Ik heb Forza een tijdje links laten liggen. Vandaag weer eens opgestart en weer wat lol gehad in de Rivalen game mode. Voelt lekker om rondje na rondje te verbeteren.
Wel klote dat je hem opnieuw moet opstarten maar ga het even proberen morgen of van het weekend want dat zou wel relaxt zijn. Laatste keer hielp het niet maar toen draaide ik een oude driver die zoiezo niet zo lekker ging blijkbaar.meljor schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:48:
[...]
Had het al eerder gezegd maar met smart acces memory uit is bij mij die bug volledig weg, nog steeds. Korte kleine stotters zijn er online soms nog wel maar voor de rest draait het top. Nooit meer 45fps gezien.
Belangrijk is wel: Sam uitzetten in de Amd driver en dan pc eerst opnieuw opstarten.
Ik had de 5800x3d en nu de 7800x3d, ook met de 7900 xtx.
En wat is er met 60fps online? Ik zie gewoon gemiddeld 130fps in online races, of bedoel je wat anders? Ik heb trouwens 60fps-vsync in game aan staan en vsync aan + max 160fps in de driver. Hij pakt dan de 160fps max setting in de game. Geen lag.
En online is toch gecapt op 60fps omdat dat eerlijker zou zijn? Wil graag online racen maar ben niet zo’n fan meer van 60fps hoe verwend dat ook klinkt…..
Heb inmiddels wel goede hoop in de game gekregen al verlang ik wel heftig naar de Nordschleife en als het even kan de nieuwe GT3 en 4 RS
Ben nog wel van mening dat het lang niet altijd grafisch heel hoogstaand is. Wielen zien er niet uit vooral in het menu maar ook tijdens gameplay. En veel details in auto’s kloppen niet of zijn lelijk uitlaten lampen etc.
De car models in GT7 op de PS4(!!!) zijn zelfs mooier….. maar goed wellicht kunnen we niet alles hebben?
Vind de psysics wel echt meesterlijk goed beste controller race game die er tot nu toe bestaat naar mijn mening!
Het car levelen heb ik geen moeite mee waardeer de auto’s daardoor meer en de open classen begin ik vaak met een auto en probeer alle races er mee te doen tot S class.
Wat meer tracks en moderne auto’s en als het even kan wat graphische updates en dan kon het wel eens (voor mij) aardig perfectie benaderen.
Zover als ik in de amd overlay kan zien draai ik toch echt gewoon hoge fps in online races.
De game is leuk, ook online, alleen jammer dat er zoveel beukers zijn die je race bederven.
Grafisch vind ik het ook prima maar zeker niet geweldig. F1 23 ziet er beter uit en draait 1,5x zoveel fps (compleet soepel ook nog).
Maar ergens boeit het me en houdt het me toch aan het racen. Ik rij met fanatec stuur en ook die beleving is prima in deze game
De game is leuk, ook online, alleen jammer dat er zoveel beukers zijn die je race bederven.
Grafisch vind ik het ook prima maar zeker niet geweldig. F1 23 ziet er beter uit en draait 1,5x zoveel fps (compleet soepel ook nog).
Maar ergens boeit het me en houdt het me toch aan het racen. Ik rij met fanatec stuur en ook die beleving is prima in deze game
Ik heb mn FPS limit op auto staan en draai 72 fps (half mn refresh rate) online.
XBox: HachiPudi | Steam: PudiPudi | Discord: hachipudi
Online is toch capped op 60?HachiPudi schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:57:
Ik heb mn FPS limit op auto staan en draai 72 fps (half mn refresh rate) online.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Aldus Meljor en ik niet. Online vind je wel meer over mensen die op een deler van hun refresh rate worden gecapped. (120Hz > 60fps, 144Hz > 72fps, maar dan ook weer 240Hz > 60fps)
Het zou ook wel heel belabberd zijn om gelocked te worden op een refresh rate die niet goed bij je monitor past. Verreweg de meeste moderne monitoren ondersteunen variabele refresh rate, maar mocht je er nog eentje hebben die niet goed op 60 fps valt zou je pech hebben.
Mijn is inderdaad 240 Hz en ik krijg online 60 fps. Als ik ze al haal. Want meestal zit het tussen 45 en 60 fps in.HachiPudi schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:14:
[...]
Aldus Meljor en ik niet. Online vind je wel meer over mensen die op een deler van hun refresh rate worden gecapped. (120Hz > 60fps, 144Hz > 72fps, maar dan ook weer 240Hz > 60fps)
Het zou ook wel heel belabberd zijn om gelocked te worden op een refresh rate die niet goed bij je monitor past. Verreweg de meeste moderne monitoren ondersteunen variabele refresh rate, maar mocht je er nog eentje hebben die niet goed op 60 fps valt zou je pech hebben.
Toch raar. Ik heb een 3440x1440p ultra wide 165hz monitor. Ik zet in de driver van Amd:Phusebox schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:17:
[...]
Mijn is inderdaad 240 Hz en ik krijg online 60 fps. Als ik ze al haal. Want meestal zit het tussen 45 en 60 fps in.
Freesync aan.
Doel fps : 160
Vsync : altijd aan
SAM smart memory acces : uit
In Forza heb ik 60fps (v-sync) optie aan staan.
Alle settings op ultra en RT uit.
Via shift+ctrl+o zet ik de amd overlay aan en zie zowel offline als in online games dezelfde fps (gemiddeld 130-140fps ofzo)
De game reageert erg slecht op veranderingen in settings dus herstart is vereist, desnoods van Windows voor de volledigheid.
Ik heb een 3080. Raytracing uit. Meeste op high staan.meljor schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:44:toon volledige bericht
[...]
Toch raar. Ik heb een 3440x1440p ultra wide 165hz monitor. Ik zet in de driver van Amd:
Freesync aan.
Doel fps : 160
Vsync : altijd aan
SAM smart memory acces : uit
In Forza heb ik 60fps (v-sync) optie aan staan.
Alle settings op ultra en RT uit.
Via shift+ctrl+o zet ik de amd overlay aan en zie zowel offline als in online games dezelfde fps (gemiddeld 130-140fps ofzo)
De game reageert erg slecht op veranderingen in settings dus herstart is vereist, desnoods van Windows voor de volledigheid.
Maar jij zet het spel dus capped op 60 fps en dan haal je het dubbele. Raar. Zou sowieso niet moeten kunnen.
Net nog ff wat gelezen en misschien is het wel weer een bug.... 60fps (v-sync) optie dan lijkt hij voor de game misschien gelocked terwijl hij juist het aantal Hz van de monitor overneemt, in mijn geval dus165. Anders kan ik het ook niet verklaren.Phusebox schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:48:
[...]
Ik heb een 3080. Raytracing uit. Meeste op high staan.
Maar jij zet het spel dus capped op 60 fps en dan haal je het dubbele. Raar. Zou sowieso niet moeten kunnen.
Bij bij draait hij op 82.5 fps bij multiplayer met een 165hz beeldscherm..
Dat is precies de helft en hoor je vaker, dan heb je niet 60fps (v-sync) in game aan staan denk ik?ronaldhssc schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:40:
Bij bij draait hij op 82.5 fps bij multiplayer met een 165hz beeldscherm..
Vandaag FM weer eens aangeslingerd na een maandje of 2 niet spelen, maar is er in de laatste updates iets aangepast aan de remmen ofzo? Want ik heb het idee dat de auto’s voor geen ene meter meer remmen.
Standaard Porsche Cayman zou toch prima remmen moeten hebben, maar ding komt amper tot stilstand. Ga met veel te hoge snelheid bochten in, terwijl ik op prima afstand begin te remmen. Rechte stuk Catalunya bijvoorbeeld. Begin al bij 200m te remmen, maar de auto redt het niet tot de bocht om tot een snelheid laag genoeg te komen.
Standaard Porsche Cayman zou toch prima remmen moeten hebben, maar ding komt amper tot stilstand. Ga met veel te hoge snelheid bochten in, terwijl ik op prima afstand begin te remmen. Rechte stuk Catalunya bijvoorbeeld. Begin al bij 200m te remmen, maar de auto redt het niet tot de bocht om tot een snelheid laag genoeg te komen.
Zet gewoon eerst de racelijn aan, kan je de goede racelijn aanhouden en gelijk goed zien waar je moet remmen. Daarna is het aan jou om nog later te remmenPdeBie schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:56:
Vandaag FM weer eens aangeslingerd na een maandje of 2 niet spelen, maar is er in de laatste updates iets aangepast aan de remmen ofzo? Want ik heb het idee dat de auto’s voor geen ene meter meer remmen.
Lijkt gewoon hetzelfde. Heb bij FH5 wel het idee dat het op een gegeven moment is aangepast want ik herinner me dat ik in het begin daar wel last mee had dat auto’s niet goed remde (zonder ABS). Of ik ben in de tussentijd beter geworden.
Is het mogelijk om in in een goed overzicht te zien met welke auto's je op welk autoniveau bent? Ik heb de singleplayer nu uitgespeeld maar wil nog de achievements voor level 50 voor de auto's halen. Nu heb ik al auto's op level 30 maar ik weet zo niet welke
Gewoon via het hoofdmenu -> "My Cars" en dan kan je zelfs sorteren op autolevelwjsiebes schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:33:
Is het mogelijk om in in een goed overzicht te zien met welke auto's je op welk autoniveau bent? Ik heb de singleplayer nu uitgespeeld maar wil nog de achievements voor level 50 voor de auto's halen. Nu heb ik al auto's op level 30 maar ik weet zo niet welke
https://forza.net/news/forza-motorsport-community-update-3
De prioriteiten liggen... ergens.
Ook nog geen nieuws over een 4e update geloof ik. Zal in februari dan pas komen denk ik?
Ook nog geen nieuws over een 4e update geloof ik. Zal in februari dan pas komen denk ik?
Yep de info die bij de Hockenheim update kwam leek al soort van te zeggen dat de feb update het volgende zou zijn... Tjah aardig wat mis met de game (waaronder het upgrade systeem.... leuk hoor banden unlocken op level 3 ofzo terwijl je bij level 12 pas genoeg punten hebt om ze te kunnen "kopen", wie heeft dat nou bedacht?).... Content is ook opzich een issue, hoeveelheid tracks is gewoon te weinigHachiPudi schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:47:
Content op zich een issue? Er is nagenoeg geen content. Dat is een van de grootste problemen. Anders ging het levellen wel vanzelf naar gelang je speelt maar dat gaat dus niet. Of je moet de Builder's Cup 100x opnieuw doen.
Ik ga vandaag de Premium editie kopen.
Idd de game heb ik al, maar dan via de xbox game pass ultimate.
Ik heb dan toch het gevoel dat ik deze game niet zelf heb maar huur.
Ik speel op mijn gaming laptop met G29 racestuur.
Idd de game heb ik al, maar dan via de xbox game pass ultimate.
Ik heb dan toch het gevoel dat ik deze game niet zelf heb maar huur.
Ik speel op mijn gaming laptop met G29 racestuur.
Koop hem dan in de juiste Microsoft Store (als je hem daar koopt). Er zitten grote prijsverschillen tussen landen. Laatst konden we het hier via IJsland goedkoper krijgen.
https://www.xbox.com/is-i...1akhn2s6m2xbkknlm61hy3o00
[ Voor 56% gewijzigd door ggj87 op 12-01-2024 10:52 ]
Volgende update is 16 januariHachiPudi schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:47:
https://forza.net/news/forza-motorsport-update-4
XBL: Plank268
Hebben we mooi 1 dag om te zeiken hoe ruk het is alvorens we onze volgende race moeten rijdenJordy8 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:15:
[...]
Volgende update is 16 januari
https://forza.net/news/forza-motorsport-update-4

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik merk sinds de laatste update dat de game wat moeite heeft op de Xbox Series X, kan aan mij liggen maar lijkt soms een beetje te haperen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Maar ik heb gister veel gedoe gehad van het kopen van deze game!ggj87 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:52:
Koop hem dan in de juiste Microsoft Store (als je hem daar koopt). Er zitten grote prijsverschillen tussen landen. Laatst konden we het hier via IJsland goedkoper krijgen.
Idd die IDEAL die hebben ze er uit gehaald bij de Microsoft Store!
Dus ik moest hem via Paypal kopen.
Dus ik had met mijn paypal die 79,99 Euro over gemaakt.
Maar hij gaf een foutmelding met die paypal.
Idd opgezocht google.
Je moet dan de taal van je windows 11 en de microsoft store dan op nederlands zetten, dezelfde
taal als je paypal account.
Idd toen werkte het betalen wel via paypal!
Maar die Forza 7 die had die licentie toen niet meer, anders had ik die allang gekocht een paar jaar geleden.
Idd is toen verwijderd uit de Microsoft store.
Maar gratis games ga liever gewoon uit de weg, je weet dan al zeker dat dit niks is.
Ik las op internet dat iemand het plezier in gamen terug kreeg bij deze game.
Edit: Zijn er nog meer betaalde Content voor deze Game of add-ons buiten deze game om?
Idd ik heb die Premium versie.
En ik heb nog 20 Euro over op mijn Paypal.
Dan ben ik gelijk klaar met deze Game.
[ Voor 17% gewijzigd door Water_824 op 13-01-2024 15:07 ]
Ik heb de game afgelopen week weer gespeeld na hem een tijdje genegeerd te hebben om mijn aanvankelijke teleurstelling te verwerken maar ik heb geen framerate issues gemerkt tijdens het racen op xsx.Linksquest schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:47:
Ik merk sinds de laatste update dat de game wat moeite heeft op de Xbox Series X, kan aan mij liggen maar lijkt soms een beetje te haperen.
Hmm, misschien dat de Xbox iets aan het updaten ofzo was, geen idee, zal het van de week nog eens testen.oef! schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:06:
[...]
Ik heb de game afgelopen week weer gespeeld na hem een tijdje genegeerd te hebben om mijn aanvankelijke teleurstelling te verwerken maar ik heb geen framerate issues gemerkt tijdens het racen op xsx.
https://support.forzamoto...ase-Notes-January-16-2023
Dat valt een beetje tegen, om het zacht uit te drukken. Hebben de Devs de game nu al opgegeven?
Het begint nu toch wel heel erg tegen te staan de de car pass auto's alleen maar van die race uitvoeringen zijn. Helemaal omdat er in de career geen enkele categorie is om hiermee te racen, laat staan het ontbreken van endurance races in career.
Dat valt een beetje tegen, om het zacht uit te drukken. Hebben de Devs de game nu al opgegeven?
Het begint nu toch wel heel erg tegen te staan de de car pass auto's alleen maar van die race uitvoeringen zijn. Helemaal omdat er in de career geen enkele categorie is om hiermee te racen, laat staan het ontbreken van endurance races in career.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Denk niet dat ze het opgegeven hebben, in het artikel staat dat deze update vooral nieuwe dingen brengt en dat vanaf update 5 meer fixes brengt.Maikel64 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:41:
https://support.forzamoto...ase-Notes-January-16-2023
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
Wat ik mij afvraag of ze ook nog wat gaan doen met driften en misschien dragracen aangezien je wel onderdelen heb om je auto zo uit te bouwen
Echt schandalig dat zelfs een gehypte feature van de Xbox Series consoles (quick resume) niet eens werkt met deze Forza lol.... Crashed gewoon vrijwel altijd als ik de game opstart.... Wat een wanproduct issut eigenlijk. Gelukkig vertrouw ik niet blind op die functie lol
[ Voor 11% gewijzigd door iekue op 26-01-2024 12:28 ]
Game is verre van perfect helaas.
Maar toch vermaak ik mij uitstekend ermee als ik 30 rondes op Spa weg trap.
Ik denk dat het in de loop van dit jaar wel verder ontwikkeld tot een volwaardige race game. Het is de huidige tendens qua games, brak uitbrengen en stap voor stap evolueren, daar zullen we aan moeten wennen helaas.
Maar toch vermaak ik mij uitstekend ermee als ik 30 rondes op Spa weg trap.
Ik denk dat het in de loop van dit jaar wel verder ontwikkeld tot een volwaardige race game. Het is de huidige tendens qua games, brak uitbrengen en stap voor stap evolueren, daar zullen we aan moeten wennen helaas.
Volgende update komt de Nordschleife terug:
https://forza.net/news/fo...ort-update-5-nordschleife
En wat fixes, ook voor de pc performance:
https://forums.forza.net/...-5-0-february-2024/668142
https://forza.net/news/fo...ort-update-5-nordschleife
En wat fixes, ook voor de pc performance:
https://forums.forza.net/...-5-0-february-2024/668142
PCtoon volledige bericht
Numerous under-the-hood improvements to reduce CPU spikes and better utilize the GPU, helping to improve framerate consistency while driving. [1536749, 1651623]
Fixed numerous crash scenarios caused by multi-threaded rendering. [1624448, 1659051]
Fixed being unable to use full screen mode when using a PC with an integrated GPU. [1603057]
Fixed erratic framerate after reverting a video settings change. [1577163]
Improved Mouse navigation by allowing RMB to behave like esc + B to navigate back through menus. [1486418]
Fixed an issue on PC where players would see no performance boost when switching from a high-quality mode to low quality. [1648332]
Fixed an issue where objects were missing from car reflections in Photo Mode and Forzavista [1670932]
Added a check for GPU support of D3D12 Enhanced Barrier feature to application startup. Error code AP205 corresponds to detected lack of support. Client will attempt to find a device which has required features and will report a “failed to create graphics device” modal if none are found. [1684419]
Aangezien het hier eerder in de thread ook over AMD's Smart Access Memory ging: ik heb nu al een tijdje dezelfde framerates met de optie aan. Lijkt sinds afgelopen patch dus niet meer nodig om die uit te zetten voor Motorsport.
Ik had de game zaterdag nog eens aan geslingerd, en spel liep nu weer erg vloeiend op de Series X.
Een paar dagen geleden het spel nog eens geprobeerd maar wat een teleurstelling blijft het toch. Ik blijf me verbazen hoe slecht de belichting is op veel momenten. Vlak en weinig diepte, terwijl er soms wel mooie plaatjes op het scherm getoond worden.
Ik vraag me echt af wat ze al die jaren hebben gedaan want als je het vergelijkt met Gran Turismo 7 (die ook absoluut niet perfect is) dan slaan ze de plank toch aardig mis!
Ik vraag me echt af wat ze al die jaren hebben gedaan want als je het vergelijkt met Gran Turismo 7 (die ook absoluut niet perfect is) dan slaan ze de plank toch aardig mis!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Hmm, ik heb daar niet zo veel last van, op welk systeem speel je hem?MazeWing schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:50:
Een paar dagen geleden het spel nog eens geprobeerd maar wat een teleurstelling blijft het toch. Ik blijf me verbazen hoe slecht de belichting is op veel momenten. Vlak en weinig diepte, terwijl er soms wel mooie plaatjes op het scherm getoond worden.
Series X met Performance RT.Linksquest schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:26:
[...]
Hmm, ik heb daar niet zo veel last van, op welk systeem speel je hem?
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Volgens mij ik op quality, maar dat moet ik morgen even nakijken.
ja, zeker het beginshot van een race waar je het circuit getoond ziet worden valt tegen. Lijkt soms wel of je een of andere Lowbudget racegame speelt.MazeWing schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:50:
Toch ziet het er tijdens gameplay af en toe wel echt goed uit ook hoor. Een tip is om in freeplay niet Noon als tijdstip te kiezen (default) want dat is precies het lelijkste tijdstip midden op de dag.
Ik rijd zelf eigenlijk altijd op de qualitymode. Ik meen dat die performance RT sinds een bepaalde patch teveel de resolutie omlaag schaalt.
[ Voor 7% gewijzigd door Mick3112 op 01-02-2024 22:21 ]
Het kan er op sommige momenten mooi uitzien maar het is toch vreemd dat het spel er enorm lelijk en vlak uit kan zien als, vanwege een tijdstip, de belichting slecht is. Het lijkt erop alsof ze ooit RTGI (RayTracing Global Illumination) wilde gebruiken voor de belichting (zoals in de eerste trailer) maar dit, mogelijk vanwege performance problemen, hebben moeten vervangen voor normale global illumination zonder dat ze handmatig soms wat deden met de belichting (zoals Gran Turismo 7 doet). Dit zorgt er dus voor dat de belichting zo slecht is.Mick3112 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:19:
[...]
ja, zeker het beginshot van een race waar je het circuit getoond ziet worden valt tegen. Lijkt soms wel of je een of andere Lowbudget racegame speelt.
Toch ziet het er tijdens gameplay af en toe wel echt goed uit ook hoor. Een tip is om in freeplay niet Noon als tijdstip te kiezen (default) want dat is precies het lelijkste tijdstip midden op de dag.
Ik rijd zelf eigenlijk altijd op de qualitymode. Ik meen dat die performance RT sinds een bepaalde patch teveel de resolutie omlaag schaalt.
"Build from the ground up" is inmiddels een meme geworden en het is toch wel treurig dat ze 6 jaar over dit spel hebben gedaan...
Wat ik mij vooral afvraag of de basisdinge getest worden wanneer er een nieuwe auto in het spel wordt geïntroduceerd.
Verander voor de lol bij de Alfa Romeo Giulia maar eens de chassis reinforcement naar sport, de achterbumper en motorkap.....
Verander voor de lol bij de Alfa Romeo Giulia maar eens de chassis reinforcement naar sport, de achterbumper en motorkap.....
Zag er eentje zonder achterbumper rijdenMaikel64 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:16:
Wat ik mij vooral afvraag of de basisdinge getest worden wanneer er een nieuwe auto in het spel wordt geïntroduceerd.

Rapapa...
Precies wat ik bedoel. En als je het chassis upgrade verdwijnt het dashboard voor de helft en de motorkap upgrade laat de motorkap verdwijnen.LosGieros schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:42:
[...]
Zag er eentje zonder achterbumper rijden![]()
Dit zou gewoon gelijk zijn opvallen bij een quality playtrough.
Thanx! Zal het testen. Had voorheen met sam aan mega fps dips.HachiPudi schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:05:
Aangezien het hier eerder in de thread ook over AMD's Smart Access Memory ging: ik heb nu al een tijdje dezelfde framerates met de optie aan. Lijkt sinds afgelopen patch dus niet meer nodig om die uit te zetten voor Motorsport.
Onderdelen kopen met credits met een omweg dus
Beter dan ik had verwacht om eerlijk te zijn.

Het voelt een beetje alsof ze niet volledig willen toegeven dat het een belabberd idee wasHachiPudi schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:47:
Onderdelen kopen met credits met een omweg dus![]()
Ik had een beetje gehoopt dat ze de car points op één hoop zouden gooien, zodat je de points die je verzamelt met de focus auto van die week, mee kan nemen naar een andere auto.
Ik heb nu een VW Golf GTI 83 met een hééééle berg points.
Ik heb nu een VW Golf GTI 83 met een hééééle berg points.
Nope, geen verbetering. Zonder SAM draait het allemaal prima en soepel op een enkele stotter na, zodra ik SAM aanzet krijg ik weer slowdowns die niet grappig zijn en wordt de game bijna af en toe onspeelbaar.meljor schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:10:
[...]
Thanx! Zal het testen. Had voorheen met sam aan mega fps dips.
Verder niet slecht ofzo...... Tis maar een goedkoop spelletje ook dus waarom zou je dingen snel fixen ....
We expect these updates to Car Progression to roll out with Forza Motorsport Update 6 in March 2024, and we will let you know an exact date closer to availability.
Wel vreemd dat ze toch vast houden aan een combinatie van credits en car points.
Heb hem idd ook weer uit gezet voor FM. Zal waarschijnlijk gewoon een paar banen gereden hebben waar het wel goed leek te gaan. Voor komende patch algemene optimalisaties aangekondigd, ben benieuwd.meljor schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:48:
[...]
Nope, geen verbetering. Zonder SAM draait het allemaal prima en soepel op een enkele stotter na, zodra ik SAM aanzet krijg ik weer slowdowns die niet grappig zijn en wordt de game bijna af en toe onspeelbaar.
Verder niet slecht ofzo...... Tis maar een goedkoop spelletje ook dus waarom zou je dingen snel fixen ....
Update 5 deze week, zonder de progressie wijzigingen dus. Die komen dan wel pas in maart. Dat ze aan die car points vasthouden is natuurlijk een kwestie van toegeven dat het een slecht idee was zonder het hardop te hoeven zeggen...Homeland schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:13:
[...]
We expect these updates to Car Progression to roll out with Forza Motorsport Update 6 in March 2024, and we will let you know an exact date closer to availability.
Wel vreemd dat ze toch vast houden aan een combinatie van credits en car points.
Dacht dat de updates altijd op dinsdag uitkwamen? Kan me niet herinneren dat ik vlak voor een race in de GoT league nog een update heb moeten downloaden.
Tja, Turn10 he. Misschien zijn ze bang omdat het de 13de is vandaagHachiPudi schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:16:
[...]
Dacht dat de updates altijd op dinsdag uitkwamen? Kan me niet herinneren dat ik vlak voor een race in de GoT league nog een update heb moeten downloaden.
Deze update is dus de komst van een nieuwemaareigenlijkoudetrackdiebijrealeasehadmoetenzitten track, Nordschleife.# Update 5.0 - new Track, new Cars, new Events
Update 5.0 will be available for download in February for content starting on February 14th.
Veel pc optimalisatie, dus wees er op voorbereid dat Forza slechter kan werken op pc
En een hele hoop andere meuk van dingen waarvan je je afvraagt waarom het uberhaupt niet goed was.
https://forums.forza.net/...-0-february-2024/668142/2
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeForza Motorsport - Update 5 Overview
https://support.forzamoto...se-Notes-February-14-2024
[ Voor 39% gewijzigd door Homeland op 14-02-2024 18:52 ]
De update is hier inmiddels geland, eerste rondje Nordschleife zit erop. Ben blij dat die eindelijk is toegevoegd aan de game!
Mixed feelings ... 't is misschien omdat ik al veel naar de N24 ben geweest en ook al ontzettend veel onboards heb gezien maar er wringt iets aan de omgeving.
Er zijn campings waar er geen zijn (voor Swedenkreuz bv. en voorbij Adenauer Forst ergens). Er zijn plaatsen waar de campings (of schijn van) ontbreken (Adenauer Forst zelf, na het voetpad en ook bij Wehrseifen).
Er is 's nachts ook belichting van lampen langs de Nordschleife, dat is helemaal niet het geval in het echt. Wat doen die rode en witte vaandels langs de baan? De Yokohama borden lijken geen naam van de bochten er op te hebben, maar als ik traag reed en dichtbij kwam leken ze wel tevoorschijn te komen (dus misschien een X-box setting?).
Sommige plaatsen lijken qua begroeiing in mijn hoofd ook niet juist te zitten (ik heb het ook ergens met de Le Mans versie, daar klopt ergens iets niet.
En de sectie Hocheichen - Quidelbacher Höhe - Flugplatz - Schwedenkreuz lijkt niet de juiste hoogteverschillen te hebben.
Er zijn campings waar er geen zijn (voor Swedenkreuz bv. en voorbij Adenauer Forst ergens). Er zijn plaatsen waar de campings (of schijn van) ontbreken (Adenauer Forst zelf, na het voetpad en ook bij Wehrseifen).
Er is 's nachts ook belichting van lampen langs de Nordschleife, dat is helemaal niet het geval in het echt. Wat doen die rode en witte vaandels langs de baan? De Yokohama borden lijken geen naam van de bochten er op te hebben, maar als ik traag reed en dichtbij kwam leken ze wel tevoorschijn te komen (dus misschien een X-box setting?).
Sommige plaatsen lijken qua begroeiing in mijn hoofd ook niet juist te zitten (ik heb het ook ergens met de Le Mans versie, daar klopt ergens iets niet.
En de sectie Hocheichen - Quidelbacher Höhe - Flugplatz - Schwedenkreuz lijkt niet de juiste hoogteverschillen te hebben.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Voor mijn gevoel is de baan ook te breed.Fuelke schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:31:toon volledige bericht
Mixed feelings ... 't is misschien omdat ik al veel naar de N24 ben geweest en ook al ontzettend veel onboards heb gezien maar er wringt iets aan de omgeving.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeTHIS is WRONG about the Nordschleife in Forza Motorsport
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat is zowieso het geval met de Forza banen, ze hebben allemaal totale bullshit bomen/begroeiing langs de baan. Kan je mooi in de Digital Foundry GT7 vs FM video zien in de track detail sectie. GT7 bootst bomen etc. en zichtlijnen vrijwel 1 op 1 van realiteit na, en FM heeft allemaal random bomen die totaal nergens op slaan haha. Kurbs zijn ook gewoon exact utzelfde op plekken als bij FM7, en totaal verkeerd.... En dan roepen dat ut laserscanned etc. is... Nou dan heb je veel details gewoon niet goed. Is uiteindlijk gewoon een port vanaf de FM7 versie, niks "totaal overnieuw, daarom niet meteen in game". Turn10 is gewoon vrij schijt overall...Fuelke schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:31:
Deze game is echt deaud (hier) hè?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Niet alleen hier...
Maat je kunt de League joinen...
Vandaar m'n hier ook tussen haakjes.Phusebox schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:40:
[...]
Niet alleen hier...
Maat je kunt de League joinen...
Die game is in zijn totaliteit gewoon compleet dood. Grootste miskoop in mijn gamehistorie helaas.
De ring is mijn favoriete baan, zelfs dat heeft me niet kunnen bewegen om forza weer te installeren.
Op zich vind ik het spel wel mooi, maar in carrière mode zijn de races gewoon te kort, veel te weinig rondes om beetje achteraan te starten en je weg naar voren te maken. Ik heb geen zin om de moeilijkheid terug te schroeven en dan moet je eigenlijk bijna vooraan starten. Ik wil races van minimaal een half uur met pitstops met bijbehorende strategie.Rivanov schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:35:
[...]
Vandaar m'n hier ook tussen haakjes.
Die game is in zijn totaliteit gewoon compleet dood. Grootste miskoop in mijn gamehistorie helaas.
XBL gamertag StayingPow3r
Ja single player is eigenlijk totaal verwaarloosbaar. Ze willen nog wel wat aan de AI doen, maar ik verwacht zelf geen wonderen.Mr. Freeze schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:04:
[...]
Op zich vindt ik het spel wel mooi, maar in carrière mode zijn de races gewoon te kort, veel te weinig rondes om beetje achteraan te starten en je weg naar voren te maken. Ik heb geen zin om de moeilijkheid terug te schroeven en dan moet je eigenlijk bijna vooraan starten. Ik wil races van minimaal een half uur met pitstops met bijbehorende strategie.
Ze hadden eigenlijk gewoon een kopie van Motorsport 4 carrière kunnen doen met updates, eigen in te stellen lengte van de races, zorgen dat AI zich niet achterlijk gedraagt en dan was iedereen die single player speelt wel tevreden denk ik. Blijf me soms verbazen over de keuzes die sommige studio's kunnen maken.
Al die "moeite" met car xp en car points hadden ze dan beter kunnen gebruiken voor de algehele kwaliteit van het spel.
Ik vermaak me er prima mee in de single player career mode.
[ Voor 3% gewijzigd door vosss op 18-02-2024 15:52 ]
Forza Motorsport 4 was super qua single player. Erg leuke races, goede progressie en perfecte opbouw. Gewoon een door en door goed doordacht spel!Jordy8 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:16:
[...]
Ja single player is eigenlijk totaal verwaarloosbaar. Ze willen nog wel wat aan de AI doen, maar ik verwacht zelf geen wonderen.
Ze hadden eigenlijk gewoon een kopie van Motorsport 4 carrière kunnen doen met updates, eigen in te stellen lengte van de races, zorgen dat AI zich niet achterlijk gedraagt en dan was iedereen die single player speelt wel tevreden denk ik. Blijf me soms verbazen over de keuzes die sommige studio's kunnen maken.
Al die "moeite" met car xp en car points hadden ze dan beter kunnen gebruiken voor de algehele kwaliteit van het spel.
Als ze die nu als voorbeeld hadden genomen en 8 gewoon zoals 4 hadden gemaakt was het een stuk beter spel. Ik snap werkelijk waar niet hoe Turn 10 misser na misser blijft maken. Ook nu weer met update 5...
Heel stom, ik heb met Forza Motorsport 2 op de Xbox 360 nog altijd het meeste plezier gehad, hoewel ik deze game leuk vind, speel ik hem meestal maar even met 2 tot 3 racen en dan ga ik weer wat anders doen, terwijl ik Horizon 5 makkelijk een paar uur aan een stuk kon spelen.
Ik ben niet heel fanatiek meer met Forza, maar wat is er mis (gegaan) met update 5?
Ik start spel incidenteel nog wel eens op, om even paar rondjes/races te doen. Blijft jammer dat ze 'als game' de boel niet echt op de rit hebben, tis allemaal wel heel beperkt/statisch geworden. Wat echt eeuwig zonde is, aangezien het rijden zelf echt fantastisch is, daar zou je echt veel meer mee moeten kunnen doen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Heel de Nürburgring klopt van geen kant. Het is gewoon een veredelde copy paste van 7...BM schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:24:
[...]
Ik ben niet heel fanatiek meer met Forza, maar wat is er mis (gegaan) met update 5?
Ik start spel incidenteel nog wel eens op, om even paar rondjes/races te doen. Blijft jammer dat ze 'als game' de boel niet echt op de rit hebben, tis allemaal wel heel beperkt/statisch geworden. Wat echt eeuwig zonde is, aangezien het rijden zelf echt fantastisch is, daar zou je echt veel meer mee moeten kunnen doen
Ik ervaar hem qua hoogteverschillen en roadsurface wel heel anders dan FM7.MazeWing schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:41:
[...]
Heel de Nürburgring klopt van geen kant. Het is gewoon een veredelde copy paste van 7...
Ik vind het wel een vermakelijke versie. Voelt toch wel goed als je op hoge snelheid de ene sector na de andere sector afrondt. Het had wel iets minder kermis mogen wezen langs de baan. Sommige gedeeltes voelen wel wat onrealistisch aan hierdoor.
Vind aan de Norsdschleife maar 2 dingen “storend” en dat is geen geluid in carusel en die rare vlaggen lang de kant.
Laatste een race in de avond gedaan en vind dat er toch wel verdomd sfeervol uitzien!
Wel een paar bugs? Die ik echt bagger vind. Wielen kleuren klopt vaak niet en zijn in het algemeen al niet zo mooi, soms echt lelijke texturen hier en daar. Remklauwen (race) die lelijk zijn en niet gekleurd kunnen worden. Waarom kan de rolkooi nog steeds geen kleur krijgen? GT is zowaar kwa car mods Forza ingehaald…… wie had dat gedacht?
Draait inmiddels wel goed op pc. 4k alles max (geen ray tracing want dat is ook niet goed) en draai straks op mijn 115fps cap. RTX4080 Super. Wel nog wat random stotters maar de extreme zijn wel weg…..
Denk dus dat mijn grootste probleem een beetje is dat je hier en daar nog wel echt de Forza 7 tekort komoningen met name graphics en details door ziet schemeren wat dat from the ground up wat twijfelachtig maakt. Dit geld wel voor de physics wat mij betreft maar alles wat je ziet niet zo zeer sommige car models zijn ook echt niet okay…..
Vermaak me er nu wel gelukkig mee! En alles wat GT heeft en ik in Forza mis is andersom eigenlijk ook want kwa gameplay wil ik Forza en kwa details en nog steeds Lightning wil ik GT….. oftewel er moet een kruising komen of Forza moet nu gewoon eens die oude stomme dingen die al meerdere delen zo zijn gewoon eens fixen.
Wiel animaties in Forza kunnen echt niet meer….. in GT zijn ze gewoon perfect!:strip_exif()/f/image/DVLdFJWkEuvmjyEkZsRZvCj0.jpg?f=fotoalbum_large)
Laatste een race in de avond gedaan en vind dat er toch wel verdomd sfeervol uitzien!
Wel een paar bugs? Die ik echt bagger vind. Wielen kleuren klopt vaak niet en zijn in het algemeen al niet zo mooi, soms echt lelijke texturen hier en daar. Remklauwen (race) die lelijk zijn en niet gekleurd kunnen worden. Waarom kan de rolkooi nog steeds geen kleur krijgen? GT is zowaar kwa car mods Forza ingehaald…… wie had dat gedacht?
Draait inmiddels wel goed op pc. 4k alles max (geen ray tracing want dat is ook niet goed) en draai straks op mijn 115fps cap. RTX4080 Super. Wel nog wat random stotters maar de extreme zijn wel weg…..
Denk dus dat mijn grootste probleem een beetje is dat je hier en daar nog wel echt de Forza 7 tekort komoningen met name graphics en details door ziet schemeren wat dat from the ground up wat twijfelachtig maakt. Dit geld wel voor de physics wat mij betreft maar alles wat je ziet niet zo zeer sommige car models zijn ook echt niet okay…..
Vermaak me er nu wel gelukkig mee! En alles wat GT heeft en ik in Forza mis is andersom eigenlijk ook want kwa gameplay wil ik Forza en kwa details en nog steeds Lightning wil ik GT….. oftewel er moet een kruising komen of Forza moet nu gewoon eens die oude stomme dingen die al meerdere delen zo zijn gewoon eens fixen.
Wiel animaties in Forza kunnen echt niet meer….. in GT zijn ze gewoon perfect!
:strip_exif()/f/image/DVLdFJWkEuvmjyEkZsRZvCj0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yp7ttGlIgwhnB3yttKO03Q8o.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door JWFpeters op 19-02-2024 21:45 ]
De (online) framerate hebben ze in de laatste update wel weer lekker verkloot.JWFpeters schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:02:
Bij een 165 Hz scherm deelt ie het nu door 3 en houdt je dus 55fps over (voorheen 83fps) wat nog stottert ook. Als je je scherm verversing verlaagt naar 144Hz krijg je 72fps.
Poh. Vandaag weer de extra nail in the coffin van deze ramp aankoop.
Kan m’n shifter pedals gewoon mappen in de control settings. Maar in-game werken ze vervolgens niet.
Issue is al enkele maanden geleden op Reddit gepost, maar is dus nog steeds niet opgelost. Simucube 2 Pro i.c.m. GSI Formula Pro Elite.
Kan m’n shifter pedals gewoon mappen in de control settings. Maar in-game werken ze vervolgens niet.

Issue is al enkele maanden geleden op Reddit gepost, maar is dus nog steeds niet opgelost. Simucube 2 Pro i.c.m. GSI Formula Pro Elite.
Tijd voor Le Mans UltimateRivanov schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:15:
Poh. Vandaag weer de extra nail in the coffin van deze ramp aankoop.
Kan m’n shifter pedals gewoon mappen in de control settings. Maar in-game werken ze vervolgens niet.![]()
Dat bugfest hoef ik niet.
Speel enkel iRacing met af en toe een hotlap Nordschleife in Assetto Corsa.
Zodra de verbouwing bij ons klaar is, en ik weer een dedicated ruimte heb voor mijn sim rig, moet ik ook maar weer eens in iRacing duiken. Maar dat duurt nog wel een jaartje ofzo.Rivanov schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:20:
[...]
Dat bugfest hoef ik niet.
Speel enkel iRacing met af en toe een hotlap Nordschleife in Assetto Corsa.
Tot die tijd vermaak ik me wel in de Forza GoT League, ondanks de bugs en lage fps met slechte graphics.
Wat is de level cap eigenlijk? Tot welk spelerslevel ga je door voor je weer op 1 (en dan met zo'n sterretje) begint?
Geen idee. Ik ben nu level 139 dacht ik. Misschien bij 150 ofzo? Single player hele career gedaan, moet nog aan de ringer tour beginnen.Timbox88 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:47:
Wat is de level cap eigenlijk? Tot welk spelerslevel ga je door voor je weer op 1 (en dan met zo'n sterretje) begint?
Er zijn al mensen hier op tweakers die bijna in de 600 zitten... waarschijnlijk is het dus gewoon 999vosss schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:23:
[...]
Geen idee. Ik ben nu level 139 dacht ik. Misschien bij 150 ofzo? Single player hele career gedaan, moet nog aan de ringer tour beginnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 29-02-2024 09:27 ]
Ja online zat ik al in de lobby met mensen in de 900...Phusebox schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:25:
[...]
Er zijn al mensen hier op tweakers die bijna in de 600 zitten... waarschijnlijk is het dus gewoon 999
Na de 999 krijg je inderdaad een cijfer erachter met een ster erboven.
Ik zit al voorbij de 999, op 1(*) 152.
Ik heb al mensen gezien met een 3.
Ok, thanks! Gaan de latere levels even snel/langzaam als de eerste levels? Dus duurt level 860 naar 861 (om maar iets te noemen) even lang als van 5 naar 6 bijvoorbeeld? Of gaat het steeds langzamer naarmate je hoger komt?jbbrans schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:07:
Na de 999 krijg je inderdaad een cijfer erachter met een ster erboven.
Nee, het gaat even snel.Timbox88 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:27:
[...]
Ok, thanks! Gaan de latere levels even snel/langzaam als de eerste levels? Dus duurt level 860 naar 861 (om maar iets te noemen) even lang als van 5 naar 6 bijvoorbeeld? Of gaat het steeds langzamer naarmate je hoger komt?
Maar ik let niet zo op die levels, ze geven geen voordeel of extra's. Ik weet niet waar de level-up voor de racesuits op gebaseerd is, maar dat was het enige waar ik ineens een aantal extra van kreeg vorige maand. Deze boeien mij echter totaal niet.
Het enige belangrijkste zijn/waren de car experience points, maar ook die hebben niet zoveel nut meer binnenkort. Hierna heb je alleen nog maar geld nodig, om auto's te kopen en op te waarderen.
Ik rijd echter toch maar in een handje vol auto's, hoewel ik soms een niet standaard auto wel wil proberen om online mee te kunnen komen.
FYI : https://forza.net/news/fo...t-car-progression-updates
"Firstly, we will remove the locked part mechanic so all car parts can be accessed at Car Level 1 for every car in the game. Once a car is added to your car collection, you can install upgrades to it in any order that you wish. Whether it's engine swaps, race tires, aspiration changes, body kits or any other part available for your vehicle, you will have the freedom to build cars your way."
"Firstly, we will remove the locked part mechanic so all car parts can be accessed at Car Level 1 for every car in the game. Once a car is added to your car collection, you can install upgrades to it in any order that you wish. Whether it's engine swaps, race tires, aspiration changes, body kits or any other part available for your vehicle, you will have the freedom to build cars your way."
Ah yes, snap ik!jbbrans schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:48:
[...]
Nee, het gaat even snel.
Maar ik let niet zo op die levels, ze geven geen voordeel of extra's. Ik weet niet waar de level-up voor de racesuits op gebaseerd is, maar dat was het enige waar ik ineens een aantal extra van kreeg vorige maand. Deze boeien mij echter totaal niet.
Het enige belangrijkste zijn/waren de car experience points, maar ook die hebben niet zoveel nut meer binnenkort. Hierna heb je alleen nog maar geld nodig, om auto's te kopen en op te waarderen.
Ik rijd echter toch maar in een handje vol auto's, hoewel ik soms een niet standaard auto wel wil proberen om online mee te kunnen komen.
Moet zeggen, hier schuilt voor mij ook wel een probleem van deze Forza. Na de release heb ik een uurtje of 15 gespeeld, toen de game aan de kant gelegd en was er eigenlijk wel klaar mee. Niet echt gedacht om hem weer op te pakken.
Afgelopen week toch weer eens uit de kast getrokken en moet zeggen; de multiplayer is wel echt tof. Halfuurtje oefenen, drie rondes kwalificeren en dan een race die eigenlijk bijna altijd spannend is.
Maar ik mis een soort van 'doel'. Ja, je hebt die rating tussen (uit mn hoofd) 1000-5000, maar het zegt allemaal niet zo veel. Spelerslevel, zoals je in mijn ogen terecht zegt, zegt ook weinig. Dus in welk opzicht je je nu echt onderscheidt van de andere rijders in een lobby. mist in mijn ogen (terwijl dat wel zo leuk is).
De officiële uitleg is dat er online gematched wordt op eerst skill level en daarna op de safety rating.Timbox88 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:52:
[...]
Ah yes, snap ik!
Moet zeggen, hier schuilt voor mij ook wel een probleem van deze Forza. Na de release heb ik een uurtje of 15 gespeeld, toen de game aan de kant gelegd en was er eigenlijk wel klaar mee. Niet echt gedacht om hem weer op te pakken.
Afgelopen week toch weer eens uit de kast getrokken en moet zeggen; de multiplayer is wel echt tof. Halfuurtje oefenen, drie rondes kwalificeren en dan een race die eigenlijk bijna altijd spannend is.
Maar ik mis een soort van 'doel'. Ja, je hebt die rating tussen (uit mn hoofd) 1000-5000, maar het zegt allemaal niet zo veel. Spelerslevel, zoals je in mijn ogen terecht zegt, zegt ook weinig. Dus in welk opzicht je je nu echt onderscheidt van de andere rijders in een lobby. mist in mijn ogen (terwijl dat wel zo leuk is).
Mijn ervaring is dat er gewoon willekeurig een server gevuld wordt.
Had ik gisteravond ook. Na een tijdje offline spelen spel herstart en toen deed ie het weer. Geen idee.jbbrans schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:49:
Ik heb vandaag de melding op 2 pc's dat de data niet gesynced kan worden.
Moet ik het probleem bij mij thuis zoeken of hebben meer mensen hier last van?
Dit doe ik al sinds launch zo, en bevalt me prima. Elke week andere MP events. Bijna dagelijks wel een uurtje zoet mee. De singleplayer laat ik links liggenTimbox88 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:52:
[...]
Dat idee heb ik ook een beetje. Maar ik vind sowieso de rating 1000-5000 vrij nietszeggend. Ik zie liever divisies ofzo...dat je ook echt een beetje kunt promoveren/degraderenjbbrans schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:29:
[...]
De officiële uitleg is dat er online gematched wordt op eerst skill level en daarna op de safety rating.
Mijn ervaring is dat er gewoon willekeurig een server gevuld wordt.
Ik twijfel nog heel erg of ik die SP ga doen. Heb er een paar races op zitten en het is vrij saai. Maar ergens voel ik me bijna verplicht het toch eens te doen hahaDutchOwnage schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:58:
[...]
Dit doe ik al sinds launch zo, en bevalt me prima. Elke week andere MP events. Bijna dagelijks wel een uurtje zoet mee. De singleplayer laat ik links liggen
Ik had wel weer fun vandaag in de C class online lobby.
Alle dagen ben ik ook minstens een uurtje ofzo online .
De single player was ik aan begonnen maar trekt me niet echt.
YouTube: Forza Motorsport Mugello C Class Online Lobby
Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24
Ik denk dat er iets niet helemaal lekker gaat met HDR in je videoOpuske schreef op maandag 4 maart 2024 @ 03:47:
Wel leuk om te zien dat daar nog wat leven in zit, klasse C / B auto's kunnen lekker close racen leveren. Binnenkort me toch maar weer eens aan wagen.
Nice!Opuske schreef op maandag 4 maart 2024 @ 03:47:
Om de hoeveel tijd veranderen de races eigenlijk?
Wat bedoel je precies want bij mij ziet het er perfect normaal uit.HachiPudi schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:44:
[...]
Ik denk dat er iets niet helemaal lekker gaat met HDR in je video.
Wel leuk om te zien dat daar nog wat leven in zit, klasse C / B auto's kunnen lekker close racen leveren. Binnenkort me toch maar weer eens aan wagen.
Zowel op de pc, de tv en de telefoon geen enkel probleem.
Trouwens normaal gezien staat HDR uit anders zie ik geen ene reet op het circuit als de zon schijnt haha.
En ja alles van klasse E tot en met A is wel fun.
Dan heb je nog races en plezier en meestal redelijk clean.
Alles boven klasse A moet je alleen doen in private multiplayer zodat je daar kan racen met mensen die je kent.
Publieke lobbys boven A klasse zijn 9 op 10 keer wreckfests.
[ Voor 19% gewijzigd door Opuske op 04-03-2024 14:57 ]
Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24