Als je de auto privé gekocht hebt zou ik terughoudend zijn om mee te doen aan de beta/rc test met "I want OTA". Zeker omdat er verder ook niets tegenover staat qua extra service of andere vorm van bedankt dat je tester wilt zijn.
Mijn ID.3 is een leaseauto en ik heb een mobiliteitsgarantie. Als dat ding zichzelf in de soep draait en het duurt meer dan 24 uur dan krijg ik van de leasemaatschappij vervangend vervoer onder mijn kont. Ideaal is het niet natuurlijk, maar ik moet naar klanten kunnen. Desondanks heb ik mij dit keer niet opgegeven voor de "I want OTA" want ik zit niet te wachten op gedoe met de auto op dit moment. De 3.0 OTA is een major update, veel meer (sub)systemen die er bij betrokken zijn dan de 2.1->2.3. Er kan daardoor ook meer mis gaan en daar zal vast een reden van de vertraging in de uitrol vandaan komen. Ik ben degenen die hem testen via de "I want OTA" dan ook dankbaar. Opdat het mag helpen voor VW om de laatste akkefietjes er uit te krijgen
Nou is mijn ID.3 over het algemeen probleemloos. Ding doet het eige
nlijk altijd, zoals je mag verwachten. Eerste update bij de dealer naar 2.1 is goed verlopen, de OTA naar 2.3 is goed verlopen en naar 2.4 waren er ook geen problemen. Wel zelf VW benaderen en geen afwachtende houding aannemen wanneer je iets wil kan ik wel aanraden. Ik kan de ID.3 ook nog steeds aanraden: het is een fijne auto. Al ben ik minder goed op de hoogte wat er nu, 2 jaar nadat ik hem kreeg, allemaal op de markt is.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.