Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 395 396 Laatste
Acties:

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
MOOS schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:38:
[Afbeelding]

Stabilisatorstangen vervangen met hulp van de hulk 💪
Probleem is daarmee gelukkig ook verholpen.
Altijd -ALTIJD- de band onder je auto leggen als je een auto opkrikt en aan het werk bent. Geen idee wat voor een krik je gebruikt, maar de meeste thuiskrikjes hebben geen vergrendeling.
Nooit er zomaar vanuit gaan dat de hydrauliek van je krik het gewicht houdt. Zeker bij zo'n zware auto als een ID.3.

Verder kudo's voor het zelf doen! d:)b

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:30
deSenna24 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:44:
[...]

Geen idee wat er precies gedaan is, zij noemden het "inspectie" en niet onderhoud. Ruitenwissers zijn duidelijk aan vervanging toe maar ook dat is niet gebeurd.

EDIT:
Prijzen ex BTW
Inspectie werkuren 155 euro
Remvloeistof werkuren 33 euro
Remolie 23 euro
Interieurfilter werkuren 11 euro
Interieurfilter 58 euro
Reinigingsmiddel interieurluchtfilterbehuizing 8 euro
Samen inclusief BTW 370 euro
tsja.. onderhoud is ook een verdienmodel op auto's... commerciële prijzen en wat het echt kost hebben niet altijd een relatie met elkaar. Dat is de reden dat ik mijn niet lease auto's (want daar moet ik naar de dealer) nooit naar merkgarages voor onderhoud breng...

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:14

AlphaRomeo

FP PowerMod
deSenna24 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:29:
[...]

Auto was oorspronkelijk ingeschreven in Italië, verder hebben we daar geen weet van. Kan dat nagekeken worden? Was dit ook geldig in België/Europa? Lijkt mij alleen te gelden voor ID wagens verkocht in Nederland.
Ik ben geen service balie, maak vooral ook van de mogelijkheid gebruik om zelf te Googlen of een dealer te bellen. :)

Anyway, je kunt hier bij Volkswagen je kenteken invullen en dan krijg je netjes te zien of onderhoud inclusief is.
Als de auto geïmporteerd is, is de kans groot dat het er bij jou niet in zit aangezien ik ergens gelezen meen te hebben dat het alleen geldt voor origineel in Nederland geleverde auto's. Een ander staat hier dan weer uitgelegd.

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:12
Firstconnection schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:45:
[...]
Altijd -ALTIJD- de band onder je auto leggen als je een auto opkrikt en aan het werk bent. Geen idee wat voor een krik je gebruikt, maar de meeste thuiskrikjes hebben geen vergrendeling.
Nooit er zomaar vanuit gaan dat de hydrauliek van je krik het gewicht houdt. Zeker bij zo'n zware auto als een ID.3.

Verder kudo's voor het zelf doen! d:)b
Goed punt! Jammer dat het op de foto niet zichtbaar is, maar ik heb een kriksteun onder het krikpunt gebruikt, zoals ook in de eerder gelinkte video werd aangeraden. Maar goed dat je het noemt, bedankt.

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:39
Kammika schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:31:
[...]

tsja.. onderhoud is ook een verdienmodel op auto's... commerciële prijzen en wat het echt kost hebben niet altijd een relatie met elkaar. Dat is de reden dat ik mijn niet lease auto's (want daar moet ik naar de dealer) nooit naar merkgarages voor onderhoud breng...
Net nog enkele andere dealers gebeld die niet-D'Ieteren zijn en zij gaven dezelfde prijzen voor onderhoud op 4 jaar, dus onderhoud en remolie verversen. Vrij duur dus maar gelukkig is dat maar elke 2 jaar :)

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:39
AlphaRomeo schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:37:
[...]

Ik ben geen service balie, maak vooral ook van de mogelijkheid gebruik om zelf te Googlen of een dealer te bellen. :)

Anyway, je kunt hier bij Volkswagen je kenteken invullen en dan krijg je netjes te zien of onderhoud inclusief is.
Als de auto geïmporteerd is, is de kans groot dat het er bij jou niet in zit aangezien ik ergens gelezen meen te hebben dat het alleen geldt voor origineel in Nederland geleverde auto's. Een ander staat hier dan weer uitgelegd.
Zoals ook in mijn post, kan ik enkel van Nederland inbegrepen onderhoud vinden :) had wel mooi geweest als het erin zou zitten maar het is nu zo. Prijs is bij erkende VW dealers dus bijna 2x de prijs van onderhoud bij erkende Volvo dealer voor mijn Polestar. Had toch wat minder verwacht voor de ID.3 dan 370 euro.

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:17
deSenna24 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:44:
[...]

Geen idee wat er precies gedaan is, zij noemden het "inspectie" en niet onderhoud. Ruitenwissers zijn duidelijk aan vervanging toe maar ook dat is niet gebeurd.

EDIT:
Prijzen ex BTW
Inspectie werkuren 155 euro
Remvloeistof werkuren 33 euro
Remolie 23 euro
Interieurfilter werkuren 11 euro
Interieurfilter 58 euro
Reinigingsmiddel interieurluchtfilterbehuizing 8 euro
Samen inclusief BTW 370 euro
Precies, interieurfilter dus ruim 93 EUR incl BTW.

YouTube: VW ID.3 how to change - replace cabin air filter

Olie en remvloeistof kun je bij iedere garage om de hoek laten vervangen. Welke meerwaarde blijft er dan nog over? Ze “inspecteren” letterlijk nul van de bekende ID.3 problemen (stabilisatiestang, vastzittende stroomkabel klep, SOS accu etc) en je krijgt geen antwoord als je vraagt wat er uit de inspectie kwam behalve “alles zag er goed uit”.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19

AvK

Ready Set Go

R0b1 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:20:
[...]

Olie en remvloeistof kun je bij iedere garage om de hoek laten vervangen. Welke meerwaarde blijft er dan nog over? Ze “inspecteren” letterlijk nul van de bekende ID.3 problemen (stabilisatiestang, vastzittende stroomkabel klep, SOS accu etc) en je krijgt geen antwoord als je vraagt wat er uit de inspectie kwam behalve “alles zag er goed uit”.
Twee maanden geleden mijn lease Cupra Born naar de dealer gebracht voor de eerste onderhoud & inspectie beurt na 2 jaar. Bij het aanleveren van de auto heb ik gevraagd of ze de stabilisatie stangen ook gingen controleren. Jazeker zei de receptionist. Inderdaad luchtfilter vervangen, remvloeistof ververst, stoel rugleuning iets strakker gezet. Dat kon ik allemaal zien op mijn dashcam achteraf. Auto netjes stof gezogen en gewassen (waar maak je dat nog mee tegenwoordig?). Heb niet kunnen zien of ze de stabilisator stang gecontroleerd hebben.

Bij het weer ophalen van de auto werd inderdaad gezegd dat de auto Tip Top in orde was. :P

NB: Dat palletje binnen de laadklep kan je zelf makkelijk even inspuiten met siliconen spray oid. Als je dat met enige regelmaat doet blijft deze soepel en kan er geen water in de solonoid komen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:09
R0b1 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:20:
[...]

ID.3 Pro S net zijn 4 jaars beurt gehad. Krijg net de rekening via de mail, ik schrok me het leplazarus. In totaal 792,34. Hieronder de excl btw bedragen op de factuur:

- Inspectie: 338
- Remvloeistof verversen: 82,23
- Interieur filter vervangen: 79,58
- Koude middel warmtepomp vervangen (is blijkbaar vloeibaar goud): 155,00

Dit is de laatste keer dat ik naar een volkswagen dealer ga.

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18
Grote terugroepactie Volkswagen EV's treft duizenden Nederlanders
https://www.autoblog.nl/n...ft-duizenden-nederlanders

Kan er niks over vinden..

• svkaster
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:26
Samplex schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:20:

moet je dan niet op de RDW site je kenteken ingeven en zou dan daar ook deze terugroep actie bij moeten staan als die voor jouw auto van toepassing is ?
Vraagje aan de kenners, ik heb dit ooit eens horen zeggen.

Stefan

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19

AvK

Ready Set Go

Samplex schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:20:

Op het officiële YouTube kanaal staan niks.
Onzin dus.

Daarbij, over het algemeen is het bekend dat VW accupakketten zeer betrouwbaar zijn blijkt uit allerlei tests.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:17
Trzema schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:09:
[...]

ID.3 Pro S net zijn 4 jaars beurt gehad. Krijg net de rekening via de mail, ik schrok me het leplazarus. In totaal 792,34. Hieronder de excl btw bedragen op de factuur:

- Inspectie: 338
- Remvloeistof verversen: 82,23
- Interieur filter vervangen: 79,58
- Koude middel warmtepomp vervangen (is blijkbaar vloeibaar goud): 155,00

Dit is de laatste keer dat ik naar een volkswagen dealer ga.
Wat was de uitkomst van de inspectie? Voor dat besluit mag ik hopen op wat meer uitleg dan “alles is weer in orde”
Pagina: 1 ... 395 396 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.