Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 24-01 19:42

Apple heeft vandaag de lancering aangekondigd van iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max, een nieuwe professionele lijn voor iPhone met geavanceerde prestaties voor gebruikers die niet minder willen dan de allerbeste smartphone. Het nieuwe Super Retina XDR-display is een professioneel display met het helderste scherm ooit in een iPhone. De krachtige door Apple ontworpen A13 Bionic-chip levert ongekende prestaties voor elke taak en maakt onze grootste sprong in batterijduur ooit mogelijk. Zo kom je moeiteloos de dag door. Een nieuw triple camera-systeem biedt een professionele camera-ervaring met ultragroothoek-, groothoek- en telelenscamera’s die niet alleen sterke verbeteringen introduceren voor fotografie bij weinig licht, maar waarmee ook video van de hoogste kwaliteit in een smartphone wordt geboden, voor het maken van geweldige actievideo’s.

iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max zijn verkrijgbaar in vier fraaie kleuren waaronder het prachtige nieuwe midnight green en kunnen vanaf vrijdag 13 september worden besteld. Vanaf vrijdag 20 september liggen ze in de winkel.

“iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max zijn de krachtigste en meest geavanceerde smartphones die we ooit hebben gemaakt. Ze zitten boordevol geavanceerde technologie waarmee professionals gegarandeerd hun werk kunnen doen en waarmee iedereen, professional of niet, het beste device ooit in handen krijgt”, aldus Phil Schiller, Senior Vice President Worldwide Marketing van Apple. “iPhone 11 Pro heeft het eerste triple camera-systeem in iPhone en is verreweg de beste camera die we ooit hebben gemaakt. Onze klanten krijgen een verscheidenheid aan creatieve regelaars en geavanceerde features voor foto- en videobewerking in iOS 13. Het Super Retina XDR-display is het helderste en meest geavanceerde scherm ooit in een iPhone en de A13 Bionic-chip verlegt de grenzen voor smartphoneprestaties en efficiënt energieverbruik.”

Pro-ontwerp en -display
iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max hebben een achterzijde van getextureerd matglas en een band van gepolijst roestvrij staal, en zijn verkrijgbaar in vier schitterende kleuren, waaronder het prachtige nieuwe midnight green. De krachtigste devices zijn bovendien duurzaam – iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max zijn voorzien van het sterkste glas van alle smartphones en hebben een IP68-aanduiding voor waterbestendigheid tot 30 minuten op 4 meter. Ze zijn bestand tegen alledaagse ongelukjes met bijvoorbeeld koffie, thee en frisdrank.

Het nieuwe Super Retina XDR-display, een speciaal ontworpen OLED-scherm, biedt gebruikers een meeslepende HDR-ervaring voor films en andere hd-video met een maximale helderheid van 1200 nits. Super Retina XDR biedt ondersteuning voor brede kleurweergave met een systeembreed kleurbeheer en True Tone voor een meer natuurlijke kijkervaring. Met een contrastverhouding van 2.000.000:1 met diepe zwarttinten kunnen professionele gebruikers genieten van een meer levendige kijkervaring voor HDR-video’s en -foto’s, en het Super Retina XDR-display is nog energiezuiniger. Klanten kunnen op een snelle, naadloze manier met hun favoriete apps aan de slag dankzij Haptic Touch, dat diep in iOS 13 is geïntegreerd. App-opdrachten voor alledaagse taken zijn direct vanaf het beginscherm bereikbaar; denk aan het maken van een selfie met Camera, het controleren van een afspraak in Agenda of het bekijken van een voorvertoning van een e-mail in Mail met een simpele drukbeweging.

De snelste prestaties met de beste batterijduur
A13 Bionic, de snelste chip ooit in een smartphone, levert ongeëvenaarde prestaties voor elke taak die iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max uitvoeren en heeft een tot 20 procent snellere CPU en GPU dan de A12. A13 Bionic is gebouwd voor machine learning, met een snellere Neural Engine voor foto- en video-analyse in real time, en nieuwe Machine Learning Accelerators waarmee de CPU meer dan 1 miljard bewerkingen per seconde kan uitvoeren. Samen vormen A13 Bionic en iOS 13 het beste platform voor machine learning in een smartphone.

Naast al deze rekenkracht en grafische en ML-prestaties is er ook een ongekende sprong in batterijduur gemaakt: de batterij van iPhone 11 Pro gaat tot vier uur langer mee dan die van iPhone Xs, terwijl de batterij van iPhone 11 Pro Max tot vijf uur langer meegaat dan die van iPhone Xs Max.

Een Pro-camerasysteem voor iedereen
iPhone 11 Pro introduceert een transformatief triple camera-systeem met nieuwe ultragroothoek-, groothoek- en telelenscamera’s die sterk met iOS zijn geïntegreerd en iedereen een professionele camera-ervaring bieden.

Met video van de hoogste kwaliteit ooit in een smartphone stellen iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max een nieuwe norm voor video. Elke camera in het triple camera-systeem neemt schitterende 4K-video op met een groter dynamisch bereik en videostabilisatie van cinematografische klasse. Met een breder gezichtsveld en een groot brandpuntsvlak is de ultragroothoekcamera geweldig voor het schieten van actievideo’s. Gebruikers kunnen makkelijk met elk van de drie camera’s zoomen, terwijl de audiozoom de kadrering van de video volgt voor een dynamischer geluid. Met iOS 13 krijgt iedereen krachtige tools voor videobewerking in handen: direct draaien, bijsnijden, belichting vergroten en videofilters toepassen. Deze aanpassingen zijn makkelijk toe te passen en in een oogopslag te beoordelen, dus zelfs een beginnende videomaker kan video’s van professionele kwaliteit maken.

Prijzen

€1.159,00 - Pro 64GB
€1.329,00 - Pro 256GB
€1.559,00 - Pro 512GB

€1.259,00 - Pro Max 64GB
€1.429,00 - Pro Max 256GB
€1.659,00 - Pro Max 512GB

robcoenen wijzigde deze reactie 12-09-2019 15:49 (174%)

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
iPhone 11 Pro 64GB Midnight Green!

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23-01 16:54
  • iPhone 11 Pro: Water resistant to a depth of 4 meters for up to 30 minutes
  • iPhone XS en 11: Water resistant to a depth of 2 meters for up to 30 minutes
https://www.apple.com/iphone/compare/

Balance wijzigde deze reactie 10-09-2019 20:55 (9%)

iPhone 11 Pro in Midnight Green hier!

• crazylegs
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22-01 19:52
Pro Max 64GB space grey it is!

Hoe zat dat ook maar weer met alvast in je favo's zetten in de de apple store app? Zodra de voorverkoop begint is het een kwestie van doortikken en betalen toch?

http://www.sedcrossfit.nl

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-01 12:58
Wel echt jammer/raar dat ze het basis model niet gewoon 128gb geven :). Maar dat zal vast aan mij liggen.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10:48
Ik zit te kijken naar die inruil van bv mijn iPhone X 256GB die ik pas sinds vorig jaar heb (komend van een 8 ), en naar bv 11 Pro 64/256GB. Ik krijg van Apple dan nog 330 euro terug terwijl ik deze dan via Tweakers nog makkelijk het dubbele voor kan krijgen (toestel heeft zelfs nog garantie).

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:58
Jaymone schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:05:
[...]

Toch maar geen Max dit keer?
Ik ga voor spacegrey
Nope.. merk dat ik hem vaak op mijn neus laat vallen als ik in bed filmpjes kijk :+

Is ook net iets te groot voor mijn handen

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09:34
Geert1976 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:56:
Ja hier waarschijnlijk ook...gave kleur! (y)
dafmay schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:07:
[...]

Ja hier waarschijnlijk ook...gave kleur! (y)
ja, denk dat de Midnight Green redelijk snel een lange levertijd gaat krijgen

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:19
Ik twijfel toch wel heel erg tussen Space Grey en Midnight Green, toch maar even de eerste preview video's op Youtube afwachten.

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20-01 20:16
Geert1976 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:08:
[...]

ja, denk dat de Midnight Green redelijk snel een lange levertijd gaat krijgen
Kwa kleur vind ik m echt gaaf! Hmm..heb nog paar dagen. Slim van Apple, geef je toch weer de verkoopcijfers een boost op deze manier
Herax10NL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:09:
Ik twijfel toch wel heel erg tussen Space Grey en Midnight Green, toch maar even de eerste preview video's op Youtube afwachten.
Met SG ga je voor safe, MG iets geheel nieuw

Jaymone wijzigde deze reactie 10-09-2019 21:12 (30%)

Het is weer bijna september 2020 :)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:25

Famous

R 400+

Doe je een appje als je hem verkoopt na 3 dagen?

Xbox live: Ghesous

Famous schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:21:
[...]

Doe je een appje als je hem verkoopt na 3 dagen?
ik word jouw huisdealer.

Heb je ook nog interesse in ballonnetjes of gasflessen?

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Hier ook maar dan als max. Eindelijk wat kleur

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Famous

Famous

R 400+

Geert1976 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:23:
[...]

ik word jouw huisdealer.

Heb je ook nog interesse in ballonnetjes of gasflessen?
*O* :$

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Midnight Green iPhone 11 Pro 64GB

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Jaymone schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:33:
[...]

Ben zeer benieuwd wat nieuwe coating/materiaal op het gebied van grip/bescherming gaat doen. Gebruikte je de Xs ook naked?
voor 95% naakt. Tijdens festivals een dikke hoes
bram1984 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:34:
[...]

En die verzekering vergoedt ook lelijke krassen?
nee, maar ik ga een iPhone met een paar krassen ook niet claimen voor reparatie bij mijn verz mij

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Clear Case besteld voor iPhone 11 Pro.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Famous

Famous

R 400+

Rivanov schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:47:
Clear Case besteld voor iPhone 11 Pro.
[Afbeelding]
Ik mag nog niet bestellen :(

;)

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 09:25
Geert1976 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:45:
[...]

1 zandkorreltje tussen je case en je telefoon.... You do the math ;)
Je gebruikt als argument voor het niet gebruiken van een case dat je goed verzekerd bent. Het hele idee van een case is dat je iPhone beschermd is tegen krassen (ja, ook tegen vallen, maar krassen zijn een stuk aannemelijker dan daadwerkelijke valschade) waarmee je dus eigenlijk insinueert dat die verzekering krassen vergoedt, wat dus niet zo is. Het hebben van een verzekering noemen we in dit geval een beetje een non-argument. Het heeft niks met elkaar te maken. Kun je wel allerlei scenario's gaan bedenken hoe je met een case wel krassen kan krijgen, maar dat is verder niet heel relevant (bovendien zie je die niet met een case, tenzij transparant). Ik kan je alleen garanderen dat je zonder case sneller en in ieder geval gegarandeerd krassen gaat krijgen. Ik zou dat persoonlijk verschrikkelijk vinden als ik zo'n duur toestel zou hebben. Jij niet blijkbaar. ;)

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-01 20:12
DennusB schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:01:
Twijfel erg wat ik moet. Heb nu een X 256GB welke het nog prima doet en er uit ziet als nieuw. Nieuwe Pro is tof, maar is t nou een echte upgrade ...?
Bezit ook de X maar ik zie ook geen reden om up te graden naar de pro of zelfs de 11.

PSN: extreme8eight

• bram1984
giantgiantus schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:04:
[...]

Leg je hem vaak op het scherm dan?
Soms, maar hij is ook wel eens uit de zak van mijn trainingsbroek gegleden terwijl ik op de grond lag te stoeien met de kids. Dat soort dingen gebeuren wel eens. Op mijn 6s had ik met iets vergelijkbaars gelijk de eerste dag krassen op het scherm. Dat ze niet snel krassen, daar ben ik het dus niet mee eens.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Alle pro’s zijn mat dacht ik

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Jaymone schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:07:
[...]

Heeftie ook een rand die uitsteekt, weet je dat toevallig?
Volgens de afbeelding wel.

• Recon24
  • Laatst online: 10:48
extreme8eight schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:04:
[...]

Bezit ook de X maar ik zie ook geen reden om up te graden naar de pro of zelfs de 11.
Ik heb ook nog even zitten nadenken en bedacht me van..."wat was er nou echt WOW aan de 11 Pro?". Buiten dat "midnight green", heb ik toch het idee dat ik tegenover mij X 256GB eigenlijk nauwelijks tot niks echt mis. Die 3 nieuwe camera's met nieuwe features, nieuwe SoC (vanzelfsprekend), verder dan dat doet het niet veel meer nieuws wat alleen op de 11 Pro bv kan.

Ik heb straks nog steeds IOS 13 op de X, Apple Pay (ABN Amro), Face ID, OLED display, edgeless display, 256GB etc etc.

Misschien overweeg ik dan toch eerder mijn Apple Watch series 3 te vervangen dit jaar en gewoon te wachten op de 11 Pro (S) oid.

Recon24 wijzigde deze reactie 11-09-2019 11:00 (3%)

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-01 20:12
Recon24 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:16:
[...]

Ik heb ook nog even zitten nadenken en bedacht me van..."wat was er nou echt WOW aan de 11 Pro?". Buiten dat "midnight green", heb ik toch het idee dat ik tegenover mij X 256GB eigenlijk nauwelijks tot niks echt mis. Die 3 nieuwe camera's met nieuwe features, nieuwe SoC (vanzelfsprekend), verder dan dat doet het niet veel meer nieuws wat alleen op de 11 Pro bv kan.

Ik heb straks steeds IOS 13 op de X, Apple Pay (ABN Amro), Face ID, OLED display, edge display, 256GB etc etc.

Misschien overweeg ik dan toch eerder mijn Apple Watch series 3 te vervangen dan dit jaar en dan gewoon te wachten op de 11 Pro (S) oid.
Beter dan dit kan ik het niet samenvatten. Dit is exact hoe ik er ook over denk.

Ivm de Watch bezit ikzelf een S4 en ook daar de neiging om gewoon erbij te blijven en niet te gaan upgraden. Indien je van een S3 komt ligt het wel iets anders natuurlijk. Achja we zien wel.

PSN: extreme8eight

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20-01 20:16

Het is weer bijna september 2020 :)

• RiCk
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:02
THE_BASE schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:31:
Een vraag van een vriendin van mij welke binnenkort naar Dubai gaat en daar eventueel een nieuwe iPhone 11 wil kopen.

Volgens een aantal sites schijnt de hardware daar dermate anders te zijn dat functies als FaceTime niet werken. Ik heb er zelf nooit van gehoord. Maar weet iemand wat hiervan waar is?
Dat is correct. Op de vorige iPhone (XS) is dit het geval bij familie van mij. 2 iPhones van daarvoor ook. Dus kans is groot.

Of dit hardware is geen idee, maar ook in NL werkt FaceTime niet.

RiCk wijzigde deze reactie 10-09-2019 22:28 (5%)

• bram1984
Die doorzichtige hoesjes blijven wel echt spuuglelijk. Ze degraderen een iPhone meteen naar een goedkoop uitziende tweedehands Android die eigendom is van een bouwvakker of loodgieter (alle respect voor bouwvakkers en loodgieters overigens).

• RiCk
  • Laatst online: 10:02
QuiCk01 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:27:
Is het mogelijk om deze in het buitenland te kopen ivm opladen? Is de hardware intern (buiten de stekker) van de iPhone significant anders? Dit ivm aanschaf in USA.

Iemand?
Er zijn in Amerika wel andere versies. Check even dit https://www.techwalla.com...en-the-us-european-iphone voor info van 2018

RiCk wijzigde deze reactie 10-09-2019 22:34 (29%)

• DoubleYouPee
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:58
1560 euro _O-

• keanu_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:28
Tja wat wil je hier nou mee zeggen?
De iPhone is duur (prijzig), dat weten we allemaal. Maar tegenwoordig is een telefoon ongeveer een levensmiddel geworden.

Leuke troll. Goede poging. On topic maar weer.

keanu_ wijzigde deze reactie 10-09-2019 22:37 (6%)

• icegodd
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13-01 09:31

Wat is sexy PRO of xs??

(Voor mij: 3 camera design is 8)7 + hoofdprijs betalen ervoor)

• LockeJohn
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 10:14
keanu_ schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:36:
[...]

Tja wat wil je hier nou mee zeggen?
De iPhone is duur (prijzig), dat weten we allemaal. Maar tegenwoordig is een telefoon ongeveer een levensmiddel geworden.

Leuke troll. Goede poging. On topic maar weer.
Dat het een levensmiddel is geworden wil nog niet zeggen dat dat de prijs rechtvaardigt.
In de geschiedenis der mensheid werden nieuwe vindingen welke levensmiddelen werden juist goedkoper ipv duurder

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10:52
icegodd schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:45:
[Afbeelding]

Wat is sexy PRO of xs??

(Voor mij: 3 camera design is 8)7 + hoofdprijs betalen ervoor)
Ik weet echt niet wat ik moet denken van die 3 camera tumor, vind ik het nou mooi of spuug lelijk..

Overigens vind ik het hoogglans glas van de X(S) juist supergaaf. Zijn er al ergens foto’s van meer vergelijkingen? Denk dat als ik upgrade het weer Wit/zilver wordt of miss goud

• THE_BASE
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:40:
[...]

Het instapmodel is de 8 en daarna de Xr. Maar goed, een mooie stap als je die camera echt professioneel gaat benutten. Anders echt geld weggooien in mijn optiek. Helemaal als je nu een Xs hebt,
Als je het niet erg vindt, bepaal ik zelf wat ik met mijn geld doe. Volgens mij kun jij niet in mijn, wellicht dikke, portemonnee kijken. ;)

• Famous

Famous

R 400+

Scrtz schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:47:
[...]

Ik weet echt niet wat ik moet denken van die 3 camera tumor, vind ik het nou mooi of spuug lelijk..

Overigens vind ik het hoogglans glas van de X(S) juist supergaaf. Zijn er al ergens foto’s van meer vergelijkingen? Denk dat als ik upgrade het weer Wit/zilver wordt of miss goud
Man man man..
Je bent toch geen wijf :>

• bram1984
THE_BASE schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:48:
[...]

Als je het niet erg vindt, bepaal ik zelf wat ik met mijn geld doe. Volgens mij kun jij niet in mijn, wellicht dikke, portemonnee kijken. ;)
En waar staat dat ik dat voor je wil bepalen? En weet je wat "in mijn optiek" betekent? Ik doel sowieso niet op jou specifiek, maar meer in het algemeen. Al koop je er 3, moet jij weten. Apple lacht zich in ieder geval rot. Nieuw kleurtje en Xs gebruikers gaan massaal upgraden. :+

bram1984 wijzigde deze reactie 10-09-2019 22:52 (5%)

• Tartarus
  • Laatst online: 10:16
bram1984 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:51:
[...]

En waar staat dat ik dat voor je wil bepalen? En weet je wat "in mijn optiek" betekent? Ik doel sowieso niet op jou specifiek, maar meer in het algemeen. Al koop je er 3, moet jij weten. Apple lacht zich in ieder geval rot. Nieuw kleurtje en Xs gebruikers gaan massaal upgraden. :+
Als er iets is gebleken uit de laatste paar kwartaalcijfers is dat er juist niet ‘massaal’ wordt geüpgraded.
Maar ga rustig verder met bashen, is leuk.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Zo die originele apple hoesjes vloeken wel allemaal met de groene telefoon zeg.
Dan moet ik maar vanaf dag 1 caseless gaan.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Lotfi schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 23:34:
[...]

Bosgroen past er wel netjes bij toch?
Mm voelt een beetje als Spijkerjasje op spijkerbroek ofz. Vind het niet heel fraai.

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Van de iPhone 3GS naar de iPhone 7 heb ik iedere major versie gekocht.

Toen kwam de iPhone 8 met niks nieuws behalve wireless charging (wat ik nooit en nergens doe), dus die sloeg ik over. De iPhone 8s kwam niet, de 9 ook niet, de 9s ook niet, maar de X wél. En dat leek erg leuk, totdat Apple–het bedrijf met enkele duizenden miljarden op de bankrekening–besloot dat ze enkel Face ID gingen ondersteunen.

Binnen een paar weken was de concurrentie al verder: Face ID + Fingerprint ID werd gemeengoed bij enkele Android hoogvliegers. Behind the screen fingerprint ID zelfs, sneller dan Face ID van Apple, en veilig genoeg voor veruit de meeste mensen.

Dus ik dacht: "Laat ik wachten op de XS", want: "daar komt vast behind the screen Touch ID in", en: "mogelijk zelfs USB-C", en: "misschien zelfs met een kleinere notch."

Toen kwam de XS. Het was praktisch dezelfde telefoon als de X. Nét ietsje beter op veel vlakken. Maar nog altijd niet een investering van €1400 euro waard, vind ik dan.

Mijn iPhone 7 heeft de gouden hoeveelheid opslag met 128GB, want 64GB is net te weinig, en 256GB is veel teveel. Dus alle iPhone flagships hebben–uiteraard–de keuze tussen 64GB, 256GB, of 512GB... Van te weinig naar teveel, en nog meer teveel.

Nou ja, dan wacht ik weer een jaartje. De volgende iPhone, de iPhone XI, zal ongetwijfeld een innovatieslag maken. Zo kondigde Apple het evenement zelfs aan: innovatie. Hoera! Wat zullen ze doen?

1. Behind the screen fingerprint ID?
2. Behind the screen selfie cam?
3. Behind the screen Face ID sensoren?
4. USB-C (ja dat zouden ze als innovatie bestempelen)?
5. Een 4k OLED retina display op 144Hz, of hoger?
6. Dezelfde prijs iPhone + bijgeleverde airPods?
7. 5G ondersteuning?

Nope. Niks van dat alles.

Gewoon weer de iPhone X. Maar dan ietsje beter. Met een 3e lens die nergens voor nodig is omdat je het ook softwarematig kan oplossen (zie de Pixel) met één lens.

Wát een farce. Wat een schandalig zielige vertoning van een gebrek aan innovatie en een gebrek aan respect voor hun klanten. Maar veel mensen zullen vooraan in de rij staan om €1400+ euro uit te geven aan iets wat 10 maanden geleden al is ingehaald door de competitie.

Dat gezegd hebbende: ik werk nog altijd met een iPhone 7 die zijn werk uitmuntend doet. Ik krijg nog steeds iOS updates. En dat kan je van Android niet zeggen over toestellen die zo oud zijn. Dus voorlopig blijf ik vast trouw bij Apple, omdat ik nog geen noodzaak zie te upgraden.

Maar de iPhone 11S moet echt een inhaalslag maken. Het begint een beetje zielig te worden om met een iPhone rond te lopen, of dat nou een 7 is of een 11.

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Blue-eagle schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 23:52:
Behind the screen fingerprint ID zelfs, sneller dan Face ID van Apple, en veilig genoeg voor veruit de meeste mensen.
De ultrasone underscreen fingeprint scanner op de S10+ is absoluut niet sneller dan FaceID :+ . De Note 10 zal weer iets beter zijn, en er zijn Chinese merken die erg snel zijn maar met een minder veilige scanner (foto van je vingerafdruk ipv ook diepte etc).
Nou ja, dan wacht ik weer een jaartje. De volgende iPhone, de iPhone XI, zal ongetwijfeld een innovatieslag maken. Zo kondigde Apple het evenement zelfs aan: innovatie. Hoera! Wat zullen ze doen?

1. Behind the screen fingerprint ID? - Nog niet snel en veilig genoeg
2. Behind the screen selfie cam? - Heb je die Oppo met de underscreen cam al gezien? Duidelijk te zien dat het scherm 'anders' is rond de camera, dan erger je je daar weer aan. Die techniek is ook nog niet volwassen genoeg.
3. Behind the screen Face ID sensoren? - Zelfde probleem als #2.
4. USB-C (ja dat zouden ze als innovatie bestempelen)? - True, is wel eens tijd
5. Een 4k OLED retina display op 144Hz, of hoger? - Nut van 4K op een telefoon is twijfelachtig, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Hogere refresh rate was wel nice geweest maar ook nog niet echt common place.
6. Dezelfde prijs iPhone + bijgeleverde airPods? - Waarom zouden ze dat doen, kans voor extra profit weg smijten? :P
7. 5G ondersteuning? - Ja, want er zijn zoveel 5G netwerken actief al overal. En die modules zijn ook al lekker volwassen en klein. Niet dus.

Nope. Niks van dat alles.

Gewoon weer de iPhone X. Maar dan ietsje beter. Met een 3e lens die nergens voor nodig is omdat je het ook softwarematig kan oplossen (zie de Pixel) met één lens.
OK, even mijn mening over jouw meningen gegeven, dikgedrukt in de quote :+ :P.

Ik weet ook niet helemaal hoe je softwarematig een ultrawide wil gaan toevoegen, tenzij je erop doelt dat de telephoto lens wel weg kan. De software trucjes van de Pixel kunnen toch echt niet op tegen pure fysieke zoom IMHO.

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Propane schreef op woensdag 11 september 2019 @ 00:50:
[...]
De ultrasone underscreen fingeprint scanner op de S10+ is absoluut niet sneller dan FaceID :+ . De Note 10 zal weer iets beter zijn, en er zijn Chinese merken die erg snel zijn maar met een minder veilige scanner (foto van je vingerafdruk ipv ook diepte etc).
EverythingApplePro heeft het ook al eens vergeleken in één van zijn videos, check: YouTube: EverythingApplePro

Het is in moderne versies absoluut sneller, en qua veiligheid... eerlijk? Het gaat mij erom dat de meeste mensen niet zomaar bij mijn telefoon kunnen. Dat lukt zelfs met een brakke Touch ID nog wel, want niemand krijgt zonder heel veel moeite zomaar een vingerprint van mij :+
[...]
OK, even mijn mening over jouw meningen gegeven, dikgedrukt in de quote :+ :P.

1. Behind the screen fingerprint ID? - Nog niet snel en veilig genoeg
Sneller dan Face ID & ik beargumenteer dat het voor de meeste mensen meer dan veilig genoeg is. Daarnaast zouden ze het kunnen combineren door een feature in iOS in te bakken waarmee je als gebruiker kan aangeven welke apps ontgrendeld moeten worden met Face ID.

En dat klinkt eerlijk wel als een geniale feature. Iedereen mag alles doen met mijn telefoon, behalve mijn e-mail lezen en ook niet bij mijn bank-app. Als ik die twee kan afschermen doen ze maar wat ze willen als ze m'n vingerafdruk van een glas wijn weten te strippen :+
2. Behind the screen selfie cam? - Heb je die Oppo met de underscreen cam al gezien? Duidelijk te zien dat het scherm 'anders' is rond de camera, dan erger je je daar weer aan. Die techniek is ook nog niet volwassen genoeg.
Maar Apple heeft sinds de teleurstelling van de iPhone 8 ruim 2 jaar sinds release, dus laten we zeggen ~3 jaar sinds ontwikkeling van de iPhone 8, de tijd gehad–met vele honderden miljarden USD om te investeren–om patenten op te kopen en ontwikkelingen te maken die niemand kan evenaren.

Mijn punt is dat ze compleet niet lijken te innoveren. D'r is niks aan de iPhone wat een ander toestel niet ook al heeft, of beter. Ze hádden 3D-touch maar zelfs dat is weggehaald (losgelaten van de wijsheid van die beslissing).
3. Behind the screen Face ID sensoren? - Zelfde probleem als #2.
Zoals ik het zie zijn die sensoren zo klein dat ze ook nog wel in de bezel (die nog steeds best aanwezig is) zouden kunnen worden verstopt. Dan zouden ze in ieder geval de notch enorm kunnen laten krimpen.
4. USB-C (ja dat zouden ze als innovatie bestempelen)? - True, is wel eens tijd
5. Een 4k OLED retina display op 144Hz, of hoger? - Nut van 4K op een telefoon is twijfelachtig, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Hogere refresh rate was wel nice geweest maar ook nog niet echt common place.
Resolutie neem ik terug, 4k slaat nergens op inderdaad. Een hogere refresh rate heb ik op bijna al mijn schermen. Waarom Apple niet eens de moeite neemt om het naar 120Hz te brengen is mij een raadsel, het is zó enorm merkbaar en zoveel smoother...
6. Dezelfde prijs iPhone + bijgeleverde airPods? - Waarom zouden ze dat doen, kans voor extra profit weg smijten? :P
Vendor locking :)

Mensen met "gratis" AirPods zullen niet snel switchen naar een Android.
7. 5G ondersteuning? - Ja, want er zijn zoveel 5G netwerken actief al overal. En die modules zijn ook al lekker volwassen en klein. Niet dus.
Wat kwam eerst? Het draadloze netwerk of de apparaten die er mee om kunnen gaan? Kip/ei-verhaal, dit :7 Als een grote speler zoals Apple 5G ondersteunt in al z'n apparaten dan gaan providers in Nederland opeens de competitie voelen. Zeker als duurdere mensen dat belangrijk vinden (is Apple CarPlay niet exclusief voor enkele dure automerken?) Dan liggen die netwerken d'r ietsje sneller als meneer de CEO van GroteTelecom de knoop moet doorhakken.
Ik weet ook niet helemaal hoe je softwarematig een ultrawide wil gaan toevoegen, tenzij je erop doelt dat de telephoto lens wel weg kan. De software trucjes van de Pixel kunnen toch echt niet op tegen pure fysieke zoom IMHO.
De Pixel is jarenlang bestempeld als een van de beste, zo niet dé beste, smartphotophone :) Met maar 1 lens. Ja, je kan meer met 3 lenzen. En in die strekking ben ik er bang voor dat de 11S volgend jaar 4 lenzen gaat krijgen om juist de optische zoom groter te maken...

Al met al ben ik gewoon heel erg niet onder de indruk van Apple. Ik wil dolgraag mijn iPhone 7 vervangen, maar de versie die ik zou "willen" kost mij € 1329 (iPhone 11 Pro met 256GB).

Voor dat geld kan ik ook een gruwelijk mooie gaming PC (zonder randapparatuur) samenstellen met een mooie i7 en een RTX 2060 Super en 16GB RAM en een leuke 512GB M.2...

Of een smartphone die volgend jaar met de 11S opeens gruwelijk achterhaald gaat zijn. Hopelijk :P
zo, wallpaper heb ik in ieder geval al klaar voor mijn 11 Pro

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Zou Apple express de release-tijd a.s. vrijdag verschoven hebben naar 5AM PT omdat ze anders vrezen voor geen enkele pre-order? :+

Nee hoor, de iPhone is weer binnen no-time uitverkocht. Waarbij ik de grootste run verwacht op de midnight green omdat deze in ieder geval qua kleur ook echt “nieuw” is

Rivanov wijzigde deze reactie 11-09-2019 06:17 (42%)

• Tartarus
  • Laatst online: 10:16
Niet happen.

Hoedje wijzigde deze reactie 11-09-2019 19:26 (91%)

• bram1984
Niet zo op de man spelen.

Hoedje wijzigde deze reactie 11-09-2019 19:26 (87%)

• THE_BASE
  • Niet online
Niet zo op de man spelen.

Hoedje wijzigde deze reactie 11-09-2019 19:26 (90%)

• TTLCrazy
  • Laatst online: 25-01 13:57

TTLCrazy

Listen to Frankie

yukhalilsel schreef op woensdag 11 september 2019 @ 06:22:
[...]

Alhoewel ik je standpunt wel begrijp, zijn er nog steeds genoeg mensen die aan 64GB genoeg hebben zonder al te veel moeite te doen om het niet vol te krijgen.
Apple weet dat ook en kiest er dan voor om kosten te besparen door niet zomaar het dubbele als instapmodel te hanteren.
De enige reden omdat Apple met 64GB begint is omdat ze er mee weg komen en mensen ze toch wel verdedigen. Kosten technisch vind ik het schandalig dat een smartphone van €1259,- maar 64Gb opslag meekrijgt. Dit had echt minimaal het dubbele moeten zijn. En voor een volgende stap naar 256GB (waarom geen 128?) moet je maar liefst €1429,- neertellen. Apple weet dat er toch wel genoeg mensen zijn die dit achteloos betalen en zich zelfs in de schulden steken om maar weer het nieuwste speeltje te hebben uit Cupertino. Erg jammer dat mensen dit niet eens afstraffen door massaal dit soort praktijken te negeren.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 24-01 16:36
Ga er dan niet over door.

Hoedje wijzigde deze reactie 11-09-2019 19:29 (93%)

PSN: Sluuz

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 25-01 21:02
Geert1976 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 05:40:
zo, wallpaper heb ik in ieder geval al klaar voor mijn 11 Pro

[Afbeelding]
Hasta la vista

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• Famous

Famous

R 400+

Waarom willen mensen zo graag TouchID terug?
Hebben jullie wel met FaceID gewerkt?

Ik zou echt nooit meer terug willen naar een vinger scanner, FaceID werkt sneller, kan met natte/vieze vingers en is in mijn optiek veiliger. :w

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:37

JB

Cédric roelt!

Helemaal eens met @Blue-eagle wat een farce :F Ik heb de Xs zoals eerder aangegeven ook laten varen terwijl ik normaliter geen enkel toestel oversloeg. De X was eindelijk weer "Mike it's amazing" like.. Nu zitten we hier een beetje in zelfde schuitje. Ook een iPhone 7 (vrouw) met een mindere batterij inmiddels maar er moet zoveel doekoe tegenaan om de X door te schuiven + je weet niet of die "Pro S" straks wel echt leuke nieuwe dingen gaat brengen. De iPhone lijkt een beetje klaar qua innovatie maar de prijzen daarentegen schieten door het plafond. Achterlijke geheugenkeuzes want een instapper ala 64GB (bij de laatste generaties) heb ik nooit gepakt ivm kans op volraken maar de 256 GB staat hier op 85 GB gebruikt ;w

* JB nog even verder gaat twijfelen...

JB wijzigde deze reactie 11-09-2019 08:10 (4%)

Mijn boefje is liev!

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 04:10
Ik snap niet wat iedereen zit te zeiken over innovatie. De laatste “echte” innovatie is al ruim 10 jaar geleden betreft smartphone gebied.

Hierna zijn het continu kleine stapjes vooruit.

Ik snap persoonlijk ook niet dat je nu nog over touch id aan het zeuren bent. Überhaupt face id wel eens gebruikt, of lekker klagen zonder het te proberen. Face id werkt super goed en is wat mij betreft een verademing in vergelijking met touch id.

En dat komende van een iPhone X gebruiker. Nu al 2 jaar tevreden en nog een jaartje door omdat het gewoon zo goed bevalt.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• bram1984
*knip*

: ik heb ongeveer € 1100,- (ex. BTW) aan bonus uren te besteden en kan ex. BTW inkopen. Een iPhone 11 Pro is dus geen enkel probleem en dan houd ik nog geld over. Het ding heeft voor mij echter geen enkele meerwaarde en ik kan zo'n hoog bedrag niet goed praten. Al die camera poespas gebruik ik niet. Ik heb nu een 8 Plus en die is nog snel zat, maar ik wil het liefst wat kleiners met minimaal de portretmodus in de camera. Dan kom ik dus bij de 11 uit, maar die heeft dan weer geen OLED (wat mijn 8 overigens ook niet heeft). De Xs heeft dat dan weer wel. De Xs met 128GB opslag en A13 Bionic chip zou mijn ideale iPhone op dit moment zijn, maar die bestaat helaas niet.

Dus mijn keuze is:

1. iPhone 11 Pro; bijna al mijn bonus weg voor iets wat heel duur is en door mij amper gebruikt gaat worden
2. iPhone 11 gecombineerd met een Apple Watch 5; nieuwste iPhone zonder OLED display
3. iPhone Xs gecombineerd met een Apple Watch 5; niet de nieuwste, maar in mijn optiek wel de mooiste op dit moment met OLED display en nog steeds snel genoeg

Lijkt me duidelijk dat die eerste voor mij persoonlijk standaard afvalt.

Verder vooral doen wat je niet laten kunt. Ik vind het schrijnend om te zien dat Apple je in je gezicht spuugt met een 64GB "Pro" model en dat mensen er gewoon blind voor gaan omdat het een nieuw model is. De rationaliteit vind ik soms ver te zoeken. Maar goed, das mijn mening. Vooral niets van aantrekken. :)

Edit: Een 4e optie is trouwens nog een jaar doorgaan met mijn 8 Plus en dan voor een 11s gaan die wellicht wel perfect bij mij past.

Hoedje wijzigde deze reactie 11-09-2019 19:29 (11%)

• Scrtz
JB schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:43:
[...]

Tegen wie heb je het? De X was juist weer een keer tof om te upgraden met Face ID, amper bezels, mooi scherm etc. Nu blijft het wederom achter tov de prijzen, elk jaar upgraden t/m de iPhone 7 deed in de portemonnee niet zo'n pijn, zeker icm een Apple Care die zonder gezeik incl. was het 1e jaar. De investeerders willen winst zien waarschijnlijk, maar die gaat op een gegeven moment achter blijven ben ik bang. Wel benieuwd wat ze dan uit de hoge hoed toveren om omzet te genereren. Binnenkort popt de luchtbel...
De X vond ik ook fantastisch, het eerst sinds jaren dat mij weer een 'wow' gevoel gaf, eigenlijk sinds ik van Android naar Apple ben geswitcht. :)

• overtones
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 27-12-2019
JB schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:43:
[...]

Tegen wie heb je het? De X was juist weer een keer tof om te upgraden met Face ID, amper bezels, mooi scherm etc. Nu blijft het wederom achter tov de prijzen, elk jaar upgraden t/m de iPhone 7 deed in de portemonnee niet zo'n pijn, zeker icm een Apple Care die zonder gezeik incl. was het 1e jaar. De investeerders willen winst zien waarschijnlijk, maar die gaat op een gegeven moment achter blijven ben ik bang. Wel benieuwd wat ze dan uit de hoge hoed toveren om omzet te genereren. Binnenkort popt de luchtbel...
Ik denk dat de luchtbel helemaal niet popt, wij kunnen hier heel moeilijk doen over specs en features die al dan niet missen of wat dan ook.

Echter de iPhone blijft de hipste telefoon, Apple het hipste merk. Zonder Apple "hoor je er niet bij".
Influencers, sterren of wie dan ook, de meeste gebruiken Apple omdat Apple cool is..

|| 27" iMac 5K 2017 | Core i5 3.8Ghz 7600K | 24GB DDR4 | 512GB SSD | Radeon Pro 580 8GB || iPhone 11 Pro Max 64GB MG || Apple Watch S2 SS 42mm || Apple TV 4K || Apple TV 3 || AirPort Extreme 2013 || Airport Express 2012 ||

• JB

JB

Cédric roelt!

overtones schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:46:
[...]

Ik denk dat de luchtbel helemaal niet popt, wij kunnen hier heel moeilijk doen over specs en features die al dan niet missen of wat dan ook.

Echter de iPhone blijft de hipste telefoon, Apple het hipste merk. Zonder Apple "hoor je er niet bij".
Influencers, sterren wie dan ook de meeste gebruiken Apple omdat Apple cool is..
De luchtbel alsin de huidige economie. Mensen worden inderdaad gek gemaakt. Als ik zie wie er allemaal met iPhones loopt, dan vraag ik me af "hoe dan"? Kinderen met dure X toestellen. Doe normaal. Het is wachten tot de volgende recessie en dan zullen we eens zien hoe men er echt voor staat financieel ;)

Mijn boefje is liev!

• TheDMW
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 16-01 14:05
Upgrade naar de X was het voor mijn gevoel waard, kostte ook flink wat maar FaceID, OLED en meer. Heb nu niet echt de behoefte om weer een dergelijk bedrag te lappen voor wat camera upgrades en een nieuwe chip. Flink balen dat de normale 11 geen OLED heeft anders was de keuze makkelijk geweest.

• Aksnes
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 25-01 23:06
Crxtreem schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:56:
Maar heeft de 11 pro nu alleen e-sim of ook nog de normale sim?
Waar zou je deze informatie nou kunnen vinden..

Hint hint.. :>

Simkaart Dual‑sim (nanosim en eSIM)11

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 17:53

Galois

1811 - 1832

In ieder geval weinig vernieuwends. Enig (echt) verschil tussen de XS en 11 Pro is een iets betere accu (logisch, heeft verder niets met Apple te maken) en een iets betere camera.

Wordt denk ik tijd dat de vernieuwcyclus naar 2 jaar gaat. Als het enige echt vernieuwende de kleur groen is, dan maakt Apple zich wel een beetje belachelijk...

(naast dat ze een toestel van 1250 euro met 64 GB, pro durven noemen... GB's die tegenwoordig bijna gratis zijn... :) )

Maar goed, het blijven mooie toestellen en ik was niet van plan mijn XS te upgraden, maar nu al helemaal niet...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-01 00:09
Ik twijfelde al of ik wel of niet mijn huidige iPhone X blijft gebruiken, alles werkt nog perfect en ben er blij mee. Dan zie je de iPhone 11 Pro en denkt WAUW, oke de drie camera's is niet echt mooi maar het gaat om de functie en de groene blijf ik sowieso af.

Kijk ik bij Apple voor inruil is het nog een schijntje, en denk ik verder en denk ach alles wat ik wil doen doet de X nog perfect. Vervangen kan eventueel volgend jaar ook nog wel, het is wel een toestel van €999,- €1159,- en weer een zelfde bedrag uitgeven voor een telefoon na 2 jaar wetende dat de "oude" nog perfect is zie ik geen reden toe.

Leuke iPhones maar kijk volgend jaar wel.

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-01 00:09
Famous schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:52:
[...]

Daar heb ik ook €1159,- voor betaald :+
Klopt :), heb het aangepast. ;)

Queenfanmichel wijzigde deze reactie 11-09-2019 09:54 (6%)

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 09:40
Buhhh een 11 Pro midnight green begint nu wel erg te kietelen als upgrade voor mijn 6S+ :X

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23:21
Miss ben ik een beetje hard maar hoe vaak moet ik nu wel niet lezen dat mensen hem niet gaan kopen want (vul zelf in)...

Lekker boeiend allemaal. Als je hem gekocht hebt en je hebt hem in je handen dan kan je je ervaring(en) hier delen.

• ronaldm3
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-01 22:04

ronaldm3

Apple Watch :)

V&A is niet de bedoeling op het forum.

Hoedje wijzigde deze reactie 11-09-2019 19:32 (92%)

Power to the beat.

• wes-
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:40
Dennisweb schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:04:
Wat zouden jullie me aanraden? Een witte of een zwarte iPhone 11 Pro Max? Wat verkoopt beter op Marktplaats? Ik heb altijd zwart gehad maar begin te twijfelen over wit.
Wacht even, je koopt een iPhone en baseert je kleurkeuze op waar een potentiële marktplaats koper meer interesse in heeft?

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11:03
wes- schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:44:
[...]

Wacht even, je koopt een iPhone en baseert je kleurkeuze op waar een potentiële marktplaats koper meer interesse in heeft?
Ik geef m groot gelijk. Mij maakt de kleur niet uit aangezien ik het in een hoesje stop. Als ik dan weet dat zwart beter verkoopt dan goud of wit dan neem ik toch een zwarte? Niks mis mee.

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-01 18:20

Audione0

Strijdt der titanen

Dennisweb schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:04:
Wat zouden jullie me aanraden? Een witte of een zwarte iPhone 11 Pro Max? Wat verkoopt beter op Marktplaats? Ik heb altijd zwart gehad maar begin te twijfelen over wit.
Waarom niet gewoon genieten van je iphone 11 en je ziet wel wat de toekomst brengt..

*knip*

Dat op de man is nergens voor nodig.

Antwoord op je vraag:

Ik zou niet weten welke kleur het beste 2e hand te verkopen is, heb geen glazen bol die mij dit kan vertellen.

Hoedje wijzigde deze reactie 11-09-2019 19:32 (13%)

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 03:04
wes- schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:44:
[...]

Ja. Want ik koop elk jaar een nieuwe, dus houd daar zeker rekening mee.

• Scrtz
Dennisweb schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:29:
[...]

Precies dat. Mijn broer heeft weleens een witte gehad. Nu ik er bij stil sta, was de witte moeilijker te verkopen. Mijn iPhone was binnen vier dagen verkocht, bij hem duurde het negen dagen. Dus toch weer braaf voor een zwarte. Toen kwam nog de twijfel over het hoesje. TPU is bij mij uit den boze. Ben geopereerd aan mijn hand en sindsdien voelt dat materiaal niet fijn op het litteken.

Dus een siliconenhoesje. Afgelopen jaren Product Red gehad, maar had nu Delftsblauw. Die heeft Apple niet voor de nieuwe serie, dus ben ik gegaan voor Middernachtblauw. Samen met een zwarte iPhone ziet dat er sjiek uit.

Ja, keuzestress. En ja, ik weeg ieder jaar alles tegen elkaar af. Het hoesje moet goed zijn. De kleur iPhone moet goed zijn. 't Zal wel OCD zijn, maar ik kan me er anders enorm aan ergeren.
Denk dat de kleur sinds de X een stuk minder van belang is geworden omdat de voorkant toch altijd zwart is, dat was (denk ik) de reden waarom zoveel mensen altijd een zwarte iphone wilden, omdat ze een witte/roze/rode voorkant niet mooi vonden (waaronder ik).

90%+ gebruikt toch een hoesje dus zie je geeneens wat voor kleur het meer is.

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23:21
DJH schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:41:
Wat gaat de iPhone 8 nu in NL kosten? Hij staat nu voor 538€ in pricewatch. Zijn dat de nieuwe prijzen al? Of gaan die binnenkort naar beneden.
https://www.onemorething....iphone-8-en-xr-goedkoper/'

Ben blij dat ik mij vandaag mag inzetten als je persoonlijke google secretaresse :>

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
DJH schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:41:
Wat gaat de iPhone 8 nu in NL kosten? Hij staat nu voor 538€ in pricewatch. Zijn dat de nieuwe prijzen al? Of gaan die binnenkort naar beneden.
https://www.apple.com/nl/shop/buy-iphone/iphone-8

Staat gewoon op de Apple site :+

©2004

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Scrtz schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:40:
[...]

Denk dat de kleur sinds de X een stuk minder van belang is geworden omdat de voorkant toch altijd zwart is, dat was (denk ik) de reden waarom zoveel mensen altijd een zwarte iphone wilden, omdat ze een witte/roze/rode voorkant niet mooi vonden (waaronder ik).

90%+ gebruikt toch een hoesje dus zie je geeneens wat voor kleur het meer is.
Exact. Ik had altijd van de iPhone 3G tot aan de iPhone 7 een zwarte iPhone, omdat ik een zwarte voorkant wilde. Toen de iPhone X uitkwam heb ik dus ook direct voor een zilveren gekozen, omdat ik dan eindelijk iets anders had met tóch een zwarte voorkant. ;)

Nu met de iPhone 11 Pro ga ik voor groen. Ook weer eens iets nieuws.

• mr3000
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22-11-2019
Nico111 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:13:
Ik krijg altijd van iedereen juiste gekke reacties dat ik geen hoesje gebruik.

'Wat als je hem nu laat vallen?'
'Ja dan is hij stuk'
Same here!
Vind het zonde dat je een dunne telefoon koopt. en dan zo'm bulky case erom. ik vind het niet fijn, niet mooi en je moet gewoon je spullen niet laten vallen en jezelf verzekeren ;-)

Vond de presentatie best wel een let-down.
Het is puur een camera update. de rest is echt verwaarloosbaar.
Alleen kopen als je toe bent aan iets nieuws.

mr3000 wijzigde deze reactie 11-09-2019 13:18 (15%)

2x 1Dx | 1DxII | 24 f1.4 | 16-35 f4 | 70-200 2.8 is II | 400 2.8 IS | 85 1.4 is | Sport fotografie & Magento 2 Developer

• Bobo221
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 25-01 10:00
Voor mij persoonlijk de grootste deal breakers:

Geen 90hz scherm
Geen reverse wireless charging
3e jaar op rij hetzelfde design

Ik hou het lekker nog op mijn IPhone X voorlopig.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

iPhoneSE schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:50:
[...]

Je kan het ook opzeggen wanneer je wilt, krijg je het resterende bedrag terug gestort.
Ja I know maar betaal liever elke maand 7,50 dan in 1x 230 eigenlijk.

• Adarkar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:04
Donstil schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:40:
Ik zag dat ze in de VS met AppleCare+ per maand beginnen, weet iemand toevallig of dat hier ook zo gaat zijn? Zie daar zo snel niets over.
https://support.apple.com/nl-nl/HT202704#monthly

Hier staat wel iets over opzeggen bij maandelijkse betaling.

Walvis

• Novarion
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 25-01 00:14

Novarion

Klaasbaak

Het is hier vloeken in de kerk, ik weet het.
Maar ik heb nog zo'n 'oeroude' iPhone X, waar ik elke dag nog enorm blij mee ben.
Voorgaande jaren vrijwel ieder jaar de nieuwste iPhone genomen tot de X.

De Xs was natuurlijk een marginale verbetering t.o.v. de X. Maar ook de 11 Pro.
Waanzinnig toestel begrijp mij niet verkeerd, ik denk dat ik persoonlijk nog wel een jaartje gelukkig kan zijn met mijn X. Top OLED-scherm, snel en praktisch hetzelfde design.

De nieuwe kleur groen is wel een waanzinnige eyecatcher, wat een kleur zeg!

• Silversin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-01 22:43
Novarion schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:08:
Het is hier vloeken in de kerk, ik weet het.
Maar ik heb nog zo'n 'oeroude' iPhone X, waar ik elke dag nog enorm blij mee ben.
Voorgaande jaren vrijwel ieder jaar de nieuwste iPhone genomen tot de X.

De Xs was natuurlijk een marginale verbetering t.o.v. de X. Maar ook de 11 Pro.
Waanzinnig toestel begrijp mij niet verkeerd, ik denk dat ik persoonlijk nog wel een jaartje gelukkig kan zijn met mijn X. Top OLED-scherm, snel en praktisch hetzelfde design.

De nieuwe kleur groen is wel een waanzinnige eyecatcher, wat een kleur zeg!
Ik denk dat Apple ook niet verwacht dat de 'X' series gebruikers zullen overstappen naar de 11. Dit is een laatste 'pull' voor alle iPhone 8 users en onder. Beetje hetzelfde geintje als de 7, toen men nog massaal de 5 , SE en 6 in bezit hadden. De 'hardcore' upgrade toch wel, zoals ze dat elk jaar doen.

Ik verwacht volgend jaar weer een gekkenhuis bij Apple met hun 2020 devices.

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:44
Voor mijn bedrijfje maken wij verschillende social media items (mkb klanten met namen). Simpel van opzet. Soms schiet ik video/foto met mijn Sony A6400 inclusief leuke lenzen set maar steeds vaker 'even uit de losse pols' met mijn iPhone.. Onze twee meest bekeken en gedeelde video's zijn gemaakt met een iPhone 7 (in een restaurant) en iPhone Xs. Wel beiden met een zo'n smartphone stabilisatie ding in de hand geschoten.. Een echte foto/videograaf haalt er z'n neus voor op maar onder aan de streep is het tegenwoordig toch belangrijker om als eerste met iets tofs te komen dan dat het 100% technisch in orde is qua beeld en edit...

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10:59
Geert1976 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:56:
Pffff sterke twijfel om in de Verenigde Staten mijn iPhone 11 Pro te gaan aanschaffen.

Zit er vanaf komende week, 3 weken...
Komop Geert. Alsof je hem niet gaat aanschaffen als je daar bent. Hoe zeggen ze dat ook alweer in Amerika? Make that the cat wise? :+

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10:59
Geert1976 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:09:
[...]

Ging mij meer om 't risico wat betreft garantie afhandeling ;)
Kun je met het prijsverschil geen Apple care bekostigen?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Geert1976 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:09:
[...]

Ging mij meer om 't risico wat betreft garantie afhandeling (hier in NL) ;)
categorie: Smartphones is ook handig ;)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Ja ja...duidelijk. Ga daar wel kijkje nemen ;)

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:58
Hier nog even een terugblik naar de nieuwe hype van dit en aankomend jaar... Slofies!

YouTube: Apple iPhone #slofie 2019

• ronaldm3

ronaldm3

Nico111 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:53:
Wat voor mij ook nog een reden tot twijfel is: komt volgend jaar een 11s pro uit of echt een nieuwe iPhone met nieuwe design.
Ik weet het is glazenbol kijken.
Maar ik doe nu 2 jaar met mijn X. Maar koopt ik de 11 pro nu en komt er volgend jaar wel een grote update dan moet ik na een jaar alweer in de buitelen tasten. De S modellen sla ik altijd over.
Cycle van de iPhone is nu 3 jaar ipv 2 jaar, volgend jaar komt dus een volledig nieuwe iPhone.

Power to the beat.

• AntonyterHorst
  • Laatst online: 02:22

AntonyterHorst

Apple Maniak

ronaldm3 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:01:
[...]

Cycle van de iPhone is nu 3 jaar ipv 2 jaar, volgend jaar komt dus een volledig nieuwe iPhone.
Goed om te weten, mocht dit niet het geval zijn gaan we je wel kielhalen!

Man man man

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Als je een volledig nieuwe iPhone verwacht dan zijn je verwachting compleet onrealistisch. Zoals je de afgelopen jaren al hebt kunnen zien bij zowel Apple als de concurrentie is de smartphone enorm afgekalfd. De wijzigingen die er zullen zijn, zijn klein en vooral softwarematig. De tijden van echt nieuwe iPhones hebben we inmiddels al een tijdje achter ons gelaten.

Lightning voor de iPhone gaan ze ook overduidelijk niet loslaten. Ze hebben kennelijk geleerd van de enorme commotie die van alle kanten ontstond toen ze van de 30 pins dock connector naar de lightning connector zijn gegaan. Met de lightning connector is het zelfs een graadje erger omdat producenten het nodige moeten betalen voor dat hele mfi programma. Switchen naar iets anders helpt hun investeringen om zeep en dat gaan ze niet leuk vinden.

De smartphone is gewoon ontzettend goed geworden.

ppl wijzigde deze reactie 11-09-2019 17:39 (3%)

• AntonyterHorst
  • Laatst online: 02:22

AntonyterHorst

Apple Maniak

ronaldm3 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:14:
[...]

Wehahhaha is goed! Was vorig jaar ofzo al in het nieuws dat Apple het cycle had aangepast.
Volgend jaar:
120HZ scherm, Usb-c, Vingerafdrukscanner in het scherm, standaard 128gb, 5G, grotere schermen, geen notch meer enzovoorts, hmmm ik wacht wel een jaar :) !
Kan iemand nog een poll maken wie welke kiest?
Bovenstaande specs hoop ik ook, op de vingerafdruk onder het scherm na, maar ik denk dat de kans klein zal zijn. Maar af en toe blijft Apple verbazen, net zoals toen met de introductie van de X dus we gaan het zien.

Maar uiteindelijk koop ik ook weer de laatste iPhone, de 11 Pro 256gb in het Space Grey graag.

Man man man

• ronaldm3

ronaldm3

ppl schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:38:
Als je een volledig nieuwe iPhone verwacht dan zijn je verwachting compleet onrealistisch. Zoals je de afgelopen jaren al hebt kunnen zien bij zowel Apple als de concurrentie is de smartphone enorm afgekalfd. De wijzigingen die er zullen zijn, zijn klein en vooral softwarematig. De tijden van echt nieuwe iPhones hebben we inmiddels al een tijdje achter ons gelaten.

Lightning voor de iPhone gaan ze ook overduidelijk niet loslaten. Ze hebben kennelijk geleerd van de enorme commotie die van alle kanten ontstond toen ze van de 30 pins dock connector naar de lightning connector zijn gegaan. Met de lightning connector is het zelfs een graadje erger omdat producenten het nodige moeten betalen voor dat hele mfi programma. Switchen naar iets anders helpt hun investeringen om zeep en dat gaan ze niet leuk vinden.

De smartphone is gewoon ontzettend goed geworden.
Nou dan heb ik nieuws! vanaf 2020 moet een iPhone en iedere andere telefoon zijn van dezelfde aansluiting op het gebied van usb! Lightning is nu een enorme melkkoe omdat Apple daarop het patent heeft, op de koptelefoonaansluiting hadden ze dat niet! Waarom zit er op de iPad pro 2019 al usb-c?
Goed voorbereid op de eisen van de eu in 2020.
De aansluiting van de meegeleverde standaard lader is al usb-c :) !

Power to the beat.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Dit jaar upgrade ik mijn X naar 11 Pro en volgend jaar upgrade ik weer.

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

patrickt35 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:46:
Ik vlieg over 3 weken naar Houston voor mijn werk. Mijn vrouw wilt graag de Pro max.
Wie kan mij vertellen wat het prijsverschil ongeveer is, en waar ik hem het beste kan aanschaffen?
In een staat met 0% tax dan natuurlijk:

Wikipedia: Sales taxes in the United States

Greatsword wijzigde deze reactie 11-09-2019 19:11 (47%)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 14:56
bram1984 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:48:
[...]

Laat ik die nu net gaan beschermen met een case.
Ik bescherm mijn XS Max al sinds een jaar met alleen een glascoating (voor en achter). Dit zorgt er voor dat hij niet zo bulky wordt, maar het beschermd ook echt. De frontcoating heb ik bij Amac erop laten zetten. Deze zit er nog steeds perfect op, alleen zit er nu een barst in (hoe die erin is gekomen is mij een raadsel). De backcoating is gewoon een Aliexpress geval, daar ik deze om de paar maanden moet vervangen. Ondanks dat ik de achterkant goed ontvet alvorens ik de coating plaats komen er aan de zijkanten toch zweet etc onder de coating. Dus elke 5 maanden ofzo plaats ik een nieuwe.

Maar de Max ziet er nog puntgaaf uit en ik hou van hoe slim die aanvoelt vergeleken met een case die je iPhone meteen zo bulky maken imo.

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennisweb schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:15:
[...]

Waarom zilver en heb je nu ook zilver of heb je nu een andere kleur.

Ik twijfel nog maar neig toch wel naar de kleur die ik al jaren heb; zwart. Lekker veilig.
1x goud en voor de rest altijd zilver gehad omdat ik vingerafdrukken haat en die zijn minder zichtbaar op wit :+

Mijn boefje is liev!

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
svenn15 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:38:
Iemand al ooit een iphone gekocht met financiering op de apple website ?
Iemand een idee of dit vrijdag met de pre order ook gaat ?
Dat biedt Apple hier in NL niet aan.
Pagina: 1 2 3 ... 9

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True