Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:28
GforceNL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:14:
Even een kleine toevoeging, ik laad hem 99 van de 100x draadloos, dus dit lijkt vrijwel geen effect meer te hebben op de batterij.
Meten is weten, dus je zult wel gelijk hebben, maar toch, ik kan me gewoon niet voorstellen dat draadloos laden (op de lange termijn) goed is/blijft voor de batterij. Mijn ervaring met draadloos laden, welke lader je ook gebruikt, is dat dit altijd leidt tot warmteontwikkeling. En als er iets is, dat (volgens mij) niet goed is voor een batterij dan is dit … juist, warmte.

Aan de andere kant het draadloos opladen gaat nog altijd langzamer als bedraad opladen dat dan weer wel goed is voor een batterij.

Om deze reden laad ik altijd bedraad op. De accucapaciteit van mijn 11 Pro Max staat dan wel ‘al’ op 97%…..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

4POX

Everybody is wired

RicoK schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:03:
[...]

Meten is weten, dus je zult wel gelijk hebben, maar toch, ik kan me gewoon niet voorstellen dat draadloos laden (op de lange termijn) goed is/blijft voor de batterij. Mijn ervaring met draadloos laden, welke lader je ook gebruikt, is dat dit altijd leidt tot warmteontwikkeling. En als er iets is, dat (volgens mij) niet goed is voor een batterij dan is dit … juist, warmte.

Aan de andere kant het draadloos opladen gaat nog altijd langzamer als bedraad opladen dat dan weer wel goed is voor een batterij.

Om deze reden laad ik altijd bedraad op. De accucapaciteit van mijn 11 Pro Max staat dan wel ‘al’ op 97%…..
Op mijn bureau staat een Anker Powerwave 7.5. Deze heeft een kleine fan die erg stil is.

Hierop laad ik mijn telefoon iedere dag. Telefoon wordt nooit warm.

Ook hebben wij hier een platte Xiaomi. Hierop wordt mijn telefoon wel warm.

Ik laad mijn telefoon alleen nog met een kabel als ik reis. Er gaan gewoon te veel kabels stuk vanwege het pin 4 probleem.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:13
Edit - verkeerd topic en antwoord gevonden.
Excuses

[Voor 82% gewijzigd door Crxtreem op 04-06-2021 11:39. Reden: foutje]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-03 21:27
GforceNL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:14:
[...]

Even een kleine toevoeging, ik laad hem 99 van de 100x draadloos, dus dit lijkt vrijwel geen effect meer te hebben op de batterij.
Dat kun je volgens mij niet zo stellen. De conditie ontwikkeling is sterk afhankelijk van het aantal cycli en de warmteontwikkeling.

Om dat echt eerlijk vast te stellen zouden we al deze randvoorwaarden ook moeten meenemen.

• Spinozo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-02 20:18
Spinozo schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:21:
Mijn Pro is van 84% naar 85% gegaan. Ik hoop dat ie nog binnen AppleCare garantie onder de 80 komt.
Hij staat nu ineens op 86%. Ik hoop nu dat ie langzaam oploopt tot 100%. O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Spinozo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:50:
[...]

Ik hoop dat er ooit onverslijtbare accu’s komen. ;)

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:08
Ik heb een iPhone 11 pro max van iemand overgenomen. En nu heb ik een dingetje. En geen idee of dat zo hoort. Maar het logo achterop de telefoon lijkt dubbel. Dus als je hem kantelt lijkt het alsof je dubbel ziet. Hoort dit?

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:35
4acesNL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:40:
Ik heb een iPhone 11 pro max van iemand overgenomen. En nu heb ik een dingetje. En geen idee of dat zo hoort. Maar het logo achterop de telefoon lijkt dubbel. Dus als je hem kantelt lijkt het alsof je dubbel ziet. Hoort dit?
Komt dat niet gewoon doordat de matte laag weerspiegelt op de gepolijste achterkant? :) Ik zie het ook dubbel, maar dat komt omdat je bij het logo door het glas kan kijken en rest mat is, dus de reflectie van die rand ziet.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:08
Oh, goden. Natuurlijk Hahaha, Sjeesis, wat stom dat ik daar niet aan dacht :D

• Spinozo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-02 20:18
Spinozo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:50:
[...]

We zijn weer een paar maanden verder en nu weer op 83%. Als hij onder de 80% duikt voor 23 oktober dan heb ik recht op een nieuwe batterij binnen AppleCare garantie. Ik denk niet dat ik dat ga halen of het moet nu snel gaan na de opleving van de herkalibratie.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Spinozo schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:39:
[...]

We zijn weer een paar maanden verder en nu weer op 83%. Als hij onder de 80% duikt voor 23 oktober dan heb ik recht op een nieuwe batterij binnen AppleCare garantie. Ik denk niet dat ik dat ga halen of het moet nu snel gaan na de opleving van de herkalibratie.
Is het niet zo dat die percentage afhankelijk is hoe vol/leeg je iPhone op dat moment is? Ik heb namelijk wel eens gehad dat als hij terugvalt naar 99% als m'n iPhone rond de 20% staat. Eenmaal weer volledig opgeladen, staat deze ook weer op 100%.

Zou hem anders gewoon laten ophalen door support als je er echt last van hebt. Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat ze de accu gaan vervangen of je een nieuwe toesturen.

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB -  iPad Pro 2021 12.9

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Spinozo schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:39:
[...]

De waarde die Apple aangeeft in de telefoon is soms rooskleurige dan de werkelijke nummers. Je kan de gratis app coconutbattery downloaden en met een USB kabel de werkelijke waarde uitlezen.

Mijn iPhone 11 heeft nu na 98 cycles 3119 mAh over van de 3110 mAh. (Mijn batterij heeft meer capaciteit dan de officiele waarde)

AKA Rinkel weblog

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:28
4POX schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:40:
De waarde die Apple aangeeft in de telefoon is soms rooskleurige dan de werkelijke nummers. Je kan de gratis app coconutbattery downloaden en met een USB kabel de werkelijke waarde uitlezen.
Ja, coconutbattery. Deze geeft meer en exactere info over de accu van de iPad, iPhone en de MacBook.

Ik had eens enkele accu's van iPhones laten vervangen bij een Apple certified service center waarbij ik toen de app coconutbattery bespreekbaar maakte. De lichaamstaal van de betreffende medewerker liet duidelijk zien dat de batterijstatus in iOS niet even goed is, maar Apple en de certified service centers erkennen de app coconut niet of mogen dit niet.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

coconutBattery is er niet voor Windows PC, daar kun je oa 3u Tools voor gebruiken.
(only for macOS)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

-

[Voor 99% gewijzigd door WishmasterNL op 20-09-2021 14:52]

Daikin FTXA35BS/RXA35A |

• Till Wura
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-03 18:40
Kan ik hier aankoopadvies vragen :+ ?
Ondertussen heb ik al enkele 13 Pro Max’en op het werk zien voorbij komen, ikzelf heb hier geen interesse en zou mijn Xr 64GB inruilen voor een 11 Pro Max 256GB Midnight Green via een collega.
In mint condition met 94% batterij, 550-600euro?

Ik heb deze nu als test en hij bevalt me wel op schermgrootte en OLED.

• syltheboy
  • Niet online
@Till Wura Volgens Mac2Sell is hij nog 514 euro waard. Het is wel een mooie upgrade vanaf je XR. Die is volgens dezelfde site 203 euro waard. Je kan bij het taxeren alleen niet aangeven in welke staat een toestel verkeert.

bron

[Voor 42% gewijzigd door syltheboy op 25-09-2021 11:56]

• Till Wura
syltheboy schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:52:
@Till Wura Volgens Mac2Sell is hij nog 514 euro waard. Het is wel een mooie upgrade vanaf je XR. Die is volgens dezelfde site 203 euro waard. Je kan bij het taxeren alleen niet aangeven in welke staat een toestel verkeert.

bron
Als ik zo V&A hier bekijk lijkt het wel een mooie deal.
Normaal doe ik 2 of 3 jaar en dan upgrade ik eens.

• syltheboy
  • Niet online
Till Wura schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:20:
[...]

Als ik zo V&A hier bekijk lijkt het wel een mooie deal.
Normaal doe ik 2 of 3 jaar en dan upgrade ik eens.
@Till Wura Ik heb ook even gekeken, en het is zeker geen slechte deal. Ik weet ook niet waar Mac2Sell de prijzen op baseert. Bevalt het toestel je?

[Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 25-09-2021 17:27]

• Till Wura
syltheboy schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:26:
[...]

@Till Wura Ik heb ook even gekeken, en het is zeker geen slechte deal. Ik weet ook niet waar Mac2Sell de prijzen op baseert. Bevalt het toestel je?
Ja heel erg. Is zeker niet te groot :)
Morgen dan maar eens betalen aan mijn collega :Y)
Ik kan weer verder tot aan de iPhone 15 of later.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Iemand enig idee welk hoesje de 11 Pro Max het aller best beschermd? Heb in het verleden zelf Tech21 gehad en lees nu veel goeds over Otterbox, maar gaat nu echt om de beste bescherming. Uiterlijk enzo speelt allemaal geen rol :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Toppe schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:17:
Iemand enig idee welk hoesje de 11 Pro Max het aller best beschermd? Heb in het verleden zelf Tech21 gehad en lees nu veel goeds over Otterbox, maar gaat nu echt om de beste bescherming. Uiterlijk enzo speelt allemaal geen rol :+
Otterbox Defender 'Pro' denk ik

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:08
Ik heb mij iPhone 11 pro nu reeds een jaar en drie maand en mijn batterij leven staat op 85%. Ik merk dat hij een volle dag niet meer haalt, terwijl ik zo vol lof was over het batterijleven eerst; ik kon makkelijk 2 dagen gaan zonder te laden. En, ik heb altijd moeite gedaan om de batterij nooit onder de 30% te laten vallen, en steeds rond de 80% uit de stekker te halen. Verloren moeite zo lijkt.

Mijn vraag is: als het batterij leven onder de 80% valt binnen de garantie, vervangen ze de batterij dan gratis?
Sowieso toch redelijk verontrustend dat mijn batterij op minder dan twee jaar volledig opgebruikt is. Ik wil graag minstens 6 jaar deze telefoon gebruiken en 3 keer batterij vervangen zie ik niet zitten. Is nog eens 165 euro die er bij komt…

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 20:17
Aardappelnoot schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:50:
Ik heb mij iPhone 11 pro nu reeds een jaar en drie maand en mijn batterij leven staat op 85%. Ik merk dat hij een volle dag niet meer haalt, terwijl ik zo vol lof was over het batterijleven eerst; ik kon makkelijk 2 dagen gaan zonder te laden. En, ik heb altijd moeite gedaan om de batterij nooit onder de 30% te laten vallen, en steeds rond de 80% uit de stekker te halen. Verloren moeite zo lijkt.

Mijn vraag is: als het batterij leven onder de 80% valt binnen de garantie, vervangen ze de batterij dan gratis?
Sowieso toch redelijk verontrustend dat mijn batterij op minder dan twee jaar volledig opgebruikt is. Ik wil graag minstens 6 jaar deze telefoon gebruiken en 3 keer batterij vervangen zie ik niet zitten. Is nog eens 165 euro die er bij komt…
Tis ook kolder. Ik laad mijn batterij elke dag, zelfde tijd, optimized, vrijwel nooit onder 20% gekomen en inmiddels is de health status 83%. (iphone 11 pro, 2 jaar oud)
Mijn vrouw, die laad haar telefoon te pas en te onpas, ding raakt altijd de 1%, meerdere keren per dag, zit er 24/7 op, draadloos en bekabeld laden. Die staat nog op 87% (iphone XR, 3 jaar oud).

Eerste jaar, anderhalf jaar, ging de health status ook snel achteruit. Nu staat ie al hele lange tijd op 83%. Ik hoopte ook dat ie onder de 80% zou vallen voor de 2 jaar om zouden zijn. Denk dat ze het er gewoon om doen :p.

Ik begin nu wel te merken dat de batterij slechter word. Zodra ik onder de 30% kom, dan is ie met twee keer knipperen al leeg. Eerdaags gewoon even een andere batterij in laten zetten (wel officieel), is niet de hoofdprijs en toestel voldoet verder nog aan alle eisen.

[Voor 6% gewijzigd door Bulligan op 18-02-2022 10:13]

• HF5236
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-03 23:59
Mijn Iphone11 is gevallen en nu is de achterkant kapot. Als ik hem laat repareren (werktelefoon) dan ben ik hem een aantal weken kwijt. Kan ik hem met een gerust hart weggeven aan de reparateur of kan ik hem beter leegmaken? Ik haal iig mn authenticator er af.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

HF5236 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:36:
Mijn Iphone11 is gevallen en nu is de achterkant kapot. Als ik hem laat repareren (werktelefoon) dan ben ik hem een aantal weken kwijt. Kan ik hem met een gerust hart weggeven aan de reparateur of kan ik hem beter leegmaken? Ik haal iig mn authenticator er af.
De FBI krijgt de telefoons nog niet gekraakt dus op zich hoeft hij niet leeg. Je kunt er wel voor kiezen om je PIN in ieder geval moeilijjk genoeg te maken, te zorgen dat je een backup hebt, en in te stellen dat bij 10x foute PIN je telefoon gewiped wordt.

Dan zit je wel heel veilig.

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:13
Wat denken jullie? nog waard om de iPhone 11 te halen of toch meer richting een nieuwer model?
Heb nu een Samsung s10E. maar ben wel aan een upgrade toe..

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-03 10:48
thomas1750 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:18:
Wat denken jullie? nog waard om de iPhone 11 te halen of toch meer richting een nieuwer model?
Gisteren eentje aangeschaft voor mijn moeder. Ze kwam van een iPhone 6.
Ze is minder eisend als jouw,maar in mijn ogen nog een prima toestel.
Verwacht zo ie zo tot 2024 updates en gunstig geprijsd.

• thomas1750
Ja kan een iphone 11 2ehands kopen voor 270 eu. 81% batterij capaciteit. Nieuw vind ik ze echt nog duur, 580 eu ofzo terwijl ik een iphone 13 nieuw voor 760 eu kan bestellen. Lastig zo vooral omdat ik eigenlijk een telefoon van t werk heb(die samsung en ligt nog een nieuwe).

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 13:34
De waarden schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:22:
[...]

Gisteren eentje aangeschaft voor mijn moeder. Ze kwam van een iPhone 6.
Ze is minder eisend als jouw,maar in mijn ogen nog een prima toestel.
Verwacht zo ie zo tot 2024 updates en gunstig geprijsd.
Mijn moeder heeft nu een 6, dus een IPhone 11 lijkt me ook een prima upgrade. Zij heeft nu een KPN abonnement erbij. (Oud Telfort)
Heb je die telefoon los gekocht of met abonnement ? Het valt me op dat de prijzen bij providers best veel verschillen als je een telefoon met abonnement koopt.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

richard1074 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:47:
[...]

Heb je die telefoon los gekocht of met abonnement ? Het valt me op dat de prijzen bij providers best veel verschillen als je een telefoon met abonnement koopt.
Dat is een avondje met Excel rekenen. We weten niet over jouw moeders situatie. Hoeveel kost de telefoon los met een los abonement of met prepaid. Je moet nog steeds betalen voor een abonement. De iPhone 11 is een dual sim telefoon. Je kan zelfs ervoor kiezen om twee prepaid abonementen te nemen. Als voorbeeld een esim voor bellen en gebeld worden op je eigen nummer.

Bestaat die truc nog in Europa waarbij je iedere drie maanden een goedkope Poolse simkaart koopt voor data?

AKA Rinkel weblog

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-03 10:48
richard1074 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:47:
[...]

Mijn moeder heeft nu een 6, dus een IPhone 11 lijkt me ook een prima upgrade. Zij heeft nu een KPN abonnement erbij. (Oud Telfort)
Met een abonnementje bij Vodafone en geld bij gelegd.
Ik had een rondje gedaan langs de providers.
Ze had een abonnement bij KPN,maar die vonden we erg prijzig.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-03 15:57
thomas1750 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:18:
Heb de nu ook 1 (11 normaal) via het werk voor mijn vriendin besteld :)
Top toestel, heb zelf de 11Pro.
Aangezien iPhone redelijk lang meegaat zou ik zeggen waarom niet ;)
Mijn moeder gebruikt nog steeds mijn oude 5S en mijn vader mijn oude 6S

• thomas1750
Starscreamer schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:08:
[...]

Heb de nu ook 1 (11 normaal) via het werk voor mijn vriendin besteld :)
Top toestel, heb zelf de 11Pro.
Aangezien iPhone redelijk lang meegaat zou ik zeggen waarom niet ;)
Mijn moeder gebruikt nog steeds mijn oude 5S en mijn vader mijn oude 6S
Cheers voor je bericht!

Ik heb hem ondertussen een maand en moet zeggen werkt prima!
overgang android naar iOs is prima en wend snel!

Verschillende functies fijner van iPhone, maar sommige toch ook van android.
Voordeel is dat ik al een iPad en Macbook en de oordopjes van Apple, dus moest eigenlijk wel.
Werkt allemaal super samen!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 21:55
Mijn vrouw heeft een nieuwe telefoon nodig, en ik denk aan een refurbished iPhone 11 of 11 pro. Zij heeft nu een Pocophone F1. Haar ogen worden wat minder, dus een iPhone 12 mini leek haar niet zo logisch, ze is bang dat de tekst dan wat te priegelig wordt. Je kan natuurlijk wat spelen met tekstgrootte maar dan lijkt de weergave soms wat uit verhouding is mijn idee.

Nu heeft de reguliere 11 een 6,1 inch scherm met een resolutie van 1792x828, en de pro een 5,8 inch scherm met een 2436x1125 resolutie. Ik kan wat lastig inschatten of het nou veel scheelt welke prettiger leest. Maakt dat uit?

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:01
Tegelijkertijd navigeren met Apple Maps, Flitsmeister actief en bedraad laden zorgt in de auto voor een ontzettend warme iPhone. Is dit een typisch 11 dingetje of hebben alle iPhone's dat?

Ik heb ook het idee dat het mijn batterij in een "razend" tempo kapot maakt.

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:15
Staat je iPhone dan ook in de volle zon achter de voorruit?

Als de iPhone daadwerkelijk zo warm wordt dat het schadelijk is krijg je ook een melding en schakelt de iPhone zich uit.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 00:34
Eiríkr schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:46:
Tegelijkertijd navigeren met Apple Maps, Flitsmeister actief en bedraad laden zorgt in de auto voor een ontzettend warme iPhone. Is dit een typisch 11 dingetje of hebben alle iPhone's dat?

Ik heb ook het idee dat het mijn batterij in een "razend" tempo kapot maakt.
een lithium ion batterij kan slecht tegen de warmte en zal sneller slijten.

• Eiríkr
Erulezz schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:54:
Staat je iPhone dan ook in de volle zon achter de voorruit?

Als de iPhone daadwerkelijk zo warm wordt dat het schadelijk is krijg je ook een melding en schakelt de iPhone zich uit.
Nee, niet achter de ruit. Hij ligt in de middenconsole en pakt soms wel wat zon mee zeker in de zomer. Ik heb die melding inderdaad al vaker gezien.

• Eiríkr
MichelJ schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:17:
[...]

een lithium ion batterij kan slecht tegen de warmte en zal sneller slijten.
Dan zal het misschien ook wel de combinatie van die apps zijn waardoor hij flink aan de bak moet en zo heet wordt. Dit zal in ieder geval verklaren waarom de batterij zo hard achteruit gaat.

• musicfreak
Ik overweeg voor mijn vrouw de aanschaf van een refurbished iPhone 11 (pro) via een site als Swappie, Forza of Sobby. Zij heeft nu een Pocophone F1 (uit 2018) en wil 3 tot 4 jaar met haar iPhone gaan doen.
Nu is de iPhone 11 serie één jaartje jonger echter itt de Pocophone krijgt deze nog software updates.
Ik ga er een beetje van uit dat de 11 iOS 18 nog gaat krijgen in 2024, dat zou betekenen dat hij tot september 2025 de actuele versie van het besturingssysteem draait, en waarschijnlijk krijgt 'ie daarna ook nog even security updates, iig voor de kritieke problemen.

Zouden jullie met dit scenario de 11 serie nog aanraden om tweedehands te kopen, of is het een beter plan om voor de iPhone 12 te gaan?

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:10

pdavie2311

Live life to the fullest..

musicfreak schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:59:
Ik overweeg voor mijn vrouw de aanschaf van een refurbished iPhone 11 (pro) via een site als Swappie, Forza of Sobby. Zij heeft nu een Pocophone F1 (uit 2018) en wil 3 tot 4 jaar met haar iPhone gaan doen.
Nu is de iPhone 11 serie één jaartje jonger echter itt de Pocophone krijgt deze nog software updates.
Ik ga er een beetje van uit dat de 11 iOS 18 nog gaat krijgen in 2024, dat zou betekenen dat hij tot september 2025 de actuele versie van het besturingssysteem draait, en waarschijnlijk krijgt 'ie daarna ook nog even security updates, iig voor de kritieke problemen.

Zouden jullie met dit scenario de 11 serie nog aanraden om tweedehands te kopen, of is het een beter plan om voor de iPhone 12 te gaan?
Heb net voor beide dochters hier 2 iPhone 11 gekocht. Deze gaan nog wel even mee hoor.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:55

Nitai

Feels good man

@musicfreak M'n zoontje heeft de oude 11 Pro Max van z'n Ma en dat ding is nog erg rap. Ik denk wel dat je prima zit daarmee. Ook nog wel de komende 2 jaar.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:03
Je weet het nooit zeker bij Apple. Maar ik zou het wel teleurstellend vinden als het minder dan twee jaar is. Bij de 11 hoop ik toch dat 2025 ook nog de nieuwste IOS krijgt. Overigens is het niet zo dat wanneer ze stoppen je iPhone meteen niet meer te gebruiken is. Je krijgt nog jaren lang security updates. Dus je zou nog wel wat extra tijd kunnen overbruggen.

• musicfreak
Dank voor de reacties! Goed te weten dat jullie een 11 / 11 pro niet meteen afraden. :) Het zou mooi zijn als het toestel nog iOS 19 in 2025 gaat krijgen maar daar ga ik niet vanuit, dat kan het alleen maar meevallen.
Over die security updates in de jaren nadat een toestel geen iOS updates meer krijgt lees ik wat wisselende verhalen, daar wil ik nog wat verder induiken.
Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee