Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 379 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 13:19
DonJunior schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 12:47:
[...]

Wanneer leren we nu dat deze cijfers helemaal niks zeggen? Alles is afhankelijk van je rechtervoet en hoe je afgelopen periode hebt gereden.
Het was ter geruststelling van de poster dat die cijfers helemaal niet raar zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:20
burnoutpc schreef op zondag 14 september 2025 @ 13:41:
[...]

Het was ter geruststelling van de poster dat die cijfers helemaal niet raar zijn.
sorry, wellicht onduidelijk van mijn kant, maar was niet persoonlijk naar jou.
Maar de ene rijdt 140 op de snelweg en de ander zit elke dag steenslag te vangen achter een vrachtwagen. Dan zal bij beiden de GoM een totaal andere waarde laten zien bij 100% batterij.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 20:54
AlphaRomeo schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:26:
Had je je gordel om en zat je gewoon recht op de stoel?
Ja, gordel heb ik altijd om er stond op het scherm noodrem assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Krysa schreef op zondag 14 september 2025 @ 15:41:
[...]

Ja, gordel heb ik altijd om er stond op het scherm noodrem assistant
Ik heb daar tijdens het fileparkeren ook wel eens last van. Ergens ziet een camera (4-stuks hier i.v.m. 360o beeld) óf een parkeersensor / Side-Assist Sensor (voor / achter / zijkant) dan iets waardoor de software dénkt dat je schade kunt gaan rijden. Vaak zijn het simpele zaken als een hoge stoepband / varkensruggetje of een lullig struikje / stuk 'onkruid' wat 'ie denkt te gaan raken.... En dus vervolgens de rem vol er op gooit.

Het tijdelijk even uitschakelen van de 'Auto-Hold' functie werkt dan goed, óf even zelf op de rem trappen en vervolgens weer 'gas' (Ampères) geven en gewoon doen alsof dat er niets gebeurd is.

:9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06
dizzie110 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:22:
[...]

De melding ging niet weg. Na de vakantie weer contact met de garage gehad. Deze medewerker was explicieter dat het gevaarlijk kán zijn met de melding door te rijden. Toch maar besloten hem bij de garage te zetten. Maargoed, die zitten ramvol in de planning; in principe pas eind oktober aan de beurt.
Hij staat er nu 2,5 week en ze hebben wel diagnose gesteld: niet verrassend een (of meer) accucellen kapot. Ze hopen tussen nu en 2 welen er aan toe te komen… geen vervangend vervoer als particulier helaas. Valt wel onder de garantie (id.4 uit 12-2020 met 122.000km).
Als afsluiting van dit probleem: accucellen zijn onder garantie van volkswagen vervangen (terwijl ik de auto als occasion met 120.000km op de teller heb gekocht). Totale duur bij de garage ongeveer 3 weken. Nu weer lekker aan het rijden in de id.4 zonder vervelende meldingen.

Moraal van het verhaal: of je wel/niet kunt doorrijden met de melding "Elektrosysteem werk niet correct. Werkplaats opzoeken, alsjeblieft." is de vraag. Ik heb het ruim een maand wel gedaan; daarna toch bij de garage gezet. Wel netjes dat alles onder garantie is gerepareerd (garantie is tot 160.000km of 7 jaar geloof ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
dizzie110 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:23:
[...]

Wel netjes dat alles onder garantie is gerepareerd (garantie is tot 160.000km of 7 jaar geloof ik).
8 jaar / 160k.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:28
Hoe doen jullie zo'n accucheck? Mijn auto heeft ook een dramatische range, wil het best even uit laten zoeken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

KaiseRRuby schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:56:
Hoe doen jullie zo'n accucheck? Mijn auto heeft ook een dramatische range, wil het best even uit laten zoeken eigenlijk.
Kijk eens naar een Aviloo-test.
Je krijgt een dongle toegestuurd die je in de OBD2-aansluiting prikt, laad de auto op tot 100% (en een paar uur langer, zodat alle cellen goed gebalanceerd zijn), rijd de accu tot <10% leeg en je krijgt een rapport van de werkelijke, gemeten SoH.
Kost ca. 100 euro en dat lijkt het mij zeker waard.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hippe Lip schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:25:
[...]

Kijk eens naar een Aviloo-test.
Je krijgt een dongle toegestuurd die je in de OBD2-aansluiting prikt, laad de auto op tot 100% (en een paar uur langer, zodat alle cellen goed gebalanceerd zijn), rijd de accu tot <10% leeg en je krijgt een rapport van de werkelijke, gemeten SoH.
Kost ca. 100 euro en dat lijkt het mij zeker waard.
Dat is toch wel een hoop geld voor een leaseauto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

KaiseRRuby schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:27:
[...]
Dat is toch wel een hoop geld voor een leaseauto..
Als het jouw auto niet is en niet wordt, wat interesseert je die SoH dan? Als je een plotselinge dip hebt (niet door opeens harder, meer snelweg of ruwer rijgedrag, dan zal de garage het op moeten lossen.

Als je erover twijfelt om de auto na de lease over te nemen lijkt het me een zeer wijze investering. Zie zoiets in dat geval als een verzekeringspremie tegen een tegenvaller op SoH-gebied.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hippe Lip schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:19:
[...]

Als het jouw auto niet is en niet wordt, wat interesseert je die SoH dan? Als je een plotselinge dip hebt (niet door opeens harder, meer snelweg of ruwer rijgedrag, dan zal de garage het op moeten lossen.

Als je erover twijfelt om de auto na de lease over te nemen lijkt het me een zeer wijze investering. Zie zoiets in dat geval als een verzekeringspremie tegen een tegenvaller op SoH-gebied.
Omdat ik er nog twee jaar mee wil rijden en wel wil weten of die accu nog goed is aangezien ik een grotere range ben gewend.

Ben dus benieuwd of mensen dit via hun leasemaatschappij hebben gedaan of onder garantie oid.

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:04
Hoi allemaal,
Ik heb gisteren mijn ID.4 Limited Edition besteld. Toen ik vandaag de configurator nog eens doornam, viel me op dat er een verschil is tussen de brochure en de configurator, met name over de sfeerverlichting interieur (30 kleuren instelbaar). In de brochure staat het als standaard, maar in de configurator lijkt het alleen bij een optiepakket te horen.

Rijden hier toevallig ook mensen met een Limited Edition die dit kunnen bevestigen? Ik heb Volkswagen al gemaild, zij gaan het nakijken maar konden mij nog geen duidelijkheid geven over wat nu klopt: de brochure of de configurator.

Edit: link naar brochure https://www.volkswagen.nl...ijsten/ID4_prijslijst.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Schepseltje op 17-09-2025 10:32 ]

Pagina: 1 ... 379 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.