• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:29
manusjevanalles schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:34:
[...]

Heb je naast dit formulier nog andere bewijzen aangeleverd? Want in het formulier staan de drie eisen (transacties, vermogen, gewerkt in financiele sector). Of voldeed je account al aan 2/3 eisen, inclusief de transactie-eis?
Ik voldeed sowieso aan de eerste twee eisen. Maar vraag me nu af of ik niet een Per Se Professional ben geworden ? Status bij IBKR geeft alleen 'professional' aan.

Ergens heb ik namelijk aangegeven dat mijn rechtspersoon beleggen als doel had, met engelstalig KVK uittreksel er bij. Vond indertijd op reddit een bericht van iemand die aangaf hoe die status te verkrijgen, en dat gevolgd (na een aantal keer ook automatisch te zijn afgewezen via gewone route), maar dat is juni 2023 geweest, en kan zo snel nergens zien wat ik toen precies heb gedaan...

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:20
Pardon, ben ik hier op het forum Vermogensrendementheffing 2.0 of op een forum over beleggen op de Amerikaanse markt?

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:10
Coffeeroam schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:45:
Pardon, ben ik hier op het forum Vermogensrendementheffing 2.0 of op een forum over beleggen op de Amerikaanse markt?
De vraag is of 2.0 nog de juiste versie is.
En wanneer krijgen we nu eindelijk duidelijkheid uit de 1ste kamer :+

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:20
rube schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:03:
[...]

De vraag is of 2.0 nog de juiste versie is.
En wanneer krijgen we nu eindelijk duidelijkheid uit de 1ste kamer :+
De Eerste Kamer zit te wachten op de beantwoording van de laatste vragen (ik ook, trouwens).

"Onder voorbehoud van tijdig ontvangst van de de beantwoording bespreekt de commissie op 16 juni 2026 wat ze verder gaan doen in de procedure.

De vraag is of ze het nog "tijdig" gaan vinden, als het vandaag (of nog later) komt.
Pagina: 1 ... 139 140 Laatste