Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 01:06
Mede-auteurs:
  • MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:49

G_Dragon

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:47

timmie271

Forza Motorsport Topic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDtNTfpgC1bqu3L3qTFVGRmwe4g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BcZ7HxxM4aC91srhzVRCqBeU.jpg?f=user_large
Ontwikkelaar: Turn 10 Studios
Uitgever: Xbox Game Studios
Platforms: Series X|S, Windows.
Release-datum: 10-10-2023

Welkom in het Forza Motorsport topic.

Forza @ Tweakers: Uiteraard zal er voor deze nieuwe titel weer een GoT Racing League plaatsvinden. Meer info hier over vind je oa. in de topicreeks hier: [Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 8

Alles over Forza Motorsport 7 is hier te vinden: [Multi] Forza Motorsport 7

Join de "Tweakers Forza Motorsport" club op Xbox Live om elkaar sneller te vinden en vriendjes te maken.

Over de game

Forza Motorsport is de tegenhanger van Forza Horizon en focust zich meer op professionele races op racebanen; Forza Horizon gaat meer over straatracen. De laatste game in de serie stamt uit 2017. Horizon kreeg in 2021 nog een nieuw deel in de vorm van Horizon 5.

Het spel is van de grond af aan opgebouwd om de Xbox Series X|S consoles tot hun recht te laten komen. De nauwkeurigheid van onze gereviseerde physics, de schoonheid van onze auto's en circuits, onze nieuwe dynamische tijd van de dag, geavanceerde autoschade en realtime ray tracing op het circuit leiden tot een generatiesprong in immersie. Forza Motorsport is de technisch meest geavanceerde racegame ooit gemaakt.

De basis van Forza Motorsport wordt gevormd door ons volledig dynamische tijdsysteem, dat circuits tot leven brengt met verbluffende details en dat, net als het weer, op elk circuit beschikbaar zal zijn. Veranderingen in de tijd van de dag veranderen de omgevingstemperatuur, wat weer van invloed is op de oppervlaktetemperatuur van het circuit. Deze veranderingen in de temperatuur van het circuit hebben invloed op de grip van je auto, net als het inlopen van het rubber en het weer. Deze nieuwe simulatiedetails voegen nog meer diepte, drama en dynamiek toe aan de race-ervaring.

De omgevingen zijn vastgelegd met behulp van fotogrammetrie en 3D-materiaal scans, terwijl geavanceerde render- en procedurele generatietechnieken een nieuw niveau van realisme naar het circuit brengen. Het gras, de rotsen, de 3D-vegetatie, de luchten en de wolken laten een generatiesprong in schoonheid en detail zien, terwijl de voorwaartse+ verlichting en de fysiek gebaseerde lampen samenkomen om het realisme en de onderdompeling in onze Motorsport-wereld te verdiepen, met als hoogtepunt de nachtelijke gloed van het reuzenrad van Maple Valley.

We hebben de kern van de rijervaring volledig herzien om te profiteren van de kracht van de consoles uit de Xbox-serie. Dit omvat onder andere een 48-voudige verbetering in de natuurgetrouwheid van onze physicsimulatie. Op basis van jullie feedback hebben we nieuwe functies geïntroduceerd, zoals banden- en brandstofmanagement, meerdere bandencompounds en nieuwe, diepgaande auto-onderdelen om de ultieme race-set te creëren. Dit alles komt tot leven in de pits op het circuit, waar geavanceerde materialen en shaders in combinatie met ray tracing zorgen voor ongelooflijke details in de gouden heat wrap, geanodiseerd aluminium en koolstofvezel. Ray tracing komt vooral tot zijn recht in motorruimtes met hun complexe zelfreflectie.

In Forza Motorsport wordt schade aan auto's gereproduceerd tot aan de afzonderlijke krassen op de carrosserie. Er zijn gloednieuwe simulatiedetails in de richting van de schade, hoe de lak afschilfert aan blootliggende en opstaande randen, in de wielslijtage en in de ophoping van vuil. Autoschade is een realiteit in de racerij en is op authentieke wijze vastgelegd in de nieuwe Forza Motorsport.

Overtref de concurrentie:
Overtref de concurrentie met meer dan 800 prestatie-upgrades in de gloednieuwe, leuke en belonende single-player-ervaring, de Builders Cup Career Mode.

Race samen met je vrienden:
Race samen met je vrienden in multiplayer*-evenementen met banden- en brandstofstrategie, een op het raceweekend geïnspireerde structuur en nieuwe coureurs- en veiligheidsbeoordelingen.

Concurreer met hypermoderne AI:
Ga de strijd aan met hypermoderne AI-tegenstanders, geavanceerde fysica, krachtige hulp, nieuwe schade- en vuilsystemen en fotorealistische beelden met realtime ray-tracing op de baan.

Verdiep je in meer dan 500 echte auto's:
Verdiep je in meer dan 500 echte auto's in 20 wereldberoemde omgevingen, waaronder favoriete locaties van fans en meerdere circuitlay-outs, elk met een volledig dynamisch tijdstip met het weer en unieke rijomstandigheden.

Circuits
  • Circuit van Spa-Francorchamps
  • Hakone
  • Kyalami
  • Laguna Seca
  • Maple-vallei
  • Silverstone-circuit
  • Suzuka-circuit
Carlist
  • 2018 Acura #36 Gradient Racing NSX GT3
  • 2020 Acura #6 ARX-05 DPi
  • 1958 Aston Martin DBR1
  • 2017 Aston Martin Aston Martin Racing V12 Vantage GT3 #7
  • 2018 Audi #44 R8 LMS GT3
  • 2021 Audi RS e-tron GT
  • 2017 BMW #24 BMW Team RLL M6 GTLM
  • 2018 BMW #1 BMW M Motorsport M8 GTE
  • 2019 Brabham BT62
  • 2021 Cadillac #31 Whelen Racing DPi-V.R
  • 1966 Chaparral #66 Chaparral Cars 2E
  • 1969 Chevrolet Camaro Super Sport Coupe
  • 2020 Chevrolet #3 Corvette Racing C8.R
  • 2020 Chevrolet Corvette Stingray Coupé
  • 1969 Dodge Charger R/T
  • 2018 Dodge Challenger SRT Demon
  • 1967 Eagle-Weslake T1G
  • 1967 Ferrari #24 Ferrari Spa 330 P4
  • 1966 Ford #2 GT40 Mk II Le Mans
  • 1969 Ford Mustang Boss 302
  • 2018 Formula Drift #64 Nissan 370Z
  • 2020 Formula Drift #151 Toyota GR Supra
  • 2019 Ginetta #6 Team LNT Ginetta G60-LT-P1
  • 1967 Honda RA300
  • 2020 Koenigsegg Jesko
  • 2018 Lamborghini #63 Squadra Corse Huracán Super Trofeo Evo
  • 2020 Lamborghini Huracan EVO
  • 1991 Mazda #55 Mazda 787B
  • 1966 McLaren M2B
  • 2019 McLaren Senna GTR
  • 2018 Mercedes-AMG GT3
  • 1970 Mercury Cougar Eliminator
  • 2016 NIO EP9
  • 2019 Nissan 370Z Nismo
  • 2020 Nissan GT-R NISMO (R35)
  • 2017 Porsche #911 Porsche GT Team 911 RSR
  • 2021 Porsche 911 GT3
Edities

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJGEkEIT70neuWqWKxwSDtOTsKY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bWOK254fgt6lYDDj54XuDnxF.png?f=user_large

Standaard editie:
Inbegrepen bij Game Pass, installeer Forza Motorsport en honderden andere geweldige games vooraf voor een vaste, lage maandprijs met Game Pass.

Pre-order Forza Motorsport:
Race met meer dan 500 auto's, waaronder moderne raceauto’s, in 20 levende omgevingen met een dynamisch tijdstip met het weer en meerdere lay-outs. Overtref de concurrentie en neem het op tegen geavanceerde AI-tegenstanders in de gloednieuwe Builders Cup Career-modus. Doe mee aan beoordeelde online evenementen met geavanceerde fysica, banden- en brandstofstrategie en coureursbeoordelingen.

Deluxe editie:
De Forza Motorsport Deluxe Edition bevat de volledige game en Car Pass. Car Pass-content is beschikbaar wanneer deze uitkomt en voegt 30 weken lang één nieuwe auto aan je game toe.

Ultieme editie:
De Forza Motorsport Premium Edition bevat de volledige game met 5 dagen vroege toegang, het Race Day Car Pack, de Car Pass, het VIP-lidmaatschap en het welkomstpakket. Het Race Day Car Pack bevat 8 nieuwe auto's voor het circuit; Car Pass voegt 30 weken lang één nieuwe auto aan je game toe; VIP beloont met 2X credits, 5 Forza Edition-auto's en meer; Welcome Pack ontgrendelt 5 auto's en bonustegoed.

Trailers

Veel te veel tekst, ik wil samenvatting

Rechtboven aan de pagina, kan je kiezen voor Pinned Posts; hiermee worden dan alleen de posts zichtbaar die ertoe doen en door de topicstarters als dusdanig gemarkeerd zijn. Aangezien we deze content dynamisch kunnen wijzigen / verwerken, kan het resultaat korter/langer zijn al naar gelang de launch-date nadert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHxgA9RrokPAe0SPLhZdo6SSV_I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ogVEFL3FiZkgJ0IKKgTaZbMR.jpg?f=user_large

Screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYXJtuU-ZBfAw_wnTOMN9kFDhJM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/V98ufinUMtokpLnunNWhIZR7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkATiCZFHVkaBcXQnwLq3eX0nm4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nr5JfLDqamIOXmefEFpud3XQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQrCP04FYqtTFulCe_ENRVkWjhE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CT9QTQIiRhwsboPhlXOIw07P.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmpSrfhF32V-ALP3dHmKHAy2EeA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKWpl873KB2XNlAgmAeI7Q3T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOzDejuKvmSsjeVDKMo4p9rZIRQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBeQox6CdYyRr4YUA3mpQaAB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5fb4KFqi2WbhSYZ-z23d05Dbj0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1r4vJlV5fz91N5rnDlLFdExZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5WCbP_DtG_vVs0qIEpjMUHD-Cc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgnwhgcKfwXRJkZYBHy9YCw5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzJ532haWPWtaYfJsf82bJZ3NdU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtpIj59b09K7oIS7TRlcnI2u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YscObkNgcj4pBLmElhFoZGDhwAU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtNrJ3x5aTlkT8YY03jpgxK2.jpg?f=fotoalbum_tile

Design made by: @G_Dragon
^ Naar boven ^

[ Voor 255% gewijzigd door MAX3400 op 03-10-2023 21:39 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
Hopelijk wordt dit weer een leuke FM game. Ik heb 2,3,4 Apex en 7 gespeeld uit de FM reeks en Horizon 4. Ik vond 7 voor de PC niet echt een fijne game tov Assetto corsa oid en ben al snel weer gestopt en heb er maar weinig mee gedaan terwijl met bijv. 4 veel plezier heb gehad.

Eerst maar es de echte gameplay zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Daarnaast zal de game op 4K en 60FPS draaien, mét HDR en hardwarematige ray tracing.
Zonder af te doen aan de uitspraak; dit is dus een vooruitgang van ongeveer 0? Ray tracing werd hard & heftig aangekondigt met de Nvidia GPU's een paar jaar geleden. Hoeveel games gebruiken het?

En die 2160p60 HDR hebben we al in FM7 dus echt heel vernieuwend is het niet?
De nieuwe controllers voor de XSX zouden moeten zorgen dat de 100ms latency die men nu gemiddeld heeft,
Dat is wel een hele algemene uitspraak? Ik heb er nog weinig over gelezen / gehoord maar als je een oud artikel als https://medium.com/@WydD/...to-measure-it-1ebfd2c9d60 leest, zaten we amper op latency van "maximaal" 16ms? Hoe zijn we van 16ms naar 100ms gegaan?
Of andere consoles uit de Xbox-familie hier aan worden toegevoegd
Volgens mij hebben we het daar in de kroeg over gehad toch? Alle first-party komt de eerste "twee jaar ongeveer" ook uit voor de cuirrent-gen oftewel de XOX?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Maar komt het in de eerste twee jaar uit? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
MAX3400 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Zonder af te doen aan de uitspraak; dit is dus een vooruitgang van ongeveer 0? Ray tracing werd hard & heftig aangekondigt met de Nvidia GPU's een paar jaar geleden. Hoeveel games gebruiken het?

En die 2160p60 HDR hebben we al in FM7 dus echt heel vernieuwend is het niet?

[...]

Dat is wel een hele algemene uitspraak? Ik heb er nog weinig over gelezen / gehoord maar als je een oud artikel als https://medium.com/@WydD/...to-measure-it-1ebfd2c9d60 leest, zaten we amper op latency van "maximaal" 16ms? Hoe zijn we van 16ms naar 100ms gegaan?

[...]

Volgens mij hebben we het daar in de kroeg over gehad toch? Alle first-party komt de eerste "twee jaar ongeveer" ook uit voor de cuirrent-gen oftewel de XOX?
Ik gok/verwacht dat ray tracing zo'n sterke performance hit is, dat 4K/60FPS wel een beetje datgene is wat we moeten verwachten voor een titel zoals Forza. Maar ik ben op dat gebied totaal niet technisch onderlegd, maar daar zou ik de verklaring in zoeken.

Wat betreft de latency, dat is wat Turn 10 zelf vertelde tegen de pers. Zou om een gemiddelde latency gaan, maar de technische details ken ik niet.

Microsoft heeft gezegd dat al hun 1st party de eerste jaren ook voor de One zouden uitkomen, maar in alle uitingen wordt enkel de XSX als consolevariant genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 20:05
Nu nog een release date en we kunnen op de hype train

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Wom schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:32:
[...]

Wat betreft de latency, dat is wat Turn 10 zelf vertelde tegen de pers. Zou om een gemiddelde latency gaan, maar de technische details ken ik niet.
Ik snap dat T10 dat zegt maar...
Afbeeldingslocatie: https://news.xbox.com/en-us/wp-content/uploads/sites/2/2020/03/XboxSeriesXLatency_HERO.jpg?w=1200

https://news.xbox.com/en-...16/xbox-series-x-latency/

2ms voor de controller en als je verder leest maximaal 8.3ms over HDMI2.1. Kom ik op max 11ms latency tussen input en zichtbare wijziging. En dus een polling-rate van controller naar console van maximaal 500.

100ms zou echt onspeelbaar zijn. Heb je ergens de bron / interview met T10 want ik heb dat even gemist.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 24-07-2020 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
MAX3400 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:38:
[...]

Ik snap dat T10 dat zegt maar...
[Afbeelding]

https://news.xbox.com/en-...16/xbox-series-x-latency/

2ms voor de controller en als je verder leest maximaal 8.3ms over HDMI2.1. Kom ik op max 11ms latency tussen input en zichtbare wijziging. En dus een polling-rate van controller naar console van maximaal 500.

100ms zou echt onspeelbaar zijn. Heb je ergens de bron / interview met T10 want ik heb dat even gemist.
https://www.engadget.com/...-interview-162008531.html
https://www.tomsguide.com...lease-date-leaks-and-more

Dat zijn mijn twee bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
+
If you've got like an average gaming setup, you might have 100 milliseconds of latency,” Tector said. “At 200 miles an hour, you're going to travel 30 feet in that 100 milliseconds. That's two entire car lengths that you've moved.”

Xbox has been particularly vocal about its approach to latency with the Series X and its new gamepad. The company has focused on reducing input lag in the living room with things like auto low-latency mode, a feature that automatically sets a TV to its lowest-possible latency setting when it’s connected to the console.
Ja, dat is heel anders :)

Ze willen de input lag zo laaaag mogelijk krijgen om je een zo realistisch mogelijke ervaring te geven als je in 100ms al 10m bent doorgereden. Dat is een flinke remzone die je zou missen als binnen die 100ms er niet nog 20 polls van je controller zouden plaatsvinden :)

Nadat @Wom me heeft toegevoegd als auteur, is het stukje in de startpost iets herschreven op basis van bronnen en interpretatie :)

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 24-07-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Toch nog even wat geruchten over wat er waarschijnlijk in het spel "moet" zitten, als het wil concurreren met andere race-games zoals een Gran Turismo of (alhoewel net iets realistischer) iets als Project Cars.

Banden-compound wordt volledig herschreven en temperaturen hebben invloed op grip & slijtage. Tegelijkertijd blijft rubber van de banden ook achter op de baan. De baan kan dus ook opwarmen & afkoelen en men verwacht dat je hierdoor ook andere rondetijden kan krijgen maar ook dat je auto meer/minder vermogen heeft door buitentemperatuur. En verder is het niet ondenkbaar dat door de toegenomen hoeveelheid data er ook een nieuw rekenmodel voor het chassis moet komen voor demping, flex, torque en weight-transfer.

Qua online belevingen zou het niet ondenkbaar zijn dat de in-game Clubs weer terugkomen voor meer interactie met andere rijders. Een aangepast online ranking & ghosting systeem zou hier goed bij passen aangezien men ook verwacht dat de lobbies groter kunnen worden (32 man is niet ondenkbaar). En een logisch gevolg is dat de lobbies (geautomatiseerd of per lobby-host) meer opties hebben voor weersinstellingen, bracket-racing, penalty-systemen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:51

Mr Nielsson

Born at a very young age.

MAX3400 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:17:
aangezien men ook verwacht dat de lobbies groter kunnen worden (32 man is niet ondenkbaar).
Als dat maar niet weer ten koste gaat van kwaliteit van de lobbies :+

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:47
Mr Nielsson schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Als dat maar niet weer ten koste gaat van kwaliteit van de lobbies :+
Zoals een chat die random uitvalt :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
Even een samenvatting van Forza Monthly (aktie ongeveer middenin de video), specifiek voor Forza Motorsport:

Technologie visueel: Forza Tech zorgt ervoor dat de game heel erg goed kan scalen. Er is niet gezegd dat de game ook naar de current-gen komt maar er werd wel gehint dat je content ook kan creeeren op devices die "onder" de XSX of vergelijkbare PC liggen. Tegelijkertijd maken ze gebruik van een nieuwe laser-scanning technologie waardoor de tracks & auto's er zeer gedetailleerd uit kunnen zien.

Technologie onder water: door de modulaire manier van bouwen, is het mogelijk dat auto's en tracks veel sneller kunnen worden gemaakt of gepatcht. Denk hierbij aan specifieke parameters die voor een auto bugged zijn en snel een update kunnen krijgen. Of tracks-limits die per dag of per week aangekondigd beter ingesteld worden door de makers.

Het community-gedeelte: er is al met veel streamers, content-creators (tuners & livery) en bekende forummers gesproken. Player feedback is een belangrijke factor aan het worden en om dit te bewerkstelligen, heeft men ervoor gekozen bepaalde zaken zeer "iimmersive" in te richten om zo het samenspel tussen spelers te bevorderen.

Verder is er kort gesproken over een physics & AI overhaul. Oftewel, dit gaan we vast nog horen maar het spel zal nog scherper bovenop je zitten en tegenstand bieden ongetwijfeld gebruikmakend van "de cloud". En de geruchten blijven natuurlijk (zie ook eerder in het topic) over temperaturen, slijtages etc.

Met dank aan @NLRev0lution voor de reminder naar de stream

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 27-07-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson

Mr Nielsson

Dat track-limits gedeelte spreekt me wel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:45

BM

Moderator Spielerij
polopolo150 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:32:
Maar komt het in de eerste twee jaar uit? :P
Ik meen me uit de MS presentatie te herinneren dat er in kleine lettertjes stond Xbox Series X & Windows 10, waar bij andere games ook specifiek Xbox One genoemd werd.

Daarbij weet volgens mij niemand wanneer MS begonnen is met die 2 jaar tellen ;-)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47

v8power67

Psn: Mausosaurus

Beetje laat to the party maar zag er is een topic voor fm dus dacht gooi ook mn 2 cents even online.
Eerste wat me opviel van de mega korte en weinig zeggende beelden was dat het in engine was... Leuk maar halo infinte heeft laten zien dat in engine echt niets zeggend is helaas.

Dat gezegd hebbende ben ik wel zeer geïnteresseerd in een reboot en weer echte focus op het motorsport gedeelte van de game naam.
Heb alle forzas gespeeld( zowel horizon als motorsport) maar fm7 is wel echt de minste, en saaiste van allemaal. Piek fm was fm4 voor mij! Wat heb ik die echt hellemaal dood gespeeld.
Maar een focus op serieus racen zou echt heel tof zijn! Gt sport heeft mij laten zien dat een console racer ook echt serieus online racen kan hebben.

Hoop alleen wel dat op pc het nu stukken beter word... Wat een drama is fm7 nu op pc. Constant freezes en happeringen en glitches. Heb het alleen met die game fh4 draait gewoon prima, 3x fm7 opnieuw gedownload maar bleef zelfde dus weggegooid en klaar..

Hoe dan ook lijkt erop dat het nog wel 1.5 a 2 jaar tot release duurt, en dat geeft me echt vertrouwen! Dat elk jaar een forza( omgewisseld horizon motorsport) maakte forza echt net cod voor mij... Nu lekker de tijd nemen en van de grond opbouwen. Echte vernieuwing en een focus ipv jack of all trades willen zijn! Ga deze met veel interesse volgen. Hoop snel gameplay te gaan zien!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:32
v8power67 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:38:
Beetje laat to the party maar zag er is een topic voor fm dus dacht gooi ook mn 2 cents even online.
Eerste wat me opviel van de mega korte en weinig zeggende beelden was dat het in engine was... Leuk maar halo infinte heeft laten zien dat in engine echt niets zeggend is helaas.

Dat gezegd hebbende ben ik wel zeer geïnteresseerd in een reboot en weer echte focus op het motorsport gedeelte van de game naam.
Heb alle forzas gespeeld( zowel horizon als motorsport) maar fm7 is wel echt de minste, en saaiste van allemaal. Piek fm was fm4 voor mij! Wat heb ik die echt hellemaal dood gespeeld.
Maar een focus op serieus racen zou echt heel tof zijn! Gt sport heeft mij laten zien dat een console racer ook echt serieus online racen kan hebben.

Hoop alleen wel dat op pc het nu stukken beter word... Wat een drama is fm7 nu op pc. Constant freezes en happeringen en glitches. Heb het alleen met die game fh4 draait gewoon prima, 3x fm7 opnieuw gedownload maar bleef zelfde dus weggegooid en klaar..

Hoe dan ook lijkt erop dat het nog wel 1.5 a 2 jaar tot release duurt, en dat geeft me echt vertrouwen! Dat elk jaar een forza( omgewisseld horizon motorsport) maakte forza echt net cod voor mij... Nu lekker de tijd nemen en van de grond opbouwen. Echte vernieuwing en een focus ipv jack of all trades willen zijn! Ga deze met veel interesse volgen. Hoop snel gameplay te gaan zien!
100% mee eens.

Ergens hierboven wordt aangehaald dat FM moet kunnen concurreren met GT Sport. Als ze dat echt willen, dan moeten ze van ver komen. Waar GT Sport aanvoelt als een zeer volwassen racegame (in de zin van: serieus) komt FM7 erg 'kiddy' over. Ik heb er eigenlijk amper plezier aan beleefd.

Wat je zegt is waar, FM 4 (en eigenlijk ook 3, want deel 4 was meer een soort FM 3,5) was in z'n tijd een pareltje. Dat heb ik in deel 5, 6 en zeker in 7 niet meer teruggezien.

Ik ben benieuwd waarmee ze op de proppen komen. Meer dingen gericht op management lijkt me een heel interessante stap, maar ze zullen echt naar GT Sport moeten kijken voor de juiste 'look & feel'. Nu is FM7 vlees noch vis. Voor een beetje casual rondscheuren is Forza Horizon 4 véél meer geschikt (top game!), maar als je eenmaal GT Sport heb gespeeld dan kom je er achter dat FM ook weinig met een racen te maken heeft.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
v8power67 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:38:

Oke; ik snap niet geheel welke vergelijking je wil trekken? Halo zag er "volgens het internet" gewoon crap uit. Motorsport heeft engine-rendered beelden laten zien maar geen in-game / user-controlled.
De career is inderdaad helemaal 0 in FM7. Uitspelen, next next next race, klaar. Daar heb je absoluut gelijk in. Aan de andere kant, en @timmie271 kan daar ook over meepraten; die "calendars" uit vorige FM's waren ook wel boring hoor. Man, je moest en zou op een bepaalde manier elk vakje afkruisen. Ja, nog steeds was er afwisseling etc maar de totale tijd was wel serieus een dooddoener.
We gaan het zien. Ik vermaak me altijd wel online met alle Forza* tot nu toe. Het zou mij persoonlijk het meeste schelen als er online eindelijk een manier zou zijn dat je wel gematched kan worden met iedereen maar dat niet iedereen invloed heeft op elkaar op basis van een berg parameters over weggedrag etc.
Hoe dan ook lijkt erop dat het nog wel 1.5 a 2 jaar tot release duurt, en dat geeft me echt vertrouwen! Dat elk jaar een forza( omgewisseld horizon motorsport) maakte forza echt net cod voor mij...
Nou, dat mag ik hopen van niet? Vanaf FM5 is het elk jaar omgewisseld een Forza* uitgave geweest. FH4 is ineens een uitzondering want daarvan wordt gezegd "yup, die gaan we minstens 3 jaar updaten". Dus ik ben er niet heel happig om om games te zien die eens in de 3 a 4 jaar gaan uitkomen; niet in de laatste plaats omdat *Motorsport nogal laks (geweest) met nuttige updates.
Rossi46 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 06:12:
[...]

Ik ben benieuwd waarmee ze op de proppen komen. Meer dingen gericht op management lijkt me een heel interessante stap, maar ze zullen echt naar GT Sport moeten kijken voor de juiste 'look & feel'. Nu is FM7 vlees noch vis. Voor een beetje casual rondscheuren is Forza Horizon 4 véél meer geschikt (top game!), maar als je eenmaal GT Sport heb gespeeld dan kom je er achter dat FM ook weinig met een racen te maken heeft.
Die vind ik altijd een beetje lastig / vervelend. FM7 kan idd beter maar om nou te zeggen dat FH beter is voor wat casual rondscheuren? Nou, nee? In de Forza* heb je Motorsport voor "circuit races" en *Horizon voor "everything else", nog afgezien van hoe men met het materiaal en environmentals omgaat in *Horizon. Hoe meet je casual dan? Want in FM7, ondanks alle quirks & bugs, rijden we met een aantal GoT'ers nog steeds elke paar weken best een intensieve competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
MAX3400 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:47:

[...]

Nou, dat mag ik hopen van niet? Vanaf FM5 is het elk jaar omgewisseld een Forza* uitgave geweest. FH4 is ineens een uitzondering want daarvan wordt gezegd "yup, die gaan we minstens 3 jaar updaten". Dus ik ben er niet heel happig om om games te zien die eens in de 3 a 4 jaar gaan uitkomen; niet in de laatste plaats omdat *Motorsport nogal laks (geweest) met nuttige updates.
Met om het jaar een nieuwe Forza schiet je niets op. Dan wordt het iedere keer een 'nieuwe' game die teleurstelt omdat er weinig nieuws aan is, omdat dat simpelweg niet kan in twee jaar. En een echt goede game heeft dat niet nodig. Oké, mits goed ondersteunt. Zie FH4 en GTS. Beide toppers die inmiddels al een tijd mee gaan, maar doordat ze goed ondersteund worden weinig aan glans verloren hebben.

[...]

Die vind ik altijd een beetje lastig / vervelend. FM7 kan idd beter maar om nou te zeggen dat FH beter is voor wat casual rondscheuren? Nou, nee? In de Forza* heb je Motorsport voor "circuit races" en *Horizon voor "everything else", nog afgezien van hoe men met het materiaal en environmentals omgaat in *Horizon. Hoe meet je casual dan? Want in FM7, ondanks alle quirks & bugs, rijden we met een aantal GoT'ers nog steeds elke paar weken best een intensieve competitie.
Uiteraard is het voor iedereen anders, maar ik vond het zeer opvallend hoe weinig FH7 (en ook deel 6 en eigenlijk ook al deel 5) mij konden bekoren en hoe positief verrast ik over GTS was. Als ik circuit ga racen, dan wil ik dat het in de buurt komt van 'echt' circuit racen. Dat gevoel geeft FH7 mij simpelweg niet.Ik weet niet of een PS4 hebt, maar die game zit zo fundamenteel anders in elkaar (veel 'serieuzer') dat ik het je aanraadt om het te proberen.

Overigens vind ik het feit dat je met anderen goed samen kunt racen geen graadmeter voor de kwaliteit van de game. Dat zegt vooral wat over de goede verstandhouding binnen de groep. Met een dergelijke groep kun je zelf in de meest arcade nog hartstikke leuk en goed racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47

v8power67

Psn: Mausosaurus

[...]

Oke; ik snap niet geheel welke vergelijking je wil trekken? Halo zag er "volgens het internet" gewoon crap uit. Motorsport heeft engine-rendered beelden laten zien maar geen in-game / user-controlled.

[...]

De career is inderdaad helemaal 0 in FM7. Uitspelen, next next next race, klaar. Daar heb je absoluut gelijk in. Aan de andere kant, en @timmie271 kan daar ook over meepraten; die "calendars" uit vorige FM's waren ook wel boring hoor. Man, je moest en zou op een bepaalde manier elk vakje afkruisen. Ja, nog steeds was er afwisseling etc maar de totale tijd was wel serieus een dooddoener.

[...]

We gaan het zien. Ik vermaak me altijd wel online met alle Forza* tot nu toe. Het zou mij persoonlijk het meeste schelen als er online eindelijk een manier zou zijn dat je wel gematched kan worden met iedereen maar dat niet iedereen invloed heeft op elkaar op basis van een berg parameters over weggedrag etc.

[...]

[...]

De halo vergelijking is van vorige e3 waar in engine beelden getoond werden en nu gameplay en het bijna wereld van verschil was qua hoe het eruit zag. Dus dat inengine gewoon niks betekend en dat mensen niet ervan uit moeten gaan dat fm er zo uit ziet.

Verder ja ik zie wel graag games met langere dev tijd zodat ze kunnen focussen op vernieuwing ipv minimale verschillen en weer nieuwe game eruit poepen. Zeker fm mag echt de tijd nemen want over fm7 heb ik op misschien de auto lijst na echt niets positiefs te melden.. kan echt absurd veel verbetering gebruiken. Maja is allemaal persoonlijk. We gaan zien waar het heen gaat. Heb gamepass dus proberen kan ik sowieso.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-05 19:08
Rossi46 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 06:12:
[...]

100% mee eens.

Ergens hierboven wordt aangehaald dat FM moet kunnen concurreren met GT Sport. Als ze dat echt willen, dan moeten ze van ver komen. Waar GT Sport aanvoelt als een zeer volwassen racegame (in de zin van: serieus) komt FM7 erg 'kiddy' over. Ik heb er eigenlijk amper plezier aan beleefd.

Wat je zegt is waar, FM 4 (en eigenlijk ook 3, want deel 4 was meer een soort FM 3,5) was in z'n tijd een pareltje. Dat heb ik in deel 5, 6 en zeker in 7 niet meer teruggezien.

Idem. Ik hoop dat ze dit weer terug brengen.
Waar Forza 4 vooral in uitblonk in mijn ogen:
- Gigantische car list met ook 'gewone' straatautos als de Ford Ka, Chevrolet Spark en dit soort auto's.
- Het feit dat je jezelf omhoog moet werken. Je begint met kleine auto's, verdient geld en spaart zo voor hetgeen dat je graag wilt. Zo goed als alle auto's zul je zelf bij elkaar moeten sparen. Zorgt voor een stukje euforie als je je doel eindelijk hebt behaald.
- Vrije keuze in het type races met een stijging in moeilijkheidsgraad.
- En de gigantische hoeveelheid DLC auto's. DLC opzich is natuurlijk niet goed maar de content die ermee werd toegevoegd was wel goed.

Er zal vast nog wel iets zijn dat ik nu vergeet maar Forza 4 gaf de beste ervaring IMO. Als het nieuwe deel hier iets van opsteekt moet het helemaal goed komen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Achtergrond over hoe de Racing AI in Forza wordt ontwikkeld. Niet direct gerelateerd aan de nieuwe titel, maar het geeft wel interessant inzicht.

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-04 16:50

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Eigenlijk is dus nog helemaal niets bekend. Vreemd wel, nieuwe console zonder nieuwe Forza. Heb weinig zin om er twee jaar op te gaan lopen wachten, niet dat we een keuze hebben maar toch.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 18:30
Ik zit me serieus af te vragen wat ze bij T10 de afgelopen 3 jaar hebben gedaan, het is niet dat ze druk zijn geweest met extra content voor FM7.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:36

Davidson

Porsche fan

Nou ja ze zijn nog druk bezig geweest met Forza Horizon 4 denk ik. Maar de Corona crisis zal ook wel het een en ander aan vertraging hebben veroorzaakt. Maar ben wel benieuwd wanneer er wat meer details naar buiten gaan komen, want het blijft inderdaad best wel stil bij het T10 kamp...

Desktop config | YouTube kanaal

• BM

BM

Moderator Spielerij
Davidson schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:15:
Nou ja ze zijn nog druk bezig geweest met Forza Horizon 4 denk ik. Maar de Corona crisis zal ook wel het een en ander aan vertraging hebben veroorzaakt. Maar ben wel benieuwd wanneer er wat meer details naar buiten gaan komen, want het blijft inderdaad best wel stil bij het T10 kamp...
Horizon 4 word ontwikkeld door Playground, dus dat kost T10 (op wellicht wat ondersteuning voor de engine na) nagenoeg geen resources. Ik moet zeggen dat ik toen bekend gemaakt werd dat er 'een jaar overgeslagen' ging worden (en FM8 dus niet in 2019 zou uitkomen) ik er wel vanuit ging dat de FM8 dan wel een launch game bij de XSX ging worden. Dat het dan nog een half jaar later word, vooruit dan maar, maar het lijkt er beetje op dat we 'm nieteens in 2021 hoeven te verwachten. Dat is toch wel teleurstellend, dan mogen ze wel met een dijk van een game komen gezien de ontwikkeltijd die ze nemen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Davidson schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:15:
Forza Horizon wordt niet ontwikkeld door Turn10 maar door Playground Games. Dus daar kan Turn10 niet druk mee zijn geweest... ;)

EDIT: altijd eerst even alle comments leven alsvorens iets posten :O

[ Voor 6% gewijzigd door Rossi46 op 24-09-2020 09:09 ]

• Rossi46
BM schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:41:
[...]

Horizon 4 word ontwikkeld door Playground, dus dat kost T10 (op wellicht wat ondersteuning voor de engine na) nagenoeg geen resources. Ik moet zeggen dat ik toen bekend gemaakt werd dat er 'een jaar overgeslagen' ging worden (en FM8 dus niet in 2019 zou uitkomen) ik er wel vanuit ging dat de FM8 dan wel een launch game bij de XSX ging worden. Dat het dan nog een half jaar later word, vooruit dan maar, maar het lijkt er beetje op dat we 'm nieteens in 2021 hoeven te verwachten. Dat is toch wel teleurstellend, dan mogen ze wel met een dijk van een game komen gezien de ontwikkeltijd die ze nemen :)
Ik ga er vanuit dat ze dan echt alles opnieuw aan het opbouwen zijn. Geen overbodige luxe, want bij ieder nieuw deel ging er - wat mij betreft - steeds meer de klad in zitten. Ze zaten gewoon niet op het goede spoor.

• Davidson

Davidson

Porsche fan

Wellicht willen ze nu met meer content komen dan met Forza 5 destijds. Was toen ook voor next gen en dat was ook te merken aan het aantal auto’s en tracks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Vergeet niet dat ze werken aan een volledig nieuwe versie van de engine. Daar gaat ook wel wat tijd in zitten, gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Het is mogelijk om je op te geven voor het Feedback programma. Mogelijk kun je dan deelnemen aan de playtesting foor de nieuwe Forza Motorsport: https://www.surveygizmo.com/s3/5751834/T10-Feedback-Program

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 20:05
Akelig stil omtrent FM :'(

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson

Davidson

Porsche fan

Jammer inderdaad. Vond het ook al opmerkelijk dat er ineens Horizon 5 - met releasedatum! - werd aangekondigd terwijl een update rondom deze game maar uitblijft…

Misschien wordt dit deel nog meer een upgrade dan Horizon 5? (Nieuwe enige, physicsmodel, etc, dat kost eenmaal tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik vermoed dat FH5 gebruik maakt van een updated FH4 engine, en dat de nieuwe FM een volledig nieuwe engine gaat gebruiken. Daarbij gaan ze FM volgens (los van de engine) helemaal opnieuw opbouwen.

Ga er maar van uit dat we nog minimaal tot eind volgend jaar mogen gaan wachten tot deze game uit komt.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:11
Ze zullen hun promotie op dit moment natuurlijk ook volledig op FH5 gaan richten. Ik ga ervanuit dat de berichtgeving over de nieuwe FM pas begin 2022 zal beginnen met kleine stukjes informatie en dan de grote reveal rond E3 22 en de release ergens in september tot november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08

Maximus

There is no substitute

BM schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:23:
Ik vermoed dat FH5 gebruik maakt van een updated FH4 engine, en dat de nieuwe FM een volledig nieuwe engine gaat gebruiken. Daarbij gaan ze FM volgens (los van de engine) helemaal opnieuw opbouwen.

Ga er maar van uit dat we nog minimaal tot eind volgend jaar mogen gaan wachten tot deze game uit komt.
Hopelijk brengen ze dan de oude systematiek weer toe van eerdere Forza delen: als je een auto prettig vindt, blijven de races maar komen voor die specifieke auto. I.p.v. zoals GT en de nu huidige Forza 'cups' afwikkelen. Overigens meer endurance races zijn ook meer dan welkom, dat vond ik altijd de charme van GT.

Heb de XSX gekocht speciaal voor de FM-serie. Terug naar 't oude nest na lang met GT gespeeld te hebben op de PS3/4.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:19

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Een vergelijking tussen Forza Motorsport 7 en Gran Turismo 7

Ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe Forza Motorsport :9

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Mog schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:43:
Een vergelijking tussen Forza Motorsport 7 en Gran Turismo 7

[YouTube: Gran Turismo 7 VS Forza Motorsport 7 | PS5 vs PC Ultra | Graphics Comparison]

Ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe Forza Motorsport :9
Heb meerdere van dit soort filmpjes gekeken. Niet om GT 7 te bashen, maar FM7 houdt zich nog goed voor een game van inmiddels 5 jaar oud. Het is uitgekomen op de Xbox One en draaide daarop stabiel 60fps.

Veel dingen zien er eerlijk gezegd zelfs beter uit in FM7, vooral met regen.
Ook het geluid vind ik eigenlijk beter in FM7.... los van dat alles lijkt GT7 me alsnog een supertoffe game die ik ook graag zou willen spelen, echter heb ik helaas geen Playstation.

Geeft me wel goede hoop voor de nieuwe FM, zou tof zijn als deze dit jaar nog uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
kevlar01 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Heb meerdere van dit soort filmpjes gekeken. Niet om GT 7 te bashen, maar FM7 houdt zich nog goed voor een game van inmiddels 5 jaar oud. Het is uitgekomen op de Xbox One en draaide daarop stabiel 60fps.

Ook het geluid vind ik eigenlijk beter in FM7.... los van dat alles lijkt GT7 me alsnog een supertoffe game die ik ook graag zou willen spelen, echter heb ik helaas geen Playstation.

Geeft me wel goede hoop voor de nieuwe FM, zou tof zijn als deze dit jaar nog uit komt.
Dat scheelt niet veel idd. Al is het hier wel de PC versie van FM7.

Ook benieuwd naar de nieuwe FM. Ik denk dat T10 met een ontwikkeltijd van zo'n 5 jaar flinke stappen kan maken. Ik vermoed dat vanaf volgende maand er langzaam weer nieuws zal komen richting E3 in juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Mick3112 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:58:
[...]

Dat scheelt niet veel idd. Al is het hier wel de PC versie van FM7.

Ook benieuwd naar de nieuwe FM. Ik denk dat T10 met een ontwikkeltijd van zo'n 5 jaar flinke stappen kan maken. Ik vermoed dat vanaf volgende maand er langzaam weer nieuws zal komen richting E3 in juni.
Hij zou ook alleen uitkomen op de next-gen (series S/X), al kunnen Xbox One bezitters hem ook nog via xCloud spelen.
Zou o.a. te maken hebben met de rekenkracht die nodig is om alle nieuwe physics realtime te kunnen berekenen (bandendruk, asfalt temperatuur etc etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:48

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
@Wom Bedankt dat ik mede-auteur mocht worden van dit topic, had helaas te laat gezien dat er al een topic bestond van Forza Motorsport en er zelf al een gemaakt. Maar nu is deze Topic Start weer helemaal up-to-date! :)

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 13-06-2022 09:38 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:50

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Man o man wat ziet deze game er geweldig uit, heb er z'n zin in :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:42
kevlar01 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Spring 2023.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 19:42

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Dat werd een keer tijd!

Echt een super mooi spel, de reflecties met rtx zijn :9~

Ben benieuwd naar de car en track list. Hopelijk is Tsukuba terug, dan ben ik helemaal blij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:39

TheVMaster

Moderator WOS
Mooie vergelijking tussen FM7 en de nieuwe FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:28
Is er al iets bekend welke beeld opties er gaan komen? Dat zal wel een quality en performance mode gaan worden verwacht ik, waarbij je in de quality mode met ray tracing maar op 30fps kan spelen en op performance mode netjes op 60fps met mindere graphics.

Persoonlijk kies ik dan toch voor 60fps.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

De nieuwe Forza ziet er echt tof uit, en wat in verschil tegenover zijn voorganger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Maikel64 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:38:
Is er al iets bekend welke beeld opties er gaan komen? Dat zal wel een quality en performance mode gaan worden verwacht ik, waarbij je in de quality mode met ray tracing maar op 30fps kan spelen en op performance mode netjes op 60fps met mindere graphics.

Persoonlijk kies ik dan toch voor 60fps.
Nog niks officieels bekend van wat ik weet, maar denk dat je niet ver er vanaf zit eigenlijk. 4K/60FPS mét RT zou wel een verrassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Laatst online: 19-01 22:54
Kijk er erg naar uit maar moet wel zeggen dat van mij afhangt aan paar dingen of de nieuwe FM hier gaat komen. Betere reflecties en graphics zijn bij mij namelijk niet echt doorslaggevend.

Met stipt op nummer 1, is het collision/penalty systeem door ontwikkeld waar zoveel over geklaagd is in FM7 tot we het uiteindelijk kregen maar in beta vorm en nooit eigenlijk is afgemaakt binnen FM7. Forza blijft uiteraard een soort mix van arcade/sim maar constante rammers, oneerlijke racers blijft toch wel een hekelpunt in forza games, zeker omdat er voor heen totaal geen straf op stond. Keertje crashen kan natuurlijk gebeuren, maar sommige mensen maakten er een sport van om complete lobbies te ruïneren zonder enig probleem en kickvote is waardeloos als a) mensen niet weten hoe je dat kan doen, b) een belachelijke % instelt om vote door te voeren.

Meer variatie in circuits/hoppers(lobbies). Leuk om Maple Valley terug te zien, maar dat hebben de meeste Forza fans nu wel gezien denk ik. Het hoeft van mij nog niet eens een orgineel circuit te zijn die bestaat, als er maar wat anders te racen valt. Vooral in de online lobbies was dit een behoorlijk hekelpunt, ja je had een vote optie aan eind van de race maar wat maakt dat uit als het letterlijk 9 van de 10x dezelfde opties zijn om op te stemmen.

Matchmaking systeem mag ook best op de schop. In een lobby gegooid worden die net een paar seconden onderweg is, persoonlijk vond ik het niet zo erg maar ken wel gamers die het minder leuk vonden. Gelukkig heeft FM7 op een gegeven moment de mogelijkheid gekregen om alvast even warm te racen ipv te spectaten of minuten wachten tot race voorbij is (en soms lobby dan dood eindigd).

Uiteraard mag de tuning en design aspecten van Forza niet ontbreken, designs had ik wat minder mee maar het tunen vond ik wel heel leuk altijd. Zowel zelf doen als die van andere uitproberen.

Er genoeg andere wensen, maar je kan geen simracer maken van Forza en dat hoeft ook niet. d:)b
Kijk wel erg uit naar de nieuwe physics en hopelijk toevoeging van een pitstop. Werd al even geteased maar dat zegt niet zo heel veel, dat was in FM7 ook en uiteindelijk kreeg je een scoreboard voor je kop als je de pit in reed net zolang tot je de pit weer uitkomt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Die 1 minuut trailer waarin stond dat het in game 4k footage was met raytracing, is dus gewoon fake. Het is een replay. De echte game gaat mirror reflections gebuiken i.p.v. Glossy. Daarnaast is het hoogstwaarschijnlijk 1080p op de series x met upscaling naar 4k.

Geef mij dan maar gewoon 4k60 zonder raytracing.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 18-06-2022 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Dat meen je niet :'( Zou toch echt jammer zijn. Had Gran turismo 7 wel 4k raytracing of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Linksquest schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:30:
Dat meen je niet :'( Zou toch echt jammer zijn. Had Gran turismo 7 wel 4k raytracing of ook niet?
Alleen in replay. 4k raytracing op de huidige consoles is gewoon niet mogelijk. Zelfs op pc is 4k60 met RT lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

A oke, weer wat wijzer geworden, maar ik mag wel zeggen dat ik toch uit kijk hoe dit spel gaat uitzien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:48

Miesjh

[ Voor 60% gewijzigd door Miesjh op 21-06-2022 09:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Nielsson

Mr Nielsson

Alvast kijken of er wat animo is :P We zullen waarschijnlijk ook weer een GoT league op gaan zetten in de nieuwe FM :)

Op FM7 is dit 11 seizoenen lang door gegaan waarin we ieder seizoen closer zijn gaan racen met elkaar. Waren altijd gezellige avonden :9

Ben iig benieuwd wat de banden/baan gaan/gaat doen in het spel.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr Nielsson op 24-06-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson

Mr Nielsson

Release staat nog voor Spring 2023, maar zou wel langzaam wat meer info verwachten?
Hoe ver zou het uitgesteld gaan worden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Ik vermaak me nog met FH4 en FH5 en een beetje met FM7 dus ik maak me nog niet druk om FM. Zolang ze Tsukuba er maar in doen ben ik tevreden. Oh, en dat stomme homologatie model eruit. Wat is dat irritant zeg. Ik kan in FM7 vaak niet eens even snel een rondje rijden in een standaard auto :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
ggj87 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:24:
Ik vermaak me nog met FH4 en FH5 en een beetje met FM7 dus ik maak me nog niet druk om FM. Zolang ze Tsukuba er maar in doen ben ik tevreden. Oh, en dat stomme homologatie model eruit. Wat is dat irritant zeg. Ik kan in FM7 vaak niet eens even snel een rondje rijden in een standaard auto :(
Helemaal eens over dat homologatie gedoe. De grootste ergernis van FM7 en waarschijnlijk de reden dat ik er nooit zo veel tijd in heb gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Ik speel ook nog regelmatig FH5, soms ook in de Cloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
Mr Nielsson schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:34:
Release staat nog voor Spring 2023, maar zou wel langzaam wat meer info verwachten?
Hoe ver zou het uitgesteld gaan worden? :+
25 Jan is er een Xbox showcase met oa info over de nieuwe Motorsport.of het nog lente 2023 gaat worden zet ik nog in twijfel.

Zelf ben ik super benieuwd naar de nieuwe physics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:46
Laat mei of juni denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Heb wel zin in deze Forza, game ziet er erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
Mick3112 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:02:
[...]

Helemaal eens over dat homologatie gedoe. De grootste ergernis van FM7 en waarschijnlijk de reden dat ik er nooit zo veel tijd in heb gestopt.
Van alle Motorsport games heb ik het minst tijd in 7 zitten.Physics en het visuele gedeelte wat top maar de rest een beetje meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Laatst online: 07-05 03:06

Zyron

BWRAAAAP

Zojuist beelden in de Developer Direct maar nog geen concrete releasedatum, helaas. "2023".

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:44

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Weinig nieuwe beelden ook helaas, alleen vanuit Kyalami.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom

Morgen nog een uitgebreidere video met een deep dive.

[ Voor 20% gewijzigd door Wom op 25-01-2023 21:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkwjLvIR5By7Jg9AvlGHu6Uoy3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBqmZDQ6PPF4HWJfZ3YnfmQP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TAgYKU1YH-ThGsKcfL2GJl_KIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8WE6xETamYDNeF6QicTjQ9J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BNfwrWuIKmo7wEdG1yi-B6k9Mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzgL9HzM3l3cJc5kLafFcPxC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNyHa3T3FKPqEpSSC_6uUSWmjog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgSdHXCCRY7Cr4PblpJXhTxE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhFp3ztIpxxqxmGebfh2qW5rDgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3JHcAHnQQFlX7VrQ1b2W7II.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmycuTmR2aLXxFN_dYmLQztNv4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHMLn7P1Zo7SIc6GEZQ3WWte.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jmn61vanmbX6U2P0hP4i-XHijXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbmYVt0si7MrEPcbtomFAa1k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbXD5IcbPpfwTl_wDd_ljO2SXEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtpIj59b09K7oIS7TRlcnI2u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0eh1RUOz0zqjOcuRn90MNJlmao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBeQox6CdYyRr4YUA3mpQaAB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOcNOcPCgJhgBYF7b0ESNwdpB_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1r4vJlV5fz91N5rnDlLFdExZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7zn7n0NHGT_-qY6j5XlfuZGygs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgnwhgcKfwXRJkZYBHy9YCw5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door G_Dragon op 25-01-2023 22:11 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

-tom-562

Oliesjeik

Heel vet. Ik speel veel FH5, maar ik vind he behoorlijk arcade (met alle hulpmiddelen uit), plus dat hele open world geneuzel trekt mij totaal niet.
Nu maar eens kijken of ik iets van een opvouwbare Playseat kan kopen met stuurtje :P (X-Box staat in de huiskamer, ik denk dat ik ruzie krijg als ik een 'vaste' Playseat koop...)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Zyron schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:19:
Zojuist beelden in de Developer Direct maar nog geen concrete releasedatum, helaas. "2023".
Zag op Twitter dat Geoff Keighley spreekt voor eind juni, vraag me af waar hij die info vandaan heeft gehaald. Zie hier zijn Tweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Heb wel zin in deze game, beelden zien er goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Laatst online: 07-05 09:33
Heb nagenoeg alle Forza games gespeeld, op FM7 na.
Vond 6 wat minder, omdat je vrij snel in supercars aan het racen was en alle klassen / championships heel erg door elkaar zaten. Vind het niet echt fijn om zo snel in een supercar te rijden om erna weer terug te zitten in een trage c klasse bak.
In de oude FM games begon je in de tragere klassen en moest je echt opbouwen om in de snelle klassen te komen en endurance races te mogen rijden. Kan best zijn dat sommigen dit weer te saai / traag vinden.

Ben ook wel een beetje klaar met FH5 (vond 4 stuk leuker), al moet er nog wel een uitbreiding voor komen.
Dus dan ben ik wel erg benieuwd naar deze game.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Linksquest schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:12:
[...]

Zag op Twitter dat Geoff Keighley spreekt voor eind juni, vraag me af waar hij die info vandaan heeft gehaald. Zie hier zijn Tweet

[Embed]
Zou dat niet meer zijn dan de opvolging van het E3 2022 "Games die we nu tonen komen binnen een jaar" statement? Dat loopt eind Juni af, komt de game daarna dan verbreken ze die belofte.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Ik zie inmiddels al meer geruchten omdat Coming 2023 met een soort van 6 geschreven staat,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03R5SydFGYc0dt3EcxjksqqVQBg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eoWhpFmix5Zi3WX2LwLiMfDP.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Hier kijk ik wel naar uit.

Er zijn genoeg leaks dat GT7 "ooit" wel naar PC komt, maar gezien het Polyphony betreft zal dat vast wel ergens in 2035 zijn of zo. Maw, daar kan je niet op wachten.

Ik heb een PS5 en GT7, en beide zijn absoluut top. Maar een PC blijft veelzijdiger, in de zin dat je bvb de game kan spelen op een laptop (waar je maar wil), een kleine SFFPC... De racing cockpit hoeft niet verplaatst te worden, en kan in de pc kamer blijven staan. Met een PS5 moet je de console dan uit de woonkamer naar de PC kamer brengen, ...

Mijn punt is, een echte simcade zoals GT7 ontbreekt op pc. Niet overmatig hardcore, niet arcade zoals Grid bvb. Maar dat perfecte midden zoals GT7, met een leuk stuurgevoel.

Forza motorsport is steeds die GT7 tegenhanger geweest die op dezelfde gamer mikt. Forza 1 tot 6 zat 'gevangen' op xbox, dus zonder xbox, geen forza. Daarna kwam de push vanuit microsoft voor "play anywhere", dus 6 apex, 7 en 8 komen ook op windows.

7 kan je helaas niet meer kopen (flauwe actie MS :( ) dus naar deze kijk ik uit als alternatief voor de onbestaande "GT7 op PC".

Hopelijk wordt 'ie goed, maar daar heeft het toch alle schijn van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Amos_x schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:55:

7 kan je helaas niet meer kopen (flauwe actie MS :( ) dus naar deze kijk ik uit als alternatief voor de onbestaande "GT7 op PC".

Hopelijk wordt 'ie goed, maar daar heeft het toch alle schijn van! :)
Misschien niet in de Microsoft store, maar wel gewoon online: https://livekaarten.nl/nl...95G8FIno5RrEaAg3aEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Je kan ook nog een fysieke disc kopen van FM7. Laatst nog even FM7 geinstalleerd, en dat ging nog gewoon (hij download ook een gedeelte, er staat maar een klein deel 'oudere code' op de disc zelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De gedeeltelijke autolijst van Forza Motorsport is onthuld. De totale lijst met auto’s moet nog gedeeld worden, maar hieronder staat alvast een gedeelte van de garage:

• 1971 AMC Javelin AMX
  • 1989 Aston Martin #18 Aston Martin AMR1
  • 2016 Aston Martin Vulcan
  • 2014 Audi #2 Audi Team Joest R18 e-tron quattro
  • 2016 Audi #17 Rotek Racing TT RS
  • 2016 Audi R8 V10 plus
  • 2018 Audi #44 R8 LMS GT3
  • 2018 Audi TT RS
  • 1991 BMW M3
  • 2017 BMW #24 BMW Team RLL M6 GTLM
  • 2018 BMW #1 BMW M Motorsport M8 GTE
  • 2019 Brabham BT62
  • 2018 Bugatti Chiron
  • 1970 Buick GSX
  • 2021 Cadillac #31 Whelen Racing DPi-V.R
  • 1969 Chevrolet Camaro Super Sport Coupe
  • 1969 Chevrolet Nova Super Sport 396
  • 1970 Chevrolet Camaro Z28
  • 1970 Chevrolet Chevelle Super Sport 454
  • 2015 Chevrolet #10 Konica Minolta Corvette Daytona Prototype
  • 2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE
  • 2020 Chevrolet #3 Corvette Racing C8.R
  • 2020 Chevrolet Corvette Stingray Coupe
  • 1972 Chrysler VH Valiant Charger R/T E49
  • 1969 Dodge Charger R/T
  • 1970 Dodge Challenger R/T
  • 2018 Dodge Challenger SRT Demon
  • 1965 Ford Mustang GT Coupe
  • 1969 Ford Mustang Boss 302
  • 1987 Ford Sierra Cosworth RS500
  • 2005 Ford GT
  • 2015 Ford #02 Chip Ganassi Racing Riley Mk XXVI Daytona Prototype
  • 2016 Ford #66 Ford Racing GT Le Mans
  • 2017 Ford GT
  • 2019 Ginetta #6 Team LNT Ginetta G60-LT-P1
  • 2020 Hyundai #98 Bryan Herta Autosport Veloster N
  • 1983 Jaguar #44 Group 44 XJR-5
  • 1988 Jaguar #1 Jaguar Racing XJR-9
  • 1993 Jaguar XJ220
  • 2015 Jaguar XKR-S GT
  • 1988 Lamborghini Countach LP5000 QV
  • 1997 Lamborghini Diablo SV
  • 2016 Lamborghini Centenario LP 770-4
  • 2020 Lamborghini Huracán EVO
  • 1969 Lola #10 Simoniz Special T163
  • 1990 Mazda MX-5 Miata
  • 1991 Mazda #55 Mazda 787B
  • 2010 Mazda #16 Mazda Racing B09/86
  • 2014 Mazda #70 SpeedSource Lola B12/80
  • 1969 McLaren #4 McLaren Cars M8B
  • 2013 McLaren P1
  • 2018 McLaren Senna
  • 1989 Mercedes-Benz #63 Sauber-Mercedes C 9
  • 1990 Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II
  • 2011 Mercedes-Benz SLS AMG
  • 1970 Mercury Cougar Eliminator
  • 1985 Nissan #83 GTP ZX-Turbo
  • 1991 Nissan #23 Nissan R91CP
  • 2015 Nissan #23 GT-R LM NISMO
  • 2019 Nissan 370Z Nismo
  • 2020 Nissan GT-R NISMO (R35)
  • 1969 Oldsmobile Hurst/Olds 442
  • 2017 Oreca #38 Jackie Chan DC Racing Oreca 07
  • 1984 Peugeot 205 Turbo 16
  • 1993 Peugeot #3 Peugeot Talbot Sport 905 EVO 1C
  • 1969 Pontiac GTO Judge
  • 1973 Pontiac Firebird Trans Am SD-455
  • 1970 Porsche #3 917 LH
  • 1983 Porsche #11 John Fitzpatrick Racing 956
  • 1987 Porsche #17 Porsche AG 962C
  • 2014 Porsche 918 Spyder
  • 2017 Porsche #2 Porsche Team 919 Hybrid
  • 2017 Porsche #92 Porsche GT Team 911 RSR
  • 2018 Porsche 911 GT2 RS
  • 2019 Porsche #70 Porsche Motorsport 935
  • 2019 Porsche 911 GT3 RS
  • 2021 Porsche 911 GT3
  • 2021 Porsche Mission R
  • 2015 Radical RXC Turbo
  • 2004 Saleen S7
  • 2014 Toyota #8 Toyota Racing TS040 HYBRID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Ford Mustang :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
Linksquest schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:11:
Ik zie inmiddels al meer geruchten omdat Coming 2023 met een soort van 6 geschreven staat,

[Afbeelding]
Forza Motorsport is/was groot sponsor van LeMans. En laat de 100e editie daarvan nou in juni (maand zes) plaatsvinden. ;)

We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Enige jammere is dat werkelijk alle rechten van Le Mans en de ACO binnengehaald zijn door motorsport games, de partij die op dit moment rfactor2 onder de paraplu heeft...

Eerder werd de Le Mans Virtual cup gereden in Forza volgens mij toch?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:51
MAX3400 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Forza Motorsport is/was groot sponsor van LeMans. En laat de 100e editie daarvan nou in juni (maand zes) plaatsvinden. ;)

We gaan het zien...
Niet de 100e editie, maar de 91e. Er zijn wat oorlogen tussendoor geweest, dus het is wel 100 jaar na de 1e editie. :)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Turn 10 Studios heeft nieuwe informatie uitgebracht over de resolutie en framerate waarop de game zal draaien op zowel de Xbox Series X als de Series S. De Series S versie van het spel zal te spelen zijn met een resolutie van 1080p, terwijl de Xbox Series X versie er een schepje bovenop doet met een 4K-resolutie. Beide versies van het spel zullen op 60fps draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Lekker, mijn neefje met zijn Series S is me al het vragen om een keer samen met hem online te racen, word leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

MAX3400 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:08:
[...]

We gaan het zien...
Zou tof zijn als het uit kan groeien tot een online event, zoals met rFactor 2 (en het hier dan wel goed gaat).
Zal wel niet kunnen doordat de licentie in handen is van de makers van RF2...
Forza wordt ook nog niet gezien als een die-hard sim, maar wie weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejong
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-04 18:19
Hier erg hyped voor de nieuwe FM serie. Vroeger veel GT en Project Cars gespeeld op de Playstation.

Nu ben ik aan het twijfelen of ter zijner tijd ook een stuurtje met pedalen aan te schaffen om beetje leuk te spelen met FM.

Hier iemand tips wat voor set goed is voor de XSX? (Nog niet overtuigd om Fanatec geld of iets uit te geven...)

www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Weet niet wat het mag kosten, maar ik hoor hele goede dingen over de Logitech G920 Driving Force, deze heb je in 2 versies, met en zonder schakelpook

https://www.coolblue.nl/z...itech+G920+Driving+Force+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
mikejong schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:21:
Hier erg hyped voor de nieuwe FM serie. Vroeger veel GT en Project Cars gespeeld op de Playstation.

Nu ben ik aan het twijfelen of ter zijner tijd ook een stuurtje met pedalen aan te schaffen om beetje leuk te spelen met FM.

Hier iemand tips wat voor set goed is voor de XSX? (Nog niet overtuigd om Fanatec geld of iets uit te geven...)
Als het alleen voor FM is misschien raadzaam om eerst de release af te wachten en dan eens de reacties te lezen of het beetje goed uitgewerkt is.

FM7 met stuur wordt over het algemeen niet heel erg gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Mick3112 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:36:
[...]

Als het alleen voor FM is misschien raadzaam om eerst de release af te wachten en dan eens de reacties te lezen of het beetje goed uitgewerkt is.

FM7 met stuur wordt over het algemeen niet heel erg gewaardeerd.
Bij Forza Horizon gaat het volgens mij inmiddels prima met stuur. Al is de nieuwe FM wel gebaseerd op een nieuwe engine, dus ben het wel met je eens om eerst af te wachten.

@mikejong
Normaal gesproken zou de eerder genoemde Logitech G920 prima moeten zijn. Deze heb ik ook kort gehad, en werkte echt heel goed. In FH4 bijv. geen problemen mee gehad. Ook kort iRacing en Raceroom mee gespeeld. Dit stuur werkt ook de PC. Vind de prijs/kwaliteit verhouding erg goed.
Er is ook een G923, maar die is qua hardware bijna identiek aan de G920.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Goed dat er over nagedacht wordt en ook wat nieuwe ingame beelden tussendoor te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Erg nice gedaan voor mensen die niet kunnen zien om toch om een manier te kunnen laten genieten van deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hint Microsoft hiermee voor een release in de zomer Forza Motorsport? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
G_Dragon schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:26:
Hint Microsoft hiermee voor een release in de zomer Forza Motorsport? :o

[Twitter]
[Twitter]
Het laatste model Ford GT gaat er dit jaar uit en is, vanzelfsprekend, een hommage aan de overwinningen op LeMans waarbij Ford, als underdog, een beetje Ferrari het snot/stof voor de ogen reed.

Blijf ik toch een beetje bij mijn eerdere idee hangen: de nieuwe Motorsport zal dus ergens tussen 8 en 11 juni definitief en/of release worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Nielsson

Mr Nielsson

11 juni Xbox Games Showcase.
Hoop dat ze dan eens een definitieve datum geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:13
Ik koester ook wel grote verwachtingen aan deze game. Tot nu toe heb ik mij redelijk vermaakt met mijn series X, maar ik mis toch wat kleppers van titels die me echt lang bezighouden. Vorige Forza titels kon ik soms een jaar mee bezig zijn, bij racen kom ik steeds terug.

Ik moet toegeven dat GT7 al enige tijd de ogen uitsteekt, en we aan de Xbox kant nog steeds wachten op een echte racer. Dus hopelijk is het direct raak wanneer Forza eindelijk ten tonele verschijnt.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:19

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik hoop vooral dat Forza iets soortgelijks gaat doen als het online rating systeem van GT7 en de daily races

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste