Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20:09
Opuske schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:55:
[...]

Wat bedoel je precies want bij mij ziet het er perfect normaal uit.
Zowel op de pc, de tv en de telefoon geen enkel probleem.
Trouwens normaal gezien staat HDR uit anders zie ik geen ene reet op het circuit als de zon schijnt haha.
Hij ziet er hier heel erg grijs en grauw uit, maar ik weet ook niet of dat dan goed overkomt met een screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJLrGJKl0frLH244qG4JbpYax20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2IBVBXNseDAiJAzmfwN4PxQx.png?f=fotoalbum_large

XBox: HachiPudi | Steam: PudiPudi | Discord: hachipudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 11:58
HachiPudi schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:39:
[...]

Hij ziet er hier heel erg grijs en grauw uit, maar ik weet ook niet of dat dan goed overkomt met een screenshot:

[Afbeelding]
Ah ja.....ik zie wat je bedoelt.
Zal een keer kijken of ik iets kan veranderen aan dat volgende video.

Thx.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opuske
Deze keer via obs een recording gemaakt in HDR en nu heeft youtube wel de video als HDR verwerkt.
Dus dit zou er beter moeten uitzien en niet zo grijs 😂

Deze race was echt de hele tijd zo close , tenminste de top 2.....de rest kon noet volgen.

YouTube: Forza Motorsport 8 close racing ( 1440p HDR )

Edit : De video op tweakers toont geen HDR maar de link naar youtube wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Opuske op 07-03-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
Hij lijkt in ieder geval wat beter :D . Voor alle duidelijkheid, ik heb ook geen idee of het aan wel/geen HDR ligt, het deed me alleen denken aan hoe beeld er uit ziet als het aan staat op een apparaat terwijl het niet wordt ondersteund op het scherm of vice versa. De schermen waar ik het op kijk hebben zelf ook geen HDR.

Limerock is een leuke baan als je iemand hebt die een beetje op je pace zit. Voor deze Motorsport nog niet op geraced, maar 't is snel een favoriet geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door HachiPudi op 07-03-2024 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:44
Moet de laatste race van de Ringer tour nog doen en dan heb ik alles van de singleplayer career af.

Dat hele rivals en online nog totaal niet naar gekeken, weet niet eens wat rivals precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
Af en toe MP blijft erg leuk, maar de stroom bugs voor PC maakt het na een uurtje wel weer welletjes. Ongelooflijk traag menu, traag setups opslaan, traag naar welk ander scherm dan ook. Dan het racen zelf. Alles boven A online zit vol met idioten die niet willen racen maar hun supersnelle setup willen testen ofzo. Snappen niet dat je soms er gewoon niet voorbij komt zonder foutjes van de ander. P en X vind ik veel te snel. Ik krijg die autos niet goed met een controller. Gelukkig heb ik een hoop andere games, en zelfs andere hobby's. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:06
Gisteren een paar toffe rondjes gereden op Cataluna met twee andere (onbekende) rijders.
Dat je na de tijd dan ook van beide partijen direct bericht krijgt.

'Great race, fair racing.. Finally' - 'Thank you for playing this game the way you should play it.'

Wij reden met de top 3 weg van de rest en het was de hele tijd stuivertje wisselen tussen ons.
Met ze drieën de pits in waar de eerste de bocht iets te wijd neemt en vol in de muur klapt en voor mij de pits blokkeert.
Die andere kwam op de miracaleuze wijze er wel doorheen.. Agja.. Was leuk, ik hoef niet altijd eerste te worden.. Als je maar fair en leuk kan racen is P10 voor mij ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-06 17:46
Ben wel een beetje het geduld kwijt aan het raken met deze game....

Na de update vandaag (PC) knippert de lucht weer als een dolle in races. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Wow ze hebben Daytona pit exit aangepast lol.. Nu nog op Laguna Seca, Homestead Miami, etc.... lol.... Geen nieuwe track, faal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:16

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Er is gisteren een update voor het meest recentelijk verschenen Forza Motorsport uitgekomen, waarmee het progressiesysteem zoals beloofd op de schop is gegaan.

Meer informatie is in de blogpost te vinden. https://forza.net/news/forza-motorsport-update-6

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
Linksquest schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:18:
Er is gisteren een update voor het meest recentelijk verschenen Forza Motorsport uitgekomen, waarmee het progressiesysteem zoals beloofd op de schop is gegaan.

Meer informatie is in de blogpost te vinden. https://forza.net/news/forza-motorsport-update-6

[YouTube: Forza Motorsport - Update 6 Overview]
Mooi. Nu kan je eindelijk die 500+ autos kopen en makkelijk upgraden en setups maken. Oepsie! Forza Motorsport heeft nog steeds een max van 200 opgeslagen setups! Na 200 setups ben je dus uren bezig met een setup, wil je die opslaan dan krijg je een bericht: sorry, computer says no. Dat is nog steeds niet opgelost.

Ik vraag me echt af wie in de parameter meeting heeft voorgesteld :"hee, wat nou als we de cloud eens beperken op 200 setups max voor een 500+ auto game waar spelers aangemoedigd worden om meer en meer autos te kopen!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 02:14
Linksquest schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:18:

[YouTube: Forza Motorsport - Update 6 Overview]
Helaas is deze week mijn Gamepass afgelopen dus kan ook niet meer bij de premium upgrade :o . En heb even geen zin om weer GP af te sluiten voor deze game dus dat komt later wel weer. Wel fijn om te lezen dat ze de progressie hebben aangepakt, want dat verziekte echt de sp voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
YouTube: Forza Motorsport GT3 Catalunya

Leuke auto die Audi TT in Gt3.
Heb hem getuned voor de spec series en je kan hem downloaden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-06 18:42
Iemand anders met inlogproblemen? Als ik Forza opstart (microsoft store editie) crasht 'ie bij het opstartscherm, waar de koplampen en het Turn10 logo verschijnen. Zonder melding trouwens. Enige keer dat ik er doorheen kwam was toen ik de internetverbinding had verbroken en had opgestart in freeplay. Maar om weer gebruik te maken van de normale features heb je een verbinding nodig en moet je opnieuw opstarten...

Heb 't ook al geprobeerd met uitgeschakelde firewall, dat hielp niet :)

update: 't heeft denk ik zeker iets met m'n internetverbinding te maken. Tijdens het opstarten (in offline-freeplay) heb ik de internetverbinding hersteld. Op dat moment vroeg Forza of ik mijn profiel wilde laden. Dat gedaan, direct na het laden klapt 'ie er weer uit...

ik denk maar een nachtje slapen, kijken hoe het morgen is.

update 2: 'even' opnieuw geinstalleerd, still the same problem...

[ Voor 29% gewijzigd door Unigo op 23-03-2024 21:54 ]

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Forza Motorsport - Update 7 Overview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
Woohoo weer een "from the ground up" FM7 port track met wat toegevoegde bomen e.d. die dr int echt nie zijn!

Reduced game install size is wel nice tho...

[ Voor 5% gewijzigd door iekue op 08-04-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:54
De komende updates kunnen we waarschijnlijk sowieso nog Sebring en Road Atlanta verwachten als tracks. Zijn er dan nog andere real-world tracks die ik mis uit FM7?

Beetje voorspelbaar dit helaas.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

iekue schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:00:
[...]

Woohoo weer een "from the ground up" FM7 port track met wat toegevoegde bomen e.d. die dr int echt nie zijn!

Reduced game install size is wel nice tho...
Heb de video ook gezien ;)

Mag het misschien niet zeggen maar doe mij maar Grid Legends, geeft mij meer de Arcade beleving :)

Forza Motorsport: More Than a Scam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
Maikel64 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:52:
Zijn er dan nog andere real-world tracks die ik mis uit FM7?
Beetje voorspelbaar dit helaas.
Best wel veel eigenlijk lol...... maarja deze FM is bizar licht qua content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:23
Ik vermaak me, in combinatie met een stuurtje er nog prima. Ik speel op de Xbox, wat ik vervelend vind: tijdens een training komen er andere (computer)coureurs uit de pitstraat, maar soms remmen ze gewoon niet af. Dan probeer ik dus een goede tijd neer te zetten en denken zij dat ze ook in een snel rondje zitten of iets dergelijks. Heel irritant.

2e is dat, na een x aantal rondjes oefenen de tijden soms niet matchen. Tussentijden zijn dan groen en -zoveel x.x seconden, kom je op start/finish, zegt ‘ie nog altijd -zoveel seconden, maar de echte rondetijd is dan langzamer.

Herkennen jullie dit ook? Met wat geluk niet, dan zou ik nog een herinstallatie kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-05 22:17
Ben ik de enige waar opeens de cloud niet wil synchroniseren? Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 02:14
Anoniem: 2080528 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:38:
[...]

Heb de video ook gezien ;)

Mag het misschien niet zeggen maar doe mij maar Grid Legends, geeft mij meer de Arcade beleving :)

Forza Motorsport: More Than a Scam

[YouTube: Forza Motorsport: More Than a Scam]
Wat bizar toch eigenlijk dat wij dit gedrocht hebben gekregen na al die beloftes. Mag hopen dat MS weer een beetje aan quality control gaat doen in de toekomst. Heb alleen voor de premium betaald, maar dat was al teveel.

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 14-05-2024 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
https://forums.forza.net/...g-to-re-model-cars/709510

Ze gaan opnieuw auto’s scannen! _/-\o_

Was wel nodig na die modellen tig jaar in het spel te houden!

Mods hebben in bepaalde topics laten weten dat ze van plan zijn ze opnieuw te maken. Voorbeeld:

https://forums.forza.net/...ar-model-1728041/668921/5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 21:31
Het is zo jammer dat het zoveel fun kan brengen in online races, tis echt qua simcade voor mij een perfect online spel.

Maar grafisch kan het veel beter EN veel soepeler. Ook snap ik de 60fps online beperking niet (bij mijn 165hz monitor wordt dat 83hz trouwens).
Krijg laatste tijd vaak de melding "slechte verbinding" terwijl er verder nooit een probleem is qua systeem en voorheen was het goed.

En het straffen probleem is en blijft ruk: probeer je iemand te ontwijken die met een voorganger crashed krijg JIJ straf seconden omdat hij je toch nog net ff raakt. Etc.etc.

Er wordt ook maar weinig verbeterd, het spel is alweer een half jaar oud.

Mijn hoop ligt bij assetto2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Heeft Assetto Corsa 2 al een releasedatum?

@meljor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 20:16

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

vosss schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:29:
Heeft Assetto Corsa 2 al een releasedatum?

@meljor
Volgens de laatste informatie die ik gevonden heb zou hij deze zomer voor de PC moeten verschijnen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
Dat zal dan nog wel gaan om een early access release. Wat ze zeg maar met het spel betreffende dit topic ook deden, maar dan gewoon hardop gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Linksquest schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:49:
[...]

Volgens de laatste informatie die ik gevonden heb zou hij deze zomer voor de PC moeten verschijnen.
Zo kort voor release zou er toch al meer bekend moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 08:07
Dit topic gaat over Forza Motorsport. Is er geen topic voor Assetto Corsa? :)

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:41
NLRev0lution schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:20:
Dit topic gaat over Forza Motorsport. Is er geen topic voor Assetto Corsa? :)
[Multi] Assetto Corsa - Deel 2

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 21:00
Update 9

Release notes
https://support.forzamoto...elease-Notes-June-10-2024

Gaat over Endurance racing en enkel deze week free DLC de 2024 Porsche #5 Porsche Penske Motorsport 963. Vanaf volgende week gaat hij 5€ kosten 8)7 .

Snel grijpen dus! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Na een hele tijd twijfelen heb ik afgelopen weekend toch maar de knoop doorgehakt en Forza Motorsport Premium edition in de uitverkoop gekocht. Ik heb er een paar races mee gereden, en heb nog een beetje gemengde gevoelens.

Afgelopen jaren heb ik veel Forza Horizon 4 en 5 gespeeld, dus ergens had ik verwacht dat de rij-ervaring daar een beetje op zou lijken (wat minder arcade-achtig, maar qua wegligging bijvoorbeeld). Zelfs bij de langzame auto's waar je mee begint in de Builders cup is het echter al echt anders. Ik moet veel nauwkeuriger sturen en remmen, wat ik met mijn series X controller best lastig vind.

De AI is in FH al niet fantastisch, maar bij FM moet ik er echt aan wennen dat je helemaal niks mag raken omdat je anders penalties krijgt. Ik heb de tegenstanders nu op snelheid 5 en penalties op het middelste niveau staan. Tijdens de races ben ik snel genoeg, maar heb ik moeite met inhalen omdat de AI tegenstanders op voor mij gekke momenten vol in de ankers gaan op de racelijn, en als ik er redelijk ruim voor een bocht naast zit, sturen ze "gewoon" in en krijg ik een penalty aan mijn broek vanwege vermijdbare botsing. Precies goed timen om iemand helemaal in te halen voor een bocht en niet op degene ervoor te knallen zal nog even wennen kosten.....

Al met al leuk om te doen, maar ik moet nog ervaren of ik hier veel tijd in ga steken of dat ik toch meer FH5 (of andere spellen) ga doen.

Ik ga hier in ieder geval wat teruglezen om wat ervaringen en tips op te doen om een betere coureur te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 10:04
gwystyl schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:31:
Ik moet veel nauwkeuriger sturen en remmen, wat ik met mijn series X controller best lastig vind.
Ik ben sinds 3 weken in bezit van een Xbox en een pass. Daardoor ben ik dus ook met motorsport begonnen.

Zelf heb ik ook de PS5 en daarop speel je dan natuurlijk gt7 en F1 en zo nog wel een paar.
En in alle eerlijkheid moet ik gewoon zeggen dat de game ( motorsport ) voor mij ook niet lekker aanvoelt met de controller.
Op de PS5 speel ik alles zowel met de controller als met stuur.. vind met beide net zo leuk en goed te doen, maar met motorsport lukt het me gewoon niet.
Natuurlijk kom ik wel door de rondjes heen maar het voelt gewoon niet snel.
Het heeft me wel geholpen door bepaalde settings te veranderen.
Dat zorgt er voor dat het wel wat beter wordt maar niet geweldig.

Latere cups die je speelt lijkt ook wel wat invloed te hebben. En worden de problemen wat minder , maar een auto die vol in de achterkant ramt omdat jij slow in/ fast out doet blijft toch ook aanwezig.

[ Voor 7% gewijzigd door MaFFia op 26-08-2024 22:20 ]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik speel op PC met een i5 12400 en nVidia 3060Ti op 1080p. Dat trekt hij op zich makkelijk, maar het voelt minder vloeiend aan dan FH5 of F1 23. Ook sturen/remmen gaat voor mijn idee heel houterig. Ik weet niet of dat aan de grafische instellingen ligt (denk het niet), maar ik probeer inderdaad meestal slow in/fast out te doen zodat ik dat wat kan compenseren (iets hoekiger rijden ipv snel de bocht in en diep vloeiend inremmen). De AI auto's doen het iig anders, waardoor ik continu op de verkeerde plek rijd bij bochten, en ook niet meer makkelijk andere auto's kan ontwijken.

Ik ga voorlopig nog rustig door, en kijk wel of het met snellere/andere auto's beter gaat.

Zonet heb ik mijn eerste hangende sessie meegemaakt. Midden in een race bevroor het beeld en moest ik geforceerd beeindigen in taakbeheer. Beetje jammer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xkv1Mzo9kUrMAQYRqjxYTAJyJqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/egkKpkGFXMZGWKYrw0pUwAAR.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb mijn key voor de Premium versie op PC bij een andere webwinkel dan MS gekocht, en de key daarna geactiveerd op de xbox pagina.
Bij mijn gekochte items staat netjes dat ik ook de bijbehorende DLC's heb, maar toen ik gisteren in het spel de Porsche 963 (?) wilde gebruiken (die bij geschikte eigen auto'as stond), kreeg ik de melding dat ik de DLC ergens anders had gekocht en als ik die auto wilde gebruiken, ik hem nog een keer moest kopen! WtF?!

Heeft iemand hier dat ook meegemaakt en weet hoe je dat op kan lossen?

@hierboven: ik hoop dat bij die AI fixes is meegenomen dat de AI auto's stug op hun lijn blijven als je er al praktisch langs bent net voor de bocht, en dat ze niet meer op de apex in de ankers gaan zodat je er achterop knalt :/

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 09-09-2024 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 08:07
Is het spel al af? :+

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:25
Volgens mij is dit Alpha versie 0.000.0000000001

Langzaamaan komen we steeds dichterbij wat we hadden in FM7. Kunnen ze daarna echt beginnen aan FM8.

XBL: Plank268

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:56
Ik heb met de sale toch Forza gekocht voor 35 EUR. Ik had bij launch al eens gespeeld via GamePass. Alleen, er is weinig verbetering. De AI ramt je nog steeds gewoon van de baan alsof je er niet bent en online is de ervaring verschrikkelijk. Waar ik bij lunch elke online race won, ben ik nu totaal niet snel, zelfs niet als ik in mijn ogen een goede ronde rij (met een gehuurde auto), dan zijn er nog die 3 seconden sneller zijn. Hoe kan dat? Moet je je auto upgraden of tunen ofzo? Neem ik deel aan de verkeerde races?

Om nog maar niet te spreken van racing standards. Ik had een contact moment dat bij racen hoort en bij de volgende bocht werd ik er doelbewust zonder remmen af geramd... En dat zijn dan mensen met een hoge rating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
Ik zit een beetje vast in de saaie herhalingen... ik heb alle events voor single player afgerond en speel nu wat er maandelijks aan events wordt bijgezet. Echter verdien je daar steeds maar ongeveer een derde mee voor wat je nodig hebt voor de aanschaf van een nieuwe auto in een opvolgend event. En daarom moet ik tussendoor steeds oneindig rondjes in rivals draaien oid om weer wat geld aan te vullen. Naar mijn idee is dit aardig uit balans en begint inmiddels flink tegen te staan. Auto's verkopen voor de helft van hun waarde vind ik ook zonde want je probeert immers te verzamelen. Ik speel met controller op een XSX, niveau 5 en dat is vaak een beetje de marge om nog te winnen. Zijn er meer mensen die in deze situatie zitten? Anders ga ik er maar eens een einde aan maken.. met Forza dan ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZL900
JimmyNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:29:
Ik zit een beetje vast in de saaie herhalingen... ik heb alle events voor single player afgerond en speel nu wat er maandelijks aan events wordt bijgezet. Echter verdien je daar steeds maar ongeveer een derde mee voor wat je nodig hebt voor de aanschaf van een nieuwe auto in een opvolgend event. En daarom moet ik tussendoor steeds oneindig rondjes in rivals draaien oid om weer wat geld aan te vullen. Naar mijn idee is dit aardig uit balans en begint inmiddels flink tegen te staan. Auto's verkopen voor de helft van hun waarde vind ik ook zonde want je probeert immers te verzamelen. Ik speel met controller op een XSX, niveau 5 en dat is vaak een beetje de marge om nog te winnen. Zijn er meer mensen die in deze situatie zitten? Anders ga ik er maar eens een einde aan maken.. met Forza dan ;-).
Je kan ook online gaan racen, daar verdien je een stuk eenvoudiger geld mee. Ik vind de online community in tegenstelling tot andere wel competitief en vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:48

-pollem-

Are you threatening me?

gwystyl schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:31:
Tijdens de races ben ik snel genoeg, maar heb ik moeite met inhalen omdat de AI tegenstanders op voor mij gekke momenten vol in de ankers gaan op de racelijn, en als ik er redelijk ruim voor een bocht naast zit, sturen ze "gewoon" in en krijg ik een penalty aan mijn broek vanwege vermijdbare botsing.
Dit is voor mij dan ook de voornaamste reden dat ik het spel weer weg heb gelegd. Voelt onrealistisch, onlogisch en oneerlijk aan. Mijn vorige Forza Motorsport was nog o de 360 en in mijn herinnering had ik er daar veel minder last van.

Had op dat vlak meer verwacht anno nu.

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:28
Maar als je rijhulpen gebruikt dan rijd je een volledige andere lijn.

Idd ze zeggen dan dat als je veel rijhulpen uit zet dat dit sneller is kwa rondetijd.

Idd ik was er al aan gewend om de rijhulpen uit te zetten.
Het is ook wel leuk om een paar rondjes te rijden met rij-hulp aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Ben er een half jaartje uit geweest, game via steam geinstalleerd maar kan 2 rondjes rijden en crash dan naar Windows zonder fout melding of wat dan ook.

Ga je me nu echt vertellen dat die game nog niet goed is op PC? Als dat zo is is het voor mij echt klaar met deze serie..... het is al niet echt wat ze beloofd hadden maar bij gebrek aan beter op PC toen toch gekocht maar niks anders dan gezeur om die game te kunnen spelen op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
JWFpeters schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:16:
Ben er een half jaartje uit geweest, game via steam geinstalleerd maar kan 2 rondjes rijden en crash dan naar Windows zonder fout melding of wat dan ook.

Ga je me nu echt vertellen dat die game nog niet goed is op PC? Als dat zo is is het voor mij echt klaar met deze serie..... het is al niet echt wat ze beloofd hadden maar bij gebrek aan beter op PC toen toch gekocht maar niks anders dan gezeur om die game te kunnen spelen op PC.
Ik heb eigenlijk nooit problemen met Forza in het begin waren er wat problemen met de ondersteuning van mijn AMD GPU, maar na een update was dat allemaal voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Buiten wat hicks op beeld (niet per see framerate) gaat het nu goed.

Schijnbaar was de offset van -2 in de bios de boosdoener. (Andere games dan weer niet gek genoeg)

Ander vraag, wat is nou de beste mooiste settings voor deze game?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jarwien NL
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 13:42
turn10 heeft weer een mooie update klaar staan
NASCAR racers
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fein1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/465585454_1120099629474697_3725988323151252978_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=J5hptVZP660Q7kNvgF9WsMI&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fein1-1.fna&_nc_gid=AbaU84p9ovirJkxXss5Y8Nn&oh=00_AYBoPCRL1Jp-aFSOyi2nTB3WM1ra0R9NnTAjso7sPFcBHA&oe=672FAD08

https://forza.net/news/forza-motorsport-update-14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 16:30
Voor de regelmatige spelers, is de game qua career mode in huidige toestand de moeite waard? Ben op zoek naar een game met een goed single player progressie systeem, maar die lijken op PC anno 2024 nogal dun gezaaid...

Ik was aan het kijken naar GT7, maar het is serieus teveel moeite (en te duur) om de PS5 aan de praat te krijgen met mijn stuur / pedalen combi, voor slechts 1 game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
ray1979 schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:54:
Voor de regelmatige spelers, is de game qua career mode in huidige toestand de moeite waard? Ben op zoek naar een game met een goed single player progressie systeem, maar die lijken op PC anno 2024 nogal dun gezaaid...

Ik was aan het kijken naar GT7, maar het is serieus teveel moeite (en te duur) om de PS5 aan de praat te krijgen met mijn stuur / pedalen combi, voor slechts 1 game.
Kort antwoord: Nee.

Op zich kan het leuk zijn in multiplayer als je fatsoenlijke tegenstanders krijgt.
Qua singleplayer is het saai en de AI is nogal lomp. Graphics zijn dan wel weer goed bij bepaalde weersomstandigheden, maar overdag met zon is het nogal plat en flets.
Misschien als die goedkoop in de budgetbak ligt maar niet zoals ik bij release, beetje spijt van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qur_TD50sKh7kPTCkJWUfFp5u9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brnTyYeTLVwXKzsOj4jcm8av.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 09-12-2024 23:29 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Globel Raytraced gebeuren ziet er mooi uit maar mijn PC RTX4080 Super 7800X3D @ 4k vind het niet leuk...... 55 fps met 1 auto op de baan..... En met DLLS niet veel beter en mega veel ghosting.

TAA alles max car raytracing zit ik netjes op de max van mijn scherm, 120 fps. Dus die impact is veel te hoog om er echt wat mee te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37
JWFpeters schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:17:
Globel Raytraced gebeuren ziet er mooi uit maar mijn PC RTX4080 Super 7800X3D @ 4k vind het niet leuk...... 55 fps met 1 auto op de baan..... En met DLLS niet veel beter en mega veel ghosting.

TAA alles max car raytracing zit ik netjes op de max van mijn scherm, 120 fps. Dus die impact is veel te hoog om er echt wat mee te kunnen.
Leuk voor mensen met een 5090 straks. Met een 3080 kon ik het spel al niet met medium graphics draaien op 3440x1440 met een stabiele framerate boven de 60 fps.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• JWFpeters
Gummiebeer schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:00:
[...]

Kort antwoord: Nee.

Op zich kan het leuk zijn in multiplayer als je fatsoenlijke tegenstanders krijgt.
Qua singleplayer is het saai en de AI is nogal lomp. Graphics zijn dan wel weer goed bij bepaalde weersomstandigheden, maar overdag met zon is het nogal plat en flets.
Misschien als die goedkoop in de budgetbak ligt maar niet zoals ik bij release, beetje spijt van. :+
Ben het deels met je eens maar voor de prijs waar de game nu voor te koop is momenteel is dit echt wel een serieus goede game. Niet meer de game die het was met release.

Bij relase ook de game gekocht en flink de balen er van gehad dat het allemaal ruk was. Bugs, het zag er niet uit etc maar inmiddels is een hoop aardig recht getrokken en ziet het er zowaar goed uit. Gameplay is naar mijn idee altijd goed geweest wat gevoel betreft.

Wat AI betreft dit heeft idd af en toe zijn gekkigheid maar ook dit is inmiddels al wel beter geworden. Niet perfect maar dat is GT7 ook niet.

Wat ik kwa spelen doe is vooral gewoon events die ik leuk vind herhalen maar dan weer met een andere auto andere tune etc. Multiplayer speel ik niet alleen al vanwege het 60fps cap daar. Ik speel normaal op 120 dus vind 60 dan helemaal bagger. GT7 is wel veel beter geregeld kwa muliplayer daar is geen of niet echt een discussie over mogelijk.

Dus naar mijn idee als je zon game zoekt op PC wat eneigzins doet wat GT doet heb je naar mijn mening ook weinig keus maar kan je hier ook echt wel plezier mee hebben met vooralsnog maandelijkse updates en verbertingen. Als het goed is komen er ook meer events met race autos bijvoorbeeld.

Wat ik in GT7 vreselijk vond was het in game economy gebeuren. Heb het toch veel en lang gespeeld maar altijd geld te kort om alles te doen wat ik wil doen zonder constant 3 races te herhalen omdat je daar veel geld mee verdiende om zo 20 miljoen kostende autos te kunnen kopen bijvoorbeeld.

Beide games zijn goede met beide voor en nadelen. De tracks zien er in Forza erg goed uit en in GT wat minder. In GT zijn de carmodels mooier dan Forza alleen daar komt dan wel weer bij dat de autos in Forza wel vies worden bijvoorbeeld wat ik wel een leuk detail vind persoonlijk.

Dit is overigens wel gebasseerd op spelen met een controller. Stuurtjes heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Voor de geinterreseerden,

De update van gister, 16 lijk voor mij in ieder geval een BEHOORLIJKE performance upgrade op de pc te geven. RTX 4080 Super, Ryzen 7800X3D op TAA 4K (geen frame gen dus)

Alles max Full ray tracing zit ik op een locked 90 fps zonder gestotter etc waar ik eerst niet verder kon op alleen auto reflecties. Nu dus full op high. Global Ilumination is kwa framerate ook beter maar nog steeds dikke ghosting dus dat is voor mij onbruikbaar. Maar ben hier al wel erg blijk mee.

Overigens ik lock de framerate op 90 omdat ik dat genoeg vind op mijn LG 42 OLED TV. De gpu zit dan op 85% dus heb nog headroom. Met name de stutters etc zijn zo goed als weg op een enkele kleine na.

Dus er zit wel echt verbetering in! Even duimen dat de performance ook zo blijft.

EDIT: De GPU staat ook nog eens op 80% power limit

[ Voor 3% gewijzigd door JWFpeters op 07-01-2025 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Nu online
Nog maar eens aan wagen dan.
In ieder geval heb ik al een goede instelling voor Forza icm Moza R5 opgeslagen dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 21:31
De 60fps cap in multiplayer is echt hinderlijk. Verder draait het nu top en het stuurt met een fanatec dd vanaf dag 1 al dikke prima.

Vind het vooral online erg leuk om te doen, single is wat saaier.

Performance op een 49inch 5120x1440 was met 7800x3d en 7900xtx al ruim voldoende op alles ultra (met RT wat minder). Nu met 9800x3d en 4090 genoeg power over.

In het begin was het een echte bèta en sommige dingen onvergeeflijk slecht qua dips etc. Nu gewoon een degelijke kruising tussen sim en Arcade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5EV57yeKRR0UD-_NtaMtkIQ4XI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2OTuXfWoMNcYnNt093Yw18E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 08-04-2025 12:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTcxbo-sS-VE5DUt-CRyVXYniYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9uWJ6XjA3OAS2Su24DqE46O.jpg?f=fotoalbum_large

Word dit spel nog wel gespeeld? Is hier echt zo stil :o

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 05-05-2025 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Nu online
Regelmatig hier. Maar qua content is het nog vrij summier dus doe ik wat rondjes en af en toe wat licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:54
Ik speel het regelmatig, maar dit is wel afhankelijk van de wagens welke je kan winnen in een season. Is deze niet interessant genoeg, dan ga ik ook de moeite niet nemen.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:06
Ik speel het nog dagelijks.. 1-3 multiplayer races en dan gaat de xbox weer uit.
Ik vermaak me er altijd goed mee en heb veel leuke (eerlijke) races met andere coureurs, voornamelijk doe ik de GT series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:58
Ik zit er al een tijdje aan te denken om mijn Xbox One te vervangen voor een Xbox X, voornamelijke vanwege Forza. Echter, ik hou meer van single play dan multiplay. Begrijp ik goed dat ik met Forza vrij snel klaar ben als ik niet (vaak) online wil racen? In dat geval zou het zonde zijn een ander Xbox te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:32

BM

Moderator Spielerij
Sleepoog schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:24:
Ik zit er al een tijdje aan te denken om mijn Xbox One te vervangen voor een Xbox X, voornamelijke vanwege Forza. Echter, ik hou meer van single play dan multiplay. Begrijp ik goed dat ik met Forza vrij snel klaar ben als ik niet (vaak) online wil racen? In dat geval zou het zonde zijn een ander Xbox te kopen.
Ik ben best fan van de hele Forza serie, maar ik zou deze niet voor de SP nemen, vrij eentoning/saai wmb :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:58
Ik vond dat bij de voirge dus al een beetje, maar het is dus niet beter (in mijn opinie dan he) geworden. Ik vind de balans in FH5 tussen single/multiplayer prettig. Goed om te weten, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik speel om de paar dagen SP. (haat online-gaming :9 )

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 07-05-2025 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 21:00
Ik speel het wekelijks voor de auto's die je kan verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:02

Zyron

BWRAAAAP

Ik speel het ook vooral solo. Doe gewoon braaf elke 4 weken de Builders Cup en alle wekelijkse kampioenschappen. Online minder behoefte aan.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste