[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 220060

PeterPanda schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 13:24:
Even een vraag, wanneer je een reserverings bestiging hebt om je iPhone op te halen bij een store in Duitsland. Is het dan 100% zeker dat hij daar dan ook klaar ligt?
Bij mij lag die keurig klaar, ik was wel op de afgesproken tijd.
Was allemaal prima geregeld. Grootste probleem was de Apple store vinden daar :)

Er is een aparte plek voor reserveringen op te halen.

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05 19:04
Anoniem: 220060 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 13:28:
[...]

Bij mij lag die keurig klaar, ik was wel op de afgesproken tijd.
Was allemaal prima geregeld. Grootste probleem was de Apple store vinden daar :)

Er is een aparte plek voor reserveringen op te halen.
Haha, ja, Ik heb gisteren ook zeker 10 minuten rondgelopen voordat ik hem had gevonden. Bleek achteraf dat ik zo langs een plattegrond was gelopen zonder hem te zien :)

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Tweakers,

2 jaar geleden toen de iPhone 5 zo slecht leverbaar was, waren er een aantal mensen de een lijst opgesteld hadden waarop je met je reserveringsnummer kon checken hoeveelste je in de bestellinglijst was en wanneer je iPhone geleverd zou worden. Valt me op dat er nu niemand praat over de Apple store en bestellingen die daar geplaatst zijn.

Ik heb netjes 's nachts besteld direct toen de Apple store online ging. (Geen noodzaak om m deze week al te hebben en geen zin om naar Duitsland of store te gaan) Maar nou valt het me op dat de Apple store blijft staan op 5-7 werkdagen, levertijd 9-15 oktober. Terwijl bij mij ook al 9-13 oktober staat. Vroeg me af of er mensen zijn die hoer iets meer van weten?

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
opa_paul schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 22:22:
Tweakers,

2 jaar geleden toen de iPhone 5 zo slecht leverbaar was, waren er een aantal mensen de een lijst opgesteld hadden waarop je met je reserveringsnummer kon checken hoeveelste je in de bestellinglijst was en wanneer je iPhone geleverd zou worden. Valt me op dat er nu niemand praat over de Apple store en bestellingen die daar geplaatst zijn.

Ik heb netjes 's nachts besteld direct toen de Apple store online ging. (Geen noodzaak om m deze week al te hebben en geen zin om naar Duitsland of store te gaan) Maar nou valt het me op dat de Apple store blijft staan op 5-7 werkdagen, levertijd 9-15 oktober. Terwijl bij mij ook al 9-13 oktober staat. Vroeg me af of er mensen zijn die hoer iets meer van weten?
wat mij opvalt is dat dat wel hetzelfde blijft maar de dagen wat hoger gaan, ik heb 8-10 oktober, jij hebt dan al wat later, en nu is de zes plus al naar 3 tot 4 weken gegaan, dus ze zullen gewoon geen zin hebben om te zeggen 1-2 weken wan dan gaan er minder verkopen zijn, maar ze doen wel alsof de levering telkens langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
In één topic is voldoende :)

[ Voor 117% gewijzigd door Hoedje op 30-09-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 10:42

pvr

Ik had wel een vermoede, dat een levering bij applestore, langer ging duren.
Ik ben ook diezelfde avond naar amsterdam gegaan, en ik heb dan wel 5 uur in de rij gestaan, maar ik heb dan wel mijn Iphone 6 plus.
thibautb schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 22:27:
[...]

wat mij opvalt is dat dat wel hetzelfde blijft maar de dagen wat hoger gaan, ik heb 8-10 oktober, jij hebt dan al wat later, en nu is de zes plus al naar 3 tot 4 weken gegaan, dus ze zullen gewoon geen zin hebben om te zeggen 1-2 weken wan dan gaan er minder verkopen zijn, maar ze doen wel alsof de levering telkens langer duurt.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 21:42
Duitsland zijn ze massaal op voorraad in de steden in de buurt. In elk geval...toen ik zojuist keek :)
Moet er weer twee halen dus hou het even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Typhone schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:35:
Duitsland zijn ze massaal op voorraad in de steden in de buurt. In elk geval...toen ik zojuist keek :)
Moet er weer twee halen dus hou het even in de gaten.
Kun je beter naar Den Haag rijden, daar hebben ze ook alles op voorraad nu.

https://reserve.cdn-apple...serve/iPhone/availability

[ Voor 9% gewijzigd door Jieve op 02-10-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Jieve schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:36:
[...]

Kun je beter naar Den Haag rijden, daar hebben ze ook alles op voorraad nu.

https://reserve.cdn-apple...serve/iPhone/availability
Oberhausen is voor mij dichterbij dan Den Haag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Weet iemand hoe het zit met via creditcard betalen bij Apple?

Ik heb vorige week (7 dagen geleden) met creditcard een iPhone besteld. Nu zijn er wel de vaste creditcard kosten van mijn rekening afgeschreven, maar nog niet de iPhone. Wanneer wordt dat afgeschreven? Moet je ook al het geld op je lopende rekening hebben staan?

Toevallig heb ik de creditcard pas aangeschaft met de vakantie en gebruik ik 'm nooit, maar kwam nu wel handig van pas maar dus geen idee hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Draakje5 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:26:
Weet iemand hoe het zit met via creditcard betalen bij Apple?

Ik heb vorige week (7 dagen geleden) met creditcard een iPhone besteld. Nu zijn er wel de vaste creditcard kosten van mijn rekening afgeschreven, maar nog niet de iPhone. Wanneer wordt dat afgeschreven? Moet je ook al het geld op je lopende rekening hebben staan?

Toevallig heb ik de creditcard pas aangeschaft met de vakantie en gebruik ik 'm nooit, maar kwam nu wel handig van pas maar dus geen idee hoe dat werkt.
Geld van je creditcard wordt afgeschreven zo rond het moment dat Apple je bestelling daadwerkelijk verstuurt. Normaal gesproken betaal je het uitgegeven bedrag op je creditcard achteraf per maand (daarom is het ook een credit card), al dan niet in één keer, afhankelijk van de afspraken die je met de uitgever van de creditcard hebt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ah vandaar dat het nu nog niet is afgeschreven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveP
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:24
PeterPanda schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 13:24:
Even een vraag, wanneer je een reserverings bestiging hebt om je iPhone op te halen bij een store in Duitsland. Is het dan 100% zeker dat hij daar dan ook klaar ligt?
Ik heb vorige week vrijdag na reservering 2 iphones opgehaald bij Apple in Dusseldorf. Iphone 6 Plus was te reserveren tot 18u maar lag om 19.30u gewoon op mij te wachten. Dus je staat nog in het systeem, als je niet verwijderd bent kan je de telefoon gewoon ophalen na de afgesproken tijd. Er stonden wel een aantal mensen (+-20) te wachten tot er een reservering verviel om alsnog een iphone te kunnen bemachtigen.
Ik hoefde overigens alleen mijn naam op te geven, geen id of bevestigingsmail te laten zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 370046

op GSMwijzer staan de losse toestelprijzen van een 6 met 128GB op 862 euro. Scheelt toch weer 38 euro t.o.v. Apple prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-04 14:06
Net geprobeerd eentje in Japan te (laten) kopen, moet je eerst via de Japanse istore reserveren (rond middernacht) en dan hopen dat ze uberhaupt nog voorradig zijn. Helaas missie niet geslaagd.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-04 21:09
UPS mannetje kwam vandaag net 5 minuten nadat ik de deur uit was :(

Hopelijk proberen ze het stiekem later vandaag nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op de reserveringspagina van Apple staat dat je tussen middernacht en 20:00 kunt reserveren. Als ik na 0:00 naar die site ga hoe groot is de kans dat ik er zaterdag eentje heb?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-05 22:33

Erw

Als ik bij de Iphone 6 meteen Applecare koop, is dat dan automatisch al aan elkaar gekoppeld?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
mcauseway schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:01:
Net geprobeerd eentje in Japan te (laten) kopen, moet je eerst via de Japanse istore reserveren (rond middernacht) en dan hopen dat ze uberhaupt nog voorradig zijn. Helaas missie niet geslaagd.... :'(
Japan?
Kijk es over de grens vannacht.
Centro heeft vaak elke ochtend alles op voorraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Slasher schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:07:
Op de reserveringspagina van Apple staat dat je tussen middernacht en 20:00 kunt reserveren. Als ik na 0:00 naar die site ga hoe groot is de kans dat ik er zaterdag eentje heb?
De kans is zeer groot dat als je vannacht reserveert je morgen er 1 kan ophalen in CentrO bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Jieve schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:30:
[...]

De kans is zeer groot dat als je vannacht reserveert je morgen er 1 kan ophalen in CentrO bijvoorbeeld.
En in Den Haag?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Zou zeggen kijk straks even.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05 17:40
Ik wil komende week een keer naar Oberhausen om de iPhone te halen. Het is mij onduidelijk hoe ik daar kan betalen, kan dit gewoon met m'n pinpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Ik heb mijn iphone 6 besteld bij Apple, ze geven aan tussen 21 en 24-10 te leveren, hoe accuraat is dit of word dat nog wel eens later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
frankdewildt schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:27:
Ik wil komende week een keer naar Oberhausen om de iPhone te halen. Het is mij onduidelijk hoe ik daar kan betalen, kan dit gewoon met m'n pinpas?
Je kan er inderdaad gewonnen pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Je mag je post na 24 uur weer kicken. Daarbij is het antwoord op je vraag goed te vinden in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3.

[ Voor 76% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
frankdewildt schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:27:
Heel scala aan betaalmogelijkheden. Zolang je niet betaalt zoals de heren voor mij (2x iPhone 6+ 128GB) met briefjes van 5 en 10 dan zal niemand het een zorg zijn hoe je betalen gaat :)
Pinnen kan in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-04 14:06
Jieve schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:27:
[...]
Japan?
Kijk es over de grens vannacht.
Centro heeft vaak elke ochtend alles op voorraad. :)
In Japan kost de 16gb iphone 6 480,- euro t.o.v. 700,- euro hier, get the point? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuidoHS
  • Laatst online: 09-12-2020
Geert1976 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:43:
die TMobile Contract Free iPhone 6 (Plus) zal je nauwelijks tot niet kunnen vinden komende tijd in de Apple Stores in de VS.
Ik zit zelf komende week bij een vriend in New York. Ik heb via Ebay is een sealed Verizon iPhone 6 kunnen kopen. Omgerekend betaal ik zo'n 640 euro voor een 64GB iPhone 6. (Ja, ik weet dat ik hier in NL zeer waarschijnlijk geen garantie zal hebben met mijn Amerikaanse iPhone)

Wat je kan doen is via Ebay een iPhone 6 aanschaffen (staan er echt super veel op) en dan deze laten bezorgen in het hotel waar je verblijft.
Deed ik ook afgelopen jaren met mijn MacBook's.
Heeft er iemand ervaring met een via sprint gekocht iPhone uit de states? De verhalen over hoe simlockvrij iPhones uit de states zijn variëren namelijk nogal. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05 11:13
GuidoHS schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:38:
[...]

Heeft er iemand ervaring met een via sprint gekocht iPhone uit de states? De verhalen over hoe simlockvrij iPhones uit de states zijn variëren namelijk nogal. :/
Ik heb precies hetzelfde. Verwarrende resultaten. Lijkt erop dat Sprint de enige is met een model wat hier 4G op alle bandbreedten ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-05 21:02
Kashika schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 06:45:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Verwarrende resultaten. Lijkt erop dat Sprint de enige is met een model wat hier 4G op alle bandbreedten ondersteund.
Nederland ondersteunt de banden 3, 7 en 20.

iPhone 6: Model A1549 (Amerikaans model)
Ondersteund band 3, 7 en 20

iPhone 6 Plus: Model A1522 (Amerikaans model)

Dus zolang een Amerikaanse iPhone 6/6+ unlocked is kan die gebruikt worden in Nederland op 4g.
De enigste die tot nu toe unlocked verkrijgbaar is is de T-Mobile versie (Indien gekocht in een Apple Store)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
itsFuzeh schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:04:
[...]

Nederland ondersteunt de banden 3, 7 en 20.

iPhone 6: Model A1549 (Amerikaans model)

iPhone 6 Plus: Model A1522 (Amerikaans model)

Dus zolang een Amerikaanse iPhone 6/6+ unlocked is kan die gebruikt worden in Nederland op 4g.
De enigste die tot nu toe unlocked verkrijgbaar is is de T-Mobile versie (Indien gekocht in een Apple Store)
Dus dat andere model vavan Sprint biedt geen toegevoegde waarde?
Snap niet waarom dat andere model dan werd aangeraden

Edit: apple store gebeld. Ze verkopen alleen een T Mobile contract free model met een sim lock
Dan kan je uberhaupt geen iphone kopen in Amerika voor in NL?

[ Voor 11% gewijzigd door Kashika op 22-10-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-05 21:02
Kashika schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:57:
[...]

Dus dat andere model vavan Sprint biedt geen toegevoegde waarde?
Snap niet waarom dat andere model dan werd aangeraden

Edit: apple store gebeld. Ze verkopen alleen een T Mobile contract free model met een sim lock
Dan kan je uberhaupt geen iphone kopen in Amerika voor in NL?
Ze raden het Sprint model aan omdat die precies hetzelfde is als het Europese model. De T-Mobile unlocked versie uit Amerika is ook bruikbaar hier in NL met volledige 4g ondersteuning hier. En als je de TMobile koopt in een Apple Store zal er geen simlock opzitten, alleen als je m in een Tmobile store koopt. (Volgens andere bronnen)

[ Voor 10% gewijzigd door Droid op 23-10-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Sprint weigert de iphone los te verkopen. Alleen met abonnement. Best wel gaar dat ze losse verkoop weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik heb in New York het TMobile Contract Free model iPhone 6 gekocht.
Alles (4G) werkt prima hier met mijn KPN simcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215072

Heeft iemand een idee of ik kans maak op een zwarte iPhone 6, 64GB, als ik morgen op de bonnefooi naar Oberhausen rij? Of ben ik kansloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 10:40
Anoniem: 215072 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 07:55:
Heeft iemand een idee of ik kans maak op een zwarte iPhone 6, 64GB, als ik morgen op de bonnefooi naar Oberhausen rij? Of ben ik kansloos?
Je kan er toch beter eentje reserveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pino112 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:12:
[...]
Je kan er toch beter eentje reserveren?
Al geprobeerd: aber "nicht verfügbar"... Maar dat wil misschien nog niet zeggen dat ze ze niet in de winkel hebben liggen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Als er niks valt te reserveren in die winkel, dan is er dacht ik ook geen voorraad voor de vrije verkoop?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Geert1976 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 07:43:
ik heb in New York het TMobile Contract Free model iPhone 6 gekocht.
Alles (4G) werkt prima hier met mijn KPN simcard
Dat is mn alternatief. Helaas alleen 16 gb versies op voorraad. Is te weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ck2000nl schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:36:
Als er niks valt te reserveren in die winkel, dan is er dacht ik ook geen voorraad voor de vrije verkoop?
Dat klopt blijkbaar... Ik heb ze gebeld maar ze hadden niks op voorraad zei hij. Toch geloof ik het niet helemaal! Ach ja, met een grotere vraag dan aanbod hebben ze waarschijnlijk ook zoiets van: wie het eerst komt, die het eerst maalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert4u
  • Laatst online: 13-04-2020
Vandaag bij de Apple-store in Palm Beach, Florida, een "Sprint" iPhone 6 64GB gekocht zonder contract natuurlijk.
Hi/KPN sim erin en gelijk verbinding met AT&T.
Eind van de week ben ik weer in NL, maar kan niet anders dan dat het daar ook gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-04 10:51
robert4u schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 03:25:
Vandaag bij de Apple-store in Palm Beach, Florida, een "Sprint" iPhone 6 64GB gekocht zonder contract natuurlijk.
Hi/KPN sim erin en gelijk verbinding met AT&T.
Eind van de week ben ik weer in NL, maar kan niet anders dan dat het daar ook gewoon werkt.
En? werkt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10
Hoe gaat de controle eigenlijk op Schiphol dan? Eigenlijk hoor je dat apparaat in te voeren maar ik nee aan dat je stoïcijns voor je uit kijkt, je koffer ophaalt en door de deur naar het station loopt? :)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 09:23
Iemand ervaringen met het aanschaffen met een iPhone 6 in Hong Kong? Een 64GB versie kost 6388 HKD en dus ongeveer 675 euro. Scheelt al gauw 125 euro.

Ik zie alleen nu op de site staan 'Currently unavailable'? Is er nog steeds een te kort aan modellen in China?
Kortom, wie heeft ervaring! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Vitruvius op 06-01-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conjacq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-04 17:14
Van de week een iPhone 6 in een Apple Store in de VS gekocht. Het type is A1586 en sim lock vrij. Hij werkt zonder problemen in Nederland met Europese simkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:47
De lage koers van de euro heeft als gevolg dat het importeren uit buiten de eurozone door de btw te ontlopen bijna geen zin meer heeft. Bovendien heb je met een toestel van buiten de EU maar een jaar garantie. Reken dus even goed na of het wel zo veel zin heeft!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Napsju schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:20:
De lage koers van de euro heeft als gevolg dat het importeren uit buiten de eurozone door de btw te ontlopen bijna geen zin meer heeft. Bovendien heb je met een toestel van buiten de EU maar een jaar garantie. Reken dus even goed na of het wel zo veel zin heeft!
"Bijna geen zin", 64GB voor 750$ + 10% sales tax/vat voor NY komt omgerekend rond de 725 euro uit. Is toch 75,- goedkoper dan in NL, die 10% korting krijg je hier niet zo snel. Mocht je evt kunnen kopen in een staat met lagere tax scheelt het nog meer. Dus ja als je hem dan kan meenemen zou ik het ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24hourpartypal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 14:39
Iemand hier ervaring met een iPhone 5C importeren via AliExpress. Die prijzen zij wel heel goed/te mooi om waar te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-04 19:52
Sander schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:07:
[...]

"Bijna geen zin", 64GB voor 750$ + 10% sales tax/vat voor NY komt omgerekend rond de 725 euro uit. Is toch 75,- goedkoper dan in NL, die 10% korting krijg je hier niet zo snel.
Voor 24€ meer kan je hem (tijdelijk) in België halen bij Dreamland. Hier heb ik de mijne ook gehaald vorige week. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Laatst online: 09:19
Goeiemiddag iedereen,

Komende september/oktober ga ik de volgende Iphone aanschaffen.
Nu wil ik deze graag op day one gaan halen.
Ik vermoed dat Duitsland beste keuze is om kans te hebben op toestel? Iemand ervaringen tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

TheCeet schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:34:
Goeiemiddag iedereen,

Ik vermoed dat Duitsland beste keuze is om kans te hebben op toestel? Iemand ervaringen tips?
Als je in het topic zoekt op het woord 'reservering' dat wordt je snel een hoop duidelijk denk ik.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-05 21:00
TheCeet schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:34:
Goeiemiddag iedereen,

Jij bent er vroeg bij :+
De topics staan hier helemaal vol mee, belangrijkste is tijdig het toestel te reserveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Laatst online: 09:19
EWK schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:50:
[...]

Als je in het topic zoekt op het woord 'reservering' dat wordt je snel een hoop duidelijk denk ik.
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb... Bedankt!
keanu_ schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:37:
[...]

Jij bent er vroeg bij :+
De topics staan hier helemaal vol mee, belangrijkste is tijdig het toestel te reserveren ;)
Bij deze eens gedaan :)

Nog vraagje.
Als je reserveert, hoelang blijft je bestelling geldig?
Ben zelf een Belg en kan pas op een zaterdag naar Duitsland heengaan om hem op te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwawer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 23:48
Ook interessant: iPhone 6 bij de MediaMarkt €619,- deze week 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:08
Als ik de 6s in de VS koop, is deze dan simlock vrij? Zie op de Apple VS website namelijk dat je een carrier moet kiezen.. Ik heb begrepen dat ik model A1688 moet hebben, maar dan rest de simlock vraag nog.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Kleine kick van dit topic. In Noorwegen kun je iPhones (en Macbooks, etc) tax free halen. Afgelopen weekend nog een iPhone 6S gehaald voor mijn zusje. Omgerekend heb ik daar 640 euro voor betaald (6S, 16GB). Scheelt dus nog ongeveer 60 euro op de laagste prijs in de Pricewatch.

Het was zondag, dus heb 'm op het vliegveld gehaald. Ik kreeg direct de prijs zonder BTW voorgeschoteld, dus hoefde het niet terug te vragen bij een balie. Als je dit buiten het vliegveld doet, moet je mogelijk wel je BTW terugvragen. Meer informatie hier. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

oohh schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:57:
Kleine kick van dit topic. In Noorwegen kun je iPhones (en Macbooks, etc) tax free halen. Afgelopen weekend nog een iPhone 6S gehaald voor mijn zusje. Omgerekend heb ik daar 640 euro voor betaald (6S, 16GB). Scheelt dus nog ongeveer 60 euro op de laagste prijs in de Pricewatch.

Het was zondag, dus heb 'm op het vliegveld gehaald. Ik kreeg direct de prijs zonder BTW voorgeschoteld, dus hoefde het niet terug te vragen bij een balie. Als je dit buiten het vliegveld doet, moet je mogelijk wel je BTW terugvragen. Meer informatie hier. :)
Daarbij is het natuurlijk waard om te vermelden dat bij het importeren in de EU, alsnog BTW afgedragen moet worden ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 18:36
Ik ga volgende week naar Canada en daar kan je nog wel koopjes doen blijkbaar door de lage CAD. Een iPhone 6s 16GB is daar 560 euro (incl. de 12% sales tax). Dit geldt trouwens voor bijna alle apple-producten. iPads zijn bvb 20% goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TPar schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:23:
Ik ga volgende week naar Canada en daar kan je nog wel koopjes doen blijkbaar door de lage CAD. Een iPhone 6s 16GB is daar 560 euro (incl. de 12% sales tax). Dit geldt trouwens voor bijna alle apple-producten. iPads zijn bvb 20% goedkoper.
Is het een Lage CAD of een weer wat sterkere Euro? Ik denk het laatste. Maar goed ik denk dat je rekenmachine stuk is.

De Space Grey iPhone 6s 16 GB kost in Canada inclusief Sales tax net iets meer dan duizend dollar. Wat met de koers van vandaag net geen € 660,- is maar hier in de Pricewatch staat hij voor € 689,-

Een voordeel van nog geen dertig euro dus. Verre van 20% en al helemaal niet interessant als je bedenkt dat een iPhone uit Canada maar 1 jaar garantie heeft in Europa en komt met een Noord Amerikaanse stekker en officieel niet ingevoerd mag worden zonder aangifte (Deze grens ligt op € 430,-).

(Iets als bijvoorbeeld een iPad mini 4 scheelt wat meer. Maar ook maar iets van €75,- mijn inziens ook niet interessant als je dan een jaar garantie moet missen)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 09-01-2016 21:12 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:26
Dus de goedkoopste weg is nog altijd geluk hebben op Marktplaats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phone-Robbie
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-06-2016
In mijn zoektocht naar een fabrieksnieuwe iphone 4S kwam ik terecht bij

www.europhones.de/

Kent iemand dat adres en is het vertrouwd?
Hebben jullie ervaring mee?

Alvast hartelijk dank voor reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 21:50
Nee nooit van gehoord. Waarom wil je een fabrieksnieuwe 4s hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phone-Robbie
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-06-2016
dcl! schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:44:
Nee nooit van gehoord. Waarom wil je een fabrieksnieuwe 4s hebben?
De 4S omdat die voldoet aan mijn behoeften en voor mij qua uiterlijk de mooiste iphone tot op heden is.
Fabrieksnieuw, omdat ie dan onbeschadigd is en hopelijk wel 5 jaar kan meegaan.

Overigens: dat bedrijf begin ik toch iets mijn bedenkingen over te hebben, al speurende op internet.
Iemand stelde een vraag aan hen over nieuw c.q. refurbished, maar die vraag leken ze te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Phone-Robbie schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:43:
[...]

De 4S omdat die voldoet aan mijn behoeften en voor mij qua uiterlijk de mooiste iphone tot op heden is.

Overigens: dat bedrijf begin ik toch iets mijn bedenkingen over te hebben, al speurende op internet.
Iemand stelde een vraag aan hen over nieuw c.q. refurbished, maar die vraag leken ze te ontwijken.
De 4S wordt naar alle waarschijnlijkheid niet meer geüpdatet. En op iOS 9 draait hij erg langzaam. Is het geld echt niet waard, dan zou ik toch echt kijken naar een 5S / SE. :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Phone-Robbie schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:43:
[...]

Nu nog 5 jaar doen met een 4 jaar oude telefoon?
Als je er alleen mee belt en sms't gaat dat wel lukken maar als je ook apps gebruikt dan kan je dat wel vergeten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-05 16:02
Nu nog een 4S kopen lijkt me niet slim. Los van wat je er nog mee kan (momenteel nog zo goed als alles maar dat blijft niet zo) worden ze nu vooral aan schandalige prijzen verkocht, nieuw of refurbished. Ik betwijfel het eerlijk gezegd dat er nog veel nieuwe modellen zijn, dat kan bijna niet. De laagste prijs die ik vind is 199 euro, en meestal tegen 250-270 euro aan. Dat zijn ridicule bedragen voor technologie van 4 en een half jaar oud, mooi design of niet.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Phone-Robbie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:12:
In mijn zoektocht naar een fabrieksnieuwe iphone 4S kwam ik terecht bij

www.europhones.de/

Kent iemand dat adres en is het vertrouwd?
Hebben jullie ervaring mee?

Alvast hartelijk dank voor reactie.
De 16 GB 4s word al een tijdje niet meer geproduceerd dus oude voorraad (of refurb.) Kijk dan liever bij https://m.mobiel.nl/smartphone/apple € 272,- voor een 4s 8 GB of € 317,- voor een 5s 16 GB
Vanwege updates incl. security patches en apps die op den duur nieuwere iOS versies vereisen zou ik een 5s kiezen

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
Even een bump voor dit oude topic:

Je kan een refurbished iPhone 6 16GB kopen in de USA voor $ 100,- / stuk

https://9to5toys.com/2017...ust-100-shipped-orig-650/

Vooral interessant als je bijvoorbeeld 2 of meer toestellen koopt en via borderlinx naar NL laat sturen.

Er komt dan $90,- overheen aan shipping en taxes:

iPhones (2) $ 200
Shipping $90
Total $290

Dat komt op € 275 per twee
En uiteindelijk € 137,5 per iPhone

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-05 17:24
Kick!

Ik zou graag willen overstappen naar de iPhone 11 Pro 256gb en met de actie periodes in het vooruitzicht, hoop ik op een goede aanbieding!

Weet/zie je iets, laat het weten en naast mij maak je er vast nog vele andere blij mee :P

Volgens mij kunnen hier prima aanbiedingen geplaatst worden voor de losse koop :) (onderaan het ervaringen / discussie topic van 11 pro werd gerefereerd naar dit topic)

[ Voor 20% gewijzigd door DennisZ88 op 25-11-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-04 11:20
*snip* geen V&A op het forum.

[ Voor 94% gewijzigd door Daedalus op 18-12-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:36
Met de nieuwe prijsstelling van de iPhones en het enorme verschil met de prijzen in de VS, is het nu aantrekkelijker om een iPhone 14 Pro te importeren, of is het de moeite niet waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:55:
Met de nieuwe prijsstelling van de iPhones en het enorme verschil met de prijzen in de VS, is het nu aantrekkelijker om een iPhone 14 Pro te importeren, of is het de moeite niet waard?
De VS modellen hebben geen simkaarttray en daarmee is de waarde van je telefoon als je hem hier wilt verkopen behoorlijk lager, omdat hier nog lang niet alle providers esim hebben. En mensen die tweedehands iphones gebruiken zijn vaak wel de doelgroep van dat soort goedkopere providers. Dus ik zou niet zomaar een amerikaans model kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:47
Maar de iPhone 14 ís in de USA helemaal niet zo veel voordeliger:
  • USA: 799 United States Dollar = € 795,54 exclusief btw.
  • NL: € 842,15 exclusief btw.
Voor die 46 euro heb je in NL wel een simkaart tray en minimaal twee jaar garantie.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 01:26

alienfruit

the alien you never expected

Ja, hetzelfde met Hong Kong en Singapore maakt allemaal niet zoveel meer uit. Enigste voordeel aan Hong Kong is dat je twee fysieke nano simkaart slots krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Laatst online: 04-05 16:28
Napsju schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:39:
Maar de iPhone 14 ís in de USA helemaal niet zo veel voordeliger:
  • USA: 799 United States Dollar = € 795,54 exclusief btw.
  • NL: € 842,15 exclusief btw.
Voor die 46 euro heb je in NL wel een simkaart tray en minimaal twee jaar garantie.
Waarom bereken je ex btw? Juist omdat de btw zo hoog hier is, is usa interessanter.

Maar goed importeren geeft risico op invoerrechten. Als je daar op gepakt wordt ben je de sigaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

thisisjazz schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 01:26:
[...]

Waarom bereken je ex btw? Juist omdat de btw zo hoog hier is, is usa interessanter.

Maar goed importeren geeft risico op invoerrechten. Als je daar op gepakt wordt ben je de sigaar
Omdat niet iedereen ervan uitgaat dat je de wet negeert? Anders ken ik ook nog wel een goeie vergelijking:

iPhone bij de MediaMarkt als je via de kassa naar buiten gaat: €1200
iPhone bij de MediaMarkt als je via een andere manier naar buiten gaat: €0 *O*

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:17:
[...]

De VS modellen hebben geen simkaarttray en daarmee is de waarde van je telefoon als je hem hier wilt verkopen behoorlijk lager, omdat hier nog lang niet alle providers esim hebben. En mensen die tweedehands iphones gebruiken zijn vaak wel de doelgroep van dat soort goedkopere providers. Dus ik zou niet zomaar een amerikaans model kopen.
Los van dat zelfs Amerikanen hier niet blij van worden, Sim kaartjes in het buitenland is ineens een stuk minder makkelijk…

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

tomic

Smexylittlebabe!

fsfikke schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:56:
[...]

Omdat niet iedereen ervan uitgaat dat je de wet negeert? Anders ken ik ook nog wel een goeie vergelijking:

Kijk voor de grap eens op pagina 1 van dit topic. Bij de MM was de iphone 4s toen 657 euro.
10 years (of inflation) leeter...

Iphone 14: € 1149,-

Toch maar een weblog?

• thisisjazz
  • Laatst online: 04-05 16:28
fsfikke schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:56:
[...]

Het verschil is geen 46 euro. Dat was mijn punt. De btw in de VS is lager dan in NL. Dezelfde iphone in NL is dus duurder dan de VS maar goed nogmaals invoerrechten maken het niet interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-03 23:19
Goedemorgen iedereen,

Volgende week ga ik op vakantie naar Las Vegas, en ik ben van plan om daar bij een apple store de nieuwe iPhone 14 Pro Max te kopen, aangezien dit meer dan €400 scheelt t.o.v. het kopen in Nederland.

Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Ik was er al van op de hoogte dat de US modellen geen fysiek SIM slot meer hebben, dit is geen probleem voor mij. Tevens heb ik alle LTE/4g/5g frequenties bekeken, dit lijkt ook allemaal in orde voor gebruik in Europa.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

[ Voor 11% gewijzigd door MaxTheKing op 20-09-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MaxTheKing schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:01:
Goedemorgen iedereen,

Volgende week ga ik op vakantie naar Las Vegas, en ik ben van plan om daar bij een apple store de nieuwe iPhone 14 Pro Max te kopen, aangezien dit meer dan €400 scheelt t.o.v. het kopen in Nederland.

Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Ik was er al van op de hoogte dat de US modellen geen fysiek SIM slot meer hebben, dit is geen probleem voor mij. Tevens heb ik alle LTE/4g/5g frequenties bekeken, dit lijkt ook allemaal in orde voor gebruik in Europa.

Ik hoor graag jullie ervaringen!
Ah nou dan heb je de grootste verschillen al te pakken.
Verder is de garantie wel een dingetje, je hebt daar 1 jaar en hier natuurlijk het consumenten recht. \

Ooit heb ik met een 5s (toevallig ook uit Las Vegas) eens geen garantie gekregen hier in Nederland omdat het verschil te veel afwijkte van het Nederlandse model en omwisselen daardoor niet mogelijk was. Apple Store had eerst bevestiging van een manager dat er een Amerikaanse 5s naar Nederland zou komen en ik daar op moest wachten maar werd de dag erna toch gebeld dat dit niet mogelijk was. AppleCare afsluiten lijkt mij daarom geen overbodige luxe als je op zeker wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
Klopt, garantie is inderdaad wel een dingetje. Maar dat is een risico wat ik bereid ben te nemen, heb nog nooit schade gehad aan mijn telefoons, dus ik hoop deze trend voort te zetten ;)

En hoe zit het met invoerbelasting? Ik ben van plan de telefoon daar direct uit te pakken, en in gebruik te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MaxTheKing schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:15:
Klopt, garantie is inderdaad wel een dingetje. Maar dat is een risico wat ik bereid ben te nemen, heb nog nooit schade gehad aan mijn telefoons, dus ik hoop deze trend door te zetten ;)

En hoe zit het met invoerbelasting? Ik ben van plan de telefoon daar direct uit te pakken, en in gebruik te nemen.
Nah dat laatste zou ik mij niet zo zorgen om maken, ik heb erg vaak naar de vs gereisd voor Corona en nog nooit invoer/btw hoeven betalen op producten die in gebruik waren. In theorie moet jij aantonen dat je de pro Max in Nederland gekocht hebt maar in de praktijk gebeurt dat zelden/nooit. Doosjes stuurde we meestal met usps na.

Heb je wel rekening gehouden met de sales tax daar? Want als ik het 128gb model pak scheelt het geen “ruim 400,-“ maar 280,- nog steeds lekker maar wel 25% minder dan je zelf uitgerekend had :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxTheKing
Top. Dat over het nasturen van de verpakking via een pakketdienst is een goeie tip!

Dat de sales tax nog bij de prijs op komt had ik inderdaad even over het hoofd gezien... ;(
Na een kleine berekening kost de 256gb variant inclusief tax dan €1298,16, nog steeds een dikke €300 minder dan in NL, wel de moeite waard dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynden
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik heb het ook overwogen, ga in november naar de VS. Maar mijn besluit was om het niet te doen omdat je sowieso ingeperkt wordt qua providers. Zie ook deze lijst: https://www.esim.nl/providers/

Ik zit momenteel bij Budget Mobiel en wil daar blijven voorlopig. Wellicht overstappen naar Tele2 maar ook die heeft geen esim support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
Klopt, E-Sim ondersteuning is nog erg beperkt in Nederland. Gelukkig zit ik bij Simyo, welke al wél E-Sim ondersteunen.

Ik zag ook dat de 14 Pro Max 256GB op het moment nergens leverbaar is in Vegas, dus het is nog even afwachten. Als ik hem niet op de kop kan tikken daar, dan doe ik het gewoon nog een jaartje met mijn 11 Pro Max, ik weiger om hem in Nederland voor meer dan €1600 te kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:02

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb dat ook gedaan met de 12 pro Max. Wel AppleCare afgesloten voor de extra garantie, maar ook omdat ik de telefoon zonder hoesje gebruik. Ik vindt dat altijd zonde als je zo een mooie telefoon hebt om te er dan een hoesje om te doen hahaha.

Als je nog meer korting wil, je oude iPhone inwisselen als die er nog goed uit ziet krijg je best een leuke korting bij de Apple store.

Die tax komt er inderdaad ook nog bij, bij mij scheelde het toen iets van 125-150 euro met Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
Aight! schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:52:
Als je nog meer korting wil, je oude iPhone inwisselen als die er nog goed uit ziet krijg je best een leuke korting bij de Apple store.
Heb ik ook overwogen inderdaad, maar als ik hem particulier in NL verkoop krijg ik er toch net wat meer voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
MaxTheKing schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:58:
[...]

Heb ik ook overwogen inderdaad, maar als ik hem particulier in NL verkoop krijg ik er toch net wat meer voor ;)
Ik zou de US Apple Store in de gaten blijven houden en kijken op instore availability dit veranderd namelijk constant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
We gaan naar Canada op vakantie en ik vroeg mij af, zijn de iPhones daar ook eSim only, of kan er gewoon een sim kaart in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxTheKing
swhnld schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:33:
We gaan naar Canada op vakantie en ik vroeg mij af, zijn de iPhones daar ook eSim only, of kan er gewoon een sim kaart in?
Volgens de Apple CA website zijn de Canadese modellen voorzien van een fysiek SIM slot!
https://support.apple.com...locale=en_CA&locale=en_CA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-05 21:25
MaxTheKing schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Volgens de Apple CA website zijn de Canadese modellen voorzien van een fysiek SIM slot!
https://support.apple.com...locale=en_CA&locale=en_CA
Is dat zo?
Uit je link:

SIM Card
Dual eSIM (two active eSIMs, stores eight or more eSIMs)16
iPhone 14 Pro and iPhone 14 Pro Max use eSIM technology and are not compatible with physical SIM cards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
PKHS schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:55:
[...]

Is dat zo?
Uit je link:

SIM Card
iPhone 14 Pro and iPhone 14 Pro Max use eSIM technology and are not compatible with physical SIM cards.
Onderaan de specs staat Models Purchased outside USA have sim slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxTheKing
PKHS schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:55:
[...]

Is dat zo?
Uit je link:

SIM Card
Hmm, bijzonder. In dezelfde pagina (bovenaan) staat:

External Buttons and Connectors
Front camera
Side button
Lightning connector
SIM tray (available on models purchased outside the U.S.)
Volume buttons
Ring/Silent switch
Rear cameras
Flash
LiDAR Scanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ben benieuwd of dat met de 15 serie nog verder uitgebreid gaat worden naar andere landen.

Ik koop het toestel dit jaar in de u.s. maar laat hem er niet voor liggen verder. Dat slot gebruik ik toch al een tijdje niet echt meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
swhnld schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:57:
[...]

Onderaan de specs staat Models Purchased outside USA have sim slot.
Veel plezier in Canada!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
MaxTheKing schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:57:
[...]

Hmm, bijzonder. In dezelfde pagina (bovenaan) staat:

SIM tray (available on models purchased outside the U.S.)
Verwarrend is het! -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Laatst online: 04-05 17:39
Ik heb een maand geleden een refurbished iPhone 15 gekocht en deze werkt prima. Wat mij nu opvalt is dat serienummer aangeeft dat het een model is uit 2007. Heb ik te maken met een nep iPhone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03-05 08:10

mv1

arcticbreeze schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:42:
Ik heb een maand geleden een refurbished iPhone 15 gekocht en deze werkt prima. Wat mij nu opvalt is dat serienummer aangeeft dat het een model is uit 2007. Heb ik te maken met een nep iPhone?
Nee, vaak geeft dat de refurbished status aan bij Apple.

De meeste refurbished iPhones hebben deze datum binnen de Apple systemen, is voor de medewerkers dan makkelijker te onderscheiden dat het dan om een refurb model gaat.
Pagina: 1 ... 63 64 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 4
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid

Voor slowchat kan je op Tweakers.net IRC terecht.