Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:12
kevinkrs schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:38:
[Ik vind de iPhone 11 Pro Max eigenlijk al behoorlijk zwaar, met een case van 100 - 150 gram kun je bijna gewicht heffen 8)7
Is maar wat je gewend bent. Hiervoor had ik een 8+. Ik ervaar het als prettig om mijn telefoon te voelen, echt in handen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
RicoK schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:55:
[...]

Is maar wat je gewend bent. Hiervoor had ik een 8+. Ik ervaar het als prettig om mijn telefoon te voelen, echt in handen te hebben.
Ik ook, ik hou er niet van als een telefoon 'hol' aanvoelt. De iPhone 11 Pro Max is echter 226 gram. Dat is (geloof ik?) al zwaarder dan de iPhone 8 Plus, en ik vond de 8 plus al een baksteen in gewicht. Als een telefoon 150 gram zwaarder wordt hebben we het over 376 gram. Dan komen we wel heel dicht tegen een halve kilo aan, als je een telefoon voor een uur vast moet houden is dat niet fijn meer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
kevinkrs schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:00:
Ik ook, ik hou er niet van als een telefoon 'hol' aanvoelt. De iPhone 11 Pro Max is echter 226 gram. Dat is (geloof ik?) al zwaarder dan de iPhone 8 Plus, en ik vond de 8 plus al een baksteen in gewicht. Als een telefoon 150 gram zwaarder wordt hebben we het over 376 gram. Dan komen we wel heel dicht tegen een halve kilo aan, als je een telefoon voor een uur vast moet houden is dat niet fijn meer namelijk.
Ik ben sowieso anti-hoesjes, protectors of wat dan ook. Natuurlijk, dat beschermt een device, maar het doet er ook sterk afbreuk aan. Als je apparaat hierdoor 150 gram zwaarder wordt, dan is dat zeker aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
RicoK schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Ik ben sowieso anti-hoesjes, protectors of wat dan ook. Natuurlijk, dat beschermt een device, maar het doet er ook sterk afbreuk aan. Als je apparaat hierdoor 150 gram zwaarder wordt, dan is dat zeker aanzienlijk.
Ben ik het mee eens, desondanks als ik een hoesje gebruik is het de Sandstone Cover van Krusell, enorm dun, goede grip en goede pasvorm. Geen scherpe randen of iets, gewoon kwalitatief (Gemaakt in Zweden) goed afgewerkt.

Een screenprotector is wel een must, schermen krassen en breken snel. Ik vind het zelf visueel enorm lelijk als een scherm (waar je de hele dag naar kijkt) vol met krassen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:53
Een hoesje van 150gr is wel erg zwaar. Een normale backcover weegt niet zoveel en zal iets van 30 a 40 gram zijn.

Neemt niet weg dat het een zwaar toestel is. Met name de breedte vind ik onnodig breed. Hier kan makkelijk 4mm vanaf.
Renate1970 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:15:
Beste,
Ik wil volgende week een iphone kopen, zit wat te dubben tussen de pro en de pro max. Ik heb nog nooit een iphone gehad en kom van de Samsung note 8. Ik heb geen idee hoeveel gb ik nodig heb. Ik doe geen spelletjes, filmpjes enz op de telefoon. Meer werk gerelateerd. Hoeveel gb heb ik dan nodig of raden jullie me aan. Dank vast
Dat is lastig te zeggen maar ik heb aan 64gb genoeg. Toevallig nu een S20+ en een iPhone 11 Pro Max naast elkaar liggen en ze hebben dezelfde apps maar op de iPhone heb ik slechts 17gb in gebruik waarvan 9gb aan apps en op de S20 36gb waarvan 16gb aan apps.

Android reserveert iets van 20gb en Google foto neemt bij mij 5,5gb aan cache geheugen in beslag maar moet nog even uitzoeken hoe dat zit.
Grote games als Fortnite bijvoorbeeld heb ik niet en video’s upload ik naar mijn NAS toe.

Met 64gb moet je wat meer opletten met grote apps en van foto’s en video’s moet je af en toe een backup maken en de oude verwijderen.
Persoonlijk vind ik 128gb de beste optie maar die is er helaas niet in de Pro serie.

[ Voor 72% gewijzigd door Garret1410 op 15-05-2020 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Renate1970

Lef is Leven

Nou voor mijn gevoel ben ik eruit 😁 Het wordt de 11 pro met 256gb. Nog even wachten tot vrijdag met bestellen. Nu vast opzoek naar leuke cases. Risico net te weinig gb is me wat te groot. En eerlijk gezegd moet ik beloven dat ik hier iets langer mee doe dan de twee jaar die ik normaal ermee zou doen. En het formaat lijkt me prettig (even er mee gespeeld maar lijkt me wat handzamer)

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:09
ZiSE schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:05:
[...]

Dan zou ik eens beginnen met een usb-a naar lighting kabel.
heeft dit dan geen nadelig effect met het opladen?
de originele heeft snelladen natuurlijk....

is dit dan de kabbel die zou moeten werken
https://www.diamtelecom.c...&utm_medium=CPC&utm_term=

[ Voor 30% gewijzigd door MarioMark1541 op 17-05-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Renate1970 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:27:
Nou voor mijn gevoel ben ik eruit 😁 Het wordt de 11 pro met 256gb. Nog even wachten tot vrijdag met bestellen. Nu vast opzoek naar leuke cases. Risico net te weinig gb is me wat te groot. En eerlijk gezegd moet ik beloven dat ik hier iets langer mee doe dan de twee jaar die ik normaal ermee zou doen. En het formaat lijkt me prettig (even er mee gespeeld maar lijkt me wat handzamer)
veel plezier ermee.

hier ook de pro max 2 weken geleden gekocht. met 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:49:
[...]

heeft dit dan geen nadelig effect met het opladen?
de originele heeft snelladen natuurlijk....

is dit dan de kabbel die zou moeten werken
https://www.diamtelecom.c...&utm_medium=CPC&utm_term=
Je auto ondersteund geen snelladen dus dat zal niet uitmaken. Die kabel inderdaad (bijzonder webwinkel waar je bijbetaald voor originele verpakking en waar je bij betaald voor 6 maanden extra garantie terwijl wettelijk minimum toch echt op een jaar ligt / ik zou die winkel sowieso vermijden met zulke fratsen). Goede kabel / goede kwaliteit: Anker (kijk op Amazon.de bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Ik koop altijd de originele Apple kabels, bij een echte winkel, zoals de Mediamarkt. Ja, ik betaal dan de hoofdprijs, maar dan weet ik zeker dat deze kabel het ook altijd blijft doen. Het is altijd gehannes met die niet originele kabels met die lightning chip. Zelfs met mijn Belkin kabel kreeg ik op een gegeven moment issues.
Voor mij geen surrogaat spul meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
ZiSE schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:41:
[...]

Je auto ondersteund geen snelladen dus dat zal niet uitmaken. Die kabel inderdaad (bijzonder webwinkel waar je bijbetaald voor originele verpakking en waar je bij betaald voor 6 maanden extra garantie terwijl wettelijk minimum toch echt op een jaar ligt / ik zou die winkel sowieso vermijden met zulke fratsen). Goede kabel / goede kwaliteit: Anker (kijk op Amazon.de bijvoorbeeld).
Thx voor de tip

Wat een prijsverschil trouwens tussen de verschillende webwinkels

pricewatch: Apple Lightning naar USB Kabel, 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:16
MarioMark1541 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:10:
[...]

Thx voor de tip

Wat een prijsverschil trouwens tussen de verschillende webwinkels

pricewatch: Apple Lightning naar USB Kabel, 1m
Opletten met fakes! Deze kabel wordt heel makkelijk verkocht als 'originele' kabel, zeker bij de wat shady webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Alexknl schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:59:
[...]

Opletten met fakes! Deze kabel wordt heel makkelijk verkocht als 'originele' kabel, zeker bij de wat shady webshops.
Ja, maar ik mag aannemen dat winkels als belsimpel e.d Toch wel originele kabels verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
MarioMark1541 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:34:
Ja, maar ik mag aannemen dat winkels als belsimpel e.d Toch wel originele kabels verkopen
Daar zou je vanuit kunnen gaan. Als het wel maar duidelijk in de artikelomschrijving staat vermeld.

Edit: advies. Ik zou er niet moeilijk om doen. Je hebt nu een dure telefoon en dan ga je een enkele euro besparen op een kabeltje....

[ Voor 17% gewijzigd door RicoK op 18-05-2020 13:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Renate1970
  • Nu online

Renate1970

Lef is Leven

Oké sinds vandaag de gelukkige eigenaar van de iphone 11 pro max 256 gb. Ben wel echt onder de indruk.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Renate1970 Nice! Ik heb zelf sinds een half jaar de Pro Max 64GB. Waarom heb jij voor de Max i.p.v. de ‘gewone’ Pro gekozen?
Ik kwam van een 8 Plus en was gewend aan het formaat en ik wil gewoon een groot scherm ;). Handig met navigeren in de auto bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renate1970
  • Nu online

Renate1970

Lef is Leven

RicoK schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:37:
@Renate1970 Nice! Ik heb zelf sinds een half jaar de Pro Max 64GB. Waarom heb jij voor de Max i.p.v. de ‘gewone’ Pro gekozen?
Ik kwam van een 8 Plus en was gewend aan het formaat en ik wil gewoon een groot scherm ;). Handig met navigeren in de auto bijvoorbeeld.
Was eigenlijk meer zoiets van nu de note 8 en zoveel verschil zit er niet in dacht ik. En het kader dat ik nog wel eens snel een antwoord op een mailtje type op de phone waren mijn gedachten liever wat groter als straks spijt. En moet zeggen echt wat een ding zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Renate1970 Aah, je komt van Android. Thumbs up!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloubeer96
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik heb sinds een week een iPhone pro Max aangeschaft. Over het algemeen ben ik heel tevreden maar ik loop tegen iets aan. Het lijkt af en toe of mijn telefoon een eigen wil heeft en niet volledig reageert op de orders die ik hem geef door ergens te drukken of te typen. Is er iemand anders die die ook herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Baloubeer96 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:35:
Ik heb sinds een week een iPhone pro Max aangeschaft. Over het algemeen ben ik heel tevreden maar ik loop tegen iets aan. Het lijkt af en toe of mijn telefoon een eigen wil heeft en niet volledig reageert op de orders die ik hem geef door ergens te drukken of te typen. Is er iemand anders die die ook herkent?
Bedoel je dat hij niet reageert als je bijvoorbeeld aan het typen bent? Heb je toevallig een screenprotector geïnstalleerd? Toestel opnieuw opgestart?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloubeer96
  • Laatst online: 04-12-2023
MysticX schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:39:
[...]

Bedoel je dat hij niet reageert als je bijvoorbeeld aan het typen bent? Heb je toevallig een screenprotector geïnstalleerd? Toestel opnieuw opgestart?
Ja het registreert niet alles wat ik doe of het lijkt echt zijn eigen wil te hebben. Bijvoorbeeld net; ik wil naar beneden scrollen en wanneer ik mijn scherm waar dan ook aan raak schiet het omhoog naar de pagina.
Op andere momenten klik ik totaal niet in de buurt van mijn weer app maar opent hij deze toch wanneer ik een app open.
Ik heb geen screenprotector en nog niet geprobeerd het toetsten opnieuw op te starten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Baloubeer96 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:50:
[...]

Ja het registreert niet alles wat ik doe of het lijkt echt zijn eigen wil te hebben. Bijvoorbeeld net; ik wil naar beneden scrollen en wanneer ik mijn scherm waar dan ook aan raak schiet het omhoog naar de pagina.
Op andere momenten klik ik totaal niet in de buurt van mijn weer app maar opent hij deze toch wanneer ik een app open.
Ik heb geen screenprotector en nog niet geprobeerd het toetsten opnieuw op te starten
Zou eerst kijken of er een update beschikbaar is, laatst is 13.5 uitgekomen, update hem, dan herstart hij zich ook vanzelf opnieuw op. Mocht het probleem nog optreden, dan heb je een hardwarematige defect. Aangezien je hem pas een weekje heb, zou ik teruggaan naar de winkel.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Sorry er ging wat mis.

Vandaag m’n kabeltje binnen gekregen voor de auto .
Werkt allemaal top maar zodra ik Google maps wil gebruiken geeft CarPlay in m’n auto aan dat ik Google maps moet instellen op CarPlay maar ik kom er niet uit wat ik nu nog meer moet instellen ?

[ Voor 195% gewijzigd door MarioMark1541 op 23-05-2020 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Merken jullie ook dat er steeds meer vuil tussen de rand van het scherm gaat zitten? Vooral aan de bovenkant van de iPhone? Ik kan hier met een tandenstoker tussen vuil weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Agostino schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:51:
Merken jullie ook dat er steeds meer vuil tussen de rand van het scherm gaat zitten? Vooral aan de bovenkant van de iPhone? Ik kan hier met een tandenstoker tussen vuil weghalen.
Heb er zelf een case omheen dus valt bij mij wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Agostino schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:51:
Hoe bedoel je? Kun je hier een foto van tonen?

De huidige generatie iPhones zijn namelijk wel tamelijk goed stof- en waterdicht. Ik zelf heb er dan ook helemaal geen last van. Ik gebruik mijn 11 Pro Max zonder bescherming en stop deze altijd in mijn broekzak.

Heb je misschien ooit je scherm laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:58
Ik heb een 11 pro met iOS 13.5 en sinds gisteren moet ik sochtends opnieuw inloggen bij “werk Apple ID-instellingen bij”.

Ik heb niets veranderd sinds eergisteren, weet iemand hoe dit kan?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
JimmyJoness schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:11:
Ik heb een 11 pro met iOS 13.5 en sinds gisteren moet ik sochtends opnieuw inloggen bij “werk Apple ID-instellingen bij”.

Ik heb niets veranderd sinds eergisteren, weet iemand hoe dit kan?

Thx!
Ik heb dat ook af en toe, op eigenlijk al mijn Apple devices. Ik denk dat ze dat gewoon af en toe doen voor de security?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb momenteel een iPhone XS maar wil einde van de haar voor een 12 pro max gaan.

Zijn mensen tevreden over de grootte van de max? Ik heb tot nu toe altijd de kleine/normale versie gehad maar vind het tijdens gamen/youtuben toch handiger om voor een groter scherm te gaan.

Ben alleen bang dat het wel echt fysiek te groot is op zak buiten bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
Heb een 11 Pro Max. Kwam van een 8 Plus. Dus ik was het formaat al gewend en wilde niet kleiner.
Ja, het is een groot ding. En ja, je moet grote zakken hebben om hem in weg te stoppen. En ja, je hebt EEN telefoon in je hand. Maar dat is juist wat ik wil.

Loop even een Media Markt binnen of de Apple Store en vraag even aan een verkoper of je bijvoorbeeld de telefoon even in je (broek)zak mag stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:20
RicoK schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:03:
Heb een 11 Pro Max. Kwam van een 8 Plus. Dus ik was het formaat al gewend en wilde niet kleiner.
Ja, het is een groot ding. En ja, je moet grote zakken hebben om hem in weg te stoppen. En ja, je hebt EEN telefoon in je hand. Maar dat is juist wat ik wil.

Loop even een Media Markt binnen of de Apple Store en vraag even aan een verkoper of je bijvoorbeeld de telefoon even in je (broek)zak mag stoppen.
Niet vergeten om m weer uit je broekzak te halen, anders gaat er zo'n belletje af.. ;)
Ikzelf ben geswitcht van de Max naar normaal, geen spijt van. Volgende pro wordt ws een 6.1 formaat.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Is er een manier om links direct te openen in een app.

Bijvoorbeeld linkjes van Amazon openen in Safari en niet in de app zelf.
Zou dit graag omgekeerd willen zien?
Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:51
nvm 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door ErwinJ op 10-06-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

ThaddeusX schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:24:
Ik heb momenteel een iPhone XS maar wil einde van de haar voor een 12 pro max gaan.

Zijn mensen tevreden over de grootte van de max? Ik heb tot nu toe altijd de kleine/normale versie gehad maar vind het tijdens gamen/youtuben toch handiger om voor een groter scherm te gaan.

Ben alleen bang dat het wel echt fysiek te groot is op zak buiten bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring.
Ik heb de 11 Pro Max en moet zeggen dat ik m net iets te groot vind, had hiervoor een OnePlus 7 Pro maar mede dankzij gebogen randen voelde die een stukje kleiner aan (en die woog ook minder) vooral de breedte van de Max is mij net iets te groot (kleine handen misschien haha)

Ik ga, als ie uitkomt, voor de 12 Pro, vond de 6,1” Xr/11 eigenlijk perfect.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:37
Ik heb mijn iPhone 11 Pro is nu sinds de release dag. Maar zit nu toevallig bij mijn batterij conditie te kijken en hij is nu 93%. Dat vind ik nogal snel naar beneden gegaan in 8 maanden tijd.

Deelt iemand deze ervaring ook?

EDIT:

Telefoon word dagelijks opgeladen. Meestal met zo`n 10 tot 15% batterij wanneer hij aan de oplader gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door NickC op 11-06-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
NickC schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:34:
Ik heb mijn iPhone 11 Pro is nu sinds de release dag. Maar zit nu toevallig bij mijn batterij conditie te kijken en hij is nu 93%. Dat vind ik nogal snel naar beneden gegaan in 8 maanden tijd.

Deelt iemand deze ervaring ook?

EDIT:

Telefoon word dagelijks opgeladen. Meestal met zo`n 10 tot 15% batterij wanneer hij aan de oplader gaat.
Staat geoptimaliseerd opladen aan? En laad je toevallig op een vaste tijdstip op? Het is niet heel gek dat de accu achteruit gaat, als je hem dagelijks gebruikt. Echter, mijn 11 Pro van release bij verkoop zat op 100% en mijn Pro Max van nu 5 maanden oud staat nog steeds op 100%.

Als je je iPhone op een vaste tijd oplaad, leert hij daarvan en op een gegeven moment als hij een patroon herkent, laad hij op tot 80% om vervolgens op een bepaald punt naar de 100% te gaan.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:37
MysticX schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:42:
[...]

Staat geoptimaliseerd opladen aan? En laad je toevallig op een vaste tijdstip op? Het is niet heel gek dat de accu achteruit gaat, als je hem dagelijks gebruikt. Echter, mijn 11 Pro van release bij verkoop zat op 100% en mijn Pro Max van nu 5 maanden oud staat nog steeds op 100%.

Als je je iPhone op een vaste tijd oplaad, leert hij daarvan en op een gegeven moment als hij een patroon herkent, laad hij op tot 80% om vervolgens op een bepaald punt naar de 100% te gaan.
Nee dat de batterij achteruit gaat snap ik wel, ja geoptimaliseerd opladen staat aan. Op dit moment gaat hij wel vaak rond het zelfde tijdstip aan de oplader.

Normaal gesproken als ik normale diensten zou draaien op m`n werk is dat minder het geval aangezien ik wisseldiensten draai. Maar op dit moment werk ik nog maar 2x in de week door de crisis.

[ Voor 46% gewijzigd door NickC op 11-06-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
NickC schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:45:
[...]

Nee dat de batterij achteruit gaat snap ik wel, ja geoptimaliseerd opladen staat aan. Op dit moment gaat hij wel vaak rond het zelfde tijdstip aan de oplader.

Normaal gesproken als ik normale diensten zou draaien op m`n werk is dat minder het geval aangezien ik wisseldiensten draai. Maar op dit moment werk ik nog maar 2x in de week door de crisis.
Je zou contact kunnen opnemen met Apple, maar zelf weet ik dat je pas een vervanging van de accu krijgt als deze percentage onder de 80% komt te liggen. Dan valt het namelijk onder de garantie.

In dit topic zal je wel meer gevallen over de accu lezen, maar het is en blijft een gebruiksvoorwerp en zolang je niet merkt dat de iPhone snel leeg gaat, zou ik er geen zorgen over maken.

hi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 13:29
NickC schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:34:
MysticX schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:42:
Echter, mijn 11 Pro van release bij verkoop zat op 100% en mijn Pro Max van nu 5 maanden oud staat nog steeds op 100%.
Wat mij was opgevallen met mijn XS Max destijds was dat de batterij een capaciteit had van ongeveer 3250mAh, maar volgens de specificaties van Apple moet dit 3174mAh zijn. Dit heb ik gemeten via Coconut Battery op Mac. Hierdoor 'slijt' de batterij wel degelijk tot de originele batterijcapaciteit van 3174mAh, maar de accucapaciteitsmeter van IOS gaat pas degradatie meten vanaf deze waarde (3174mAh). Dit had het resultaat dat het 6 maanden duurde voordat mijn XS Max van 100% naar 99% batterijcapaciteit sprong, maar hierna ging het 'hard'. Na totaal 8 maanden stond deze op 95%.

Daarvoor had ik een X, XS en nu een 11 Pro, maar bij de "non-Max" toestellen is de batterijcapaciteit out of the box al de ontworpen grootte, bij de "Max" modellen is die dus een aantal procent groter, waardoor het lijkt of deze minder slijt, maar in feite slijt deze even hard, maar zie je het pas later.

Bij alle bovenstaande telefoons had ik hetzelfde laadgedrag; originele Apple 5W lader, elke dag de hele nacht aan de lader.

[ Voor 33% gewijzigd door koenster op 12-06-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 19:35
Sinds een kleine week eigenaar van een iPhone 11 Pro, hier mijn bevindingen:

+ Hij is zwaarder dan je zou denken, overigens niet op een onprettige manier.
+ De achterkant van matglas is misschien wel het meest prettige materiaal dat ik ooit op een smartphone ben tegengekomen.
+ De camera’s zijn top en de camera UI laat de drie camera’s overkomen als één vloeiend geheel.
+ De accuduur is behoorlijk indrukwekkend voor zo een kleine telefoon.
+ 5,8’’ blijft voor mij de perfecte maat, jammer dat Apple naar 6,1 gaat met de 12 Pro.
- Een hoesje eromheen geeft de telefoon behoorlijk wat extra ‘’bulk’’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:38
Batterij verbaasd me echt van de 11 pro. Vrijdag om 21:00 100% opgeladen en nu nog 50%. Ben geen super heavy user maar onder de indruk. Zo kom ik makkelijk een aantal dagen door.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Beste allen,

Uiteraard is er in dit topic al het één en ander over genoemd, echter is dat alweer van een tijdje terug. Ik ben iemand die al sinds jaar en dag gebruik maakt van Android, vanaf de HTC Hero naar een Galaxy S2 en sindsdien alleen maar de Galaxy S serie gehad. Niet omdat ik specifiek geen iOS zou willen, maar puur omdat ik "het wel oké vond werken". Eén ding waar ik nooit bij stil ben gaan staan was eigenlijk hoe bagger de stand-by accuduur van de Galaxy S toestellen is. Dit is dan ook voor mij een reden om de stap naar de S20 vanaf de S8 niet zomaar te maken. Vooral gezien de wisselende verhalen over de accuduur van de S20.

Voor mij lijkt nu de beste all-round optie toch de 11 Pro te zijn (of heel misschien de opvolger in september/oktober als mijn S8 het qua accu nog een beetje volhoudt). Waarbij ik met name de accuduur dus enorm belangrijk vind, vooral in stand-by.

Hoe dan ook, ik wil natuurlijk geen discussie starten over wat beter is, wel vraag ik me af of er meer mensen hier zijn die na jarenlang een Galaxy S toestel te hebben gebruikt, naar de 11 Pro zijn overgestapt. Wat vinden jullie van de accuduur? Is het makkelijk om na een tijd even productief te zijn op een 11 Pro als op een Galaxy S? Qua apps gebruik ik helemaal geen exclusieve Android zaken. Sterker nog, het "cleane" van de iPhone met apps van maar 1 fabrikant (ipv Samsung én Google) lijken mij een groot voordeel.

Enkele ervaringen van eerdere Android gebruikers, vooral over de accuduur, zouden voor mij dus erg welkom zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fum4n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05-2022
Ik heb dezelfde vraag Edwin, hoe toevallig :). Ik zit op een OnePlus 5T en ik heb de mogelijkheid om een 11 Pro aan te schaffen tegen een redelijke korting van 15% (komt vanuit mijn werkgever). Ik kan ook de reguliere 11 krijgen, maar de accuduur, scherm en 4G connectie van de 11 Pro lijken aanmerkelijk beter. Ik doe vrij veel op mijn telefoon (buiten foto's maken).

Een andere vraag die ik heb is of mensen denken dat het het echt waard is om te wachten op de 12 Pro (die wellicht pas in in het late najaar uitkomt). Het nadeel is dat ik daar waarschijnlijk geen korting op kan krijgen (de actie is van tijdelijke aard) en de vraag is of de features die de 12 Pro heeft t.o.v. de 11 Pro ook daadwerkelijk een enorm verschil maken. Dat is natuurlijk een vrij subjectieve vraag, maar buiten 5G (wat waarschijnlijk nog niet echt gebruikt gaat worden de komende jaren) en het scherm met hogere verversingssnelheid zie ik nog niet veel redenen om te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:38
-Edwin- schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 00:39:
Beste allen,

Uiteraard is er in dit topic al het één en ander over genoemd, echter is dat alweer van een tijdje terug. Ik ben iemand die al sinds jaar en dag gebruik maakt van Android, vanaf de HTC Hero naar een Galaxy S2 en sindsdien alleen maar de Galaxy S serie gehad. Niet omdat ik specifiek geen iOS zou willen, maar puur omdat ik "het wel oké vond werken". Eén ding waar ik nooit bij stil ben gaan staan was eigenlijk hoe bagger de stand-by accuduur van de Galaxy S toestellen is. Dit is dan ook voor mij een reden om de stap naar de S20 vanaf de S8 niet zomaar te maken. Vooral gezien de wisselende verhalen over de accuduur van de S20.

Voor mij lijkt nu de beste all-round optie toch de 11 Pro te zijn (of heel misschien de opvolger in september/oktober als mijn S8 het qua accu nog een beetje volhoudt). Waarbij ik met name de accuduur dus enorm belangrijk vind, vooral in stand-by.

Hoe dan ook, ik wil natuurlijk geen discussie starten over wat beter is, wel vraag ik me af of er meer mensen hier zijn die na jarenlang een Galaxy S toestel te hebben gebruikt, naar de 11 Pro zijn overgestapt. Wat vinden jullie van de accuduur? Is het makkelijk om na een tijd even productief te zijn op een 11 Pro als op een Galaxy S? Qua apps gebruik ik helemaal geen exclusieve Android zaken. Sterker nog, het "cleane" van de iPhone met apps van maar 1 fabrikant (ipv Samsung én Google) lijken mij een groot voordeel.

Enkele ervaringen van eerdere Android gebruikers, vooral over de accuduur, zouden voor mij dus erg welkom zijn :)
Ik ben zelf na een behoorlijke tijd Android te hebben gebruikt en als laatste de S20plus nu de Iphone 11 Pro. Ik ben echt onder de indruk van de accuduur

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Zelf Android als iOS gebruiker, heb de S7/S8/S10/Note8/Note9/Note10 gehad, even als de OnePlus 7 /7T Pro. Probeer eigenlijk altijd de laatste en de beste Android toestel te kopen, puur als hobby, tweede toestel.

De accuduur van zowel de 11 Pro als de Max zijn beide erg goed, ook de standby tijd is heel goed. Ik haal makkelijk 2 dagen bij normaal gebruik. Als ik het moet gaan vergelijken, is dit tot nu toe de beste toestel qua accuduur. Kan me herinneren dat de Android toestellen wel een dag tot anderhalve dag meegingen bij normaal gebruik. Voordeel was wel dat je een android toestel snel kan opladen, de iPhone ondersteunt dat ook, maar dan moest je dat bij de X en XS er zelf 1 bij aanschaffen.

Nu met de 11 Pro zit er een snel lader bij, maar voor mijn gevoel is deze niet zo snel als bij de Android toestellen. Echter maakt het in principe ook niet veel meer uit, want je kan echt makkelijk de dag doorkomen en dan in de avond aan de lader. Dan maakt het ook niet uit hoe snel hij oplaadt.

Voor de mensen die kunnen wachten, zou ik wachten, maar als je ergens echt een goede deal kan scoren is het het overwegen waard, want het is nog steeds 1 van de beste toestellen op dit moment op de markt met een uitstekende accuduur en een hele goede camera.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:20
Fum4n schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 03:58:
Ik heb dezelfde vraag Edwin, hoe toevallig :). Ik zit op een OnePlus 5T en ik heb de mogelijkheid om een 11 Pro aan te schaffen tegen een redelijke korting van 15% (komt vanuit mijn werkgever). Ik kan ook de reguliere 11 krijgen, maar de accuduur, scherm en 4G connectie van de 11 Pro lijken aanmerkelijk beter. Ik doe vrij veel op mijn telefoon (buiten foto's maken).

Een andere vraag die ik heb is of mensen denken dat het het echt waard is om te wachten op de 12 Pro (die wellicht pas in in het late najaar uitkomt). Het nadeel is dat ik daar waarschijnlijk geen korting op kan krijgen (de actie is van tijdelijke aard) en de vraag is of de features die de 12 Pro heeft t.o.v. de 11 Pro ook daadwerkelijk een enorm verschil maken. Dat is natuurlijk een vrij subjectieve vraag, maar buiten 5G (wat waarschijnlijk nog niet echt gebruikt gaat worden de komende jaren) en het scherm met hogere verversingssnelheid zie ik nog niet veel redenen om te wachten.
Dit is inderdaad voornamelijk een subjectieve vraag, ikzelf had nu geen 11 Pro meer gehaald maar wachten op de 12 Pro zo rond okt/nov zoals de geruchten nu ernaar wijzen. Als het gaat om technische aspecten en ik van de geruchten mag uitgaan, dan denk ik dat de 12 Pro voor sommige gebruikers, denk zelfs dat het hier om de meerheid gaat, niet heel spannend verschillend zal zijn tov de 11 Pro. Zoals eerder al werd gesuggereerd, als de volgende 12 Pro specs (zoals een 3D camera, 5G, rechthoekiger design, 120Hz is nog niet zeker ws komt die er ook niet dit jaar) niet interessant genoeg voor je is, zou ik zeker bij een hele goede aanbieding de 11 Pro nu nog overwegen, dit is nog steeds een krachtig en future-proof toestel.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:42
Uit deze test komt de iPhone er helemaal niet positief uit😩
YouTube: Welke smartphone heeft de beste camera? Verrassende uitslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik kom niet van Samsung af, maar wel van Android (ik trek die Samsung bloatware niet). Had hiervoor een pixel 2, daarvoor een serie Xperia’s.

Belangrijkste opmerkingen:
-Stand-by tijd is veel beter. Maar dat komt ook doordat iOS strenger is. Zodra je dat probeert op te heffen (zoals flitsmeister op de achtergrond), trekt het naar elkaar toe. Screen On Time is iets beter
-Browsen is veel sneller op iOS
-Notificaties op iOS zijn een zooitje
-Apple Watch en Apple Pay zijn briljant
-Notch is humongous vergeleken met de nieuwe toestellen
-Video’s opnemen zijn fantastisch
-Weinig bloat
-Iets consistentere performance, maar kan ook komen omdat het toestel 2 jaar nieuwer is
-Gebrek aan customization in vergelijking met Android ga je soms wel missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 19:35
Zo een beetje alle serieuze media, Nederlandse en mondiale, beweren wat anders dan Bright. Uitgezonderd die rocket-scientist Anna Gimbrere hebben ze bijzonder weinig kennis van zaken en doen ze vooral populair en grappig in hun video’s. Dus die conclusie van hun zou ik volledig negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:32
Fum4n schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 03:58:

Niet om het een of ander, maar de reguliere iPhone 11 heeft een langere accuduur dan de de 11 pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Blijft toch een apart iets dat “battery health”. Aantal maanden geleden zat ik op 96 procent. Net weer gekeken en ik zit op de 98% 🤣

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 22-06-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Knamix schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:13:
Blijft toch een apart iets dat “battery health”. Aantal maanden geleden zat ik op 96 procent. Net weer gekeken en ik zit op de 98% 🤣
Volgens mij is het ook schijn om zo precies je health the kunnen meten. Het is altijd een schatting. Beter zou apple er stappen van 5 of 10% van gemaakt kunnen hebben om mensen niet de schijn van zulke nauwkeurigheid te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maastricht1990
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:15
Hallo lieve mensen.heb een vraagje ben aan het twijfelen om een iPhone 11 pro Max te Kopen mijn vraag is zijn er mensen die de iPhone van Amazon hebben besteld? Want bij Amazon kost die €1.139.- en bij mediamarkt €1.259.-

Alleen heb het niet zo met online bestellen ( dadelijk is er wat opsturen en al shit ) en als je bij de mediamarkt koopt kun je langsgaan enzo maar ja ...Heb gister de IPhone 11 pro Max gezien Bij de mediamarkt ( midnight green prachtige kleur ! ) Hoop dat iemand ervaring heeft met Amazon ?

Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maastricht1990 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:50:
Hallo lieve mensen.heb een vraagje ben aan het twijfelen om een iPhone 11 pro Max te Kopen mijn vraag is zijn er mensen die de iPhone van Amazon hebben besteld? Want bij Amazon kost die €1.139.- en bij mediamarkt €1.259.-

Alleen heb het niet zo met online bestellen ( dadelijk is er wat opsturen en al shit ) en als je bij de mediamarkt koopt kun je langsgaan enzo maar ja ...Heb gister de IPhone 11 pro Max gezien Bij de mediamarkt ( midnight green prachtige kleur ! ) Hoop dat iemand ervaring heeft met Amazon ?
Voor dit soort vragen hebben we de shopreview en het Shopping Forum, zeker omdat dit weinig met de iPhone zelf te maken heeft (en waar dit topic is voor bedoeld). Kijk daar 'ns rond :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:45
Mijn iPhone 8 Plus word binnenkort ook vervangen voor de 11 pro 😁 zat eerst te denken aan de normale 11 maar volgens mij is de pro een iets betere keus

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@taker1987 Nice. Ik kwam ook van een 8 Plus, maar was wel, omdat ik tenslotte al aan het formaat en gewicht gewend was, overgestapt naar de 11 Pro Max. Nog geen moment spijt van gehad. Wat een mooi apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
RicoK schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:49:
@taker1987 Nice. Ik kwam ook van een 8 Plus, maar was wel, omdat ik tenslotte al aan het formaat en gewicht gewend was, overgestapt naar de 11 Pro Max. Nog geen moment spijt van gehad. Wat een mooi apparaat.
De 8 plus blijft ook nog een mooi product , heb m 2 jaar en gaat nu voor de komende tijd naar mn vrouw omdat ik mag verlengen , heb de stap gemaakt om over te stappen naar Vodafone , nu nog even tot 2-3 augustus wachten tot ik officieel kan overstappen en het toestel van Belsimpel kan ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
taker1987 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 00:11:
...en gaat nu voor de komende tijd naar mn vrouw...
Idem hier 6 mnd geleden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Na 9 maanden mijn Pro Max naked te hebben gebruikt moet ik dit keer Apple credits geven voor het glas aan de achterkant. Er zit nog geen enkel krasje op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Yzord schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:47:
Na 9 maanden mijn Pro Max naked te hebben gebruikt moet ik dit keer Apple credits geven voor het glas aan de achterkant. Er zit nog geen enkel krasje op de telefoon.
mijn 8 plus heeft ook nog geen enkel krasje , ook door het gebruik van een hoesje en omdat ik gewoon erg zuinig ben op mijn producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 16:14
Yzord schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:47:
Glas aan de achterkant had ik nooit moeite mee.... Het was eerder het glas aan de voorkant dat op wonderbaarlijke wijze toch krasjes heeft, terwijl ik zuinig ben op mijn spullen.

Op de iPhone XS Max had ik heel snel een krasje aan de voorkant. Nu op de 11 Pro Max nog niks te bekennen. En ik heb nooit screenprotectors of hoesjes om mijn telefoons, dat vind ik echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Laatst online: 15:36
Ik heb van de week als voorbereiding op mijn vakantie in de instellingen aangepast welke apps wel en niet gebruik mogen maken van mijn 4G. Echter, sinds ik dat heb gedaan doet mijn 4G het helemaal niet meer. Ik heb geen idee wat er aan de hand is en ik ga morgen op vakantie. Zou iemand me kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
chengbondkwok schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Glas aan de achterkant had ik nooit moeite mee.... Het was eerder het glas aan de voorkant dat op wonderbaarlijke wijze toch krasjes heeft, terwijl ik zuinig ben op mijn spullen.

Op de iPhone XS Max had ik heel snel een krasje aan de voorkant. Nu op de 11 Pro Max nog niks te bekennen. En ik heb nooit screenprotectors of hoesjes om mijn telefoons, dat vind ik echt verschrikkelijk.
Mijn ervaring is toch anders. Zowel de XS Max als de 11 Pro Max zijn vrij gevoelig voor micro krasjes op het display. Ze zitten er echt zo op, hoe voorzichtig ik er ook mee om ben gegaan. Altijd apart in een broekzak, broekzak altijd netjes schoon ook, niet alsof ik constant met zandkorrels erin rondloop :+ .

Ik heb van de week het display op mijn 11 Pro Max laten vervangen (door eigen schuld ook nog een zeer diepe en lange kras erin gekregen) en dan ook gelijk één van die Belkin screenprotectors erop gezet. Wel vlotte service ook bij de Apple Store, slechts een half uurtje voor display vervanging.

De achterkant is inderdaad wel veel kras bestendiger dan op de X of XS in mijn ervaring. Op de XS Max kreeg ik toch ook redelijk vlot wat kleine krasjes, hoewel het mij daar uiteraard veel minder stoorde. Liever op de achterkant dan op het scherm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.JamesBond schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:44:
Ik heb van de week als voorbereiding op mijn vakantie in de instellingen aangepast welke apps wel en niet gebruik mogen maken van mijn 4G. Echter, sinds ik dat heb gedaan doet mijn 4G het helemaal niet meer. Ik heb geen idee wat er aan de hand is en ik ga morgen op vakantie. Zou iemand me kunnen helpen?
Toevallig ook simpincode uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:35:
[...]

Toevallig ook simpincode uitgezet?
Nope, staat aan. Lijkt nu te werken. Geen idee waar het aan lag, maar nu werkt het in ieder geval. Heb eigenlijk ook niets aangepast dan de apps die wel/niet gebruik mogen maken van 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

taker1987 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:47:
[...]
mijn 8 plus heeft ook nog geen enkel krasje , ook door het gebruik van een hoesje en omdat ik gewoon erg zuinig ben op mijn producten.
Ja maar ik gebruik dus helemaal niks. Ik wilde het gewoon eens proberen om de iPhone te gebruiken zonder al die lelijke hoesjes.

Wel ben ik ook heel zuinig op mijn telefoon. Leg hem altijd op een zachte ondergrond neer en berg hem altijd op waar geen andere voorwerpen zijn zoals sleutels oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Propane schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Mijn ervaring is toch anders. Zowel de XS Max als de 11 Pro Max zijn vrij gevoelig voor micro krasjes op het display. Ze zitten er echt zo op, hoe voorzichtig ik er ook mee om ben gegaan. Altijd apart in een broekzak, broekzak altijd netjes schoon ook, niet alsof ik constant met zandkorrels erin rondloop :+ .

Ik heb van de week het display op mijn 11 Pro Max laten vervangen (door eigen schuld ook nog een zeer diepe en lange kras erin gekregen) en dan ook gelijk één van die Belkin screenprotectors erop gezet. Wel vlotte service ook bij de Apple Store, slechts een half uurtje voor display vervanging.

De achterkant is inderdaad wel veel kras bestendiger dan op de X of XS in mijn ervaring. Op de XS Max kreeg ik toch ook redelijk vlot wat kleine krasjes, hoewel het mij daar uiteraard veel minder stoorde. Liever op de achterkant dan op het scherm :).
Dat is ook mijn ervaring: Het apple scherm is buitengewoon gevoelig voor oppervlakkig krasjes. Ik heb een poosje geleden mijn iPhone moeten inleveren (hij startte niet meer op) en kreeg hem dus terug zonder screen protector. Ik ben er toen extreem zuinig mee geweest tot ik een nieuwe binnen kreeg, en toch 1 micro krasje (binnen 3 dagen). Ik heb ook een iPhone 7 van het werk zonder bescherming en die zit onder de micro-krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik sta op het punt om een iPad Pro aan te schaffen puur voor het browsen en het bekijken van media content. Nu doe ik dit op de bank vaak met mijn iPhone 11. Maar de batterij is na 4-5 uur heavy usages op. Gaat een iPad pro veel langer mee of zijn dat ook ongeveer dezelfde tijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Koning-Admiraal op 25-07-2020 19:03 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Koning-Admiraal schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:02:
Ik sta op het punt om een iPad Pro aan te schaffen puur voor het browsen en het bekijken van media content. Nu doe ik dit op de bank vaak met mijn iPhone 11. Maar de batterij is na 4-5 uur heavy usages op. Gaat een iPad pro veel langer mee of zijn dat ook ongeveer dezelfde tijden.
Een iPad gaat sowieso langer mee. Heb wel eens op een iPad zo'n text based mafia game gespeeld en ik kon makkelijk een dag met een volle lading doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:16
Meer mensen waarbij de 2x zoom camera bij activeren in videostand soms gewoon helemaal niet focust? Denk dat dit een softwaredingetje is dat even gefixt mag worden. Heb het volgens mij sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:19
Alexknl schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:00:
Meer mensen waarbij de 2x zoom camera bij activeren in videostand soms gewoon helemaal niet focust? Denk dat dit een softwaredingetje is dat even gefixt mag worden. Heb het volgens mij sinds de laatste update.
Toevallig gisteren gemerkt. Ik dacht dat de lens vuil was, maar blijkbaar toch een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Zijn er mensen die de iPhone zonder hoesje gebruiken?

Ik heb een iPhone XS (geen 11...i know) en heb meerdere hoesjes. Als ik het van de hoes eruit haal vind ik het super dun en mooi eruit zien. Ben alleen bang dat het kapot kan gaan met 1 val...

Zijn de nieuwe iPhones (vanaf model X) dus niet bestendig tegen vallen?

Ik laat het zelden vallen...misschien 1 keer per jaar? tot op heden geen schade dankzij hoesje mja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maastricht1990
Is het nu een beetje “ dom “ om nu nog een iPhone 11 pro Max te kopen ? Aangezien binnen paar maanden de nieuwe iPhone 12 uitkomt?

Weet niet zo goed wat ik moet doen,vind iPhone pro Max midnight green zo zo prachtig....

Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maastricht1990 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:27:
Is het nu een beetje “ dom “ om nu nog een iPhone 11 pro Max te kopen ? Aangezien binnen paar maanden de nieuwe iPhone 12 uitkomt?

Weet niet zo goed wat ik moet doen,vind iPhone pro Max midnight green zo zo prachtig....
Gewoon doen dan. Je kan altijd later nog upgraden. Je weet ook niet of de iPhone 12 je wel gaat bevallen :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maastricht1990
ThaddeusX schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:16:

Ik heb een iPhone XS (geen 11...i know) en heb meerdere hoesjes. Als ik het van de hoes eruit haal vind ik het super dun en mooi eruit zien. Ben alleen bang dat het kapot kan gaan met 1 val...

Ik laat het zelden vallen...misschien 1 keer per jaar? tot op heden geen schade dankzij hoesje mja...
Ik zou altijd een hoesje erom doen,ik heb sinds kort ook een iPhone X ( van iPhone 5S naar IPhone X wat een verschil ) ik zou altijd een screen protector doen en hoesje...maja heb vaak gelezen dat ze het niet doen dat het gewoon “ bloot” laten bedoel ermee geen screen protector en geen hoesje,vind dat zo zo zo zonde...maja wie ben ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Maastricht1990 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Ik zou altijd een hoesje erom doen,ik heb sinds kort ook een iPhone X ( van iPhone 5S naar IPhone X wat een verschil ) ik zou altijd een screen protector doen en hoesje...maja heb vaak gelezen dat ze het niet doen dat het gewoon “ bloot” laten bedoel ermee geen screen protector en geen hoesje,vind dat zo zo zo zonde...maja wie ben ik ...
Het is inderdaad dubbel.

Ik ga eind dit jaar upgraden naar de iPhone 12 maar alsnog wil je het niet laten vallen...want de marktplaats waarde gaat ook met 1 val dus honderden euro's omlaag.

Screenprotector gebruik ik in ieder geval niet. Ik vind het scherm dan niet prettig aanvoelen. Beetje vies voelt het aan tijdens gamen bijv. mijn finger hangt vaak.

Ik heb het met hoes laten vallen maar gelukkig is scherm nog heel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Ik ga de 11 pro kopen en lees veel over micro krasjes , iets wat ik met de 8 plus nog niet heb gehad in 2 jaar zonder screen protector . Dit zal dan ook m’n eerste iPhone worden met screen protector , welke raden jullie aan ? Wel heb ik er altijd een Flip case met pasjes houder bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
taker1987 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:05:
Ik ga de 11 pro kopen en lees veel over micro krasjes , iets wat ik met de 8 plus nog niet heb gehad in 2 jaar zonder screen protector . Dit zal dan ook m’n eerste iPhone worden met screen protector , welke raden jullie aan ? Wel heb ik er altijd een Flip case met pasjes houder bij
Ik kan met daar niet in vinden. Ik heb nu een goed half jaar een 11 Pro Max en stop deze onbeschermd in mijn broekzak, niet met mijn sleutels, want die zitten in mijn andere zak, maar ik zie werkelijk geen enkel krasje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
RicoK schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:55:
[...]

Ik kan met daar niet in vinden. Ik heb nu een goed half jaar een 11 Pro Max en stop deze onbeschermd in mijn broekzak, niet met mijn sleutels, want die zitten in mijn andere zak, maar ik zie werkelijk geen enkel krasje!
Heb je m vanaf september / december? Of zou Apple stiekem wat veranderd hebben sinds release van de 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:46

KroeT

[...]

Ik heb mijn 11 Pro sinds de release, of ergens in de eerste maand. Ik heb wel een aantal krasjes op mijn scherm maar ik heb het arme apparaat dan ook tijdens een grote verbouwing in mijn broekzak bij me gedragen. Veel stof en puin dat per ongeluk in mijn zak terecht kan zijn gekomen. Dus ik wijt die krasjes aan laks en laakbaar gedrag mijnerzijds.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
taker1987 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:10:
Heb je m vanaf september / december? Of zou Apple stiekem wat veranderd hebben sinds release van de 11
Ik heb mijn 11 Pro Max vanaf januari dit jaar. Ik ben erg zuinig op mijn spullen en ga voorzichtig met het ding om. Ik ben anti bescherming, zoals hoesjes, cases en protectors, omdat ik deze tamelijk ontsierend vind, maar dat moet een ieder voor zich zelf weten natuurlijk.
Wellicht dat er nu wat meer meldingen van krasjes worden gemaakt, omdat de 11 Pro de duurste iPhone tot nu toe is en dat sommige gebruikers er zich nu daardoor meer bewust van zijn geraakt.
Ik durf te stellen, dat de krasjes door eigen onvoorzichtig handelen worden veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hier ook iPhone 11 pro vanaf release datum en ook geen krasje te bekennen op het scherm, heb wel altijd een leren apple hoes voor de achterzijde maar geen schermprotector. En altijd in de kontzak zonder andere zaken daar nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:16

Hier een iPhone X sinds introductie en gebruik nooit een hoesje. Hij is al wel een paar keer gevallen. Bijvoorbeeld uit mijn broekzak als ik ga zitten, dus nooit van grote hoogte. Nooit een probleem geweest.

Al kan je natuurlijk altijd pech hebben dat ie net verkeerd terecht komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb ook een XS en ik ging gelijk voor de Apple Leather Case (rood). Na anderhalf jaar heb ik precies dezelfde gekocht + de Apple Silicone Case (wit). Ik dacht altijd dat Silicone niet fijn was, maar eigenlijk blijft deze ook na een paar maanden gebruik nog mooi. En het hoesje geeft genoeg grip.

[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 29-07-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Heb de 11 pro besteld , morgen of vrijdag in huis 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:02:
Ik had om dezelfde redenen een 12.9” pro aangeschaft, deze heb ik weer geretourneerd.
De batterij was snel leeg, het opladen ging tergend langzaam en at the end of the day was het gewoon makkelijker mijn iPhone te gebruiken voor filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

JimmyJoness schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Ik had om dezelfde redenen een 12.9” pro aangeschaft, deze heb ik weer geretourneerd.
De batterij was snel leeg, het opladen ging tergend langzaam en at the end of the day was het gewoon makkelijker mijn iPhone te gebruiken voor filmpjes.
Hoelang deed jij er gemiddeld mee dan qua batterijgebruik?

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 21:04
[...]

En ik kan me er wel in vinden. Denk dat deze micro krassen heel persoons gevoelig is. En als je heel zuinig op je spullen bent en je hebt een baan waar je niet in aanmerking komt met zand of andere dingen. Verwacht ik zelf weinig problematiek. Bij mij was t echter zo erg (werk in de gehandicaptenzorg en daarbij zijn we veel buiten en doen hierbij van allerlei activiteiten) dat ik na 2 maand dacht; hmm t lijkt wel alsof de hele coating er al af is. Opgestuurd naar Apple en het werd inderdaad bevestigd dat dit niet volgens de normen was en hebben ze een nieuw scherm er in gezet. Hierna gelijk een screen protector geïnstalleerd. En vóór t eerst niet de nijging om M er af te halen omdat ik M oprecht heel prettig vindt 😅

Heb zelf een spigen screen protector als je belang hebt bij een linkje zou ik je die even sturen.

Makkelijk te installeren met de bijgeleverde soort mount waardoor die 99 procent recht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:05

Hier altijd in een hoesje en met screenprotector. Heeft hem al vaak gered. Dit was de ergste tot nu. Afgelopen winter uit broekzak gegleden terwijl ik op zo’n karretje onder de auto lag. Vervolgens eroverheen gereden. |:( :F Gelukkig was alleen de screenprotector kapot, de iPhone zelf niet. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/za1aJH2xQabARx__XIJegAm446U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5rDO7ttwxmPqtRIQdCDXKrAC.jpg?f=user_large

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Koning-Admiraal schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:53:
[...]
Hoelang deed jij er gemiddeld mee dan qua batterijgebruik?
Ik heb het eerlijk gezegd niet bijgehouden, maar komende van een iPad Air 1e generatie viel de batterijduur van de pro zwaar tegen (en de oplaadsnelheid ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Rokz schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:13:
[...]

En ik kan me er wel in vinden. Denk dat deze micro krassen heel persoons gevoelig is. En als je heel zuinig op je spullen bent en je hebt een baan waar je niet in aanmerking komt met zand of andere dingen. Verwacht ik zelf weinig problematiek. Bij mij was t echter zo erg (werk in de gehandicaptenzorg en daarbij zijn we veel buiten en doen hierbij van allerlei activiteiten) dat ik na 2 maand dacht; hmm t lijkt wel alsof de hele coating er al af is. Opgestuurd naar Apple en het werd inderdaad bevestigd dat dit niet volgens de normen was en hebben ze een nieuw scherm er in gezet. Hierna gelijk een screen protector geïnstalleerd. En vóór t eerst niet de nijging om M er af te halen omdat ik M oprecht heel prettig vindt 😅

Heb zelf een spigen screen protector als je belang hebt bij een linkje zou ik je die even sturen.

Makkelijk te installeren met de bijgeleverde soort mount waardoor die 99 procent recht zit.
Een linkje is altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 21:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
ooh dat is een rare , is gewoon een hoesje voor het scherm in plaats van een plak glaasje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
taker1987 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:57:
ooh dat is een rare , is gewoon een hoesje voor het scherm in plaats van een plak glaasje
Ziet er wellicht 'raar' uit, maar het op de afbeelding zichtbare 'hoesje' is geen hoesje, maar een houder, een montagemiddel, om de screenprotector te monteren.

Met de meegeleverde houder plaas je deze screenprotector zonder problemen en direct op de juiste plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
taker1987 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:05:
Ik heb sinds release de belkin invisiglass op mijn 11 pro. Ik gebruik de iPhone dagelijks +-8u, en er zit geen enkel krasje op. De fit & feel vind ik ook uitstekend! Ik zou m zo weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maastricht1990
Kan iemand mij vertellen welke draadloze oplader het “ beste “ is ? Waar mijn iPhone oppast én Airpods ? Aangezien ik geen draadloze opladers gebruikt lijkt me best fijn....maar er is zoveel....hoop dat iemand mij kan helpen 🥺

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:De laatste posts zijn wat offtopic. Dit topic is bedoeld voor het discussieren over en ervaringen delen met de iPhone 11 Pro en 11 Pro Max. Voor hoesjes en andere accesoires is er [iPhone 11, 11-Pro en Max] Hoesjes en andere accessoires, of je kunt het beste een topic openen als je opzoek bent naar iets specifieks :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
taker1987 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:41:
Heb de 11 pro besteld , morgen of vrijdag in huis 😁
nou na een lang besluit heb ik sinds gister de iphone 11 pro max in huis _/-\o_ heb een hoesje erbij waar ik nog niet helemaal tevreden over ben , en ik had er een screen protector op laten zetten maar die was raar, zaten wat stof dingen op het scherm en dat werd dan een puntje op het glaasje , en je zag bij de randen een regenboog reflectie van het glas , dus heb die er thuis weer afgehaald en ben nu op zoek naar een ander glaasje :D denk dat ik de spigen doen omdat er ook een hulp stukje bij zit . back camera protectie moet ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Laatst online: 17:25
Zie hierboven. Graag door in het goede topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 05-08-2020 11:01 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6