Iets zegt mij dat ze dit geheid doorzien met de informatie die ze van de broker krijgen.YakuzA schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:55:
[...]
Vast niet, maar ze gaan vast uit dat er niet gecontroleerd word.
Ik begrijp het ook wel. Zou het zelf niet doen, keur het ook niet goed, maar snap het wel.HC87 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:56:
Best wel verontrustend maar begrijpelijk. Wat vrienden en collegas van me gaan die belachelijke belasting niet meer betalen. Ze verkopen eind dec en kopen begin januari terug en gaan er maar vanuit dat de peildatumarbitrage controle niet gaan plaatsvinden.
Mocht dat wel gebeuren: ze schrijven paar emails aan makelaars dat ze interesse hebben een huis te kopen. Dat wordt dan de reden van liquidatie portfolio. Begin januari zien ze er dan toch van af en gaan weer in aandelen.
Zakelijke reden. Dan geen problemen.
Best wel erg maarja begrijpelijk.
Nee ik vind fraude niet begrijpelijk.
Met die "slimme" brieven is het ook nog eens met opzet. Goed om een mooie boete multiplier te krijgen.
Doe het dan maar gewoon goed en legaal, open een rekening bij Degiro, dat is een echte bank met depositogarantie, en ga daar 3 maanden lang elk jaar naar een product met leverage en de rest van de tijd normaal, om niet onnodig rente te betalen. Simpel.
Doe het dan maar gewoon goed en legaal, open een rekening bij Degiro, dat is een echte bank met depositogarantie, en ga daar 3 maanden lang elk jaar naar een product met leverage en de rest van de tijd normaal, om niet onnodig rente te betalen. Simpel.
1x zeker. Wellicht kan je het 4-5 keer doen voordat ze keer iets vragen over 1 jaar en dan kom je er mee weg.Wispe schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:28:
[...]
Gaat dit stand houden bij de rechter denk je?
[ Voor 22% gewijzigd door HC87 op 24-09-2025 22:42 ]
Houdt stand zakelijke overweging. Als ze keer controleren en vragen stellen kom je wel mee weg.YakuzA schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:55:
[...]
Vast niet, maar ze gaan vast uit dat er niet gecontroleerd word.
Bij welk belastingpercentage ligt de morele grens?de Peer schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:13:
Zou je ook helft van je vermogen weggeven?
Ja dat doen er veelw00key schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:40:
Met die "slimme" brieven is het ook nog eens met opzet. Goed om een mooie boete multiplier te krijgen.
Ze zien weinig. Een grote bende momenteel met tegenbewijsregelingen en systemen.Wispe schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:58:
[...]
Iets zegt mij dat ze dit geheid doorzien met de informatie die ze van de broker krijgen.
Ze werken het gewoon af zonder veel controles.
Fraude versus “legale” roof. Beide niet moreel wenselijkde Peer schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:13:
Je zit impliciet gewoon fraude goed te keuren, zelfs uit te leggen hoe je het handig aanpakt. Dat jij er zo in staat, prima, maar wordt hier niet gewaardeerd. Zou hier een ander forum voor zoeken.HC87 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:49:
[...]
Fraude versus “legale” roof. Beide niet moreel wenselijk
[ Voor 13% gewijzigd door edozat1 op 24-09-2025 23:01 ]
Mag je wel fonds A verkopen eind van het jaar, en fonds B kopen zodra het geld op je rekening staat? Lijkt mij dat dat toch ook rond de jaarwisseling toegestaan is. Natuurlijk zal het wel zo zijn dat als je dat elk jaar heen en weer doet er vragen komen.
Laten we wel wezen, zwart werken wordt ook regelmatig gedaan, en die mensen worden dus ook zwart betaald door een ander.de Peer schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:13:
Uit deze oefening blijkt, wat ik zei, dat je de vermogensvrijstelling kwijt bent als je werkelijk rendement lager is dan forfaitair en je het OWR formulier indient.TanteBeth schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:45:
[...]
Ik zou zeggen, doe eens een oefen-aangifte van twee partners en kijk eens hoe het werkt.
https://opleiding-ola.bel...nl/ola-simulatie/casussen?
Als de ene partner dat doet, heeft hij dus afstand gedaan van zijn/haar vermogensvrijstelling.
Als de andere partner geen OWR formulier indient, is het logisch dat deze niet alsnog de vermogensvrijstelling van die eerste partner mag gebruiken. Die eerste partner heeft de tegenbewijsregeling benut, in plaats van de vermogensvrijstelling.