De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen

Pagina: 1 ... 20 ... 111 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:21
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:23:
[...]

De laatste natuur is ergens in de 19e eeuw omgehakt. Alles is gecultiveerd hier.

Waarom worden er dan steeds meer types natuur bij N2K gebieden geformuleerd? Soms zelfs uit te drukken in vierkante meters.
Omdat het het laatste snippertje is? En bovendien hebben we niet genoeg natuur conform de door ons zelf afgesproken regels.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hoevenpe schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:22:

Ondertussen in Den Haag: een compromis waar niemand echt blij van wordt...

[...]
Weer zo'n halfbakken VVD-oplossing.... uitzondering op uitzondering op uitzondering. Net zolang tot niemand het meer snapt.

Waarom niet gewoon continue 100 km/h overal, zonder uitzonderingen. Voor iedereen een heel stuk duidelijker, iedereen weet waar ze aan toe zijn. Ook makkelijker met handhaven, want geen Tokkies die denken slim te zijn (maar dat niet zijn) door zich te beroepen op utizonderingen.

En nog goedkoper ook, want je hebt minder borden nodig, als je 100 km/h de default maakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
wildhagen schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:37:
[...]

Weer zo'n halfbakken VVD-oplossing.... uitzondering op uitzondering op uitzondering. Net zolang tot niemand het meer snapt.

Waarom niet gewoon continue 100 km/h overal, zonder uitzonderingen. Voor iedereen een heel stuk duidelijker, iedereen weet waar ze aan toe zijn. Ook makkelijker met handhaven, want geen Tokkies die denken slim te zijn (maar dat niet zijn) door zich te beroepen op utizonderingen.

En nog goedkoper ook, want je hebt minder borden nodig, als je 100 km/h de default maakt.
Iemand die harder rijdt is meteen een tokkie?
We hebben nog iets daaromtrent: Het verdrag van Wenen. Daarin staat dat de snelweg een maximale snelheid heeft van 130 km/h. Heeft Nederland ook geratificeerd. Dient dus ook omgezet te worden naar nationale wetgeving...
HvdBent schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:36:
Geef daar eens een goed voorbeeld van?
Noordhollandse Duinbossen. Die moeten kosten wat kost naar heideduinen omgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:35:
[...]

130 is de basissnelheid voor snelwegen, de rest de afwijking. ;)
[Afbeelding]

Bij de Duitsers is het een adviessnelheid:
[Afbeelding]
Bedankt voor het delen. Dat bord bedoel ik. Plak een stickertje van 100 over de 130. En je hebt in één klap voor alle autosnelwegen in heel Nederland de maximumsnelheid aangepast. Dan mogen naast alle autosnelwegen alle borden van 100, 120 en 130 km/h uit de grond. Inclusief de meest onzinnige onderborden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:21
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:23:
[...]

De laatste natuur is ergens in de 19e eeuw omgehakt. Alles is gecultiveerd hier.

Waarom worden er dan steeds meer types natuur bij N2K gebieden geformuleerd? Soms zelfs uit te drukken in vierkante meters.
Tja vrijwel overal in Nederland heeft de mens invloed gehad op de natuur, dus alle natuur maar vogelvrij maken dan?

Als ik hier kijk https://www.synbiosys.alt...ase.aspx?subj=n2k&groep=0

zie ik trouwens geen nieuwe natura 2000 gebieden in aanwijzingsprocedure en is alles in status definitief besluit .

Hebben jullie voorbeelden van gebieden waar er rode soorten worden "ingedrukt" en ben ook zeker benieuwd hoe dat dan in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
VolkerWessels gaat zich er als 2e bouwer van het land ook tegenaan bemoeien:
https://www.telegraaf.nl/...-oplossing-stikstofcrisis (Premium)
„Er wordt nu gedacht aan een stel maatregelen waarvan het twijfelachtig is of ze in de praktijk werken, zoals de verlaging van de maximumsnelheid.” Bij wegverbreding neemt de stikstofuitstoot in sommige gevallen toe, omdat de weg meer auto’s kan hebben. De tweede bouwer van Nederland waarschuwt voor de bredere economische gevolgen van de stilstand als gevolg van stikstofuitstoot- en PFAS-crisis.

Krachtenveld
„We komen nu in een ander economisch krachtenveld door het bouwverbod. Dit is slecht voor het vestigingklimaat van Nederland. We stonden er altijd goed op internationaal, maar bedrijven gaan ons nu voorbij, kijk bijvoorbeeld naar investeringen op het gebied van value-added logistics. Nieuwe distributiecentra komen er niet bij”, zegt Vos.

Het bestuur van VolkerWessels pleit voor een transitieperiode, waarin ze het materieel uitstootuitvrij kan maken, terwijl er gewerkt wordt aan andere regelgeving.

„We leven in een groot stadspark. Het kan niet zo zijn dat de laatste snelweg in Nederland is aageleged. We moeten ook geld blijven verdienen om de overgang naar een duurzame economie te kunnen maken. De politiek schakelt momenteel op de verkeerde postzegel”, zegt De Ruiter. „Als dit nog langer gaat duren, zitten onze mensen straks thuis.”
@HvdBent We hebben het volgens mij al eerder over Gerrits gehad die aangaf dat er bv ergens maar 2-3 gebieden van zijn, maar er iets van 20 toegewezen worden als 'streefnatuur'.

@wildhagen 130 is de basissnelheid. 100 de uitzondering.

@Kojoottii Zie Señor Sjon in "De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen" e.v. Eenmaal toegewezen worden er nog geregeld wijzigingen aangebracht in de jaren erna. Meestal zijn het toevoegingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 12-11-2019 13:42 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Pizza_Boom schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:40:
We hebben nog iets daaromtrent: Het verdrag van Wenen. Daarin staat dat de snelweg een maximale snelheid heeft van 130 km/h. Heeft Nederland ook geratificeerd. Dient dus ook omgezet te worden naar nationale wetgeving...
Heb je daar een bron van? Volgens mij ging dat verdrag over de uniformering van verkeerstekens en niet over snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pizza_Boom schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:24:
[...]
Je doet nou hetzelfde als waar je roffeltjes van beschuldigd. Dat zeg ik namelijk niet. Het is alleen geen natuur. Natuurlijk (pun intended) is groen erg fijn, maar doe niet alsof alles zo speciaal en bijzonder is. Alles is aangelegd in Nederland.
Agreed, wat kort door de bocht. Had dit anders op moeten schrijven.

Feiten zijn denk ik wel:
- We hebben 'natuur' nodig'
- Als hier niet iets van een programma/centraal beleid voor wordt aangepakt, komt er weinig van terecht
- Meer natuurgebied zorgt in principe automatisch voor een lagere uitstoot, dus win/win wat mij betreft.

Dat er aan de huidige richtlijnen of de uitvoering daarvan iets schort is denk ik evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

[...]
Een lachertje vanzelfsprekend, dat kortzichtig geneuzel over die maximumsnelheid op de snelweg. Als ze zich werkelijk eens verdiepen in de vervuilende uitstoot van een auto met verbrandingsmotor en wanneer deze het meest vervuilend is?

Wanneer verbruikt de auto het meest? Tijdens het accelereren. En dat gebeurt vooral in dorpen/steden, waar allerlei doorstroombeperkende maatregelen zijn getroffen. Daar komt dan nog eens bovenop dat menigeen schijt heeft aan de geldende lokale toegestane snelheid, omdat er al jaren geen handhaving voor is. "iedereen" begint hier onderhand het gevoel te krijgen dat alles maar mag wat niet is toegestaan, want pakkans..., bijna nihil. Dus na een drempel, verkeerslicht, rotonde, noem maar op, flink op het gaspedaal, op naar de volgende "hindernis", want een beetje normaal rijden is voor menigeen ook al lastig zo te zien. Daarbij is de nu discutabele uitstoot vele malen hoger dan bij een auto die continue 120/130km/h rijdt. Dat er nog een partij idioten bij zijn die dat nog niet voldoende vinden, dat laten we maar even buiten beschouwing. Ook dat is een gevolg van de lakse houding van onze politiek, de verarming van ons politieapparaat, en de gevolgen daar weer van.

En zo kunnen we nog wel doorgaan, maar een oplossing zie ik zo snel niet, want hoe zou dit moeten veranderen als veel medelanders er zelf geen zak om lijken te geven? Dus die snelheids-aanpassing zal er beslist wel gaan komen, in de praktijk brengt deze natuurlijk helemaal niets. Maar het staat zo dan wel op papier, dus "we hebben wat gedaan"......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[...]
Noordhollandse Duinbossen. Die moeten kosten wat kost naar heideduinen omgezet worden.
Je begrijpt dat heide de natuurlijke overgang is van zandgrond naar o.a. bos ?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54
NMH schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:45:
[...]

Heb je daar een bron van? Volgens mij ging dat verdrag over de uniformering van verkeerstekens en niet over snelheden.
Zover ik het kan vinden gaat het idd ook over verkeertekens.

Dat je een maximale snelheid van 130 als verdrag hebt zou wel raar zijn.. op veel plekken is dat sowieso onveilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
[...]
Iemand die harder rijdt is meteen een tokkie?

[...]
https://www.bij12.nl/wp-c...s-Duinreservaat-N2000.pdf

Als ik het beheerplan zo lees is het wel wat genuanceerder dan dat anders

2.1.3 Duinbossen in het Noordhollands Duinreservaat, blz 16

"Uiteindelijk is het doel van het beheer om zo min mogelijk in de bossen in te grijpen. Het streven is om natuurlijke bossen op voor bossen gunstige locaties alle ruimte te geven, deze bossen te beschermen en binnen het Noordhollands Duinreservaat aan elkaar te koppelen door robuuste boszones. Hierbij is het ook belangrijk om kansen voor verbindingen met oude bosgroeiplaatsen elders te realiseren . Hierdoor draagt het Noordhollands Duinreservaat optimaal bij aan de ecologische samenhang van Natura 2000 binnen Nederland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01

Shabbaman

Got love?

alexbl69 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:22:
[...]

[...]

Als het EU subsidies zijn heeft de Nederlandse regering er geen invloed op. Het kan de eigen boeren niet verbieden om er gebruik van te maken, daar zal de rechter snel klaar mee zijn.

Het is dus zeer relevant of het een EU subsidie of een 'Nederlandse' subsidie is.
Het blijft een activiteit die subsidie nodig heeft. Het is een activiteit die publieke middelen nodig heeft en de schade op de maatschappij afwentelt. Hebben we daar meer of minder van nodig? Nou, dan gaan we daarvoor zorgen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:06
hardware-lover schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:52:
[...]

Een lachertje vanzelfsprekend, dat kortzichtig geneuzel over die maximumsnelheid op de snelweg. Als ze zich werkelijk eens verdiepen in de vervuilende uitstoot van een auto met verbrandingsmotor en wanneer deze het meest vervuilend is?

Wanneer verbruikt de auto het meest? Tijdens het accelereren. En dat gebeurt vooral in dorpen/steden, waar allerlei doorstroombeperkende maatregelen zijn getroffen. Daar komt dan nog eens bovenop dat menigeen schijt heeft aan de geldende lokale toegestane snelheid, omdat er al jaren geen handhaving voor is. "iedereen" begint hier onderhand het gevoel te krijgen dat alles maar mag wat niet is toegestaan, want pakkans..., bijna nihil. Dus na een drempel, verkeerslicht, rotonde, noem maar op, flink op het gaspedaal, op naar de volgende "hindernis", want een beetje normaal rijden is voor menigeen ook al lastig zo te zien. Daarbij is de nu discutabele uitstoot vele malen hoger dan bij een auto die continue 120/130km/h rijdt. Dat er nog een partij idioten bij zijn die dat nog niet voldoende vinden, dat laten we maar even buiten beschouwing. Ook dat is een gevolg van de lakse houding van onze politiek, de verarming van ons politieapparaat, en de gevolgen daar weer van.

En zo kunnen we nog wel doorgaan, maar een oplossing zie ik zo snel niet, want hoe zou dit moeten veranderen als veel medelanders er zelf geen zak om lijken te geven? Dus die snelheids-aanpassing zal er beslist wel gaan komen, in de praktijk brengt deze natuurlijk helemaal niets. Maar het staat zo dan wel op papier, dus "we hebben wat gedaan"......
Zullen we dan maar alle drempels en stoplichten weghalen en een minimumsnelheid van 60 km/u binnen de bebouwde kom instellen? Fuck de bewoners of spelende kinderen, ik wil gewoon racend naar mijn bestemming.

Je snapt wel dat het geen oplossing is om binnen de bebouwde kom maatregelen te nemen. Die liggen doorgaans niet naast natuurgebieden. En verkeersveiligheid is ook nog een dingetje met fietsers, voetgangers en kinderen op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

japie06 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:00:
[...]
Zullen we dan maar alle drempels en stoplichten weghalen en een minimumsnelheid van 60 km/u binnen de bebouwde kom instellen? Fuck de bewoners of spelende kinderen, ik wil gewoon racend naar mijn bestemming.

Je snapt wel dat het geen oplossing is om binnen de bebouwde kom maatregelen te nemen. Die liggen doorgaans niet naast natuurgebieden. En verkeersveiligheid is ook nog een dingetje met fietsers, voetgangers en kinderen op straat.
Dat hoeft nergens voor, ook met die maatregelen nu, rijden ze al 60/70/80 in 30km zones.

Maar blijkbaar woon jij nog in een gedeelte van Nederland waar iedereen verkeersregels wel respecteren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
NMH schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:45:
[...]

Volgens mij valt een vaste betekenis per verkeersteken ook daaronder.
MikeyMan schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:47:
Agreed, wat kort door de bocht. Had dit anders op moeten schrijven.

Feiten zijn denk ik wel:
- We hebben 'natuur' nodig'
- Als hier niet iets van een programma/centraal beleid voor wordt aangepakt, komt er weinig van terecht
- Meer natuurgebied zorgt in principe automatisch voor een lagere uitstoot, dus win/win wat mij betreft.

Dat er aan de huidige richtlijnen of de uitvoering daarvan iets schort is denk ik evident.
Zorgt natuur voor een lagere uitstoot of voor meer opname van deze uitstoot? :9
Dat we groen nodig hebben, staat buiten kijf. We kunnen niet van Brazilië eisen dat ze de amazone ongemoeid laten, terwijl wij heel Nederland vol beton storten. Maar de huidige manier is niet de juiste. Bomen kappen om stikstofuitstoot te verminderen. 8)7
Ghostrider schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:52:
[...]

Je begrijpt dat heide de natuurlijke overgang is van zandgrond naar o.a. bos ?
Ja. Alleen waar al jaren bos is, is dat natuurlijk een beetje raar.
Kojoottii schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:53:
[...]

https://www.bij12.nl/wp-c...s-Duinreservaat-N2000.pdf

Als ik het beheerplan zo lees is het wel wat genuanceerder dan dat anders

2.1.3 Duinbossen in het Noordhollands Duinreservaat, blz 16

"Uiteindelijk is het doel van het beheer om zo min mogelijk in de bossen in te grijpen. Het streven is om natuurlijke bossen op voor bossen gunstige locaties alle ruimte te geven, deze bossen te beschermen en binnen het Noordhollands Duinreservaat aan elkaar te koppelen door robuuste boszones. Hierbij is het ook belangrijk om kansen voor verbindingen met oude bosgroeiplaatsen elders te realiseren . Hierdoor draagt het Noordhollands Duinreservaat optimaal bij aan de ecologische samenhang van Natura 2000 binnen Nederland"
Als het aan PWN/SBB had gelegen, was er tussen Petten en het Noordzeekanaal ca. 140-150 hectare bos verdwenen. Ja, dat is op een gebied van 5000 ha natuurlijk niet zo veel, maar raar blijft het wel. Zeker omdat het naaldbomen zijn die in de zandgronden groeien met hoge zoutgehaltes. Dat is uniek. en dat moet dan weg. 't Is dat omwonenden ingegrepen hebben. https://www.bomenkapmeldp...noord-kennemerduingebied/
Dit zie je langs het gehele kustgebied gebeuren.
[...]

Geloofwaardige limieten zouden al een heel stuk helpen. 30 waar je echt 30 moet, 50 op de stroomwegen, 80 buiten bebouwde kom. Maar nee, we knallen 50 buiten bebouwde kom neer en vervolgens 30 op de stroomwegen.
Weet je wat zou helpen? Gerichte controles. Maar dat is duurder dan een flitsboa langs de snelweg die iedereen flitst die 3 km/h te hard rijdt op de weg waar dit het minst gevaarlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:04:
[...]
Geloofwaardige limieten zouden al een heel stuk helpen. 30 waar je echt 30 moet, 50 op de stroomwegen, 80 buiten bebouwde kom. Maar nee, we knallen 50 buiten bebouwde kom neer en vervolgens 30 op de stroomwegen.
Weet je wat zou helpen? Gerichte controles. Maar dat is duurder dan een flitsboa langs de snelweg die iedereen flitst die 3 km/h te hard rijdt op de weg waar dit het minst gevaarlijk is.
En simpelweg minder snelheidslimieten, de lijst is inmiddels 15, 30, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 120 & 130km/u. Het hele punt dat men hoeft nergens meer na te denken hoe hard verantwoord is omdat de overheid dat blijkbaar voor hen doet. We plaatsen vervolgens naast de maximumsnelheid ook soms de adviessnelheid. Nadenken en eigen verantwoordelijkheid is vervallen in het hedendaagse verkeer.

Door het regelbos is niet meer te zien waarom de keuze gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
VVD en de maximum snelheid, alsof je een kind zijn speelgoed aftrekt.... Pruilen.

Wat dan wel weer grappig is de beeldvorming : de VVD is in zijn uppie bezig de stikstof uitstoot reductie te compromitteren...... En staan de andere kant te klagen dat het bedrijfsleven niet vooruit kan. Jongens hoe wil je het hebben????? Wie in hemelsnaam stemt er nog met goed fatsoen op die partij? Ze hebben trumpiaanse toestanden naar Nederland gehaald... Als deze partij hun gevoel voor financieel realisme toepast op hun algehele visie, scheelt dat er een boel steeds voor NL (boeren, bouwers bewoners verzorgenden ga zo maar door)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
roffeltjes schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:37:
[...]
De toewijzing van de subsidie kan je niet beïnvloeden, maar je kan als land op allerlei manieren de sector inperken (de pas afsnijden). Heel flauw; een vee taks of een stikstof taks. Of wat slimmer, via vergunningen de duimschroeven aandraaien.

Ondanks de subsidie het onrendabel/onmogelijk maken om intensieve veeteelt uit te voeren.

Ik zie ook niet hoe we hier anders uit gaan komen... links of rechtsom ga je die veestapel moeten aanpakken en liefst met relatief kort tijdspad (zie ook weer broeikas zaken die we verliezen). Dit kan gewoon niet zonder pijn en wat dat betreft is dat toch echt veroorzaakt door de lobby en de politici.
Probleem is alleen dat de EU subsidiemolen enorm landbouw gerelateerd is. Daarnaast is het gelijke-monniken gelijke-kappen adagium logischerwijs heilig voor Brussel. Het is voor de overheid dan ook onmogelijk om Brusselse subsidies middels gerichte belastingen weer terug te halen. Net zomin als Duitsland rekeningrijden in kan voeren met compensatie voor alleen de eigen bevolking.

Het 'killen' van de sector is wel een optie, maar niet iets dat volgende week donderdag geregeld is. Tenzij we Wilders plannetje voor een noodtoestand toch uit gaan voeren, maar dan met het doel de boeren en masse te onteigenen. Maar ik denk niet dat dat stand houdt voor de rechter.

De armslag op de korte termijn voor de overheid is zeer beperkt, wat dat betreft is het niet vreemd dat men nu bij die maximum snelheid uitkomt. Hoewel het theoretisch een druppel op de gloeiende plaat is, en praktisch zelfs helemaal niks voorstelt.

Op (middel-) lange termijn zal er toch echt wat anders bedacht moeten worden. Elektrificering van alles wat er op of rond een bouwplaats gebeurt bijvoorbeeld. Hoewel dat ook bijna onmogelijk is. Op de bouwplaats is eigenlijk alles al elektrisch. De monteurs en leveranciers komen nog met dieselwagens, maar dat is op afzienbare termijn echt niet te veranderen.

Dus toch de landbouwsector. Daar zijn per euro absoluut de grootste slagen te behalen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Je komt nooit in Duitsland? Waarom liggen daar een fractie van de drempels en houdt vrijwel iedereen zich aan de snelheid? Om de boetes hoef je het niet te laten, die zijn nog steeds een fractie van de Nederlandse boetes. Nee, de snelheden passen bij het wegbeeld. De dorpen/steden zijn 30/50 en daarbuiten (zeg maar na het laatste huis) is het gelijk 70/100 in gebieden waar je hier max 60 (vroeger 80) mag rijden.
hardware-lover schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:03:
[...]

Dat hoeft nergens voor, ook met die maatregelen nu, rijden ze al 60/70/80 in 30km zones.

Maar blijkbaar woon jij nog in een gedeelte van Nederland waar iedereen verkeersregels wel respecteren?
Alleen een 30 bord plaatsen op een vroegere 50 weg is niet voldoende. De weginrichting moet overeenkomen met de Vmax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:41:
VolkerWessels gaat zich er als 2e bouwer van het land ook tegenaan bemoeien:
https://www.telegraaf.nl/...-oplossing-stikstofcrisis (Premium)

[...]

@HvdBent We hebben het volgens mij al eerder over Gerrits gehad die aangaf dat er bv ergens maar 2-3 gebieden van zijn, maar er iets van 20 toegewezen worden als 'streefnatuur'.

@wildhagen 130 is de basissnelheid. 100 de uitzondering.

@Kojoottii Zie Señor Sjon in "De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen" e.v. Eenmaal toegewezen worden er nog geregeld wijzigingen aangebracht in de jaren erna. Meestal zijn het toevoegingen.
Streefnatuur is een natuurdpoeltype dat van oorsprong op een bepaalde locatie voor zou moeten komen, maar dat niet meer doet. Ofwel, vroeger (voor de mens alles vernielde) was ergens een schraalgrasland. Dan kan het streven zijn dat schraalgrasland wat uniek was voor de delta in Nederland terug te krijgen.
Als je de bodem maar genoeg verarmd komt het zaad dat nog in de bodem zit tot kiemen en kan je zeldzame soorten terug krijgen.... Dan is er sprake van natuurontwikkeling waarvan jij vind dat het onzin is.... maar ik denk daar toch echt anders over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
HvdBent schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:16:
[...]

Streefnatuur is een natuurdpoeltype dat van oorsprong op een bepaalde locatie voor zou moeten komen, maar dat niet meer doet. Ofwel, vroeger (voor de mens alles vernielde) was ergens een schraalgrasland. Dan kan het streven zijn dat schraalgrasland wat uniek was voor de delta in Nederland terug te krijgen.
Als je de bodem maar genoeg verarmd komt het zaad dat nog in de bodem zit tot kiemen en kan je zeldzame soorten terug krijgen.... Dan is er sprake van natuurontwikkeling waarvan jij vind dat het onzin is.... maar ik denk daar toch echt anders over ;)
Gevoelsmatig lijkt 191x het steefjaar te zijn, terwijl op stukken soms daarvoor nog een bos heeft gestaan. Zie ook Señor Sjon in "De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:15:
[...]
Je komt nooit in Duitsland? Waarom liggen daar een fractie van de drempels en houdt vrijwel iedereen zich aan de snelheid? Om de boetes hoef je het niet te laten, die zijn nog steeds een fractie van de Nederlandse boetes. Nee, de snelheden passen bij het wegbeeld. De dorpen/steden zijn 30/50 en daarbuiten (zeg maar na het laatste huis) is het gelijk 70/100 in gebieden waar je hier max 60 (vroeger 80) mag rijden.
[...]
Alleen een 30 bord plaatsen op een vroegere 50 weg is niet voldoende. De weginrichting moet overeenkomen met de Vmax.
Ik kom eigenlijk erg regelmatig in Duitsland, en over het algemeen rijden ze daar minder hectisch/gaotisch dan hier. Het gaat mij niet zozeer om de luttele overschrijding van de aangegeven snelheid, het gaat er mij om in welk tempo naar die snelheid wordt geaccelereerd. Daar had ik het voornamelijk over, de vervuiling tijdens accelereren. En hoe harder je rijdt (ook boven de maximum aangegeven snelheid), hoe meer je vervuild, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
hardware-lover schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:20:
[...]

Ik kom eigenlijk erg regelmatig in Duitsland, en over het algemeen rijden ze daar minder hectisch/gaotisch dan hier. Het gaat mij niet zozeer om de luttele overschrijding van de aangegeven snelheid, het gaat er mij om in welk tempo naar die snelheid wordt geaccelereerd. Daar had ik het voornamelijk over, de vervuiling tijdens accelereren. En hoe harder je rijdt (boven de maximum aangegeven snelheid), hoe meer je vervuild, toch?
Ik draai zuiniger in zijn 5 dan in zijn 2. In zijn 2 draai ik in de meeste 30 zones, in zijn 5 op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je elke keer de snelheid eruit haalt door maatregelen die niet met de geldende Vmax te nemen zijn, gaat men weer gasgeven om op de Vmax te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pizza_Boom schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:22:
[...]
Ik draai zuiniger in zijn 5 dan in zijn 2. In zijn 2 draai ik in de meeste 30 zones, in zijn 5 op de snelweg.
Dat had ik ook al aangegeven ja, dit ging meer over het rijden (vooral accelereren) binnen stedelijke gebieden met allerlei (verschillende) km zones.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
[...]

[...]

Omdat Duitsers wat volgzamer zijn dan de gemiddelde Nederlander? Dat is meer cultureelbepaald, dan dat dat afgedwongen wordt via weginrichting of maximumsnelheid.

Waarom houden Duitsers zich over het algemeen wel aan snelheidsbeperkingen bij wegwerkzaamheden en op snelwegen?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Meestal omdat in het buitenland afgezet wordt wat nodig is. Hier pakken ze vaak een rijstrook extra, gaat de snelheid er een kilometer van tevoren al uit etc. En wellicht omdat ze met de Autobahn zichzelf legaal uit mogen leven zodat die behoefte er ook niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:28:
Meestal omdat in het buitenland afgezet wordt wat nodig is. Hier pakken ze vaak een rijstrook extra, gaat de snelheid er een kilometer van tevoren al uit etc. En wellicht omdat ze met de Autobahn zichzelf legaal uit mogen leven zodat die behoefte er ook niet is?
En zelfs daar rijden de meeste Duitsers zelden harder dan 130Km/h. Dat rijden ze hier ook met grote regelmaat op de N279 tussen den Bosch - Veghel. Maar daar gaat het mij niet om, het gaat er mij om zich als politiek enkel te richten op een maximum snelwegsnelheid, en de rest van de wegen maar buiten beschouwing te laten. Als je er naar vraagt zullen ze waarschijnlijk reageren met, "dat is niet te handhaven".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@Shabbaman @roffeltjes

[...]
Die maatregel hebben we al op meerdere plekken. Ik rij dagelijks over de A4 tussen Den haag en Amsterdam en de maximumsnelheid is hier grotendeels 100 km/h, behalve tussen 19 en 6 uur. Aangezien ik pas na 19 uur wegga is het makkelijk 130 km/h rijden.

Voor mij persoonlijk veranderd er dus niks :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
Oke, dus onze buren gassen lekker met 120 over de weg, er komt voor meer dan 30% over de grens waaien aan stikstop, en wij gaan om 6,1 % (of hoeveel was het verkeer boosdoener hiervoor) te reduceren heel Nederland op een 100km slot gooien? Nou ja, ik moet gelukkig vaker in Belgie zijn dan in Nederland, dus veranderd er voor mij niet veel, halve op het stuk Antwerpen - Breda.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:59
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:28:
In Duitsland wordt bij wegwerkzaamheden vaker gehandhaafd. Dat scheelt enorm.
De hoogte van de boete schrikt nauwelijks af, een hogere pakkans schrikt wel af.

(N=1, Van mijn 2 snelheidsovertredingen was er 1 bij een Duitse Baustelle :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Joris748 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:27:
[...]

Omdat Duitsers wat volgzamer zijn dan de gemiddelde Nederlander? Dat is meer cultureelbepaald, dan dat dat afgedwongen wordt via weginrichting of maximumsnelheid.

Waarom houden Duitsers zich over het algemeen wel aan snelheidsbeperkingen bij wegwerkzaamheden en op snelwegen?
Omdat die daar pas in gaat 100 meter voor de werkzaamheden, in plaats van 3 km vooraf al alles afgezet en 50 moeten rijden zoals in Nederland. Op 2 km heb je de vooraankondiging met 120 km/h., 1500 meter later nogmaals 120 en dan in trapjes naar 80. En direct na die 80 vindt ook de wissel van rijstrook plaats.
hardware-lover schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:33:
En zelfs daar rijden de meeste Duitsers zelden harder dan 130Km/h. Dat rijden ze hier ook met grote regelmaat op de N279 tussen den Bosch - Veghel. Maar daar gaat het mij niet om, het gaat er mij om zich als politiek enkel te richten op een maximum snelwegsnelheid, en de rest van de wegen maar buiten beschouwing te laten. Als je er naar vraagt zullen ze waarschijnlijk reageren met, "dat is niet te handhaven".
Een weg moet de juiste weginrichting hebben, wil het handhaafbaar zijn. Zelfde als wegen met 2 of meer rijstroken die niet aan allebei de kanten een bord hebben. Bord is nog steeds geldig, maar de snelheid is niet te handhaven.
Ik zit een keer of wat per jaar in Duitsland en in mijn ervaring wordt er nog steeds aardig doorgetrapt. Ene bundesland meer dan het andere (in zuiden ligt de snelheid over het algemeen hoger dan in het midden en noorden), maar met 200 naar rechts moeten omdat je ingehaald wordt is geen unicum.
hardware-lover schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:25:
[...]

Dat had ik ook al aangegeven ja, dit ging meer over het rijden (vooral accelereren) binnen stedelijke gebieden met allerlei (verschillende) km zones.
Ik geef niet voor niets de vergelijking van mijn ritjes richting Zuidwest. 36 km in dezelfde tijd als 6 km, waarvan nog 4,5 over de snelweg. Zegt wel hoe laag de snelheid op de rest van het stuk ligt. En aangezien S108 ook een 50 weg is, kan je nagaan hoe lang ik stil sta bij de verkeerslichten.

[ Voor 13% gewijzigd door Pizza_Boom op 12-11-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]
Zorgt natuur voor een lagere uitstoot of voor meer opname van deze uitstoot? :9
Beide toch?
Waar een bos staat kan geen veebedrijf of snelweg zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii

[...]
Als het aan PWN/SBB had gelegen, was er tussen Petten en het Noordzeekanaal ca. 140-150 hectare bos verdwenen. Ja, dat is op een gebied van 5000 ha natuurlijk niet zo veel, maar raar blijft het wel. Zeker omdat het naaldbomen zijn die in de zandgronden groeien met hoge zoutgehaltes. Dat is uniek. en dat moet dan weg. 't Is dat omwonenden ingegrepen hebben. https://www.bomenkapmeldp...noord-kennemerduingebied/
Dit zie je langs het gehele kustgebied gebeuren.
Ken de situatie daar niet, maar kan me niet voorstellen dat dat langs het hele kustgebied gebeurd. Aan de andere kant SBB is af en toe zo schizofreen als het maar kan, dus zou me ook niet 100% verbazen hoor. Iets met geld kunnen verdienen aan hout.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
[...]

Ik kom bijna nooit in Duitsland, nee :). Maar volgens mij is de auto daar bijna net zo heilig als de koe in India. Wat mij betreft hoeven we dat niet over te nemen in Nederland. Wij blijven meer een fietslandje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Het enige wat ik kan zeggen is wat een idioten daar in de tweede kamer, beetje 100 rijden in plaats van 130 op de snelweg. Daag dat gaan we mooi niet doen, 100 is toch geen snelheid als je van Emmen naar Almere of Amsterdam moet.. Sorry maar wat een stomme beslissing is dit, je rijdt toch geen auto om een beetje te toeren. Juist het zelf schakelen en lekker doorrijden is wat het leuk maakt, dan wil je geen 100 rijden.

Weet dat anderen hier er misschien anders over denken en dat respecteer ik volkomen ;).
Ben met de dag steeds meer klaar met die poppenkast over het milieu, je hoort de laatste tijd niks anders mee in het nieuws 8)7

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
japie06 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:41:
[...]

Ik kom bijna nooit in Duitsland, nee :). Maar volgens mij is de auto daar bijna net zo heilig als de koe in India. Wat mij betreft hoeven we dat niet over te nemen in Nederland. Wij blijven meer een fietslandje.
In de randstad kan je prima fietsen/ov-en etc., natuurlijk kan dat elders ook, maar in de poldergebieden, waarbij je soms >8 km moet fietsen voor een winkel, is dat niet altijd realiteit, dan nog, je kan veel met de fiets, dat is zeker waar.

Offtopic: ik hoor nooit meer iets over de ozonlaag, waar is dat gat gebleven?

[ Voor 6% gewijzigd door carpebios op 12-11-2019 14:43 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:42:
[...] je hoort de laatste tijd niks anders mee in het nieuws 8)7
De oorzaak daarvan is dat het de tijd ervoor juist te weinig ging over het milieu, en nu moeten er grote stappen gemaakt worden om op niveau te komen.

Een typisch geval van zachte heelmeesters en stinkende wonden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
carpebios schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:43:
[...]

In de randstad kan je prima fietsen/ov-en etc., natuurlijk kan dat elders ook, maar in de poldergebieden, waarbij je soms >8 km moet fietsen voor een winkel, is dat niet altijd realiteit, dan nog, je kan veel met de fiets, dat is zeker waar.

In de Randstad?! Want 40km in de randstad is minder ver dan 40km in het buitengebied door de bolling van de aarde? :+ OV is goed van hub naar hub. De reistijd naar die hubs is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Het enige wat ik kan zeggen is wat een idioten daar in de tweede kamer, beetje 100 rijden in plaats van 130 op de snelweg. Daag dat gaan we mooi niet doen, 100 is toch geen snelheid als je van Emmen naar Almere of Amsterdam moet.. Sorry maar wat een stomme beslissing is dit, je rijdt toch geen auto om een beetje te toeren. Juist het zelf schakelen en lekker doorrijden is wat het leuk maakt, dan wil je geen 100 rijden.

Weet dat anderen hier er misschien anders over denken en dat respecteer ik volkomen ;).
Ben met de dag steeds meer klaar met die poppenkast over het milieu, je hoort de laatste tijd niks anders mee in het nieuws 8)7
Ik zal hem de komende tijd nog even lekker intrappen. En daarna zal flitsmeister overuren draaien.
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:45:
[...]

In de Randstad?! Want 40km in de randstad is minder ver dan 40km in het buitengebied door de bolling van de aarde? :+ OV is goed van hub naar hub. De reistijd naar die hubs is het probleem.
Amen. Mijn woon-werk route, per auto binnen 30 minuten, per OV ruim 75... Enkele reis. :(
MikeyMan schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:40:
Beide toch?
Waar een bos staat kan geen veebedrijf of snelweg zijn :+
Lijkt mij bij een snelweg minder praktisch... Moet je gaan omrijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Pizza_Boom op 12-11-2019 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kojoottii
carpebios schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:43:
[...]

Het terugbrengen van CFK's begint te werken en het gat wordt eindelijk langzaam kleiner, NASA verwacht dat de ozonlaag zo tussen 2060 en 2080 weer op het niveau komt van 1980.

https://www.rtlnieuws.nl/...e-ozonlaag-klimaat-milieu

[ Voor 6% gewijzigd door Kojoottii op 12-11-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:45:
[...]

HA-HA, wel eens door echte polders gefietst en daarna in een stedelijk gebied? *retorische vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Heerlijk overal 100 km/h. Eindelijk af van dat gejakker overal. Ik juich het toe. Meestal rij ik 110 op klok, inhalen met 130, maar dat hoeft dan ook niet meer. Prima.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
En dat voor 75.000 woningen die de overheid toch niet kan bouwen, dat is ze de afgelopen 2 jaar namelijk ook niet gelukt ondanks dat er toen geen stikstofproblemen waren.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
En hoeveel zou het stikstof probleem nu afnemen? Van 6,1% naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het enige wat ik kan zeggen is wat een idioten daar in de tweede kamer, beetje 100 rijden in plaats van 130 op de snelweg. Daag dat gaan we mooi niet doen, 100 is toch geen snelheid als je van Emmen naar Almere of Amsterdam moet.. Sorry maar wat een stomme beslissing is dit
Het is geen stomme beslissing, het is voorbereidend werk van de VVD op de verkiezingscampagne van de VVD ;)

Helaas over de rug van het milieu, maar je moet wat om kiezers te trekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
carpebios schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:48:
En hoeveel zou het stikstof probleem nu afnemen? Van 6,1% naar?
6,09
psy schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:47:
Heerlijk overal 100 km/h. Eindelijk af van dat gejakker overal. Ik juich het toe. Meestal rij ik 110 op klok, inhalen met 130, maar dat hoeft dan ook niet meer. Prima.
Cruise op 150 is heerlijk. Relaxed, beetje onderuit, stuur in je handen, muziek aan. Heerlijk. En zodra je de grens over gaat tik je hem door naar 180, ga je iets actiever zitten en hobbel je heerlijk relaxed naar je bestemming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
Kojoottii schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:47:
[...]

Het terugbrengen van CFK's begint te werken en het gat wordt eindelijk langzaam kleiner, NASA verwacht dat de ozonlaag zo tussen 2060 en 2080 weer op het niveau komt van 1980.

https://www.rtlnieuws.nl/...e-ozonlaag-klimaat-milieu
Heel bijzonder. Dus je zegt dat als we maatregelen nemen en het probleem aanpakken dat we er daarna niks meer van horen omdat het geen probleem meer is? Wie had dat bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Pizza_Boom schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:46:
[...]
Ik zal hem de komende tijd nog even lekker intrappen. En daarna zal flitsmeister overuren draaien.

[...]
Amen. Mijn woon-werk route, per auto binnen 30 minuten, per OV ruim 75... Enkele reis. :(

[...]
Lijkt mij bij een snelweg minder praktisch... Moet je gaan omrijden.
Hier 35 vs 120 minuten met 36 minuten(!) lopen.

Nou er is wat gelekt:
https://www.telegraaf.nl/...over-maatregelen-stikstof
https://www.ad.nl/politie...ag-naar-beneden~a6af5497/
https://www.nu.nl/politie...binetsplannen-volgen.html

Vooralsnog de besproken snelheidsverlaging. Rest volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Pizza_Boom schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:50:
[...]
6,09

[...]
Cruise op 150 is heerlijk. Relaxed, beetje onderuit, stuur in je handen, muziek aan. Heerlijk. En zodra je de grens over gaat tik je hem door naar 180, ga je iets actiever zitten en hobbel je heerlijk relaxed naar je bestemming.
Dit dus, een beetje premium auto rijdt heerlijk met 150+
psy schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:47:
Als je nou ook gewoon 130 rijdt ervaar je dat gejakker van anderen ook als normaal :+ Ofwel gun de ander ook wat doorrijden.

[ Voor 32% gewijzigd door Ghostrider op 12-11-2019 14:53 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:32
Pizza_Boom schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:50:

Ben benieuwd waar jij relaxed 150 kan cruisen in Nederland? Ik ben al blij als ik gemiddeld 80 haal op de A12 naar werk in de spits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Overigens, als iemand die in de Randstad woont: Zelden dat ik de 100km/uur aantik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:51:
[...]

Ben benieuwd waar jij relaxed 150 kan cruisen in Nederland? Ik ben al blij als ik gemiddeld 80 haal op de A12 naar werk in de spits.
A28 in de avond? Van Zwolle naar Groningen of weer terug, prima te doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 19:58
Ik hoor het al, de rest van nederland moet zich weer aanpassen aan de randstad 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
[...]

Ik gebruik voor woon-werk de trein. Ik kan hem vannacht waarschijnlijk weer gewoon op 150 zetten.
Yohost! schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:52:
Ik hoor het al, de rest van nederland moet zich weer aanpassen aan de randstad 8)7
Want de stikstofuitstoot door landbouw is het hoogst in Brabant, Limburg, Gelderland en Overijssel... Die 46% van de uitstoot ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Overdag met gemak. En de A12 was net zo lekker in het weekend met 4 rijstroken 130. Nu is net die maffe brug weer klaar bij Utrecht, krijgen we dit weer.
anandus schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:52:
Overigens, als iemand die in de Randstad woont: Zelden dat ik de 100km/uur aantik :P
Rechterpedaal gebruiken. ;) Of bedoel je als minimumsnelheid. >:)

De A4 's avonds is cc op 134 en doorrijden. De vliegtuigen daar die meer uitbraken dan het hele wegennet bij elkaar tellen toch niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Richh schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:52:
[...]

A28 in de avond? Van Zwolle naar Groningen of weer terug, prima te doen.
Overdag lukt dat ook wel prima hoor. :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dus, alleen overdag de snelheidslimiet omlaag... De facto dus 0 besparing in uitstoot. Well done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
MikeyMan schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:55:
Dus, alleen overdag de snelheidslimiet omlaag... De facto dus 0 besparing in uitstoot. Well done!
De bordjes vervangen kost ook uitstoot. En LNV heeft 30% geannexeerd van de vrijgekomen ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
RBH schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:55:
[...]

Overdag lukt dat ook wel prima hoor. :7
True, maar dat wou ik niet zeggen :+

Echt, het maakt mij allemaal geen fuck uit trouwens, als ze maar eens huizen gaan bouwen. Maar dat debat loopt nog, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:06
En die pokke boeren gaan weer vrijuit......
Enige goede van deze maatregel is dat het de VVD mooi raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Leon Zwiers schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:56:
En die pokke boeren gaan weer vrijuit......
Enige goede van deze maatregel is dat het de VVD mooi raakt.
Heb je liever PVV/FvD dan? Want dat is indirect het gevolg van weer een VVD-knieval. Aangezien PFAS ook verboden is, verliest Rutte wel zijn teflon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Richh schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:56:
[...]

True, maar dat wou ik niet zeggen :+

Echt, het maakt mij allemaal geen fuck uit trouwens, als ze maar eens huizen gaan bouwen. Maar dat debat loopt nog, toch?
;)

Nee, mij ook niet overigens. Op de trajecten in Nederland ga je er in de praktijk echt 0,0 van merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
100 behalve voor EV's vind ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
japie06 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:50:
[...]

Heel bijzonder. Dus je zegt dat als we maatregelen nemen en het probleem aanpakken dat we er daarna niks meer van horen omdat het geen probleem meer is? Wie had dat bedacht.
Ach misschien kunnen wij over 40 jaar ons ook afvragen wat er eigenlijk met het stikstof probleem is gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:57:
[...]

Heb je liever PVV/FvD dan? Want dat is indirect het gevolg van weer een VVD-knieval. Aangezien PFAS ook verboden is, verliest Rutte wel zijn teflon.
Ik wil wel eens een centrum / links kabinet. Al die jaren VVD/CDA hebben veel ellende gebracht in de publieke sectoren en op milieu. Daar hebben de centrum/linkse partijen toch betere plannen voor.

PVV/FVD is een soort tumor. Ik hoop van harte dat die krimpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yohost!
MikeyMan schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:55:
Sssst, het gaat ook niet om de effectieve uitstoot maar alleen wat er op papier komt. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Leon Zwiers schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:59:
[...]

Ik wil wel eens een centrum / links kabinet. Al die jaren VVD/CDA hebben veel ellende gebracht in de publieke sectoren en op milieu. Daar hebben de centrum/linkse partijen toch betere plannen voor.

Verwacht je dat ex-VVDers links gaan kiezen? In hun ogen is VVD al een zwik naar links geschoven, de ruimtes op rechts worden alleen maar groter door dit soort besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

[...]

Zeeland, zolang ze in Duitsland of België maar geen vakantie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Yohost! schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:52:
De rest van het land past zich aan na een uitspraak van de Hoge Raad dat de huidige aanpak voor stikstofuitstoot juridisch niet geldig is. Als gevolg moeten de stikstofuitstoot direct naar beneden. Ik zie niet hoe de Randstand hier mee te maken heeft? Behalve dat de regering daar zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
in Belgie kan je trouwens ook 150 cruisen, zolang je maar niet door Antwerpen moet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:01:
[...]

Verwacht je dat ex-VVDers links gaan kiezen? In hun ogen is VVD al een zwik naar links geschoven, de ruimtes op rechts worden alleen maar groter door dit soort besluiten.
Nou, de gemiddelde stemmer heeft geen idee wat ie doet. Dat mensen van de PVDA naar de VVD zijn geswitched want elke werkende 1000 euro zegt genoeg.

En dan vervolgens klagen dat alles kut word en WAAR IS MIJN 1000 EURO RUTTE???!?@!M@!KK

Merk het op t werk ook. Mensen die in de zorg werken, klagen over personeelsgebreken, de zorgverzekeraars en het te lage salaris......maar wel VVD stemmen 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
japie06 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:02:
[...]

De rest van het land past zich aan na een uitspraak van de Hoge Raad dat de huidige aanpak voor stikstofuitstoot juridisch niet geldig is. Als gevolg moeten de stikstofuitstoot direct naar beneden. Ik zie niet hoe de Randstand hier mee te maken heeft? Behalve dat de regering daar zit.
Omdat bij dit soort regelgeving vaak gedacht wordt vanuit de randstad, denk aan het rekeningrijden, leuk voor in de randstad, daarbuiten wordt iedereen gewoon hard genomen, omdat er vaak weinig alternatieven zijn voor het autorijden. In de randstad kon je toch al amper 130 rijden, omdat ze daar bijna geen echte snelwegen kennen. En het "buitengebied" wordt steeds meer vervreemd van de "randstad".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
carpebios schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:58:
Zinloos, die rijden in de regel toch met 90 achter een vrachtwagen om stroom te sparen. :+ Behalve dan de hybrides.
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:57:
Wat is het alternatief? GL? Eten we straks allemaal gras en sojabonen. D66? Kom, laten we meteen iedereen die vrijwillig uitgereisd is om IS te steunen terug naar Nederland halen. PvdA/SP? Laten we meteen maar stoppen met werken dan, dat loont toch niet meer. CDA/CU? En straks eerst allemaal 3x bidden voordat we naar school gaan, onze gehele moreel aan een sprookjesfiguur ophangen, abortus verbieden, winkels op zondag sluiten, TV en internet op zondag uitzetten? VVD? Potje lijm voor het pluche erbij? FVD/PVV? Nederland aan de bedelstaf, Groot Brittannië 2.0?
Leon Zwiers schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:59:

Ik heb in centrum links ook niet veel vertrouwen. Overigens is de PVV, als je het immigratiestandpunt weg neemt, zo linkssocialistisch als het maar kan.
Leon Zwiers schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:03:
[...]

Nou, de gemiddelde stemmer heeft geen idee wat ie doet. Dat mensen van de PVDA naar de VVD zijn geswitched want elke werkende 1000 euro zegt genoeg.

En dan vervolgens klagen dat alles kut word en WAAR IS MIJN 1000 EURO RUTTE???!?@!M@!KK

Merk het op t werk ook. Mensen die in de zorg werken, klagen over personeelsgebreken, de zorgverzekeraars en het te lage salaris......maar wel VVD stemmen 7(8)7
Dit land is compleet geschift. De onderklasse die rechts stemt (VVD/FVD) en de bovenklasse die centrum tot links stemt (GL/D66).

Maar dat is hier niet helemaal het onderwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Leon Zwiers schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:03:
[...]

De implosie van de PvdA is toch echt wel self-inflicted. Daar hadden ze geen VVD bij nodig. Die 1.000 euro is al twee verkiezingen geleden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 22:11
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:55:
De A4 's avonds is cc op 134 en doorrijden. De vliegtuigen daar die meer uitbraken dan het hele wegennet bij elkaar tellen toch niet mee.
Ik stel voor dat we ook 100 invoeren op de Polderbaan, Kaagbaan, Buitenveldertbaan, Aalsmeerbaan en Zwanenburgbaan... :P

Maar wat voor een gedrocht: wat gaat er met de 120 trajecten gebeuren? Wordt dat dan permanent 100, 100 overdag en 120 in de avond/nacht (succes met de borden) of gaat het in de avond/nacht naar 130?

Zet gewoon 95% van Nederland permanent op 110 en de rest naar 90. Kan op termijn als de EV's een doorbraak gemaakt hebben 130 er weer bij.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
carpebios schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:04:
Omdat bij dit soort regelgeving vaak gedacht wordt vanuit de randstad, denk aan het rekeningrijden, leuk voor in de randstad, daarbuiten wordt iedereen gewoon hard genomen, omdat er vaak weinig alternatieven zijn voor het autorijden. In de randstad kon je toch al amper 130 rijden, omdat ze daar bijna geen echte snelwegen kennen. En het "buitengebied" wordt steeds meer vervreemd van de "randstad".
Alleen is dat buitengebied met zijn landbouw wel verantwoordelijk voor 46% van het stikstofverhaal. Dus feitelijk is het de schuld van het buitengebied. :P :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
carpebios schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:04:
[...]

Ik vind het wel getuigen van een enorm minderwaardigheidscomplex als je hier een randstad vs provincie draai aan geeft. Overigens, ik ben geboren, getogen en woonachtig in 'de provincie'.

Voor mij is het simpel: iedereen zal zijn steentje bij moeten dragen om onze impact op het klimaat/milieu te verminderen. De automobilist een beetje door langzamer gaan te rijden, de landbouw door drastisch in te krimpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Joris748 op 12-11-2019 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Pizza_Boom schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:06:
[...]
Alleen is dat buitengebied met zijn landbouw wel verantwoordelijk voor 46% van het stikstofverhaal. Dus feitelijk is het de schuld van het buitengebied. :P :P
Precies, dus pak dat aan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08 08:33
Hier heb ik best wel problemen mee. Iedereen die lekker in een gesubsidieerde auto rijdt 130 terwijl de mensen die het niet kunnen betalen 100 moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Joris748 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:06:
[...]

Ik vind het wel getuigen van een enorm minderwaardigheidscomplex als je hier een randstad vs provincie draai aan geeft.

Overigens, ik ben geboren, getogen en woonachtig in 'de provincie'.
Ik ben niet het buitengebied he, ik ben een persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:01:
[...]

Volgens mij is onze eerste minister van milieu toch echt een VVD er geweest, dus ik houdt hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
japie06 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:02:
[...]

Heb je gelijk in hoor.
Ik doelde eigenlijk meer op de mensen hier die reageren van ik kan in de spits toch al niet harder gan 100.
Die maken zich ook totaal niet druk om dit besluit.
Er zijn namelijk zat gebieden in Nederland waar mensen overdag prima 130 kunnen rijden en die zijn wel de dupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
StarZ schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:08:
[...]

Hier heb ik best wel problemen mee. Iedereen die lekker in een gesubsidieerde auto rijdt 130 terwijl de mensen die het niet kunnen betalen 100 moeten rijden.
Huh, je kan hem toch gewoon kopen, of je spaart ervoor, kost soms evenveel als een dieselauto. Je hoeft niet in de allerduurste auto te rijden die er bestaat he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima, die hangen toch allemaal met 80 achter een vrachtwagen
carpebios schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:09:
[...]

Huh, je kan hem toch gewoon kopen, of je spaart ervoor, kost soms evenveel als een dieselauto. Je hoeft niet in de allerduurste auto te rijden die er bestaat he?
Nouja, de goedkoopste EV is 20k? De goedkoopste diesel misschien 500 euro ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:09:
[...]

Prima, die hangen toch allemaal met 80 achter een vrachtwagen
En BMW's hebben geen richtingaanwijzer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
[...]

Welke EV kun je voor 10.000 euro kopen waar je met een gezin in kan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
[...]

Maar omdat jij hem niet kan leasen of zakelijk kan kopen, mis je een hoop belastingvoordeeltjes waar je wel indirect aan meebetaald hebt. En vervolgens wordt zo'n EV/Plug in hybride verkocht naar Noorwegen, vangt de leasemij er weer geld voor, krijgt zijn bpm terug en is er nog niets op de 2e hands markt. Dus moet jij maar weer met je oude dieseltje doorpruttelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Pizza_Boom op 12-11-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
StarZ schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:10:
[...]

Welke EV kun je voor 10.000 euro kopen waar je met een gezin in kan dan?
Geen fiat panda he, een Zoe kost: 22.180 euro, is volgens mij wel een gemiddelde prijs voor een benzine/diesel wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:12:
[...]

Geen fiat panda he, een Zoe kost: 22.180 euro, is volgens mij wel een gemiddelde prijs voor een benzine/diesel wagen.
om je uit je droom te helpen, een modaal gezin heeft geen 22k op de plank liggen voor een auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Pizza_Boom schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:10:
[...]
Maar omdat jij hem niet kan leasen of zakelijk kan kopen, mis je een hoop belastingvoordeeltjes waar je wel indirect aan meebetaald hebt. En vervolgens wordt zo'n EV/Plug in hybride verkocht naar Noorwegen, vangt de leasemij er weer geld voor, krijgt zijn bpm terug en is er nog niets op de 2e hands markt.
Dan moet je daar de politiek op aanspreken. Het is aan de politiek om ervoor te zorgen dat die auto's na afloop van de lease in Nederland blijven.

Niet de EV is slecht, maar het beleid daar omheen (met een dikke vinger in de pap van de RAI/BOVAG).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarZ
carpebios schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:12:
[...]

Als jij denkt dat het gemiddelde gezin 22k uitgeeft aan een auto dan heb je dat volgens mij helemaal mis.

Voor 10.000 euro rij je een hele nette station wagen met diesel of benzine waar je iedereen in kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:11

Fab1Man

Live life to the fullest

Zal ik wel een van de uitzonderingen zijn dat ik met mijn EV straks pertinent niet achter een vrachtwagen wil aanhobbelen, alleen al vanwege het vreemde beeld.
Heel jammer dat men gekozen heeft voor deze papieren werkelijkheid. De cijfers zijn al op niks gebaseerd en nu krijgen we er een papieren oplossing bij, ongelooflijk. Op zich, zoals men het nu stelt, voor de korte termijn kan dit wel als een oplossing werken, puur en alleen omdat het op papier zo uitkomt, maar we weten allemaal dat deze regel niet meer teruggedraaid gaat worden en dat vind ik nou het meest trieste aan deze regering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, spaargeld. dat staat op de bank, niet op de oprit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wie leest er nu?
Dit is wel scheef verdeeld. Slechts 25 procent van de Nederlandse huishoudens heeft meer dan 39.000 euro spaargeld. 50 procent van de huishoudens heeft maximaal 11.000 tot 12.000 euro spaargeld. Nog eens 25 procent van de gezinnen heeft 3.000 euro of minder spaargeld.
Als je wilt verhuizen moet je de k.k. ook nog op de bank hebben. Dat is zo 10k.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 12-11-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Joris748 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:13:
[...]

Dan moet je daar de politiek op aanspreken. Het is aan de politiek om ervoor te zorgen dat die auto's na afloop van de lease in Nederland blijven.

Niet de EV is slecht, maar het beleid daar omheen (met een dikke vinger in de pap van de RAI/BOVAG).
Dat doen we nu toch ook door met zijn allen verontwaardigd te zijn? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 22:11
Toch knap hoe het nergens meer over de landbouw lijkt te gaan...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
StarZ schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:13:
[...]

Als jij denkt dat het gemiddelde gezin 22k uitgeeft aan een auto dan heb je dat volgens mij helemaal mis.

Voor 10.000 euro rij je een hele nette station wagen met diesel of benzine waar je iedereen in kwijt kan.
Het gemiddelde gezin koopt niet eens een nieuwe auto. Je bent appels en peren aan het vergelijken. Met de jaren zal ook het aanbod van tweedehandse EV's toe gaan nemen. Zodat dat gezin uiteindelijk wel voor 10.000 euro een EV kan kopen.

Pagina: 1 ... 20 ... 111 Laatste

Let op:
Argumenten ondersteunen met externe bronnen? Graag! Maar als je een externe bron opvoert, plaats dan naast de link ook een samenvatting van of het relevante citaat uit de gelinkte bron.

Voor de algemene Nederlandse politiek hebben we: [ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2
Voor Nederlands klimaatbeleid hebben we: Het Nederlandse Klimaatakkoord
Voor de wetenschap achter het klimaatbeleid hebben we: Klimaat: wetenschap en achtergronden
En voor specifiek kernenergie is er: Kernenergie, ontwikkelingen en techniek
Voor ruimtelijke ordening is er: Ruimtelijke ordening in NL: problemen en achtergronden