Aardappelnoot schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:50:
Ik heb mij iPhone 11 pro nu reeds een jaar en drie maand en mijn batterij leven staat op 85%. Ik merk dat hij een volle dag niet meer haalt, terwijl ik zo vol lof was over het batterijleven eerst; ik kon makkelijk 2 dagen gaan zonder te laden. En, ik heb altijd moeite gedaan om de batterij nooit onder de 30% te laten vallen, en steeds rond de 80% uit de stekker te halen. Verloren moeite zo lijkt.
Mijn vraag is: als het batterij leven onder de 80% valt binnen de garantie, vervangen ze de batterij dan gratis?
Sowieso toch redelijk verontrustend dat mijn batterij op minder dan twee jaar volledig opgebruikt is. Ik wil graag minstens 6 jaar deze telefoon gebruiken en 3 keer batterij vervangen zie ik niet zitten. Is nog eens 165 euro die er bij komt…
Tis ook kolder. Ik laad mijn batterij elke dag, zelfde tijd, optimized, vrijwel nooit onder 20% gekomen en inmiddels is de health status 83%. (iphone 11 pro, 2 jaar oud)
Mijn vrouw, die laad haar telefoon te pas en te onpas, ding raakt altijd de 1%, meerdere keren per dag, zit er 24/7 op, draadloos en bekabeld laden. Die staat nog op 87% (iphone XR, 3 jaar oud).
Eerste jaar, anderhalf jaar, ging de health status ook snel achteruit. Nu staat ie al hele lange tijd op 83%. Ik hoopte ook dat ie onder de 80% zou vallen voor de 2 jaar om zouden zijn. Denk dat ze het er gewoon om doen

.
Ik begin nu wel te merken dat de batterij slechter word. Zodra ik onder de 30% kom, dan is ie met twee keer knipperen al leeg. Eerdaags gewoon even een andere batterij in laten zetten (wel officieel), is niet de hoofdprijs en toestel voldoet verder nog aan alle eisen.
[Voor 6% gewijzigd door Bulligan op 18-02-2022 10:13]