iemand ervaring mee in combi met de aeotec usb gen 5 stick? Deze staat niet als ondersteund op de HA website.

Gr Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Probleempje sinds mijn update naar 0.103...

Mijn Tuya kleurenlampen worden niet meer gezien in HA.

Ik vond deze "fix", maar ik vind de light.py file nergens in Hassio. Dus ook niet in de map waar zij naartoe verwijzen:

https://github.com/home-a...me-assistant/issues/28602

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Troetelbeer schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:16:
Probleempje sinds mijn update naar 0.103...

Mijn Tuya kleurenlampen worden niet meer gezien in HA.

Ik vond deze "fix", maar ik vind de light.py file nergens in Hassio. Dus ook niet in de map waar zij naartoe verwijzen:

https://github.com/home-a...me-assistant/issues/28602

Iemand een idee?
Dit geprobeerd? https://github.com/home-a...02#issuecomment-568169341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
@Hmmbob Ah, nee...Thanks, even proberen...

Maar toch raar dat ik bepaalde mappen/bestanden niet te zien krijg als ik via WinSCP naar de locatie ga, waar mijn logboek naar verwijst...Ik heb show hidden files aan, plus ik ben ingelogd als root...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daar staan de packages die automatisch bijgewerkt worden, dus dat is sowieso geen houdbare oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
quizzical schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 22:56:
[...]

Is die Shelly 2.5 volledig geschikt voor LED verlichting? Want Z-wave switches zijn bijna allemaal niet echt gemaakt om LED verlichting te schakelen wegens de hoge inrush current bij LED lichten.
ik merk helemaal niets bij het schakelen van de lampen. Allemaal led-peertjes en een stuk kerstlampjes van 30 meter.

Zou niet weten waarom dat niet zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
@Hmmbob Hmm, nu werkt alleen de wit modus...Bij kleuren ziet HA nog steeds niet de status...Krijg er wat van xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Jelte schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:34:
[...]
ik merk helemaal niets bij het schakelen van de lampen. Allemaal led-peertjes en een stuk kerstlampjes van 30 meter.

Zou niet weten waarom dat niet zou werken?
LED Lampen kunnen in de opstartfase tijdelijk zeer hoge stroom veroorzaken van bvb 60 Ampere gedurende een milliseconde. De contacten van de domotica modulen kunnen daarvoor aan elkaar vastgelasd raken waardoor de lamp niet meer uit gaat.
Sommige slimmere switches hebben "Zero-crossing" technologie waardoor deze wacht met de lamp in te schakkelen tot de spanningscyclus op 0V staat, waardoor er geen hoge inrush current is.
Ik heb niet kunnen vinden of de Shelly dit heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

Mars Warrior

Earth, the final frontier

quizzical schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:00:
[...]

LED Lampen kunnen in de opstartfase tijdelijk zeer hoge stroom veroorzaken van bvb 60 Ampere gedurende een milliseconde. De contacten van de domotica modulen kunnen daarvoor aan elkaar vastgelasd raken waardoor de lamp niet meer uit gaat.
Sommige slimmere switches hebben "Zero-crossing" technologie waardoor deze wacht met de lamp in te schakkelen tot de spanningscyclus op 0V staat, waardoor er geen hoge inrush current is.
Ik heb niet kunnen vinden of de Shelly dit heeft.
Shelly is instelbaar op leading of trailing edge voor de dimmer, dus aan jou de keuze _/-\o_
Een aparte CPU - een Nucleo - verzorgd de aansturing van de mosfets. De ESP is enkel voor de wifi en dus de interface naar de eigenlijke dimmer, power monitoring en de webinterface.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Om onze jongens een beetje in de gaten te houden mbt game gebruikt van de nintendo switch wil ik eigenlijk een virtuele schakelaar maken welke aangeeft of de switch in gebruik is.

Ik heb unifi controller welke met integration uitgelezen wordt in HA. Ik kan dus de tx en rx uitlezen van de switch. Ik heb gemerkt dat ik hier wel een trigger op zou kunnen maken, zodra ze spelen gaat er immers data over het netwerk/internet.
Er is geen handige API van nintendo die kan uitlezen of een bepaald profiel online is, welke met HA uit te lezen is, dus dan maar op deze manier.

Ik zit alleen in de knoop hoe ik dit het beste kan uitlezen. Ik heb een zitten klooien met grafana om een average lijn uit te krijgen van de rx en tx; maar dit krijg ik niet voor elkaar. Blijkbaar heeft grafana niet echt een standaard ding voor average. En om deze vervolgens te koppelen aan een switch ben ik ook nog niet uitgekomen.

Dus dan maar met NodeRed aan de gang; eerst met de average node zitten klooien, in de hoop dat ik info vanuit de history node direct kan importeren, maar dat werkt helaas niet zo.
Vervolgens telkens zelf de increase uitlezen, maar dan moet ik hem ook een keer resetten.

Iemand toevallig al zoiets gemaakt?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Krypt schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:15:
Om onze jongens een beetje in de gaten te houden mbt game gebruikt van de nintendo switch wil ik eigenlijk een virtuele schakelaar maken welke aangeeft of de switch in gebruik is.

Ik heb unifi controller welke met integration uitgelezen wordt in HA. Ik kan dus de tx en rx uitlezen van de switch. Ik heb gemerkt dat ik hier wel een trigger op zou kunnen maken, zodra ze spelen gaat er immers data over het netwerk/internet.
Er is geen handige API van nintendo die kan uitlezen of een bepaald profiel online is, welke met HA uit te lezen is, dus dan maar op deze manier.

Ik zit alleen in de knoop hoe ik dit het beste kan uitlezen. Ik heb een zitten klooien met grafana om een average lijn uit te krijgen van de rx en tx; maar dit krijg ik niet voor elkaar. Blijkbaar heeft grafana niet echt een standaard ding voor average. En om deze vervolgens te koppelen aan een switch ben ik ook nog niet uitgekomen.

Dus dan maar met NodeRed aan de gang; eerst met de average node zitten klooien, in de hoop dat ik info vanuit de history node direct kan importeren, maar dat werkt helaas niet zo.
Vervolgens telkens zelf de increase uitlezen, maar dan moet ik hem ook een keer resetten.

Iemand toevallig al zoiets gemaakt?
Waarom via tx/rx? Kan je niet een ICMP (ping) starten? Of is ie altijd online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Vorkie schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:18:
[...]
Waarom via tx/rx? Kan je niet een ICMP (ping) starten? Of is ie altijd online?
Staat helaas altijd online; anders had ik hem via unifi presence detection kunnen doen.

[ Voor 52% gewijzigd door Krypt op 22-12-2019 12:21 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Krypt schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:20:
[...]

Staat helaas altijd online; anders had ik hem via unifi presence detection kunnen doen.
Heb je al eens een NMAP tegen de Switch aangehouden? Misschien zijn er poorten bereikbaar als ie aan is en als ie uit is niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-08 14:57

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Ik ben pas gestart met Home Assistant op een hyper-v machine met VHDX.
Qua ervaring heb ik wel eens wat met een raspberry Pi gespeeld,: Pihole, Homebridge, MagicMirror.

Ik loop nu alleen tegen een puntje aan waarvan ik denk dat ik de code niet goed heb.
Ik kan via Homekit (icm homebridge)van Apple de monitor van mijn MagicMirror aan/uit zetten op de beweging van een sensor.
Homebridge en de MM draaien allebei op een aparte Pi, dus is het mij toen gelukt om via SSH commands de monitor aan/uit te zetten.
Ik wil uiteraard dat Home Assistant deze functie van Homebridge over gaat nemen, puur om alles op 1 platform te hebben, en omdat de mogelijkheden zoveel groter zijn.

Ik wil graag een switch op Home Assistant die de status van de monitor aangeeft en deze aan of uit kan zetten dmv automation.
Ik dacht dat https://www.home-assistan...ions/switch.command_line/ wel goed zou werken?
het werkt helaas niet, wie heeft er een goede tip voor mij?
Dus heb ik in configuration.yaml de volgende lijn toegevoegd (gekopieerd uit mn homebridge config.json):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
# Commandswitch configuration.yaml entry
switch:
  - platform: command_line
    switches:
      mirror:
        command_on: "sshpass -p 'password' ssh -oStrictHostKeyChecking=no pi@*.*.*.* vcgencmd display_power 1"
        command_off: "sshpass -p 'password' ssh -oStrictHostKeyChecking=no pi@*.*.*.*  vcgencmd display_power 0"
        command_state: "sshpass -p 'password' ssh -oStrictHostKeyChecking=no pi@*.*.*.*  vcgencmd display_power | grep -q '1' && echo '1'"
        friendly_name: MagicMirror

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 17:09

BushWhacker

developer

Ik heb een PI 3B+

Die file staat in de hidden-folder .homeassistant in de folder van het account dat HA opstart.
Via 'ls -la' kun je de folder wel zien.
Bij mij is het /home/ha01/.homeassistant

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Mars Warrior schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:09:
[...]

Shelly is instelbaar op leading of trailing edge voor de dimmer, dus aan jou de keuze _/-\o_
Een aparte CPU - een Nucleo - verzorgd de aansturing van de mosfets. De ESP is enkel voor de wifi en dus de interface naar de eigenlijke dimmer, power monitoring en de webinterface.
Bedankt, maar dan heb je het dus over de Shelly dimmer en niet de Shelly 2.5.
Het leek me logischer om mijn niet-dimbare led-verlichting te besturen met Shelly 2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@quizzical probeer het gewoon. Nogmaals, hier gaat het prima. Zowel met een Shelly 1 als een 2 en een 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

Mars Warrior

Earth, the final frontier

quizzical schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:02:
[...]
Bedankt, maar dan heb je het dus over de Shelly dimmer en niet de Shelly 2.5.
Het leek me logischer om mijn niet-dimbare led-verlichting te besturen met Shelly 2.5
Ik ging er ven vanuit dat je het over de dimmer had.
De dimmer bevat besturing met mosfets, dus ook de mogelijkheid voor sturen door 0.

De aan/uit Shellies hebben een relais. Die hoor je namelijk schakelen als je via hass hem aan of uit zet.
Degene met power monitoring hebben een hele kleine weerstand in de lijn zitten om de stroom te meten.
Daarbij bevatten ze overbelasting en temperatuurbeveiligingen.

Ik heb het afgelopen jaar nog geen problemen gehad met het schakelen van verschillende lampen.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Man, man, man...Tegenwoordig maken de HA updates maar kapot, dan dat ze fixen...

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.