We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Als dat zo is, dan verdient Webo ook straf (die rode kaart of meer). Echter, als official heb je aan hogere standaarden te voldoen, net zoals een politieman niet gewoon terug kan schelden tegen een vervelende figuur. Echter, een beetje kijken op Twitter laat alleen Roemeense accounts zien die de claim van "gypsy" maken, en dat zijn nou niet de meest betrouwbare bronnen hier. Gewoon afwachten wat uit het onderzoek komt (ze hebben de on-pitch microfoons en de 4e man kan zich ook verdedigen). Webo zijn rode kaart is niet vervallen, alleen opgeschort en kan zo weer bevestigd worden.FixDeluxe schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:54:
In principe vind ik beide nou niet echt zo ..... denderend bijzonder.
Er gaan ook verhalen dat die 4e man nu een 10-wedstrijden schorsing zou krijgen, dat lijkt me allemaal ver over de top en nergens voor nodig. Ik wil best geloven dat hij het niet kwaad bedoelde en gewoon dom is geweest, maar ook niet slim genoeg is geweest om de boel te sussen. Als hij met de billen bloot was gegaan in excuses en zich terug had kunnen trekken had er waarschijnlijk best wel wat geregeld kunnen worden, maar ja, UEFA heeft daar 6 scheidsrechters nodig en stuurt er 6 zonder reserve.
Verder kudos voor PSG dat die ook het veld afliepen. Dat heeft de boel voor UEFA op scherp gezet, anders was het onder het tapijt geveegd. Dit was gewoon nodig.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik weet het niet, die woorden waren bedoeld voor het arbitrale team en in hun eigen taal. Het is niet alsof hij dit tegen iemand van hen heeft gezegd (toch?). Dit is toevallig opgevangen door iemand die er daarna een groot probleem van maakte (zonder echt te begrijpen wat er gezegd werd I guess). Ik vind het echt een lastige casus en ik denk dat dit absoluut (volgende de definitie) geen racistisch incident is.gambieter schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:12:
[...]
Als dat zo is, dan verdient Webo ook straf (die rode kaart of meer). Echter, als official heb je aan hogere standaarden te voldoen, net zoals een politieman niet gewoon terug kan schelden tegen een vervelende figuur. Echter, een beetje kijken op Twitter laat alleen Roemeense accounts zien die de claim van "gypsy" maken, en dat zijn nou niet de meest betrouwbare bronnen hier. Gewoon afwachten wat uit het onderzoek komt (ze hebben de on-pitch microfoons en de 4e man kan zich ook verdedigen). Webo zijn rode kaart is niet vervallen, alleen opgeschort en kan zo weer bevestigd worden.
Er gaan ook verhalen dat die 4e man nu een 10-wedstrijden schorsing zou krijgen, dat lijkt me allemaal ver over de top en nergens voor nodig. Ik wil best geloven dat hij het niet kwaad bedoelde en gewoon dom is geweest, maar ook niet slim genoeg is geweest om de boel te sussen. Als hij met de billen bloot was gegaan in excuses en zich terug had kunnen trekken had er waarschijnlijk best wel wat geregeld kunnen worden, maar ja, UEFA heeft daar 6 scheidsrechters nodig en stuurt er 6 zonder reserve.
Verder kudos voor PSG dat die ook het veld afliepen. Dat heeft de boel voor UEFA op scherp gezet, anders was het onder het tapijt geveegd. Dit was gewoon nodig.
Helaas leven we in een wereld waar sensatie alles is en de media er bovenop duiken (incl. Tweakers met een vrij vreemde waarschuwing in dit topic imo) waardoor alles nog harder uit de hand loopt, terwijl ik toch echt het idee het dat dit gewoon een groot misverstand is.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Wil je nou gaan verbieden dat arbitrale trio's of quadro's (hoe je dat ook moge zeggen) niet meer in hun eigen taal mogen spreken omdat iemand die de woorden opvangt dan misschien verkeerde ideeën krijgt?
Ik vind het ergens wel raar dat op een plek als Tweakers, waar altijd met goede argumenten gekomen moet worden en je moet nadenken voordat je wat post/zegt, deze reactie (die achteraf gezien eigenlijk nergens op slaat) nu wel als de "juiste" wordt gezien.
Wat mij betreft geeft dit hele incident wel aan hoe de zaken op scherp staan in de samenleving en dit soort incidentjes die vervolgens enorm worden uitvergroot door de media (niet helemaal op de juiste manier imo) gaan het er allemaal niet beter op maken.
We willen blijkbaar maar al te graag de VS achterna...
Genoeg andere manieren om hem aan te duiden dan 'die zwarte'remco112 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:49:
[...]
Ik bedoel dat iemand 'een zwarte (man)' noemen totaal niet discriminerend is in mijn ogen, in tegenstelling tot iemand uitmaken voor zigeuner.

J. Derksen neemt ook niet de moeite om namen te kennen tegenwoordig, verder dan die donkere/.... komt ie ook niet meer. Stel je voor dat je in de VI spelers zo gaat lopen omschrijven ...
[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 09-12-2020 18:47 ]
Tuurlijk, of hij nou "die zwarte" of "die zwarte man" zei.apis29 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:44:
[...]
Genoeg andere manieren om hem aan te duiden dan 'die zwarte'..
J. Derksen neemt ook niet de moeite om namen te kennen tegenwoordig, verder dan die donkere/.... komt ie ook niet meer. Stel je voor dat je in de VI spelers zo gaat lopen omschrijven ...
Het maakt niet uit, het is gebeurd en het is hoe dan ook niet slim om iemand op zijn huidskleur aan te spreken. Echter .... en mijn mening zal vast onpopulair zijn, maar juist huidskleur is gewoon een uiterlijk kenmerk. Ik keek in de zomer the last dance en ook daar werd soms naar de witte huidskleur gerefereerd dingen als "You shoot well for a white guy". daarbij denk ik ook dat in een gemeenschap of groep waar een donker uiterlijk de overhand heeft, er ook naar "white guy" gerefereerd word.
Al met al is het heel naïef om, ook al is je eigen land 'negru' het normale woord voor zwart, te denken dat je niet met een internationale lading hebt te maken.
Wat betreft het zigeuner gebeuren. Er blijkt (zelf nog niet geluisterd) een filmpje te zijn waarin iemand zegt "in ons land, zijn Roemeniërs gipsy's". wat dan weer de aanleiding zou zijn van dit alles.
Ik denk dit zoals wel vaker een storm in glas water is, maar we er wel weer dingen door scherp kunnen stellen.
Arsenal - het gaat redelijk slecht in de PL, maar in de EL winnen ze alles (18 uit 6), zelfs de enige club die alle 6 poule wedstrijden weet te winnen; maar dat kan ook aan de zwakke tegenstanders liggen.
Inter - wat een afgang, 4e in de poule en dus niet eens Europa League spelen
met zulke spelers, Lukaku, Lautaro en toch de beste verdediger van de Serie A
ik weet bijna zeker dat Eriksen weg gaat, wat een vernedering elke keer als je in de 85e minuut nog even mag invallen.
Thuis met 1 - 5 ! verliezen van Stuttgart.
Met van Gaalchim0 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:41:
Mooie zaterdagavond!
18:30 United - City
21:00 Real - Atleti

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ze staan 15e, en verbetering is niet snel te zien.
Dit is dan weer galgehumor van Arsenal fans op Twitter:
:fill(white):strip_exif()/f/image/XvBgXfLNZzxJMTw3KQfbPYXR.png?f=user_large)
Liverpool had het zwaar vandaag en mocht zich gelukkig prijzen met een punt tegen Fulham. Alle ploegen in de top verloren punten dit weekend, waardoor Southampton en Leicester weer in de top 4 staan.
[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 13-12-2020 22:33 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Kijkende naar enkele contracten die afgelopen zomer uitgedeeld werden zag je al dat de ambitie ver weg was.
[ Voor 35% gewijzigd door Vos op 14-12-2020 07:15 ]
@gambieter ik ben geloof ik nog 1 van de weinigegambieter schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:29:
Ik weet dat onze vrienden van Arsenal hier niet veel meer komen
het gaat inderdaad heel slecht, en dan woensdag tegen Southampton, die dus gewoon 4e staan.
ben wel benieuwd naar de EL loting vanmiddag, het kan niet ajax of psv worden.
Dinamo Kiev - Club Brugge
Real Sociedad - Manchester United
Benfica - Arsenal
Rode Ster Belgrado - AC Milan
Royal Antwerp - Rangers FC
Slavia Praag - Leicester City
Red Bull Salzburg - Villarreal
SC Braga - AS Roma
FK Krasnodar - Dinamo Zagreb
Young Boys - Bayer Leverkusen
Molde FK - TSG 1899 Hoffenheim
Granada CF - Napoli
Maccabi Tel Aviv - Shakhtar Donetsk
Lille OSC - Ajax
Olympiakos Pireaus - PSV
Borussia Mönchengladbach - Manchester City
Lazio - Bayern München
Atlético Madrid - Chelsea
RB Leipzig - Liverpool
FC Porto - Juventus
Barcelona - Paris Saint-Germain
Sevilla - Borussia Dortmund
Atalanta Bergamo - Real Madrid
En Southampton speelt leuk voetbal, die Ward-Prowse is echt goed in zijn distributie, vrije trappen etc. Die staan verdiend in de top.JAN-B schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:32:
@gambieter ik ben geloof ik nog 1 van de weinige
het gaat inderdaad heel slecht, en dan woensdag tegen Southampton, die dus gewoon 4e staan.
Benfica. Daar zal men de discipline nodig hebben...ben wel benieuwd naar de EL loting vanmiddag, het kan niet ajax of psv worden.
Xhaka had zich weer teruggevochten na die episode waar hij beledigend applaudiseerde naar het publiek, maar dit was oliedom. En Elneny kwam echt weg met een oerdomme actie. Niet dat Arsenal kansloos was, maar het creeert erg weinig en de topspelers zijn uit vorm. Bij MOTD2 vonden ze dat de rust van David Luiz werd gemistVos schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:11:
Dat Xhaka rood pakt is ook geen verbazing, die pakt ze vaak genoeg. Ik heb het (wederom) niet gezien
Kijkende naar enkele contracten die afgelopen zomer uitgedeeld werden zag je al dat de ambitie ver weg was.
Ik las een interview met Van Persie vorige week. Die zei dat de (toenmalige?) directeur van Arsenal hem rondleidde toen hij er over dacht weg te willen, en dat de directeur trots zei "Kijk, zonder schulden". Van Persie: "wat maken die schulden me nou uit, ik wil winnen".
Ik heb het niet gezien en las pas in jouw post vanmorgen vroeg van die rode kaart en de eigen goal. Maar je sympathie waardeer ikgambieter schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:29:
Ik weet dat onze vrienden van Arsenal hier niet veel meer komen, maar ik heb nu serieus een beetje medelijden.
Geen idee wat er moet veranderen. Okay een paar zwakke broeders eruit? Xhaka willian en lacazette bv?
Maar ik ben de interesse wel hard kwijtgeraakt ja. Wenger was niet altijd het probleem blijkbaar
Wat doet die tegenwoordig
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
@Gunner Eerlijk gezegd schrik ik hier een beetje van; je was hier 1 van de echte fans, maar nu - als ze op de 15e plaats staan - ben je de interesse kwijt, jammer;Gunner schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:31:
Ik heb het niet gezien en las pas in jouw post vanmorgen vroeg van die rode kaart en de eigen goal. Maar je sympathie waardeer ik
Ja, jij en ik hebben de mooie jaren meegemaakt, pfff, Bergkamp - Henry en Vieira enz... maar die tijden komen niet meer, helaas
Trouwens, Vieira is net 2 weken geleden ontslagen bij Nice, dus die is beschikbaar
maar je volgt de uitslag ook niet op de telefoon of even naar teletekst kijken
doet iets bij de UEFA, geloof ik.Wat doet die tegenwoordig![]()
Tegen beter weten in wel de laatste tijd, soms. Ik vind de zondagavondlaat wedstrijden vrij waardeloos (leve de commercie) en toevallig lag ik al om 21.30 op mn nestJAN-B schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:17:
maar je volgt de uitslag ook niet op de telefoon of even naar teletekst kijken
maar dat ik om 04.30 een app las van @JeroenNietDoen was het wel gedaan met m'n nachtrust ja

Is het kut? Ja. Is het niet om aan te zien? Zeker. Boeit het nog? Echt niet. Blijven we doorgaan met gifbeker? Absoluut.
Je hebt mazzel: morgenavond hebben ze de vroege wedstrijd (19:00 NL), thuis tegen Southampton. Die spelen leuk voetbal maar zijn verdedigend ook niet altijd even stabiel, dus kan een aardige wedstrijd worden. Maar als Southampton het op de heupen krijgt (en die zijn goed in vorm), ook pijnlijk...Gunner schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:22:
Tegen beter weten in wel de laatste tijd, soms. Ik vind de zondagavondlaat wedstrijden vrij waardeloos (leve de commercie) en toevallig lag ik al om 21.30 op mn nest
maar dat ik om 04.30 een app las van @JeroenNietDoen was het wel gedaan met m'n nachtrust ja
Speelt Shane Long daar nog?gambieter schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:05:
[...]
Je hebt mazzel: morgenavond hebben ze de vroege wedstrijd (19:00 NL), thuis tegen Southampton. Die spelen leuk voetbal maar zijn verdedigend ook niet altijd even stabiel, dus kan een aardige wedstrijd worden. Maar als Southampton het op de heupen krijgt (en die zijn goed in vorm), ook pijnlijk...

Hij zit er nog maar speelt niet veel meer, ze hebben nu Danny Ings.
Die is inderdaad alleen nog maar onregelmatig invaller. Ze hebben nu Che Adams als tweede spits, had een heel seizoen nodig om zich aan te passen maar is nu lekker bezig samen met Ings.dutchgio schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:30:
Hij zit er nog maar speelt niet veel meer, ze hebben nu Danny Ings.
...
valt me nog niet tegen, Auba scoort eindelijk weer, maar weer een rode kaart
en in Italie is het Milaan bovenaan
AC 1e en Inter 2e met 1 punt verschil.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hebben ze uberhaupt geld om hem te ontslaan dan?Quad schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:21:
Voor de Barcelona volgers, hoe groot is de kans dat Koeman na dit weekend op straat staat? Gaat niet zo best.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het mist echt totaal de spirit bij Barcelona. Als groep is er totaal geen over mijn lijk mentaliteit. Individueel kunnen de meeste nog wel een leuk balletje trappen. Maar het ziet er wel heel plichtmatig uit allemaal.Quad schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:21:
Voor de Barcelona volgers, hoe groot is de kans dat Koeman na dit weekend op straat staat? Gaat niet zo best.
deze week nog tegen Man. City en Chelsea
in het interview voor de wedstrijd werd Solksjaer gevraagd hoe hij het recente slappe beginnen van zijn team ging voorkomen, en hij grapte over een ballon die hij ging laten knallen in de kleedkamer. Dat heeft gewerkt...
Mooie overwinning
ik weet alleen niet welke goal er mooier is, de 2-0 of de 3-0 > doe de 3e goal maar
Inderdaad wat matig allemaalGrindtegel schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:35:
Zit effe naar Barcelona te kijken maar manman wat een armoede zeg, het is niks maar dan ook helemaal niks. Dat complete team moet op de schop , wat een waardeloze slap aftreksel is dit zootje geworden niet normaal meer. Onder die vorige trainer was het al niet veel maar Koeman bakt er ook helemaal niks van daar
En de kansen die ze dan krijgen word zo slap mee om gegaan.
Nog dat gepruts van die cv en Eibar maakt het wel af. Eibar gaat er wél voor
Ondanks het slechte spel kon je gewoon al voor staan, zo slap steeds ingeschoten.
Edit : hèhè 1-1
Vooral griezman... Daar heb je tegenwoordig bar weinig aanGrindtegel schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:45:
Pranic en Griezman zijn er nog geen minuut uit of barca scoort, hhmmm toeval? Ik zeg nee.
@Gunner Nou, ik vind Lacazette toch niet erg slecht spelen de laatste tijd;Gunner schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:31:
Geen idee wat er moet veranderen. Okay een paar zwakke broeders eruit? Xhaka willian en lacazette bv?
Gisteravond gezien
Invallen op 65.08 minuten en hij scoorde op 65.45
toch wel knap, invallen en na 37 seconden al scoren
(we staan 13e, de top 10 is in zicht)
Dacht dat vandaag wasJAN-B schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:46:
[...]
@Gunner Nou, ik vind Lacazette toch niet erg slecht spelen de laatste tijd;
Gisteravond gezien(jaja, alweer gewonnen)
Invallen op 65.08 minuten en hij scoorde op 65.45
toch wel knap, invallen en na 37 seconden al scoren
(we staan 13e, de top 10 is in zicht)
Aston villa speelde snel goed voetbal, een lust voor het oog, itt man utd
En dan wordt de wedstrijd beslist op een mijn ogen zeer dubieuze penalty. Pogba zou geraakt zijn, ik zag alleen een Pogba die gewillig naar de grond ging?
Dus door een mi onterechte penalty wint man utd terwijl het hooguit een gelijkspel maar misschien nog wel een nederlaag had verdiend.
Kan er slecht tegen dat tegenwoordig overal voor bijna niets de bal op de stip gaat.
Het verknalt wedstrijden.
Harribo schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:58:
Echt een kleine schande dat man utd won van aston villa gisteren.
Aston villa speelde snel goed voetbal, een lust voor het oog, itt man utd
En dan wordt de wedstrijd beslist op een mijn ogen zeer dubieuze penalty. Pogba zou geraakt zijn, ik zag alleen een Pogba die gewillig naar de grond ging?
Dus door een mi onterechte penalty wint man utd terwijl het hooguit een gelijkspel maar misschien nog wel een nederlaag had verdiend.
Kan er slecht tegen dat tegenwoordig overal voor bijna niets de bal op de stip gaat.
Het verknalt wedstrijden.
Eu vejo esse vídeo eu não consigo acreditar que isso foi pênalti, eu sempre torço pelo futebol mais justo, com menos erros, mas, aí eu paro e vejo esses tipos de lances.
— Douglas Luiz (@dgoficial) 1 januari 2021
Se temos o VAR pra ajudar, VAMOS começar a usar CORRETAMENTE, esses erros podem definir o futuro dos clubes! pic.twitter.com/YWvWkT0Cwu
100% schwalbe. Zie waar Pogba z'n rechterbeen ineens heen vliegt...
Zijn rechterbeen is wat minder relevant. Het punt is dat zijn linkervoet achter zijn rechterbeen blijft hangen. Dat je daardoor je balans kwijtraakt en dus valt is niet heel raar. De vraag is echter waarom zijn linkervoet achter zijn rechterbeen blijft hangen. Komt dat door de tegenstander, is dat een bewuste keuze van Pogba of is het een ongelukkige samenval van omstandigheden. (al kunnen er meer situaties zijn)toolkist schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:28:
[...]
[Twitter]
100% schwalbe. Zie waar Pogba z'n rechterbeen ineens heen vliegt...
Het feit dat iemand hierdoor valt maakt het wat dat betreft al vrij snel geen schwalbe (scenario 3) en het is een strafschop indien het door de tegenstander komt (scenario 1). Het wordt pas een schwalbe als je kan vaststellen dat het een bewuste actie is en dat is vrij lastig. Hoe Pogba vervolgens valt zou de VAR - hopelijk doet de VAR dat ook - compleet moeten negeren
Met als aanvulling de volgende beelden:
[Twitter: https://twitter.com/mattfuller5/status/1345145614309478400]
Dan is er dus feitelijk contact tussen beide spelers en is het gevolg daarvan de valpartij. Dat sluit voor mij een schwalbe uit. Of het dan een terechte strafschop is blijft een tweede vraag.
Ik vind dat er voor het geven van een penalty veeeel meer opzet in het spel moet zijn. Overal worden tegenwoordig te makkelijk penalty's gegeven. Spelers azen erop en dat komt het spel niet ten goede.
(vooral in Spanje, wat een theater en val acts zie je daar)
Nu snap ik wel dat dit soort dingen niet makkelijk blijven, blijft altijd interpretatie, maar de lat voor het geven van een penalty mag van mij mijlenver omhoog.
De scheids leek gisteren heel gedecideerd. Vond dat ongelooflijk. Leek wel omgekocht... Ik zeg leek... Zo vreemd zonder twijfel
Voelde als groot onrecht gisteren, van de andere kant moest Villa ook wel zelf de kansen afmaken natuurlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 02-01-2021 16:04 ]
Wat een goal van Nadiem Amiri! Een geweldige aanname, maar de afronding is nog beter😍
— ESPN NL (@ESPNnl) 2 januari 2021
📺 ESPN
#️⃣ #sgeb04 pic.twitter.com/JK57B9xJjP
dat gaat lekker zo, weer 2 doelpunten voor Laca
Man of the Match was Tierney, die als enige speler - in de sneeuw! - met korte mouwen voetbalde.
...
Toch blijf ik vinden dat penalty te snel gegeven worden. Enfin
@Luxicon Over welke wedstrijd gaat hetLuxicon schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:42:
Vind Barcelona best vermakelijk om naar te kijken.
Ik zie dat ze pas vanavond spelen, 21.00 uur uit tegen Huesca.
Over het hele seizoen.JAN-B schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:47:
[...]
@Luxicon Over welke wedstrijd gaat het![]()
Ik zie dat ze pas vanavond spelen, 21.00 uur uit tegen Huesca.
...
[Streamable: Replay 2021-01-03 21-27-35]https://streamable.com/cmgrz7
Er blijft voor mij ook een gat zitten tussen geen overtreding en een strafschop. Een strafschop is simpelweg een te groot voordeel voor sommige overtredingen. 1 op 1, schot op goal en alles wat een hoge kans* heeft op een scoringsmogelijkheid zou een strafschop moeten zijn. Een overtreding aan de zijkant van het strafschopgebied of kansarm om tot scoren te komen dan weer nietHarribo schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:27:
Moet trouwens bekennen dat ik de herhaling van de overtreding op Pogba nog eens zag en er ter dege wel contact was. Pogba was zo slim om meteen bewust (?) te vallen.
Toch blijf ik vinden dat penalty te snel gegeven worden. Enfin
*ben me bewust dat het lastig is vast te stellen en het arbitrair maakt maar de huidige regels schieten met momenten door.
Probleem is dat ManU ze telkens weer kado krijgt, maar andere clubs niet. Ik vond Klopp zeuren over de pingels die ze niet kregen (Mane had last van de vallende ziekte), maar ManU krijgt ze week in elke keer wel.Napo schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:04:
Er blijft voor mij ook een gat zitten tussen geen overtreding en een strafschop. Een strafschop is simpelweg een te groot voordeel voor sommige overtredingen. 1 op 1, schot op goal en alles wat een hoge kans* heeft op een scoringsmogelijkheid zou een strafschop moeten zijn. Een overtreding aan de zijkant van het strafschopgebied of kansarm om tot scoren te komen dan weer niet
Verder blijft David Squiers in de Guardian briljante strips maken over het Engelse voetbal; stukje uit de aflevering van deze week, over de Brexit-supporter Sam Allardyce die nu klaagt dat hij geen spelers kan aankopen vanwege Brexit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ixsX2UTCB8jebe6ftFKKhXe6.png?f=user_large)
Zo, dat is al weer 4 x op rij winst en maar 1 tegendoelpunt
[Streamable: https://streamable.com/0y36k3]https://streamable.com/0y36k3
1-1 kwam door een ongelukkige handsbal van de Jong, maar sloeg eigenlijk nergens op.
[ Voor 32% gewijzigd door DoeEensGek op 13-01-2021 22:44 ]
Liverpool - Man. United
Internazionale - Juventus > zonder de Ligt.
Flink wat kansloze missers.Bossie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:12:
Barca gast waarschijnlijk verliezen, maar wat een slechte scheidsrechter zeg
Messi met rood eraf, domme actie.
De goal van de 2-3 was echt een geweldig doelpunt.
[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 17-01-2021 23:32 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Misschien, naar snap de actie wel zeker icm hoe met vergelijkbare acties steeds werd opgevangen.Quad schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:32:
[...]
Flink wat kansloze missers.
Messi met rood eraf, domme actie.
De goal van de 2-3 was echt een geweldig doelpunt.
Wel bijzonder dat een scheidsrechter Barcelona het voetballen steeds onmogelijk maakt.
Volgens mij is het nu definitief: Ozil naar Fenerbahce; ben benieuwd of hij daar gaat presteren.
en Arsenal zou belangstelling hebben voor Odegaard
inderdaad een groot talent, maar waarom breekt hij dan niet door bij Real Madrid?
(heeft toch ooit even bij Heerenveen gespeeld?)
Thx voor de tip! Feyenoord - AZ is ook vermakelijk, maar eindelijk weer eens een echte Engelse pot zien is ook leuk!gambieter schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:36:
En nu ManU - Liverpool live op BBC1 (FA cup). Liverpool staat al een aantal wedstrijden droog qua doelpunten (Sahara-droog), dus deze keer zet Klopp wel een sterk team op in de FA cup.
Odegaard komt naar verluid over op huurbasis. Meer om de selectie aan te vullen dan een basiskracht lijkt me.JAN-B schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:33:
Arsenal verliest 1 - 0 van Southampton > FA cup![]()
Volgens mij is het nu definitief: Ozil naar Fenerbahce; ben benieuwd of hij daar gaat presteren.
en Arsenal zou belangstelling hebben voor Odegaard![]()
inderdaad een groot talent, maar waarom breekt hij dan niet door bij Real Madrid?
Naast Heerenveen heeft hij ook nog bij Vitesse gespeeld.
Real Madrid heeft er een handje van om spelers niet door te kunnen laten breken.
Jovic kwam er in Madrid niet door maar scoorde direct twee keer bij zijn tijdelijke terugkeer bij Frankfurt.
Dan kun je toch nog steeds wel een groot talent zijn? Bij Sociedad heeft ie bv toch echt wel goed gespeeldJAN-B schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:33:
Arsenal verliest 1 - 0 van Southampton > FA cup![]()
en Arsenal zou belangstelling hebben voor Odegaard![]()
Nu heeft Barca dat wel vaker, zoals wel meer clubs in Spanje, dat leent maar door, maar in deze corona periode waar misschien minder financiële steun is, kan dat wel eens hard aankomen.
Dat is best sneu voor Koeman.
Sterker nog Ajax heeft z'n geld al. De CFO had laatst een interview gegeven dat clubs steeds vaker gebruik maken van Factoring. Dus een instantie die voor een percentage de "factuur" overneemt en de club direct het geld geeft(min een percentage voor de moeite natuurlijk). Dat was in het geval van de Barca transfers bij Ajax iig het geval.toolkist schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:18:
Ben in ieder geval blij dat Ajax een bankgarantie heeft voor de transfer van Frenkie... Ik zie een schuldsanering nog wel gebeuren...
https://www.soccernews.nl...aranties-verkopen-we-niet
Hele verhaal staat natuurlijk achter de VI paywall ergens.
Zo’n schuld is normaliter geen enkel probleem voor clubs zoals Barcelona en Real Madrid. Beide hebben in normale omstandigheden inkomsten die ongeveer 2,5 tot 3x de genoemde schuld overstijgen. Er is dus geen enkele bank die je dan geen aantrekkelijke lening zou willen aanbieden vanwege de gunstige LTV. Het probleem is echter dat nu vanwege Corona de inkomsten sterk terug aan het lopen zijn en dus in de problemen raken. Niet voor niets wordt heel krampachtig in heel Europa de diverse voetbalcompetities staande gehouden. Stopzetten zou namelijk tot een volledig faillissement van het voetbal leiden.Harribo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:50:
Tjonge Barca heeft een beste schuld.
Nu heeft Barca dat wel vaker, zoals wel meer clubs in Spanje, dat leent maar door, maar in deze corona periode waar misschien minder financiële steun is, kan dat wel eens hard aankomen.
Want? Koeman heeft toch ook een informatieplicht dat ie zijn huiswerk doet voordat ie ergens heengaat?Harribo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:50:
Tjonge Barca heeft een beste schuld.
Hele tijdperk Messi komt ten einde, club mag opnieuw gaan bouwen en heeft geen geld meer. Dat zijn zaken die Koeman ook wist.
Corona de schuld geven is te eenvoudig, de schuld ligt bij Barca zelf.Miki schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:05:
[...]
Zo’n schuld is normaliter geen enkel probleem voor clubs zoals Barcelona en Real Madrid. Beide hebben in normale omstandigheden inkomsten die ongeveer 2,5 tot 3x de genoemde schuld overstijgen. Er is dus geen enkele bank die je dan geen aantrekkelijke lening zou willen aanbieden vanwege de gunstige LTV. Het probleem is echter dat nu vanwege Corona de inkomsten sterk terug aan het lopen zijn en dus in de problemen raken. Niet voor niets wordt heel krampachtig in heel Europa de diverse voetbalcompetities staande gehouden. Stopzetten zou namelijk tot een volledig faillissement van het voetbal leiden.
De schuld van Barca is al jaren lang omhoog aan het gaan.
Banken hebben hun graag geld zitten lenen omdat de omzet elk jaar omhoog ging.
Elke cent winst werd uitgegeven.
En waar werd de winst en het geleende geld uitgegeven?
Aan dure spelers die niet in de tactiek passen en een te hoge salaris huishouding.
Nu zitten ze met te veel oude spelers die ze niet kwijt komen vanwege hun salaris en dure spelers die niet presteren.
Gewoon 1 groot kaartenhuis dat vanwege Corona eindelijk in elkaar zit te storten.
Maar dat was denk ik gewoon een kwestie van tijd.
Ze hadden met de giga bezem door de selectie moeten gaan en accepteren dat ze een paar jaar niet mee zouden doen om de titel.
Denk zelf dat ze nu de volgende fout gaan maken, als ze deze nog niet gemaakt hebben.
Daarmee bedoel ik: sponsor contracten vooruit laten betalen.
Volgens mij beweer ik niet veel anders dan dat je nu schrijft alleen vul je de gevolgen in.Deadsy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:32:
[...]
Corona de schuld geven is te eenvoudig, de schuld ligt bij Barca zelf.
De schuld van Barca is al jaren lang omhoog aan het gaan.
Banken hebben hun graag geld zitten lenen omdat de omzet elk jaar omhoog ging.
Elke cent winst werd uitgegeven.
En waar werd de winst en het geleende geld uitgegeven?
Aan dure spelers die niet in de tactiek passen en een te hoge salaris huishouding.
Nu zitten ze met te veel oude spelers die ze niet kwijt komen vanwege hun salaris en dure spelers die niet presteren.
Gewoon 1 groot kaartenhuis dat vanwege Corona eindelijk in elkaar zit te storten.
Maar dat was denk ik gewoon een kwestie van tijd.
Ze hadden met de giga bezem door de selectie moeten gaan en accepteren dat ze een paar jaar niet mee zouden doen om de titel.
Denk zelf dat ze nu de volgende fout gaan maken, als ze deze nog niet gemaakt hebben.
Daarmee bedoel ik: sponsor contracten vooruit laten betalen.
Corona is alleen maar de actor die de boel doet versnellen maar financieel wanbeleid is er zeer zeker maar dat geldt voor heel veel ploegen en niet alleen Barcelona. Het voetbal moet door ondanks Corona omdat anders het gehele kaartenhuis inelkaar stort
@Tk55je video is weg
maar wat mij erg opviel was dat de spurs speler wel heel opzichtig zijn handen gebruikte bij Firminho.kijk eens naar zijn linkerhand!
Niet bewust hands volgens mij.
Inderdaad, het was echt raar om te zien. De speler van Spurs maakte als eerste hands en maakte bovendien een overtreding (wurggreep) op de Liverpool speler. De bal springt vanaf de arm van de Spurs speler naar de arm van de Liverpool speler en vervolgens wordt de goal van Liverpool afgekeurd en krijgt Spurs een vrije trap vanwege hands van Liverpool.JAN-B schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:26:
[...]
@Tk55je video is weg
maar wat mij erg opviel was dat de spurs speler wel heel opzichtig zijn handen gebruikte bij Firminho.kijk eens naar zijn linkerhand!
Niet bewust hands volgens mij.
Dan denk ik: Ja Liverpool maakt misschien hands, maar doet dat pas na (en dóór) een dubbele overtreding van Spurs (trekken + hands). De VAR en scheidsrechter kijken enkel naar het hands van Liverpool en keuren dus de goal af. Bizar dat context voor de VAR/scheidsrechter/spelregels in deze situatie geen enkele rol lijkt te spelen.
Arsenal - Man. United...
Rood is wel zwaar gestraft.Vos schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:50:
David Luiz being David Luiz. Wat een droeftoeter.
Geen intentie om de bal te spelen, dan krijg je rood. Als je hem letterlijk intertrepeert klopt rood. Maar zat heel veel pech bij.
;t zal vast naar de letter van de regel zijn en ja hij had wel veel pech. Zag er erg ongelukkig uit.Vos schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:55:
[...]
Geen intentie om de bal te spelen, dan krijg je rood. Als je hem letterlijk intertrepeert klopt rood. Maar zat heel veel pech bij.
Goed en daar ging dus de 2-1
[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 02-02-2021 20:10 ]
met als resultaat de tweede doodsaaie pot deze avondgambieter schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:35:
Ach, bij ManU-Southampton al rood na anderhalve minuut. Door blessures zijn er twee debutanten bij southampton, en eentje zet zijn noppen even in de dij van McTominay. Terecht rood. Intussen 1-0.
Ik ga de tweede helft dan ook Newcastle-Crystal Palace opzetten. De goals zie ik wel bij MotD.Bossie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:47:
met als resultaat de tweede doodsaaie pot deze avond
Edit: rood van Luiz was onzin, daar hoort dat niet voor gegeven te worden. Jammer. Leno was lachwekkend slecht met zijn rood
[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 03-02-2021 02:03 ]
15 maanden geleden verloor Southampton ook al met 9-0 toen van Leicester City..
Inderdaad
Heb net de herhaling 4x terug gekeken, en je ziet duidelijk dat de schoen van de Wolves speler de knie raakt van Luiz, dus helemaal geen opzet;
moet eigenlijk geel zijn voor Wolves, want die voelt wat en laat zich vallen
Trouwens, mooie goal van Pepe
THE PRESS | WARNING: This isn't your average press conference! 😳😅
— Burnley FC (@BurnleyOfficial) 2 februari 2021
https://twitter.com/Burnl...tatus/1356674999646576641
Klik op de link voor de video
[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 03-02-2021 14:11 ]
Liverpool mag niet naar Duitsland afreizen voor CL-duel met RB Leipzig.
Nu moeten ze dus op zoek naar neutraal terrein. Als Leipzig naar Londen gaat moeten zij ook 2 weken in quarantaine bij terugkomst.
Maar zoals we de UEFA kennen komen die met oplossingen.dutchgio schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:24:
Dat kan voor Dortmund, Bayern en Gladbach ook gaan gelden in eventuele overige rondes. 2 weken quarantaine en geen wedstrijden gooit het Bundesliga schema ook aardig overhoop.
Ik weet het niet hoor, dit was van tevoren wel te verwachten dat zo'n situatie zou ontstaan.
BTW - Wel echt zuur dat je bij Ziggosport geen Engels commentaar meer kan aanzetten. Die dooie Richard van Iterson geeft altijd commentaar op de wedstrijden alsof hij op een begrafenis aan het spreken is, tewijl Sierd de Vos het alleen over bijzaken heeft. /rant.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken