Dit komt door condens / waterdruppels op de camera's. Veeg 's morgens voor wegrijden de camera in het VW logo ff schoon. En uiteraard de voorruit. Dan heb je dit niet. Bij mist en veel regen/sneeuw komt de waarschuwing (frontassist) ook regelmatig. Is geen fout, maar gewoon omdat de sensor (camera in dit geval) geen goed beeld meer heeft.Boy schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:27:
[Afbeelding]
Volgens mij nu al de derde keer in een week deze status.
Ik heb het wel eens sporadisch gehad, maar komt nu blijkbaar wat vaker. Nog iemand? Wil kijken of het met de update te maken heeft.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Je hebt er zelf toestemming voor gegeven. Dit kun je als het goed is ook weer intrekken.Boy schreef op woensdag 17 december 2025 @ 06:26:
[Afbeelding]
Uh-oh, start van de entshitification?
Reclame als "bericht"
Gaat om de 'gepersonaliseerde berichten'.
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Dat vraag ik me af. In een van de recente updates stond een hele lap tekst over gepersonaliseerde berichten gekoppeld aan het verder ontvangen van updates. In het kort las ik het als: Accepteer deze update om recht te houden op toekomstige updates, maar krijg daarmee ook gepersonaliseerde berichten . Ik dacht dat ik er een foto van had gemaak, zal eens zoeken zo.Pr088 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:07:
[...]
Je hebt er zelf toestemming voor gegeven. Dit kun je als het goed is ook weer intrekken.
Gaat om de 'gepersonaliseerde berichten'.
Dit zijn de gepersonaliseerde aanbiedingen? HoeBoy schreef op woensdag 17 december 2025 @ 06:26:
[Afbeelding]
Reclame als "bericht"
dan, gebruiken ze de stoelsensoren als weegschaal? Of serieuzer: kom jij vaak mrt de auto bij de mac en heeft VW dat geregistreerd??
Dit is echt heel slecht. Wat dachten ze bij VW; we zijn nog niet irritant genoeg?
In welk topic mag de ID.Polo straks meedoen? 
Ziet er wel heel mooi uit:
https://www.volkswagen.nl/nl/modellen/id-polo.html
Kun je niet gewoon de yt link delen? Ik heb geen behoefte aan die commercials.unex154 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:25:
[YouTube: This all-new VW Polo means more than you expect! FIRST DRIVE 2026 ID.Polo]
https://youtu.be/NP635Rk3T3M?si=vJGCjdDfL9RLHzjD
[ Voor 6% gewijzigd door tcw82 op 17-12-2025 10:28 ]
Volgens mij heb ik wel ergens aangegeven 'doe maar gepersonaliseerde aanbiedingen'. Maar dit is toch geen persoonlijk aanbod...dit is gewoon reclame en nog niet eens op mij als persoon.R0b1 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:24:
[...]
Dit zijn de gepersonaliseerde aanbiedingen? Hoe
dan, gebruiken ze de stoelsensoren als weegschaal? Of serieuzer: kom jij vaak mrt de auto bij de mac en heeft VW dat geregistreerd??
Dit is echt heel slecht. Wat dachten ze bij VW; we zijn nog niet irritant genoeg?
Ik kom nauwelijks bij de Mac.
Yep, ik had ook die reclameberichten gevonden. Kreeg een aanbieding voor een tankstation 20km hiervandaanBoy schreef op woensdag 17 december 2025 @ 06:26:
[Afbeelding]
Reclame als "bericht"
ID.3 Pro S Limited Edition
Oooh zo moet dat er dus uitzien? Die van mij zijn beide kanten een soort hoge snelheidsbotsing van een grote vlieg..... Allemaal kleine stukjesBeuQert schreef op woensdag 17 december 2025 @ 22:52:
Oh yeah! Na het krakend dak, piepende rembekrachtiger, opnieuw gelijmde as en uiteindelijk vervangen lagers, nu aan één kant de puddle lights 🥴 is dit een “stop and go” dus uur (of 2) en wachten of ben ik hem weer een dag kwijt? [Afbeelding]
Nee, nee, het moet er zo uitzien:tcw82 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 22:55:
[...]
Oooh zo moet dat er dus uitzien? Die van mij zijn beide kanten een soort hoge snelheidsbotsing van een grote vlieg..... Allemaal kleine stukjes
Dat weet ik, was een poging om aan te geven dat het vaker stuk gaat. Ben wel benieuwd waarom je die accuut zou willen laten maken, het lijkt me niet echt een kern kwaliteit van de auto?B@rt_d@_M@n schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:29:
[...]
Nee, nee, het moet er zo uitzien: [Afbeelding]
Accuut maken: als je ooit de auto weer verkoopt is het wel zo fijn dat alle kinderziektes niet meer aanwezig zijn. Omdat hij nu nog binnen de fabrieksgarantie valt, wel zo verstandig om het te laten doen (plus je hebt garantie op alles wat ze herstellen..).tcw82 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:45:
[...]
Dat weet ik, was een poging om aan te geven dat het vaker stuk gaat. Ben wel benieuwd waarom je die accuut zou willen laten maken, het lijkt me niet echt een kern kwaliteit van de auto?
Laten maken: ja. Acuut: nee. Gewoon een afspraak laten maken en begin volgend jaar een keertje onder garantie laten fiksen?BeuQert schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:55:
[...]
Accuut maken: als je ooit de auto weer verkoopt is het wel zo fijn dat alle kinderziektes niet meer aanwezig zijn. Omdat hij nu nog binnen de fabrieksgarantie valt, wel zo verstandig om het te laten doen (plus je hebt garantie op alles wat ze herstellen..).
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Dit valt onder garantie? Dat wist ik niet. Eens navragen, jammer, heeft net een inspectiebeurt gehadPr088 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:34:
[...]
Laten maken: ja. Acuut: nee. Gewoon een afspraak laten maken en begin volgend jaar een keertje onder garantie laten fiksen?
Native app? Dat is vanaf versie 5.x neem ik aan?MJMaverick schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:55:
[...]
Hier hetzelfde. Om de zoveel tijd moet er opnieuw bij Spotify ingelogd worden. Wellicht een policy van Spotify zelf, of de native app, ik heb de voorwaarden van Spotify niet gelezen natuurlijk...
Zojuist de ID4 Pro Limited binnen (Black) en ik moet zeggen (kom van Q4 e-tron af) deze bevalt me heel erg goed 😀 Tot nu toe erg tevreden over alles, de auto voelt ook stuk rustiger aan dan de Q4 op de weg.
Ook erg blij hoe snel het systeem is en de koppelingen met oa Homey en Frank energie 😀
PS weet iemand nog een mooie wrap of iets voor de sleutel? 😀
Ook erg blij hoe snel het systeem is en de koppelingen met oa Homey en Frank energie 😀
PS weet iemand nog een mooie wrap of iets voor de sleutel? 😀
[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 18-12-2025 11:38 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Mooie auto en ik was enthousiast gezien de €25.000 .......echter 37kwh accu serieus?unex154 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:25:
[YouTube: This all-new VW Polo means more than you expect! FIRST DRIVE 2026 ID.Polo]
Eerst komt trouwens de Cupra Raval, 12 weken daarna de Polo en weer 12 weken daarna ID Cross (spreekt e meer aan dan de polo)
300km range ook, meest treurige is dat die niet eens veel efficiënter is dan de ID3 (% of 5 efficiënter op basis van de wltp estimates). Dat is in de winter dus gewon max 150km met die Polo....Ferry34 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:24:
[...]
Mooie auto en ik was enthousiast gezien de €25.000 .......echter 37kwh accu serieus?
Eerst komt trouwens de Cupra Raval, 12 weken daarna de Polo en weer 12 weken daarna ID Cross (spreekt e meer aan dan de polo)
Hier staat wat
Fabrieksgarantie verloopt begin jaar en ik wil ze niet de kans geven om moeilijk te gaan liggen doen daaromtrent. Gaat de zoveelste keer worden dat de auto daarheen gaat en heb dat liever onder de garantie uitgevoerd (aangezien de wachttijd ook behoorlijk is).Pr088 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:34:
[...]
Laten maken: ja. Acuut: nee. Gewoon een afspraak laten maken en begin volgend jaar een keertje onder garantie laten fiksen?
En een 52kWh. VW adverteert meestal wel met netto accugroottes in tegenstelling tot anderen die met bruto-inhoud communiceren. Ik wacht de eerste zuinigheidstesten af. Als de trend zo doorzet bij VW (steeds zuinigere motoren) dan is 52kWh voor mij groot (qua range) genoeg om te dienen als eerste auto.Ferry34 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:24:
[...]
Mooie auto en ik was enthousiast gezien de €25.000 .......echter 37kwh accu serieus?
Ik had het op de ID.3 met 3.8 niet, en nu in een ID.3 met 5.2 wel, dus ik vermoed iig van 5.x en misschien vanaf 4.0 al.KaiseRRuby schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:30:
[...]
Native app? Dat is vanaf versie 5.x neem ik aan?
Stomme vraag, maar dat is dan een nieuwe ID.3 neem ik aan, of heb je stiekem 5.x geflasht op die oude ID.3?MJMaverick schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:13:
[...]
Ik had het op de ID.3 met 3.8 niet, en nu in een ID.3 met 5.2 wel, dus ik vermoed iig van 5.x en misschien vanaf 4.0 al.
Excuses voor de verwarring. Als een ID.3 versie 3.x heeft is het volgens mij niet mogelijk om dit naar versie 4 of 5 te krijgen.KaiseRRuby schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:19:
[...]
Stomme vraag, maar dat is dan een nieuwe ID.3 neem ik aan, of heb je stiekem 5.x geflasht op die oude ID.3?
Dat is inderdaad een andere ID.3. Na een ID.3 1st Max en een ID.3 MY24 met alles, mag ik nu rijden in een redelijke eenhoorn, als in volgens mij een van de weinige zo niet de enige ID.3 GTX Performance (MY25) die in Nederland rondrijdt. In dit artikel van Autoweek is ie te zien. Ben het met het artikel niet echt eens, of beter, had het zelf echt een stuk positiever geschreven dan hier nu staat, maar toch grappig om te zien dat er een artikel is over de auto waarin ik rij.
Is dit de scale silver? Moonstone grey is mijn eerste keus, maar deze ziet er wel goed uit zo.sthjb schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:32:
Sinds twee weken de trotse bezitter van de LE+. Inclusief dynamische naafkappen. Auto bevalt erg goed, al is er ook een kleine irritatie: de rechter ruitenwisser keert in het blikveld van de bestuurder. De linker ruitenwisser krijgt het 'keerspoor' niet goed weg, gevolg is een vlek recht voor je als het regent en donker is. Ruitenwissers zijn al vervangen, maar helaas nog zonder bevredigend resultaat. Iemand anders ook een soortgelijke ervaring en wellicht advies?
Maar verder zoals gezegd erg blij met de keus voor deze auto.[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Okasha op 18-12-2025 20:02 ]
Even een paar vraagjes over mijn ID.4. Wellicht weet een mede ID.4 rijder of een andere expert wellicht de antwoorden.
Ik heb hem tweedehands gekocht. Super tevreden. Alleen een paar dingen die ik wil afvinken voordat de tijdelijke garantie verloopt.
Klopt het dat de volume- en verwarming aanraak knoppen niet oplichten op het Infotainment Touchscreen?
:strip_exif()/f/image/tklrRNtKoXDp6MSrvcDJQqJw.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn rechterspiegel heb ik in de paar weken dat ik hem heb al een keer of drie opnieuw moeten instellen. Als de auto start zie ik de zijkant van de auto helemaal niet. Hoort dit niet gewoon opgeslagen te worden? Wellicht doe ik iets fout, zou ook kunnen. Het boekje is nou niet echt heel duidelijk hierover.
Hij is mij verkocht als zijn de de ID.4 Max (dec 2020) 2021 1st edition. Bij de RDW staat ID.4 PRO 150 KW. Hij heeft alles, IQ lights, elektrisch verstelbare stoelen, panoramadak, elektrische achterklep, wegklapbare trekhaak. Echter al heb ik alles aanstaan qua automatisch openen en de Easy Open optie is blauw ik kan de achterklep met geen mogelijkheid open schoppen met de fob op mijn persoon. De knoppen werken voor open en dicht. Ook met de fob kan ik de achterklep openen en sluiten. Ik neem aan dat deze versie, of als Easy Open te activeren is en de achterklep elektrisch is dat dit zou moeten werken?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb hem tweedehands gekocht. Super tevreden. Alleen een paar dingen die ik wil afvinken voordat de tijdelijke garantie verloopt.
Klopt het dat de volume- en verwarming aanraak knoppen niet oplichten op het Infotainment Touchscreen?
:strip_exif()/f/image/tklrRNtKoXDp6MSrvcDJQqJw.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn rechterspiegel heb ik in de paar weken dat ik hem heb al een keer of drie opnieuw moeten instellen. Als de auto start zie ik de zijkant van de auto helemaal niet. Hoort dit niet gewoon opgeslagen te worden? Wellicht doe ik iets fout, zou ook kunnen. Het boekje is nou niet echt heel duidelijk hierover.
Hij is mij verkocht als zijn de de ID.4 Max (dec 2020) 2021 1st edition. Bij de RDW staat ID.4 PRO 150 KW. Hij heeft alles, IQ lights, elektrisch verstelbare stoelen, panoramadak, elektrische achterklep, wegklapbare trekhaak. Echter al heb ik alles aanstaan qua automatisch openen en de Easy Open optie is blauw ik kan de achterklep met geen mogelijkheid open schoppen met de fob op mijn persoon. De knoppen werken voor open en dicht. Ook met de fob kan ik de achterklep openen en sluiten. Ik neem aan dat deze versie, of als Easy Open te activeren is en de achterklep elektrisch is dat dit zou moeten werken?
Alvast bedankt voor de reacties.
77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Twee HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler
Easy open: 1 of 2 keer onder de linkerkant van je kentekenplaat trappen, en stap naar achteren doen. Ook moet de optie wel aangezet worden in het menu van de auto (geloof onder exterieur, maar ben niet helemaal zeker).
M.b.t. spiegel: Als je stoelen hebt met geheugenfunctie, vergeet dan niet na het verstellen op Set en dan op 1 of 2 te drukken. De auto tijdens verstellen best even in de P-stand hebben, tijdens het rijden wil het allemaal wat minder goed vaak.
Spiegel/stoelen moet je soms "resetten". Met de stoelen moet je dan de sleutel in het bakje doen en de stoelen helemaal door de bewegingen halen. Zijn filmpjes van te vinden op dit draadje en YouTube. Mogelijk is er ook zo iets voor de spiegels?
Welkom bij de club! Auto rijdt heel fijn maar heeft wat eigenaardigheden, of uh eigenschappen. Die verlichting die je benoemd is er een van 😀TFX77 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:40:
Was toentertijd ook bij ons een “huh” moment en ook hier gevraagd toen maar gerustgesteld dat er niks kapot was (is). Slecht nagedacht/uitgevoerd vanuit het interior team!
Daartegenover staat wel dat je heel dit knoppen niet nodig hebt. Je kunt gewoon vragen of het warmer mag. Of kouder. Of het geluid harder doen op je stuurwiel. (Dat laatste is mogelijk een optie?)BeuQert schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 06:22:
[...]
Welkom bij de club! Auto rijdt heel fijn maar heeft wat eigenaardigheden, of uh eigenschappen. Die verlichting die je benoemd is er een van 😀
Was toentertijd ook bij ons een “huh” moment en ook hier gevraagd toen maar gerustgesteld dat er niks kapot was (is). Slecht nagedacht/uitgevoerd vanuit het interior team!
Hier was ik al "bang" voor. In het donker moet je echt even goed kijken, wat de veiligheid niet ten goede komt. Thanks!BeuQert schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 06:22:
[...]
Welkom bij de club! Auto rijdt heel fijn maar heeft wat eigenaardigheden, of uh eigenschappen. Die verlichting die je benoemd is er een van 😀
77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Twee HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler
Mss kijk ik er overheen, en mss heeft de ID.x het helemaal niet, maar de app op je telefoon is niet geschikt als digital key? Ik wilde vanochtend de auto even verplaatsen en had geen sleutel bij de hand, dus ik dacht ik gebruik de app. Deuren van het slot halen ging wel, maar rijden dus niet blijkbaar
Vaak bu'j te bang!
Dat is al heel wat, op de 3.x software versie is dat ook niet mogelijk.-tom-562 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:35:
Deuren van het slot halen ging wel
Volume van de radio is via stuur verlicht. Spraak assistentie. Ik vind het geswipe op de display eerlijk gezegd ook niet ideaal. Mis soms echt de oude knopjes ff.TFX77 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:17:
[...]
Hier was ik al "bang" voor. In het donker moet je echt even goed kijken, wat de veiligheid niet ten goede komt. Thanks!
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Hoewel dit bij de aankondiging in 2020 wel op de feature lijst vernoemd staat ontbreekt volgens mij de hardware in de auto's tot op heden. Het is niet mogelijk om jouw telefoon als digital key te gebruiken. Er waren 3 modellen van VW die dit wel hadden, maar nu zijn er geen modellen van VW meer die dit hebben.-tom-562 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:35:
Mss kijk ik er overheen, en mss heeft de ID.x het helemaal niet, maar de app op je telefoon is niet geschikt als digital key? Ik wilde vanochtend de auto even verplaatsen en had geen sleutel bij de hand, dus ik dacht ik gebruik de app. Deuren van het slot halen ging wel, maar rijden dus niet blijkbaar
Zie ook: VWs met mobiele sleutel
/f/image/WqRZzxnKexYlJNc79CWoEteY.png?f=fotoalbum_large)
Iemand nog een idee, probeer thuis mijn accu op 80% vol te krijgen. Heb in dit topic gelezen dat het soms aan de instellingen van de thuis locatie kan liggen, maar die staan volgens mij ook gewoon op 80%. Iemand nog een idee? Heb kabel al keer ontgrendeld en dan afsluiten en weglopen. Vervolgens weer geconnect en laad sessie gestart met mijn laaddruppel. Krijg dan netjes een melding van de VW app dat hij laad, en mij zal waarschuwen als het laad niveau 80% is. Echter na een paar minuten schakelt hij af weer op die 58%. Waar zou ik ergens nog die 58% hebben ingesteld?
Vast bedankt
Stefan
@svkaster
Heb je toevallig nog een andere App geïnstalleerd en gekoppeld welke vervolgens je thuislader én de auto kan beïnvloeden? Veel energieleveranciers leveren tegenwoordig ook App's welke je willen aanzetten tot 'Slim Laden' en die overrulen dan vervolgens de instellingen welke je in je auto óf in de VW App maakt.
Dat rode lampje in je laadpoort / opening van de auto brandt overigens ook niet voor niets... En de auto geeft dan ook aan dat er géén verbinding met de laadpaal is.
Heb je toevallig nog een andere App geïnstalleerd en gekoppeld welke vervolgens je thuislader én de auto kan beïnvloeden? Veel energieleveranciers leveren tegenwoordig ook App's welke je willen aanzetten tot 'Slim Laden' en die overrulen dan vervolgens de instellingen welke je in je auto óf in de VW App maakt.
Dat rode lampje in je laadpoort / opening van de auto brandt overigens ook niet voor niets... En de auto geeft dan ook aan dat er géén verbinding met de laadpaal is.
[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 19-12-2025 18:14 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hmm, als ik de Thuis locatie weggooi dan laad hij wel verder, terwijl daar volgens mij niks in heeft staan van een afhankelijkheid. Echter bij de 60% stopte hij weer maar geen foutmelding, na 20 minuten ging hij weer verder.
Kan dit warmte zijn? Hij staat wel onder de carport, maar zo warm is het nu ook weer niet
/f/image/U88WKC2PYjFNBgo4HMKOa01i.png?f=fotoalbum_large)
Kan dit warmte zijn? Hij staat wel onder de carport, maar zo warm is het nu ook weer niet
/f/image/U88WKC2PYjFNBgo4HMKOa01i.png?f=fotoalbum_large)
Zou het kunnen omdat de L3 doordat de vrouw aan het koken is op bijna 5000w staat dat het dynamisch loadballensen van de laadpaal het laden pauzeert? Zou eigenlijk verwachten dat die eene fase gewoon geknepen zou worden ipv gewoon afschakelen 🤓Will_M schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:00:
@svkaster
Is vaak ook weer afhankelijk van het merk/type laadpaal. Ik heb hier een Alfen EVE Single Pro laadpaal aan huis hangen welke technisch gezien 22kW kan leveren. M'n ID.3 pakt max. 11kW over 3 fasen, net zoals iedere andere VW, en die schakelt dan terug naar 7kW omdat 'ie op alle in gebruik zijnde fasen een gelijke belasting wil zien. De auto schakelt dus eigenlijk gewoon de Fasen waarop 'ie ineens minder vermogen kan pakken uit en schakelt deze later ook niet meer terug bij. M'n kookplaat kan in een extreem geval ook 11kW pakken op 3 fasen.....svkaster schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:27:
[...]
Zou het kunnen omdat de L3 doordat de vrouw aan het koken is op bijna 5000w staat dat het dynamisch loadballensen van de laadpaal het laden pauzeert? Zou eigenlijk verwachten dat die eene fase gewoon geknepen zou worden ipv gewoon afschakelen 🤓
Én.... Mooi rood is zéker niet lelijk!!
[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 19-12-2025 23:48 ]
Volgens mij moet elke fase evenveel vermorgen geven. Als ik thuis (electrisch) wat apparaten tegelijk gebruik zoals wasmachine en droger, gaat mijn id.4 meestal van 11 naar 5kw laden, of in pauzestand. Hier krijg ik dan een notificatie van via de appsvkaster schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:27:
[...]
Zou het kunnen omdat de L3 doordat de vrouw aan het koken is op bijna 5000w staat dat het dynamisch loadballensen van de laadpaal het laden pauzeert? Zou eigenlijk verwachten dat die eene fase gewoon geknepen zou worden ipv gewoon afschakelen 🤓
Correct en bevestigd door Peblar naar aanleiding van mijn vraag over volgorde/labeling van de fasen. Alle fasen worden gelijk belast tijdens het opladen.Stefan1987 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:08:
[...]
Volgens mij moet elke fase evenveel vermorgen geven. Als ik thuis (electrisch) wat apparaten tegelijk gebruik zoals wasmachine en droger, gaat mijn id.4 meestal van 11 naar 5kw laden, of in pauzestand. Hier krijg ik dan een notificatie van via de app
Je moet de laadslider voor je thuislocatie op 80% instellen. Op dit moment heb je de slider alleen aangepast voor andere locaties maar niet voor thuis.svkaster schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:40:
Heb slider naar 100% gedaan en toch werkt het nog niet. Zie foto’s van in de auto.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit kun je als volgt wijzigen:
1. Open de Volkswagen app
2. Ga naar vertrektijden
3. Selecteer thuis (onderaan bij laden)
4. Tik rechtsboven op het tandwiel icoon
5. Zet in dit menu de slider op 80%
Hee mensen. Het is hier in het noorden erg mistig. Ben net even de weg op geweest en het is opvallend hoeveel 'moderne' auto's onder deze omstandigheden hun verlichting verkeerd hebben ingesteld. Of vrijwel helemaal niet branden, alleen stadslicht aan de voorkant. Waarschijnlijk allemaal op stand automatisch. Die stand werkt niet als het mistig is. Heel veel achterlichten branden niet eens. Dus zet je verlichting even op handmatig als je vertrekt.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
De VW's moeten minimaal 6A per fase krijgen om te laden, als de laadpaal minder dan 6A communiceert, stopt het laden compleet. 5kW op 1 fase is 20A, dus op 3x 25A is er dan niet voldoende om de auto te doen laden. De VW schakelt namelijk geen fases uit, dat is iets wat de laadpaal zou moeten doen dan.
Klopt en je moet je lampen ook helemaal niet op automatisch zetten, maar gewoon altijd aanAvK schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:57:
Hee mensen. Het is hier in het noorden erg mistig. Ben net even de weg op geweest en het is opvallend hoeveel 'moderne' auto's onder deze omstandigheden hun verlichting verkeerd hebben ingesteld. Of vrijwel helemaal niet branden, alleen stadslicht aan de voorkant. Waarschijnlijk allemaal op stand automatisch. Die stand werkt niet als het mistig is. Heel veel achterlichten branden niet eens. Dus zet je verlichting even op handmatig als je vertrekt.
Zeker, ergernisje hier. Maar ook... zet je mistlampen UIT. Alleen aan onder de 200 meter zicht voor en 50 meter achter.AvK schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:57:
In de instellingen van de app kan je naar "your consent", daar zit een instelling "google maps gebruiken." Leek mij handig, misschien dat de wegen en locaties accurater / meer up to date zijn. Maar elke keer als ik het aanzet, uit het scherm ga en weer de instelling bekijk is het schuifje weer uit. Lopen anderen hier ook tegen aan (of juist niet)?
Welke auto heb jij dan? Mijn id3 2023 heeft die optie volgens mij niet, of althans, nooit tegengekomen 🫣Stefan1987 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 15:27:
In de instellingen van de app kan je naar "your consent", daar zit een instelling "google maps gebruiken." Leek mij handig, misschien dat de wegen en locaties accurater / meer up to date zijn. Maar elke keer als ik het aanzet, uit het scherm ga en weer de instelling bekijk is het schuifje weer uit. Lopen anderen hier ook tegen aan (of juist niet)?
[Afbeelding]
Ah ja ook wel handig om te vermelden 😉 gaat om een id.4 pro MY2025d_marf schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 15:31:
[...]
Welke auto heb jij dan? Mijn id3 2023 heeft die optie volgens mij niet, of althans, nooit tegengekomen 🫣
M'n MY2025 ID.3 heeft die mogelijkheid (gelukkig) ook niet in de App en dat vind ik als Apple iOS gebruiker ook hélemaal niet erg.
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/4n08W4LDCU4mrYPQ1wjrXxgz.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/LpQpVBoGZ7F4iqlSWzR3as0Z.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7ht1N5hkjpChWTr4epu0lR44.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pM99ZzJm7riWniOyKaB706ZP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pahDfnt2xX8blgFG5THIih3g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/59LA4emOEUesmCoawLqKjUJb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4TQttpU8Z2lQ3J9iqfzkbM2k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sIGTtiih3axVJmg1qpKkR7hD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LMgKhF85gzkkuBuTLPEO0PpJ.jpg?f=fotoalbum_large)