Rommelzolder schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:03:
Vervolg van mijn dossier.
Op 22 november de volgende mail gestuurd:
L.S. / Geachte heer/mevrouw …
Ik ontving op 12 november 2019 een brief van u op mijn adres (kenmerk: xxxxxxx), waarin u mij er op wijst dat er bij u geen energieleverancier voor gas bekend is.
Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 11 oktober 2019 opgezegd bij Essent. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik Essent gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Liander , conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013).
De ATO is dus beëindigd, en kennelijk zijn alle voor de beëindiging van de overeenkomst noodzakelijke handelingen uitgevoerd.
Er bestaat dus geen contractuele relatie meer ten aanzien van uw gasaansluiting, en de algemene voorwaarden, behorend bij de ATO, zijn niet meer van toepassing.
In uw brief geeft u twee opties aan:
1. Een aanvraag indienen voor verwijderen van uw gasaansluiting.
2. Een contract met een energieleverancier aangaan voor het leveren van gas.
Ad.1
Uw gasaansluiting zit mij niet in de weg, dus ik zie geen noodzaak opdracht te geven tot verwijderen.
Ad2.
Ik heb geen apparatuur meer in huis die gas verbruikt, dus het aangaan van een contract voor de levering van gas is niet aan de orde. De afsluiter van de gasmeter staat dicht
U bent van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden aan uw gasaansluiting te verrichten die u nodig acht, met inachtneming van artikel 4.1.2.5 van de Aansluit en Transportcode Gas (versie 24-04-2018).
Ik benadruk echter dat ik daar geen opdracht toe geef, en daarom ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.
Met vriendelijke groet,
--------------------------------------------------------------------
Vandaag om 17:46(!!) een antwoord:
Uw klacht is doorgezet [AL-yyyyyyyy]
Geachte heer xxxxxxxx,
Op 22 november heeft u ons een e-mail gestuurd. Hierin geeft u aan dat u geen contractuele relatie meer heeft ten aanzien van onze gasaansluiting. In deze e-mail leest u mijn reactie.
De juiste afdeling neemt contact met u op
Uw klacht is doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Zij nemen uw klacht in behandeling en nemen contact met u op. Heeft u binnen 10 werkdagen geen reactie? Reageert u dan op deze e-mail. Ik zorg ervoor dat u alsnog in contact komt met de afdeling.
Tot slot
Heeft u nog vragen? Op
www.liander.nl vindt u antwoord op alle veelgestelde vragen.
Met vriendelijke groet,
Liander N.V.
Aaaaa Bbbbb
Medewerker Klant & Markt
------------------------------------------------------------
Eindelijk de erkenning dat het hun gasaansluiting is...........
---------------------------------------------------------------
Op 28 november een tweede brief van Liander, waarin wordt verwezen naar hun eerste brief
Inhoud vrijwel hetzelfde alleen de deadline voor het aangaan van een nieuw contract verschoven naar 2 december. De volgende reactie teruggestuurd:
L.S. / Geachte heer/mevrouw …
Ik ontving op 28 november 2019 een brief van u op mijn adres (kenmerk: 0001276357), waarin u verwijst naar een eerder door u gestuurde brief.
Op die eerste brief heb ik op 22 november gereageerd door het sturen van een mail naar het mailadres waar ook deze reactie naar toe gaat.
Uw tweede brief van 25 november ontving ik in een nogal gehavende envelop met daarop een herstel/retour ticket, dat u als "Retour.jpg" bijgesloten aantreft.
De tekst van mijn reactie op uw eerste brief was:
"L.S. / Geachte heer/mevrouw …
Ik ontving op 12 november 2019 een brief van u op mijn adres (kenmerk: 0001276357), waarin u mij er op wijst dat er bij u geen energieleverancier voor gas bekend is.
Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 11 oktober 2019 opgezegd bij Essent. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik Essent gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Liander , conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013).
De ATO is dus beëindigd, en kennelijk zijn alle voor de beëindiging van de overeenkomst noodzakelijke handelingen uitgevoerd.
Er bestaat dus geen contractuele relatie meer ten aanzien van uw gasaansluiting, en de algemene voorwaarden, behorend bij de ATO, zijn niet meer van toepassing.
In uw brief geeft u twee opties aan:
1. Een aanvraag indienen voor verwijderen van uw gasaansluiting.
2. Een contract met een energieleverancier aangaan voor het leveren van gas.
Ad.1
Uw gasaansluiting zit mij niet in de weg, dus ik zie geen noodzaak opdracht te geven tot verwijderen.
Ad2.
Ik heb geen apparatuur meer in huis die gas verbruikt, dus het aangaan van een contract voor de levering van gas is niet aan de orde. De afsluiter van de gasmeter staat dicht
U bent van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden aan uw gasaansluiting te verrichten die u nodig acht, met inachtneming van artikel 4.1.2.5 van de Aansluit en Transportcode Gas (versie 24-04-2018).
Ik benadruk echter dat ik daar geen opdracht toe geef, en daarom ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.
Met vriendelijke groet,
<naam, adres, email>
Ik heb op mijn eerste mail die ik u stuurde - naast de automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging - op 25 november de volgende reactie gekregen:
"Geachte heer <naam>,
Op 22 november heeft u ons een e-mail gestuurd. Hierin geeft u aan dat u geen contractuele relatie meer heeft ten aanzien van onze gasaansluiting. In deze e-mail leest u mijn reactie.
De juiste afdeling neemt contact met u op
Uw klacht is doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Zij nemen uw klacht in behandeling en nemen contact met u op. Heeft u binnen 10 werkdagen geen reactie? Reageert u dan op deze e-mail. Ik zorg ervoor dat u alsnog in contact komt met de afdeling.
Tot slot
Heeft u nog vragen? Op
www.liander.nl vindt u antwoord op alle veelgestelde vragen.
Met vriendelijke groet,
Liander N.V.
xxxxx
Medewerker Klant & Markt"
Ik vermoed dat uw tweede brief en deze reactie los van elkaar zijn verzonden.
Ik herhaal puntsgewijs mijn standpunt:
• Uw gasaansluiting zit mij niet in de weg, dus ik zie geen noodzaak opdracht te geven tot verwijderen.
• Ik heb geen apparatuur meer in huis die gas verbruikt, dus het aangaan van een contract voor de levering van gas is niet aan de orde. De afsluiter van de gasmeter staat dicht
• U bent van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden aan uw gasaansluiting te verrichten die u nodig acht, met inachtneming van artikel 4.1.2.5 van de Aansluit en Transportcode Gas (versie 24-04-2018)
o Noot: dit is dus de tweede keer dat ik aangeef ruimhartig mee te zullen werken indien uw werkzaamheden aan uw gasaansluiting zou willen verrichten
• Ik benadruk echter dat ik daar geen opdracht toe geef, en daarom ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.
Met vriendelijke groet
<naam, adres, email>