Hallo, n.a.v. de berichtjes over TA, ACC… ik heb een vraag.
Ik “vind” dat mijn 1st pro erg snel van de weg kwijt is met de ACC / TA (vooral TA). Bochten nemen (een uitvoegstrook volgen van a9 naar a5, een afrit A22 naar de traverse, rotonde binnen de lijnen) gaat eigenlijk nooit. TA houdt me keurig op de baan als de baan niet meer dan… 30 graden afwijkt, maar met een scherpere bocht raakt hij altijd de “lock” kwijt.
Nu heb ik meerdere dingen gelezen, kalibratie na voorruit vervanging, viezigheid op de ruit, vieze camera.
Dit lijkt allemaal niet het geval, ramen en camera dan, de kalibratie heb ik geen gevoel bij, omdat ik dat niet zelf kan nakijken (denk ik althans).
Vandaar de vraag, hoe veel mag ervan verwachten? Ik weet dat ik geen “selfdriving” hoef te verwachten, maar vooral in smallere doordraaiers. Handen aan het stuur, stuur stuurt in principe zelf, maar dan plots niet meer, krijg je toch een ongecontroleerde beweging. Vanmorgen was dat extra leuk het was glad door hagel, zo glad dat het uitvoegen al een glibber opleverde (uitvoegen van de A22 naar de afrit richting de traverse komende vanuit het zuiden voor de kenners.
Wat zijn de ervaringen met deze generatie TA? (dat een 2023/24/25/26 model beter/anders is geloof ik gelijk!)