birdy_birdie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:51:
@birdy_birdie Vandaag na lange tijd eens weer bericht ontvangen van Enexis NetBeheer BV, een herinnering tevens laatste betaalmogelijkheid om 141.80 euro te betalen voor het lootje wat is gehangen aan mijn gaskraan bij de meter (een slotje paste niet).
Eerder kreeg ik al berichten om de factuur betalen voor kosten, die door Enexis zouden zijn gemaakt.
Het lootje was in twee minuten gezet, dus dat tarief is verre van realistisch, maar Enexis heeft immers ook überhaupt niet het recht deze kosten bij mij in rekening te brengen. Dus nu 'de laatste waarschuwing'.
Hij ziet er als volgt uit:
Laatste betaalmogelijkheid
(naam) (adres) Debiteurnummer: ......
Omschrijving: Laatste betaalmogelijkheid
Kenmerk: ......
Vervaldatum: 16 december 2020
Geachte heer of mevrouw,
U hebt op dit moment een betalingsachterstand van € 141,80. Hier bent u eerder voor aangemaand. Hieronder vindt u een specificatie van het openstaande bedrag.
Factuurnr: ......
Omschrijving Factuur af-/aansluit
Factuurdatum ... juni 2020
Vervaldatum ....juli 2020
Factuur bedrag € 141,80
Openstaand € 141,80
TOTAAL € 141,80
Wij ontvangen het bovenstaande bedrag graag voor 16 december 2020. Voor de betaling van dit bedrag kunt u gebruik maken van deze AcceptEmail. U betaalt hiermee snel, gemakkelijk en veilig via iDEAL.
Hoe betaalt u?
Het werkt eenvoudig: klik op bovenstaande betaalstrook of onderstaande betaalknop. Betaal vervolgens in enkele klikken via internetbankieren.
Als u betaald hebt via AcceptEmail kleurt de betaalstatus in de email van blauw naar groen. U kunt dus altijd aan de kleur zien wat de status is. Simpel en duidelijk.
Voorkom extra kosten
Wij vragen u om voor 16 december 2020 het hele bedrag alsnog te betalen of contact op te nemen met onze Klantenservice om afspraken over deze betaling te maken.
Ontvangen we de betaling niet op tijd en horen we ook niets van u? Dan zijn we helaas genoodzaakt om het bedrag via een deurwaarder of advocaat te innen. De wettelijke rente en incassokosten brengen we in dat geval bij u in rekening. U kunt deze extra kosten voorkomen door contact met ons op te nemen als u de factuur niet op tijd kunt betalen.
Meer informatie?
Neem dan contact op met onze klantenservice op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur. Het telefoonnummer is 088 85 77000. Ook kunt u een reply op deze email sturen.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Consument Incasso
Enexis Netbeheer B.V.
Mijn reactie aan Enexis:
Beste Enexis,
In mijn eerdere correspondentie met u heb ik aangegeven, dat ik de factuur betwist, omdat u niet het recht heeft deze kosten bij mij in rekening te brengen.
Ik heb u niet verzocht om mij van het gasnet af te sluiten, ik heb ook geen opdracht gegeven om mij af te sluiten, het is een actie van u zelf geweest om een lootje te zetten op mijn toevoerkraan.
Een actie die overigens bij verre na geen 141.80 euro hoeft te kosten. Maar de beslissing om mij af te sluiten is uw beslissing en ik betwist, dat u deze kosten bij mij in rekening mag brengen.
Er is sinds begin 2020 geen ATO meer voor mijn aansluiting, die is door (laatste provider) op mijn nadrukkelijk verzoek opgezegd.
Bovendien is mij bij het aangaan van een klant-relatie met een gasprovider nooit kenbaar gemaakt dat ik voor het beëindigen van een gascontract met een provider kosten in rekening gebracht zou krijgen van de netbeheerder. Daarin kunt u dat nu ook niet zomaar doen.
Ik verwijs u naar de rechterlijke uitspraken van juni 2020 door de ArrondissementsRechtbank van Assen omtrent dit onderwerp. Ik heb u daarvan eerder berichten gestuurd, waarvan u al kennis hebt kunnen nemen.
Met vriendelijke groet,
(naam)