Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-05 14:01
Mede-auteurs:
  • MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

• DuitseHelm
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-10-2024

DuitseHelm

Forza Motorsport - GoT Racing League: Seizoen 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzY7PZcpwtxaWFHWbN3BHzBRPUk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f6SIY0g4kgfp3PFIc2Vy3j7W.png?f=fotoalbum_large

Het laatste racespel van Turn 10 Studios, genaamd Forza Motorsport, is op 4 oktober 2023 uitgekomen en kan vanaf 10 oktober 2023 door iedereen worden gespeeld.

[XSX/PC] Forza Motorsport bevat veel waardevolle informatie en discussie over de voor- en nadelen van dit spel, een aantal hints voor beginners maar ook inzicht over wat je allemaal met het spel kan.

Wat is de bedoeling van dit topic?

Ten eerste willen we graag met elkaar samen rijden in competitief verband dus het vriendelijke verzoek om dit topic alleen te vervuilen met je posts als je ook daadwerkelijk bent ingeschreven voor de League of hier serieus over nadenkt om mee te gaan doen. Voor casual talk, anders dan racen, graag het topic uit de vorige paragraaf gebruiken.

Verder is dit topic bedoeld om zowel te peilen hoeveel animo er is om te racen en op basis hiervan voorstellen te doen over het aantal lobbies, races, klassen etc. Initieel is het idee om 1 raceklasse te gaan bouwen.

Wat kan ik ermee winnen?

Eer... Met dank aan Google natuurlijk ook want dit topic wordt automatisch geindexeerd door de grote zoekmachine(s).

Communicatie-kanalen

Dit jaar gaan we proberen om het voicegedeelte via Discord te doen. Ik heb hiervoor een server aangemaakt: https://discord.gg/RGTeRbggwV
In het xbox menu zit via chats een optie om een Discord channel te joinen. Dit wordt dan via je telefoon gekoppeld.

Algemeen baangedrag

• positiewinst door iemand eraf te beuken: plek z.s.m teruggeven aan die persoon
  • (voor beginners): proximity arrows aanzetten om overige deelnemers/snelheden in te schatten
  • racelijn verdedigen met 1 beweging (net als in de F1); geen "weaving" om je plek te houden
  • indien 2 auto's zij aan zij een bocht in; niet volledig insturen; hou ruimte voor jezelf en je tegenstander
Voor de rest: hou het gezellig! Het is maar een spelletje dus als iemand een keer sneller is dan jij, geef die persoon dan ook de mogelijkheid om je in te halen.

Arbitrage

Van elke race kan er een replay worden opgeslagen en deze komt terecht op de PC/Xbox van de aangewezen personen. Deze replay wordt, in geval van klachten, ook online geplaatst. Hou er dus rekening mee dat jouw gedrag zichtbaar is voor de hele wereld.

Om een klacht in te dienen over een andere racer, is het aan te bevelen om te onthouden in welke ronde het gebeurde en in welke bocht. Hiertoe gaan we trachten van elke race tijdig een extra post te realiseren zodat je bochten/namen leert.
  • In principe stuur je alleen een DM hierover naar @DuitseHelm of @MAX3400
  • klachten hebben een klager en 1 of meerdere aangeklaagden
  • In principe proberen we klachten via DM te regelen om topic-vervuiling te voorkomen en onnodige discussie van anderen uit te sluiten
  • Bij twijfel of zeer lastige klachten over weggedrag, kunnen alle racers van die avond worden geraadpleegd
  • Opgelegde oplossing/sanctie is definitief en wordt in het topic verwerkt

Difficulty / lobbies / overig

• Suggested Line: Vrijwillige keuze
  • Braking: Vrijwillige keuze
  • Throttle: Unassisted
  • Steering: Unassisted, dus normal of simulation
  • Traction Control: Vrijwillige keuze
  • Stability Control: Sport/Off
  • Shifting: Vrijwillige keuze
  • Schade: Fuel & Tires
  • Full Race Regulations: Penalty voor collisions, baan afsnijden etc. volgens systeem van Forza zelf
  • Tenminste 24 uur voordat een race begint, komt er een reminder-post in het topic met relevante info.

Startopstelling

Omdat Turn10 het leuk vond om manual grid ordering uit Forza te halen, rijden we volgens een random startopstelling.

Puntentelling

De puntentelling is als volgt:
  • #1 - 25 punten
  • #2 - 24 punten
  • #3 - 23 punten
  • ..........
  • ..........
  • #23 - 3 punten
  • #24 - 2 punten
  • #25 - 1 punt
Zo kan iedereen wat punten sparen en blijft het verschil een beetje klein, wat de competitie weer leuker maakt. Daarnaast krijgt degene die de hele race clean rijdt 1 bonuspunt.

FM GoT Racing League - Auto Seizoen 1

2015 Formula Mazda [A699]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ht2Mm-6wJhyyyzmj1QiEmR_cbE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nMvgGvNDXH9ohIMitgob7wUe.png?f=user_large
We hebben al even getest, en stock rijdt ie super lekker.

De auto blijft dus Stock A699. Upgraden staan we niet toe, tuning wel (gearing, brakebalance, etc.) Wees wel zo vrij je tune te delen als je sneller bent ;)

FM GoT Racing League - Kalender Seizoen 1

RacedatumLobby openRacestartTrackTracklayoutLaps
28-10-2319:1519:30Le Mans (niet voor punten)Full Circuit2,4uur
06-12-2319:4520:00WeatherTech Raceway Laguna SecaFull Circuit21
20-12-2319:4520:00Silverstone Racing CircuitInternational Circuit28
03-01-2419:4520:00Circuit de Barcelona-CatalunyaGrand Prix Circuit17
17-01-2419:4520:00HakoneGrand Prix Circuit24
31-01-2419:4520:00Kyalami Grand Prix CircuitGrand Prix Circuit18
14-02-2419:4520:00Mugello CircuitFull Circuit15
28-02-2419:4520:00NürburgringSprint Circuit19
13-03-2419:4520:00Watkins Glen International SpeedwayFull Circuit17
27-03-2419:4520:00Suzuka CircuitFull Circuit14
10-04-2419:4520:00Road AmericaFull Circuit13
24-04-2419:4520:00HockenheimNational Circuit21

Google Calendar linkje: https://calendar.google.c...jYWxlbmRhci5nb29nbGUuY29t

Overige

• Disconnects/DNF's in de eerste 2 ronden van een race: 0 punten. Daarna standaard 50% van de laatste plek die dag. Mochten er meer disconnecten, kan de race eventueel herstart worden.

Excel Sheet - Seizoen 1

Inschrijven / Klassement / Oefentijden

Zorg ervoor dat je deze sheet in hebt gevuld! Bij een lege entry in de sheet, geen invite!
Noteer je oefentijden en check de klassementen na elke race :)

[ Voor 255% gewijzigd door Mr Nielsson op 24-04-2024 20:45 ]

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Uitslagen

06-12-23 - Laguna Seca
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQKk_T_tvJM097lIxUSAJFLXiMo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QnVBWrxax41ztIXCE167ggk6.png?f=user_large

20-12-23 - Silverstone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzCEvS-B7BrkAGoqIpu0n-emn54=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ru3ig3uJy2WHWeDxp51HBVjh.png?f=user_large

03-01-24 - Catalunya
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BXxTtD5ehLRLTAMO_sn99yA1pg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PxFJXRXGfZX047WNxncTJyhe.png?f=user_large

17-01-24 - Hakone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSLGBEdzbdp_SIVGfejoTQRW5Cs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k2d0UJgsN12zaEpcK5tYC5wx.png?f=user_large

31-01-24 - Kyalami
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fHh-SXxe7ksaNoZTOhVRorSNdU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ByX4cAE7cJuMpniYzVBvZxNT.png?f=user_large

14-02-24 - Mugello
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sgl2tTjY7QRk3eU7EvCDJj3ldGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eudlkbtzqOeMlld10zdmvcl6.png?f=user_large

28-02-24 - Nürburgring
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHPoB27GpzRlDnRuAFvjrkRde7U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/el3V5UfjDLPBOTySVj0aCoag.png?f=user_large

13-03-24 - Watkins Glen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7siBLsHYOg5rjBYRcMMjz8dJ2M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FnM6sgi3cUZ0nEIzr46hZQ7L.png?f=fotoalbum_large

27-03-24 - Suzuka
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgZr0oDwHclYMjK1LvdoLqA6HFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vk6syLClLxtq16tpA0sYH0ER.png?f=fotoalbum_large

10-04-24 - Road America
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQvgwzy1jHr_fqFTbe4uPGYrvsE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/he1Bob46EtCFH03uhJTkVLoP.png?f=fotoalbum_large

24-04-24 - Hockenheim
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3zh9FhrkRU6bo-P8v66R4LwZyI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kDuPaOqXnR0TGZx8gf6Ot0Yy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 255% gewijzigd door Mr Nielsson op 24-04-2024 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, graag startnummer 76 weer!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-05 21:02
Plank268, doe dan ook maar startnummer 268 :P

XBL: Plank268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28
Startnummer 22 of 0 Indien beschikbaar.

"Lost at 22..."

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:42:
Startnummer 22 of 0 Indien beschikbaar.

"Lost at 22..."
Beide nog vrij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Doe maar 22 dan.

En nee, ik ben geen Tsunoda fan.

De 0 was een ode aan Damon Hill.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 08-10-2023 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04 22:15
Ik schrijf pas in wanneer Forza Motorsport een patch krijgt. Ik krijg het gewoon niet goed draaiend op pc. Low 1080 of 4k: stutter stutter stutter, waar soms de lage instellingen nog slechter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03 21:46
count me in :) benieuwd of het, nu ik een stuurtje heb, beter gaat dan met FM7 :)

qua nummer... Wat had ik vorige keer ook alweer?
Anders doe maar nr 5 ofzo

[ Voor 32% gewijzigd door darkkingll op 08-10-2023 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCFProd
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-04 19:07
RivaLFH 29

Ik heb de Early Access nu een paar dagen gespeeld en ik vind de gameplay goed bevallen.

Echter heeft prive multiplayer, single player en de replay functie geen nodige verbeteringen gekregen.

Banden degradatie heeft geen schaal optie waardoor ze bijna niet verslijten in prive multiplayer.

[ Voor 93% gewijzigd door RCFProd op 08-10-2023 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05 15:47
nr 99 aub :) (als ie nog beschikbaar is natuurlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik ga voor het eerst ook aanhaken d:)b

Mijn doel is vooral gezellig mee te kletsen en dan doe ik alsof ik heel goed ben.. Nummertje 13 doe dus maar als dat kan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldhssc
  • Laatst online: 23:10
Ik doe ook mee!
Ronaldhssc nr 91 svp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

GamerTag: VAS taijyn
Startnummer: 84

Leuk!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:06
RCFProd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:26:
RivaLFH 29

Ik heb de Early Access nu een paar dagen gespeeld en ik vind de gameplay goed bevallen.

Echter heeft prive multiplayer, single player en de replay functie geen nodige verbeteringen gekregen.

Banden degradatie heeft geen schaal optie waardoor ze bijna niet verslijten in prive multiplayer.
Als dezelfde slijtage mogelijk is als in online multiplayer dan moet het goedkomen hoop ik (hoogste graag van sp). Nog niet aan toegekomen dat te testen :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:37
Lijkt me leuk om mee te doen, wacht eigenlijk nog ff op een pc patch om e.a. te fixen zodat ik mn pc icm playseat weer eens kan gebruiken. Momenteel met controller op xbox begonnen aan deze FM.
GT: Justin2k5
startnummer: 69. *O*

Wat is de planning qua start van League?

[ Voor 4% gewijzigd door Justin2000 op 08-10-2023 19:24 ]

PV opbrengst

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Justin2000 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:05:
Lijkt me leuk om mee te doen, wacht eigenlijk nog ff op een pc patch om e.a. te fixen zodat ik mn pc icm playseat weer eens kan gebruiken. Momenteel met controller op xbox begonnen aan deze FM.
GT: Justin2k5

Wat is de planning qua start van League?
Ik verwacht ergens in november/december, zodat iedereen ook even kan wennen/leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afhankelijk van welke dagen het is doe ik ook wel weer mee..
gamertag moet bekend zijn, # is ook nog steeds 43

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Terug met #77

Acties:
  • +3 Henk 'm!
I'm in :) ! #13 natuurlijk!

Edit. Zie dat 13 in gebruik is.
Dan doe maar #139

[ Voor 50% gewijzigd door Stoksbrood op 08-10-2023 20:07 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Stoksbrood schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:06:
I'm in :) ! #13 natuurlijk!

Edit. Zie dat 13 in gebruik is.
Dan doe maar #139
Als ik ‘013’ kan hebben is het ook prima voor mij hoor (als dat voor jou okay is) d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!
D-Ed schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:41:
[...]

Als ik ‘013’ kan hebben is het ook prima voor mij hoor (als dat voor jou okay is) d:)b
Is voor mij prima. Ik wijzig het (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Tilburg e.o.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Google translate maar weer aan zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
NLRev0lution schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:15:
[...]

Google translate maar weer aan zetten :p
Als we de discussies over bier/pils en friet/patat buiten de deur kunnen houden moet het goed komen volgens mij _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-04 15:07

Estoque

Turbobrick Owner

Hebben jullie een vaste avond/tijdstip waarop geraced wordt?

ik weet dat ze nu nog niet bekend zijn, maar heb een aantal avonden in de week dat ik sws niet kan. En als dat altijd is, ga ik mij uiteraard niet inschrijven :P

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Het is en blijft maar een nummertje, maar dit is dikke prima hoor 8) !

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Estoque schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:38:

ik weet dat ze nu nog niet bekend zijn, maar heb een aantal avonden in de week dat ik sws niet kan. En als dat altijd is, ga ik mij uiteraard niet inschrijven :P
Als ik het me goed kan herinneren hadden we de vorige keer de maandagavonden om de week. Maar we zullen kijken wanneer de meeste mensen kunnen, dus er staat nog niks vast :P Ik zal binnenkort wel even een polletje starten

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Nielsson op 09-10-2023 09:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Dank voor de opmerking; zal zeker even bekeken worden in wat er mogelijk is om een race zo gebalanceerd / leuk mogelijk te houden.
D-Ed schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:33:
Mijn doel is vooral gezellig mee te kletsen en dan doe ik alsof ik heel goed ben..
Dat is eigenlijk altijd al de instelling geweest; ouwehoeren is 1, racen komt vanzelf. Misschien dat ik voor mezelf praat maar heb in al die jaren nog nooit gehad "wat een kille lobby" of dat ik het met meerderen niet kon vinden. Natuurlijk valt er wel eens een stilte als iedereen heeeeel geconcentreerd rijdt maar over het algemeen is het best gezellig :)
Estoque schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:38:

Ach, ik heb sinds een jaar ook 1 of 2 avonden in de week waarop ik liever niet kan en/of dat ik soms echt niet kan. Daarnaast zijn er verschillende mensen online die ook wel eens 24/7-dienst hebben dus die kunnen soms opgepiept worden tijdens een race.

Over het algemeen: van verzamelen tot finishvlag is / was het maximaal een uurtje online zijn. Of je iets eerder aanwezig was (misschien training) of langer blijft plakken (soms gingen we nog 2 of 3 uur door op andere banen), dat is natuurlijk helemaal aan een ieder.

Daarnaast, en wie weet, als de toeloop heel hoog is en/of de stabiliteit van volle lobbies laat te wensen over; kunnen we het altijd nog splitten over meerdere avonden. Natuurlijk ietsjes minder gezellig maar daarmee kan je dan wel een grid van bijvoorbeeld 37 rijders in 2 planningen laten racen en uiteindelijk toch 1 groot leaderboard optuigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

We gaan het meemaken! Lijkt mij leuk.

Bij deze:
#245 - Kimi NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCFProd
@MAX3400 ik heb waarschijnlijk over het hoofd gezien dat je banden sneller kunt laten verslijten door de tijd progressie snelheid aan te passen. Beetje raar dat deze optie ook de banden slijtage snelheid aanpast maar dat kan dus op die manier denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welkom Endurance

Is er al animo om van tevoren op een zaterdagavond een kleine endurace; 2,4h van le Mans te rijden met de Forza GT klasse? Vooral om elkaar eens te leren kennen op de baan en om lekker te ouwehoeren.

Poll: Endurance zaterdag 28 oktober: 19:30?
Ja! :)
Nee! :(
Graag, maar ik kan deze zaterdag niet.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406022&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Als er veel wel willen, maar niet kunnen plan ik graag een andere datum in! :P

Deze week ben ik ook vrijwel iedere avond online. Wil je online meedoen? Feel free to add!

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Nielsson op 09-10-2023 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:45
Ik meld me bij deze ook weer aan

GT: Skreppiedoe NL
Startnummer: 68

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:57

Davidson

Porsche fan

Join weer graag mee met #25 8)
Weet niet 100% zeker of ik de 28e mee kan doen, maar dat laat ik nog wel weten!

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Net even getest en het werkt als volgt:

Time-scaling maakt weinig uit voor de slijtage van banden of benzine. Echter, het type band maakt wel uit; de standaard "straat band" deed inderdaad amper verslijten na flink gummen op Suzuka. Zet ik echter "race band" eronder, dan ging de slijtage bijna x3 en kan ik slechts 14 rondjes rijden voordat ik zou moeten pitten (Porsche GT3 straatversie).

Ook pas / als men in een auto-klasse dus "race band" unlocked heeft, kan men in een private multiplayer dus kiezen voor soft / medium / hard / wet; dat is dus iets voor een toekomst om rekening mee te houden.

Ik gok dus zomaar dat het eerste seizoen hier op GoT dus met standaard-slijtage & "straat band" is (Suzuka Full bijvoorbeeld maar 1.8% in mijn Porsche) en daarmee faciliteren we dus mogelijk wel "verplichte pitstop" maar dus zonder dat je rekening moet houden met banden-strategie.

Time-scaling is pas leuk als je inderdaad ochtend / middag / avond wil hebben en/of random weers-effecten sneller wil laten optreden of wegtrekken.

/kleine edit: de GT3 is wel dorstig want 7% fuel per rondje... Ach, gelukkig hoeft/kan er geen stekker in :+

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 09-10-2023 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson

Davidson

Porsche fan

Doet mij weer denken aan de Project CARS tijden, daar moest je soms echt je banden 'managen' met je rijstijl. Wel een gave extra dimensie aan het racen, al denk ik wel dat je dat beter met een stuurtje kan doen dan met een controller (zoals ik O-) )

[ Voor 4% gewijzigd door Davidson op 09-10-2023 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidson schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:12:
Doet mij weer denken aan de Project CARS tijden, daar moest je soms echt je banden 'managen' met je rijstijl. Wel een gave extra dimensie aan het racen, al denk ik wel dat je dat beter met een stuurtje kan doen dan met een controller (zoals ik O-) )
En wat assists of behendigheid; zo kan @rhwerkman echt wel beter met banden omgaan met controller zonder assists dan ik met controller zonder assists. Ongetwijfeld ben ik een barbaar en rag die sticks van links naar rechts. O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:06
MAX3400 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

En wat assists of behendigheid; zo kan @rhwerkman echt wel beter met banden omgaan met controller zonder assists dan ik met controller zonder assists. Ongetwijfeld ben ik een barbaar en rag die sticks van links naar rechts. O-)
Dat laatste is een feit O-)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-05 23:58

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

O leuk! Ik zou ook graag meedoen :)

Gamertag: BloodyB2121
Startnummer: 212

Ik zal de sheet ook invullen (Y)

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson

Davidson

Porsche fan

MAX3400 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

Haha, al hangt het van de instellingen af hoe snel de wagen in de game dan van links naar rechts gaat :P

Maar moet zeggen dat je nu wel beter hoort wanneer en hoe de banden slippen, dat scheelt wel een hoop!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theAlchemist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-04 13:38
Mooi. Ik doe ook weer mee. :)

Alchemist V
33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 12:13
(jarig!)
Ik moest tijdens het spelen ook weer terug denken aan de races en vroeg me af of dit nog bezig was en over ging naar FM.

Ook ik schrijf me graag in
Kleefei NL
55

leuk!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kleefei schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:27:
Ik moest tijdens het spelen ook weer terug denken aan de races en vroeg me af of dit nog bezig was en over ging naar FM.

Ook ik schrijf me graag in
Kleefei NL
55

leuk!!
Return of Kleefei the Grey _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kleefei
(jarig!)
haha! En ook dat precies Alchemist de reactie boven mij is.
Mijn eeuwige Nemesis ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
2017 belde; ze wil de leagues terug ;)

Heb er heeeel veeeel zin in; hoop dat @Mr Nielsson binnenkort toch even wat meer kan overleggen qua kalender en ideeen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren al wat dingen besproken/getest. Hoe vinden jullie het idee om een auto eerst naar bepaald level te moeten levelen om bepaalde upgrades (banden bijvoorbeeld) te moeten doen voor het seizoen begint?

Vooral als we racebanden kunnen gebruiken (vanaf level 20 auto) hebben we pas echt slijtage, dus dan wordt pitstops interessant.

Of liever gewoon een stock auto waar iedereen meteen in kan?

[ Voor 19% gewijzigd door Mr Nielsson op 11-10-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-05 23:58

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Mr Nielsson schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:34:
Gisteren al wat dingen besproken/getest. Hoe vinden jullie het idee om een auto eerst naar bepaald level te moeten levelen om bepaalde upgrades (banden bijvoorbeeld) te moeten doen voor het seizoen begint?

Ik ben wel voor een beetje levelen. Ik wil toch wel oefenen voor we los gaan dus dan gaat dat vanzelf wel. Weet alleen niet of iedereen daar tijd voor heeft en het zou wel jammer zijn dat je daardoor dan niet mee kunt doen...

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d.bakker84 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:41:
[...]
Weet alleen niet of iedereen daar tijd voor heeft en het zou wel jammer zijn dat je daardoor dan niet mee kunt doen...
Jep, dit idee had ik zelf ook. Weet niet hoeveel tijd iedereen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik zou het leuk vinden als de banden een rol kunnen spelen, maar verder zou ik het zelf zoveel mogelijk stock houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Even hardop gedacht; als een auto inderdaad level 20 nodig heeft om slijtage te kunnen gaan simuleren op de banden, is het dan niet een (dubbel) idee om aan de volgende zaken te denken?
  1. We beginnen stock met auto A, die krijgt een hoger level tijdens race-seizoen 1 (bijvoorbeeld 9 races totaal). En auto A gaat mee naar seizoen 2 met dan voor bijna iedereen de optie om uitlaat 1 en banden 2 eronder te schroeven?
  2. We beginnen stock met auto A, die krijgt een hoger level tijdens race-seizoen 1 (bijvoorbeeld 9 races totaal). En dan in race 4 mag/moet iedereen uitlaat 1 eronder zetten en in race 5 zetten we dan een lichtere velg eronder etc. Soort progressie maar tot einde van seizoen.
  3. We kondigen nu al een auto aan voor seizoen 2; iedereen heeft dan (pak 'm beet) 3 maanden om die auto ongeveer anderhalf tot 2 uur te rijden in eigen tijd. En aan begin van seizoen 2 heb je dus een bekende auto, vastgestelde / betere componenten en daar rijden we een heel seizoen mee
Vooralsnog voel ik meer voor optie 2 maar dan komen we in diep water want een bepaalde onderdeel kan ook invloed hebben op een Tune. Maar veel mensen kunnen/willen niet Tunen dus eens kijken of dat eruit gefilterd kan worden in lobbies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr Nielsson schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:34:

Vooral als we racebanden kunnen gebruiken (vanaf level 20 auto) hebben we pas echt slijtage, dus dan wordt pitstops interessant.

We kunnen ook een league doen waar we stock met een auto beginnen en we gedurende het seizoen de auto "builden" :) . Natuurlijk niet te veel waardoor de auto onbestuurdbaar wordt :+ .

Wat @MAX3400 post :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:06:
Even hardop gedacht; als een auto inderdaad level 20 nodig heeft om slijtage te kunnen gaan simuleren op de banden, is het dan niet een (dubbel) idee om aan de volgende zaken te denken?
  1. We beginnen stock met auto A, die krijgt een hoger level tijdens race-seizoen 1 (bijvoorbeeld 9 races totaal). En auto A gaat mee naar seizoen 2 met dan voor bijna iedereen de optie om uitlaat 1 en banden 2 eronder te schroeven?
  2. We beginnen stock met auto A, die krijgt een hoger level tijdens race-seizoen 1 (bijvoorbeeld 9 races totaal). En dan in race 4 mag/moet iedereen uitlaat 1 eronder zetten en in race 5 zetten we dan een lichtere velg eronder etc. Soort progressie maar tot einde van seizoen.
  3. We kondigen nu al een auto aan voor seizoen 2; iedereen heeft dan (pak 'm beet) 3 maanden om die auto ongeveer anderhalf tot 2 uur te rijden in eigen tijd. En aan begin van seizoen 2 heb je dus een bekende auto, vastgestelde / betere componenten en daar rijden we een heel seizoen mee
Vooralsnog voel ik meer voor optie 2 maar dan komen we in diep water want een bepaalde onderdeel kan ook invloed hebben op een Tune. Maar veel mensen kunnen/willen niet Tunen dus eens kijken of dat eruit gefilterd kan worden in lobbies.
Optie 2 zou dan ook mijn voorkeur hebben inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefei
(jarig!)
Edit. Ik had @MAX3400 zijn post niet gezien.

Optie 2 lijkt mij ook het meest gangbare.

[ Voor 84% gewijzigd door kleefei op 11-10-2023 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:06:
Een online builders cup! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kleefei ik had je ninja-edit gelezen; ik zal vanmiddag even dom een circuit-race met (bijvoorbeeld) een MX-5 op Maple Valley full en zien hoeveel levels ik erbij krijg in 15, 30 en 45 minuten :)

Zoals verwacht; ongeveer 4 minuten per level van de auto. Stel dat niemand traint en we allemaal (net als vorig seizoenen) alleen een sprint van 40 minuten rijden, dan zouden de meeste auto's na 2 races al level 20 zijn. Klinkt niet als een onoverkomelijk iets, toch?

[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 11-10-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
(jarig!)
MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:01:
@kleefei ik had je ninja-edit gelezen; ik zal vanmiddag even dom een circuit-race met (bijvoorbeeld) een MX-5 op Maple Valley full en zien hoeveel levels ik erbij krijg in 15, 30 en 45 minuten :)

Zoals verwacht; ongeveer 4 minuten per level van de auto. Stel dat niemand traint en we allemaal (net als vorig seizoenen) alleen een sprint van 40 minuten rijden, dan zouden de meeste auto's na 2 races al level 20 zijn. Klinkt niet als een onoverkomelijk iets, toch?
O super zeg!

Ik zou er in dat geval geen moeite mee hebben als de harde requirement zou zijn om de auto op 20 te hebben.
Toont ook een beetje aan dat je de auto kent. Maar dat is meer voor een groep onbekenden, anders dan deze groep denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kleefei schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:59:
[...]

Maar dat is meer voor een groep onbekenden, anders dan deze groep denk ik.
Dunno, ik zie een flink aantal nieuwe namen en het klinkt niet onredelijk als iedereen in de eerste paar races even aan elkaar went, de kleine kinks eruit qua weggedrag en ervaring en dan tegen race 4 hebben alle mensen een auto die dan rustig een upgrade kan krijgen.

Oh, en dat is dus even ongeacht of we een D-klasse of meteen een R-klasse rijden natuurlijk; merk voor mezelf dat deze Motorsport juist meer vertrouwen geeft in het weggedrag en daarmee ook wat overmoed in de hand kan werken :)

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 11-10-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kleefei schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:59:
[...]
Toont ook een beetje aan dat je de auto kent.
Denk dat je hier wel een punt hebt. Als er een requirement is, heeft iedereen dus al zeker met de betreffende auto gereden wat voorkomt dat men niet weet hoe de auto reageert :)

Eventueel kunnen we voor een race een standaard kwartiertje/half uurtje inlassen als oefening voordat we daadwerkelijk gaan kwalificeren/racen. Deze tijd is dan ook geschikt voor vragen/feedback d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

level 20 stelt niet zo heel veel voor, dus helemaal voor de eigen inzet om een auto te levelen.

En heel eerlijk, ben een beetje handig AFK-gedoe kun je ook je auto levelen zonder dat je zelf hoeft te spelen. Dus zo'n enorme horde is het ook niet om een auto van een bepaalde level te kiezen als cup-auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Even een 2e post, sorry daarvoor.

Heeft iemand al een idee voor een leuke auto?
ik ga er vanuit dat jullie allemaal andere auto's upgraden/levelen dan ik? dus we ook redelijk veel diversiteit krijgen in ideeen voor een leuke cup auto's.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de E30 M3 in A level trim.

Verder heb ik de rest van de M3's ook op Level 50 bijna, maar daar zit naar mijn mening niet echt een leuke cup auto tussen.

Verder vind ik de TCR auto's een erg leuke auto voor een cup. Maar dat is misschien wel heel erg voor de hand liggend/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Estoque schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:20:
Even een 2e post, sorry daarvoor.

Heeft iemand al een idee voor een leuke auto?
ik ga er vanuit dat jullie allemaal andere auto's upgraden/levelen dan ik? dus we ook redelijk veel diversiteit krijgen in ideeen voor een leuke cup auto's.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de E30 M3 in A level trim.

Verder heb ik de rest van de M3's ook op Level 50 bijna, maar daar zit naar mijn mening niet echt een leuke cup auto tussen.

Verder vind ik de TCR auto's een erg leuke auto voor een cup. Maar dat is misschien wel heel erg voor de hand liggend/.
We zaten zelf te denken aan de 2005 BMW M3, maar die is pas leuk na een paar tunes eigenlijk.
in FM7 zijn we begonnen met de 2016 Mazda MX5, maar die oogt misschien wat te langzaam voor de meeste?

Ik vind zelf de Honda Civic in de multiplayer qualifier ook een topauto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Mr Nielsson schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:47:
[...]

We zaten zelf te denken aan de 2005 BMW M3, maar die is pas leuk na een paar tunes eigenlijk.
in FM7 zijn we begonnen met de 2016 Mazda MX5, maar die oogt misschien wat te langzaam voor de meeste?

Ik vind zelf de Honda Civic in de multiplayer qualifier ook een topauto.
Eens!

Kooi er in, Racebanden, nokkenassen, lichtste variant en race veren + remmerij en het is een hele leuk sturende auto.

Spoilers etc kun je over dimdammen, maar heeft hij eigenlijk niet nodig als je rond de lage S-klasse, Hoge A klasse blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:37
Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van de Mazda MX5 ,wanneer wordt er een klap op gegeven?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Justin2000 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 05:59:
Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van de Mazda MX5 ,wanneer wordt er een klap op gegeven?
Ik heb nog geen MX5 nog niet op Level 50, maar wanneer unlock je de Föhn en droogkap? :P

Welke MX-5 is leuk als Cup auto? want dan ga ik die van het weekend eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Justin2000 & @Estoque , in FM7 hebben we de eerste cup gereden met de MX5 uit 2016.

Toen met de volgende upgrades (even uitklappen voor het volledige lijstje);
Engine
-Sport Camshaft
-Street Valves
-Sport Flywheel

Platform & Handling
-Sport Brakes
-Sport Springs
-Sport Front Anti Rollbar
-Sport Rear Anti Rollbar
-Race Chassis
-Sport Reduction

Drivetrain
-Sport Clutch
-Sport Transmission
-Race Driveline
-Race Diff

Tires
-Sport Tire
-Front Width 225/35R18
-Rear Width 255/30R18
-Sport Rims / Enkei RPF1
-Front Size 225/35R18
-Rear Size 255/30R18

Aero
-Front Race Bumper
Zal natuurlijk wel wat lastiger zijn nu om dat allemaal te monteren maar in het algemeen reed deze auto al redelijk OK :) . Waarschijnlijk als je wat rondjes rijd in freeplay oid kan je hem redelijk snel levelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Stoksbrood schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:08:
@Justin2000 & @Estoque , in FM7 hebben we de eerste cup gereden met de MX5 uit 2016.

Toen met de volgende upgrades (even uitklappen voor het volledige lijstje);

[...]

Zal natuurlijk wel wat lastiger zijn nu om dat allemaal te monteren maar in het algemeen reed deze auto al redelijk OK :) . Waarschijnlijk als je wat rondjes rijd in freeplay oid kan je hem redelijk snel levelen.
As we speak is de AI m'n Porsche aan het levelen, terwijl ik op het werk zit. Dus ik zal morgenvroeg de MX-5 eens aanzetten en dan kan ik van het weekend alles checken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:15

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

De endurance gaat me niet lukken maar de league wil ik wel mee doen als hij een beetje op een gunstige dag gehouden word! Auto niet echt voorkeur, ben zelf altijd wel meer fan van wat langzamere auto's maar verwacht toch niet dat ik ga winnen dus kom gewoon voor de gezelligheid!

Oow ja nummer 111 voor mij aub, lijstje ingevuld!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik heb me ook weer eens aangemeld :)

Voorkeur voor iets meer pit dan die MX5. De Forza Touring league vond ik erg leuk met de verschillende homologated auto’s door elkaar, maar misschien is een MX5 achtige wel weer een leuke instapper.

Misschien een MR2, S2000 of RX7/8 (sorry ik vind de nieuwe mx5 lelijk :) ) en dan richting 600 punten?

[ Voor 17% gewijzigd door mr.paaJ op 13-10-2023 08:07 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.paaJ schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:22:
Ik heb me ook weer eens aangemeld :)

Voorkeur voor iets meer pit dan die MX5. De Forza Touring league vond ik erg leuk met de verschillende homologated auto’s door elkaar, maar misschien is een MX5 achtige wel weer een leuke instapper.

Misschien een MR2, S2000 of RX7/8 (sorry ik vind de nieuwe mx5 lelijk :) ) en dan richting 600 punten?
Nemen we mee in de ideeënbox ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker gevulde deelnamelijst alweer! _/-\o_ Volgende week zullen we e.e.a. bekend maken over de auto/banen etc.
Dan zal ik ook een polletje starten over welke avonden we willen racen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Nielsson op 13-10-2023 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
AirWw99, rugnummer: 9. Ik ga geen endurance dingen doen maar korte 10-20 lap races, doen jullie dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rene44 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:39:
AirWw99, rugnummer: 9. Ik ga geen endurance dingen doen maar korte 10-20 lap races, doen jullie dat ook?
De endurance is puur ter kennismaking/plezier. In de normale League rijden we races van 30-45 minuten ongeveer.

Kortere feature multiplayer doen we ook vaker met een paar personen. Je mag altijd aanschuiven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
@Mr Nielsson Welke settings heb je gebruikt voor de rondetijden op Le Mans? En bandjes?

Had trouwens niet door dat er een endurance race werd gepland :P Misschien dat dat voor andere ook geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jordy8 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:02:
@Mr Nielsson Welke settings heb je gebruikt voor de rondetijden op Le Mans? En bandjes?
Gewoon in Rivals. volgens mij zet ie er dan Mediums onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Mr Nielsson schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:43:
[...]

De endurance is puur ter kennismaking/plezier. In de normale League rijden we races van 30-45 minuten ongeveer.

Kortere feature multiplayer doen we ook vaker met een paar personen. Je mag altijd aanschuiven :9
Beter. Hoe goed een controller ook is, voor langere races heb je imo echt een stuur en pedalen nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rene44 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

Beter. Hoe goed een controller ook is, voor langere races heb je imo echt een stuur en pedalen nodig.
Valt wel mee hoor; denk dat we in FM7 regelmatig races van 2.4H gedaan hebben (real life tijd) en met een controller is dat prima vol te houden en te doen.

Geloof dat ik met @Stoksbrood nog een hele interessante race heb gehad op LeMans waar we 40 minuten lang stuivertje wisselden na een vreemde pitstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCFProd
Mr Nielsson schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:03:
[...]

Gewoon in Rivals. volgens mij zet ie er dan Mediums onder.
Je kunt ook gewoon softs kiezen in Rivals.
Alleen heb ik geen idee of de brandstofmeter wat doet. Die staat op 100%, je kunt het zetten naar 5% maar sinds Rivals geen brandstof verbruikt weet ik niet of het de autogewicht wel of niet aantast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RCFProd schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Je kunt ook gewoon softs kiezen in Rivals.
Alleen heb ik geen idee of de brandstofmeter wat doet. Die staat op 100%, je kunt het zetten naar 5% maar sinds Rivals geen brandstof verbruikt weet ik niet of het de autogewicht wel of niet aantast.
Dat wist ik niet, vanavond eens proberen of het veel scheelt :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tck_02
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik zou ook graag eens meerijden met jullie League. Ik ben van BE, maar heb tot nu toe nog geen Belgische leagues gevonden. Tot nu toe voornamelijk op acc gereden maar rij toch ook graag eens op een simcade. Mijn racenummer 277 aub. Oja, mijn gamertag is filoeke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:33

Mr. Freeze

¡GO!

Ik zou het graag willen proberen met startnummer 64

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Dit weekend aardig wat uurtjes gemaakt en wat auto's geprobeerd.
Weet dat er niet om gevraagd is, maar toch even m'n 2 cents voor het cup-racen.

- Racebanden is een must. Wil je een beetje strategie in de races brengen, is dit wel een harde eis.
- Race suspension, Race diff en Race stabilisatorstangen zijn vrij essentieel om de auto naar je eigen hand te zetten.
- A-klasse is een leuke mix tussen snel en goed te doen.

Met bovenstaande gegevens, een aantal auto's geleveld en gebouwd naar interessante spec. Tot het niveau waarbij ik denk: "Ja! dit kan leuk racen zijn"

2016 Mazda MX5
In semi-standaard trim gewoon saai. Hoog in A-klasse wordt het een stuk leuker.
Heb de widebody toegevoegd voor de iets minder vrouwelijke looks, maar eigenlijk onnodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGNTuSnLqLgme9qBF9Lq842--qY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5etQB83VgUiUinVcQ7Q1YDF.jpg?f=fotoalbum_large

Subaru BRZ
Vergelijkbaar met de MX-5, maar iets speelser naar mijn mening.
Erg leuke auto en visueel aantrekkelijker dan de MX5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_H_nBgIDyIZiQyyHhjzC464SqzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDSIEO3vNOPTP6B2Y1qd9SyC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lxt0sVUpMy4JDTOhOU0OJsA_Yss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ON42ALD8w7cu4XaBuurx0uFM.jpg?f=fotoalbum_large

S209 Subaru
Voelt tikkie zwaar zonder de race-weight reduction, maar wel erg stabiele auto.
Niet zo speels als bovenstaande voertuigen, maar wel erg vlot de bochten uit.

En het ziet er natuurlijk time-attack-waardig uit. Dus dat is altijd een pro!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29RjaCZ_DolJIZyvzHSH0YkGf4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yx106n9BIKO9SIsAmuXFtvTB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdaE2uhR2gyOdIX4i1fLGz82iQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5yajU8AYwd0QaDuC0EFHLjs0.jpg?f=fotoalbum_large

Verdere auto's die ik nog getest heb, allen op A600.
- Mercedes 190 Evo
- E30 M3
- E36 M3
- E46 M3
- E92 M3
- Audi UrQuattro

Los van de UrQuattro, zijn ze allemaal eigenlijk wel geschikt voor Cupracen. De UrQuattro is veel te ondersturend voor close racen. Zal meer balanceren worden dan racen.

Verder vind ik de Formula Mazda een ontzettend leuke auto voor Cupracen.
Vereist geen levelen, alles kun je standaard al aanpassen en het is erg geschikt voor close racen.

Aanrader voor de Multiplayer rijders!

[ Voor 3% gewijzigd door Estoque op 16-10-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zie liever auto's zonder tunes. Dan is het voor iedereen gelijk.
En hoe dwing je bepaalde onderdelen af? Kan dat überhaupt.

Anders kijken naar auto's die standaard al racebanden hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:01:
Ik zie liever auto's zonder tunes. Dan is het voor iedereen gelijk.
En hoe dwing je bepaalde onderdelen af? Kan dat überhaupt.

Anders kijken naar auto's die standaard al racebanden hebben.
Maar als alles gelijk moet zijn, dan eis ik ook dat iedereen een Series X neemt ipv een PC, een stuurtje en met de zelfde assists uit rijdt.

Helemaal gelijk wordt het nooit, dus vind het ook wel een beetje gek om het af te dwingen.

Je kunt natuurlijk wel gewoon met elkaar afspreken welke upgrades je op een auto moet doen.
Het corresponderende PI weet je dan, en vervolgens komt het aan op vertrouwen.

Als je het dan niet vertrouwd, kun je altijd in de replay de pk's met elkaar vergelijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Vragenlijst

Ik heb even een formuliertje aangemaakt om de wensen van mensen te bekijken:
Vragenlijst gesloten

Denk er een nachtje over na, en vul 'm dan in aub :P Als iedereen 'm heeft ingevuld zal ik de auto, stock/tune, en kalender bekend maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Mr Nielsson op 18-10-2023 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Nice! Heb hem alvast ingevuld, want ik heb al een paar nachtjes geslapen.

Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Estoque schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:59:

Verder vind ik de Formula Mazda een ontzettend leuke auto voor Cupracen.
Vereist geen levelen, alles kun je standaard al aanpassen en het is erg geschikt voor close racen.

Aanrader voor de Multiplayer rijders!
Afgelopen weekend een hoop races gedaan met de Formula Mazda, wat een heerlijk gebakje :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Estoque schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:28:
[...]

Je kunt natuurlijk wel gewoon met elkaar afspreken welke upgrades je op een auto moet doen.
Het corresponderende PI weet je dan, en vervolgens komt het aan op vertrouwen.

Als je het dan niet vertrouwd, kun je altijd in de replay de pk's met elkaar vergelijken.
In voorgaande seizoenen hebben we dit afgevangen door de host een tune te laten maken die verplicht was. Zo wist je dat iedereen dezelfde onderdelen en instellingen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Maar dan is je tune dus locked.. vind ik wel een beetje jammer.

We gaan het meemaken, ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Estoque schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:09:

Als er consensus is over welke setting/tune gebruikt wordt (bv met jou als tune specialist) is dat wat mij betreft ook prima hoor. Welke assists mensen aan of uitzetten is imho wat minder belangrijk.

Ik zal toch ergens midden/achterveld bungelen heb ik het idee, zal m'n eerst GoT Racing League worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jordy8
Estoque schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:09:

Het zal natuurlijk nooit voor iedereen exact naar zijn wens zijn. Mij persoonlijk maakt het uiteindelijk allemaal niet uit. In FM7 heb ik ook wel met auto's gereden die mij helemaal niet lagen, maar de races zelf (en het geblaat over de partychat) maken dan alles weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

D-Ed schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Als er consensus is over welke setting/tune gebruikt wordt (bv met jou als tune specialist) is dat wat mij betreft ook prima hoor. Welke assists mensen aan of uitzetten is imho wat minder belangrijk.

Ik zal toch ergens midden/achterveld bungelen heb ik het idee, zal m'n eerst GoT Racing League worden.
Ook, ik voel mij niet zozeer onderdeel van het beslissingscircuit. Ik geef enkel m'n voorkeur aan.
Als er beslist wordt met een locked-tune gereden wordt met 4.0 bar in de achterbanden en een 100% diff in de vooras, doe ik alsnog mee.

ik vind het sowieso leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik hoop dat er wat meer animo voor de Forza GT wagens komt. Die vind ik erg leuk en mistte ik als optie. Wel bij anders aangegeven uiteraard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:44:
Ik hoop dat er wat meer animo voor de Forza GT wagens komt. Die vind ik erg leuk en mistte ik als optie. Wel bij anders aangegeven uiteraard.
Die zullen ongetwijfeld in latere seizoenen nog wel gereden worden :P :P Beetje rustig wennen/inkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhssc
Eigenlijk zou je in private multiplayer dezelfde manier moeten doen van autoselectie als de featured multiplayer. Ik merk daar dat de auto's erg aan elkaar gewaagd zijn in zowel Forza GT als Tourwagens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HachiPudi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18:04
Vanmiddag of morgen maar wat van de auto's proberen. Voel zelf wel wat voor een MX-5 of BRZ. M3 beviel ook wel in de builders cup.

Voor startnummer graag 11.

XBox: HachiPudi | Steam: PudiPudi | Discord: hachipudi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ronaldhssc schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:17:
Eigenlijk zou je in private multiplayer dezelfde manier moeten doen van autoselectie als de featured multiplayer. Ik merk daar dat de auto's erg aan elkaar gewaagd zijn in zowel Forza GT als Tourwagens.
Kweenie wat je precies bedoelt maar in voorgaande seizoenen waren er zowel races waar het vrije keuze was (bijvoorbeeld dus Forza GT zonder upgrades/tunes) maar ook races waarbij iedereen verplicht dezelfde auto reed (en waar mogelijk neutraal / universeel ingesteld door 1 verplichte tune).

We gaan het zien; ik merk heel veel enthousiasme onder de mensen in dit topic maar vergeet even niet dat op sommige circuits en sommige skills er tot wel 8% aan rondetijd-verschil kan zitten in een standaard-auto. Pas als we weten hoe goed/slecht we allen zijn met deze Motorsport of dat mensen hun skills goed onder de knie hebben en close kunnen racen, denk ik dat het leuk(er) is om over wisselende / vrije auto's na te gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhssc
MAX3400 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:57:
[...]

Kweenie wat je precies bedoelt maar in voorgaande seizoenen waren er zowel races waar het vrije keuze was (bijvoorbeeld dus Forza GT zonder upgrades/tunes) maar ook races waarbij iedereen verplicht dezelfde auto reed (en waar mogelijk neutraal / universeel ingesteld door 1 verplichte tune).
Ik bedoel meer van de auto's in de featured multiplayer zijn allen qua performance vergelijkbaar, terwijl de standaard PI's veel meer uit elkaar liggen.
Je kan kan deze auto's nog wel tunen.
In de Endurance tijden in het excel document zie je groot verschil tussen de auto's doordat de standaard PI's niet vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
ronaldhssc schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:25:
[...]

Ik bedoel meer van de auto's in de featured multiplayer zijn allen qua performance vergelijkbaar, terwijl de standaard PI's veel meer uit elkaar liggen.
Je kan kan deze auto's nog wel tunen.
In de Endurance tijden in het excel document zie je groot verschil tussen de auto's doordat de standaard PI's niet vergelijkbaar zijn.
Voor zover ik zag kon je de specversies (dus de BoP in multiplayer) niet selecteren of forceren in een private lobby.

In principe kan het natuurlijk wel door de specversie op te slaan als tune en die te gebruiken. Dat zou ik zelf wel graag zien voor de endurance, want de verschillen zijn zo groot in stock trim, dat bijna iedereen dezelfde auto gaat kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordy8 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:08:
[...]

Voor zover ik zag kon je de specversies (dus de BoP in multiplayer) niet selecteren of forceren in een private lobby.

In principe kan het natuurlijk wel door de specversie op te slaan als tune en die te gebruiken. Dat zou ik zelf wel graag zien voor de endurance, want de verschillen zijn zo groot in stock trim, dat bijna iedereen dezelfde auto gaat kiezen :P
Jep, daar gaan we nog wat aan moeten sleutelen :9~

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste