Een toevoeging op onderstaand dossier.
14.11, 12.51 uur, één gemist gesprek van een onbekend nummer.
14.11, 19.00 uur, bij thuiskomst zie ik dat de straat voor de oprit deels open is. Ik realiseer mij meteen dat Liander (of eigenlijk de uitvoerder) mij had geprobeerd te bellen. Na het openen van de poort die toegang geeft tot mijn voortuin zag ik dat er werkzaamheden waren uitgevoerd in mijn voortuin. Het terras voor de voordeur is open geweest.
Voor:
Na:
Ik was zeer verbaasd. Zonder afspraak waren er werkzaamheden in mijn tuin uitgevoerd en daarbij was ook nog schade ontstaan. De hele situatie is tegen mijn zin maar ik heb aangegeven werkzaamheden te zullen faciliteren. Bij de eerdere werkzaamheden waarbij het niet lukte de hele leiding te verwijderen, is overeengekomen dat er een graafploeg op afspraak langs zou komen.
Liander stelde voor dat ik de schade zou laten herstellen waarna ik die kan claimen bij Liander. Dit betekend dat ik eerst kosten moet maken. Ik gaf aan het eerst opgelost te willen hebben voordat ik verdere werkzaamheden op mijn terrein toe sta. Ik kreeg hierop het nummer van de uitvoerder.
De uitvoerder gaf aan inderdaad gebeld te hebben maar mij niet te pakken hebben kunnen krijgen. Hierop heeft de uitvoerder toestemming gegeven aan de werknemers voor de werkzaamheden. Na uitleg overeengekomen dat de uitvoerder een stratenmaker langs gaat sturen om de herstelwerkzaamheden in kaart te brengen. Deze zal dan ook zorgen voor volledig herstel van de schade.
Eind november komt een speciale ploeg uit Engeland met een speciale machine om leidingen uit de grond te kunnen trekken zonder deze uit te hoeven graven. Deze zal proberen om vanaf de straat de resterende leiding onder mijn oprit vandaan te trekken.
De werkzaamheden:
- 1 dag, 3 man+kraantje, gasmeter verwijderd en leiding ontkoppeld van de hoofdleiding
- 14 nov, openen straat en openen terras, deels verwijdering van gasleiding
- 15 nov, dichtmaken straat
- Indicatie werkzaamheden door stratenmaker
- Herstel door stratenmaker
- Ploeg uit Engeland voor poging leiding te trekken
Wat een circus
edit: het ergste vind ik dat er totaal geen gevoel voor iemand z'n eigendom is. Dit terras hebben wij zelf nog geen jaar geleden gelegd. Het lag zo strak en elke dag ben je er trots op als je thuis komt. Dat het dan zo wordt vernield is te triest voor woorden.
colvano schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:08:Dossier Colvano
Het gasloos maken van onze woning, inductie, zonnepanelen, warmtepomp en warmtepompboiler.
Netbeheerder: Liander
Leverancier: Nuon / Vattenfall
Tijdlijn
16-07-2019 | Contact Nuon via Facebook - opzegging gas en ATO |
13-09-2019 | Brief Liander - Waarschuwing afsluiten gas |
17-09-2019 | Een reactie gezonden op de brief van Liander. Reactie mbt ATO termijn en geen opdracht te geven voor werkzaamheden. |
20-09-2019 | Reactie Liander - Het welles-nietes begint. Aankondiging verwijdering aansluiting gas. |
29-09-2019 | Ik reageerde op de mail van Liander - Reactie mbt opzegging, noodzakelijke handelingen, kostenverhaling. |
25-10-2019 | Uitvoerder kwam de aansluiting verwijderen. 3 man met kraantje. Zij hebben 5 uur gewerkt en hierbij de meter verwijderd en de gasleiding van de hoofdleiding losgemaakt. Zij moesten ook de gasleiding uit de grond verwijderen. Dit lukte niet. Komt een graafploeg tzt langs om de hele weg, oprit en terras open te halen voor het uitgraven van de leiding. |
Correspondentie met Nuon
[...]
Correspondentie Liander
[...]
Huidige situatie
De gasmeter is verwijderd en de gasleiding is van de hoofdleiding losgekoppeld. Het lukte de uitvoerders niet om de verwijdering in 1 dag uit te voeren. Ik verwacht op korte termijn contact om de resterende werkzaamheden in de plannen. De factuur voor de werkzaamheden is door Liander in de wacht gezet totdat de werkzaamheden zijn uitgevoerd. Ik heb Liander nooit opdracht gegeven voor de werkzaamheden en zal de uiteindelijke factuur dan ook betwisten.
Tot een later moment!