Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• twit
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:22

twit

Gentoo :9

Ik heb eind vorige week een Qi wireless charger gekocht en gebruik deze met mijn Iphone 11 Pro met IOS13.1.3. Ik merk dat als ik de telefoon een nacht op de wireless lader heb gehad deze daarna hoe vaak ik hem er ook op leg en weer af haal, níet meer opnieuw wil laden. Na uit en aanzetten van de telefoon werkt dit weer een tijd maar vooral na langdurig op de lader liggen gaat het weer mis.

Op internet vind ik dit https://www.imore.com/ios...ireless-charging-problems maar na een snelle search in dit topic lijken jullie dit probleem niet te herkennen.

Kortom toch een kans dat dit aan mijn lader ligt en moet ik hem snel RMA sturen of zijn er wel degelijk meer mensen met problemen met langdurig (nacht) laden op een wireless charger?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:56

Famous

R 400+

twit schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:28:
Ik heb eind vorige week een Qi wireless charger gekocht en gebruik deze met mijn Iphone 11 Pro met IOS13.1.3. Ik merk dat als ik de telefoon een nacht op de wireless lader heb gehad deze daarna hoe vaak ik hem er ook op leg en weer af haal, níet meer opnieuw wil laden. Na uit en aanzetten van de telefoon werkt dit weer een tijd maar vooral na langdurig op de lader liggen gaat het weer mis.

Op internet vind ik dit https://www.imore.com/ios...ireless-charging-problems maar na een snelle search in dit topic lijken jullie dit probleem niet te herkennen.

Kortom toch een kans dat dit aan mijn lader ligt en moet ik hem snel RMA sturen of zijn er wel degelijk meer mensen met problemen met langdurig (nacht) laden op een wireless charger?
Waarom update je dan niet naar 13.2.3?
Als het een typfout is dan moet ik zeggen dat ik geen problemen ervaar.

Heb gewoon een Ikea draadloze lader van (dacht) €10,-. Werkt elke nacht prima :)
Als die erop ligt en ik pak hem op om even wat te bekijken laadt hij goed verder wanneer hij weer op het bedje komt te liggen.

Xbox live: Ghesous

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Heb nu de 11Pro een paar dagen in bezit maar mis toch echt nog wel de vingerafdruk scanner van mijn 7 hoor.
Bijv. op werk ligt ie naast mn laptop. kan ik niet ff unlocken met mn vinger om ff snel wat te zien, tijd, agendaruimte, nieuwe reactie op dit topic bijvoorbeeld :+

Dan moet ik de tel. echt even optillen en aankijken (merk nog niet echt verschil tussen wel of geen aandacht vereist trouwens). Voorheen ff 't wijsvingertje erop en was je ingelogd.

Scherm en foto's maken en kijken zijn geweldig daarentegen.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik heb de mogelijkheid tot draadloos opladen opgegeven voor algemeen gebruiksgemak: een case met ring zodat de redelijk zware Pro Max makkelijker vastgehouden kan worden... Ook stabieler voor foto's

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 14:56
kmf schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:34:
Ik heb de mogelijkheid tot draadloos opladen opgegeven voor algemeen gebruiksgemak: een case met ring zodat de redelijk zware Pro Max makkelijker vastgehouden kan worden... Ook stabieler voor foto's
Ik heb gewoon een staande draadloze lader en ik vind hem perfect. Ding heb ik al sinds de X en werkt nog steeds perfect. Je kan hem horizontaal/verticaal neerzetten en hij pakt ook mijn AirPods Pro mee :)

Draadloos laden vind ik echt een pro op de iPhone.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Yzord schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:40:
[...]

Ik heb gewoon een staande draadloze lader en ik vind hem perfect. Ding heb ik al sinds de X en werkt nog steeds perfect. Je kan hem horizontaal/verticaal neerzetten en hij pakt ook mijn AirPods Pro mee :)

Draadloos laden vind ik echt een pro op de iPhone.
Ik heb ook draadloze laders overal. Maar gebruik nu niet meer. Accu van de max gaat toch de hele dag mee. Dan is een goede houvast "rendabeler"

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• dekeizer
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 25-01 21:46
Ben halverwege een overstap naar de nieuwe 11 pro, komend vanaf Android. Mijn wens is de iPhone zoveel mogelijk als PC vervanger te gebruiken (dmv bluetooth muis en toetsenbord). Inmiddels is me duidelijk dat het sinds iOS 12 mogelijk is een muis aan te sluiten.

Op een vraag vind ik ondanks stevig surfen echter geen goed antwoord: als ik de iPhone pro via een lightning to HDMI connector aansluit op een extern scherm, met welke resolutie wordt het beeld weergegeven? En wordt het scherm volledig gevuld? Ik ben in bezit van een 4K monitor.

(op diverse YouTube filmpjes wordt het scherm van een iPhone niet schermvullend zichtbaar als deze op een externe monitor wordt aangesloten)

• Zillion01
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2019

Zillion01

Obey your screen!

kevinkrs schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:45:
[...]

Ja wat ik eruit begreep is dat bij de kou er iets minder vermogen in de batterij zit, waardoor de batterij sneller leeg loopt.
Ik dacht juist dat het uitvallen gebeurd als het bijvoorbeeld koud is en je batterij is versleten tot 70%
Die van mij was 87% op de iPhone 6s plus. Maar wat genieten zeg, de Max. Batterij-tijd heurluk! Camera kicken en Face Id werkt redelijk goed. Heb er lang over getwijfeld qua prijs. Gewoon de 64 en dan de rest via iCloud indien nodig. Heb altijd UAG hoesjes gehad dus nu een UAG Plyo Ash. Die Ash had ik achteraf misschien gewoon helemaal transparant moeten doen, in combi met midnight green. En een Belkin glas cover die ze bij aMac er op hebben gezet. Eerste mislukte dus wel tof dat ze dat zelf doen middels een apparaatje.

• Martinus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 26-01 08:28
ervaart er iemand ook slechte GPS? met name in drukke steden of landelijk gebeid heeft die erg veel moeite, en mis wel eens een afslag (wat bv killin is in het Ruhrgebied.)

no comment

• kevinkrs
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-01 10:23
Zillion01 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:54:
[...]

Die van mij was 87% op de iPhone 6s plus. Maar wat genieten zeg, de Max. Batterij-tijd heurluk! Camera kicken en Face Id werkt redelijk goed. Heb er lang over getwijfeld qua prijs. Gewoon de 64 en dan de rest via iCloud indien nodig. Heb altijd UAG hoesjes gehad dus nu een UAG Plyo Ash. Die Ash had ik achteraf misschien gewoon helemaal transparant moeten doen, in combi met midnight green. En een Belkin glas cover die ze bij aMac er op hebben gezet. Eerste mislukte dus wel tof dat ze dat zelf doen middels een apparaatje.
Ik had eerst de 11 Pro, vervolgens toch retour gestuurd en vandaag weer de 11 Pro Max gekocht. Helaas moet ik het tot vrijdag even met een prepaid sim doen aangezien ik mijn eSIM pas vrijdag weer kan activeren.

Ik ben enorm benieuwd naar de batterij, maar wat mij wel opviel was dat het installeren van 84 apps slechts 2% batterij kost :p

Wat mij wel meteen opvalt is dat de 11 Pro Max echt lood maar dan ook echt lood zwaar is...

• Zillion01
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2019

Zillion01

Obey your screen!

kevinkrs schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:04:
[...]

Ik had eerst de 11 Pro, vervolgens toch retour gestuurd en vandaag weer de 11 Pro Max gekocht. Helaas moet ik het tot vrijdag even met een prepaid sim doen aangezien ik mijn eSIM pas vrijdag weer kan activeren.

Ik ben enorm benieuwd naar de batterij, maar wat mij wel opviel was dat het installeren van 84 apps slechts 2% batterij kost :p

Wat mij wel meteen opvalt is dat de 11 Pro Max echt lood maar dan ook echt lood zwaar is...
Goeie keuze, scherm size is echt wel beter :) Ja batterij is tof, uit gewoonte laad ik hem meteen weer op, maar na een dag matig gebruik stond die bij mij nog op 80%. Ik zit helaas nog tot eind volgend jaar bij Telfort, maar ik mot ook een eSim, aangezien ik wel es naar het buitenland ga.. Zeker T-Mobile wat je hebt?

• kevinkrs
Zillion01 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:08:
[...]

Goeie keuze, scherm size is echt wel beter :) Ja batterij is tof, uit gewoonte laad ik hem meteen weer op, maar na een dag matig gebruik stond die bij mij nog op 80%. Ik zit helaas nog tot eind volgend jaar bij Telfort, maar ik mot ook een eSim, aangezien ik wel es naar het buitenland ga.. Zeker T-Mobile wat je hebt?
Correct, T-Mobile;

Ik zie nog best wel wat nadelen bij eSIM. Bij het activeren moet je toegang hebben tot je huidige mobiele nummer. Stel je hebt je eSIM profiel verwijderd en besteld een nieuwe eSIM bij T-Mobile kan hij de verificatie code niet opsturen en moet je hem laten activeren in een fysieke winkel. Waarbij je eerst 30 minuten moet aandringen dat je GEEN code op je deurmat hebt gekregen en dat zij hem moeten activeren. Dusdanig aandringen dat er bijna een ruzie ontstaat tussen de winkel medewerker en jij als individu.

Dan mag je ook gelijk de verkoop praatje aanhoren voor T-Mobile thuis, omdat als je een alles in 1 pakket neemt heb je tot wel liefst 20 mbps download (heb nu 250 mbps :p ) en krijg je 10 euro korting op je telefoon abonnement.

Vervolgens kun je maar twee keer per jaar een eSIM aanvragen, daarna ben je aan de goden overgeleverd. Dus in mijn geval: Telefoon gekregen, sim geactiveerd, toch omgeruild voor een andere, sim op mijn oude telefoon geactiveerd, nieuwe telefoon besteld, en je hebt geen eSIM meer :)

En een ander nadeel is dat je niet even snel kunt wisselen van smartphone indien dat om wat voor reden dan ook noodzakelijk is.

Voordeel is wel dat je duel sim op je iPhone kunt gebruiken, handig voor als je op vakantie bent.

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:38
Sterker nog, ik gebruik mijn 11Pro permanent als dual sim (zakelijk en privé, beiden T-Mobile.) Ik wissel mijn sim nooit, dus heb nergens last van. Whatsapp heb ik voor zakelijk gebruik de Business versie geinstalleerd. Verder moet ik mijn privé adresboek even opschonen zodat ik bellen naar contacten altijd met de juiste sim doe, zonder handmatig deze te selecteren.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:50

Canaria

4313-3581-4704

Voordeel van eSIM is ook dat je in elk land waar je komt een andere eSIM kunt gebruiken, tenminste als dat hetzelfde werkt als op de iPad. Ik heb een prepaid data-bundel voor de VS, die kan ik in Settings met een dropdown selecteren als actieve eSIM. Voor m'n Nederlandse abonnement heb ik een nanosim.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• twit
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:22

twit

Gentoo :9

Famous schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:36:
[...]

Waarom update je dan niet naar 13.2.3?
Als het een typfout is dan moet ik zeggen dat ik geen problemen ervaar.

Heb gewoon een Ikea draadloze lader van (dacht) €10,-. Werkt elke nacht prima :)
Als die erop ligt en ik pak hem op om even wat te bekijken laadt hij goed verder wanneer hij weer op het bedje komt te liggen.
Dank! Ik had nog geen notificatie dat er een software update beschikbaar was. Heb hem nu opgevraagd en geïnstalleerd en zal vannacht de telefoon wederom opladen via wireless charger. Hopelijk is het zo eenvoudig opgelost.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• kevinl
  • Laatst online: 11:32
kevinkrs schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:17:
[...]

En een ander nadeel is dat je niet even snel kunt wisselen van smartphone indien dat om wat voor reden dan ook noodzakelijk is.

Voordeel is wel dat je duel sim op je iPhone kunt gebruiken, handig voor als je op vakantie bent.
Ik heb een andere definitie van dual sim bij T-mobile. Namelijk dat je van een telefoonnummer twee simkaarten hebt. Ik heb van mijn telefoonnummer altijd twee simkaarten gehad. Dit is in die gevallen dat mijn telefoon gestolen wordt (enof simkaart en telefoon in de zee terecht komt) en het aanvragen van een nieuwe simkaart tijd kost.

Ik neem aan dat als je esim geactiveerd hebt. Dat je voor die esim nog een extra simkaart kan aanvragen.

• loeberce
Dual sim is meestal twee verschillende kaarten in 1 telefoon. Bij T-Mobile werd mijn fysieke simkaart onbruikbaar nadat mijn esim in werking was getreden.Of jouw wens met 2 kaarten nog werkt weet ik niet.

• kevinkrs
kevinl schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:45:
[...]

Ik heb een andere definitie van dual sim bij T-mobile. Namelijk dat je van een telefoonnummer twee simkaarten hebt. Ik heb van mijn telefoonnummer altijd twee simkaarten gehad. Dit is in die gevallen dat mijn telefoon gestolen wordt (enof simkaart en telefoon in de zee terecht komt) en het aanvragen van een nieuwe simkaart tijd kost.

Ik neem aan dat als je esim geactiveerd hebt. Dat je voor die esim nog een extra simkaart kan aanvragen.
Dat kan dus niet, in de tijd waar ik een eSIM genomen had was er nog geen dual-eSIM. Nu inmiddels wel maar dan moet je weer 35 euro neertellen :)

Tevens, gisteren Netflix gekeken, browsen, Social Media, Hyperlight Drifter gespeeld, navigatie en ongeveer 7 uur sot. Ging naar bed met 59% batterij over :p

• kevinl
  • Laatst online: 11:32
kevinkrs schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:19:
[...]

Dat kan dus niet, in de tijd waar ik een eSIM genomen had was er nog geen dual-eSIM. Nu inmiddels wel maar dan moet je weer 35 euro neertellen :)

Tevens, gisteren Netflix gekeken, browsen, Social Media, Hyperlight Drifter gespeeld, navigatie en ongeveer 7 uur sot. Ging naar bed met 59% batterij over :p
Ik wil niet dual e-sim hebben. Ik wil 1 e-sim en een physiek normale sim voor hetzelfde nummer. Kan dat?

• loeberce
Dat is feitelijk geen vraag voor dit topic, maar die zul je bij T-Mobile als enige provider met esim in NL moeten stellen.

• kevinkrs
kevinl schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:22:
[...]

Ik wil niet dual e-sim hebben. Ik wil 1 e-sim en een physiek normale sim voor hetzelfde nummer. Kan dat?
Nee dat wilde ik namelijk ook eerst, en dat kan dus niet. Zodra je de e-SIM activeert is de fysieke SIM ongeldig en onbruikbaar.

• MazeWing
  • Laatst online: 20:51

MazeWing

passionate & cynical

Swizzler24 schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:09:
[...]

Wat vind/vond je van de switch van Ios naar Android?
Sorry voor mijn late reactie!
De overstap ging voor mij behoorlijk soepel. Dit heeft ook grotendeels te maken met het feit dat ik grotendeels gebruik maak van diensten van Google en dit praktisch 1 op 1 over te zetten is. In die zin ben ik aanzienlijk minder platform-afhankelijk.

Qua gebruikerservaring merk ik dat ik een veel soepelere ervaring voorgeschoteld krijg dan bij Androids. Omdat er veel minder verschillende iPhones zijn dan Android-toestellen en Apple veel strenger is met zijn eisen krijg je apps die simpelweg beter geoptimaliseerd zijn en volledig rekening houden met het toestel. Ook lijkt het dat (ongetwijfeld vanwege de strengheid van Apple) apps er net wat mooier uit zien. Denk dan aan knopjes, uitlijning, etc. Alsof ze net iets langer hun best gedaan hebben.
Puur kijkend naar iOS vs Android heeft Android met afstand een superieur notificatiecentrum. Alhoewel dit verbeterd is, ligt Android nog steeds ver voor.

Qua snelheid, etc. is het verschil behoorlijk klein. Zeker omdat Android ook beter geoptimaliseerd is en de Oneplus een 90hz scherm had. Android heeft nog steeds het voordeel dat je veel meer zaken kan aanpassen, echter is de noodzaak hiertoe kleiner geworden omdat Android steeds meer zaken standaard op orde heeft. Dit was een jaar of 5 geleden wel anders.

Als totaalpakket moet ik toch zeggen dat iOS de betere ervaring geeft. Het is allemaal net wat beter op elkaar afgestemd.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-01 12:46
MazeWing schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:43:
[...]

De overstap ging voor mij behoorlijk soepel. Dit heeft ook grotendeels te maken met het feit dat ik grotendeels gebruik maak van diensten van Google en dit praktisch 1 op 1 over te zetten is. In die zin ben ik aanzienlijk minder platform-afhankelijk.
....
Als totaalpakket moet ik toch zeggen dat iOS de betere ervaring geeft. Het is allemaal net wat beter op elkaar afgestemd.
Elk OS heeft zijn voors en tegens. Ik ben blij dat je eerlijk je mening geeft en de naar jouw mening bestaande pijn-punten geeft. Meestal zitten mensen zo vastgeroest in hun manieren dat een ander OS overal slecht in is en die mensen branden dan ook alles af van het 'naar' OS (en de aanhangers daarvan) i.p.v. ook te kijken naar wat je bijv. anders zou kunnen doen waardoor het minder slecht of zelfs beter gaat.

Of je nu van iOS naar Android of andersom gaat, je moet je ervoor open zetten. Bevalt het dan nog niet, dan is het buigen of breken: blijven en het accepteren of weer terug naar het OS waar je vandaan kwam.

Ik werk met windows en MacOS en iOS en Android (voorheen ook windows phone). Bij de ene vind ik dit fijner werken, bij de ander dat. En natuurlijk heb je wel een overall voorkeur. Maar niets is perfect.
MazeWing schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:43:
[...]

Qua gebruikerservaring merk ik dat ik een veel soepelere ervaring voorgeschoteld krijg dan bij Androids. Omdat er veel minder verschillende iPhones zijn dan Android-toestellen en Apple veel strenger is met zijn eisen krijg je apps die simpelweg beter geoptimaliseerd zijn en volledig rekening houden met het toestel. Ook lijkt het dat (ongetwijfeld vanwege de strengheid van Apple) apps er net wat mooier uit zien. Denk dan aan knopjes, uitlijning, etc. Alsof ze net iets langer hun best gedaan hebben.
Puur kijkend naar iOS vs Android heeft Android met afstand een superieur notificatiecentrum. Alhoewel dit verbeterd is, ligt Android nog steeds ver voor.

Qua snelheid, etc. is het verschil behoorlijk klein. Zeker omdat Android ook beter geoptimaliseerd is en de Oneplus een 90hz scherm had. Android heeft nog steeds het voordeel dat je veel meer zaken kan aanpassen, echter is de noodzaak hiertoe kleiner geworden omdat Android steeds meer zaken standaard op orde heeft. Dit was een jaar of 5 geleden wel anders.

Complimenten met je mooie eerlijke vergelijking!

• Pat-Juh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:14

Pat-Juh

Patrick

kevinl schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:22:
[...]

Nop. Althans volgens T-mobile niet....

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:25

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geert1976 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:59:
[...]

Wij weten er alles van he Geert..Maar komen toch altijd terug bij Apple..kuch, de perfecte klant..kuch...

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Niemand in dit topic last van dit probleem?
https://discussions.apple.com/thread/250710647
https://discussions.apple.com/thread/250666894
Mijn vrouw heeft al de 3e iphone 11 Pro Max , Apple herkent het probleem niet , maar op het apple forum zijn er een hoop mensen die er last van hebben.

www.degroot-it.nl

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:03
degroot schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:09:
Mijn vrouw heeft al de 3e iphone 11 Pro Max , Apple herkent het probleem niet , maar op het apple forum zijn er een hoop mensen die er last van hebben.
Verdomme, ik heb het ook met mijn 11 Pro. Donkere omgeving maar dan foto van een fel licht en je ziet de blauw/groene artifacts. Op mijn X dit probleem nooit gezien?

ehhhh..HOI

• jpbosk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:06
Het is dus de iPhone 11 Pro Max midnight green 64 GB geworden. Sowieso was ie al duur genoeg, maar qua geheugen lijkt het zat. Alles staat toch in de cloud. Hij is overigens wel zwaarder dan verwacht! Dat wordt weer even wennen. Maar superblij mee!

Overigens: die vlekken op foto’s heb ik ook. Die had ik ook al met mijn vorige iPhone X in dat soort condities. Het lijkt een soort reflectie van het glaasje wat voor de lens zit.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Geert1976 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:59:
[...]

Ik snap ook niet waarom mensen soms zo moeilijk doen om een eerlijk vergelijk te maken. Er zijn een aantal dingen die beter zijn op Android en een aantal dingen die beter zijn op iOS. Feit is dat beide gewoon prima voor praktisch ieder persoon ruim voldoende zijn.

Wat betreft die vlekjes/stipjes bij nachtfoto's; die heeft iedereen. Het is een reflectie van het licht. De afstand en positie is afhankelijk van de lichtinval. Deze stipjes komen ook overeen met de hoeveelheid felle lichten die er zijn. Het is dus gewoon lens flare...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:07

JB

Cédric roelt!

Hoe ervaren jullie de widescreen icm personen? Heb nu paar keer in huis gepoogd een "gezellige" familiefoto te maken maar ik vind het maar een onscherp geheel met heel veel ruis :?

Mijn boefje is liev!

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

JB schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:05:
Hoe ervaren jullie de widescreen icm personen? Heb nu paar keer in huis gepoogd een "gezellige" familiefoto te maken maar ik vind het maar een onscherp geheel met heel veel ruis :?
Het is duidelijk de minste van de 3 lenzen. Zeker wanneer het qua licht minder wordt gaat de kwaliteit gigantisch achteruit. Daarnaast krijg je bij het fotograferen van groepen al snel vertekeningen dat personen aan de buitenkanten heel "breed" lijken.

De UWA komt het beste tot zijn recht overdag bij heldere omstandigheden en je onderwerp de natuur, straat, etc. is.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:07

JB

Cédric roelt!

MazeWing schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:13:
[...]

Het is duidelijk de minste van de 3 lenzen. Zeker wanneer het qua licht minder wordt gaat de kwaliteit gigantisch achteruit. Daarnaast krijg je bij het fotograferen van groepen al snel vertekeningen dat personen aan de buitenkanten heel "breed" lijken.

De UWA komt het beste tot zijn recht overdag bij heldere omstandigheden en je onderwerp de natuur, straat, etc. is.
Ja dat verklaard het wel dan. Dank voor je uiteenzetting :)

Mijn boefje is liev!

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
degroot schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:09:
Is al eerder opgekomen in dit topic en andere... gewoon lens flare. Er zijn limieten aan hoe ver je die kunt onderdrukken, gebonden aan natuurwetten etc ;). Je ziet heel weinig lens flare effecten op foto’s van de iPhone maar dit is er eentje van.

Je kunt dit als probleem bestempelen, maar als je dan eens gaat kijken wat voor andere soorten manifestaties van lens flare er zijn (zie dit of dit of dit). Zijn de groen puntjes dan nog zo erg...

• degroot
  • Niet online
Propane schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:03:
[...]
Is al eerder opgekomen in dit topic en andere... gewoon lens flare. Er zijn limieten aan hoe ver je die kunt onderdrukken, gebonden aan natuurwetten etc ;). Je ziet heel weinig lens flare effecten op foto’s van de iPhone maar dit is er eentje van.

Je kunt dit als probleem bestempelen, maar als je dan eens gaat kijken wat voor andere soorten manifestaties van lens flare er zijn (zie dit of dit of dit). Zijn de groen puntjes dan nog zo erg...
Nouja, je koop tenslote een telefoon van 1400 euro. Dat die "slechtere" fotos maakt dan mijn Huawei P20 lite doordat op bijna iedere foto groene puntjes aanwezig zijn , dan ervaart mijn vrouw dat als zeer slecht ja. Heeft ze ook gewoon gelijk in. Op de 7 en 6 PLus is het nooit geweest.

www.degroot-it.nl

• Propane
  • Niet online
degroot schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:09:
[...]

Nouja, je koop tenslote een telefoon van 1400 euro. Dat die "slechtere" fotos maakt dan mijn Huawei P20 lite doordat op bijna iedere foto groene puntjes aanwezig zijn , dan ervaart mijn vrouw dat als zeer slecht ja. Heeft ze ook gewoon gelijk in. Op de 7 en 6 PLus is het nooit geweest.
Nogmaals, je komt niet zomaar even om lens flare heen in de situaties waarin lens flares voorkomen. En die zijn ook absoluut wel aanwezig geweest op de iPhone 7 en 6+. En die P20 Lite heeft misschien een andere manifestatie van de lens flare die je als minder storend ziet, maar goed.

De lens formule die toch over het algemeen voor zeer goede foto's zorgt heeft blijkbaar als nadeel deze vorm van lens flare. Je kunt het zelf ook tegen gaan door de hoek waaronder je de foto maakt aan te passen om het effect te minimaliseren etc.

En wat betreft het bedrag wat de telefoon kost... er zijn professionele dSLR objectieven van duizenden euros die ook gewoon lens flare vertonen. Je komt soms niet om de natuur wetten heen.

• degroot
  • Niet online
Blijkbaar kom je wel om die lensflare heen, en is het echt een defect van de 1e batches 11 pro max.
Op het apple-forum zijn er genoeg mensen die een 11 pro max hebben ingewisseld en een model uit een andere batch hebben gekregen , waarbij het probleem niet meer optreedt.
Het lijkt dus wel gewoon op een defect , en heeft dus niets met de wetten der natuur of compositie van de foto te maken

www.degroot-it.nl

• kevinkrs
Ik heb zojuist mijn iPhone 11 pro een schone iOS installatie gegeven. Normaal kun je bij algemeen -> woordenboek een tweede taal toevoegen waarvoor je autocorrect tussen de 2 talen kan wisselen zonder een extra toetsenbord toe te voegen.

Nu heb ik Engels toegevoegd maar automatisch aanvullen en autocorrect zien de Engelse woorden niet. Iemand een idee wat ik fout gedaan zou kunnen hebben?

• Propane
  • Niet online
degroot schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:58:
Blijkbaar kom je wel om die lensflare heen, en is het echt een defect van de 1e batches 11 pro max.
Op het apple-forum zijn er genoeg mensen die een 11 pro max hebben ingewisseld en een model uit een andere batch hebben gekregen , waarbij het probleem niet meer optreedt.
Het lijkt dus wel gewoon op een defect , en heeft dus niets met de wetten der natuur of compositie van de foto te maken
Nou, succes met het inruilen dan... ;).
het Amsterdam Light Festival is weer begonnen hier in Amsterdam (tot half januari 2020).
Een zeer mooie vaar/wandel/fietsroute langs diverse verlichte kunstobjecten, ontworpen door diverse kunstenaars.

ik moet echt een Tripod gaan aanschaffen, fotograferen met Night Mode wordt dan nog mooier/leuker

Geert1976 wijzigde deze reactie 07-12-2019 19:36 (23%)

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:35
Ik zie op die boot allemaal lensflare!!!11 ;)

Mooie foto zeg, ik heb nog steeds night mode niet genoeg getest

ex87 wijzigde deze reactie 07-12-2019 20:04 (43%)

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• UTADDICT
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:20
Geert1976 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:22:
het Amsterdam Light Festival is weer begonnen hier in Amsterdam (tot half januari 2020).
Een zeer mooie vaar/wandel/fietsroute langs diverse verlichte kunstobjecten, ontworpen door diverse kunstenaars.

[Afbeelding]

ik moet echt een Tripod gaan aanschaffen, fotograferen met Night Mode wordt dan nog mooier/leuker
Aaah goed idee! Ik heb net m'n Pro Midnight Green binnen, dus ga ook even een rondje lopen langs de Light Festival route!

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
degroot schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:58:
''Conformist bias''
Je zoekt, dus gij zult vinden. Lens Flare, groene puntjes, is letterlijk niet te voorkomen bij sommige lichtomstandigheden met een smartphone. Daar heeft letterlijk elke smartphone last van.
Vervelend natuurlijk, maar ik denk echt dat je vrouw haar smartphone drie keer heeft omgeruild zonder reden.
Als je zoekt naar andere iphones met dit 'defect' dan zul je ook zeker hits vinden. Lens flare is niet 'uniek', maar elk jaar, bij elke smartphone, hoor je mensen schreeuwen dat er sprake is van een defect.

Zie hier:
Iphone 8: https://discussions.apple.com/thread/8118139
Iphone X: https://forums.macrumors....treme-lens-flare.2085341/
Iphone Xs: https://www.reddit.com/r/.../9is7l0/lens_flare_on_xs/

WouterL wijzigde deze reactie 10-12-2019 08:10 (28%)

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:54
WouterL schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:06:
[...]

''Conformist bias''
Je zoekt, dus gij zult vinden. Lens Flare, groene puntjes, is letterlijk niet te voorkomen bij sommige lichtomstandigheden met een smartphone. Daar heeft letterlijk elke smartphone last van.
Vervelend natuurlijk, maar ik denk echt dat je vrouw haar smartphone drie keer heeft omgeruild zonder reden.
Als je zoekt naar andere iphones met dit 'defect' dan zul je ook zeker hits vinden. Lens flare is niet 'uniek', maar elk jaar, bij elke smartphone, hoor je mensen schreeuwen dat er sprake is van een defect.

Zie hier:
Sterker nog, elke lens heeft er in meer of mindere mate last van. Om hier van af te komen zijn zonnekappen uitgevonden

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Oppernerd
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 24-01 20:26
WouterL schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:06:
[...]

''Conformist bias''

Zie hier:
Is idd lens flare en gebeurt bij vrijwel alle smartphone camera’s onder bepaalde omstandigheden.

En idd ook confirmation bias... Als ik op Google zoek op flying pigs, vind ik ook 25 miljoen resultaten. Maar dat ventje op Reddit spant toch echt de kroon. Iedereen die ook maar iets anders beweert (en onderbouwt) wordt gewoon denigrerend beantwoord. Terwijl mensen die zijn (mogelijke) misvatting delen juist worden aangemoedigd.
Oppernerd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:25:
[...]

Is idd lens flare en gebeurt bij vrijwel alle smartphone camera’s onder bepaalde omstandigheden.
niet alleen bij smartphones hoor, gebeurd ook gewoon bij normale fotocamera's, firma Nikon legt het in onderstaand artikel haarfijn uit

https://www.nikonimgsuppo...0&configured=1&lang=en_SG

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Geert1976 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:32:
[...]

niet alleen bij smartphones hoor, gebeurd ook gewoon bij normale fotocamera's, firma Nikon legt het in onderstaand artikel haarfijn uit

https://www.nikonimgsuppo...0&configured=1&lang=en_SG
Tuurlijk. ik heb ook een professionele camera thuis liggen. De focus ligt hier op smartphones, dus daar ging ik even specifiek op in :)

• Dr.Fer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-01 12:12
Onderstaande foto gisteren gemaakt.
Moet zeggen dat ik bij m’n vorige iPhones de flare nooit zo intens heb gezien.

• innuendo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2019
Meer mensen 'last' van het feit dat als je op de achterkant (ongeveer ter hoogte van het Apple logo) drukt, je een kraak-geluid hoort (vrij zacht)? Alsof je het ietwat kan indrukken?

Moet wel mijn best doen om het voor elkaar te krijgen en te horen, en verder niet echt een groot probleem lijkt mij, maar het viel me opeens op.

• Yzord
Dr.Fer schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:59:

[Afbeelding: Flare]
Sowieso een belabberde foto (vind ik). Vage mist over de foto. Beetje jammer...om nog maar niet over de flare te spreken.

• Propane
  • Niet online
Hey, kijk eens aan, mensen met een gezond verstand en begrip van de natuur wetten die je tegenkomt bij lenzen beginnen zich te melden ;).

Hoop nog steeds dat @degroot lekker een 'defect' vrije iPhone kan vinden natuurlijk :D :P.

• Appie Heijn
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:11
Scrtz schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:16:
[...]

Doe ik al een paar jaar, koop alleen nog maar de instap iPhone qua grootte dus 64gb en alles komt in iCloud te staan, werkt perfect.
Heb een grijze 11 Pro 64GB gehaald, wat een verschil met de iphone 6 die ik hiervoor gebruikte. Batterijduur van ruim 2 dagen is ook zeer goed te noemen.

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:36

AntonyterHorst

Apple Maniak

Nightmode erbij (lange belichtingstijd) en de lensflare wordt inderdaad erger dan vorige generaties. Ook logisch gezien er overbelichte foto's gemaakt worden..

Man man man

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:52
Ik zit ook te denken aan een nieuwe iPhone (weer terug na 4 jaar Android) , maar ik hecht aan geluidskwaliteit via mijn koptelefoon.

Nu weet ik dat Bluetooth nooit echt de bedrade kwaliteit zal halen maar hoe is het geluid zeg in verhouding tot LDAC of APTX-HD via mijn sony xm3 op mijn huidige android?

oldsmelly wijzigde deze reactie 10-12-2019 18:37 (12%)

MuziekLiefhebbert

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:39
Een iPhone ondersteunt voor zover ik weet maar twee audiocodes via bluetooth. Deze zijn SBC en AAC.

Wil je de best mogelijke geluidskwaliteit behalen, dan zal je hoofdtelefoon AAC moeten ondersteunen. Anders zit je vast aan SBC, welke niet de beste (maar wellicht wel acceptabele) geluidskwaliteit levert.

Probeer anders eens een iPhone van iemand te lenen om het te testen.

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:38

Volgens mij is je lens ook vies. De waas erover zie ik soms ook als de lens vies is, iets dat makkelijker gebeurd op een smartphone aangezien hij vaak in een zak zit ;-). Deze viezigheid maakt de lens flare ook veel erger.

• WishmasterNL
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:31

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

iOS 13.3 is uit

WishmasterNL wijzigde deze reactie 11-12-2019 04:38 (15%)

BTO 17CL47 | i7-3610qm | Nvidia GTX680m 4GB gddr5 | 256GB Samsung 830serie SSD | 1080P scherm | 8GB 1600mhz ddr3 | win 10 Pro 64bit

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 21:02
Hoe zijn de ervaringen hier met opslag voor mensen die van 64 GB naar een 11 Pro 64 GB zijn overgegaan? Nog steeds voldoende capaciteit?

Ik heb nu een 8 Plus 64GB waarvan 32GB in gebruik, waarbij een nieuwe 256GB iPhone waarschijnlijk overkill en zonde van het geld is. Vraag me dus af hoe dat zich ontwikkeld met de hogere kwaliteit foto's.

• Famous

Famous

R 400+

bram1984 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:54:
Hoe zijn de ervaringen hier met opslag voor mensen die van 64 GB naar een 11 Pro 64 GB zijn overgegaan? Nog steeds voldoende capaciteit?

Ik heb nu een 8 Plus 64GB waarvan 32GB in gebruik, waarbij een nieuwe 256GB iPhone waarschijnlijk overkill en zonde van het geld is. Vraag me dus af hoe dat zich ontwikkeld met de hogere kwaliteit foto's.
Is al meerdere malen voorbij gekomen, maar het is prima.

Als ik het goed herinner had @Scrtz iets van 3.000 foto's en 500 (vieze) filmpjes en nog 25gb over.

• lonkhuijzen
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

lonkhuijzen

100% ADH

Is echt geen enkel probleem. Hier ook 64gb

65gb aan foto’s en video’s in de iCloud en dat zorgt voor 3,65gb aan opslag op de iPhone.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output

• bram1984
@Famous @lonkhuijzen Dank beide. Dan denk ik dat ik het gewoon bij 64 GB houd. Zo te zien is 256 GB pas interessant als je veel en/of grote apps gebruikt.
bram1984 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:54:

hier al jaren elk jaar gekozen voor een 64Gb iPhone. Zit al jaren zo rond de 28-30Gb opslag in gebruik.
Ongeveer 2000 foto's en wat filmpjes en geen zware apps (zoals games) op m'n iPhone.

256Gb zou leuk zijn ''voor het gevoel'', maar voor mij vrijwel zeker absolute overrkill

Geert1976 wijzigde deze reactie 11-12-2019 10:27 (6%)

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:45
Heb de Pro sinds de release dag, maar nog niet eerder een goed moment gehad om nightmode eens te proberen. Tot vandaag...

https://tweakers.net/ext/f/gmCZzXUzqZK189AhXPw00RQH/thumb.jpg

• bram1984
Ik heb uiteindelijk de stap ook maar gemaakt en ben van een 8 Plus naar een 11 Pro (zilver met midnight blue hoesje) 64GB gegaan. Gegevens aan het overzetten as we speak. Mijn eerste iPhone zonder homeknop, dus dat wordt even wennen. Ik mis ook het batterij percentage, maar dat is niet anders.

Vanavond maar eens klooien met de camera.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:59
bram1984 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:14:
Ik heb uiteindelijk de stap ook maar gemaakt en ben van een 8 Plus naar een 11 Pro (zilver met midnight blue hoesje) 64GB gegaan. Gegevens aan het overzetten as we speak. Mijn eerste iPhone zonder homeknop, dus dat wordt even wennen. Ik mis ook het batterij percentage, maar dat is niet anders.

Vanavond maar eens klooien met de camera.
Geloof mij, die homeknop mis je geen seconde, je gaat je juist direct afvragen waarom de iPhone überhaupt een homeknop gehad heeft.

batterijpercentage daarintegen zou ik ook toch graag eens terug willen zien

• bram1984
Scrtz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:16:
[...]

Geloof mij, die homeknop mis je geen seconde, je gaat je juist direct afvragen waarom de iPhone überhaupt een homeknop gehad heeft.

We gaan het zien. De homeknop was destijds de reden dat ik naar een 8 ging in plaats van een X. Ik wilde gewoon mijn Touch ID behouden.

Dat overzetten met je oude iPhone ernaast werkt wel briljant zeg. Binnen 20 minuten good to go. Snel laden is ook lekker. Hij gaat als een malle.

Wel leuk zo'n tweedekansje van Coolblue. Er zit een screenprotector op. :+

Enige wat me opvalt is dat mijn foto's ineens een stuk meer ruimte innemen en dat de upload (ik doe even de aanname dat dit met die ruimte te maken heeft) op 1% blijft hangen. Daar zal ik wellicht even geduld mee moeten hebben.

• bram1984
Aangezien 3D Touch verdwenen is en swipen nog niet werkt met het native toetsenbord, weet iemand hoe je de cursor over tekst beweegt met een third party keyboard? Via spatie werkt het niet. Dat was altijd een killer feature.

• ex87
  • Laatst online: 18:35
bram1984 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:19:
Aangezien 3D Touch verdwenen is en swipen nog niet werkt met het native toetsenbord, weet iemand hoe je de cursor over tekst beweegt met een third party keyboard? Via spatie werkt het niet. Dat was altijd een killer feature.
Dat hoort wel te werken via spacebar bij het stock toetsenbord. Zo doe ik het..
Ipv van force touch is het nu 'long press' op de spacebar, en daarna kan je het op dezelfde manier doen.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• bram1984
ex87 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:18:
[...]

Dat hoort wel te werken via spacebar bij het stock toetsenbord. Zo doe ik het..
Ipv van force touch is het nu 'long press' op de spacebar, en daarna kan je het op dezelfde manier doen.
Dat snap ik, maar dan kun je dus niet swipen. Ik heb nu Gboard maar weer geïnstalleerd. Die is inmiddels geoptimaliseerd voor dark mode en daar mee kun je van links naar rechts scrollen. SwiftKey is dus waardeloos in dat opzicht (lijkt ook minder accuraat te zijn dan Gboard.

• ppeter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-01 20:34
Binnenkort nog betere foto’s.....😎

https://www.techpulse.be/...name-betere-fotos-iphone/

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
*snip* dit is meer iets voor [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6

Daedalus wijzigde deze reactie 13-12-2019 21:26 (91%)

• CreativeS
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Yup. Zag ik behoorlijk tegenop maar was inderdaad vrij snel normaal...
Die zit er toch ook nog gewoon? Ja, nu extra handeling, maar is nog af te lezen.

CreativeS wijzigde deze reactie 14-12-2019 16:59 (8%)

• ppeter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-01 20:34
Sorry, dit artikel had ik niet gezien! 😇

• sloth
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Dit gaat om dezelfde technologie die Google al een tijdje gebruikt op de Pixel telefoons, toch? Bijzonder dat Apple hier nu pas ernstig naar gaat kijken.

• Propane
  • Niet online
sloth schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:55:
[...]

Dit gaat om dezelfde technologie die Google al een tijdje gebruikt op de Pixel telefoons, toch? Bijzonder dat Apple hier nu pas ernstig naar gaat kijken.
Computational photography is al jaren in gebruik, ook door Apple. Deze overname zal voornamelijk zijn om nog meer kennis in-house te halen.

• Sunri5e
  • Laatst online: 20:25
Een vraagje. Ik ben er niet helemaal in thuis. Maar is een iPhone 11 Pro met 64gb van eind september + aankoopfactuur en alle accessoires voor €800,- een goede deal?

Aankoopadvies voortaan graag in een eigen topic :)

Hoedje wijzigde deze reactie 17-12-2019 08:16 (15%)

• bram1984
Sunri5e schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:46:
Een vraagje. Ik ben er niet helemaal in thuis. Maar is een iPhone 11 Pro met 64gb van eind september + aankoopfactuur en alle accessoires voor €800,- een goede deal?
De nieuwprijs is € 1159,- inclusief BTW. Daar kun je wel een redelijke conclusie uit trekken, denk ik?

• Famous

Famous

R 400+

Sunri5e schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:46:
Zou bijna zeggen te mooi om waar te zijn.
Ik houd voor mijn broer & zwager de markt een beetje in de gaten maar zo "goedkoop" heb ik ze nog niet voorbij zien komen wat vertrouwelijk is.

Je gaat hem wel ophalen neem ik aan?
Check wel het serienummer :)

• Sunri5e
bram1984 schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:49:
[...]

De nieuwprijs is € 1159,- inclusief BTW. Daar kun je wel een redelijke conclusie uit trekken, denk ik?
Nou, ik heb mezelf wel eens laten vertellen dat iPhones redelijk waardevast zijn. Maar daar kan ik niet gelijk de conclusie uit trekken om 800 euro een goede deal is.

• Sunri5e
Famous schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:50:
[...]

Zou bijna zeggen te mooi om waar te zijn.
Ik houd voor mijn broer & zwager de markt een beetje in de gaten maar zo "goedkoop" heb ik ze nog niet voorbij zien komen wat vertrouwelijk is.

Je gaat hem wel ophalen neem ik aan?
Check wel het serienummer :)
Thnx! En dan hier invoeren?

https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/

• Famous

Famous

R 400+

Jip.
Ik koop ze zelf altijd nieuw en voor familie bij @Geert1976 :+ maar wellicht is er nog een andere site waar je het een en ander kan controleren? Durf ik niet te zeggen.

Kijk ik op Tweakers is de goedkoopste: V&A aangeboden: Apple iPhone 11 Pro 64GB Grijs
En deze heeft een lichte beschadiging.

Op Marktplaats staan ze ook niet echt goedkoop erop behalve de onderstaande (al 10+ dagen dus zal wel iets mis mee zijn..)
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Marktwaarde is zeker nog €900,- + dus altijd sceptisch zijn als iemand er zo onder gaat zitten..

Famous schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:01:
[...]

Op Marktplaats staan ze ook niet echt goedkoop erop behalve de onderstaande (al 10+ dagen dus zal wel iets mis mee zijn..)
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
dit is zo'n dummy iPhone van AliExpres: €6,75 :+

• DennisZ88
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 24-01 10:44
Nieuwprijs is wel goedkoper trouwens. Ik heb voor de 11 pro met 256gb, 1150 euro betaald. Helemaal nieuw, partijen als bel simpel, gsm web etc bieden telefoons goedkoper aan, om je maar binnen te halen en geven op die manier iets van hun 'vergoeding' aan je terug.

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:23

Hoedje

Moderator Apple Talk
Het gaat nu de laatste pagina's wel erg veel over prijzen. Dat hoort eigenlijk thuis in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5. Graag hier weer (inhoudelijke) discussie en ervaringen.
mijn állerlaatste foto voor 2019 in dit topic ;)

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:33
Mijn iPhone laad ik hoofdzakelijk draadloos op, als ik naar bed ga zet ik hem op de standaard. Nu blijkt dat er dus geen backup word gemaakt als je niet oplaad via de kabel. Soms mis ik dus langere tijd de backup. Geen grote ramp, maar zou toch prettig vinden als ie elke avond een backup zou maken. Helaas kan ik nergens een setting vinden om dit aan te passen.

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  iPods Pro

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:54
Hooli-gan schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:56:
Mijn iPhone laad ik hoofdzakelijk draadloos op, als ik naar bed ga zet ik hem op de standaard. Nu blijkt dat er dus geen backup word gemaakt als je niet oplaad via de kabel. Soms mis ik dus langere tijd de backup. Geen grote ramp, maar zou toch prettig vinden als ie elke avond een backup zou maken. Helaas kan ik nergens een setting vinden om dit aan te passen.
Dan is geen setting maar het zou standaard moeten werken. Zolang de iPhone oplaad en Wifi verbening heeft zal deze een backup maken. Wifi in orde op de plek waar je telefoon op de lader ligt?

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:59
Mijne heeft ook vannacht nog een reservekopie gemaakt om 02:04 en laadt hem ook altijd draadloos op.

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:33
Ik lees inmiddels ook verschillende berichten. Bij de ene wel, de ander weer niet.

Jij, WiFi verbinding is top. Router van het mesh systeem staat ook in dezelfde kamer.

Zelfde plek als waar ik met kabel lade staat sinds een paar dagen een draadloos laadstation. Sinds ie daar op staat had ie geen backups meer gemaakt. Nu maar handmatig gedaan. Zal het wel weer ff in de gaten houden komende dagen.

Hooli-gan wijzigde deze reactie 20-12-2019 15:32 (40%)

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  iPods Pro

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:04
Bij mij houdt de draadloze lader er mee op zodra er geen laadbehoefte meer is. Het stroomicoontje zie ik dan niet meer in het batterijicoontje. Ik neem aan dat de iPhone dan niet meer ziet dat hij aan/op de lader ligt.

• Cannondale
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 03-01 14:02
Heb een paar maanden na de launch gewacht en sinds enkele dagen een nieuwe 11 pro mg. Kom van een 6 af... Ben er erg blij mee! Ik gebruik hem naked, geen screenprotector of hoesje. Zijn er nog mensen die hem sinds de launch naked hebben en om bepaalde redenen toch voorbehoedsmiddelen hebben ingezet?

Cannondale wijzigde deze reactie 21-12-2019 17:19 (0%)
Reden: typo

"In the long run we are all dead" John Maynard Keynes

• Yzord
Cannondale schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:17:
Heb een paar maanden na de launch gewacht en sinds enkele dagen een nieuwe 11 pro mg. Kom van een 6 af... Ben er erg blij mee! Ik gebruik hem naked, geen screenprotector of hoesje. Zijn er nog mensen die hem sinds de launch naked hebben en om bepaalde redenen toch voorbehoedsmiddelen hebben ingezet?
Ik heb er wel een screenprotector op, maar voor de rest naked. Bevalt me prima :)

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
Het is mij verboden door iedereen die ik bel om nog langer het gesprek op Luidspreker te zetten. Ze horen zichzelf met een flinke delay keihard terug. Ik heb een iPhone 11 Pro Max sinds release day.

Mijn broer ook. Als hij op Luidspreker belt, hoort niemand zichzelf terug. Waar kan dat aan liggen?

• Yzord
Dennisweb schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:20:
Het is mij verboden door iedereen die ik bel om nog langer het gesprek op Luidspreker te zetten. Ze horen zichzelf met een flinke delay keihard terug. Ik heb een iPhone 11 Pro Max sinds release day.

Mijn broer ook. Als hij op Luidspreker belt, hoort niemand zichzelf terug. Waar kan dat aan liggen?
Weird, eigenlijk nergens last van...bel altijd op die manier. Nooit geklaag erover gehad.

• alexhooven
  • Laatst online: 01:15
Yzord schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:58:
[...]

Weird, eigenlijk nergens last van...bel altijd op die manier. Nooit geklaag erover gehad.
Ook niet van andere mensen om je heen om gewoon normaal te bellen ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• Yzord
alexhooven schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:10:
[...]

Ik ben geen fanatieke bellert en als er dan gebeld moet worden dan zoek ik altijd een prive plekkie op.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
alexhooven schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:10:
[...]

Nee. Ik zit meestal achter de iMac te werken terwijl ik aan het bellen ben. De tijd van de telefoon tussen je schouder en oor klemmen is toch wel voorbij mag ik hopen. :+

• kx22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:28
DennisZ88 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:12:
Nieuwprijs is wel goedkoper trouwens. Ik heb voor de 11 pro met 256gb, 1150 euro betaald. Helemaal nieuw, partijen als bel simpel, gsm web etc bieden telefoons goedkoper aan, om je maar binnen te halen en geven op die manier iets van hun 'vergoeding' aan je terug.
Waar als ik vragen mag?

• dkawa
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:47
Night mode in Eindhoven
Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True