Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 399 400 Laatste
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:50

TF

bla bla

Doet de ID Polo hier ook mee? Ik heb er 1 gekocht afgelopen weekend. Komt pas ergens einde jaar; wel heel benieuwd. Niet gereden, wel gezien tijdens de roadshow

[ Voor 16% gewijzigd door TF op 12-05-2026 20:06 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TF schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:05:
Doet de ID Polo hier ook mee? Ik heb er 1 gekocht afgelopen weekend. Komt pas ergens einde jaar; wel heel benieuwd. Niet gereden, wel gezien tijdens de roadshow
Wat mij betreft wel, net zoals dat de ID.7 rijders dat eigenlijk ook (gewoon) zouden moeten kunnen doen ;)

Helaas is de TS , @DonJunior van dít topic overgestapt op een andere merk auto (BMW) en lijkt hij zich sindsdien hier ook niet meer in de discussies te mengen, de mede TS, @Simply1337 zou het overigens ook moeten kunnen verzorgen >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-05 22:48
Will_M schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:20:
[...]

Wat mij betreft wel, net zoals de ID.7 rijders dat eigenlijk ook (gewoon) zouden moeten kunnen doen ;)

Helaas is de TS , @DonJunior van dít topic overgestapt op een andere merk auto (BMW) en lijkt hij zich sindsdien hier ook niet meer in de discussies te mengen, de mede TS, @Simply1337 zou het overigens ook moeten kunnen verzorgen >:)
Ik kreeg het gevoel dat een aantal mensen mij liever kwijt dan rijk waren destijds dus vandaar dat ik mijn notificaties op dit topic heb stopgezet en me verder heb onthouden van enige commentaar.

Ik kan desgewenst wel de topic start aanvullen hoor. Anders is het misschien tijd om een nieuw topic (deel 2) te starten gezien het aantal pagina's.

*sowieso

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben voor alles in 1 deel als er geen technische noodzaak is om te splitsen. Maakt zoeken eenvoudiger :)

Overigens heb ik met hulp van YT eea gevonden over wat de 2022 ID4 allemaal zou moeten kunnen, De UI blijft matig, ik vind het qua UX onder de maat. En de eerste OTA faalde ook meteen, kreeg melding om dan maar naar een werkplaats te gaan. Lekker dan.

Verder rijdt ie top, dat ie geen haast heeft met accelereren past bij mijn rijstijl (al doet het "sport" standje het iets beter maar who cares). Filerijden met ACC is de minst slechte manier om in een file te zijn. Dus wat ie echt moet doen doet ie goed en Android Auto lost hopelijk de rest wel op. Alleen nog even achter de gefaalde update aan dan maar.

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Bundin schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:53:
Filerijden met ACC is de minst slechte manier om in een file te zijn.
Zou je hier wat details over kunnen geven? :) Mijn ID.3 die ik nog niet zo lang heb is mijn eerste auto ooit met cruise control dus het is allemaal nog wennen voor me. Op 100km/u op de snelweg heb ik 'em door en vind ik het heerlijk. Maar ik heb ook al wel een paar keer file gehad en had niet het idee dat ik de cruise control daar kon gebruiken. Was vooral veel accelereren en remmen (maar gelukkig geen gehannes meer met de koppeling :Y)).

Dus ik ben wel benieuwd hoe jij dat aangepakt hebt.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:21
Rainbow schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:59:
[...]

Zou je hier wat details over kunnen geven? :) Mijn ID.3 die ik nog niet zo lang heb is mijn eerste auto ooit met cruise control dus het is allemaal nog wennen voor me. Op 100km/u op de snelweg heb ik 'em door en vind ik het heerlijk. Maar ik heb ook al wel een paar keer file gehad en had niet het idee dat ik de cruise control daar kon gebruiken. Was vooral veel accelereren en remmen (maar gelukkig geen gehannes meer met de koppeling :Y)).

Dus ik ben wel benieuwd hoe jij dat aangepakt hebt.
De ACC werkt ook gewoon in file. Het voelt de eerste keer een 'beetje eng', dus oefen het gewoon een keertje met de voet dicht bij de rem. Je zult dan zien dat de ID3 ook keurig kan meerijden in de file. In het menuutje op het stuur kun je ook de gewenste afstand tot je voorganger instellen.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En via obd-eleven kun je ook ouderwetse cruise control programmeren, in ieder geval op de 1st's.

Dan krijg je de keuze acc, cc en limiter. Zeker s avonds (in de provincie) op de snelweg erg fijn als je wél gewoon zoveel mogelijk op de rechter baan rijdt ;).

Hoi!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op 'Travel Assist' is het helemaal prettig file rijden (voor zover dat een file prettig kán zijn).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:39
Hallo, n.a.v. de berichtjes over TA, ACC… ik heb een vraag.

Ik “vind” dat mijn 1st pro erg snel van de weg kwijt is met de ACC / TA (vooral TA). Bochten nemen (een uitvoegstrook volgen van a9 naar a5, een afrit A22 naar de traverse, rotonde binnen de lijnen) gaat eigenlijk nooit. TA houdt me keurig op de baan als de baan niet meer dan… 30 graden afwijkt, maar met een scherpere bocht raakt hij altijd de “lock” kwijt.
Nu heb ik meerdere dingen gelezen, kalibratie na voorruit vervanging, viezigheid op de ruit, vieze camera.
Dit lijkt allemaal niet het geval, ramen en camera dan, de kalibratie heb ik geen gevoel bij, omdat ik dat niet zelf kan nakijken (denk ik althans).

Vandaar de vraag, hoe veel mag ervan verwachten? Ik weet dat ik geen “selfdriving” hoef te verwachten, maar vooral in smallere doordraaiers. Handen aan het stuur, stuur stuurt in principe zelf, maar dan plots niet meer, krijg je toch een ongecontroleerde beweging. Vanmorgen was dat extra leuk het was glad door hagel, zo glad dat het uitvoegen al een glibber opleverde (uitvoegen van de A22 naar de afrit richting de traverse komende vanuit het zuiden voor de kenners.

Wat zijn de ervaringen met deze generatie TA? (dat een 2023/24/25/26 model beter/anders is geloof ik gelijk!)

• Rainbow
  • Niet online
Pr088 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:35:
[...]

De ACC werkt ook gewoon in file. Het voelt de eerste keer een 'beetje eng', dus oefen het gewoon een keertje met de voet dicht bij de rem. Je zult dan zien dat de ID3 ook keurig kan meerijden in de file. In het menuutje op het stuur kun je ook de gewenste afstand tot je voorganger instellen.
Bedankt! Volgende week sowieso weer file, dan ga ik het dan eventjes uitproberen.
Will_M schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:56:
Op 'Travel Assist' is het helemaal prettig file rijden (voor zover dat een file prettig kán zijn).
Zou je kort kunnen uitleggen wat er dan veranderd tov ACC? Gaat ie dan autonoom proberen een andere baan in te steken als die denkt dat dat sneller is? :+

[ Voor 40% gewijzigd door Rainbow op 13-05-2026 12:45 ]

• Bundin
  • Niet online
https://www.volkswagen.nl/nl/features/travel-assist.html

TA klinkt als ACC + Lane Assist + Side Assist (grijpt in wanneer je in je dode hoek iets zitten en je wil toch van baan wisselen). Volgens mij heeft de mijne officieel geen TA, het knopje rechtsonder op het stuur is leeg. Maar wel ACC, TA en op het scherm heb ik 'm ook al over Side Assist gehoord. Mogelijk bestond de verzamelterm nog niet ofzo?

Toevoeging: klinkt dus niet als direct bedoeld om bochten voor je te nemen. @tcw82 Heb jij egens andere info gevonden, mijn wagen is wellicht wat generaties ouder.

[ Voor 15% gewijzigd door Bundin op 13-05-2026 13:50 ]

• Pr088
tcw82 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:07:
Hallo, n.a.v. de berichtjes over TA, ACC… ik heb een vraag.

Ik “vind” dat mijn 1st pro erg snel van de weg kwijt is met de ACC / TA (vooral TA). Bochten nemen (een uitvoegstrook volgen van a9 naar a5, een afrit A22 naar de traverse, rotonde binnen de lijnen) gaat eigenlijk nooit. TA houdt me keurig op de baan als de baan niet meer dan… 30 graden afwijkt, maar met een scherpere bocht raakt hij altijd de “lock” kwijt.
Nu heb ik meerdere dingen gelezen, kalibratie na voorruit vervanging, viezigheid op de ruit, vieze camera.
Dit lijkt allemaal niet het geval, ramen en camera dan, de kalibratie heb ik geen gevoel bij, omdat ik dat niet zelf kan nakijken (denk ik althans).

Vandaar de vraag, hoe veel mag ervan verwachten? Ik weet dat ik geen “selfdriving” hoef te verwachten, maar vooral in smallere doordraaiers. Handen aan het stuur, stuur stuurt in principe zelf, maar dan plots niet meer, krijg je toch een ongecontroleerde beweging. Vanmorgen was dat extra leuk het was glad door hagel, zo glad dat het uitvoegen al een glibber opleverde (uitvoegen van de A22 naar de afrit richting de traverse komende vanuit het zuiden voor de kenners.

Wat zijn de ervaringen met deze generatie TA? (dat een 2023/24/25/26 model beter/anders is geloof ik gelijk!)
Even voor de duidelijkheid. Heb je een 1st of een Pro?
1st is er in 3 uitvoeringen, de 1st, 1st Plus en 1st Max. Pro hoort bij de latere generaties? Bouwjaar?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• tcw82
Bundin schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:30:
https://www.volkswagen.nl/nl/features/travel-assist.html

TA klinkt als ACC + Lane Assist + Side Assist (grijpt in wanneer je in je dode hoek iets zitten en je wil toch van baan wisselen). Volgens mij heeft de mijne officieel geen TA, het knopje rechtsonder op het stuur is leeg. Maar wel ACC, TA en op het scherm heb ik 'm ook al over Side Assist gehoord. Mogelijk bestond de verzamelterm nog niet ofzo?

Toevoeging: klinkt dus niet als direct bedoeld om bochten voor je te nemen. @tcw82 Heb jij egens andere info gevonden, mijn wagen is wellicht wat generaties ouder.
Een generatie ouder betekend dat het een Model met verbrandingsmotor zou moeten zijn denk ik... Ik heb een first uit 2021. ,😅.

Dit is wat ik heb gevonden:
Met Travel Assist rijdt je Volkswagen grote stukken zelfstandig. Ook op de snelweg, want het systeem werkt tot maar liefst 210 kilometer per uur. In bochten houdt Travel Assist z’n hoofd koel. Op basis van GPS-gegevens weet ‘ie precies hoeveel hij moet bijsturen en afremmen. Jij hoeft dus echt alleen nog maar je handen op het stuur te houden. Plotseling remmen? Geen zorgen, Emergency Assist helpt je een handje.
Dan de zin "precies hoeveel hij moet bijsturen en afremmen" .

• tcw82
Pr088 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:09:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Heb je een 1st of een Pro?
1st is er in 3 uitvoeringen, de 1st, 1st Plus en 1st Max. Pro hoort bij de latere generaties? Bouwjaar?
Ik heb een 2021 1st . (1st op de zijkant). In de vw app komt hij tevoorschijn als een pro performance, bij de rdw heet het een "pro".
Rdw variant: ACEBJAL1FX2
Rdw: uitvoering: D0O1ASA

• Pr088
tcw82 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:05:
[...]

Ik heb een 2021 1st . (1st op de zijkant). In de vw app komt hij tevoorschijn als een pro performance, bij de rdw heet het een "pro".
Rdw variant: ACEBJAL1FX2
Rdw: uitvoering: D0O1ASA
Pro Performance doet vermoeden dat je een 1st Max hebt. (1st op de zijkant maakt het een 1st, RDW doet soms aan creatief registreren, mijn 1st staat ook als een Pro).
Een Max kun je herkennen aan het panoramadak.

Anyway. Het is een 1st ;)

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:57
Pr088 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:09:
[...]

(1st op de zijkant maakt het een 1st, RDW doet soms aan creatief registreren, mijn 1st staat ook als een Pro).
Voor zover ik weet doet juist de fabrikant aan creatief registreren, zodat ze minder verschillende modellen moet registreren.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 22:48
tcw82 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:01:
[...]

Dan de zin "precies hoeveel hij moet bijsturen en afremmen" .
Er is een groot verschil tussen de TA van 1st modellen (en de v3.8.x software die daar maximaal op staat) en de auto's met v5 software als het gaat om 'zelfstandig' bochten kunnen nemen. In het eerste geval geeft de TA het al vrij snel op bij een scherpere bocht, in het laatste geval houdt ie het beduidend langer vol om tussen de lijntjes te blijven kleuren. Voorbeeld voor mij is de bocht van de A50 naar de A12 van Apeldoorn naar Oberhausen. Die kon ik met mijn 1st echt NIET door TA laten nemen, dan gaf de auto het al na 15 meter op en moest ik zelf gaan sturen. In mijn huidige MY25 met software 5.4.0 neemt de auto de gehele bocht (270 graden) geheel zelf zonder dat ik in hoef te grijpen.

• Pr088
GroundBreaking schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:49:
[...]

Voor zover ik weet doet juist de fabrikant aan creatief registreren, zodat ze minder verschillende modellen moet registreren.
Eens, ik ben te snel met de vinger richting RDW. Feit is dat er bij veel automodellen verschil is tussen de officiële registratie en de daadwerkelijke modelaanduiding die de fabrikant communiceert in boekjes/folders richting de consument. De autofabrikant kan ook de schuldige zijn.

• Bundin
  • Niet online
Hoe zie ik welke software is geïnstalleerd? Ik kreeg een OTA failed message Maar bij bellen naar wealer vonden ze daar dat er geen updates klaar staan.

Blijkbaar ID. Software 3.2, ik ga er vanuit dat dat de Mac is voor een 2022 model?

Also: gebruiken jullie automatisch wagen ontgrendelen bij het naderen? Klinkt super handig met boodschappen maar ook als makkelijker stelen...

[ Voor 12% gewijzigd door Bundin op 13-05-2026 16:25 ]

• Pr088
Bundin schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:23:
Hoe zie ik welke software is geïnstalleerd? Ik kreeg een OTA failed message Maar bij bellen naar wealer vonden ze daar dat er geen updates klaar staan.

Blijkbaar ID. Software 3.2, ik ga er vanuit dat dat de Mac is voor een 2022 model?

Also: gebruiken jullie automatisch wagen ontgrendelen bij het naderen? Klinkt super handig met boodschappen maar ook als makkelijker stelen...
In je auto onder de tegel 'ID software'. Nieuwste versie is 3.7 of 3.8. Dus je hebt nog wel wat updates te gaan. 3.2. is in ieder geval echt niet de nieuwste voor een 2022 model.

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:15
Klinkt supermakkelijk, maar ik heb de auto vrij dichtbij het huis staan, en als ik 's avonds de voordeur op slot doe met de sleutelbos, dan gaat de auto van het slot af. (En na 30sec ook weer op slot natuurlijk)

Ik heb het daarom uitgezet, maar als je vervolgens met de sleutel in je zak naar de auto loopt dan kan je gewoon het portier ontgrendelen met je hand zonder verder iets te ddoen. Dus echt veel mis ik dan niet in mijn optiek.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Rainbow
  • Niet online
Een van de eerste dingen die ik heb uitgezet nadat ik de auto had. Hoewel ik me voor kan stellen dat het praktisch kan zijn, vind ik het zo'n vreemd idee dat de auto vanzelf van het slot gaat als m'n sleutel in de buurt komt. Ik heb het nog nooit vervelend gevonden om even het knopje op de autosleutel in te drukken om te ontgrendelen.

En dus was Skynett zegt: als de sleutel in de buurt is, kan je de deur ontgrendelen en open doen door aan de handel te trekken. Leidde bij mij nog wel tot iets grappigs. Ik had de gewoonte om na het op slot doen even de deur te checken, of die écht op slot zat. Nou ja, die ging dus direct weer van het slot. Nu check ik dat met een achterdeur, die blijft wel op slot. :P

• tcw82
Pr088 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:09:
[...]

Pro Performance doet vermoeden dat je een 1st Max hebt. (1st op de zijkant maakt het een 1st, RDW doet soms aan creatief registreren, mijn 1st staat ook als een Pro).
Een Max kun je herkennen aan het panoramadak.

Anyway. Het is een 1st ;)
ik heb een glazen, niet openend dak, met een zonnescherm aan de binnenkant, helpt dat?

• Skynett
En voor 2020/2021 modellen, daar zit mooi 7 jaar gratis onderhoud en gratis apk op bij de VW dealer, dus ga daar langs en dan doen ze ook gelijk alle updates en terugroepacties.

https://www.volkswagen.nl/nl/service/service-scan.html

Ook heeft vw een soort Quick scan van 75 euro, en dan weet je precies waar je aan toe bent met je bolide en doen ze ook alle updates EN terugroepacties! Voor sommige zaken moet je nou eenmaal bij de VW dealer terecht, en die kan de algemene garage waar je je ID gebruikt hebt gekocht simpelweg niet uitvoeren.

Zo stond er voor de ID4 1st max pro van mij ook een terugroepactie klaar: OUK8.

Dat zou een OTA naar 3.8.3 moeten zijn, maar die krijg ik echt zelf echt niet aangeboden in mijn systeem, en die doen ze dan even in de vw garage.

• tcw82

Skynett schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:50:
[...]

Klinkt supermakkelijk, maar ik heb de auto vrij dichtbij het huis staan, en als ik 's avonds de voordeur op slot doe met de sleutelbos, dan gaat de auto van het slot af. (En na 30sec ook weer op slot natuurlijk)

Ik heb het daarom uitgezet, maar als je vervolgens met de sleutel in je zak naar de auto loopt dan kan je gewoon het portier ontgrendelen met je hand zonder verder iets te ddoen. Dus echt veel mis ik dan niet in mijn optiek.
Rainbow schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:54:
[...]

Een van de eerste dingen die ik heb uitgezet nadat ik de auto had. Hoewel ik me voor kan stellen dat het praktisch kan zijn, vind ik het zo'n vreemd idee dat de auto vanzelf van het slot gaat als m'n sleutel in de buurt komt. Ik heb het nog nooit vervelend gevonden om even het knopje op de autosleutel in te drukken om te ontgrendelen.

En dus was Skynett zegt: als de sleutel in de buurt is, kan je de deur ontgrendelen en open doen door aan de handel te trekken. Leidde bij mij nog wel tot iets grappigs. Ik had de gewoonte om na het op slot doen even de deur te checken, of die écht op slot zat. Nou ja, die ging dus direct weer van het slot. Nu check ik dat met een achterdeur, die blijft wel op slot. :P
Keyless entry heet dat volgens mij.
Daarnaast heb je ook nog de mogelijkheid om een telefoon als sleutel in te stellen, voor nieuwere software is dat, niet voor mijn simpele 3.8.
en dan de optie om de achterklep te openen met je voet, dit is zichtbaar op onderstaande plaatje.

De keyless entry is echt enorm fijn, gewoon naar je auto lopen, deur openen en wegrijden HEERLIJK. Nu moet ik ook toegeven dat de auto eigenlijk nooit op slot staat, dus misschien is dat nog iets wat meetelt.

De achterdeur zou ik ook moeten hebben (de instelling is in het menu beschikbaar, maar ik krijg het niet voor elkaar. Mogelijk is het uigezet of er is iets mis, maar het lukt me in elk geval niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tjNgTnk2LpnsTZWLCH71AaCNX4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QSk0bFTgNi01lK4axsdwuQzc.png?f=fotoalbum_large

• Skynett
En voor 2e hands ID rijders die toch graag iets meer van de onderhoudshistorie van hun auto willen weten: zodra je je auto bij de VW dealer hebt aangemeld voor gratis onderhoud, dan kunnen ze in hun systeem zien welk onderhoud er bij VW dealers is uitgevoerd.

Lang leve het elektronische onderhoudsboekje... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Skynett op 13-05-2026 17:09 ]

• tcw82
Skynett schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 17:09:
En voor 2e hands ID rijders die toch graag iets meer van de onderhoudshistorie van hun auto willen weten: zodra je je auto bij de VW dealer hebt aangemeld voor gratis onderhoud, dan kunnen ze in hun systeem zien welk onderhoud er bij VW dealers is uitgevoerd.

Lang leve het elektronische onderhoudsboekje... :X
das interessant. Waar kun je dat zien, volgens mij is mijn auto bekend bij de dealer... kan me niet actief herinneren dat er een plekje was waar ik dat kon inzien, zou ik wel willen.

• Skynett
Dat kan de VW dealer zelf dan inzien. Vanwege privacy worden ook veel details niet getoond, zoals wat was de klacht waar de vorige eigenaar mee kwam, maar wel wat voor werkzaamheden er zijn uitgevoerd. Bij mij was alleen ooit de laadkabel vervangen wegens laadproblemen. Op mijn verzoek hebben ze dat even uitgedraaid en kreeg ik dat mee.

Toch fijn om te weten dat dat het grootste probleem is geweest wat deze auto heeft gekend.

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:55
tcw82 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 17:08:
[...]

[...]

[...]

Keyless entry heet dat volgens mij.
Daarnaast heb je ook nog de mogelijkheid om een telefoon als sleutel in te stellen, voor nieuwere software is dat, niet voor mijn simpele 3.8.
en dan de optie om de achterklep te openen met je voet, dit is zichtbaar op onderstaande plaatje.

De keyless entry is echt enorm fijn, gewoon naar je auto lopen, deur openen en wegrijden HEERLIJK. Nu moet ik ook toegeven dat de auto eigenlijk nooit op slot staat, dus misschien is dat nog iets wat meetelt.

De achterdeur zou ik ook moeten hebben (de instelling is in het menu beschikbaar, maar ik krijg het niet voor elkaar. Mogelijk is het uigezet of er is iets mis, maar het lukt me in elk geval niet.

[Afbeelding]
Ik heb ook de 1st Max Pro Perfromance 150kW. Ik krijg ook met geen mogelijkheid de acherklep open met schoppen, de optie staat ook aan... De buren zullen wel gedacht hebben... ;)

Dus ik en mijn vrouw nu...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8PBF-WipaWcob4mX3O_WBpIH7c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/P4y7ozTa6a4VF1u3LkOgRBR9.gif?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door TFX77 op 13-05-2026 22:30 ]

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• Pr088
tcw82 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 17:00:
[...]

ik heb een glazen, niet openend dak, met een zonnescherm aan de binnenkant, helpt dat?
Dat noemen we een panoramadak. Je hebt een 1st Max (full option) *O*

• Bundin
  • Niet online
Pr088 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:37:
[...]

In je auto onder de tegel 'ID software'. Nieuwste versie is 3.7 of 3.8. Dus je hebt nog wel wat updates te gaan. 3.2. is in ieder geval echt niet de nieuwste voor een 2022 model.
heb idd een afspraak gemaakt voor een update sessie bij een dealer. 10 juni hebben ze tijd voor me... naja, het rijdt en dat is het belangrijkste dus ik red me wel tot die tijd. Ding is een import, dus de historie was al niet te zien door de dame die ik aan de lijn had. Maar als t goed is gaat ie dan van 3.2 naar 3.8.x

• tcw82
Pr088 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:38:
[...]

Dat noemen we een panoramadak. Je hebt een 1st Max (full option) *O*
Nou, ik kan hem niet zelfstandig laten in parkeren, hij kan ook niet zelfstandig van baan wisselen en koffiezeten lukt hem ook niet.
;-)

ik ben wel blij met het wagentje... dat wel.

• Pr088
tcw82 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 06:10:
[...]

Nou, ik kan hem niet zelfstandig laten in parkeren, hij kan ook niet zelfstandig van baan wisselen en koffiezeten lukt hem ook niet.
;-)

ik ben wel blij met het wagentje... dat wel.
Dat koffie zetten zou wel wat zijn _/-\o_

Pagina: 1 ... 399 400 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.