Ik heb die van mij nieuwe gekocht begin dit jaar voor 450 europdavie2311 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:34:
Nou, 550,- voor mijn smetteloze 11 Pro, geen haar op mijn hoofd! Onder de 700, gaat hij zeker niet weg!

Wel de 64gb midnight green "normale" pro dus niet de max

Van de vrachtwagen gevallen? Een nieuwe 11 Pro voor 450,-? Dat rommelt aan alle kanten als je het mij vraagt.Starscreamer schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:49:
[...]
Ik heb die van mij nieuwe gekocht begin dit jaar voor 450 euro![]()
Wel de 64gb midnight green "normale" pro dus niet de max
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Natuurlijk niet. BKR aan de broek wellichtpdavie2311 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:05:
[...]
Van de vrachtwagen gevallen? Een nieuwe 11 Pro voor 450,-? Dat rommelt aan alle kanten als je het mij vraagt.

Mijn boefje is liev!
Nee via werk toen ging de btw eraf van 1050 na 900 en erna van vakantie uren betaald wat normaal 50% belast wordt als je laat uitbetalenpdavie2311 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:05:
[...]
Van de vrachtwagen gevallen? Een nieuwe 11 Pro voor 450,-? Dat rommelt aan alle kanten als je het mij vraagt.

Das niet eerlijk, haha!Starscreamer schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:46:
[...]
Nee via werk toen ging de btw eraf van 1050 na 900 en erna van vakantie uren betaald wat normaal 50% belast wordt als je laat uitbetalen
Sowieso wachten.Provin915 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 00:42:
Gaan voor de iPhone 11 Pro Max of toch even wachten op iPhone 12 Pro Max?
Nadat de aankondiging is geweest, worden de telefoons van vorig jaar goedkoper.
Ook al kies je niet voor een 2020 iPhone, dan nog loont het om te wachten.
Als ik een andere hoofdfoto kies is het trouwens weg, dus het lijkt compressie van de live photo te zijn?
Ook nog even een review van mijn 11 Pro na een jaar gebruik: veruit de fijnste telefoon die ik ooit gehad heb! Met name het feit dat ik nooit meer met een powerbank hoef te zeulen maakt het gebruik zoveel beter. Hopelijk kunnen ze dat met de 12 vasthouden.
Nee, dat weet niemand. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor in de toekomst. En niemand heeft een glazen bol.TrueGamer schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:59:
Iemand enig idee hoeveel de prijs bij Apple ongeveer zal zakken na aankondiging van de nieuwe toestellen?
Het formaat is toch iets te groot voor m’n handen dus ik ga overstappen naar een 12 mini.
Mocht iemand hier interesse hebben, iPhone is een jaar oud, normale gebruikers sporen er op.
Wat de liefhebber er voor over heeft... de nieuwprijs is op dit moment rond de 900 euro, en zal waarschijnlijk de komende weken wel een stuk gaan zakken. Je geeft aan dat er gebruikssporen op zitten, ligt er aan hoe groot die zijn. In nieuwstaat zou een redelijke vraagprijs 600, 700 euro zijn? Ter info: de inruilprijs bij Apple zelf is 520 euro, als ie nog werkt en geen deuken of barsten in zitten. Misschien is dat wel de handigste optie. Geen gedoe met kritische kopers over de vloer die opmerkingen hebben over krasjes en zo.Agostino schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:37:
Wat is een schappelijke prijs voor een tweedehands iPhone 11 Pro 64gb?
Het formaat is toch iets te groot voor m’n handen dus ik ga overstappen naar een 12 mini.
Mocht iemand hier interesse hebben, iPhone is een jaar oud, normale gebruikers sporen er op.
Dat kan idd nog wel aantrekkelijk zijn, ik moet ook maar even goed onderzoeken wat andere partijen betalen.evdakker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
Wat de liefhebber er voor over heeft... de nieuwprijs is op dit moment rond de 900 euro, en zal waarschijnlijk de komende weken wel een stuk gaan zakken. Je geeft aan dat er gebruikssporen op zitten, ligt er aan hoe groot die zijn. In nieuwstaat zou een redelijke vraagprijs 600, 700 euro zijn? Ter info: de inruilprijs bij Apple zelf is 520 euro, als ie nog werkt en geen deuken of barsten in zitten. Misschien is dat wel de handigste optie. Geen gedoe met kritische kopers over de vloer die opmerkingen hebben over krasjes en zo.
De gebruikerssporen zijn hele lichte krasjes op het scherm die nagenoeg niet opvallen.
[Voor 5% gewijzigd door Agostino op 14-10-2020 11:09]
Is een apart topic over:Cyleo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:27:
Mijn plan was vorig jaar om een jaar te doen met mijn 64GB Pro, maar ik vind de veranderingen van de Pro (niet de max) van de 12 wel erg minimaal. Wat zijn jullie indrukken n.a.v. De presentatie van gisteren? Mensen bij wie het wel begint te kriebelen?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2023602
Geen enkele kriebelCyleo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:27:
Mijn plan was vorig jaar om een jaar te doen met mijn 64GB Pro, maar ik vind de veranderingen van de Pro (niet de max) van de 12 wel erg minimaal. Wat zijn jullie indrukken n.a.v. De presentatie van gisteren? Mensen bij wie het wel begint te kriebelen?
Ik ga nog een jaar door met m'n 64gb Midnight Green 11 Pro
--
Ik had mijn iPhone uit zijn hoesje gehaald om het hoesje even van binnen schoon te maken. Met z'n gezicht naar beneden op het kasje gelegd en toen is hij door de gladheid van de screen protector er vanaf gegleden en vol op de stenen wastafel gevallen

Qua design vind ik de 12 een stuk mooier, maar ik vind het de +/- €200 niet waar.
Nu afwachten tot morgen en dan zien wat voor verschil het gaat worden qua snelheid, formaat, beeldscherm en foto's.
Dan had ik zelf de iPhone 12 besteld. Is nog eens goedkoper ook.Remy!!!! schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:39:
Op dit moment nog in het bezit van een iPhone 8 64GB en ik had de afgelopen keynote afgewacht om te kijken of de 12 Pro Max nog interessant zou worden, maar naar mijn idee weinig vernieuwing. Dus zojuist de 11 Pro Max 64GB besteld: pricewatch: Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Groen
Qua design vind ik de 12 een stuk mooier, maar ik vind het de +/- €200 niet waar.
Nu afwachten tot morgen en dan zien wat voor verschil het gaat worden qua snelheid, formaat, beeldscherm en foto's.

Resumé ik ben voor een 11 Pro MG gegaan tijdens de Amazon Prime days

Ik vind het formaat wennen (voelt erg klein aan na de 8+ ondanks het grotere scherm) en ik merk dat ik de homeknop stiekem toch wel vaak gebruikte

Lumia 950XL heeft een schermformaat van 5,7”. De iPhone 12 heeft een schermformaat van 6,1” en iPhone 11 Pro Max 6,5”.Remy!!!! schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:59:
Daar zat ik ook over te twijfelen maar ik ben toch voor het grotere formaat gegaan. Toen ik de 8 haalde kwam ik van een Lumia 950XL af en die vond ik ideaal qua formaat. En de 11 pro max is qua formaat bijna hetzelfde.
Dus je was met een iPhone 12 er op vooruit gegaan zijn tov je Microsoft telefoon. De Pro Max is wel erg groot.
[Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 15-10-2020 16:02]
Tsja, als het er staat, zal het wel zo zijn heHyloba schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:28:
Ik zie hier niet op de Apple website dat de 11 pro groter, breder, dieper en zwaarder is dan de XS, klopt dit? Ik dacht dat deze dezelfde afmetingen hadden?

Kon het moeilijk geloven, maar dat maakt mijn beslissing wel moeilijker aangezien de 11 pro ongeveer dezelfde afmetingen heef als de 12RicoK schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
Tsja, als het er staat, zal het wel zo zijn he

Van de ene kant schrik ik daar van van de andere kant denk ik hmmm...
Ik laad hem eigenlijk altijd aan het eind van de dag met een Qi pad. Geoptimaliseerd laden staat aan.
Zelf heb ik de 11 pro max, nu ruim een jaar al en zit op 97%.Alpha89 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:50:
Hmm mijn iPhone 11 pro is nu iets ouder dan 1 jaar en batterijcapaciteit zit op 89%.
Van de ene kant schrik ik daar van van de andere kant denk ik hmmm...
Ik laad hem eigenlijk altijd aan het eind van de dag met een Qi pad. Geoptimaliseerd laden staat aan.
3-5 uur screen on time en laad meestal om de dag op of in de morgen even bij van 30-80%
Ik vind jouw 89% al best laag, maar misschien dat je hem 24/7 gebruikt.
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Ik denk dat dat reuze meevalt. De warmte die geproduceerd wordt komt niet van de batterij, maar door het laadproces wat minder efficiënt is als bedraad opladen. Ik laad elke nacht mijn XS op met Qi, en de batterijconditie is nog steeds 100%. Je telefoon in je warme broekzak houden is ook niet slecht voor de batterijHyloba schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:26:
Ik heb toch schrik van qi charging. Der wordt zoveel warmte geproduceerd dat het echt niet goed kan zijn voor de batterij.

[Voor 7% gewijzigd door Of-Aaargh op 17-10-2020 22:04]
Na 2 volle dagen gebruik is de batterij ongeveer 22-24%
Doe ik al het hele jaar standaard de hele nacht en batterij heeft nog 95%. Mensen stop toch eens met zo ongelooflijk bezig en bang te zijn om die stomme batterij. Dat ding heb je toch allang verkocht op het moment dat ie echt sterk gaat degraderen.Hyloba schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:26:
Ik heb toch schrik van qi charging. Der wordt zoveel warmte geproduceerd dat het echt niet goed kan zijn voor de batterij.
Dan vraag ik me wel af wat '2 volle dagen gebruik' bij jou inhoudenAzmodann schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:59:
Ik heb de 11 pro max een jaartje in gebruik, laad hem om de 2 dagen op en de batterij capaciteit is nog 100%.
Na 2 volle dagen gebruik is de batterij ongeveer 22-24%

[Voor 26% gewijzigd door Scrtz op 18-10-2020 13:28]
dit is gewoon een manier van afdingen, de waarde van een telefoon naar beneden praten.pdavie2311 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:46:
Mijn batterij is 93% en daar wordt “ moeilijk “ over gedaan met de verkoop hier van mijn Pro..Dus ja, Hoeveel waarde hecht je hieraan..
Je kunt je ook afvragen bij degene die dagelijks rond 12:00 moet bijladen of zij nog een leven hebben.Scrtz schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:27:
[...]
Dan vraag ik me wel af wat '2 volle dagen gebruik' bij jou inhouden
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021
- iPhone 11 Pro 9 maanden oud met 97% batt
- Nieuwe iPhone 11
Het is weer bijna september 2023 :)
Ja, ik kan me voorstellen dat dat een uitdagend vraagstuk is. Ik neem aan dat je niet voor de 12 wilt gaan.Jaymone schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:12:
Dilemma, wat zouden jullie doen:
- Nieuwe iPhone 11
Ik heb zelf de 11 Pro Max. Deze bevalt mij nog altijd erg goed. Ik had bewust de Pro aangeschaft vanwege het uitstekende scherm (OLED vs LCD) en de extra camera. Ik denk wel dat de Pro de betere keuze zou zijn.
Maar:
- wat kost de gebruikte 11 Pro?
- wat is de staat van de 11 Pro? De accu zou ik geen probleem vinden. Die van mij staat nog op 99%. Die extra 2% maakt echt niets uit
- ken je de vorige eigenaar? En hoe is deze met zijn/haar telefoon omgegaan?
- de gewone 11 blijft voorlopig nog in het assortiment van Apple, terwijl de Pro plaats heeft moeten maken voor de 12.
Thanks. Ikzelf heb de 12 besteld, 11 pro betreft mijn toestel in topstaat, wil ik doorgeven binnen mijn gezin of een nieuwe 11 aanschaffen. Prijs beide toestellen zijn ongv hetzelfdeRicoK schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:45:
[...]
Ja, ik kan me voorstellen dat dat een uitdagend vraagstuk is. Ik neem aan dat je niet voor de 12 wilt gaan.
Ik heb zelf de 11 Pro Max. Deze bevalt mij nog altijd erg goed. Ik had bewust de Pro aangeschaft vanwege het uitstekende scherm (OLED vs LCD) en de extra camera. Ik denk wel dat de Pro de betere keuze zou zijn.
Maar:
- wat kost de gebruikte 11 Pro?
- wat is de staat van de 11 Pro? De accu zou ik geen probleem vinden. Die van mij staat nog op 99%. Die extra 2% maakt echt niets uit
- ken je de vorige eigenaar? En hoe is deze met zijn/haar telefoon omgegaan?
- de gewone 11 blijft voorlopig nog in het assortiment van Apple, terwijl de Pro plaats heeft moeten maken voor de 12.
Oh?!? Dan had ik je post verkeerd begrepen. Ik las het alsof je zelf een andere/nieuwe iPhone wil en advies wilde wat te doen: een nieuwe 11 (en dus geen 12) kopen of een gebruikte 11 Pro.Jaymone schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:19:
Thanks. Ikzelf heb de 12 besteld, 11 pro betreft mijn toestel in topstaat, wil ik doorgeven binnen mijn gezin of een nieuwe 11 aanschaffen. Prijs beide toestellen zijn ongv hetzelfde
Jaymone schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:12:
Dilemma, wat zouden jullie doen:
- Nieuwe iPhone 11
[Voor 98% gewijzigd door Jaymone op 23-10-2020 17:35]
iPhone 11 Pro 64 gb voor 875 euro of iPhone 12 64 gb voor 908 euro (beide i.c.m. nieuw abonnement).
iPhone 11 128 gb (nie tPro versie) zou ook kunnen voor 656 euro.
Pro heeft OLED en betere batterij duur t.o.v. niet Pro versie. 12 heeft OLED, batterij iets minder 11 Pro (blijkt in de eerste tests).
Ik heb nu een iPhone 6s 64 gb

Twijfel tussen:
11 pro 512 gb 1085, -
12 128 gb 959,- (+ nog oplader, kom van Samsung)
Wat zou een 'betere' keuze zijn? Neig meer naar de 11 pro, alleen vraag ik me af hoe verstandig het is een ouder model te kopen tov een nieuwe.
Behalve het nieuwe design, 5G en MagSafe is er niet veel verschil. Voordeel van de 11 pro is dat je veel meer opslaggeheugen hebt, maar of je dat ook echt gaat gebruiken? Dan zou je misschien goedkoper uit zijn om voor een 256GB versie te gaan. Daarnaast heb je t.o.v. de 12 een extra tele lens en een iets betere accuduur.janine26 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:26:
Is een iphone 12 'beter' dan een iphone 11 pro?
Twijfel tussen:
11 pro 512 gb 1085, -
12 128 gb 959,- (+ nog oplader, kom van Samsung)
Wat zou een 'betere' keuze zijn? Neig meer naar de 11 pro, alleen vraag ik me af hoe verstandig het is een ouder model te kopen tov een nieuwe.
Nieuwste van de nieuwste is natuurlijk de 12 en als je daarvoor wilt gaan, kan dat natuurlijk ook.
AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 - MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB - iPad Pro 2021 12.9
De 11 pro 256gb zou inderdaad de voorkeur hebben (met misschien een goedkopere prijs), echter kost deze op amazon net zoveel als de 512gb. MagSafe was ik sowieso niet van plan te gebruiken. Als 4g blijft bestaan denk ik ook niet dat ik iets mis aan 5g, of verdwijnt 4g dan? Ga ze morgen eens even naast elkaar bekijken in de winkel, denk dat het wel de 11 pro wordt dan (heeft ook een naar mijn mening mooiere matte achterkant ook al gaat er een hoesje omheen haha)MysticX schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:44:
[...]
Behalve het nieuwe design, 5G en MagSafe is er niet veel verschil. Voordeel van de 11 pro is dat je veel meer opslaggeheugen hebt, maar of je dat ook echt gaat gebruiken? Dan zou je misschien goedkoper uit zijn om voor een 256GB versie te gaan. Daarnaast heb je t.o.v. de 12 een extra tele lens en een iets betere accuduur.
Nieuwste van de nieuwste is natuurlijk de 12 en als je daarvoor wilt gaan, kan dat natuurlijk ook.
Als het hetzelfde kost, dan idd voor de 512gb gaan hoor! 4G gaat zeker nog niet verdwijnen, dat blijft nog, maar 100% zeker weet ik het ook niet. Het zorgt momenteel alleen maar voor meer batterijverbruik en het is in NL nog niet landelijk dekkend bij de grote providers.janine26 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:55:
[...]
De 11 pro 256gb zou inderdaad de voorkeur hebben (met misschien een goedkopere prijs), echter kost deze op amazon net zoveel als de 512gb. MagSafe was ik sowieso niet van plan te gebruiken. Als 4g blijft bestaan denk ik ook niet dat ik iets mis aan 5g, of verdwijnt 4g dan? Ga ze morgen eens even naast elkaar bekijken in de winkel, denk dat het wel de 11 pro wordt dan (heeft ook een naar mijn mening mooiere matte achterkant ook al gaat er een hoesje omheen haha)
Matte achterkant is wel 1000% beter dan zo'n glossy/normaal glas bij de normale 11 en 12. Ik gebruik geen hoesje en mijn achterkant is gewoon mooi en krasvrij. Kijk ook anders naar de 12 pro, die zou ik sowieso overwegen als je toch eentje gaat aanschaffen.
[Voor 4% gewijzigd door MysticX op 24-10-2020 00:05]
AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 - MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB - iPad Pro 2021 12.9
Er zijn wel een pak meer verschillen dan hetgeen jij hier opsomt!MysticX schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:44:
[...]
Behalve het nieuwe design, 5G en MagSafe is er niet veel verschil.
- Groter scherm 5.8" vs 6.1"
- Ceramic Shield (scherm)
- Processor A13 vs A14 bionic
- voor € 50 extra 128Gb ipv 64Gb
Je bent altijd beter om de iPhone 12 te kiezen, en dit ondersteunt mijn stelling (mistake 6): YouTube: iPhone 12 Buyer's Guide - DON'T Make these 12 Mistakes!
Ah oke scheelt dat ik dan over een jaar of 3/4 nog wel gewoon kan internetten hahaha. Ik zag idd ook een review dat de batterij van de 12(pro), slechter was dan die van de 11 pro. Dat zal dus met 5g nog minder worden. Dan word de keuze makkelijker.MysticX schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:04:
[...]
Als het hetzelfde kost, dan idd voor de 512gb gaan hoor! 4G gaat zeker nog niet verdwijnen, dat blijft nog, maar 100% zeker weet ik het ook niet. Het zorgt momenteel alleen maar voor meer batterijverbruik en het is in NL nog niet landelijk dekkend bij de grote providers.
Matte achterkant is wel 1000% beter dan zo'n glossy/normaal glas bij de normale 11 en 12. Ik gebruik geen hoesje en mijn achterkant is gewoon mooi en krasvrij. Kijk ook anders naar de 12 pro, die zou ik sowieso overwegen als je toch eentje gaat aanschaffen.
Ah top! Alleen de voorkant schijnt wel krasgevoelig te zijn of heb je screenprotector? Ik vond de 12 pro eigenlijk te duur voor dingen die ik niet gebruik (ook al scheelt het al met al niet heel veel meer). De reden dat ik naar de 11 pro kijk is vanwege het formaat. In principe is de 11 prima voor mij alleen vind ik die op de èèn of andere manier altijd te lomp als ik die vasthoud (misschien ook een te grote stap tov mijn samsung s8, die lekker smal is). En de matte achterkant is mooi meegenomen.
Thanks voor je inzichten!
Vanaf de iPhone X zijn de schermen extreem krasgevoelig geworden. Het minste of geringste zorgt er al voor dat het bekrast wordt. Dus een screenprotector is ten zeerste aan te raden, als je je al snel stoort aan eventuele haarkratjes.janine26 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:25:
[...]
Ah oke scheelt dat ik dan over een jaar of 3/4 nog wel gewoon kan internetten hahaha. Ik zag idd ook een review dat de batterij van de 12(pro), slechter was dan die van de 11 pro. Dat zal dus met 5g nog minder worden. Dan word de keuze makkelijker.
Ah top! Alleen de voorkant schijnt wel krasgevoelig te zijn of heb je screenprotector? Ik vond de 12 pro eigenlijk te duur voor dingen die ik niet gebruik (ook al scheelt het al met al niet heel veel meer). De reden dat ik naar de 11 pro kijk is vanwege het formaat. In principe is de 11 prima voor mij alleen vind ik die op de èèn of andere manier altijd te lomp als ik die vasthoud (misschien ook een te grote stap tov mijn samsung s8, die lekker smal is). En de matte achterkant is mooi meegenomen.
Thanks voor je inzichten!
Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Ik heb zo een case sinds vorige week woensdag en vind het wel een fijne case. Zeker nu ik nog steeds vanuit huis werk ivm Covid19. Overdag veel bellen en meetings van m'n iPhone dus extra juice is wel handig.
Maar mijn vraag is of het gebruik van deze case nadelig is voor de batterij capaciteit?
Mijn 11 pro heeft nu ruim 320 cycles gehad en zit op 87% batterij capaciteit. Telefoon is van december 2019 en is nu 10 maanden oud.
Omdat de 11 Pro plaats maakt voor de 12-serie, alleen de gewone 11 blijft nog even, willen de winkeliers af van hun ‘oude voorraad’. Dus, ja, als je per sé nog een 11 Pro wilt hebben, kun je nu je slag slaan.Hyloba schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:42:
Zo, de prijs van de 11 pro begint mooi te dalen. Binnen een maandje is ie hopelijk 750.
[Voor 97% gewijzigd door _Bailey_ op 27-10-2020 20:46]
Nee gelukkig niet. Het enige waar ik aan kan denken is temperatuur verschil. Dat zou een reden kunnen zijn (te koud of te warm)BSOD baby schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:45:
Ik heb de laatste tijd zoveel last van random freezes of een unresponsive scherm, ben up to date qua software en heb geen beschadigingen aan mijn scherm of dergelijke. Totaal geen zware taken maar simpele dingen zoals door de instellingen gaan naar scherm tijd of dergelijke in de zoekbalk dan reageert mijn iphone alleen op een swipe naar boven en voor de rest niks. Soms zo erg dat ik hem uit moet forceren. Meer mensen last van?
Bepaalde wallpapers die default aangeleverd worden door iOS, hebben een dark mode en light mode variant. Het is dus eigenlijk een wallpaper pack.
Als je nu een custom wallpaper wil instellen die een dark mode en light mode variant heeft, welke speciale stappen moet je dan doen om die te installeren in iOS zodanig dat die automatisch wijzigen indien je switcht tussen dark en light mode?
[Voor 10% gewijzigd door Redondo77 op 30-10-2020 12:10]
Ik heb het af en toe met Apollo, had het afgeschreven als een app-issue. Heb het wel eens gehad met alles, toen crashte mijn hele telefoon en ben ik een hem een week kwijt geweest (en heb nu een vervangende iPhone, blijkbaar was die echt stuk)BSOD baby schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:45:
Ik heb de laatste tijd zoveel last van random freezes of een unresponsive scherm, ben up to date qua software en heb geen beschadigingen aan mijn scherm of dergelijke. Totaal geen zware taken maar simpele dingen zoals door de instellingen gaan naar scherm tijd of dergelijke in de zoekbalk dan reageert mijn iphone alleen op een swipe naar boven en voor de rest niks. Soms zo erg dat ik hem uit moet forceren. Meer mensen last van?
Ik denk dat het is ontstaan na een van de laatste iOS updates. Toestel uit, toestel aan, apparaten verwijderd uit de Bluetooth instellingen, het werkt allemaal niet.
Heel apart.
Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits
De speaker (die aan het oor gaat) van mijn iphone 11 Pro ging stuk (raar/overstuurd geluid). Telefoon is 1 jaar en 1 maand oud en opgestuurd naar de verkoper voor reparatie onder garantie. Nu kreeg ik een mail terug dat de reparatie niet onder garantie valt, omdat er vuilophoping zit bij de speaker.
Vooropgesteld: de telefoon is nooit gevallen, zit in een case, alleen in m'n broekzak of in m'n handen gehad (of oor om te bellen).
Maar de claim van belsimpel is dat dit gebruikersschade is. Maar ik heb nooit raar gebruik gemaakt van mijn toestel, wat nota bene IP68 gecertificeerd is! Ik zit nu vast in een welles-nietes discussie met belsimpel en ze gaan het reparatiebedrijf nog eens na-mailen. Ik heb twee jaar garantie, en volgens mij moeten ze toch echt zelf bewijzen binnen de garantietermijn dat ik iets fout heb gedaan waardoor die ophoping van vuil in de speaker is terecht gekomen. Bron: http://www.ejure.nl/2013/01/consumentenkoop-ii/
Iemand ervaringen met dit specifieke probleem aan de iphone, met belsimpel of hoe ik dit het beste kan oplossen? Het gaat maar om 50 euro maar het is een principekwestie, ik ben bereid mijn rechtsbijstand aan het werk te zetten.De omgedraaide bewijsplicht geldt uiteraard niet als de verkoper voor een langere periode dan zes maanden aan u garantie heeft gegeven op het product.
Ik zit hier ook op te wachten. Het lijkt er niet echt op dat hij hard daalt. Ik zag op belsimpel nu wel een "black friday" aanbieding. Maar dat is natuurlijk weer niet zo bij het verlengen van je toestel.Hyloba schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:00:
In eerste instantie was de prijs van de iPhone 11 pro mooi aan het dalen bij de release van de nieuwe iPhone 12’s, maar nu staan ze weer hoger geprijsd rond de 920. Hopelijk dalen ze bij black friday, want een iPhone 12 is momenteel goedkoper en misschien de betere aankoop.
Ik wacht nog even af. Twijfel nogsteeds erg tussen de 12 pro (max) en 11 pro (max). Vind het maar moeilijk...
AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5
Ik was ook weer even aan het twijfelen, maar voor mij is de twee uur langer durende batterij belangrijk. Tegen dat de 11 pro aan een batterij vervanging toe is, zou de batterij van de 12 pro al twee jaar eerder aan vervanging toe geweest zijn. De verschillen bij de max zullen misschien wel kleiner zijn.SimD schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:44:
[...]
Ik zit hier ook op te wachten. Het lijkt er niet echt op dat hij hard daalt. Ik zag op belsimpel nu wel een "black friday" aanbieding. Maar dat is natuurlijk weer niet zo bij het verlengen van je toestel.
Ik wacht nog even af. Twijfel nogsteeds erg tussen de 12 pro (max) en 11 pro (max). Vind het maar moeilijk...
Het is ook echt lastig. Op dit moment zit ik op de iPhone 8, hiervoor de XR gehad (vond ik echt te groot en te lomp) terwijl ik de 8 plus daarvoor eigenlijk best een fijn toestel vond. Die was gewoon groot, een bewuste keuze, en dat dwingt je echt met twee handen het toestel te bedienen. XR zat overal tussen in.Hyloba schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:42:
[...]
Ik was ook weer even aan het twijfelen, maar voor mij is de twee uur langer durende batterij belangrijk. Tegen dat de 11 pro aan een batterij vervanging toe is, zou de batterij van de 12 pro al twee jaar eerder aan vervanging toe geweest zijn. De verschillen bij de max zullen misschien wel kleiner zijn.
De XR vond ik dus geen fijn toestel, scherm niet geweldig (LCD..), te dik, en dikke scherm randen. Batterij was wel OK vond ik.
De 12 is net wat kleiner dan de XR/11, 11 pro kleiner dan de 12.
Daarnaast: is het prijs verschil tussen de 11 Pro en de 12 Pro (+- 300 euro bij verlengen) het waar? En het missen van "het nieuwste van het nieuwste" is als IT'er wel een moeilijke

AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5
PS: Ik kom zelf van de OnePlus 5T, waarbij ik de camera so-so vind, de power button brakkig werkt en ik graag terug wil naar iOS. Nodig? Niet per se, maar na 3 jaar zou ik toch bij een mooie deal wel over willen stappen.
EDIT: Knoop doorgehakt, heb 'm besteld!
[Voor 4% gewijzigd door Catorce op 27-11-2020 15:19]
Kan iemand me dit vertellen?
Wat betreft het leegraken van de batterij, dit ervaar ook zo nu en dan. Ik kan dan ook niet herleiden wat dan nu de exacte oorzaak hiervoor is/was. Wat ik dan doe is de iPhone uit- en weer inschakelen.
De maximumcapaciteit van de accu in mijn 11 Pro Max is na ruim een jaar nog altijd een keurige 98%.
Maar goed ik laat er over een halfjaartje ofso gewoon een nieuwe originele batterij inzetten en dan gaat hij hopelijk weer effe mee. Gelukkig zijn de kosten voor vervanging ook niet heel hoog. Vind het gewoon vreemd dat mijn zus met haar oudere iPhone XR nog altijd op ~96% zit en misschien wel slordiger met opladen omgaat dan ik.
Ik zit ook na minder dan een jaar op 89% en laad hem ook alleen met de officiële op..Alexknl schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:36:
Normaal zou ik niet zo snel klagen over de batterij in mijn iPhone, maar ik snap dus echt niet hoe de batterijconditie van mijn 11 Pro al op 87% staat.. Heb altijd netjes opgeladen met de meegeleverde oplader en heb hem niet warm laten worden in de auto/zon of iets dergelijks.
Maar goed ik laat er over een halfjaartje ofso gewoon een nieuwe originele batterij inzetten en dan gaat hij hopelijk weer effe mee. Gelukkig zijn de kosten voor vervanging ook niet heel hoog. Vind het gewoon vreemd dat mijn zus met haar oudere iPhone XR nog altijd op ~96% zit en misschien wel slordiger met opladen omgaat dan ik.
Maar heb dan ook alles uitgeschakeld wat ik niet nodig heb, bijvoorbeeld Siri/locatie/analyse en verbeteringen uigezet, en nog wel een paar dingen, Ook gebruik ik alleen donkere modus en gamen doe ik niet.
[Voor 4% gewijzigd door loentje48 op 22-04-2021 18:19]
[Voor 18% gewijzigd door Hackus op 09-05-2021 12:52. Reden: link vernieuwd]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hier na 1,5 jaar op 87%, altijd met de officiële oplader geladen.panton schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:00:
[...]
Ik zit ook na minder dan een jaar op 89% en laad hem ook alleen met de officiële op..
Op releasedate iOS 14.5 geïnstalleerd, en na de “recalibratie” is de maximum capaciteit van 87% naar 89% gegaan.JimmyJoness schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:29:
[...]
Hier na 1,5 jaar op 87%, altijd met de officiële oplader geladen.
Vraag me alleen af wat ik hier nu aan heb

Van wat ik had begrepen zijn er in een bepaald aantal gevallen een foute aanname gedaan dat de batterij verder gedegradeerd is dan het daadwerkelijk is. Daarmee valt de peak performance weg (want Apple wil niet dat de telefoon zomaar uitvalt). Deze hercalibratie zou dat moeten fixen.JimmyJoness schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:49:
[...]
Op releasedate iOS 14.5 geïnstalleerd, en na de “recalibratie” is de maximum capaciteit van 87% naar 89% gegaan.
Vraag me alleen af wat ik hier nu aan heb
Vreemd wel, toch? Hoeveel waarde kun je hier nu aan hechten?4POX schreef op zondag 9 mei 2021 @ 06:31:
Maar de batterij is ook naar de status SERVICE gegaan. Er staat dat ik mijn batterij nu gratis kan laten vervangen bij een Apple service punt. Toch aardig want ik heb geen garantie meer.
[Voor 64% gewijzigd door RicoK op 09-05-2021 11:58]
Er is geen gevaar maar ik kan toch gratis vervangen. Wat weet Apple wat ze niet helder willen communiceren? Apple maakt al 20 jaar mobiele apparaten met batterijen, toch krijgen alleen de iPhone 11 serie een speciale behandeling.RicoK schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:56:
Mijn recalibration is nog gaande. Zit nog 98%. Ik hoop dan maar dat dit minimaal hetzelfde blijft.
[...]
Vreemd wel, toch? Hoeveel waarde kun je hier nu aan hechten?
Alexknl schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:36:
Normaal zou ik niet zo snel klagen over de batterij in mijn iPhone, maar ik snap dus echt niet hoe de batterijconditie van mijn 11 Pro al op 87% staat.. Heb altijd netjes opgeladen met de meegeleverde oplader en heb hem niet warm laten worden in de auto/zon of iets dergelijks.
[...]
Mijn vraag is of ik nu een refurbished iPhone krijg als ik het omruil bij Apple, omdat de 11 pro niet meer wordt verkocht, iemand enig idee?
<Zinloze tekst hier>
Zit nu weer op 100 procent.
Ik denk, dat de enige die daar antwoord op kan geven Apple zelf is. Zoals je zelf aangeeft, een nieuwe zul je niet gaan krijgen, omdat de 11 Pro niet meer wordt geproduceerd.JaxTeller schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:35:
Mijn vraag is of ik nu een refurbished iPhone krijg als ik het omruil bij Apple, omdat de 11 pro niet meer wordt verkocht, iemand enig idee?
11-04-2021 86%
20-04-2021 86%
20-05-2021 97%
28-05-2021 98%

Daikin FTXA35BS/RXA35A |
Wellicht doordat het geoptimaliseerd laden schema dacht dat je nog niet moest opstaan? Of het schema is van slag?WishmasterNL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:43:
Hier vanochtend mijn iPhone 11 Pro van de oplader gehaald die ik er gisteravond aan heb gehangen. Heeft hij slechts tot 35% opgeladen
Geoptimaliseerd laden zou sowieso tot 80% moeten laden en de laatste 20% pas tegen de tijd dat hij verwacht dat ik wakker word. Toch?raidlabs schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:08:
[...]
Wellicht doordat het geoptimaliseerd laden schema dacht dat je nog niet moest opstaan? Of het schema is van slag?
Daikin FTXA35BS/RXA35A |
Denk dat de kabel geen goed contact maakt ergens. Org, dan wel MFI kabel ?WishmasterNL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:43:
Hier vanochtend mijn iPhone 11 Pro van de oplader gehaald die ik er gisteravond aan heb gehangen. Heeft hij slechts tot 35% opgeladen
Lightning con vrij van 'broekzakstof' ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Goed punt. Zoals hierboven aangegeven wellicht maakt de kabel niet goed contact. Ik heb wel eens gehad dat er stof was opgehoopt en het daarom niet goed contact maakte. Of de software is van slag.WishmasterNL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:27:
[...]
Geoptimaliseerd laden zou sowieso tot 80% moeten laden en de laatste 20% pas tegen de tijd dat hij verwacht dat ik wakker word. Toch?
Daikin FTXA35BS/RXA35A |
Beetje online gezocht en las ook dat het misschien de draadloze lading van het toestel is ofzo
Even een kleine toevoeging, ik laad hem 99 van de 100x draadloos, dus dit lijkt vrijwel geen effect meer te hebben op de batterij.GforceNL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:37:
100 % na her calibratie, gekocht op launch day, heel apart!
<Zinloze tekst hier>
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6