“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ja dit komt omdat de iPhone een stuk helderder kan dan de maximale handmatig brightness. Deze kan de iPhone echter niet lang volhouden. Na een tijdje zal de iPhone daarom weer terugschakelen naar de normale maximum brightness. De peak brightness is niet bedoeld om lang aan te staan bij direct zonlicht.bram1984 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:30:
Het valt mij de laatste tijd op dat mijn scherm ineens een stuk dimt als ik met mijn telefoon in de zon zit. Dit gebeurt met de helderheid op 100% en deze staat ook na dimmen nog steeds op 100%. Automatische helderheid uitschakelen doet niets. Herkent iemand dit? Hopelijk is er een oplossing voor.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Nee, het symbool verandert niet.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:07:
Is er trouwens een logo waaraan ik kan zien dat mijn iPhone gebruik maakt van de snellader. Heb namelijk een nieuwe USB c naar lightning kabel gekocht. Maar de logo (bliksemschicht) lijkt exact hetzelfde te zijn.
Waar je het wel aan kan merken is dat je telefoon een tweede bliepje maakt na het aansluiten van de lader. Bij snelladen maakt je iPhone twee keer het laad geluid een seconde na aansluiten.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:07:
Is er trouwens een logo waaraan ik kan zien dat mijn iPhone gebruik maakt van de snellader. Heb namelijk een nieuwe USB c naar lightning kabel gekocht. Maar de logo (bliksemschicht) lijkt exact hetzelfde te zijn.
Dat is sinds iOS 12 eruit gehaald.WouterL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:30:
[...]
Waar je het wel aan kan merken is dat je telefoon een tweede bliepje maakt na het aansluiten van de lader. Bij snelladen maakt je iPhone twee keer het laad geluid een seconde na aansluiten.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Nee hoor, mijn iPhone maakt nog steeds een dubbel laadgeluid bij fast charge.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:36:
[...]
Dat is sinds iOS 12 eruit gehaald.
Aannemende dat de lader bij mijn 11 Pro Max een snellader is, mijn iPhone maakt geen dubbele geluidjes.WouterL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:51:
Nee hoor, mijn iPhone maakt nog steeds een dubbel laadgeluid bij fast charge.
<Zinloze tekst hier>
Precies, mijn iPhone 11 Pro maakt ook 2 keer het geluid als ik hem aan een snellader leg. Zelfs met de nieuwste public betaWouterL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:51:
[...]
Nee hoor, mijn iPhone maakt nog steeds een dubbel laadgeluid bij fast charge.
Als je toch even kan wachten: je zit vlak tegen de launch van de nieuwe reeks aan. Het loont dus hoe dan ook om te wachten als de aanschaf geen haast heeft. En hoezo niet de moeite waard? je geeft aan oled wel gaaf te vinden. Alle opvolgers van de huidige reeks gaan oled schermen krijgen.Alwayshappyz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:28:
Ik zit hier een beetje te twijfelen. Heb momenteel een iPhone XR die het nog prima doet. Gebruik hem vooral voor foto's door de dag heen (voor de wat serieuzere dingen hebben we een Nikon D750), spotify, internet, en social media. Vanaf afgelopen weekend kan ik verlengen. Nu zit ik heel erg te twijfelen of ik voor de iPhone 11 Pro voor moet gaan. OLED scherm lijkt me wel wat en foto's lijken ook wel echt beter te zijn met de 11 Pro. Kan ook wachten op de 12, maar vooralsnog zijn er maar weinig dingen bekend gemaakt waarvoor ik echt zou wachten. Aan de andere kant...huidige telefoon doet het nog uitstekend. Puur een luxe keuze dus. Telefoon + abbo zou goedkoper zijn dan sim only verlengen + toestel los kopen. Iemand dezelfde keuze gemaakt?
[Voor 6% gewijzigd door WouterL op 10-08-2020 14:35]
Dat laatste is nog niet bevestigd natuurlijk.WouterL schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:32:
[...]
Als je toch even kan wachten: je zit vlak tegen de launch van de nieuwe reeks aan. Het loont dus hoe dan ook om te wachten als de aanschaf geen haast heeft. En hoezo niet de moeite waard? je geeft aan oled wel gaaf te vinden. Alle opvolgers van de huidige reeks gaan oled schermen krijgen.
Maar wel vrijwel zekerDennusB schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:54:
[...]
Dat laatste is nog niet bevestigd natuurlijk.

Dat is voor 99.99% zeker ja. Microled komt voorlopig niet naar de iPhones toe en terug naar lcd gaat Apple echt niet meer.
In mijn assortiment:
- iPhone 11 Pro max
- AirPods
- Remote Apple TV
- Ikea (MFI) laadt kabel
- Originele iPhone kabel
- Belkin (MFI) dock lader
- Afgeknipte kabel (wil ik in de auto monteren)
Nu wordt het ingewikkeld:
iPhone en AirPods laden niet op de Ikea kabel en originele Apple kabel. Beide aangesloten op een USB 5 poort hub. Kabels los gehaald en de Ikea kabel doet het héél af en toe. AirPods met geen mogelijkheid. Blijft bij mij de enige conclusie over: Kabeltjes stuk. Maar, de remote laadt altijd op. Nog nooit een misser gehad. De afgeknipte kabel werkt ook perfect met de remote en met geen enkel ander apparaat.
Alle apparaten laden perfect op via het Belkin dock, zowel via een losse adapter als via de hub of MacBook.
Draadloos laadt de iPhone ook gewoon op zonder problemen.
Kan het zijn dat ik gewoon pech heb en dat -toevallig- alle losse kabeltjes kapot zijn en dat de remote wellicht wat minder kieskeurig is qua laden? Als dat het geval is knip ik namelijk gewoon m'n Belkin dock stuk en soldeer ik die twee draadjes in de auto. Spanning daar is 5.10/5.15v dus dat zou prima moeten gaan, toch?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Idem als met de rest... net een nieuw kabeltje gepakt en die doet het weer prima. Om het makkelijk te houden.Jeroen O schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:21:
[...]
Hoe doen de kabeltjes het met de originele iPhone lader?
Het gaat je vooral om de auto, de rest boeit me weinig. Nu maar micro usb er aan gesoldeerd en de originele micro usb naar lightning adapter besteld. Ben benieuwd of dat werkt. Zijn we straks voorbereid om er USB-C van de maken op de iPhone 12

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Het overzetten heb ik geprobeerd via kopieren via de verkenner en uploaden in Google drive, maar dit maakt geen verschil.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Ook vind ik het jammer dat de goedkoopste model maar 64 gb aan geheugen heeft. Voor de prijs die je ervoor betaald, had er toch zekers 128 gb erin gemogen.
Ik denk er dan ook over om deze telefoon te verkopen en een pixel telefoon te kopen. Ik heb mijn iPhone al praktisch in een Google telefoon veranderd. Ik gebruik alle google apps al en niet zozeer de apple apps.
Het blijft een fantastische telefoon, maar voor mij toch overkill. Denk dat mijn nieuwe telefoon de pixel 4a wordt. Krijgt goede reviews en is fors goedkoper. Voor mij meer dan voldoende. Ik weet niet hoeveel ik nog voor mijn 11 pro max kan krijgen, maar hoop op genoeg om de pixel 4a te kopen en nog wat geld over te houden.
Jan

[Voor 95% gewijzigd door JimmyJoness op 22-08-2020 07:16]
Ik krijg last van mijn ogen als ik dat doe...ligt het aan de grootte van het mobieltje denk ik.
Misschien toch maar een iPad aanschaffen.
Die zijn vast wel tweedehands te slijten als er maar meer dan 64GB in zit!toerist schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:03:
Ik heb de 11 pro max en ben er naar bijna 1 jaar gebruik erg tevreden mee. Toch zou ik hem niet weer kopen. het is waarschijnlijk de beste mobile telefoon, maar ook erg duur. Ik gerbuik hem ook niet zo vaak voor foto's en films te maken.
Ook vind ik het jammer dat de goedkoopste model maar 64 gb aan geheugen heeft. Voor de prijs die je ervoor betaald, had er toch zekers 128 gb erin gemogen.
Ik denk er dan ook over om deze telefoon te verkopen en een pixel telefoon te kopen. Ik heb mijn iPhone al praktisch in een Google telefoon veranderd. Ik gebruik alle google apps al en niet zozeer de apple apps.
Het blijft een fantastische telefoon, maar voor mij toch overkill. Denk dat mijn nieuwe telefoon de pixel 4a wordt. Krijgt goede reviews en is fors goedkoper. Voor mij meer dan voldoende. Ik weet niet hoeveel ik nog voor mijn 11 pro max kan krijgen, maar hoop op genoeg om de pixel 4a te kopen en nog wat geld over te houden.
Jan
Waarom niet je iPhone nu je hem toch hebt gewoon gebruiken tot die op is? Nu is het een overkill, maar over 3 jaar ben je blij dat je m nog hebt. Verkopen levert altijd verlies op. Lijkt mij zonde!toerist schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:03:
Ik heb de 11 pro max en ben er naar bijna 1 jaar gebruik erg tevreden mee. Toch zou ik hem niet weer kopen. het is waarschijnlijk de beste mobile telefoon, maar ook erg duur. Ik gerbuik hem ook niet zo vaak voor foto's en films te maken.
Jan
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro
Die iPhone van jou gaat makkelijk 7 jaar mee.
Ik had ook een goedkoop Chinees Android toestel gekocht jaartje geleden.
Het openen van apps was traag...beeld was slecht...simpele spelletjes liep vast.
En ik doe niks anders dan googelen, youtube & af en toe spelletjes.
Camera gebruik ik nooit.

Vandaag voor het eerst sinds de launch van de Google G1 in 2008, ga ik over op een iPhone, waarom omdat ik zakelijk goede kwaliteit instagram stories wil kunnen posten en een simpele nette telefoon wil hebben. Ik heb gekozen voor de 11 Pro niet de Max omdat ik die voor mijn handen simpel weg te groot vond.
Nu wil ik de telefoon omdat het mijn zakelijke telefoon is zo goed mogelijk beschermen. Ik dacht aan de hoesjes van Spigen ( hoor ze vaak voorbij komen ) en kwam uit bij deze? Ik hoop dat dit de best beschermende hoes is voor de 11 Pro:
https://www.bol.com/nl/p/...m5NF3Q.1_4.5.ProductTitle
( ADVIES WELKOM )
Maar nu wil ik daarbij de beste kwaliteit screenprotector ( geen anti glare / of contrast verhogend ) Ik wil wel dat hij bij bol.com vandaan komt. Welke zouden jullie mij aanraden ?
Ik vind het best wel spannend en ben denk ik wel een jaar bezig met eraan wennen, ben bang dat ik al mijn whatsapp gesprekken verlies omdat die in de Google Drive staan.
Maar ik zal mijn bevindingen hier posten

Koelebobes
Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3
Van het slanke profiel en kleinere formaat van de 11 Pro blijft dan wat minder over

Had zelf een Spigen Ultra Thin maar dat is meer een plastic dingetje voor grip, bij een val maar matige bescherming. Nu een Spigen Manon-hoesje dat kort voor een tientje te koop was, soort nepleer voor fijne grip.
Screen protector moet je gewoon een goede glazen protector hebben, ik heb er zelf eentje die full-glass is dus niet zo'n cut-out voor de notch. Door die cut-out komt de nadruk juist nog meer op die lelijke notch te liggen, al merk je de notch vooral in het begin en daarna niet echt meer.
En de WhatsApp-overgang van Android naar iOS is niet makkelijk nee, even mini-rant maar ik heb er in november een betaalde app voor moeten gebruiken

Andersom is het wat makkelijker en heb je in de Play Store apps van $3 die je iOS-backup wel in Android kunnen inladen.
[Voor 6% gewijzigd door MacorgaZ op 24-08-2020 17:54]
Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver
Ik heb een 11 Pro Max en zojuist eens vergeleken met de 8 van mijn werk. Inderdaad de 8 gaat direct op zwart en de 11 Pro Max lijkt een fractie van een seconde later op zwart te gaan. Dus, ja, de 11 Pro gaat 'later' op zwart, maar vind je dit vervelend?henkjan101 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:16:
Eén ding valt me wel op. Als ik het scherm uit wil zetten / vergrendelen heb ik het idee dat er (een seconde) vertraging in zit voordat het scherm op zwart gaat nadat ik de knop aan de rechterkant heb ingedrukt. Het duurt naar mijn idee langer dan bij mijn oude 8. Zijn er meer mensen die dit ervaren? Zou dit ook kunnen komen door het OLED scherm bijvoorbeeld of is het puur een vertekend beeld?
Nee hoor, het viel me alleen op. Maar dan weet ik nu dat het normaal is haha. Dankjewel!RicoK schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:26:
[...]
Ik heb een 11 Pro Max en zojuist eens vergeleken met de 8 van mijn werk. Inderdaad de 8 gaat direct op zwart en de 11 Pro Max lijkt een fractie van een seconde later op zwart te gaan. Dus, ja, de 11 Pro gaat 'later' op zwart, maar vind je dit vervelend?
je hebt wel een punt hier. Ik denk ik hou hem toch maar. verkopen leverd inderdaad verlies op en alle google apps draaien er gewoon goed op. En hij gaat zekers wel 3 jaar mee enzoals je al zei, dan zal ike r wel blij mee zijn.alexhooven schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:20:
[...]
Waarom niet je iPhone nu je hem toch hebt gewoon gebruiken tot die op is? Nu is het een overkill, maar over 3 jaar ben je blij dat je m nog hebt. Verkopen levert altijd verlies op. Lijkt mij zonde!
Dat de google pixel nu al aan de trage kant is, wist ik niet. Had alleen maar goede evrhalen gehoord. Ja dat mijn iphone 7 jaar mee gaat weet ik niet, zekers wel de komende 4 jaar. Misschien toch maar houden en over 4 jaar dan de google pixel kopen die dan beschikbaar is.ThaddeusX schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:58:
Google Pixel is nu al aan de trage kant zeggen reviews. Laat staan over 2 jaar.
Die iPhone van jou gaat makkelijk 7 jaar mee.
Ik had ook een goedkoop Chinees Android toestel gekocht jaartje geleden.
Het openen van apps was traag...beeld was slecht...simpele spelletjes liep vast.
En ik doe niks anders dan googelen, youtube & af en toe spelletjes.
Camera gebruik ik nooit.
meer ontvangt wanneer ze berichten krijgt. Dit is plots precies, zonder denk ik een setting te veranderen.
Zowel in stille als luide modus.
Wanneer ze bv een whatsapp krijgt is er op de telefoon niets te zien totdat je de app opent.
Dit is hetzelfde met instagram, facebook, messenger...
Als je haar een whatsapp stuurt krijgt de verzender ook maar één V tje te zien.
Enkel wanneer ze whatsapp opent komt het toe en krijgt de zender twee V's te zien.
Het is dus precies niet de melding die niet werkt, maar meer dat de programma's enkel verbinding maken
en berichten ophalen als ze geopent worden.
Niet storen staat uit, meldingen staan allemaal aan,...
Heb de telefoon al eens herstart.. Dit was allemaal met ios 13.
Nu net ios 14 erop gezet maar het probleem blijft?
Iemand een idee?
Het kan zijn dat 'Ververs op achtergrond' ('Background App Refresh') bij de apps uit staat, maar mogelijk staat 'Low Power Mode' aan bij de batterij instellingen.dieter0901 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:11:
Niet storen staat uit, meldingen staan allemaal aan,...
Heb de telefoon al eens herstart.. Dit was allemaal met ios 13.
Nu net ios 14 erop gezet maar het probleem blijft?
Iemand een idee?
(Sorry, weet zo de Nederlandse teksten niet, draai mijn iPhone in het Engels.)
die 2 instellingen staan ook goedRMartijnR schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:08:
[...]
Het kan zijn dat 'Ververs op achtergrond' ('Background App Refresh') bij de apps uit staat, maar mogelijk staat 'Low Power Mode' aan bij de batterij instellingen.
(Sorry, weet zo de Nederlandse teksten niet, draai mijn iPhone in het Engels.)

dit viel mij ook op! ik weet niet of je draadloos betalen met je telefoon gebruikt? (door 2x op de zijknop te drukken en dan draadloos te kunnen betalen)henkjan101 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:16:
Sinds gisteravond ben ik ook trotse bezitter van de iPhone 11 Pro, komend van een iPhone 8. Alles bevalt uitstekend tot nu toe. Eén ding valt me wel op. Als ik het scherm uit wil zetten / vergrendelen heb ik het idee dat er (een seconde) vertraging in zit voordat het scherm op zwart gaat nadat ik de knop aan de rechterkant heb ingedrukt. Het duurt naar mijn idee langer dan bij mijn oude 8. Zijn er meer mensen die dit ervaren? Zou dit ook kunnen komen door het OLED scherm bijvoorbeeld of is het puur een vertekend beeld?
Ik merk dat als ik dit uit zet, het scherm wel sneller op zwart gaat!

psn: taker-mart
Via coconut battery heb ik zelfs slechts 92,3%
Vind dit heel erg snel gaan...
[Voor 30% gewijzigd door dkawa op 07-09-2020 20:28]
Ook al vaker reactie op gegeven... Hoeveel merk je er van in real life? En wat wil je dat we er van zeggen? Geruststellende woorden?dkawa schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:27:
Dit is al vaker aan bod gekomen... maar het valt me op dat het maximum capaciteit van mijn 11 pro in 1 maand van 97% naar 94% is gezakt.

Ik merk het wel. Overdag veel calls via teams of Skype en na een werkdag moet ie weer aan de lader... voorheen was dat niet zo...Propane schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:04:
[...]
Ook al vaker reactie op gegeven... Hoeveel merk je er van in real life? En wat wil je dat we er van zeggen? Geruststellende woorden?![]()
Ik zou me niet al te druk maken om een getal maar om de echte ervaring.
Ik gebruik m’n telefoon privé en zakelijk... en gebruik m dus vrij intensief
Het valt nog mee, maar is wel opmerkelijk idd zeker als die vaker aan de lader moet. Maar het kan ook zijn dat je de telefoon toch meer bent gaan gebruiken.dkawa schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:27:
Dit is al vaker aan bod gekomen... maar het valt me op dat het maximum capaciteit van mijn 11 pro in 1 maand van 97% naar 94% is gezakt.
Vind dit heel erg snel gaan...[Afbeelding]
Ik heb mijn 11 pro nu bijna 10 maanden en hier staat die nog op 99%. Telefoon wordt ook redelijk intensief gebruikt. Ik merk eigenlijk nog niet dat die sneller aan de lader moet.
[Voor 10% gewijzigd door 3style op 07-09-2020 22:58]
Ik heb exact hetzelfde en gebruik ook veel teams sinds het thuiswerken.. Teams slurpt batterij en maakt de telefoon warm. Dat is denk ik helaas de reden.dkawa schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:10:
[...]
Ik merk het wel. Overdag veel calls via teams of Skype en na een werkdag moet ie weer aan de lader... voorheen was dat niet zo...
Ik gebruik m’n telefoon privé en zakelijk... en gebruik m dus vrij intensief
Die van mij is van 98% in maart naar 93% gegaan. En in de laatste 1,5 maand van 96 naar 93... Ik merk wel dat Coconut verschillende waardes geeft op verschillende computers..Ik zit dacht ik nu op 157 cyclus en overigens op de IOS14 beta 😬
Mijn XS Max heb ik vorig jaar na hem een jaar gebruikt te hebben op nog 100% verkocht.
[Voor 13% gewijzigd door epo op 08-09-2020 16:10]
Hier op een gewone 11 van 95 naar 93. Moet wel zeggen dat ik het qua uithouden weinig merk. Want ik leg en toch elke nacht aan de lader. Maar het is we bijzonder ja.dkawa schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:27:
Vind dit heel erg snel gaan...[Afbeelding]
OFFLINE enkele berichten geedit
173 cycles -> 94,7%
176 cycles -> 93%
177 cycles -> 91,8%
Of het is iets met IOS14 beta, in IOS staat het nog op 95% maar volgens doet hij een hercalibratie als je hem helemaal laat leeglopen? Nou goed het zal ook wel, het is alleen nadelig met verkopen.
Een XS heeft blijkbaar 105% capaciteit, soort van cheaten

[Voor 20% gewijzigd door epo op 08-09-2020 17:00]
Ik heb het even geprobeerd en het scherm gaat nu inderdaad veel sneller op zwart! Gelukkig was ik er inmiddels al aan gewend, maar daar ligt het dus aan haha. Dankjewel!GeryP schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:05:
[...]
dit viel mij ook op! ik weet niet of je draadloos betalen met je telefoon gebruikt? (door 2x op de zijknop te drukken en dan draadloos te kunnen betalen)
Ik merk dat als ik dit uit zet, het scherm wel sneller op zwart gaat!misschien heb je hier wat aan.
Als ik een draadloze lader gebruik, dropt de batterij capaciteit naar 86 procent. Na een paar keer een gewone lader gebruikt te hebben staat hij ineens weer op 96%.
<Zinloze tekst hier>
Vorige maand is mijn telefoon tussen de stoel en de middenconsole gevallen en toen ik mijn stoel naar achter schoof ben ik er waarschijnlijk overheen geschoven. Het scherm had daarna in ieder geval een paar diepe parallelle groeven, was verder niet gebarsten maar ik vond het echt storend.
Ik heb het scherm laten vervangen tegen betaling van €300

Vanaf nu gebruik ik de 11 Pro niet meer zonder screenprotector. In de tussentijd heb ik mijn iPhone 8 in gebruik, moet zeggen dat het heel goed bevalt. Ik heb de bizarre eigenschap dat ik de (witte) bezels miste én lcd mooier vind dan oled. Ook het kleinere formaat en vooral lagere gewicht vind ik fijn.
De betere camera van de 11 Pro mis ik bijna niet.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Wat betreft het erg heet worden van de iPhone i.c.m. TomTom is een bekend probleem. Dit is al weer een tijdje terug door verschillende gebruikers incl mijzelf gemeld bij TomTom via hun forum. TomTom is er dus mee bekend en zou werken aan een oplossing, maar dit duurt....Canaria schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:10:
De battery health van mijn 11 Pro is gezakt naar 90%. Komt denk ik door wireless CarPlay in combinatie met draadloos laden. De iPhone wordt daardoor loeiheet. In de auto heb ik altijd Apple Music en Waze of TomTom actief.
Ik gebruik nu sinds enkele weken Waze en ook Apple Music i.c.m. Apple CarPlay en sindsdien laadt en de iPhone 11 Pro Max weer vlot bij, wel bedraad en deze blijft ook weer aangenaam koel.
Ik vermoed dat jij dit zelfde gaat ervaren zodra je geen TomTom gebruikt.
Volgens mij komt het door iOS 13.7 dat de batterijcapaciteit in een korte tijd is gedaald. Met de vorige versies bleef het redelijk constant bij mij (96%)Canaria schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:10:
De battery health van mijn 11 Pro is gezakt naar 90%. Komt denk ik door wireless CarPlay in combinatie met draadloos laden. De iPhone wordt daardoor loeiheet. In de auto heb ik altijd Apple Music en Waze of TomTom actief.
Vorige maand is mijn telefoon tussen de stoel en de middenconsole gevallen en toen ik mijn stoel naar achter schoof ben ik er waarschijnlijk overheen geschoven. Het scherm had daarna in ieder geval een paar diepe parallelle groeven, was verder niet gebarsten maar ik vond het echt storend.
Ik heb het scherm laten vervangen tegen betaling van €300
Vanaf nu gebruik ik de 11 Pro niet meer zonder screenprotector. In de tussentijd heb ik mijn iPhone 8 in gebruik, moet zeggen dat het heel goed bevalt. Ik heb de bizarre eigenschap dat ik de (witte) bezels miste én lcd mooier vind dan oled. Ook het kleinere formaat en vooral lagere gewicht vind ik fijn.
De betere camera van de 11 Pro mis ik bijna niet.
Nu geeft dit stom apparaat al 93% weer... pfffff
Apple Apple wat zijn jullie toch aan het doen???
Voor personen zoals jij kunnen ze het beste deze weergave gewoon uitschakelen.dkawa schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:41:
[...]
Volgens mij komt het door iOS 13.7 dat de batterijcapaciteit in een korte tijd is gedaald. Met de vorige versies bleef het redelijk constant bij mij (96%)
Nu geeft dit stom apparaat al 93% weer... pfffff
Apple Apple wat zijn jullie toch aan het doen???
Mijn vrouw laadt hem altijd bedraad op. Beide telefoons hebben nu een health van 96%. We hebben hem tijdens de release gekocht.
Die batterijconditie zichtbaar maken voor gebruikers is echt killing. Mensen worden gek bij elke procent 😂😂😂com2,1ghz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:49:
Ik heb mijn 11 Pro Max nog nooit bedraad opgeladen en zet hem voor het slapen altijd op de draadloze lader.
Mijn vrouw laadt hem altijd bedraad op. Beide telefoons hebben nu een health van 96%. We hebben hem tijdens de release gekocht.
Dikke prima toch, 4 % “verlies” in iets minder dan één jaar.com2,1ghz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:49:
Ik heb mijn 11 Pro Max nog nooit bedraad opgeladen en zet hem voor het slapen altijd op de draadloze lader.
Gewoon gebruiken en niet bij nadenken

Dat is ook drama bij verkoop van je huidige toestelCyrax0508 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:25:
[...]
Die batterijconditie zichtbaar maken voor gebruikers is echt killing. Mensen worden gek bij elke procent 😂😂😂

Houd mijn hart alweer vast zodra nieuwe iPhone uit komt om de iPhone X te verkopen met 85%... Ja die batterij is niet meer goed

Mijn boefje is liev!
De 11 Pro is een dual-sim toestel, maar dan wel dual in combinatie met een eSim. Dus een fysieke simkaart samen met een eSim. Niet twee fysieke simkaarten en niet twee eSim's.Drardollan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:05:
Misschien dat iemand het hier weet. Als ik met mijn 11 Pro gebruik wil maken van 2 abonnementen, moet ik dan perse een SIM + eSIM gebruiken? Of kan dat ook met 2x eSIM?
Dit had je natuurlijk ook zelf kunnen googlen

Edit: kleine correctie; alleen op het vaste land in China bestaat de mogelijkheid om twee fysieke simkaarten te gebruiken (Bron)
[Voor 15% gewijzigd door RicoK op 17-09-2020 12:59]
Dat er geen 2 SIM kaarten inzaten hoefde ik niet te Googlen, enkel met een hamer was het mij gelukt. Ik heb nergens kunnen vinden of je SIM+eSIM of eSIM+eSIM kan gebruiken. Vandaar ook mijn vraagstellingRicoK schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:57:
[...]
De 11 Pro is een dual-sim toestel, maar dan wel dual in combinatie met een eSim. Dus een fysieke simkaart samen met een eSim. Niet twee fysieke simkaarten en niet twee eSim's.
Dit had je natuurlijk ook zelf kunnen googlen
Edit: kleine correctie; alleen op het vaste land in China bestaat de mogelijkheid om twee fysieke simkaarten te gebruiken (Bron)

Staat gewoon op de verpakkingDrardollan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:04:
[...]
Dat er geen 2 SIM kaarten inzaten hoefde ik niet te Googlen, enkel met een hamer was het mij gelukt. Ik heb nergens kunnen vinden of je SIM+eSIM of eSIM+eSIM kan gebruiken. Vandaar ook mijn vraagstelling

Neem jij serieus de verpakking alle dagen van het jaar mee?

Mijn 11 Pro heb ik al 8 maanden, de verpakking ligt ergens op zolder.
[Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 17-09-2020 16:40]
Er wordt gewoon bedoeld, RTFM...Drardollan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:40:
Neem jij serieus de verpakking alle dagen van het jaar mee?
Mijn 11 Pro heb ik al 8 maanden, de verpakking ligt ergens op zolder.

Daarin heb ik niet gevonden welke opties er mogelijk zijn, anders had ik het hier niet gevraagd.
Lees dan Manual als Doosje/VerpakkingDrardollan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:36:
Daarin heb ik niet gevonden welke opties er mogelijk zijn, anders had ik het hier niet gevraagd.

Zoals gezegd, daar staat het voor mij niet duidelijk in. Allang naar gezocht, maar niet gevonden. Niet zo snel conclusies trekken, je kan ook de vraag beantwoorden en het daarbij laten.
Is dit jou eerste keer op het forum dan?Drardollan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:43:
[...]
Zoals gezegd, daar staat het voor mij niet duidelijk in. Allang naar gezocht, maar niet gevonden. Niet zo snel conclusies trekken, je kan ook de vraag beantwoorden en het daarbij laten.
Esim is al zovaak voorbij gekomen.. Tevens de verschillende versies toestellen. Versies uit Hong Kong hebben 2 fysieke sim card sloten en helaas onze versies niet. Enkel esim en fysieke sim slot.
Ikzelf heb een esim voor mn privé nummer en een fysieke sim zakelijk. Werkt echt heel fijn en wil niet meer zonder.
Ja maar dan kopen ze wel weer een nieuwe als die onder de 90% zitCyrax0508 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:25:
[...]
Die batterijconditie zichtbaar maken voor gebruikers is echt killing. Mensen worden gek bij elke procent 😂😂😂

Ik heb nog maar 79% zegt ie, met een reparatie melding erbij (wel een iPhone 7+).
Ach ja, ga toch voor de 12 Pro dus dan maakt het allemaal niet meer zoveel uit

Heb je mijn vraag wel gelezen? Ik heb nergens gevraagd wat eSIM is of hoeveel fysieke SIM kaart sloten er zijn?dkawa schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:32:
[...]
Is dit jou eerste keer op het forum dan?
Esim is al zovaak voorbij gekomen.. Tevens de verschillende versies toestellen. Versies uit Hong Kong hebben 2 fysieke sim card sloten en helaas onze versies niet. Enkel esim en fysieke sim slot.
Ikzelf heb een esim voor mn privé nummer en een fysieke sim zakelijk. Werkt echt heel fijn en wil niet meer zonder.
Doe anders even een quote waar staat dat het aantal esimprofielen is gelimiteerd op 1.
iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR, and later feature Dual SIM with a nano-SIM and an eSIM.pacificocean schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:59:
[...]
Doe anders even een quote waar staat dat het aantal esimprofielen is gelimiteerd op 1.
Bron: https://support.apple.com/en-us/HT209044
[Voor 7% gewijzigd door midego op 17-09-2020 20:11]
Ik heb geen XS of XR.midego schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:10:
[...]
iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR, and later feature Dual SIM with a nano-SIM and an eSIM.
Bron: https://support.apple.com/en-us/HT209044
Er staat toch ook "and later" achter wat inhoudt dat tot anders vermeld de toestellen die daarna uitkomen ook die functie hebben
Duidelijk, dank je wel!Canaria schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:58:
@Drardollan je kunt één esim tegelijk in gebruik hebben, onafhankelijk van de aan- of afwezigheid van een fysieke simkaart. Je kunt wel wisselen tussen esims, zo kun je in het buitenland tijdelijk wisselen naar een lokale esim. De esim die niet actief is gedraagt zich dan als een fysieke sim die niet in een toestel zit, zolang je subscription loopt uiteraard.

Als je je bij de verkoop richt op mensen die een betrouwbare iPhone zoeken, kun je de batterij laten vervangen bij Apple Store of een erkende serviceprovider (ASP). De kosten zie je voor een groot deel terug in de hogere verkoopwaarde. Ook is het een goede manier om kwalitatief onderscheidend te zijn in het talrijke tweedehandsaanbod.JB schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:15:
[...]
Houd mijn hart alweer vast zodra nieuwe iPhone uit komt om de iPhone X te verkopen met 85%... Ja die batterij is niet meer goed
Richt je je meer op de doelgroep van mensen die voor zo weinig mogelijk geld een iPhone proberen te kopen, laat het dan zo. Die mensen kennen wel iemand die de batterij kan vervangen door een "originele" of bestellen er zelf een in China.
Ik zou zelf liever een iPhone kopen met een batterij die 85% aangeeft dan eentje met bijna 100% maar waar niet bij staat vermeld dat de batterij door een ASP is vervangen. En ook heb ik liever een iPhone met een paar krasjes op het scherm dan een nieuw scherm van onbekende oorsprong. Maar goed, ik woon op loopafstand van Microfix.
Volgens mij gaat niemand upgraden dit jaarJB schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:00:
Nog geen topics mbt de opvolgers?

Het is weer bijna september 2023 :)
Ik ga dit jaar upgraden..... maar zoals het er nu uitziet upgrade ik naar de Iphone 11 pro

Daarom zit ik nu hier

Vind het moeilijk bedoel als ik de iPhone 11 pro Max zou nemen ligt ik eigenlijk weer “ achter “ vind het moeilijk...en als de iPhone 12 uit komt wordt denkelijk de iPhone 11 lijn ook wat goedkoper...wat vinden julie ervan ? Toch beter afwachten ?
Ryzen 3900X / Asus Rog Strix X570-E / Asus Rog Strix 2080 TI OC / Apple Watch 6 RED / Ipad Air 3 / Iphone X / AirPods Pro
Met een 11 pro loop je de komende jaren absoluut niet achter. Wil je het nieuwste van het nieuwste, dan zou ik voor de 12 pro gaan.Maastricht1990 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:30:
Beste mensen van Tweakers. Ik heb nog altijd een iPhone X is het eigenlijk “ dom “ om nu een iPhone 11 pro Max aan te schaffen ? Ook al komt binnen paar weken de IPhone 12 Pro Max uit komt...weet niet of het zoveel verschil/verbetering in zullen zitten dan in de iPhone 11 pro Max ( die midnight green is zo mooi,alleen blijkbaar komt bij de iPhone 12 “ Navy Blue “ )
Vind het moeilijk bedoel als ik de iPhone 11 pro Max zou nemen ligt ik eigenlijk weer “ achter “ vind het moeilijk...en als de iPhone 12 uit komt wordt denkelijk de iPhone 11 lijn ook wat goedkoper...wat vinden julie ervan ? Toch beter afwachten ?
Het is weer bijna september 2023 :)
De volgende iPhone is altijd dé beste iPhone. Dus als de 12 uitkomt, dan is de 13 echt dé beste iPhone om op te wachten. En dan kan je dus oneindig voort.Maastricht1990 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:30:
Beste mensen van Tweakers. Ik heb nog altijd een iPhone X is het eigenlijk “ dom “ om nu een iPhone 11 pro Max aan te schaffen ? Ook al komt binnen paar weken de IPhone 12 Pro Max uit komt...weet niet of het zoveel verschil/verbetering in zullen zitten dan in de iPhone 11 pro Max ( die midnight green is zo mooi,alleen blijkbaar komt bij de iPhone 12 “ Navy Blue “ )
Het is niet verstandig om nu een 11 Pro Max te kopen. Je betaalt nu de hoofdprijs. Wellicht heb je volgende week de 12 Pro Max voor ongeveer hetzelfde geld. Als je minder wil uitgeven is het ook verstandig om te wachten, waarschijnlijk gaat de 11 Pro Max iets in prijs droppen (geen zekerheid, maar tot nu toe altijd zo geweest).
Net voor bekendmaking van een nieuw model (ongeacht of dit een iPhone, auto of iets anders betreft) is het nooit slim om te kopen. Tenzij je echt moet, maar dan heb je geen keuze.
Mijn advies is dus: wacht even 2 weken, dan neem ik aan dat de 12 gepresenteerd is in al zijn vormen en weet je wat ze kosten en wat de levertijd is. Dan kan je op basis daarvan een beslissing nemen. De 11 en zijn varianten zullen niet van de een op andere dag uitverkocht zijn.
“Wrijft over glazen bol om stof weg te halen”SpicyRamen schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:44:
Omdat ik hier geen heel topic voor wil maken. Verwachten jullie dat de 11 pro in prijs zakt? En zoja heb je misschien een schatting van hoeveel?
Ja, hij zakt in prijs. Gaat 999 kosten.
Aan dit antwoord kunnen geen rechten worden ontleend en is gebaseerd op glazen bol antwoorden.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
SpicyRamen schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:44:
Omdat ik hier geen heel topic voor wil maken. Verwachten jullie dat de 11 pro in prijs zakt? En zoja heb je misschien een schatting van hoeveel?

X houden of 12 (Pro) pakken. Het nét 1 jaar oude model nemen zou ik nooit adviseren.Raymond H schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:55:
Zelf zit ik te twijfelen aan het behoud van mijn X, een nieuwe 11 Pro of even wachten tot de 12 @Maastricht1990 Op deze site heb ik een super fijne tabel gevonden waar je alle iPhones kan vergelijken. Ze geven aan de 12 er ook direct aan toe te voegen als ik het goed lees. Ik wacht toch nog even. 😬
De prijzen van de 11 (Pro) gaan na volgende week flink zakken. Als je de 11 Pro over een paar maanden met fikse korting kunt kopen kan het zeker aantrekkelijk zijn een twee generaties nieuwere iPhone te kopen. Ik kocht mijn XS begin dit jaar voor zo'n 550 euro. Dat maakt het nét 1 jaar oude model wel heel aantrekkelijk.Scrtz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:33:
[...]
X houden of 12 (Pro) pakken. Het nét 1 jaar oude model nemen zou ik nooit adviseren.
Bijzonder... Een nieuwe? Prijs voor een los toestel? Prijzen zakken bij Apple nooit "flink".evdakker schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:18:
[...]
De prijzen van de 11 (Pro) gaan na volgende week flink zakken. Als je de 11 Pro over een paar maanden met fikse korting kunt kopen kan het zeker aantrekkelijk zijn een twee generaties nieuwere iPhone te kopen. Ik kocht mijn XS begin dit jaar voor zo'n 550 euro. Dat maakt het nét 1 jaar oude model wel heel aantrekkelijk.
[Voor 3% gewijzigd door JB op 07-10-2020 09:53]
Mijn boefje is liev!
Ja, nieuw. Wel bij een nieuw KPN telefoonabonnement, via mobiel.nl, en het was wel een vrij unieke korting, inderdaad. De losse toestelprijs rond die tijd (drie maanden na de release van de opvolger) was rond de 750-800 euro.JB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:53:
[...]
Bijzonder... Een nieuwe? Prijs voor een los toestel? Prijzen zakken bij Apple nooit "flink".
Ik denk als je de prijsontwikkeling van de XS een beetje bekijkt, geeft dat wel een indicatie van de toekomstige prijzen van de 11 Pro. Al heb ik het idee dat de prijzen van de XS al vanaf het begin sneller daalden dan de 11 Pro.
Ja oké, maar dan schets je het iets te rooskleurig met je 550 euroevdakker schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:04:
[...]
Ja, nieuw. Wel bij een nieuw KPN telefoonabonnement, via mobiel.nl, en het was wel een vrij unieke korting, inderdaad. De losse toestelprijs rond die tijd (drie maanden na de release van de opvolger) was rond de 750-800 euro.
Ik denk als je de prijsontwikkeling van de XS een beetje bekijkt, geeft dat wel een indicatie van de toekomstige prijzen van de 11 Pro. Al heb ik het idee dat de prijzen van de XS al vanaf het begin sneller daalden dan de 11 Pro.

Mijn boefje is liev!
Net zo waardevast als het huidige modelScrtz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:39:
Ja precies. Bij een abbo wordt er gewoon voor een deel in de maandprijs versleuteld, dus lijkt de aanbieding alweer een stuk beter. Als je appels met appels wilt vergelijken dan moet je de losse verkoopprijzen aanhouden en vergelijken. En dat is gewoon nooit heel spannend bij Apple voor het net oude model. Voor die 100-200 euro verschil kun je dan beter het allernieuwste toestel halen die ook weer een stuk meer waardevast is.

Deze vernieuwingen zijn niet bepaald spetterend in mijn ogen, de 120Hz is fijn om het wat vloeiender te hebben maar agh als je een goede deal voor een 11 Pro (Max) kan vinden is het dat mijn inziens ook niet waard t.o.v. van de meerprijs. De 5G is het ook niet waard in mijn ogen, 4G is snel zat en in veel (huidige) situaties sneller dan 5G (sowieso betere dekking dan 5G). 5G mmWave blijf ik nog ver van uit de buurt tot er meer onderzoek naar is gedaan. Over de LIDAR kan weet ik niet veel dan dat LIDAR kan leuk zijn voor Augmented Reality, mits je daar gebruik voor hebt (iPad Pro 2020 lijkt mij dan een betere oplossing),
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6