MazeWing schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:38:
[...]
Als je product werkelijk heel goed is dan schreeuw je het van de daken en ben je juist scheutig met het delen van informatie. Kijkend naar hoe de presentatie ging en de "informatie" die ze deelden lijkt het er eerder op dat het een enorme crisis/puinhoop is en ze eerst willen zien wat nvidia precies op tafel heeft voordat ze meer informatie gaan delen.
Over het algemeen zie je dit soort gedrag wanneer men niet zeker is van hun eigen product.
Oftewel het wordt een Vega achtige release.
@
JeroenNietDoen Over wat men gaat doen ben ik het wel een beetje met je eens qua verwachting.
Echt handig is het allemaal niet.
Maar als het een redelijk product met redelijke prijs oplevert vind ik het prima.
Wellicht slaat AMD wel de plank mis en lopen ze nu verkoop mis hierdoor.
Ik ben zelf behoorlijk geduldig en ik ga mooi even wachten totdat er meer bekend is/beschikbaar is.
En dus misschien totdat de 5070ti er is (niet dat ik die ga kopen).
Als een 9070 XT toch interessant blijkt qua prestaties, prijs en stroomverbruik dan hak ik wellicht de knoop door.
Ik ben toch huiverige voor een side-grade van een 16gb (6800 XT) kaart naar weer een 16gb kaart (w.b.t. vram dan).
Het is hier offtopic maar een 5080 16gb kopen in 2025 vind ik echt geen verstandige zet.
Ik zeg het al vaker maar als men dan toch nog een 16gb kaart koopt dan zou ik daar echt een minimum aan uitgeven.
Dus een 5060ti 16gb, hooguit 5070ti 16gb of 9070 (non-XT) 16gb.
Alhoewel ik ook benieuwd ben naar een 9070 XT voor mezelf maar een 5070ti wordt dus waarschijnlijk (?) een stuk duurder en een 5080 16gb al helemaal.
Voor mensen die op 1440p spelen is het wellicht een ander verhaal maar ik blijf erbij dat ik de 5080 16gb een typische Nvidia onzin kaart vind.
Een 5070 12gb is ook zoiets maar wellichts niet iets meer dan de helft van de prijs van een 5080 (zo lijkt die 5070 nog aantrekkelijk terwijl er echt te weinig vram op zit)
"Mensen met de 5080 naar de 5090 pushen" vind ik ook zo'n onzin statement want die 5090 is fors (bijna 2x ?) duurder dan een 5080, on another level.
Meanwhile een 7600XT 16gb en B580 12gb voor 275-350 Euro's (even om vram hoeveelheid en prijs in perspectief te zetten).
Voor Nvidia en de kopers van Nvidia allemaal (te weinig vram kopen) geen ramp want een 3080 10gb ging bij release en daarna als warme broodjes volgens mij.
Al met al en alles bij elkaar denk ik/vind ik deze generatie tot nu toe tegenvallen maar van AMD weten we weinig.
Bij Nvidia is het weer te weinig vram en bij AMD dus in feite ook.
Het is eerder wachten op refreshes nu.
En de nieuwe console generatie komt er ook nog aan, dat zal een nieuwe standaard gaan zetten.
[
Voor 69% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 09-01-2025 09:29
]