[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 13.310 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-05 15:40
Milan1NL schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:17:
Oh ben bang dat ik jullie er af knal 😅, nog ff wat meer oefenen 🙈
Beste oefening is gewoon races meedoen :9 :9 . Qua skill zit er voor iedereen wel iemand bij waar ie een gevecht mee aankan :P

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even vooruitlopend op de zaken.. We hebben nog een week of 6 en 3 races te gaan tot het einde van het seizoen, aanstaande maandag is de volgende race op Suzuka en vervolgens dus nog 2 te gaan.

Is er nog animo voor een volgend seizoen en zo ja zijn er dan specifieke wensen? Vooral gezien de teruglopende aanwezigheid van het huidige seizoen. Moet het anders qua opzet/tijden/etc..?

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
NLRev0lution schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:56:
Even vooruitlopend op de zaken.. We hebben nog een week of 6 en 3 races te gaan tot het einde van het seizoen, aanstaande maandag is de volgende race op Suzuka en vervolgens dus nog 2 te gaan.

Is er nog animo voor een volgend seizoen en zo ja zijn er dan specifieke wensen? Vooral gezien de teruglopende aanwezigheid van het huidige seizoen. Moet het anders qua opzet/tijden/etc..?
Ik vond het qua opzet/tijden prima, maar kan begrijpen dat er mensen zijn die iedere race een andere wagen willen rijden. Zoals vorig seizoen vond ik ook leuk met 2 verschillende klasses in sprint/feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerlijk te zijn ligt het veld ver uit elkaar. Niet zozeer de top 6, maar het gebied erachter is vaak tweede deel van de race gewoon niemandsland rijden. Bedoel ik niet calimero style 'hun zijn snel en ik niet, dat is niet eerlijk', maar het neem wel flink wat motivatie weg om door te racen. Geen idee wat redenen waren van de eerdere afvallers. En ik heb een ...hekel aan sommige banen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:34
NLRev0lution schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:56:

Voor mij mijn 1e seizoen en gelukkig heb ik voldoende gevechten gehad (voornamelijk met @MAX3400)
Misschien een idee om 3 races te doen die iets korter zijn (zoals de sprint race), het veld was hier vaak kort bij elkaar en je hebt toch wat meer lol als het veld meer in gevecht is.

Qua auto en circuits is het mij om het even. Ik hou persoonlijk wel meer van de race klasse auto's, maar ook hier kan je redelijk mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:54
Vind persoonlijk de opzet meer dan prima, ben afgehaakt omdat ik niet goed genoeg was en mijn ‘game-tijd’ liever aan andere games besteedde dan aan Forza bij schaven. Herken het niemandsland van Sinergy dan ook wel.

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06 14:49
Ik ben gewoon Forza moe ;) Kan het niet meer opbrengen met de vele bugs en twijfelende performance problemen i.c.m. drivers e.d.

Hopelijk veel vernieuwing en verbetering in het nieuwe deel. En hopelijk is er dan ook weer een GoT league met vernieuwde interesse van ons afhakers :)

Wat betreft de opzet heb ik zelf niks te klagen, vond het altijd top geregeld en in elkaar gezet.

XBL: Plank268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:35

Davidson

Porsche fan

Ben het wel met JPM85 eens dat het veld wat dichter bij elkaar wat meer actie brengt. Ik heb al in veel races meegemaakt dat de kopgroep te snel is en dat ik van de achterhoede wegrijd, wat resulteert in races in niemandsland :P

Maar zegt niets over het plezier wat ik in de afgelopen twee seizoenen heb beleefd. De samenstelling van de races, de sfeer en de competitie zijn zeker goed!

Maar mijn suggestie voor volgend seizoen zal zijn dat we op kleinere circuits rijden (of varianten daarvan) met niet zo snelle maar wel makkelijk te rijden auto's; te denken aan een Lotus 2-Eleven of een Mazda MX5 Cup. Desnoods in multiclass zodat je de snelle en minder snelle deelnemers apart kan indelen zodat het competitief blijft :)

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik zal eens kijken naar wat leuks voor een volgend seizoen. Eerst ook maar eens inventariseren of er nog animo is. Zat zelf te denken aan het volgende:

Langzamere klasse (Forza Touring bijvoorbeeld)
- Kwalificatie 2 a 3 rondes
- Race 1 (aantal rondes gelijk aan 15 a 20 minuten)
- Race 2 reverse grid van uitslag Race 1 (aantal rondes gelijk aan 10 a 15 minuten)

Uiteindelijk dus een iets kortere avond.

Vanavond eerst maar eens langs Suzuka..

So far 11 man bevestigd. Controleer nog even of alles goed staat: Inschrijven / Klassement / Oefentijden qua aan/afwezigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-05 10:51
Hallo , ik kreeg in het iracing deel van het forum een reactie van Stoksbrood , lijkt me leuk om mee te rijden ,alleen hoe kan ik me nu nog aanmelden , en op xbox heb ik andere gamingtag !?Is dat een probleem ?
Mvg , FartingDad

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Imac2011 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:33:
Hallo , ik kreeg in het iracing deel van het forum een reactie van Stoksbrood , lijkt me leuk om mee te rijden ,alleen hoe kan ik me nu nog aanmelden , en op xbox heb ik andere gamingtag !?Is dat een probleem ?
Mvg , FartingDad
Laat maar weten of je vanavond mee wilt rijden en wat je gamertag is. Je doet dan wel voor spek en bonen mee maar hebt dan wel een indicatie van hoe het er aan toe kan gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Imac2011
Ik wil best proberen vanavond , gister voor het eerst iracing geprobeerd in de Got league , ook FM7 lijkt me idd leuk ,mijn xbox gamertag is FartingDad0791 , en voor spek en bonen meedoen vindt ik helemaal prima.Gezien jullie niveau rijdt ik toch in de verte achteraan ; ) Als het me lukt om te joinen zie ik jullie vanavond ,
Mvg , Robin

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitslag:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/y5XgyDv/image.png

Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C9ZDfWS/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson

Davidson

Porsche fan

De volgorde is nog niet helemaal juist bij de uitslagen :P

Vind Suzuka overigens wel een fijn circuit! In de eerste race ook wel lekker bumper aan bumper zo af en toe gereden, vooral met Joeri. Helaas bij de start van de sprint een beetje pech met o.a. in de zandbak met MAX3400. Daarna in de laatste ronde haalde ik met een latere remactie bijna SinergyX in, maar kwam bijna in de bandenstapel 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Davidson op 20-01-2020 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
Zo , voor de eerste keer meegekeken ,mee gereden kan je het niet noemen , 10 seconden langzamer als de toppers .Maar ik heb wel overal langs het circuit de graskantjes gemaaid , kost natuurlijk wel tijd.Ik zal de instelling van mijn stuur nog eens checken omdat ik veel moeite had om niet elke bocht door te glijden .Voor de rest zal het ongetwijfeld driverskills zijn , was een gezellige boel in ieder geval .
Bedankt voor het joinen en als het goed is tot de volgende !

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr Nielsson
Nog even mijn pitmomentje :')

[YouTube: FM7 ~ PIT IN (S07R11)]

Leuke races gereden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Imac2011 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:29:
Zo , voor de eerste keer meegekeken ,mee gereden kan je het niet noemen , 10 seconden langzamer als de toppers .Maar ik heb wel overal langs het circuit de graskantjes gemaaid , kost natuurlijk wel tijd.Ik zal de instelling van mijn stuur nog eens checken omdat ik veel moeite had om niet elke bocht door te glijden .Voor de rest zal het ongetwijfeld driverskills zijn , was een gezellige boel in ieder geval .
Bedankt voor het joinen en als het goed is tot de volgende !
Tof dat je meteen mee hebt gedaan! Over het instellen van je stuur, kijk hier eens. Staan 3 "setups", mogelijk dat hier iets tussen zit voor je :) .

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Davidson schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:22:
[...]

Vind Suzuka overigens wel een fijn circuit! In de eerste race ook wel lekker bumper aan bumper zo af en toe gereden, vooral met Joeri. Helaas bij de start van de sprint een beetje pech met o.a. in de zandbak met MAX3400. Daarna in de laatste ronde haalde ik met een latere remactie bijna SinergyX in, maar kwam bijna in de bandenstapel 8)7
Was een leuk gevecht! Gelukkig kon ik je voorbij komen nadat je een klein foutje maakte bij de chicane.
Circuit was net iets te krap om hem er echt veilig naast te zetten op sommige stukken. Gelukkig was ook dat mijn voordeel in de sprintrace, kon ik @rhwerkman nog achter mij houden :9
Stoksbrood schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:54:
[...]
Tof dat je meteen mee hebt gedaan! Over het instellen van je stuur, kijk hier eens. Staan 3 "setups", mogelijk dat hier iets tussen zit voor je :) .
Zou je mij jou CSW settings nog willen delen. Heb via FMN al wel wat settings gehad, maar die Porsche is daarmee nog steeds niet echt controleerbaar. Ga ik eens kijken of ik volgende race ook mee doe met stuur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidson schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:22:
[...]

De volgorde is nog niet helemaal juist bij de uitslagen :P
Vind het best zo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JPM85 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:08:
[...]
Zou je mij jou CSW settings nog willen delen. Heb via FMN al wel wat settings gehad, maar die Porsche is daarmee nog steeds niet echt controleerbaar. Ga ik eens kijken of ik volgende race ook mee doe met stuur :+
Yes! Ga ik straks thuis voor je regelen d:)b

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Stoksbrood schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:13:
[...]

Yes! Ga ik straks thuis voor je regelen d:)b
_/-\o_ Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Goedenavond mensen ,
ik wil proberen maandag weer mee te rijden en ben erg benieuwd naar de te verwachten rondetijden , zodat ik kan kijken of het een klein beetje zin heeft dat ik meedoe ;)
Groeten Robin.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-05 11:14
Imac2011 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:57:
Goedenavond mensen ,
ik wil proberen maandag weer mee te rijden en ben erg benieuwd naar de te verwachten rondetijden , zodat ik kan kijken of het een klein beetje zin heeft dat ik meedoe ;)
Groeten Robin.
Volgens de excel sheet zitten de rondetijden voor Mugello ergens tussen de 1:53-54.

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Dat zijn wel gelijk de snelste tijden.
Zou mij richten op een stabiele 1:56-1:57, dan ga je leuk mee kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Okee , bedankt , heb ik nog wat te doen
JPM85 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:54:
Dat zijn wel gelijk de snelste tijden.
Zou mij richten op een stabiele 1:56-1:57, dan ga je leuk mee kunnen rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson

Davidson

Porsche fan

Wil mij hierbij afmelden voor vanavond, helaas even andere prioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidson schreef op maandag 3 februari 2020 @ 07:31:
Wil mij hierbij afmelden voor vanavond, helaas even andere prioriteiten.
Helaas, volgende keer beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanavond is het weer zover! So far 12 man (+ @Imac2011 als gastrijder) bevestigd. Controleer nog even of alles goed staat: Inschrijven / Klassement / Oefentijden qua aan/afwezigheid.

Lobby gaat open om 20:15 en we starten uiterlijk om 20:30 (ongeacht of je er bent of niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
Mijn xboxlive abbo was verlopen , dus net een nieuwe voor 1 jaar aangeschaft , was het met verkeerde regiocode , niet goed gelezen schijnbaar , omslachtig gedoe via tunnelbear vpn en incognitomodus , maar betaalde nu 38,49 ipv 59,99 , toch de moeite weer .
Dus vanavond ben ik er weer bij als achterhoede !

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Gezellig @Imac2011! Ondanks dat je vorige race niet mee kon komen, leuk dat je gewoon mee blijft doen. Rondetijden komen vanzelf naar je toe!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Imac2011
8) @JPM85 Tuurlijk , ondanks het grote verschil doe ik gewoon mee , leert het alleen door te rijden uiteindelijk.Moest vorige week ook erg lachen , toen ik uitlogde en mijn headset nog verbonden was hoorde ik iemand zeggen 'en die zien we nooit meer terug', daar houdt ik wel van .
Dus als alles hier meewerkt tot vanavond !

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-06 00:27
Ja! Zoals bekend deed m'n pc niet lekker mee met Forza. Nu staat er sinds afgelopen weekend een Xbox one X en meld ik mij nog even snel aan voor vanavond! Zal zo de sheet aanpassen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:27
Ik ben er vanavond helaas niet bij. Momenteel even geen tijd om de excel lijst bij te werken, dus even een afmelding via dit bericht.
Hoop er de laatste race nog bij te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mannetje19 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:27:
Ik ben er vanavond helaas niet bij. Momenteel even geen tijd om de excel lijst bij te werken, dus even een afmelding via dit bericht.
Hoop er de laatste race nog bij te zijn!
Heb t aangepast voor je. Hopelijk ben je erbij @ finale :) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theAlchemist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 19:10
Probeerde weer eens mee te doen na lange tijd, maar jammer genoeg is er iets mis met de pc waardoor Forza constant crasht. :-( Als er een seizoen 8 komt zal ik eens kijken wat er allemaal aan de hand is. Misschien dan maar eens een complete clean install doen van Windows want Forza is niet de enige applicatie met problemen op deze pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job115

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Nielsson
Weer 2 leuke races gereden met een paar goede gevechten!

Even wat anders aan de FM-rijders hier:
Vorig jaar zijn we met een 5-tal mensen in deze groep naar de WEC 6h van Spa-Francorchamps geweest (met een hoop sneeuw/hagel/regen/zon/warmte).

Dit jaar zijn we dat weer van plan op 25 april, maar ik vroeg me af of er nog meer liefhebbers zijn die mee willen? Tickets zitten op ongeveer €40-45 als we er nergens met korting kunnen vinden.

Qua vervoer is er vast wel iets te regelen met ergens oppikken/afzetten (vorig jaar zijn we met 2 auto's gegaan en hebben we bij de grens afgesproken).

Wil je mee? Stuur me even vòòr 13 februari een berichtje over hoe en wat (vorig jaar hadden we op Valentijnsdag kaarten met korting).

Het dagje uit is uiteraard inclusief een hoop vieze praat en Adolf Tweetler blijft thuis. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De uitslag:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cgynSCG/image.png

Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9tYPcBK/image.png

Over 2 weken laatste race. Zal daarna even een animo check doen voor een eventuele volgende seizoen..
Wat mij betreft hetgeen wat ik laatst al zei.

Forza Touring klasse (allemaal zelfde auto).
Kwali 2 a 3 rondes
1e race gelijk aan 20 - 25 minuten, zelfde opzet als dit seizoen. Snelste start vooraan.
2e race gelijk aan 15 - 20 minuten, start met reverse grid van uitslag race 1.
Zal er nog wel even een fancy google formpje voor maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Alweer een avondje om snel te vergeten , had 15 min voor de race nog instelling veranderd , bleek niet echt heel slim te zijn.Vanmiddag zoveel mogelijk rondjes gedaan , kon uiteindelijk redelijk constant rondjes 1.59 rijden .Heb ik vanavond helaas maar 2 rondjes gehaald.Sorry voor het niet wegrijden bij de start |:( en het in de weg rijden.Ik ga nog maar wat filmpjes kijken om te zien wat ik allemaal fout doe , en afstellingen van het stuur proberen , gevoel in de rem is ook niet top , kijken of ik daar nog wat kan veranderen.Was in ieder geval een gezellige boel .Dacht heel even om de strijd met Timmie aan te gaan , maar ging weer eens achterstevoren .Ben er vanavond op de meest vreemde plekken afgegaan , dat is me vanmiddag niet gelukt.
Werk aan de winkel dus ! Moest mijn mic dichtzetten omdat de vrouw ging slapen ,dus bij deze , tot de volgende keer.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Nielsson
Imac2011 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:42:
Alweer een avondje om snel te vergeten , had 15 min....
Ach, komt vanzelf :P Verschil van ons seizoen 1 en 7 is ook gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Snelheid zal er vast steeds beter inkomen , maar er staat toch nog iets niet goed volgens mij.Het gevoel dat ik krijg met de Porsche lijkt heel erg op het rijden met mijn schakelkart op nieuwe banden , daar ga je de eerste ronde de eerste paar bochten door alsof je op ijs rijdt(glijd)en dan voel je de grip er goed inkomen.De porsche voelt ook zo aan , alleen de grip komt totaal niet ?Zie waarschijnlijk toch iets over het hoofd , erg frustrerend dit.Jullie tijden zal ik voorlopig niet halen , maar moet toch mogelijk zijn om binnen 2-3 seconden te komen lijkt mij .Maar goed , ik blijf voorlopig zoeken. :?
Mr Nielsson schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:09:
[...]

Ach, komt vanzelf :P Verschil van ons seizoen 1 en 7 is ook gigantisch.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
Imac2011 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 07:32:
Snelheid zal er vast steeds beter inkomen , maar er staat toch nog iets niet goed volgens mij.Het gevoel dat ik krijg met de Porsche lijkt heel erg op het rijden met mijn schakelkart op nieuwe banden , daar ga je de eerste ronde de eerste paar bochten door alsof je op ijs rijdt(glijd)en dan voel je de grip er goed inkomen.De porsche voelt ook zo aan , alleen de grip komt totaal niet ?Zie waarschijnlijk toch iets over het hoofd , erg frustrerend dit.Jullie tijden zal ik voorlopig niet halen , maar moet toch mogelijk zijn om binnen 2-3 seconden te komen lijkt mij .Maar goed , ik blijf voorlopig zoeken. :?
[...]
Je hebt een stuurtje toch? Heb je rotatie tussen de 540-560 graden staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Inventarisatie GoT FM7 Season 8

Graag onderstaand formulier invullen zodat ik een inventarisatie kan maken voor een Seizoen 8: Inventarisatie GoT FM7 Season 8
Geef vooral ook je eigen wensen door, let wel op: we kunnen niet iedereen tevreden stellen!

Ken je nog mensen die niet in dit topic ronddwalen, geef dan even de url door van het google formulier!

[ Voor 31% gewijzigd door NLRev0lution op 04-02-2020 12:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

An sich vind ik de klasse niet zo'n probleem (Supercars, GT, touring, etc), maar die stock tune van Forza is op behoorlijk wat auto's simpelweg .... ruk. De verschillen in snelheid/tijden zullen toch wel blijven, maar met mogelijk een iets betere 'grip' tune het wat fijner rijden wordt?

Misschien 1 van de shorts als 'fun race' gebruiken, bv die trucks, formula e, ralley etc?

Of als we genoeg mensen hebben, een duo-group maken? (LMP en GT3 ofzo?).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Nielsson
Ik ben het eens met @SinergyX. Sommige stock tunes zijn echt waardeloos. Ik stel voor dat we gewoon een goede tune zoeken/maken en die blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@Mr Nielsson ik heb inderdaad een stuurtje , die staat op 900 graden , zal het vanavond eens proberen of dat dan voor mij een beter gevoel geeft .Met welke view rijden jullie trouwens ? gewoon cockpit view neem ik aan ?En qua sturen , wat is de beste volgens jou , simulatie of gewoon ? Ben ik ook niet helemaal uit , lees veel verschillende dingen hier en daar , zal uiteindelijk wel persoonlijke voorkeur zijn.Thanks voor de tip weer !

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gewoon, meestal motorkap tot ik in niemandsland rij dan ga ik naar 2e cockpit (zoomed) view.

Maar mijn stuur staat dacht minimale stand, 270 graden ofzo? Veel makkelijker om een drift op te vangen, wat bij die Porsche vrij regelmatig voorkwam :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Nielsson
Imac2011 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:03:
@Mr Nielsson ik heb inderdaad een stuurtje , die staat op 900 graden , zal het vanavond eens proberen of dat dan voor mij een beter gevoel geeft .Met welke view rijden jullie trouwens ? gewoon cockpit view neem ik aan ?En qua sturen , wat is de beste volgens jou , simulatie of gewoon ? Ben ik ook niet helemaal uit , lees veel verschillende dingen hier en daar , zal uiteindelijk wel persoonlijke voorkeur zijn.Thanks voor de tip weer !
Ik rij zelf met hoodview, dus motorkap. Sturen heb ik op Normal staan. Met simulation heb ik van die zwiepers de berm in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
Imac2011 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:03:
900 is veel te veel. Forza ondersteund tot 270-360 uit mijn hoofd. Bij meer sta jij flink te sturen en bijna geen mogelijkheid tot correctie :X

Maar als je normaal dus iets beter rijd dan je nu deed kunnen we dus prima bumperkleven bij elkaar wat ik met @SinergyX deed in de laatste race :Y)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Nielsson
Ik heb mijn stuur op 540 staan, ik meen dat de echte auto's (GT etc.) ook zoiets hebben. 900 is in ieder geval een No-Go. Dan draai je je suf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Ik ga na het eten zo gelijk de boel opstarten en checken ,Of het echt 900 graden is , of dat ik onzin heb gekletst .

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Imac2011 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:38:
Ik ga na het eten zo gelijk de boel opstarten en checken ,Of het echt 900 graden is , of dat ik onzin heb gekletst .
Vergeet dan ook niet het formulier in te vullen :p
NLRev0lution schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:11:

Graag onderstaand formulier invullen zodat ik een inventarisatie kan maken voor een Seizoen 8: Inventarisatie GoT FM7 Season 8
Geef vooral ook je eigen wensen door, let wel op: we kunnen niet iedereen tevreden stellen!

Ken je nog mensen die niet in dit topic ronddwalen, geef dan even de url door van het google formulier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
@NLRev0lution Ik zal eens kijken of ik dat voor elkaar krijg 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:11:

Done :>

@Imac2011 , Ik heb mijn stuur hardwarematig ingesteld op 420 graden kan het stuur nog met beide hand volledig vasthouden zodat mijn polsen elkaar kruisen. Als je hem op 900 had staan en je nu met 450 gaat rijden zal dat ook al een verademing zijn ;) .

[ Voor 18% gewijzigd door Stoksbrood op 05-02-2020 08:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85
Trouwens nog een aanvulling op je vragenlijst qua autokeuze, had het er vorige race met @Stoksbrood over.

Als we Forza Touring rijden, is het dan een idee om ook WTCC regels met betrekking tot strafgewicht aan te houden? Hierdoor komen de hele snelle heren wat dichter bij de minder snelle goden en krijgen we meer close racing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JPM85 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:39:
Trouwens nog een aanvulling op je vragenlijst qua autokeuze, had het er vorige race met @Stoksbrood over.

Als we Forza Touring rijden, is het dan een idee om ook WTCC regels met betrekking tot strafgewicht aan te houden? Hierdoor komen de hele snelle heren wat dichter bij de minder snelle goden en krijgen we meer close racing.
Zeker een interessante optie. Even uitvogelen hoe we dat gaan toepassen dan (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kunnen we @timmie271 ook minder kilo's geven @NLRev0lution ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie vorige post ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
NLRev0lution schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:09:
[...]

Volgens mij kan je dit als host toekennen via mods.
Paar weken geleden meegereden in de UK Mini Trophy, waarbij de top3 een 5% less power mod mee kreeg.

Misschien eens testen met een aantal hoeveel tijd je op een ronde verliest per mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal van de week eens even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Moet ik af gaan vallen? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job115
NLRev0lution schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:09:
[...]

Volgens mij is de enige optie qua gewicht voor de touring cars velgen aanpassen. En dan kan je hooguit een paar kilo toevoegen of weghalen.

Je kan daarentegen wel via een andere manier power handicaps geven. Door meerdere 'buckets' aan te maken, en dan:
-Bucket A -> geen penalty
-Bucket B -> 3e plek vorige race -> 5% power
-Bucket C -> 2e plek vorige race -> 5% power + 5% grip voor of achter
-Bucket D -> 1e plek vorige race -> 5% power + 5% grip voor en achter

Enige nadeel is dat je alleen in stappen van 5% handicaps kan geven, en de impact best groot is.

ik weet niet of het ondertussen gefixed is, maar bij release van Forza 7 (of 6) werden de penalties aan willekeurige spelers toegewezen ipv de juiste spelers die in een bepaalde bucket zaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job115 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:01:
[...]

Volgens mij is de enige optie qua gewicht voor de touring cars velgen aanpassen. En dan kan je hooguit een paar kilo toevoegen of weghalen.

Je kan daarentegen wel via een andere manier power handicaps geven. Door meerdere 'buckets' aan te maken, en dan:
-Bucket A -> geen penalty
-Bucket B -> 3e plek vorige race -> 5% power
-Bucket C -> 2e plek vorige race -> 5% power + 5% grip voor of achter
-Bucket D -> 1e plek vorige race -> 5% power + 5% grip voor en achter

Enige nadeel is dat je alleen in stappen van 5% handicaps kan geven, en de impact best groot is.

ik weet niet of het ondertussen gefixed is, maar bij release van Forza 7 (of 6) werden de penalties aan willekeurige spelers toegewezen ipv de juiste spelers die in een bepaalde bucket zaten
Klinkt als een hoop administratief werk en ellende voordat we gaan racen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
NLRev0lution schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:05:
[...]

Klinkt als een hoop administratief werk en ellende voordat we gaan racen...
Je kan bij de race setup opties opslaan. Dus eenmalig aanmaken met buckets, opslaan. En dan iedere race opties laden, baan aanpassen en mensen in de juiste bucket dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job115 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:15:
[...]

Je kan bij de race setup opties opslaan. Dus eenmalig aanmaken met buckets, opslaan. En dan iedere race opties laden, baan aanpassen en mensen in de juiste bucket dumpen.
Ook maar eens testen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
@Stoksbrood Ik ga zo weer even verder experimenteren , stond idd op 900 graden , was de laatste afstelling in het rijtje onder advanced settings.Had hem op 540 graden gezet en paar rondjes met de Porsche gedaan.Was totaal andere ervaring , voelde de curbstones nu echt , alleen nog steeds geen grip (gevoel) zal dus alle afstellingen opnieuw moeten aanpassen omdat die stuuruitslag wijziging op alles effect heeft !Bedankt voor de tip in ieder geval , had de instelling niet gezien omdat ik schijnbaar niet helemaal naar beneden had gescrolled :z

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Heb ook het formulier ingevuld . 8)
NLRev0lution schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:40:
[...]

Vergeet dan ook niet het formulier in te vullen :p

[...]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@Stoksbrood Ben in de weer geweest met het stuur , eerst helemaal uit elkaar gehad omdat de home button bleef hangen , dus als ik mijn stuur beetpakte ging de game naar hoofdmenu :( .Rotation stond op 900 , dus die heb ik teruggezet , verder met alle andere settings gespeeld , continu aanpassen en rondjes rijden , begint ergens op te lijken ,zit nu gevoel in , maar nog steeds niet naar het zin .Heb net nog wat settings gevonden op youtube , zijn de meesten positief over , dus ga ik vanavond nog maar eens toepassen.Zag dat ik ook de settings voor de rem niet goed heb , ik heb de originele mod van thrustmaster er op zitten , maar gebruik het niet goed.Dus als ik daar het 'gevoel' goed krijg , moet het toch een keer goedkomen denk ik .

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Imac2011, Gaat lekker voor je :P . Gelukkig dat het spel langzaam naar je toe komt! Over het rempedaal, ik weet dat bij een Logitech G920 het rempedaal heel erg zwaar is en dat een easy fix hiervoor is om het einde van de deadzone terug te zetten. Hiermee verkort je de remslag en hoef je dus minder kracht te zetten.

Voor voor pedalen heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Get a room!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Heeft iemand van de snelle mannen mischien een richttyd op Sebring voor deze slome rookie , heb wat rondjes gemaakt maar wat een lastige baan zeg , zeker met een Porsche die nog steeds als op ijs rijdt :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Kijk of je een 2:06-2:07 kan rijden. Echt snelle zullen wel een 2:04-2:05 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson

Davidson

Porsche fan

Moet mij weer afmelden voor vanavond.. 🙈
Hoop met het volgende seizoen vaker mee te kunnen doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Davidson schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:39:
Moet mij weer afmelden voor vanavond.. 🙈
Hoop met het volgende seizoen vaker mee te kunnen doen!
Jammer maar helaas. Hopelijk zien we je vaker volgend seizoen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Laatste race seizoen 7

Vanavond is het de laatste race van dit seizoen! Hopelijk heeft iedereen een beetje genoten. So far 10 man bevestigd en 1 misschien (@Jordy8 ) (+ @Imac2011 als gastrijder?). Controleer nog even of alles goed staat: Inschrijven / Klassement / Oefentijden qua aan/afwezigheid.

Lobby gaat open om 20:15 en we starten uiterlijk om 20:30 (ongeacht of je er bent of niet).

Seizoen 8 stuff

Na de race zal ik ook even de resultaten posten voor seizoen 8 (So far 14 reacties, waarvoor dank :)). We zijn nog wel even aan het kijken naar een iets andere klasse/ opzet van autos met meer gelijkheid tussen de snellere en langzamere rijders om zo het veld wat dichter bij elkaar te krijgen. Voor de rest zal dat weinig invloed hebben op de tijden en dagen.

[ Voor 9% gewijzigd door NLRev0lution op 17-02-2020 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06 14:49
NLRev0lution schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:31:

Laatste race seizoen 7

Vanavond is het de laatste race van dit seizoen! Hopelijk heeft iedereen een beetje genoten. So far 10 man bevestigd en 1 misschien (@Jordy8 ) (+ @Imac2011 als gastrijder?). Controleer nog even of alles goed staat: Inschrijven / Klassement / Oefentijden qua aan/afwezigheid.
Aangepast. Sebring leek mij nog wel leuk, maar ben met een verhuizing bezig.

XBL: Plank268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Oh ja fuck sebring. Gaat leuk worden vanavond :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Ik doe graag mee aan Sebring , zowiezo gezellige boel bij jullie .Moet nog veel dingen uitzoeken hoe alles werkt qua aanmelden enzo , en waar dat kan , heb nog wel eens moeite om iets te vinden 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Imac2011 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:27:
Ik doe graag mee aan Sebring , zowiezo gezellige boel bij jullie .Moet nog veel dingen uitzoeken hoe alles werkt qua aanmelden enzo , en waar dat kan , heb nog wel eens moeite om iets te vinden 8)7
Normaal gesproken in deze Excelsheet.
Volgend seizoen zal er een nieuwe ronde zijn voor het inschrijven en zal jouw naam ook worden toegevoegd :) .

Voor nu nog 1 race als gastrijden dus d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Imac2011 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:27:
In principe staat alle info in de excelsheet. Omdat je nu als gastrijder mee doet sta je daar nog niet in. Vanaf seizoen 8 kan je daar je aan/afwezigheid doorgeven en als je daar behoefte aan hebt je tijden per circuit invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Als ik die link aanklink zegt onedrive dat dit item niet meer bestaat ?Is maar beperkt geldig !?
Stoksbrood schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:45:
[...]

Normaal gesproken in deze Excelsheet.
Volgend seizoen zal er een nieuwe ronde zijn voor het inschrijven en zal jouw naam ook worden toegevoegd :) .

Voor nu nog 1 race als gastrijden dus d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Ik zal mijn tijd maar niet vermelden hier , zit er nog verder af dan vorige keer , krijg ook geen goed gevoel bij de Porsche , best veel instellingen geprobeerd , nog steeds niet naar het zin :'( Ik zie het vanavond bij de Qualify wel , kijken of er dan meer grip iss 8) Met iracing begin ik na paar keer meerijden(tobben) het gevoel erbij te krijgen en door het kijken naar de snellere mannen zit ik nu tegen de achterhoede aan ,hoop dat het vanavond ook wat beter gaat weer. 8)
JPM85 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:52:
Kijk of je een 2:06-2:07 kan rijden. Echt snelle zullen wel een 2:04-2:05 doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 15:46
Kan/mag ik vanavond nog meerijden? :>
Druk druk druk enzo, jullie kennen het vast, geen echte excuses ofzo waarom er radiostilte overheerste :+

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Race-uitslag

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3F3FX8c/image.png

Eindresultaat seizoen 7

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Qf9cLL8/image.png

*O* :)B Gefeliciteerd @Stoksbrood, 2e seizoenswinst.. poah! :)B *O*

Iets met seizoen 8

Mocht je dat nog niet gedaan hebben en je wilt wel mee doen met seizoen 8 en daar een mening in hebben...

Nieuw topic komt zodra we er over uit zijn met welke auto's we exact gaan rijden en wat de data per race gaat worden. Gok dat dit in de loop van deze week of eventueel volgende week gaat worden. Wordt vervolgd!

[ Voor 15% gewijzigd door NLRev0lution op 17-02-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:02:
*O* :)B Gefeliciteerd @Stoksbrood, 2e seizoenswinst.. poah! :)B *O*
Yay :)B
Wel jammer dat @job115 niet mee heeft gedaan/kunnen doen.
Was in ieder geval een seizoen waar het veld een stukje dichter op elkaar zat, hopelijk komend seizoen nog meer close racing d:)b

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 15:46
Toch nog P15 met welgeteld 3 races volgens mij :9
Effe zien wat seizoen 8 gaat brengen. Begin met nieuwe opleiding e.d. dus kijken of het qua tijd in te plannen valt :) Was in ieder geval altijd weer leuk om te racen!

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:02:
Nieuw topic komt zodra we er over uit zijn met welke auto's we exact gaan rijden en wat de data per race gaat worden. Gok dat dit in de loop van deze week of eventueel volgende week gaat worden. Wordt vervolgd!
Waarschijnlijk wordt er komend weekend ietsjes meer gepraat / gedacht over een komend seizoen. In ieder geval ikke ben wat druk met werk en gezondheid geweest en @NLRev0lution met werk en prive. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Imac2011, Met welk nummer ga je rijden? (verplichte sticker op je wagen ingame ;) ) In de startpost zie je de beschikbare nummers.

Startpost wordt aan gewerkt. Verwacht m vanavond online te hebben.

Verder nog een reminder aan @Disarmed070, @Intr3pid, @kleefei, @lappiehero, @Mavi86: Doen jullie weer mee? Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-06 00:27
NLRev0lution schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:27:
@Imac2011, Met welk nummer ga je rijden? (verplichte sticker op je wagen ingame ;) ) In de startpost zie je de beschikbare nummers.

Verder nog een reminder aan @Disarmed070, @Intr3pid, @kleefei, @lappiehero, @Mavi86: Doen jullie weer mee? Nieuwe ronde nieuwe kansen!
Dank voor je tag!
Ik vind het altijd heel gezellig en wil mij er toch weer voor inzetten.
Daarom zal ik mij ook bij deze inschrijven (55) om de druk bij mijzelf er op te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intr3pid
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11-2024
Dank voor de reminder. Krankzinnige periode achter de rug qua werk en ondertussen ook behoorlijk actief in een ACC league die wat tijd opslokt. Toch wil ik me hier weer voor gaan inzetten. Dus bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@NLRev0lution
Onnozele vraag misschien ,maar hoe kort of hoelang mag het nummer zijn , en kan ik makkelijk zien welke er nog vrij zijn ?Qua verplichte sticker op de auto zal ik opzoeken hoe ik dat moet doen , zelf een livery maken geloof ik ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Imac2011 liefst maximaal 3 cijfers. En de lijst met "bezette" nummers staat in de eerste posts van dit topic.

En ja, dat wordr zelf een livery maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@MAX3400 Ok , bedankt , ga ik ook eens uitzoeken hoe dat alemaal werkt 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Kwam helaas weer wat tussen... Deze week komt ie.. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Kwam helaas weer wat tussen... Deze week komt ie.. :p
Waar kwam je tussen? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:27
@NLRev0lution ,
Alvast een teaser voor het komende seizoen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mannetje19 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:22:
@NLRev0lution ,
Ik ben er ook weer O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mannetje19 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:22:
@NLRev0lution ,
Bij deze ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/prJyPZM/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notepad++ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.