De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen

Pagina: 1 ... 77 ... 112 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44
Shadow_Agent schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:44:
[...]

Er zitten inmiddels ook een fors aantal beroepsdemonstranten tussen heb ik begrepen. De termen WEF, Klaus Swab, QR, deep state en weet ik wat meer komen ook voorbij in hun Telegram. Lijkt alsof de FVD de boeren demonstratie gekaapt heeft en hun aanhang de boel weer lekker loopt op te stoken. :/
De wappies springen zo snel mogelijk op elke bandwagon trekker als het tegen de overheid is. Het is afwachten tot die zogenaamde veteranen zich tussen de ME en boeren gaan zetten.

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:52:
[...]

De FVD is inmiddels ook al gelinked aan de protesten, en ook de PVV (iig Wilders, maar dat IS de PVV) heeft zich gisteren al op de demonstraties laten zien.

Dat beide opportunistische / populistische partijen er ook meteen boven op springen is vast geheel 'toevallig' en zal niks met zieltjes winnen te maken hebben. Dat ze de laatste jaren boeh noch bah hebben gezegd over dit onderwerp en er pas nu op duiken is ongetwijfeld "toeval".
Wat deze discussie betreft. Losstaand onderwerp, maar wel een voorbeeld van wat dit soort partijen doet. Zal hier niet anders zijn.

https://www.volkskrant.nl...wel-verantwoord~b5125660/
Nou, bijna niemand dan, want tussen het publiek lopen ook meerdere prominenten rond van politieke partijen die wel vaker present zijn bij bijeenkomsten waar het ongenoegen aan de lopende band wordt afgeleverd. Dwalend tussen het publiek voeden ze de dorpse honger naar roddel en achterklap door vragen op te werpen – want hoe weet je eigenlijk zeker dat er geen verkrachters aan boord zitten? – en te zeggen dat ze vooral niet naar de staatssecretaris en de burgemeester moeten luisteren. Ongetwijfeld omdat ze zich bewust zijn van Machiavelli’s wijsheid ‘hoe minder men weet, des te meer men zal vermoeden’.

Ze leggen de Velsenaren uit dat kartelpolitici hun eigenbelang veel hoger aanslaan dan het belang van de burger en daarom expres spiegels rondom de feiten zetten, zodat het voor normale burgers als zij onmogelijk wordt de waarheid te ontrafelen. Namens JA21 trekt bijvoorbeeld statenlid Annabel Nanninga door de zaal. Ze voert gesprekken waarbij ze heel vaak instemmend ja knikt, en verder vooral veel foto’s en een filmpje voor haar twittervolgers maakt, waarbij ze woorden gebruikt als ‘bizar’, ‘krankzinnig’ en ‘niet te doen’.

Dat er oorlogen woeden in Europa, waardoor de migratiedruk in andere Europese landen nog veel hoger is, of dat Nederland zo dichtbevolkt is dat duizend vluchtelingen altijd in de buurt van vijfduizend Nederlanders terechtkomen – of die nou in een dorp wonen of een wijk van een grote stad – doet er niet toe. Er is woede en die moet worden gevoed. Want hoe meer woede, hoe meer steun en stemmen.

Nog prominenter aanwezig is de delegatie van Forum voor Democratie. FvD-Tweede Kamerlid Freek Jansen legt handen op schouders en geeft mensen die bang zijn voor buitenlanders volmondig gelijk, ook al hebben ze dat in de verste verte niet. Hij weet dat de feiten ten kwade worden overdreven door angst en maakt daar gebruik van, want zolang het gevoel van onrecht het enige is dat unaniem blijft, is zijn missie geslaagd.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Boze boeren hebben gisteravond het huis van CDA-Kamerlid Derk Boswijk bezocht. Hij was zelf in Den Haag aan het werk, maar zijn kinderen van 4 en 7 jaar waren wel thuis. Hij kondigt nu op Twitter aan dat hij de komende dagen niet naar zijn werk gaat, maar bij zijn gezin blijft.

Gisteren was er ook opnieuw een actie bij het huis van minister Van der Wal. Boeren braken daarbij door een politieblokkade. Premier Rutte zei daarover bij de NAVO-top in Madrid dat hij met afschuw naar de beelden heeft gekeken.

Alle Kamerleden met de onderwerpen landbouw of stikstof in hun portefeuille hebben inmiddels een e-mail gekregen van de Beveiligingsautoriteit van de Tweede Kamer. Daarin staan veiligheidsinstructies voor het geval zij onverwachts, ongewenst huisbezoek krijgen. Er staan dingen in als: "Bel direct 112" en "Doe de deur niet open."
Bron, en meer info: CDA'er blijft thuis na protest boeren, Kamerleden krijgen veiligheidsinstructies

Het is toch te bizar voor woorden dat volksvertegenwoordigers hun werk niet meer (goed) kunnen doen, en zelfs hun kinderen onder vuur genomen worden, door dit hufterige gedrag van de boeren. Want anders dan dat kan je dit toch niet meer noemen...

En de politie staat erbij en doet weinig tot niks...

Virussen? Scan ze hier!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-11 07:23

Amphiebietje

In de blubber

Je kan ergens een hekel aan hebben en toch weten wat er gebeurt met dat onderwerp. Sterker nog, om ergens een hekel aan te hebben, moet je het meestal goed kennen.

[ Voor 45% gewijzigd door polthemol op 29-06-2022 14:44 ]

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:17
MikeyMan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:26:
[...]

Zie ook:

https://www.defensie.nl/o...logus-nationale-operaties

Bijstand is zeker mogelijk. Maar m.i. alleen als ultiem middel.

Edit: @TIGER1125 ter aanvulling op je post die ik nog niet had gezien ;)

Overigens leeft hier volgens mij het idee dat er her en der een paar duizend MEers zitten te wachten tot ze worden ingezet. Newsflash; dit wordt gewoon bij de bureaus vandaan getrokken bij inzet.
En dat is dus al gaande (bijstand): https://www.ad.nl/video/p...ractoren-van-de-a1-312596

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:03
LZ86 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Ik deel je gevoel. Als die boeren "linkse rakkers" waren zoals krakers, ER of die andere dierenlui was er denk ik veel harder ingegrepen :P
Hier moet ik dan weer een beetje om grinniken hoor, ik meen me te herinneren dat bij de Black Lives Matter demonstraties exact dezelfde redeneringen zag. Maar dan met de termen links en rechts omgewisseld..

Je zou bijna denken dat er per situatie een afweging gemaakt wordt of het slim is er al dan niet vol in te gaan.
Geef het nog even op deze manier en er wordt echt wel opgetreden hoor.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-11 07:23

Amphiebietje

In de blubber

MikeyMan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:17:
[...]

Zal een combinatie van factoren zijn.

Denk dat de uitdaging vooral is dat van de tien politie agenten in normaal tenue die ergens heen worden gestuurd er misschien vier al een ME taak hebben.

Ga je dan gelijk met ME erheen? Laat je ze omkleden op een later moment?

Vriend met kroon op de schouders is met vakantie, dus relatief weinig input vanuit die kant :+
Als de boel correct was opgezet bij de politie, dan zou de verkennende afdeling aangeven "Boeren willen X en Y doen op locaties A, B, C", de aansturende afdeling zou besluiten welke strategie het beste is (uit klaarliggende plannen hoe verschillende situaties aan te pakken natuurlijk), waar je de boeren het beste kan onderscheppen en met welke manschappen in welke rollen (meerdere p.p. mogelijk, zonodig extra materieel mee), en dan zouden de normale agenten daarmee aan de slag kunnen.

Wat we tot nu toe zien, is dat dat blijkbaar op elk vlak faalt.

En dat is vreemd, want bij politieacties tegen ER, drugscriminelen, en andere groeperingen kan het wel. Ergo, dit slappe optreden lijkt doelgericht beleid van bovenaf te zijn.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:38

Nox

Noxiuz

Zouden dit soort dingen ook op een stikstof-dashboard komen? Inbeslaggenomen tractors? :+

An sich denk ik dat een goed dashboard wel wat meer duidelijkheid kan scheppen. Veel mensen die ik ken denken ook dat de boeren 'maar gewoon moeten opzouten' en hebben geen idee wat er van gaande is.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:53
Arrne schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:34:
[...]

Hier moet ik dan weer een beetje om grinniken hoor, ik meen me te herinneren dat bij de Black Lives Matter demonstraties exact dezelfde redeneringen zag. Maar dan met de termen links en rechts omgewisseld..

Je zou bijna denken dat er per situatie een afweging gemaakt wordt of het slim is er al dan niet vol in te gaan.
Geef het nog even op deze manier en er wordt echt wel opgetreden hoor.
Als linkse rakker snap ik wat je zegt, maar op de BLM demonstratie is zover ik weet geen geweld gebruikt wat het ook weer niet vergelijkbaar maakt.
Ik denk dat politiegeweld tijdens de boerenprotesten het alleen maar had geëscaleerd. Het mooie aan de boeren is dat ze allemaal superherkenbaar op beeld staan. De mokerboys worden echt nog wel gepakt en zullen hopelijk een gepaste straf krijgen (poging tot doodslag?)..

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:53
Wel 1 hele tractor op de oplegger, maar het begin is er :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• renegrunn
  • Laatst online: 18:17
AequitasII schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:45:
[...]
De mokerboys worden echt nog wel gepakt en zullen hopelijk een gepaste straf krijgen (doodslag?)..
Wie is er dood?

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Misschien is het een idee, @defiant als TS en mod, om een apart topic te maken voor de boeren protesten?

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11 22:37
LZ86 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:01:
En die boeren doen maar met die halve tanks van ze. Ik vindt het werkelijk schandalig, dat de-escalerend gezeur. Haal dan tenminste die tractor een dag later op bij die boer als je ze hebt geidentificeert. Mag ie m na een maandje weer ophalen tegen een dikke vergoeding. Dan schrik je ze pas af.
Vraag is wel, waar laat je ze? Je moet ze toch ergens langparkeren, die dingen zijn best groot. Misschien op het Malieveld :P
wildhagen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:29:
Bron, en meer info: CDA'er blijft thuis na protest boeren, Kamerleden krijgen veiligheidsinstructies

Het is toch te bizar voor woorden dat volksvertegenwoordigers hun werk niet meer (goed) kunnen doen, en zelfs hun kinderen onder vuur genomen worden, door dit hufterige gedrag van de boeren. Want anders dan dat kan je dit toch niet meer noemen...
Je kunt het best anders noemen: fascistoïde, doe wat ik zeg of anders...
Grappig (nou ja) is wel dat sommigen eerder de slachtofferrol hanteerden, een soort jodenvervolging was het toch?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44
[...]
En als je de facebook/twitter reacties leest lijkt het merendeel van Nederland te begrijpen/goedkeuren ook.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Amphiebietje schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:36:
[...]

Als de boel correct was opgezet bij de politie, dan zou de verkennende afdeling aangeven "Boeren willen X en Y doen op locaties A, B, C", de aansturende afdeling zou besluiten welke strategie het beste is (uit klaarliggende plannen hoe verschillende situaties aan te pakken natuurlijk), waar je de boeren het beste kan onderscheppen en met welke manschappen in welke rollen (meerdere p.p. mogelijk, zonodig extra materieel mee), en dan zouden de normale agenten daarmee aan de slag kunnen.

En dat is vreemd, want bij politieacties tegen ER, drugscriminelen, en andere groeperingen kan het wel. Ergo, dit slappe optreden lijkt doelgericht beleid van bovenaf te zijn.
Ik weet niet precies in welke utopische supersurveillancestaat je denkt te leven, maar de verkennende afdeling detailkennis toebedelen die in zeer kleine daderkring en kort tot zeer kort voor de uitvoering beschikbaar is en ook op talloze locaties plaats kan vinden, lijkt me verre van realistisch.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Punkrocker
  • Laatst online: 12:32

Punkrocker

Mostly harmless

mekkieboek schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:54:
[...]

Vraag is wel, waar laat je ze? Je moet ze toch ergens langparkeren, die dingen zijn best groot. Misschien op het Malieveld :P

[...]
Terug geven?
Een terrorist geef je toch ook zijn wapens niet terug. Trekker wordt hier gebruikt als wapen.

In beslag nemen, verbeurd verklaren en via de Domeinen weer verkopen aan een buitenlandse boer. :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:46
[...]

En de politie staat erbij en doet weinig tot niks...
Abjecte schande dit ja.

Passieve houding handhaving is lastig.
Als er een groepje boomknuffelaars een paar straatjes in Amsterdam dicht houden staat er binnen 20 seconden een blik oproerpolitie.

Wat hebben die boeren tot dusver voor consequentie mogen ervaren voor het veroorzaken van bijvoorbeeld die landelijke verkeersinfarcten?

Snap wel dat optreden tegen 25 hippies versus 50 tractoren lastig is maar je zal toch ook nog wel iets van een gelijkheid moeten borgen in wie wel of niet zijn rechten hoe mag komen verdedigen.
Kan niet zo zijn dat die boeren gewoon kun intimideren omdat ze bang worden van het zware materieel dat ze hebben.

Anders zou ik bij het volgende protest ook wel eerst even langs bo-rent gaan voor een graafmachine ofzo want dat is kennelijk de manier.

• mekkieboek
  • Laatst online: 03-11 22:37
Punkrocker schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:59:
[...]

Terug geven?
Een terrorist geef je toch ook zijn wapens niet terug. Trekker wordt hier gebruikt als wapen.

In beslag nemen, verbeurd verklaren en via de Domeinen weer verkopen aan een buitenlandse boer. :+
offtopic:
Zeker niet teruggeven, ik bedoel meer als oorlogstrofee tentoonstellen op het Malieveld. Een wielklem is lastig maar je kunt ook het stuur en de accu demonteren.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:28
[...]

ER is ook in zulke getallen aanwezig met tractoren? je weet wel, die dingen waar de Politie eigenlijk niks tegen in te brengen heeft. En dan ook nog eens de hoeveelheid mensen en de woede...

De politie word ook van hogeraf aangestuurd en beslist niet alleen wat en hoe er ingezet gaat worden. Daarnaast is het totaal niet ondenkbeeldig dat er met gestrekt been ingaan er alleen maar voor zorgt dat een toch al moeilijke situatie nog verder escaleert en er idioot veel geweld gebruikt gaat worden en er gewonden en doden gaan vallen.

Het is weer net als oranje moet voetballen, iedereen is bondscoach en weet het beter |:(

• redwing
  • Laatst online: 19:14
mekkieboek schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:54:
[...]

Gewoon klein blokje van maken en terugzetten op de boer zijn oprit. Demonstreren moet kunnen, maar dit gaat al vanaf dag 1 veel te ver.

Andere optie is op transport naar Oekraine zetten, die schijnen ze goed te kunnen gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door redwing op 29-06-2022 13:14 ]

[removed]

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:28
Amphiebietje schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:30:
[...]

Er zijn tal van mensen die tegen wil en dank op een plek wonen waar ze zich niet thuis voelen. Niet iedereen is een miljonair die zomaar kan verhuizen.

[...]

Je kan ergens een hekel aan hebben en toch weten wat er gebeurt met dat onderwerp. Sterker nog, om ergens een hekel aan te hebben, moet je het meestal goed kennen.
ja dat zou zo kunnen zijn, dat je ergens vast zit. Dan nog ben je bewust ergens gaan wonen en heb je de omgeving dus geaccepteerd. maar als de haat tegen de boeren je zo hoog zit, dan zit je in een dorpje midden in Friesland toch echt verkeerd. Er zijn echt nog wel goedkopere gebieden in Nederland te vinden om te wonen.

en lukt dat niet, dan heb je gewoon pech en moet je er maar mee leren leven dat je af en toe een beetje mest ruikt(wat ze in tegenstelling tot wat beweerd word echt niet dagelijks over het land uitrijden).

Dit is echt iets in de categorie naast schiphol gaan wonen en vervolgens klagen over de vliegtuigen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bouke-p schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:11:
[...]

De politie word ook van hogeraf aangestuurd en beslist niet alleen wat en hoe er ingezet gaat worden. Daarnaast is het totaal niet ondenkbeeldig dat er met gestrekt been ingaan er alleen maar voor zorgt dat een toch al moeilijke situatie nog verder escaleert en er idioot veel geweld gebruikt gaat worden en er gewonden en doden gaan vallen.
En ze hun gang laten gaan zorgt ervoor dat ze elke dag meer misdaden plegen.

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
[...]

Verkenningen op basis van appverkeer?

Dat vermoeden krijg ik ook. Dit ligt natuurlijk nogal gevoelig. Zelfs de VVD organiseert nog even een stemming op een ledendag omdat ze niet verantwoordelijk gehouden willen worden voor de huidige gang van zaken (terwijl ze dat, aantoonbaar, toch echt zijn en al meer dan 10 jaar waren). Het lijkt erop dat niemand daar zijn vingers aan wil branden.

• sugarlevi01
  • Niet online
Boeren, lijken sowieso hun zin wel te krijgen.

https://www.trouw.nl/poli...sis-te-bezweren~b5014bf3/
Terwijl het kabinet waarschuwt dat in sommige regio’s gedwongen uitkoop van boeren onvermijdelijk zal zijn, koersen verschillende provincies meer op vrijwillige uitkoop en stalinnovaties als luchtwassers en emissiearme vloeren. Daarvan is al bekend dat de milieuwinst tegenvalt.
Limburg gaat er in mee, in dat de modellen en berekeningen niet kloppen. Of nou ja, niet gebaseerd zijn op feiten en meningen. (Ik snap er niets van, modellen en berekeningen zijn geen feiten, maar we moeten ons wel op meningen baseren? Kan iemand mij dit uitleggen?!?!)
De provincies betwijfelen dat. De reductiecijfers zijn te hoog en focussen op de verkeerde gebieden, zeggen zij bijvoorbeeld. Limburg neemt zelfs volledig afstand van het kabinetsbeleid. Een meerderheid van de statenleden noemt het stikstofprobleem “een gecreëerd probleem” en “gebaseerd op modellen en berekeningen in plaats van op feiten en meningen”.
Bij andere provincies was er juist veel onvrede over die gedetailleerde kaart waarmee stikstofminister Christianne van der Wal drie weken geleden kwam. Daar stond de opgave in provincies in detail uitgewerkt. Dat leidde tot scheve gezichten, bijvoorbeeld in het Lingegebied in Utrecht. Daar moest aan de Utrechtse kant van de rivier 47 procent stikstof worden gereduceerd, terwijl de opgave aan de Gelderse kant 12 procent bedroeg.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik vraag me overigens af hoe ze die modellen doen: op basis van aantal fysiek aanwezige dieren, of op basis van wat er aan vergunningen ligt?

Zo heeft Den Eelder bijvoorbeeld al tig jaar lang een vergunning voor 1000 koeien. Ze hebben echter veel minder, want ze produceren voor hun eigen zuivelmerk en hebben zoveel koeien staan als ze nodig hebben (in 2020 670 stuks). Stel die moet 20% inkrimpen op papier, dan gaat er van hun vergunning 20% af en blijven die koeien gewoon staan.

Bovenstaande is ook hoe de afgelopen jaren die stikstof ruil deals tot stand gekomen zijn: boer met 50 koeien stopt, heeft vergunning voor 100, 30% gaat in de reductiepot, ander bedrijf mag stikstof van 70 koeien uitstoten. Met andere woorden: boeren uitgekocht, meer stikstof uitstoot.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

sugarlevi01 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:42:
Boeren, lijken sowieso hun zin wel te krijgen.

https://www.trouw.nl/poli...sis-te-bezweren~b5014bf3/

[...]

Limburg gaat er in mee, in dat de modellen en berekeningen niet kloppen. Of nou ja, niet gebaseerd zijn op feiten en meningen. (Ik snap er niets van, modellen en berekeningen zijn geen feiten, maar we moeten ons wel op meningen baseren? Kan iemand mij dit uitleggen?!?!)

[...]

[...]
Jammer dat er toch weer wordt gegrepen naar "stalinnovaties". Het werkt niet, zal niet werken en heeft nooit gewerkt. Tot nu toe is elke proef met zulke innovaties of tovervloeren gewoon een mislukking geweest.
"Dat lijkt op weggegooid geld", zegt Wim de Vries, hoogleraar en stikstofdeskundige aan Wageningen University, over de subsidie die naar de emissiearme technieken is gegaan. Bovendien hebben veehouders ook nog hoge leningen voor die aanpassingen moeten afsluiten. Hij verwijst naar onderzoeken waaruit blijkt dat de emissiearme stallen niet goed werken, en dat er weinig verschil in uitstoot is met de veel goedkopere traditionele roostervloeren. De duurdere vloeren worden daarom ook wel 'tovervloeren' genoemd.

Minister Schouten van Landbouw wil desondanks de komende jaren nog een paar 100 miljoen euro extra uittrekken voor die nieuwe technieken. De Vries: "Je moet het onderzoek niet stopzetten, maar laten we vooral niet denken dat dit de oplossing is, er moet gewoon meer gebeuren."
Maar gewoon blijven wegkijken jongens! Gewoon blijven hopen op die technologische fix!

Om serieus te zijn: ik hoop van harte dat er evenveel geld wordt geinvesteerd in kweekvlees als in deze bodemloze trechter. Tenminste één van de twee heeft kans van slagen, én maakt in één keer de boerenlobby overbodig :P

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-11 18:17
Er staan inmiddels weer van die terreurtrekkers op de A1.
https://www.ad.nl/binnenl...1-bij-oldenzaal~a88e3c71/

Nou politie, gisteren na die schandalige gebeurtenissen bij de woningen grote woorden dat er harder opgetreden laat worden. Laat maar eens zien dan.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-10 20:40
LZ86 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:08:
https://www.ad.nl/binnenl...1-bij-oldenzaal~a88e3c71/

Nou politie, gisteren na die schandalige gebeurtenissen bij de woningen grote woorden dat er harder opgetreden laat worden. Laat maar eens zien dan.
Ik zag op een van de foto’s dat er een auto, een VW Up! Van handhaving aanwezig is :+

Dan moet het wel goed komen, toch?

• LZ86
BlazeMuis schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:13:
[...]

Ik zag op een van de foto’s dat er een auto, een VW Up! Van handhaving aanwezig is :+

Dan moet het wel goed komen, toch?
Hendheeving!

Nu druipen ze direct af inderdaad :+

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Ik zie het boeren verzet meer als een gevolg van een steeds groter wordende kloof tussen politiek en burger. Het gaat nu weer om de vorm (misstanden, blokkeren en geweld) en niet over de inhoud. Waar de politiek weer gretig gebruik van maakt om het maar niet te hoeven luisteren. Kern van het probleem een onbetrouwbare wereldvreemde overheid.

[ Voor 30% gewijzigd door pizzacabonara op 29-06-2022 14:41 ]

Poah dikke Massey.

• Brunniepoo
  • Laatst online: 19:12
pizzacabonara schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:37:
Ik zie het boeren verzet meer als een gevolg van een steeds groter wordende kloof tussen politiek en burger. Het gaat nu weer om de vorm (misstanden, blokkeren en geweld) en niet over de inhoud. Waar de politiek weer gretig gebruik van maakt om het maar niet te hoeven luisteren. Kern van het probleem een onbetrouwbare wereldvreemde overheid.
Wat een gospe...

De overheid had het juist - eindelijk - over de inhoud. Het zijn de boeren die niet willen luisteren en naar geweld en andere misstanden grijpen om de discussie uit de weg te gaan (of de discussiërende partij uit de weg te ruimen?)

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Brunniepoo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:46:
[...]

Wat een gospe...

De overheid had het juist - eindelijk - over de inhoud. Het zijn de boeren die niet willen luisteren en naar geweld en andere misstanden grijpen om de discussie uit de weg te gaan (of de discussiërende partij uit de weg te ruimen?)
Dit bedoel ik dus met die kloof. Waaruit blijkt dan dat het kabinet heeft geluisterd naar boeren , niet uit het brede verzet lijkt mij?

[ Voor 11% gewijzigd door pizzacabonara op 29-06-2022 14:49 ]

Poah dikke Massey.

• Brunniepoo
  • Laatst online: 19:12
pizzacabonara schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:48:
[...]

Dit bedoel ik dus met die kloof.
Een kloof tussen wie/wat precies?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:05
Nee, het boerenverzet is een gereedschap om de kloof tussen burger en politiek te vergroten.

De politiek en de boeren zijn jarenlang bewerkt door de Agri-industrie. Alle genomen maatregelen waren niet in belang van de boeren. Die hebben alleen geleid tot hogere kosten (nieuwe technologieën) en lagere opbrengsten (schaalvergroting).

De politiek wil niet luisteren omdat er een klimaat geschapen is, waar meningen belangrijker zijn dan feiten. In dat klimaat worden mensen die er echt voor de burger zijn, niet meer verkozen. Maar alleen degenen die sprookjes vertellen.

De kloof met de burger is geen oorzaak, maar een gevolg.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Xa!pt
Ik zie het boeren verzet meer als een gevolg van een steeds groter wordende kloof tussen politiek en burger. Het gaat nu weer om de vorm (misstanden, blokkeren en geweld) en niet over de inhoud.
Als je een debat wil voeren moet je geen geweld- en chantagemiddelen inzetten.
Waar de politiek weer gretig gebruik van maakt om het maar niet te hoeven luisteren. Kern van het probleem een onbetrouwbare wereldvreemde overheid.
Nou ja, gelukkig is juist de overheid in dit geval gedwongen om betrouwbaar te zijn en kan ze niet meer buigen voor dat malafide clubje wat FDF heet. We hebben immers al meerdere decennia afgesproken dat we zowel milieu als klimaat wat meer gaan beschermen en herstellen en hoe de huidige sector eruit ziet past daar niet bij. Dat hebben we al jarenlang aan kunnen zien komen.

Maar omdat de boeren praktisch de status van martelaar verdienen in bepaalde kringen mogen andere sectoren daar voor bloeden?

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Dit bedoel ik dus met die kloof. Waaruit blijkt dan dat het kabinet heeft geluisterd naar boeren , niet uit het brede verzet lijkt mij?
Dat blijkt uit het feit dat het probleem 30 jaar genegeerd is. Uiteindelijk houdt het een keer op met luisteren als de problemen zo groot worden dat je ze niet meer kán negeren.

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:08:
In de herhaling: art. 162 Sr.

Dus: aanhouden, vastzetten, voorgeleiden.

Maximaal negen jaar cel in art. 162 lid 1 Sr staat onder andere ook op het toedienen van bedwelmende drank met de dood tot gevolg (art. 252 lid 3 Sr), onttrekken van kinderen aan het ouderlijk gezag door geweld (art. 279 lid 2 Sr), vrijheidsberoving met ernstig lichamelijk letsel (art. 282 lid 2 Sr), afpersing (art. 319 lid 1 Sr).

Moet ik nog even doorgaan?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

• LZ86
Real schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:01:
[...]

In de herhaling: art. 162 Sr.

Dus: aanhouden, vastzetten, voorgeleiden.

Maximaal negen jaar cel in art. 162 lid 1 Sr staat onder andere ook op het toedienen van bedwelmende drank met de dood tot gevolg (art. 252 lid 3 Sr), onttrekken van kinderen aan het ouderlijk gezag door geweld (art. 279 lid 2 Sr), vrijheidsberoving met ernstig lichamelijk letsel (art. 282 lid 2 Sr), afpersing (art. 319 lid 1 Sr).

Moet ik nog even doorgaan?
Nou, blijkbaar zijn ze wakker geworden bij de politie en het OM
https://nos.nl/artikel/24...ok-om-poging-tot-doodslag

Mocht eens tijd worden.

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Xa!pt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:57:
[...]

Als je een debat wil voeren moet je geen geweld- en chantagemiddelen inzetten.

[...]

Nou ja, gelukkig is juist de overheid in dit geval gedwongen om betrouwbaar te zijn en kan ze niet meer buigen voor dat malafide clubje wat FDF heet. We hebben immers al meerdere decennia afgesproken dat we zowel milieu als klimaat wat meer gaan beschermen en herstellen en hoe de huidige sector eruit ziet past daar niet bij. Dat hebben we al jarenlang aan kunnen zien komen.

Maar omdat de boeren praktisch de status van martelaar verdienen in bepaalde kringen mogen andere sectoren daar voor bloeden?
Welke sectoren? De zware industrie wordt niet aangepakt door de overheid en kolencentrales moeten/mogen door politiek mismanagement weer opgestart worden, over gotspes gesproken. Daar valt/hoor je niemand over.

Poah dikke Massey.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-10 12:37
Ben je werkelijk onbetrouwbaar wanneer je je als overheid aan afspraken gaat houden?

De wereld en de beschaving veranderd, zoals de wereld en beschaving dat altijd gedaan hebben. Als dat niet het geval was geweest zaten we nu niet op een forum de discussiëren over van alles en nog wat en slopen we nu door de bossen op jacht naar eten voor de stam.

Voortschrijdend inzicht betekend ook maatregelen neemt die nodig zijn, en dat doet de overheid al decennia lang. Dat de groep boze boeren lekker door wil blijven gaan met waarmee ze bezig zijn betekend niet dat ze daar hun zin maar in moeten krijgen.

What's next, automobilisten die de weg gaan blokkeren in 2035 omdat ze geen nieuwe benzine auto's kunnen kopen? Tankwagens van Shell omdat er geen olie meer verkocht mag worden? Bulkschepen omdat kolen niet meer welkom zijn? Russen omdat we hun spullen niet meer willen?
pizzacabonara schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:06:
[...]

Welke sectoren? De zware industrie wordt niet aangepakt door de overheid en kolencentrales moeten/mogen door politiek mismanagement weer opgestart worden, over gotspes gesproken. Daar valt/hoor je niemand over.
Ik neem aan dat je de reactie op het Gelderse plan https://nos.nl/collectie/...en-bedrijfstak-afschuiven ook gezien hebt, het effect buiten de agrarische sector is gewoonweg beperkt, wanneer je die er wel bij betrekt het effect te beperkt is 6,1 mol/ha/jr. Terwijl de opkoop van de 50 meest impactvolle veebedrijven al 19,6 mol/ha/ja oplevert. Terwijl er in de kaart in het plan van de Provincie gebieden op de Veluwe zijn waar de overschrijding rood is en de overschrijding dus varieert van 500 tot >1000 mol/ha/jr.

Overigens vind ik wel dat als er in die andere sectoren wat te halen valt, het daar ook gewoon gehaald moet worden. Alle beetjes helpen in die zin, als dat betekend dat een enkel bedrijf daardoor kan blijven bestaan zeker doen. Maar feit is en blijft dat we in Nederland een beperkte oppervlakte hebben en we het daarop moeten doen.

[ Voor 36% gewijzigd door TIGER1125 op 29-06-2022 15:21 ]

• Real
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:03:
[...]
Mocht eens tijd worden.
Inderdaad, want van het eeuwige gedogen gaat uiteraard nul komma niks generale preventie uit. En zoals ik al eerder noemde: er is verdorie in 2021 een journalist in een auto met een shovel ondersteboven gezet, waarbij het nog wonderbaarlijk goed is afgelopen. Wat voor persoon was dat? Nou, niet iemand van wie je het verwacht:
Het is nog altijd niet helemaal duidelijk waarom verdachte zo explosief heeft gereageerd. Verdachte is nooit eerder met justitie in aanraking geweest, heeft een vaste baan en zijn leven op alle fronten op orde. Hij woont op de boerderij van zijn ouders, werkt zes dagen in de week, heeft geen financiële problemen en stelt naast werk, familie en vrienden weinig eisen aan het leven. Van enige verslaving of problematiek lijkt geen sprake.

De reclassering concludeert dat wellicht sprake is geweest van een combinatie van groepsdruk, gevoelens van onrechtvaardigheid en gebrekkige emotieregulatie, hetgeen heeft geleid tot een impulsdoorbraak. Verdachte zegt daar zelf over dat hij heel boos was omdat hij dacht dat het ging om omstanders die leed van anderen wilden filmen om op social media te plaatsen. Hij heeft geen antwoord op de vraag hoe die boosheid heeft kunnen leiden tot zulk grensoverschrijdend gedrag.
https://deeplink.rechtspr...id=ECLI:NL:RBGEL:2022:543

Overigens begrijp ik uit het bericht dat de tractors op de A1 ook weer rijden, maar het is echt geen Mulderfeit waar je even voor betaalt en klaar. Handel daar dan ook naar als overheid. Kan heel simpel zonder geweld als de betrokkenen gewoon meewerken. Moet je het wel doen.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:50
TIGER1125 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:08:
Voortschrijdend inzicht betekend ook maatregelen neemt die nodig zijn, en dat doet de overheid al decennia lang. Dat de groep boze boeren lekker door wil blijven gaan met waarmee ze bezig zijn betekend niet dat ze daar hun zin maar in moeten krijgen.
Zoals een boer gisteren op tv aangaf: Ik wil best zaken wijzigen maar ga dan het gesprek aan. De overheid praat nu geen seconde met de organisaties. En ze leggen andere sectoren nog niets op. Ik ben de manier van actie voeren van de boeren maar overheid had in plaats van eenzijdig alles opleggen gewoon om de tafel moeten gaan met iedereen en o.b.v. daarvan dan samen actieplannen moeten maken. Ik zag gisteren een item waarin werd aangegeven dat moderne stallen meer een bijdrage kunnen opleveren. En als je het samen bedenkt, win je meer meestanders dan eenzijdig via de provincies iemand uitkopen. De woede nu is toch iets wat de overheid mede zelf heeft veroorzaakt. Wel vind ik dat de boeren de soort acties en volgorde fout doen. Ze hadden eerst bij de overheid moeten protesteren en dan pas de burgers. Nu ligt het zwaartepunt andersom. En dan lees je nu net ook dat ze maandag heel het land willen platgooien inclusief vliegvelden, haven. etc.

• Xa!pt
pizzacabonara schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:06:
[...]

Als we het over stikstof hebben dan zijn er allerlei groepen en bedrijven die daar last van hebben en die moeten gaan inleveren. Niet alleen de boeren. Maar als we de boeren moeten geloven dan moet hen de hand boven het hoofd worden gehouden. Maar linksom of rechtsom moeten we toch flinke slagen maken in het beperken van de uitstoot. En ik begrijp niet waarom de grootste vervuiler buiten schot zou moeten blijven en we de rekening dan maar bij andere sectoren neerleggen.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:10

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

LZ86 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:03:
[...]

Nou, blijkbaar zijn ze wakker geworden bij de politie en het OM
https://nos.nl/artikel/24...ok-om-poging-tot-doodslag

Mocht eens tijd worden.
Eerst zien, dan geloven. Ten tijde van de avondklokrellen ook grote woorden maar toen puntje bij paaltje kwam vielen de straffen allemaal enorm mee/tegen

Do { Ping } while ( LOL )

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Xa!pt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:23:
[...]

Als we het over stikstof hebben dan zijn er allerlei groepen en bedrijven die daar last van hebben en die moeten gaan inleveren. Niet alleen de boeren. Maar als we de boeren moeten geloven dan moet hen de hand boven het hoofd worden gehouden. Maar linksom of rechtsom moeten we toch flinke slagen maken in het beperken van de uitstoot. En ik begrijp niet waarom de grootste vervuiler buiten schot zou moeten blijven en we de rekening dan maar bij andere sectoren neerleggen.
Ik heb een ander voorstel. Definities en criteria voor het bepalen/aanwijzen van natuurgebieden aanpassen en met terugwerkende kracht aanpassen. We hebben onszelf genaaid. En daarmee zeg ik niet dat we veestapel en bio-industrie niet moeten reduceren, dat moet ook.

[ Voor 4% gewijzigd door pizzacabonara op 29-06-2022 15:42 ]

Poah dikke Massey.

• TIGER1125
martwoutnl schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:21:
[...]

Zoals een boer gisteren op tv aangaf: Ik wil best zaken wijzigen maar ga dan het gesprek aan. De overheid praat nu geen seconde met de organisaties. En ze leggen andere sectoren nog niets op. Ik ben de manier van actie voeren van de boeren maar overheid had in plaats van eenzijdig alles opleggen gewoon om de tafel moeten gaan met iedereen en o.b.v. daarvan dan samen actieplannen moeten maken. Ik zag gisteren een item waarin werd aangegeven dat moderne stallen meer een bijdrage kunnen opleveren. En als je het samen bedenkt, win je meer meestanders dan eenzijdig via de provincies iemand uitkopen. De woede nu is toch iets wat de overheid mede zelf heeft veroorzaakt. Wel vind ik dat de boeren de soort acties en volgorde fout doen. Ze hadden eerst bij de overheid moeten protesteren en dan pas de burgers. Nu ligt het zwaartepunt andersom. En dan lees je nu net ook dat ze maandag heel het land willen platgooien inclusief vliegvelden, haven. etc.
Van wat ik lees, komen de gesprekken met de niet verder dan nee wij doen het op onze manier en jullie maken de hele Agrarische sector kapot. Met het laatste plan, dat kaartje zet het ministerie de lijnen uit en daarbinnen is ruimte voor maatwerk. Dat neemt niet weg dat er gewoon een opgave is waaraan voldaan moeten worden.

Als die fabriek in Rotterdam geen effect heeft in Gelderland heeft het weinig zin die maatregelen op te leggen. Daarbij zijn er ook natuurgebieden die wel van stikstof houden. :+ Kijk voor de grap even naar de kaartjes in de Uitvoeringsagenda Gelderse Maatregelen Stikstof 2021-2025, naar de lokale verschillen tussen de Veluwe (pag. 48) en de Achterhoek pag. 59). https://gelderland.staten...021-2025_%28PS2021-555%29 Dan zie je ook de gevolgen voor een gebied waar dus veel stikstof gevoelige natuur is, en in de staatjes er naast kun je trouwens zien waar de stikstof (volgens de berekeningen) vandaan komt.

Hoewel de boeren dus niet alleen verantwoordelijk zijn, zijn zij wel één van de verantwoordelijken en zullen ze ook één van de oplossingen moeten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 29-06-2022 15:34 ]

• Real
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:26:
[...]
Eerst zien, dan geloven. Ten tijde van de avondklokrellen ook grote woorden maar toen puntje bij paaltje kwam vielen de straffen allemaal enorm mee/tegen
Wat een flauwekul. Zullen we maar niet die tour opgaan?

Over de straf gaat een rechter en dat is iets heel anders dan de keuze om te gedogen of te volstaan met een strafbeschikking. Geloof maar niet dat het heel leuk is om jaren met strafprocessen geconfronteerd te worden, los van de uiteindelijke uitkomst.

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Real schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:30:
[...]

Wat een flauwekul. Zullen we maar niet die tour opgaan?

Over de straf gaat een rechter en dat is iets heel anders dan de keuze om te gedogen of te volstaan met een strafbeschikking. Geloof maar niet dat het heel leuk is om jaren met strafprocessen geconfronteerd te worden, los van de uiteindelijke uitkomst.
Avondklok rellen vergelijken met deze protesten, dan sla je de plank al volledig mis.

Poah dikke Massey.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

pizzacabonara schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:29:
[...]

Ik heb een ander voorstel. Definities en criteria voor het aanwijzen van natuurgebieden aanpassen en met terugwerkende kracht aanpassen. We hebben onszelf genaaid en daarmee zeg ik niet dat we veestapel en bio-industrie moeten reduceren, dat moet ook. Natuur was niet en gaat niet worden in de overbevolkte land, get real.
Daarmee ga je er vanuit dat mensen geen behoefte hebben aan natuur. En dat lijkt me nogal overtrokken, ik denk dat veel mensen (wellicht zelfs zonder het zelf te beseffen) meer behoefte hebben aan natuur dan algemeen aangenomen wordt. Het is in elk geval geen sta-in-de-weg, dat is puur opportunisme en daar hebben we mede dit probleem aan te danken. Opportunisme en de geldverslaving van de grote bedrijven die om de agrarische sector heen cirkelen als gieren.

Even eentje uit de oude doos:
https://www.groene.nl/artikel/boerenterreur
Volgens de Algemene Rekenkamer is de bio-industrie een subsidieslurpende sector en verdienen boeren bovengemiddeld goed. Bovendien zijn sommige boeren schatrijk. Volgens het CBS is een op de vijf van de 112.000 miljonairs die Nederland kent boer. En dat zijn ook precies de boeren die in de top vijftien van stikstofuitstoters staan die De Groene vorige week publiceerde.

Ook op het economische belang van de bio-industrie valt veel af te dingen. Zo draagt de agrarische sector voor slechts 1,4 procent bij aan de Nederlandse economie. En werken er maar 170.000 mensen in de agrarische sector, ongeveer twee procent van de beroepsbevolking. En dat is inclusief land- en tuinbouw.

Datzelfde geldt voor de exportcijfers. Van de 90 miljard euro die de sector vorig jaar exporteerde, kwam ongeveer een derde voor rekening van wederdoorvoer. En is een onbekend percentage toe te schrijven aan exotische goederen als koffie, thee en cacao die hier (licht) worden bewerkt.

Tot slot is ook het argument dat de Nederlandse boeren ons voeden flauwekul. Pakweg tachtig procent van hun jaarlijkse productie van 110 miljard euro is bestemd voor de export. En van de 46 miljard euro die huishoudens per jaar aan voeding besteden komt 36 miljard uit het buitenland. Als onze boeren ons daadwerkelijk zouden voeden, zouden ze toe kunnen met minder dan de helft van het huidige landbouwareaal.

In het Nederland van Rutte is het een bekend tafereel geworden. Grootbedrijven die retorisch hun economisch belang oppompen om lagere belastingen af te dwingen. Banken die hun bijdrage aan de economie gebruiken om de belastingbetaler een ongekend forse poot uit te draaien. En fiscalisten die hun politieke vrienden weten te bewegen het Nederlandse belastingparadijs koste wat het kost tegen buitenlandse pressie te verdedigen. En elke keer zijn het keurige middenpartijen die als de pr-machines ervan fungeren. Het maakt een karikatuur van onze democratie. Na tien jaar vvd is Nederland net zo corrupt geworden als de partij zelf.

[ Voor 53% gewijzigd door dawg op 29-06-2022 15:36 ]

It’s the economy, stupid!

• Xa!pt
[...]

Zoals een boer gisteren op tv aangaf: Ik wil best zaken wijzigen maar ga dan het gesprek aan. De overheid praat nu geen seconde met de organisaties.
Hoe kom je daarbij? Ze zijn in het verleden uitgenodigd om notabene met de minister te komen praten. Maar die glazen gooien ze zelf vakkundig in. Mark den Oever vond zichzelf net zo zielig als een niet nader te noemen bevolkingsgroep 75 jaar geleden. Tja.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Er wordt al jarenlang gepolderd met de boeren. Maar het heeft geen nut gehad. De boeren roepen opnieuw dat ze innovaties toepassen, maar uit onderzoek blijkt dat die vrijwel niets hebben gedaan de afgelopen jaren voor de stikstofverbindingen waar het nu juist om draait.

Op een zeker moment moeten er knopen worden doorgehakt. Blijven dooremmeren is geen optie.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:17
Bij mij hebben de boeren alle sympathie iig verloren. Zeker de intimidaties bij ministers thuis moet direct worden bestraft. Vorderen dat ze die plek verlaten, doen ze dat niet volgt direct arrestatie en inbeslagname van eventuele voertuigen.

Zo sneu dat ze niet zien dat ze ontzettend tegen hun eigen belang in handelen. Niemand gunt ze straks nog wat.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 16:40
Jeroenneman schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:32:

Op een zeker moment moeten er knopen worden doorgehakt. Blijven dooremmeren is geen optie.
Daar is bijna iedereen het wel mee eens, ook een hoop boeren zoals ik heb begrepen.
Alleen, welke knopen? Boeren uitkopen? Onteigenen? Andere manier van werken? Prijzen aanpassen zodat de boer met minder dieren, genoeg kan verdienen om rond te komen? Tussenligende schakels minderen? Innovatie? Iets anders?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Xa!pt
pizzacabonara schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:29:
[...]

Ik heb een ander voorstel. Definities en criteria voor het bepalen/aanwijzen van natuurgebieden aanpassen en met terugwerkende kracht aanpassen. We hebben onszelf genaaid.
Ja, dat zou wel heel mooi zijn als dat zou kunnen. Gelukkig niet, want dan steven je snel af op niveautje bananenrepubliek. Eerst allerlei afspraken maken en als het dan toch even niet uit blijkt te komen dan veranderen we alles even snel met terugwerkende kracht. No thanks, but thanks.
En daarmee zeg ik niet dat we veestapel en bio-industrie moeten reduceren, dat moet ook.
Maar pas over 50 jaar?

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:29

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Laten we dan duidelijk zijn ipv die ambigue termen gebruiken zoals 'luisteren naar'.

Wat verondersta je onder luisteren?

Hen simpelweg aanhoren?
Dialoog aangaan?
Samen oplossingen zoeken?
Aangedragen oplossingen bekijken of overwegen?

En sinds wanneer had men dit moeten doen? Enkel de afgelopen week? Dit jaar? Sinds de PAS afgeschoten is?

Voor zover ik meegekregen heb zijn er voorbeelden te vinden waarbij enkele veehouders een vruchtvol gesprek hebben gehad met overheidsinstanties en men gekozen heeft voor aanpassingen.

Verder is er een plan (of zelfs meerdere) aangeboden, is naar gekeken, maar dat is afgewezen.
Tevens is er ruimte om modellen te controleren, ook gebruikt door het mesdagfonds, en die kwam tot eenzelfde conclusie.

Mijn beeld is dat er steeds ruimte geweest is, maar veel veehouders hebben gekozen voor uitstel en ondertussen weinig tot niks constructiefs gedaan om uit deze situatie te komen.
En dan gaat men nu klagen nadat men zelf steeds de deur dicht heeft gegooid.
Bovendien is er zelfs nog een jaar aan vast geplakt voordat de plannen daadwerkelijk concreet gemaakt hoeven te worden.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

dawg schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:32:
[...]

Daarmee ga je er vanuit dat mensen geen behoefte hebben aan natuur. En dat lijkt me nogal overtrokken, ik denk dat veel mensen (wellicht zelfs zonder het zelf te beseffen) meer behoefte hebben aan natuur dan algemeen aangenomen wordt. Het is in elk geval geen sta-in-de-weg, dat is puur opportunisme en daar hebben we mede dit probleem aan te danken. Opportunisme en de geldverslaving van de grote bedrijven die om de agrarische sector heen cirkelen als gieren.
Ik heb behoefte aan natuur en rust maar ben mij er van bewust dat we hier heel dicht op elkaar wonen en deze discussies nooit zullen stoppen. Daarom pleit ik voor een meer realistische kijk. Afslanken van de bio-industrie, veestapel, boeren goede prijzen betalen en dat krampachtige natuurbehoud loslaten. Als het de boeren zijn is de wolf, of de vleermuizen die een geplande bouw van woonwijk voor starters tegenhoud. Dat moet maar eens stoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door pizzacabonara op 29-06-2022 15:41 ]

Poah dikke Massey.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Malfunctions schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:35:
Zo sneu dat ze niet zien dat ze ontzettend tegen hun eigen belang in handelen. Niemand gunt ze straks nog wat.
Als ik de peilingen zie en het aantal stemmen dat BBB zou krijgen als we nu zouden stemmen, dan lijken de boeren hun gunfactor verre van verloren te hebben. Dat stemt mij toch droevig. Als je ook de reacties ziet op (a)sociale media, te bizar voor woorden. Mensen geloven de grootste fabeltjes als er maar hard genoeg wordt geschreeuwd.

De weldenkende en goedwillende boer (of burger) is de dupe. :/

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
alle uitstoot = 0 tegen 2050 (autos, dieren, mensen, ...)

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

pizzacabonara schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:38:
[...]

Ik heb behoefte aan natuur en rust maar ben mij er van bewust dat we hier heel dicht op elkaar wonen en deze discussies nooit zullen stoppen. Daarom pleit ik voor een meer realistische kijk. Afslanken van de bio-industrie, veestapel, boeren goede prijzen betalen en dat krampachtige natuurbehoud loslaten.
Dat natuurbeleid wilden wij zelf en daar hebben wij in Europa hard voor gelobbyd. En dat we dicht op elkaar wonen is geen argument voor het verminderen van natuurgebieden, sterker nog, dat zou juist een argument zijn om de landbouw in te krimpen en vrijgekomen grond te wijden aan meer natuurgebieden.

Er is niks krampachtigs aan het natuurbeleid, het krampachtige zit hem in het vasthouden van achterhaalde visies omtrent landbouwbeleid waar alles (natuur, gezondheid (zoönosen, luchtkwaliteit), dierenwelzijn, biodiversiteit) onder te lijden heeft.

• Real
  • Niet online
Gisteren is blijkbaar letterlijk op het VNG congres een podium geboden, omdat anders de toegang tot het congrescentrum zou worden geblokkeerd:

https://www.binnenlandsbe...rotest-op-het-vng-congres

• TIGER1125
[...]

Ik heb behoefte aan natuur en rust maar ben mij er van bewust dat we hier heel dicht op elkaar wonen en deze discussies nooit zullen stoppen. Daarom pleit ik voor een meer realistische kijk. Afslanken van de bio-industrie, veestapel, boeren goede prijzen betalen en dat krampachtige natuurbehoud loslaten. Als het de boeren zijn is de wolf, of de vleermuizen die een geplande bouw van woonwijk voor starters tegenhoud. Dat moet maar eens stoppen.
Dus dan moet de Overheid zich maar weer eens als onbetrouwbaar profileren en alle verdragen en wetten waar ze zich aan verbonden heeft overboord gooien omdat ze lastig zijn?

Je kiest nu precies voor een beleid om datgene te doen waar je de Overheid van beschuldigd richting de boeren.

[ Voor 27% gewijzigd door TIGER1125 op 29-06-2022 15:46 ]

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

dawg schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:42:
[...]

Dat natuurbeleid wilden wij zelf en daar hebben wij in Europa hard voor gelobbyd. En dat we dicht op elkaar wonen is geen argument voor het verminderen van natuurgebieden, sterker nog, dat zou juist een argument zijn om de landbouw in te krimpen en vrijgekomen grond te wijden aan meer natuurgebieden.

Er is niks krampachtigs aan het natuurbeleid, het krampachtige zit hem in het vasthouden van achterhaalde visies omtrent landbouwbeleid waar alles (natuur, gezondheid (zoönosen, luchtkwaliteit), dierenwelzijn, biodiversiteit) onder zal lijden.
Er is niks mis met natuurbeleid maar het kan niet zo zijn dat een land niet meer functioneert vanwege natuur en milieubeleid.
TIGER1125 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Dus dan moet de overheid zich maar weer eens als onbetrouwbaar profileren en alle verdragen en wetten waar ze zich aan verbonden heeft overboord gooien omdat ze lastig zijn?
Nee de overheid moet een realistisch beleid uitvoeren en geen paniekvoetbal omdat iemand zegt dat er een ecologische ramp ontstaat als we een paar boeren in Gelderse Vallei laten boeren. Een plan voor de komende 20 jaar.

[ Voor 24% gewijzigd door pizzacabonara op 29-06-2022 15:49 ]

Poah dikke Massey.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

pizzacabonara schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Er is niks mis met natuurbeleid maar het kan niet zo zijn dat een land niet meer functioneert vanwege natuur en milieubeleid.
Dat is dan ook niet zo, wel bij de feiten blijven! Ons land functioneert niet meer omdat we al ~30 weet hebben van diverse grote problemen die op ons afkomen maar de politici die we kiezen geen moed en ruggengraat hebben en ervoor kiezen hun kop in het zand te steken. We kiezen deze slapjanussen steeds weer omdat we liever in sprookjes (marketing) geloven dan daadwerkelijk problemen in de ogen aankijken (en onszelf in de spiegel). En dus zijn we nu waar we zijn.

Korte toevoeging:
Stel jij hebt een huis. Superdeluxe, met een groot zwembad, bioscoopruimte, sauna, leefkeuken, tig slaapkamers badkamers, noem het allemaal maar op. En je neemt afwisselend 4 huurders, die het huis langzaam maar zeker over de jaren heen afbreken, geen onderhoud laten plegen, een rotzooi maken van je huis, et cetera, dan geef je diegene toch niet jaar na jaar weer opnieuw een huurcontract, of wel? Over de jaren heen zijn er wat andere huurders die er ook wel zouden willen wonen maar oh oh oh stel dat zij er een rotzooi van maken? Nog even en je hebt niks meer om te verhuren.

[ Voor 29% gewijzigd door dawg op 29-06-2022 16:01 ]

• Xa!pt
pizzacabonara schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Wat jij wil is onmogelijk. Je kunt niet als overheid decennialang verdragen sluiten waarmee je aangeeft de leefomgeving van mensen te willen beschermen en je hard te maken voor behoud van natuur, de rekening telkens doorschuiven en dan op den duur maar zeggen dat we alle beleid, wet- en regelgeving overboord gooien omdat het niet uit komt.

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

dawg schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:47:
[...]

Dat is dan ook niet zo, wel bij de feiten blijven! Ons land functioneert niet meer omdat we al ~30 weet hebben van diverse grote problemen die op ons afkomen maar de politici die we kiezen geen moed en ruggengraat hebben en ervoor kiezen hun kop in het zand te steken. We kiezen deze slapjanussen steeds weer omdat we liever in sprookjes (marketing) geloven dan daadwerkelijk problemen in de ogen aankijken (en onszelf in de spiegel). En dus zijn we nu waar we zijn.
Feit is dat overheid te laat acteert en veel op de lange baan schuift voor snel politiek gewin. Mee eens en dat geldt niet alleen voor deze casus.

Poah dikke Massey.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:56
@pizzacabonara ik snap wat je als kloof bedoeld echter er zit een agenda achter , die gepusht is door de sector. Die heeft de problemen vergroot.

En het neo liberale denken waarbij een kleine overheid veel over laat aan de markt heeft niet geleid tot het gewenste effect. Namelijk het op een natuurlijke manier verkleinen van de veestapel door marktwerking.

De boeren hebben simpelweg de rekening betaald voor het behoud van de winsten van enkele grote spelers door lagere prijzen , volgestopt met slechte leningen opgepropt met schaalvergroting.

En nu worden ze wederom voor het karretje gespannen voor het behoud van de winsten van enkelen. Net zo lang tot zij de overstap hebben kunnen maken of net zo lang tot de boeren het verschil hebben betaald.

Ze staan met hun protesten bij de verkeerde , ze moeten naar hun ‘belangenorganisaties’ hun ‘agri-specialisten’ bij de banken om het eens over de knikkers te gaan hebben.

Het kabinet heeft nu eindelijk gemerkt dat de markt zonder regelgeving niet veranderd, er zijn harde grenzen nodig. Daarbinnen moet het gebeuren. En dat is nu.

Erg vervelend, maar dat is de realiteit. Het gevaar is dat allerlei splinter partijen hier maar wat graag op inspringen om wat kannetjes olie op het vuur te gooien.

Gesteund door wat delen van cda vvd en de kleine christelijke partijen omdat die het 30 jaar lang hebben gedoogd.

Alles omwille van de korte termijn. Door al deze ruis en ingraven in tegengestelde standpunten komen we er niet uit.

De invulling van de plannen moet nog worden uitgewerkt, had het kabinet dat al gedaan dan was het niet goed omdat men niet meegenomen was. Nu is het niet goed wegens gebrek aan perspectief. Maar dit is simpelweg het moment om te gaan zitten en echt oplossingen te zoeken , grijp het moment ontwikkelen naar circulaire landbouw , of beter nog maak een doelstelling dat je co2 gaat opnemen of iets anders groots. Durf iets gezamenlijk. Dat kunnen we.

De kloof is er een van het systeem, we willen vrijheid , tot het moment dat we in de problemen komen dan willen we een oplossing, waarbij er niets veranderd.

Zo werkt de wereld niet, je moet als ondernemer (en dat zijn ze) niet blijven hangen in een dode business , maar doorontwikkelen. Daar is geen aandacht voor geweest.

Dan kan je verwachten dat de regels een keer anders gaan zijn. En zeker in dit dossier.
Laat het nu zien dat je kan ondernemen en ga aan tafel en gezamenlijk aan de slag.

Niet al deze ellende.

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

CornermanNL schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:54:
@pizzacabonara ik snap wat je als kloof bedoeld echter er zit een agenda achter , die gepusht is door de sector. Die heeft de problemen vergroot.

En het neo liberale denken waarbij een kleine overheid veel over laat aan de markt heeft niet geleid tot het gewenste effect. Namelijk het op een natuurlijke manier verkleinen van de veestapel door marktwerking.

De boeren hebben simpelweg de rekening betaald voor het behoud van de winsten van enkele grote spelers door lagere prijzen , volgestopt met slechte leningen opgepropt met schaalvergroting.

En nu worden ze wederom voor het karretje gespannen voor het behoud van de winsten van enkelen. Net zo lang tot zij de overstap hebben kunnen maken of net zo lang tot de boeren het verschil hebben betaald.

Ze staan met hun protesten bij de verkeerde , ze moeten naar hun ‘belangenorganisaties’ hun ‘agri-specialisten’ bij de banken om het eens over de knikkers te gaan hebben.

Het kabinet heeft nu eindelijk gemerkt dat de markt zonder regelgeving niet veranderd, er zijn harde grenzen nodig. Daarbinnen moet het gebeuren. En dat is nu.

Erg vervelend, maar dat is de realiteit. Het gevaar is dat allerlei splinter partijen hier maar wat graag op inspringen om wat kannetjes olie op het vuur te gooien.

Gesteund door wat delen van cda vvd en de kleine christelijke partijen omdat die het 30 jaar lang hebben gedoogd.

Alles omwille van de korte termijn. Door al deze ruis en ingraven in tegengestelde standpunten komen we er niet uit.

De invulling van de plannen moet nog worden uitgewerkt, had het kabinet dat al gedaan dan was het niet goed omdat men niet meegenomen was. Nu is het niet goed wegens gebrek aan perspectief. Maar dit is simpelweg het moment om te gaan zitten en echt oplossingen te zoeken , grijp het moment ontwikkelen naar circulaire landbouw , of beter nog maak een doelstelling dat je co2 gaat opnemen of iets anders groots. Durf iets gezamenlijk. Dat kunnen we.

De kloof is er een van het systeem, we willen vrijheid , tot het moment dat we in de problemen komen dan willen we een oplossing, waarbij er niets veranderd.

Zo werkt de wereld niet, je moet als ondernemer (en dat zijn ze) niet blijven hangen in een dode business , maar doorontwikkelen. Daar is geen aandacht voor geweest.

Dan kan je verwachten dat de regels een keer anders gaan zijn. En zeker in dit dossier.
Laat het nu zien dat je kan ondernemen en ga aan tafel en gezamenlijk aan de slag.

Niet al deze ellende.
Helemaal mee eens had het niet beter kunnen opschrijven _/-\o_

Poah dikke Massey.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Of... we plaatsen een en ander in perspectief. 54% van het oppervlak van NL wordt gebruikt voor 1.4% van het bbp en houdt maarliefst 3% van het volk aan het werk. En omdat blijkbaar 80% wordt geëxporteerd, zit de Nederlandse maatschappij met de vervuiling, milieuschade en ruimtetekort voor woningbouw, om een kleine groep daar aan te laten verdienen. En dat zijn niet de boeren maar de agri-industrie. Of die belasting betalen in NL is nog maar de vraag.

Grenzen stellen aan verbouwen voor veevoer, aan export van vlees en de hele sector kan fors krimpen (door uitkopen). Milieuschade verplicht doorrekenen in de prijs in internationaal verband moet ook een ding worden. Minder vervuiling, meer ruimte voor andere zaken waar Nederland meer aan heeft: ruimte voor duurzame energie opwekking, verbouwen van gewassen voor consumptie door mensen, huisvesting.

Het moet maar eens afgelopen zijn met de agri-industrie subsidiëren. Tijd om te investeren in duurzaam, samen met de boeren, niet met de agri-industrie. Dan kunnen de boeren ook een eerlijke boterham gaan verdienen (en ja, ga ik 2x meer aftikken voor een liter melk, maar dat is dan wel een reële prijs).

[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 29-06-2022 16:04 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De tien verdachten die woensdag in Oost-Nederland zijn aangehouden na de boerenacties op dinsdag, zijn door de politie gearresteerd vanwege openlijke geweldpleging, het blokkeren van de snelweg en poging tot doodslag. Dat meldt het politiekorps woensdagmiddag.

Het ging onder meer mis in de omgeving van Kootwijkerbroek en Stroe, waar politiebusjes werden belaagd en agenten in het nauw zijn gedreven. Op de A10 bij Stroe werd de snelweg langdurig geblokkeerd en bij het huis van minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof) in Hierden braken rellende boeren door een afzetting van de politie.

Bij welke van deze locaties de meeste arrestaties werden verricht, is niet duidelijk. Ook maakt de politie niet bekend op welke locatie een persoon wordt verdacht van poging tot doodslag. De politie is een groot opsporingsonderzoek gestart op basis van beschikbaar beeldmateriaal. De politie verwacht nog meer arrestaties te verrichten. Bij geen van de incidenten in het land raakten politiemensen gewond.
Bron en meer info: Aanhoudingen om geweld en poging tot doodslag na boerenacties in Oost-Nederland

Poging tot doodslag. Staat leuk op je strafblad :)

Maar wel goed dat ze eindelijk eens optreden. Beter laat dan nooit, zullen we maar denken.

Virussen? Scan ze hier!

• Bundin
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:01:
[...]

Bron en meer info: Aanhoudingen om geweld en poging tot doodslag na boerenacties in Oost-Nederland

Poging tot doodslag. Staat leuk op je strafblad :)

Maar wel goed dat ze eindelijk eens optreden. Beter laat dan nooit, zullen we maar denken.
Eindelijk? Het was gisteren. Die beelden moeten worden bekeken, mensen geidentificeerd, dan ook nog zo zorgvuldig dat de rechter de verdachte niet heenzendt vanwege onzorgvuldigheid in de procedures van politie/OM.

Ik vind dat ze dat best rap aan het regelen zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door Bundin op 29-06-2022 16:11 . Reden: zinsbouw ]

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Bundin schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:01:
[...]

Of... we plaatsen een en ander in perspectief. 54% van het oppervlak van NL wordt gebruikt voor 1.4% van het bbp en houdt maarliefst 3% van het volk aan het werk. En omdat blijkbaar 80% wordt geëxporteerd, zit de Nederlandse maatschappij met de vervuiling, milieuschade en ruimtetekort voor woningbouw, om een kleine groep daar aan te laten verdienen. En dat zijn niet de boeren maar de agri-industrie. Of die belasting betalen in NL is nog maar de vraag.

Grenzen stellen aan verbouwen voor veevoer, aan export van vlees en de hele sector kan fors krimpen (door uitkopen). Minder vervuiling, meer ruimte voor andere zaken waar Nederland meer aan heeft: ruimte voor duurzame energie opwekking, verbouwen van gewassen voor consumptie door mensen, huisvesting.

Het moet maar eens afgelopen zijn met de agri-industrie subsidiëren. Tijd om te investeren in duurzaam, samen met de boeren, niet met de agri-industrie,
Sterk stuk, ben het ook met je eens. De boeren (Nederland) heeft een nieuwe formule nodig.

Poah dikke Massey.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bundin schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:03:
[...]

Eindelijk? Het was gisteren. Die beelden moeten worden bekeken, mensen geidentificeerd, dan ook nog zo zorgvuldig dat de rechter het OM de verdachte niet heenzendt vanwege onzorgvuldigheid in de procedure.

Ik vind dat ze dat best rap aan het regelen zijn.
Wat dacht je van meteen die lui arresteren toen ze hun trekkers de snelweg op stuurden?

Overigens kondigen wel wel meer acties aan:
Boze boeren zijn van plan om maandag 4 juli opnieuw in opstand te komen. Groter, langer en op meer plekken, als we de eerste plannen mogen geloven. "Heel Nederland plat", wordt in verschillende Telegramgroepen geschreven. In Brabant willen boeren onder andere naar Eindhoven Airport, Jumbo in Veghel en de grensovergang bij Hazeldonk.

"Onze regering is nog niet onder de indruk van de acties van de agrarische sector en plattelanders", begint het bericht van de boeren. "Tijd voor grote acties vanaf maandag 4 juli. Nederland dicht, maar hou het netjes."

De boeren geven Den Haag een ultimatum. De acties kunnen volgens hen namelijk maar op één manier gestopt worden. "Tot deze tijd heeft onze regering de tijd om de plannen in de prullenbak bak gooien." Als maandagochtend de stikstofplannen nog niet van tafel zijn, willen de boeren 'het hele land platleggen'.

De locaties zijn nog niet heel concreet maar in de eerste plannen staan Schiphol, Eindhoven Airport, Den Haag, de Rotterdamse haven en alle distributiecentra voor levensmiddelen. Het gaat dan om de Jumbo in Veghel, Albert Heijn in Tilburg en SPAR in Waalwijk.
Bron, en meer info: Boeren willen vanaf maandag het land stilzetten: 'Heel Nederland plat'

Gaat lekker zo jongens....

Virussen? Scan ze hier!

• Bundin
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:04:
[...]

Wat dacht je van meteen die lui arresteren toen ze hun trekkers de snelweg op stuurden?
Dan moet je maar net genoeg manschappen en middelen op het juiste moment hebben staan op de juiste plek om een potentiële veldslag na een escalatie te 'winnen'. 8 platte petten met 2 auto's zijn kansloos, dan is dit de betere optie.

En dan is het "OMG POLITIEGEWELD" argument koren op de molen van de relschopper-supporting echokamers.

[ Voor 16% gewijzigd door Bundin op 29-06-2022 16:07 ]

• sugarlevi01
  • Niet online
[...]

[...]

Bron, en meer info: Boeren willen vanaf maandag het land stilzetten: 'Heel Nederland plat'

Oplossingsgericht hoor.
De boeren geven Den Haag een ultimatum. De acties kunnen volgens hen namelijk maar op één manier gestopt worden. "Tot deze tijd heeft onze regering de tijd om de plannen in de prullenbak bak gooien." Als maandagochtend de stikstofplannen nog niet van tafel zijn, willen de boeren 'het hele land platleggen'.
Tijd voor een tegenprotest?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Elke dag dat dit gedonder langer duurt een extra procent uitstoot beperking. Het wil er niet in, op geen enkele wijze, dat er iets moet gebeuren in de landbouw. :X

[ Voor 36% gewijzigd door MikeyMan op 29-06-2022 16:14 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

sugarlevi01 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:08:
[...]

Nog niet. Laat ze zichzelf eerst maar eens voor schut zetten. En ik ben nog op zoek naar kraaienpoten die groot en sterk genoeg zijn voor trekkerbanden :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Oplossingsgericht hoor.

[...]

Met dergelijke taal én acties gooien ze hun eigen glazen in. Dus tegenprotest, lijkt me niet nodig.
- onder voorbehoud want met onze politieke partijen weet je het nooit - :) :{

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Oplossingsgericht hoor.

[...]

Heb jij zin om je in elkaar te laten rossen door een paar doorgedraaide boeren?

• Xa!pt
[...]

[...]

En een gesprek komt er niet. Voor nu althans. Dat valt me dan weer mee.

https://www.nu.nl/binnenl...ten-het-voor-de-rest.html

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
kingpol schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:40:
alle uitstoot = 0 tegen 2050 (autos, dieren, mensen, ...)
gaat helemaal goed komen met 21.5 miljoen inwoners :X

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Xa!pt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:16:
[...]

En een gesprek komt er niet. Voor nu althans. Dat valt me dan weer mee.

https://www.nu.nl/binnenl...ten-het-voor-de-rest.html
Terecht. Nooit onderhandelen met geweldplegers of met lui die onschuldige kinderen willen intimideren, dan legitimeer je hun wangedrag waardoor ze het normaal gaan vinden.

Met terroristen wordt ook niet onderhandeld. Met criminelen die geweld plegen ook niet. Of die criminelen nu boer zijn of een andere functie hebben maakt daarvoor niet uit.

Virussen? Scan ze hier!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-11 22:55
Laat ze het maandag maar even eenmalig laten escaleren. Dan zijn hopelijk zelfs de *knip* mensen onder ons klaar met die boeren.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 30-06-2022 10:53 . Reden: Dergelijke denigrerende generalisaties laten we achterwege. ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De veiligheidsmaatregelen rondom het huis van de minister worden aangescherpt, o.a. om te voorkomen dat de boeren haar kinderen nogmaals te pakken willen nemen / intimideren:
Gemeente Harderwijk heeft een noodverordening voor een week afgekondigd rondom het huis van stikstofminister Christianne van der Wal. Gisteravond rond 23.00 uur zijn protesterende boeren door een afzetting van de politie gebroken bij het huis van de minister in Hierden.

Het gebied rond de woning is een ‘veiligheidsrisicogebied’. Dat betekent dat er onder meer preventief gefouilleerd mag worden.

De noodverordening blijft een week van kracht, meldt de gemeente. Aanleiding voor de maatregel zijn de boerenacties rond het huis van de minister dinsdagavond. Boeren braken door een politieafzetting. ,,De grenzen van openbare orde en veiligheid zijn met voeten getreden”, aldus de gemeente.
Zie https://www.bndestem.nl/b...ter-van-der-wal~a927e5d9/

Virussen? Scan ze hier!

• sugarlevi01
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:25:
De veiligheidsmaatregelen rondom het huis van de minister worden aangescherpt, o.a. om te voorkomen dat de boeren haar kinderen nogmaals te pakken willen nemen / intimideren:

[...]

*flamebait*

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 30-06-2022 10:52 ]

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

AMARONE schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:21:
Laat ze het maandag maar even eenmalig laten escaleren. Dan zijn hopelijk zelfs de domme mensen onder ons klaar met die boeren.
Nou, liever niet ;) Maandag een concert in Nijmegen wat eindelijk doorgaat, dus hopelijk gooien ze niet de A15 dicht. En anders dan ga ik met mijn SUV ook maar de oprit naar boerderijen blokkeren ofzo, of leeg ik mijn groenbak bij een boer voor de deur..... (ik kan even weinig bedenken wat indruk maakt)....

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
sugarlevi01 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:27:
[...]

Oh sjezus, ze woont in Hierden, of all places. Beter verhuist ze naar een leuk grachtengordel pandje. Wat makkelijker te beveiligen.
Heb je een keer een minister die niet in de randstad woont wordt ze vanzelf weggepest |:(

• Robkazoe
  • Nu online
dr.lowtune schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:34:
[...]

Nou, liever niet ;) Maandag een concert in Nijmegen wat eindelijk doorgaat, dus hopelijk gooien ze niet de A15 dicht. En anders dan ga ik met mijn SUV ook maar de oprit naar boerderijen blokkeren ofzo, of leeg ik mijn groenbak bij een boer voor de deur..... (ik kan even weinig bedenken wat indruk maakt)....
Gewoon de FDF, LTO en BBB aansprakelijk stellen voor geleden schade en je geld van je kaartje opeisen.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:38
Ik ben wel benieuwd hoe ver ze maandag van plan zijn te escaleren op Schiphol. Ik mag toch hopen dat ze niet zo dom zijn het terrein op te komen. Dan ging het bij mij altijd mis in GTA.

• Dersan
  • Laatst online: 05:52
wildhagen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:25:

[...]

Afgezien van dat ze daar helemaal niks te zoeken hebben op haar privé adres, heb ik even gemist dat ze daar speciaal komen voor haar kinderen? Hiermee suggereer jij dat ze de kinderen (fysiek) geweld aan willen doen. Het kan zijn dat ik dit gemist heb maar anders valt dit m.i. onder stemmingsmakerij.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dersan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:44:
[...]

Afgezien van dat ze daar helemaal niks te zoeken hebben op haar privé adres, heb ik even gemist dat ze daar speciaal komen voor haar kinderen? Hiermee suggereer jij dat ze de kinderen (fysiek) geweld aan willen doen. Het kan zijn dat ik dit gemist heb maar anders valt dit m.i. onder stemmingsmakerij.
Tijdens het "koffiebezoek" van de boeren aan haar privé-adres, waren haar kinderen thuis. Die zijn daardoor flink geschrokken (zie uitspraken eerder van de minister), dat komt heel intimiderend op hen over.

Dat is dus puur intimideren. Dan hadden de boeren moeten regelen dat ze op haar werk-adres een bezoek aan de minister kwamen brengen. Niet op haar prive-adres.

Dat is geen stemmingmakerij, het zijn de naakte feiten. Ja, óók als de feiten even niet goed uitkomen.

Virussen? Scan ze hier!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-11 19:22
Ik kan de boeren afraden om op Eindhoven Airport te willen komen. Je betreedt dan vliegbasis Eindhoven, een militair vliegveld waarvan Eindhoven Airport civiele medegebruiker is.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• LZ86
[...]

Sorry hoor, maar het word ze al jaren gevraagd, de sector doet niets/te weinig en dan het gek vinden dat het dan voor je besloten gaat worden? Kop in t zand.

En hoezo andere sectoren? De boeren zijn de grootste veroorzakers. Een schiphol moet fors krimpen, we mogen nog maar 100 per uur op de snelweg en ga zo maar verder.

Wat een totale onzin argumenten van die boeren, zoals gewoonlijk.

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

LZ86 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:49:
[...]

Sorry hoor, maar het word ze al jaren gevraagd, de sector doet niets/te weinig en dan het gek vinden dat het dan voor je besloten gaat worden? Kop in t zand.

En hoezo andere sectoren? De boeren zijn de grootste veroorzakers. Een schiphol moet fors krimpen, we mogen nog maar 100 per uur op de snelweg en ga zo maar verder.

Wat een totale onzin argumenten van die boeren, zoals gewoonlijk.
De overheid is gewoon een onbetrouwbare partner, die nu de handdoek in de ring gooit en er niet uit wil komen. Partijen moeten gewoon in gesprek met elkaar.

Poah dikke Massey.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

hansvk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:49:
Ik kan de boeren afraden om op Eindhoven Airport te willen komen. Je betreedt dan vliegbasis Eindhoven, een militair vliegveld waarvan Eindhoven Airport civiele medegebruiker is.
Je moet niet alles verklappen :+
Maar het zou inderdaad wel een zeer dom idee zijn. Zo'n DC10 even vol gas naar achteren laten blazen moet het een trekker toch best lastig kunnen maken... gewoon om dat het kan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pizzacabonara schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:04:
[...]

De overheid is gewoon een onbetrouwbare partner, die nu de handdoek in de ring gooit en er niet uit wil komen. Partijen moeten gewoon in gesprek met elkaar.
Alleen de overheid?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

De boeren zijn niet geinteresseerd in een gesprek. Die hebben één eis: het hele plan moet in de vuilnisbak. Daar viel niet over te onderhandelen

In andere woorden: Ze willen gewoon doorgaan zoals ze de laatste 30 jaar gedaan hebben: de boel flink vervuilen met stikstof.

En dat is dus géén optie.

De meest onbetrouwbare partij in deze kwestie zijn de boeren zelf, niet de overheid.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 29-06-2022 17:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:48
wildhagen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:05:
[...]

De boeren zijn niet geinteresseerd in een gesprek. Die hebben één eis: het hele plan moet in de vuilnisbak. Daar viel niet over te onderhandelen

In andere woorden: Ze willen gewoon doorgaan zoals ze de laatste 30 jaar gedaan hebben: de boel flink vervuilen met stikstof.

En dat is dus géén optie.

De meest onbetrouwbare partij in deze kwestie zijn de boeren zelf, niet de overheid.
En dan ook maar een koepel over Nederland plaatsen?

"
Welke stikstof komt in Nederland terecht?

Van de stikstof die wél in Nederland neerslaat (dit noemen we stikstofdepositie) komt 46% van de Nederlandse landbouw en 6% van het Nederlandse wegverkeer. 32% komt uit het buitenland binnenwaaien."
Die 32% krijgen we gratis van het buitenland.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Trichoglossus schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:07:
[...]

En dan ook maar een koepel over Nederland plaatsen?

"
Welke stikstof komt in Nederland terecht?

Van de stikstof die wél in Nederland neerslaat (dit noemen we stikstofdepositie) komt 46% van de Nederlandse landbouw en 6% van het Nederlandse wegverkeer. 32% komt uit het buitenland binnenwaaien."
Die 32% krijgen we gratis van het buitenland.
Daar kunnen we als Nederland weinig aan doen, relatief gezien. Hooguit in internationaal kader.

Aan die 46 procent, een veel groter percentage, kunnen (en moeten!) we echter wél iets doen.

Virussen? Scan ze hier!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[...]

De overheid is gewoon een onbetrouwbare partner,
Dat zijn overheden sowieso, of ten minste onvoorspelbaar (wat er dicht tegenaan zit) omdat er elke vier jaar een nieuw beleid wordt gemaakt.
die nu de handdoek in de ring gooit en er niet uit wil komen. Partijen moeten gewoon in gesprek met elkaar.
Dat is uiteindelijk de oplossing maar tsja, twee partijen die vinden dat ze gelijk hebben. Er moet nog even 30+ jaar achterstallige geschiedenis verwerkt worden (emotioneel en financieel), vergelijkbaar met Groningen. Een reis die ze samen hebben gemaakt overigens.

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 11:07

T-8one

take it easy, take a sisi

Vergeet niet dat het huidige probleem is ontstaan door mismanagement van de regering: https://nos.nl/collectie/...anpak-stikstof-deugt-niet

De boeren zijn de klos.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Pagina: 1 ... 77 ... 112 Laatste

Let op:
Argumenten ondersteunen met externe bronnen? Graag! Maar als je een externe bron opvoert, plaats dan naast de link ook een samenvatting van of het relevante citaat uit de gelinkte bron.

Voor de algemene Nederlandse politiek hebben we: [ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2
Voor Nederlands klimaatbeleid hebben we: Het Nederlandse Klimaatakkoord
Voor de wetenschap achter het klimaatbeleid hebben we: Klimaat: wetenschap en achtergronden
En voor specifiek kernenergie is er: Kernenergie, ontwikkelingen en techniek
Voor ruimtelijke ordening is er: Ruimtelijke ordening in NL: problemen en achtergronden