TPar schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:23:
Ik ga volgende week naar Canada en daar kan je nog wel koopjes doen blijkbaar door de lage CAD. Een iPhone 6s 16GB is daar 560 euro (incl. de 12% sales tax). Dit geldt trouwens voor bijna alle apple-producten. iPads zijn bvb 20% goedkoper.
Is het een Lage CAD of een weer wat sterkere Euro? Ik denk het laatste. Maar goed ik denk dat je rekenmachine stuk is.
De Space Grey iPhone 6s 16 GB kost in Canada inclusief Sales tax net iets meer dan duizend dollar. Wat met de koers van vandaag net geen € 660,- is maar hier in de Pricewatch staat hij voor € 689,-
Een voordeel van nog geen dertig euro dus. Verre van 20% en al helemaal niet interessant als je bedenkt dat een iPhone uit Canada maar 1 jaar garantie heeft in Europa en komt met een Noord Amerikaanse stekker en officieel niet ingevoerd mag worden zonder aangifte (Deze grens ligt op € 430,-).
(Iets als bijvoorbeeld een iPad mini 4 scheelt wat meer. Maar ook maar iets van €75,- mijn inziens ook niet interessant als je dan een jaar garantie moet missen)
[
Voor 3% gewijzigd door
Donstil op 09-01-2016 21:12
]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans